Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente lijkt gered: bedrijfsleven staat garant voor toekomst

Laatste update:

De toekomst van FC Twente lijkt gewaarborgd. De club uit Enschede maakt donderdagavond namelijk bekend dat men een ‘substantiële garantstelling van het Twentse bedrijfsleven van vele miljoenen’ heeft gekregen.

/

Twente bereikte woensdag een crediteurenakkoord, maar gaf tegelijkertijd aan nog ‘een substantieel extra geldbedrag’ nodig te hebben - volgens het Algemeen Dagblad ging het om twaalf miljoen euro - om het hoofd boven water te kunnen houden. Dat is nu dus geregeld. De steun van het bedrijfsleven was noodzakelijk omdat het inroepen van de gemeentelijke garantstelling van 32 miljoen niet voor 1 mei kan worden gerealiseerd.

“Het is fantastisch om te merken op hoeveel steun FC Twente in de regio kan rekenen. Niet alleen onze supporters zijn in deze loodzware periode onvoorwaardelijk achter de club blijven staan, ook het Twentse bedrijfsleven laat zich van haar beste kant zien”, zegt interim-directeur Onno Jacobs op de website van de huidige nummer dertien van de Eredivisie.

“Met deze garantstelling, waarbij een groot aantal bedrijven betrokken is, kunnen wij tijdig, nog voor 1 mei aanstaande, een stevige financiële prognose afgeven aan de KNVB-licentiecommissie. Dat is essentieel in het hopelijk behoud van onze licentie en daarmee dus voor onze toekomst”, besluit Jacobs.

Speelt FC Twente volgend seizoen in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Super mooi nieuws na al die slechte items, nu kunnen we weer vooruit kijken en aan ons imago werken!

29 april 2016 om 06:52

Nou hopelijk klaar met het gebeuren weer bouwen aan de leuke positieve club die het is.

Bam! Streep eronder en nu eindelijk bouwen aan de toekomst!

28 april 2016 om 21:32

beetje makkelijk hè met wat garantstellingen streep onder verleden!!

28 april 2016 om 21:37

wat wil je dat we als supporters doen dan?

28 april 2016 om 21:42

We kunnen ook een minuutje stilte doen? Wat wil je? Wie zegt dat dit proces makkelijk was? Welk bedrijf wil nog geld steken in dit Twente? Het vraagt vertrouwen, iets wat Twente nogal geschaad heeft. Petje af voor dit proces.

28 april 2016 om 23:44

Er zijn ook bedrijven die die streep zetten met een faillissement.. Zou dat beter zijn vind je?

29 april 2016 om 00:22

Als je een beetje objectief denkt in plaats van frustraties te uiten, is het niet heel gek dat supporters nu opgelucht zijn. Ben er zelf 1 van en elk persoon die de club een warm hart toedraagt weet dat zo'n situatie nooit weer mag gebeuren.

Weet dus niet precies wat je nu verwacht, maar ik zie hier geen vreemde reacties.

28 april 2016 om 21:40

Er kan streep onder. Eerst moeten ze gestraft worden voor verboden transacties

28 april 2016 om 21:44

Oh, die waren verboden? Noem ze eens op? En zijn we daar niet al voor gestraft?

28 april 2016 om 21:50

Al voor gestraft.

28 april 2016 om 21:57

Voor de misstanden bij het Tadic contract zijn we nog niet gestraft.

28 april 2016 om 22:16

Klopt, en dat was geen misverstand. Er is betaald voor werkzaamheden die niet uit gevoerd zijn.

28 april 2016 om 22:25

3 letters verschil, wel andere betekenis. Misstand

28 april 2016 om 23:11

Haha, @nrvier moet beter lezen voordat hij iets post! Maar ik vind het wel mooi dat Twente blijft. De Eredivisie/nederlands voetbal is al van een bagger niveau en als Twente nog weggaat, dan krijg je van onderin een club terug dat niet de sfeer en ambitie heeft net als in Enschede. In Nederland hebben we al veel clubs verloren (haarlem, RBC Roosendaal, Agovv, SC Veendam en volgens mij nog een paar voor mijn tijd) en een club als Twente zal al helemaal funest zijn voor het Nederlands voetbal.

Nu Twente met goed nieuws komt, zal ik meer investeren in de jeugd. Twente heeft nu al een paar prima spelers uit de jeugdopleiding doorbreken met Ter Avest als de beste talent die nu doorbreekt. Moeten wel een paar spelers weg: Börven, Hölscher, Katsikas (kan er werkelijk niks van en is geblesseerd), Stevens (echt een hele slechte keeper vind ik dat) en Schilder (helaas niet kunnen doorzetten van de goede prestaties die hij bij NAC wel had). Gelukkig gaan Zawada en Agyepong terug naar Wolfsburg en City, want die kunnen ook geen potten breken. En met het geld wat binnenkomt van deze spelers en Ziyech, proberen Cabral, Uvini, Thesker en Al Azzouzi binnen te halen of te verlengen. Daarnaast nog proberen om een paar ster spelers van de Jupiler League naar de Eredivisie te halen die niet gaan promoveren (omdat het niveau tussen de Jupiler League en Eredivisie steeds kleiner wordt).

29 april 2016 om 00:27

@fcgrun050

Daarbij had de Knvb ook wel iets beter zijn best gedaan voor clubs als Haarlem, Rbc, Agovv en Veendam als zij de situatie van het Nederlands voetbal op dat moment iets beter hadden ingeschat. Profclubs zijn tegenwoordig onmisbaar geworden, zeker met het geld dat tegenwoordig in overvloed word uitgegeven in Europa.

29 april 2016 om 01:10

Volgens mij had Tadic dezelfde agent toen hij een contract tekende bij Groningen ?
Volgens mij Moet de KNVB ook bij jullie de boekhouding nog even nakijken ??

29 april 2016 om 08:30

@sirius
De clubs die jij noemde waren failliet, vervolgens heeft de KNVB de licentie ingetrokken....

Twente is niet failliet, de KNVB heeft er ook niets aan gedaan om dat te voorkomen. Was Twente failliet gegaan, dan was de licentie gewoon weg geweest, net als bij ieder ander. Mogelijkheid die nu nog wel rest is dat ze ondanks alles toch de licentie intrekken, waarna alsnog een faillissement volgt. Maar die situatie is in het geheel niet vergelijkbaar met Veendam, etc...

29 april 2016 om 12:48

@moustro

Dat was niet het punt dat ik wou maken. De Knvb had destijds meer kunnen doen om te zorgen dat deze clubs niet failliet zouden gaan. Echter waren deze clubs relatief klein (zelfs voor Nederlandse begrippen), terwijl ze achteraf onmisbaar blijken.

Deze clubs hadden structurele verliezen, maar waren qua bedragen prima te overzien en dan had ik liever gezien dat de Knvb daar vroeg bij was om de clubs van adviezen te voorzien voordat het te laat was, al is dat niet zozeer de functie van de Knvb.

Agovv ging notabene failliet, terwijl ze het een half jaar later gered hadden door de opleidingsvergoedingen van Mertens en Chadli. Een club mag daar natuurlijk niet van afhankelijk zijn, maar je merkt nu wel dat de Knvb coulanter is richting FC Twente en Fortuna.

29 april 2016 om 13:10

@fctraymond

Maar Groningen heeft na het incident met Renze de Vries dit soort praktijken niet meer gedaan. Alleen waren er wel wat problemen met de zakenwaarnemer van Kostic, want dat ging verschrikkelijk moeizaam om hem te halen. Voor de rest heeft Groningen alles wit gedaan en heeft Veldmate en Nijland gewoon alles keurig 'wit' opgelost. Als er verlies werd geleden, wordt dat gewoon in de jaaropgave weergegeven.

29 april 2016 om 13:17

@sirius

Maar het is ook gewoon tien keer niks met die jeugdploegen die niet mogen promoveren, maar wel gewoon hun wedstrijden mogen spelen. Groningen is ook van plan om met een B-elftal de Jupiler League in te duiken, maar dat vind ik gewoon tien keer niks. Laat gewoon een beloften competitie onderscheiden met de Jupiler League.

Jammer dat er ook gewoon te weinig sponsoren of geldschieters waren die deze clubs een hart onder het riem kunnen steken. Die schulden waren ook niet gigantisch en ging richting de vijf miljoen zitten (als ik het goed heb). Jeugdopleidingen zouden de redding zijn voor dit soort clubs. Je maakt er amper verlies op, je krijgt 'gratis' spelers (er zitten daar natuurlijk nog kosten aan verbonden) en je kan met winst doorverkopen. Dat zie je ook bij de Feyenoord onder Koeman, de huidige AZ, PSV en Ajax. Gelukkig laten nu veel Eredivisie clubs de jeugd de kans geven.

Ja hoop het voor twente en al die mensen rondom de club maar hopelijk krijgen hun wat sneller rust dan bij mijn club Sc Heerenveen daar duurt het vrij lang vind ik al is het nu redelijk rustig op dit moment.

Heel goed nieuws dit! Nu met een schone lei beginnen en weer gaan bouwen aan de toekomst, zal nog wel enige tijd duren voordat twente er weer helemaal boven op zal komen.

Geweldig nieuws maar niks is nog steeds zeker! Pas als het zeker is als we de licentie behouden dan kunnen we een feest bouwen :P

En dan weer langzaam aan de weg timmeren dat heeft wel paar jaar nodig wel jammer hoor dat we 3 jaar geen Europees moeten spelen. Ik snap wel dat we daar nu nog lang niet aan moeten denken maar goed? Je hebt nog steeds de 4de begroting van Nederland als het goed is (volgend jaar 30 mil dacht ik)

Dan mag je toch wel hopen op een plekje 5 t/m 8

28 april 2016 om 21:46

Dan ben je de realiteit voor de komende paar jaar wel uit het oog. We moeten nog steeds snijden in de kosten om schulden te kunnen betalen. Het spelersbudget gaat verder omlaag. Spelers zoals ziyech,cabral,mokotjo, guitterez, schilder en uvini zullen vertrekken en we zullen er waarschijnlijk leen spelers en de mindere transfervrije spelers voir terug kunnen halen. De komende 2,3 word het waarschijnlijk degradatie voetbal met hopelijk ern uitschieter naar de middenmoot als ted misschien 1 of 2 voltreffers kan halen

29 april 2016 om 00:29

@tweast053

Maar uiteindelijk nog altijd beter dan het verlies van de licentie. Het voortbestaan is op dit moment het belangrijkst in combinatie met een nieuw beleid en een bestuur dat snapt waar regels voor zijn. Sportief gezien is het gewoon overleven de komende jaren. Dat heeft de club zichzelf aangedaan en daar kan ik prima mee leven. Een paar maanden geleden zag de toekomst er namelijk een stuk minder rooskleurig uit

Nu nog een sportieve topprestatie leveren van het weekend en de Twentse week kan helemaal niet meer stuk

Fantastisch nieuws. Overigens is ook de RVC definitief. Dus weer een deadline behaald!

28 april 2016 om 21:43

raad van commissarissen is nog helemaal niet compleet, daarover word pas na 1 mei een beslissing genomen

28 april 2016 om 21:58

Dan heb ik de verkeerde informatie binnen. Mijn excuses dan.

28 april 2016 om 22:13

Zijn al wel 3 vd 5 posities bekend. Misschien heb je dat gehoord

Fctwent3
Ga der maar van uit dat de komende 2 jaar sportief overleven is. De straf van 3 jaar geen Europees voetbal zal een behoorlijke aderlating zijn voor het aantrekken van nieuwe spelers. Als twente moet concureren met een bijvoorbeeld utrecht, Groningen Heerenveen, etcetera dan is de keuze van de desbetreffende speler snel gemaakt. De komende 2 jaar mag je blij zijn dat je er in blijft, en meer hoeft ook niet, we spelen voor spek en bonen mee, ten minste als we 9 mei over leven.

28 april 2016 om 21:55

Natuurlijk is het overleven, maar ik ben blij dat de club straks weer van de supporters word en niet van een stel idioten die de club bijna naar de afgrond hebben geloosd.
Hulde aan de mensen die achter de schermen zo hard bezig zijn, om onze mooie club te redden.

28 april 2016 om 22:12

Ik heb der nog altijd een hekel aan om steeds met het vingertje te wijzen na joop en aldo, ook zij hebben goede dingen gedaan, maar ook ik ben blij om feit dat de club deels van de supporters wordt. Nu ga ik er van uit dat we de meest transparante club van de eredivisie zij, en ook blijven. Zo dat we in de toekomst weer een voorbeeld club kunnen worden.

Ook mijn complimenten aan onno Jacobs en consorten, het twentse bedrijfsleven,

29 april 2016 om 01:29

@fct1978

De meest transparante van de Eredivisie, dat soort moreel gedoe gaat je alleen maar tegen werken. Ga er maar vanuit dat het de eerst komende jaren erg transparant is, maar dat over een aantal jaar de lessen weer vergeten zijn en men gewoon weer bepaalde dingen verborgen gaat houden. Niet dat zoiets heel erg is, alle clubs bevinden zich wel eens in schemer gebied. Zolang ze maar niet meer continu in het duister werken zoals de afgelopen jaren.

Misschien is dat de beste les die FC Twente supporters kunnen leren, wees niet naïef. Als de volgende messias in de regio Twente met het idee komt om van FC Twente een topclub te maken, wees dan zeer kritisch op het beleid wat er volgt. Het kan je ten slotte de kop kosten, wat FC Twente bijna aan de lijve heeft ondervonden. Want dat is het enige wat een heel aantal Twente supporters zichzelf mag verwijten, dat ze tot bijna het laatste moment Joop Munsterman en het beleid verdedigd hebben terwijl de club in een rap tempo richting de afgrond werd gewerkt.

Niks is waardevoller dan het bestaansrecht van een club, laat je niet verblinden door schalen en bekers, als je aan het einde van de rit je club kwijt bent is het allemaal voor niks geweest.

28 april 2016 om 22:06

@fct1978

Ja het word zeker de komende jaren overleven. of nja na competitie ontlopen en dan is het seizoen geslaagd! we kunnen toch geen Europa in!

Het word gewoon de komende jaren langzaam opbouwen maar ben er van overtuigd dat twente over paar jaren wel weer in de Subtop van Nederland terrecht komt!

Geweldig hoe iedereen in deze streek de schouders eronder zet! Na zure tijden komt nu eindelijk weer wat goed nieuws! Het is nog iets te vroeg om de vlag uit te hangen maar ik heb heel goede hoop.

Als je als normaal ; bedrijf bijna failliet gaat met 32 miljoen schuld dan gaat je niemand helpen , of het nu gaat om 1 of 32 miljoen vindt het erg raar en krom dat een gemeente daarvoor garant gaat staan.

Als ik mijn broek niet op kan houden , moet ik ook weg !!

28 april 2016 om 22:01

Je vergeet even dat bij faillissement de gemeente de verstrekte lening voor het stadion dan op zijn buik kon schrijven. Met de gestelde voorwaarden, akkoorden, lastenverlichtingen en getroffen maatregelen zie ik de club niet zomaar failliet gaan.

28 april 2016 om 23:05

Maar is een BVO een normaal bedrijf? Bij lange na niet. Bij een BVO zijn supporters (klanten..) meer toegewijd dan veelal eigen personeel. Dat is bij een normaal bedrijf niet het geval. Wanneer gaan andere bedrijven garant staan voor 1 enkel bedrijf? Zo zijn er nog vele verschillen te noemen. FC Twente vervult een ontzettend belangrijke maatschappelijke rol in Twente en omgeving.

Daarnaast is er een groot verschil of de gemeente garant staat of daadwerkelijk een lening verstrekt.

29 april 2016 om 10:40

Hetzelfde is gebeurt met banken

Iedereen zingt al hosanna hier. Ik steek mijn hand nog niet in het vuur voor fc twente. Nergens blijkt dat de financiele positie nu definitieg categorie 2 waardig is. Als je 32 miljoen nog niet kan meenemen, hoe is deze 12 miljoen (als het dat al is) dan dekkend? Het kan maar zo dat de situatie niet tijdig op orde is en wat dan? It aint over till its over.

28 april 2016 om 23:07

Eens! Ogenschijnlijk goed nieuws, maar nog steeds geen verlossing. Echter wordt het ook moreel steeds lastiger voor de Knvb om de licentie te ontnemen, nu het draagvlak van Twente ook financieel vertaald wordt.

28 april 2016 om 23:34

@silaz. De Knvb zal moeten. Eerder waren de straffen niet ''heel hard'' en dat was denk ik mede op morele basis, wat ik zeker niet afkeur. Maar de Knvb heeft zelf regels opgesteld en die moeten ze volgen, en de regels zijn simpel: als ze 9 mei niet in cat. 2 zitten moet de licentie worden ontnomen. Als de Knvb opeens afwijkt van haar eigen regels maken ze zichzelf wel echt compleet belachelijk, voor zover ze dat niet al eens gedaan hebben.

28 april 2016 om 23:45

@niek_je. Wie bepaalt of ze 9 mei in cat 2 zitten? De Knvb. De criteria om in 2 of 3 te zitten bieden ruimte tot interpretatie en het is uiteindelijke een kwalitatieve beoordeling. Als ze willen kunnen ze Twente de licentie ontnemen, als ze niet willen, kunnen ze zorgen dat Twente de licentie niet wordt ontnomen. Het is echt geen volledig geobjectiveerd systeem.

Ieman een idee welke bedrijven het kunnen zijn?

28 april 2016 om 22:57

Wessels kan het maar zo zijn

28 april 2016 om 23:03

Asito is er één van.

28 april 2016 om 23:49

Jawel, maar als die bedrijven anoniem willen blijven hebben ze daar ongetwijfeld een reden voor....

29 april 2016 om 01:04

Het schijnt een rij van zo'n 50 bedrijven te zijn.

28 april 2016 om 23:59

Hij zal waarschijnlijk zo arrogant zijn om te zeggen dat zijn persoontje de boel met die uitspraak op scherp heeft gezet.

29 april 2016 om 01:06

Precies. Ik dacht exact hetzelfde.
De haters en misgunners zijn vanavond ook massaal vroeg naar bed gegaan trouwens.

29 april 2016 om 07:49

Die komen wel, op 9 mei zijn ze er weer. Die in Utrecht hebben nog een kater. En in Rotterdam zijn in feeststemming. En Amsterdam in spanning voor aankomend weekend.

Tjah, wederom een garantstelling. Houdt in dat de schuld er blijft, maar dat de club langer krijgt om terug te betalen. Ik vind het allemaal nog zorgelijk, de schulden blijven enorm. Ik hoop maar dat de club het te boven komt, ik ben niet zo bang dat de licentie alsnog ingetrokken wordt.

@raulduke

Je hebt helemaal gelijk m.b.t. garantstelling. Club kan er nu langer overdoen om weg te werken. Ben nog steeds benieuwd naar de Knvb. Met die "enge" van Oosterveen weet je het nooit. Voor de supporters van Twente niets anders dan lof; clubliefde kent geen grenzen. Als ze vanaf het begin transparanter waren geweest en bedrijfsleven zo betrokken hadden zoals nu dan was twente nog steeds de club van zes jaar geleden (top4/5). Ik blijf het triest vinden dat een paar mensen (lees: leiding) een club naar de verdommenis kunnen leiden. Ik heb het dan niet alleen over twente maar ook over clubs nac, willem II, nec, roda etc etc. Clubs die door misstanden bestuur gedegradeerd zijn.

een garantstelling wil niks zeggen...want dan kan jan en alleman wel zeggen ik sta garant!de knvb zal al die garantstelling moeten checken en dan nog is maar afwachten..mfun supporters van harte maar zou niet te hard juichen!

Er staat lijkt, dus of het ook allemaal zo is? Als het zo is, leuk, dat ze de licentie behouden. Maar hebben ze dan eigenlijk wel een straf gehad? Want garant staan, kan ik ook voor een ander.

Wij zijn allemaal wel heel snel met roepen, klaar en nu verder.


De Twente directie zegt dat ze ‘substantiële garantstelling van het Twentse bedrijfsleven van vele miljoenen’ hebben binnen gehaald. Hoewel dat goed nieuws is uiteraard houd ik nog een kleine slag om de arm. Er is namelijk een garantstelling van twaalf miljoen nodig. Anders kunnen de jaarcijfers niet worden ingediend. En dat is de meest prangende verplichting die Twente momenteel heeft.

Maar laten we uitgaan van het positieve: Goed en geweldig nieuws als Twente erin slaagt om de zaakjes weer op orde te krijgen en voor het betaalde voetbal behouden blijft!!!! Ik behoor tot de categorie die gewoon niet wil dat Twente uit het betaalde voetbal zou verdwijnen. Zou een hard gelag zijn voor een club met die historie en met een begroting van 30-36 miljoen....

Want uiteraard is het volledig terecht dat Twente hard is aangepakt voor de strapatzen en wandaden van Joop Munsterman met zijn handlanger Aldo van der Laan. Dit tweetal heeft de club kampioen gemaakt maar ook over de rand van de afgrond gebracht. Eerst al die megalomanie om het gat met PSV en Ajax in een onrealistisch korte tijd te willen dichten, vervolgens door het betalen van onrealistisch hoge salarissen (in relatie tot de totale begroting) en vervolgens het nog een slag erger maken door die mega hypotheek die de club als een molensteen naar beneden trok. Onverstandig ook van Munsterman om te gokken op de inkomsten uit de CL. Twente miste die kans in mei 2010, toen Twente de kampioenswedstrijd van Ajax verloor. In feite is het dáár ongeveer mis gegaan met de club. Want in plaats van daarna gewoon even een tandje terug te schakelen, wilde Munsterman (verblind door de smaak van succes) persé doorpakken. En toen kon hij niet anders dan het toepassen van kunstgrepen.

Hij trok vervolgens een serie spelers aan waarvan de meesten flopten. Tadic, Chadli en Promes waren successen. Rendla, Ebecilio, Fernandes, Boyata en nog een aantal spelers waren dat totaal niet en kosten miljoenen aan transfersommen en salaris. Daar stond niets tegenover. Munsterman gokte dat hij door het verkopen van deze spelers leuke winsten kon maken, maar dat viel dus tegen. Uiteindelijk ontstond vanzelf een enorm liquiditeitsprobleem.

Dat probleem dreef Twente in de armen van Doyen. Waarbij Munsterman dus echt uit de bocht vloog door met Doyen een geheime, verboden, clausule overeen te komen, waarin min of meer invloed werd toegestaan op het spelersbeleid binnen de club. Toen hij daarnaast ook nog met allerlei boekhoudtrucs en andere gekunstelde constructies probeerde om de licentiecommissie van de Knvb om te tuin te leiden, was het einde wel bereikt.

Overigens, om de puntjes even op de i te zetten, juridisch gezien is natuurlijk nooit het onomstotelijke bewijs geleverd dat die geheime afspraken met Doyen écht gemaakt zijn. De Knvb heeft geen officiële documenten in handen. Die hebben ze ook nooit gehad. De Knvb heeft zich in deze materie altijd op het standpunt gesteld dat (vanwege die publicatie op Football leaks) zij 'ervan uit gaan' dat die documenten daadwerkelijk bestaan. Bij Twente zijn die documenten echter nooit gevonden. De enige betrokkenen die het kunnen weten (doyen officials en het duo Munsterman/van der Laan) hebben het bestaan van de documenten zoals ze gepubliceerd waren altijd ontkent. In dergelijke gevallen is het dan aan de Knvb om het bestaan van die documenten aan te tonen én dat die documenten ook authentiek zijn. Dat gaat de Knvb zonder die documenten natuurlijk nooit lukken. Maar, en nu wordt het toch wat apart, Twente heeft om moverende redenen besloten om tegen de straf die de Knvb oplegde geen beroep aan te tekenen. Daarmee is het juridisch gezien een feit geworden. Maar dat is wat anders dan dat de Knvb heeft bewezen dat die documenten ook echt bestonden. Ik ben ervan overtuigd dat Twente een hele goede zaak had om dit aan te vechten en er zonder straf mee weg te komen. Maar ze hebben ervoor gekozen het op deze wijze te doen. So be it.

Overigens, het mag een gegeven zijndat er nooit iets is 'bewezen', dit is geen rechtszaak op deze site. Ik ben er dan ook van overtuigd dat die documenten wel degelijk bestonden. Al was daar dus geen formeel juridisch bewijs voor. En al is het maar dat Doyen erom bekend staat dat die dergelijke constructies altijd aangaan met clubs én het vrije karakter van Munsterman. Die man is tot dit soort dingen in staat. Heeft hij bij Reed Elsevier ook al aangetoond.

Maar goed, deze hele kwestie is verder een zaak tussen Twente en Munsterman/van der Laan. De Knvb staat volledig in haar recht om Twente, als cliub, te bestraffen voor wat er is gebeurd. Zou wel fraai zijn anders als dat niet zou kunnen. Kan je met een hoop weg komen als club, door de bestuurders op tijd weg te sturen. Twente moet maar gewoon de beide heren aansprakelijk stellen voor onbehoorlijk bestuur en de ontstane schade op ze verhalen. Al vrees ik dat Munsterman en Van der Laan wel zo slim zijn geweest om in ruil voor het instemmen met het crediteurenakkoord hebben bedongen dat Twente ze niet meer kan aanspreken voor deze geintjes.

Hoe dan ook, goed nieuws voor Twente én het Nederlandse voetbal.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren