Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De opvolger van De Boer hoeft geen verleden bij Ajax te hebben’

Laatste update:
/

De opvolger van Frank de Boer als trainer van Ajax hoeft geen verleden bij de Amsterdamse club te hebben. Edwin van der Sar is donderdag nader ingegaan op het aangekondigde vertrek van De Boer als hoofdtrainer. De voorzitter van het Technisch Hart benadrukt dat de nieuwe trainer ‘in de filosofie van de club moet handelen’ en dus ook talenten moet blijven inpassen.

“Ik denk dat Dennis Bergkamp onze grootste cultuurbewaker is”, vertelde Van der Sar in gesprek met NUsport. “Hij houdt zich ook veel bezig met de jeugd sinds het vertrek van Wim Jonk. Met Patrick Kluivert hebben we een nieuwe trainer voor de A1 die het DNA van onze club heeft. Hetzelfde geldt voor mij en Marc Overmars.”

Peter Bosz is een van de namen die wordt genoemd om het takenpakket van De Boer over te nemen. De ex-coach van onder meer Heracles Almelo en Vitesse staat nu voor de selectie van Maccabi Tel Aviv. “Ik reageer niet op namen maar ik denk dat er meer trainers zijn die aan onze criteria voldoen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een beilsa of martinez lijkt me ook weel wat. Ajax is internationaal iig die status meten ze zichzelf graag aan dus kijk ook eens verder dan je neus lang is.

Coach mag best 1,5milj verdienen, mits er resultaat tegen over staat.

12 mei 2016 om 13:54

Vind ik ook. Internationale coach past goed bij de Europese ambities, waar je van mag verwachten dat deze coach hier zich meer op gaat richten

12 mei 2016 om 19:46

Hoe bedoel je 'zich daar meer op richten'. Omdat een coach uit het buitenland komt zal hij waarschijnlijk beter presteren in Europa? De Boer stelde steeds een B-elftal op voor Europese wedstrijden of zo? Ik volg de logica even niet.

12 mei 2016 om 14:02

Ik denk dat Van Gaal de meest geschikte trainer is om De Boer op te volgen mocht hij dat nog willen doen. Van Gaal zal revanche gevoelens hebben voor zijn veelal mislukte avontuur bij United. En bij Ajax kan hij werken met talenten wat hij het liefste doet en zeer succesvol mee is. Misschien kan hij ook nog wat spelers van United meenemen als die toch niet aan spelen toekomen. Op huurbasis is er dan misschien wat mogelijk.

-----Cillessen
Tete Veltman Riedewald Mensah
Bazoer Klaassen Gudelj
Ziyech Rashford Younes

Reserves:
Boer
Owusu Vd. Hoorn Viergever Dijks
Vd. Beek Frenkie De Jong Nouri
Muric Milik Cerny

12 mei 2016 om 14:04

En droom verder.. Die talenten van United komen echt niet. Het zal wel heerlijk zijn als van Gaal terug wil komen maar ik denk niet dat hij dat wil!

12 mei 2016 om 14:09

Ik denk dat Van Gaal zijn contract bij United uitdient als hij daar de kans voor krijgt, en er anders mee stopt. Volgens mij had hij ergens al eens gezegd dat United zijn laatste klus als manager zou zijn.

Verder denk ik niet dat het beeld dat je van de selectie schetst erg realistisch is.
Van der Hoorn is op het moment gekomen dat hij koste wat kost wil gaan spelen, die zal geen genoegen meer gaan nemen met de bank gelet op zijn woorden.
Milik zal ook geen tweede viool willen spelen, verder is het de vraag of hij überhaupt zal blijve, kijken naar het komende EK.
En waarom Mensah huren, die nota bene bij Ajax is weggegaan, als je Dijks hebt die het prima doet?
Ten slotte zie ik geen Schöne, Fischer of El Ghazi, ben benieuwd wat je voor hen in gedachten hebt.

12 mei 2016 om 14:10

Waarom zouden ze op huurbasis niet kunnen komen? United kennende zullen ze een nieuwe trainer weer nieuwe aankopen gunnen en zullen deze talenten geen speelminuten meer krijgen. Dan kunnen ze beter verhuurd worden. Van Gaal kan dan misschien wat betekenen voor Ajax om ze naar Amsterdam te lokken.

12 mei 2016 om 14:17

Natuurlijk moet je Vd. Hoorn en Milik eerst het gevoel geven dat ze basisspelers zullen blijven maar gaande het seizoen kan je het omzetten naar de opstelling die ik heb neergezet en die veel beter bij Ajax past. Dan gaat het maar ten koste van Vd. Hoorn en Milik. Uiteindelijk gaat het om het clubbelang en niet om het spelersbelang.
Ik ben niet kapot van Dijks, leuke speler voor in de eredivisie maar komt in Europa natuurlijk enorm tekort. Dan zie ik veel liever Mensah op huurbasis komen. Schone, Fischer en El Ghazi mogen van mij verkocht worden, ze zijn niet van het niveau wat Ajax na zou moeten streven.

12 mei 2016 om 14:25

hahahahaha Mensah krijgt zijn kans bij United, en dan gaat hij zich zeker laten verhuren aan Ajax. Zelfde geldt voor Rashford. Das nu al een soort held daar. Waarom zouden die ooit naar de Eredivisie willen? Dit is zwaar onrealistisch

12 mei 2016 om 14:29

Rashford en mensah? Rashford is gewoon een basisspeler waarom zou hij naar ajax gaan

12 mei 2016 om 14:31

Dat legde ik toch uit dat United waarschijnlijk nieuwe spelers gaat halen met een nieuwe trainer. Dan kunnen deze talenten wel eens buiten de boot vallen, dan kunnen ze beter ergens op huurbasis speelminuten en ervaring opdoen.

12 mei 2016 om 14:33

Ja onder Van Gaal is hij basisspeler ja. Maar de meeste trainers bij een Europese topclub kiezen voor ervaren spelers. Dus met een nieuwe trainer bij United kan de situatie voor Rashford er weer heel anders uitzien.

12 mei 2016 om 15:12

Dan kiezen Engelse clubs er alsnog liever voor om ze in de Prem te verhuren, zodat ze kunnen wennen. Die gaan echt niet bij Ajax ballen.

12 mei 2016 om 15:14

Rashford speelt geregeld in het 1e elftal die verhuren ze dan aan ajax. Jij ziet ze zeker vliegen.

12 mei 2016 om 15:16

4bidden ,

Wat je dus eigenlijk zegt is dat je in dit geval Milik en V..d Hoorn zou willen misleiden om ze bij Ajax te houden. Lijkt me buiten het ethische aspect om ook niet echt goed van het imago van de club.
Ik begrijp dat je Dijks te beperkt vindt voor Europa, maar Mensah heeft in Europa ook nog niet veel laten zien, hij komt pas net een beetje aan spelen toe.
Je zegt dat Schöne, Fischer en El Ghazi niet van het niveau zijn dat Ajax na moet streven, maar zegt tegelijkertijd dat bijv. Frenkie de Jong en Owusu wel bij de selectie moeten -- jongens die hun debuut nog niet eens gemaakt hebben. Lijkt me lastig oordelen dan toch? Schöne heeft overigens, wanneer hij aan speelminuten toekwam, een aardig seizoen gedraaid.

12 mei 2016 om 15:32

@denkku met Cillessen en Vermeer destijds werkte dat ook prima.
En Vd. Hoorn en Milik zullen het inmiddels wel gewend zijn dat ze niet onomstreden zijn bij Ajax.
Mensah heeft dan wel nog niet zo veel gespeeld maar je kunt nu al zien dat hij veel meer talent en kwaliteit heeft dan Dijks.
En ik heb wel vertrouwen in de kwaliteiten van Van Gaal dat hij de talenten van Ajax boven zichzelf uit kunnen laten stijgen zodat ze van meer waarde kunnen zijn dan Schone,Fischer en El Ghazi.

12 mei 2016 om 15:36

Dat zeg je nou wel maar toch zijn er wat talenten van Chelsea aan Vitesse verhuurd en Van Ginkel aan Psv. En ook Ruiz is aan Psv verhuurd vanuit de PL. Het is maar net of het in het plaatje valt van de verhurende club en de speler zelf.

12 mei 2016 om 23:58

Dat waren spelers die nog niet voor het eerste in aanmerking kwamen 4bidden. Rashford en Mensah zitten tegen de basis aan. Als ze niet basis spelen, zitten ze op de bank. En anders gaan ze naar een Premierleague club als Everton om een jaar op huurbasis te spelen.

12 mei 2016 om 14:05

Martinez zou ik ook toejuichen. Mooie dingen laten zien, al gaat het de laatste tijd niet lekker met Everton. Ik denk alleen dat hij niet haalbaar is, omdat hij salarissen op Premier League niveau gewend is.

12 mei 2016 om 14:18

Kan Bergkamp niet Wenger polsen? Dat lijkt mij de ideale trainer voor Ajax.

12 mei 2016 om 14:52

zou geen slechte zijn wenger. heeft in het verleden vaak in de media over ajax gesproken dat hij het een gewildige club vond en zei dat hij in de toekomt er graag als trianer zou willen werken. maar het is wel heel lang geleden. zou best kunnen als die geen toekomst meer bij arsenal meer ziet. maar ik denk dat hij altijd bij arsenal blijft net zoals furgenson. maar er zijn andere alternatieven.

12 mei 2016 om 15:06

Wenger staat toch bekend om een trainer die geen prijzen pakt. Ik zou echt teleurgesteld zijn als hij trainer bij Ajax zou worden. Hij heeft met uitstekend spelersmateriaal over vele jaren weinig prijzen gewonnen (mentaliteit en motivatie lijkt een probleem voor hem te zijn). In mijn ogen absoluut niet geschikt.

12 mei 2016 om 15:15

Bekend staan om mooi voetbal (granted, het komt er al een tijdje niet meer uit), geen geld uitgeven, en geen reet winnen? Klinkt als een geweldige match. Bovendien heeft Overmars ook nog even bij Arsenal gebald. Kunnen hij en Wenger gezellig bij elkaar over de vloer komen, gezellig etentje met een stuk of 40 kortingsbonnen, want o jee als het iets kost!

12 mei 2016 om 14:32

Martinez? Drama.

Heeft bij clubs gebouwd op een stabiele defensie die er al stond en er alleen aanval aan toegevoegd. Liet zowel wigan als nu everton achter zonder enige vorm van defensieve organisatie. Alsjeblieft niet zeg. Bielsa zou een droom zijn.

Als het maar niet John van de Brom is.

12 mei 2016 om 13:52

pasa11
Helemaal met jou eens!

Ik hoop Wim Jonk ( bijna onmogelijk, gezien het recente verleden), maar als 2de keuze denk ik Peter Bosz..

12 mei 2016 om 14:08

waarom niet John van den Brom? heeft een ajax verleden dus kent de club. Heeft bij Ado, AZ en Vitesse leuk voetbal gespeeld. Heeft het nbij Anderlecht niet super gedaan maar dar wel geleerd hoe het is in de top werken.
Waarom zou Peter Bosz beter zijn? Ik vind het echt een zwaktebod als Ajax een man gaat aanstellen die 5 jaar aanvoerder van Feyenoord 1 is geweest en 2 jaar TD. En Bosz heft al helemaal hgeen ervaring in de top als trainer.

12 mei 2016 om 14:24

zowel beter bosz als john van de brom niks als ik uit die twee zou kiezen koos ik john van de brom. heeft ajax verleden kent de mensen en heeft ook wat meer ervaring europees. zelf zou ik als eerste voor van gaal ik hoef niet uit leggen waarom. mijn tweede keus zou gaan voor rijkaard. als die niet haalbaar zijn heb je nog. seedorf die heeft zo veel CL ervaring als speler en als speler was hij iemand die het spel goed begreep het was een moter en architect. en hij deed het bij milaan niet slecht vond ik met de spelers die hij had destijds en milaan was een zinkende schip. daarnaast denk dat veel spelers het een eer zullen vinden im onder die man te mogen spelen. en hij kon ook heel goed met moeilijke jongens omgaan ook met andere achtergrond. daarnaast heb je jaap stam co adriaans en misschien jonk. beter dan die twee. ik heb liever eeb ouwe rot als dick advocaat.

12 mei 2016 om 14:27

liever dan een ouwe rot als dick advocaat dan zo een niks zeggende trainer wat ajax onwaardig is. bij ajax komt zo veel druk als je een niks zeggend coach bent of persoonlijkheid dan wals iedreen over je heen zowel binnen als buiten ajax.

12 mei 2016 om 14:32

Clarkkent2
Omdat ik persoonlijk geen trainer bij Ajax hoef te zien die vrolijk naast Immers op de tafel stond te dansen toen deze zong dat hij "op Jodenjacht ging". En ja, vd Brom wist wat Immers aan het zingen was.
Walgelijke vent zonder enige ruggengraat, die vd Brom!

En waarom zou een eventuele aanstelling van Bosz een zwaktebod zijn? Je hoeft toch niet altijd in je eigen besloten kringetje te blijven kijken? Dan krijg je juist meer kans op een foute/verkeerde aanstelling, omdat je perse een trainer wil aanstellen met een Ajax-achtergrond.
Buiten dat: Bosz laat zijn teams spelen volgens een aanvallende en aantrekkelijke filosofie. Past uitstekend bij Ajax!
Al zie ik het liefst Wim Jonk!

12 mei 2016 om 15:05

heeft niks met ajax verleden te maken. maar ervaring en een persoonlijkheid waar jonge talente en spelers tegen opkijken en goed naar luisteren. iemand die ervaring heeft met het spelen van grote wedstrijden. want dat is nu het probleem bij ajax in de wedstrijden waar het om spant laten ze het afweten. ook makkelijk bij het aantrekken van talent en nieuwe spelers. en als die trainer een ajax verleden heeft is het beter hoef die niet veel ingewerkt te worden. weet wat em te wachten staat kent iedreen weet hyn kwaliteiten. en alles heeft voor en nadelen. alles blijft een gok uiteindelijk want de jongens op het veld moeten het doen. ik zie het probleem niet alleen in de trainer maar ook een gebrek aan ervaren spelers die de rest op sleeptouw nemen.

12 mei 2016 om 15:05

je kan best buiten je kringetje iemand aanstellen. Maar om dan een feyenoord icoon te nemen? Dat vind ik echt niks, sorry.

13 mei 2016 om 05:47

Feyenoord-icoon?
Van Hanegem, Wim Jansen, Dirk Kuyt, dat zijn Feyenoord-iconen.
Peter Bosz heeft daar lang gespeeld en is ook aanvoerder geweest, maar hij is geen Feyenoord-icoon in mijn ogen..
Hij wordt door het overgrote deel van de Feyenoord-supporters zelfs uitgekakt.
Maar ik vind hem gewoon een goede trainer, dus zou ik hem graag zien komen.

12 mei 2016 om 15:22

Toch zal het daar wel op uitdraaien. Internationale trainers zie ik niet zo snel naar Nederland komen en nationaal is er niet zoveel beschikbaar,

Benieuwd waar ze mee aan gaan komen. Waarschijnlijk ligt er al een lijstje klaar van mensen die ze gaan benaderen. Hopelijk hebben ze nu meer succes met hun keuze en wordt Ajax niet wederom een kerkhof voor trainers.

Sterker nog, ik vind dat het juist een voorwaarde moet zijn dat de toekomstige trainer geen verleden moet hebben bij Ajax. Zit je niet meteen met dat "kampen"gedoe.

12 mei 2016 om 13:54

0515!! Haha ben het niet helemaal met je eens. Iemand met een Ajax verleden kent de filosofie namelijk wel. Een nieuwe frisse wind is wel fijn bij Ajax!

12 mei 2016 om 13:54

Dan heb je weer een ander probleem mocht het Bosz worden. Een ex feyenoorder heeft natuurlijk veel minder krediet bij de fans dan een trainer met een Ajax verleden.

12 mei 2016 om 14:01

Ik vind Peter niet een hele sympathieke man. Erger me vaak aan de manier hoe hij de pres te woord staat na een wedstrijd. Misschien meneer Bergkamp door laten schuiven of anders Mourinho benaderen :-P

12 mei 2016 om 14:10

De F side is er al op tegen met een eventuele komst van Bosz. Van Gaal mag van mij wel komen. Van Marwijk en Hiddink zijn ook mooie optie's

Nou dan zullen ze wel voor Bosz gaan afgaande op deze woorden. Dat zou natuurlijk weer een teken zijn van grote onkunde bij de beleidsbepalers van Ajax. Als Bosz even niet presteerd zal zijn krediet heel gauw op zijn als ex feyenoorder.

In mijn ogen zal Jaap Stam een goede opvolger zijn. Peter Bosz is zeker ook een goede optie maar je merkt toch dat veel Ajax fans hem niet willen.. Dan lijkt het me een simpele keuze om Jaap door te schuiven.. Hennie en Dennis gewoon als assistent aanblijven, en dan over paar jaar kan Kluivert weer doorschuiven.. Het is maar een scenario maar mij lijkt dit het meest voor de hand liggend.

12 mei 2016 om 13:57

Jaap stam maakte zeer vreemde keuzes samen met Ulderink bij Jong Ajax. Liet grote talenten links liggen en liet talenten spelen met veel minder talent.

12 mei 2016 om 14:03

Jaap Stam moet het niet worden. Harde speler maar heeft te weinig persoonlijkheid. Is geen people manager!

12 mei 2016 om 14:33

Stam heeft zeker wel persoonlijkheid maar niet de goeie in mijn ogen.

Pfoe! Mourinho zal opgelucht adem halen na t lezen van dit nieuws.. hij maakt nog een kans!

Goede visie, Bergkamp lijkt mij de aangewezen man om de verbinding tussen opleiding en eerste te zijn, ik zou hem assistent en hoofd opleiding maken samen met Winter, die heeft al ervaring als hoofd opleiding. Om een functionerend hart te hebben moet je er 5 of drie hebben, Bergkamp en Overmars sowieso alleen van der Sar erbij dan komt de trainer er een beetje buiten te staan. Ik zou de hoofdtrainer en Aron Winter erbij zetten. Dan heb je twee stemmen vanuit de opleiding, die in verbinding staan met jong ajax en het eerste en twee stemmen vanuit het eerste waarvan een in verbinding met het bestuur en van der Sar als neutrale man, maar ook onderdeel van het bestuur, 2 vertegenwoordigders van elke richting maar toch 5 stemmen zodat er democratisch besloten kan worden.

Winter is dan ook coach van jong Ajax samen met Litmanen, die twee en Kluivert zijn dan kandidaten voor in de toekomst Ajax 1 over te nemen of bv. De rol van Bergkamp.

Dan de hoofdtrainer, ik hoop op Rijkaard of van Gaal, Stam, Adriaanse of Seedorf vindt ik ook een goede optie. Bosz zie ik totaal niet zitten, van den Brom dan weer Wel.

Als we naast kluivert, Winter, Litmanen, Rijkaard/van Gaal binnen halen dan hebben we het grote verlies van Jonk, Stam, de Boer, Cruijff op de best mogelijke manier opgevangen.

12 mei 2016 om 14:07

Afcanats je hebt de afgelopen jaren werkelijk alles goed proberen te praten van wat De Boer en Overmars deden. Ga je nu gewoon weer verder met alles goed proberen te praten ?

12 mei 2016 om 16:32

@4bidden

Ik was simpelweg niet zo negatief als de meeste ajacieden, kijk je naar wat er de afgelopen jaren is gepresteerd dan is dat uitzonderlijk goed, financieel, sportief allemaal uitstekend, meer jeugd ingepast. Europees niet voldoende, maar ook weer niet zo rampzalig en het voetbal was niet altijd even mooi.

Ook nu weer gebruik ik argumenten en geef mijn mening, je mag daar jouw mening over hebben maar die persoonlijke aanvallen heb je niks aan.

12 mei 2016 om 18:03

4 bidden, volgens mij heeft hij niets goed hoeven praten maar heeft hij andere inzichten en zet die naast het beleid wat hij in mijn ogen beter snapt dan de meeste hier op VZ. Maar iemand met een andere mening en vask onderbouwing is lastig schijnbaar.

Ook ik waardeer wat de Boer heeft gedaan en sta en begrijp de keuzes van Overmars en bij behorende visie.

12 mei 2016 om 14:31

@afcanats....

Amen....

12 mei 2016 om 15:14

Overmars, Van der Sar, Kluivert, Litmanen, Winter... Zullen we voor Finidi George en Nwanko Kanu maar ook meteen een functie creëren?
Dat je een goede voetballer bent geweest wil toch nog niet zeggen dat je een goede coach bent. Ik begrijp die hang naar het verleden niet. Voor een hoofdcoach zou ik ook wat verder kijken dan alleen ex-spelers.

12 mei 2016 om 16:36

Nou zou ik er graag bij hebben. Ajax heeft een visie dat er voetbal in de organisatie moet vanuit het plan Cruijff en deze mensen zijn daarin thuis, ondertussen hebben ze ook de nodige ervaring.

Winter heeft ervaring als hoofd opleiding en zijn trainersdiploma, Litmanen is begonnen als trainer en zou een uitstekende individuele trainer zijn, wie wil er niet met Litmanen werken? Geweldig uithangbord, hij kan dan ervaring opdoen als trainer. Kluivert idem, ook ervaring opgedaan in verschillende functies.

Rijkaard kent de Cruijff filosofie en heeft europees gepresteerd en heeft krediet bij de aanhang en weet hoe de opleiding bij Ajax werkt.

Op basis van dit antwoord lijkt Peter Bosz toch geen "klinklare nonsens" zoals hij het zelf deze week kennelijk verwoorde. Persoonlijk hoop ik van niet. Ik vind het een ongeleid projectiel met behoorlijke narcistische trekjes. Lijkt me een kwestie van tijd voordat de conflicten beginnen.

Zelf zou ik John van den Brom nog geen gekke keuze vinden om dan meteen maar te proberen Vincent Janssen in de deal te betrekken. Ik hoor graag van de reageerders hiervoor waarom ze die optie zo ongewenst vinden.

Als out of the box lijkt het me helemaal geen gek idee om Clarence Seedorf eens te polsen. Het is nu niet zo dat hij bij Milan weg moest omdat hij er geen donder van kon.

12 mei 2016 om 14:43

nanufox
Omdat ik persoonlijk geen trainer bij Ajax hoef te zien die vrolijk naast Immers op de tafel stond te dansen toen deze zong dat hij "op Jodenjacht ging". En ja, vd Brom wist wat Immers aan het zingen was.
Walgelijke vent zonder enige ruggengraat, die vd Brom!

12 mei 2016 om 14:53

Pleit inderdaad niet voor hem.
De vraag is wel hoeveel mensen in die situatie wel hadden ingegrepen. Zaaltje was toch aardig vol met mensen die inmiddels voldoende genuttigd hadden om te kunnen verwachten dat ze niet al te lief zouden zijn geweest voor onze John.

12 mei 2016 om 15:48

Tussen ingrijpen en vrolijk meedoen zit nog een heel scala aan mogelijkheden waarvan hij gebruik had kunnen maken.

13 mei 2016 om 05:50

Hij had van mij niet hoeven in te grijpen. Als hij gewoon van dat tafeltje was gestapt toen Immers begon te zingen, was het voor mij al goed geweest.
Maar meneer stond er vrolijk naast te dansen..

13 mei 2016 om 05:51

wandering
Precies, dat is wat ik bedoel..

Jammer dat Litmanen de juiste papieren nog niet heeft en nog bijna geen ervaring als coach heeft...

Ik ben Ajacied maar laat ze a.u.b. geen rekening houden met de onderbuik gevoelens van de fans. Dat is alleen maar waan van de dag. Zo moet het plan Cruijff zonder wijziging gisteren doorgevoerd worden. Nu moet er weer dringend gekocht worden. Zo is de Boer god, zo kan ie niet snel genoeg de deur uit.

12 mei 2016 om 14:15

Waar komt de fabel toch vandaan dat kopen en plan Cruijff niet met elkaar zouden stroken? Cruijff was juist voorstander van gericht aankopen waarvoor zelfs qua salaris een uitzondering gemaakt kan worden. De gedachte achter het salarisplafond is juist dat je jonge jongens niet te vroeg moet volproppen met geld omdat de meeste daar niet mee om kunnen gaan. En de voorwaarde voor een aankoop is dat het direct een versterking moet zijn voor het eerste omdat je daar vanuit de jeugd nog geen speler kan afleveren. Stel Milik gaat weg. Dan is het geheel in de lijn Cruijff om bijv. Huntelaar te halen voor een jaar of 3, waarmee je 3 jaar de tijd hebt om bijv. Dolberg klaar te stomen.

Bij Bosz en van de Brom heb ik zoiets van; Is Ajax echt zover afgegleden dat ze werk gaan maken bij een subtop trainer? Subtop Nederland welteverstaan. Ik hoop dat ze verder kijken dan deze 2. Het is een beetje hetzelfde als Gudelj ophalen bij AZ of nu Janssen kopen. Dan nog liever een onervaren trainer met wereldklasse uitstraling.

Misschien Hutter? Coach van young boys. Doet het daar goed en in het verleden ook goede reslutaten bij salzburg gehaald

Misschien een keer tijd voor een buitenlandse trainer.een keer heel iets anders.

12 mei 2016 om 15:01

Beilsa, martinez of san paoli?

Wel wat duurder maar denk wel dat deze succes brengen.

12 mei 2016 om 15:56

Die trainer van AA Gent. Geweldige trainer

Ik denk dat een buitenlandse coach ook prima kan bij Ajax. Iemand als Brendan Rodgers of David Moyes zou prima bij de club passen en hebben eerder aangegeven van het Nederlandse voetbal te houden

12 mei 2016 om 14:34

Zijn duur denk ik.

12 mei 2016 om 14:38

Niet geschoten is altijd mis. McClaren kwam ook een paar jaar geleden naar FC Twente nadat hij bondscoach was geweest

Ik vind laudrup een mooie en geschikte kandidaat, aanzien, kent ajax, spreekt Nederlands? En.een zeer groot voetballer

12 mei 2016 om 15:27

Die heeft ruzie met ajax over belastingen van 97. Jammer uitstekende kandidaat

12 mei 2016 om 14:44

Rijkaard

Bosz word het dus niet , want die houd van aanvallend voetbal.
Ik zou het niet weten welke coach oeverloos rondtikken predikt.

Als het Bosz of Van der Brom wordt zal het een flop worden, als het Van Gaal of Rijkaard wordt zal het top worden. Maar gezien de onkunde bij de beleidsbepalers van Ajax zullen ze wel voor de eerste optie gaan.

Genoeg goede trainers voorhanden voor Ajax , maar Bergkamp gaat het niet worden want die gaat niet mee met uitspelen Europees voetbal ivm vliegangst .
v/d brom niet halen raakt snel in de stress als het tegen zit en vertoont dan irritant gedrag .
Bosz komt dan wel niet sympathiek over maar heeft wel verstand van het spel , met v Gaal haal je natuurlijk wel top binnen , maar is te dominant voor de huidige mensen die het beleid bepalen .
Adriaanse ook dominant en ligt ook snel overhoop met andere .
Ajax zal snel moeten handelen want voorronde CL start al in juli , nieuwe trainer en spelers snel halen .
Bosz kan in korte tijd een selectie naar zijn hand zetten , dat heeft hij al bewezen bij Vitesse met beduidend minder kwaliteit aan spelers .
Bosz is optie nummer 1 , en anders Seedorf met Bergkamp en Kluivert erbij als assistenten .
Seedorf kan ook positief zijn ivm aankoop spelers , Seedorf is wereldwijd een grote naam en kunnen spelers doen kiezen voor Ajax . Maar Seedorf is ook wel een baasje die graag de regie wilt voeren dus het wordt spannend wie het gaat worden .

Als ik die Van der Sar hoor praten zakt mij de moed al in de schoenen. Hij kon geweldig keepen, maar je kunt toch niet verwachten dat hij plotseling slimme beleidsmatige dingen gaat zeggen zodra je hem een pak met een stropdas aantrekt. Ik hoop dat er in het beleidsmatige/organisatorische deel van Ajax ook wat verschuivingen gaan plaatsvinden.
Dat Frank de Boer klaar is bij Ajax kan ik me wel iets bij voorstellen. Hij heeft het met redelijk beperkt materiaal toch erg goed gedaan. Het lijkt me nu een goed moment om een deel van al die miljoenen op de bank aan te wenden om de selectie te versterken. In Nederland maken 1 of 2 topaankopen al een wereld van verschil.

De F-side heeft al laten weten dat ze Peter Bosz niet zien zitten. Dus ik denk dat hij het heel moeilijk zal gaan krijgen als hij een mindere fase zou hebben mocht hij de coach worden. Frank de Boer had het nodige krediet maar dat zal Peter Bosz zeker in het begin nog niet hebben.

12 mei 2016 om 17:17

Ach, toen Vermeer naar Feyenoord ging werd hij ook uitgekotst en uitgescholden en kijk nu. Mocht Peter Bosz komen en hij wint de eerste 3-4 wedstrijden met misschien nog aantrekkelijk voetbal ook kraait er geen haan meer naar.

Persoonlijk zie ik liever Peter Bosz dan John van den Brom. Maar dat baseer ik puur op gevoel. Misschien komt het door de "wiebelige" houding van John van den Brom, maar ik krijg altijd een zenuwachtig gevoel van John.

12 mei 2016 om 18:45

Ja klopt maar je weet gewoon als hij slecht zou beginnen door zich niet te kwalificeren voor de Champions League, wat lastig genoeg wordt, dat de harde kern al gaat morren.

Allemaal onzin om te roepen dat de nieuwe trainer een Ajax verleden moet hebben, al die holle roepen om iemand die Ajax al kent blablabla...een nieuwe trainer moet de capaciteiten hebben, meer niet.

12 mei 2016 om 15:39

Bij Ajax spelen ook bepaalde sentimenten mee.

12 mei 2016 om 16:58

Klopt, maar ik als Ajacied veeg daar konten mee af. Sentimenten zijn mooi, maar helpen je niet aan prijzen.

Stop met roepen om rijkaard die gozer is al acht jaar gestopt met de voetbalwereld.

Danny Blind.. win win situatie

Ik zou die trainer van Gent proberen te halen.

Henk ten Cate, Seedorf, Capello, Laudrup, miss toch nog Jonk proberen

Edwin moet nu direct zowel Rijkaard (hoofdcoach) en Seedorf (assistent) polsen. Met dit duo en met Bergkamp en Kluivert voor de jeugd zou dit een droom zijn voor zowel de fans als de (toekomstige) spelers. Hiermee vergroot Ajax de internationale uitstraling en behoudt je de echte clubcultuur! Laten we het hopen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren