Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De maffiadeals zijn veroorzaakt door Joop, Aldo en andere boeven’

Laatste update:

Arnold Bruggink heeft met verbazing kennisgenomen van het besluit van de licentiecommissie van de KNVB om FC Twente met een nieuwe licentie af te laten dalen naar de Jupiler League, zo vertelt hij aan FOX Sports.

/

De oud-middenvelder zegt er ‘ziek’ van te zijn en spreekt van een ‘Nederlandse oplossing’: “Zo van: 'Laten we ons er maar tussenin houden, dan kijken we wel. Iedereen heeft het allemaal gevolgd, er was geen touw meer aan vast te knopen. Dit is een heel harde klap. Dat merk je aan iedereen. Iedereen had het erover op straat”, aldus Bruggink.

Oud-aanvaller Blaise N’Kufo spreekt op Twitter van een ‘erg trieste dag’: “Ik kan het niet geloven. Is er nog hoop?” Die vraag wordt in het Algemeen Dagblad beantwoord door oud-middenvelder Eddy Achterberg: “Nee, er is geen hoop meer. Ik denk dat FC Twente kapot is. Het is schandalig van de KNVB.” Ook Erik Dijkstra is boos op de KNVB: “Maar de maffiadeals en financiële puinhoop zijn veroorzaakt door Joop Munsterman, Aldo van der Laan en een stel andere boeven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veroorzaakt door deze boeven in dienst van FC Twente. Je kunt alle schuld wel op deze mannen schuiven, maar ze hebben van FC Twente het mandaat gekregen om te handelen en zij zijn blijkbaar of niet gecontroleerd of hun daden zijn gedoogd. Je kunt de acties van deze mannen gewoon niet los zien van FC Twente.

19 mei 2016 om 12:05

Och germ toch. Ik snap je frustratie ook wel, maar hij zegt toch ook helemaal niet dat de supporters niet benadeeld worden. Alleen is hun handelen niet gestopt en haf de club er wel degelijk iets aan kunnen doen. Sowieso is de grootste benadeelde de supporter,maar jullie club heeft jullie in de steek gelaten.

Overigens wel triest om over de gemeente te beginnen. Psv had een eigen stadion en veel andere clubs niet. Zij hebben de grond verkocht en daar goed aan verdiend. Maar als je Eindhoven kent verdient de gemeente dit dubbel en dwars terug straks want de locatie is super!

19 mei 2016 om 10:49

Je noemt nu drie keer Fc Twente wat je ook kan vervangen door de andere commissarissen en vooral joop en aldo zelf. "ze hebben van FC Twente het mandaat gekregen om te handelen'' zeg jij, wie of wat is dan FC Twente? Dat zijn dan toch echt de andere comissarissen en het uitvoerende bestuur Joop en Aldo. Je kan moeilijk zeggen dat de supporters hier het mandaat voor gegeven hebben, aangezien zij geen weet hadden van deze corruptie en achterkamertjes politiek.

Je kan toch niet zomaar beweren dat als de boeven weg zijn het gesjoemel door gaat? Iedereen van dat bestuur zit er niet meer, dit is mede tot stand gekomen na de aanbeveling van Knüppe. Dus jij verwacht dat het nu door zal gaan?

19 mei 2016 om 11:06

'wie of wat is dan FC Twente?' Dat zijn de mensen die FC Twente besturen en leidden, zoals je zelf ook al zegt. Ik zeg niet dat de supporters dat mandaat gegeven hebben, maar de club zelf heeft besloten dat Munsterman en van der Laan de club besturen en vertegenwoordigen. Zo gaat dat nou eenmaal bij bedrijven en voetbalclubs, deze worden vertegenwoordigd door individuen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat deze mensen weloverwogen aangesteld worden en na hun aanstelling voldoende gecontroleerd worden binnen het bedrijf. Je kunt niet ontkennen dat dit niet voldoende gebeurd is en daarom is FC Twente gewoon aansprakelijk en kun je het niet alleen op twee individuen afschuiven. Het zegt toch genoeg dat hier wordt gesteld dat twee individuen de club kapot maken. Als je je organisatie gewoon op een normale manier leidt zou het nooit moeten kunnen dat twee personen zoveel macht hebben. Munsterman controleerde op een gegeven moment in zekere mate gewoon zijn eigen functioneren, dat is toch belachelijk!

19 mei 2016 om 11:08

Tja, je kan ook niet beweren dat het gesjoemel stopt als de rotte eieren weg zijn. Verscheen de handtekening van dhr. van der Belt niet onder een schimmig contract? Ik snap best dat het vertrouwen bij sommigen/de meesten op een absoluut 0-punt zit.

19 mei 2016 om 11:19

@psvfan700 Fc Twente is zeker aansprakelijk dat wil ik ook niet anders beweren, Ik zie de naam Fc Twente alleen liever vervangen worden door de namen van de schuldigen en dat zijn inderdaad meer namen dan alleen Aldo en Joop.
Elke rotte appel is op dit moment uit de organisatie van die tijd.

@tukkertje91
Van der Belt werd op dat moment min of meer gedwongen door van der Laan om zijn handtekening te zetten, daarom is het ook belangrijk om elke rotte ei weg te halen uit de organisatie. De één steekt namelijk zo de ander weer aan.

19 mei 2016 om 11:24

@psvfan700 als toevoeging:

Fc Twente is namelijk meer dan alleen het bestuur, dat is wat ik er mee wil zeggen. Fc Twente is van de supporter tot de koffiejuffrouw tot de ondernemers tot de hele regio. Daarom kun je wat mij betreft het niet zo zwart op wit stellen dat Fc Twente de schuldige is.

19 mei 2016 om 12:01

Als je zo beredeneert mag elke club doen en laten wat het wil.
Vervolgens de bestuurders vervangen en blijkbaar kun je dan gewoon verder alsof er niets gebeurd is.
Hoe sneu ook, straf lijkt me niet meer dan terecht.
Timing daarentegen is beroerd. (Waarom zou Willem 2 nu nog volle bak spelen, ze blijven er toch wel in)

19 mei 2016 om 13:57

Heel filosofisch allemaal. "wie is de club?" Ik ben zelf uiteraard geneigd te zeggen dat we het dan over het bestuur hebben en niet zozeer de supporter ongeacht het feit dat een supporter kan delen in de vreugde en malaise van zo'n club. Ondanks het geld wat zo'n supprter in het laatje brengt en de sfeer die hij levert is een supporter's individuele aanwezigheid totaal niet van (direct) belang. Een club met 1000 supporters zal misschien anders kijken naar het belang van een enkele supporter, maar dan nog ben je als supporter maar 1/1000 deel erbij betrokken en dan nóg niet eens op directe basis; je bent immers geen coach, speler, aandeelhouder of directielid. Dat de passieve (want dat zijn we) supporter moet lijden vanwege een malafide handelswijze van het bestuur acht ik desalniettemin evident. Je hebt immers de landstitel gehaald op basis van de malafide praktijken en je zal degraderen op basis van die praktijken.

19 mei 2016 om 10:51

Klopt, al is het wel triest dat een hele club naar de klote wordt geholpen door slechts een klein groepje medewerkers...
Ik kan me niet voorstellen dat Twente deze ellende snel weet om te buigen. Vrijwel iedere speler zal willen vertrekken, waardoor je qua selectie helemaal opnieuw begint. Je tv-gelden vallen weg, supporters zullen minder snel naar het stadion komen en sponsoren haken af (tegen Eredivisieprijzen). Ga er maar aanstaan dan, met een miljoenenschuld!

Het is te hopen dat Ziyech, Mokotjo, Gutiérrez, Eghan en Börven het nodige geld op gaan brengen. Daarnaast vertrekken huurlingen El Azzouzi, Agyepong, Zawada, Uvini en Thesker. Ook lopen de contracten van Cabral, Katsikas, Fernandes, Schilder, Bijen, Soumaoro, en Van Der Heyden af, wat het aannemelijk maakt dat ook zij vertrekken.
Kortom, je kan echt helemaal opnieuw beginnen. Triest maar waar

19 mei 2016 om 12:36

De spelers van fc twente zijn toch transfervrij nu neem ik aan?

19 mei 2016 om 15:08

Nu nog niet, niemand weet wat er gaat gebeuren. Er gaan nu eerst advies weken in, daarna kan Twente in beroep en daarna nog naar de burgerrechter. Het kan nog maandne duren voordat er duidelijklheid is.

Uitieindelijk kan dit zelfs jaren gaan spelen want bij een Twents faillisement zullen diverse partijen gaan procederen.

19 mei 2016 om 13:34

Twente wast nu ineens hun handen in onschuld, best triest, de 3 bovengenoemde namen zijn daar echt niet alleen verantwoordelijk voor. Beslissingen bij clubs worden nooit door 1 persoon genomen. Daarnaast mag Twente nog in hun handen knijpen dat ze een licensie hebben gekregen voor de Jupiler, want de regelgeving staat dat eigenlijk helemaal niet toe. Ze horen hun licensie volledig kwijt te zijn. En daarnaast is et gekochte kampioenschap dus eigenlijk ook onterecht. Twente wilde zogenaamd een zelfuitgeroepen topclub zijn, en dat hebben ze gedaan via oneerlijke manieren, terwijl andere clubs zich wel aan de regels hebben gehouden. Dit heeft Ajax toendertijd dus een kampioenschap gekost, denk daar maar eens aan. Onterecht een hoop geld binnengeharkt en dit gebruikt voor fraude. Tis zielig voor de fans, maar voor de club FC Twente is deze straf nog erg licht, en mogen ze niet klagen, wat ze nu ineens wel allemaal doen. FC Twente heeft gewoon een hoop clubs benadeeld; zowel sportief als onsportief en dat hoort gewoon niet thuis in een competitie. Respectloos naar andere teams.

Alles en iedereen van Fc Twente geeft de knvb de schuld , maar de hand in eigen boezem steken ho maar . Wees blij dat je betaald voetbal kan blijven spelen , met een schone lei beginnen of anders de licentie intrekken en stoppen met voetbal in Enschede.

19 mei 2016 om 10:40

Hoezo de hand in eigen boezem steken? Het gaat erom dat de Knvb komt met een straf die uberhaupt niet kan, niet bestaat...wie zijn zij om ineens de regels te veranderen naar eigen inzicht? FCT werd, overigens terecht, gewezen op het feit dat zij zich aan de regels moeten houden en vervolgens gaat de instantie die hen hierop gewezen heeft haar eigen regels bepalen?

Men is begonnen met schoon schip te maken, men heeft hier ook de papieren voor aangeleverd en voldaan aan alle voorwaarden gesteld door de licentiecommissie en vervolgens geven zij hun eigen draai eraan.

What is next? Alle wedstrijden op kunstgras als niet gespeeld beschouwen omdat kunstgras toch niet mag? Feyenoord punten in mindering geven omdat zij een oud-international in hun geleding hebben? Ajax alsnog kampioen maken omdat PSV steun vd gemeente heeft gekregen?

19 mei 2016 om 10:48

Die regels worden aangepast, dwz dat Twente een nieuwe licentie krijgt op een hoger niveau dan gebruikelijk, om de club zoals-ie nu is tegemoet te komen. Nee, dat is inderdaad niet hoe het in de boeken staat, maar daar kun je over klagen maar je kunt het ook met beide handen aanpakken.

19 mei 2016 om 10:50

Tja en als de licentiecommissie zich aan zijn eigen regels houdt, zijn er 2 opties; die belachelijk lage boete of het intrekken van de proflicentie. Ik zou dat risico niet willen nemen en blij zijn dat er überhaupt nog aan een alternatief is gedacht, een straf die naar alle waarschijnlijkheid binnenkort toch als optie gaat worden toegevoegd.

19 mei 2016 om 10:52

De straf is intrekken van de licentie, dat mag. De handreiking, weer starten met een licentie voor de JL is ongebruikelijk. Maar als Twente liever op een lager nivo begint moeten ze dat maar laten weten

19 mei 2016 om 10:55

@ nu 1969.

Goed volgen we de regels:

Licentie ingetrokken en klaar.

Begin maar opnieuw bij de amateurs en letterlijk elke speler kan weg voor een grijpstuiver zodra deze een procedure aanspant bij de arbitragecommissie, want letterlijk elke profclub in de eredivisie is een mega verbetering en geloof maar dat de meeste spelers dit bij een interesse doen als twente dwars gaat liggen bij een overgang. Dus je moet zo ongeveer elk openingsbod accepteren.

Sponsoren kappen ermee en dan gaat het nog jaren duren voordat er weer profvoetbal is in Enschede, misschien wel nooit meer......

19 mei 2016 om 11:30

Wie zegt dat dat gebeurt? Men marchandeert met de regels en big time! Als FCT supporter vind ik dat eigenlijk nog het ergste, temeer daar zij FCT straffen voor het niet volgen van dezelfde regels! En als de licentie ingetrokken wordt dan so be it...maar dan wordt t spel wel eerlijk gespeeld.

Ik vind dit ook een echt poldermodel oplossing...laten we iedereen te vriend houden. Men dient zich te houden aan de regels anders zetten ze zichzelf voor lul. Overal op internet zie je foto's opduiken van politieagenten die zich niet houden aan de regels vwb bijv handsfree telefoneren, parkeren op plekken waar niet mag en daar wordt schade van gesproken...nu doet de Knvb hetzelfde en dan wordt het getolereerd en goed gevonden!?

19 mei 2016 om 10:45

Inderdaad, een aantal mensen die de Knvb als boosdoener en dat alsmaar blijven verkondigen zijn mede de oorzaak van het probleem. Men durft niet de hand in eigen boezem te steken, schijnbaar is de realiteit te confronterend.

Wat lopen ze nou allemaal te huilen. Wat mij betreft trekt de commissie de licentie van Twente terug, dan zijn ze zo goed als zeker kapot. Wie de billen brand moet nou eenmaal op de blaren zitten.

19 mei 2016 om 12:15

Helemaal mee eens. Ze moeten die straf gewoon accepteren en opnieuw beginnen. Dit soort praktijken daar kan de Knvb toch niet onbestraft laten. Alle andere clubs zijn hierdoor benadeeld. Ze moeten blij zijn dat die titel niet nog afgenomen wordt.

19 mei 2016 om 12:32

Wat zeg je nou weer? De titel afgenomen?! Voor de zoveelste keer aan een van de onwetenden: dit hele drama/trieste gebeuren is begonnen na het behalen van de titel.. Weet wat je zegt

19 mei 2016 om 13:17

Ok dacht dat het toen al begon. ik ben er idd niet op afgestudeerd.

Als het allemaal zo vreselijk is dat er een tussenweg is gevonden waardoor FC Twente gemazzeld wordt, zullen we dan de licentie maar intrekken zónder er een nieuwe voor terug te geven?
Nee, zonder gekheid. Deze regels zijn ooit o.a. door de BVO's zelf samengestel, dus ik snap de verbazing niet. Dit was na het onderzoek gewoon 1 van de mogelijke uitkomsten.

Ja dat is wel zo ik heb al eerder gemeld dat Twente na het kampioenschap in 2010 dacht dat het kon wedijveren met De top drie maar ze hebben toen een beetje te grote broek aangetrokken geen large maar 5 maal XL en dan kan niet in dat tempo er werden salarissen betaald gelijk aan PSV en Ajax dat was toen al lachwekkend, maar toen het kampioenschap in 2011 naar Ajax ging is de bom waarschijnlijk gebarsten want toen liep en ze natuurlijk de CL inkomsten mis die bij wijze van spreken al waren begroot maar nu krijgen ze de rekening gepresenteerd en , er is meer voor nodig om structureel bij de top 3 te blijven dan een kampioenschap daar zij ze nu op een pijnlijke manier achter gekomen , wel erg voor de altijd trouwe aanhang want die zijn nu de dupe van de grootheidswaanzin van Munsterman en consorten ik hoop dat ze wel achter hun club blijven staan want nu zijn ze harder nodig dan ooit

19 mei 2016 om 10:40

Ze hebben meer betaald dan de traditionele top 3 en niet zo'n beetje ook. Munsterman en consorten zijn inderdaad criminelen, maar hebben wel in de naam van de club, met de nodige geilheid voor succes. Iedereen bij Twente heeft baat gehad bij die successen alleen nu moet iedereen op de blaren zitten. Zo werkt de grote mensen wereld.

Het is natuurlijk wrang dat supporters moet boeten voor frauduleuze praktijken van individuen.

Echter heeft er ernstige competitie vervalsing plaatsgevonden de laatste jaren dus moet er opgetreden worden.

Of dit dan de juiste wijze is, tja gestraft worden is nooit prettig.

19 mei 2016 om 10:38

Supporters moeten toch altijd boeten voor de daden van hun club? Juichen als het goed gaat, en janken als het klote is. Hoort erbij en doe je weinig aan.

19 mei 2016 om 10:44

Nou ja, de supporters hebben ook een hoop plezier gehad van deze praktijken.
Natuurlijk is het lullig voor deze mensen, maar ik begrijp niet goed waarom de Knvb de boeman is nu. Alles en iedereen is voorgelogen, er is nog niet 1 keer complete openheid gegeven. Er was wel sprake van openheid, maar toen waren er toch ineens weer 3 transfers waar een luchtje aan zat. Er is constant een rookgordijn opgehouden in de hoop dat het opgelost was voordat iemand erachter kwam.
Had complete openheid gegeven en dan had je mild kunnen zijn in je beslissing.
In dit geval vind ik het nog steeds mild wat er wordt beslist. Ze hebben gewoon een kans om schoon schip te maken. Het zal lastig worden, heel lastig, maar dat is volgens mij niet de schuld van de knvb.

19 mei 2016 om 11:25

Is toch logisch dat supporter profiteren van goede jaren zou je dan niet mogen juicchen voor een titel.

Persoonlijk maakt het mij weinig uit maar als dit mijn club zou overkomen dan zou ik bestuurders verafschuwen voor het afnemen van mijn liefde, sterkte aan de supporters, er komt altijd wel weer zonneschijn

19 mei 2016 om 11:35

Zo bedoelde ik het niet. Maar Twente heeft mooie jaren gekend, mede door dit.
Supporters zijn de vreugde-vierders of de dupe. Dat hoort erbij als je bij iets hoort waar je eigenlijk geen invloed op hebt.

19 mei 2016 om 11:48

Denk dat haast ieder supporter vrede zou hebben met jaarlijks 5-9 en een steady voortbestaan. Ben benieuwd wat er met de speleers gaat gebeuren.

waarom in godsnaam boos zijn op de Knvb? Ze moeten eens boos zijn op de boefjes die er in het verleden een potje van hebben gemaakt bij fc twente. Dat zijn de werkelijke veroorzakers van deze ellende!

Is het nou zo moeilijk om deze ellende door een objectieve bril te bekijken?
Het enige wat je de Knvb kunt verwijten is de timing. Maar aan de andere kant. Beslis je dit ergens in juli dan zijn alle betrokken clubs verder van huis.

19 mei 2016 om 10:42

Bekijk t dan s door een objectieve bril....knvb verzint regels ter plekke, regels die nog besproken en goedgekeurd moeten worden door alle clubs? T lijkt er eerder op dat de Knvb niet objectief hier naar kijkt.

19 mei 2016 om 10:56

Zie je nou echt niet in dat jullie gematst worden? Ik vind het heel erg voor de supporters maar er is niet echt een andere oplossing, wel? Een boete is te licht dus eigenlijk zou twente uit het betaald voetbal moeten verdwijnen, dat wil niemand, ook de knvb niet dus geven ze meteen een jupiler league licensie terug.. door fans als jij verlies ik bijna mijn objectiviteit en hoop ik op licensie verlies! Gelukkig hebben niet alle fans deze ondankbare mening..

19 mei 2016 om 11:13

Precies. Gister op tv ook, iedereen die blijft zeiken dat deze regel niet bestaat, terwijl ze ongelooflijk goed weg komen. Als ze echt de regels hadden aangehouden hadden ze die nieuwe proflicentie niet eens gehad. Ze moeten deze kans met beide handen aangrijpen en doorgaan zoals ze het laatste half jaar bezig zijn.

19 mei 2016 om 11:35

Wat interesseert mij het matsen nou? Hoezo gematst? ER is geen eerlijke straf uitgesproken..noch voor de supporters van FCT noch voor de andere clubs en haar supporters.

In de loop van deze soap is FCT al meerdere malen gestraft op verschillende manieren volgens de bestaande regels. Gelieve deze regels ook te volgen en niet andere regels bedenken. Als zij 45.000 te licht vinden maar licentie intrekking te zwaar dan lijkt mij maar een keuze mogelijk...en dat is de boete...de zoveelste die ze krijgen maar goed.

Dat dit te licht is in de ogen van alle andere clubs/supporters...ga klagen bij je club en Knvb daar zij allen hebben ingestemd met deze strafmaat.

De Knvb maakt haar eigen regels.....dat MAG niet!

19 mei 2016 om 11:59

Haha, wat een onzin man. Dus te zwaar straffen is geen optie, maar te licht wel?

19 mei 2016 om 12:01

@nu:

Ik snap best dat er onbegrip is nu vanaf joukant.

Maar er is gewoon een bestaande straf uigesproken. Licentie intrekken dat is dus ook gedaan. Als gebaar krijgt Twente alleen een nieuwe voor de JPL zodat ze nietin de 5de klassehoeven te beginnen. En dus een kans hebben op overleven.

Wat de Knvb doet mag wel, wat Twente jaren heeft gedaan mag juist niet.

19 mei 2016 om 14:20

Ik kies als supporter uiteraard de andere optie..zoals jij bevooroordeeld bent en kiest voor het intrekken van de licentie! Een spiegeltje voorhouden heet dat!

19 mei 2016 om 14:22

Zucht......dat is geen bestaande straf. Of het is het intrekken van de licentie en verder niets....zal ik een van Gaaltje doen?

Man man man wat een gejank. Ze daar in Enschede nog te blind om te zien dat ze er nog heel goed mee weg zijn gekomen.
Niemand van de club die ook maar enige zelfkritiek heeft. nee het is allemaal de schuld van de knvb en van joop en aldo. De rest van de club zijn allemaal slachtoffertjes en hebben er helemaal niks mee te maken. Yeah right

19 mei 2016 om 18:16

Daar gaat het toch helemaal niet om..? Het gaat er om, dat wij jaren de boel bedonderd hebben, en terecht verweten word dat we niet eerlijk gehandeld hebben. Maar wat de KNVB doet is wel eerlijk? We moeten gewoon slikken zonder dat we enigszins iets terug kunnen doen. En dat door een 'snel' bedachte straf...

De Knvb handelt in strijd met zijn eigen regels om iedereen te vriend te houden. Juridisch gezien kan dit besluit gewoon terug gedraaid worden door Twente alsnog hun licentie af te nemen want ze hebben geen enkele bestaansrecht meer omdat ze technisch gezien al failliet zijn en tot overmaat van ramp komt nu ook nog eens de Fiod in de boeken neuzen en als die komen zijn er sterke vermoedens dat er nog veel meer aan de hand is.

Wat een flauwekul. Het is gedaan door FCTwente als juridisch persoon.
Als een bedrijf er een puinhoop van maakt ben je er ook niet met vervangen directie..Je blijft verantwoordelijk. Regels waren heel duidelijk.
Nu maar licentie intrekken want dat is wat de regels stellen. JL is alleen voorgesteld om eea te verzachten.
KNVB heeft er niets mee te maken, licentiecommissie is onafhankelijk.
Spijt me voor supporters maar met dit soort kretologie schiet niemand wat op.

De KNVB heeft een uiterst moeilijke en pijnlijke beslissing moeten nemen. Het is logisch dat niet iedereen het ermee eens is. Maar om de KNVB de schuld te geven van de problemen bij Twente gaat mij te ver. Als supporter zou ik blij zijn dat je club überhaupt nog bestaat, hoe kloten deze situatie ook is. Het is tijd om de hand in eigen boezem te steken.

19 mei 2016 om 10:58

Wat een onzin. Er waren 2 scenarios mogelijk 1 prof licentie intrekken en 2. 45.000 euro boete. Waar staat deze scenario???? Knvb bedenkt gewoon haar eigen regels en straffen En dat kan niet. En dat moet keihard aangepakt worden. Daarom moet Twente en eigenlijk alle eredivisie clubs dit niet accepteren. Welke club is de volgende. Want de knvb kan dus doen en laten wat ze willen.

19 mei 2016 om 11:12

FC Footbal:

Er is helemaal geen regel verzonnen! De licentie word gewoon ingetrokken wat een bestaande straf is. Om twente niet kapot te laten gaan geven ze er ook gelijk 1 voor de JPL aan ze.

Omdat ze anders in de 5de klasse zouden moeten beginnen. Maar er is geen 1 regel nieuw verzonnen. De straf is licentie kwijt, en om te matsen mogen ze in de JPL beginnen nu alleen.

19 mei 2016 om 11:17

Scenario 1 is gebeurd, de proflicentie is ingetrokken. De reden ervan blijft gissen, de voorwaarde waarop Twente zijn licentie zou verliezen was namelijk als het de gestelde adviezen van het rapport Knüppe niet op zou volgen. Waar dit niet is gebeurd heb ik nog niet terug kunnen vinden, maar dat zal ongetwijfeld kloppen.

De Knvb heeft besloten het 'goede gedrag' van Twente na het voorwaardelijk intrekken van de licentie te belonen, hiervoor krijgt de club een nieuwe licentie. Elke club die in het bezit komt van een nieuwe licentie stroomt in op het laagste profniveau (de Jupiler League, of Eerste Divisie zoals die volgend jaar heet). Voor het eerst sinds tijden doet de Knvb een fraai staaltje juridisch werk, als is het wel 'listig' te noemen. Lijkt me niet aan te vechten, gewoon berusten en de woede laten horen in het stadion, door de ploeg komend seizoen volop te steunen.

19 mei 2016 om 11:22

De licentie voor de JL wordt verstrekt door de KNVB omdat alle door Twente aangeleverd stukken voldoen aan de eisen die in november werden gesteld. Zo klaar als een klontje. Dus heeft Twente recht op een plek in de eredivisie...en kan de andere licentie niet worden ingetrokken. De LC is op haar pik getrapt en heeft de kolder in de kop gekregen.

19 mei 2016 om 11:45

Waar haal je deze theorie vandaan Therock11? Hoe weet jij dat de aangeleverde stukken allemaal correct waren? Heb jij er onderzoek naar gedaan, of niet? De licentiecommissie namelijk wel en die hebben geoordeeld dat het niet klopt. Graag een bron voor jouw theorie, want dat zou de hele zaak veranderen..

Twente supporters hebben ook geprofiteerd van de weelde die de financiele wanorde in het begin heeft gebracht. Nu zal het een jaartje Jupiler league worden. Wees dus een echte supporter en accepteer dit.

En ja, het kampioenschap zal dan misschien 'schoon' zijn behaald, spelers als Tadic, Ziyech, Fer etc. waren wel gewoon onhaalbaar geweest bij financieel correct beleid.

Het wordt ook tijd dat deze mannen een keer voor het gerecht worden gesleept. Dit mag toch niet kunnen? De club is nu bestraft voor de acties die onder andere zij hebben genomen.

Het zou niet mogen dat dit voor hun af gaat lopen met een sisser. Dat ze nog vrij kunnen rondlopen terwijl zij met een heel (dictator)bestuur een groot bedrijf willens en wetens kapot hebben lopen maken om zo zichzelf te kunnen verrijken. Zij zijn verantwoordelijk geweest in naam van de club. Dus ik vind dat de verantwoordelijken van deze frauduleuze praktijken ook de consequenties moeten ondervinden, net als bij Twente nu het geval is.

De mensen in Enschede en omstreken moeten gewoon blij zijn dat ze uberhaupt nog betasld voetbal mogen blijven spelen! Wees in godsnaam blij met de gecreeerde tussenweg ipv gaan afgeven op de KNVB, al is die inderdaad niet altijd geweldig! De Twente supporters roepen nu moord en brand over hoe ze nu zogenaamd benadeeld worden, maar stonden wel te schreeuwen hoe geweldig ze waren toen ze kampioen werden en op een onfaire mannier probeerden aan te sluiten bij de top. Nogmaals, wees blij met deze oplossing, huil uit en zet de schouders er weer onder.

Ik zag gisteren wat treffende berichten voorbij komen, deze woorden van (sorry, naam vergeten) slaan de spijker op z'n kop m.b.t. wat Bruggink 'de Nederlandse oplossing' noemt: Eigenlijk is het too big to fail principe hier van toepassing. De Knvb kan Twente niet de kop indrukken omdat dit maatschappelijk teveel gevolgen heeft, maar moet wel een duidelijk signaal afgeven richting de andere clubs etc. Gevolg; een halfbakken oplossing waar eigenlijk niemand echt wat in kan vinden. Even los van de werkelijk abominabele timing, is de reactie op het degraderen (m.b.t. play-offs) werkelijk een staaltje angsthazen-beleid waarbij enkele ploegen duidelijk beschermd worden ten opzichte van de anderen.

19 mei 2016 om 12:18

Halfbakken oplossing? Had je dan gewild dat er helemaal geen nieuwe licentie meer gegeven werd aan Twente? Wees blij dat Twente nog een kans krijgt.

19 mei 2016 om 13:43

Dat men blij moet zijn omdat het zo gaat, dat mag zo zijn. Maar dat verandert niet dat de beslissing linksom of rechtsom had moeten gaan, waar deze recht door het midden gaat. Mij zul je niet horen klagen dat Twente nog bestaat, of 'degradeert', maar de handelswijze is halfbakken.

19 mei 2016 om 13:50

De Knvb bestraft Twente – wat terecht is – maar geeft ze wel de kans om terug te komen op nivuea, misschien zelfs al binnen een-twee jaar. Dat vind ik eigenlijk gewoon een nette oplossing. Je kunt je denk ik beter zorgen maken over de handelswijze van je club.

En die timing komt – als ik het goed heb – omdat Twente een kreeg kans om het recht te zetten, maar binnen deze periode bleek dat er nog meer shit aan de hand was. Dus die timing komt ook door de handelswijze van Twente.

19 mei 2016 om 18:05

Twente heeft voor 1 mei alles in moeten leveren, zaterdag 30 april zo rond het middaguur heeft dat het gedaan. De LC gaf aan de stukken te moeten bestuderen en tilde het besluit een week en een dag over het oorspronkelijke uitsluitsel heen (niet geheel toevallig, een dag na de 34e speelronde). Vervolgens stelt de Knvb ook dat uit om anderhalf week later, een dag voor de finale play-offs beginnen alsnog Twente via een vage constructie een straf te geven die niet correspondeert met hun eigen reglementen. Immers mag de LC niet zomaar een licentie afgeven zonder dat deze wordt aangevraagd, deze straf heeft nooit in de reglementen van de Knvb noch de LC gestaan. Het was een schamele geldboete, of het spul opdoeken.

Dat ze bij Twente gigantisch hard hebben gefaald, de boel bewust bedonderde en voorloog stond al tijden vast, daar moeten ze ook voor boeten. De straf zelf is misschien wel rechtvaardig, maar niet reglementair. Al sinds december stond 1 ding vast: op 1 mei 2016 doet de LC uitspraak over het behouden van Twente's licentie. Aanleiding: gelekte documenten over invloeden van Doyen. Kader voor licentiebehoud: Onafhankelijk onderzoek toelaten (knüppe), de conclusies hiervan zonder boe of bah implementeren want anders is het schluss. Het besluit van de licentiecommissie om de licentie in te trekken doet vermoeden dat het rapport Knüppe niet is opgevolgd, echter: om het 'nieuwe' Twente te belonen krijgen ze een nieuwe licentie. Dit is een vonnis wat zichzelf tegenspreekt: Jullie hebben het rapport niet nageleefd, dus helaas. Maar omdat jullie het rapport hebben nageleefd krijg je een tweede kans (die overigens zeer waarschijnlijk alsnog de doodsteek is). Dit is geen rechtsgang, maar een heksenjacht. De licentiecommissie had de stekker er uit moeten trekken, of een geldboete opleggen en de bevindingen doorspelen naar de aanklager betaald voetbal (deze kan namelijk veel meer qua straf eisen).

Ik vrees dat de maatschappelijke druk de LC 'dwong' dit erbarmelijke vonnis uit te spreken. Twente heeft recht om te bestaan, of niet. Geen middenweg. Als de club door zijn misstanden ophoudt te bestaan, dan zij het zo. Klinkt zwart-wit, maar de wereld kan nou niet altijd in 50 tinten grijs denken.

19 mei 2016 om 18:32

Ik vind de huidige beslissing toch redelijker als de andere rechtmatige opties. Een kleine boete is oneerlijk naar alle andere clubs die wel netjes volgens de regels werken, en de volledige licentie intrekken daar doe je het Nederlandse voetbal uiteindelijk ook geen plezier mee. Er staan al zoveel clubs op omvallen.
Maar goed Twente gaat in beroep dus we gaan het meemaken wat het gaat worden.

Allemaal heel boos worden op de Knvb? Het is natuurlijk zuur voor de fans maar de hoofdschuldige heeft jaren lang zonder dat iemand ook maar 1 moment kritisch was kunnen aankloten met foute bedrijven en verkeerde jaarrekeningen kunnen indienen terwijl de fans blind achter (halfgod) Munsterman aanliepen.
Als de licentiecommissie het hard gespeeld had was Twente haar licentie waarschijnlijk al maanden geleden kwijt geweest. Het komt inderdaad allemaal wat rommelig over maar het is natuurlijk lachwekkend om de Knvb en de licentiecommissie de schuld te geven van de ontstane situatie.

het is veroorzaakt door het oude bestuur, maar de huidige organisatie heeft er wel van geprofiteerd. waar was dit twente geeindigd zonder ziyech bijvoorbeeld?

19 mei 2016 om 12:21

Idd. Het kan ook niet zo zijn dat de club niet aansprakelijk gesteld mag worden voor dit soort praktijken als de daders weg zijn. Ik snap dat het frusterend is voor het huidige bestuur, maar de Knvb moet optreden, anders kunnen clubs daar naar gaan handelen zoals Rasfeyenoorder hieronder al aangeeft.

Misschien elke jaar een nieuwe voorzitter die er een zooitje van maakt dan zou er nooit iemand voor op hoeven draaien.
In de politiek word je als minister ook vaak verantwoordelijk gehouden voor de fouten van jouw voorganger op het ministerie.

Mensen moeten nu echt de supporters los van de club zien.
Ja de supporters maken de club, maar hebben eigenlijk niets te vertellen.

De Knvb handelt dan ook richting het bedrijf "voetbalclub Twente". Niet richting de supporters. FC Twente heeft wanbeleid gevoerd en de klanten (supporters) zijn nu de dupe, omdat zij ook worden benadeeld. Echter kan je niet zomaar zeggen dat alles de fout is van de Knvb, maar eerst het bedrijf Twente de schuld geven.
De Knvb heeft ook gezegd dat zij hoe dan ook de licentie moesten innemen. Dan kunnen ze er dus ook voor kiezen om Twente terug te zetten naar de 4de klasse. Nee, zij kiezen ervoor om Twente terug te zetten naar de Jupiler, omdat zij die grote achterban hebben en omdat de huidige personen Goed werk hebben geleverd.

Die boetes zijn ook gewoon terecht. Als jij je zaakjes op bepaalde data niet goed in orde hebt, dan krijg je een boete of punten aftrek. Komt dit te vaak voor, dan krijg je ze beide.
Als het dossier inmiddels zo groot is, de Knvb zich voorgelogen voelt en er nog steeds lijken uit de kast komen... Tja, dan is het intrekken van de licentie gewoon een "normale" maar keiharde straf.

19 mei 2016 om 14:28

Volgens mij hoor je niemand zeggen dat de wanorde en de malafide praktijken schuld zijn van de Knvb. Als FCT zich netjes had gedragen was er geen reden geweest voor boetes en straffen.

Op basis waarvan moesten zij de licentie wel innemen dan? Men heeft FCT de tijd gegeven om alle papieren .e.d. te kunnen overleggen om te zien of zij licentiewaardig zijn. Dus tenzij de licentiecomissie iets heeft gevonden in die papieren (en daar lijkt t niet op) is er geen reden om de licentie in te trekken van Fct.

Maar wat doet de Knvb..die kiest voor de gulden middenweg en komt met dit besluit wat niet kan, omdat dit niet tot de strafmogelijkheden hoort.

Supporters kunnen nu wel vanalles en iedereen de schuld geven, maar heel FC Twente is schuldig aan dit debacle. Jaren geleden waren er al tekenen aan de wand en hadden mensen zich moeten afvragen of het allemaal wel zuivere koffie was wat er bij Twente gebeurde. In 2013/2014 was er al gedoe rond de bestuursstructuur van FC Twente toen bleek dat Munsterman alleen maar aan zichzelf verantwoording hoefde af te leggen. Maar in Enschede ging men vrolijk verder. En dan nu, na een terecht zware straf vanwege de ongekende puinhoop die er gecreeerd is, vooral naar anderen wijzen. Wees blij dat je nog betaald voetbal mag spelen!

Erik Dijkstra moet boos zijn op Twente bestuur ipv KNVB. Toen het goed ging was hij elke dag op tv om over Twente te praten nu is het opeens fout van iedereen behalve twente

Het was het bestuur van FC Twente.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren