Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo: 'Of mensen het leuk vinden of niet, ik behoor tot de groten'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo twijfelt er niet aan dat hij na zijn actieve carrière zal worden herinnerd als een van de grootste voetballers ooit. De Portugees won niet alleen tal van hoofdprijzen met de clubs waar hij speelde, ook heeft hij vele individuele prijzen en records op zijn naam staan. Dat zal nooit worden vergeten, weet de sterspeler van Real Madrid.

/

Ronaldo is bijvoorbeeld nog maar zeven treffers verwijderd van de mijlpaal van honderd goals in de Champions League. Geen enkele andere speler ging hem daarin voor. “Ik twijfel er niet aan dat ik de voetbalgeschiedenis inga”, zegt hij in gesprek met de UEFA. “Of mensen dat nou leuk vinden of niet. De cijfers spreken voor zich. Ik schaar me tussen de groten.”

Zelfs als hij nu stopt, zal Ronaldo herinnerd worden om zijn waanzinnige scoringsdrift. “Sommigen vinden dat leuk, anderen wat minder, maar ik twijfel er niet aan dat ik nu al geschiedenis heb geschreven.” Zijn prestaties komen voor de 31-jarige aanvaller niet als een verrassing. “Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik een speciale voetballer was, ook in mijn tijd bij Sporting Portugal.”

In 2003 stapte hij over naar Manchester United, waarna alles in een stroomversnelling kwam. “Ik wist dat ooit een topspeler zou worden, maar ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren. Ik bereidde me erop voor, want het talent was altijd aanwezig. Ik heb altijd hard gewerkt en geloofd in mijn eigen kunnen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sterker nog, hij behoort tot de allergrootsten!
In elke top 10 zal hij staan. Ik ben geen fan van hem, maar heb wel respect voor wat hij allemaal presteert.
Alleen jammer voor hem dat hij in dezelfde tijd leeft als die andere, die toch echt wat beter is..

3 mei 2016 om 12:49

hij zal herinnerd worden als doelpuntenmaker. maar niet herinnerd worden om zijn fantastische voetbal kwaliteiten, vooral de laatste jaren is dit erg achteruit gegaan. hij is tijdens de meeste van zijn wedstrijden gewoon onzichtbaar, af en toe zie je een glimp van zijn kunnen en dan tikt hij of schiet hij er een bal in. zelden of nooit via iets geniaals (misschien zijn vrije trappen) de meeste van zijn goals zijn intikkers, check zijn compilaties er maar op na.

hij is allang geen vleugelspeler meer, meer een speler die vanaf links begint maar echt alleen maar in de 16 te vinden is. cristiano is voetbal technisch te zwak of herinnerd te worden als een hele grote voetballer.

3 mei 2016 om 12:55

ja dat vind jij, maar hij tot nu toe de gouden bal 3 keer gewonnen, 2 keer de CL gewonnen voor twee verschillende clubs (zijn maar 2 andere spelers die dit oot ook hebben gepresteerd,) en tal van ander prijzen die niet echt met doelpunten te maken heeft, maar ok als jij dat vind is dat je goed recht.

maar gelukkig denken we niet allemaal zo :-)

3 mei 2016 om 13:04

Fischer
Ik heb ook een veel grotere voorkeur voor spelers als Messi of Ronaldinho (om maar wat te noemen). Maar het valt toch niet te ontkennen dat C. Ronaldo ontzettend veel gepresteerd heeft in zijn (nog lopende) carrière?
Hij heeft op een absurd hoog niveau gepresteerd jarenlang, de ene prijs en het ene record na het andere aan elkaar geregen.
Ja, ik zie ook liever een natuurtalent als de 2 eerder genoemde spelers voetballen. Maar ik vind toch echt dat C. Ronaldo bij de allergrootsten behoort..

3 mei 2016 om 13:17

Ik begrijp niet dat mensen het nog durven uit te spreken dat Ronaldo geen fantastische voetbalkwaliteiten heeft.

Hou toch op. Wat denk je nou? Dat hij niets anders kan dan alleen z'n been zwaaien richting de bal om vervolgens naar de cornervlag te rennen om zijn goal te vieren?

Hij kan koppen, schieten, goede vrije trap, snelheid, kan man passeren, tweebenig en ga zo maar door. Hoe durven mensen te zeggen dat hij voetbaltechnisch zwak is. Ik begrijp er geen zak van.

Hij heeft jaren geleden voor zichzelf besloten dat die leuke trucs (waarmee hij wekelijks 3 man passeerde in de Bpl!!!) nutteloos zijn als je niet scoort/wint en is sindsdien alles gaan doen om zijn techniek te verbeteren/perfectioneren.

Hier op VZ leven mensen echt teveel in een bubbel. Nee, hij dribbelt niet zoals Messi of Maradona. Nee hij dirigeert het spel niet zoals Ronaldinho, Xavi of Zidane. Maar hij schiet wel alles kort en klein zoals Alan Shearer, Pele, Muller, Völler, Ronaldo (braziliaanse) en Romario.

Kom op zeg. Als je zegt dat Ronaldo geen fenomenale voetbaltechniek heeft, weet je niets van voetbal (of heb je zelf misschien nooit gespeeld).

Edit: En dan willen mensen ook nog beweren dat hij alleen daar staat waar hij staat omdat hij traint als een beest. Alsof Messi heel de dag in de tuin bloemetjes staat te planten. Hou toch op. Iedereen in de top van sport werkt zich de letterlijk z'n longen uit z'n lijf om te blijven presteren op topniveau. Kijk maar eens trainings filmpjes terug van Lebrom James of Kobe Bryant of Rafael Nadal of noem maar op. Deze mannen zijn atleten eerste klas en niets, maar dan ook echt niets komt ze aanwaaien hoor. Ze werken er allemaal kei-hard voor.

Het is gewoon respectloos als je zo praat over mensen die alles voor hun sport laten. Het enige wat de toeschouwer ziet, is een wedstrijd in de week en de dikke auto's waar ze in rijden.

Zelfs Paul Pogba traint nu al als een beest. Dat is wat er voor nodig is om de echte wereldtop te halen en daar te blijven.

Ronaldo staat zeker weten wel in de top 10 beste allertijden.

Idioterie.

3 mei 2016 om 13:18

@ Fischer Ajax,

Dit seizoen vind ik Ronaldo juist veel meer een teamspeler, die weer vaak genoeg laat zien als een echte winger te kunnen spelen. Onder Mourinho ging het alleen maar om de goals, en dat is daarna nog een tijdje blijven hangen maar ik weet wel bijna zeker dat jij gewoon te weinig wedstrijden van Real hebt gekeken dit seizoen.

3 mei 2016 om 13:24

@lemassias

Dat ik dit nog mag meemaken haha en je hebt volkomen gelijk. Cristiano niet technisch noemen is te belachelijk voor woorden. Je loopt niet voor niets fluitend langs de opleiding van Sporting heen. Een zeer talentvolle voetballer met ontzettend veel techniek.

3 mei 2016 om 13:24

door zijn goals vooral E7cantona. Niet omdat hij zo hoogstaand voetbal laat zien. hij is verder maar 1 keer kampioen met real geworden in 8 jaar. dat vertel je er dan niet bij. maar dat is een andere discussie.

ik vind hem niet bijzonder vaardig met de bal. ik zie nooit een mooi combinatie, hij gaat zijn tegenstander ook bijna nooit meer voorbij. ik zie af en toe een schaar uit stilstand (waardoor hij altijd het spel vertraagt), maar verder brengt hij voetballend weinig. eerder benzema, modric en kroos. zelfs james die op de bank zit is zeker 5 keer meer vaardig en technisch.

ronaldo scoort veel en dat verbloemt heel veel dingen, maar verder is hij gewoon geen top 10 voetballer inderdaad. silva, messi, james, isco, modric, iniesta, neymar, coutinho, dybala, pogba, verratti etc etc. die zijn aan de bal meer indrukwekkend dan ronaldo.

3 mei 2016 om 13:25

Voetbaltechnisch te zwak?
Denk je dat hij de trucjes die hij in zijn Manu tijd tentoonspreidde niet meer kan?
Of zal hij volwassen geworden zijn en beseft hebben dat het voetballen eigenlijk om het maken van doelpunten gaat. Dat is het allerbelangrijkste. Als je al jaren meer dan 1 op 1 loopt ben je gewoon een geniale voetballer. Je doet net alsof hij een lomperik is die alleen maar wat intikkertjes maakt. De man scoort vanuit alle hoeken.

3 mei 2016 om 13:28

Geert VS.

nee hoor. ik kijk genoeg wedstrijden en volg de spaanse competitie. maar ik heb echt geen tot weinig geniale dingen gezien, zoals ik al eerder beschreef, waar zijn de vloeiende combinaties, waar zijn de steekpassen waardoor hij spelers 1 op 1 zet, waar zijn de technische hoogstandjes. het is vaak de bal inspelen en zelf snel naar de 16 rennen om zelf een goal te maken.

benzema, dat is nou een indrukwekkende en fantastische voetballer met een mega techniek. die kan makkelijk passen, kaatsen en mensen snel wegsturen. geldt ook voor modric.

3 mei 2016 om 13:30

Feelingood.

jij bevestigt mijn punt alleen maar.

hij wil scoren en doet dat ook. de meeste zijn allemaal one touch goals. en inderdaad scoort hij vanuit alle hoeken. (schoten en one touch), maar verder is hij niet bijzonder en kan hij niet het spel vanaf de flanken maken etc.

ik heb het in mijn eerdere post beschreven. je kan het lezen als je wil.

3 mei 2016 om 13:44

Dan moet je beter opletten zou ik zeggen, want ik zie Ronaldo wel die dingen doen. Ook bij Portugal kan je dat zien trouwens.

3 mei 2016 om 13:59

Geert

Onder Mourinho ging het alles behalve de goals. Daar was hij juist op z'n best. In 10/11 was hij echt goed en het jaar daarna fenomenaal. Daar kon hij nog teminste een normale pass geven. Nu is zijn pssses van een amateurniveau.

Niet dat het door Mourinho komt dat Ronaldo zo goed was, want als een andere trainer dat was, was het precies dezelfde Ronaldo. Ronaldo's bewegelijkheid werd pas minder in het seizoen 13/14 daar is hij zich gaan focussen puur op doelpunten. Vaak onzichtbaar maar scoort. Staat amper op de flank maar in de spits. Niet voor niets speelt Ronaldo vaak slecht sinds hij steeds in de spits is gaan voetballen. In het seizoen 12/13 zag je het ook wel een beetje. Daar stond hij half in de spits en half op de flank. Dat seizoen was Ronaldo ook heel goed trouwens. Omdat hij en acties maakte en zich goed kon positioneren in de spits.

3 mei 2016 om 14:04

Ik weet niet sinds wanneer jij voetbal volgt maar je bent aardig de weg kwijt, hij mist kwaliteiten om tot de allergrootse herrinerd te worden hou maar op, als je zulke onzin kan verkopen snap je er helemaal niets van

3 mei 2016 om 14:13

Nee er is maar 1idioot die hier loopt te.verkopen dat ronaldo voetbaltechnisch te kort komt om herrinerd te worden als grote voetballer daar kan en mag je niet over in discussie gaan maar kennelijk lopen hier kinderen rond die pas voetbal ontdekt hebben 1 daarvan is ajaxfischer, on respect voor jou mening over het algemeen

3 mei 2016 om 14:56

Ricardo8,

Lol, passes op amateurniveau?

In ieder geval zeg je dat Ronaldo veel meer heeft gedaan dan goals scoren, zodat hij zich terecht bij de groten geschaard heeft.

3 mei 2016 om 15:10

Amen praise the lord ik wou ook reageren maar toen ik jou stukje las dacht ik nee joh wat hier staat klopt precies!! Geen fenomenale voetballer pffffff kom op zeg

3 mei 2016 om 15:21

@ Fischer_ajax

Als jij Ronaldo voetbal technisch te zwak vind, dan heb jij dus de Ronaldo van Man U nooit bekeken. Zo wel, dan dien je heel rap je mond te spoelen. Het niet doen is wat anders dan het niet kunnen. Ronaldo kan nog steeds elke verdediger helemaal zoek spelen ala Messi. Dat doet hij alleen niet meer, omdat hij rendement wil hebben in zijn spel. Wanneer hij ala Messi te keer gaat, dan betekend dat voor zijn rendement dat hij 20 doelpunten gaat inleveren en dan is hij totaal niet meer de beste gezien zijn spel net als Messi is maar zijn rendement lager ligt...

3 mei 2016 om 15:53

Waarom zou je per se heel technisch moeten zijn om herinnerd te worden als grote voetballer? Er zijn Tal van grootse spelers met niet de beste techniek.

3 mei 2016 om 16:46

Ik vind hem ook niet zo technisch hoor, bij Real zitten er zo vijf mensen die veel technischer zijn dan ronaldo. En ja, hij kan geweldig schieten en koppen, maar op een geniale pass, soepel wegdraaien of goede voorzetten betrap ik hem zelden. Neemt niet weg dat hij een absoluut fenomeen is en zijn techniek qua positioneren en afwerken grandioos is, maar qua verfijnde techniek die je bijvoorbeeld op het middenveld nodig heeft, is hij vind ik niet goed genoeg.

3 mei 2016 om 16:49

Fischer_ajax
Wat een rare redenatie. Omdat zijn team maar 1 keer kampioen is geworden, is een van de dingen die moeten meetellen om te bepalen of iemand bij de grote voetballers hoort.

Waarom zo een haat naar een speler die drie keer de gouden bal heeft gewonnen? Dat jij vindt dat hij niet technisch vaardig is, is slechts een mening gebaseerd op onderbuik gevoelens. Niemand met een gezond verstand kan zeggen dat Ronaldo niet bij de beste spelers ooit hoort. Je kan natuurlijk van mening zijn, dat anderen boven hem staan, maar je kan hem niet tussen de gemiddelde voetballer zetten. Hij is van uitzonderlijke klasse en hoort tussen de allergrootste aller tijden. Sommigen zetten hem in de top vijf en anderen in de top 20. Maar in de top zit hij hoe dan ook.

3 mei 2016 om 19:18

Dus jij zegt dat benzema of kroos meer techniek heeft als Ronaldo? Ik weet niet naar welke wedstrijden jij kijkt maar dit slaat nergens op.

3 mei 2016 om 23:10

Jammer dat hij het weer nodig vindt om dit soort dingen te roepen. Ik weet ook wel waarom hij dat doet. Hij moet zichzelf wel een beetje ophemelen. Dat iedereen hem zal herinneren is waar, dat hij bij de beteren aller tijden hoort ook. En ik zal ook mijn (klein)kinderen over hem vertellen. Maar ik zal ze ook vertellen hoe hij (wat mij betreft) altijd in de schaduw van de absolute meester en de (wat mij betreft) beste Voetballer ooit heeft gestaan.
Dat is denk ik wat hem ook frustreert. Hij wil de beste zijn en daar is niks mis mee. Helaas is hij dat niet

5 mei 2016 om 10:59

Ficher-ajax, kom op nou, hij behoort nu nog tot de grootste spelers. Ook hij kan een dip krijgen en blessures krijgen. Het is ook maar een mens. Je ziet gewoon dat hij er nog altijd bij zijn team moet zijn, gisteren speelde ze gewoon beter dan de eerste wedstrijd tegen Manchester City.

5 mei 2016 om 11:16

Lemessias, geweldig gesproken/geschreven, kan het niet beter zeggen. Er zijn mensen die zijn zo kortzichtig? C. Ronaldo hoort gewoon bij de grootste thuis, hij geeft alles voor zijn sport, wou dat ik een onsje van hem had. Dan zou ik al blij zijn. Hij, Suárez en Messi zijn gewoon de grootste in mijn ogen op dit moment.

3 mei 2016 om 12:52

Ik zal wel weer worden uitgemaakt voor zieke hater en blinde klapm*** maar bij mij zou hij niet in de top 10 staan. Top 20, dat wel, maar de top 10 zou ik opvullen met spelers die meer nadruk leggen op het technische/creatieve aspect van voetbal.

Pas na die voetballers is er bij mij ruimte voor de allergrootste afmakers aller tijden, zoals Gerd Muller en Cristiano Ronaldo.

3 mei 2016 om 12:55

ja ben ik mee eens. ik vind hem technisch ook heel zwak. de spits van madrid, karim benzema is veel meer technisch. ronaldo is een specialist in het maken van goals, zijn looplijnen zijn heel goed, waardoor hij vaak op de goede positie staat. hij is aan de bal totaal niet indrukwekkend, je ziet bijna nooit iets geniaals.

3 mei 2016 om 12:56

Ik ben het helemaal met je eens. Voor mij zijn de allergrootste spelers als Cruijff, Zidane, Maradonna en ga zo maar door. Spelers die alles konden met een bal en die technisch gewoon nabij perfect waren.
Ik vind het raar om iemand bij de beste voetballers ooit te zetten, als wat hij een bal kon laten doen vrij bescheiden is.

Een fantastische doelpuntenmaker is hij zeker en zo zal ik hem herinneren.

3 mei 2016 om 12:58

nou nou Ronaldo is echt geen Gerd Muller..
Die heeft nog nooit van techniek gehoord..
Ronaldo is getransformeerd van trucjesman tot de beste aanvaller allertijden.
Met behulp van Fergueson natuurlijk..
Die heeft gezegd trucjes leuk en aardig voor het publiek maar daar schrijf je geen geschiedenis mee.

3 mei 2016 om 13:17

Isconaldo voelt zich weer gelijk weer aangevallen hoor... hoezo zielige reactie? Omdat hij zijn mening geeft?

3 mei 2016 om 13:52

Beste aanvaller aller tijden? Volgens mij zijn messi, pele en braziliaanse ronaldo altijd nog beter.

3 mei 2016 om 15:52

Dat er serieus mensen zijn die zeggen dat hij technisch zwak is, het spel niet kan maken van de zijkanten en dat hin alleen maar intikkers maakt. Wie dit meent, snapt er helemaal niks van. Deze man speelt al 10 jaar op absoluut topniveau, maakt elk jaar gemiddeld 30/40 goals en heeft alle prijzen team/individueel gewonnen. Elke tegenstander en trainer past het spel aan, als deze man op het veld staat. Dik respect voor wat hij allemaal gepresteerd heeft en nog presteert. 31 jaar, en loopt rustig 1/1 in Madrid. Geniet en bewonder deze man, zolang hij speelt. We mogen van geluk spreken dat er 2 mensen domineren de laatste 10 jaar. Deze cijfers gaat niemand overbruggen.

3 mei 2016 om 16:19

Hoe verklaar je dan dat hij ook de meeste assists heeft gegeven dit seizoen?

3 x zoveel als die technisch oh zo begaafde Benzema

"Of mensen het nou leuk vinden of niet"...
Dat mensen hem niet leuk vinden komt vooral door dit soort uitspraken en zijn maniertjes en echt niet omdat zijn voetbalkwaliteiten in twijfel getrokken worden.

3 mei 2016 om 12:45

Inderdaad, hij is wel een van de groten, maar dit soort dingen horen anderen over je te zeggen, dit is de reden waarom hij door veel mensen niet gewaardeerd word.

3 mei 2016 om 12:54

Prima dat hij het zegt, hij zegt gewoon wat hij denkt, daar heb ik meer respect voor als dat je maar politiek antwoord geeft op zulke vragen, hou daarom ook van spelers als Muller en Ibra,die zeggen lekker wat ze denken

3 mei 2016 om 12:54

Laat voorop staan dat ik het met je eens ben en het hem zou sieren als hij bescheiden zou zijn maar wat ik dan zo hypocriet vind is dat als Ibrahimovic dit soort uitspraken doet dan lees ik hier in de comments alleen maar dat het baas en lees ik nauwelijks kritiek op hem. Bij Ronaldo is dat anders en dat terwijl Zlatan toch ook een mannetje is zoals Ronaldo. Maar goed is niet anders.

3 mei 2016 om 12:58

Leef jij 3 jaar geleden? Genoeg mensen zeggen dat Zlatan een arrogante eikel is. Ook in de comments hier. Alleen komt hij Zlatan grappig over en lijkt hij zichzelf niet helemaal serieus te nemen.

3 mei 2016 om 13:53

Bij Ibra is dat inderdaad anders, vooral omdat ik het idee heb dat Ibra zichzelf niet zo serieus neemt en het meer een act is. Bij ronaldo heb ik het idee dat hij het ook echt meent wat die zegt.

3 mei 2016 om 14:13

De meeste Vz leden zijn bang dat hun vriendin flauwvalt als ze Ronaldo ontmoeten. Zlatan herkennen ze niet. In mijn ogen is dat de meest voor de hand liggende reden waarom Ronaldo ten onrechts wordt bekritiseerd, want hoe kan je nou niet zien dat Ronaldo en Messi de beste voetballers ooit zijn.

3 mei 2016 om 16:20

Genoeg meisjes en vrouwen die niks van Ronaldo moeten hebben omdat ze hem maar nep vinden. De meeste meisjes en vrouwen die hem wel iets vinden zijn ook nep.

3 mei 2016 om 18:15

Zeggen wat je denk is wel prima, maar dan hoef je nog niet arrogant te zijn!!
Muller en Ibra zeggen inderdaad ook gewoon wat ze denken, maar die lopen niet constant arrogant te doen.

3 mei 2016 om 13:19

Het klopt dat hij door die maniertjes minder leuk gevonden wordt. Maar of mensen het nou leuk vinden of niet...... hij behoort tot de groten

Deze gozer mag van mij zo in het rijtje van de grote jongens, abnormale cijfers natuurlijk en een machine. Jammer dat Real zo weinig prijzen heeft gepakt met hem.

3 mei 2016 om 12:55

dat vind ik altijd zo een onzin als mensen zeggen hij heeft niet zoveel prijzen gewonnen met Real..
Hij kwam bij een Real terecht dat je makelijk kan vergelijken met het United van Louitje..
Namelijk een grote club mischien de grootste dat in mindere periode terecht kwam en opnieuw moest bouwen aan een hechte team.
Maar Ronaldo heeft alsnog met Real onder andere landstitel, CL, Copa, WC, SC gewonnen.
De zogenaamde grootste spelers allertijden Maradona, Cruiyff, Ronaldo phenomeno hebben nog nooit een CL gewonnen...
Maakt hun dan ook minder goed of toch niet?

3 mei 2016 om 12:59

Cruijff heeft nooit een CL gewonnen? Ben je '71, '72 en '73 vergeten. Dat het toen anders heette, maakt de prestatie er niet minder om....

3 mei 2016 om 12:59

Cruijff heeft 3 keer op rij de Champions League/Europacup I gewonnen met Ajax...

3 mei 2016 om 13:05

Met Ajax maar nooit met Barcelona waar de druk toch hoger lag..
Ronaldo had ook met United van alles gewonnen maar bij Real weer veel minder.

3 mei 2016 om 13:31

Maradona en Ronaldo hebben de enige prijs di zwaarder telt dan de Champions League op hun naam staan. En dat als sterspeler van hun team (land).

3 mei 2016 om 13:33

Hou toch op man. Probeer je er niet onderuit te praten en geef gewoon toe dat je verkeerd zat.

3 mei 2016 om 13:54

Dat Real weinig prijzen pakt komt grotendeels door de dominantie van Barca de laatste jaren

3 mei 2016 om 17:40

En waardoor komt die dominantie van barca?

3 mei 2016 om 18:43

@dennis_kruijt

Door het voetbal wat Cruijff daar gebracht heeft en de selectie met bergen kwaliteit.

Als je 'messi' had willen horen: het komt niet allemaal door Messi. Hij is een belangrijk onderdeel van, maar niet belangrijker dan het team.

Ik schaar hem ook bij de allergrootsten alleen jammer dat hij dit dan zelf zegt. Dat zouden andere mensen over hem kunnen zeggen.

Hij zit alleen bij mij wel een stuk lager kwa niveau dan andere spelers a la Cruijff, Pele, Maradona of Messi. Dat zijn voetballers die een club of land naar naar een ander niveau brengen. Alleen al de aanwezigheid van deze spelers is inmens. Dat heb ik met Cristiano wat minder.

Desalniettemin zeer veel respect voor hem als voetballer en mens. Betekend veel voor jongeren en is een boegbeeld voor de sport.

Met 31 jaar is het nog steeds genieten wat ik zie en ben ik content dat ik hem maar ook Messi mag meemaken. Over 5 of 6 jaar als beide toppers stoppen komen we hier met zn allen terug op VZ en halen we mooie anekdotes op van deze twee giganten in het moderne voetbal.

Tot nu is het kijken en genieten.

3 mei 2016 om 12:54

Wat heeft messi dan voor argentinie gedaan je zegt " dat zijn mensen die iets voor club en land betekenen" oke messi betekent wat voor zijn club maar voor zijn land niet hoor er was zelfs heel veel kritiek op hem maar integendeel maradona heeft wat betekent voor zijn land en club pele ook ronaldo ook voor land en club want zonder ronaldo was portugal niks

3 mei 2016 om 12:57

Ow je zei "dat zijn voetballers die een club of land naar een ander niveau brengen" maar het betekent toch hetz3lfde

3 mei 2016 om 13:01

Uhh wat heeft Ronaldo voor Portugal gedaan dan? Niet zo heel veel. In elk geval minder dan Messi. Messi heeft 3 internationale finales gespeeld met Argentinië, helaas verloor hij ze alledrie.

3 mei 2016 om 13:09

Met alle respect Floyd, maar Argentinie is niet te vergelijken met Portugal. Argentinie bestaat uit alleen maar goede spelers die bij een topclub spelen en zeer veel talent hebben. Het probleem is dat het geen team is en dat het zeer afhankelijk is hoe Messi zijn rol opneemt. Daarom vind ik hem ook geen geschikte aanvoerder van Argentinie waar ik een Mascherano of Ever Banega meer geschikt vind.

Portugal daarintegen heeft in het begin van Cristiano zijn tijdperk ook zeer goede spelers gehad te denken aan Figo, Couto, Pauleta en Dutch destroyer Maniche, maar daarna in 2008 is het bergafwaarts gegaan met de selectie en kwam het eigenlijk alleen aan op Cristiano. Die heeft in 2008 en 2010 een fiasco geleverd in internationaal opzicht. Nu is er eindelijk weer een talentvolle lichting met William en Virienha als voorbeelden.

3 mei 2016 om 13:36

Dan klopt het toch wat ik zeg? Ronaldo heeft Portugal nog niet naar een hoger niveau kunnen tillen. Portugal presteerde zoals verwacht. En Ronaldo is echt niet de enige topspeler bij Portugal. Genoeg spelers die bij Europese top en subtop clubs spelen.

3 mei 2016 om 20:12

Je zegt dat messi argentinie wel naar een ander niveau brengt wanneer heeft hij dat dan gedaan argentinie is een betere ploeg dan portugal met aguero higuain lavezzi mascherano dat kan je niet vergelijken met portugal argentinie kan het makkelijk zonder messi doen portugal niet zonder ronaldo dus kom geen onzin reageeren

4 mei 2016 om 16:38

Ja dat zagen we. Toen Messi geblesseerd was, verloor Argentinie 2 keer in de WK kwalificatie (al is dat een kleine populatie). Messi is bij Argentinie degene die alles creëert. Je kan 5 geweldige aanvallers hebben, maar als die geen aanvoer krijgen heb je er niks aan.

Maar laat anderen dit nou zeggen. Altijd zich zelf verheerlijken. Komt juist over alsof hij er zelf onzeker over is. Logisch dat mensen hem een arrogante kwal vinden, maakt ie het echt zelf naar. Niet voor niks word Messi z'n naam gescandeerd in Spaanse stadions waar Real op bezoek komt. Een nog beter me voetballer, maar eentje die zich wel bescheiden en normaal weet gedragen.

Ja ronaldo je hoort bij de groten, echter hoef je dit niet elke keer te herhalen voor iedereen.

3 mei 2016 om 12:59

waarschijnlijk is dit hem gevraagd denk ik... en heeft hij daarop gereageerd denk je ook niet.

3 mei 2016 om 13:49

@e7cantona maar hoe mooi zou het dan klinken als hij zegt: mijn gewonnen prijzen en statistieken spreken voor zich, voor de rest laat ik anderen mijn plek in de geschiedenisboeken bepalen.

Dit klinkt als een klein verongelijkt jochie dat vroeger heel onzeker was en nu bang is dat ie niet genoeg in de spotlights staat.

wie laat er nou zn eigen naam op de bodem van zn eigen zwembad zetten. Dan geil je toch extreem veel op jezelf.

3 mei 2016 om 13:36

En wij mogen daar van vinden wat we willen.

3 mei 2016 om 13:56

Hij mag dit zeker maar het zou hem sieren als hij dit niet elke keer zou herhalen. Iedereen weet toch dat dit waar is.

3 mei 2016 om 20:15

Lekker hij doet het toch

Absoluut een van de allerbeste doelpuntenmakers ooit. Maar cijfers spreken niet altijd voor zich. Ronaldo is wel een beetje een statistiekvoetballer, heb ik het idee. Natuurlijk heeft hij ongelooflijk veel goals gescoord, maar die staan wel een beetje in contrast met hoeveel teamprijzen hij heeft gepakt. Een goal maken in een beslissend duel is natuurlijk veel meer waard dan 5 goals in een minder belangrijke wedstrijd. Neemt niet weg dat het een absolute geweldenaar is, en daarom vind ik Ronaldo een van de grootste doelpuntenmakers ooit, maar niet een van de grootste voetballers ooit.

Ook al heeft hij gelijk, hij kan toch wat nederiger zijn. Zoiets hoor je niet over jezelf te zeggen, zoiets moeten ander over je zeggen.

Hij heeft al geschiedenis geschreven, mensen zullen hem herinneren als 1 van de besten ooit, maar ik denk dat hij nooit zal worden herinnerd als een vortbalgeschenk omdat hij heeft bewezen hoever je kunt komen met extreem, bijna onmenselijk, hard werken. Ronaldo heeft net niet dat stukje voetbalvermogen wat legendes als Pele, Cruijff en ook Messi tot de beste laat behoren. Ronaldo is het ultieme bewijs dat hard werken zich uitbetaald, maar in mijn ogen heeft hij net niet de finesse die echte balkunstenaars zoals ik die al eerder noemde beheersten.

Ik ben toch meer fan van hem als voetballer dan van Messi.

Messi is weergaloos, sensationeel en een genot voor het oog. Begrijp me niet verkeerd. Ik kan daar echt van genieten. Maar Messi is puur en dan ook echt puur, buitenaards talent.

Terwijl Ronaldo een van de grootste voetballers aller tijden is geworden door werkmentaliteit, training en zelf opoffering.
Messi is beter? Ja ik denk het wel. Maar Ronaldo heeft er veel harder voor gewerkt om te komen waar hij is. En dat vind ik persoonlijk een veel grotere prestatie en heb er daarom meer respect voor.

Dit zegt overigens niets over zijn gedrag. Daar irriteer ik mij ook aan. Maar 1 van de grootste voetballers ooit, dat staat buiten kijf natuurlijk.

3 mei 2016 om 13:51

ik denk niet dat messi met de bal aan een touwtje geboren is. Ook die heeft gewoon extreem veel uren gemaakt. Of dat nou op straat was of op de club.

Enige echte verschil is dat je het bij Ronaldo gelijk ziet aan zn lichaam. Daar heeft ie duidelijk meer uur in gestopt dan Messi (en de meeste andere voetballers)

Mensen zijn voor hem of tegen hem, sommige haten hem, andere zijn gek op hem... maar aan de andere kant is hij niet met 12 jaar naar een club als Barcelona gegaan als we hem vergelijken met Messi, wat was hij nu geweest als zijn voetbal traject dat wel was geweest.

zijn voetbal avontuur heeft hij verdeeld over een aantal clubs waar hij altijd aan de top heeft gespeeld.
bij beide top clubs Manu en Real pakt hij de CL dat zijn er maar twee andere die dat ook hebben geresteerd, omdat die het aan durfde om te kijken of ook goed zouden zijn bij een andere club.
ik vind dat hij zeker wel in de top 10 hoort, en wie weet eindige hij zelfs nog in de top 5 met wat hij nog kan behalen met Portugal of Real of een andere club.

3 mei 2016 om 13:55

das ook zo'n onzin..waarom ben je voor of tegen hem. Waarom ben je gek op hem of haat je hem.
Ik doe geen van beide. Ik vind het een geweldige voetballer en hij hoort zeker in de top 10 / 20.
Vergelijken is lastig, vooral tussen verschillende periodes. Dus of hij nou op 3 hoort te staan of op 18 daar laat ik me niet over uit.
Ik vind zn gedrag mateloos irritant...wie geeft er nou zo'n interview over zichzelf. Hoe hard kun je op jezelf geilen?? Haat ik hem daarom? Neuh..heb er eerder medelijden mee.

"omdat die het aan durfde om te kijken of ook goed zouden zijn bij een andere club."

uhm..nee...omdat hij graag naar Real wou, omdat dat in zijn ogen de grootste club, met de grootste uitstraling was. Was hij van sporting naar Real gegaan, dan was hij daar hoogstwaarschijnlijk gebleven. En niemand die hem ongelijk geeft.

Messi blijft niet bij Barca omdat hij bang is om het ergens ander te proberen, maar omdat hij het (in zijn ogen) nergens beter kan krijgen dan daar. Hij is daar gelukkig, nou prima toch.

3 mei 2016 om 13:58

Oh we vergelijken hem met messi? Oke daar gaan we dan. Ronaldo komt nog geen eens in de buurt van messi

3 mei 2016 om 14:05

ik neem de vergelijking van Messi als voorbeeld, waar je vaak niet aan omheen kan omdat hij nu eenmaal er is en bij die top van de wereld behoort.

3 mei 2016 om 14:08

Nee wat je doet is je gebruikt de vergelijking om vervolgens messi ze prestaties minder indrukwekkend te maken en ronaldo's prestaties daar weer indrukwekkender mee te maken. Is het misschien niet opgevallen dat barcelona juist zo goed is omdat messi daar voetbalt? Maar dat is dan weer een ander vraagstuk. Maar jij begon de vergelijking en ik geef vervolgens aan dat ronaldo niet in de buurt komt van messi.

3 mei 2016 om 14:58

nee dat is wat jij wil zien... en dat jij vind dat hij niet in de buurt komt van Messi is ook jou goed recht om dat te vinden. dat is het voordeel van vrij te zijn om te vinden en denken waar je in geloofd vriend. dus gewoon zo door gaan.

3 mei 2016 om 17:07

@dennis_kruijt Toen Ronaldo evenoud was als Messi vond ik hem persoonlijk beter spelen.
Dat Ronaldo het nog zo goed doet op zijn leeftijd is geweldig.
Ik zou nu nog maar genieten van hem nu het nog kan.

3 mei 2016 om 17:34

Ronaldo heeft nooit het niveau gehaald wat messi onder guardiola had. Geen enkele voetballer heeft dat niveau ooit gehaald ronaldo heeft ook nooit het niveau gehad dat messi vorig jaar had. Toen was hij onnavolgbaar goed. @fc younes

Tal van prijzen? Persoonlijk prima idd, in teamverband valt dit toch tegen. Met als dieptepunt de titel in Spanje die die tot nu toe maar 1x wist te winnen.

3 mei 2016 om 13:37

Hij heeft wel 3 premier Leagues op zijn naam staan anders. Er zijn zat absolute grootheden die minder teamprijzen hebben gepakt dan Ronaldo.


Hij heeft echt wel gelijk. Zijn grootste pech is natuurlijk dat hij ene generatiegenoot is van die kleine Argentijn van Barcelona, maar anders was Ronaldo natuurlijk al jaren achtereen ieder jaar de beste voetballer van Europa én de wereld. Ongekende kwaliteiten en een scoringsdrift die zijn weerga niet kent.

Maar, ik heb er grote moeite mee dat hij dit over zichzelf zegt. Ten eerste geeft hij met de toevoeging 'sommigen zullen dat niet leuk vinden' een chronisch gebrek aan erkenning aan en een ziekelijke behoefte aan waardering aan. Waar komt die zucht naar bevestiging toch vandaan vraag ik me dan af?

Ten tweede is het wel een regel dat je als ware 'grote' dit soort dingen nooit over jezelf zegt. De 'groten' laten dit altijd over zich zeggen. Hebben we dit soort teksten ooit gehoord van Maradonna? Ik heb Cruijff zich nooit in dit soort termen horen uitlaten. Iemand anders wél?

Anyway, ik vind Ronaldo een weergaloze voetballer en ik misgun hem totaal niets. Maar hij zou naar mijn smaak zoveel meer uit zijn leven kunnen halen als hij wat minder zoekt naar bevestiging.

3 mei 2016 om 14:08

Oja Bigguwop is dat zo? Ik denk namelijk van niet. Ik zal bijvoorbeeld Bergkamp altijd boven Kluivert verkiezen, terwijl Kluivert veel meer goals heeft gemaakt. In dat voorbeeld boek waar jij het over hebt zal het ook gaan over de goals van Ronaldo, maar de dribbels en acties van Messi zullen een veel prominentere plek krijgen. Goals zijn belangrijk bij voetbal (helaas staren mensen zich er blind op), maar bepaalde acties/goals op belangrijke momenten zullen veel langer blijven hangen.

Vraagje: Ken jij Coen Dillen? Dat was me toch een beest..

3 mei 2016 om 15:06

Coen Dillen, een lokale held die alleen wordt herinnerd door ouwe lui en Feyenoord supporters.

Cristiano, een wereldster die alle doelpunt records verpulverde en ook nog tweemaal s' werelds beste speler was.

Zeer vergelijkbaar hoor, alsof je een chihuahua met een grizzlybeer vergelijkt.

3 mei 2016 om 16:26

Het gaat niet om het vergelijk, maar om het feit dat er over 50 jaar weer nieuwe sterren zijn en men vooral fragmenten van belangrijke momenten onthoudt i.p.v. statistieken. Tuurlijk zullen er ook statistieken vermeld worden, maar beelden zeggen veel meer dan statistieken dus dat blijft hangen. Vandaar dat Coen Dillen ook pas weer de revue passeert op het moment dat iemand bij zijn record in de buurt komt.

Wat mij betreft heeft Ronaldo gelijk!!! In mij ogen kan niemand tippen aan ronaldo geen messi of maradona of pelle Ronaldo speelt in een veel mindere real madrid team dan de jaren ervoor en alsnog pakt hij prijzen en blinkt hij uit messi zit met de 2 een van de beste spellers in ze ploeg maar wat heeft bij bereikt! Ronaldo is absoluut de beste speler van dit eeuw punt uit

3 mei 2016 om 17:59

Wat heeft hij bereikt? 5 ballon d ors 4 ucl talloze titels in la liga en ohja 2 trebles.

Ronaldo is de beste speller van dit eeuw daar aan kan messi muller neymar of suarez geen enkel speller aan tippen vergeet niet ronaldo heeft zwakste team tussen hen en alsnog blinkt hij uit Ronaldo is gewoon absoluut de nummer 1 punt uit

3 mei 2016 om 13:40

Ja, Real Madrid is een heel zwak team met meer dan een half miljard aan spelers op het veld en op de bank. Arme Ronaldo, moet het met speler als Bale, Benzema, Modric en Ramos doen.

3 mei 2016 om 14:06

Heb je ergens gezien dat ze zwak zijn ik zijn tussen barca en bayern heeft real de mindere team volgend x beter lezen maat

3 mei 2016 om 14:10

Wat dacht je? Ik plaats twee reacties (en sluit af met punt uit) dan geloven ze me sneller? Niet overal werkt indoctrinatie kerel

3 mei 2016 om 14:01

Absurde uitspraak los van het feit of het waar is of ronaldo de beste is. Naar mijn mening is messi de beste van deze eeuw en ook allertijden maargoed het argument wat jij hier noemt is natuurlijk onzin. Real madrid heeft een gigantisch sterk team.

Best grappig dat velen hier het erover hebben dat Ronaldo een gebrek aan techniek zou hebben, want hij heeft juis heel veel techniek. Helaas gebruikt hij het nu minder dan vroeger. Dat betekent dat hij nu juist effectiever is. Ook is hij heel compleet, want ik heb namelijk een voetballer gezien die zo compleet is. Zoveel visie, schotkracht, effect, techniek, (wils)kracht en precisie.

3 mei 2016 om 13:39

*nog nooit een

3 mei 2016 om 13:59

Hij heeft een geweldige traptechniek. Ik denk dat mensen het meer hebben over zijn dribbel en passingtechniek. Hierin blinkt hij niet uit.

Wat betreft doelpunten absoluut, wat betreft prijzen absoluut niet.
Dan zullen mensen in de toekomst zich toch afvragen waarom z'n doelpunten machine bij z'n club maar zo weinig prijzen heeft gepakt.
Ik word liever kampioen en geen topscoorder dan topscoorder en geen kampioen. Het is maar net waar je prio's liggen
Over het algemeen als speler hoort Ronaldo wel bij de grote.

3 mei 2016 om 14:32

3 premier leagues, 2 champions leagues, 1 FA Cup, 1 Primera Division, 2 keer speler van het seizoen in de PL, 3 keer de gouden bal ...

3 mei 2016 om 15:02

Inderdaad..dat is volgens mij niet slecht...en wat veel vergeten is dat hij de CL voor twee verschilde clubs heeft gewonnen, er zijn maar twee andere spelers die dat hebben geresteerd Ronaldo en Cruijf, ter wel er zo veel top spelers van club zijn veranderd.

3 mei 2016 om 15:29

E7Cantona,
Ik heb je dat al drie/vier zien schrijven. Kan ik ook schrijven, Messi heeft 4UCL gewonnen met één team en er zijn niet veel andere spelers die dat hebben gedaan.

3 mei 2016 om 15:54

ja top toch, zijn er inderdaad niet veel, daarom is hij ook goed. maar hoe klein is de kans dat als je heel je leven bij de beste club van de wereld speelt dat je de CL iets vaker dan 1 of 2 keer wint

3 mei 2016 om 16:31

E7cantona, er zijn er wel meer hoor die de UCL hebben gewonnen met twee verschillende ploegen (of meer)

Hij heeft gewoon helemaal gelijk en er is niks op af te dingen , ondanks dat hij bij mij niet in de top 10 voorkomt maar zijn cijfers spreken idd gewoon voor zich.
En hij is nog nieteens aan het end gekomen.

C. Ronaldo is een topspeler. Maar in de top 10 aller tijden lijkt me niet. Daar is meer voor nodig dan een karrevracht aan doelpunten.

Wat komt deze jongen af en toe onzeker over,

Zoals anderen hier ook al zeiden; dit soort dingen moet je nooit over jezelf zeggen. Ik irriteer me helemaal niet aan zijn arrogante trekjes in het veld, voetbal is emotie en competitie en ik ken genoeg hele vriendelijke mensen waarvan je het niet zou vermoeden als je hun stoere en trotse gedrag ziet in het veld. Dat hoort er ook een beetje bij.

Maar ook dat hij denkt dat mensen dat misschien niet leuk vinden. Hij krijgt van zoveel mensen veren in zijn reet maar dan nog is het blijkbaar niet genoeg. Ook dat zielige gedrag met die journalist over zijn uitdoelpunten dit seizoen. Dan ben je zo'n wereldvoetballer, heb je zoveel bereikt en dan nog word je gefrustreerd en onzeker van een andere mening.

Staat gewoon op nummer 2 van de allergrootsten, messi op 1. Het voetbal van vroeger kun je niet meer vergelijken met nu. Cruijff, Pele en Maradona hadden het veel moeilijker gehad rond deze tijd. Kun je het niet meer mee vergelijken.

3 mei 2016 om 14:52

Elke keer hoor ik iemand zeggen je kan de tijden niet vergelijken..(wat ook klopt!) maar diezelfde persoon beweert dan ook nog dat Cruijff etc het nu moeilijker zouden hebben..?? :s
Dan vergelijk je dus toch!

Daarnaast hoe kan je dat zo weten?
Nu zijn de velden etc stukken beter plus faciliteiten wie weet als Pele er nu was speelde hij juist daardoor veel beter dan vroeger het geval was.
Verdedigers van nu zijn ook beetje slapjes dus ik weet niet zo goed of pele etc het nu wel moeilijker zouden krijgen.

Het valt niet te vergelijken hou het gewoon daarop ipv zo tegenstrijdig te berichten.

3 mei 2016 om 15:23

Winsum wat jij stelt valt dus al niet te vergelijken.
Met de kennis van nu in het voetbal, training, voeding had Cruyff alsnog de beste kunnen zijn.
Hoe kun jij nou ooit weten of Cruyff in deze tijd van het voetbal niet geslaagd zou zijn?

3 mei 2016 om 16:14

Hij zegt dat ze het veel moeilijker gehad zouden hebben. Ik betwijfel dat maar het zou natuurlijk kunnen. Ik kan het niet bewijzen maar ik ben er van overtuigd dat Cruijff ook in deze tijd, met zijn talent en inzicht, wereldtop zou zijn.

Had zal altijd herinnerd worden als het kleine broertje van de grote Lionel Messi.

Haha nee zonder joke, hij zal ongetwijfeld in de boeken belanden en ik stoor me niet eens aan de 'arrogantie' van bovenstaand verhaal, true story

Hij behoort tot de top 10 alltertijden misschien top 3/5 dat maak je zelf uit maar ik vind persoonlijk Messi beter. Zeker bij Barcelona. Of Messi ook hetzelde bereikt zou hebben qua persoonlijke prestaties bij een andere ploeg dat betwijfel ik. Maar het komt er uiteindelijk op neer dat een speler een ploeg kiest waarin hij denkt het best te kunnen presteren. Messi heeft op dat vlak veel geluk dat hij meteen die ploeg had.
Bij Ronaldo speelt dat denk ik een mindere rol doordat hij fysiek veel sterker is.

Enja het klopt dat Messi niet zou bereikt hebben wat hij nu kan zonder die groeihormonen maar dat neem ik met een korreltje zout. Die groeihormonen hebben hem uiteindelijk geen krachtpantser gemaakt zoals Ronaldo of Hulk.
Maar ja zonder dat had Ronaldo zeker 5 keer die Ballon D Or gewonnen en dan zou hij misschien gezien worden als een Pele of Maradonna terwijl ik dit onterecht zou vinden.

Ronaldo zou de beste zijn in het huidige tijdperk zonder Messi. Daarvoor was dat Ronaldinho, Zidane, dikke Ronaldo, Van Basten, Platini, Cruijff enzo.
Ben zeker dat je hem bij die lijst kan plaatsen. Maar spelers als Xavi en Iniesta horen hier ook bij. Ook Cannavaro. Middenvelder en verdedigers en vooral keepers komen gewoon zelden in aanmerking.

Denk dat je Messi en Ronaldo kan plaatsen bij Pele en Maradonna.

Dus ze horen bij de beste 4 aanvallers ooit.

Heb wel het gevoel dat Messi sneller uit vorm zal gaan dan Ronaldo. Maar doordat Messi 2,5 jonger is blijft het een mooie strijd.

Ronaldo houdt zijn huidige vorm wel vast tot hij 33/35 is en Messi tot hij 31/33 is denk ik. Daarna blijven ze nog wel 2 jaar top maar dan zullen andere spelers hen overstijgen. De kans is groot dat dit Neymar al houden de meeste Brazilianen het na 2 absolute topjaren al voor bekeken. Denk daarom dat Neymar maar 2 keer de Golden Bal wint.

Alleen mensen een ongezonde verstand zeggen ook dat jij er niet bij hoort Ronaldo. Niemand twijfelt dat hij bij de grootste voetballers hoort/zal horen. Ik ben echt blij dat ik deze speler in actie heb gezien. De meste mensen hebben gewoon moeite met zijn houding, zoals nu weer. Ikzelf vind het leuker als iemand anders over zijn geweldige prestaties praat en niet hijzelf en ik denk dat heel veel mensen ook zo denken.

Wanneer van de allergrootsten een top 10 wordt gemaakt, valt deze arrogante voetballer, die nog uit de kast moet komen, buiten de boot.
Het is en blijft een relnicht..

Voor mij ook absoluut 1 van de grootsten aller tijden en zeker de meeste indrukwekkende doelpunten maker die ik gezien heb.
En meer nog dan zijn talent, techniek en formidabele lichaam is zijn karakter in mijn optiek doorslaggevend geweest voor zijn indrukwekkende carrière.
Ronaldo wil zo graag en is zo overtuigd van zichzelf dat een vorm dip of zenuwen op belangrijke momenten gewoon nauwelijks voor komt. Hij is vanaf dag 1 in de Primera Division in bijna ieder stadion uitgefloten en toch schiet hij alle records aan flarden. Ronaldo is niet iemand die makkelijk sympathie krijgt vanwege zijn zeer zelfverzekerde voorkomen, maar hij laat zich daar niet door beïnvloeden. Zelfs bij opstootjes in El Clasico zie je Ronaldo altijd op afstand, puur gefocust op een goed resultaat en niet geïnteresseerd in die kinderachtige situaties.

Nee voor mij is dit op voetbal gebied de grootste atleet die ik bewust heb meegemaakt. Zo'n fantastische mentaliteit en discipline en daarbij een ongekend sterke mentale weerstand. Een diepe buiging maak ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren