Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Utrecht krijgt geen licentie voor Europees voetbal

Laatste update:

FC Utrecht staat op de drempel van Europees voetbal, maar heeft er niets aan. De club uit de Domstad krijgt namelijk geen licentie voor deelname aan een Europees toernooi in het seizoen 2016/17, zo weet De Telegraaf. Door een ‘knetterende’ discussie met de licentiecommissie kan FC Utrecht het verkrijgen van goedkeuring om in Europa uit te komen op zijn buik schrijven.

/

De ochtendkrant legt zaterdag uit dat er bij de aanvraag voor een Europese licentie één onderdeel ontbrak. Het gaat om een financieel probleem van 30.000 euro en de licentiecommissie blijft bij zijn standpunt. Het houdt in dat FC Utrecht vooralsnog kan fluiten naar een geldig Europees ticket voor het nieuwe seizoen.

Als de club erin slaagt Heracles Almelo te bedwingen in de play-offs, gaat het Europa dus helemaal niet in. Niemand krijgt in dat geval het startbewijs voor de voorronde van de Europa League. Als Heracles nog als winnaar uit het tweeluik komt (het eerste duel in Almelo eindigde in 1-1), is er niets aan de hand en bereiken de zwart-witten Europa.

Wie wint de play-off finale, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Utrecht echt geen licentie krijgt zou het netjes zijn om de wedstrijd weg te geven aan Heracles, ik vind het wel k zin, Utrecht heeft gestreden als leeuwen tot de finale en dan hoor je dat je niet mag mee doen, achja ik snap de voetballerij amper meer.

21 mei 2016 om 07:13

Edit: K zin moet natuurlijk onzin zijn, (ochtend en mijn telefoon wil niet meewerken )

21 mei 2016 om 08:15

Daar ben ik het niet mee eens. De sterkste moet europa in. Dan maar 4 ploegen, dat is beter voor onze punten ook. Al is het wel super zuur voor Utrecht en de fans. Buitenlandse tripjes zijn geweldig.

21 mei 2016 om 09:10

Maar als je met een ploeg minder speelt maak je toch minder kans op punten voor Nederland?

21 mei 2016 om 09:12

Never mind

21 mei 2016 om 09:12

En de punten voor Nederland dan? Zo raken we nog verder achterop.. Ik zou het echt dramatisch vinden als ze vol voor de winst gaan maar Europa niet eens in kunnen(en er van op de hoogte zijn natuurlijk)!

21 mei 2016 om 09:15

Zonder Utrecht gaat er een club minder Europa in. PSV, Ajax, Feyenoord en AZ gaan dan Europa in en moeten hun punten door 4 ipv 5 delen. Dit is voor het Nederlands voetbal bijzonder gunstig hoe lullig ook voor Utrecht zelf.

21 mei 2016 om 09:27

Weet je dat heel zeker? Ik denk namelijk dat Utrecht alsnog meetelt voor die punten, ze mogen alleen niet spelen.

21 mei 2016 om 09:34

Als ze geen licentie krijgen worden ze niet ingeschreven voor Europees voetbal. Dus tellen de punten niet mee.

21 mei 2016 om 09:49

Uefa kijkt niet naar licentie maar naar startbewijzen. Als Nederland er 5 heeft dan worden alle 5 bij elkaar geteld. Of er nou eentje mee doet of niet.

In the case of a club having refused to enter a UEFA competition for which it qualified, or being excluded from or not admitted to the competition and not being replaced by another club from the same association, the association's coefficient is calculated by dividing the total number of points obtained by its clubs by the number of clubs the association was entitled to enter according to the access list.

21 mei 2016 om 09:52

Dat is kut. Dan maar Heracles laten winnen.

21 mei 2016 om 09:59

Nog steeds deelt de Uefa de punten door 5 clubs!!!!!
Ze hebben 5plekken toegewezen aan het land en tis aan hun om ploegen die invulling te geven. Mocht NL maar 4ploegen sturen dan krijgt de knvb een gigantische boete.


Zou wat zijn als uefa maar deelt door aantal ploegen dat je inschrijft. Dan gaan landen maar 1ploeg inschrijven zodat ze super veel punten binnen krijgen.

21 mei 2016 om 10:40

Dream on. Als Utrecht niet gaat dan moet de KNVB een ander team inschrijven. Dus wat delen door 4? Bepaal jij de regels van de UEFA?

21 mei 2016 om 14:52

Je denkt toch niet echt dat de Knvb maar 4 clubs in schrijft.
Als je het zo bekijkt maakt het niet uit wat er gebeurd en is Heracles zeker voor de derde ronde. Dit ticket zal bij winst van Utrecht wel naar de andere finalist gaan of de eerste volgende hoogst geplaatste club. Laat nou in beide gevallen het antwoordt Heracles zijn.

21 mei 2016 om 10:08

dat is gewoon terecht de cijfers moeten nu eenmaal kloppend zijn .
al is dit een storm in een glas water want er is een meningsverschil met de licentiecommisie van 30.000 euro over uit te keren premies voor oude clubs van spelers

21 mei 2016 om 11:09

Lijkt me gemakkelijk op te lossen. De eigenaar van Fcutrecht Van Seumeren betaalt de benodigde €35000 om de oude clubs van die spelers te betalen en de licentiecommissie geeft zijn goedkeuring af. Iedereen blij. En Fcutrecht verdient toch meer dan €35000 aan de deelname aan de voorronde EL (en mogelijk meer).

21 mei 2016 om 11:57

Als FC Utrecht er in de eerste ronde uitvliegt krijg je dus helemaal niks. Pas in de Playoff ronde krijg je nog geld bij uitschakeling.

21 mei 2016 om 12:55

Het wordt iedere dag gekker met voetbal in ons land.
Dat Twente vorig jaar Europa niet in mocht snapte ik nog wel. Maar om 30.000 euro een club niet laten gaan is ronduit belachelijk.
Die schuld zouden Jupiler League clubs zelfs nog kunnen aflossen in 1 jaar.
Vorig jaar moest Go Ahead ipv Twente Europa in en dat was een fiasco en de grootste grap van de Nederlandse competitie ooit om een gedegradeerde ploeg Europa in te gooien.
Alsof we al niet hard genoeg voor die punten moeten strijden in Europa.
Dat Nederland volgend jaar zijn rechtstreekse CL ticket moet inleveren, is helemaal te verwijten aan dat achterlijke fairplay gedoe hier als zowat enige land van de wereld.
We gaan er niet sportief op vooruit door altijd het braafste jongetje van de klas te spelen.
We gaan er eerder aan kapot!!
Niet de min gun ik Heracles dat Europese ticket trouwens van harte.
Ze hebben het dik verdiend met ontzettend goed beleid de laatste jaren en morgen is 0-1 al genoeg.
Vraag mij af wie er Europa in gaat als Heracles morgen niet weet te winnen.
Weet iemand dat?

Nu zijn ze ineens wel heel principieel met licentie's.
Wat een kneuzen daar zeg!

Beste is dan maar niemand ipv Heracles moeten de spaarzame punten ook door minder ploegen gedeeld.

21 mei 2016 om 08:01

"als de club erin slaagt Heracles Almelo te bedwingen in de play-offs, gaat het Europa dus helemaal niet in. Niemand krijgt in dat geval het startbewijs voor de voorronde van de Europa League."

Wel tekst lezen, hoor.

21 mei 2016 om 08:17

Heeft hij toch gedaan.. Hij hoopt dus dat Utrecht alsnog wint.

21 mei 2016 om 08:23

Tenzij utrecht qel naar de voorronde gaat maar meteen word gediskwalificeerd vanwege geen licentie. Utrecht telt dan wel als ploeg dat voor nl uitkomt. Dus nog steeds 5 ploegen en geen geen punten van utrecht kant.

21 mei 2016 om 08:28

Geen licentie is geen Europeese deelname. Je wordt dan niet eens ingeschreven. Dus de punten worden niet door die ploeg gedeeld.

21 mei 2016 om 09:04

Heb ik toch gedaan, ik zie utrecht met deze ploeg wel een paar puntjes pakken met een beetje leuke loting. Heracles absoluut niet, dus zoals pro2312 al zegt hoop ik dat Utrecht wint.

Maar bovenal belachelijk dat ze voor 30000 euro ineens principieel zijn terwijl twente (ik verglijk de situatie, van mij hoeft twente niet failiet) "gematst" word met 10tallen miljoenen tekort.

21 mei 2016 om 11:39

Sorry, had jou verkeerd begrepen.

21 mei 2016 om 11:59

En dat punt snap ik dis niet, want dat is wel iets waar de KNVB wat aan kan doen. De KNVB kan dan Heracles naar voren schuiven als volgende deelnemer. Het lijkt me heel onlogisch om die plek onbenut te laten. In Azerbijan gaat nu de nummer 5 bijvoorbeeld EL spelen omdat de nummers 2 en 3 geen licentie krijgen. Daar schuift het ticket dus wel door.

22 mei 2016 om 00:23

Mooi dan blijven we azerbeijan dus voor

21 mei 2016 om 09:19

Vraag me af of we dat door minder ploegen moeten delen. Ik acht de kans eerlijk gezegd groter dat de Uefa zegt: Nederland heeft recht op 5 tickets, we delen de punten door 5 tickets. Zal hun een zorg zijn als een raar land door rare praktijken minder clubs mee laat doen, Oost-Europese situaties. We zetten ons denk ik gigantisch voor lul als er niemand gebruik gaat maken van dat ticket en we hebben de punten juist ontzettend hard nodig dit jaar. We moeten twee landen inhalen, Griekenland moet kunnen lukken maar Zwitserland of Tsjechië gaat heel zwaar worden.

In de gewone stand staat Utrecht 5e en Heracles 6e, dus in alle mogelijke situaties zou het normaal zijn als Heracles Europa ingaat (als Utrecht niet mag).

21 mei 2016 om 09:55

Klopt, puntenaantal wordt door aantal mogelijke plekken gedeeld, niet door het aantal licenties.

22 mei 2016 om 00:26

Volgens mij word het gedeeld door deelnemers, en als je niet deelneemt kan je niet meedelen

Hoezo dan niemand wanneer Utrecht wint?

21 mei 2016 om 09:41

Omdat dat dan het beste is voor het nederlands voetbal.. wat moet heracles nou in europa?

21 mei 2016 om 10:14

Wat moet Utrecht in Europa? Winnen nog niet eens van een clubje uit Luxemburg.

21 mei 2016 om 10:34

FC Utrecht heeft mijns insziens vele malen meer iets in Europa te zoeken dan Heracles Almelo.

21 mei 2016 om 12:02

Dus liever op 0 punten eindigen. Je kan geen negatieve punten krijgen he, waarom zou je geen andere club doorsturen. Punten worden toch door 5 gedeeld.

21 mei 2016 om 12:08

Als je het zo bekijkt, hoort alleen PSV een startbewijs te krijgen. Zij zijn de enige die gepresteerd hebben.

Neeeee, dit gaat toch niet waar zijn? Zouden ze het nu op een akkoordje gooien en Heracles laten Winne. Zodat er in ieder geval geen plek verloren gaat? Zou zonde zijn om een Europese plek te verliezen...

21 mei 2016 om 07:27

Het lijkt me beter dat Utrecht wint, hoe minder teams in Europa des te kleiner de kans dat we nog verder onderuit gaan op de ranglijst.

21 mei 2016 om 08:55

Wat een kul argument! Al dat gejank elke keer over die punten! En dan vooral richting de 'kleinere' clubs!
Als de top 3 gewoon eens een keer zijn best doet in Europa! Zoals PSV vorig jaar zou elke top 3 club gewoon moeten overwinteren en wedstrijden pakken!! Dan heb je dat hele gezeik ook niet op de kleinere clubs, want lijkt nu net soms alsof de 'kleinere' verantwoordelijk zijn voor dat we weinig punten pakken in Europa. Maar als de top 3 gewoon zijn werk doet het helemaal niet zoveel uit maakt!!!!

21 mei 2016 om 09:08

Het zijn niet alleen de kleinere clubs die hier verantwoordelijk voor zijn maar het is onzin om te stellen dat PSV en Ajax beter hun best moeten doen zodat het falen van clubs als Go Ahead goed gemaakt kan worden.
Als je daar niets te zoeken hebt moet je vooral niet willen. Alsof de supporters uitkijken naar een Roemeense tegenstander, laat ze dan lekker een oefenwedstrijd regelen.

21 mei 2016 om 09:12

Dan zou ik de coeificienten er nog eens bij pakken, Ajax pakt al jaren de meeste pnt uitgezonderd van afgelopen jaar. Dus de top 2 doet zijn werk wel degelijk.

Kohaku heeft absluut gelijk. Met Az Feyenoord Ajax en Psv heb je prima ploegen die met een beetje gunstige loting een ronde kunnen overleven en dan deel je die pnt door 4 ipv 5 omdat Heracles met Wout Weghorst geen pnt haalt.
Misschien dat ons dan een CL plaats oplevert aangezien we er 1 kwijt zijn volgend jaar.

21 mei 2016 om 09:37

@kohaku.

Nee dat zou erg dom zijn, want we moeten de punten delen. En als 1 plek afgevallen is, krijg je dus ook minder punten. Dus nee, dat is geen slim plan. Tenzij je echt wil dat erg minder teams Europa ingaan, dan komt dat goed.
Nadeel is alleen plek1 zal ook vrcl moeten spelen, etc.

21 mei 2016 om 09:58

Albertino, de punten zullen hoe dan ook door 5 gedeeld worden.

21 mei 2016 om 15:29

Nou supporters kijken daar wel degelijk naar uit! Clubs in de play-offs spelen nagenoeg nooit Europees. Voor supporters dus ook geen kans om Europese wedstrijden bij te wonen van hun club. Maar play-Offs daar dus wel kans op!

22 mei 2016 om 00:28

Hoe kom daar bij ?
Volgems mij gaat hetom deelnemers en al je niet deelneemt kan je niet mee delen.

21 mei 2016 om 08:21

Europese plek verliezen is juist perfect. Dat zou betekenen dat de punten niet door 5 maar door 4 clubs gedeeld worden. Dat scheelt een hoop. Bij nog een goed seizoen van PSV gaat Nederland sprongen maken op de lijst.

21 mei 2016 om 08:59

Huh? Ik dacht dat we die punten willen hebben voor extra startbewijzen in Europa. Hoe is het nu dan ineens wel goed dat er een startbewijs verloren gaat?

21 mei 2016 om 09:10

Met een startbewijs minder worden de behaalde punten door een club minder gedeeld, heb je dus een hoger gemiddelde en stijg je weer op de lijst. Dan krijg je vanzelf weer een startbewijs extra en kun je hopelijk weer directe plaatsing voor de CL afdwingen.

21 mei 2016 om 09:14

We willen een extra CL plek geen EL plek, maar gewoon Psv en Ajax in de CL.

21 mei 2016 om 09:42

Het aantal clubs blijft gewoon 5 bij UEFA. Of Utrecht wel of niet meedoet.

In the case of a club having refused to enter a UEFA competition for which it qualified, or being excluded from or not admitted to the competition and not being replaced by another club from the same association, the association's coefficient is calculated by dividing the total number of points obtained by its clubs by the number of clubs the association was entitled to enter according to the access list.

Nu moet het niet gekker meer worden. Wat is er toch allemaal aan de hand in NL. Och och, we gaan de regeltjes nastreven. Wordt tijd dat we die regeltjes eens gaan veranderen. Over Mickey Mouse gesproken. En het Nederlands elftal kan het WK zo ook wel op zijn buik schrijven..... met een licentiecommissie en een Knvb van niks. In en in triest dit, tjonge jonge...

21 mei 2016 om 07:22

Nee je kan het beter als een bananenrepubliek even onder de tafel regelen...regels zijn regels. Utrecht tik ff die 30k alsnog af en gaan!

21 mei 2016 om 07:28

van Seumeren staat garant voor de licentie voor 5 miljoen voor komend seizoen. Dat staat zwart op wit. De Knvb weet dat, maar gaat lopen pielepallen over 30.000 euro..... Nederland weer het braafste jongetje van de klas, terwijl de Spanjaarden alle Europacups winnen de laatste jaren, met gigaschulden voor die clubs. Gevalletje Roomser dan de paus. Typisch Nederlands dat dan weer wel.

21 mei 2016 om 08:25

Regels zijn regels! Daar waren we het met zijn alles over eens na de situatie bij Twente...

21 mei 2016 om 08:35

En jij wil net als die spanjaarden leven?

21 mei 2016 om 08:38

Ha, twente had iets meer schuld..

21 mei 2016 om 08:57

Schuld is schuld. Dan moet er ook geen onderscheid gemaakt worden.

21 mei 2016 om 09:15

Nee idd daarom moeten ze twente de licentie afnemen en niet meer terug geven, want dat zijn de regels!

21 mei 2016 om 09:23

Of de boete inderdaad. Was ook een optie. Niet deze zelfbedachte straf.

21 mei 2016 om 10:41

@albertino, dat is maar één van de twee mogelijke sancties. De Knvb had in plaats van intrekken van de licentie ook kunnen kiezen voor het opleggen van een boete van ruim € 45.000.
OT: Ik zou als ik FC Utrecht was er nooit en te nimmer genoegen meenemen als ik geen licentie voor Europees voetbal zou krijgen. En, neem ik aan, de aanhang van FC Utrecht al helemaal niet.

22 mei 2016 om 00:32

Ja idd 45000 vind je dat een goede straf ?
Nee van die 2 is het afnemen het eerlijkst

22 mei 2016 om 00:33

Die was wel erg laag he of vind jij van niet

Kijk en daarin slaan wij door als land en vinden we het gek dat we een achtergesteld land raken op voetbal gebied. Blijkbaar mag je geen discussiepunt hebben. 30K mijn goed dat is echt wisselgeld in een voetbalwereld.

21 mei 2016 om 08:38

Blijft geld. Als jij bij je plaatselijke supermarkt iets van 11 euro wil kopen met een brirfje van 10 gaat je dat ook niet lukken.

21 mei 2016 om 09:15

Het is een meningsverschil en omdat dit vooralsnog blijft zegt een commissie nee je krijgt geen licentie (macht). Utrecht kan die 30 echt wel betalen maar vind dat blijkbaar onterecht. Ik ken geen enkel detail in deze maar het komt bij mij over als dreiging en geen vrijheid van inzicht mogen hebben

24 mei 2016 om 10:39

Even ter aanvulling op mijn vorige reactie. Het gaat om "opleidingsgeld". Dat gaat dus om geld naar kleine clubs, voor hen is dit geld veel waard.

ik denk dat als utrecht morgen wint, maar niet Europa in mag, de Uefa toch rekening zal houden met de maximaal toegestane inschrijvende Nederlandse clubs. Een slechte zaak dus voor de Nederlandse punten coëfficient, We schieten in ons eigen been.

21 mei 2016 om 08:17

Ik denk dat ze minder clubs rekenen, dus kunnen we relatief meer punten halen.

21 mei 2016 om 10:01

Nee uefa telt het aantal clubs, waarvoor de eufa startbewijzen heeft liggen. Dat zijn er 5. Al schrijft nederland alleen psv en ajax in. Punten worden nog steeds door aantal europese plekken gedeeld die nederland heeft.

Ja hoor, dit ga je toch niet menen...
Wat een poppenkast weer

Wat een week! Utrecht en Twente die de zaakjes niet voor elkaar hebben botsen met de LC. De schuld ligt toch echt bij de clubs!

21 mei 2016 om 07:57

Wakker worden!! Je moet toch echt bij de KNVB zijn, wat zit hier in godsnaam voor een complot achter?? Dit kan je serieus niet menen, tot 2x toe een dag voordat er ergens een "beslissing" moet vallen ineens met zulke onzin aankomen. Mag de knvb de zaakjes ook wel wat beter voor elkaar hebben niet, dit is dan toch ook niet iets wat zomaar ff uit de lucht komt vallen? Echt ongelofelijk dit!!!! Het zal ongetwijfeld zijn bedoeling zijn met zijn nieuwe contract tm 2000weet ik veel wat, wat een achterbakse schijnheilige hond die van oostveen. Had dan eerder de eer aan jezelf gehouden, hele land wou je al weg hebben!! Snel nieuw contract ondertekenen en dan voor nog meer puinzooi zorgen zodat je er uitgeknikkerd wordt met een zak geld mee, wat een irritante vent is het ook!!

21 mei 2016 om 08:42

Dat van utrecht is volgensmij al veel langer bekent binnen utrecht en de licentiecommissie. Dus de timing ligt in dit geval aan de telegraaf journalist.

21 mei 2016 om 08:03

Schuld ligt bij de clubs, helemaal mee eens, het wordt tijd dat er fatsoenlijke regels, en strafzaken komen waar iedereen iets mee kan. Dit gaat ook weer over iets kleins waar mee je een grote groep mensen benadeeld.

Zelfde geld bij twente. De straf is te ligt, of te zwaar. Dan verzinnen ze zelf maar een creatieve straf. Wat inhoud dat het de zelfde straf is als de zwaarste, met dit verschil dat ze zelf niet de trekker overhalen.

Of wees principieel, en straf hard, of of wrijf met je hand over je hart. Mede door de waardeloze straffen is er geen tussenoplossing

Iedere keer op het nippertje Europees verspeeld.

Verlies je de bekerfinale,
Daarna
Verspeel je op de laatste dag van de competitie de Europese ticket.

En heb je de ticket bijna binnen via play offs...
Krijg je dit te horen.

3 zware klappen dit in korte tijd na een sterk seizoen.

21 mei 2016 om 08:33

Idiote ontwikkeling. Hoop echt dat er een oplossing komt en de FC zoals het hoort Europa ingaat...! Kom op spelers, knallen..!!

Eerst zien dan geloven. Voorlopig hebben we nog geen informatie, welke dan ook, van de Knvb.

Maar als dit waar is en het ligt aan iemand binnen de club, dan kan hij of zij direct een nieuwe baan gaan zoeken. Hier houdt van Seumeren niet van.....

Je gaat mij toch serieus niet vertellen dat Utrecht weigerd 30k te betalen? Desnoods betaald van seumeren of de selectie het zelf om europa in te gaan..

Waar gaat dit nu toch over en waarom staat er "vooralsnog krijgt FC Utrecht geen licentie"?

21 mei 2016 om 10:25

omdat er nog een gesprek komt utrecht gaat als ze winnen echt europa wel in hoor

Het zal wel aan mij liggen, maar dit lijkt mij niet de licentie commissie van de KNVB, maar van de UEFA. Verder een goede zaak, de bonden, en indirect dus ook de clubs, hebben deze regels zelf afgesproken. Het zal niet zomaar 30k zijn maar de hele geschiedenis van financiële problemen van Utrecht zal meegenomen zijn.

21 mei 2016 om 08:07

Nee het komt hier wel vanuit de LC van de Knvb

21 mei 2016 om 11:01

Je hebt gelijk, ik lees het nu ook. Maar het is wel vanwege de UEFA reglementen dus heeft de KNVB volgens mij heen keuze.

Heel vaag. Zou Utrecht dan niet alsnog die 30.000 euro kunnen betalen?

21 mei 2016 om 08:37

Lijkt me wel toch....maar zoals het er staat zouden clubs dus een licentie moeten kopen om europees te kunnen spelen.

21 mei 2016 om 08:46

En op zaterdag is het kantoortje in Zeist dicht....? Die 30.000 is echt peanuts, idioot dat ze het nu bekend maken en niet in een eerdere fase...!!

Kan morgen na de wedstrijd worden nog best gezellig worden voor de deur in Zeist, met fakkels en hooivorken richting het trainingscomplex....?

We willen allemaal graag financial fair play, dat is de enige kans die we als Nederland hebben om ooit nog eens een rolletje van betekenis te gaan spelen in Europa.

Het is soms oneerlijk maar dan zullen we zelf voorop moeten lopen en het goede voorbeeld geven.

Dit heeft zowel zijn voordelen als nadelen. Een nadeel is natuurlijk dat Utrecht voor niks meer speelt en het in principe schandalig is dat nu pas bekend wordt gemaakt dat Utrecht geen licentie heeft gekregen. Een voordeel is weer te merken in de coefficienten. De vier sterkste teams gaan Europa in en kunnen veel punten bijeenschrapen om Nederland te laten stijgen. Ik neem aan dat de behaalde punten door 4 zal worden gedeeld en niet 5..

21 mei 2016 om 10:02

Nee nog steeds door 5 lees mn reacties hierboven.

21 mei 2016 om 10:15

O, dat is dus geen goed nieuws, mits Utrecht wint.

Wat ik mij nu afvraag:

Waarom maakt men dit onofficieel bekend 1 dag voor de finale??

Waarom maakt met de FC twente uitkomst bekend midden in de nacompetitie?

Waar zijn we in godsnaam mee bezig?

En ondertussen het hele nederlandse voetbal naar de klote helpen, we zijn niet eens op het EK maar wat zijn we braaf he??

21 mei 2016 om 08:43

Word inmiddels ook een beetje strontziek van die hele Knvb, het nederlands voetbal holt al achteruit en de Knvb doet daar he-le-maal niets aan om het beter te maken.....nu met die maatregelen middenin nacompetitie, een bondscoach laten zitten die zijwieltjes (marco en dick) nodig heeft om te kunnen functioneren en scheidsrechters gek maken met allerlei regeltjes zodat ze vergeten hoe ze een wedstrijd echt moeten leiden....

21 mei 2016 om 09:44

Tja, kwa timing zijn ze idd niet helemaal slim, maar kom op. De clubs moeten eens naar hun eigen kijken.
Regels zijn regels, vertel mij dan waarom andere clubs dit niet overkomt.
Vingertje wijzen naar een ander is altijd makkelijk.

21 mei 2016 om 13:52

De clubs zijn natuurlijk hoofd verantwoordelijke, maar de Knvb is inderdaad qua timing waardeloos.
Alles komt de laatste tijd wel erg te liggen op de regelgeving ipv het sportieve aspect.
Ik zou er overigens niets op tegen hebben hoor als wij maar vier clubs Europa in gooien, want dan worden de behaalde punten ook maar door vier gedeeld ipv van vijf en ik denk dat dat misschien nog niet eens zo slecht uitpakt.

De schuld zal vast ergens in Utrecht liggen, maar ik baal ervan dat het tegenwoordig niet meer om de sport gaat maar om de randzaken/voorwaarden.

21 mei 2016 om 08:45

Het gaat al jaren om geld, net als in de rest van de wereld.
Wij zien het nog als spelletje terwijl het in werkelijkheid natuurlijk keiharde zaken zijn.

21 mei 2016 om 10:14

Wij zijn ook supporters omdat we van het spelletje houden. Erg genoeg dat andere dingen regeren.

21 mei 2016 om 08:47

Het draait al jaren om randzaken/geld.
Wij als supporter zien het nog als spelletjes terwijl het natuurlijk keiharde business is.

Zonde voor Utrecht ben benieuwd wat er nog meer achter zit, verder wel goed voor het NL voetbal, de subtop heeft nauwelijks punten gepakt met Ado, Utrecht en GAE als dieptepunten afgelopen seizoenen, Groningen bakte er ook weinig van. Nu gaan in mijn de 4 beste NL ploegen europa in waarmee je meer punten kunt halen, Utrecht zou een goede 5de zijn maar de kans op punten verlies acht ik groter.

21 mei 2016 om 09:03

Met 4 haal je misschien meer punten, met als gevolg dat we in de toekomst misschien 6 clubs mogen afvaardigen..
Waarmee we dan weer minder punten halen...
Of we nu 2 teams of 8 teams mogen afvaardigen, dat remt niet de achteruitgang van het Nederlandse voetbal.
Ons coëfficiënt op de lange termijn is afhankelijk van de kwaliteit van onze competitie en die holt achteruit.

Laten we gewoon hopen dat 5 clubs Europees mogen spelen, dat is wat we eigenlijk allemaal willen. Zoveel mogelijk Europees voetbal voor de Nederlandse clubs.
.

21 mei 2016 om 11:53

Nee na het GAE debacle zijn we juist bv. weer flink achteruit gegaan, kost zoveel punten als je een extra team hebt. De ploegen die nu gekwalificeerd zijn hebben bewezen europees punten te kunnen pakken.

21 mei 2016 om 17:29

Probeer nou eens te lezen voor je dit antwoord opschrijft. Ik schrijf dat je met 4 teams meer punten pakt. Door meer punten te pakken krijg je in de toekomst meer plaatsen in de Europese competities. Meer plaatsen in de Europese competities betekent dat zwakkere teams ook meedoen, waardoor het aantal punten dat voor Nederland gehaald wordt weer daalt.

Wat willen we allemaal? Een zo hoog mogelijk coefficient.
Wat is het gevolg van een hoger coefficient? Meer teams
Wat is het gevolg van meer teams als je een zwakke competitie hebt? Daling coefficient.
Dus hoe je het ook went of keert: op de lange termijn wordt ons coefficient nooit hoger, omdat onze competitie te zwak is.

Dus maakt het op de lange termijn uit dat je volgend jaar 4 of 5 teams in Europa hebt: Neen
Dus ik zeg. Laten we er dan voor zorgen dat we afvaardigen wie we kunnen afvaardigen, of het nu Gae, Utrecht of Heracles is. Geen van de clubs gaan potten breken in Europa (de eerste twee hebben dat reeds bewezen), maar het is een doel waar deze clubs voor voetballen en voor de supporters is het prachtig dat ze Europa in kunnen.
Met jouw redenatie dat je alleen de sterkste teams Europa in moet sturen en dat je de rest beter kunt thuis laten omdat dat slecht is voor het coefficient, slaat nergens op. Waar spelen de clubs die eindigen onder Feyenoord dan nog voor? Dan kun je net zo goed de competitie opdoeken.

Dan maar met een club minder in europees verband staat alleen maar de knvb voor schut maar zeker niet op een akkoord gooien met heracles.

Integendeel ik denk dat dit de spelers alleen maar motiveert .

En als ik het goed begrepen heeft gaat het niet om dat utrecht zijn zaakje op orde heeft maar een meningsverschil over een bedrag van 30.000 die wel of niet betaald moet worden.

Maar we zullent waarschijnlijk in de loop van de dag meer horen neem aan dat utrecht wel met een verklaring komen.

Maar als voor 30.000 euro een licentie ingetrokken word dan vrees ik echt voor twente dat deze geen licentie meer gaan krijgen.

Word tijd dat de boel in zeist vernieuwd gaat worden ben bang dat ze daar allemaal op leeftijd beginnen te komen en niet meer normaal kunnen denken.

Ben benieuwd of iedereen nu ook de kant van de KNVB kiest op VZ, zoals bij de Twente discussies......

Utrecht, eigen schuld! Moet je je maar aan de 'regels' houden.

Maar zonder dollen, lekkere timing van de KNVB ook en dan gaat het om 30k......niet te geloven.

Natuurlijk Nederland weer! Wij willen roomser zijn dan de paus. Heel Europa soemeld met geld en wij hanteren opeens strak de regels. Man als we echt fair play gingen doen dan stond alleen nog Bayern in Europa als grote club en deden clubs als Ajax, Feyenoord en PSV ook weer mee in Europa. Clubs als atletico, napoli enz smoelen raak.

21 mei 2016 om 08:28

Denk ook dat LC nu bij elke situatie heel principieel is.

Als je Twente kapot maakt (terecht of niet) dan kun je ook niet meer coulant zijn bij andere zaken.

Als het gaat om 30k, waarom niet 30k betalen dan?

Wat een ongelooflijke onzin. Bij Twente is een schuld van miljoenen en die kunnen rustig met de Knvb overleggen over die licentie, nu heeft Utrecht een minischuld van 30.000 wordt het meteen gestraft. De Knvb is weer totaal niet consequent. Als je Utrecht voor 30.000 euro naait, moet je Twente ook de licentie afnemen en ze helemaal opnieuw laten beginnen.

21 mei 2016 om 08:29

Overleggen?!? Voor de rechter brengen ja.

Leuk stel die LC, he?

Als dit klopt is het toch gewoon niet te geloven. Dit is toch een bedrag dat ergens wel op te hoesten valt. Kon dit ook niet voor de play offs bekend gemaakt worden? Het is toch ontzettend jammer dat Utrecht zo niet Europa in kan. Zeker nu ze een goede selectie hebben.

Wat is er toch allemaal aan de hand met het Nederlands voetbal joh... Ajax verkoopt de landstitel, Twente word teruggezet en gaat failliet en Utrecht kan Europa niet in.... Wat een poppenkast is dit...

Koning020 ga lekker ergens anders lopen provoceren

Even terug om waar het wel over gaat het is op geen een site bevestigt behalve een bericht van de telegraaf dus laten we even afwachten tot we echte verklaringen hebben.

Het Nederlandse voetbal gaat zo helemaal naar de klote.... Wat is de volgende stap van deze trotse commissie?

Lang leve de licentiecommissie van de KNVB. Wat een verschrikkelijke prutsers zitten daar. En daar zitten dan juristen en rechtrrs in. Misschien moeten ze se licentie eens intrekken van deze wanbeleid prutsers.

21 mei 2016 om 08:52

Niet alleen het gepruts zelf maar ook telkens het tijdstip waarop zaken naar buiten komen. Schandalig!

Dan heeft het toch geen zin om die wedstrijd te spelen,

21 mei 2016 om 08:46

Er is nog niets zeker, Utrecht gaat in beroep, ik verwacht dat dit wel goed gaat komen.

21 mei 2016 om 08:49

Ja, maar dit zal zeker wel invloed kunnen hebben op de spelers. Dit had al lang opgelost moeten worden voor het beginnen van de playoffs.

21 mei 2016 om 08:52

absoluut, zowel bij twente als bij utrecht is de timing beroerd amateuristisch

FC Utrecht heeft kennis genomen van het nieuwsartikel hedenmorgen in De Telegraaf inzake verstrekking Uefa licentie.

FC Utrecht heeft kennis genomen van het nieuwsartikel hedenmorgen in De Telegraaf inzake verstrekking Uefa licentie.

FC Utrecht kan bevestigen dat zij in gesprek is met de licentiecommissie en dat dit inderdaad gaat om een verschil van inzicht inzake de afhandeling van een kleine financiële kwestie. Het klopt dat er een garantstelling door FC Utrecht is afgegeven op deze Uefa licentie ter hoogte van 4 miljoen euro. Er is echter onduidelijkheid ontstaan over vergoedingssommen van enkele spelers aan vroegere clubs, waarmee een bedrag is gemoeid van € 37.250. Aanstaande maandag volgt er nog een gesprek over deze zaak. De Directie en Raad van Commissarissen van de club kijkt hier met vertrouwen naar uit.

FC Utrecht wil benadrukken dat het deze gang van zaken betreurt en bovenal de timing ervan.  uiteraard staat bij FC Utrecht het sportieve belang voorop. De focus voor nu ligt op het winnen van de play-offs a.s. zondag in De Galgenwaard!

Ik heb er absoluut geen problemen mee dat wij anders proberen te zijn dan de corrupte FIFA en de rest van Europa, maar dat betekent niet dat de KNVB er een zooitje van maakt. Dit zou toch al bekend moeten zijn voor het beginnen van de playoffs? Zeker de spelers van Utrecht moeten weten waar ze aan toe zijn. Dit kan gewoon niet.

Nou. Mss dat ons gemiddelde dan weer snel stijgt met alleen maar 'goede' clubs in Europa

21 mei 2016 om 09:00

Of de uefa deel het gewoon alsnog door 5.

Wellicht was het door emotie, maar zag zoveel Tukkers vandeweek die vonden dat de commissie het op hun gemunt had. En kijk hier, ook door dit soort kleine bedragen kunnen ze andere clubs ook 'gewoon' op de vingers tikken met een rigoreus besluit.

21 mei 2016 om 09:08

Wil je nu een sneertje uitdelen naar de Twente fans? Dat ze hun mond moeten houden en niet zeuren? (Zo klinkt t tenminste)

Ik lees nu veel reacties van utrechtsupporters die pissig zijn (terecht). En dat om 'maar' een jaartje geen Europees voetbal spelen. Kan je nagaan hoe de Twentefans zich voelen.

24 mei 2016 om 10:44

Het is wel een sneer ja. Maar niet dat ze per se hun mond moeten houden. Je zag bij ontzettend veel Twente-fans zo'n 'us against the world'-feeling, alsof de licentiecommissie het alleen maar op Twente had gemunt. Maar niks is minder waar hoor, want ook Utrecht had voor 30.000 (!) euro ook niet in Europa kunnen spelen. En dat neemt overigens niet weg dat je niet kwaad mag zijn of niet mag zeuren over het besluit, wat ik me goed kan voorstellen. Maar dat gevoel van 'de commissie pakt alleen Twente aan' kon er bij mij gewoon niet in.

Als Feyenoorder weet ik echt wel hoe Twente fans zich voelen. Ook wij lagen op de afgrond, klaar om failliet verklaard te worden. Maar we werden gelukkig overeind gebracht.

24 mei 2016 om 17:27

Okay, dat gevoel heb ik als Twente supporter niet dat de Lc alleen Twente aanpakt. Maar ik kan me ook voorstellen dat jij dat wel voelt en/of ziet.

Het doet toch pijn als je ziet hoeveel mensen zo hatelijk reageren. Ze doen alsof de Twente fans hun kop in het zand steken en dat we niet gestraft hoeven te worden. Niets is minder waar.
Ik ben blij dat Feyenoord zich heeft weten te redden (en snap eerlijk gezegd de kritiek van Feyenoorders op het bestuur niet zo maar dat is een ander verhaal).
Ik ben bang dat Twente het niet gaat redden.

Als Ajax fan vond ik het echt te gênant voor woorden hoe Ajax door Utrecht fans werd uitgelachen toen Ajax geen kampioen werd. Maar ik ben van een ander niveau. Ik hoop namelijk dat Utrecht gewoon Europees mag voetballen. Het team verdient dat. De supporters niet.

21 mei 2016 om 09:01

Gert dat is precies wat wij ook dachten gezien het voetbal verdiende ajax de titel en zeker de ploeg maar wij gunde de fans dat feestje niet. Maar van mij had ajax gewoon kampioen mogen en moeten worden dat had de club en de spelers wel verdiend

21 mei 2016 om 09:28

PSV de terechte kampioen.
Utrecht moet gewoon Europa in!
L.c. neemt bijzonder pijnlijke en onbegrijpelijke beslissingen, zowel met Utrecht als Twente.

21 mei 2016 om 14:10

Dan ben je toch gewoon van hetzelfde niveau? Want je misgunt het de Utrecht supporters.

Let wel op dit gaat niet om een schuld maar om een meningsverschil en 2 verschillende inzichten waar utrecht samen met de l.c in gesprek zijn.
Het blijkt te gaan om afgedragen premie,s van een paar spelers aan vroegere club,s.
Daar zijn ze over in gesprek of dit wel terecht is of niet dus zeer vreemd dat tijdens een onderhandeling zulke informatie naar buiten komt.
Dus waarschijnlijk zit er bij de knvb/lc een mol ook gezien dat al ruim van te voren naar buiten kwam dat twente hun licentie kwijt waren.
Word tijd voor een groot onderzoek in zeist wie die mol is.

De KNVB zitten zeker clownen in het bestuur. Ik zit echt niet wachten dat Heracles naar Europa mag. Fc Utrecht hebben gestreden tot aan bekerfinale. Eerlijk ik vind dat ze play-offs voor Europa league moeten afschaffen. Walgelijk dat een club die 8 plek staat en toch een kans mogen maken in de el.

Jammer dat de kans bestaat dat er één club minder in Europa wordt afgevaardigd. Gaat dan de extra toegangsbewijs naar België of Turkije? België staat al hoger dan Nederland, Turkije een plaats lager. De Belgen en Turken vaardigen meer clubs naar Europa dan Nederland. Dus meer kans om hogerop te geraken in de cooefficientielijst.

21 mei 2016 om 10:05

Nee Nederland krijgt hier een gigantische boete voor en de plek van Nederland wordt volgens mij verloot onder deelnemers die de ronder ervoor in europa zijn afgevallen. Beetje hetzelfde idee als met tennis qua lucky loser systeem.

maar kan dit wel eens, als utrecht morgen wint ( waar ik niet van uit ga) dan is er toch 1 plek te kort dus zal er 1 team niet eens spelen in de 3e voorronde if ligt dat aan mij

In plaats van belangen behartigen, verkwanseld de Knvb het Nederlandse voetbal in zijn totaliteit. Wie begrijpt dit allemaal nog.

Ik zeg: iedereen op VZ die Utrecht de deelname gunt: Maak 1 euro over en het is geregeld.
Lijkt mij overigens normaal dat je een club de kans geeft om het 'missende deel' alsnog binnen een termijn aan te leveren.
Wat een ongelooflijk beleid voeren ze bij de Knvb, echt onbegrijpelijk! Vlak voor de beslissende wedstrijd. En dan ook gewoon de plek niet aan de verliezend finalist geven ook nog!
Licentiecommissie, waar bestaat deze eigenlijk uit?

Lekker bezig de KNVB. Eerst een bom leggen onder de nacompetitie door tijdens de playoffs ff te melden dat Twente degradeert en nu aan de vooravond van de finale voor Europees voetbal ff tussen neus en lippen door melden dat Utrecht hoe dan ook Europa niet ingaat.

Typisch Telegraaf verhaal; van een mug een olifant maken.....het gaat om een meningsverschil niet om een tekort. Utrecht vind om een bepaalde reden dat ze dat bedrag niet hoeven te betalen en de Knvb vind van wel. Als puntje bij paaltje komt wordt die 30.000 overgemaakt en is er verder niets aan de hand. Telegraaf is vaak anti-utrecht en zoekt altijd spijkers op laag water in het Utrechtse.

Inderdaad cityheracles dan speelt Nederland gewoon met een club minder. En gezien Nederland ingeschreven staat voor 5 teams gaat volgens mij de deling door 5 wel door

Maar misschien dat iemand hier beter in staat. .

Streng zijn op de financiën is prima, maar je kunt overdrijven. Het gaat om 30.000 euro, een schijntje vergeleken met andere clubs. Waarom zou je het nationale voetbal, dat het al lastig heeft in Europa, extra naar de sportieve afgrond helpen? Heeft iemand een stuk touw voor deze gasten?

Het zoveelste signaal dat Bert van Oostveen, uiteraard onbereikbaar voor commentaar, bij lange na niet capabel genoeg is. Hij maakt er een grote bende van en weet geen enkel item goed te managen. Hoe lang mag die man nog aanmodderen?

Volgens mij gaat Utrecht gewoon Europa in als ze winnen. Er is een klein probleem over geld. Eén van de partijen heeft gelekt en belangen om de boel onder druk te zetten.
Van Seumeren gaat echt wel betalen.

Beetje vreemd dat in het artikel niet staat, waarom Heracles dat startbewijs dan niet krijgt. Kan de Knvb wel een leuk platform bedenken over waarom we achterblijven in Europa, maar dit gaat ons gewoon punten kosten.

Dit laat weer puur het amateurisme zien. In elk ander respectable voetballand wordt de Europe-league plek dan door geschoven. Maar schijnbaar kan dat alleen in Nederland niet. Daarnaast voor de mensen die dit als een meevaller zien. De uefa heeft ons 5 plaatsten gegeven die gaan het dus echt wel door 5 delen. Dit betekend dat wij met 4 clubs punten halen dat door 5 wordt gedeeld. Het is bespottelijk.

21 mei 2016 om 10:11

Wat is licentie eigenlijk

FC Utrecht heeft kennis genomen van het nieuwsartikel hedenmorgen in De Telegraaf inzake verstrekking Uefa licentie.

FC Utrecht kan bevestigen dat zij in gesprek is met de licentiecommissie van de Uefa en dat dit inderdaad gaat om een verschil van inzicht met de Knvb. Dit heeft betrekking op één punt in de procedure in de aanvraag inzake de afhandeling van een kleine financiële kwestie. Het klopt dat er een garantstelling door FC Utrecht is afgegeven op deze Uefa licentie ter hoogte van 4 miljoen euro. Er is echter onduidelijkheid ontstaan over vergoedingssommen van enkele spelers aan vroegere clubs, waarmee een bedrag is gemoeid van € 37.250. Komende week volgt er een beroepsprocedure. De Directie en Raad van Commissarissen van de club kijkt hier met vertrouwen naar uit.

FC Utrecht wil benadrukken dat het deze gang van zaken betreurt en bovenal de timing ervan. Uiteraard staat bij FC Utrecht het sportieve belang voorop. De focus voor nu ligt op het winnen van de play-offs a.s. zondag in De Galgenwaard!

Echt te belachelijk KNVB dat dit nu naar buiten komt. Het zou een advies zijn van LC. Utrecht gaat gewoon Europa in. Wat me opvalt is dat we steeds meer haters uit 020 en Enschede krijgen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren