Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Voor AZ en Leicester is het makkelijker kopen dan voor Man United’

Laatste update:

Manchester United brengt zondag een aanzienlijk duurder elftal op de been dan Leicester City, maar dat heeft volgens Louis van Gaal ook te maken met het feit dat de prijzen de lucht in schieten wanneer the Mancunians voor een voetballer aan de deur kloppen, zo vertelde de manager op de persconferentie.

/

“Voor clubs als AZ of Leicester is het makkelijker om spelers te kopen. Voor een club als Manchester United is dat niet makkelijk, want wij moeten meer betalen en ook nog eens aan de zaakwaarnemer en aan de speler zelf. Bovendien doet bij grote clubs ook de leiding van zich spreken bij een transfer. De druk op een aankoop is bij een kleine club een stuk minder groot."

"Dat is dus een groot verschil, maar het is fantastisch van Leicester, en toentertijd ook van AZ, dat ze de topploegen hebben verslagen. Hun prestatie is geweldig, omdat ze het niet gewend zijn om ieder wedstrijd te winnen en nu om iedere wedstrijd te moeten winnen. Maar ze doen het wel en ik denk ook dat ze kampioen worden”, aldus Van Gaal.

Heeft Louis van Gaal gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje vragen naar de bekende weg. Natuurlijk heeft v Gaal gelijk, die heeft altijd gelijk

30 april 2016 om 15:02

Ja klopt martial wou eigenlijk naar az maar toen betaalde manchester meer.

30 april 2016 om 15:04

En ja het is voor az heel makkelijk om spelers als blind en depay te halen alleen wil az dat niet. Laat staan spelers als di maria die zijn helemaal makkelijk te halen. Grootte grap deze van gaal en dat mensen hem nog gewoon blijven serieus nemen en verdedigen.

30 april 2016 om 17:42

Je snapt zijn hele punt niet, en dat maakt ook niet uit. Maar ga hem dan niet zwart lopen maken. Want hij heeft gewoon gelijk

30 april 2016 om 21:31

Nee hoor, AZ zou die spelers nooit kunnen betalen, maar als er een speler is die AZ wel kan betalen, dan zal de club natuurlijk net zoveel proberen te vragen als dat AZ voor die speler kan neerleggen. Nou zullen die bedragen in het geval van United meestal wat hoger zijn dan bij AZ, want ja... United heeft nou eenmaal wat meer geld dan AZ, en aangezien de verkopende club dat ook weet zullen ze bij United dus meer vragen dan bij AZ. Super ingewikkeld allemaal, he? Weet je, reageren is niet verplicht op Voetbalzone, dat je dat even weet. Als je de Nederlandse taal dus nog niet helemaal machtig bent, kun je ook gewoon niets zeggen. Je komt namelijk een beetje lachwekkend over als je gaat roepen dat anderen niet serieus te nemen zijn terwijl je ze niet begrijpt.

Dit lijkt me wel ergens te kloppen. Van Gaal vergeet echter wel dat de prijzen misschien omhoog schieten als hij zich meldt maar dat hij tegelijkertijd wel zo'n 100 keer meer uit te geven heeft dan een AZ. De druk is misschien groot, maar de middelen en de aantrekkingskracht (op spelers) zijn dat ook.

Groot gelijk. Al denk ik echter wel dat je soms ook betere beslissingen kan nemen. Je kan als club als Manchester United altijd grote aankopen doen, maar de vraag blijft wel: "Is het een toevoeging?". Ik heb zelf het idee dat veel spelers van ManU het niet gaan halen in de toekomst. En voor die spelers had ManU eigenlijk veel beter over na moeten denken. Maarja ze hebben toch wel genoeg geld.

Vraag me altijd af of een club niet gewoon eerst een advocaat of bemiddelaar kan sturen om een koopprijs uit te onderhandelen.

30 april 2016 om 15:12

Volgens de regels moet je zelfs eerst met de club eens worden, al gebeurt dat in werkelijkheid natuurlijk niet vaak. Bovendien wordt kredietwaardigheid pas verderop in het proces relevant.

30 april 2016 om 15:15

En waarom is het belangrijk van wie het geld komtl?

30 april 2016 om 16:08

Jij bedoel of je het nu van de heer P.blokland krijg.
Of je krijg het van de Bank.ik noem maar wat namen,
begrijp je wel.

30 april 2016 om 17:16

nee, ik bedoel dat om een vraagprijs vast te stellen het niet relevant zou moeten zijn of united of city tegenover je zit. Daaraan zouden dan nog wat voorwaarden gesteld kunnen worden om duidelijk te krijgen of het niet om de rivaal gaat of zo, maar zelfs dat zou eigenlijk niet uit mogen maken.

30 april 2016 om 17:26

Het gaat erom dat iedereen weet dat united meer geld heeft als leicester

30 april 2016 om 18:34

duh no sh... daar gaat het toch juist om? goeie genade vz-ers ..

Het scoutingsnetwerk is anders ook veel groter. De aantrekkingskracht ook. Dat maakt het veel makkelijker om grote talenten aan te trekken.

Daarbij hebben clubs als United ook minimaal 20x meer budget voor nieuwe spelers. Dus kunnen grote clubs ook veel meer salaris betalen

Het gaat ook niet zozeer om de wereldspelers bij Leicester, maar vooral dat iedereen precies weet wat zijn taak is. Een duidelijk strijdplan, en 2 reuzen van centrale verdedigers.

Het zit gewoon geweldig in elkaar. Daar kunnen andere managers een voorbeeld aan nemen.

Is ook niet zo gek Louis, als je schandalige bedragen voor bijvoorbeeld een Martial neer legt...

30 april 2016 om 15:53

Ik snap dat van buitenaf het absurd lijkt, maar Martial kan dat bedrag wel echt waar gaan maken. In principe kun je beter één topspeler kopen van 60 miljoen in plaats van 2 flops van 30.

Enerzijds gelijk, vanwege de prijs die automatisch hoger is en de druk die de transfer met zich meebrengt. Anderzijds is de employer branding bij een club als Man Utd veel hoger en kan men veel slagvaardiger zijn op de transfermarkt.

Hij heeft dan ook een groter budget. V Gaal kan beter melden dat het aankopen van spelers niet zijn grootste kwaliteit is.

Maar AZ is dan ook een geweldige club natuurlijk. Heel veel spelers zien dat AZ sportief gezien gewoon goed voor hun ontwikkeling is. En daarom gaan ze graag naar AZ. Dat speelt ook mee. Manchester United moet alleen maar presteren, prijzen pakken. AZ wil dat ook, maar de ontwikkeling van spelers is bij AZ weer noodzakelijk om aantrekkelijk te blijven. Eigenlijk is dan de conclusie dat AZ voor puur de voetbalontwikkeling de beste is. Ja, dat moet dan wel zo zijn. AZ is de beste

'Van AZ toendertijd'. Ik neem aan dat ie zichzelf bedoelt? Het is al zoveel jaar geleden, is ie nou nog steeds op zoek naar erkenning hiervoor?

30 april 2016 om 16:27

Nee, hij geeft een voorbeeld voor een kleinere club waar aankopen doen gemakkelijker is dan bij United.

30 april 2016 om 17:59

Ik vind ook dat hij Az wel heel erg benadrukt, niet alleen qua aankopen maar ook qua prestaties. Het zal geen toeval zijn. Maar ja, het was ook een topprestatie natuurlijk. Al is het niet te vergelijken met Leicester nu.

Dat blijkt wel uit je aankoopbeleid louis. Ons kent ons aankopen, met deapay,blind,valdes en schweinsteiger.

Belachelijke beredenering, als Manchester een miskoop doet dan gaat die naar de tribune en halen ze bij de volgende transfer window weer een niewe vervanger, geld speelt geen rol (en dat is meteen de reden waarom clubs de hoofdprijs vragen als Manchester langskomt)

Voor Leicester en helemaal AZ is een koop altijd een vrij grote gok (wie het ook maar mag zijn) want er kan niet snel even een zelfde of betere vervanger gekocht worden tijdens de volgende tranfer window

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren