Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vidal moppert: ‘Lelijk voetbal wint, Atlético staat niet terecht in de finale’

Laatste update:
/

Atlético Madrid veroverde dinsdagavond een finaleplaats in de Champions League, twee jaar nadat het de eindstrijd al eens verloor van Real Madrid. De vechtmachine van Diego Simeone verloor weliswaar met 2-1 bij Bayern München, maar dat kon de club zich permitteren na de 1-0 overwinning in eigen huis vorige week.

Arturo Vidal heeft flink de pest in over de eliminatie. “Wij waren superieur aan Atlético”, moppert de Chileen. “We controleerden de wedstrijd, maar helaas rondden we de kansen niet af. En Atlético deed precies datgene wat ze al het hele jaar door doen in de competitie en benutte de kansen wel. Helaas heeft het lelijke voetbal gewonnen van het mooiste voetbal. De enige keer dat ze ons doel zagen was toen ze scoorden”, verzucht Vidal.

“Ze gaan nog wel wakker worden van de gedachte aan ons, tot aan die finale. Ze hadden de bal niet, maar speelden tegen de beste club ter wereld en bereikten de finale. Helaas wint de beste niet altijd in voetbal, zoals ook nu. Atlético staat niet verdiend in de finale”, vindt de middenvelder.

Ben jij het eens met Arturo Vidal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, net als jij met Juve Arturo. Voetbal is niet eerlijk, de beste wint niet altijd, laat staan degene met het meest attractieve spel. Maar over 2x90 minuten moet je het met zo'n sterrenselectie toch kunnen beslissen.

4 mei 2016 om 08:03

Juve speelt aanvallend voetbal.

4 mei 2016 om 08:05

Ik vond het lelijke spel van Juventus wel meevallen. Dat was niet zo een grote onsportieve bus als Atletico. Ook dit jaar tegen Bayern zette Juve gewoon vaak pressie naar voren. Af en toe werd/wordt er gebust, maar het is zeker niet zo extreem als Atletico.

4 mei 2016 om 08:59

Onsportief?!

Door deze mentaliteit zullen Nederlanders nooit echte winnaars worden. Alles moet hier correct en braaf.

En hebben we echte winnaars zoals Jan Wouters, Nigel de Jong of Mark van Bommel dan worden die vaak aan de schandpaal genageld.

4 mei 2016 om 09:36

Jij hebt helemaal gelijk. ik kan echt niet tegen sommige domme mensen die dit spel zielig of onsportief vinden. Atletico heeft fantastisch gespeeld en bayern over 2 wedstrijden toch niet onverdiend verslagen.

4 mei 2016 om 09:38

Doe niet zo raar. onsportief??!

4 mei 2016 om 11:39

Het is wel degelijk onsportief wanneer je constant een tweede bal expres in het veld gooit (tegen Barcelona en Malaga) en wanneer je bij letterlijk ALLES tijd moet gaan rekken. Gadverdamme wat een irritante ploeg is dat Atleti.

4 mei 2016 om 10:58

@manodedios,

Hoe kom je erbij dat Juve lelijk voetbal speelt / heeft gespeeld? Juve heeft geweldige aanvallende spelers en maakt daar ook geweldig gebruik van.
Juve is veel meer in staat om zelf het spel te maken dan dat bij Atlético het geval is.

Sowieso zijn er veel vooroordelen rondom Serie A-clubs. Daar wordt gewoon steeds beter gevoetbald. In mijn ogen een betere competitie dan de overschatte Bundesliga en de Ligue 1.

4 mei 2016 om 13:40

Helemaal mee eens, precies wat ik wilde zeggen

Over twee wedstrijden waren ze beter . Speelden misschien niet het mooiste voetbal maar boeken wel resultaat en daar draait het om tegenwoordig.

4 mei 2016 om 07:56

Niet alleen tegenwoordig. Resultaat is altijd leidend geweest.

4 mei 2016 om 08:09

Mooi voetbal is subjectief. Ze hebben gewonnen met voetbal en daar gaat het om. Ik word persoonlijk bijvoorbeeld helemaal moe van dat zielloze Guardiola voetbal. Het is precies hetzelfde als bij Barca alleen met andere poppetjes en de echte angel (geen Di Maria) in de vorm van een Messi die ontbreekt.

4 mei 2016 om 08:28

Inderdaad, ik zie iedereen over "anti-voetbal" spreken. Net alsof verdedigen geen voetbal is.

4 mei 2016 om 08:43

Eens! Van naar bayern kijken word ik al jaren niet vrolijk - heeft meerdere redenen natuurlijk. Zielloos is echter het enige juiste woord dat ik tot nu toe ben tegengekomen om dat te omschrijven. Ook al winnen ze met meerdere doelpunten verschil, ik krijg nooit een verzadigd gevoel als ik naar bayern kijk

4 mei 2016 om 08:56

Het Bayern onder Heynckes was echt niet normaal lekker om naar te kijken. In de wedstrijden toen ze Barca helemaal wegspeelde speelde ze het beste voetbal dat ik mijn leven heb gezien.

4 mei 2016 om 08:58

dus het is leuk om naar voetbal te kijken waar ze tijdrekken en allen in de 16 staan grappig leuke mening dan

4 mei 2016 om 09:08

Welke ploeg gaat nou niet tijdrekken als ze voor staan en zijn nog 10 minuten te spelen? Je doet alsof ze de gehele wedstrijd tijd aan het rekken waren.

En ja als goed verdedigen veel mannen achterin vereist en ze winnen, prima!

4 mei 2016 om 09:37

Juist

4 mei 2016 om 10:14

Ben ik niet met je eens. Atletico heeft tijd staan te rekken vanaf het moment dat ze thuis 1-0 voor stonden. Ik kan een collectief verdedigend team wel waarderen maar Atletico doet meer dan dat waardoor ik een hekel aan die ploeg krijg. Constant misselijke overtredingen maken bij elk klein duwtje doen alsof ze in elkaar getrapt worden en dan heb je nog zo'n manager als Simeone die de wedstrijd op elke mogelijke manier probeert te vertragen of te verzieken. Niet alleen in CL maar ook tegen een Málaga een bal in het veld laten gooien als er een tegenaanval komt. Het is gewoon niet leuk om te zien dat zo'n mentaliteit beloont wordt.

4 mei 2016 om 11:15

@cocoafc,

Helemaal mee eens! Bayern was toen een onverslaanbare machine. Ik dacht echt dat dat team Europa zou gaan domineren voor de jaren die daarop volgden.

Het voetbal onder Guardiola was echt wel heel mooi, maar ik vind dat Bayern veel meer de spelers had voor het krachtvoetbal onder Heynckes.
Het is niet gek dat Bayern er steeds aangaat als het een andere top 3-club tegenkomt. De verdediging staat enorm hoog en er wordt enkel uitgegaan van eigen krachten en niet die van de tegenstander. Sterker nog, de (soms betere) tegenstander lijkt wel onderschat te worden. De manier waarop Guardiola vorig jaar in Barcelona speelde, was zelfmoord. In de eerste 20 minuten had het al 3-0 kunnen staan.
Ook het jaar daarvoor met een hoge achterste linie tegen BBC spelen, was niet het slimste wat je kon doen.

Het valt te prijzen aan Pep dat hij een visie heeft en daar niet van af wil wijken, maar het heeft Bayern op cruciale momenten niet veel gebracht.

Aan de andere kant hebben ze gisteren gewoon echt heel goed gespeeld. Het tempo lag verschrikkelijk hoog en de ene na de andere aanval werd opgezet.
De tegengoal was echt onnodig en kwam veel te makkelijk tot stand. Eén diepe bal van Torres en Griezmann kon recht op het doel af.

4 mei 2016 om 12:15

Liverpool - Borusia Dortmund gezien? Die ploegen zijn reclame voor het voetbal. Ploegen als Atletico Madrid en Chelsea maken voetbal onaangenaam om naar te kijken. Wat die ploegen laten zien zie je alleen in voetbal. Verder is er geen een sport waarin zoveel moeite wordt gedaan om de wedstrijd dood te maken of de scheidsrechter te beinvloeden. Ik heb in het buitenland geen clubvoorkeur, dus ik kijk als liefhebber. Atletico kijk ik liever nooit meer.

4 mei 2016 om 13:47

Toen was barca niet top daar lag het eerder aan man

4 mei 2016 om 10:59

En zo vind ik het verdedigen van atletico prachtig om te zien, voor mij is dat ook mooi voetbal.

Zo hatelijk, waarom is het positiespel zogenaamd het mooiste en beste spel? Ik kan genieten van deze groep strijders van Atletico die gezamelijk niet te kloppen zijn. Heerlijk!

4 mei 2016 om 08:46

Kan me ook vinden in dat standpunt Sam. De sympathie die ik daarvoor kan opbrengen, ook al zijn het teams van mourinho, is groter dan het gejank waar iedereen zich altijd maar van bediend, dat voetbal namelijk altijd mooi moet zijn. Mooi voetbal is een gift aan het publiek, resultaten een garantie om te overleven. In het geval van atletico is wel duidelijk wat belangrijker is

4 mei 2016 om 12:22

Heeft niets met haat te maken. Ik vond Atletico een paar jaar geleden een mooie volksclub uit een mooie stad. Maar ik heb wel een aversie tegen de wijze waarop ze voetballen. Dat is geen voetballen, het is meer een wedstrijd ontregelen. Geweldig irritant. Hoop dat het voetbal uiteindelijk toch overwint..

Onsprtieve reactie van vidal, als je je over twee potten niet kan winnen verlies je ook terecht. Als Ajaxsupporter zie ik ook liever mooi voetbal, maar je moet wel realistisch blijven. Geeft maar weer aan dat psv tot nu toe de enige is waarbij atletico tot het gaatje moest gaan. Misschien ook niet met het mooiste spel, maar wel met realistisch voetbal.

4 mei 2016 om 08:07

Over 2 wedstrijden is het gelijkspel. Maar atletico is door.

4 mei 2016 om 09:07

Volgens de regels verlies je en ben je dus niet goed genoeg bevonden.

4 mei 2016 om 11:20

Atletico ging ook door het gaatje tegen Barca en Bayern. Het was heel nipt. PSV was slim om defensief te spelen in Madrid, waar Barca en Bayern offensief speelde. Had PSV dit gedaan zou Atletico nooit, maar dan ook nooit, dezelfde problemen hebben gehad met PSV als nu. PSV is de mindere van Atletico, maar tactisch speelde het perfect. Dit laat zien dat in het voetbal tactiek minstens net zo belangrijk is als kwaliteit. Atletico - Real zal een goede finale zijn, waarbij ik hoop dat Atletico wint.

4 mei 2016 om 12:01

Tegen Barca was Atletico gewoon heel goed. Toen zijn ze terecht doorgegaan, hier tegen Bayern was het vooral mazzel en zijn ze op de eerste 20 minuten van de eerste wedstrijd na zoekgespeeld.

4 mei 2016 om 13:37

Ja dat heb je wel een punt idd. Zou het ook leuk vinden als Atletico wint, helemaal omdat ze een veel mindere begroting hebben. Het is een goede zaak dat het geld niet altijd wint, net als met Leicester nu in Engeland.

Bayern had al gigantisch geluk tegen Juventus, waar ze echt weggespeeld werden.
Atletico minder tegen Psv, maar dat werd wel net beslist door penatties.
Als Bayern beter was, hadden ze het af moeten maken.
Gemiste penalty van Muller was wel cruciaal.
De keeper van Atletico is fantastisch en heeft weer erg goed gekeept.
Atletico speelde als een team en heeft op basis daarvan de finale gehaald.
De doelpunten van Bayern vond ik ook niet overtuigend.
1e doelpunt was een van richting veranderde bal.
2e doelpunt was een kopvoorzet met afzetten/leunen op de Atletico verdediger.
Doelpunt van Atletico was een perfect uitgevoerde counter.

4 mei 2016 om 08:48

Met als voetnoot dat de penalty van Muller heel matig ingeschoten was. Zelfde variant als torres trouwens. Maar oblak..ja dat is een beest

4 mei 2016 om 11:28

En psv maar de nul houde tegen fe finalist van de champions league hoeven ons niet te schamen dat we door atletico dr uit zijn. Gegaan!!!

4 mei 2016 om 13:46

Andere tactiek, PSV speelde verdedigend tegen Atletico en dwong Atletico het spel te maken. Dar zijn ze niet goed in, ze moeten het hebben van de counter in de omschakeling.

Misschien ook wel de grootste fout van Bayern gisteren, na de 1-0 hadden ze veel voorzichtiger moetne gaan spelen, een tegengoal telde immers voor twee.

6 mei 2016 om 08:23

nog ff terug te komen op joe reactie (zie dat je voor ajax bent) maar toch weer afkraken kunnen jullie ajaxieden sommige kunnen het wel maar de meeste niet maar gewoon een keer zeggen dat het knap en goed is wat psv heeft gepresteerd want het was ja makkelijke loting en dan ook nog atletico ook makkelijk maar je ziet het wel atletico heeft de finale gehaald en wat ik probeer te zeggen is dat psv nog goede kansen heeft gehad om door te gaan ook is toch geweldig al worden we geen kampioen meer dit maakt het seizoen voor mijn goed en wat zou ik genieten als atletico de finale wint

de grootste reden waarom ik blij ben dat atletico de finale speelde en niet bayern is da vidal hem dan niet speelt! in augustus-september nog openlijk verklaren dat hij nu wel bij een echte topclub zit en dat hij naar bayern is gegaan om de CL te winnen! Voor coman vind ik het wel erg

Slechte verliezer. Als hij zelf al aangeeft al die kansen niet af te maken, waarom verdien je dan om door te gaan?

Ben t sowieso niet eens met t gezeur in t algemeen over t spel van Atletico. Zij weten tenslotte dat ze qua spelers eigenlijk niet kunnen concurreren met Barca en Real. Als ze dan toch succes kunnen krijgen met dit systeem, geef ik ze 100% gelijk.

Hadden ze het maar niet in de heenwedstrijd moeten laten liggen denk ik dan, want guardiola heeft heel wat fouten gemaakt. Tegen beter weten in teveel aan je eigen tactiek vasthouden, terwijl het met een simpele aanpassing beter kon. Met, naar mijn mening, niet de sterkste opstelling beginnen en een wisselbeleid zonder enige durf of verandering. Enigste wat hij durft te veranderen is lahm naar het middenveld plaatsen in de laatste 10 min

Vidal speelde echt een waardeloze wedstrijd, hij past totaal niet in het aanvallend voetbal.

4 mei 2016 om 09:19

Zette veel energie in zijn spel en vaak kwam het er ook goed uit. Het is nou eenmaal meer een buffelaar dan spelverdeler.

4 mei 2016 om 10:05

Rare kijk op voetbal. Vidal speelde geweldig. Was overal te vinden en naast verdedigend werk ook nog eens opduikend voor het doel van Atletico. Die assist was toch ook geweldig!

4 mei 2016 om 10:13

Van wat ik heb gezien was Vidal zo'n beetje de beste man van Bayern. Wat een werk verzet hij, geeft de hele wedstrijd alles. De rest van al die grote namen zijn me nauwelijks positief opgevallen, al moet ik zeggen dat Lahm ook een hele puike partij speelde. En die hype rond Alaba snap ik niet, elke wedstrijd die ik van die Duitse club zie, gaat Alaba cruciaal de fout in.

Verdedigen is ook gewoon een tactiek. En het is toegestaan. We hoeven niet allemaal tiki taki te spelen zoals Pep probeert met Bayern. En bij Bayern wint hij er alleen landstitels mee, wat met zo'n selectie helemaal niet zo indrukwekkend is.
Dus meneer Vidal, dan moet je zorgen dat je vaker scoort. Terecht verloren.

Realistisch spel, moeten ze dan met z'n alle naar voren rennen. Ook atletico kan prima voetballen de goal van griezman was de beste en mooiste aanval van heel de wedstrijd daar kan ik ook erg van genieten.

Verdiend of niet verdiend. Staat nergens geschreven dat als je mooi voetbal speelt, wint.
Het spelletjesfanaat werpen dat je meer moet scoren dan je tegenstander. Hoe je dat doet. Maakt niks uit. Dan had je die pingel erin moeten schieten. En beter met je kansen en of mogelijkheden om moeten gaan. Ook dat is kwaliteit. Met de druk omgaan. Met zon hysterische coach aan de zijlijn ga je niet beter spelen lijkt mij.
Vond het mooi hoe atletico het oppakte deze wedstrijd. Zeker na hun gemiste pingel. Hoe ze achterin de duale aangingen. Met zoveel passie en beleving. Niet de koppies laten hangen. Maar scherp blijven.
Die kans die ze kregen scoorde ze.
Iets wat Bayern niet lukte in de eerste wedstrijd. Dus gewoon verdiend gewonnen. Klaar.

Zo zie je maar dat het binnen halen van een goeie trainer niet gegarandeerd staat voor succes en prijzen. Guardiola heeft alleen kampioenschap gewonnen. En miss de Duitse beker??
Zal zeer doen daaro.

Ik word een beetje triest van uitspraken als 'het mooie voetbal verliest' of 'het beste team heeft verloren.'

Voetbal gaat toch om het scoren van de meeste goals ?

Wat is de definitie van mooi voetbal dan?

Altetico heeft in verhouding een betere teamprestatie geleverd dan Bayern dus in zoverre heeft het beste team Gewonnen!

4 mei 2016 om 08:42

Maar Ff athletico heeft ook een penalty gemist, dus dan heeft Vidal niet de juiste wedstrijd voor ogen dat ze maar 1 keer voor het doel zijn geweest.

Er zijn twee manieren om Atletico te kloppen. 1. Een hele hoge bal circulatie hanteren, en dat gedurende een hele wedstrijd. Dit kan geen 1 team op dit moment. Het Barca onder Pep was de laatste ploeg die dit kon. 2. Zoveel individuele kwaliteit hebben dat ze door het collectief van Atletico heen kunnen prikken. El Tridente van Barca deed dat de afgelopen twee jaar goed.

4 mei 2016 om 15:31

Of Di Maria.

Vidal heeft geen recht van spreken. Bij deze man ontbreekt elke vorm van respect. Als je ziet hoe hij bij iedere beslissing van de scheidsrechter als een dolle stier op de scheidsrechter afloopt, neem ik je al niet meer serieus..

Mijn mening is dat Atletico het voetbal kapot maakt.
Dit heeft namelijk niets meer met voetbal te maken. Met zijn alleen achterin hangen en wachten op de counter.
Er zijn mensen die serieus denken dat ze dit alleen tegen de grote jongens doen, maar ze doen het altijd. Dat was precies de reden waarom ze het zo zwaar hadden tegen Psv, die maakte zelf het spel niet en dan moet Atletico het doen. En laat dat nu precies zijn wat ze niet kunnen.

Helemaal geweldig natuurlijk voor die mensen die Atletico een warm hart toedragen, maar voor de neutrale toeschouwer is dit gewoon niet om aan te zien. Totaal geen intentie er iets van te maken, slechts dat achterlijke geschop en vervolgens gecounter.

Ik zie ze tegen Real de CL wel winnen, maar tegen City, waar ze zelf het spel moeten maken, zullen ze er weer niet in slagen de cup te winnen en dat is om 1 reden: die gasten kunnen niet voetballen.

Dat gejank over hoe goed ze samenspelen mogen jullie achterwege laten.

4 mei 2016 om 08:53

Ze kunnen niet voetballen??

Heb je dat fenomenale doelpunt gezien. En dan nog waarom verwijt je atletico realistisch spel anders gaan ze er net als ieder ander keihard af tegen bayern.

4 mei 2016 om 09:23

Hoe vaak heb je ze in deze halve finale meer dan 3 goede passes achter elkaar zien geven? Precies, die keren zijn op 1 hand te tellen.

Voetbal is een spel van vermaak, niet van resultaat.
Successupporters verliezen dat nog wel eens uit het oog.

Druk maken om dit resultaat doe ik niet, maar mijn mening is mijn mening.
Altijd als ploegen, zoals jij het noemt, "realistisch spelen" zal ik tegen ze zijn.
Op dit niveau is er namelijk geen excuus om te spelen als een stel lafaards.

4 mei 2016 om 09:34

Voetbal is vermaak en ik vermaak mij met atletico. Strijd, passie, klasse en killersinstinct ik geniet er van

4 mei 2016 om 08:58

Nee dat gejank over het voetbal kapot maken dat mag je achterwege laten.

Wat is voetbal volgens jou?

En hoe kan een niet voetballende ploeg in een competitie gelijk staan met voetballende ploegen door alleen maar niet voetbal te spelen?

Dat het jouw soort voetbal niet is oké, maar dat is een andere discussie.

4 mei 2016 om 09:10

"totaal geen intentie er iets van te maken, slechts dat achterlijke geschop en vervolgens gecounter."

Nee ze probeerden niet te winnen natuurlijk en zijn met twee vingers in de neus door naar de finale. Jij bepaalt niet wat goed voetbal is en wat om aan te zien is hoor.

Jou mening is jou mening, niet gaan doen alsof een andere mening als die van jou een gekke is.

4 mei 2016 om 09:41

Wat een domme reactie zeg, atleti heeft geweldig gespeeld en ik heb wederom genoten van het spel en de strijd.

Onsportief zijn is ook niet mooi! Atletico was over twee wedstrijden gewoon beter daarnaast gaat het om een plek in de finale en tot slot bayern is gewoon afgetroefd! De grap in deze is bayern (en vele clubs) hebben geen antw op t spel van atletico maar atletico heeft wel een antw dan vertel me wie is dan verdiend door? Jmmr voor bayern en fans maar zo is t helaas . This is football

Vidal is een lachtertje man. In de match constant om kaarten vragen... Nu ook weer jezelf niet kunnen beheersen en onzin uitkramen.

Op basis waarvan verdiende Atleti het niet? Een uitdoelpunt en thuisdoelpunt maken en 1x de 0 gehouden... Heb ik Bayern niet zien doen in 2 wedstrijden tegen Atleti...

Tevens had Atleti met Gabi o.a. net zo'n ''gevaarlijke'' afstandsschoten als al die schoten van bayern

Ook is verdedigen een kunst en vak apart en heeft Atleti dat Veel en Veel beter gedaan... Ook de mooiste aanval kwam van Atleti gister avond

4 mei 2016 om 09:12

Iedereen doet alsof Bayern 100 procent kansen heeft gehad. Dat eindeloos tikken zonder eindstation levert niets op hoor, zie gisteren.

4 mei 2016 om 12:03

Er zijn mensen die aan de hand van statistieken kansen een waarde geven. Zo proberen ze een wedstrijd te beoordelen zonder teveel naar het toeval te kijken. Atletico was tegen Barca gewoon beter, maar tegen Bayern zijn ze echt zoek gespeeld en hebben ze mazzel gehad. Niks mis mee, maar het ontkennen is vrij stupide.

4 mei 2016 om 12:28

Mazzel waarmee? Kwaliteit getoond en goed verdedigd... Waar waren de grote kansen van Bayern dan dat Atleti zo veel ''mazzel'' heeft gehad??

De grootste kansen van Bayern kwamen notabene van de benen van Atleti spelers (schot Alaba door Thomas Part(e)y geraakt en de 1e goal)...

Ze zijn niet zoek gespeeld, ze hebben het laten gebeuren... Bayern tikte maar wat eindeloos rond.

4 mei 2016 om 15:14

Ook halve kansen gaan er wel eens in. Een Nederlandse site die iets dergelijks doet is 1tegen11. Kijk er zelf eens op, daar is te vinden dat Atletico mazzel heeft gehad. Zij schatten dat de wedstrijd van gister ongeveer in 3.3-1.4 had moeten eindigen. De heenwedstrijd was Bayern ook een beetje beter. Nogmaals, heel ander beeld dan Atletico Barca waar Atletico gewoon beter was.

Al die zogenaamde voetbal puristen die Atletico lopen te bashen hahaha. Het voetbal heeft verloren hoor je dan. Get the hell outta here. Dat zaalvoetbal van Bayern trekt op niks. Daarmee zijn ze twee seizoenen achter elkaar verkracht door Real Madrid en Barcelona en deze keer op vechtlust afgetroefd. Voetbal is een mannen sport, als ze zo lopen te jammeren moeten ze verdomme maar een jurk en pumps aantrekken. Wat een onzin.

4 mei 2016 om 09:19

Veel mensen denken dat er maar 1 manier van voetbal spelen is en dat is 'het verzorgde op balbezit gebaseerde spel.'

Deze mensen zouden hun horizon is moeten verbreden en die enorme bonk hout eens voor hun kop moeten weghalen.

Dat lelijk voetbal maakt me niet zoveel uit. Waar ik wel van baal is dat atlethico gewoon met een team op het veld staat die daar helemaal niet mag staan.. Ze hebben zoveel schuld en blijven toch maar spelers kopen. Geen wonder dat we in Nederland achterraken, wanneer een club als Twente even buiten de lijntjes kleurt om een betere selectie samen te stellen vindt iedereen het een schande. Nu Athletico dit doet is het ineens prachtig. echt waar die clubs zoals Athletico en een Valencia die nu ver komen in Europa door spelers die ze niet eens kunnen betalen, zijn een doodsteek voor het hedendaagse voetbal. Ik vind dat vooral de grote Nederlandse voetballers zoals Van Basten, Gullit,
Koeman, Rijkaard in opstand moeten komen. Die worden enigszins nog serieus genomen.

4 mei 2016 om 09:25

Dan blijft alleen bayern over.
En dan halen de nederlandse clubs standaard de kwartfinale als financieel gezond het criterium is.

Het zijn er zo weinig die dat zijn.

4 mei 2016 om 09:38

Twente heeft niet 'even buiten de lijntjes gekleurd' maar voor zichzelf een gigantisch gat gegraven waar ze niet op eigen kracht uit kunnen komen.

Schuld hebben is geen enkel probleem, zo lang je maar aan jouw betalingsverplichtingen kan voldoen. Als jij straks een goede baan hebt met een relatief hoog salaris dan zal jij ook in staat zijn meer geld te kunnen lenen en een groter huis te kopen dan iemand met een lager salaris.
Dat is de normaalste zaak van de wereld en uiteindelijk niets oneerlijks aan.

De Eredivisie werkt bij wijze van op een sociale werkplaats. Het salaris is beperkt en daarmee ook de mogelijkheden.

4 mei 2016 om 10:10

Wanneer wordt het nou eens duidelijk? Dat je een schuld hebt als BV is helemaal niet erg, zolang je de betalingen maar kan verrichten ieder jaar. De inkomsten van Valencia en Atleti zijn ook vele malen hoger dan elk team in de Eredivisie, dus mogen ze ook hogere schulden hebben. En een FC Twente heeft gewoon gefraudeert, dat heeft niks te maken met "buiten de lijntjes kleuren".

Wat een gefrustreerd gezeur van Vidal zeg....
Ja, Bayern heeft een betere selectie en speelt het betere voetbal, maar maakt dit het niet nog knapper wat Atletico presteert? Heeft Bayern met het niet weten uitschakelen van een minder goed, slechter voetballend team niet gewoon gefaald?
Ze hebben geen oplossing gevonden voor het spel van Atletico, beetje simpel om dan zo te reageren.

Eindelijk gisteren weer een topwedstrijd gezien!
Wat een mooie pot voetbal, de gehele wedstrijd stond bol van de spanning.

Vidal heeft echt wel een punt. Maar de harde waarheid is gewoon dat dit strijdvoetbal loont. Ook dit is maar mijn mening, sommige mensen die ik spreek vinden het geweldig, dat ze zo als gekken te keer gaan. Ze hebben bij Atleti ook een aantal uitstekende spelers rondlopen hoor, maar het strijdplan en de formatie vind ik echt afschuwelijk. Stel dat Bayern dit ook zou doen.. Dan kan je de bal op de middenstip stil laten liggen.

Velen zijn ook zo dol op die Simeone.. Vind het maar een doorgedraaid van testosteron uitpuilend haantje.

4 mei 2016 om 11:17

Ik snap niet zo goed dat veel mensen Atletico neerzetten als een echte vechtersploeg en zo profileren ze zichzelf ook. Een van de belangrijkste dingen die je leert bij vechten is incasseren. Zoals ik gister al zei is Atletico het voorbeeld van een ploeg die kan uitdelen, maar niet incasseren. De ploeg doet me soms een beetje denken aan een meisje dat een grote mond heeft, ruzie uitlokt en dan haar vriend (de scheidsrechter) het laat oplossen. Heel erg jammer, want dit hebben ze niet nodig.

Ik snap de commentaren echt niet van sommigen. Atletico speelt vechtvoetbal, met grinta, tactisch ijzersterk en collectief hecht. Dit is toch een van de verschillende manieren om voetbal te spelen. Elk jaar staan ze er, dit kan je niet bereiken met lelijk voetbal. Ik vond de matchen van barca en bayern onder guardiola veel saaier om naar te kijken. Bayern was in 2012 een machine onder heynckes. Totaalvoetbal op hoog niveau en verticaal spel. Gisteren in de 1ste helft opnieuw even dat bayern gezien, maar dat was het dan ook. Je moet een tactisch genie zijn om het spel van atletico te overwinnen.

Tja Psv speelt ook beter voetbal dan ajax.

Ik vind het vooral jammer dat een speler als Griezmann gewoon misbruikt wordt bij Atlético.
Dat is een fantastische voetballer (overigens met Godín de enige echte topspeler in de selectie) die in een aanvallend team zou moeten spelen. Hij doet zichzelf gigantisch tekort door 85 van de 90 minuten enkel op eigen helft te staan.

Vidal heeft natuurlijk ook gewoon gelijk. Atlético staat voor onooglijk voetbal. Soms is het gewoon blind de bal naar voren roeien en hopen op een gelukkig moment.
Over dit tweeluik zijn ze zeker niet terecht door.
Ik vind wel dat Atlético verdiend naar de halve finales is gegaan. Atlético was in eigen stadion zeker beter dan Barcelona. Laatstgenoemde heeft toen vrijwel niks gecreëerd.

4 mei 2016 om 15:18

Griezmann en Godin de enige topspelers?
Kom op zeg....

Oblak heeft ze deze hele CL campagne al er doorheen gesleept. Tevens zijn Hernandez en Gimenez nu al toppers op jonge leeftijd als Cv.

Verder zijn de backs grote klasbakken. Zijn Saul en Carrasco enorme talenten die jong zijn en toch al enorm goed presteren (zag je de afgelopen 2 wedstrijden ook) en is Koké ook een uitblinker. Koké zou overal meekunnen in de wereldtop man...

4 mei 2016 om 17:25

@glennn,

Oblak is inderdaad een geweldige keeper. Die was ik even vergeten.

Ik vond Arda altijd een van hun allerbeste spelers, maar je ziet dat hij tekort lijkt te komen voor de echte top.
Je ziet het vaak bij spelers in een hecht collectief. Sommige spelers lijken dan beter dan ze daadwerkelijk zijn. Filipe Luis bakte er bij Chelsea ook weinig van.
Enkel bij Oblak, Godín en Griezmann weet ik zeker dat zij bij grotere clubs ook makkelijk meekunnen. Bij Koke is dat ook wel waarschijnlijk, maar bij de rest moet ik het nog maar zien.

Ik ben het helemaal met je eens dat Gimenez, Carrasco en Saúl talenten zijn, maar dat het echte wereldtalenten zijn à la Neymar, Dybala, Pogba, Martial... nou, nee.

4 mei 2016 om 18:11

Gimenez is sowieso een van de grootste verdedigende talenten op de wereld. Je kunt hem niet vergelijken met een Dybala, Martial, Rashford, Pogba of whatever.. nogal logisch lijkt me.

6 mei 2016 om 10:29

Gimenez en Hernandez zijn twee pure slopers centraal achterin. Die kunnen over 2 jaar ook overal ter wereld voetballen. Verdedigen is een kunst die nog wel eens vergeten wordt...

Als bayern fan werd ik ook helemaal gek van atletico. Ik geef Vidal ook gelijk alleen atletico is gewoon heel erg effectief

Heethoofd Vidal past totaal niet bij bayern, schiet alleen van afstand loopt ruzie te zoeken en te trappen. Was voor Juve goeie speler.

Bayern was duidelijk niet de beste want ze zijn niet door, achteraf niet zo lopen jammeren....

Totale onzin om te zeggen dat lelijk voetbal heeft gewonnen, of dat Atletico voetbal kapot maakt, niet iedereen vindt het voetbal van Bayern zo geweldig om naar te kijken.

Ik geniet meer van de wedstrijden van Atletico dan van Beyern persoonlijk

Beter is zo subjectief, net als mooi om maar iets te noemen.
PSV overleefde de groepsfase niet door mooi te voetballen, maar door effectief te zijn.
Vind trouwens alle Pep teams niet leuk voetballen.

Vidal moet niet zoveel zeuren. Slechte verliezer hoor! Bij Juventus was hij altijd het opgefokte mannetje op het veld, door dom in te komen of veel te lomp een tackle te hanteren. Denk dat Vidal in Atletico zijn spel heel erg goed zou passen. Een paard die veel meters maakt, zowel aanvallend als verdedigend sterk is en ook niet bang is om in te grijpen.

4 mei 2016 om 20:07

vidal was jarenlang 1 van onze uitblinkers.. hij was zelfs 1 seizoen topschutter van juve en dat als middenvelder. Maar arturo heeft vele juventini gekwetst met zijn uitspraken na zijn transfer naar bayern. Juventini gunnen hun vedettes een toptransfer, maar dan meerdere keren respectloos uithalen naar je ex-club waar je op handen werd gedragen door de spelers, staf en vooral de fans en 4x kampioen werd is gewoon laf en hypocriet. Karma noemen ze dat. Coman neem ik niets kwalijk, hij kreeg vorig seizoen van allegri belachelijk weinig vertrouwen en behandelde coman als een stuk vuil. Iedereen kon zien wat voor een toptalent hij is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren