Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz ontkent gesprek met Overmars: ‘Het is nonsens!’

Laatste update:

Peter Bosz zou vorige week dinsdag in een hotel met directeur spelersbeleid Marc Overmars hebben gesproken over een mogelijke overstap naar Ajax, maar de trainer van Maccabi Tel Aviv ontkent dinsdag in een interview met ONE dat er iets speelt.

/

“Ik denk dat dit iets is dat hier in Israël is verzonnen. Ik zit bij Maccabi, dat is mijn club. Je moet niet alles geloven wat er over mij wordt geschreven. Het is nonsens”, aldus de 52-jarige Bosz. “Laat ik heel duidelijk zijn: als ik mijn spelers vraag om zich op de wedstrijden te concentreren, dan zou ik een heel slecht voorbeeld geven wanneer ik praat over wat dan ook. Dat doet ik niet. Dat is niet eerlijk, dat zou respectloos zijn naar de supporters en de club. Ik denk alleen maar aan de wedstrijden en aan niets anders. Geloof me, aan niets anders!”

Het Algemeen Dagblad schreef dinsdagochtend nog dat Ajax-bestuurder Overmars ‘gecharmeerd’ is van de voormalig trainer van onder meer Vitesse. Bosz heeft bij Maccabi overigens nog een contract tot de zomer van 2017 en zijn jaarsalaris bedraagt naar verluidt acht ton exclusief bonussen.

Zou Peter Bosz een geschikte opvolger voor Frank de Boer zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mocht hij alsnog trainer van Ajax worden staat hij mij er al meteen slecht op na dit bericht.
Ontkennen is 1, op deze manier geloof ik hem en moet hij het niet flikken te liegen.

10 mei 2016 om 15:55

Dit is hetzelfde als de Boer zou doen. De rust bewaren.
Ik geef hem groot gelijk om niks te zeggen en de rust te bewaren.
Had hij toegegeven dan was de rust voorbij.

10 mei 2016 om 16:02

Hij zegt dat hij nu niet in gesprek is. Dan kan hij nog steeds trainer van Ajax worden, bijvoorbeeld als ze na het seizoen gaan praten. Tot wanneer loopt het seizoen in Israel eigenlijk?

10 mei 2016 om 16:15

Nog 2 wedstrijden te gaan in de competitie.
Titel is zeer onwaarschijnlijk dat we die gaan pakken. Heeft niks met Bosz te maken dat Maccabi 2e gaan worden dit seizoen.
We staan wel nog in de bekerfinale, dus dat zou al leuke prijs voor Bosz zijn.
Hoop dat Bosz gewoon bij Maccabi blijft en volgend seizoen landskampioen gaat worden. Wie weet tekent ie bij om net als dit jaar Champions League te gaan spelen met Maccabi.

10 mei 2016 om 16:31

ik vind het een grote gok im met deze man in zee te gaan. misschien rijkaard polsen als die zin heeft. die heeft meer ervaring komt van ajax. van gaal kan je proberen cruif is er nu niet die in de weg kan lopen. seedorf is een optie wie heb je nog meer? co adriaans. iemand die ook een naam heeft vooral als je spelers wil aantrekken buiten nederland die dat exrtra kunnen bringen wat nu zo een beetje ervaring. snijder huntelaar van persie vlaar ziyech haller jansen opties zat denk als je maar geld trekt.

10 mei 2016 om 16:32

Klopt, maar je weet wat ik bedoel. Als hij nu op deze manier stellig ontkent en juist door die redenen zou het zo kunnen dat hij dit ook zo doet als hij bij Ajax werkt en een andere club interesse toont.

Zoals ik zei: ontkennen hoort bij voetbal, die manier hoe hij reageert is anders.

10 mei 2016 om 17:13

Rijkaard heeft al nee gezegd

10 mei 2016 om 17:46

"cruif is er nu niet die in de weg kan lopen"

Wat een respectvolle opmerking......

10 mei 2016 om 18:53

afcamta1, weet jij toevallig ook hoe de situatie was toen Bosz instapte? Aangezien je zegt dat het niks te maken heeft met Bosz dat de titel (waarschijnlijk) niet gewonnen wordt.

10 mei 2016 om 18:57

moet ik huilen dan zijn de harde feiten toch? met alle respect voor johan en zijn familie. heeft niks te maken met medelijden maar puur wat belangrijk is voor ajax. of wil je een beetje moraalredder uithangen?

11 mei 2016 om 08:21

Je hoeft niet te huilen, maar je zou wel respect moeten hebben.
En dat heb je blijkbaar niet, net als verstand overigens door te zeggen dat Cruijff in de weg loopt.

Alles waar nu commentaar op is, de aankopen, de speelwijze is alles waar de van Gaal adepten voor staan.
Cruijff zn hand kan je zien door Jonk in de bovenbouw, waar prachtig voetbal werd gespeeld en die bijzonder talentvol is.

11 mei 2016 om 10:34

@Dennino: 1 punt achter op Beer Sheva. Nu zijn dat er 5. Bosz heeft ook nog met Maccabi bovenaan gestaan vorige maand. Maar voor Bosz zat er een trainer die meer een verdedigende instelling had dan het aanvallende van Bosz. Dus die spelers van Maccabi moeten gewoon enorm wennen aan dit systeem. Het zit Bosz ook niet echt mee. Er worden elke wedstrijd een bizar aantal kansen gecreëerd, maar op de cruciale momenten wil die bal er niet in. Hele vreemde periode geweest dit. Altijd veel meer balbezit, doelpogingen etc etc maar uiteindelijk gelijkspelen (Bosz heeft nog geen wedstrijd verloren sinds zijn komst.

11 mei 2016 om 16:18

Bedankt voor de uitleg! Dan is volgend seizoen wel een goed meetpunt natuurlijk of die het waar kan maken bij een topclub. In dat perspectief gezien wellicht ook niet zo verstandig voor zowel Ajax als Bosz om met elkaar in zee te gaan.

12 mei 2016 om 15:26

@afcamta1 dit is echt exact het levensverhaal van Vitesse (onder Bosz) wat je hier beschrijft. Zet je toch aan het denken

12 mei 2016 om 16:26

Klopt eigenlijk wel ja. Niet eens echt bij stil gestaan haha.
Zoals ik al eerder zei, zou Bosz eigenlijk gewoon bij Maccabi moeten blijven.
In ieder geval zijn contract uitdienen. Speelt ie aankomend seizoen Europa League, wat ie met Vitesse ook nooit heeft meegemaakt.
Als ie dan ook zorgt dat ie landskampioen wordt met Maccabi staat ie ook zo in de picture.

10 mei 2016 om 18:06

Ook als hij met ajax geen kampioen wordt laat hij ajax weer mooi voetballen. Zou leuk zijn als ie komt

10 mei 2016 om 18:46

Met Bosz krijg je ook 20 goals meer tegen per seizoen.

10 mei 2016 om 19:04

ik heb dan liever dat frank blijft. wat extra aankopen met ervaring. snijder huntelaar vlaar van persie. en een paar toppers jansen ziyech. een trainer vervangen door een trainer met weinig ervaring in de top is geen garantie voor succes. zo willen ze alleen makkelijk vanaf komen. de boer vervangen iedreen vergeet de rest. kom dan met een beter trainer en beter spelers. rijkaard co adriaans van gaal die weten hoe je een team kan bouwen. er moet veel gebeuren en het is echt niet alleen frank.

10 mei 2016 om 15:56

Aanvallend voetbal is zeer welkom maar bij Ajax zal er niet met minder genoegen worden genomen dan de landstitel en dat zie ik bosz niet behalen want zijn ploegen zijn verdedigend niet best.

10 mei 2016 om 16:04

Daarvoor heb je goede verdedigers achter maat.

10 mei 2016 om 16:16

Die middelmatige verdedigers van Ajax zullen dan veel meer onder druk komen te staan als Ajax aanvallender gaat spelen.

10 mei 2016 om 16:40

@ 4bidden

Welke middelmatige verdedigers? Als er één linie van Ajax dit jaar heeft laten zien wel iets meer dan middelmatig te zijn, is het de verdediging. Minste tegendoelpunten in jaren, en vrijwel iedereen van de basisspelers maakt een goede indruk. Daarnaast, als je zoveel aanvallender speelt dat de druk op de verdediging echt een probleem zou kunnen worden, ben je als het goed is ook veel dominanter en komt er juist weer minder druk op de verdediging. De verdedigers van Ajax zijn daarnaast redelijk snel dus in de omschakeling zou het ook weinig problemen moeten opleveren.

10 mei 2016 om 17:32

Nog aanvallender? Ajax staat hele wedstrijden op de helft (zondag ook, op de eerste 10 minuten na) van de tegenstander. Moeten ze dan op de tribune achter de goal van de tegenstander gaan spelen.

Wat jij bedoelt is risicovoller aanvallen. Iets wat niet echt des Ajax is. Het traditionele Ajax-spelletje bestaat gewoon uit de bal rond spelen op de helft van de tegenstander tot er ergens een gaatje komt om uit te buiten.

Echter lijken veel mensen vergeten te zijn dat het Ajax-spelletje van vroeger hetzelfde tempo had als nu, maar dat er nu meer tempo nodig is om dit succesvol te spelen. Het voetbal is namelijk sneller geworden. De jongere spelers (Bazoer, Tete, Riedewald) lijken dit snelle tempo beter aan te kunnen dan een type als Klaassen of Veltman en dit is misschien wel het duidelijke begin van de opkomst van de vernieuwde jeugdopleiding.

10 mei 2016 om 17:37

Zo middelmatig zijn ze niet, zeker niet als je de squawka stats er bij pakt.
Sterker nog...de ajacieden staan boven in het lijstje waarbij Veltman de beste is.

Je aanval is je beste verdediging.
Als je bij rust al 3-0 voor staat dan is het gespeeld, dan haal je ook druk van de verdediging af.
Als je behoudender speelt en dus in de 70e minuut maar met 1 of 2-0 voor staat...dan kan het nog fout gaat, zeker bij Ajax...dat hebben we gezien in de voorrondes van de vcl.

10 mei 2016 om 20:43

In het vroegere Ajax kwamen de backs veel minder op hoor. De backs bleven vaak in positie en de centrale verdediger schoof in (in 95 was dit bijvoorbeeld veelal Rijkaard).

Ik denk echter dat wij het op hoofdlijnen wel eens zijn. Dat zien van de looplijnen, de pass tussen de linies en dergelijke, dat heeft in mijn ogen ook met het aankunnen van een hoger tempo te maken. 20 jaar terug werd er minder kort gedekt bijvoorbeeld. Daar moet men het Ajax-spelletje op aanpassen en niet krampachtig vasthouden. Zeker nu er spelers (Nouri, Cerny, Muric, van Beek, Eiting zijn spelers die dit naar mijn mening heel goed kunnen) aankomen met het inzicht en de techniek om dat tempo erin te houden en zelfs aanspeelbaar te zijn in die korte dekking, moeten we daar iets mee durven doen.

10 mei 2016 om 16:18

Zeker waar. Alleen ben ik bang dat hij snel zijn krediet kwijt zal zijn als het even slecht gaat.. (Feyenoorder etc..)

10 mei 2016 om 17:18

Hahaha middelmatige verdediging????
Jij bent niet serieus te nemen 4bidden.
Verreweg de beste verdediging van Nederland.
PSV kreeg al ruim 30% meer doelpunten tegen over de rest nog maar te zwijgen.
Zeg dan niks als je met deze onzin aan komt zetten begin echt ywijfels te krijgen of je objectief kan redeneren.
Met andere woorden als de verdediging van Ajax middelmatig is de rest van de verdedigingen van de eredivisie van G-eltal niveau

Ik hoop dat ie desalniettemin volgend Seizoen voor de selectie staat! Ik heb waardering en respect voor F. de Boer, maar hij is mijn inziens meer een manager dan een trainer. Peter Bosz heeft nog het één en ander te bewijzen, maar ik denk dat hij meer amusement in het spel van Ajax kan brengen.

Rook en vuur, rook en vuur jongens.

Lijkt mij overigens prima keus

Slechte keuze!!! Een ex feyenoorder kan nooit vol gemotiveerd zijn om voor Ajax aan de slag te gaan. Hij zal het als een sportieve uitdaging zien maar hij zal nooit voor de volle honderd procent gemotiveerd zijn. En dat zal ook zijn werking hebben op de spelers.

10 mei 2016 om 15:56

Wat een onzin zeg. Bosz is een prof en geen uitvreter.
Die zal echt wel gemotiveerd zijn.

10 mei 2016 om 15:57

Totaal niet met je eens. Er zijn genoeg trainers die zowel voor Ajax als Feyenoord hebben gecoached en gespeeld, zonder een direct effect op motivatie.

10 mei 2016 om 16:02

Nou het zal ook zijn werking hebben op de fans hoor! Mocht Bosz niet presteren zal zijn feyenoord verleden erbij worden gehaald en zal hij zeer weinig krediet hebben bij de fans. Hij zal al met al een zeer slechte keuze zijn.

10 mei 2016 om 15:58

Haha wat een onzin. Alsof dat zo erg leeft bij een ex-prof uit Apeldoorn die 5 jaartjes Feyenoord erop heeft zitten 20 jaar geleden.

Overigens lijkt het me sterk dat hij na een half seizoen alweer switcht van ploeg.

10 mei 2016 om 16:10

Bosz heeft altijd naar buiten toe gesproken dat Feyenoord zijn club is. Wil er niet mee zeggen dat hij niet bij Ajax zou kunnen werken. Het is altijd zijn droom geweest om bij de top 3 te werken. Feyenoord en PSV zijn al voorzien dus Ajax is dan gewoon logisch. Zijn voetbal visie komt ook best overeen met die van Ajax. Ik zie het wel gebeuren al zou ik het best wel jammer vinden maar zo gaan die dingen eenmaal in het voetbal.

11 mei 2016 om 08:48

Oh ik geloof meteen dat hij de meeste affiniteit heeft met Feyenoord, maar ik geloof niet dat dat in de weg kan komen te staan bij een degelijke trainer als Bosz.

Nogmaals, dat hij naar Ajax zou gaan is ook ineens maar uit de lucht komen vallen en werd in een ander artikel weer ontkend. Ik vraag het me af hoor, na een half jaar alweer switchen..waarom had hij dan niet überhaupt dat laatste half jaartje Vitesse afgemaakt als hij zich stiekem toch niet echt zag zitten bij Tel Aviv?

10 mei 2016 om 17:41

Als je een sportman ben, en zeker een coach...dan wil je altijd winnen, ongeacht clubvoorkeur.
Ik als rasajacied, zou als ik ooit de kans kreeg bij Feyenoord..die met 2 handen aanpakken.
Je gaat je carriere en dus je inkomsten/toekomst toch niet weg gooien vanwege wat sentimenteel gel...?

Wel een coach die net als Jol bekend staat om zijn aanvallende keuzes. Laat Jol nu net de trainer zijn die misschien wel het leukste voetbal van de laatste 10 jaar heeft laten zien, ja oke hij had Suarez, maar het was niet alleen Suarez want Urby kwam eindelijk los, Siem brak door en Van der Wiel beleefde zijn doorbraak, om maar een paar spelers te noemen.

Bosz heeft schijt en stelt gewoon 5 a 6 aanvallende spelers op

10 mei 2016 om 15:57

Jol en leuk voetbal? Het was lange halen snel thuis, en alle ballen op Suarez.

10 mei 2016 om 16:11

Ik zat toen iedere wedstrijd in de Arena.. Was iedere wedstrijd een feest om daar bij te zijn. Je werd op 1 punt geen kampioen,dat was dan weer echt kut maar goed. Het voetbal van 2009/2010 was echt leuk met uitslagen van 5-0 4-0 5-1 etc. Was ook gewoon een goed en gebalanceerd elftal met een de Zeeuw, Pantelic, Vertonghen die los kwam, Stekelenburg etc. Ja Suarez zoals ik net al zei is buiten categorie maar er was zoveel meer dan alleen Suarez

10 mei 2016 om 16:16

Dat jaar met Mldo, volgens mij was dat zijn tweede jaar. Het was het niet om aan te zien bij Ajax maar dat jaar ervoor gingen ze helemaal los herinner ik me nog, Iedere wedstrijd regende aan doelpunten ze waren niet te houden maar kwamen uiteindelijk net tekort voor de titel. Fc Twente was het volgens mij die dat jaar kampioen werden en ze hadden vroeg in het seizoen al een voorsprong en morste niet veel meer in de laatste fase van de competitie. Dat was de beste Ajax die ik in jaren heb gezien. Weliswaar geen titel maar de afgelopen 5 jaar wel 4 titels maar geen sprankelend voetbal en weinig punten. Het was gewoon dat Twente dat jaar zo sterk was anders had Ajax gewoon die schaal. Helaas voor JOL

10 mei 2016 om 17:43

Alle ballen op Suarez? ach het was tenminste pressie, en dat overdreven alle ballen op Suarez.
Ik zat in de Arena toen Jol coach was...en ik heb me toch een paar geweldige wedstrijden gezien.
Alle toppers gingen met grote cijfers en huilend terug naar huis.

De Boer en Overmars moeten eerst de tent verlaten daarna kan er pas een geschikte trainer worden gezocht. Je moet er toch niet aan denken dat Overmars nog een paar jaar mag aanklungelen?

10 mei 2016 om 17:36

Overmars heeft sterk ingekocht dit jaar en dat voor weinig geld. Of wil je zeggen dat Dijks, Younes en Gudelj niet belangrijk zijn geweest? Ook is dit jaar duidelijk geworden dat Viergever en Vd Hoorn geen nutteloze aankopen zijn. Je had eens met Van Bruggen in de basis moeten spelen omdat je geen verdedigers meer had.

10 mei 2016 om 17:55

Nou Gudelj niet nee, alle corners vrijetrappen verdwijnen in tribunes en over zijlijnen.
Nee Gudelj is teveel met zn haarlok bezig en er mooi bij te lopen.

Younes (puur toeval want ze waren er voor een ander) en Dijks waren/zijn idd goede aankopen, maar dat mag toch ook wel een keer.

10 mei 2016 om 18:22

Als je zegt "gudelj is teveel met zijn haarlok bezig" doe je de suggestie wekken dat Gudelj niet genoeg strijd levert of moeite doet. Laat dat nou juist zijn wat Gudelj verschrikkelijk veel doet, tegen de Graafschap was hij één van de weinige die liet zien hoe graag hij het kampioenschap wilde hebben. Daarnaast doe je Younes af alsof het toeval was, ja ze zagen hem bij toeval, echter heeft Overmars wel zijn talent gezien en goed gehandeld. Als iedere club had geweten hoe goed Younes was, waarom kreeg Ajax hem dan zo makkelijk? Ik ben het overigens met je eens dat Overmars twijfelachtige kwaliteit aflevert zo nu en dan, echter zijn Gudelj en Younes geen toeval of miskopen.

Het schijnt dat Jack van Gelder ze samen heeft gezien. Maar zo lang we niet weten wat de Boer gaat doen heeft onderhandelen geen zin. Maar er kan wel een soort voorgesprek zijn geweest om te polsen of hij eventueel geinteresseerd zou zijn.

Peter Bosz is allereerst een Feyenoorder dus hij zal niet happig zijn op een vertrek naar ajax. Hij is ook een trainer met weinig tot geen ervaring wbt het coachen van een topclub. Met alle respect maar ajax wil stappen maken in europa, daarvoor heeft het niet alleen goeie spelers nodig maar ook een coach die weet wat het is om jaarlijks voor de titel te strijden en die ervaring heeft in Europa. Ik zie dan eigenlijk alleen rijkaard als goeie optie of misschien Seedorf vanwege zn ervaring en leidende rol als speler van Milan

Opmerkelijk dat vrijwel iedereen lyrisch is over deze man. Toegegeven, de amusumentswaarde bij Vitesse lag hoog, maar resultaten? Vooral in de topduels (los van een bekerzege in Amsterdam) werden ze toch vaak afgetroefd op de counter, ze mochten lekker de bal hebben maar trokken altijd aan het kortste eind. Ik zie het nu al voor me hoe we tegen een Slovan Bratislava in de eerste voorronde 80% de bal hebben en met 0-1 verliezen door een counter. Wat Ajax nodig heeft is karakter, een Simeone type. Geen 'Hollandse School' gedachten.

10 mei 2016 om 16:13

Ik neem aan dat ook deze coach heeft geleerd van die periode? Alles is beter dan nu een onervaren coach zoals Kluivert of Seedorf voor de leeuwen te gooien. Het kan zomaar goed uitpakken (De Boer is een bewijs) maar dit Ajax heeft nu echt leiding nodig. Vooral omdat er zoveel jonge talenten komend seizoen (hoop ik) ingepast worden. Stel als Van Gaal ontslagen wordt, zou hij dan niet een topkandidaat zijn? Of opnieuw Ronald Koeman?

10 mei 2016 om 16:18

Koeman is natuurlijk geen optie, die zit prima daar en zal dat echt niet inruilen voor Ajax. Ik persoonlijk hoop op Van Gaal, Rijkaard, V/d Brom of een buitenlandse trainer. Ik verwacht echter dat De Boer zal aanblijven.

10 mei 2016 om 16:45

Ik denk dat Rijkaard niet meer in zoiets stapt. Denk je wel? V/d Brom is een goede maar dat vind ik een beetje een labiele trainer als ik dat zo mag zeggen. Komt niet echt sterk over. Van Gaal zou top zijn, het beste wat Ajax kan overkomen met al die talenten. Toch vind ik het niet verkeerd als De Boer aanblijft.

10 mei 2016 om 16:52

Ik zit dus echt helemaal niet te wachten op 'karaktervoetbal'. in dat geval kan je net zo goed doorgaan met De Boer, dat is net zo dodelijk saai. Voetbal op karakter is geen enkele zekerheid voor winst.
Er moet wel vanuit de Hollandse School gedacht worden, maar dan met een trainer die weet waar hij mee bezig is. Ik zeg het nog maar eens: als dit Ajax onder De Boer gewend zou zijn om een hoog baltempo te hanteren en niet het Van Gaalse 'rustig gaatje zoeken' als opdracht zouden meekrijgen, dan zouden we afgelopen jaar interessant voetbal hebben gezien. Daarvoor heb je echter een hele andere mindset nodig dan De Boer heeft.

Als ik mijn persoonlijke afkeer van Peter Bosz even opzij zet, dan moet ik zeggen dat hij een trainer is die al meer denkt zoals Ajax kan gebruiken. (Ik hoop alleen heel erg dat hij niet komt.)
Ik vind Van den Brom nog steeds een goede optie. Heeft alle kenmerken die ze bij Ajax graag zien: werken met jeugd, teamspel, aanvallend, verzorgd voetbal en heeft een verleden bij de club.

10 mei 2016 om 17:22

En juist op karakter legt Ajax het altijd af tegen clubs als Utrecht en vooral ook buiten de grenzen. Natuurlijk is karaktervoetbal geen garantie op prijzen. Maar een combinatie van aanvallend voetbal met het nodige karakter zal al een hoop schelen. Met karakter bedoel ik alles behalve de veteranen-avondvierdaagse in Doetinchem afgelopen zondag

10 mei 2016 om 19:08

Hahaha, die avondvierdaagse gaat redelijk op karakter!

Ja, oké, de spelers moeten doorzettingsvermogen hebben. Maar ik denk dat je dat automatisch meeneemt als je spelopvatting er een is van afjagen en niet afwachten, maar op eigen kracht zo snel mogelijk met 2-0 voor willen staan.

10 mei 2016 om 19:19

Jij zegt voetbal op karakter is geen enkele zekerheid voor winst. Voetbal volgens de Ajax manier lekker opbouwen en aanvallend voetbal is nog minder zekerheid voor de winst. Aangezien je voor dat voetbal de kwaliteit moet hebben en dat heeft Ajax overduidelijk niet. Zijn maar 2 clubs die zo kunnen spelen en dat zijn Bayern en Barca.

11 mei 2016 om 07:50

Als het beide geen zekerheid biedt, dan zie ik nog altijd liever aantrekkelijk voetbal.

Stel vangaal wordt ontslagen bij man united en bosz komt niet. Zou vangaal dan geen geschikte trainer zijn voor ajax. De trainer die met ajax de cl heeft gewonnen. Misschien kan hij dat weer voor elkaar krijgen.

10 mei 2016 om 16:22

Als hij dat zou willen, dan zeker ja!

10 mei 2016 om 16:48

Ik denk dat Ajax gebaat is bij een trainer die inderdaad de jeugd een kans geeft. Maar dat is onder Van Boer natuurlijk ook al zo.... Bij De Boer ontbreekt naar mijn mening alleen een duidelijke visie wat betreft een speelstijl. Ajax heeft in de afgelopen 5 jaar niet vaak herkenbaar gespeeld.

10 mei 2016 om 17:26

Alsjeblieft geen van Gaal.
Die man leeft nog in het stenen tijdperk.

Met Bosz haal je een trainer binnen die teams heel aanvallend en attractief laat spelen. Ik hoop ook dat het een trainer is die jongkies een kans gunt. Zoals Van Beek, Nouri en dan vergeet ik er nog wel een paar. Wat talent betreft is er bij Ajax komend jaar geen gebrek:

Nouri, Van Beek, Tete, Riedewald, Bazoer en misschien ook wel El Ghazi, al moet die laatste het nu echt laten zien. Stel deze jongelingen zoveel mogelijk op en zet daaromheen ervaren krachten. Haal 1 a 2 gearriveerde topspelers binnen en je hebt zomaar een team die om de prijzen speelt.

Ik hoop dat Van Gaal nog een laatste trainersklus wilt doen bij Ajax. Hij kan niet zo goed met vedetten werken maar met jong talent kan Van Gaal het zeer goed vinden en laat dat er nou in overvloed zijn bij Ajax.

Als het waar is dat Ajax in hem geinteresseerd is vraag ik me toch af waarom? Hij heeft zo wie zo geen ajax verleden. Kan hij beter naar Feyenoord gaan.

als hij komt voorspel ik dat hij na 1 seizoen er uit vliegt... voegt totaal niest toe aan een club die probeert aan de top mee te doen,die weer mee wil draaien in Europa...

10 mei 2016 om 16:50

Inderdaad, Bosz is al vanaf het begin ten dode opgeschreven mocht hij aan Ajax gaan beginnen. Gaat niks worden.

Alsjeblief, kom! Alsjeblieft. Na 20 jaar seizoenkaart en dit seizoen hem om principiële reden (wegsturen Cruijff/jonk) elke wedstrijd aan vrienden gegeven, kan ik dan eindelijk weer naar het stadion!

Ik zie in Bosch de enige goede vervanger van De Boer. Ik als PSV fan hoop dus niet dat hij komt, maar ook niet dat de Boer blijft. Ookal heeft Ajax nu 2 seizoenen niks en hebben ze niks gepreseteerd in Europa. De Boer pakt wel heel veel punten tegen de kleintjes. En dat is belangrijker in de Eredivisie...

Er zijn maar een paar geschikte haalbare trainers die Ajax weer gezicht kunnen geven. Dat zijn Van Gaal, Van der Haezenbroeck, Bielsa, Rijkaard, Seedorf en natuurlijk Jonk.

10 mei 2016 om 17:27

En wat heeft Jonk laten zien om hem een betere keuze te vinden dan Bosz?

11 mei 2016 om 00:46

Jij praat echt onzin, alsof een Ancelotti of Mourinho uberhaupt naar Ajax zouden willen hahaha. Totaal onhaalbaar en te duur. Ik zou Bosz graag zien, anders misschien Martinez van Everton of Rijkaard, Seedorf of misschien Litmanen

11 mei 2016 om 15:07

Een deel van het probleem is het veel te hoge verwachtingspatroon. Berust je nou eerst eens in het feit dat Ajax hedendaags absoluut niet één van de grootste voetbalclubs ter wereld is. Dan kan het verwachtingspatroon omlaag bijgesteld worden, naar een iets realistischer beeld. Op die manier wordt er ook enorm veel druk van de ketel gehaald, want de jonkies van Ajax menen nu allemaal zo goed te moeten zijn als in de jaren 70 of de zeldzame gouden generatie van '95.

Werk eerst naar de Europese subtop toe, en zeg die jonkies dat ze nog niet aan dat niveau zijn en dat dit ook nog niet van ze verwacht wordt. Dan gaan ze wellicht veel vrijer voetballen en willen ze bewijzen dat ze dat niveau wel kunnen halen.

Gooi Overmars eruit samen met de huidige trainers staf en haal Wim Jonk terug , samen met Andries Ulderink en Jaap Stam een geweldig trio . Kennen de club , de spelers en weten op welke positie er iemand met ervaring bij moet . Eventueel het salaris plafond omhoog voor echt goede spelers.

Zou geen verkeerde keuze zijn, alhoewel, ik toch liever een Frank Rijkaard zie of misschien toch Patrick Kluivert een kans geven.

Peter Bosz trainer van Ajax? Ik hoop het niet. Mij niet meer gezien in de Arena.

Hij wel natuurlijk niet zijn positie in Israël onder druk zetten, mocht het nog niet zeker zijn en Ajax uiteindelijk toch voor iemand anders gaan.
Maar Overmars is gespot in Israël en dat zal niet voor een speler geweest zijn....

Bosz kan prima naar Ajax. Koeman heeft bij Ajax PSV en Feyenoord gespeeld en ze ook gecoached. Zelfs Cruyff heeft bij Feyenoord gespeeld.

Ik vond Vitesse onder Bosz prima aanvallend spelen, het enige probleem was dat hij elk jaar erg veel nieuwe spelers moest inpassen en ze pas later in het seizoen beter gingen voetballen. Ik herinner me een 1-6 zege bij Psv bijvoorbeeld.

Ja hij past m.i. prima bij Ajax.

Met alle respect peter bosz kom op zeg waar gaat het heen met die club. De CL zal je zeer zeker niet halen met deze man. Er moet een naam voor de groep waar die jonkies daar tegen op kijken een man met status. Peter bosz nou de komende 4 jaar word PSV fluitend kampioen hoor want die zijn al in zuid amerika opzoek naar 1 of ander leip uruguyaantje of die guardado haalt er een mexicaans vriendje bij. Niet frank moet weg maar overmars moet weg. Die is veels te zacht voor deze voetbalwereld. Mannen moeten er gekocht worden. Trek die knip open wat talent en jeugd haal vd vaart huntelaar desnoods een braafheid ga eens met sneijder praten nigel de jong speelt voor 800.000 salaris in amerika. Nee et is niets daar in amsterdam allemaal dankzij mark en natuurlijk frank die in mijn ogen echt geen toptrainer is.

Bosz heeft een veel te naïeve speelstijl voor een topclub. Het zal best dat je dan een keer met 7-0 wint van Sparta of zo, maar je kan ook gigantisch de deksel op je neus krijgen van een Nederlanse topper of subtopper. Ik vind zijn teams prettig om naar de kijken, maar ze worden ook geregeld compleet overlopen. Daar heb je als Ajax niets aan.

Ik ben blij dat ik geen fan (of speler/technisch lid) van Ajax ben.

Als ik zo alle reacties lees, dan valt het me op dat er grote verdeeldheid heerst over de spelopvatting. Ik lees dat het 'Ajax-spelletje' op de schop moet (een term waar ik me aan stoor, want wát is de precieze betekenis hiervan). De een wil van de Hollandse School afstappen, de ander wil ermee door. De een wil nóg meer jeugd inpassen, de ander wil ervaren krachten. Dit alles zorgt voor verdeeldheid onder de fans en onder het bestuur (wat geresulteerd heeft in het ontslag van Jonk). En de druk op het bestuur neemt ook alleen maar toe, want iedereen wil wat anders.

Hier heeft Ajax een groot probleem mee. De jeugd wordt allemaal geleerd om op 1 speelwijze te spelen, waardoor het eerste team ook maar 1 spelsysteem beheerst. En wat we uit de Europese campagnes hebben geleerd, werkt vol op de aanval spelen niet met het beschikbare materiaal. Ik zie zo ook geen oplossing, ik constateer alleen een probleem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren