Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Directie van Ajax is verdeeld over toekomst van De Boer’

Laatste update:

Frank de Boer heeft altijd nauwelijks ter discussie gestaan binnen Ajax, maar volgens de NOS is dat na het mislopen van het kampioenschap veranderd. Binnen de directie zou er namelijk verdeeldheid heersen over de 45-jarige hoofdtrainer, die nog tot 2017 vastligt.

/

“De ene directeur hoopt dat De Boer blijft, terwijl de ander zakelijker denkt en een goede afkoopsom bij vertrek ook prima vindt”, zo meldt de publieke omroep woensdagavond. Directeur marketing Edwin van der Sar, tevens voorzitter van het technisch hart, laat weten zich geen zorgen te maken.

“De Boer gaat vrijdag gewoon mee naar China”, doelt de oud-doelman op de oefentrip van de Amsterdammers. De Boer heeft zelf aangegeven dat hij weet waar zijn toekomst ligt, maar vooralsnog heerst er dus nog geen duidelijkheid in de Amsterdam ArenA.

Denk jij dat Frank de Boer wil vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig deze onzekerheid. Gun die man gewoon een waardig afscheid. Hebben beide partijen het meest aan. Tussen Ajax en De Boer is het over, chemie ontbreekt overduidelijk en zelfs de supportersvereniging wilt dat hij vertrekt.

11 mei 2016 om 21:31

Het is inderdaad wel een beetje klaar nu. Hoop dat hij een waardig afscheid krijgt, en een mooie club elders vindt. Ik ben vooral benieuwd naar zijn opvolger, ik hoop vooral op Van den Brom eigenlijk.

11 mei 2016 om 21:58

Ik hoop persoonlijk op Peter Bosz als opvolger. Frank zijn tijd is voorbij naar mjjn mening. Ik hoopte al dat Bosz deze winter kwam, toen hij naar Arabie ofzo ging. Echter kwam hij toen niet, hoop nu wel. Ik vins Bosz namelijk een geweldige trainer en denk dat zijn speelstijl heel goed bij Ajax past!

11 mei 2016 om 22:00

van den Brom.... Ajb man.
Die kon Anderlecht al niet aan dus laat staan dat hij Ajax aan zou kunnen.

Gewoon iemand met status en gewicht dat komt kijken bij een club zoals Ajax

Rijkaard is mijn gedroomde nieuwe coach, samen met een goede veldtrainer (Bosz)

11 mei 2016 om 22:03

Lol gast israel of arabie zoals jij het noemt zijn wel twee hele grote verschillen... Maar goed het is wel vreemd dat na het mislopen van de titel de Boer nu door elke ajax supporter aan de kant geschoven wordt.

11 mei 2016 om 22:15

Israel zit sjokvol met arabische israeliers. Dus dat verschil valt wel mee.

11 mei 2016 om 22:23

Het meerendeel is al tijden klaar met het tijdperk de Boer hoewel hij alle lof en respect verdient voor wat hij heeft neergezet bij Ajax.

Frank rijkaard ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van, was ook de trainer die het niet aan de praat kreeg bij Sparta. Bij Barca die successen boeken met dat materiaal vind ik minder lastig als uitblinken bij Sparta. Peter Bosz heb ik ook mijn twijfels over, ik hoop vooralsnog dat Stam naar voren word geschoven met een goede assistent. Hij kent de jeugdopleiding en wat er op het punt staat om door te breken.

Laten we met z'n alle hopen dat de volgende trainer iemand word met affiniteit met Ajax en die graag attractief voetbal speelt, dat gaat bij mij nog voor resultaat.

11 mei 2016 om 23:02

Rijkaard met Bosz als veldtrainer gaat nooit gebeuren. Bosz blijft dan sowieso liever hoofdtrainer in Israël. Van den Brom doet het nu goed bij AZ, Koeman faalde ook ooit bij Valencia en heeft zich daarna herpakt.

11 mei 2016 om 23:29

Slaaf israel is omringt door arabische landen

12 mei 2016 om 00:12

Israel is officieel niet eens erkend als een staat en bezet Palestina. Noem het gewoon Palestina. En dat is een Arabisch land.

12 mei 2016 om 00:59

Israel is door vrijwel alle landen buiten de Arabische staten erkend. Zelfs door Turkije

11 mei 2016 om 21:36

Tussen de boer en Ajax over? Elk jaar vraagt iedereen zich af of hij blijft. Elk jaar blijft het gissen. Ook dit jaar. Hij blijft gewoon en krijgt de aankopen die hij wil. Het is maag een scenario..

11 mei 2016 om 21:55

Ik vind dat Overmars solidair moet zijn en ook moet opstappen. Hij is verantwoordelijk voor de onevenwichtige selectie. Ik heb het wel met De Boer te doen, maar het gaat niet op deze manier. Of de gewenste aankopen komen, verwacht ik niet. Overmars is niet in staat om directe versterkingen te halen.
Deze zomer zal je vast weer weken lang de naam Sisto horen. Plan B is er vast dan weer niet en gaan we weer onvoorbereid net als afgelopen jaar de voorbereiding van de CL in.
Iwat ik al eerder zei, het missen van de titel gooit ons weer twee jaar terug

12 mei 2016 om 08:23

Inderdaad. Ik heb laatsts een interview met Brands gelezen waarin hij zegt dat indien Ajax al de miljoenen verdiend in de CL de laatste jaren verstandig in de selectie hadden geinvesteerd, het verschil met PSV onoverbrugbaar zou zijn geworden. Ajax zou dan een soort van Bayern in Nederland zijn geworden.

Maar nee.. Kijk toch eens wat een potje ze ervan gemaakt hebben.. PSV is ze zelf voorbij gestreefd en als dit beleid zo blijft wordt PSV het Bayern van Nederland. Erg he?

11 mei 2016 om 21:51

nou dat wil wat zeggen dat zelfs de supp.ver. wil dat hij vertrekt!!

Wat een ego's in die directieraad. De Boer is gewoon een absolute toptrainer waar Ajax veel aan te danken heeft. Meer dan aan al die directeurtjes bij elkaar. Succes Frank!

11 mei 2016 om 21:36

Helemaal eens met hellimond. Frank is een topper, goeie trainer, echte ajacied en een sympathieke kerel. Dit seizoen was op de laatste wedstrijden na ook eigenlijk prima. Volgend seizoen iets beter.

11 mei 2016 om 21:39

Inderdaad en dan serieus nog het lef hebben om een afkoopsom te vragen. Die laat je toch gewoon gratis de deur uitlopen voor zijn bewezen diensten. Zijn wissels waren inderdaad niet sterk zondag maar als de spelers van Ajax met dezelfde energie hadden gespeeld die hij altijd heeft waren ze allang kampioen. Ook de spelers die hij tot zijn beschikking heeft zijn helemaal niet zo super: Het middenveld mist een creatieve speler nu staan er eigenlijk alleen maar box to box middenvelders die zeer goed zijn hoor maar er is niet echt een speler die vaak slimme steekpassen heeft en de aanval is ook gewoon ondermaats 1 spits kan gewoon niet. Peter Bosz of John van den Brom zou het echt niet beter doen dan de Boer.

11 mei 2016 om 22:23

Ze hebben toch een creatieve speler op de bank? Sinkgraven? Dus kom aub niet met zwakke argumenten

11 mei 2016 om 22:45

Haha dit meen je niet! Sinkgraven kan met alle respect niet eens uitblinken bij jong-Ajax in de JL dus die moeten we niet super serieus nemen. Het middenveld van Ajax is zeker niet zwak maar ze hadden afgelopen zomer Ziyech moeten halen in plaats van Gudelj omdat die toch een beetje hetzelfde type als Bazoer en Klaassen is.

11 mei 2016 om 21:42

hij is in mijn optiek absoluut geen top trainer. Hij kan niet met persoonlijkheden omgaan en hij maakt spelers niet beter. Onder druk zie je dat hij de domste beslissingen neemt. Hij zoekt duidelijk spelers die naar zijn pijpen dansen. Hij denkt veel te verdedigend en komt met veel te belachelijke argumenten bij een verliespartij zoals "zij parkeren de bus en dat kan je niet uit elkaar spelen". nope, geen toppee

11 mei 2016 om 22:29

Mocrodamsco: amen! Hij heeft veel domme keuzes gemaakt en met alle respect voor jullie cultuur, hij kan daar niet mee overweg. Arabische mensen zeggen toch vaker wat op hun tong ligt en Nederlands mensen 'slikken' dit vaker in.

Hoewel hij fantastische resultaten heeft geboekt de afgelopen jaren is het voetbal op het veld alleen maar minder geworden en minder risicovol. Niemand durft meer een steekpass te geven zonder toestemming van de trainer en al helemaal te zwijgen over het 'niet eens zijn met de trainer'.

Het mooiste voetbal hebben wij gezien onder Jol de afgelopen 10 jaar maar het resultaat van de boer mag er absoluut zijn

11 mei 2016 om 23:57

Mooiste voetbal onder Jol?? ? Dit was fc Suarez. Dit voetbal leek helemaal nergens op. Was alleen bal naar vore schieten en hopen dat suarez er iets mee deed.

12 mei 2016 om 00:39

Ben het helemaal je eens, Ajax heeft heel veel aan hem te danken. Maar als het al zo ligt in de directie dan is ook beter om te gaan. Toedeledoki.

bij twijfel nooit doen..oftewel frank hou de eer aan jezelf en kijk naar Valencia,everton...

ik ben al een paar jaar klaar met deze gozert.
Had m graag uit willen zwaaien met een titel maar gewoon wegwezen en laat iemand komen die wat leuker voetbal op de mat laat gebeuren.

wegwezen ook met al die ideale schoonzonen. De Veltmannetjes en Klaassentjes.

weet je wat, opzouten met heel Ajax. ben er helemaal klaar mee.

11 mei 2016 om 21:35

Ik vind het ook gek dat niemand zich echt profileert binnen de selectie. Iedereen is 'gelijk' en 'even belangrijk' maar ik zou toch graag een mannetje zoals Sneijder zien die zijn mond open doet.

12 mei 2016 om 00:20

Medellin

En dat is nu juist de fout van De Boer. Uitblinkers mogen zichzelf niet zijn. De Boer ziet liever een tikkie breed dan een actie met risico. En daar gaat het vaak mis met Ajax.

De Boer wil zoveel mogelijk balbezit houden, individuele acties houdt hij niet van.

12 mei 2016 om 21:19

Dit heb ik ook al eerder aangekaart. Enkel snap ik wel waarom dat zo is. De Boer probeert een team te vormen waarvan iedereen makkelijk vervangbaar is door een vervanger en het niveau van de hele ploeg niet daalt.

Wanneer je de nadruk gaat leggen op 2 of 3 individuele spelers die heel goed zijn en de rest in dienst van hun moet spelen en wanneer die spelers eens weg vallen, dan is het overall niveau van je team ook minder.

11 mei 2016 om 21:37

Ik vind 'ideale schoonzoon' Veltman anders een uitstekende speler die nog steeds met de week beter wordt. Echte ajacied ook.

11 mei 2016 om 22:08

hou toch op man haha.. Veltman mag alle god op zn blote knieën danken dat hij bij Ajax mag spelen..dit geldt idem voor Klaassen en Viergever. de lat wordt veel te laag gelegd.

11 mei 2016 om 22:14

Klaassen? Klaassen is een van de betere uit de eredivisie en bijna alle goals is hij bij betrokken. Ik denk niet dat je heel veel naar Ajax kijkt

11 mei 2016 om 22:03

Dat is het probleem van de Boer.
Hij dult geen andere mening.
Kijk naar Janssen.
De reden dat hij vertrok is vanwege zijn persoonlijkheid. Daar kon de Boer niet tegenop.

11 mei 2016 om 22:18

El Hamdaui ook. Zivkovic, El Azzouzi,

11 mei 2016 om 22:24

Kishna

Vind het zelf ook lastig te beoordelen.

Aan de ene kant is hij behoorlijk succesvol met 4 landstitels. Echt geweldig. Zeker als je ziet dat hij kwalitatief toch niet de beste selecties had.

Aan de andere kant is het niet om aan te zien geweest. Zo'n 80% van de wedstrijden wat gewoon slecht, ook wedstrijden waarin vaak gescoord werd, waren vaak niet entertaining.

Dus:
als hij blijft: top! grootste kans op kampioenschap
als hij niet blijft: top! grootste kans op mooi voetbal

Dit schiet weer lekker op! Nu weten we nog niks en worden we nog langer aan t lijntje gehouden! Of zeg dat je vertrekt of zeg dat je blijft, deze keuze word continu uitgesteld om moe van te worden ondertussen! Dat FdB niet meer het volledige vertrouwen geniet zegt al genoeg, lijkt mij het beste voor hem om te gaan! Er word zoals gewoonlijk toch niks gekocht van waarde, en daarmee lijkt wederom Europees succes uitgesloten voor Ajax! Als FdB slim is pakt hij ze spullen en gaat ergens anders aan de slag, als hij opnieuw een slecht seizoen draait zal er geen enkele club van kaliber nog interesse in hem hebben! Heeft Ajax weer een gezicht gegeven, maar ook saai voetbal! Enige puntje is dan alleen wel wie moet hem opvolgen, denk dat er maar weinig trainers interesse zullen hebben voor zijn baan, je moet het met een jeugd elftal doen omdat geld belangrijker is dan presteren bij Ajax.. word vast weer een gezellige soap allemaal!

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat hij nog lang blijft. Over de laatste pot van het seizoen kun je discussiëren maar ik vind het verder een uitstekende trainer. Het was gewoon een erg sterk seizoen. Niet elke pot was even spectaculair maar de cijfers zijn meer dan prima. Volgend jaar iets beter!

Maar wat wil Frank de Boer nu zelf? Uit bovenstaand gegeven
begrijp ik dat hij wil blijven of gratis de deur uitlopen...
Of ben ik nou zo dom;-)) Het is wel echt es Ajax, we kopen
om vervolgens niet te kopen...hij gaat, maar hij gaat niet...

Ik weet het nog niet zo zeker, als Ajax kampioen was geworden was Frank weggeweest denk ik maar ik denk niet dat hij met een tweede plek afscheid wilt nemen. Ik hoop persoonlijk dat hij nog een laatste jaartje blijft en een paar klasse aankopen maakt. Volgend seizoen kampioen proberen te worden en in ieder geval de champions league halen.

Overigens vind ik wel dat, losstaand van de keuze die hij gaat maken, Frank toch een enorm groots afscheid verdient, wat hij voor de club heeft gedaan in 5 jaar is ongelooflijk

Ben ik de enige hier die niet wil dat Frank vertrekt?
Als hij wel weg gaat hoop ik dat Bosz komt!

11 mei 2016 om 21:41

Denk als de Boer vertrekt dat Ajax nog verder weg zakt.

11 mei 2016 om 21:43

Ik wil ook niet dat hij weggaat.. Het spel wordt steeds beter en hij behaalt topresultaten. Het laatste wat we nu nodig hebben is onrust bij het bestuur en trainer

11 mei 2016 om 21:48

En dan lekker in grote wedstrijden en in de EL aanvallend voetbal spelen en vol op je bek gaan. Nee er moet een trainer komen die ook 4-4-2 in sommige potjes durft te spelen en die ook weet welke spelers er moeten komen. Ziyech, spits, rechtsbuiten en eventueel een beest als Mbia voor de vdm.

11 mei 2016 om 22:05

Alsjeblieft geen 4-4-2. Voetbal met 4-3-3 blijft het mooist mits juist uitgevoerd, en dat mist eraan.

11 mei 2016 om 22:06

Ik heb al vaak genoeg aangegeven dat ik wil dat hij blijft. Al is het on deze Ajax held het afscheid te geven die hij verdiend.

Misschien een gekke gedachte maar waarom haalt Ajax Seedorf niet terug. Te beginnen als assistent of trainer van jong Ajax om zo klaar gestoomd te worden.

11 mei 2016 om 22:23

Mar daar noem je het probleem Ajax is niet gemotiveerd tegen die 'kleinere' nietszeggende teams in de El. En die kleinere teams willen zich wel bewijzen tegen Ajax. Het zelfde verhaal in een poule wedstrijd als Ajax speelt tegen Barca, Barca vindt het wel goed en Ajax knalt er vol op om zich te bewijzen.

11 mei 2016 om 21:48

Younes waardeloos? Die is na de winterstop met afstand de beste Ajacied gebleken en de beste linksbuiten van Ajax sinds jaren. Sinkgraven was, op zijn te dure transfersom na, een hele logische aankoop. Alleen De Boer is koning in het verpesten van de talenten van de spelers omdat alles bij hem om betrouwbaarheid en controle draait. Creativiteit en eigen initiatief is onmogelijk bij De Boer, en daarin blink Sinkgraven juist uit. Is het dan de schuld van Overmars dat de talentvolle Sinkgraven niet functioneert? Denk het niet.

Milik en Younes voor nog geen 5 miljoen gehaald, terwijl beide denk ik nu meer dan 20 miljoen zullen opleveren. Prima werk van Overmars, die ook te maken heeft met een RvC die geen geld durft uit te geven.

11 mei 2016 om 21:59

Pfff, inderdaad zeg. Youness vond ik vanaf dag 1 dat hij er was een verademing. Lekker zijn tegenstander opzoeken en zowaar er af en toe voorbij gaan ook. Daarnaast pakt hij nu ook nog eens een goaltje mee. Eindelijk eens een onvoorspelbare speler die binnendoor of buitenom kan en acties durft te maken. Als je van zo'n speler niet kan genieten houdt je niet van het orginele ajax-spel. En dam te bedenken dat younes nog jong is en flink kan groeien.

11 mei 2016 om 22:08

Younes meer dan 20 miljoen opleveren? Op welke gronden zou Overmars een dergelijk bedrag rechtvaardigen? Geen club die meer dan de helft wil betalen, als ze al zover zouden willen gaan.

11 mei 2016 om 22:20

Sorry hoor maar De Boer had Eriksen het vertrouwen gegeven en die had voldoende creativiteit. Fischer ook in zijn eerste jaar trouwens

11 mei 2016 om 22:31

Ik zeg dat Younes én Milik gezamenlijk 20 miljoen kunnen opleveren. Lijkt me best realistisch.

11 mei 2016 om 22:07

Toen je de naam Younes noemda was je niet meer serieus te nemen.
Die jongen is waarschijnlijk dd belangrijkste aanvaller van Ajax.

11 mei 2016 om 22:25

Younes vind ik dus echt heel goed, eindelijk een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Verder wel met je eens.

Nou dan weten we nog niks. En daar wacht je heel de dag op Overmars zou die centen wel weer zien.

De Boer blijft gewoon denk ik, al hoop ik het niet met alle respect.

Ach het is gewoon klaar nu want nog een jaar dit schijtvoetbal gaan de supporters niet meer pikken denk ik het was dit seizoen iets beter dan vorig jaar maar nog altijd onvoldoende met als dieptepunt afgelopen zondag , hij heeft er alles aangedaan om geen kampioen te worden door iemand eruit te halen met 21 goals en 8 assists en met zijn belachelijke tactiek tegen FC Utrecht met 3 verdedigers dat zijn al 4 punten waaraan de Boer gewoon mede schuldig is , geen CL je loopt zomaar 15 tot 20 miljoen mis nu zit je in de voorronde CL bijna onmogelijk om die te halen nee het is gewoon klaar nu tijd voor iets anders .

Ik had toch wel verwacht dat er wat meer credits voor Frank de Boer zouden zijn! De beste man heeft ajax vier titels in 6 seizoenen gebracht! Moest opereren in een moeilijke en onrustige omgeving rond het eerste elftal maar daar heeft hij nooit iets over naar buiten gebracht wat ik altijd heel netjes vond.

Als PSV-supporter begrijp ik dit niet helemaal.

11 mei 2016 om 22:12

Als Ajacied wil je graag vermaakt worden met attractief voetbal. Er is niets ergers om te horen dan complimenten voor een andere eredivisieclub die "het frisse, creatieve aanvallende spel vertoond wat Ajax eigenlijk zou moeten laten zien" zoals AZ een paar jaar geleden met Martens e.d. Als je dan Ajax 90 minuten lang als zoutzakken de bal ziet rondspelen zonder enig idee hoe de tegenstander aan te pakken, trek ik mijn haren uit mijn hoofd. Al win je dan uiteindelijk toch door één of twee momentjes. Als ik, om voor mijzelf te spreken,van zoiets bijzonder opgewonden zou worden, zou ik wel fan worden italiaans catenaccio voetbal. Bah

Het is veel belangrijker dat de organisatie van Ajax op de schop gaat. Van Hennie Henrichs tot Theo van Duivenbode, van Orlando Trustfull tot Ladru, van Overmars tot Van Sar en als laatste pas het technische hart en De Boer. Een grote schoonmaak is nodig om Ajax weer gezicht te geven. Met de huidige directie en beleidsbepalers zal er nooit meer op Ajax waardig niveau gepresteerd worden.

11 mei 2016 om 21:47

Ajax is door en door rot van binnen en dit zal blijven dooretteren als hier niet wat rigoureus aan gedaan wordt.

De Boer kan je niks kwalijk nemen.

Hij vroeg juist om 2 versterkingen voornamelijk in de spits positie.
Als meneer Overmars en co. hun hand op de knip houden zullen eindgebruikers coaches het beter doen met directe spelers materiaal.

2 of 3 gerichte aankopen waar je echt wat aan hebt ( dus geen talenten die je zelf al hebt lopen en daar 7 mil voor betalen ), dat helpt al een heleboel denk ik.

11 mei 2016 om 22:00

Hij kan eisen stellen . Die spelers komen en anders ben ik weg . Had hij eind vorig seizoen moeten doen maar dat durft hij niet. Zal zelf wel weg gaan als het seizoen begint en Ajax geen goede vervanger meer kan halen en fan blij moeten zijn met Trustfull of Bergkamp als trainer.

11 mei 2016 om 22:51

Ajax is zijn club en een oude liefde en Overmars is een goede kennis en vriend. Dan stel je deze eisen logische wijs niet. Dat het niet zakelijk is, is dan weer wat anders. Daarom ben ik nooit fan geweest van oud voetballers die in dezelfde generaties met elkaar gevoetbald hebben een club leiden. Het is ergens een oud-vrienden clubje.

Daarbij snap ik totaal niet waarom De Boer weg moet. Hij is de laatste trainer die nog reële successen met Ajax heeft geboekt. En dat met zo'n dergelijk zwak elftal wat totaal niet in balans is op veel posities en ervaring in het elftal nodig heeft. Als je kijkt wat alle andere trainers gehad hebben: Jol had El Hamdoui en Suaréz, Van Basten Huntelaar, Suaréz, Kenneth Pérez, Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel. Dat waren dragende en belangrijke spelers. Ajax heeft op dit moment alleen Klaassen, Milik en Bazoer die laatste halfjaar zich al minder liet gelden. ( Wat wil je ook het is een talent).

Ik ben Psv liefhebber en ik zeg: ben blij met de Boer. Daar win je zeker nog veel prijzen mee als Ajax zijnde. Op dit moment zijn er sowieso geen fatsoenlijke vervangers klaar die haalbaar zijn. En de Boer is met iets bezig. Ik zou ondanks alle prijzen die Psv heeft vergaard afgelopen jaren Cocu met gemak willen inruilen tegen De Boer. Die zou met de Psv selectie véél verder komen. Zou veel meer uit de selectie kunnen halen. Sterkere persoonlijkheid, meer uitstraling, betere trainer. Alleen het wisselbeleid is zwak van de Boer.

Waar ik de Boer makkelijk een top club zie trainen over een aantal jaar, zie ik Cocu dat helemaal niet doen. Voor mijn gevoel zit hij aan zijn plafon. Heeft niks speciaals.

Koop dan een paar echte spelers.
Zelfs Palermo met 10 trainers per jaar kan grote talenten ophalen..
Wakker worden

als er wat beter komt mag die vertreken zo niet gewoon proberen te behouden. en geen peter bosz ofzo meer het kaliber rijkaard van gaal co adriaans die kant op hoop ik. maar er moet meer gebeuren in amsterdam je kan de handvat van een mes veranderen maar de mes blijft altijd. er moet gewoon wat ervaring in het team. frank moet ook minder wisselen en zich een beetje aanpassen aan matcho types dan heb je een wereld coach.

Ik begrijp niks van de verwarring die gezaaid word nu. Frank weet wat hij wil, waarom weten wij nog niks dan? Zijn ze bij de Directie bezig om de exit van Frank in te pakken zodat het mooier gaat lijken dan het is of is het wat anders? Van mij mag hij zowel vertrekken als blijven. Vertrekt hij dan ben erg benieuwd wie zijn opvolger gaat worden. Blijft hij aan, tja dan moet er wel wat gebeuren op het gebied van aankopen. Ben hoe dan ook erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Hoop in ieder geval op zo snel mogelijke duidelijkheid.

11 mei 2016 om 22:12

Wat we weten is dat ie weg wil. Zou hij willen blijven dan was dat bekend gemaakt, nu gaat het erover of hij weg mag en wat er dan betaald moet worden om het contract af te kopen.

11 mei 2016 om 22:20

Ik weet niet of Frank hoe dan ook weg wil. Als hij geen andere job kan vinden die hem aantrekt dan zou hij best nog een jaartje willen blijven. Dat is mijn gevoel.

11 mei 2016 om 23:44

@scorp

Frank heeft een afkoop clausule. Hij kan niet zomaar weg, er moet 2,5 miljoen betaald worden. Daarom is er nu verwarring, zonder die clausule was hij gewoon weg geweest.

In mijn mening is nu vooral het bestuur aan zet. Frank de Boer heeft in zes jaar tijd ons vier titels gegeven. Ja, het voetbal was vaak niet goed, maar keer op keer moest hij het ook doen met een selectie die zeker ook minder was dan die van Psv. Dat het zondag verkeerd is gelopen komt zeker ook door de Boer, maar we vergeten wel dat weken lang Ajax een verdediging had met twee zeer matige spelers in het centrum. Ook Veltman ondanks een aantal goede wedstrijden kan flink door het ijs zakken. Dus ergens is het een wonder dat de Boer met deze selectie tot het laatste fluitsignaal in Doetinchem nog kampioen kom worden. Mijn mening is duidelijk, er moeten zeker 3-4 nieuwe spelers bij. In de aanval, maar ook achterin. Spelers met meer kwaliteit, maar ook ervaring. Waarom zou de Boer dan niet de beste optie zijn? Het bestuur moet Frank eens wat meer kwaliteit geven om mee te werken. Deze trainer heeft absoluut bewezen dat hij met mindere spelers kampioen kan worden. Er hoeft niet met geld gesmeten te worden, maar kom niet nog eens aan met een speler die klaar is met z'n carrière (heitinga) of een houthakker die zelfs niet bij andere eredivisie clubs aan de bak komt (sanogo).

11 mei 2016 om 23:07

helemaal mee eens. en frank mag zich ook wat soepeler opstellen tegen moeilijke jongens en ze niet gelijk afschrijven. en een bezem door de selctie. viergever serrero ricardo van rijnen en zelfs shone en sinkgraven verhuren of verkopen met een terugkoop optie. en gewoon slim goed inkopen. als milik gaat jansen halen of haller. als klaassen gaat haal je ziyech. en ervaring is er zat. snijder huntelaar van persie barazite vlaar bas dost siem de jong nigel de jong ect. dan zit je denk ik heel goed volgende jaar. dan kan je pas oordelen of frank wel of niet geschikt is. dan heb je ook spelers die status hebben en automatisme hebben waar jongen spelers in grote wedstrijden zich aan vast kunnen klampen.

En waarom is die twijfel dan? Die man heeft geweldig gepresteerd en als ze gewoon die twee 'kanonnen' gaan aankopen komend seizoen die echt direct iets toevoegen dan speel je meteen weer mee voor de titel. Je hebt volgens alle analisten een zoveel slechter team dan PSV en je staat er maar 2 punten op achter met een beter doelsaldo ik vindt dat de Boer het prima doet en gedaan heeft en ze hem gewoon moeten behouden en weer een 3 jarig contract moeten geven. Hij kan er toch niet veel aan doen dat zijn basisspelers op het eind van het seizoen op zijn en de aankopen die gedaan waren gewoon breedte aankopen zijn voor over 3 jaar? Ik heb liever dat de Boer blijft en ze de RvC vervangen zodat er wel echte aankopen bijkomen dan nu de Boer eruit schoppen.

11 mei 2016 om 22:29

Vooral die analisten moet je niet serieus nemen. Die krijgen soms al overal jeuk als ze de naam Ajax horen...het verschil tussen beide clubs was minimaal en Ajax had op verschillende posities een betere speler. Ik vind zeer zeker dat men nu eerst de RVC onder druk moet zetten. In mijn mening hebben ze de laatste jaren er zelfs alles aan gedaan om de Boer te laten falen. Keer op keer gingen de beste spelers weg en wat de Boer er voor terugkreeg was meestal niks. Een andere trainer gaat absoluut niet meer uit deze selectie halen.

11 mei 2016 om 22:51

Toch ben ik het daar niet helemaal eens. Ik vind namelijk dat ook de Boer eigenlijk verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid aangezien ik er 100% van overtuigd ben dat zij dit samen beslissen. Dat je beste spelers vertrekken is logisch daar hebben alle topclubs in Nederland mee te maken, meestal wordt je daar ook gewoon minder door, Wat Ajax misschien ook is wat meer moet doen is mislukte spelers terughalen omdat die jongens bij PSV toch wel presteren: Bruma, Lestienne, de Jong, Rekik etc.

11 mei 2016 om 22:59

Eens. Daarbij was er, vooral de eerste jaren, onrust in de tent bij Ajax. De Boer heeft zich hier weinig van aangetrokken en zijn selectie laten focussen op de sportieve prestaties, met succes. Ook de continue kritiek op Overmars vind ik onbegrijpelijk. Hij heeft te maken met beperkte middelen en heeft hiermee prima materiaal gehaald. Milik is een jonge spits die er dit seizoen gewoon 21 doelpunten inlegt. Younes vind ik een enorm nuttige speler met een goede actie, iemand die terug doet denken aan de buitenspelers van Ajax uit het verleden (incl Overmars zelf). Gudelj zorgt voor meer body op het middenveld en heeft nog veel potentie. VD Hoorn en Viergever vielen mij het afgelopen half jaar niks tegen, ook al kan Ajax beter materiaal halen.

Na het fiasco van het mislopen van de titel op de laatste dag, roept iedereen direct weer moord en brand. "er moeten topspelers bijkomen". Als ik kijk naar de verdediging en het middenveld, dan hoop ik dat Ajax alle spelers kan behouden. Zo ja, dan is er niemand uit de basiself aan vervanging toe. Enkel in de breedte zijn er een aantal nieuwe spelers nodig. Ook voorin heb je genoeg opties: Younes, Milik, El Ghazi zijn in potentie gewoon basisspelers. Daar komt bij dat er een hoop talent aankomt, die snel doorstroomt: VD Beek, Cerny en Muric zitten al bij de selectie. Nouri zit er ook aan te komen, Zivkovic kan nog steeds doorstromen en er zijn er meer.

Natuurlijk kun je niet met een elftal van rond de 20 jaar het nieuwe seizoen ingaan. Maar de basis is er. Er is enkel opvulling nodig, liefst met ervaren spelers die hun mond open durfen te trekken.

Een afkoopsom ook prima?! Mijn god, ik dacht het meer over voetbal zou gaan met de oud voetballers aan de leiding. Het tegendeel lijkt waar. Als je afscheid van elkaar gaat nemen prima, een afkoopsom hoort daar niet eens onderdeel van te zijn na 5 jaar trouwe dienst en 4 titels.

11 mei 2016 om 23:46

@afcaxx

Die clausule is willens en wetens opgenomen in zijn contract. Voetballers die gratis weg willen moeten ook een jaar op de tribune zitten tenzij iemand een transfersom betaald. Gold ook voor voetballer die afgelopen jaren titels hebben gewonnen.

Ik zie Frank graag vertrekken, maar het is wel typisch dat de mening van Marc Overmars weer afhangt van kleingeld wanneer het gaat om een van de belangrijkste posities in de club.

We wachten wel af. Wij hebben daar toch geen invloed op. Of zouden ze naar onze mening benieuwd zijn?

De man is een held, Ajax mag in zijn handjes knijpen als hij blijft. Waar teams vaak lijken te drijven op de ingevingen van een of een handvol briljante spelers, functioneert Ajax met de Boer als een team.

Het is heel knap wat Frank De Boer in 5,5 jaar tijd voor elkaar heeft gekregen. Iets waar haast geen enkele andere trainer mee zou zijn weggekomen. De Boer laat Ajax nu al 5,5 jaar niet des Ajax spelen. Geen hoog baltempo. Geen vloeiend combinatiespel. Geen risico's nemen.
Zo'n 10 jaar geleden, toen PSV keer op keer kampioen werd, zeiden Ajacieden nogal vaak dat het antivoetbal kampioen was geworden. Toen speelde Ajax inderdaad nog het leukste / mooiste voetbal van Nederland. Lekker aanvallend en veel doelpogingen en doelpunten.

De afgelopen 5,5 jaar is daar veel aan veranderd. Na 4 kampioenschappen op rij met een miniem aantal benodigde punten, is het nu voor het 2e jaar op rij misgegaan voor de Amsterdamse club. In tegenstelling tot zo'n tien jaar geleden, zijn er nu geen verhalen dat het antivoetbal heeft gewonnen. Het is juist het voetbal dat voor de 2e keer op rij kampioen is geworden. Het minst aantal doelpunten tegen en het meest aantal keer de 0 gehouden is nu juist waar Ajax in uitblinkt, daar waar PSV uitgerekend thuis tegen Ajax de uitbreiding van het record "minimaal een doelpunt gezet in op elkaar volgende wedstrijden" zag eindigen.

Van een mini Barcelona naar catenaccio in 5,5 jaar tijd. Hij was er nog bijna mee weggekomen als er afgelopen zondag was gewonnen uit bij De Graafschap. Kampioenschappen maken blind.

Ik vind dat FdB zeer fatsoenlijk behandeld moet worden. Geef hem wat hij wil of laat hem goedkoop gaan. Toen de club in brand stond bij de bloederigste fluwelen revolutie uit de historie bleef hij kalm en maakte ajax 4 x op rij kampioen. Als je dan geen heldenafscheid verdient, wanneer dan wel?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren