Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vilhena: ‘Als Feyenoord mij dat niet wil geven, kijk ik verder’

Laatste update:

Feyenoord maakte vrijdagavond bekend dat de onderhandelingen over een nieuw contract voor Tonny Vilhena niets hebben opgeleverd en dat de middenvelder dus gratis en voor niets De Kuip uitloopt. De 21-jarige Vilhena zegt tegen Voetbal International dat verlengen ‘een serieuze optie’ was.

/

“Ik ben niet voor niets met de club in gesprek gegaan. Het enige dat ik heb gevraagd is een salaris dat de meeste andere basisspelers bij de club ook krijgen. Feyenoord was daartoe niet bereid. Oké, dan niet”, aldus Vilhena, die ervan baalt dat hij wordt neergezet als een ‘geldwolf’.

“Ik hoef geen miljoenen te verdienen, maar moet ik dan wel minder krijgen dan andere jongens? Het is gewoon een vorm van waardering. Als Feyenoord mij dat niet wil geven, nou, dan kijk ik verder”, besluit Vilhena, die genoemd wordt bij onder meer Internazionale, Hamburger SV en Espanyol.

Voor welke club uit dit rijtje kan Tonny Vilhena het beste kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ze hem een geldwolf noemen dan is elke speler dat. Vilenha heeft gewoon gelijk en hij verdient het ook.

21 mei 2016 om 01:07

Gelijk heb je vilhena, jouw carrière

21 mei 2016 om 01:18

Inderdaad, toch bizar dat Vilhena niet hetzelfde salaris krijgt als bijv een Elia? Nu moet Feyenoord de markt op voor een vervanger en ben je met transfersom nog meer kwijt, terwijl dit een jongen van de club is waarvan je weet dat ie ook nog eens een bepaalde transferwaarde vertegenwoordigt.. Ik vind het een raar beleid, als het tenminste echt zo is zoals Vilhena hier stelt..

21 mei 2016 om 01:24

Je vindt het Bizar dat Vilhena niet evenveel verdient als een 9 jaar oudere international? Vilhena heeft een half seizoen meegespeeld en echt niet iedere wedstrijd geweldig voetbal laten zien. Ik zal je een leuke statistiek geven, Vilhena's eerste 9 basiswedstrijden van dit jaar zijn niet winnend afgesloten.

21 mei 2016 om 02:10

Ja en alle wedstrijden dat Vilhena op de bank zat, werd er goed voetbal gespeeld.

21 mei 2016 om 02:29

Maar in die nederlagen waren hij en Vermeer de enige die hun niveau haalden.

21 mei 2016 om 05:37

Die hebben ze al gehaald met Tapia!

21 mei 2016 om 13:07

Maar meneer Vilhena (of zijn management, lees 'papa' wil ook nog even wat tekengeld van een paar miljoen opstrijken. Dat zouden ze namelijk ook krijgen als ze ergens in het buitenland tekenen. Maar Martin van Geel zegt (terecht): niks tekengeld, het gaat om een contractverlenging en niet om een nieuw contract.

21 mei 2016 om 01:33

Feyenoord heeft hartstikke gelijk. Je kan als 21 jarige niet verwachten hetzelfde te verdienen als een elia en kuyt die interland ervaring hebben en zelfs een wk finale meegemaakt hebben. Hoe ouder je wordt hoe meer je gaat verdienen. Door je ervaring wordt je steeds minder een talent maar een stabielere voetballer en een minder risicovolle investering. Als je alleen maar hoog op de salarisschaal wil staan zonder naar de context te kijken ben je vrij dom.

21 mei 2016 om 06:43

Oh, dus je moet een wk hebben meegemaakt om veel geld te kunnen vragen......jaja. Als jij in potentie een zeer waardevolle speler rond hebt lopen en je wil hem koste wat het kost behouden, dan moet je zo'n jongen niet als een geldwolf neerzetten en zeiken over "feyenoord zocht de grenzen op met wat er mogelijk was financieel" terwijl je zo'n dweil als Elia die het hele seizoen nog geen natte krant voorbij is gekomen wel "op de grens" uitbetaald. Ik denk dat daar het probleem ligt, de verkeerde jongens teveel salaris geven waardoor je financieel op "de grens" zit. K*tbeleid van mijnheer van Geel en daar ligt de fout....heerlijk transfervrij naar een andere club, een tiet met tekengeld vragen en je lekker doorontwikkelen bij een club met iets meer kwaliteiten, zowel bestuursmatig als op het veld. Succes jongen.

21 mei 2016 om 07:19

Hij noemt toch niet kuyt en elia? Hij zegt dat hij net zoveel wil verdienen als de andere basisspelers... er staan nog 8 andere in de basis...

21 mei 2016 om 09:46

Sorry maar de eerdere aanbieding zat al op de 8 ton, daar zijn ze nog eens overheen gegaan met de laatste aanbieding. Daarmee komt hij gewoon in het hoogste segment te zitten.
Ik vraag me dan ook af waarom de salarisaanbiedingen die Feyenoord doet aan spelers wél goed genoeg zijn voor spelers als Clasie, De Vrij, Kongolo en Van Beek maar níét voor Vilhena. Wat voegt hij de laatste jaren meer toe aan Feyenoord dan deze spelers gedaan hebben?

21 mei 2016 om 12:07

@pukkie feit is wel dat als je een interlands achter je naam hebt staan, je marktwaarde omhoog gaat...dan is t logisch dat je salaris ook omhoog gaat toch?

21 mei 2016 om 13:08

Dat is wat hij zegt ja. Daarmee doet hij alsof iedereen meer verdient dan hij. Maar dat is niet het geval. Alleen Kuyt, Vermeer, Elia en Vejinovic verdienen meer.

21 mei 2016 om 16:13

Het is vrij logisch dat als je als speler om kan gaan met de druk van miljarden tv kijkers en de druk van het hele land op je schouders dat je dan mentaal in orde moet zijn. Als je dan ook nog hetzelfde kan presteren als bij je club dan neemt je marktwaarde toe en kan je meer salaris eisen. Ik krijg het gevoel alsof vilhena naar de "salarisranglijst" kijkt en denkt, ik ben beter dan die dus dan hoor ik dat te verdienen. Maar zo werkt het nou eenmaal niet. Wat als karsdorp gaat aankloppen met "ik heb meer assists dan vilhena" en speel meer wedstrijden en heb meer talent. Moet die dan ook datzelfde topsalaris gaan verdienen. Dan gaan kongolo en van beek ook zeggen dat ze bij de 3 beste cv's van NL horen.
Ik geloof wel dat de salaris grens is opgezocht voor een redelijk 21 jarig talent.

Het gaat om geld, en zichzelf vervolgens dan geen 'geldwolf' noemen. Je had eerst maar is moeten bewijzen dat je dat geld waard bent, want echt indruk heb je niet gemaakt voor mijn cluppie. Af en toe een paar aardige wedstrijdjes, maar verder niet heel bijzonder. Ik baal wel als een stekker dat zo'n groot talent de benen neemt voor wat meer centjes. Ik wens je veel succes op de bank/tribune in het buitenland, want een basisplaats ga je niet krijgen. Je komt als nietsnut binnen en gaat daar als nietsnut weer weg. Doodzonde kerel.

21 mei 2016 om 01:03

Geef tonny groot gelijk. Die jongen speelt nog met een contract uit 2012, toen hij dus zijn debuut had gemaakt. Sindsdien is hij onder Koeman basisspeler geweest en ook dit seizoen heeft hij sinds Ajax in de beker bijna alles gespeeld. Allemaal nog op dat contract van 2012, waardoor hij op dit moment dus het minst verdiend van de gehele basiself. Alles wat hij vroeg was een salaris wat jongens als vd Heijden, Toornstra en Nelom (!) verdienen en dat gaf Feyenoord niet eens. Nu was van Geel blijkbaar wel bereid om dat te betalen en dan komt dit bericht opeens naar buiten. Heel vreemd allemaal en het leukste van alles is dat er dus mensen zijn die het hem nog kwalijk nemen ook. Het ga je goed Tonny, je zat hier absoluut niet fout. Het legioen moet is een keer naar de oorzaak gaan kijken van hoe het toch komt dat dit elke keer weer gebeurd.

21 mei 2016 om 01:11

Ehm nee Vilhena wilde een van de topverdieners worden en daarmee op schaal Kuyt en Elia komen. Nou sorry, maar dat verdient onze grote vriend echt nog niet. Hij hoort juist op het niveau Kongolo, Van Beek, Karsdorp en echt niet daarboven!

21 mei 2016 om 01:20

Haha, en Elia verdient dat wel?? Kom op zeg. Vilhena zou in de toekomst veel meer waarde voor Feyenoord hebben gehad dan Elia. Die kwam dit seizoen negentig procent van de rechtsbacks in de eredivisie nog niet voorbij.

21 mei 2016 om 01:35

Verdienen de beginners op jouw werk ook even veel als jij?

21 mei 2016 om 03:08

Daar gaat het niet om. Zou jij het accepteren dat iemand die niet zo bepangrijk is op jouw werk hetzelfde verdien als iemand die dat wel doet?

21 mei 2016 om 05:11

Ja wel als ik als 21 jarig broekie nog niets bewezen heb tov mijn veel ervarenere collega.

21 mei 2016 om 06:52

Gelul Copr, je betaald niet iemand uit naar ervaring, je betaald iemand uit naar belangrijkheid voor het team, potentie voor de toekomst, wat heb je als club over om een jonge jongen te behouden voor de club. Als jij vindt dat Elia meer moet verdienen dan Vilhena, heb je totaal geen kijk op het spelletje.

21 mei 2016 om 08:54

Dus een Verstappen bv moet minimaal evenveel verdienen als Hamilton?
Op de termijn veel meer potentie en erg belangrijk voor het team.

Als je spelers zou betalen naar"potentie" blijft er echt niets over van je cluppie hoor.

21 mei 2016 om 09:09

Voetbal is niet te vergelijken met de normale werkvloer. Of betalen ze op jou werk transfersommen

21 mei 2016 om 09:10

Verstappen presteert ook nog eens.. dus zou dat geen rare gedachtegang vinden. Als Braafheid nu bij Feyenoord komt.. moet die dan net zo veel krijgen als Kuyt? Heeft WK/EK gespeeld, Italie, Duitsland en Engeland gevoetbald, zal vast een wereldspeler zijn. Dus hier heb je 1.2 miljoen. 😂

21 mei 2016 om 09:18

wat hebben transfersommen te maken met de salariseisen van Vilhena?
gaat erom dat meneer zichzelf zo goed vind als de topverdieners in de selectie die wel bewezenhebben een meerwaarde te kunnen zijn voor een team.

iets wat Vilhena nog nooit gedaan heeft en heel eventueel de "potentie" voor heeft.

21 mei 2016 om 10:46

@rick1234

Gebeurt bij bedrijven regelmatig dat er mensen op belangrijke functies weggekocht worden,vooral door bedrijven als Google,microsoft en game bedrijven bijvoorbeeld.

En als ze bv bedrijf x opkopen dan betalen ze de "transfervrije" werknemers van bedrijf x een bepaald bedrag om te blijven ,aangezien ze anders vrij zijn om naar een andere bedrijf te gaan.

Dus je kunt het tot op een bepaalde hoogte wel vergelijken met het bedrijfsleven en met transfersommen .

21 mei 2016 om 16:23

Nee pukkiedukkie, jij snapt totaal niet hoe het bedrijfsleven werkt.
Elia heeft een internationale naam, marktwaarde leeftijd en een salaris geschiedenis. Feyenoord heeft x budget voor spelers in deze categorie en feyenoord heeft y budget voor 21 jarige talenten.
Als jij wil dat het vilhena budget omhoog gaat (karsdorp, kongolo en van beek willen dat dan ook) kun je dus geen oudere, ervaren, duurdere spelers meer in je selectie hebben (el ahmadi, kuyt, vermeer).
De salarisschaal is geen ranglijst van de beste spelers. Ongelooflijk dat mensen dat niet snappen.

21 mei 2016 om 22:20

Dan hoop ik voor jouw dat je geen Feyenoordsupporter bent, want als je club hetzelfde redeneerd als jouw, worden ze nooit een topclub.
Koop je toch lekker een grote naam.....ga eens kijken of Romario nog wil voetballen, groter kan je ze niet krijgen. Verder geen enkele toegevoegde waarde aan je club, maar jij wil veel voor hem uitleggen, dan komt ie vast. Niemand wilde Elia, maar met dat salaris wil ie wel naar Feyenoord, iedereen wil Vilhena maar Feyenoord voor dat salaris niet.
"ongelooflijk dat mensen dat niet snappen"

22 mei 2016 om 00:23

Jij denkt maar 1 stap vooruit, ik 3. Jammer dat je niet inhoudelijk kan reageren op de consequenties die je idiote gedachten hebben bij mijn uitleg verder op.
Ik zal het nog even voor je kopieren: "stel dat vilhena dat salaris heeft en karsdorp ook.
Vilhena raakt zn basisplek kwijt aan tapia en karsdorp wordt international. Hoe vind je de salarisverhousing dan? Is het dan niet lullig voor de volgende aankoop dat ie minder geld krijgt dan bankzitter vilhena?
Juist om een scheve salarisverhouding te voorkomen moet je uitgaan van feiten als leeftijd, ervaring. Het is geen casino."
Hopelijk snap je het nu.

Als ze nou is echte bedragen zeggen dan kunnen we er over oordelen. Iets transparanter mag het wel. Zeker omdat deze soap al langer dan een jaar duurt.

21 mei 2016 om 01:09

Exacte bedragen weet ik niet precies. Speelt op dit moment voor ongeveer 4 ton als het goed is en wou naar categorie van vd Heijden, Nelom, Karsdorp enz. wat mij toch wel redelijk lijkt. Al die tijd niet gegeven tot afgelopen week. Maar nu dus toch afgeblazen. Echt zonde, want hij kon bij Feyenoord zeker nog stappen maken.

21 mei 2016 om 03:08

Als hij echt 4 ton zou willen verdienen dan zou dat er voor Feyenoord best uit kunnen. Hou hem nog 2 seizoenen onder contract. Kost hij Feyenoord dus 8 ton, maar hij gaat dan over twee seizoenen toch ook echt nog wel een paar miljoentjes aan transfersom opleveren. Kortom; ondanks dat het een fors salaris is voor zo'n broekie zou het puur financieel gezien niet eens zo'n slechte deal zijn.

21 mei 2016 om 03:09

Sorry...verkeerd gelezen....Je zegt dat hij nu 4 ton verdient.

21 mei 2016 om 05:13

de geruchten zijn dat hij 800k zou krigen wat ong 200k miner is dan de "grootverdieners"

21 mei 2016 om 08:38

Feyenoord heeft een aanbieding van 8 ton gedaan. Bevestigt door van Geel (tafel van Kees) en Mikos Gouka (twitter). Meneer is toen met een tegenaanbieding gekomen en dat vond Feyenoord te gortig...

21 mei 2016 om 13:08

Tja, als acht ton niet genoeg is dan houdt het gewoon op.

Ga eerst is presteren. Gelukkig bij een andere club, niet elke speler uit de jeugd kan het waarmaken.

Je hebt helemaal gelijk Tony geen enkele reden om

21 mei 2016 om 00:27

je onder te laten bet

21 mei 2016 om 00:28

om je onder te laten betalen.

21 mei 2016 om 00:38

Problemen met de "reageer knop" vriend haha

21 mei 2016 om 00:54

Lekker bezig!

21 mei 2016 om 06:10

Als je in nederland wilt blijven ga lekker naar psv. Daar is 8-9 ton salaris niet gek en we raken maher en schaars bijna zeker kwijt.

Van Geel heeft zo ontzettend veel steken laten vallen en spelers gehaald die falen. T geld van kramer had je makkelijk in vilhena en boetius kunnen stoppen. 2 grote talenten, voor totaal 2,5 miljoen de deir uit. Ze hadden ons samen minstems 15 miljoen kunnen opleveren. Dan heb ik t nog niet gehad over sleegers en janssen. Is elia nou zoveel beter dan boetius, die ook nog eens 9 jaar jonger is. Van geel geeft geld uit middelmaat, weggegooid geld in feite dus, en zorgt ervoor dat jeugdspelers voor een appel en een ei van de hand worden gedaan. En ook hadden we gewoon jupiler moet spelen met jong feyenoord. Elk jaar worden onze jeugdelftallen geroemd, maar de doorstroming naar t eerste loopt zo stroef, daar ben je als td verantwoordelijk voor. Tijd om weg te gaan van geel.

21 mei 2016 om 01:04

Volgens mij is dat ook gewoon de taak van de trainer. De jeugd kan wel geroemd worden, maar puntje bij paaltje doen ze het lang niet allemaal bijzonder goed, of wel?
Sinds de komst v vGeel is feyenoord weer structureel nr 3 van Nederland. Lijkt me een prima prestatie. Voor zijn komst bungelden we tussen plek 6 en 10.
vGeel is de beste TD in 20 jaar bij feyenoord!

21 mei 2016 om 01:38

En dan over 3 jaar zegt karsdorp... "maar vilhena verdiende x". De salaris verhoudingen binnen de selectie moeten wel in orde blijven. Het is lachwekkend als een beginnertje als vilhena evenveel wil verdienen als spelers die 5 jaar ouder zijn en interlandervaring hebben.

21 mei 2016 om 04:26

Zo zeg!!! Dat is makkelijk achteraf praten eerste rang. Feyenoord had toen destijds een spits nodig. Ze waren niet blij met Kazim en haalde van Geel Kramer als spits op. Kramer begon goed pak zijn goaltjes, maar daarna is het bergafwaards geworden. Voordat hij naar Feyenoord ging heb ik hem nooit zien voetballen (alleen samenvatting studio sport). Ik hoorde vaak via voetbal talkshow dat hij de juiste spits van Feyenoord zou worden. Analisten & co en 'de snor' waren echt lyrisch over Kramer. Feyenoord had Kazim nooit moeten laten gaan, maarjah dat is mijn mening.

21 mei 2016 om 11:41

Niet mee eens. Weet je nog hoe het spitsenprobleem is verlopen?
Achabar verlengde en kreeg een salarisverhoging in het jaar onder Rutten. Hij zou seizoen erna meer aan spelen toekomen. Heeft dus geld gekost, en kijk nu, is helemaal niks van gekomen.
Kramer is pas op de laatste momenten van de transferperiode gekocht. Eerst zei feyenoord nog dat ze hem niet goed genoeg vonden. Hij is dus gehaald als paniekaankoop. Verdient en hoog salaris, veel meer dan Vilhena iig, en nog steeds zijn we allemaal niet tevreden met de spitspositie.
Kazim kreeg een definitief contract aangeboden, ook met een heel hoog salaris. En een half jaar later deden we hem gratis van de hand. Dan heb je dus in 1 (!) zomer geld uitgegeven aan 3 spelers voor in de spits. Bij elkaar, met verhogingen van salaris, dus een miljoen of 6. Dat geld had je echt veel beter in 1 goede kunnen investeren. Maar aangezien de scouting van Feyenoord al jaren een winterslaap houdt (valt onder Van Geel) is dit natuurlijk niet gedaan. En dan heb ik het nog niet eens over Singh, Vormer, Goossens, die zweedse keeper van nu, Jan Arie, Botteghin, Wilkshire, Boula, Vejinovic, Tapia. etc.
Hij moet eens kappen met investeren in kwantiteit. Elke keer vissen we in een poule van 3-4 miljoen. Je kan maar 11 spelers opstellen, investeer dan liever 8 miljoen in 1 speler die je echt daadwerkelijk sterker maakt, dan dat je telkens zo net niet spelers haalt, dat is mijn grootste kritiekpunt op Van Geel.
we zijn sinds het eerste jaar onder Koeman geen miliemeter vooruitgekomen, en er is wel heel veel geld uitgekomen. Met het juiste beleid hadden we dit elftal kunnen hebben. Want dat ze Vlaar niet lieten meetrainen is ook om te schamen.
Met dit elftal was je kampioen geworden, en al die spelers had van geel kunnen halen/behouden voor niet eens zoveel geld. Hij maakt gewoon te vaak de verkeerde keuzes, en ook al is dat achteraf bekeken, het zijn wel de verkeerde keuzes geweest en daar hoor je op afgerekend te worden.

Vermeer
Karsdorp
Van Beek
Vlaar
Kongolo
El Ahmadi
Ziyech
Vilhena
Kuyt
Janssen
Boetius
21 mei 2016 om 20:41

@sweqeu
Zo heb ik het niet bekeken. Bedankt voor je opheldering.

21 mei 2016 om 05:23

Swequw noem jij eenseen TD die spelers heeft gehaald die niet faalden?
Iedere club doet dat.
elke van de 29 Psvérs die gehaald zijnde afgelopen 4 jaar zijn allemaal geslaagd? welke van van de 28 aanwinsten in Amsterdam?

Of internationaal gezien van de "clubs die het zogoed doen met talenten" als een Porto die ruim 60 spelers halen in 3 jaar tijd. zijn dat allemaal basisspelers geworden?

'andere basisspelers' toen Feyenoord begon te onderhandelen kwam Tonny niet in de buurt van de basis dus nee, dat is dan niet terecht. Ik vind hem als Ajacied zo vervelend. Telkens de schuld bij Feyenoord leggen in plaats van eerlijk zijn dat transfervrij voor hem de beste optie is.

21 mei 2016 om 00:44

Een terechte observatie. Telkens maar de schuld bij de ander leggen. Altijd is er wel wat. Nu ook weer. Wees een kerel en kom er voor uit dat je kiest voor het grote geld. Niets mis mee, maar als je echt wilde blijven, had je al een jaar geleden getekend.

Vgeel ligt niet goed bij veel Feyenoord fans, maar kan weinig succes beleven aan dit "dossier"

21 mei 2016 om 05:28

klopt helemaal. Vilhena baalt nu gewoon en roept nu dit soort dingen. Die had gewoon met de feyenoordaanbieding in zijn achterzak willen onderhandelen met andere clubs.

Nu hij dit niet meer heeft is zijn onderhandelingspositie met andere clubs ook gewoon minder.
Anders had hij het verhaal van "ik krijg hier 800k en wil graag bij mijn zieke moeder bliven dus je moet wel met een heel goed bod komen"
Nu loopt hij het risico dat hij uiteindelijk bij een duitse degradatiekandidaat moetr gaan tekenen voor hetzelfde bedrag omdat hij anders geen club heeft.

21 mei 2016 om 07:22

Denk dat er wel wat beters dan een degradatie kandidaat uit Duitsland komt.

21 mei 2016 om 08:57

Ja dat kan best maar dei zullen ook onderhandelen hoor. Die weten ook dat hij nu "clubloos" is. Ondanks dat er genoeg clubs zijn die meer geldte besteden hebben zullen ze het echt niet nallatn om een paar 100duiznd euro te besparen als dat mogelijk is.

21 mei 2016 om 12:14

Kan het niet zo zijn dat Feyenoord denkt: "Hij wil bij zn zieke moeder blijven dus hij neemt ons lage bod wel"?

21 mei 2016 om 00:47

En op het moment dat Feyenoord begon te onderhandelen boden ze hem ook een salaris wat nog onder dat van andere bankzitters lag. Sterker nog, Vilhena stond 2 seizoenen in de basis en Feyenoord bood hem toen een lager salaris dan Wesley Verhoek die op de tribune zat.

21 mei 2016 om 01:17

Vind je Verhoek een eerlijke vergelijking? Die kwam als redelijk grote eredivisie speler over van titelkandidaat Twente. Die kreeg een veel te hoog salaris voor zijn kunnen. Dat betekend niet dat Feyenoord omdat er een speler overbetaald wordt andere bankzitters zoals Vilhena ook moet overbetalen. Wat een bizarre redenatie van je. Deze jongen heeft continu iedereen op het verkeerde been gezet, en dan happen supporters (blijkbaar zit je daar ook tussen) die maar al te graag de directie de schuld geven toe. Ik heb maar meelij met het Feyenoord bestuur, ik vind dat ze het met de middelen stukken beter doen dan andere teams.

Die jongen heeft groot gelijk. Het is al jaren een probleem bij Feyenoord dat aankopen vele malen, maar dan ook vele malen meer verdienen dan spelers uit de eigen jeugd. Als ze kwaliteit meebrengen oké, maar dat is niet het geval.

Terence Kongolo verdiende voor zijn verlenging afgelopen januari 3 ton bij Feyenoord terwijl Jan Arie van der Heijden vrolijk voor 8 ton op de bank zit. Dit soort scheve verhoudingen zijn bij Feyenoord de normaalste gang van zaken en het bestuur van Feyenoord vindt het not done als de spelers uit de eigen jeugd daarom gaan klagen.

21 mei 2016 om 01:43

En hoe oud is van der heijden? En hoeveel wedstrijden heeft ie gespeeld? Waarom denken mensen toch altijd dat je meer hoort te verdienen dan x als je beter bent dan x. Het gaat over leeftijd, ervaring, positie, concurrentie etc etc.

21 mei 2016 om 07:08

Nee Dennusz en daar ligt de fout bij jullie, Leeftijd, ervaring concurrentie.....concurrentie mee laten wegen in een salarisonderhandeling? Er is blijkbaar genoeg concurrentie voor Feyenoord in zake Vilhena, dus in dat geval kan het salaris omhoog. hoe belangrijk is deze jongen op dit moment voor de club. Ik denk dat er op dit moment geen basisspeler bij Feyenoord zit die langer bij de club zit, dieuit de eigen jeugd komt, dan Vilhena. Hij kan een hele goede worden en heeft zeeeer veel potentie voor de toekomst. Als die jongen minder verdient dan de "meeste" van de basisspelers, dan is dit wanbeleid van Feyenoord. Klaar....... Als ze die jongen niet veel meer kunnen geven, omdat Jan Arie van der Heijden door die geweldige technisch directeur fout is ingeschat en ze nu weer "op de grens" zitten van de mogelijkheden, dan wordt het tijd dat ie vertrekt. Recht is recht en krom is krom en als de verhoudingen binnen de salarishuishouding van Feyenoord zo scheef zijn dan mogen jullie allemaal blij zijn met van Geel, maar dan ben ik blij dat het mijn Technisch directeur niet is.

21 mei 2016 om 16:49

Hahaha, je zegt eerst dat "wij" fout zijn door leeftijd, ervaring, concurrentie mee te laten wegen en vervolgens zeg je dat hij al zo lang een belangrijke basisspeler is uit de eigen jeugd. Precies; ervaring, leeftijd en concurrentie. Nu nog even een wat bredere blik en realiteitszin. Denk nou eens na over de consequenties. Stel vilhena krijgt dat salaris. Lijkt me dat karsdorp etc dat dan ook willen (zijn geen mindere talenten imho). En hoe ga je dan een nieuwe gustafson inschalen die elders een vergelijkbare status hebben? Is dat eerlijk?
Zoals bij iedere instantie is er een salarisschaal en val je binnen een bepaalde range obv diverse eigenschappen. Talent en potentieel zullen vilhena ongetwijfeld 1 of 2 schalen hoger brengen dan normaal. Maar vilhena lijkt er 4 of 5 hoger te willen als ik de berichten goed interpreteer.

21 mei 2016 om 17:09

Ik zal het nog wat interessanter maken; stel dat vilhena dat salaris heeft en karsdorp ook.
Vilhena raakt zn basisplek kwijt aan tapia en karsdorp wordt international. Hoe vindt je de salarisverhousing dan? Is het dan niet lullig voor de volgende aankoop dat ie minder geld krijgt dan bankzitter vilhena?
Juist om een scheve salarisverhouding te voorkomen moet je uitgaan van feiten als leeftijd, ervaring. Het is geen casino.

Is deze jongen nou echt zo goed? Tuurlijk, hij heeft leuke potjes gespeeld en is nog vrij jong. Maar het is toch geen speler die een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Dat die Internationale clubs interesse in hem hebben, zegt mij niet zoveel. Genoeg spelers die al dan niet gratis naar het buitenland gingen en waar je nooit meer iets van hebt gehoord.

Persoonlijk vind ik hem maar een vrij irritant ventje en zeker niet zo goed dat ie bij een hsv, inter of Southampton veel aan spelen toe zal komen.

En maar zeggen dat hij het voor ze moeder doet.

hij moet blij zijn dat ze hem nog hebben laten voetballen hij heeft nog totaal geen recht van spreken

En weer maakt Feyenoord de grootste fouten. Ze gaan liever voor eredivisie spelers die uiteindelijk de selectie niet beter maken zodra ze er spelen. Zonder enige transfer waarde dan eigen jeugd waar nog veel groeipotentie inzit. Veijlovic bank, van de Heijden bank, kramer voldoet niet, toornstra bank, ipv deze spelers te bedanken ipv grof geld te betalen. Doen ze het andersom. Ze draaien jeugdigen de nek om die de club weer hebben gebracht waar ze nu staan en ze investeren in de verkeerde spelers zonder enige transferwaarde. Heeft Feyenoord niet geleerd van het verleden. Namen kopen ipv de jeugd laten doorstromen. De jeugd komt er zeker wel zie vincent janssen en andere tallenten die de club gaan verlaten omdat er weer een naam gekocht gaat worden. Van Geel is een goede Td als je in de rode centen zit. Opbouwend moet iemand anders de taken op zich gaan nemen anders is zijn succes van zwarte cijfers zo met de noorderzon verdwenen. Ook achabar zou als hij slim is zijn biezen moeten pakken indien hij vooruit wilt

21 mei 2016 om 05:32

Feyyenoord maakt net als iedere club we eens fouten. maar dat is achteraf altijd makkelijk praten. tegenover iedere speler die alsnog doorbreekt staan ook 20 spelers die terecht zijn "weggedaan"
Daarnaastis is het salarispotje ook maar 18mln voor de gehele selectie incl staf. dan praat je al snel over 35 man. dan kan je ze moeilijk allemaal 1 mln geven omdat Kuyt dat ook zou krijgen.

21 mei 2016 om 08:17

Feyenoord maakt geen fout, Tonny maakt een fout! Als ik van Geel was of Gudde had ik allang gezegd he beste vriend wij zijn Feyenoord. Deze club is groter dan een ene Snitneus als Vilhena. Sorry jongen Feyenoord gaat niet op de grond liggen om naar jou pijpen te dansen. Als je als middenvelder bij Feyenoord nou elk jaar 10a12 doelpunten maakte en z'n 10 assistent dan hadden we kunnen praten. Nu ben je gewoon middelmaat en daar past ook dit salaris bij.

Gerucht ging dat Feyenoord hem 800.000 zou hebben aangeboden. Schijnbaar voldeed dat niet aan Tonny's eisen. Maar als je 800.000 weigert ben ik wel benieuwd hoeveel Tonny zijn salariseis is.

21 mei 2016 om 09:31

überhaupt als een speler in de Eredivisie meer dan 8 ton eist, hoort hij in feite niet thuis in de Nederlandse competitie. Enkele uitzonderingen daar gelaten is geen enkele speler in Nederland het waard dat bedrag uitbetaald te krijgen. Vilhena al helemaal nog niet.

Deze speler gaat Royston Drenthe achterna. Cashen, maar totaal mislukken als profsporter.

Ooh, dom van me. Tot nu toe gaat hij werkloos worden. Dus cashen wordt het ook niet.

21 mei 2016 om 08:28

We gaan het zien. Ik denk van niet en dat komt puur door zijn mentaliteit. Ijzersterk.

21 mei 2016 om 11:41

Net zoals zijn spel. Wel ijzersterk, maar niet slim.

21 mei 2016 om 18:10

Klopt, dat moet uiteindelijk veranderen en dat zal denk ik ook wel gebeuren zodra ie wat meer ervaring heeft.

Ik weet niet waar het probleem ligt. Er kunnen 2 dingen het geval zijn. Het zou kunnen zijn dat het verschil in salaris tussen spelers uit de eigen jeugd en aangetrokken spelers te groot is. Het zou ook kunnen zijn dat een speler zich spiegelt aan de sterren uit het elftal en vindt dat hij dan te weinig verdient. Het is voor mij onduidelijk wat hier aan de hand is.

Waarom moet Feyenoord jou z'n salaris geven. Ben blij dat Feyenoord geleerd heeft van z'n fouten in het verleden. Daar middelmaat over te betalen. Sorry hoor maar voor mij ben je een matige speler. Je werkt hard, maar rent als een kip zonder kop over het veld. Eruit totaal geen voetbal intelligentie achter. Je scorend vermogen is daarbij ook dramatisch. Tonny ga nou eens inzien dat je gewoon middelmaat ben. Je mag blij zijn dat je het shirt van Feyenoord heb mogen dragen. Hierdoor ben je een bekende voetballer geworden. Had je de afgelopen jaren in het shirt van de graafschap gevoetbald, was je niet eens opgevallen. Feyenoord heeft gewoon een probleem op het middenveld met Karim en jij. Beide lopen graag met de bal maar een actie naar voren of zelf scoren zit er bij jullie niet bij. Ach Tonny vraag even aan je arts bij Feyenoord wat die verdient. Deze man doet echt goed werk en moet op tv z'n hand op houden voor geld om in te zamelen voor k***.

Bij Feyenoord is al jaren het probleem dat de salarishuis scheef is. Jeugdspelers die meerdere seizoen in het eerste hebben gespeeld worden minder gewaardeerd dan aankopen. Ik vind het ongelooflijk dat spelers als vd Heijden, Vejinovic en Kramer meer verdienen dan bijv Vilhena. Wat hebben de 3 aankopen laten zien? De eerste 2 niks maar ondertussen wel cashen. Door dit probleem moest Van Geel al een hoop contracten ontbinden omdat de spelers niet weg wilden vanwege hun salarissen.

21 mei 2016 om 09:18

@rbn_precies, die jongen is als een stuk vuil behandeld. Werd door Fred als linksback gezet en jongens die veel slechter waren kregen de voorkeur. Vilhena is nooit gewaardeerd. Althans na het vertrek van Koeman.. En nu wilt iedereen opeens dat hij even meegaat spelen met de soap. Als die Fred succesvol was geweest bij Feyenoord was die jongen zijn carrière nu voorbij.

21 mei 2016 om 12:42

@koftheprof
Hoe bedoel je als een stuk vuil behandeld?
Als jij op je 20ste al 100+ eredivisiewedstrijden hebt gespeeld dan heeft de club wel vertrouwen in je.
Als daarnaast 8 ton wordt geboden per jaar, is die dan nog steeds behandeld als een stuk vuil?

Hij moest een paar potten linksachter staan, hij werd gepasseerd omdat hij droevig speelde (voor minstens een half jaar). Ups en Downs horen er nou eenmaal bij, maar Vilhena voelt zich direct ondergewaardeerd omdat hij even een stap op de plaats moet maken.

Feyenoord heeft veel in deze jongen geinvesteerd, maar Vilhena wilt meer centjes zien. Teken dan voor 1 jaar bij met een clausule van 2 miljoen, dan geef je de waardering ook terug aan Feyenoord!

Helemaal gelijk Vilhena, voor de fooi die Feyenoord bied zou ik ook niet blijven, gewoon Boetius en Berghuis achterna en de bank of tribune warmhouden. Je bent immers prof en het gaat om geld verdienen en niet om liefhebber zijn.

Vilhena is gewoon (nog) niet goed genoeg. Loopt veel te veel met bal. Heeft te vaak balverlies. Heeft te weinig snelheid en scoort te weinig. Leuk hoor zo'n gozer van de club en goed genoeg voor Fey maar met hem winnen we de oorlog niet

21 mei 2016 om 09:23

Tja, als je een verdediger opstelt die bij balverlies naar zijn eigen 16 meter sprint terwijl onze aanvallers niet tegelijk meezakken dan moeten El Ahmadi en Vilhena veel meters maken.

Ik denk dat we komend seizoen pas gaan merken hoe goed Vilhena is. Iemand zal namelijk op zijn positie komen te spelen en hij zal met hetzelfde probleem te maken krijgen.

Ik heb gelezen dat ook Ajax interesse heeft, vooral transfervrij. Dat zou pas echt een mes in de rug zijn

21 mei 2016 om 09:38

Lijkt me sterk met al de middenvelders die ze momenteel al hebben. Plus vergeet niet dat er nog talentvolle spelers aankomen zoals Nouri. Psv acht ik wel realistisch met het aanstaande vertrek van Maher en Schaars.

Tja we kunnen wel wat in het wilde weg gaan lopen lullen, maar we kennen de situatie niet. We kennen het salarishuis van Feyenoord niet en ik heb geen flauw idee hoeveel Vilhena nu verdiend en hoeveel hij graag zou willen verdienen.

Feit is wel dat ik het een hele goede zet zou vinden als hij nog even in de Eredivisie blijft. Hij was echt bezig met stappen maken eind dit seizoen. Die lijn zou hij nu eens een heel seizoen moeten doortrekken met beslissende goals, belangrijke speler worden in grote wedstrijden en in Europa wat laten zien. Dan ga je toch heel anders naar een grotere competitie dan nu het geval zal zijn.

Mensen even serieus. Hoe dom ben je als je het eens ben met TV. Eerlijk die jongen wil grootverdiener worden maar raakt nog geen knikker. Heeft half seizoen gespeeld daarvan een enkele wedstrijd wat laten zien niet eens belangrijk geweest en dan ook nog een 8 ton afslaan. Hahaha als je al niet voor 8 ton bij je club wilt spelen waar je groot geworden ben, dan intresseerd je clubliefde niet meer want dan ben je helemaal geld geil geworden. Owja en voor de mensen die zeggen dat TV beter is dan Elia of in potentie beter is, wie scoorde er op het belangrijkste moment in de finale en bezorgde ons de eerste prijs sinds jaren? Tv😂.....oke doei

Heeft een half seizoen 'leuk' gevoetbald. Daarvoor erg wisselvallig.
Nu vindt hij het vreemd dat hij minder verdient dan bijvoorbeeld een Kuyt.

Deze man wil gewoon cashen en dat is zijn goed recht. Dat hij nu transfervrij de deur uitloopt moet je maar voor lief nemen. Als dit ventje al een grootverdiener wil zijn bij Feyenoord, hoe denk je dat het verder gaat met de rest van het team.

Gewoon, je verlies nemen en het mannetje laten gaan.

Toch een vaag verhaal dit. Van Geel geeft aan dat Feyenoord verder wilde gaan dan ze ooit hebben gedaan. Lijkt me vreemd als er dan meerdere jongens een beter salaris hebben.
Ook als het we waar blijkt te zijn vind ik dat hij maar weinig loyaal is.

Ik blijf van mening dat het beleid van Feyenoord wel achterblijft. Ajax had er in het verleden ook last van dat de jongens van de eigen club een fractie verdienden van de jongens die gehaald werden. Dat is nu anders. Er is een salarisplafond voor spelers die aangetrokken worden, en eigen jeugd wordt ingedeeld in categorieën van talent en krijgt daar naar betaald. Er is daarover nauwelijks onrust binnen Ajax.
Ook het beleid om spelers die niet willen verlengen niet op te stellen is iets waar Feyenoord van kan leren. Weinig jongens zouden het voorbeeld van Boilissen willen volgen. Als Vilenha straks dik tekengeld vangt en een dik salaris, dan telt dat andere spelers aan.

22 mei 2016 om 11:38

Elia heeft voor Feyenoord begrippen een extreem salaris. Lijkt mij dan ook logisch dat niet iedereen dat salaris krijgt. Daarnaast verdient Vilhena het ook niet een soortgelijk salaris te krijgen als Elia, Kuyt, El Ahmadi,vermeer, Kongolo en van Beek. Deze spelers betekenen nu eenmaal meer voor Feyenoord dan Vilhena welke afgelopen seizoen naar mijn mening helemaal niet zo goed heeft gepresteerd als er in de media werd gezegd door voornamelijk Krabbendam en Gouka/ Maar we weten allemaal dat deze heren andere beweegredenen hebben.

Hij is geen geldwolf,maar hij gaat wel om geld weg.vreemd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren