Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax lijkt keuze te hebben gemaakt: Bosz topkandidaat

Laatste update:

Volgens Freek Jansen, journalist van Voetbal International, is het slechts een kwestie van tijd voordat Peter Bosz zal worden aangesteld als nieuwe hoofdtrainer van Ajax. De huidige trainer van Maccabi Tel Aviv geldt al sinds het aangekondigde vertrek van Frank de Boer als de favoriet om het stokje over te nemen en volgens Jansen ligt Bosz inderdaad op ‘pole-position’.

/

Maccabi Tel Aviv speelt op 24 mei nog de bekerfinale en de clubleiding wil dit duel nog even afwachten, zo klinkt het. “Maar het lijkt erop dat Bosz de nieuwe trainer wordt van Ajax en dat hij één assistent mee zal nemen. Dat zal waarschijnlijk Hendrie Krüzen zijn”, vertelde Jansen maandagavond bij het FOX Sports-programma De Tafel van Kees.

Bosz heeft volgens Jansen te horen gekregen wat hij moet brengen bij Ajax: “Amusement. Het chagrijn ebde nooit weg bij Ajax over de manier van spelen in de laatste jaren”, aldus de verslaggever. “In de manier van aanvallen en druk zetten zien ze in Bosz de ideale trainer.” Voor zijn avontuur in Israël was Bosz hoofdtrainer van Vitesse, Heracles Almelo (twee periodes), De Graafschap en AGOVV. Ook was hij even technisch manager bij Feyenoord.

Peter Bosz lijkt mij de juiste opvolger voor Frank de Boer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft mogen ze de Ajax directie per direct ontslaan als dit waar is!! Hoe kun je een Ex feyenoorder aanstellen die 0 krediet bij de fans zal hebben? Dit is korte termijn politiek, na een jaar moet Ajax weer op zoek naar een andere trainer.

16 mei 2016 om 23:39

Cruijff was ook op en top Ajacied, maar maakte Feyenoord wel kampioen. Bosz mag in z'n hart een Feyenoorder zijn, maar speelt het type spel wat we bij Ajax graag zien. Geef hem een kans!

16 mei 2016 om 23:42

Cruijff met Bosz vergelijken?

16 mei 2016 om 23:47

Nee. Mijn punt is dat je mensen niet moet beoordelen op hun clubvoorkeur, maar op hun visie en mogelijkheden. Bosz nu van te voren al afschrijven op basis van emoties is wel erg zielig.

16 mei 2016 om 23:49

Zijn kamikaze visie bedoel je? Leuk dat hij aanvallend en aantrekkelijk voetbal wilt spelen maar er is bij Ajax meer nodig om succesvol te zijn.

16 mei 2016 om 23:55

Hij heeft met Vitesse uitstekend gepresteerd. Sinds zijn vertrek is het bij Vitesse een flink stuk slechter gegaan. Ik heb liever zijn spelopvatting, dan dat van Frank. Dat getik achterin heb ik nu wel genoeg gezien. Je kunt het kamikaze-voetbal noemen, maar aanvallend, gedurfd, opportunistisch voetbal is wel waar ik voor naar het stadion kom.

17 mei 2016 om 00:05

4bidden leuk dat je over Cruijff begint. Die was fan van Bosz en zijn spelopvatting namelijk. Jordi Cruijff heeft op aandringen van zijn vader Bosz naar Israel gehaald.

17 mei 2016 om 00:12

Ja maar Cruijff bedoelde vast dat hij voor dat niveau geschikt is, Ajax is een ander verhaal.

17 mei 2016 om 00:33

4bidden
Ga jij nou ook al invullen "wat Cruijff vast bedoeld heeft"?
luister: je bent een tegenstander van de komst van Bosz naar Ajax. Dat weten we nou wel.
Maar haal je nou verder alsjeblieft niets in je hoofd over wat andere Ajacieden er over denken. En zeker niet wat Johan Cruijff bedoeld heeft aangaande zijn kijk op de kunde van Bosz!

17 mei 2016 om 00:33

*van tevoren

17 mei 2016 om 00:49

Cruijff heeft Bosz nooit aangeraden bij Ajax.

17 mei 2016 om 01:29

4bidden is dezelfde die Van Gaal wilt en ziet komen en dan oprecht denkt dat Ajax Rashford en Fosu-Mensah kan huren. Totaal verlies van realiteitszin.

17 mei 2016 om 01:59

Ze kunnen het in ieder geval proberen heisenberg. Zlatan gaat misschien naar United en wie weet halen ze nog wel een spits. Dan kan Rashford beter verhuurd worden.

17 mei 2016 om 10:20

Ja waarom niet het gaat nu niet om hun spel of invloed op het voetbal maar hun club geschiedenis

17 mei 2016 om 10:21

Jou punt was toch dat hij een Feyenoorder is.

17 mei 2016 om 10:35

4bidden zet zichzelf weer is voor aap. Eerst met die belachelijk onrealistische opstelling en nu hierover. 4bidden, je bent de realiteit zoek. Bosz is een prima coach en zal ondanks zijn clubvoorkeur zijn uiterste best doen, zo zit Bosz nou eenmaal in elkaar. Jullie moeten juist blij zijn dat er een keer voor een coach met een aanvallende spelopvatting wordt gekozen. Misschien dat het voetbal van Ajax er een keer iets minder saai uit ziet.

17 mei 2016 om 11:26

Ja, aanvallend voetbal is leuk, maar wetende dat Bosz in nog geen 50 wedstrijden van de ruim 250 die hij coach was de nul hield, zou ik me toch wel een beetje zorgen maken. Waar Frank vooral vanuit de verdediging voetbalde en daar, zeker afgelopen seizoen, alles op een rijtje had gebruikt Bosz het opportunisme. Ik hoop voor Ajax dat hij daar wel balans in weet te brengen.

16 mei 2016 om 23:39

Cruijff ging later toch ook naar Feyenoord? face it, het is wel een goede trainer en denk ook niet dat hij ajax zal verlaten voor zomaar een club als Macabi Tel Aviv.

16 mei 2016 om 23:40

wie zegt dat hij 0 krediet heeft?alleen omdat de f side iets roept? althans iemand wat op hun website zet

17 mei 2016 om 05:49

Volgens mij zien veel ajacieden zijn komst zitten.

17 mei 2016 om 08:50

Ik juich het iig wel toe! Speelt mooi voetbal en ik wil graag weer een mooi voetballend Ajax zien! Liever verliezen met goed en mooi voetballen dan eindeloos rond tikken en niks klaar spelen! Geef Bosz gewoon de kans en dan zien we het wel!

17 mei 2016 om 08:57

Gaat mij niet echt om dat ie ex Feyenoorder is, maar meer dat hij nergens succes heeft gehad en het vaak zelfs Slechter deed dan zijn voorganger.

17 mei 2016 om 10:49

@ Nabbejh

Alleen maar verliezen met mooi voetbal zie ik ook niet zitten, ik wil nu eindelijk dat Ajax die oh zo belangrijke balans gaat vinden. Dus een in balans zijnde selectie en bank als het gaat om kwaliteit, techniek, fysieke kracht, talent, echte internationale ervaring, lengte, uithoudingsvermogen (fitheid) en karakters.

En tenslotte dat er realistisch aanvallend voetbal word gespeeld; dus aanvallen wanneer dit kan en controleren en verdedigen wanneer daar weer om gevraagd word. Het voetbal van Ajax is sinds 2002/2003 meer een voetbal van extremen en dat moet echt eens ophouden.

17 mei 2016 om 14:38

@afca410xx

Dat is niet waar, bij Vitesse deed hij het uitstekend terwijl de boel onder Maas in elkaar storte.

Je krijgt nu avontuurlijk, aanvallend voetbal. Verdedigend staat het na vijf jaar de Boer ook al goed dus een positieve keuze.

17 mei 2016 om 16:36

Volgens mij deed van de brom het beter als ik t goed heb.

17 mei 2016 om 16:48

Van de Brom zou ook een prima trainer voor Ajax zijn afgezien van dat akkefietje met dat liedje bij ADO dan.

16 mei 2016 om 23:42

Ik snap mensen zoals jou echt niet, diezelfde harde kern loopt alleen maar te zeiken dat het voetbal te saai is. Dit is de enige kandidaat die Ajax kan laten voetballen op de manier dat de supporters het willen. Het is niet alsof het gaat tussen hem en Guardiola. Ik zou hem een prima aanwinst voor Ajax vinden! Liever hem dan iemand met een Ajax verleden die er nog niet rijp voor is.

16 mei 2016 om 23:45

De fans willen wel aanvallend en aantrekkelijk voetbal. Maar niet in combinatie met kamikazevoetbal.

17 mei 2016 om 00:00

Ik word liever 4de met mooi voetbal dan nog eens 2de met het voetbal van het afgelopen jaar!

Bosz is de ideale kandidaat! Rijkaard heeft niet de ambitie om trainer te worden, buiten dat heeft hij het fantastisch gedaan bij Barcelona maar met mindere middelen heeft hij gefaald, zelfs Andries Jonker zou Barcelona kunnen laten voetballen. Van Gaal heeft duidelijk aangegeven dat ManU zijn laatste kunstje zou zijn voor dat hij er tekende.

Leo Beenhakker heeft ook zowel bij Ajax als Feyenoord gezeten en heeft bij beide goede dingen gedaan. Voor mij is er maar 1 beschikbare trainer beter dan Bosz en dat is Adriaanse, maar of hij er zin in heeft.

Laten we Bosz de kans geven en hopen dat er weer eens wat te genieten valt in de Arena

17 mei 2016 om 00:05

Man als Bosz vierde gaat worden wordt hij met de grond gelijk gemaakt.

17 mei 2016 om 00:48

Kijk naar Tottenham dit seizoen en het seizoen ervoor. Inmiddels is het een machine, maar vorig seizoen speelde we gewoon kamikaze voetbal. Hoge druk brengt moeilijkheden met zich mee die in het begin veel tegendoelpunten opleveren, maar na ongeveer een seizoen komen de resultaten al binnen. Met de spelers die Ajax heeft (Gudelj en Bazoer) zal dat nog sneller het geval zijn. Ik weet niet precies hoe Bosz speelt, maar als hij hoge druk gaat invoeren zal er in het begin geheid veel fout gaan.

17 mei 2016 om 00:52

Ja leuk en aardig maar Ajax is geen Tottenham. Ajax zal menig basisspeler verkopen de komende twee jaar.

17 mei 2016 om 00:53

@4bidden en wie zou er dan naast PSV nog meer boven ons moeten eindigen? Ook al zou het kamikaze voetbal zijn zoals jij het inschrijft... Net Vitesse was het al genoeg om veel wedstrijden te winnen, met beter materiaal geeft dat eerder hoop toch? Het is niet zo dat 2-3-5 gaat spelen oid;-)

17 mei 2016 om 01:00

Wordt Ajax gewoon weer tweede. Niks opgeschoten dus. Psv speelt volwassener voetbal.

17 mei 2016 om 02:33

@calimero

Ik volg Ajax nu al vele jaren, maar het aantal wedstrijden die puntverlies opleverde en waarbij ik na afloop tevreden was waren zo gering dat ik me niet kan voorstellen dat dit dadelijk anders gaat zijn onder Bosz.

Je zegt nu wel heel makkelijk dat je liever 4de wordt met aantrekkelijk voetbal, maar ik vrees dat wanneer het plaats vind dat je snel van mening veranderd. Aantrekkelijk voetbal en niet winnen gaat zelden goed samen. 4de worden betekend een hele boel wedstrijden verliezen, ik teken er niet voor. Ik wil dat Ajax weer kampioen wordt. Het liefst iedere week met mooi voetbal, maar als dat een weekje niet lukt dan maar met resultaatgericht voetbal.

17 mei 2016 om 05:38

@4bidden, wat zal jou wereld simpel zijn, er is zwart en wit... Wel duidelijk... Maar kerel wordt eens volwassen. Op dit topic roep je dingen gebaseerd op aannames en niet heel erg goed onderbouwd waarin je alle statistiek opzij schuift om je mening maar wat meer te kunnen spuien. Elke trainer die 4e wordt met Ajax wordt met de grond gelijk gemaakt... Alleen gebeurt dat niet zo vaak...

17 mei 2016 om 10:28

Het is niet vanzelfsprekend dat elke middelmatige trainer succes kan boeken met 11 goede spelers. Er zijn al genoeg trainers die niet succesvol zijn geweest met teams met 11 goede spelers waaran 5 of 6 topsterren.

17 mei 2016 om 11:40

Adriaanse.. Dat zou ik ook mooi vinden!

17 mei 2016 om 14:40

@4bidden

Daar kan je helemaal niets van zeggen, je hebt geen idee hoe PSV er na de zomer uit ziet net zoals je niets kan zeggen over de selectie van Ajax. voor hetzelfde geld moet PSV aan een nieuw elftal gaan bouwen en blijft de selectie van Ajax redelijk in tact.

16 mei 2016 om 23:42

Jij blijft ook echt doorgaan, volgens mij ben ik deze tekst al meerdere keren tegen gekomen. Wat moet Ajax dan kiezen? Stam? Rijkaard? Stam is nog compleet onervaren, en Rijkaard wordt zwaar overschat.

Kortom dit is daadwerkelijk de beste kandidaat! Wordt tijd dat die nep-supporters eens hun mond houden, als Bosz volgend jaar presteert dan is hij de held?

16 mei 2016 om 23:47

Van Gaal is de beste kandidaat, het lijkt erop dat hij weg moet bij United.

17 mei 2016 om 00:02

Van Gaal heeft duidelijk aangegeven dat United zijn laatste kunstje zou zijn. United was al een uitzondering welke in overleg is gegaan met zijn vrouw

17 mei 2016 om 00:07

In het voetbal is niks zeker.

17 mei 2016 om 06:51

Wil je dan meteen ronaldo halen. Niks is zeker...

17 mei 2016 om 10:29

Waarom noem je een man met een staat van dienst aks Rijkaard overschat.

17 mei 2016 om 10:32

In het hele leven is niks zeker. Het is dus ook niet zeker dat Bosz geen succes zal hebben met Ajax. Ik ben benieuwd naar jou reactie als Bosz kampioen word met Ajax.

17 mei 2016 om 12:03

Bosz zou best een goede trainer kunnen zijn maar veel mensen vinden hem volgens mij een enigszins pedant mannetje, die uitstraalt het allemaal uitgevonden te hebben. Dat speelt denk ik ook een rol in de publieke opinie. En met Krüzen haal je iemand in huis die niet onberispelijk is.

17 mei 2016 om 12:30

De spijker op zijn kop, wat mij betreft. Ik vind het idd een wat zure man met de uitstraling van een komkommer. Ik geef de voorkeur aan Jaap Stam, met een ervaren man naast zich.

16 mei 2016 om 23:53

Ik denk dat ook gewoon voor 2 jaar is, dan hopen ze dat Kluivert er klaar voor is...

Bosz zal ook wel 2 spelers mogen kopen..

Mijn zorg is zijn trackrecord, die is niet echt briljant..

17 mei 2016 om 10:33

Prestaties uit het verleden bieden geen enkele garantie.

16 mei 2016 om 23:54

4bidden
Wat een onzin weer. Moet je horen: ik heb 2 kaarten voor Ajax, al meer dan 20 jaar.
Dus men kan wel zeggen dat ik een fan ben. En niet eentje die thuis blijft zitten.
En ik ben het totaal niet eens met jou onzin over Bosz de Feyenoorder. Integendeel, laat maar lekker komen. En zo zijn er nog duizenden die in het stadion zitten die er hetzelfde over denken hoor!

17 mei 2016 om 00:07

Ajax heeft voor de Boer jarenlang trainers versleten, die een jaar of 1.5 bleven.
Btw, Trustfull zit/zat ook bij Ajax.
Koeman heeft bij Ajax, Feyenoord en PSV getraind.
Beetje kort door de bocht.
Wie moet Ajax dan aanstellen?
Van Gaal/olsen/neeskens.
Oh ik vergeet er eentje.
Groenendijk voelt zich te goed voor Excelsior.
Elke trainer die aangesteld wordt zal het moeilijk krijgen bij Ajax, dat weet je.

17 mei 2016 om 00:14

4Bidden jullie mogen niet zeuren ik ben blij als Bosz komt lekker aanvallen voetbal en eindelijk weer eens leuk om te kijken wat boeit het verleden? Hij is dan trainer van Ajax en zet zich dan ook voor de volle 100% in! Ik hoop dat Bosz komt

17 mei 2016 om 00:22

Indyajax lekker naïef, en dan volgend jaar hem zeker afbranden als hij geflopt is.

17 mei 2016 om 00:33

Ik zet toch mijn geld op mijn gelijk dan

17 mei 2016 om 00:35

Nou, ik niet. Net als heel veel andere mensen die jou verhaal nou wel kennen en ook beu zijn.
Heb je geen baan of zo??

17 mei 2016 om 12:20

Ja en dan zien we jou voorop in de polonaise als ze toevallig wel kampioen worden hou toch eindelijk is op met dat komedianten gedoe over iemand die A nog niet eens is gecontracteerd en B nog niet eens kans krijgt van jou je moet je simpele gedachte is opzij zetten , en anders lekker een andere club zoeken die wel aan jou wensen voldoet .

17 mei 2016 om 00:35

Die was vorige week al rond met overmars

17 mei 2016 om 00:38

Wat maakt dat nou weer uit dat bosz een Feyenooder is? Ik vind persoonlijk een goede zet als hij ons komt ccachen.

17 mei 2016 om 00:47

Maakt heel veel uit, zal weinig krediet hebben bij de fans.

17 mei 2016 om 00:50

Dat zijn geen fans.

17 mei 2016 om 06:48

Volgens mij alleen bij jou en een paar van de f-side als ik het zo lees

17 mei 2016 om 14:43

Wat een onzin, Koeman heeft overal gespeeld en overal getraind en iedereen houdt van Koeman.

Cruyff werd na zijn overstap naar Feyenoord die hij ook nogeens kampoioen maakte gewoon trainer van Ajax, was geen enkel probleem.

Uiteindelijk gaat het alleen om de prestaties, als Bosz leuk gaat voetballen en Ajax kampioen maakt, dan is alles goed. Heb zelden een trainer gezien met het krediet van van Basten maar ook die werd ineens een pannenkoek toen de titel uit zicht verdween. Dat is voetbal, een held als je wint maar een pannenkoek als je verliest.

17 mei 2016 om 00:48

Dat hadden ze met Frank moeten doen gelijk ontslaan,met tikkie breed achterin.
Kom op Bosz laat Ajax voetballen waar jullie al jaren naar snakken.

17 mei 2016 om 00:58

4bidden, het is wel erg treurig aan het worden. Het is een ieder wel duidelijk dat je Bosz niet graag ziet komen, moet je dat echt herhalen in iedere Ajax topic? Deal with it, zijn verleden interesseert mij niets en hij verdiend een eerlijke kans.

17 mei 2016 om 01:05

Ja ja dat zeg je nu sulejmani maar je zult zien dat het een issue gaat worden als Bosz niet naar wens zal presteren.

17 mei 2016 om 03:33

En als ze kampioen worden sta jij vooraan te schreeuwen dat Bosz de beste is. Beetje hypocriet dit allemaal,geef hem gewoon een kans en brand hem niet gelijk af.

17 mei 2016 om 08:46

Het wordt voor elke trainer een issue als die niet presteert!!

Je praat er zo over alsof het allemaal al een feit is. Weet je ook alle uitslagen van komend seizoen? Dan ga ik ff wat inzetten op Unibet!

Ik als Feyenoord fan vind het minder leuk als bosz naar Ajax gaat. Niet omdat hij bij Feyenoord heeft gezeten. Maar puur om het feit dat ik denk dat hij Ajax beter kan laten voetballen en kan ontwikkelen tot een sterker team met aanvallend voetbal

17 mei 2016 om 06:38

@4bidden serieus? Als je zo beperkt bent dat je een probleem maakt van een paar jaar feyenoord, dan ben je niks beter dan al die feyenoorders die juichen om t kampioenschap van psv.
Twijfelen over de kwaliteiten van bosz doe ik ook, maar dat is een ander verhaal

17 mei 2016 om 06:59

Beetje triest om over Feyenoord te beginnen. Zolang hij daar niet in Feyenoordshirt rondloopt maakt het toch niets uit? Koeman werd toch ook als trainer gepruimd?

17 mei 2016 om 07:29

Als je dan zo toch doet. Waarom dan wel respect naar Cruijff. Er zitten genoeg dubbele Feyenoorder verleden bij Ajax. Zie Witschge en nog een paar van de directie.

Trouwens wat boeit mij die zielige supporters die alleen kunnen schreeuwen. Als ze kampioen worden dan springen ze een gat in de lucht. Laat Bosz maar komen en laat Stam en Brom maar weg met hun lelijke voetbal.

17 mei 2016 om 07:43

Leo Beenhakker is ook in dienst geweest bij Ajax en topper naar Ajax gehaald.

Echt een vrij trieste en kansloze actie van 'supporters'. Dezelfde groep die riep om het vertrek van Frank (Ras Ajacied!!)

17 mei 2016 om 09:05

4bidden is straks vast ook de eerste die "Peter Bosz" in z'n nek laat tatoeëren als Ajax na 10 rondes nog zonder puntverlies bovenaan staat.

17 mei 2016 om 09:20

Deze 4bidden loopt continue over bosz te mekkeren.. check de posts van gisteren maar.. bosz heeft m ergens gekwetst hoor

17 mei 2016 om 10:19

Koeman speelde ook bij Feyenoord.

Als hij de trainer van Ajax wordt, dan snap ik niet waarom hij voor een half jaartje naar Maccabi is gegaan.

16 mei 2016 om 23:39

Omdat het pas 5 dagen bekend is dat Frank de Boer weggaat?

16 mei 2016 om 23:43

Iedereen wist al dat Frank na dit seizoen zou vertrekken

16 mei 2016 om 23:45

Wat apart dan dat dit vanaf vorige week zondag pas zo uitgemeten in de media werd en dat het na de bekendmaking donderdag toch zo groot in alle kranten stond. Voor iets wat geen nieuws is, zeer opvallend.

17 mei 2016 om 00:22

Dit was al lang bekend, met of zonder titel. Niet zo naief doen.

17 mei 2016 om 14:46

Vandaar Bosz een clausule in zijn contract heeft laten opnemen dat hij voor een klein bedrag naar een Nederlandse topclub mag vertrekken als die kans zich voor doet.

17 mei 2016 om 07:34

Omdat Bosz blijkbaar niet wist dat de Boer zou vertrekken en hij de eerste kandidaat zou zijn. Ten tweede hij deze kans in Israel aangeboden kreeg en het als een avontuur zag (en meer salaris vangt). Na een half jaar meld een grotere club zich, dus is de kans aanwezig dat hij weer vertrekt/promoveert. In mijn ogen zijn de keuzes van Bosz gewoon logisch en verklaarbaar.

Het lijkt mij een goede kandidaat. Aanvallend en attractief voetbal, hoge druk en veel beweging. Het enige nadeel is toch wel dat hij weinig krediet bij de fans heeft. Mijn absolute voorkeur gaat toch uit naar Sampaoli of Laudrup. Maar ik vrees dat zij onhaalbaar zijn. Bosz is een goede derde. Ik vind dat hij een kans verdient.

17 mei 2016 om 00:23

Sampaoli lijkt me inderdaad niet haalbaar. Mijn nummer één zou Laudrup zijn, maar na de gebeurtenissen van 3 jaar geleden zal hij niet zo veel zin hebben in Ajax. Natuurlijk verdient Bosz een kans door zijn goede prestaties met Vitesse en Heracles, en als hij Ajax kampioen maakt zal je niemand meer horen over zijn Feyenoord verleden.

Goede keuze. Past wel bij het spel dat Ajax wil spelen. Hopen dat het er dan ook werkelijk uit komt.

17 mei 2016 om 01:39

Mee eens eindjee, ik denk dat Ajax er op vooruit zal gaan. Een tactisch sterke en aanvallend ingestelde trainer, past goed bij Ajax. Wellicht heeft hij wat tijd nodig om te bouwen en zal ook CL plaatsing nog vroeg komen.

17 mei 2016 om 07:43

Zal wel, je moet wel de geschikte spelers hebben. Alleen younes kan een man uitkappen en op het middenveld is er geen creativiteit. Snelheid is er ook al niet. Hopelijk mag bosz flink investeren.

17 mei 2016 om 11:46

Dat hoop ik ook voor Ajax! Is eigenlijk wel zeer gewenst. Frisse spelers erbij met ervaring

Bosz gewoon de kans gunnen denk dat je beter voetbal te zien krijgt dan die handje vol goede wedstrijden uit de afgelopen 5 jaar

Zie liever frank rijkaard trainer worden.. En als 2e optie seedorf

16 mei 2016 om 23:53

Ik ben het met je eens. Rijkaard is met zijn status een top trainer voor dit Ajax. Ik weet zeker dat Ajax met Rijkaard als coach goed aanvallend voetbal gaat spelen, kampioen wordt en de groepsfase van de CL overleeft. Het Ajax bestuur zou hem mooie garanties moeten geven en dan zou hij zeker kunnen komen.

17 mei 2016 om 00:00

Rijkaard ambieert geen rol als coach bij Ajax, dus die zullen we (helaas) af moeten schrijven. Seedorf heb ik mijn twijfels over. Dan kies ik toch eerder voor Bosz.

17 mei 2016 om 00:04

Seedorf heb ik geen twijfels over, heeft het met de middelen die hij had gewoon aardig gedaan bij Milan. Voor nu is Bosz mijn kandidaat, hoop dat Seedorf in de toekomst nog komt, kan een geweldige trainer worden.

17 mei 2016 om 00:13

Ik heb Seedorf alles behalve afgeschreven, maar ik heb mijn twijfels of Seedorf de juiste trainer voor de huidige Ajax-selectie is. Misschien zit ik er totaal naast, maar in mijn opinie past Seedorf niet bij dit Ajax. Ik zie Seedorf liever eerst ergens anders ervaring opdoen. Misschien in het buitenland, misschien in een soort Kluivert rol op de toekomst. Ik ben het met je eens dat Seedorf in potentie een uitstekende trainer is, maar ik denk toch dat Bosz in dit stadium een betere keus is.

17 mei 2016 om 01:04

Waar baseer je eigenlijk op dat Seedorf een geweldige trainer kan worden?

Ben erg benieuwd hoe hij het eraf gaat brengen, mocht hij komen. We kennen natuurlijk allemaal zijn stijl van trainen en de manier waarop hij teams wil laten spelen. Ik ben ook wel toe aan een nieuwe wind binnen Ajax. Echter is Ajax een erg moeilijke club en zal Bosz niet zoveel krediet hebben als een echte Ajacied zoals Fdb. Ook al wordt er om amusement gevraagd zal Bosz gewoon kampioen moeten worden zoals dat ieder jaar van Ajax wordt verwacht.
Van belang zal ook zijn welke spelers Ajax deze zomer zal binnenhalen, of dit echte kanonnen zijn zoals sommigen beweren of op het allerlaatst een nietszeggende naam. Hoe dan ook, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zin heb aan de ontwikkelingen deze zomer en het nieuwe seizoen.

Goede trainer voor Ajax. En dat hij een feyenoord verleden heeft nou en. Het gaat erom hoe hij zijn elftal laat voetballen en dat doet hij wel volgens de Ajax filosofie. Ik denk dat Kruzen en Spijkerman zijn assistenten worden aangezien Bergkamp ook mede verantwoordelijk is voor de jeugdopleiding sinds het vertrek van Jonk.

16 mei 2016 om 23:59

Er zal minimaal 1 echte Ajacied op de bank zitten, Spijkerman is dat niet..dus als Bergkamp wil,blijven zal hij op bank plaats nemen. Denk dat Bosz en Bergkamp best overeen kunnen komen

Heeeeerlijk!

Eindelijk weer naar de Arena. Vorig jaar na 20 jaar seizoenkaart, sinds november (wegsturen Cruijff/jonk) geboycot.

Bosz is (samen met Jonk) een van weinigen in NL die gedachtegoed JC verdedigt. Ben na 6 jaar betonvoetbal wel eens toe aan wat aanvallender voetbal, dan dat tikkie breed achterin.

Gezien verleden bij Feyenoord, zal hij snel moeten presteren vrees ik. Zijn genoeg tokkies die hem na drie duels eruit willen hebben, vanwege dat.

Ik hoop dat Ajax-bestuur dit keer wel ballen toont (itt tot in zaak-Jonk, waar ze hun eigen baantje voorrang gaven) en hem laat bouwen. Bosz' visie zal er op termijn uitkomen, heb ik alle vertrouwen in!

Gelukkig snakt groot deel Arena ook naar aanvallend/goed voetbal, iets wat we in 6 jaar De Boer in misschien 5 duels gezien hebben. Dus behalve de tokkies van de harde kern, zal Bosz snel krediet bij rest van het stadion krijgen als hij aanvallend speelt zoals hij altijd gedaan heeft.

16 mei 2016 om 23:52

Helemaal mee eens! Bosz speelt het type voetbal wat we bij Ajax graag zien. Ik hoop dat hij de kans krijgt en dat het bestuur en de supporters vertrouwen in hem houden, mocht hij een moeilijke start hebben. Het spel zal een stuk attractiever zijn dan onder Frank de Boer. Ik heb respect voor hetgeen wat Frank gepresteerd heeft, maar het spel moet veel beter kunnen.

17 mei 2016 om 01:41

Een moeilijke start kan ik wel verteren, niet dat we aan het einde van het seizoen weer met lege handen staan.

Attractief voetbal zie ik heel erg graag, maar niet als dat betekend dat we seizoenen draaien zoals Heracles en Vitesse. 20 leuke wedstrijden spelen en in de overige 14 wedstrijden een goede eindklassering weggooien. De primaire doelstellingen moeten gehaald worden, zo niet is het weg Bosz

Of het spel daadwerkelijk attractiever gaat worden moeten we afwachten, we gaan het wel zien. Iedere trainer verdiend een kans, maar we passen geen doelstellingen aan omdat we Peter Bosz hebben aangesteld.

17 mei 2016 om 02:07

Bobbyhaarms
Helemaal met jou eens!

17 mei 2016 om 02:25

Ik lees hier van alles over aanvallend voetbal en goed voetbal. Mogen we naast aanvallend voetbal ook nog resultaat verwachten of moeten we gewoon afscheid nemen van alle onze ambities en rekenen op 2/3 leuke wedstrijden en in de overige 1/3 verprutsen we onze klassering en worden we uitgeschakeld ?

Zijn achtergrond interesseert me heel erg weinig, maar als hij geen resultaten gaat boeken in Amsterdam dan vertrekt hij ongeacht hoe aanvallend of frivool het voetbal is wat mij betreft. We zijn Ajax, geen vrijblijvende subtopper. Voetballen is aanvallen en verdedigen, snel omschakelen en opbouwen, overspelen en prachtige acties. Onder De Boer kreeg verdedigen, opbouwen en overspelen wel erg veel nadruk. Als Bosz dat anders wil inrichten vind ik dat prima. Maar net als De Boer beoordeel ik ook Bosz op zijn resultaten. Als die uitblijven dan houd je het bij Ajax niet lang vol, dat ondervind iedere trainer. Dat zal voor Bosz niet anders zijn.

Is er echt geen betere coach beschikbaar als Peter Bosz zie liever Clarence Seedorf het stokje overnemen van De Boer.

Niet te veel veranderen gewoon doorgaan waar Ajax de laatste 5/6 jaar mee bezig is geweest.


16 mei 2016 om 23:52

De Ajax directie kiest overduidelijk alleen maar voor pure middelmaat. Totaal geen ambities meer.

17 mei 2016 om 06:44

Want op basis waarvan is Seedorf beter dan Bosz? Ik persoonlijk ben er heel blij mee, Bosz is de enige die ongeacht zijn materiaal mooi voetbal op de mat legt.

17 mei 2016 om 07:02

Bosz middelmaat noemen en dan met Seedorf aankomen? Wat heeft die tot op heden laten zien dan? Hij heeft Milan mogen trainen en is daar weggestuurd.

Prima trainer! Kennis van zaken, altijd reeële analyses, aantoonbaar vermogen om spelers beter te laten spelen en altijd leuk, aanvallend voetbal. Alles wat Ajax nodig heeft. En so what dat hij een tijdje voor Feyenoord speelde? Hij speelde ook voor NAC, RKC en Vitesse... Wijlen Ajax' grootste clubicoon speelde zelfs voor Feyenoord!

16 mei 2016 om 23:56

Jol vergeten gomes? Die werd afgebrand en met de vloer gelijk gemaakt als trainer van Ajax, laat staan als het om een ex feyenoorder zal gaan.

17 mei 2016 om 00:21

Je naam zegt al genoeg , eigenlijk zou je gebanned moeten worden, voor het stoken, wat je hier doet.
Maar goed, laat Ajax maar een andere trainer nemen joh, of ze daarmee opschieten is een tweede, gezien het verleden.
Jij zou nog volgens mij voor Cruijff en Michels als assistent kiezen.
Je moet wel een beetje een brede kijk hebben en niet alleen aan Ajax verwante trainers denken, een nieuwe wind kan geen kwaad.
Voldoet het niet, dan neem je een ander, vaak genoeg gebeurd bij Ajax/chelsea/bayern etc.

17 mei 2016 om 00:30

Een nieuwe wind mag best maar dan een buitenlandse trainer en geen middelmaat van het niveau Bosz, Brom, Jans. Schiet Ajax helemaal niks mee op.

17 mei 2016 om 00:33

Wouters, Blind en van Baste, etc waren ook een "groot" succes, maar goed, Blind kaapte nog wel een Knvb beker voor de neus van PSV weg.

17 mei 2016 om 00:34

Ik zie liever een ervaren Van Gaal of Rijkaard komen dan weer een onervaren trainer.

17 mei 2016 om 07:03

Je ziet liever ook Messi dan Milik voorin vermoed ik maar je moet realistisch zijn. Van Gaal komt niet meer en Rijkaard wilt niet.

Waarom Bos, wat heeft hij gepresteerd als trainer?

17 mei 2016 om 00:12

Ach ieder zijn eigen mening..

17 mei 2016 om 00:22

Genoeg, lijkt me, alleen op een ander niveau.
Misschien nu rijp voor een verdere stap

Die was vorige week al rond met overmars...

Ik als Feyenoord supporter ben echt bang dat Bosz wordt aangesteld. Als dat gebeurt zie ik Ajax kampioen worden plus heel ver schoppen in de Cl. Misschien eerste jaar niet maar als Bosz het voor het zeggen krijgt bij Ajax dan betekent dat echt dat hij de beste transfer is die Ajax kon maken, beter dan welke speler dan ook. Als je bijvoorbeeld ziet dat Vitesse geen schim meer is van wat het was toen Bosz vertrok of Heracles idem dito. Bosz zorgt ervoor dat zijn teams aanvallend goed voor de dag komen met sterke positiespel en laat ruimte voor individuele kwaliteiten. Waardoor spelers beter worden. En de reden waarom dit zo goed gaat werken met Ajax is dat zijn verdedigers bij zijn ex-clubs niet de benodigde kwaliteiten hadden om de aanvallende spel optimaal te kunnen bijbenen. Bij Ajax met de ongelofelijke snelle en balvaardige verdedigers(die ook nog eens kunnen verdedigen) gaat dit zo goed werken. Blijf dus bidden dat het niet doorgaat haha

17 mei 2016 om 02:20

Vergeet niet dat Bosz het slechter deed dan zijn voorganger bij Vitesse. Want Rutten werd 4de en daarna ging het slechter met Bosz. Dus Bosz kan het wel beter doen dan diegene die na hem komt, maar hij doet het dus niet altijd beter dan zijn voorganger. Daarnaast heeft Bosz op Europees niveau totaal geen ervaring, dus eerst maar zien hoe hij daarmee omgaat. Trouwens ik ben wel voorstander van zijn aanstelling, want zijn stijl past bij Ajax, maar ben niet zo zeker van dat hij kampioen gaat worden. Zeker niet het eerste jaar, zijn tactiek kost over het algemeen toch aardig wat tijd om die in een ploeg optimaal tot rendement te laten komen. Dan krijg je meteen de vraag krijgt hij de tijd om iets neer te zetten, ik ben bang dat het erg onrustig bij Ajax gaat worden als ze weer niet kampioen worden. En dan sneuvelt hij zeker als eerste aangezien hij geen Ajacied is.

Ik denk ook dat Bos op dit moment de beste keuze is. Liever hij dan een onervaren trainer. Als hij Ajax de Champions League in krijgt hoor je niemand meer tegensputteren. Hij heeft het goed gedaan bij Heracles en zelfs bij Vitesse, wat een moeilijke club is met al die huurlingen die verplicht moeten spelen. Hopelijk krijgt hij de ruimte om enkele versterkingen te halen en blijft Spijkerman voor de continuiteit.

17 mei 2016 om 12:38

De huurlingen hoeven bij Vitesse niet verplicht te spelen... Kijk eens naar hoeveel er bijvoorbeeld dit seizoen gespeeld hebben en hoe vaak ze ernaast stonden. Het is inmiddels al wel 100 keer uitgelegd en geanalyseerd, om gek van te worden. Ga lekker onzin verkondigen over je eigen club in plaats van over die van anderen.

ON: Bosz is een goede trainer. Jammer hoe hij Vitesse uit het niets heeft verlaten waardoor hij nooit een echt afscheid heeft gehad in mijn ogen. Hij heeft mij en vele andere supporters schitterende wedstrijden bezorgd. Ik heb genoten van het positie- en frisse spel. Onder hem is Vitesse vaak geruime tijd de meest attractief voetballende ploeg geweest.

Wat wel gezegd moet worden is dat onder hem altijd mindere periodes zichtbaar zijn. Zo is dat ook bij Vitesse zichtbaar geweest, als bij Maccabi. Ik ben erg benieuwd of hij Ajax wel constant kan laten preseteren.

Los van of Bosz wel of niet de juiste keuze is voor Ajax, vind ik het nogal vreemd dat iemand die nog geen half jaar trainer is van een club, nu alweer naar een andere club wilt verkassen. Het zou ook erg raar zijn tegenover Vitesse, die hij dan zou hebben laten barsten voor een half jaartje Israël.

Nou vooruit dan maar, ik ben er niet heel blij mee. Maar ik vind wel dat iedere trainer het recht heeft op een eerlijke kans en die zal Peter Bosz dan ook krijgen. Met de toevoeging dat ik de verwachtingen die hij van mij meekrijgt 0,0 betrekking hebben op de manier van spelen. Alleen de verwachting dat hij ons weer de titel bezorgd, zo niet dan betwijfel ik sterk of hij in de zomer van 2017 nog werkzaam is voor Ajax. Na twee jaren zonder prijzen moet de landstitel weer gewonnen worden. En uiteraard verwacht ik dat het Europees aankomend seizoen vele malen beter gaat. Geen Rapid Wien, Jablonec en Molde scenario's want dan ben ik er ook heel snel klaar mee.

Hoe hij dat wilt bereiken interesseert me niet zo heel veel, als ik soortgelijk voetbal krijg als afgelopen seizoen met wel een landstitel hoor je mij niet klagen hoor. Ik wil alleen dat er resultaten geboekt worden, want dat is waar het om gaat in het voetbal uiteindelijk. Frivool en aantrekkelijk spelen en met lege handen staan is geen optie in Amsterdam, dan had Bosz beter een derde termijn in de middenmoot of subtop kunnen ambiëren.

Nou ligt de bal bij Overmars, die afgelopen winter gefaald heeft een spits aan te trekken. Hij dient ervoor te zorgen dat er nu wel een selectie staat die op tijd compleet is en kwalitatief van een hoger niveau als die van dit seizoen. Het wordt eens grondig tijd om echt door te pakken!

Voor de korte termijn zie ik dit wel goed uitpakken voor Ajax. Onder De Boer is er gebouwd aan stabiliteit met de nadruk op de verdediging, aanvallend ontbrak het meestal toch aan creativiteit, zeker als de tegenstander georganiseerd stond.
Bosz heeft bewezen zijn teams aanvallend te laten spelen, en bovendien veel kansen te laten creëren. Zijn zwakte was vooral de verdediging en de zekerheid daarvan, maar die basis ligt er dus al bij Ajax. Zoiets verwatert niet in één zomer dus daar hebben ze vast nog profijt van volgend seizoen. Everton van Moyes naar Martinez is hier een goed voorbeeld voor, ging geweldig het eerste jaar, daarna waren ze toch te kwetsbaar verdedigend. Voor Ajax gezien hun kwaliteit tegenover de rest van de Eredivisie, zeker vergeleken met Everton, hoeft dat niet direct een probleem te zijn. Europees gezien waarschijnlijk wel.

Ik vrees wel enigszins voor Bosz in Europees voetbal, daarvoor lijkt me het spel allemaal te optimistisch.

17 mei 2016 om 02:30

Maar Martinez speelt wel een ander spelletje dan Bosz. De manier van druk zetten die Bosz graag wilt vraagt heel veel van de verdediging. Ze moeten met veel meer ruimte in de rug spelen dan wat Ajax nu deed het afgelopen seizoen. Daarnaast speelt Bosz volgens mij maar met 1 verdedigdende middenvelder en Ajax afgelopen seizoen met 2 (Gudelj en Bazoer). Dus als Bosz met 1 verdedigende middenvelder kan je er vanuit gaan dat de verdediging van Ajax niet meer zo stabiel zal zijn als afgelopen seizoen. Want dat was namelijk de grootste reden waarom Ajax zo solide was verdedigend dit seizoen, spelen met 2 verdedigende middenvelders.

17 mei 2016 om 07:18

Met Tete en Dijks hebben we snelle backs. Veltman (als hij blijft) de CV en Riedewald de inschuivende CV. Hierdoor kunnen El Ghazi / Czerny / Younes ook meer floreren en varieren op de vleugels. Het gaat weer leuk worden in de Arena.

17 mei 2016 om 17:08

Hoogmoed komt voor de val, Bosz is nog niet eens aangesteld als trainer of mensen reageren al euforisch op zijn komst. Vrijwel alle trainers die bij Ajax gezetten hebben na de eeuwwisseling voldeden niet. Frank de Boer en Ronald Koeman zijn de enige uitzondering, de rest is allemaal voortijdig vertrokken, ontslagen of hield de eer aan zichzelf.

Laten we Bosz een eerlijke kans geven, dus niet hem op basis van zijn achtergrond of verleden direct afschrijven. Maar hem gewoon net zo kritisch beoordelen als iedere andere trainer van Ajax.

En in 1x is het werk van De Boer helemaal naar de klote. Begrijp me niet verkeerd, het is een goeie trainer, maar niet eentje die iets neer kan zetten. Bij Vitesse heeft hij het geweldig gedaan, alleen was daar niet zo een grote druk als bij Ajax, en heb je die leuke Chelsea-talentjes niet. Ik zie echt liever iemand met veel krediet, iemand waar de jeugd tegenop kijkt. Ik denk echt dat Seedorf de perfecte man zou zijn voor die baan.

17 mei 2016 om 07:15

Het werk van De Boer ?? Wat houdt dat in hemelsnaam in ?? Traag voetbal zonder bewegende spelers, veel balbezit en weinig doelpogingen. En Europees volkomen geflopt. Voor Bosz is dit het ideale instapmoment !!

17 mei 2016 om 08:43

Werk van de Boer naar de klote ? tikkie terug ,tikkie breed en keeper staat vrij ) ofwel wandelen met de bal nou eerlijk gezegd mag dat voor mij afgelopen zijn hoor , wat zijn we nu precies sportief opgeschoten de laatste 5 jaar , financieel prima maar sportief toch totaal niet het voetbal werd alleen maar slechter de laatste 2/3 jaar .

17 mei 2016 om 10:07

@allebei hierboven, De Boer heeft 4 landstitels gepakt, nadat er lange tijd een droogte was. Hij heeft Ajax weer verzorgd positiespel laten spelen, al is dat minder geworden ja. Ik zie Bosz niet hetzelfde doen als De Boer. Ik zie hem eerder bezwijken onder de druk dan dat hij presteert. Het is makkelijk om die 4 landstitels weg te strepen na wat mindere jaartjes..

En Europees gezien heeft Ajax 3x een kansloze loting gehad en is het 1x slachtoffer geweest van matchfixing. Dus als het PSV lukt om door te gaan uit een relatief moeilijke poule moet het ook zo gaan bij Ajax? Wolfsburg en Manchester United zijn geen Dortmund, Real Madrid, Barcelona en PSG waar Ajax elke keer tegen loot hè?

Als het zover is wil ik Bosz best van harte welkom heten wat mij betreft. Een nieuwe mentaliteit en de opdracht vanuit de directie om attractiever te spelen zal vast wat aanpassingen en gewenning vergen van de selectie. Waarschijnlijk zal komend seizoen een soort tussenjaar worden waarin direct succes onwaarschijnlijk is. Zolang een nieuwe aanpak maar voor spelvreugde op het veld zorgt bij de spelers en hij spelers die redelijk vastgelopen lijken te zijn in hun ontwikkeling zoals fisher, el ghazi (in mindere mate) en Sinkgraven weer aan de praat krijgt, heeft hij bij mij krediet. Als het vooral allemaal maar ergens toe gaat leiden. En alsjeblieft geen paniekaankopen of kopen om het kopen meer.

Bosz zou het idd wel worden. Er zijn verder namelijk geen geruchten meer. Hopelijk laat hij ajax weer voetballen zoals wij dat als supporters willen.

Slechte keuze.
Dit kan nooit goed gaan.
Blijkbaar is hij niet bekend met enige loyaliteit als je na een half jaar alweer vertrekt uit Israel en het voetbal wat hij voorstaat is gewoon veel te naief voor Ajax.

Leuk als je met Vitesse en Heracles een keer 5-3 wint en daarop 4-5 verliest.
Dat wordt bij Ajax niet gepikt.

Het feyenoord verleden van de man kan me niet boeien, maar hij is gewoon niet de juiste persoon.

Nou de mindere jaren en interne ruzies kunnen worden voort gezet met deze trainer met nul komma nul europese ervaring. Denk ook dat veel spelers zullen vertrekken nu. Het technisch hart zal blij zijn met iemand van buitenaf die niet weet hoe de club van binnen werkt. Dit bevestigd voor mij dat overmars een slappe zak is en de maklijkste weg kiest. Bij ras ajaxieden binnen de club zal zijn komst voor onrust zorgen. Want er staat niet iemand met aanzien voor de groep. Hele zwakke zet dit heel zwak als het waar is.

Als Ajax niet de benodigde versterkingen haalt (in elke linie een ervaren versterking) dan zal elke trainer mislukken.
Heb geen probleem met zjn feyenoord verleden

17 mei 2016 om 07:11

Aan welke 3 versterkingen zit jij te denken dan ?

17 mei 2016 om 18:36

Een CV een spelmaker op het middenveld en een spits. Alle drie wel een directe versterking

Een prima keuze. Ik ga ervan uit dat we in de ArenA weer meer kunnen gaan genieten. Eindelijk ! Aan Bosz om dit te koppelen met resultaten. Alleen vraag ik me af waarom Kruzen dan mee moet komen. Ajax heeft toch genoeg trainers of namen die assistent van Bosz kunnen worden. Ik denk bijvoorbeeld aan Richard Witschge of John Bosman oid

17 mei 2016 om 08:23

Lijkt mij een prima keuze zijn we hopelijk af van (tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij ) want voetbal moet ook leuk zijn om naar te kijken en onder de Boer met alle respect voor zijn werk was het toch al 2/3 jaar niet om aan te gluren , en laat al die wijsneuzen die alleen maar kunnen roepen hij is oud Feyenoord maar lekker lullen ik zou het een prima keus vinden .

17 mei 2016 om 08:44

Beste mede Ajacied. Als we 'leuker' gaan voetballen, maar achterin Veltman weer gaat blunderen dan weet je ook dat het 'leuke voetbal' niet meer boeiend is. Ajax is een club die elk jaar de schaal moet winnen. Wanneer er geen resultaten te zien zijn zullen de meeste fans dat niet accepteren. En terecht. Alsjeblieft vergeet dat niet.

17 mei 2016 om 09:03

De meeste fans willen voetbal zien en niet naar wandelen met de bal kijken en dat is wat wij zien de laatste 2/3 jaar en dat zijn wij zat wij zitten ook iedere week in het stadion en ergeren ons kapot aan dat voetbal , 4 kampioenschappen ten spijt hij heeft het prima gedaan maar wat ben ik blij dat hij weggaat , en sportief zijn we ook niet veel verder zie afgelopen seizoen in de Europa league tegen 2 de en 3 de langs clubs dus het valt wel mee hoor zo verwent zijn we niet met goed voetbal de laatste jaren .

Ik denk dat Ajax op het verkeerde paard aan het wedden is. Het risico met Bosz is te groot. Lukt het dan zal z'n Feyenoord verleden geen issue worden. Als we al in de voorronde van de CL vernederd worden dan kan het op de tribunes al gaan spoken. Hoe dan ook verwacht ik nu ook eens dat de directie de selectie echt gaat verstreken want anders gaat dit een heel lang jaar worden. Ik ben absoluut niet overtuigd dat Bosz meer uit deze jongens gaat halen dan de Boer. Maar goed, de beslissing zal wel genomen zijn. Bosz gaat komen.

17 mei 2016 om 09:22

Dat zou erg hypocriet zijn..... Ajax is tenslotte al vernederd in de voorronde CL door Rapid...

En later in de EL door bijv. Molde off all places...

Met Peter Bosz haalt Ajax op voetbalgebied een perfecte trainer. Zijn visie sluit naadloos aan bij het speltype van Ajax.
Alleen hij kan soms erg knorrig en nukkig zijn. Heeft een norse blik, maar dat zijn jullie met De Boer ook al gewend.

Bij ons in Arnhem heeft hij perfect werk geleverd, ondanks dat hij weinig kon investeren en altijd (op het laatste moment) afhankelijk was van de huurlingen van Chelsea.

Lijkt me de ideale coach om in te spelen op het commentaar van de afgelopen jaren. Het spel zal aanzienlijk aantrekkelijker worden ben erg benieuwd naar de resultaten.

Natuurlijk is Bosz de ideale optie. Trainer die altijd uitgaat van eigen kracht en aanvallend wil spelen.
Heeft bij Vitesse bewezen om jaar in, jaar uit een team te kunnen smeden van een vrijwel volledig nieuwe selectie. Dat wijst op kwaliteit. Met de vooruitzichten dat enkele belangrijke spelers zouden kunnen vertrekken heb ik in Bosz alle vertrouwen.
Dat hij elders een historie heeft is niet belangrijk. Dat hij de juiste visie heeft des te meer. Wie kwam er niet ooit voor een andere club uit?

17 mei 2016 om 13:55

De grootste Ajacied, wijlen Johan. Dat primitieve gedoe, hij had ook een Feyenoord verleden. So what. Geef die man een eerlijke kans, maar ook de tijd. Succes met de promotie wedstrijd, heb het vaak geroepen. Een mooie club als Nac en haar achterban, hoort ten allen tijden in de eredivisie.

Ik dacht dat ze bij Ajax bezig waren om de Ajax cultuur te bewaken met al die oud spelers in hun staf.. Bosz heeft het goed gedaan, maar niet uitzonderlijk bij Vitesse (gezien het materiaal dat beschikbaar was).

Ik vraag me af wat hem zou kwalificeren voor Ajax. De supporters hebben het nu over het aantrekkelijke spel, maar men moet niet vergeten dat Bosz daarmee ook regelmatig de boot inging. Met Vitesse is dat niet zo erg; bij Ajax, waarbij altijd gewonnen moet worden, is aantrekkelijk spel niet genoeg.

Ik denk dat als hij resultaat boekt en ajax beter laat spelen het vanzelf wel gaat lopen. Hij heeft bewezen een team te kunnen maken dat op elkaar ingespeeld is en ook nog eens domineert.
Dan kunnen we alsnog achter af gaan kijken naar geen ajax achtergrond.. maar ach wie moet je het dan laten doen?

Toch vind ik dat er een grote schoonmaak door ajax heen moet wil ajax verder komen in Europa.

Verkoop: Milik, Klaassen, Ell Ghazi, Van Rijn, Fisher, Andersen, Menig, Boilesen, Zivkovic,
Verhuur: Sinkgaven, El Azzouzi, Hendriks
Doorschuiven: Nouri, Van Beek, Cherny Muric,,owusu,
Aankoop: Zijech,, Huntelaar/sisto/traoré,

Verder als aankoop misschien een goeie wat oudere linksback.

Cillisen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Zijech
Gudelje
Muric/Cherny
KJH/Sisto
Younes/Zijec

Mijn eerste keuze is hij niet, ook al is de kans klein hoop ik toch nog een beetje dat het Jans word. Goed, ik ben benieuwd wat hij kan brengen want uiteraard geef ik hem een kans. Nu is hij nog niet aangesteld, maar dat zal denk ik een kwestie van tijd zijn, want hij gaat dit niet weigeren. Een tijdje geleden zei hij al dat hij over een dergelijke clausule beschikte voor in het geval een Nederlandse top drie club zich zou melden.

Voornamelijk hoop ik dat hij erin slaagt om die eeuwige laksheid bij de Ajacieden eruit te halen en de spelers voetbal technisch verder kan helpen. Het is soms echt beschamend om te zien dat hoeveel spelers zoveel moeite hebben met het beheersen van de basis vaardigheden, dat aanvallende voetbal komt later wel. Tenslotte hoop ik ook dat gaat door selecteren zodat we verlost worden van sommige middelmatige spelers, want ook de kwaliteit van de bank moet omhoog.

17 mei 2016 om 19:26

Ik denk en verwacht dat Bosz het gaat worden. Ik heb verder geen click met Bosz, maar zijn voetbalopvatting staat mij wel aan. Ron Jans, zou ik heel graag zien, want dat is met afstand de meest sympathieke trainer van dit moment. Maar of hij een klus in Amsterdam met zoveel geledingen kan klaren, betwijfel ik. Bosz is wat dat betreft meer door de wol gewassen en kan harder optreden.

Maar met Bosz verwacht ik dat er anders gespeeld gaat worden. Meer dwingend, met meer tempo en met veel meer beweging. Onder De Boer stond heel veel wel stil en vast. Van de verdediging zal ook meer gevraagd worden, daar meer vooruit gespeeld wordt. Maar met Tete en Dijks hebben we in ieder geval snelle en felle backs. Riedewald zal meer een inschuivende CV worden.

Verder verwacht ik dat de selectie behoorlijk op zijn kop zal gaan. Wie gaan er sowieso weg:
# Boilesen - Van Rhijn - Serero - Schöne - Fischer - Zivkovic - Andersen - Ligeon
# En dan verwacht ik dat Vd Hoorn en Viergever ook hun geluk elders gaan beproeven, want zij willen meer aan spelen toekomen en niet afhankelijk zijn van blessures
# En Cillessen, Veltman en Milik zie ik eigenlijk ook wel vertrekken

Dus een betrouwbare doelman, sterke en snelle CV en een echte spits zijn broodnodig. En daarnaast heb je nog een goede bankbezetting nodig, want niet alles kan door jeugd opgevuld worden....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren