Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-fans niet welkom bij nacompetitiewedstrijd De Graafschap in Limburg

Laatste update:

PSV werd afgelopen zondag kampioen van Nederland en had dat voor een groot deel te danken aan De Graafschap, dat Ajax in eigen huis op een 1-1 gelijkspel hield. Doelman Jeroen Zoet van PSV riep de supporters van zijn ploeg op om De Graafschap te steunen tijdens de nacompetitie, maar daar zit MVV niet op te wachten.

MVV neemt het vrijdagavond op tegen De Graafschap en de kaarten voor deze wedstrijd zijn vrij verkrijgbaar. Supporters van PSV hoeven echter niet te proberen om De Geusselt in te komen; MVV maakt op de website van de club bekend dat er honderd procent ID-controle zal zijn en dat supporters uit de regio Doetinchem, Eindhoven of Amsterdam niet toegelaten zullen worden.

Fans van De Graafschap zijn natuurlijk wel welkom bij de wedstrijd, maar alleen in het uitvak en via de verplichte buscombi. “Supporters met supportersuitingen van andere clubs zullen niet toegelaten worden in het stadion. Enkel supportersuitingen van MVV zullen toegelaten worden”, schrijft MVV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zal niet druk worden dan

10 mei 2016 om 15:40

Inderdaad pas 6000 kaarten verkocht

Beetje belachelijk. Mag toch gewoon zelf bepalen welke wedstrijd je wilt bezoeken waar je ook vandaan komt.

10 mei 2016 om 15:26

Nou ja voor heel weer wedstrijden heb je natuurlijk geen vrije verkoop. Vaak moet je een clubcard of iets dergelijks hebben om kaarten te kopen. Maar mensen weigeren vanwege hun woonplaats lijkt me inderdaad wat vreemd. Gelukkig komt Hendrix uit Limburg dus die kan er geen heen namens PSV .

10 mei 2016 om 15:27

Niet dus en ik snap dit ook wel, het gaat om MVV tegen de Graafschap en niet om Psv, Ajax of wie dan anders. Voorkomen van mogelijke rotzooi doen ze op de juiste manier.

10 mei 2016 om 15:44

Ja dat mag. Maar met een Ajax shirt in de thuisvakken van de Kuip zitten is ook niet de bedoeling toch?

10 mei 2016 om 15:49

Als je geen misstanden wil moet je af en toe niet iedereen zelf laten beslissen naar welke wedstrijd je gaat. Of denk je niet dat we vaak genoeg hebben gezien dat het mis kan gaan als er bepaalde mensen met tegengestelde belangen op dezelfde plek zijn? In Nederland is het nodig om bepaalde mensen te weren, hoe diep triest het ook is.

10 mei 2016 om 15:54

Ik snap het ook wel. Stel er komen niet MVV supporters in het MVV vak terecht, dan is de kans op onenigheden redelijk groot.

10 mei 2016 om 15:56

Kan me nog herinneren dat Utrecht tegen Legia Warschaw moest voor de EL, ADO supporters kochten uitkaarten van Legia supporters om vervolgens de boel goed te kunnen vergallen in Utrecht uit naam van Legia. Hoor je wel vaker dat doorgesnoven personen effe lekker ergens anders gaan rellen op moment dat ze zelf klaar zijn. Ik zou er idd een beetje mee oppassen.... (niet dat Psv'ers slecht bekend staan trouwens)

10 mei 2016 om 18:46

Nou MVV is verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion. Dan is het verklaarbaar dat MVV hier een stokje voor steekt.

Wat nou als je echt een MVV fan bent die toevallig in Eindhoven woont? Gaan ze zulke mensen dan weigeren. Ik snap dat ze het proberen, maar het lijkt me in praktijk moeilijk uitvoerbaar.

10 mei 2016 om 15:40

Dan is je naam in het ticket systeem bekend (door aanschaf eerdere kaarten) en kun je gewoon een kaart kopen.

10 mei 2016 om 20:17

Ja dat zou zijn als je alleen met een club card oid kaarten zou kunnen kopen, maar volgens mij is het gewoon vrije verkoop.

10 mei 2016 om 16:22

Als die Fan toevallig bestaat zullen ze het echt wel weten bij Mvv.

10 mei 2016 om 16:40

Kopen kan iedereen want het is vrije toegang Maar je komt er dus alleen niet in. Ik vraag ook af waar ze de grens leggen? Alsof fans alleen uit de plaats komen waar de Club gevestigd is. Met de grote Clubs hebben fans door het hele land dus zelfs als het juridisch mag, kun je die nog niet tegen houden. Waarom zou ik bijvoorbeeld geen MVV fan kunnen zijn die alleen niet (meer) in Zuid-Limburg woont?

Je wil je stadion toch vol hebben? Ik zou als TD juist zeggen: zolang je je gedraagt kom allemaal maar! En als er geen ruimte meer in het stadion is kunnen ze lekker in de stad kijken, goed voor de horeca. Maargoed, dat ben ik.

10 mei 2016 om 15:33

En wat nou als er mensen het stadion in komen die herrie willen schoppen? Dan zit je al mooi met de gebakken peren. Kan je meteen de brandblusser erbij pakken.

10 mei 2016 om 17:36

als die mensen in het stadion willen komen ze er toch wel in de controlle in nederland is een wassen neus

10 mei 2016 om 15:46

Stadion is al bijna zo goed als vol. Gaat alleen maar ellende geven. Supporters van PSV in het thuisvak. Logisch, hoort niet

10 mei 2016 om 15:47

Alle psv'ers zullen voor de Graafschap zijn. Waarom zou je bij een thuiswedstrijd zoveel supporters van de tegenstander willen hebben?

10 mei 2016 om 16:24

Eens. Je wilt zoveel mogelijk MVV fans in je stadion hebben. Reken maar dat er een hoop rancuneuze Ajaxsupporters naar het stadion zullen komen om us mvv-ke aan te moedigen... Het is jammer, maar vandaag de dag is dit helaas niet meer mogelijk bij belangrijke wedstrijden.

PS weet iemand of MVV ook al op kunstgras voetbalt? Zo ja, dan mogen ze lekker in de kunstgrasleague blijven ballen van mij...

10 mei 2016 om 16:41

Ja helaas voetbalt mvv ook op kunstgras.

10 mei 2016 om 23:47

@Frankentime. Van de clubs uit de JL die nu meedoen in de play offs hebben ze op Go Ahead en NAC na volgens mij allemaal kunstgras. MVV, VVV, Eindhoven allemaal kunstgrasvelden. Almere City ook. Almere city zou ik sowieso niet in de Eredivisie willen zien die hebben niet echt een stadion. Eerder een groot trainingscomplex. Weinig publiek ook.

Absurd. Ik denk dat ze stiekem bang zijn dat er te veel mensen op afkomen, en dat ze uit moeten wijken naar een groter stadion. Zoals die van PSV

hahaha dan geen geld is alleen maar inkomsten. dan blijft je stadion toch lekker leeg. waar zijn ze bang voor ach ja

10 mei 2016 om 22:39

Stadion zal zo goed als uitverkocht zijn. Leeg zou het dus ook niet zijn

Belachelijk, vraag me af of dit rechtsgeldig is. (Discriminatie)

10 mei 2016 om 16:18

Dat denk ik ook. Ik snap hun redenen wel maar dit zou je aan kunnen vechten. Je moet toch als neutrale toeschouwer een wedstrijd kunnen bezoeken. Als clubloos supporter ( RIP HFC Haarlem) doe ik dat al jaren bij zowel het betaalde voetbal als de amateurs. Al is MVV wel erg ver weg voor mij. Hi

10 mei 2016 om 18:13

Stadions hebben een uitvak en thuisvak met een reden. Heeft niks met discriminatie te maken. Als je de Graafschap wilt supporteren, zorg maar dat je in het uitvak komt.

Wat is dit dan voor oproep? Indirect een oproep aan clubs (in dit geval De Graafschap natuurlijk, nav afgelopen weekend) om in de toekomst de rode loper uit te gooien als PSV op bezoek komt. Vind het maar apart.

Zo klinkt het mij in ieder geval.

10 mei 2016 om 17:26

Achja bij sommige "supporters" is de haat voor ajax groter dan de liefde voor hun eigen club , tuurlijk ik heb een ajaxbril op maar ik erger me dood aan al die psv'ers die dan de graafschap een taart sturen of een pet van de graafschap op hebben. Ze moeten wel weten dat ze t niet zelf afgedwongen hebben maar gwn cadeau hebben gekregen van ajax..

10 mei 2016 om 18:07

Bijzonder raar dat De Jong, die vlakbij de Vijverberg zijn jeugd heeft doorgebracht, een petje van De Graafschap opzet. Ik denk dat iedereen alleen maar lof mag hebben voor de inzet waarmee de club de wedstrijd benaderd heeft. Ik zie nu veel voorbijkomen dat De Graafschap heel veel energie in die wedstrijd heeft gelegd. Dat klopt, echter spelen ze vrijwel het hele seizoen met die inzet. Bij live meepraten hier op Voetbalzone zag ik vaak reacties voorbij komen in de trend van "wat hebben die gebruikt? Zo'n inzet!"

Jammer dat Ajacieden niet de hand in eigen boezem steken en bij zichzelf te rade gaan. Blijkbaar ligt de lat te hoog voor Ajax wanneer De Graafschap veel inzet toont in eigen huis. Kijk trouwens de wedstrijd tussen beide clubs eens terug in de Arena, dat was een draak van een wedstrijd.

10 mei 2016 om 18:36

Dat is geen haat naar Ajax maar dank naar De Graafschap en nog veel meer leedvermaak. En natuurlijk wordt dat overdreven en uitvergroot maar je kan ook wel op alle slakken zout gaan leggen. Een taart naar De Graafschap sturen als blijk van dank is toch niet zo heel vreemd? Daarnaast heeft De Jong bij De Graafschap gevoetbald dus heeft hij nog een extra band met die club. Dit moet je gewoon over je heen laten komen, net als PSV fans de 'netnix' shirtsponsor grappen en de spreekkoren over Makkelie over zich heen moeten laten komen, Feyenoord-fans de opmerkingen over de periode zonder landstitel etc over zich heen moeten laten komen. Maar om als het over jouw club gaat ineens de 'haatkaart' trekken ....?

Regio Doetinchem wordt niet toegelaten maar fans van de graafschap wel??.........????? Eh... ??

10 mei 2016 om 15:38

Er geldt een verplichte combi voor fans van De Graafschap.

11 mei 2016 om 01:32

Geweldig reactie, gezien de Graafschap uit Doetinchem komt...

Triest je zou maar als MVV fan in Eindhoven of Amsterdam wonen.

10 mei 2016 om 15:39

Dan is je naam in het systeem bekend aangezien je al eerder wedstrijden hebt bezocht en kun je gewoon bestellen.

sjonge sjonge wordt heel dat graafschap verhaal niet overtrokken die hebben gewoon hun werk gedaan en ajax niet ...
psv de graafschap steunen kom op man!!

Niet gek toch.... Er komt een groep aanhangers naar je stadion die voor je tegenstander is en tussen jouw supporters wil gaan zitten. Dat is vragen om problemen.

Daarbij krijg je dus meer support voor je tegenstander en ik geloof dat je nog altijd als thuisploeg het thuisvoordeel wilt behouden.

10 mei 2016 om 16:50

Het is begrijpelijk dat mvv het thuisvoordeel wil uitbuiten maar dan moet je geen vrije verkoop houden.

Ten eerste is de wedstrijd nu al zo goed als uitverkocht. Dus voor het aantal toeschouwers hoeft MVV het niet te laten. Lijkt me vrij logisch dat je als supporter van PSV niet de Graafschap gaat steunen in een thuisvak. Hier krijg je ook alleen maar rotzooi van. Lijkt me normalen op De Graafschap in een thuiswedstrijd te supporteren ipv uit op de MVV tribunes.

@timon1 Nee regio Doetinchem wordt op de Thuistribune niet toegelaten. Deze supporter, lees de graafschap, zijn gewoon welkom in het uitvak.

10 mei 2016 om 16:19

Als je anoniem komt is toch prima? Je moet niet met een PSV shirt aankomen nee maar als je de graafschap toe wilt juichen waarom niet, trek desnoods wat blauws aan.
Of is iedereen bang voor rellen?

10 mei 2016 om 16:48

En wat als iemand wel met een psv-shirt komt? Wat is daar zo erg aan? Ik zag bij de huldiging van psv ook mensen met shirts van de graafschap. Iedereen weet dat dit is bedoelt als bedankje en niet als provocatie? Of hebben mvv-fans zo'n een hekel aan psv dat ze geen psv-shirts kunnen zien?

10 mei 2016 om 18:51

Zeker, als je als liefhebber van de sport de wedstrijd wil zien moet dat ook zeker kunnen en dat kan ook. maar voor deze nacompetitie weedstrijden geldt gewoon een buscombi voor de bezoekende ploeg. Zo helemaal vrij is zijn de wedstrijden dus niet.

Naast het feit dat ik tegen de buscombi's ben is het gewoon een absurde gedachte om als "derde" en niet voetballende club een "gezamenlijk een wedstrijd te bezoek. Zo'n bedankje mag best, maar wel in een thuiswedstrijd dan. Waarom zou MVV in een bijna uitverkocht stadion Psv'ers deze gelegenheid geven. Het blijft een wedstrijd tussen twee ploegen, niet drie

Sorry maar dat daar Zoet zich voor leent.

Ik vraag me af of ze dat wel kunnen doen aangezien de kaarten in de vrije verkoop zijn. Als iedereen een kaartje kan kopen, dan moet je in principe ook iedereen toegang verlenen. Dat het wat anders loopt dan verwacht en het doel van MVV was om zoveel mogelijk steun te krijgen snap ik Maar juridisch wordt dit een heel lastig verhaal aangezien je niet iemand mag weigeren omdat hij in plaats A woont. Dat is het nadeel van vrije verkoop waarbij je iedereen met of zonder clubcard de mogelijkheid geeft binnen te komen

Gelukkig zijn er genoeg psv-fans uit Limburg dus die kunnen gewoon gaan.
Overigend belachelijk van mvv. Die supporters willen gewoon de graafschap bedanken en voor sfeer zorgen. Ze komen niet om met mvv-ers op de vuist te gaan.

10 mei 2016 om 16:49

Wat een idiote oproep. Psv-ers willen de Graafschap bedanken? Stuur dan een bloemetje en hou je bezig met je eigen club. Doe ff normaal zeg.

10 mei 2016 om 17:24

Je laatste zin slaat nergens op, evenals het feit dat je je bericht op een toon schrijft dat het feiten zijn. Ieder heeft zijn mening en dat van mijn is dat gebaren als deze sport mooi maken. We zijn ten slotte allen voetbalsupporters.

Toch leuk dat onze club nu in een x veel sympathie ontvangt. Alleen in Amsterdam zijn ze nogal verbaasd dat er nog ploegen zijn die strijd leveren terwijl er niet direct iets op het spel staat. Een vol uitvak moet genoeg steun zijn daar in Maastricht maar wel leuk dat er PSV fans aan ons denken!

10 mei 2016 om 17:21

Ik zou 't enorm skôn vinden om naar Doetinchem te mogen en lekker hard te mogen juichen met het legioen van de superboeren. We zijn ten slotte allen voetbalsupporters, dit hoort toch gewoon te kunnen en is de mooie kant van sport?

10 mei 2016 om 17:30

Amen, moet ook gewoon kunnen. Afgelopen zondag zaten er bij ons in het vak ook ajax supporters. Iedereen is welkom zolang ze zich kunnen gedragen.

11 mei 2016 om 14:09

Ja, en zolang ze maar hun mond houden.
Ik heb een keer gehad dat er Twente suppporters achter ons zaten in de Galgenwaard. Utrecht werd met 6-2 ofzo van de mat gespeeld. En maar in het Twents commentaar leveren dat het 10-0 had moeten zijn, dat Utrecht zo slecht was etc.
Dat was bloed irritant

Blijkbaar willen ze de inkomsten niet

10 mei 2016 om 18:52

Dan ben je niet op de hoogte. Verwachting is dat t zo goed als uitverkocht is.

De politie heeft al vaak druk genoeg (helaas), om 2 supportersgroepen uit elkaar te houden. Laat staan dat er supporters van een 3e of 4e club doodleuk tussen gaan zitten. Die bijvoorbeeld gaan staan juichen als MVV achterkomt, Het hoort niet zo te zijn maar het is vragen om problemen.

De kaartverkoop gaat overigens als een tierelier dus de suggestie die sommigen doen dat MVV inkomsten hierdoor misloopt slaat nergens op. Volgens mij is MVV baas in eigen huis en mag het gewoon bepalen wie er wel en niet naar binnen mag, vrije verkoop of niet.

Belachelijk.
MVV moet zelf juist geïnspireerd zien te raken door deze evt toeloop

10 mei 2016 om 22:41

Hoezo belachelijk? MVV krijgt het stadion nagenoeg uitverkocht. Waarom dan "extra" uitsupporters binnenhalen tenkoste van je eigen publiek?

Ik ga sowieso kijken op Fox. Hopelijk blijven de superboeren in de Eredivisie. Ik gun ze het van harte!

Bij MVV komen genoeg supporters uit de rest van Nederland en Europa kijken, daar doen ze nooit moeilijk over. Echter deze supporters staan dan wel achter MVV. Nu is het een heel ander verhaal, PSV supporters willen openlijk tussen de MVV supporters de Graafschap gaan steunen, dat is gewoon een vorm van provoceren.

Om het nu op discriminatie te gooien is dan wel een heel zwak excuus. Een voetbalclub mag jou te allen tijde toegang tot het stadion ontzeggen, zonder opgave van reden. En als er dan toch gediscrimineerd wordt, dan is het wel door PSV zelf. Wel de Graafschap steunen maar niet Utrecht, NEC, Heracles, Roda, Feyenoord en Twente. Die hebben immers ook punten bij Ajax gehaald.

Overigens was al voorgesteld om dan de wedstrijd De Graafschap - MVV te bezoeken. Dat was echter geen optie omdat Doetinchem te ver weg is. Zo dankbaar zijn de PSV supporters dus ook weer niet.

10 mei 2016 om 23:55

Eindhoven - Maastricht of Eindhoven - Doetinchem, scheelt een kwartier met de auto. Ik woon zelf ten noorden van Eindhoven, dus voor mij is Doetinchem zelfs dichterbij. Kaartjes voor de wedstrijd in Doetinchem zijn al besteld

Als de kaarten vrij verkrijgbaar zijn, hoe wil je dat voorkomen dan?

Regio Amsterdam!😭

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren