Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Directie NAC solidair met fans: ‘Een nederlaag voor het voetbal’

Laatste update:

Willem II en NAC Breda stootten maandag allebei door naar de finale van de nacompetitie, waardoor de twee Brabantse clubs in een rechtstreekse confrontatie mogen uitvechten wie er volgend jaar in de Eredivisie mag spelen.

/

De twee kemphanen moeten het in hun twee wedstrijden echter wel doen zonder uitpubliek: de burgemeesters van Tilburg en Breda hebben dinsdag besloten geen bezoekende fans toe te laten. De bestuurders zijn tot dit besluit gekomen vanwege eerdere ongeregeldheden tussen supporters van beide clubs. Aangezien er niet genoeg politie beschikbaar is om het gebeuren in goede banen te leiden is heeft men er voor gekozen geen uitpubliek toe te staan om ongeregeldheden te voorkomen.

De twee wedstrijden die uitmaken of Willem II al dan niet degradeert staan voor donderdag 19 en zondag 22 mei op de agenda. De eerste ontmoeting van het tweeluik wordt in het Rat Verlegh Stadion gespeeld, waarna in Tilburg de beslissing valt.

Schorsingen
De confrontaties met Willem II zullen aan de neus van Manchester City-huurling Enes Ünal voorbij gaan. Hij kreeg maandag een rode kaart in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen FC Eindhoven en is voor twee wedstrijden geschorst. Ronnie Stam, die eveneens rood kreeg, is wel van de partij: FOX Sports meldt dat zijn rode kaart geseponeerd is.

Update 17 mei 20.21 uur - Directie NAC solidair met fans: ‘Nederlaag voor het voetbal’
In navolging van de fans zal ook het personeel en de directie van NAC Breda het uitduel bij Willem II van komende zondag niet bijwonen. De supporters zijn niet welkom om ongeregeldheden voor te zijn. “Wij gaan met onze supporters de wedstrijd in het eigen stadion vanaf het scherm volgen”, zegt directeur Justin Goetzee in een reactie aan BN De Stem. Hij noemt het besluit om geen uitfans toe te laten bij beide duels in de nacompetitie een ‘nederlaag voor het voetbal’.

Een verstandig besluit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nederlaag voor het voetbal. Voetbal voor de supporters? No way. Tijdstip 18.30 en geen uitsupporters.

17 mei 2016 om 14:28

En aan wie ligt dat volgens jou? Niet aan de supporters die ongeregeldheden veroorzaken?

17 mei 2016 om 14:42

Nou in dit geval ligt het aan de gemeentes van beide clubs gezien zij niet garant kunnen staan voor genoeg politiebegeleiding. Dan kun je uiteraard zeggen dat als ze zich altijd netjes hadden gedragen er ook zonder politie gespeeld kan worden echter is dat een utopie.

Blijft gigantisch jammer dat er geen supporters bij mogen zijn in het uitvak en inderdaad het tijdstip is ook verre van prettig.

17 mei 2016 om 14:43

Dat is een klein groepje, grote groep komt voor hun club en word hier zeer onterecht benadeeld door het bestuur van NL

17 mei 2016 om 14:47

Zeist?! Hun eigen gemeente zul je bedoelen!

17 mei 2016 om 14:53

@ Gouden Co

Als de supporters zich wel hadden gedragen dan was er inderdaad niet meer politie nodig dan dat ze nu voor handen hebben. Je draait de rollen echt om hoor. Als deze supporters in de afgelopen jaren voor geen enkele problemen hadden gezorgd, dan was dit geen enkel probleem geweest.

17 mei 2016 om 15:06

Blijkbaar wilde alleen de gemeente Breda geen uitsupporters bij beide wedstrijden

17 mei 2016 om 15:38

@schwarz, dus we moeten autorijden ook verbieden om er voor te zorgen dat er geen dodelijke ongelukken meer gebeuren? Bovendien eerdere gebeurtenissen ik kan me al niet meer herinneren wanneer de laaste confrontatie tussen beide groepen is geweest? Wel van een aantal andere groepen maar tussen NAC en Willem II zijn zo ver ik weet al jaren geen confrontaties geweest.

Over politie inzet gesproken, gisteren wedstrijden tegen Almere city waren, wat zal het zijn? 70 uitsupporters aanwezig en die hadden wel getelt 10 ME bussen met ME-ers daarin om ze te begeleiden. Waarom, er is totaal geen rivaliteit tussen beide groepen en nooit iets in het verleden voorgevallen. waren die 10 mebussen echt wel nodig?

17 mei 2016 om 16:29

Er is wat ludieke rivaliteit tussen beide supportersgroepen maar kan me niet herinneren dat deze wedstrijd ooit uit de hand is gelopen. Het is gewoon kiezen voor de gemakkelijkste weg. Wedstrijd van het jaar voor beiden clubs. Stel dat NAC promoveert op een zondag dan zijn daar niet eens supporters bij.

17 mei 2016 om 18:25

Nee, de grote groep wordt hier zeer onterecht benadeeld door dat kleine groepje. En dat is enkel te wijten aan dat groepje en het halfslachtig optreden van clubs en medesupporters in de voorgaande jaren.

17 mei 2016 om 19:20

Grote groep word benadeeld door een stel malloten die zich supporter durven te noemen en niet door het bestuur. Het bestuur is verantwoordelijk voor de veiligheid in stadions. Dat is niet te doen met deze kleine club malloten en een te soft en niet werkend recht systeem.

17 mei 2016 om 20:47

NAC en Willem 2 lekker besluiten om niet te voetballen . KNVB lachertje

17 mei 2016 om 21:06

ach hou toch op in nederland is het juist heel erg rustig vergeleken met het buitenland zeker gezien de jaren 70 80 en 90 waarin letterlijk van alles gebeurde en er geen trein niet total loss terug kwam.

het is gewoon heel erg rustig hier er gebeurd relatief weinig bij het voetbal en dat is met cijfers aan te tonen bvb bij de gemiddelde houseparty waar 40.000 man lopen vallen meer arrestaties dan bij de gemiddelde risicowedstrijd in de eredivisie.

17 mei 2016 om 21:10

nee dat is te danken aan de falende overheid die het probleem niet de baas kon en toen de verantwoordelijkheid maar bij de clubs gedrop hebben.
en als er nu wat gebeurd allemaal kamervragen gaan stellen.

17 mei 2016 om 21:11

lees anders eerst even voordat je zo dom reageert wat heeft de knvb hier nou mee te maken

17 mei 2016 om 22:11

Dit is nu juist wat ik al jaren roep. Er kan ontzettend veel geld bespaard worden op politieinzet als ze een beetje nadenken. Bij Ajax ook standaard zoveel politie bij pakweg Ajax - Excelsior. In elk ander land in Europa gaan de supporters overal naartoe behalve weer in Nederland

17 mei 2016 om 22:26

misschien voetbal zonder publiek laten spelen? gewoon in leeg stadion voor het geval het uit de hand loopt

17 mei 2016 om 23:01

Als de supporters zich gedragen is er toch uberhaupt geen politie nodig?

Het is jammer voor de echte supporters maar snap deze keuze wel. Zou het niet raar vinden wanneer over een tig aantal jaar besloten gaat worden om uit supporters in het algemeen af te schaffen.

17 mei 2016 om 14:45

Nooit in Duitsland gekeken zeker. Borussia dortmund viel een paar dagen geleden een bus vol Schalke supporters aan, denk je nou echt dat ze dan zeggen de hele groep Bvb supporters duperen door ze niet naar de wedstrijd te laten gaan. Nee daar pakken ze alleen dat groepje aan.

17 mei 2016 om 19:16

In Duitsland zijn dit incidenten en in Nederland is het schering en inslag. In Duitsland lopen bij de meeste wedstrijden de supporters van allebei de team vrolijk door elkaar tot de wedstrijd gaat beginnen. In Nederland kan dit niet. Dit heeft ten eerste met mentaliteit te maken en ten 2de met een falend recht systeem.

17 mei 2016 om 20:40

'schering en inslag'? Ik begrijp deze niet helemaal. Ik kom al jaren bij zowel uit- als thuiswedstrijden van mijn clubbie en maak zelden iets mee. Ja, er worden dingen geroepen, maar zo erg als jij het nu brengt...

In Nederland kunnen heel veel supportersgroepen ook door elkaar lopen. Geen probleem. Het enige dat een probleem is, is sommige van de deze supporters die naderhand niet met de teleurstelling van verliezen om kunnen gaan. Maar daarbij is ook het probleem dat sommige winnende supporters gaan provoceren.

Als we dat nu eens konden tackelen...

18 mei 2016 om 00:28

Het lijkt relatief rustig omdat groepen niet bij elkaar kunnen komen. Haal heel de politie macht maar eens weg die elke week opgetrommeld moet worden voor een paar malloten en kijk maar eens wat er dan gebeurd.

Ik vind het niet kunnen in tijden van bezuiniging bij Politie dat jaarlijks ruim 300.000 politie uren naar het voetbal gaan.

Begrijp het wel. Maar wie heeft het bedacht bij willem 2 om het uitvak zo neer te zetten bij de harde kern van de thuisclub.

17 mei 2016 om 15:20

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is echt ongelooflijk, dat vak zit ingesloten tussen twee groepen supporters die zich over het algemeen ook niet echt netjes kunnen gedragen. Dat is natuurlijk gewoon vragen om problemen. Ze moeten dat uitvak echt verplaatsen.

17 mei 2016 om 15:52

Toen der tijd dat het uitvak daar geplaatst werd waren er 2 fanatieken groepen. Vak a aan de andere kant van de korte zijden waar het uitvak stond en van N aan de andere kant van het stadion. Vak E was zelfs een neutraal vak! Uiteindelijk zijn supportersgroepen gaan samenvoegen op ABC en heeft het de naam Kingside gekregen en die keuze bleek achteraf niet zo handig te zijn. Nu kunnen ze het uitvak beter vak O maken maarja dat kost te veel geld.

17 mei 2016 om 18:12

@fch dit VAK-E is zo ontstaan is niet door willem II gedaan!

17 mei 2016 om 19:32

Dat begrijp ik wel. Maar na de ongeregeldheden tegen Den bosch. Moet je toch als vlub denken dat het uitvak verplaatst moet worden.

18 mei 2016 om 11:28

En dan verhuizen de jongens van vak E ook weer. Je kunt niet regelen wie voor welk vak een seizoenkaart aanschaft

17 mei 2016 om 19:54

Nee het uitvak bij NAC haha

Te triest voor woorden hier in Nederland. Echt in welk ander land gebeurt dit .......

Je verwacht dit in landen als roemenie en in de rest van het oostblok. Maar hier kunnen we verdomme nog niet eens gewoon een wedstrijd tussen Nac en Willem 2 in goede banen leiden. Te triest voor woorden

17 mei 2016 om 15:17

Ja, want de politie moet alles laten vallen omdat er gevoetbald wordt....
Sorry hoor, maar er zijn wel belangrijkere zaken voor de politie dan een potje voetbal met een stelletje mongolen die zich niet kunnen gedragen.

17 mei 2016 om 15:43

Hahaha weet je wel wat Nac vs WII inhoudt? Dit is niet je standaard potje nec vs utrecht maar 2 aartsrivalen met een fanatieke achterban.

Je had ze beter toe kunnen laten nu verschijnen er al geruchten dat Breda naar de binnenstad komt zondag.

17 mei 2016 om 21:58

met 1000en hè ha ha

Dit is Nederland met zieke bestuur, wedstrijd om 18:30 laten spelen en dan ook nog uitsupporters pesten. Ben genoeg naar Duitsland geweest en heb daar gezien dat het wel anders kan.

17 mei 2016 om 15:03

@leovardiascc, Misschien hebben ze in Duitsland gewoon minder van deze supportersrellen? Duitsland heeft ook nog altijd staanplaatsen, blijkbaar kan het daar. Wil niet zeggen dat het hier ook kan.

17 mei 2016 om 16:30

Staanplaatsen hebben ze in Breda ook...

17 mei 2016 om 23:09

Gebeurd nog heel veel, er is daar in Duitsland op grote schaal meer gebeurd dan hier laatste jaren. De Duitse voetbalbond en overheid pakt het daar juist op de goede manier aan door het kleine groepje te pakken ipv de hele supportersgroep te duperen. Het kan anders alleen daar willen ze hier in NL niks van weten.

17 mei 2016 om 21:14

dat is de grootste onzin en dat hoor ik ook steeds over england hier
maar de werkelijkheid is dat er in england en duitsland wel 10x zoveel rellen zijn dan hier.
verschil is alleen dat de media in england dat bewust niet tonen op tv waardoor het al snel lijkt dat ze het onder controlle hebben.
de media hier maakt van een mug gelijk een olifant en herhalen het continu waardoor de mensen weer denken dat je niet met je kinderen na het stadion kan.

Heel erg triest dat het zo moet natuurlijk. Uitsupporters horen er natuurlijk gewoon bij.

Maar niemand kan heen om de realiteit. Als er zoveel politie inzet noodzakelijk is om te zorgen dat het niet gierend uit de klauwen loopt dan is er iets goed mis bij (delen van) de supporters groepen.

Dat er niet genoeg politie beschikbaar is, dat is natuurlijk gewoon een smoes. Ze hebben tijd genoeg gehad om dit geregeld te krijgen. Weken geleden ging al het gerucht dat er misschien geen uitsupporters mee zouden mogen. Ze gemeente is gewoon bang voor rellen.
Ik ga zelf altijd naar Willem 2 - NAC in het uitvak en er gebeurt daar eigenlijk nooit wat. Er worden hooguit dingen het uitvak ingegooid. Als je gewoon in het midden van het vak staat heb je daar geen last van.

Ik denk dat het zonder de uitsupporters nu juist uit de hand gaat lopen. Een hoop supporters van de uitclub regelen nu gewoon een kaart voor de thuisvakken.

Ik hoop op 2 leuke en spannende wedstrijden. Dat de beste maar mag winnen. En daarnaast hoop ik dat de supporters van de club die uiteindelijk verliest zich wel normaal gedragen zodat we aan de gemeentes kunnen laten zien dat deze maatregelen onzin zijn.

17 mei 2016 om 15:16

Gewoon donderdag ruim winnen van Willem II dan doet de wedstrijd er van zondag niet zo toe. En dan doet het minder zeer dat je er niet bij mag zijn.

17 mei 2016 om 19:39

Midden in het vak heb je daar geen last van? Ze kunnen toch niet allemaal in het midden staan? Er moet toch iemand aan de buitenkant staan. Kan me trouwens nog herinneren dat de 'supporters' van W2 zwaar vuurwerk midden in het uitvak gooiden en niemand een kant op kon... Triest volk.

17 mei 2016 om 20:04

@emile dat is een utopie!!als of wij of nac gister verloren hadden was de pleuris al uitgebroken!hier gister 6 me bussen 5 gewone bus en die kwamen niet voor almere!ik denk dat er bij jullie ook een flinke blauwe macht aanwezig was

17 mei 2016 om 22:56

Ze vinden het allemaal wel makkelijk zo geen uitsupporters kost het geen geld. Voor Ajax is het ook allang afgelopen bij Feyenoord en Ado maar nog steeds zijn ze niet welkom. Bij Feyenoord kan ik het nog wel begrijpen omdat er hier en daar nog wat gebeurd.

Tja, wanneer je supportersgroepen zich niet kunnen gedragen is dit de consequentie. De supporters van mijn club worden nergens geweerd omdat wij ons wel kunnen gedragen, zelfs bij de (door sommigen) gehate zuiderbuur.

17 mei 2016 om 21:22

ja heb ik gezien op you tube mooie liedjes in groningen
oh ja mij club kreeg voor dat liedje een hoge boete en wedstrijd met een lege bunnikside en wat kreeg jou club voor straf?
altijd dat moraalridderclub spelen slaat nergens op overal heb je idioten in utrecht in amsterdam alkmaar en st lutjebroek

18 mei 2016 om 02:01

Ja je hebt een punt maar toch gebeurd er bij sommige clubs wat meer dan andere

18 mei 2016 om 12:09

Helaas, jouw club staat ook in een slechter daglicht dan de mijne. Wanneer je AZ roept, dan denken mensen eerder aan een gemoedelijke, soms zelfs ietwat saaie, club. Wanneer je FC Utrecht roept, dan komen de beelden van relschoppers toch eerder naar boven. Bovendien was die actie voor de Bunnik-side niet alleen omdat dat liedje werd gezongen, maar ook omdat er al eerder problemen waren daar.
Ik ga niet zeggen dat bij AZ alleen maar lieverdjes zitten, maar wij hebben de schijn in ieder geval niet tegen.

18 mei 2016 om 04:27

@waagplein wat ben jij een moraalriddertje zeg of heb je onder een steen gelegen.....

18 mei 2016 om 11:57

Moraalridder? Nee hoor. Maar wij behoren niet tot een groep die de hekken tussen thuis en uit vakken saboteren om zo lekker met elkaar op de vuist te gaan. Triest gedrag.

Wat een bullshit... Al zoveel NAC - Willem II's en vice versa bezocht. Altijd rivaliteit en over en weer sarren maar nooit uit de hand gelopen.
Nu voelen de 16-jarige wannabee stoere mennekes op internet weer te verkondigen dat 'Breda' op zondag naar Tilburg gaan, wat ze never nooit niet gaan doen... Gevolg; nog meer paniek bij de burgemeesters, toch nog politie inzet... Wie verzint dit??

18 mei 2016 om 02:02

Haha prachtig geschreven... En zo is het helaas ook.

Eigen schuld. De supporters maken het er zelf naar.

Deze wedstrijden van de Play-Offs zijn nu direct al 50% minder leuk om naar te kijken. Bij dit soort wedstrijden horen gewoon bezoekers van de uitspelende partij mee te komen. Dat er onvoldoende politie beschikbaar is, vind ik een falen van de lokale driehoek. Ook als lokale driehoek zijnde kun je anticiperen op het feit dat Willem II en NAC Breda eventuele finalewedstrijden tegen elkaar moeten spelen. Dat had je enkele weken geleden al kunnen bedenken, dus daar had je een plan voor klaar moeten hebben liggen. Dit is in mijn ogen gewoon een kwestie van het redden van het eigen 'hagje', want als er geen uitsupporters zijn, kan er ook niks 'mis' gaan. Op zich een logische reactie, om preventief te denken. Toch blijf ik van mening dat het gewoon pure 'angsthazerij' is. Het voorbeeld komt vaak naar voren, maar in Engeland hebben ze een streng beleid; wie het verpest heeft een groot probleem. Hoe vaak zien we daar rellen binnen het stadion? Uiteraard zit je met de politiebegeleiding buiten het stadion, maar ook daar kunnen tig ideeën voor worden verzonnen, om dat allemaal in goede banen te leiden. Conclusie: de (goede) voetbalsupporter is weer de dupe, de extra 'lading' die dit soort wedstrijden met zich meebrengt wordt met minimaal 50% afgenomen en de lokale driehoek redt hun eigen hagje. Dood en doodzonde.

Zo jammer dat deze ploegen tegen elkaar moeten ze horen allebei in de eredivisie.

17 mei 2016 om 17:25

Ik ben het deels met je eens. Als je kijkt naar de historie en het aantal supporters die NAC en Willem II hebben dan horen ze zeker thuis in de Eredivisie. Als je kijkt naar hoe beide ploegen het afgelopen seizoen voetbalde dan vind ik ze allebei meer JL waardig. Ik hoop persoonlijk dat NAC deze tweestrijd wint omdat ik in deze club meer potentie zie dan in Willem II.

17 mei 2016 om 21:08

Idd ze voetballen niet naar behoren maar Willem II had een goede start. Maar nadat het bekend werd van streppel ging het slechter. Ik hoop ook dat NAC het gaat redden het zou dan donderdag moeten gebeuren voor ze. Uit krijgen ze het niet makkelijk denk ik 2 a 3 0 moet voldoende zijn.

Jammer dat de grootste aanhang van de supporters weer de dupe worden van een klein aantal doorgeslagen figuren. Jammer dat het zo moet. Overleg met de supporters organisaties was toch wel op zijn plaats geweest.

Heb je een geweldig affiche in de nacompetitie wordt het verpest doordat er geen uit-supporters bij aanwezig mogen zijn.

Dit kan alleen in Nederland we kunnen bij Ajax ook al geen Utrecht, Den Haag en Feyenoord supporters verwelkomen dat is toch eigenlijk belachelijk en beïnvloed ook de sfeer bij de wedstrijd en NAC heeft volkomen gelijk dat ook het bestuur wegblijft dat moeten de bestuursleden van alle ploegen eigenlijk doen waar de supporters niet mee mogen komen , en dan het argument (om rellen te voorkomen ) alsof ze al verwachten dat er rellen komen echt belachelijk .

17 mei 2016 om 21:10

Het ging denk ik wel uit de hand lopen zondag. Een verlies tegen je aartrivaal ligt gevoelig en zeker als het om degradatie gaat. Willem II heeft ook niet de makkelijkste fans zijn meer met het uitvak bezig dan met de wedstrijd.

17 mei 2016 om 21:32

En dat baseer je op het feit dat je er elke wedstrijd zit? Knap dat je dat vanuit je mandemakers stadion kan zien..

17 mei 2016 om 22:25

Ik kom uit Tilburg en ik pak regelmatig een wedstrijdje van Willem II mee omdat vrienden dan kaarten regelen. Dus ik weet het wel ern beetje hoe het zit.

18 mei 2016 om 01:04

Dan weet je goed genoeg dat er meer dan genoeg wel voor het voetbal komen. Nu lijkt dat het enige waar we op gefocust zijn. Beetje kortzichtig valt het dan wel te noemen. Wel typerend dat je dan wedstrijdjes meepakt, maar het NAC dan meer gunt. Snap dan ook niet dat je zeker wel juicht als we een goal maken..

18 mei 2016 om 04:30

@staw ja die jollie toch wedstrijd hier mee pikken en hopen op een overwinning van die ander.....

wat een land leven we toch kinderverkrachters met tbs mogen gewoon op straat lopen en voetbalwedstrijden worden afgelast cq zonder publiek gespeeld omdat er misschien wel wat kan gebeuren slaat allemaal helemaal nergens meer op

Only in Nederland....zucht...

Het lijkt mij toch handiger om de uitsupporters duidelijk in een vak te hebben ipv verspreid door het stadion op thuis zitplaatsen en wellicht ook nog eens in de kroegen rondom het stadion... Supporters willen altijd zijn daar waar men kampioen kan worden.
Met 20 minuten ben je van Breda in Tilburg. Als NAC promoveert kan het bij het willem2 stadion in no time vol met NAC supporters staan.. En dan beste brugermeester?

Ook Willem II is solidair. Directie, Rvc, en overige personeelsleden zullen de wedstrijd van Willem II in Breda niet bijwonen.

Elke keer ga niet met een onveilig gevoel naar Willem II. Dat uitvak is zo dramatisch ontworpen. Die mannen met hun vishoedjes en zonnebrillen Vak E kunnen via de gracht gemakkelijk naar het uitvak. Kunnen heel makkelijk shit gooien naar het uitvak. Plus aan de andere kant de Kingside waar ook fanatieke supporters zitten. Jammer want de sfeer en de spanning is erg tof met zo'n derby. Maar als je met NAC promoveert in Tilburg is het uitvak een grote schietschijf. Nu kijk ik zondag lekker veilig vanuit het stadion in Breda

17 mei 2016 om 23:50

Niet in de eerste regel moet weg. Lukt niet want ik zit op mijn mobiel. Dat uitvak is niet veilig ontworpen even voor de duidelijkheid

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren