Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verrassend besluit Belgische spitsen: ‘Er gaan er slechts twee mee’

Laatste update:

Bondscoach Marc Wilmots van België maakt op 12 mei zijn voorselectie bekend van spelers die mogen hopen op deelname aan het EK. De Belgische ploeg verzamelt zich op 19 mei, begint op 22 mei aan een trainingskamp en op 31 mei moet de lijst van 23 spelers worden ingeleverd. Wilmots verklapt alvast dat er niet meer dan twee centrumspitsen worden meegenomen naar Frankrijk.

/

“Ik wil een evenwicht bewaren en heb de namen van mijn 23 spelers en die van mijn 6 reserves in mijn hoofd”, laat Wilmots weten aan Le Soir. “Je moet altijd rekening houden met blessures, maar voorlopig is er één vraagteken en dat is Divock Origi. Buiten acht verdedigers neem ik vier defensieve middenvelders, zes middenvelders die achter de spitsen kunnen spelen en twee aanvallers mee.”

Dat Wilmots slechts twee aanvallers meeneemt naar Frankrijk is toch wat opmerkelijk, omdat er zo spelers van naam buiten de boot gaan vallen. Wilmots kan voor de spitspositie kiezen uit onder anderen Romelu Lukaku (Everton), Christian Benteke (Liverpool), Michy Batshuayi (Olympique Marseille), Laurent Depoitre (AA Gent) en Origi (Liverpool).

Het is logisch dat Marc Wilmots niet meer dan twee spitsen meeneemt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, dit noem je een luxe probleem waar wij op dit moment alleen maar van kunnen dromen. Ik zou sowieso Lukaku meenemen, in mijn ogen de beste spits voor Belgie. Benteke is totaal uit vorm dus ik weet niet hoe hoog hij nog bij Wilmots staat. Origi is ook lekker bezig maar dat is ook maar op een handvol wedstrijden gebaseerd.

29 april 2016 om 12:52

Lukaku viel me erg tegen in de FA cup halve finale. Vind het een lomperik en snap wel dat het geen topclubmateriaal is. Kan natuurlijk wel afmaken die gozer. Toch vind ik de voorhoede van belgie niet werelds ofzo. Gewoon leuk subtopmateriaal.

29 april 2016 om 12:59

Maakte het de verdediging van United nochtans knap lastig in die match, alleen zijn afwerken wou niet mee toen, wat normaal juist zijn sterkste punt is. Hij oogt wel lomp waardoor je zijn voetballende kwaliteiten makkelijk kunt onderschatten, maar voetballend vind ik die sinds dit seizoen echt nog wel goed.

29 april 2016 om 13:17

Ik zou deze 23 mannen meenemen, ik kijk te weinig Belgisch voetbal om te kunnen kiezen uit bijvoorbeeld J. Lukaku, Boyata en Engels, maar dit is mijn selectie:

Courtois
Mignolet
Gillet

Vermaelen
Vertonghen
Alderweireld
Kompany
Lombaerts
Gillet / Meunier
Boyata / J. Lukaku / Engels

Witsel
Fellaini
Nainggolan
Dembele
Tielemans

E. Hazard
Mertens
De Bruyne
Carrasco
Chadli / Mirallas / T. Hazard

Batshuayi
R. Lukaku
Origi

29 april 2016 om 13:32

Zo spelen, met De Bruyne hangend op de flank, een dynamisch middenveld en een solide verdediging. Ik heb eigenlijk liever De Bruyne op 10 maar dan moet je een kwalitatief mindere speler opstellen voor Witsel/dembele/nainggolan die het allen verdienen te spelen.

Courtois
Alderweireld
Kompany
Lombaerts
Vertonghen
Witsel
Dembele
De Bruyne
Nainggolan
Hazard
Batshuayi
29 april 2016 om 13:44

Hoezo is Carrasco kwalitatief zoveel minder? Gewoon De Bruyne op 10, Carrasco op rechts en Dembele of Witsel op de bank

29 april 2016 om 19:42

Tielemans lol , zoals je aangeeft kijk je duidelijk geen Belgisch voetbal en laat je je beïnvloeden door spellen als Fifa of lijstjes van de grootste talenten van la Gazetto dello Sport (of was het een ander Italiaans medium?)

Sowieso neemt hij slechts 4 defensieve middenvelders mee zegt hij hierboven en dat worden Witsel, Fellaini, Nainggolan en Dembele maar je hebt nog steeds veel meer aan Kums, Defour of zelfs Simons dan aan Tielemans.

29 april 2016 om 19:48

Wat een onzin, Tielemans is echt wel beter hoor dan die 3. Weet niet hoe jij bij deze info komt.. Tielemans heeft ook een toekomst de rest niet. Gewoon meenemen als reserve. Heeft die het al een keer meegemaakt en staat die over 2 jaar basis op het WK.

29 april 2016 om 19:54

Wat een onzin? Wat een niveau heb jij om een andere mening direct als onzin te classeren omdat het niet strookt met jouw mening. Altijd gezellig discussiëren met een gamer die nooit kijkt en zich baseert op Fifa. Of er niks van snapt.

Want als je niet ziet dat Defour wekelijks beter is dan Tielemans die verzuipt, dan snap je helemaal niks van voetbal, sorry dat ik het zo cru stel hoor, maar kom op zeg.

Alleen al het feit dat Tielemans in 2016 vaak op de bank zat omdat zijn concurrent Defour was, geeft eigenlijk al aan dat Defour gewoon beter is...

29 april 2016 om 23:33

Ja onzin ja. Lijkt wel alsof jij net doet alsof iemand die Tielemans een talent vind, dat alleen zegt omdat die FIFA speelt. Slaat toch nergens op. Voor zijn leeftijd al bijzonder mooie dingen laten zien. Je hoeft je toch niet zo aangevallen te voelen. Ik onderbouw toch ook waarom ik hem mee zou nemen. Jij vind Defour beter omdat die nu de voorkeur krijgt van een trainer? Ook een beetje kort door de bocht. Maar goed vind het vooral een laag niveau als je mensen die het niet eens zijn met jou gaat wegzetten als gamers die een mening over speler hebben aan de hand van een spel.

30 april 2016 om 10:34

Kom op zeg. Hoe vaak kijk jij naar Anderlecht? Je gaat toch ook niet beweren dat iemand als Giroud beter is dan Suarez? Zelfde met Defour, de kartrekker, en Tielemans, de meeloper die wordt opgehemeld als hij een goede pass geeft maar verantwoordelijk is voor de helft van de tegendoelpunten.
Mijn excuses voor die opmerking rond fifa.

Zelf zeg ik ook niet dat ik hem beter vind omdat de trainer dat vind, ik vind hem beter én ook de trainer én ook de analisten én ook de media. Dus vraag je eens af wie hier gelijk heeft?

Tielemans is een goede speler als er weinig gebikkeld moet worden en er veel ruimte ligt, liefst met een laag tempo, maar hij heeft nog veel stappen te zetten voor hij een team als Anderlecht op zijn schouders neemt zoals Defour, of Kums bij Gent.

Oke, hij is nog maar 18, maar nét omdat het zogezegd zo'n supertalent is, een nieuwe Xavi of Pirlo, dan mag hij dat toch wel stilaan beginnen doen in zijn 3e jaar bij Anderlecht.

30 april 2016 om 10:45

Dat ga ik zeker niet beweren, geen fan van Giroud. Maar dat is goed onderbouwd. Maar blijft wel een mening. Mijn mening is anders. Al ben ik ook een fan van Defour. Groot fan van Standard Luik en daar was hij één van mijn favorieten samen met Mbokani. Maar als ik moet kiezen tussen Defour, Kums, Timmy en Tielemans kies ik voor de laatste. En dan niet in de basis maar gewoon om het te ervaren en wat minuten te pakken als invaller.

30 april 2016 om 11:04

In dat opzicht snap ik het wel, uiteraard heeft Tielemans meer talent en zou het handig voor hem zijn om hem al te laten proeven van een EK voor de toekomst, maar stel dat er 2 geblesseerd raken, dan heb ik toch liever Defour dan Tielemans hoor.

30 april 2016 om 12:28

België heeft gewoon te veel keuze, om jaloers op te zijn.

29 april 2016 om 14:46

Er was een periode toen Nederland kon kiezen uit Hasselbaink, Makaay, Kluivert, Bergkamp en v Nistelrooij. Goede tijden waren dat.

29 april 2016 om 19:28

Viel wel mee, werd niks gewonnen

Lukaku en Origi als hij fit geraakt. Anders lukaku en Batshuayi.

29 april 2016 om 12:49

Deze domoor zal zeker die spits kiezen van Gent, let op mijn woorden!

29 april 2016 om 12:53

Natuurlijk niet.

29 april 2016 om 12:53

Batsuhayi vind ik dan wel weer een hele goede spits. Ik hoop dat die in de basis speelt bij Belgie!

29 april 2016 om 12:54

Ja ik ook, ben enorm fan van hem.

29 april 2016 om 19:49

Ik zou Michy verkiezen boven Origi ook als ze beide fit zijn. Maar Origi kan ook op de flanken dus gewoon ook mee nemen toch

29 april 2016 om 13:05

Ik verwacht die laatste 2. Origi heeft nu een paar leuke wedstrijden gespeeld. Michy speelt dit seizoen echt een geweldig seizoen.

Ik zou bij het Belgische elftal in ieder geval drie spitsen meenemen, ik zat zelf te denken aan Depoitre(breekijzer, goed seizoen gehad), Lukaku (beest, de beste Belgische spits) en Batshuayi(iets sneller, nog steeds sterk, goede afmaker)

Lukaku basis, Batshuayi als extra back-up en Depoitre eventueel als pinchhitter

29 april 2016 om 12:55

Fellaini kan ook nog

29 april 2016 om 13:21

Origi voor Depoitre. Vind Origi beter en denk ook dat je meer aan hem hebt. Maar ja, Wilmots beslist dus wij kunnen helaas niet de keuzes maken.

29 april 2016 om 23:30

Ja, origi heeft ook een goed seizoen gehad en is een goede speler, maar ik vind zelf dat ze meer zouden hebben aan Depoitre, omdat hij een ander soort speler is naar mijn mening. Een echt breekijzer, targetman/pinchhitter kan ook, origi lijkt qua speelstijl best veel op Lukaku vind ik, en daarom zou ik hem niet meenemen. Echter heeft Origi wel meer talent dan Depoitre.

Waarschijnlijk wil hij 4-5-1 gaan spelen, en op elke positie 1 wissel. Ik zou toch voor 3 spitsen gaan, en 1 middenvelder minder. Als je aan het eind van een wedstrijd nog iets moet forceren, kun je altijd met twee spitsen gaan spelen..

Ik zou op dit moment dan voor Lukaku en Batshuayi gaan, als 3de spits voor Origi en daarna voor Benteke. Maar wel weer een hele rare keuze van Wilmots. 3 centrumspitsen is wel een beetje vereist op een EK!

Deze clown gaat het EK verpesten voor het begonnen is. Ik zie hem nog Depoitre verkiezen boven Batshuayi/origi.. Ongelofelijk hoe deze generatie naar de kloten wordt geholpen door deze prutser.

Gewoon Lukaku en Batshuayi (en Origi, maar die is polyvalent), want zij verdienen het. Benteke presteerde niks dit seizoen...maar zal waarschijnlijk worden geselecteerd omdat het één van de vriendjes van Wilmots is.

Batshuayi kan een selectie dus al vergeten met deze beslissing, die gaat nooit bij de eerste twee spitsen zitten in de rangorde van Wilmots, tenzij twee van de andere drie geblesseerd zouden zijn. Rare beslissing toch, wat als één van de twee geblesseerd geraakt op het EK? Dan kun je al niet meer wisselen terwijl je twee andere goede spitsen hebt thuisgelaten. Al denk ik wel dat Wilmots Origi ook kan zien als flankspeler binnen de Belgische selectie en Lukaku en Benteke eventueel zijn opties zijn voor in het centrum dan, waardoor ze alle drie meekunnen.

29 april 2016 om 19:44

Als Origi überhaupt fit raakt. Sowieso gaat Batsman niet mee zoals je zegt, Lukaku en Benteke zijn de favorieten van Wilmots.

Fellaini kan ook nog

Origi als eerste spits, Lukaku als pinch hitte. Dat lijkt me logisch. Benteke presteert niets dit seizoen, derde of vierde spits bij LFC dit seizoen. Die andere 2, weinig kans.

29 april 2016 om 13:06

Denk eerder dat Michy hoger in de pikorde hoort te staan dan Origi die nu een paar leuke wedstrijdjes heeft gespeeld.

29 april 2016 om 13:12

Al die mensen die enkel de bpl volgen en dan maar veronderstellen dat Batshuayi een gemiddelde voetballer is. Weinig kans zegt ie. Michy heeft gewoon een heel goed seizoen bij een heel teleurstellende ploeg achter de rug en heeft kwaliteiten die Lukaku en Benteke bijvoorbeeld missen.

Als Wilmots Lukaku en benteke of Origi en Batshuayi meeneemt toont ie maar weer eens wat een idioot hij is. Het moet gewoon Lukaku en 1 van die andere 2 zijn. Eigenlijk liefst Lukaku én die andere 2. Dat Benteke zelfs kans maakt is gewoon belachelijk

Lukaku en Origi moet hij meenemen als spitsen en als Origi niet op tijd fit is benteke

29 april 2016 om 13:06

Michy is veel verder dan Origi hoor. Waarschijnlijk zie je hem nooit spelen.

29 april 2016 om 13:13

Origi was de laatste weken goed in vorm bij Liverpool en ook voor zijn vorige blessure was hij al op stoom aan het komen in februari. Zelf zie ik Marseille niet zo vaak spelen, maar Batsman heeft in Frankrijk toch ook wel al kritiek gekregen dat hij buiten zijn goals veel te slordig speelt, dat is iets dat je bij Origi (in vorm) al zeker niet hebt. Voetballend denk ik sowieso wel dat Origi onze beste spits is en daarom zou ik hem zeker meenemen.

29 april 2016 om 13:08

Benteke?! Die man speelt al een heel seizoen als een natte krant en komt ook nog eens net uit een heel zware blessure. Bovendien heb je dan met Lukaku en Benteke 2 spitsen die technisch enorm beperkt zijn en kun je bepaalde systemen gewoon niet spelen. Als Origi niet fit is moet Batshuayi sws mee. Die is veel veelzijdiger dan Benteke en presteert ook gewoon beter

Had Belgie maar een trainer als guardiola..nu lijkt het of belgie 4-5-1 gaat spelen of 4-4-2.Ik snap dat de meeste kwaliteit vanaf t middenveld tot aan de aanval staat bij Belgie,maar met zulk materiaal moet je bijna 4-3-3 spelen.Niet dat we in Holland ergens een mening over kunnen hebben op t moment maar ik zou t zonde vinden als Wilmota ze laat counteren bijv.

Wat een onzin zeg. 8 verdedigers en maar 2 spitsen? Ga dan voor 7 en 3. De kans dat 2 spitsen geblesseerd raken is zeer reëel. De kans dat 4 verdedigers uitvallen iets minder. Zeker als je met Origi een spits hebt die ook op de flanken uit de voeten kan moet is dat absoluut geen probleem. Origi Batshuayi en Lukaku moeten mee. Als ie z'n dikke vriend Benteke selecteert stap ik in de auto en rijd ik naar Brussel, of waar ze ook verzamelen, om Willie eens goed om de oren te slaan. Dit ek wordt gegarandeerd weer een ramp voor ons met hem aan het roer ;

29 april 2016 om 13:17

Zou me verbazen als die Benteke boven Lukaku of Origi zou verkiezen, hij is toch ook altijd al fan geweest van Origi en Lukaku kun je na dit seizoen echt niet thuislaten.

Als het een keuze tussen Benteke en Batshuayi gaat worden dan zal het vrees ik wel Benteke worden, voor de één of andere reden heeft Wilmots het nooit zo gezien in Batsman. Wat wel spijtig is, want als je een doelpunt nodig hebt is Batsman juist dé spits die je er moet inbrengen.

Gaan zo spelen denk ik

Courtois
Alderweireld
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Fellai/Dembe
Witsel
Nainggolan
De Bruyne
Hazard
Lukaku/Michy
29 april 2016 om 13:15

Vermaelen basis? Je bent gek. Als het aan mij ligt gaat ie niet eens mee. Thomas heeft een heel seizoen bijna geen minuut gespeeld. Gekkenwerk om op hem te vertrouwen. Verder moet De Bruyne gewoon op 10 starten ipv op de flank (dat heeft ie lang gedaan maar Wilmots heeft al enkele maanden terug toch wat verstand gekweekt en Carrasco moet starten

29 april 2016 om 15:03

Vermaelen speelde tot dusver gewoon alle interlands z'n beetje. Ook de laatste dus verwacht wel dat die speelt.

29 april 2016 om 13:16

Nee, ze gaan 4-2-3-1 spelen als je de bondscoach hoort. Hij neemt 4 defensieve middenvelders mee en 6 aanvallende die achter de spits kunnen spelen.

Je kan Origi ook zien als 1 van de buitenspelers en niet als pure centrum spits. Dan kan die gewoon mee naast Lukaku en Batsuhayi. Want 6 aanvallende middenvelders, wie zijn dat dan?

De bruyne
Hazard
Chadli
Fellaini
Mertens
Dembele

Of vergeet ik nu nog belangrijke spelers?

29 april 2016 om 13:17

fella en/of Dembele staan overigens gewoon bij de defensieve middenvelders denk ik. Anders hou je daar enkel Witsel en Nainggolan over. En als Defour meegaat wordt ik gek misschien Kums wel

Je vergeet Carrasco!!! Verder zijn Praet, Musonda, T. Hazard, Bongonda... opties denk ik

29 april 2016 om 13:20

Ik zou Carrasco zeker meenemen, die kan power in een invalbeurt brengen, iets wat de anderen niet hebben.

29 april 2016 om 13:31

Ik zou vanuit je lijstje gewoon Carrasco meenemen ipv Chadli (ik vermoed dat je Carrasco gewoon bent vergeten). Wilmots gaat Chadli nooit thuislaten, maar buiten een beter schot zie ik niet echt in wat Chadli meer te bieden heeft dan Carrasco.

Ik vind 4 verdedigende middenvelders behoorlijk veel, bedoelt hij dan Defour en Witsel en wie nog meer? Dembele? Want ik kan me voorstellen dat je het met drie ook wel red, als de nood aan de man is kan je er vast nog wel een verdediger neerzetten, zo even uit m'n hoofd hebben Vertonghen, Kompany en vd Borre daar in hun carrière ook weleens gestaan.

edit: vergeet Nainggolan als verdedigende mid.

29 april 2016 om 13:26

Ik denk Fellaini, Witsel, Nainggolan, Dembele. Wellicht Defour/tielemans? Hij bedoelt gewoon de '2' in een 4-2-3-1. Deze spelers kunnen daar allen een invulling aangeven (sommige wat aanvallender, andere verdedigender).

29 april 2016 om 13:52

Ja, maar toch zou ik dat proberen op te vangen met 3 man in de selectie, en dan nog twee die er in nood kunnen spelen/of een extra dimensie kunnen geven aan de positie. Twee spitsen maar, dan kan je echt weinig aanpassen als je er voetballend niet doorkomt. Terwijl het afgelopen WK toch wel heeft aangetoond hoe belangrijk de wissels bij België zijn, vrijwel elke wedstrijd was tot de 70ste minuut ploeteren voorin.

"dat Wilmots slechts twee aanvallers meeneemt naar Frankrijk is toch wat opmerkelijk, omdat er zo spelers van naam buiten de boot gaan vallen"

ja...dat is wel heel opvallend. Het zou veel logischer zijn als hij 10 centrumspitsen mee zou nemen, zodat er niemand van naam buiten de selectie zou vallen.

Zoiets doms heb ik zelden gelezen.

3 centrum spitsen zou geen kwaad kunnen. Mocht je er al 1 gewisseld hebben en toch nog een extra spits moeten brengen vlak voor tijd.

In de verdediging heeft hij bijvoorbeeld met Vertonghen en Alderweireld 2 centrale verdedigers die in geval van nood ook op de backpositie kunnen staan. Ook 5 aanvallende middenvelders voor 3 posities moet genoeg kunnen zijn.

Doelmannen: Courtois - Mignolet - Sels

Al zal Willie wel weer voor grote vriend Gillet opteren.
Casteels is voor mij ook altijd een optie al maakt hij een teleurstellend seizoen door.

Verdedigers: Kompany - Alderweireld - Vertonghen - Lombaerts - Denayer - Engels - Meunier/cavanda - Pocognoli.

Middenvelders: Nainggolan - Witsel - Kums - Dembele

zonde dat Malanda niet meer onder ons is anders maakt hij misschien een kans. Nainggolan is namelijk de enige van deze spelers die echte defensieve kwaliteiten bezit. De enige andere middenvelder met die kwaliteiten waar ik zo op kan komen is Defour, maar die haalt het niveau niet.
Kums heeft een fantastisch seizoen gespeeld en verdient het gewoon om mee te gaan.
Voor Tielemans vind ik het nog te vroeg.

Offensieve middenvelders: Hazard - De Bruyne - Carrasco - Mertens - Chadli - Fellaini.

Musonda, T. Hazard en Bongonda zijn voor mij ook opties. Mirallas niet meer echter. Stelt dit seizoen eigenlijk voor de 2e maal heel erg teleur.
Fellaini ben ik zelf niet zo'n fan van en ik zie liever Musonda of Hazard meegaan omdat die meer kwaliteiten bezitten als echte 10 imo en De Bruyne is hier de enige echte 10 die meegaat. Hazard en Chadli kunnen dat ook maar zijn toch meer flankspelers. Fellaini kan op die plek uit de voeten maar dan wordt er toch een heel ander systeem gespeeld. Hoe dan ook, we weten dat Fellaini er onder Wilmots hoe dan ook bijzit.

Aanvallers: Lukaku - Origi

29 april 2016 om 13:58

Om een of andere reden wil die bepaalde onderdelen van mn reactie steeds niet tonen dus doe ik het op deze manier.

bij verdedigers:
Vermaelen meenemen zou gekkenwerk zijn. Thomas heeft het gehele seizoen amper een minuut gespeeld door blessures. Op hem valt gewoon niet te vertrouwen momenteel.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Pocognoli maar ik weet dat Wilmots dat neit is. Hij kiest waarschijnlijk weer voor Lukaku al komt die toch echt tekort.
Ik vind Cavanda een goede back, daarom zet ik hem er ook bij met Meunier al is dat niet nodig. Het is duidelijk dat Cavanda bij Wilmots momenteel geen kans maakt en Meunier gewoon als rechtsback meegaat. Als ie Gillet oproept is hij echt het noorden kwijt.

Bij aanvallers:
2 aanvallers is gewoonweg te weinig. Ik zou liever zien dat er een cv werd thuisgelaten en Batshuayi meegaat. 3 spitsen is geen overbodige luxe op een groot tornooi. Vooral aangezien Origi ook op de flanken uit de voeten kan.
Benteke maakt gewoon geen kans. Speelt al het hele seizoen als een zachtgekookt ei en komt net uit een zware blessure. Met Batshuayi, Origi en Lukaku heb je neit alleen 3 spitsen die beter in vorm zijn maar die ook gewoon meer kwaliteiten en veelzijdiger zijn imo.

29 april 2016 om 19:49

Hoezo vind je Kums beter bezig dan Defour? Die eerste heeft de publieke opinie mee en de 2e heeft die tegen maar ik vind Defour gewoon beter bezig dan Kums, die al een paar maanden in een dipje zit. Zoals gans AA Gent natuurlijk, Kums deelt in de malaise van de ploeg maar van een gouden schoen verwacht ik wel dat hij op staat en de ploeg op zijn schouders neemt. Defour is wekelijks de beste bij Anderlecht, Kums niet bij Gent.

Maar Fellaini snap ik wel, stel dat je 1-2 achter staat met nog 15 minuten te spelen is het een enorm wapen om hem in te kunnen brengen.

Wat is het toch ook een waardeloze bondscoach. Genoeg kwaliteit maar hij laat ze saai spelen en nu begint hij weer over "vier verdedigende middenvelders"? Serieus? Ik zou maar eens iets minder behoudend zijn.

Slechte berichtgeving.

In het interview geeft Wilmots aan dat hij origi altijd de kans wil geven mee te gaan (ondanks blessure die m tot vlak voor de voorbereiding aan de kant houdt) EN dat hij Origi niet als 'spits' beschouwt.

Maw hij pakt 2 spitsen mee: lukaku

Neem dan origi en batshuayi mee beide in vorm

Twee spitsen en acht verdedigers dat zegt genoeg over de intenties van deze laffe bondscoach. 1 spits die in de eerste wedstrijd geblesseerd raakt en 1 die dramatisch in vorm is en je hangt.
Het is ook volledig onmogelijk om ver te komen met deze laffe onbenul. Als je met zo'n selectie zo selecteert ben je echt geen knip voor de neus waard.

Natuurlijk is dit de waarheid wat onrecht aandoen wat Wilmots hier doet, want hij zal wel degelijk drie spitsen meenemen. In zijn interpretatie is Origi een flankspeler, maar eigenlijk zal die gewoon als diepe spits spelen (als hij fit geraakt voor het Ek). De kans is groot dat Wilmots, ondanks het behoorlijke aantal spelers dat de voorbije twee jaar op de deur is komen kloppen (ik noem enkel maar Engels, Jordan Lukaku, Kums, Depoitre, Musonda, Meunier, Asare, Thorgan Hazard...), toch quasi helemaal zal opteren voor de jongens die het WK hebben gespeeld. Of dat de juiste keuze is, is maar zeer de vraag. Het spelniveau van onze Duivels is nu niet bepaald verbeterd sinds de zomer van 2014.

Mijn selectie zou er, op dit moment, alvast zo uitzien. Tussen haakjes zet ik de keuzes die Wilmots meer dan waarschijnlijk maakt:
Doel
Courtois
Mignolet
Sels (gillet, hier moet geen commentaar bij, ronduit schandalig)

Verdediging
Alderweireld
Denayer
Engels (vermaelen, zou ik mee kunnen leven ondanks de weinige speelminuten. Engels zou de ervaring echter kunnen gebruiken, want is een klasbak en zal er op het WK 2018 zeker bij zijn)
Kompany
Lombaerts
Vertonghen
Lukaku J.

Centraal Middenveld
Witsel
Naingolan
Dembélé
Fellaini
De Bruyne
Vanaken (verrassing van de chef, zal er natuurlijk niet bij zijn, Chadli waarschijnlijk)

Flanken
Carrasco
Origi
E. Hazard
Mertens
Mirallas/t. Hazard

Spits
Lukaku
Batshuayi (wilmots kennende wordt dit Benteke, op basis van het huidige seizoen absoluut onterecht)

Wilmots looft steeds de polyvalentie in zijn groep, ik vraag me dan alleen af waarom hij die niet benut. Acht verdedigers meenemen is ridicuul, zeker omdat de meesten op verschillende plaatsen kunnen spelen (alderweireld, Vertonghen, Lombaerts en zelfs Denayer hebben immers ervaring zowel in het centrum als op de flank). Voor het middenveld zit je goed met Witsel (controleur), Dembele (beestachtig seizoen), Naingolan (hij brengt diepgang als nummer 8) en Fellaini, die ik enkel zou gebruiken als breekijzer. Dat is ook één van de redenen waarom ik Benteke niet zou meenemen. Benteke heeft niet de vorm om basis te staan, en Fellaini kan zijn rol overnemen als supersub diep in de spits. Vanaken gaat sowieso niet mee, maar ik vind hem heel sterk bezig en je hebt iemand nodig die de rol van De Bruyne als nummer 10 kan overnemen. Praet en Thorgan Hazard kunnen dat ook, maar Vanaken vind ik momenteel op het hoogste niveau acteren. Voorin heb je met Lukaku, Batshuayi en Origi dan drie mogelijkheden voor diep in de spits, elk met een verschillend profiel.

Courtois
Alderweireld
Kompany
Lombaerts
Vertonghen
Naingolan
Dembele
Carrasco
De Bruyne
Hazard
Lukaku
29 april 2016 om 20:04

Uitstekende analyse waar ik niks aan toe te voegen heb, het is gewoon jammer dat Wilmots weer voor de grote namen zal kiezen zoals Gillet en Benteke en niet voor de meer geschikte spelers zoals Sels en Batshuayi.

Enkel Jordan Lukaku ben ik niet gek van, ik zou opteren voor een de Bock of Asare maar die lijken hun kans niet te krijgen, dus ja. Lukaku heeft zijn naam mee, en het feit dat hij een assist gaf tegen Portugal.

30 april 2016 om 12:17

Asare is, zeker op dit moment, misschien wel beter dan Lukaku, maar je moet ook realistisch zijn: de kans lijkt me zeer klein dat Wilmots die nu ineens gaat oproepen. Ik vraag me zelfs af of Wilmots hem effectief volgt (het zou moeten, maar bij de Willy weet je nooit), temeer omdat Nana eigenlijk gewoon een genaturaliseerde Ghanees is. Maar Asare speelt wel een bereseizoen, dat staat buiten kijf. In de CL vond ik hem de beste Gentenaar, samen met Kums en Sels uiteraard.

Jordan Lukaku komt te kort voor een basisplaats, zeker in vergelijking met Vertonghen, maar ik vind hem wel een interessant profiel hebben om op de bank te zitten. Als je in een bepaalde match echt iets moet forceren, is hij iemand die op links de achterlijn kan halen, waardoor Hazard meer ruimte krijgt om de actie naar binnen te maken. Vertonghen probeert dat ook wel, maar toch in minder mate. Lukaku heeft daarnaast ook zijn snelheid mee, en dat is altijd een wapen, zelfs op het hoogste internationale vlak. Kijk bijvoorbeeld naar Acheampong bij Anderlecht, die is Europees steeds bij de besten (zowel dit jaar in de EL als vorig jaar in de Cl).

Ppfff wat een weelde hebben we

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren