Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hummels vraagt Borussia om transfer naar Bayern

Laatste update:

Mats Hummels heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar Bayern München. Borussia Dortmund maakt in een statement op de officiële website bekend dat de verdediger een transferverzoek heeft ingediend en dat hij de club heeft gevraagd om mee te werken aan een overgang naar Bayern. Borussia wil dat best doen, maar dit is wel afhankelijk van wat Bayern wil betalen voor Hummels.

/

Borussia laat weten dat Bayern op het moment nog geen bod heeft uitgebracht en dat er dus ook nog niet is gesproken over een transfersom. Het is onduidelijk wat BVB wil hebben voor Hummels, die nog maar een contract voor een jaar heeft. Borussia meldt dat er in deze verbintenis geen gelimiteerde afkoopsom is opgenomen; bij Mario Götze was dat eerder wel het geval. Bayern maakte daar destijds dankbaar gebruik van.

De 27-jarige Hummels komt uit de jeugdopleiding van Bayern, maar kwam niet verder dan een invalbeurt in het eerste elftal in de Bundesliga. In het seizoen 2007/08 vertrok de verdediger naar Dortmund; eerst op huurbasis en in 2009 maakte hij definitief de overstap. Hummels werd met Borussia twee keer kampioen van Duitsland en speelde tot dusver 297 wedstrijden voor de club.

Onlangs gaf de verdediger al toe dat hij nadacht over een transfer. Barcelona, Manchester United en Chelsea zouden ook belangstelling hebben voor Hummels, maar de Duits international heeft dus zijn zinnen gezet op een terugkeer naar Bayern. Der Rekordmeister heeft de interesse in Hummels reeds toegegeven en na Robert Lewandowski en Götze lijkt er aankomende zomer dus opnieuw een belangrijke speler van Borussia naar Bayern te gaan.

Mats Hummels zou een aanwinst zijn voor Bayern München

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hummels samen met Boateng achterin pffff !!!!

28 april 2016 om 17:22

Dan heb je Lahm en Alaba als backs ! wat een verdediging gaat dat zijn

28 april 2016 om 17:24

Alaba is als middenvelder beter, zag hem gister veel fouten maken en aanvallend komt hij beter tot zijn recht.

28 april 2016 om 17:29

Als LB vind ik hem wel degelijk erg goed, CV zou ik hem nooit opstellen idd.

28 april 2016 om 18:18

Boateng was er dan ook niet bij he, dat is een belangrijke schakel.

28 april 2016 om 19:25

Natuurlijk zag die van Bayern het gammelste uit, zij zijn gewend aan een gesproeid veld. Het is veel moeilijker om te verdedigen en een schot goed te blokkeren als het veld ( opzettelijk? ) niet wordt gesproeid.

28 april 2016 om 20:30

Hahahaha ja hoor dat heeft Atletico gedaan om dat dat makkelijker aanvallen en moeilijker verdedigen is omdat ze wisten dat ze al het balbezit zouden hebben tegen Bayern. Jonge wat kraam jij me een onzin uit

28 april 2016 om 17:51

Elke keer als Dortmund weer een beetje gevaarlijk wordt voor Bayern dan besluiten ze hun topspelers te halen... Jammer want zo gaat het niveau van de Bundesliga nog verder omlaag en zullen ze in Europa ook problemen krijgen.

28 april 2016 om 18:21

Jammer inderdaad en dit maakt de Duitse competentie alleen maar saaier!

28 april 2016 om 18:27

Hummels kon ook naar Barcelona.. maar ik snap niet dat je als je alles in Duitsland al gewonnen hebt waarom je naar Bayern gaat.. lekker naar het buitenland, andere competitie, andere taal. Dat is toch een uitdaging.

28 april 2016 om 18:55

Is op zich best logisch als je bedenkt dat hij uit munchen komt, zijn familie daar woont en hijzelf misschien geen behoefte hebt in de grote cultuurverschillen. Daarnaast kan hij met Bayern net zo goed strijden om de CL, enkel in de competitie is er niet echt sprake van concurrentie.

28 april 2016 om 18:56

Miss vind hij dat niks ander land andere taal.

28 april 2016 om 20:32

Is geen achterlijke naprater? Dat Bayern de concurrentie wegkoopt lijkt me toch duidelijk? Zo wilde men De Bruyne ook weghalen bij Wolfsburg afgelopen zomer. Nood aan een middenvelder hadden ze toch echt niet .

Wat de hoeveelheid zelf opgeleide spelers in de basis van Dortmund te maken heeft met het feit dat Bayern graag de concurrentie wegkoopt is mij overigens een raadsel

28 april 2016 om 20:52

Precies.
Ik ben geen voetballer en zit verre van zo'n salaris, maar ik moet er niet aan denken om in een ander land te gaan wonen, puur omdat ik verknocht ben aan dit land en met name mijn woonplaats.

28 april 2016 om 20:54

Viswoestijn hij "komt niet uit Munchen" (tenzij je bedoelt hun jeugdopleiding). Zijn vader werd jeugdtrainer bij Bayern en toen is het gezin naar Munchen verhuisd. Hij en zijn broers zijn daarna ook bij Bayern in de jeugd gaan voetballen.

Hij komt dus uit de jeugd van Bayern en dus is het inderdaad wel logisch dat hij geen kwaad bloed heeft voor Bayern.

28 april 2016 om 20:11

Ja inderdaad. Alaba, Hummels, Boateng, Lahm. Perfecte verdediging. Haha dat is echt een hele mooie verdediging. Ik moet trouwens ook wel zeggen dat Hummels er goed aan doet zich aan te sluiten bij Bayern. Hij kan daar nog een hele mooie carriere tegen moet gaan. Daarnaast is als wissel Bernat en Kimmich prima. Op het middenveld dan Muller en Vidal. Eventueel Pjanic, met een zeer waarschijnlijk vertrek van Thiago. En dan als verdedigend middenvelder Alonso, die onderhand ook wel aan zijn eindje loopt. Dan heb je een hele.mooie aanval van Douglas Costa, Lewandowski en Robben. Ik denk wel dat Robben er nog maar 2 jaar actief zal zijn. Daarna zal Robben vervangen worden door Alexis Sanchez die misschien ook naar Bayern toe verkast.

28 april 2016 om 20:36

Dat je Robben in je basis zet snap ik neit zo goed. Kijk nou hoeveel wedstrijden hij dit seizoen heeft gespeeld? Is gewoon geen basisspeler meer. Kwalitatief is hij nog steeds beter dan zijn concurrenten denk ik maar hij is gewoon zo vaak geblesseerd. Dat speelt ook mee

Ik vind het echt jammer dat Hummels wilt vertrekken, maar het is te begrijpen. Ik hoop dat hij niet duurder dan 40 miljoen is.
Benatia wordt waarschijnlijk verkocht
Hummels en Boateng als duo zal geweldig zijn.

28 april 2016 om 17:32

Dit is echt zo laag van die spelers.. of liggen Bayern en Dortmund achter de schermen bij elkaar in bed? Hoe kan je nou als captain naar je concurrent gaan. Ook al kom je er vandaan. Dortmund heeft je laten stralen en dan flik je dit. Te zielig dit.

28 april 2016 om 17:52

Ehm?? Misschien meer kans op prijzen?? CL ofzo, daar zit Bayern dichterbij dan Borussia.... hoezo laag van zulke spelers?

28 april 2016 om 18:02

Je gaat toch ook niet van Real naar Barca?

28 april 2016 om 18:19

Gotze en Lewandowski zijn hem voorgegaan en zal me niet verbazen als nog meer spelers in de toekomst hem voorgaan. Bayern is op dit moment de grootste club in Duitsland en zeker de laatste jaren heeft Bayern de afstand met de overige ploegen in de Bundesliga vergroot, mede door het kopen van de sterren van de concurrenten.

Ben benieuwd wie Dortmund voor hem haalt, kan me nog dat jaar herinneren met Reus-Lewandowski-Gotze.. Pff wat een team was dat, niet voor niets de finale van CL gehaald, jammer dat het daarna hard achteruitgegaan is.

28 april 2016 om 18:21

Dat is toch je eigen keuze?

28 april 2016 om 18:36

Dat zijn ook teams op een gelijk niveau. Dit is echt een stap omhoog

28 april 2016 om 18:38

Omgekeerd is dat best vaak gebeurd. Ronaldo (al was dat met een tussenstop naar Inter) en Figo als grootste voorbeelden.

28 april 2016 om 19:47

Reus -aubameyang-mikhytarian is ook niet slecht hoor

En nog een speler van Dortmund. Kunnen ze beter fuseren

Wow dit is best wel een vieze streek. Nu kunnen die Bayern-supporters ook wel stoppen met zeggen dat Bayern niet de concurrentie leegkoopt want dit is de 3e grote transfer.

28 april 2016 om 17:23

Niks mis mee met deze transfer jammer dat Dortmund zwakker wordt maar Hummels komt terug naar huis

28 april 2016 om 17:56

Vies clubje dat bayern, hoop zo dat ze uitgeschakelt worden door Atletico. Had eigenlijk al 2 rondes terug gebeurt moeten zijn tegen Juve maar toen hadden ze geluk..

28 april 2016 om 18:09

Tja, hun koopbeleid heeft Bayern ook de meest gehate club, op RB Leipzig na, in Duitsland gemaakt.

28 april 2016 om 18:19

Ja want het is goed voor de Bundesliga als Hummels naar Barcelona gaat zeker?
Net als dat Gundogan naar City gaat, en dat De Bruyne naar City ging.

Nu blijft Hummels ten minste nog in Duitsland.

28 april 2016 om 18:41

Ja heerlijk een ploeg in de winterstop kampioen zien worden net als is in Frankrijk...

28 april 2016 om 19:23

Silentstrike

Hou toch op man, dus jij hebt liever dat Bayern de concurrentie in Duitsland leegkoopt?
Zo blijft er niets meer over, Dortmund was de enige die nog enigszins mee kon tot bepaalde hoogtes.
Nu ga je zien dat Bayern in de winter al met de schaal staat..
Nou nou nou wat is de Bundesliga super leuk en spannend om te volgen volgend seizoen.

28 april 2016 om 19:33

Bayern mag zich niet versterken omdat het anders te voorspellig wordt?

28 april 2016 om 19:48

Het zou Bayern eens sieren om eens buiten Duitsland te kijken naar versterkingen ipv de competitie naar de klote te helpen..
Begrijp dat jij het door een rode brilletje ziet, maar kom op dit is volgens mij zelfs voor jou als Bayern fan niet leuk om te aanschouwen zo een competitie.

28 april 2016 om 19:53

Mwa nee rood brilletje of niet dit is iets wat al vele jaren gebeurt. De toppers speelden bij Bayern

28 april 2016 om 20:06

s-madrid, logisch toch om spelers die Duitsland gewend zijn te spelen te halen vanuit Bayerns oogpunt? Vaak eerder inzetbaar als buitenlandse spelers omdat ze gewend zijn aan het land en de cultuur en je weet wat ze kunnen in de Bundesliga. Dat Bayern daarmee de concurrentie verzwakt is niet hun zaak. Hummels dient toch het verzoek zelf in? Het is nu Dortmund die aan zet is, dan komt pas Bayern om de hoek kijken.

28 april 2016 om 20:43

Dat is allemaal maar gissen he. Zou er van op kijken als er nog geen contact is geweest tussen Hummels en mensen van Bayern. Gewoon om te laten weten dat ze wel degelijk geïnteresseerd zijn. Hij vraagt toch duidelijk om een transfer naar Bayern namelijk, als men niet op voorhand geïnteresseerd is in Hummels en hij steeds met hen in verband gebracht wordt gaat hij daar niet om vragen denk ik. Ik kan ook een verzoek indienen bij mijn clubje in 1e provinciale om naar Anderlecht te gaan. Heeft natuurlijk weinig nut tenzij die geïnteresseerd zijn

28 april 2016 om 21:46

Waarom is dit een vieze streek? Wij hebben toch ook vrijheid om te veranderen van werkgever.

Ik vraag me af welk systeem Ancelotti gaat spelen, met zoveel centrale verdedigers lijkt een driemansverdediging het uitgangspunt. Echter heeft Ancelotti toch eigenlijk overal 4-3-3 gespeeld? Persoonlijk zou ik dat ook liever zien met Alaba en Lahm terug op hun beste posities.

28 april 2016 om 17:33

Hoezo veel CVs, de enige spelers die het Bayern niveau hebben als CV zijn Boateng en straks dan Hummels. Kimmich, Benatia hebben niet het niveau, Badstuber is altijd geblesseerd en zou als fit een goede back up zijn, Tasci gaat weg en Martinez en Alaba zijn geen CV.

29 april 2016 om 00:50

Kimmich is ook geen Cv; hij is een middenvelder (controleur).

28 april 2016 om 17:36

Ancelotti gaat hopelijk dan spelen met Lahm, Boateng, Hummels en Alaba als basiself en Badstuber, Tasci of Benatia, Bernat of aankoop LB en Rafinha of aankoop RB op de bank.

Het is zijn goed recht maar ik vindt het niet zo netjes richting Dortmund. Ga dan naar het buitenland(man utd bijv)

28 april 2016 om 17:27

Man Utd? En dan wat? Weer Europa League spelen? Die man wil ECHT voetbal spelen.

28 april 2016 om 17:31

T is qua club toch allemaal nog wel net iets groter vergis je er niet in. Ze zitten nu in een mindere periode, die welliswaar wel heel lang duurt. Maar Man.Utd staat binnen 3-4 jaar weer tussen de Bayerns en de Barcelonas. Wat is dan mooier om het weer helpen op te bouwen?

28 april 2016 om 17:35

Met spelers als Hummels kan United juist weer groeien naar dat niveau.

28 april 2016 om 17:35

Bayern zit bijna altijd in de halve finale van de CL. Dan kun je van United niet zegen. Aan andere kant is de Engelse competitie natuurlijk wel veel leuker, zolang Bayern de sterspelers van de concurrenten blijft kopen wordt de Duitse competitie nooit spannend.

28 april 2016 om 17:53

Een paar jaar geleden kwamen ze ook elk jaar tot de kwartfinale van de CL.

28 april 2016 om 18:39

Hij wil in duitsland blijven

Ik irriteer me kapot aan die spelers van Dortmund. Hebben ze geen eer ? hebben ze geen respect voor de club. Waarom zou je persee naar bayern gaan als er vermeende interesse is van Barcelona(!)

28 april 2016 om 17:29

Bij Barca ben je nooit zeker van een basisplaats en ik kan me voorstellen dat niet elke speler die hele Barca speelstijl wil leren. Daarnaast is Bayern ook in Duitsland en dat gaat makkelijk met verhuizen en belastingen enzo. Spanje is een belastinghel.

28 april 2016 om 17:56

@gsrm, haha belastingen? Belastinghel? Was er een paar jaar geleden niet iemand van Bayen opgepakt wegens fraude? Je weet vast wie ik bedoel😆 Hoeness.... Het gebeurd overal man

28 april 2016 om 18:15

Anlista: Ohh dat wist ik niet man. Thanks dat je laat weten.

28 april 2016 om 18:49

Gsrm, graag gedaan! Ik behoed je in de toekomst voor zinloze uitspraken...

28 april 2016 om 18:49

Gsrm, graag gedaan! Ik behoed je in de toekomst voor zinloze uitspraken...

28 april 2016 om 17:29

Hummels is duidelijk een ander verhaal. Hij is afkomstig uit de jeugdopleiding van Bayern Munchen dus is het zeker te verdedigen waarom hij naar Munchen wil vertrekken. Of hij daadwerkelijk nog liefde heeft voor Bayern is natuurlijk niet helemaal duidelijk, maar ik kan goed begrijpen dat hij nu naar Munchen wil vertrekken en onderdeel wil gaan zijn van een succeselftal

28 april 2016 om 17:30

Hij komt uit Beieren, zat meer dan 10 jaar bij Bayern voor hij naar Dortmund ging en het zal dus wel zijn droomclub zijn. Lullig voor Dortmund, maar het is niet zo dat hij geen respect voor Dortmund heeft.

28 april 2016 om 18:10

Hij moet dan juist een lange neus trekken richting Bayern omdat ze hem vroeger geen kans hebben gegeven.

28 april 2016 om 20:58

Hij komt niet uit Beieren. Zijn geboorteplaats is heel makkelijk te Googlen.

28 april 2016 om 17:35

Hij is opgeleid bij bayern, dat is zn thuis...

28 april 2016 om 18:16

Die bayern fans hebben ook geen eer door blij te zijn met zulke transfers.

28 april 2016 om 19:47

Niet voor iedereen is Barcelona het nonplusultra. Er zijn genoeg spelers in Duitsland die liever bij Bayern spelen. Bij Hummels komen zijn priveomstandigheden erbij en, misschien nog belangrijker, het feit dat zijn vrouw, die ook uit de buurt van München komt, in verband met haar eigen carriere niet naar het buitenland wil.

28 april 2016 om 20:10

Ik irriteer me kapot mensen die een mening hebben zonder ook maar enigszins op de hoogte te zijn van de situatie. Hij komt uit München, zijn familie woont er , heeft er zelf gespeeld in de jeugd, kan in de absolute top spelen en is naar verluid honkvast en heeft dus niet de behoefte zich zo nodig in het buitenland te settelen. Maar omdat er een paar vóór Hummels naar München zijn vertrokken heeft Hummels geen eer? Wat een belachelijke uitspraak..

Zou niet goed zijn voor de spanning in Duitsland. Zo wordt Bayern nog dominanter. Bayern verzwakt de concurrentie hiermee en eigenlijk ook de Duitse competitie.

Echt jammer dat Borussia zijn spelers niet weet te behouden. Snap wel dat het niet aan Borussia ligt, maar een tweede Ligue 1 zit niemand op te wachten lijkt me. Vraag me af wat de Bayern fans hiervan vinden... Alleenheerschappij is toch saai op een gegeven moment.

Dit vind ik dan wel weer jammer. Zo kan de Duitse competitie toch niet groeien? Verandert langzamerhand in de Ligue 1.

Ach je moet geen medelijden hebben voor bvb dit doen ze allemaal zelf.
Barca heeft 1 keer Figo verkocht aan Real en die fout hebben ze nooit meer gemaakt.
Bvb blijft niet van hun fouten leren dan zullen dit soort transfers altijd blijven komen.
Goeie aankoop van Bayern beter dan Alaba op CV.

28 april 2016 om 18:49

Hoe doen ze dit zelf dan? Ze bieden die spelers de beste contracten die ze kunnen bieden maar ze tekenen niet bij. En als ze dan een jaar op hun contract hebben en ze willen perse naar Bayern.. Tsja dan is het of een beetje geld vangen of het jaar erop gratis.

28 april 2016 om 19:49

Wat zou BvB moeten doen? Over een jaar is die speler transfervrij en gaat ie sowieso, nu kunnen ze nog geld vangen.

Bij Gotze en Lewandowski vond ik het een ander verhaal, maar bij Hummels vind ik het vrij begrijpelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel erg tegen vertrekken naar de concurrent maar er zijn uitzonderingen, zoals deze. Hummels komt uit Beieren, is opgeleid door hen, zijn familie woont daar nog. Nee dit begrijp ik absoluut

28 april 2016 om 18:07

Götze komt ook uit Beieren, maar heeft inderdaad wel een andere band met Bayern dan Hümmels.

28 april 2016 om 21:51

Götze is een streekgenoot van Badstuber, uit de Allgäu

28 april 2016 om 21:51

De familie Hummels woont enkel in München vooral omdat vader Hermann jeugdtrainer was bij Bayern en Mats daar ook een jeugdproduct was en omdat broer Jonas bij Unterhaching speelt. De familie Hummels is afkomstig uit Nordrhein-Westfalen.
Het is Cathy Hummels die afkomstig is uit München en momenteel aan haar eigen carrière werkt bij Zdf. Het is de vrouw die een buitenlandse carrière van Mats Hummels onmogelijk maakt. Dat moet iedereen respecteren.

Krijgen we weer hetzelfde verhaal als bij Götze en Lewandowski, misschien kunnen ze Aubameyang en Reus er ook bij kopen nu ze toch weer bezig zijn.

Nu alleen nog Reus ophalen als vervanger/opvolger van Ribery en de duitse competitie mag officeel als "saai" bestempeld worden denk ik?

Misschien nog wel belangrijker: wat vinden de BVB fans hier van? Er moet toch een moment zijn dat ook de fans zeggen "tot hier en niet verder..."?

28 april 2016 om 18:02

Doen ze ook maar ze kunnen niet anders. In de Buli wordt Bayern ook het minst gegund. De supporters zien Bayern liever 10 keer verliezen

28 april 2016 om 18:05

Denk dat Reus nu net een van de weinigen is die niet voor Bayern zal kiezen. Is een echte jongen uit de Ruhrpott die ik eerder naar bv. Manchester United zie verkassen. Heeft gisteravond ook een bijtende tweet over Bayern geplaatst met enig leedvermaak. De tweet is later verwijderd maar door de Duitse media al breed uitgemeten.

28 april 2016 om 18:21

@ falcao

Gündogan had ook een aanbieding van Bayern. Die heeft, daar lijkt het op, voor Man City gekozen.

28 april 2016 om 19:25

Dit jaar was er zeker geen aanbieding van Bayern voor Gündogan. Vorig jaar wilde Guardiola hem per se hebben maar binnen de club (bayern dus) was er twijfel.

28 april 2016 om 21:53

Ik denk niet dat Bayern Gündogan heeft benaderd. Anders is er een overtal van middenvelders

28 april 2016 om 18:08

Als dat gebeurd is het gewoon het Duitse Elftal. Dan zou ik Ozil nog terug naar Duitsland halen. Zou wel magistraal zijn. Ben benieuwd hoever FC Hollywood kan gaan.

28 april 2016 om 18:36

Ja, we vinden het natuurlijk jammer dat onze beste verdediger richting de grootste concurrent vertrekt maar wat doe je eraan? Het enige wat we kunnen doen is lijdzaam toekijken jammer genoeg. Je kunt wel je ongenoegen kenbaar maken aan het bestuur bijvoorbeeld maar veel gaat het niet helpen natuurlijk.

28 april 2016 om 20:20

Hoezo zouden we het ongenoegen kenbaar moeten maken aan het bestuur?
Hij heeft 8 seizoenen lang alles gegeven en is een prima verdediger en wil spelen voor het hoogste. Zijn ouders wonen in Munchen en z'n vriendin zal vast niet happig zijn op een wissel naar het buitenland. Natuurlijk is het niet leuk maar jij weet net zo goed als ik dat hij met enige regelmaat slippertjes heeft en niet de snelste is, met onze snelle voorhoede hebben we dus alle kansen. Komend seizoen Bender en Papa centraal achterin met Subotic als backup en dan nog een jonge verdediger erbij halen.

28 april 2016 om 20:25

Ik denk dat de fans niet zo mogen zeuren op bayern..want bayern is wel de club die destijds dortmund gered heeft van een faillissement. En welke cv buiten duitsland die net zo goed is wil naar bayern?..
://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=158383

Ik vind het echt zonde om een club als Dortmund zo leeggeplunderd zien worden door een concurrent. Als captain van je ploeg een overstap maken naar je rivaal is dan ook erg laag. Prijzen kun je ook bij andere clubs winnen. Met Dortmund had het ook gekund als al die spelers niet waren vertrokken.

Nou de transferhel kan losbarsten. Als Real, Barcelona, City en United nu niet gaan overbieden, zijn ze gek. Dit is een geweldenaar, en naast een verdediger met snelheid is het nog veel beter. Aan de andere kant, met Bayern is hij vrijiwel zeker van tenminste één prijs per seizoen.

28 april 2016 om 18:17

Hij wil niet naar het buitenland. Vergeet het maar gewoon.

Misschien wordt het weer zo als bij Lewandowski. Als Bayern niet met de juiste cijfers komt deze zomer, en Borussia deze zomer geen gelijkwaardige vervanger vind, blijft die nog een jaar. Borussia heeft inmiddels voldoende funds om zoiets te doen.

De speld kan inmiddels wel een artikel maken dat bayern alle aandelen van dortmund koopt. Ik begrijp het wel van hummels aan de ene kant, want hij verdient het wel om voor de allergrootste prijzen te spelen. Maar het was sjieker geweest als hij naar een buitenlandse club was gegaan.

Sow dat zou mooi zijn. Was ook broodnodig naast Boateng geen fatsoenlijke cv. Gisteren was een aanfluiting in defensief opzicht ...

RIP Bundesliga

Erg leuk voor Bayern natuurlijk maar dit is doodsteek voor de competitie. Word een beetje een Frankrijk verhaal op deze manier, wss zijn ze met de winterstop al kampioen.

29 april 2016 om 00:06

Niet zo overdreven, voor een miljoen of 40 kan dortmund makkelijk een zeer capabele vervanger halen. Misschien nuet hetzelfde niveau maar een erg goede

De captain van Dortmund verlaat zijn team om naar hun grootste rivaal te gaan. Voor Bayern een toptransfer. Voor bvb een shit transfer. De bvb bestuur kan er niks aan doen ze moeten verkopen of anders gaat die later gratis weg en kan hij in de periode dat hij nog een contract heeft met bvb zeggen dat hij niet wil spelen. Ik zou minstens 50 miljoen vragen . Gotze die in de champions league finale niet speelde omdat hij al zei dat die naar bayern ging. Lewandowski die gratis wegging. Wat een mensen ze geven echt geen reet over de bvb supporters.

Ze moeten gewoon net als atletico iets in hun contract zetten dat ze niet meer naar bayern mogen..

28 april 2016 om 19:29

Dan krijgen ze dus geen handtekening onder het contract.

Hoop dat hij naar Atletico, Manchester United of Manchester City gaat!

Jammer, had hem echt graag bij Barcelona zien spelen, maar las laatst dat Bayern zijn droomclubje is en dan is het ook mooi als hij daar kan spelen.

Overigens wel jammer dat de rivaliteit in Spanje zo hoog is dat spelers van Real en Barca nooit meer naar de rivaal toe kunnen gaan i.v.m. alle domme contract regels.

Bedankt voor de mooie tijd! Het is hem gegund, klasse speler.
Hopen dat hij afsluit met de bekerwinst!

Hoop dat ze iig gewoon minimaal 50m vragen en vangen.

29 april 2016 om 06:45

Piet, je valt in herhaling. Het verhaal dat je ophangt over Lewa klopt van geen kant. Bayern hengelde in de zomer- en winterstop al naar hem. Jij doet het voorkomen alsof hij gesmeekt heeft te mogen komen, dat is gelul.
Gotze heeft in zijn BVB-tijd meermaals geroepen nooit naar Bayern te zullen gaan maar ging toch. Lewa werd niets verweten, Götze des te meer!

Tja gelukkig hebben ze Reus. Herinner me de walging in zijn blik toen Lewa hem kwam groeten na de eerste onderlinge wedstrijd sinds zijn transfer geloof ik dat het was

Het grootste probleem is dat Borussia Dortmund een beursgenoteerde Gmbh (bv) is. Het is de bedoeling dat er snel duidelijkheid bestaat inzake transferperikelen naar een rivaal en dat Mats dus zijn wens vroegtijdig kenbaar moet maken. Anders keldert het aandeel van Dortmund op de beurs :D

28 april 2016 om 22:18

@ Bayern

Borussia Dortmund is een Gmbh & Co. Kgaa. Een enkele Gmbh (of in Nederland BV) kan niet beursgenoteerd zijn. Normaliter is de constructie voor beurgenoteerde bedrijven AG (duitsland) of NV (nederland) Omdat Borussia Dortmund e.v. (eingetragener Gmbh & Co. Kgaa) altijd 51% van de aandelen van de Gmbh & Co KG aA zal houden is volgens de Duitse "aktiengesetz" deze constructie met de Kgaa noodzakelijk.

Elk beurs noteerde club is wettelijk verplicht veranderingen meteen openbaar te maken. Het is niet zo dat door een melding automatisch de aandelen zakken. In dit geval kan best mogelijk ook het tegendeel gebeuren, omdat BVB een transfersom krijgt. Aan de beurs gaat het alleen om geld niet om voetbal. De course zal wel kunnen zakken, als BVB bijvoorbeeld volgend jaar de CL kwalificatie mist.

28 april 2016 om 23:05

De aandelen zakken wel door geruchten als iemand vertrekt. Met de officiële melding probeert men de keldering tegen te gaan.
Het is eerder als Dortmund een sterspeler koopt, dat de beurs weer een boost krijgt.
Bayern heeft ook als club een meerderheidsaandeel van 75 in Bayern München AG, de voetbaltak. In tegenstelling tot Dortmund is Bayern niet beursgenoteerd.
Het is absoluut niet slim van Dortmund geweest naar de beurs te gaan. Door deze actie stond Dortmund op de rand van het faillissement.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren