Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wilmots wijst nieuwe aanvoerder aan voor EK: 'Leeftijd speelt geen rol'

Laatste update:
/

Marc Wilmots heeft Eden Hazard aangewezen als aanvoerder van de Belgische nationale ploeg op het EK in Frankrijk. De Chelsea-ster neemt de band over van Vincent Kompany, die vanwege blessureleed niet kan deelnemen aan het eindtoernooi.

De keuze voor Hazard is enigszins opvallend. De aanvaller heeft niet alleen een moeizaam clubseizoen achter de rug, ook beschikken spelers als Jan Vertonghen (29, 76 caps), Marouane Fellaini (28 jaar, 67 caps), Axel Witsel (27, 66 caps) en Mousa Dembélé (28, 63 caps) over meer ervaring. “Ik hoop dat hij met die band wat meer discipline in zijn spel zal leggen”, motiveert Wilmots zijn besluit.

“Hij speelt nu in het belang van de ploeg, is collectief ingesteld”, gaat hij verder in de Gazet van Antwerpen. “Leeftijd speelt bij mij geen rol. Bij een aanvoerder gaat het over het gedrag, over alles. Hazard moet zichzelf blijven en dat is rustig zijn.” Kompany maakte afgelopen weekend bekend dat hij vanwege een blessure aan zijn bovenbeen niet van de partij kan zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is die Wilmots toch een slechte bondscoach. In 2014 riep ie rond deze tijd al wie er een basisplek hadden en nu weer zo'n gare beslissing. Hazard? Een normale trainer zou overwegen om hem op de bank te zetten gezien de mogelijkheden die België heeft. Maar nee, hij maakt hem aanvoerder. Om hem te motiveren. Ronduit belachelijk, wat een slechte coach!

9 mei 2016 om 11:55

Hij probeerde hem hier mee te triggeren natuurlijk. En wie weet helpt het maar ik vrees dat het alleen maar voor meer stress en druk zorgt.

9 mei 2016 om 12:39

Ik dacht eerst dat België een kansje maakte op de titel, weliswaar niet als favoriet, maar toch een kansje. Maar Wilmots heeft getoond dat hij totaal incapabel is, en deze beslissing is in mijn ogen de nekslag, te bizar voor woorden...

9 mei 2016 om 15:44

Wat is dat nou weer voor onzin? Dat België heel weinig kans maakt op eindwinst en dat dat aan het gebrek aan kwaliteit van Wilmots ligt ben ik volledig met je eens maar dat dit de nekslag zou zijn? Denk je nou echt dat de beslissing wie dat bandje mag dragen het team nadelig beïnvloedt? Dat kan hoor, maar enkel in bepaalde gevallen. Bijvoorbeeld waar er al onenigheid in de spelersgroep is, of als je met spelers zit die té arrogant en egocentrisch zijn, of spelers die elkaar niets gunnen. Al deze voorwaarden zijn bij de Belgen afwezig. Deze beslissing heeft absoluut geen negatieve invloed op hun kansen op het ek. Als zo'n beslissing in een omgeving als deze invloed heeft dan zal dat een positieve zijn. Dus geen kans op een negatieve invloed en een kleine kans op een positieve. dat betekend natuurlijk niet dat er misschien geen betere opties waren. Maar deze beslissing is zo marginaal... en dan ga jij doen alsof het de kansen van de belgen volledig de nek omdraait

9 mei 2016 om 13:04

Inderdaad. Is geen leidersfiguur, speelt een slecht seizoen en het is nog maar afwachten wat de Belgische Tottenham spelers hiervan vinden. Denk dat die nog wel een appeltje te schillen hebben met Hazard

9 mei 2016 om 13:25

Zelfs Ferreira Carasco is een groter Belgisch Talent dan deze Eden Hazars.

9 mei 2016 om 14:45

Hier lees je toch wat, heb je hazard de laatste wedstrijden zien spelen?

9 mei 2016 om 13:59

Groot gelijk!!! Met een andere coach als Wilmots geef ik België zeker een kans op het EK!!! Maar met hem op de bank is het hoogst haalbare, een kwartfinale! Hij is taktisch een dikke 0. Qua training geven, een dikke 0!!!!

Hoezo is de keuze opvallend? Dit is geen verrassing aangezien hij al vice-aanvoerder was, dan verwacht je toch dat hij opschuift. Natuurlijk is het niet de meest logische keuze, Hazard is geen leidersfiguur, maarja, Wilmots beslist...

9 mei 2016 om 15:52

Toch jammer met zo'n selectie dat je dan Wilmots aan het roer hebt staan..

9 mei 2016 om 16:17

Klopt, maar er valt weinig tegen te beginnen. De voorzitter van de voetbalbond is al even incapabel als Wilmots.

9 mei 2016 om 17:30

Is er op dit moment een andere Belgische coach favoriet om eventueel het stokje over te nemen?

Denk dat hazard wat te rustig is om aanvoerder te zijn. Had eerder voor vertonghen gekozen.

9 mei 2016 om 13:26

Vertonghen is de braaf.

Haha Wilmots toch. Zolang hij daar zit zal Belgie nooit bij de toplanden horen. Los van deze keuze is hij tactisch ook gewoon slecht, maar goed.

Hazard aanvoerder maken is onbegrijpelijk. Natuurlijk was hij al vice-aanvoerder, maar die keuze is al raar, want het is gewoon geen aanvoerder. Het is geen leider en met die band krijgt die jongen nog meer druk en na zo'n seizoen denk ik niet dat hij dit nodig heeft. Hij moet vrij kunnen spelen bij Belgie en dan is het hopen dat hij zijn niveau kan halen.

9 mei 2016 om 11:13

Wat zijn precies de top landen?

9 mei 2016 om 12:05

Dat is lastig te zeggen. Duitsland heb je sws en van mij mogen Spanje en Frankrijk daar ook nog wel bij. Engeland, Belgie en Italie daaronder, al zijn de Italianen echte toernooimannen.

9 mei 2016 om 11:22

Ik vind het slim, zo'n band is maar een band. En de echte leiders in een team nemen hun verantwoordelijkheden toch wel. Kijk naar Suarez bij Ajax wat de aanvoerdersband met hem deed, ik zeg slimme keus.

9 mei 2016 om 12:04

Er is alleen een groot verschil tussen Suarez en Hazard. Suarez is een strijder, een werker die er vol voor gaat. Hazard is dit veel minder. Daarnaast presteerde Suarez enorm goed, terwijl Hazard minder presteert bij Belgie en dit seizoen bij Chelsea ook.

9 mei 2016 om 14:51

Laatste weken heeft hij terug zijn oude niveau te pakken.

Onlogisch besluit m.i. Ik houd er sowieso niet van als de aanvoerder wegens wissel in 70" bandje moet overdragen, wat ik met Hazard wel regelmatig zie gebeuren. Daarnaast is hij gewoon niet het captain type, rendeert waarschijnlijk beter zonder dergelijke verantwoordelijkheid. Leeftijd en ervaring speelt wel degelijk een rol. Vertongen zou de meest verstandige keuze zijn.

lachwekkend. De bruyne moet gewoon aanvoerder zijn. Hij is de grote man bij de rode duivels niet Hazard. En anders vertonghen of alderweireld misschien zelfs witsel of radja.

9 mei 2016 om 11:12

De grote man moet niet automatisch de aanvoerder zijn. Dat moet een leidersfiguur zijn en dat ben je of dat ben je niet. Ronaldo en Messi zijn ook geen echte aanvoerders in mijn ogen. Ze dragen de band en dat is het.

Vertonghen of Alderweireld lijken me de beste opties.

9 mei 2016 om 12:18

Nou zou ik ook niet 123 weten wie bij Portugal de band zou moeten dragen

9 mei 2016 om 13:27

Quaresma of keepertje Patricio. Dat zijn al betere leiders.

9 mei 2016 om 14:38

Doe mij maar Pepe of Bruno Alves dat zijn de echte leiders

Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt. Op papier, ondanks zijn vorm dip, de beste speler die het belgische elftal rijk is ondanks dat de Bruyne nog weinig voor hem onder doet. Echter hebben wij als Nederlanders gezien dat dit met Sneijder toen der tijd ook volledig in de soep liep. Daarnaast vind ik Hazard ook totaal geen type om de kar te trekken. Te arrogant en denk dat hij het niet in zich heeft om het goede voorbeeld te geven.

9 mei 2016 om 15:05

Mag ik vragen waaruit je haalt dat hij arrogant is?

Ik volg hem van zijn 17 de en in al zijn interviews en manier van doen herken ik een joviale vriendelijke speelse jongen.

9 mei 2016 om 15:47

Arrogantie ontbreekt het hem toch echt aan hoor. Hij is ook geen onderkruipertje dat doet alsof hij naar iedereen opkijkt. Hij weet gewoon hoe goed hij is en gaat daar perfect mee om. Heel vriendelijke en rustige kerel die niemand scheef aankijkt omdat ie minder kan voetballen en zichzelf ook niet beter voelt dan een ander

Was toch echt voor Vertonghen gegaan, aanvoerder bij Ajax geweest en leidende speler bij Tottenham.

Maargoed, misschien haalt hij inderdaad zo het beste uit Hazard! Toch een jongen die een wedstrijd eventueel kan openbreken op een toernooi.

Je het alderwereld, verthongen en witsel die mij geschikt lijken als captain, maar Wilmots heeft blijkbaar geen voetbalverstand (Ik twijfel zelfs wie ik slechter vind:blind of Wilmots) en Wilmots maakt hazard die uit vorm is dit gehele seizoen op 2 wedstrijden na en die nog niks heeft laten zien voor België, aanvoerder.

Wat een idioot. Zelfs los van Hazard zijn leiderscapaciteiten kan die jongen dat missen als kiespijn. Gewoon hem zijn ding laten doen. Stomme blunder.

Tja ik vind Wilmots een verrekt slechte bondscoach maar het mentale aspect heeft ie toch wel onder de knie hoor. Weet zijn jongens wel altijd te motiveren en iedereen lijkt gelukkig bij de Rode Duivels sinds hij bondscoach is.

Al die mensen die dit een domme beslissing noemen, dat moet ik toch nog maar zien hoor. Hazard presteert het best als hij zich goed voelt en belangrijk is. Druk lacht hij om, als hij maar vertrouwen krijgt. Sterker nog, Hazard is zo'n speler die juist van het juiste soort druk houdt. Dit zou hem zomaar beter kunnen laten spelen. Het zou ons zomaar de beste Hazard (bij de Duivels) tot nu toe kunnen geven. Hazard is natuurlijk geen echte leider maar dat heb je in Vertonghen bijvoorbeeld wel, en wat doet die band er nou helemaal toe? Jongens als Vertonghen zijn volwassen genoeg om zich hier niets van aan te trekken en gewoon de rollen van een leider zowel op als naast het veld op zich te nemen, band of geen band.

Goede keus, niet de grootste leider maar de echte leiders nemen hun verantwoordelijkheden toch wel met of zonder band. Bij Suarez pakte de aanvoerdersband ook goed uit, laat Hazard zich maar lekker belangrijk voelen.

9 mei 2016 om 15:09

De andere spelers moeten hazard in de wedstrijd belangrijk laten voelen. En hem altijd de bal te geven, spelers zouden altijd er een schuin oog op hem moeten houden en als hij aanspeelbaar is hem ook geven.

Vorig jaar was hij wereldtop, hij kreeg toen ook de bal 35 meer aangespeeld, dit seizoen kregen William en oscar 40 meer ballen aangespeeld en je ziet wat er dit jaar is gebeurd.

Hazard veel aan de bal laten en je wint je westrijd.

9 mei 2016 om 15:10

Procent dus, achter de getallen

Wilmost jij bent echt niet slim hoe kan je hazard kiezen en niet vertongen snap het echt niet. Vertongen is de captain bij spurs en heeft zijn leiderkwaliteiten getoond in de wk en dit seizoen en wat heeft hazard gedaan??

9 mei 2016 om 15:49

Is Lloris niet de kapitein bij Tottenham?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren