Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Willem II gaat ondanks lijfsbehoud ‘volle bak’: ‘Doen NAC niks cadeau’

Laatste update:
/

Willem II is door de degradatie van FC Twente ook komend seizoen verzekerd van een plek in de Eredivisie, maar dat wil niet zeggen dat de Tilburgers zich in de play-offduels met NAC Breda zullen gaan sparen. Directeur Berry van Gool wil ‘juridisch getouwtrek’ voor zijn en eist maximale inzet van zijn spelers. “We gaan vol voor de zege tegen NAC”, reageert hij op Omroep Brabant.

Bij Willem II houdt men nog een slag om de arm. FC Twente kan immers nog in beroep gaan tegen de straf. Trainer Jurgen Streppel is hoe dan ook ontzet dat het nieuws nu naar buiten is gekomen, één dag voor het eerste duel met NAC. “Menselijk gezien is het onmogelijk om nu focus te houden”, stelt hij geïrriteerd.

Ook in Breda is bepaald niet met gejuich gereageerd op de mededeling van de KNVB. Er is volgens directeur Justin Goetzee sprake van ‘verwarring, boosheid en irritatie’. Het lot van NAC ligt nu namelijk deels in handen van aartsrivaal Willem II. Het lijkt er dus echter niet op dat de buurman uit Tilburg de club zomaar promotie naar de Eredivisie cadeau zal doen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze zullen wel volle bak moeten niet dat ik het verwacht maar als ze verliezen dan kunnen ze zomaar nog degraderen als twente in beroep gaat.

18 mei 2016 om 18:49

Dit zeiden wij ook van De Graafschap en we weten hoe dat is afgelopen...

Ik zou normaal zeggen jaja dat zal wel maar dit dacht ik ook van de Graafschap en we weten (helaas) allemaal hoe dat is afgelopen..

18 mei 2016 om 19:04

Maar die deden het natuurlijk voor de iPhone 7

18 mei 2016 om 19:13

Feysupporter

De graafschap geeft altijd volle bak en gaan altijd voor 100%, denk je nou echt dat ze zelf geen iPhone 7 kunnen aanschaffen

18 mei 2016 om 19:32

Echt niet psv4us. Je wil niet weten wat die dingen tegenwoordig kosten. Normaal geeft de Graafschap ongeveer 80 procent. Gewoon een iPhone van 20 procent. Is algemeen bekend dat een Samsung voor 10 en een Sony voor 5 procent extra vermogen zorgt

18 mei 2016 om 19:50

Daar doe je mijn samsung te kort mee

18 mei 2016 om 20:00

Ik heb zelf een Huawei...... Dan hadden ze Ajax laten winnen, want die wil niemand

19 mei 2016 om 11:29

Stel dat het een blackberry was, was de graafschap niet eens op komen dagen.

Ongelofelijke timing van de Knvb inderdaad. Dit verzin je toch niet?? Wat een godsgruwelijke prutsers

En terecht. Gewoon volle gas en daarna zien we wel. Een derby wil je sowieso niet verliezen ook al staat er niks op het spel.

Is toch niks veranderd? NAC moest winnen en moet dat nu nog steeds.

18 mei 2016 om 18:55

Ja dat dacht ik ook, begrijp ook niet waarom ze zo boos zijn bij nac. Er veranderd toch niets bij hun.

18 mei 2016 om 19:01

Ach, er valt wel wat druk weg bij Willem 2 en jullie als Ajacieden zouden moeten weten wat druk met voetballers kan doen...

18 mei 2016 om 19:03

@ajaxlwd. Ze zijn vooral boos dat als ze niet promoveren ze Twente opeens cadeau krijgen in de JL. Normaliter hadden ze gewoon bij de amateurs moeten beginnen. Nu geeft de Knvb ze een tweede kans, zonder na te denken over wat de JL clubs er van vinden. Die zijn er echt niet blij mee. Twente heeft ook als ze degraderen nog een veelvoud aan begroting dan de rest. Laten ze eens een 20 miljoen overhouden, de rest zit gemiddeld op 3.5 a 4 miljoen. Je begrijpt vast dat Twente dan dus een veel sterkere selectie kan hebben door hogere salarissen en meer transfergeld? En dat spelers ook sneller naar Twente gaan om voor 15.000 man te spelen ipv Eindhoven 2500 man? Als Twente de JL in gaat is het voor veel clubs moeilijk om nog kampioen te worden want geld bepaald vaak toch de kwaliteit van je selectie (uitzonderingen daar gelaten).

18 mei 2016 om 19:14

Om nog kampioen te worden? Zoals het je het nu zegt likkt het alsof twente jaren achter elkaar kampioen gaat worden, maar als jou verhaal klopt is twente met een jaar weer weg en kan de rest weer strijden om het kampioenschap.

18 mei 2016 om 19:40

@thom. Het gaat er meer om dat iedere club het lastig gaat krijgen tegen een waarschijnlijk veel sterker Twente met een betere selectie. Twente heeft zelf fraude gepleegd en omdat Twente fraude heeft gepleegd krijgen de JL clubs Twente zomaar in hun schoot geworpen en ondervinden zij er dus hinder van. Is een beetje het probleem verschuiven wat de Knvb doet. Officieel hadden ze gewoon naar de amateurs gemoeten, dat is de regel bij het intrekken van de licentie.

18 mei 2016 om 20:26

En dan hadden de amateurs weer kunnen miepen..,

18 mei 2016 om 20:49

Over de licentie kunnen we het eens zijn, maar een Twente die veel sterker is dan de rest?. Ze zitten in categorie1 dat wil zeggen ze staan onder curatele en stel de supporters blijven komen, sponsors hebben over het algemeen andere belangen en niet echt een club hart. Die kijken naar prestaties en geven geen geld puur uit emotie. Daarbij wilde de gemeente garant staan voor een bedrag van 32 miljoen euro. Vraag nu is of ze dat nog steeds willen nu het voortbestaan echt serieus onder druk komt te staan en de kans dus reeel is dat ze die 32 miljoen moeten gaan uitkeren. Geld wat de gemeente echt wel ergens anders aan uit kan geven.

Daarbij veel spelers hebben cotracten op Eredivisie niveau, die gaan echt wel weg want met een minder salaris zullen zij niet zomaar instemmen en zij die blijven zijn een blok aan het financiele been. Dus Twente zal echt gericht moeten zoeken naar versterkingen met 0 euro op zak. We hebben dit seizoen gezien dat een Twente zonder ziyech echt niet veel beter is dan Cambuur was dit jaar. Ze stonden zestiende en dankzij hem zijn ze van die plek afgekomen.

Dus de frustratie van veel clubs dat ze ineens met Twente opgezadeld zitten vind ik overdreven.

19 mei 2016 om 10:25

Ik snap NAC wel. Bij Willem2 valt de druk weg. En als NAC verliest moeten ze komend jaar opeens met Twente vechten om de eerste plek. Dat kan wel eens lastig worden.

18 mei 2016 om 19:00

Precies, dat dacht is dus ook.

18 mei 2016 om 19:26

Hoe kun je nou niet begrijpen dat NAC boos is... Dan snap je er echt weinig van hoor. Willem 2 kan toch veel relaxter voetballen morgen en zondag. Zij zullen er wel voor gaan, maar staan niet onder de hoogspanning die de nac spelers wel voelen. Stel je voor het komt op strafschoppen aan, dan kan W2 rustig aanleggen en voelt onze Nacspeler alle druk op zn schouders

18 mei 2016 om 19:36

Ik vind het meer een nadeel voor Willem II. Nac moet gewoon winnen bij Willem II is er nog niets zeker. Heel je voorbereiding is hierdoor naar de klote.

19 mei 2016 om 11:08

Nee joh, het is juist andersom! Als er al voordeel is (beide moeten gewoon de instelling hebben om te winnen). NAC weet gewoon wat het moet doen: winnen. Willem II spelers zullen eerder denken: we degraderen toch niet

18 mei 2016 om 20:05

Willem II ook.. Ze lopen nog het risico dat de straf in beroep wordt teruggedraaid.. Dan ben je alsnog in de aap gelogeerd.

18 mei 2016 om 21:10

Precies en deze domme timing brengt de hele voorbereiding in de war. De focus had helemaal op de wedstrijden moeten liggen. De hele zaak verdient al geen schoonheidsprijs, maar de timing is echt verschrikkelijk. Dit kan Willem II wel eens op gaan breken. Ik baal stevig van de timing.

Volle bak tegen NAC is wel zo eerlijk.

Nu dus hopen dat Willem II en NAC in de eredivisie spelen volgend seizoen.

Win voor de zekerheid maar van nac voor knvb zich weer bedenkt

Dit is voor Willem Ii ook geen pretje hoor. Want eigenlijk is er helemaal niks duidelijk. Alleen de concentratie is van het veld gehaald en van de wedstrijd morgen en zondag.

Dit is eerder een voordeel voor NAC mbt de wedstrijd voor morgen dan voor Willem II

Zo lang er nog onzekerheid en hoger beroep is kan Willem II het zich simpelweg niet veroorloven om niet volle bak te gaan.

Alleen waarom ze bij NAC boos zijn snap ik niet helemaal. Voor NAC verandert het perspectief niet, ze moeten sowieso winnen. Het zou voor NAC alleen maar gunstig zijn als Willem II niet de volledige focus zou hebben door deze perikelen.

18 mei 2016 om 19:07

Als Willem 2 voor niks speelt, kunnen ze zonder druk voetballen. En spelen ze letterlijk voor spek en bonen. Ik kan wel begrijpen dat je als tegenstander daar niet heel erg blij mee bent

18 mei 2016 om 19:12

We weten helemaal niet of Willem II voor niks speelt. Want er is niks definitiefs besloten. Voor zelfde geld gaat Twente in beroep en is de uitspraak kn hun voordeel.

KNVB heeft meer verwarring en onrust gezaaid dan duidelijkheid gegeven.

18 mei 2016 om 19:12

Tuurlijk is het een nadeel. Willem 2 kan vrijuit spelen en heeft geen wedstrijdspanning. Bovendien kan Willem 2 er als bonus een aartsrivaal uitknikkeren en NAC heeft die bonus niet.

18 mei 2016 om 19:37

Dat weet je niet want er is vandaag nog helemaal niks zeker.

Volle bak. Ja maar zonder enige druk. Pure competitievervalsing

18 mei 2016 om 19:11

Hoezo zonder enige druk. Dat verhaal iedere keer vanuit Breda. Er is helemaal niks definitiefs gezegd vandaag. Voor zelfde geld gaat Twente in beroep en wordt uitspraak veranderd. Dan kan Willem II gewoon nog de lul zijn.

Beide clubs zijn de dupe. KNVB maffia.

18 mei 2016 om 21:31

Er is voldoende gezegd knuppel. Waarom staan alle fora's en nieuwssites er anders vol mee? Als niks zeker was dan hadden ze gewoon hun bek moeten houden, zodat iedereen in de finales zich op en top konden focussen. Daarna hadden ze het naar buiten moeten brengen! Dit heeft wel degelijk invloed morgen voor alle teams.

Ik had verwacht dat er een 3e play-off finale zou komen, tussen de verliezende teams. Stel dat Willem || wint, dan blijft NAC in de Jupiler league, maar dan hebben we maar 17 teams in de eredivisie toch?

18 mei 2016 om 19:06

Ik zit in een ander stukje alle mogelijke scenario's voorbij komen. Vind het niet helemaal eerlijk hoe het eventueel zou kunnen lopen

18 mei 2016 om 19:06

Als Willem II wint, is de Graafschap automatisch gehandhaafd. Wint de Graafschap dan ook nog dan speelt Cambuur volgend jaar toch nog Eredivisie. Een zeer kromme constructie wat mij betreft. Een finale tussen de verliezend finalisten lijkt mij veel eerlijker en logischer.

18 mei 2016 om 19:35

Ja eerlijk en de KNVB gaat niet samen

18 mei 2016 om 19:07

Als willem 2 en de graafschap winnen. Blijft Cambuur in de eredivisie

Dit is geen eerlijke regeling. Het is nu namelijk gunstiger om aan de kant van Willem II in de nacompetitie te hebben mogen spelen. Mocht je aan de kant van De Graafschap spelen dan is dat ongunstiger aangezien De Graafschap zelf moet winnen om zeker te zijn van handhaving. Willem II hoeft dit niet. De finale tegen Willem II maakt het dan makkelijker dan de finale tegen De Graafschap.

Ik kan begrijpen dat dit voor heel veel onduidelijk zorgt. Willem 2 kan er namelijk niet van uitgaan dat Twente niet in beroep zal gaan (kleine kans dat ze het ook gaan doen).

Ik zou liever zien dat de twee verliezers van de nacompetitie nog tegen elkaar moeten. Zo gaan de 3 beste van de nacompetitie door en moet Willem II zorgen dat het wint.

Mooi om te horen dat Willem II gewoon z'n sportieve plicht wilt doen. Net zoals De Graafschap in de laatste speelronde.
Hopelijk wint NAC toch, dan zijn is er een Brabantse club extra in de Eredivisie. Aan de andere kant zou het ook wel mooi zijn wanneer Willem II wint en zo De Graafschap sowieso overleeft. Uiteindelijk is het toch maar afwachten wie de Sjaak is.

Bij een extra rechtstreekse degradant, hoort een extra rechtstreekse promovendus. M.i. zou VVV Venlo de plaats in moeten nemen van Twente. De nacompetitie krijgt dan ook eerlijke winnaars.

De druk is bij Willem II wel zo goed als weg. Ze kunnen redelijk vrij uit voetballen nu. Geen grote druk dus ook minder slippertjes waar NAC van kan profiteren. Aan de andere kant kunnen ze misschien wat nonchalanter gaan spelen waardoor de foutjes als nog komen. NAC moet nog steeds winnen! De timing is alleen verschikkelijk slecht zeg

18 mei 2016 om 19:15

Dat is totaal niet waar. Als Twente in beroep gaat en de uitspraak wordt herzien zijn we in Tilburg gewoon gedegradeerd als we verliezen van NAC.

Enige wat KNVB heeft bereikt is een hoop onrust verwarring en de focus bij Willem II is verloren. Eerst moesten ze volle bak. Toen waren ze eigenlijk eilig en nu moeten ze weer volle bak. Dit is gunstig voor NAC.

Hoe het verder is geregeld met nog kansen voor Cambuur slaat natuurlijk nergens op

VVV zou nu gewoon moeten promoveren als 2e geëindigd dus iedereen kan zeggen wat hij wil Twente exit dus mijn club hoort te promoveren!!!

elke andere club dan Willem II zou deze dubbele ontmoeting kunnen laten schieten en een veredeld B- of jeugdelftal opstellen. Heeft NAC de pech dat ze nou net de enige club treffen die er serieus nog een wedstrijd van wil maken want het is een derby.

Overigens zou laten schieten wel een gok zijn, want het is slechts een voorlopig besluit en Twente kan nog in beroep/ naar de rechter.

18 mei 2016 om 19:44

Onzin. Niemand gaat zo´n wedstrijd laten schieten met het risico dat Twente in hoger beroep wint en je alsnog gedegradeerd bent. Los daarvan zit je nog weken in onzekerheid als je verliest als Willem II zijnde. Hooguit is de concentratie en de focus op de wedstrijd even weg door deze perikelen, wat een nadeel is voor Willem II.

Vreemd deze hele gang van zaken !! Typisch het tegenwoordige beleid van de Knvb.....

Eerst Twente uitstel op uitstel verlenen. EN als de promotie/degradatie in volle gang is, komt er een uitspraak over degradatie van FC twente.

Normaal gesproken had de nummer 2 van de Jupiler direct moeten promoveren. Maar die zijn ondertussen al uitgeschakeld....

Kortom een hele vreemde planning !

18 mei 2016 om 19:57

Als het eerder bekend was dan was vvv ook niet rechtstreeks gepromoveerd. Dan hadden cambuur en de graafschap nacompetitie gespeeld ipv Willem II en de graafschap. Vvv had dan gewoon nog tegen GAE gemoeten.

Het blijft vreemd de knvb maakt er een zooitje van psv is en blijft kampioen ongeacht wat er met twente gebeurt willem2 hoort dat dan ook te zijn.

Scheelt weer dat het willem 2-nac is, dan weet je zeker dat willem 2 volle gas geeft.

Wat kut van de Knvb dat ze Willem II erin houden. Laat dan de verliezers van de finales nog een pot tegen elkaar spelen.
Nu wordt NAC zwaar gematst. Zou me als De Graafschap en Eagles-fan zwaar genaaid voelen.

18 mei 2016 om 20:16

Wat een onzin? Willem II zou veilig zijn geweest als Twente al uit de competitie zou worden gehaald. Willem II is, als 16de van de eredivisie, de ploeg die het meeste aanspraak maakt op een ticket voor de eredivisie.

18 mei 2016 om 20:30

Op basis waarvan maakt Willem II de meeste aanspraak? 29 pt in de ere is niet best, in elke andere competitie in Europa was je daarmee dik gedegradeerd. VVV als nr 2 met 75 pt in de Jup maakt de meeste aanspraak vind ik.

Willem II moet gewoon winnen van NAC in de play-offs, zodat er niemand kan zeggen dat Willem II gemazzeld heeft.

Dat Cambuur ook nog kans heeft om erin te blijven, snap ik al helemaal niet. Gedegradeerd is gedegradeerd, die hebben in mijn ogen werkelijk nergens recht op. Meest eerlijke is Vvv erin, 2 eruit en de 2 beste van de Juup erin!

Waarom niet gewoon de verliezers van de finales tegen elkaar laten spelen in een 3e finale voor promotie. Dit is gewoon niet eerlijk.

Het eerlijkst is om twente naar plaats 18 te zetten, cambuur 17 en de graafschap 16. M.a.w. nac tegen de graafschap en eagles tegen cambuur. Nog eerlijker zou zijn seizoen 2016-2017 met 20 ploegen starten.

Hoe wij, Nederland, toch ergens slecht in zijn. Afgelopen weekend heel veel zin in de derby; krijg je eerst dat je niet naar Breda mag en zij niet naar ons en nu wordt ook dit nog een dag voor de wedstrijd naar buiten gebracht. Een hele gekke situatie.........knvb...het stinkt

Dit gaat NAC 100 % redden. W2 zal op halve kracht een beetje aan gaan rommelen.

19 mei 2016 om 11:47

Klopt helaas. Daarom is de timing van de Knvb om het nu bekend te maken pure competitievervalsing.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren