Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gevestigde namen vallen buiten de boot van ijzersterke Franse selectie

Laatste update:

Bondscoach Didier Deschamps van Frankrijk heeft zijn selectie voor het EK in eigen land bekendgemaakt. Dat Real Madrid-spits Karim Benzema door een afpersingszaak rond Mathieu Valbuena niet op de lijst van 23 zou staan was al duidelijk; donderdagavond blijkt dat meer spelers van naam de laatste schifting niet overleefd hebben. Deschamps heeft nog wel een reservelijst opgesteld, maar die spelers zullen afhankelijk zijn van blessures van anderen.

/

De voornaamste slachtoffers lijken Alexandre Lacazette en Hatem Ben Arfa te zijn. Lacazette scoort al drie jaar aan de lopende band in het shirt van Olympique Lyon en hij is het kind van de rekening van de stevige concurrentie in de spits. Aanvallers als Antoine Griezmann, Anthony Martial, André-Pierre Gignac en Olivier Giroud hebben wel een plek op de lijst gekregen.

Een ander slachtoffer is dus Ben Arfa, die helemaal is opgeleefd bij Olympique Nice. Ben Arfa kent een sensationeel seizoen, maar bondscoach Deschamps vindt het blijkbaar onvoldoende voor een plek in de selectie. Ook Morgan Schneiderlin, Kevin Gameiro, Djibril Sibidé en Adrien Rabiot zijn gevestigde namen die we hoogstwaarschijnlijk niet terug gaan zien op het eindtoernooi. Franck Ribéry, die afscheid had genomen maar toch open leek te staan voor een terugkeer, is niet eens in overweging genomen door Deschamps.

De volledige selectie:

Doel: Hugo Lloris (Tottenham Hotspur), Steve Mandanda (Olympique Marseille), Benoît Costil (Stade Rennes)

Verdediging: Raphaël Varane (Real Madrid), Laurent Koscielny (Arsenal), Eliaquim Mangala (Manchester City), Jérémy Mathieu (Barcelona), Patrice Evra (Juventus), Bacary Sagna (Manchester City), Christophe Jallet (Olympique Lyon), Lucas Digne (AS Roma)

Middenveld: Paul Pogba (Juventus), Blaise Matuidi (Paris Saint-Germain), Lassana Diarra (Olympique Marseille), N’Golo Kanté (Leicester City), Yohan Cabaye (Crystal Palace), Moussa Sissoko (Newcastle United)

Aanval: Antoine Griezmann (Atlético Madrid), Dimitry Payet (West Ham United), Anthony Martial (Manchester United), Kingsley Coman (Bayern München), Olivier Giroud (Arsenal) en André-Pierre Gignac (Tigres).

Reservelijst: Alphonse Areola, Hatem Ben Arfa, Kevin Gameiro, Alexandre Lacazette, Adrien Rabiot, Morgan Schneiderlin, Djibril Sidibé en Samuel Umtiti.

Denk je dat Frankrijk het EK in eigen land wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaan ze niet redden. Ik denk dat het weer de Duitsers zullen zijn of de Spanjaarden die er met de prijs vandoor zullen gaan.

12 mei 2016 om 23:22

Nou ik zou dat maar niet te snel zeggen. In eigen land, en check die lichting man!
Daar kunnen wij als NL een puntje aan zuigen, wij komen niet eens in de buurt van zo'n brede selectie. En ja wij krijgen het altijd voor elkaar als we naar een eindronde gaan om alvast te bazuinen dat we wel weer de halve finales oid zullen halen.

Nee ik vind FR duidelijk een van de favorieten aankomend EK!

12 mei 2016 om 23:52

Dat ze spelen in eigen land zegt niet veel. Heel Brazilië kan erover meepraten en zij hadden ook een zeer sterk elftal.

13 mei 2016 om 11:20

Ik vind het een belachelijke selectie imo. Wel cignac maar geen lacazette, wel cabaye, maar geen ben arfa. Vind het een beetje onevenwichtig deze selectie.

13 mei 2016 om 08:54

Als je idd niet je sterkste team meeneemt dan ga je het inderdaad niet redden.
Benzema er niet bij snappen we maar Sakho, Gameiro, Lacazette niet????
En dan neem je een houte klaas mee als Gignac en in mijn ogen maar een matige Martial.
En Lassana Diarra ipv bijv. Mavuba?

Pff wat een selectie zeg. Ook veel jonge spelers die alleen nog maar beter zullen worden. Wel gek dat Gignac de voorkeur krijgt boven Lacazette.

12 mei 2016 om 21:06

Gignac scoort gewoon veel, ik vind het eerder vreemd dat Giroud mee gaat

12 mei 2016 om 21:14

Vreemd dat giroud meegaat ?? Maar het volstrekt logisch vinden dat gignac die in mexico veel scoort boven lacazette word verkozen ? Wat een onzin.

12 mei 2016 om 21:18

Gignac speelt in Mexico, dan is het ook niet bepaald moeilijk om veel te scoren he. Giroud heeft toch zeker geen slecht jaar gehad bij Arsenal.

12 mei 2016 om 21:32

Dan onderschat jij toch echt het niveau van voetbal in Mexico.. ik denk dat van alle niet europese landen dat sowieso de beste competitie is, sterker nog ik denk dat buiten de Europese topcompetities er weinig betere zijn.

12 mei 2016 om 21:53

Voorbeelden van landen die veel sterker zijn dan Mexico buiten Europa zijn toch echt wel de VS en Brazilië...

12 mei 2016 om 23:07

Argentinië heeft ook geen slechte competitie. En over een jaar of 2 china waarschijnlijk ook niet door dat smijten met miljoenen.

13 mei 2016 om 01:12

Ik bedoel ook niet dat het een dramatisch competitie is, maar het is natuurlijk niet van het niveau van de Europese topcompetities.

13 mei 2016 om 08:55

Gignac scoort veel in Mexico maar niet op het EK.

13 mei 2016 om 10:12

Nee Mexico is veel sterker

12 mei 2016 om 22:12

Zo vreemd is het eigenlijk niet. Hij heeft 6 aanvallers en 3 types. Een kapstok spits in Giroud/Gignac. Een spits die ook op de vleugel kan Griezmann/Martial en een vleugel aanvaller die ook op 10 kan Payet/Coman. Lacazette heeft de concurentie verloren van Griezmann/Martial en bijvoorbeeld Ben Arfa het van Payet/Coman.

Waarom gignac en giroud boven lacazette?

12 mei 2016 om 21:07

En Ben arfa ook niet mee, erg gek. Ik sluit niet geheel uit dat ze, na het debacle in 2012, een toernooi zonder gezeik willen. Dan misschien wat minder kwaliteit, maar geen slechte naam in eigen land.

12 mei 2016 om 21:50

Hoezo gezeik dan??

13 mei 2016 om 10:48

Ik zie nu dat ik doel op het WK van 2010. Opstand van de spelers, Anelka die werd weggestuurd etc.

Wat een onzin om Martial op te noemen. Dat is vast een leuke speler voor de toekomst, maar zo bijzonder vind ik hem nog niet.

12 mei 2016 om 20:57

Haha ga dan maar eens meer naar United kijken. Wereldtalent. En nee, ik kijk niet door een United bril. Het is gewoon een feit dat hij, Smalling en de Gea de enige spelers zijn die een hoog niveau halen bij United.

12 mei 2016 om 20:58

Martial is al maandenlang een van de weinige spelers die in een dwarrelend United goed presteert. En dat op twintigjarige leeftijd, nog jonger dan Depay..

12 mei 2016 om 21:12

@MUFC-Wazza

Ik ben het met je eens dat Martial een wereldtalent is, maar het is natuurlijk onzin dat jij niet door een United bril kijkt. Je bent United fan en die bril zet je niet even op of af, maar die beinvloedt altijd hoe je naar spelers en clubs kijkt. Het doet ook niks af aan je argument dat Martial een wereldtalent is wanneer je toegeeft dat je wel door een United bril kijkt.

12 mei 2016 om 21:16

Onzin dat je als persoon met een clubhart niet objectief kan oordelen.. ik kan namelijk echt niet kiezen tussen icheano of rashford en door mijn clubkeuze valt mijn oordeel niet op rashford maar schrijf ik ze beiden hoog aan

12 mei 2016 om 21:27

Talent ja, over twee a drie jaar misschien een goede spits. Tot nu toe valt het wel mee.. Scoort niet super veel en Lacazette is nu verder.

12 mei 2016 om 21:30

Jullie hebben duidelijk geen flauw benul waar jullie het over hebben, helemaal niets. Martial speelt als vleugelspeler, komt van links naar binnen. Speelt niet als spits, maar toch wel 17 goals bij een team dat 46 goals heeft gemaakt in de competitie en een handvol in overige. Hij heeft daarbij ook nog 10 assists en is de meest creatieve aanvaller, ook bij Frankrijk is hij belangrijk voor het creëeren uit het niets, totaal en echt totaal niet vergelijkbaar met Lacazette die puur als spits speelt, en minder een meevoetballer en creatieveling is.

12 mei 2016 om 21:40

@United-NAC

Niemand kan objectief oordelen, daarom bestaat het woord subjectief. Iedereen wordt altijd beinvloed door persoonlijke factoren, en het feit dat je United fan bent zal daarom altijd onderdeel zijn van de manier waarop je naar spelers, clubs en de wereld kijkt, simpelweg omdat het onderdeel is van jou. Je kan daarom niet even "objectief doen alsof je geen fan bent", dat suggereert namelijk dat je dat fan zijn even aan en uit kan zetten.

Niemand is objectief, iedereen wordt altijd beinvloed door zijn/haar clubkleuren. Zeggen dat dat niet zo snijdt even veel hout als thee drinken met een vork.

12 mei 2016 om 23:47

Maar hie zit dat volgens jouw dan aan spelers die je zelf juist afschrijft? Zoals dat ik een Ajacied ben maar totaal geen fan van Fischer en el ghazi

12 mei 2016 om 20:58

Martial is heel goed geweest dit seizoen en op zijn eerste wedstrijd na was hij ook heel goed in zijn wedstrijden met Frankrijk. Een goede keuze vind ik.

Had toch gehoopt dat hij Ben Arfa en Lacazette zou meenemen, maar opzich geen onlogische selectie.

12 mei 2016 om 21:18

Ben arfa is overal mislukt. Doet het nu goed bij een frans clubje. Het verhaal van servet en tafel laken.

12 mei 2016 om 21:59

Een frans clubje? Nice staat gewoon vierde, iets meer respect mag wel...

12 mei 2016 om 22:25

Hahah, overal mislukt. Bij Lyon, Marseille en zijn eerste seizoen bij Newcastle was hij gewoon echt goed. Dit seizoen is hij echt gegroeid en is hij echt de man daar en dat heeft Whoscored ook bevestigt met een 7,58.

13 mei 2016 om 03:22

Ben Arfa had altijd het talent (werd hoger als talent aangeschreven dan bijvoorbeeld Benzema), maar is dit jaar , eindelijk volwassen geworden. Raar overigens dat Lacazette er niet bij is en had ik liever Areola als keeper gezien in plaats van Costil, verder gewoon een monsterselectie! Zeker een outsider.

13 mei 2016 om 12:37

Ik snap niet waarom Ruffier niet is geselecteerd. Ik vind hem een sterkere keeper dan Costil. Maar inderdaad, Areola heeft ook een geweldig seizoen bij Villarreal gedraaid en ik vraag me af wat PSG gaat doen, want Trapp heeft het dit seizoen het goed gedaan in zowel de Champions League als in de competitie.

Als ik Areola was, dan zal ik gewoon vertrekken naar Villarreal en daar gewoon uitgroeien tot een topkeeper, want bij PSG komt hij gewoon niet aan spelen toe.

Met de spitsen snap ik de keuzes wel, want met Martial en Griezmann heb je twee snelle spitsen, dus die een actie kan maken. Met Gignac en Giroud heb je twee wat statische spitsen, die wel altijd zonder bal de verdedigers moeilijk kan maken.

Wel Giroud en geen Lacazette? Met Gignac en Giroud heb je 2 slome spitsen die wel goed kunnen koppen. Had er dan 1 thuisgelaten..

12 mei 2016 om 21:47

Deels eens met je redenatie maar ze kunnen natuurlijk ook nog met snelle spelers Griezmann en Martial in de spits spelen.

12 mei 2016 om 22:34

Gignac is wel echt een spits die echt goed de ruimtes opzoekt en fantastisch kan afmaken! Ik vind wel dat hij veel beter zonder bal is dan Giroud, die ik heel vaak zeer statisch vind.

Daarom vind ik het zo jammer dat hij naar Liga MX (tigres) is vertrokken, want ik had hem wel graag bij een club in Engeland willen zien, zoals Newcastle United ofzo. Ik weet zeker dat hij dat niveau aankon, want dat heeft hij al bij Marseille laten zien.

Maar de Mexicaanse competitie is zo zwak ook weer niet, want daar spelen fantastische spelers en geweldige talenten (niet dat ik alle wedstrijden volgt, maar af en toe een wedstrijdje meepikt).

Lacazette ipv giroud/gignac. Voor de rest een selectie om een ek te winnen

Pff, wat een selectie. Zoveel topspelers, en dat nog zonder Benzema. Ik verlang terug naar de jaren dat wij ook topspelers hadden.

Zo wat al de genoemde afvallers zouden bij het Nederlands Elftal in de basis staan, haha.

Geen Lacazette, maar wel Giroud en Gignac?! Dat begrijp ik niet helemaal. Verder een prima selectie natuurlijk! Vooral als je je bedenkt dat er heel wat 'toppers' ontbreken.

Voor mangala, sissoko en gignac had ik zeker anderen gekozen. Daarnaast hebben ben arfa en lacazette hele andere kwaliteiten dan de rest en dus doodzonde dat ze thuisblijven.

Bijna iedereen van die reservelijst zou in de basis staan bij Oranje... Ongelofelijk wat een kwaliteit die Fransen hebben. Gewoon even Lacazette en Gameiro thuis laten..

Hahahahah wat een idioot joh die coach. Had al m'n respect voor hem al verloren nadat bekend werd dat Benzema niet mee mocht. Maar nu is het feest compleet. Giroud en gignac meenemen maar ben arfa en lacazette thuis laten.. Echt ongelooflijk die vent

En als je dan die reservelijst nog ziet pff , en dan nog wat je ook nog op kan roepen als er geen gezeik was geweest met alles denk aan nasri , benzema vabuena en ribery echt geweldig.

Lol Sissoko boven Ben Arfa. Deze man is al niet meer serieus te nemen. En dan als kers op de taart Giroud boven Lacazette. Ik had trouwens ook Ruffier boven Costil en Areola op de reserve lijst gezet...

12 mei 2016 om 21:07

inderdaad, echt lachwekkend

12 mei 2016 om 22:34

Inderdaad, maar Ruffier heeft niet echt een goede relatie mey Deschamps. Zonde.

12 mei 2016 om 22:44

Ruffier wil niet meer uitkomen voor het nationale elftal onder Deschamps. Wat meer dan terecht is. Ik hoop dat er meerdere gaan volgen.

13 mei 2016 om 07:41

Inderdaad, zoals de vreemd genoeg niet opgeroepen Ben Arfa, Umtiti, Gameiro en Lacazette.

De verwachte selectie. Helaas geen Trémoulinas, die had veel kunnen toevoegen met zijn geweldige voorzet. Van Digne ben ik niet kapot.

12 mei 2016 om 22:00

Inderdaad raar dat Trémoulinas niet meegaat. Mij lijkt het dat de Fransen gewoon aanvallend voetbal gaan spelen, en dan is hij bruikbaarder dan zowel Evra als Digne.

12 mei 2016 om 22:45

Tremoulinas is ernstig geblesseerd...

12 mei 2016 om 23:00

Oef, tegen Granada zie ik. Hij speelde nog 74 minuten tegen Shakthar.

Ernstig dus? Het betreft zijn meniscus zie ik....

12 mei 2016 om 23:15

Ja, kon sowieso het EK niet meer halen helaas. Hij is veel beter dan bijvoorbeeld Digne.

Sissoko en Giroud wel maar Lacazette en Ben Arfa niet is echt een grap

Jammer dat Alexandre Lacazette en Hatem Ben Arfa er niet bij zitten en vooral van Ben Arfa vind ik het jammer, want die kent dit seizoen misschien wel z'n beste seizoen uit z'n loopbaan (tot dusver) en ik wou hem erg graag op het EK zien en ik vind het ook opvallend en jammer dat Samuel Umtiti er niet bij zit.

Ik ben echt een fan van Umtiti en hij is in mijn ogen nu al beter dan Jérémy Mathieu. Persoonlijk had ik deze selectie samengesteld:

Keepers: Hugo Lloris ( Tottenham Hotspur ), Steve Mandanda ( Olympique Marseille ) en Benoît Costil ( Stade Rennes ).

Verdedigers: Bacary Sagna ( Manchester City ), Christophe Jallet ( Paris Saint Germain ), Laurent Koscielny ( Arsenal ), Eliaquim Mangala ( Manchester City ), Raphaël Varane ( Real Madrid ), Samuel Umtiti ( Olympique Lyon ), Patrice Evra ( Juventus ) en Lucas Digne ( AS Roma ).

Middenvelders: Blaise Matuidi ( Paris Saint Germain ), Ngolo Kanté ( Leicester City ), Lassana Diarra ( Olympique Marseille ), Paul Pogba ( Juventus ), Hatem Ben Arfa ( OGC Nice ) en Dimitri Payet ( West Ham United ).

Aanvallers: Anthony Martial ( Manchester United ), Alexandre Lacazette ( Olympique Lyon ), Olivier Giroud ( Arsenal ), Kévin Gameiro ( Sevilla ), Antoine Griezmann ( Atlético Madrid ) en Kingsley Coman ( Bayern München ).

Aangezien Karim Benzema dus niet mee mag, zou ik Kévin Gameiro in zijn plaats meenemen. Ik heb Gameiro altijd al een goede spits gevonden, hij heeft een neusje voor de goal en maakt al een paar seizoenen genoeg doelpunten en ook dit seizoen is hij weer prima bezig met 16 goals in 31 wedstrijden in de Spaanse competitie bij Sevilla (en 27 in alle competities bij elkaar) en ook zou ik Gameiro in de basis boven Giroud verkiezen, want Gameiro presteert dit seizoen gewoon prima en Giroud doet het dit seizoen met vallen en opstaan (natuurlijk doet Giroud dat wel in een iets betere competitie en bij een iets betere club).

Lloris
Sagna
Koscielny
Varane
Evra
Pogba
Matuidi
Griezmann
Payet
Martial
Gameiro
12 mei 2016 om 21:32

Denk dat het belangrijk is om meer balans te creëren op het middenveld dan je in deze opstelling zou hebben. Een stofzuiger á la Makélélé achter Pogba en Matuidi zou niet misstaan; daar zijn Kanté en Diarra natuurlijk uitstekend voor geschikt. Zou zelf kiezen voor zo'n soort opstelling:

Ben het overigens compleet met je eens wat betreft Samuel Umtiti. Ondanks dat ik hem niet wekelijks heb zien spelen (heb zo nu en dan een keer een wedstrijd van Lyon meegepakt) is dit wéér zo'n Franse verdediger die zonder problemen bij de Europese (sub)top in de basis kan spelen. Misschien dat hij zelfs nog wel beter kan; hij wordt (terecht) aan Barcelona gelinkt en zou niet misstaat in de plaats van Mathieu of Vermaelen in de selectie. Uitstekende verdediger!

Lloris
Sagna
Koscielny
Varane
Evra
Pogba
Diarra/Kanté
Matuidi
Martial
Griezmann
Payet

Blij dat Payet erbij is, die gaat echt 1 van de grote sterren worden dit EK. Blijf het jammer vinden dat Coq geen kans heeft gehad.

Coman boven Arfa kan ik ook niet echt begrijpen.

12 mei 2016 om 21:17

Coman is een vleugelspeler die de spits bedient, Ben Arfa is meer een tien die zelf op doel schiet. Frankrijk speelt niet eens met een tien trouwens: 433 met de punt naar achteren.

Zeer vreemd dat Ben Arfa niet is opgeroepen, is toch een zeer dynamische voetballer die het verschil kan maken.

Waarom gaat die Sissoko ooit mee? Die voegt niet veel toe lijkt me

Vind het middenveld dan weer matig in de breedte. Pogba en Matuidi zijn raspaarden, Kanté een goede werkpaard, maar Diarra, Cabaye en vooral Sissoko eerder ezels.

12 mei 2016 om 21:29

Vond Diarra erg goed spelen in de laatste interlands, en ben er vrij zeker van dat hij veel in de basis gaat spelen.

12 mei 2016 om 22:09

Ik kan niet wachten om te zien hoe fout dat gaat dan.

12 mei 2016 om 22:19

Diarra is samen met Batshuayi verreweg de beste speler van Marseille. Ik kijk er eerder naar uit hoe die te oude backs het gaan doen... had dan een Sidibe of iets in die richting meegenomen

12 mei 2016 om 22:19

En Mandanda niet te vergeten

12 mei 2016 om 22:20

Mandanda Is samen met Batshuayi en Diarra de beste speler van Marseille

12 mei 2016 om 23:02

Evra blijft mij verbazen, ook tegen moeilijke tegenstanders zoals Duitsland.

Jallet speelt erg goed bij Lyon, vind je niet?

12 mei 2016 om 23:10

Ik dacht inderdaad ook direct; alleen maar dravers op het middenveld, geen sierlijke speler te bekennen.

12 mei 2016 om 23:19

Ik moest heel erg lachen om jouw reactie. Dank daarvoor!

Pfff wat een keuzes heeft deze man moeten maken. Bijna alle spelers op de reservelijst zouden zeker zijn van hun plek als ze Nederlander waren. Raar dat Lacazette niet wordt geselecteerd, ik vind hem vele malen beter dan Giroud, die een zwak seizoen heeft gedraaid. Ook vreemd dat Gignac wel wordt geselecteerd, hij speelt in de Mexicaanse competitie, dat kan je niet echt serieus nemen.

Saillant detail, Didier Deschamps heeft niet 1 moslim opgeroepen. Vind genoegen fransen niet erg na die aanslagen in Parijs, maar blijf het vreemd vinden dat een speler als Ben Arfa niet is opgeroepen en Benzema vind ik ook vreemd, aangezien Valbuena niet eens op de reservelijst staat!

12 mei 2016 om 21:35

Hoe kom je daar nou weer bij?
Ik zie sowieso Kanté en Sissoko erbij staan.

12 mei 2016 om 22:59

Als je 5 voor 0 aanziet heeft Deschamps er inderdaad geeneen opgeroepen. Is GeenStijl niks voor jou?

13 mei 2016 om 00:40

Haha droeftoeter!

Redelijke selectie die in mijn opinie stukken sterker had kunnen en eigenlijk ook moeten zijn. Persoonlijk had ik nooit gekozen voor Mathieu, Sissoko, Gignac en eigenlijk ook niet voor Giroud. Umtiti en Perrin waren betere alternatieven geweest voor Mathieu, aan spelers als Tolisso en Rabiot had je meer gehad dan aan Sissoko en voorin had ik eerder gekozen voor Gameiro, Lacazette of eventueel Ben Arfa dan voor Gignac en Giroud. Beide zijn erg statisch en kunnen zelf nauwelijks iets creeëren. Daarnaast vind ik het erg jammer dat Fékir, mijn persoonlijke favoriet, en Kurzawa er niet bij zijn. Al heb ik daar bij beide wel begrip voor. Fékir heeft nauwelijks wedstrijdritme en Kurzawa heeft gewoon te weinig gespeeld. Ook vind ik het jammer dat Areola er niet bij zit, heeft dit jaar veel meer laten zien dan Costil. Ik ga er van uit dat DD als volgt gaat spelen, al betreur ik dat.

Lloris
Sagna
Varane
Koscielny
Evra
Pogba
Matuidi
Cabaye
Griezmann
Giroud
Martial
12 mei 2016 om 21:32

Jij bent PSG fan maar ziet Matuidi als controleur? Matuidi gaat zeker linksmidden spelen, en Diarra of Cabaye in de punt naar achter. Kanté zal waarschijnlijk ook aanvallender spelen dan men in het algemeen denkt, waardoor Pogba naar voren geschoven wordt op tien. Maar Deschamps zal normaal gesproken met de punt naar achteren spelen zodat er geen tien is.

Voorin verwacht ik Gignac in de basis, en waarschijnlijk ook Payet op links. Rechts achter zal Jallet zijn.

12 mei 2016 om 22:12

Inderdaad Perrin of Umtiti waren veel beter opties dan Mathieu, daarnaast vind ik het ook jammer dat Fekir er niet bij is maar hij heeft helaas bijna het hele seizoen gemist, dus snap ik opzicht wel. Ik vind eigenlijk het raarste dat Lacazette niet is opgeroepen en bijvoorbeeld een Giroud wel die compleet uit vorm is. Daarnaast had ik een Kurzawa die niet al te veel speelt wel meegenomen voor de in mijn ogen toch wel te oude Evra

Jallet, gegradeerde Sissokko en Gignac zou ik zeker ruilen voor ben arfa, lacazette en Rabiot

Zie Frankrijk, in eigen land, als grootste kanshebber voor de winst. Daarna komen Duitsland, België en misschien Spanje naar mijn mening. Hoop op een Franse stunt!

Is Nabil Fekir niet meer goed? Hoor niemand over hem. Hij was vorig jaar toch een behoorlijke smaakmaker.

12 mei 2016 om 22:23

Fekir heeft nog niet veel gespeeld... Had geloof ik zijn kruisband gescheurd en is wel al weer terug... Echter overleeft een spits als Lacazette al niet de schifting... Laat staan een Fekir die amper gespeeld heeft!

Op het middenveld vind ik toch vreemde keuzes die zijn gemaakt. Sissoko, Diarra maar geen Ben Arfa. Giroud ipv Gameiro vind ik ook lastig. Hoe dan ook, bij Frankrijk hebben ze heel veel keuze, ontzettend veel goede voetballers.

Geen Umtiti maar wel bijvoorbeeld Mathieu.., ik had sowieso een Lacazette meegenomen voor een erge uit-vorm Giroud, maarja.

12 mei 2016 om 22:06

Backs zijn ook wel een beetje oud met Jallet, Evra, Sagna. Ik had eerder een Sidibe of desnoods een Kurzawa meegenomen, daarnaast snap ik niet waarom Sissoko er telkens bij zit hij presteert niks bij Newcastle dit seizoen maar wordt gewoon deudleuk opgeroepen en een Ben Arfa bijvoorbeeld niet.

12 mei 2016 om 22:23

Lacazette ipv Gignac. Giroud als breekijzer houden. Tevens doet hij het bij Frankrijk niet eens slecht...

Overigens Umtiti 100% boven die matige Mathieu inderdaad...

De overgang naar United is niet helemaal gelopen zoals gehoopt voor Schneiderlin. Geen vaste basisplaats, geen CL en nu ook de reservelijst van de nationale ploeg.

Wat een draak van een bondscoach zeg... Ben Arfa, Lacazette, Kurzawa en Umtiti hoorde erbij man! Tevens, wat moet je met 3 oude doelmannen. Neem dan Areola mee ipv Mandanda of Ruffier!

Mathieu mee en vervolgens Umtiti thuis laten? Mangala ook nog boven Umtiti? Heeft hij wat tegen Lyon ofzo??

Umtiti moet er bij ipv die matige Mathieu zeg! Ben Arfa ipv Cabaye die niks toevoegd en bij Crystal Palace niet eens super speelt...
Lacazette zou erbij moeten ipv Gignac of Giroud. Dan kan je Giroud of Gignac als stormram houden...

Kurzawa of Digne is twijfelachtig inderdaad...

Verder zeer matige backs aan de rechter kant met Sagna/jallet zeg

12 mei 2016 om 22:47

Deschamps staat erom bekend een hekel te hebben aan spelers van Saint Etienne en Lyonnais. Komt waarschijnlijk door zijn achtergrond in Marseille.

12 mei 2016 om 22:48

Didier deschamps heeft letterlijk alleen spelers buiten de franse competitie gekozen na diarra, matuidi, jallet en 2 keepers zijn er geen enkele franse speler die in de franse competitie spelen niet gekozen wat een schande inderdaad. Umtiti ipv mangala/mathieu, laca ipv giroud, rabiot/ben arfa ipv Sissoko. Dat is wat ik zou gedaan hebben

13 mei 2016 om 09:47

Ruffier en Mandanda zijn op dit moment beter dan Areola. Voor de toekomst is Areola zeker goed, maar op dit moment zijn er nog betere doelmannen in Frankrijk.

Martial en giroud worden gekozen boven een hatem en lacazette. Als lacazette en ben arfa denkende zou ik gewoon vies nijdig zijn dat een 19 jarige, een spits die in 15 wedstrijden 1keer scoorde, een ander spits die in mexico speelt, mousa sissoko word gekozen die niks heeft gedaan deze seizoen en is gedradeerd de boven keuze krijgen, voor spelers die in de franse competitie spelen en goeie wedstrijden neerlegden.

Hoe kan je lacazette en ben arfa niet meenemen die gasten zijn allebij toch wel beter dan giroud en martial.

Sorry, ik ben hevig teleurgesteld in Deschamps. Een aantal keuzes slaan helemaal nergens op. Zoveel mogelijk spelers van zowel Lyon als Saint-Etienne zijn erbuiten gelaten. Ook zit er geen moslim in de selectie. De keuze van Gignac en Lacazette begrijp ik totaal niet. Lacazette is op Griezmann na de beste aanvaller die ze hebben lopen in Frankrijk. Ongelofelijk! De keuze van Mathieu is al helemaal apart. Umtiti en Perrin zijn veel betere verdedigers en spelen ook nog eens iedere week. Mathieu speelt nauwelijks bij Barca. Ik kan nog wat namen opnoemen die ik zeker mis (ben arfa, etc.) Maar ik jou het hierbij. Ik hoopte dat Frankrijk Europees kampioen zou gaan worden, maar zou het nu helemaal niet erg vinden als Deschamps volledig faalt.

12 mei 2016 om 23:35

Excuses aanvaard.

Geen coquelin waar wel een giroud. Lacazette hoort daar te staan ipv giroud. En wat moet coquelin doen om in dat elftal te komen.

K heb liever een Lacazette dan Giroud met alle respect voor Giroud.

Zijn toch weer erg veel mensen die kijken naar de namen ipv het type speler. Natuurlijk neem je een Giroud en/of Gignac mee, dat zijn totaal andere types dan de andere aanvallers. Kun je wel 6 ongeveer dezelfde meenemen, maar dan kun je nooit op een andere manier gaan spelen. Achterin wel wat gekke keuzes met Mathieu bijvoorbeeld.

Voor mij 1 van de grote favorieten samen met Duitsland, Spanje en in iets mindere mate België en Engeland.

De Fransen kunnen dus gewoon Gameiro, Lacazette en Ben Arfa thuis laten. Wat een luxe! Selectie om een EK mee te winnen.

Wat een sterke selectie hebben die Fransen! Spijtig dat ze zo'n slechte coach als Deschamps hebben. Spelers als Benzema, Etc horen erbij.
Ik zou deze spelers hebben opgeroepen : met spelers als Zouma als ze fit waren, zouden ze dodelijk zijn.

Keepers : Hugo Lloris : Tottenham-Hotspur FC.
Steve Mandanda : Olympique de Marseille.
Alphonse Areola : Villareal Cf.

Verdedigers : Raphaël Varane : Real-Madrid Cf.
Samuel Umtiti : Olympique-Lyon.
Aymeric Laporte : Athletic-Bilbao.
Laurent Koscielny : Arsenal Fc.

Rechtsbacks : Benjamin Pavard : Lille Osc.
Christophe Jallet : Olympique-Lyon.

Linksbacks : Patrice Evra : Juventus-Turijn Fc.
Layvin Kurzawa : Paris Saint-Germain.

Middenvelders : Paul Pogba : Juventus-Turijn Fc.
N'golo Kanté : Leicester-City Fc.
Morgan Schneiderlin : Manchester-United Fc.
Geoffrey Kondogbia : Inter-Milan Fc.
Hatem-Ben Arfa : OGC-Nice.
Dimitry Payet : West Ham-United Fc.

Aanvallers : Antoine Griezmann : Clube Atlético de Madrid.
Kingsley Coman : FC Bayern-München.
Anthony Martial : Manchester-United Fc.
Alexandre Lacazette : Olympique-Lyon.
Karim Benzema : Real-Madrid Cf.
Nabil Fekir : Olympique-Lyon.

13 mei 2016 om 23:53

Diarra speelt echt ijzersterk. Sowieso boven Schneiderlin/Kondogbia. Verder ben ik het er wel mee eens.

Toch wel een heel sterke selectie. Met dit materiaal behoort een eindoverwinning zeker tot de mogelijkheden. Al ben ik benieuwd of het feit dat ze thuis spelen wel echt een voordeel is. Iedereen gaat daar zomaar van uit, maar het Franse publiek is behoorlijk kritisch en op zo'n toernooi komen er altijd wel perikelen boven over Les Bleus. Ze zullen hun EK sterk moeten openen om meteen de volle steun van de fans te hebben.

Als je ziet wie er allemaal thuisblijft, zitten de Fransen natuurlijk in een luxepositie. Toch had ik een aantal wijzigingen gedaan Deschamps zijnde: Lacazette ipv Gignac (die scoort wel aan de lopende band, maar is zowat een kopie van Giroud), en Kurzawa ipv Digne bijvoorbeeld. Verder vind ik de backs behoorlijk oud en al een beetje over de top, al speelt Evra nog steeds op een degelijk niveau bij Juve. Het grootste manco vind ik eigenlijk dat er geen echte nummer 10 in de selectie zit. Op het middenveld heb je veel gelijkaardige spelers (matuidi, Sissoko, Kanté, zelfs Pogba). Wie gaat hier het spel verdelen? Payet is eigenlijk de enige die daar uitgespeeld kan worden, maar dat vind ik ook meer een winger. Valbuena kon natuurlijk niet, maar eventueel Ribéry als tien zou geen slechte optie geweest zijn.

Het verbaasd me dat Coquelin zijn debuut nog niet heeft gemaakt voor de Franse ploeg, hij speelt al reeds 2 seizoenen goed bij Arsenal.

Overigens wat een fantastische selectie heeft Frankrijk toch weer, ondanks het niet ontbreken van Lacazette

13 mei 2016 om 15:32

Wat een teleurstelling voor Ben Arfa. Had echt verwacht dat ie erbij zou zijn.Hij heeft een goed seizoen achter de rug. Sissoko daarentegen, slecht seizoen, wel geselecteerd. Ik begrijp het echt niet..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren