Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Diego Costa, Torres en Mata niet mee naar EK 2016

Laatste update:

Fernando Torres gaat niet mee met Spanje naar het EK 2016 in Frankrijk. De 32-jarige aanvaller van Atlético Madrid won met zijn land de EK’s van 2008 en 2012 en legde in 2010 beslag op de wereldtitel, maar de eindronde van deze zomer gaat aan hem voorbij. Bondscoach Vicente del Bosque heeft ook Diego Costa, Juan Mata, Juan Bernat, Paco Alcácer, Ander Herrera, Sergi Roberto, Hector Bellerin, Javi Martinez en Santi Cazorla geen uitnodiging verstuurd.

/

Op een speciale persconferentie maakte de bondscoach dinsdagmiddag zijn voorlopige selectie bekend, die bestaat uit 25 man. In de komende weken zullen er nog twee man afvallen. Gelouterde kampioenen als Iker Casillas, Sergio Ramos, Gerard Piqué, Sergio Busquets, Andrés Iniesta, Cesc Fàbregas en Pedro Rodríguez zijn allemaal verzekerd van een plek in de selectie. Althans, voor nu.

Torres deed de laatste maanden bij Atlético hard zijn best om Del Bosque ervan te overtuigen ook hem mee te nemen, maar het is niet genoeg geweest. El Niño speelde al 110 interlands en was daarin 38 keer trefzeker, waaronder de 1-0 in de EK-finale tegen Duitsland (2008) en in de EK-finale tegen Italië (2012). Toch blijft hij nu thuis, tenzij zich onverhoopt nog een blessuregeval voordoet en Del Bosque voor Torres kiest.

/

Diego Costa gaat evenmin met la Furia Roja mee naar het toernooi in Frankrijk. De tot Spanjaard genaturaliseerde Braziliaan debuteerde in maart 2014 voor het nationale team en was erbij tijdens het WK dat enkele maanden later gehouden werd in Brazilië. In november vorig jaar deed Del Bosque voor het laatst een beroep op de aanvaller van Chelsea en nu is een uitnodiging voor het EK 2016 dus achterwege gebleven.

Ook Mata mag zich dus niet verheugen op deelname aan het toernooi. De 28-jarige vleugelspeler van Manchester United deed in maart nog mee tijdens de oefenwedstrijden tegen Italië en Roemenië, maar is nu niet meer nodig. Met zijn club beleefde Mata een vrij kleurloos seizoen, dat vooralsnog geen prijs opleverde. Wel kwam hij wekelijks aan spelen toe, maar Del Bosque kiest toch voor anderen aan de zijkanten. Mata speelde tot op heden veertig interlands.

De volledige selectie:

Doel:Iker Casillas (FC Porto), David De Gea (Manchester United) en Sergio Rico (Sevilla).

Verdediging: Sergio Ramos, Dani Carvajal (Real Madrid), Gerard Piqué, Jordi Alba, Marc Bartra (Barcelona), Cesar Azpilicueta (Chelsea), Mikel San José (Athletic Club) en Juanfran (Atlético Madrid).

Middenveld: Bruno Soriano (Villarreal), Sergio Busquets, Andrés Iniesta (Barcelona), Koke, Saúl Níguez (Atlético Madrid), Thiago Alcántara (Bayern München), Isco (Real Madrid), David Silva (Manchester City), Pedro Rodríguez, Cesc Fàbregas (Chelsea).

Aanval: Aritz Aduriz (Athletic Club), Nolito (Celta de Vigo), Alvaro Morata (Juventus) en Lucas Vázquez (Real Madrid).

Begrijp jij dat Diego Costa, Fernando Torres en Juan Mata niet zijn opgeroepen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kunnen we hiermee vaarwel zeggen tegen Torres' interlandcarrière?

17 mei 2016 om 12:37

Lijkt me wel als je 32 bent.

17 mei 2016 om 12:44

Tja, Aduriz is 35 en scoort er op los. Leeftijd maakt niet per se uit. Wie weet hoe Torres het volgend jaar gaat doen..

17 mei 2016 om 13:00

Jammer dat zo'n icoon als Torres niet meegenomen is..
Ik had hem echt een laatste toernooi gegund vooral omdat hij nu in vorm is.
Ik had ook Roberto en Jese van Barca en Real meegenomen.
Spelers die het niet erg vinden om op de bank te zitten en alles geven als ze mogen spelen.
Wtf Pedro en Fabregas horen niet meegenomen te worden?

17 mei 2016 om 13:04

Leeftijd maakt wel uit in de voetbalwereld!

17 mei 2016 om 15:08

Jese en Sergi hebben gewoon veel te weinig gespeeld dit seizoen. Terecht dat ze niet worden opgeroepen.

17 mei 2016 om 15:43

Natuurlijk maakt leeftijd wel wat uit in de voetbalwereld, maar niet altijd. Kuyt is ook nog harstikke fit, net als Pirlo dat was. Torres' hoeven we dus niet per se af te schrijven.

17 mei 2016 om 18:18

Van Pedro ben ik ook verbaasd. Fabregas ook niet echt verwacht.

17 mei 2016 om 13:01

denk t wel... kon beter mee dan Aduriz

rare selectie verder ook... geen Bellerin Martinez Bernat Mata Torres enz.

en dan Juanfran Carvajal Bartra San Jose Fabregas Pedro Nolito Vazquez wel al zeker van het EK...

Del Bosque gedraag je man!

17 mei 2016 om 13:16

Ben het helemaal met je een! Op 2 punten dan. Juanfran en Carvajal zijn gewoon de twee beste backs van Spanja, met afstand nog. Spelen beide elk jaar om het kampioenschap van Spanje en staan beide al voor de tweede keer in hun carrière in een cl finale. Om te denken dat Bellerin ze al voorbij is, is wel erg naïef.

17 mei 2016 om 13:17

Aduriz is veel beter dan Torres man haha

17 mei 2016 om 15:16

Juanfran en Carvajal zijn logische keuzes. Juanfran heeft laten zien dat hij nog steeds lastig te passeren is en Carvajal kan ze steentje bijdragen in de aanval.

De andere zijn ook bijna allemaal wel logisch, als je kijkt naar de veldbezetting. Nolito en Vazquez kunnen op de flanken uit de voeten. Waar Pedro waarschijnlijk de voorkeur heeft boven Vazquez. Ik zou alleen Bartra inruilen voor Martinez.

Ik mis Xabi Alonso eerder dan een Torres.

17 mei 2016 om 21:57

bellerin alcacer en navas snap ik ook niet

heel goed...niet selecteren op namen, maar op kwaliteit.
Hij heeft duidelijk geleerd van 2014

17 mei 2016 om 12:35

Hij selecteert nu juist op naam ipv op kwaliteit.

Hij kijkt wie belangrijk geweest zijn in het verleden voor Spanje, daar horen Cesc en Pedro zeker bij, alleen missen zij momenteel de kwaliteiten.

Torres en Mata daarentegen presteren tenminste wat. Snap hier niks van hoor.

17 mei 2016 om 12:41

Mata? Hmm, dat snap ik wel.

Torres thuislaten had ik ook niet gedaan,, hij heeft getoond dat hij er in grote wedstrijden meestal staat, dus die had wat mij betreft wel een selectie verdiend.

17 mei 2016 om 12:48

Snap nou eens dat de keuze niet eens tussen Mata en Cesc gaat. Die komen in La Roja voor een hele andere positie in aanmerking.

17 mei 2016 om 12:53

sowieso staat in mijn ogen Morata er in vind ik veruit de beste aanvaller daar tussen, samen met pedro kunnen die evt op snelheid counteren. en aduriz is dan de pinchsitter om eventueel iets te forceren

17 mei 2016 om 12:54

Volgens mij volg je niet zo heel goed het Spaanse elftal? Cesc wordt daar nooit als CM geposteerd. Hij wordt vaker op CAM gezet dan ergens anders op het veld. Hij heeft zelfs een tijd in de spits gelopen, bij het ontbreken van goals van onder andere Costa.

Echter, Mata en Cesc zijn beide middenvelders. Dus als je een keuze moet maken, welke middenvelder neem je wel mee en welke niet, vind ik Cesc een rare keuze.
Zeker als je al Koke, Iniesta, Thiago. Isco en Silva hebt die allemaal op CAM kunnen spelen.

17 mei 2016 om 12:58

Thiago kan op Cam, maar speelt toch altijd CM, zeker met als spelers die echt op CAM spelen heb je meer aan die spelers. Overigens, enige die eventueel de rol van Busquets kan overnemen (stel hij krijgt een blessure of schorsing) is Javi Martinez in zijn oude Bayern positie. Ook die gaat niet mee, wat ik apart vind omdat ik niemand die rol van Busquets zie opvullen.

17 mei 2016 om 13:07

Soriano zou die rol ook wel kunnen invullen, echter ben ik het met je eens dat een Javi Martinez meer kwaliteiten heeft.
Ik volg Duits voetbal echter niet zo, speelt Javi nog wel eens bij Bayern? Soriano beleeft bij Villareal namelijk een geweldig seizoen.

17 mei 2016 om 13:11

Lag er natuurlijk een tijdje uit. Maar sinds zijn rentree speelt hij goed en altijd eigenlijk. Is verder natuurlijk multifunctioneel en kan ala Pique op het laatst nog als stormram in de 16 komen. Soriano speelde ook sterk inderdaad, nu zag ik hem niet hele wedstrijden in La Liga maar in de EL deed hij het sterk.

17 mei 2016 om 13:18

Soriano en zelfs eventueel Isco, Koke en Saul zullen eventueel die rol nog kunnen overnemen, alleen dan met een minder grote uitstraling van die lange sterke Busquets.

17 mei 2016 om 17:59

Jammer voor Torres.de hele aanval van Spanje heeft geen tot amper ervaring op een groot toernooi.aduriz de nr 1 absoluut terecht,maar Torres met zijn ervaring,belangrijk in grote wedstrijden heb je toch nodig voor achter de hand te houden.en hij zit in een geweldige vorm.

17 mei 2016 om 12:38

Dan vraag ik mij toch wel af waarom Iker ertussen zit. Hoe groot ik ook fan van hem ben, maar spijtig genoeg is zijn tijd voorbij.
Heb nog speciaal voor hem een paar wedstrijden meegepakt waar hij in het doel van Porto echt hopeloos faalde.
Deed zo een pijn aan mijn ogen, Iker moet de eer aan zichzelf houden en gwn stoppen met in iedergeval het Spaanse Elftal.
Ik wil deze man herinneren als een grootheid, niet als iemand die de ene na de ander blunder maakt..
Spijtig genoeg zullen bij sommige mensen de meest recente gebeurtenissen bij blijven ipv de Iker die weergaloos de ene na de andere redding maakte.

17 mei 2016 om 14:01

dat ben ik met je eens. Iker snap ik ook weinig van.

17 mei 2016 om 15:37

Nou noem nog een betere spaanse keeper op dan iker als je de gea al hebt die rico kan ook al niks en iker heeft gewoon zo'n 30 wedstrijden gespeeld bij porto en was zeker niet slecht.

17 mei 2016 om 12:54

Als hij op kwaliteit selecteert waarom gaan Pedro en Cesc mee? En waarom Vazquez? Die is bankzitter bij Real. Costa, Mata en Bellerin verdienen zeker wel een plekje bij de selectie.

17 mei 2016 om 13:28

Costa kan ik wel begrijpen dat die thuis gelaten word.
Is uit vorm en kan ineens ontvlammen en rood pakken.

17 mei 2016 om 14:06

Hoezo Fabre ? Hij is op dit moment samen met Willian de beste speler van Chelsea. Ik denk dat jij eerder op namen selecteerde want waarschijnlijk kijk je Chelsea nooit. Costa is niks dit seizoen.

17 mei 2016 om 14:22

Ik vond vazquez ook de opvallendste naam, had hem totaal niet verwacht. Die jongen heeft gigantische stappen gemaakt dit seizoen, het is een technische en dynamische voetballer echt een geweldige speler vind ik het, en vervult z'n rol als gouden wissel vaak goed, ik denk dat Del bosque hem ook zo een rol gaat geven.

17 mei 2016 om 12:36

Maar waarom zou je Torres meenemen, heeft dit seizoen wederom vrijwel niks laten zien??

17 mei 2016 om 12:42

Torres speelde (in de wedstrijden die ik keek) juist erg goed. Opvallende keuze, maar ik snap t wel. Aduriz is ook een goalgetter.

17 mei 2016 om 12:54

Dat de trainer wel Vasquez meeneemt vind ik dan wel weer erg vreemd. In plaats van hem had ik zelf eerder Torres' meegenomen

17 mei 2016 om 13:04

Aduriz is een ander type spits dan de rest. Hij is een fysiek sterke targetman. Ik denk dat Del Bosque zo geredeneerd heeft.

17 mei 2016 om 13:14

Vasquez speelt op de vleugels en Torres in de spits. Daarbij was Vasquez vrijwel iedere keer dat hij speelde goed. De concurrentie in de spitsenpositie is gewoon erg groot

Heeft Del Bosque zitten slapen? Wel Pedro en Fabregas, maar Mata laat je thuis?
Mata is dit seizoen veel belangrijker geweest voor United dan Fabregas en Pedro voor Chelsea. Mata vind ik sowieso een betere voetballer.

Als je dan selecteert op het verleden, hoor je ook Torres mee te nemen. Cesc is in het verleden ook belangrijk geweest voor Spanje, maar al sinds 2016 is begonnen is hij geen schim meer van wie hij was.

Benieuwd wie de rest is.

17 mei 2016 om 12:33

Fabregas is totaal geen vergelijking bij La Roja. Die speelt voor Busquets en Javi M waarschijnlijk. Op die plek speelt Mata nooit. Met Pedro kan die inderdaad wel concurreren. Maarja Pedro heeft nou eenmaal meer diepte in zijn spel en dat heeft Spanje aan 1 kant ook nodig. Aan de andere kant speelt denk ik Silva, die is toch wel veel beter dan Mata.

17 mei 2016 om 12:40

Javi Martinez is niet eens geselecteerd, dus dat gaat sowieso niet gebeuren.
Aduriz vind ik dan weer wel een terechte keuze, maar Lucas Vazquez heeft mij nog niet kunnen overtuigen.
Kortom, rare keuzes mijns inziens van del Bosque.

17 mei 2016 om 12:40

Fabregas is gewoon terecht geselecteerd. Speelt in 2016 gewoon goed. Kan natuurlijk beter maar is gewoon verdient geselecteerd.

Waar staat de volledige selectie? Zie hem nergens staan.

Zit Aduriz bij de selectie?

Torres vind ik toch opvallend. Past erg goed bij het voetbal van Spanje. Costa en Mata vind ik niet verrassend. Mata is altijd 2e of 3e categorie geweest bij het Spaanse elftal.

Morata en Paco zeker mee, en welke spits nog meer? Aduriz? Negredo?

17 mei 2016 om 12:33

Aduriz, Morata en Nolito zijn opgeroepen.

17 mei 2016 om 12:33

Aduriz en Morata zijn de spitsen met Lucas Vazquez, Nolito en Pedro als overige ''aanvallers''.

17 mei 2016 om 12:38

Wat een selectie heb je als je Diego Costa, Torres, Cazorla (nog maar pas fit ), Javi Martinez en Mata kunt thuislaten.

Heb de volledige groep maar eens opgezocht: Casillas, De Gea, Rico, Ramos, Pique, Carvajal, Alba, Bartra, Azpilicueta, San Jose, Juanfran, Bruno, Busquets, Koke, Thiago, Iniesta, Isco, Silva, Pedro, Cesc, Saul, Aduriz, Nolito, Morata, Lucas Vazquez

17 mei 2016 om 12:44

En dat is nog niet alles, ook Bellerin, de beste RB van de PL, Moya, Herrera, Paco Alcacer en weet ik hoeveel andere geweldige spelers ze thuis moeten laten. Spanje zou serieus met twee teams mee kunnen doen aan het EK

17 mei 2016 om 13:12

@stravven

Bellerin de beste RB van de PL? Op basis van wat?

17 mei 2016 om 13:20

@cfcwarrior96
Op basis van zijn voorkeur voor Arsenal..

17 mei 2016 om 13:49

Bellerin is door zijn PL collega's gekozen tot de beste RB in de PL. Genoeg basis?

17 mei 2016 om 16:43

Yoeri

Bellerin IS gewoon de beste back van de PL.

17 mei 2016 om 12:40

De volledige selectie staat gewoon onder het stukje

17 mei 2016 om 12:43

Toen het artikel geupload werd, stond de selectie er nog niet. Ik zocht ook al.

17 mei 2016 om 12:43

Eerst niet, die werd net toegevoegd.

Wel Isco en Thiago en geen Mata. Dat vind ik toch wel vreemd. Isco speelt nauwelijks de laatste weken.

17 mei 2016 om 12:38

Thiago is kapot goed en kan het verschil maken voor Spanje.

17 mei 2016 om 12:42

Ik vind deze keuze ook apart, Mata speelt een verschrikkelijk sterk seizoen en in als creatieve middenvelder zeker een speler die je er graag bij wilt hebben.

17 mei 2016 om 12:47

Mata komt niet in aanmerking voor de positie waar Thiago speelt. Hij komt alleen in aanmerking waar Pedro speelt, maar 1 kant is altijd met diepte bij Spanje en daar speelt Pedro. Mata is een zelfde type als Silva zonder diepte. Tja en Silva is natuurlijk beter.

17 mei 2016 om 13:12

Mata is juist middelmatig dit seizoen.

17 mei 2016 om 14:28

Dit is de nieuwe lichting van Spanje, isco en thiago zijn beiden wereld voetballers. Dat isco niet in de basis speelt bij real neemt niets van zijn kwaliteiten weg.
Isco speelt trouwens de laatste wedstrijden geweldig voor real.

17 mei 2016 om 16:59

Isco speelt juist wekelijks.

Mata en Costa had ik toch ten alle tijden meegenomen hoor. Vind het een hard besluit van de bondscoach.

Schei toch uit, wel Pedro geen Torres. De beste man komt nou weer in bloedvorm en heeft ook daadwerkelijk zijn meerwaarde bewezen op eindtoernooien. Pedro, die in vergelijking met de rest van de selectie tocht echt een matige voetballer is, heeft ook nog eens een niet zo bijzonder seizoen achter de rug in Engeland. Af en toe snap ik de keuzes van bondscoaches echt niet, zo ook nu bij Del Bosque.

17 mei 2016 om 13:11

Vind het vooral raar dat hij Vazquez oproept ipv Torres. Ach, voor ons is het beter dat hij Torres en Costa thuis laat . Desondanks hebben ze met Aduriz en Morata toch wel goede spitsen in huis.

18 mei 2016 om 20:44

Ja, heb je onze selectie al gezien. Ik ben al aan het duimen met zo'n team...

18 mei 2016 om 22:47

Heb vooral mijn twijfels bij het defensieve centrum, heb liever dat Mehmet Topal op het middenveld speelt. Ömer Toprak schijnt best wel in vorm te zijn, dus jammer dat we hem niet kunnen gebruiken.

Voor de rest is het vertrouwen op onze Imparator, als iemand er iets van kan maken dan is hij het wel.

Heb gelezen dat bellerin niet mee gaat. Dat klopt toch niet ?

17 mei 2016 om 12:40

Dat klopt, ik geloof dat Bellerin bij de U21 speelt, ik denk niet dat hij zijn debuut al heeft gemaakt bij Spanje.

17 mei 2016 om 12:41

Klopt wel Carvajal, Juanfran en Azpilicueta zijn opgeroepen.

Voor de mensen die het zich net als mij ook afvroegen dit is de selectie die wel is geselecteerd: Casillas, De Gea, Sergio Rico, Ramos, Pique, Carvajal, Alba, Bartra, Azpilicueta, San José, Juanfran, Bruno Soriano, Busquets, Koke, Thiago, Iniesta, Isco, Silva, Pedro, Fabregas, Saul, Aduriz, Nolito, Morata en Lucas Vazquez.

Edit: En toen stonden de geselecteerden er wel.

Volledige selectie:

Doel: Casillas, De Gea, Rico;
Verdediging: Ramos, Pique, Carvajal, Alba, Bartra, Azpilicueta, San Jose, Juanfran;
Middenveld: Bruno, Busquets, Koke, Thiago, Iniesta, Isco, D. Silva, Fabregas, Saul;
Aanval: Pedro, Aduriz, Nolito, Morata, L. Vazquez.

17 mei 2016 om 12:38

Paco niet?

Wat een geweldige voetballers heeft Spanje toch als je spelers zoals Costa, Torres en Mata thuis kan laten. Dat zijn spelers die bij 9 van de 10 landen zeker in de selectie zoudeb zitten en vaak ook basis spelers zouden zijn.

De Gea
Carvajal/juanfran - Ramos - Pique - Alba
Busquets - Thiago/koke
Iniesta/silva - Cesc - Pedro/saul
Morata

Verwacht dit team.

Ook geen J.martinez?

17 mei 2016 om 12:49

Martinez heb ik toch nog 1000x liever dan die Bartra, raar dat daar niks over wordt gezegd in het artikel. Ik zie overigens liever Silva of Isco op 10 en dan Cesc op de bank. Iniesta zal er ook echt wel instaan.

17 mei 2016 om 12:56

Inderdaad heel apart. Speelt sinds zijn rentree weer zeer sterk. Anyway, ik vind het niet erg, kan Javi zich lekker voorbereiden op volgend seizoen, hij heeft al een aantal zware blessures moeten doorstaan.

Gassssssst neem Bellerin mee

Bellerin en Santi zijn met Torres toch wel de opvallende afwezigen. Santi speelde voor zijn blessure geweldig, Bellerin is een van de beste rechtsbacks in de BPL en Torres heeft zijn vorm gevonden en is belangrijk bij zijn club.

17 mei 2016 om 12:45

Tja Juanfran is een hele sterke back en Azpi en Carvajal zijn ook geen sukkelaars, Bellerin zal er in de toekomst nog wel vaak bij zijn.

Cazorla mist natuurlijk ritme na zijn zware blessure dus da's best begrijpelijk.

17 mei 2016 om 13:32

Juanfran is denk ik de degelijkste van de drie en hoort in mijn optiek te spelen. Azpi zie ik meer als 2e linksback. 2e rechtsback positie zou dus Carvajal of Bellerin zijn. Waar de bondscoach nu voor Carvajal kiest. Maar Bellerin zijn tijd komt nog wel.

Ik vindt Cazorla beter dan bijvoorbeeld Thiago en Isco. Maar hij is inderdaad net fit. Ik had hem echter meegenomen.

17 mei 2016 om 12:52

Santi Cazorla pas net terug van een blessure. Als je zoveel keuze hebt, waarom zou je dan een speler meenemen waarvan je niet weet hoe fit hij is? Ik vind Cazorla een begrijpelijke keuze. Bellerin daarentegen is inderdaad verkozen tot de beste rechtsback in de PL, dus dat vind ik wel opvallend.

17 mei 2016 om 12:58

Klopt, maar Juanfran en Carvajal zijn ook geen koekenbakkers natuurlijk. Wat dat betreft heeft Spanje een enorm luxeprobleem op de RB dus wellicht beter om Bellerin dan nog maar even in de U21 te laten. Zijn tijd komt nog wel, echt een megatalent.

17 mei 2016 om 13:04

@azrsenal

Bellerin verkozen tot de beste RB in de PL? Op basis van wat? Vertel me alsjeblieft niet dat je op basis van de Tots bedoelt want dat is totaal niet serieus te nemen.

17 mei 2016 om 13:10

Ja, dat is ook zo. Carvajal is natuurlijk ook nog jong, dus de keuze is wel te begrijpen. Juanfran neem je altijd mee, en Azpi kan je zowel links- als rechtsback opstellen. Toch vind ik het wel jammer.

17 mei 2016 om 13:12

Welke prijs is tegenwoordig nog wel serieus te nemen? Heel weinig. Ik baseer me mening inderdaad op die verkiezing en wat ik zelf vind. Ik kan niet veel betere rechtsbacks verzinnen, jij wel?

17 mei 2016 om 14:07

@cfcwarrior

Je kan het niet serieus nemen maar Bellerin speelde een wereldseizoen. Bovendien was er niet veel concurrentie in de PL dit seizoen op die positie. Ivanovic? Valencia? Sagna? Walker?

Had Torres en Mata toch meegenomen. Zeker als je Fabregas en Pedro ook selecteert die beiden dit seizoen weinig tot niet hebben gepresteerd. Torres is iemand waarvan het altijd handig is om hem erbij te hebben past ook goed in het spel van Spanje en heeft de laatste maanden toch wel zijn waarde bewezen voor Atleti. Speelt ook de UCL finale waarschijnlijk dus dat zegt ook wel wat. Mata was een lichtpuntje in dit United sprong er vaak bovenuit in wedstrijden van United. Costa is terecht niet geselecteerd heeft een zwak seizoen gehad en doet het sowieso nooit heel goed met de nationale ploeg. Past ook niet bij zijn spel

Lol wel Vasquez en Pedro die hebben amper wat laten zien dit seizoen

17 mei 2016 om 12:51

Inderdaad hadden ze beter Jese ipv. vasquez kunnenn doen.

Gewoon even deze spelers thuislaten, man man man:

Reina/casilla/asenjo
De Marcos /j.martinez / Inigo Martinez /aleix Vidal /nacho /mario Gaspar /bellerin /gaya
Gabi /cazorla/ Mata/ Vitolo/ Munain/ Parejo/herrera
Torres/ Paco/ Jese/ Llorente /soldado/costa

Goed, niet allemaal spelers die dit seizoen echt in vorm waren, maar toch.

Op basis waarvan is Bartra geselecteerd, en bijvoorbeeld niet een Javi Martinez?

17 mei 2016 om 16:43

Martínez is fysiek nog een risico. Bartra speelde de afgelopen interland sterk. Vergeet niet dat er nog twee man afvallen, en daar zou Bartra bij kunnen zitten.

Jammer dat hij Javi Martinez en Paco Alcacer niet mee heeft genomen! Busquets zal gegarandeerd gaan spelen en daarnaast denk ik dat Iniesta vrijwel zeker is van zijn plaats. Er blijft dan nog een plek over voor dezelfde soort voetballers als Iniesta (thiago, David Silva, Koke, Saul, Isco en Cesc).

Wauw bartra?? Die heeft dit seizoen amper gespeeld. Denk dat hij een van de afvallers is

Wat een heerlijk elftal kan je opstellen. Koke onder alle voorwaarden erin, en dan gewoon Saul erbij. Dan heb je een middenveld dat alles domineert en toch verdedigend goed staat, backs die de hele flank bestrijken om de naar binnen komende 'vleugelspelers' overheen te gaan. En Aduriz als klinische afmaker, vind hem toch net wat beter dan Morata.

De Gea
Carvajal
Ramos
Pique
Alba
Koke
Busquets
Saul
Iniesta
Silva
Aduriz
17 mei 2016 om 12:51

Ik verwacht Juanfran in 1e instantie rechtsback. Cesc speelt ook sowieso dus Saul wissel en Iniesta vanaf links. Cesc centraal. Spits wordt sowieso Morata. Aduriz gaat mee voor als er iets moet gebeuren. Kopsterk niet normaal.

17 mei 2016 om 13:24

Waarom in godsnaam Cesc erin? Ik was een groot fan van hem maar hij is echt vergane glorie vergeleken met zijn concurrenten op het middenveld. Een Busquets en Iniesta altijd erin, Koke zet je haast als eerste op het wedstrijdformulier, Saul is dit seizoen gruwelijk en Silva heeft onnavolgbare klasse. Ik hoop echt dat Cesc geen basis speelt, maar ik neem aan dat jij het beter weet dus waarom krijgt Cesc de voorkeur?

Juanfran kan ook, de backs van Spanje zijn sowieso belachelijk goed. Zowel links als rechts.

Geen Aduriz in de basis vind ik zonde, als je bedenkt hoe belachelijk kopsterk en doelgericht ie is. Morata ben ik niet kapot van, vind ik een echte momentenvoetballer. Al kan dat ook handig zijn als de wedstrijd op slot zit.

Wat een niet-angstaanjagend voorhoede zeg. Zien jullie een aanvaller rondlopen die topscorer van het ek kan worden ? Ik namelijk niet.

17 mei 2016 om 13:14

Topscorer zie ik ze niet snel worden, maar met Aduriz en Morata hebben ze wel goede spitsen in huis hoor.

17 mei 2016 om 13:14

Aduriz is misschien niet echt een grote naam maar schiet wel bijna elke kans erin, ik denk dat hij de verrassing van het toernooi gaat worden.

17 mei 2016 om 14:44

Als Aduriz en Morata er net als Yakin, Pavlyucheno (2008) en Dzagoev, Mandzukic (2012) er elk drie inleggen is het goed toch? Torres en Villa zijn er niet meer bij maar die eerste schiet er echt geen twee of drie per match in hoor.

Zou paco ipv vazquez meenemen, mata ipv pedro en torres en javi nog mee. Javi is zo goed en multifunctioneel, torres begint weer in bloedvorm te raken en paco kan uit het niets iets forceren. Vind het redelijk onbegrijpelijk.

Hector Bellerin niet oproepen vind ik raar. Wat is dat een goede rechtsback echt een genot om naar te kijken bij Arsenal!

Aparte selectie. Wat iker daar doet snap ik echt niet. Geen Javi Martinez terwijl hij sinds zijn rentree zeer sterk speelt. Ach vind het niet erg, kan hij zich lekker voorbereiden op volgens seizoen, verwacht veel van Martinez, hopelijk wordt hij op het middenveld opgesteld. En Thiago erbij, top voor hem, maar ook een speler die niet alles speelde. Hopelijk blijft Thiago dan heel, overigens zie ik Thiago bij spanje geen basisplaats bemachtigen. Denk toch dat het Iniesta, Busquets, Koke en mits er met 4 middenvelders wordt gespeeld zal het wel Silva zijn.

Een betere back van dezelfde leeftijd is er niet dan Bellerin... Maar goed, misschien gaat hij alsnog mee indien er iemand afvalt. Kleine kans natuurlijk.

Zelf had ik Alcacer of Torres meegenomen en Vazquez niet. Maar goed, ik heb het niet voor het kiezen daar. Fabregas had ik per definitie thuisgelaten. Echt een ruk-seizoen gedraaid.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder indruk van deze selectie, zeker niet van de aanval. Ik denk dat ze tegen hetzelfde probleem aanlopen als op het afgelopen wk: teveel tikken, te weinig killen. Duitsland en Frankrijk hebben meer kansen.

HAHAHA eerst al die Franse bondscoach die met een achterlijke selectie op de proppen komt en dan nu deze Spanjaard ook. Kan iemand mij uitleggen waarom javi martinez niet mee gaat maar nota bene BARTRA wel? Waarom gaat hij überhaupt mee? Dit is echt de meest vreemde actie van alle coaches tot nu toe. Het oproepen van Bartra ...

Prachtig nieuws, Costa heeft namelijk al heel het seizoen lopen sukkelen met z'n hamstring (zelfs nu ondanks dat het seizoen is afgelopen). Met de extra 3-4 weken rust die hij nu zal krijgen en heel de pre-season kan meedoen zal hij hopelijk fitter dan vorig zomer aan het seizoen beginnen wat op de lange termijn minder blessures zou moeten opleveren.

Pedro, Cesc en Azpilicueta zoals verwacht wel mee, hopen dat voornamelijk Cesc enigszins opgefrist terug komt ergens in juli weer.

Iedereen roept wel dingen over België, Duitsland en Frankrijk. Maar wat is dit een heerlijke selectie. Naar mijn mening zeker kanshebber voor de titel.

Wie is nou op het moment eerste keeper bij Spanje is het nog steeds Casillas of ondertussen een keer De Gea? Iemand die dit weet,

Mata niet? Zal vast zo'n redenen hebben maar vind het een beetje) gekke besluit. Mata is dit jaar redelijk bezig ondanks slechte vorm waar kan utd zit.

tjonge tjonge wat is dit niet nu weer voor iets ik had nog hoop dat spanje toch wat zou kunnen betekenen op het ek maar deze selectie is zeker niet hoopgevend
spaanse clubs domineren in ueropa en ook het nationale elftal heeft laten zien wat spaans voetbal toe in staat is en dan kom je met deze selectie kijk iedereen zal een andere mening hebben maar in mij ogen hadden de volgende spelers thuis mogen blijven
bartra
pedro
fabregas
vazques
juanfran
saul
nolito
sommige gewoon niet goed genoeg andere hebben hun beste tijd gehad

spelers die worden vergeten

javi martinez bayern twee klasse beter als een bartra
bernat ook bayern
mata nog altijd beter als een nolito of vazques (deze zou nog wel verassend kunnen uitpakken)
costa ondanks dat die geen goed seizoen heeft gehad en in het spaans elftal niet altijd goed heeft gespeeld toch een echte spits van naam die verdedigers angstig maakt
paco alcacer is toch eenspits die heeft laten zien dat die bij spanje altijd scoord als die speelt
bellerin is goed maar die keuze kan ik nog wel begrijpen aangezien zowiezo carvajal beter is bellerin zijn tijd komt zeker nog wel
tja en torres is een beetje dubbel want neem je hem mee dan zullen mensen weer zeggen dat die te oud is ondanks dat die de laatste wedstrijden wel scherp was
en eventueel ook nog eens nacho die toch een goede standin had kunnen zijn aangezien die op meerdere posities in de verdediging uit de voeten kan zowiezo beter als bartra
maar het grootste gemis vind ik toch jese kom zeg jese is een beest daar kunnen vazquez nolito echt niet tegen op
maar ja er is maar 1bondscoach
het blijft natuurlijk nog altijd 1 van de favoriete dit spanje maar het had beter gekunnen

Hoe je het ook bekijkt, Spanje heeft een geweldige selectie voor het EK. Verdediging is goed, het middenveld is geweldig en voorin hebben ze met Aduriz een geweldige afmaker in huis en anders Morata die het ook goed doet bij Juventus. Spanje zal geen moeite hebben met het domineren op het middenveld en het creëren van kansen. Het is alleen de vraag hoeveel van die kansen ze om kunnen zetten in goals.

Ik kijk nu al uit naar de groepswedstrijden tussen Spanje, Kroatië, Turkije en in mindere mate Tsjechië. Het belooft een mooie en spannende groep te worden met Spanje als favoriet natuurlijk.

Als ik de voorhoede zo zie dan had Torres zeker niet misstaan. Jammer dat hij niet nog de kans krijgt. Diego Costa en Mata snap ik wel, de eerste vanwege zijn gedrag en ook prestaties, de tweede vanwege zijn prestaties. Matig seizoen gehad allebei.

Volkomen logisch dat er weinig mensen zijn die deze selectie samenstelling begrijpen.

Want wat is de reden om Marc Bartra te selecteren? Wat heeft die jongen laten zien wat wij niet zien? En wat maakt hem beter dan Javi Martinez? Dan zie ik tussen het rijtje keepers een legendarische keeper staan die heel hard op weg is zijn goede naam bij FC Porto weer af te breken. Dus wat is zijn toevoeging op deze selectie? Het selecteren van revelaties als Saúl Níguez en Bruno Soriano kan ik nog enigszins inkomen maar Pedro? Welke kwaliteiten heeft hij de afgelopen seizoenen laten zien die Mata zijn kwaliteiten ondergeschikt maakt? Ten slotte Lucas Vázquez , leuke speler met veel potentie maar is die nu al beter dan een Jesus Navas, Cazorla of Williams? Kortom ik ben erg benieuwd naar del Bosque zijn onderbouwingen voor deze onbegrijpelijke keuzes.

17 mei 2016 om 16:54

Martínez is erg lang geblesserd geweest, en in die fase heeft Bartra goed gespeeld bij de selectie.

Ook Iker heeft nooit teleurgesteld bij dit team, maar zal waarschijnlijk niet spelen omdat de Gea speelt. Toch is Iker in Spanje heel belangrijk.

Pedro heeft veel meer diepgang dan Mata, en daar gaan ze bij dit elftal beter mee om dan bij Chelsea.

Lucas Vazquez heeft meer rendement vanaf de zijkant dan Navas, en scoort ook makkelijker.

Bij Cazorla speelt langdurig blessureleed ook een rol.

Zo onbegrijpelijk is het dus niet.

17 mei 2016 om 21:13

Als blessureleed zo zwaar mee woog zou je David Silva ook thuis moeten laten. Als je het hebt over diepgang zou ik altijd voor Navas kiezen. Daarnaast heeft Navas dit seizoen ook 10 assist afgeleverd. Niet slecht in een wisselvallig team waar die allesbehalve een vaste waarde was. Bij Pedro is het vaak hekken los en als die doel treft is het vaak de 4-0. En ja scoort ook makkelijk makkelijker..... Vasquez heeft dit seizoen 4 keer gescoord waarvan allemaal tegen relatief kleine clubs.

17 mei 2016 om 22:10

Hij kan maar een beperkt aantal spelers meenemen waarbij blessures een risico zijn. Er zijn er immers voldoende die dat risico niet meedragen. Silva is zodanig beslissend dat hij die wel meeneemt.

Ik vind Navas een gevaarlijke snelle speler, met diepgang. Maar ook met een zwakke voortzetting, en weinig scorend vermogen. Pedro heeft ook diepgang, en heeft voor het nationale team behorlijk belangrijke doelpunten gemaakt. Vazquez heeft laten zien dat hij een actie in huis heeft, en zijn doelpunten meepakt.

Hij moet uiteindelijk kiezen. En kiest in deze voor één ervaren kracht, en één belofte.

Als die ouwe snoeperd op het eind met de beker in handen staat hoor je niemand meer over de selectie.
Korreltje zout enzo.
Kerel loopt al lang mee.
Zal er heus wel verstand van hebben lijkt me.

Op naar hopelijk mooi toernooi

ik hoop op zoiets ook al is silva natuurlijk niet rechts

de gea
carvajal
ramos
pique
alba
busquets
koke
silva
isco
iniesta
morata
17 mei 2016 om 13:41

Hoeft ook niet, Robben is ook niet rechts...
Daarnaast kan het gehele as lekker switchen...van Silva tot Iniesta,...
Dit moet zeker wel een kandidaat zijn voor de finale

ik vind het gunstig voor ons voor Kroatie :P nee geintje dit had ik niet verwacht vooral D.costa niet en Mata maar ik hoop dat we kunnen stunten tegen ze maar ben al blij met 1 - 1 hopen mag altijd.

Wat Spanje thuislaat zou bij Nederland gewoon in de basis staan. We zijn erg ver weggezakt.

Had Nederland maar de helft van deze B keuze....
Geweldige visvijver voor de bondscoach

Hector Bellerin, beste rechtsback van de premier league er niet eens bij....?

Goh geen Ander Herrera, raar! Of bedoelen ze een andere Herrera?

Even een Cazorla,Bellerin en Martinez thuis laten wat een geweldig elftal.

Sicke opstelling hoor, en dan nog 1000 goede mogelijkheden

De Gea
Carv/Juan
Ramos
Pique
Alba
Koke/saul
Sergio
Isco/thiago
Silva/Pedro
Morata
Iniesta

Niet te geloven, met de afvallers kun je bijna een EK winnen.

Geen Torres, man man man

Aduriz en Pedro? Die zijn het niet waard

Nog steeds een uitstekende selectie maar Bellerin had ik toch zeker meegenomen. Speelde geweldig bij Arsenal en doet echt niet onder voor de huidige namen. Maar met de afvallers (bellerin, Albiol, Costa, Martinez, Jesus Navas, Torres, Mata, Cazorla, Bernat enz. enz.) kan je echt een gruwelijk goed elftal maken, wat een luxe
Verder verwacht ik dat Vazquez en Bruno nog gaan afvallen van deze uitstekende groep.

Ik had zowiezo Torres of Diego Costa meegenomen.

Iedereen heeft het over Mata en Bellerin, maar de grootste verrassing voor mij is dat Paco Alcácer er niet bij zit, deed het namelijk het beste van alle spitsen in de kwalificatiereeks Ik ben persoonlijk niet echt verbaast dat Mata er niet bij zit, zeker aangezien het middenveld van Spanje sowieso overvol is.

Aanval ziet er op papier voor sommigen wellicht niet zo sterk uit, maar die onderschatten Aduriz denk ik wel heel erg. Interessant wordt om te zien wie samen met Iniesta en Busquets op het middenveld gaat spelen (ervaan uit gaande dat ze met 3 middenvelders starten) wordt het Cesc, Koke of toch Thiago of misschien zelfs Isco.
Zit in ieder geval ongeloofelijk veel voetbalgogme in het middenveld.

Zieke selectie zeg. Del Bosque kiest voor frisse spelers die in vorm zijn. Bruno Soriano, Lucas Vazquez, Aritz Aduriz, Saul Niguez etc. boven Mata, Costa, Alcacer, etc.torres deed hartstikke zijn best maar het is dus niets geworden. Zul je vast een hoop Premier League-only-watchers hebben die vinden dat Mata, Bellerin, Diego Costa en Ander Herrera een selectie verdienen maar die La Liga spelers zijn beter of in vorm.

17 mei 2016 om 15:24

Ik als Chelseafan kan me ergens in vinden dat je Diego Costa en Torres thuis laat. Bellerin verdiende 100% een plek in de EK selectie. In mijn ogen zelfs basisplaats.

Ik vind het een vreemde selectie. Iker neemt hij misschien mee voor het groepsgevoel? Want kwalitatief heeft hij geen sterk seizoen gedraaid. Rico vind ik ook niet echt een betrouwbare keeper, dus hij vertrouwt dan volledig op de Gea en dat die niet geblesseerd raakt of geschorst wordt.

In de verdediging begrijp ik werkelijk niks van de selectie van Bartra en San Jose. Volgens mij zijn er betere opties in Spanje te bedenken. Ik mis Bernat wel een beetje, al snap ik de selectie van Juanfran en Alba wel. En natuurlijk hoor Martinez hierbij te zijn. Wat mij betreft misschien wel een basisspeler voor dit Spaanse elftal.

Op het middenveld vind ik Soriano erg verrassend. Ik zou eerder voor Mata kiezen.

Voorin kiest hij met Pedro en Vazquez voor spelers die niet al teveel gespeeld hebben, en zeker geen uitblinkers. Aduriz snap ik als stormram wel. Ik zou persoonlijk voor Torres gekozen hebben, aangezien die voor Spanje eigenlijk altijd goed gepresteerd heeft en ook nu net op tijd in vorm lijkt te komen.

Maar Del Bosque heeft er vast meer verstand van dan ik, dus ik ben benieuwd naar de prestaties van Spanje op het EK.

Beter voor ons, ben benieuwd naar onze selectie

Haha barta en lucas vasquez wel , die mand heeft danny blind trekjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren