Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Liverpool overklast Villarreal en meldt zich in finale

Laatste update:

Liverpool heeft zich geplaatst voor de finale van de Europa League. De formatie van manager Jürgen Klopp maakte een 1-0 achterstand goed door Villarreal donderdagavond met 3-0 klop te geven en mag het nu opnemen tegen Sevilla. Het wordt de eerste Europese finale voor Liverpool sinds 2007.

/

In de wetenschap dat Villarreal al 284 minuten geen doelpunt meer tegen had gekregen en Liverpool drie wedstrijden niet meer had gescoord tegen een Spaanse tegenstander, ging de thuisploeg op zoek naar die ene noodzakelijke treffer en men had er niet lang voor nodig om die te maken. Liverpool eiste immers direct de bal op en trof na zeven minuten doel: Daniel Sturridge trapte na een voorzet nogal knullig naast de bal, maar met dank aan Bruno Soriano ging de bal er alsnog in. Het was het eerste Europese eigen doelpunt van Villarreal sinds 2011, toen Carlos Marchena de klos was.

Villarreal kwam na die stormloop beter in de wedstrijd, maar verder dan een schietkans voor Mario Gaspar kwam men in de eerste helft niet. Het eerste bedrijf stond overigens bol van de kleine overtredingen, al gaf scheidsrechter Victor Kassai ‘slechts’ drie gele kaarten. Nathaniel Clyne, Victor Ruiz en Roberto Soldado werden op de bon geslingerd. Villarreal hoopte in de tweede helft wat meer aan voetballen toe te komen en voor de dertiende keer op rij ongeslagen te blijven in een Europese wedstrijd, maar het team van trainer Marcelino slaagde er dus niet in om een nederlaag te voorkomen.

/

De eerste kans na rust was wel voor de geelhemden, maar Dejan Lovren gleed de bal nog net voor de voeten van Cédric Bakambu weg. Aan de andere kant mikten James Milner en Sturridge op doelman Alphonse Aréola en het was uiteindelijk Sturridge die het verschil maakte op Anfield. Adam Lallana en Roberto Fimino zetten de aanval op, waarna het leer met een gelukje voor de voeten van Sturridge belandde en hij schoot via de doelman en de paal raak: 2-0. De Engelsman maakte zijn vierde doelpunt in zijn laatste vijf thuiswedstrijden met Liverpool.

Marcelino greep in en verving Soldado door Adrían López, maar die mutatie haalde niets uit. Villarreal moest de laatste negentien minuten zelfs met tien man uitspelen, want Ruiz kreeg een tweede gele kaart na een overtreding op Lallana. Liverpool bleef de bovenliggende partij en nadat Firmino (redding Areola) en Sturridge (twee schoten over) mogelijkheden hadden laten liggen, was het Lallana die de eindstand op het scorebord zetten. Hij tikte de bal van dichtbij binnen na een mislukt schot van Sturridge en een voorzet van Firmino: 3-0. Liverpool blijft zodoende in de race voor de eindzege in de Europa League.

Denk jij dat Liverpool de Europa League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Liverpool of sevilla, tja beiden niet goed in de com maar straks toch CL 1 van hun

Meer dan terecht. Liverpool speelde uitstekend tegenover een Villarreal dat niets te vertellen had. Wordt een mooie finale en geen Spaanse finale zoals ik voorspelde.

5 mei 2016 om 22:59

Ik kijk persoonlijk meer uit naar de EL finale dan naar die van de CL. Liverpool-Sevilla wordt smullen.

5 mei 2016 om 23:17

Zeker weten, twee ploegen die 'full-gas-fusball' spelen dat staat garant voor veel goals

5 mei 2016 om 23:29

Zo denk ik precies er ook over. Dit wordt een heerlijke wedstrijd verwacht ik. Beide lekker aanvallen en het wordt 50/50!

5 mei 2016 om 23:31

Koekoek! Ik kan me altijd in jou vinden. Klasse reacties en niet alleen in dit topic.

5 mei 2016 om 23:45

Atleticogunner dankjewel! Hoewel ik een duidelijke clubvoorkeur heb probeer ik zo objectief mogelijk over te komen.

6 mei 2016 om 00:33

Wat een liefde! Als iedereen nou zo was tegen elkaar

6 mei 2016 om 01:04

Gelukkig maar. Anders heb je een dubbele Spaanse finale. Dan is de spanning voor de neutrale kijker er snel vanaf.

Wat een heerlijk team dat Liverpool. Die Emre Can.. wat een beest!

5 mei 2016 om 23:01

In de 91ste minuut sprint hij nog ff van de eigen 16 naar de 16 van Villareal.

5 mei 2016 om 23:02

En net terug van een blessure, wat een mentaliteit.

5 mei 2016 om 23:07

Denk ook gewoon dat het komt door de geweldige sfeer op Anfield en de energieke Klopp.

Zo de nummer 8 van engeland droogt de nummer 4 van spanje hier helemaal af. Naast Real madrid en Barcelona en Atletico madrid stelt de primera division niet zoveel voor. Liverpool speelde echt ontzettend goed en gaf Villareal echt geen kans. Voor mij waren de uitblinkers Firminho Can en Milner.

5 mei 2016 om 23:03

En wij moeten je serieus nemen? Niet te vroegen juichen straks verlies je gewoon van Sevilla

5 mei 2016 om 23:06

Ja waarom niet? Hij heeft gelijk, de nummer 4 van Spanje werd afgedroogd door de nummer 8 van Engeland.

5 mei 2016 om 23:12

afgedroogd? Dat is een grote woord beetje jaloers dat de La Liga teams het beter doen dan de rest? Liverpool heeft ook veel betere kwaliteiten dan Villarreal hé! Straks Sevilla die het effe laat zien.

5 mei 2016 om 23:59

Alle credits voor de dominantie voor La Liga, maar blijkbaar lastig om een dan credits te geven aan Liverpool voor het uitschakelen van een team dat dit seizoen heel sterk is.

6 mei 2016 om 00:45

Afgedroogd my ass. Een rode kaart en een eigen doelpunt bracht jullie de overwinning. Anders was die wedstrijd anders gelopen.

6 mei 2016 om 01:07

Villa Real heeft in 180 minuten 1 kans gecreëerd. Verder zijn ze als een stel zenuwachtige puber te kijk gezet op Anfield. Ze deden het letterlijk in hun broek en zijn ook op alle vlakken overklast. Ze schitterde in schwalbes en in discussie met de scheidsrechter.

6 mei 2016 om 12:39

'verlies je gewoon van Sevilla' beetje gefrustreerd? haha

6 mei 2016 om 12:40

Dacht je zeker ook over Dortmund? Dat Liverpool 'gewoon gaat verliezen' van Dortmund in de kwartfinales?

5 mei 2016 om 23:07

Bankzitter Betere koste meer dan heel dat elftal van Liverpool. De top- en subtop uit Spanje is zeker wel sterker dan die van Engeland.

5 mei 2016 om 23:26

Subtop dus niet, Villareal is de nummer vier van Spanje. De top drie van Spanje steekt er ver bovenuit, in Engeland zit de top acht veel dichter op elkaar.

5 mei 2016 om 23:42

De subtop van Spanje is ook sterker. Dit is pas de eerste keer dat een van de zeldzame keren dat een Engelse ploeg zo ver komt en we weten niet eens of Liverpool die gaat winnen. Ik schat Sevilla of een Valencia in vorm gewoon hoger in en misschien ook Athletic Bilbao. Villarreal speelde niet goed, die trainer liet zijn ploeg angstig spelen en daar is hij voor gestraft. Maar een normale Spaanse subtopper zou Liverpool wel uitgeschakeld hebben. Als Sevilla van Leicester wint, stelt de Engelse top ook niets meer voor?

5 mei 2016 om 23:48

Sevilla wint van Leicester? Die hebben toch helemaal geen officiele wedstrijd gespeeld dit jaar?

Denk dat je de sbutop van Spanje een beetje overschat, de nummers drie t/m acht in Engeland zijn clubs als Arsenal, Manchester City, Mancester United, en Liverpool. Dan heb je ook Chelsea nog. Daar wint de subtop van Spanje helemaal niet zo eenvoudig van.

6 mei 2016 om 00:27

Kijk gewoon eens hoe ver de Engelse en Spaanse clubs de laatste jaren kwamen in de CL en EL en dan zie je dat de Spaanse veel verder kwamen.

6 mei 2016 om 00:28

Ik noem alleen een voorbeeld, Sevilla en Leicester hebben niet tegen elkaar gespeeld maar als Sevilla wint kan je niet gelijk zeggen dat de top van Engeland niets voorstelt en dat de subtop van Spanje beter is. Zo zit het niet in elkaar maar die logica wordt hierboven wel toegepast. Liverpool is echt niet de nummer 8 van Engeland(los van de ranglijst). Ze waren in opbouw door een nieuwe trainer en in de huidige vorm behoren ze zeker tot de top 5 van Engeland. Ik schat Liverpool op dit moment ook hoger in dan Tottenham dat tweede staat. De ranglijst van de PL is dit seizoen anders dan de werkelijke krachtsverhoudingen. Ploegen als City , United en Arsenal zijn gewoon topploegen van Engeland. In Spanje is een Villarreal in principe ook minder dan een Sevilla of Valencia in vorm. Sevilla staat nu ook 7e maar is niet de zevende beste club van Spanje. De Spaanse subtop kan je beter afzetten tegenover Tottenham, Liverpool, West Ham en Chelsea en dan doet de Spaanse subtop echt niet onder voor ze.

6 mei 2016 om 01:05

Het draait allemaal om de CL, de EL doet er niet toe. In de CL worden Sevilla en Valencia direct geelimineerd in de groupsfase. De Engelse ploegen overleven die meestal vrij makkelijk, dit jaar Manchester City, Chelsea en Arsenal.

Kijken we naar topspelers als Hazard, Aguerro, Sanchez, Ozil, dergelijke topspelers zine we niet in de Spaanse subtop.

Buiten de top drie is de Spaanse competitie gewoon veel minder dan de Engelse.

6 mei 2016 om 01:22

In de CL zouden Engelse subtoppers ook uitgeschakeld worden, zie Manchester United en vorig seizoen Liverpool en beide hadden niet eens zo een lastige poule. Eigenlijk is United zelfs top. Als je de subtop wilt meten dan moet je vooral naar de EL kijken en dan is het wel duidelijk wie de laatste jaren beter heeft gepresteerd. Over de Spaanse top is er geen twijfel maar ook de subtop van Spanje heeft zich bewezen. En op dit seizoen na noem jij gewoon spelers van een Engelse topclub. Alhoewel ik het nog wil zien, Sevilla tegen een Arsenal bijvoorbeeld

6 mei 2016 om 01:40

Speedyafc

Omdat voor jouw de subtop van de Prem meer aanspreekt zijn die clubs toch niet beter?

De resultaten spreken voor zich. Op dit moment zijn de spaanse clubs sterker. Daar doet een incidenteel verlies niets aan af. Wat kan het je schelen dat dat nu zo is? Dat draait wel weer een keer om. Dan mag je het weer roepen, en heb je nog gelijk ook.

Het komt nogal gek over als je ziet dat Sevilla zijn vijfde finale in de laatste tien jaar speelt, en er daarnaast nog een aantal spaanse ploegen de finale wisten te halen, en er nauwelijks engelse ploegen in de finale hebben gestaan. Dan ben je dus niet beter.

Dit decennium werden beide Europese competities vier keer gewonnen door spaanse clubs, en we zijn net over de helft. Stel je eens voor dat het Engelse clubs, of Nederlandse clubs, zou je dan ook beweren dat een andere competitie sterker is?

6 mei 2016 om 04:49

@Andonis

Sterker nog, in de afgelopen 10 jaar waarin er 20 Europese prijzen werden behaald(10 CL en 10 EL) heeft een Spaanse club 11 keer een Europese prijs gewonnen. Dat is dus een winstratio van 55 procent tegenover alle andere competities! 5 van de 11 waren de CL en 6 van die 11 waren de EL/Uefa Cup wat door een Spaanse 'subtopper' gewonnen werd. We weten in ieder geval dat er een 12e Europese hoofdprijs in 11 jaar bijkomt en Sevilla kan er voor zorgen dat Spanje 13 Europese prijzen wint in 11 jaar. Of Sevilla nou wint of niet, de Spaanse subtop blijft heel sterk. Maar goed, je had hier op kunnen wachten. Een Spaanse ploeg dat voor de eerste keer door een buitenlandse club is uitgeschakeld en de hele subtop of competitie stelt niets meer voor.

6 mei 2016 om 14:40

De Spaanse competite wordt al jaren gedomineerd door drie topploegen. Die drie horen bij de allerbeste ploegen. Daarna is er een heel erg groot gat met de rest. Sevilla staat notabene op 33 punten van de drie topploegen.

In Engeland is de top veel breder. Daar spelen diverse ploegen die onlangs nog een CL wonnen nu gewoon in de subtop. Sub-toppers in Spanje spelen niet mee in de CL, ze liggen er altijd al in de groepsronde uit.

Ja Spanje presteerd altijd in de EL omdat dat verder niemand boeit maar voor de Spaanse subtop is het de enigste prijs die ze kunnen winnen.

7 mei 2016 om 13:10

Subtoppers in Engeland spelen ook geen CL kijk maar naar United en Liverpool. En dit jaar is incidenteel, kijk alleen wie de eerste twee plekken bezitten. Die zijn echt niet beter dan de subtop van Spanje. Dat Engeland een grote top heeft is geen reden om te zeggen dat ze goed zijn, Daarom presteren ze ook niet goed in de CL en EL.

Het verschil tussen top en subtop is groter in Spanje maar zoals je al zegt komt dat omdat de top van Spanje gewoon buitengewoon presteert. Als je de prestaties in de EL bagatelliseert dan is dat jouw keus maar ze verslaan wel sterke tegenstanders.

5 mei 2016 om 23:07

Valencia, Villareal en vooral Sevilla zijn nog wel aardige subtoppers. Maar daarbuiten om stelt het inderdaad maar weinig voor.

5 mei 2016 om 23:10

Vanaf plek 10 stelt de EPL ook niet veel voor.

5 mei 2016 om 23:16

Dat is dus echt niet waar. Die teams zijn veel beter dan de onderste teams in La Liga

5 mei 2016 om 23:18

Meer dan de PD in ieder geval.

5 mei 2016 om 23:45

Serieus? Vinden jullie Newcastle, Bournemouth of Sunderland beter spelen dan Gijon, Rayo of Las Palmas? Sorry, maar dan raad ik je aan om La Liga vaker te gaan kijken

6 mei 2016 om 00:01

Of jij moet vaker de PL kijken. Xie je tenminste echt voetbal ipv wat Spanjaarden die als een stervende zwaan naar de grond gaan bij ieder contact.

6 mei 2016 om 00:32

Dat doe ik ook, ik volg beide competities goed maar we hebben het niet over het gedrag van de spelers of mentaliteit. Ik heb het puur over het voetbal en dat is van de Spaanse laagvliegers kwalitatief beter dan die van de Engelse. Er zijn veel mensen die beweren dat het rechterrijtje van Spanje niets voorstelt maar die kijken vast geen PD.

6 mei 2016 om 06:33

De onderste ploegen van de Liga zijn technisch veel beter dan de onderste van de PL. Ik zie een Las Palmas bijvoorbeeld ook wel winnem van een bournemouth.

6 mei 2016 om 06:33

Dat is dus wel echt waar Thijs.

5 mei 2016 om 23:08

En jij beseert je mening op 1 wedstijd. Liverppol speelde een hele goede wedstrijd en was in vorm. Villarreal had last van de spanning en niet in vorm. PSV speelde gelijk tegen Atleti kunnen ze volgend jaar ook de CL finale halen?

5 mei 2016 om 23:32

Op basis van 2 wedstrijden, liverpool speelde een hele slechte eerste wedstrijd waarin veel spelers ontbraken en toch waren ze beter met pech verloren maar deze wedstrijd compleet de baas over villareal. De pl is gewoon veel sterker in de breedte iedereen is een moeilijke tegenstander terwijl in de liga de topclubs gewoon weten dat ze met 6-0 gaan winnen. Neemt niet weg dat real barca en atleti beter zijn dan de top vd pl. Daarnaast wat zijn spaanse ploegen toch walgelijk om naar te kijken constant schwalbes/snel liggen en aanstellen. Ik erger me er dood aan dit jaar

6 mei 2016 om 00:50

Engeland kent ook geen topclub. In Spanje heb je Atletico/Barca/Real. Als Real in de PL zou spelen zou Real altijd de landstitle winnen met een afstand van minimaal 15 punten.

5 mei 2016 om 23:35

Het was weer wachten op zo'n reactie. Na 1 zege van een Engelse ploeg op een Spaanse ploeg en de Spaanse competitie stelt niets meer voor. Het is trouwens de eerste keer dat een Spaanse ploeg dit seizoen wordt uiteschakeld door een niet-Spaanse ploeg. Liverpool is niet de nummer 8 van Engeland want op dit moment horen ze veel hoger. Villarreal presteert al boven hun kunnen en een Valencia of Sevilla in vorm zouden ook hoger eindigen dit seizoen.

5 mei 2016 om 23:41

Over het hele seizoen gezien behoort liverpool niet hoger. Als club natuurlijk wel maar kwa spel erg inconsistent geweest dit seizoen. Daarnaast vind ik dat het wel een keer mag want hier op vz wordt er constant op de PL gebashed door de PD mensen. Mogen wij ook even

6 mei 2016 om 00:36

De Liverpool die ik in de EL heb gezien ligt zeker wel hoger dan hun huidige plek. Ze zijn inderdaad wisselvallig maar een Liverpool dat goed voor de dag komt draait bovenin in Engeland of net eronder. Dat zag je ook toen ze tegen City(3-0) en Spurs(1-1) speelden of tegen United in de EL. Liverpool hoort zeker hoger thuis in Engeland.

6 mei 2016 om 09:14

Nou Nou, Sevilla en Valencia zijn anders kansloos uit de CL geknikkerd door een aantal niet spaanse clubs. Valencia zelfs door een belgische...

Niet zo hoog van de toren blazen aub. De reden dat er nog zoveel dpaanse ploegen inzitten kan ook zijn dat ze continu elkaar loten, en tsja, dan moet er wel een doorgaan

6 mei 2016 om 11:57

Een Valencia in vorm had die groep wel overleefd. Sevilla lootte wel zwaar, zelfs de club die uit pot 4 kwam was sterk. United en Liverpool zijn resp. dit seizoen en vorig seizoen ook eruit gegaan. Terwijl dat volgens mij de top was van Engeland. Sevilla en Valencia zijn subtop dus geen schande als ze eruit gaan. Een subtopper van ieder land zou in principe uitgeschakeld worden en meestal doorstromen naar de EL met uitzonderingen daar gelaten

6 mei 2016 om 00:09

Ik schat in dat ze ongeveer even goed zijn. De spaanse top is beter dan de engelse, maar schat de nummers 10 t/m 20 uit de PL beter in dan de spaanse 10 t/m 20 geplaatste

6 mei 2016 om 00:45

Sorry maar wie is record houder in de EL die zelfs de mogelijkheid heeft om opnieuw geschiedenis te schrijven in de EL? Sevilla inderdaad. En Valencia kent een slecht seizoen maar die zijn ook geweldig en Villarreal is ook gewoon een geweldige ploeg. Sommige team focussen gewoon op de EL of CL waardoor een competitie een beetje eronder lijdt of de competitie is gewoon zwaar. Sevilla bijv. doet het tegen engelse ploegen altijd geweldig maar in de competitie vaak wisselvallig.

6 mei 2016 om 01:03

Was te verwachten deze reactie, maar je laat je dan wel erg kennen.

Liverpool over twee wedstrijden duidelijk de sterkere ploeg, en zijn verdiend door.

Conclusies die verder gaan dan dit tweeluik zeggen meer over persoonlijke voorkeur, dan dat het een werkelijk beeld weergeeft.

Villareal, een klein provincieclubje, maakte een bijzonder gied seizoen door. Ze hebben vooral geprofiteerd van een zwak begin van het seizoen van zowel Sevilla, als Athletic, en een dramatisch seizoen van Valencia. Doet verder niets af aan hun prestatie, maar vanavond zag je goed dat ze op dit niveau nog te onwennig zijn.

Liverpool maakt een heel wisselvallig seizoen door, en dat is niet veranderd met de komst van Klopp. Wel is hij in staat geweest om in dit toernooi de kenmerkende wilskracht van zijn ploegen tot uiting te laten komen. Een fantastische trainer, en ik heb weer zeer van hem genoten vanavond.

Nu krijgen we de leukst mogelijke finale met twee ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. Voetballend is Sevilla completer, maar Liverpool heeft veel karakter, en een paar geweldige middenvelders. Ik verwacht ook een leukere finale van de Europa League dan van de Champions League. Vooral omdat de ploegen in de Europa League kwetsbaarder zijn.

Dan nog even terugkomen op de onzinnige discussie. Pellegrini zei hierover deze week het volgende: "de premier league is de beste competitie, maar het beste voetbal word in Spanje gespeeld".

Laten we het daar op houden, zo is iedereen tevreden.

Wat werden er veel fopduiken gemaakt deze wedstrijd .. Desondanks leuke wedstrijd met een verdiende winnaar. Gefeliciteerd Liverpool!

5 mei 2016 om 23:00

Ja best veel vervelende mannetjes, die Soldado, Suarez en Lovren spanden de kroon.

5 mei 2016 om 23:23

Ja spaans voetbal hè....aanstellen , toneel spelen , kaarten vragen en verongelijkt doen.....en normaal winnen ze ook nog , vanavond gelukkig niet !

Powervoetbal van Kloppo met voorop in de strijd Can en Milner.
Firminho de artiest! Volgend jaar CL voor LFC!

5 mei 2016 om 23:01

Daar had hij Soldado toch even te kijk gezet zeg, heerlijke actie!

5 mei 2016 om 23:02

Laten we het hopen, maar ik durf het nog niet van de daken te schreeuwen. Sevilla wordt echt een zware klus! Desalniettemin vol vertrouwen naar basel!

5 mei 2016 om 23:03

Nu nog langs Sevilla he

Villarreal had niet zijn beste avond helaas. Beetje pech met de 3 gelukkige goals van Liverpool anders hadden ze nog een goede kans gemaakt ook. Scheidsrechter ook niet al te best, was erg op de hand van Liverpool en verpeste de wedstrijd met de zeer overdreven gele kaart. Maar goed, Sevilla vs Liverpool op papier een leukere finale. Sevilla voor mij de favoriet.

5 mei 2016 om 23:35

Ik weet niet wat jij gezien hebt maar de kaarten waren compleet terecht. Daarnaast heeft liverpool compleet gedomineerd deze wedstrijd dus villareal heeft geen pech en liverpool geen 'gelukkige' goals. Terechte winnaar. Wordt een prachtige finale waarvan sevilla voor mij ook de favourite is

Liverpool verdiend door. Dat zijn moeilijke woorden om te zeggen, want all de boosheid die nu door ons doorgaat is onmenselijk, maar het is wel de waarheid. Liverpool laat zien wat emotie kan doen, op Anfield wordt alles op Emotie gespeeld.

Villarreal wist niet wat hun overkwam en dit jonge onervaren ploeg werd veels te nerveus. Passing en balcontrole was heel slecht. Toch hebben we geprobeer onze spel te spelen en verdienden we ook een strafschop, maarja dat is voetbal.

Zijn genoeg woorden voor vanavond want de pijn is groter.

5 mei 2016 om 23:04

Jullie hebben een geweldig team. Als deze selectie bij elkaar blijft moet Villarreal in staat zijn om de kwartfinale van de CL te halen. Misschien nog een ervaren speler er bij kopen want op ervaring na heeft Villarreal alles.

5 mei 2016 om 23:06

Helaas spelen we de finale niet op Anfield, anders was het een zekerheidje geweest haha. Wat betreft die penal heb je zeker gelijk, zeer zeer domme actie van Moreno. Verder denk ik dat de uitslag wel dik terecht is als je naar het spelverloop kijkt, zo veel energie legden we erin. Klasse toernooi heeft Villarreal gespeeld, prachtig team

5 mei 2016 om 23:07

Je kan trots zijn op de selectie. Ondanks de beperkte middelen toch zover gekomen en volgend jaar CL.

5 mei 2016 om 23:13

Ja bedankt voor jullie eerlijke woorddn jongens. Raar genoeg zal deze nare ervaring ons sterker maken, de jongens zullen van deze avond leren.

5 mei 2016 om 23:37

Die nare ervaring hadden wij vorige week dus we weten hoe het voelt

Ik verwacht winst van sevilla. 3 jaar na mekaar finale is geen toeval. Ze hebben dus genoeg ervaring met finales, wat liverpool niet heeft.

5 mei 2016 om 23:01

Liverpool heeft Klopp en liverpudlians.

5 mei 2016 om 23:04

Ik hoop op liverpool, maar denk het niet. Nog te onervaren en veel te wisselvallig. Er wordt nog te veel op emotie gespeeld. Vandaag individuele flitsen en geluk.

5 mei 2016 om 23:12

Haha Sevilla publiek nog beter en sfeervoller.

5 mei 2016 om 23:37

Ben bij beide geweest en eerlijk gezegd klopt dat niet echt. Die Scousers maken een stuk meer lawaai. Maar de supporters van Liverpool behoren tot de beste ter wereld dus dat is geen schande. Al heeft Sevilla wel één van betere supportersgroeperingen van Spanje. Bij veel Spaanse clubs is het echter een dooie bedoeling helaas.

6 mei 2016 om 06:35

Ik ben ook bij beide geweest en heb een andere mening.

Mooi dit en nu winnen ook.

Toch had Villarreal in de 77e minuut een penalty moeten hebben, want Moreno duwt die Suarez gewoon met twee handen in de rug. Dan ging het wellicht nog fout. Liverpool was verder stukken beter en het was een leuke wedstrijd.

Vooraf weer genoeg gehoord van de fans van de primera division. Gelukkig kan Liverpool dit in ieder geval deels temperen met een magistrale vertoning. Villarreal werd overklast. Fantastisch dat Klopp de finale haalt in de Europa League. Hopelijk weten ze deze ook te winnen en anders kijk ik al met opgeheven hoofd uit naar volgend seizoen.

5 mei 2016 om 23:17

Dat men naar dat Spaanse toneel kan kijken. Ik erger me mateloos aan die prinsjes. Constant liggen en totaal geen tempo in het spel. Hopen dat Liverpool deze prijs wint en volgens seizoen CL gaat spelen. Deze ambiance van vanavond, hoort thuis op het hoogste niveau.

Wat een prachtclub is FCL toch.
Ongeloofelijke historie ook

Jammer. Het zat niet mee vandaag, ik denk toch een gebrek aan ervaring. Het seizoen zit er nu wel op voor Villarreal. 4e geworden en halve finale EL. Ze mogen trots zijn op zichzelf het is maar een klein clubje. Jammer dat ze na de winterstop minder werden en niet meekonden met de top 3. Liverpool was geweldig vandaag zoals we vaker hebben gezien. Jammer dat ze niet zo constant zijn. We hebben nu een geweldige finale ik hoop dat Liverpool wint dat hebben we eens een keer iets anders.

Was een leuke wedstrijd om te zien! Liverpool was alleen wel overduidelijk beter. Kijk meer uit naar de EL dan naar de CL finale. Ben erg benieuwd of het Sevilla voor de derde maal zal lukken om de titel te prolongeren, al gun ik het Liverpool meer omdat ze zulke fantastische supporters hebben.

Emre Can enorm talent zeg 22 jaar oud en nu al zo volwassenen. Gaat nog een decennia het middenveld in Engeland domineren. Heeft letterlijk alles! Liverpool moet twee top aankopen doen o.a. een keeper.

5 mei 2016 om 23:07

Ik dacht fat Can ouder was, dat onderstreept je stelling dat hij zeer volwassen speelt voor zijn leeftijd. Naast Can vond ik Firmino vanavond fabelachtig spelen!

5 mei 2016 om 23:09

Misschien is het de baard. Hij speelt al een lange tijd op een hoog niveau, maar hij is echt 22 jaar.

5 mei 2016 om 23:09

Beide backs brengen niet veel, die rechtsback van Villarreal is een stuk beter dan Clyne, wellicht is dat een optie. Verder een nieuwe keeper, cv en een aanvallende middenvelder.

5 mei 2016 om 23:14

Aanvallende middenvelder: Firmino, Coutinho en Lallana lijkt me geen prioriteit. Als Sakho niet wordt geschorst, dan is een CV niet nodig. Matip komt gratis over van Schalke. Een echt winger is nodig. Iemand die snelheid heeft en een goal kan maken. Verder is een keeper nodig.

5 mei 2016 om 23:40

Reus?

6 mei 2016 om 00:32

Reus zou uiteraard de gedroomde kandidaat zijn, maar hij is een loyale persoon. Is ook mooi om te zien.

6 mei 2016 om 01:49

Bvb valt uiteen, dragende spelers vertrekken. Gundo City, Hummels Bayern, Auba Real dus Reus zou bij een goed bod zomaar kunnen vertrekken. Hij heeft nog een 1jarig contract.

5 mei 2016 om 23:09

Vond mignolet alweer degelijk keepen hoor

5 mei 2016 om 23:10

Horn/Ter Stegen

Echt genant hoe die spelers van Villareal gaan klappen voor de scheids bij de rode kaart. Spelen de hele wedstrijd als een stel opgefokte honden en dan doen alsof de scheids gek is.

Heelrijk trouwens dat Can terug is: wat een talent! En Lovren speelde ook heerlijk. Wat heeft die man zich herpakt.

Jammer,had liever de finale tegen Villareal gezien die liggen ons altijd goed. Liverpool moet het tegen ons toch hebben van de strijd denk ik. Voetballend zal Sevilla de bovenliggende partij zijn. Is er nog iemand geschorst voor de finale bij Liverpool?

5 mei 2016 om 23:16

Geen illusies jongeman, als je opgejaagd wordt 90 minuten lang kun je niet voetballen. Sevilla heeft geen mannen met ballen.

5 mei 2016 om 23:17

Ever Vitolo Gameiro zijn de spelers van Liverpool toch te slim af. Dan wordt het snel 10 tegen 11

5 mei 2016 om 23:56

Ja, net als dat Villarreal dit niet zou weggeven en Dortmund Liverpool wel zou uitschakelen.

6 mei 2016 om 00:47

Haha precies wat iedereen over Chelsea zei toen ze de CL wonnen, dus Liverpool pakt hem vast. Ik hoop er in ieder geval op!

6 mei 2016 om 06:36

Wat moet ik daarmee? Maakt mij niks uit.

Teminste hier geen Spaanse finale! Mooi

Toch apart dat een zeer sterke Firminio gepasseerd is voor een paar spelers uit de Braziliaanse competitie en een speler die in China speelt.

Het word trouwens een finale tussen de 2 meest wisselvallige ploegen van Europa. Of we gaan iets geweldigs zien of iets wat niet slechter kan. Maar voor z'on belangrijke wedstrijd verwacht je wel het eerste.

5 mei 2016 om 23:16

Wisselvalligheid komt door het vele wisselen. In Europa speelt Emery wel met de vaste 11 behalve de keeper.

City is uitgeschakeld, dus Liverpool kan onze CL-ticket niet meer in gevaar brengen. Laat ze die Europa League maar winnen dan, het is ze gegund. Bovendien begint het nu wel heel saai te worden als Sevilla 'm voor de derde keer op rij wint.

Dikverdiend, Liverpool heeft vanaf minuut een gedomineerd en Villarreal heeft amper een kans gekregen. Die twee Brazilianen kunnen echt goed voetballen, dat is echt genieten soms. Can en Milner waren uitstekend om steeds de tweede bal te veroveren, waardoor Liverpool de druk erop konden houden. De spits was echter waanzinnig zwak. Dan de commentator wel doodleuk roepen dat hij aandeel heeft bij twee goals, maar bij de eerste mist hij de bal volkomen, alleen gelukkig voor hem tikt de verdediger de bal in eigen goal. En bij de tweede schiet hij een-op-een op de keeper zo dramatisch in, maar via de benen van de keeper en de paal valt de bal gelukkig binnen. Dat hij zo matig is kan die jongen niks aan doen, maar constant zijn vrijstaande medespelers negeren kan echt niet. Snap niet waarom ze in Engeland nou zo dol zijn op dit soort spelers.

5 mei 2016 om 23:45

Haha, zeker de enige keer dat je Sturrridge hebt gezien? Wat een onzin kraam jij uit.

6 mei 2016 om 18:01

Nee, het is een matige speler.

7 mei 2016 om 01:49

Haha, kijk anders even seizoen 13/14 terug. Je praat de grootste onzin sinds lange tijd hier. Gelukkig voortaan lekker makkelijk te herkennen jij als iemand die er totaal geen verstand van heeft.

Sturridge een matige speler, de grap van 2016.

6 mei 2016 om 00:02

Wat een grapjas ben jij! Sturridge is uitvorm en heeft toch een rol in alle 3 de goals dat is pas goed. In vorm is sturridge een vd beste spitsen ter wereld samen met aguero en de nr een suarez

Wat een passie en inzet bij Liverpool. Ongelooflijk!! Dik verdiend naar de finale.

Gelukkig Liverpool in de finale. 2 Spaanse finales had niet leuk geweest. Ik gun Liverpool en dan vooral Klopp de Europa League van harte!

Fantastische wedstrijd, Villareal was kansloos.
Heb veel sympathie voor Villareal, maar dat is minder geworden na vanavond, wat een onsportieve ploeg. Niet alle spelers, maar vooral Soldado en Denis Suarez, gefrustreerde jankballen.

Liverpool heeft dik verdient gewonnen, grootste complimenten aan de inzet van vanavond, 90 minuten lang vol jagen. Ook al is het een heel lang seizoen, meeste wedstrijden van alle Engelse ploegen, ongelofelijk dit, kan het nog niet geloven hoe we in de finale zijn gekomen, het wonder tegen Dortmund, de uitschakeling van United, en ook vanavond weer een fantastische wedstrijd.

Ynwa

man man, wat een eindeloze discussie hier over wie de sterkste competitie/teams/top heeft.

we kunnen er niet onderuit dat de Spaanse teams de laatste 5/6jaar gewoon hard domineren! de engelse clubs hebben in het verleden ook gedomineerd, en laat me maar zwijgen over de serie A eind de jaren 80 tot de eind jaren 90.. winnaars in 3 europacups.. milan,juventus, inter, lazio, parma, sampdoria, napoli en dan sterke teams als as roma, torino en fiorentina.. dan heb je de helft van een competitie dat sterk presteerde internationaal..

Zolang messi en ronaldo nog in spanje spelen zullen ze blijven domineren, dus binnen 3jaar zal de dominantie worden opgeheven!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren