Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Er is gewoon te veel fout gegaan, de licentiecommissie kon niet anders'

Laatste update:

FC Twente kreeg woensdag van de KNVB te horen dat het komend jaar in de Jupiler League moet gaan spelen. Dat is de straf voor jarenlang wanbeleid, al is men het daar in en rondom Enschede niet mee eens. Woordvoerder Hans van Kastel van de voetbalbond geeft verdere tekst en uitleg.

/

“Als je kijkt naar het verleden, dan zie je dat FC Twente jarenlang alle clubs heeft misleid”, vertelt hij in gesprek met RTV Oost. Volgens Van Kastel is er echter wel rekening mee gehouden dat de club de laatste maanden alles in het werk heeft gesteld om de zaken alsnog op orde te krijgen. “Maar de licentiecommissie kon niet anders dan besluiten om de club te degraderen. Daarvoor is er gewoon te veel fout gegaan.”

Van Kastel snapt dat het nieuws in Twente in zal slaan als een bom. “Vreselijk voor de mensen van nu, van de leiding tot de supporters, dat ze moeten bloeden voor het wanbeleid in het verleden. Maar er moést nu eenmaal een sanctie volgen”, besluit hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tja erg sneu voor de supporters van twente maar de straf is gewoon terecht.
nu na de jupiler en weer opnieuw gaan bouwen en het komt allemaal weer goed.

18 mei 2016 om 21:02

Ik denk dus niet dat het allemaal goedkomt. Dit is in mijn ogen het begin van het einde van FC Twente. Financieel krijgen ze het nu niet meer op de rit. Dit stevent regelrecht op een faillissement af! Let maar op!

18 mei 2016 om 21:17

Fiod is nu ook een strafrechtelijk onderzoek begonnen. Het is nog lang niet klaar, verwacht ook nog e.e.a. van de Uefa m.b.t. de Doyen deal.

18 mei 2016 om 23:55

UEFA heeft al een boete gegeven. En fiod is al ingecalculeerd en de verwachting is dat als er een straf komt dat die mild is, omdat de club de transfers zelf heeft aangegeven.

18 mei 2016 om 21:56

De straf is helemaal niet terecht! Degradatie zou best een goede straf kunnen zijn, maar op basis van de regels die er zijn, kan dit niet!

18 mei 2016 om 22:07

Dat verongelijkte gezeur de hele tijd, wees blij dat je er zo van af weet te komen. Of ben jij liever je licentie kwijt? Ik snap dat het vervelend is dat je club af moet dalen, maar wie weet welke invloed de spelers, die Twente door te frauderen onterecht kon halen, voor een invloed hebben gehad op andere clubs en dan met name de degradanten de afgelopen jaren. Ik vind dat ze erg goed wegkomen en dan kun je wel heel zwart-wit in de regels gaan kijken en mekkeren dat het er niet instaat maar het alternatief is vele malen erger. Zie het als een agent die je voor 4 overtredingen op de bon kan slingeren en je er maar eentje geeft, dan knijp je ook je handjes dicht ipv te zeggen dat hij volgens de wet voor alle 4 een prent kan geven. Ophouden met dat calimero-gejammer, accepteren dat jullie geweldige suikeroom er een enorme puinhoop van heeft gemaakt en nu gaan bouwen aan een gezonde club.

18 mei 2016 om 22:07

Dit kan gewoon wel.

18 mei 2016 om 22:18

Tuurlijk is deze straf wel terecht. Jarenlang moedwillig de boel voor de gek houden en dan ook nog eens niet direct schoon schip maken, maar er kwamen telkens weer lijken uit de kast zetten.
Wat is dan een terechte straf?
Overigens kan het op basis van de regels wel. De licentie van twente wordt ingetrokken, waardoor ze teruggezet worden naar de amateurs en er wordt direct een nieuwe licentie verstrekt, waardoor de direct instromen in het laagste niveau professioneel.

Ik zie het als een goede kans om opnieuw te beginnen!

18 mei 2016 om 22:37

Dan lever je de licentie gewoon in en is het gelijk klaar. Bij de amateurs verder dan maar. Sommige mensen zien liefste dat het wanbeleid nog beloond wordt

18 mei 2016 om 22:37

Behalve dan dat een club de licentie verliest omdat het niet aan de eisen voldoet direct dezelfde dag een licentie krijgt omdat het dan opeens wel aan de eisen voldoet?

18 mei 2016 om 23:22

omdat het onnodig is om een hele club te laten verdwijnen. Met een beetje coulance kan je ze toch gewoon met een schone lei laten beginnen in de jupiler league?
je hoeft niet altijd direct een club dan helemaal op te doeken...

18 mei 2016 om 23:36

Ik begrijp je teleurstelling maar ik ben bang dat over niet te lange tijd FC Twente verklaard zal worden en dan word het duimen voor een plek in de topklassen.

19 mei 2016 om 08:05

Een proflicentie krijg je als je die op aanvraag krijgt toegekend op basis van het recht op promotie vanuit de hoogste amateurklasse...

Beiden zijn niet het geval.. Twente heeft geen promotierecht en ook geen licentie aangevraagd...

Ik beweer dat een dergelijke straf moreel niet terecht is, alleen dat dit op basis van de regels niet kan.

19 mei 2016 om 08:52

Okee dan maar de licentie kwijt

19 mei 2016 om 18:22

Door een (nieuwe)licentie te verstrekken geeft de commissie aan dat Twente voldoet aan de voorwaarden voor het toekennen van zo'n licentie... Het zou gek zijn als ze ineens een andere mening zijn toegedaan als blijkt dat de gegeven straf niet reglementair is...


Voor de jeugdspelers die eindelijk aan het eerste konden ruiken en zich staande hebben gehouden tegen behoorlijke tegenstanders vind ik vooral zonde dat hun strijd teniet wordt gedaan door ze een niveau terug te schuiven. Desalniettemin ga ik er vanuit dat er inderdaad teveel is misgegaan en dat de Knvb niet anders kon, ondanks dat we al genoeg tikken om de oren hebben gehad. Als iemand deze tikken intern bij Munsterman en Van der Laan had uitgedeeld waren zij misschien niet in hun enthousiasme doorgeslagen en waren we nog een mooie subtopper die af en toe kon uitschieten.

Dat er een straf moest volgen is voor de meeste mensen wel duidelijk. Met deze straf zijn er in mijn ogen echter alleen maar verliezers..

18 mei 2016 om 20:55

De eigenlijke straffen waar voor gekozen kon worden was of 45.000 boete of de licentie kwijt. 45000 boete is natuurlijk een lachertje. Licentie kwijt zou heel zwaar zijn. Denk dat twente hier heel blij mee moet zijn.

18 mei 2016 om 22:00

In een tijd waar een club 2.500 euro boete krijgt voor een spandoek, 7.500 euro voor vuurwerk en 10.000 euro
voor spreekkoren, vind ik (2x!!) 45.000 euro boete helemaal geen lachertje!!

18 mei 2016 om 22:08

Niet huilen je weet wat hij bedoeld

18 mei 2016 om 22:10

Jawel dat is het zeker wel. Hoelang heeft Twente gefraudeerd? En de eindstanden in de competitie hoeveel meer geld ze kregen. 45.000 is dus een lachertje .

18 mei 2016 om 22:56

@moustro: Laat je niet uit de tent lokken door een jochie met een score van slechts 16 puntjes.... heeft blijkbaar al genoeg strafpunten hier gehad om zo laag te komen.... wordt tijd dat zijn licentie op deze site afgenomen wordt (om in stijl te blijven)...

Het punt is dat er nu twee kampen zijn (en blijven): de mensen die vinden dat Twente (te) zwaar is gestraft en de mensen die vinden dat Twente (te) licht is bestraft. Die beide kampen zullen het nooit eens worden met elkaar, al was het maar omdat discussieren op basis van argumenten niet mogelijk is.

Ik stel in de diverse topics concrete vragen maar concrete antwoorden (feitelijke antwoorden) krijg ik niet of nauwelijks. En al helemaal nooit van mensen met een dergelijk laag puntenaantal.

19 mei 2016 om 08:14

Hoe lang? Een jaar of 4? In twee jaargangen heeft dat geleid tot puntenaftrek. Zeg jij het maar.. Op welke plek was Twente geëindigd zonder al die wazige constructies?

We hadden in dat geval normale salarissen en transfersommen kunnen betalen, waarmee jongens aangetrokken hadden kunnen worden die graag bij Twente wilden voetballen ipv hun zakken komen vullen... De laatste keer dat we dat deden werden we kampioen!

Dus zeg het maar, hoeveel lager waren we geëindigd?

18 mei 2016 om 21:15

Dat ook, maar ook zeker moment van bekend maken gaat natuurlijk nergens over. Willem2 is nu sowieso veilig als ik het goed heb...(?) Dan alle geluk dat ze tegen NAC spelen de aartsvijand, want anders had dit grote gevolgen kunnen voor hun instelling. En dus ook het verloop van de play Offs.
Hadden ze hier even mee hadden gewacht dan had het iig geen invloedt kunnen hebben op de play offs....

18 mei 2016 om 21:38

Vooral de timing doet het hem.. Wie bedenkt er dat het een goed idee is om vlak voor de 1e wedstrijden van de finales degradatie/promotie dit bekend te maken? Doet me denken aan FdB die vlak voor de (dus niet) kampioenswedstrijd gaat zeggen dat hij een beslissing heeft genomen over zijn toekomst. Niet echt goed voor de concentratie..

19 mei 2016 om 01:17

Het is inderdaad ook triest voor een club als Cambuur. Zij komen nu eigenlijk op de 17e plek maar zijn totaal afhankelijk van de resultaten van Willem II en De Graafschap. Als Willem II weet te winnen en De Graafschap niet is Cambuur hier de dupe van, natuurlijk is Cambuur 18e geworden maar doordat Twente nu naar de jpl gaat had Cambuur op zn minst een kans moeten krijgen in de Play Offs. Lijkt mij dan..

18 mei 2016 om 21:17

Verliezers zijn vooral de andere clubs in betaaldvoetbal! Oneerlijke concurrentie heeft Twente veel prijzen en geld opgebracht

18 mei 2016 om 21:31

De periode van prijzen geldt niet in de periode van onbehoorlijk bestuur. Geld wel, met het oog op tv-rechten.

18 mei 2016 om 21:49

Alleen geld, prijzen heeft Twente de afgelopen jaren niet gehad

Veel te zwaar gestraft. Hier snijdt de Knvb zich enkel mee in de vingers. Iedereen verliest. Twente, de Eredivisie, Jupiler League en de voetballiefhebber. De enige clubs die recent zijn teruggezet in Europa zijn Italiaanse clubs die scheidsrechters hebben omgekocht. Wat Twente heeft gedaan is niet netjes, maar totaal niet van het kaliber van de criminele activiteiten van die clubs destijds.

18 mei 2016 om 21:03

OK ik baal ook als ik een boete krijg voor 5 km te hard rijden. Ik heb toch niet iemand iets aangedaan denk ik dan. Helaas denkt de wet gever daar anders over. En zo is het met regels deze moeten nagekomen worden. Dat er vervolgens een hele grote onschuldige groep mensen die voor Twente werkt of daar oprecht fan van is wordt geraakt, kan je niet laten meewegen op dit moment.

Want zoals jij het stelt mag elke club stelsematig foutieve jaarrekeningen verstrekken deals afsluiten die eigenlijk niet mogen, want ja ze doen er niemand anders behalve zich zelf pijn mee. Wat voor Twente ook niet geheel opgaat want er spelen spelers die zonder al dit gesjoemel niet hadden kunnen en mogen spelen. Ajax heeft bv tegen deze spelers in Enschede gelijk gespeelt, misschien de 2 punten die ze nu te kort komen. Te makkelijk om te zeggen dat Ajax het kampioenschap daar heeft verspeeld in tegedeel zelfs. Maar je speelt wel tegen spelers die naar niet hadden mogen staan en deze 2 punten blijken achterf dure geweest te zijn. Twente weerhield Ziyech ervan naar Feyenoord te gaan, Niet dat hij alsnog naar Feyenoord was gegaan, maar Twente had geen concurrent om de handtekening van Ziyech mogen zijn. Dus een in zekere zin hebben zij zich schuldig gemaakt aan een vorm van competitievervalsing

In mijn ogen een terecht besluit en een waarschuwing voor alle andere clubs in Nederland om dit voorbeeld niet te volgen.

18 mei 2016 om 21:23

Om in jouw metafoor te praten. Je krijgt een dikke boete. Accepteert die. Gaat met schuldhulpverleners over tot een plan maken. Want je accepteert de boete. Je hebt een plan gemaakt, schuldenaar gaat akkoord. Echter word je plots dubbel gestraft met het intrekken van je rijbewijs. Hierdoor kun je niet meer werken en kan je ook niet meer voldoen aan de eerder afgesproken plannen. Dat is namelijk wat er met Twente gaat gebeuren. Heel dat plan van aanpak en akkoord met de gemeente is niet gebaseerd op wat de Knvb nu uit de hoge hoed tovert. Verklaar Twente dan gelijk failliet.

18 mei 2016 om 22:23

Als je het zo vergelijkt.. Verkeershufters pakken ze toch het rijbewijs af?
Het is niet alleen te hard rijden wat twente heeft gedaan? maar het is ook asociaal rijgedrag en daar wordt twente nu voor gestraft. Twente wordt op deze manier een kans geboden zichzelf opnieuw op te bouwen als professionele vereniging.

19 mei 2016 om 00:44

Volgens mij wordt Twenete meer verweten dan alleen de schuld. Bewust verkkerde jaarrekeningen indienen. Contract aangaan met Doyen die ook op basis van een uitspraak van de Fifa als third owner wordt beschouwd, iets wat gewoon niet mag en mocht op het moment dat je de deal sluit. Competitiie vervalsing omdat je spelers hebt gehaald die, als je netjes de papieren op orde had gehad onmogelijk waren geweest. Transfers die niet deugen, tadic in dit geval en tot slot maar dat is nu bekend doet de Fiod onderzoek naar fraude(dit wist ik bij mijn vorige post nog niet, maar is even een bijkomend geval) en die starten dit strafrechtelijke onderzoek niet zomaar.

Mijn metafoor zoals jij die noemt haalde ik aan omdat jij refereerd naar wat er met Juve Inter en AC Milaan is gebeurd een aantal jaren terug. Ik vind dat al mijn genoemde punten in mijn eerste stukje omtrent Ziyech en alles wat verder bekend is, dit net zo erg als het omkopen van een speler/scheidsrechter. Het (toenmalige) bestuur van Twente heeft bewust keuzes gemaakt om alle overige clubs inclusief de Knvb te mislijden om er zlf beter van te worden. Dat had directe intrekking van de licentie moeten resulteren en ook na beraad want dit zijn niet makkelijke beslissingen is de comissie tot deze uitspraak gekomen. Twente is ondanks alles wat nu bekend is, in mijn ogen gematst, want elke andere kleine club was allang (terecht) zijn volledige licentie kwijt geweest.

Laten we zeggen dat de licentie is behouden of weer opnieuw is uitgegeven op basis van werk wat is verricht de laatste paar maanden.

18 mei 2016 om 21:07

Ongelooflijke reactie. Er is een licentiecommissie van de Knvb die moet vaststellen of een club een licentie moet krijgen. De club heeft dat reglement meerdere malen overtreden en de Knvb moedwillig om de tuin geleid. De club heeft andere clubs benadeeld - sportief en financieel: prijzengeld, TV inkomsten, ed.

De activiteiten van Twente omschrijven als 'niet netjes'? Dit is gewoon fraude. En hier kan je gewoon door het OM voor vervolgd worden. En zijn heel goed te vergelijken met de criminele activiteiten in Italie.

18 mei 2016 om 21:29

@ferryn

Je hebt een vooruitziende blik, de Fiod is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar Twente. Denk dat er echt nog wel meer naar boven komt tijdens dit onderzoek, zeker als bepaalde betrokkenen gaan samenwerken met de Fiod om zelf hun straf te ontlopen.

18 mei 2016 om 21:12

Vanuit de emotie kan ik je reactie begrijpen. Vanuit rationele oogpunten is dit een nette en terechte beslissing. Licentie afpakken ging ze een stap te ver (het huidige bestuur heeft in dit opzicht fc Twente dus gered!).
Alleen door deze fraude (er is net bekend geworden dat de Fiod ook een onderzoek is gestart) heeft fc Twente jarenlang boven zijn stand geleefd.

Commissie zat enorm in zijn maag met de timing, ze wilde hiermee geen invloed uitoefenen op de spannende titelstrijd maar zorgt nu voor onaangename verassingen in de nacompetitie.

18 mei 2016 om 21:32

Licentie is afgepakt, maar ze krijgen een nieuwe, tenzij de spelersraad niet akkoord gaat, dan blijft de licentie dus weg en is er niks.

18 mei 2016 om 21:21

@alkmaar54

De Fiod maakt net bekend dat ze een strafrechtelijk onderzoek zijn gestart naar Fc Twente. Dat is dus een onderzoek naar criminele activiteiten.

Daarnaast is het laatste over de Doyen groep nog lang niet gezegd, diverse Doyen transfers zijn erg dubieus, met name de transfers tuseen clubs die beide overeenkomsten met Doyen hebben. De toekomst zal het leren of ook Twente hierbij betrokken was.

18 mei 2016 om 21:26

Fiod heeft in het recente verleden onderzoek gedaan naar wel meer clubs. Zo uit mijn hoofd herinner ik mij een onderzoek bij Nac, Ajax en Feyenoord.

18 mei 2016 om 21:41

Die van Feyenoord sowieso, volgens mij een jaar of 10 terug. Was Onno Jacobs toen niet één van de leidsmannen daar? Ongelukkige carrière heeft hij dan..

18 mei 2016 om 21:43

En dat heeft bijvoorbeeld bij Ajax tot zeer hoge straffen geleid. Flinke naheffing van meer dan vijf miljoen euro en een half miljoen schikking om vervolging van de bestuurders af te kopen.

18 mei 2016 om 23:24

Nope, was 20 jaar geleden. Ging over de Vidmar transfer. Overigens zijn Feyenoord en Van den Herik zijn in alle rechtszaken (tot aan de hoge raad) vrijgesproken.

18 mei 2016 om 21:21

Het meest recente voorbeeld is Elche CF in Spanje. Die club is vorig jaar teruggezet naar de Segunda Division wegens financieel wanbeleid.
Veel te zwaar is het zeker niet.

18 mei 2016 om 21:43

Glasgow Rangers ook die zijn heel wat klasses terug gezet.

19 mei 2016 om 00:40

Te zwaar gestraft tegen edn club dat gelogen en bedrogen heeft, ik vind die degradatie nog veel te soft en nu de FIOD zich ermee gaat bemoeien kan dit wel eens de doodsteek betekenen.

Waarom heeft de KNVB niet eerder gestraft dan was alles ook eerder duidelijk geweest. Terwijl er geen nieuwe feiten bij zij gekomen

18 mei 2016 om 23:48

Dingen nog wel ...

Ik snap niet dat ze Twente eerst keihard laat werken om er beter uit te komen en alles laten uitzoeken en dan na de competitie doodleuk durven te zeggen: er is teveel gebeurd. Dit hadden ze ook in Januari al kunnen zeggen dat had een hoop gezeur bespaard.

18 mei 2016 om 20:58

Ik denk dat als ze dat eerder hadden gezegd, ze de licentie defenitief kwijt waren geweest. Ze hebben nu direct een nieuwe gekregen juist vanwege dat half jaar keihard werken. Zoals de knvb dus eigenlijk aangeeft, waren ze een paar maanden eerder gewoon de licentue kwijt geweest en was het helemaal over.

18 mei 2016 om 21:15

Als dit in januari was gedaan was fc Twente zijn licentie kwijt geweest had Ajax er twee punten "bijgekregen" en was er ongewenste invloed geweest op de titelstrijd.

De inspanningen van fc Twente zijn beloond met degradatie van een niveau ipv intrekken licentie.

18 mei 2016 om 21:39

Klopt, maar aan de voorwaarden om de licentie terug te krijgen is voldaan, tenzij er een nieuw lijk is, wat niet zo schijnt te zijn. Dus de licentiecomissie heeft nu opeens het verleden als uitgangspunt genomen en niet het plan van aanpak. Dat is wat niemand bij Twente begrijpt.
Iedereen beseft dat de strafmaatregelen bij de de Knvb in dit geval niet voldoen (te zwaar, te licht), maar omdat met een konijn uit de hoed te komen is dan tikje raar.

Bovendien helpt het Twente niet , gaan nu volgend jaar wel failliet.

19 mei 2016 om 16:26

Ik bedoelde meer te zeggen dat ze het eerder hadden kunnen doen en niet zolang hadden hoeven te wachten. Ik begrijp nu wel waarom ze niet 1 mei al alles naar buiten hebben gebracht, dat had nog meer ellende veroorzaakt omdat Ajax dan al kampioen had geweest.

20 mei 2016 om 09:47

Daar heb je gelijk in en was ook veel netter geweest naar de Jupiler Leaque clubs toe (en willem2, de Graafschap en Cambuur).

Ik denk dat ze deze vervelende "coletarel damage" lager ingeschat hebben als in december of mei fc Twente uit de competitie halen en daarmee Ajax twee punten in de schoot werpen. En als ik zag wat een commotie er al ontstond met de onterechte pingel van Ajax tegen fc Utrecht denk ik dat deze afweging terecht is.

Deze hele situatie kent eigenlijk alleen maar verliezers.

@alkmaar54

Je praat hier over oplichterij, competitievervalsing en ga zo maar door. Iedereen doet maar net alsof we hier over een klein incidentje spreken maar Twente wordt gewoon terecht hard gestraft.

18 mei 2016 om 21:01

Precies. En daar doet het laatste half jaar lijken uit de kast halen niks aan af. Zoals ze bij rtv oost al aangaven, je wordt gestraft om het verleden, niet voor het heden. Anders geef je indirect iedereen een vrij brief om flink aan te kloten, schulden te maken en vervolgens als het uitkomt heel hard werken om schoon schip te maken, om vervolgens alles erbij te laten zitten. In mijn ogen de enige goede oplossing van de knvb.

18 mei 2016 om 21:15

Ik hoop dat die rechter het bewijs van die andere 2 eredivisie clubs ook hard kan maken.. Dan wil ik wel eens zien wat de knvb daar mee gaat doen

18 mei 2016 om 21:57

Tjonge jonge kneus, waar zit 'm dan de competitievervalsing ? Huil maar lekker een eind weg. Je ddoet alsof er verschrikkelijke dingen gebeurd zijn in de Veste. Doyen was tijdens het opstellen van de deal nog gewoon legaal. Boekhoudkundige trucs zijn gemeengoed in de voetballerij en zeker niet uniek. En Tadic-deal buiten de boeken. Dat is ook geen wereldnieuws.

Er is een hetze gevoerd, we zijn inmiddels -tig keer bestraft voor dezelfde vergrijpen en nog vindt men het allemaal niet genoeg.

18 mei 2016 om 22:14

Dat is simpelweg niet waar. Maar snap dat je emotioneel bent op dit moment en daardoor graag de beschuldigende vinger naar anderen wijst. Maar er is maar één schuldig en dat is Twente zelf. Er zijn voor de zoveelste keer lijken uit de kast gekomen dus hoezo telkens gestraft voor hetzelfde vergrijp?

19 mei 2016 om 08:08

Heel simpel: je koopt goede spelers die je niet kunt betalen met constructies die verboden zijn.

Hierdoor kun je een onterecht een hele sterke selectie bouwen en dus vervals je de competitie.

Wat nou als Heerenveen opeens Messi en Ronaldo binnenhaalt met de zelfde constructie, zou dat eerlijk zijn voor de andere teams?

Begrijp niet waarom Willem II nog mee speelt en niet Almere nog een kans geven? Uiteindelijk speelt Willem II gewoon voor spek en bonen

18 mei 2016 om 21:01

Waarom Almere een kans geven ?? Dan zouden ze MVV ook een kans moeten geven .

18 mei 2016 om 21:08

Almere nog een kans geven lijkt me onlogisch, die zijn al uitgeschakeld. Wat ik logischer zou hebben gevonden is om de verliezers van de finales van de nacompetitie tegen elkaar te laten spelen om de plaats van Twente.

Ik vind de straf terecht en een goede tussenoplossing van de Knvb. Definitief de licentie kwijt zou ik zonde vinden, maar er af komen met een boete zou veel en veel te licht zijn. Alleen de timing van het bekend maken van de straf is natuurlijk waardeloos. Had het ofwel direct na de competitie gedaan, en dan Willem II in de eredivisie laten blijven en De Graafschap en Cambuur nacompetitie laten spelen, ofwel de opzet zoals die nu is gekozen, maar dan pas na afloop van de nacompetitie bekend maken.

Aan de ene kant jammer voor de club en de supporters, maar aan de andere kant had het ook erger kunnen zijn (licentie helemaal kwijt).
Twente zal nu wel extra moeten saneren. Veel spelers zullen weg moeten of zelfs transfervrij weg mogen (als dat in hun contract staat). Iets wat wel goed nieuws is voor de geïnteresseerde clubs in bijvoorbeeld Ziyech.
Het beste wat te hopen valt voor de club Twente is dat de supporters wel in dezelfde getallen zullen blijven komen.

Jarenlang de boel oplichten en dan verwachten dat je er zonder zware sanctie vanaf komt. Je moet maar durven. Alleen al die selectieve verontwaardiging bewijst dat ze daar in Twente zelfreflectie ontberen en dat deze straf gepast is.

De fans hebben daar jarenlang boven hun stand mogen leven droog de firma List en Bedrog van Munsterman en co, laat ze nu maar even een seizoentje afzien. Ze komen er heus wel weer bovenop.

18 mei 2016 om 21:16

"Door" ipv "droog", bedoelde ik natuurlijk

18 mei 2016 om 21:58

zonder zware sanctie ?

Zoek jij nog maar even op welke straffen Twente al gehad heeft.

19 mei 2016 om 03:52

Kan je niet lezen? Hij bedoeld dat sommige twente supporters verwachten ervanaf te komen zonder zware sancties. Maar dat gebeurd niet. Jullie zullen alles moeten slikken.

De licentiecommissie kon niet anders? Ze hadden tot maandag moeten wachten met deze uitspraak. Zitten aan de vooravond van een mega bekangrijke wedstrijd en de licentiecommissie verstoort die door dit naar buiten te brengen. Hoe krijgen we spelers nu op scherp wetende dat er geen uitsupporters morgen aanwezig mogen zijn. En straks krijgt twente in hun beroep nog gelijk en zijn we alsnog gedegradeerd. Nu is het hopen dat spelers iets voor ons willen doen on het klote seizoen goed te maken maar we hebben als supporters zijne geen invloed meer op. Bedankt he KNVB was 5 dagen wachten nou echt te veel gevraagd?

Had dan die boete gegeven Knvb,of inderdaad de licentie ingetrokken, nu doen ze of ze helpen, maar feitelijk tekenen ze het doodvonnis voor de club.

Ik hoop voor de supporters dat er een oplossing komt en dat de echte schuldigen strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.

Vooropgesteld, ik vind het sneu voor de supporters, sponsors en belanghebbenden. Alleen is dit wst je krijgt als je danst met de duivel! Hardlopers zijn doodlopers en iedereen kent het verhaal van icarus? Twente ging in zee met investeringsmaatschappijen en ging akkoord met dubieuze contracten. Eens loop je tegen de lamp en dan komen alle oude lijken bovendrijven. Wie het spel niet eerlijk speelt zal op de blaren moeten zitten. Vergeet niet dat het kampioenschap van Twente en de successen er toe geleid hebben dat andere teams geen kampioen werden of zelfs degradeerden. Het is gewoon valsspelen geweest. Boontje komt om zijn loontje en nu is het tijd om op de blaren te zitten. Gevalletje Portsmouth.

Bizarre uitglijder weer van onze vrienden van de KNVB, met name de timing (midden in de play-offs). Het zoveelste bewijs van het niet functioneren van Van Oostveen wat mij betreft.

Ik zie het onderzoek van de fiod zich zo maar uitbreiden naar bv. Groningen i.v.m. zaakwaarnemer. Dit kon voor enkele andere clubs ook nog wel een vervelende staartje krijgen

als je mij op het eerste moment vraagt moet dit? Nee.
Maar als je heel eerlijk nadenkt dan komt Twente er erg genadig mee af .

Allereerst, kregen bv Haarlem,veendam of Rbc zoveel tijd en clementie??
Nee die werden zeer snel gewist.

Dan moet je als je alle feiten naast elkaar neerlegt toch snel tot de conclusie komen dat Fc Twente, de Knvb en andere clubs moedwillig bedonderd heeft. Oneerlijke concurrentie noemen wij dat.
Ikzelf vindt dat Twente zijn Licentie had moeten inleveren omdat tot een week geleden steeds meer en meer dubieuze zaken aan het licht kwamen.
Lijkt me toch net te veel.

Dat er corrupte mensen bij de Knvb zijn die na het intrekken gelijk een nieuwe licentie uitgeven zeg genoeg over de hele gang van zaken in Zeist.

Nee Twente pak deze kans en ga beginnen in de jpl. en kom snel weer terug op een gezonde en vooral eerlijke manier.

maar goed dat is mijn mening.



Ik dacht dat de licentie commissie onafhankelijk was. Weer een leugen van de KNVB . Daarnaast, de licentie commissie kon wel anders, ze hadden het met de boete af kunnen doen ipv nieuwe regels verzinnen omdat Twente onverwacht overal aan voldaan heeft.

19 mei 2016 om 00:45

Of Twente overal aan voldaan heeft weet je niet.
Dat vul je in.

Misschien had de licentiecommissie op basis van de ingeleverde stukken eigenlijk de licentie moeten intrekken, maar hebben ze clementie gehad.

19 mei 2016 om 06:57

Dat staat in de verklaring.
Twente heeft aan alle gestelde eisen voldaan.
Maar de nieuwe feiten vonden ze een reden om tot dit besluit te komen

19 mei 2016 om 08:44

Maar geen nieuwe feiten benoemen... de rechter ziet ze aankomen.

19 mei 2016 om 07:51

Zie het dan zo: Twente had feitelijk in november de licentie moeten verliezen. Dat je vanaf november tot nu naar Twente hebt kunnen kijken was een bonus. In de tussentijd heeft Twente hard gewerkt om weer een profclub te worden. Aan die eisen hebben ze voldaan en dus krijgen ze nu een proflicentie. Net als andere recente clubs die een nieuwe proflicentie kregen (almere bijvoorbeeld) stroom je dan in in het laagste profniveau, de Jupiler League.

Als je het zo leest, klopt het alleen niet dat er tussen november en nu gevoetbald is. Maar ik neem aan dat jij liefhebber bent, dan kun je van die extra wedstrijden toch niet echt balen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren