Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola: ‘Ik heb alles wat ik had gegeven, mijn hele leven’

Laatste update:

Josep Guardiola won in 2008 en 2012 de Champions League met Barcelona en hoopte het minstens één keer te kunnen herhalen met Bayern München. In het seizoen 2013/14 bleek Real Madrid echter niet te verslaan, in 2014/15 was Barcelona te sterk en nu capituleerde Guardiola met zijn team in de tweestrijd tegen Atlético Madrid.

/

“Ik heb het beste wat ik had gegeven, ik heb mijn leven voor dit team gegeven”, sipte Guardiola na de 2-1 overwinning op Atlético, die niet voldoende was na het 1-0 verlies van vorige week in Madrid. “Vanaf de eerste seconde heb ik er alles voor gedaan en gelaten en dat blijf ik doen, tot de laatste seconde. Mensen mogen verder zeggen en vinden wat ze willen”, aldus Pep.

“Wij hebben alles gedaan wat in onze macht lag en ik ben trots. Ik denk dat Bayern een prachtige toekomst voor zich heeft met deze spelers en deze mentaliteit. Ik heb geprobeerd mijn filosofie over te brengen. Is mijn tijd hier geslaagd? Nee, niet helemaal. Ik hoop dat het Carlo Ancelotti zal lukken de club naar de finale van de Champions League te brengen.”

Jerome Boateng wilde na afloop niet te lang stil blijven staan bij wat er gebeurde in de Allianz Arena. “Het zal nog een paar dagen pijn doen, maar het leven gaat verder. We moeten toch naar voren kijken, we spelen nog mee op twee podia. En die prijzen willen we allebei pakken”, sprak de verdediger, doelend op de Duitse titelstrijd (vijf punten voor op Borussia Dortmund met nog twee duels te spelen) en de finale van de DFB-Pokal op 21 mei, tegen Dortmund.

Met Manchester City zal Josep Guardiola de Champions League wel winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bayern en Espana het zit niet lekker nee.

4 mei 2016 om 00:42

Tja, Espana domineert, dirigeert en dicteert het Europese voetbal in de afgelopen jaren. Het is dit seizoen nog steeds wachten op een niet-Spaanse club dat een Spaanse club uitschakelt. City, Shakhtar en Liverpool hebben die mogelijkheid nog

Jammer ook Pep gunde ik het erg!

3 mei 2016 om 23:56

Anders ik wel. Aanvallend voetbal tegen verdedigend voetbal lijkt me een makkelijke keus voor onze hollanders. Los van het feit dat ik het barca van pep adoreerde. Toch lijkt me dit een leerzame les voor nl. Verdedigend spelen maar winnen is ook winnen. Kijk maar naar het wk 2014.

4 mei 2016 om 08:18

Het Barcelona van Guardiola speelde het saaiste voetbal ooit. Zo weinig spannende wedstrijden die leuk waren om te zien. Veel te veel op safe en geen snelheid in de wedstrijd. Dat eeuwige getik maakte me slaperig. Ik heb niks met of tegen Barcelona, maar die periode vond ik het een oersaai team. Wat dat betreft brengen Suarez en Neymar iets anders. Ook bij Bayern maakt Pep in mijn ogen van een van de leukste teams ter wereld een nietszeggend hoopje zand. Waar zijn die echte Bayern spelers gebleven? Waarom zoveel spanjaarden? Nee, ik heb niks met Pep en vind het bovendien een onsympathieke nerveuze man, maar Simeone is een nog grotere debiel natuurlijk.

4 mei 2016 om 08:31

Nietszeggend hoopje zand? Allemaal spanjaarden? Saaiste voetbal bij barca? Dat jij pep niet mag is duidelijk maar de argumenten die je hierbij aankaart zijn ronduit belachelijk. Barcelona leek misschien saai in jouw ogen, maar dat is dan duidelijk omdat je geen verstand hebt van voetbal denk ik zo. Het dominante spel ging geen de wereld over, het "tiki taka" werd geperfectioneerd en prijzen werden in overvloed gepakt. En dat alles met oogstrelende combinaties.

Allemaal spanjaarden? Help mij even want ik zag gisteren xabi alonso.. volgens mij is martinez nog spanjaard, en verder?
Plus ja, dat je durft te zeggen dat het een nietszeggend hoopje zand is, terwijl ze ieder jaar weer aan de top staan. Gisteren ook gedomineerd, maar net zoals barca niet opgewassen bleek tegen deze athleti muur.... kom op bekijk het realistisch

4 mei 2016 om 12:18

Ik ben et er niet mee eens. Het was pure dominantie. 1x aanraken driehoekjes en combinaties van jewelste. Elke keer weer tussen de linies, buitenspelval ontwijken, de vrije man vinden en dat op het allerhoogste niveau op een tempo waar je u tegen zegt. Ik heb er van genoten bij barca.

En nogmaals..
Gisteren stond in de basis neuer lahm boateng muller. Dat zijn er 4 vergeleken met de 2 spanjaarden xabi alonso en martinez. Waar hebben we het over?
Real madrid speelt volgens mij met 2 spanjaarden in de basis11. Barcelona met 3 of 4. Engeland helemaal erg met non engelsen. Nogmaals waar hebben we het over

Guardiola won in 2009 en 2011 de Champions League. Slordig weer.

Won hij het niet in 2011?? Want in 2012 won chelsea hem dacht ik

4 mei 2016 om 00:03

Dat zegt ie toch

4 mei 2016 om 00:04

Klopt. 2011 op Wembley.

4 mei 2016 om 02:12

Barca won in 2009 en 2011. Niet 2008 en 2012. Goedzo vz!

Tja. Als je ookal Robben mist wordt het wel lastig. Ik noem het pure geluk. Atletico was bagger, maar kwam maar goed weg en die scheidsrechter kan beter gelijk stoppen, want deed het ontzettend slecht op sommige punten na. Ik wed overigens dat Atletico weet te winnen van de finalist in de finale. Weer dat stomme voetbal.

3 mei 2016 om 23:59

Het is ook niet echt dat Bayern veel kansen heeft gecreerd ofzo.

4 mei 2016 om 00:05

Daar zeg je iets dat heel terecht is: in dit soort wedstrijden geeft een fitte Robben met zijn enorme drive en klasse het team net die extra boost die je van jongens als Costa en Coman niet kunt verwachten.

4 mei 2016 om 08:22

Maar wat doen dat soort spelers bij Bayern? Dat zijn toch niet die Duitse mentaliteit killers? Onder Pep is Bayern achteruit gehold vind ik. En ja, als je dan Muller op de bank gaat zetten, dat was een onvergeeflijke fout die hem wat mij betreft de rest van zijn carriere achtervolgd. Pep zouden ze per direct moeten ontslaan. Wanprestatie. Wat was nou zijn tactiek tegen Atletico?

4 mei 2016 om 00:13

Robben zou geblesseerd raken in deze wedstrijd.

4 mei 2016 om 00:26

Jerrdrista stop is met haat verspreiden man, heb geen 1 normale reactie van je gelezen dan alleen maar gezeik op atletico. Wees trots! 2 jaar geleden stond het nog 13e en nu staat het voor de 2e keer in de CL finale! Kijk welke route ze moesten afleggen...het is een wonder en ik gun ze dit wonder

4 mei 2016 om 01:14

2 jaar geleden was atletico kampioen van spanje lol.

4 mei 2016 om 02:03

Ik bedoel 3 jaar geleden lol, beetje onscherp van mij

4 mei 2016 om 00:54

Stomme voetbal? Nee dit is tactisch inzicht zoals nederland de halve finale wist te bereiken op het wk! Je kunt het stom noemen maar ik vind het tactisch brillant hoop het zo dat atletico de champions league pakt heerlijk! Team belang boven het geld fuck modern!

Ik had meer van Bayern verwacht met Guardiola..
Niet alleen een CL trofee maar ook jeugd spelers die debuteren.
Welke jeugdspeler is er nou echt doorgebroken onder Pep in Munchen?
Verwacht dat Ancelotti het veel beter gaat doen.
Maar Pep mag best tevreden zijn met 3 landstitels.

4 mei 2016 om 00:06

Inderdaad 3x titel en 3x halve finale is niet slecht, maar toch normaal voor Bayern.

4 mei 2016 om 08:24

Drie keer titel, kijk naar de concurrentie. Jij en ik worden daar ook kampioen. Weggegooide jaren onder Giardiola. Laat de club zwakker achter dan toen hij kwam. Heeft ook geen nieuwe ideeen gebracht. Heeft afgebroken.

Van Gaal heeft het toch beter gedaan dan Pep bij Bayern hij haalde tenminste wel de cl finale met een kwalitatief minder elftal

4 mei 2016 om 00:14

Heynckes ook, maar beide hadden beschikking over een fenomenale Robben. Coman kreeg aan het eind een paar aardige pogingen die Robben typisch in de bovenhoek zou krullen.

4 mei 2016 om 07:26

Inderdaad. Dat gezeur over Guardiola vind ik zo kortzichtig, hoewel ook ik zijn tactische keuze met Müller vorige week spelen met vuur vond. Over het algemeen heeft hij Bayern de afgelopen drie seizoenen prachtig voetbal laten spelen en zijn er ook in de CL indrukwekkende uitslagen neergezet met een hele serie monsterzeges, zoals tegen Roma, Schakhtar, Porto etc.

4 mei 2016 om 08:25

Ja mag het even. Kijk naar het budget. Nee sorry, Guardiola heeft ondermaats gepresteerd en dat moet je met me eens zijn. Werd veeeel meer verwacht. En in welke staat laat hij het team achter?

4 mei 2016 om 09:27

Ik vind dat je overdrijft. De kwestie Müller vind ik zelf ook uiterst twijfelachtig, maar het winnen van de CL is niet te plannen. Oliver Kahn bevestigde dit gisteren nog op de Zdf.

4 mei 2016 om 15:08

Met zo'n selectie die Bayern nu heeft, lag Van Gaal al langer mee overhoop.

Hij heeft misschien wel alles gegeven voor de club, maar niet altijd de juiste beslissingen genomen. Waarom laat hij bijvoorbeeld Alcantara of Götze niet spelen tegen Atletico? Die zie ik liever dan Vidal.

4 mei 2016 om 00:09

Denk en hoop dat Thiago terug komt bij Barca. Maar dan ook voor een mooi prijsje. Ze hebben 22/25 betaald, hoop dat Barca hem terugkoopt voor 28.

4 mei 2016 om 00:15

Wat heeft gotze nou laten zien bij bayern? Vidal speelde een solide wedstrijd.

Ach zolang pep meer geeft om 70% balbezit op eigen helft en zogenaamd domineren ipv vooruit te voetballen en kansen creeeren zal hij nooit meer de cl winnen. Balbezit als middel om te scoren en niet balbezit als doel zelf. Ook verdedigend staat het vaak niet best bij hem. Vaak grote uitslagen als ze eenmaal achter komen

4 mei 2016 om 00:47

Bayern heeft Atletico over twee wedstrijden gedomineerd. Niet op basis van balbezit, maar op basis van kansen. Atletico ging terecht door tegen Barca, maar zijn weggespeeld door Bayern. Voetbal is soms een geluksport.

4 mei 2016 om 08:08

Ja zo ken ik er nog meer. Thuis heeft bayern meer kansen gecreeerd maar uit niet. Kan mij geen 1 kans herinneren in het vicente calderon. En dat schot op de lat van 30 meter noem ik geen kans. En toen zei guardiola dat hij gedomineerd heeft. Op balbezit ja.

4 mei 2016 om 12:28

In de uitwedstrijd was Bayern iets sterker, maar redelijk gelijke wedstrijd. In Munchen heeft Atletico niks kunnen laten zien. Volgens mij kun je dan prima zeggen dat je over twee wedstrijden hebt gedomineerd

4 mei 2016 om 13:01

Bayern was helemaal niet sterker in de uitwedstrijd. Ja ze hadden meer balbezit. Ja ze speelden misschien meer op de helft van Atletico. Maar ze creeerden navenant geen kansen. Atletico heeft die wedstrijd de betere kansen gehad. Leuk als je denkt dat je door veel balbezit en op de helft van de tegenstander te spelen denkt dat je beter bent. Maar het gaat om het creeeren en afmaken van kansen. En dat deed bayern in madrid beide niet. In de thuiswedstrijd iets meer. Maar ook daar waren het vooral afstandschoten. Van de 20 maar 6 op goal en de 2 gevaarlijkste waren nog de schoten die van richting veranderd werden. Van mij mag een tegenstander heel de wedstrijd 70% balbezit hebben. Zolang zij minder kansen creeeren dan de tegenstander met maar 30% balbezit zijn ze niet beter. Ook al lijkt het zo door het veldoverwicht.

5 mei 2016 om 12:17

Halve kansen zijn ook kansen. Afstandschoten ook. Er zijn mensen die zich bezighouden met expected goals, dus die geven elke kans een bepaalde waarde. Volgens die statistiek was Bayern de eerste wedstrijd beter en de tweede wedstrijd is Atletico overklast.

Hahaha Gotze liever dan Vidall??? Sowieso andere type spelers maar Mario Gotze heeft al tijden niets tot weinig laten zien bij Bayern. Had dan gezegd Gotze ipv Coman... maar zie hier: Pep geeft wel degelijk jeugd een kans (ook met Kimmich eerder).

Maar man; Arturo Vidal, wat een baas! Zijn kracht, inzet en onverzettelijkheid... als het aan 1 man niet heeft gelegen vandaag is hij het wel. Was overal te vinden en heeft weinig fout gedaan (wat afstandsschoten die afzwaaide maar heeft doorgaans een goede poeier in de benen net als Alaba). Deze Vidal was de beste man op het veld... de 1-2 kwam vooral door zijn vechtlust (kopbal op een presenteerblaadje voor Lewa). Wat een Chileense baas is dat!

@dongie jij weet niks van voetbal vidal wad de beste man vandaag op het veld was letterlijk overal bij betrokken wat een spelers zet die man heeft longen als een paard

Misschien wel goed dit voor Guardiola. Hij vertoont psychotische trekjes. Steeds maar zenuwachtig bewegen, krabben, wazige blik. Hij is beetje te zeer gefixeert op succes. Verliezen maakt je nederig. Misschien dat het helpt.

Weggegeven in de eerste helft in Madrid . Daar gewoon gestart in de sterkste opstelling met Muller en je had gewonnen. Gegokt en verloren .

Okee, ben geen fan van je.. maar, wat had ik het je gegund..

Ondanks dat het bewonderenswaardig is wat Athletico Madrid telkens flikt vind ik dit erg jammer. Twee wedstrijden veruit de betere ploeg zijn maar toch de deksel op je neus krijgen. Erg frustrerend lijkt me. En zo zie je maar hoe succes van kleine dingen afhangt. Als Müller die penalty had gemaakt, wat in zijn geval toch geen probleem moet zijn, was Pep Guardiola de gevierde man en hadden ze de finale van Real Madrid gewonnen. Want die gaan vanavond gewoon het karwei afmaken. En ik denk dat Bayern had gewonnen van een team zoals Real die wilt voetballen en niet in grootste vorm steekt.

Nu word zijn periode als niet geslaagd betiteld. Dit hangt af van de doelen die je vooraf stelt. Maar ik denk dat die in ieder geval niet mislukt is. Zoals hij zelf zegt is alles gedaan wat in hun macht ligt. Je invloed als trainer op het resultaat stopt ergens. Dus ik vind dat hij uitstekend heeft gepresteerd. Hij heeft net zoals bij Barcelona weer een team gemaakt dat voetbal speelt waar iedereen het over heeft. En als het mogelijk is altijd aanvallend, risicovol en mooi voetbal laat zien. Natuurlijk is dat laatste persoonlijk. Want sommige vinden dat extreem defensieve, oorlog makende voetbal van Athletico schijnbaar aantrekkelijk.

En als je een topclub traint gaat het in eerste instantie om wedstrijden winnen. Nou dat is hem aardig gelukt: in een heel seizoen maar 4 (!) wedstrijden verloren en 5 gelijk. Ligt het dan altijd aan de trainer als je verliest? Dat vind ik niet. Als je op alle fronten zo dominerend zo ver komt ben je een winnaar en ben je vaak over geleverd aan factoren waarop je als trainer geen invloed meer op hebt. Zoals scheidsrechters, penalty's en een flinke dosis geluk.

Pep bedankt weer. Ik kijk uit naar de periode bij Man City waarbij ik denk dat je glansrijk gebruik gaat maken van de tactische zwakte van de Engelse ploegen.

4 mei 2016 om 12:13

Met je eens Ibracadabra!! Kan er zelf nkks meer aan toe voegen!!

4 mei 2016 om 15:13

Enerzijds heeft Guardiola het geweldig gedaan, maar anderzijds hebben de tegenstanders, vooral de Spaanse toppers, de zwaktes van het systeem ontbloot. Dat gaat Ancelotti wegwerken.

4 mei 2016 om 16:49

Daar heb je inderdaad een punt. Het risicovolle verdedigen werkt vaak gaten in de hand en die worden genadeloos af gestraft. Ik ben dan wel benieuwd met welk materiaal Ancelotti volgend seizoen aantreed. Omdat de kans aanwezig is dat Vidal, Thiago en wellicht Benatia en Lewandowski weggaan.

4 mei 2016 om 19:44

Benatia, Götze en vooral Rode zijn kanshebbers om te vertrekken. De rest die je opsomt heeft nog een langdurig contract.

4 mei 2016 om 21:01

Klopt, maar Thiago gaat waarschijnlijk Guardiola weer achterna en Vidal heeft al eeen keer subtiel aangegeven graag nog eens met Conte (chelsea) te willen samenwerken.

4 mei 2016 om 21:04

Ik verwacht niet dat spelers snel vertrekken bij Bayern. Bayern is geen verkoopclub en wil enkele spelers het koste behouden. Vidal is daarin een zeer belangrijk bestandeel!

Het valt enorm op dat Guardiola slecht heeft gepresteerd in nagenoeg alle uitduels van de ko-fase van de Champions League. In deze fase heeft Bayern enkel tegen Arsenal gewonnen. Dat is de hoofdreden waarom Bayern er niet in geslaagd was Spaanse teams opzij te zetten.
Ondanks geen Champions League heeft Bayern zich op voetballend vlak extreem verder ontwikkeld onder Guardiola. Ik ben ervan overtuigd dat Ancelotti daarvan de vruchten gaat plukken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren