Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Kuip hoopt op interlands: 'Veld is honderd keer beter dan in Amsterdam'

Laatste update:

De KNVB maakt binnenkort bekend in welke stadions de thuiswedstrijden van het Nederlands elftal in de WK-kwalificatiereeks gespeeld zullen worden. Het is duidelijk dat de Amsterdam ArenA er het beste op staat bij de bond; in de afgelopen EK-kwalificatiereeks werden alle wedstrijden in de thuishaven van Ajax gespeeld. De Kuip hoopt nu ook een paar duels te krijgen.

/

De laatste interland die in De Kuip werd gespeeld was in 2014, een oefenwedstrijd tegen Ghana. Volgens Pierre van Hooijdonk is het nu tijd dat de KNVB het 'voetbalgevoel' verkiest boven het commerciële belang, als het om de thuiswedstrijden van Oranje gaat: “Dus moet je kijken wat de spelers nodig hebben. Dat zijn de artiesten, zij zouden centraal moeten staan.''

“Het belangrijkste is een goed veld”, zegt Van Hooijdonk in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Dat is in Rotterdam honderd keer beter dan in Amsterdam. Natuurlijk snap ik de commerciële belangen. Kijk, als het veld in de Arena een 7,5 is en in de Kuip een 8, snap ik dat andere afwegingen zwaarder wegen. Maar het is nu het verschil tussen een 4 of een 9.''

Er moeten weer interlands gespeeld worden in De Kuip

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dat zegt van Hooydonk die ook denkt dat Kazim Messi 2.0 is.

De Kuip heeft een beter veld maar de rest is bij de Arena beter. Het gaat tegenwoordig om meer dan het veld, voetbal is ook commercie.

27 april 2016 om 09:05

Zegt genoeg over de voetbalbond, waar kennelijk het voetbal niet op plek 1 staat.

Maar niet erg, laat de Oranje clowns maar lekker naar Amsterdam gaan. Blijven ze uit onze mooie oude Kuip.

27 april 2016 om 09:13

Is het zo verrassend voor je dat een stadion tegenwoordig meer nodig heeft dan een grasveld?

27 april 2016 om 09:15

Ik vind de (oude) kuip ook een mooi stadion op zich, alleen kan dat commercieel gezien echt niet meer. Ben de laatste wedstrijd van NL elftal daar geweest en heb me vooral geïrriteerd aan de beperkingen (vergeleken met de Arena). Maar misschien valt dit minder op als je er vaker komt en er gewend aan bent.

27 april 2016 om 09:20

Als bond durf je je gasten toch niet eens meer te ontvangen in die oude bak als de kuip.. Voetbal is meer dan alleen een balletje trappen op het veld.
Dé reden wasrom feyenoord het begrotingsverschil niet kan dichten is die oude kuip. Stap daar nou eens van af en bouw ook een omgekeerde ufo, zodat je gewoon weer kan aansluiten bij de top. Of wil je eeuwig derde blijven in dat krot?

27 april 2016 om 09:39

Wat een onzin word hier weer uitgekraamd. Voetbal hoor je op het beste veld te spelen. Voetbal speel je op gras niet in een box waar je gasten kunt uitnodigen. Ik zeg gewoon vraag de spelers waar ze het liefst spelen is dit desnoods in het stadion van wageningen dan word daar gespeeld. Supporters kunnen mij een rotzorg zijn want sfeer is er toch nooit bij een wedstrijd van nederlands elftal.

27 april 2016 om 10:02

Natuurlijk is er meer nodig dan alleen het veld, maar je wilt toch voor de voetballers het beste om te presteren?

Maar schijnbaar verkiezen mensen het droog zitten en een warme bitterbal boven de kwaliteit waar voetballers mee te maken krijgen.

Commercieel is de Arena wellicht aantrekkelijker, maar mijn inziens gaat het sportieve belang altijd boven het commerciële belang.

27 april 2016 om 10:21

Bij de KNVB gaat al een jaar of 15 het financiële boven het sportieve aspect. Zowel in de competities die ze organiseren als bij Oranje.

27 april 2016 om 10:46

We hebben toch nooit verloren omdat het gras niet goed was !!
Wat een onzin weer allemaal

27 april 2016 om 10:49

@mars0260

Vraag maar aan de spelers welke grasmat ze liever hebben, de Kuip of de Arena.

27 april 2016 om 10:55

Voetbal staat sowieso niet meer op nummer 1 in de wereld. Het draait overal om geld.

27 april 2016 om 11:11

@fr12jules er is een verschil tussen liever hebben en 100x beter. Van Hooijdonk verkoopt het nu zoals alsof Ajax een gigantisch klote veld heeft. Dat is al jaren niet meer waar. Zo nu en dan is hij even minder, maar dat lijkt mij normaal met echt gras. Alleen over het algemeen gezien mankeert er de laatste jaren weinig aan het veld.

Toen ik zondag de bekerfinale zat te kijken en je zag ineens iedereen een poncho aandoen dacht ik toch echt even: wat ben ik blij dat ik dat niet wekelijks mee hoef te nemen en lekker droog in de Arena kan zitten.

27 april 2016 om 11:19

Voetbal is meer dan een veld, het is vooral supporters. Zonder supporters was betaald voetbal niet eens mogelijk geweest!
Je moet er dus ook voor zorgen dat de supporters het goed hebben. En wat betreft de Kuip is het veld goed en hoe een vol stadion oogt. Voor de rest is het gewoon een vreselijk verouderd stadion. Boven zijn loop paden naar je plek veel te smal en alles te steil. Beneden staan gewoon stijgers als tribune. En kwa voorzieningen is het ook helemaal niks...

27 april 2016 om 11:28

@ronzie

Iedereen een poncho aandoen. Manman, wat overdreven zeg. Ik zit in de Kuip op de eerste ring, rij 9 en zit gewoon droog. Alleen als de wind echt verkeerd staat zou ik wat nat kunnen worden van regen, anders niet.

Voetbal is een buitensport, als men van suiker is gemaakt blijven ze maar lekker achter de tv zitten.

Het verschil van kwaliteit van het veld tussen Ajax en Feyenoord komt duidelijk terug naar voren op de veldencompetitie. Op de tussenstand van 7 januari jl stond Ajax op een 10e plek, Feyenoord op een 1e plek.

27 april 2016 om 11:28

@ronzie

Iedereen een poncho aandoen. Manman, wat overdreven zeg. Ik zit in de Kuip op de eerste ring, rij 9 en zit gewoon droog. Alleen als de wind echt verkeerd staat zou ik wat nat kunnen worden van regen, anders niet.

Voetbal is een buitensport, als men van suiker is gemaakt blijven ze maar lekker achter de tv zitten.

Het verschil van kwaliteit van het veld tussen Ajax en Feyenoord komt duidelijk terug naar voren op de veldencompetitie. Op de tussenstand van 7 januari jl stond Ajax op een 10e plek, Feyenoord op een 1e plek.

27 april 2016 om 12:06

Het gaat om een veld dat gewaardeerd wordt met een 7,5 en een veld met een 8 haha. Ajax scoort altijd hoog met haar veld, dus dit is een kul argument.

Alles eromheen is gewoon beter in Amsterdam. De faciliteiten, de infastructuur, alles. En je moet ook meewegen dat de Oranje bezoekers allemaal massaal op de Arena en Amsterdam hebben gestemd als voorkeur en ik denk dat de gasten uit het buitenland dit net zo voelen.

Het beloftenelftal van Feyenoord speelt niet eens op Varkenoord omdat het eigen veld onbespeelbaar was. Je hebt toch meerdere velden op je accomodatie vraag ik me dan af, maar kennelijk waren die ook niet bespeelbaar dus moesten ze naar BVV Barendrecht.

Ik heb het gevoel dat Pierre per se Ruud Gullit wil tegenspreken die laatst tijdens het bekerduel zei dat "de Kuip echt niet meer kon".

27 april 2016 om 13:07

Doe die Feyenoordbril af en erken dat de Kuip ouderwets en achterhaald is. Het gras is altijd goed, maar daarmee is ook alles gezegd.

27 april 2016 om 13:59

@fr12jules

Als jij en al die andere Kuip fans ook daadwerkelijk kaartjes voor wedstrijden van Oranje kochten, dan werd er gewoon in de Kuip gespeeld. Na elke wedstrijd krijg je per email van de Knvb namelijk een enquete toegestuurd. En die liegt er niet om, men zit liever in de Arena dan in de Kuip. De faciliteiten van de Kuip zijn nou eenmaal zwaar bedroevend.

27 april 2016 om 14:19

@speedy

Ik heb totaal geen trek in wedstrijden van Oranje. Niet om het team wat er speelt, maar om het carnavalspubliek wat er op de tribunes zit. Sorry, maar daar wil ik mij graag niet mee identificeren.

27 april 2016 om 14:19

Ja, want de rest van de voetbalwereld denkt niet op die manier zeker? Je kan een stadion niet kiezen op basis van nostalgie.

Het veld van de Kuip is inderdaad ietsje beter, maar vind het zeker niet een verschil tussen een 4 en een 9. Hooguit een verschil tussen 7,5 en 8,5. Bovendien is het veld ook het enige waarin de Kuip een plusje meer verdient.

Was het een Az'er in hart en nieren geweest, wou hij de interlands waarschijnlijk in het Afas Stadion hebben. Pierre van Hooijdonk is als analist bepaald niet serieus te nemen en de meeste mensen doen dat dan ook niet. Objectiviteit is ook ver te zoeken bij de beste man.

27 april 2016 om 15:20

Massaal gestemd? Hoe betrouwbaar is dat? Zijn er 100 mensen gevraagd naar hun mening, allen afkomstig uit Noord Holland bijvoorbeeld? Of zijn er werkelijk evenredig veel mensen gevraagd uit alle provincies?

27 april 2016 om 16:26

@fr12jules

Dan moet je ook niet klagen dat er niet in de Kuip gespeeld wordt. Het publiek dat wel bereid is 50-70 euro voor een kaartje te betalen, bepaald dan waar er gespeeld wordt. uiteindleijk zijn zij het die miljoen per wedstirj dopbrengen waarmee de Knvb alles betaald.

Overigens met masaal gestemd gaat het niet om willekeurige mensen maar om het betalende oranje publiek. Alleen zij krijgen na afloop een enquete toegestuurd. En zij kiezen masaal voor de Arena.

Conclusie, of ga zelf wedstrijden van Oranje bezoeken of hou op met klagen.

27 april 2016 om 21:27

Het is maar net wat je het beste uitkomt als argument. Voetbal is toch ook van de supporters? Dat is in ieder geval wat ik supportersgroepen altijd hoor roepen. Het lijkt me duidelijk dat de voorzieningen (parkeergelegenheid, files, horeca, veiligheid) in Amsterdam/de Arena veel beter geregeld is. Daar kun je moeilijk over doen, maar dat is nou eenmaal ook heel belangrijk. Het gras is uiteraard ook heel belangrijk, maar dat is na een korte slechte periode nu weer dik in orde in de arena. Als het gras in de arena goed is en in de Kuip net wat beter, dan geven de eerder genoemde aspecten de doorslag.
Ik zie heel veel mensen allerlei vreemde theorieën richting de KNVB zoeken over de keuze voor de arena, maar Rotterdam moet z'n zaakjes gewoon beter op orde brengen. Dan worden de wedstrijden echt vanzelf weer eerlijk verdeeld.

27 april 2016 om 12:14

Persoonlijk vind ik niet dat je naar het stadion of het veld moet kijken. Interlands moeten in de hoofdstad plaatsvinden. In dit geval is het de Arena, maar indien de hoofdstad Rotterdam zou zijn, dan zou ik zeggen dat het de Kuip zou moeten zijn. Eigenlijk zou er een los stadion in Amsterdam moeten staan. In dit stadion kunnen dan de Interlands, de Bekerfinale en de Johan Cruijff schaal worden gespeeld. Helaas is dit financieel zo goed als onmogelijk.

27 april 2016 om 14:00

Een soort nederlands wembly dus? Misschien een 2e ring op het olympisch?

27 april 2016 om 15:02

Persoonlijk heb ik het ook liever in de arena. Maar meer omdat ik De Kuip liever niet misbruikt zie worden voor dit soort carnaval toestanden.

Tuurlijk moeten er meer interlands in de kuip worden gespeeld de kuip ademt voetbal en het veld is inderdaad beter dan alle anderen. maar met die gestelde eisen van tegenwoordig is het niet meer te doen. daar is de kuip te oud voor, daarom komt er een nieuwe kuip.

27 april 2016 om 14:32

Vergeet niet dat er door de interlands ook meer druk op het veld komt te staan. Als Feyenoord dan ook nog Europees speelt word zo'n grasmat ook een stuk minder. Vind het dus absoluut niet vreemd dat de Knvb voor een modern stadion kiest.

Ze hebben liever dat Van Oostveen en de andere bobo's een droog jasje houden, dan dat de spelers een goede partij voetbal kunnen spelen. Dat is een afweging die je maakt, die wat mij betreft veel zegt over welke kant je als voetbalbond uit wilt. Vervolgens kan je een symposium organiseren om toch te kunnen achterhalen waarom ons voetbal achteruit gaat, en kan je mooi dat jasje aan van die interland in de arena, die hoefde na afloop namelijk niet naar de stomerij.

27 april 2016 om 12:09

Ik denk dat voetballers ook niet graag in de regen willen spelen op een heel nat veld..

27 april 2016 om 12:33

Ik vind het altijd wel lekker, een beetje regen tijdens het voetbal, wanneer de mannen van de jongens worden gescheiden. Maar de drainage bij Feyenoord is subliem, en dat veld kan een regenbui doorgaans prima verwerken.

27 april 2016 om 12:35

Hoe komt het dan dat ik tijdens het bekerduel veel spelers heb zien uitglijen?

27 april 2016 om 14:37

Omdat voetballers tegenwoordig nopjes onder hun voetbalschoenen hebben van 1cm en dan bij voorkeur maar een stuk of 6. Hierdoor zie je tegenwoordig overal voetballers wegglijden. Voordeel is dan weer dat je wendbaarder bent, maar het ligt doorgaans niet aan het veld.

27 april 2016 om 15:22

Ja, want dat komt door het veld.. Dat komt gewoon door het verkeerde schoeisel dat de spelers dragen. Wanneer het daadwerkelijk aan het veld lag, had elke speler hier last van. Nu was het een aantal, wat inhoudt dat de rest gewoon het juiste materiaal aan had. Voetbal is van oorsprong een buitensport en hoort dus niet in een ufo gespeeld te worden waarbij het dak dicht gaat als de jankerds een druppeltje regen voelen. Dat is dus juist de reden waarom het voetbal verwijfd in zijn geheel: alles en iedereen geeft er aan toe en het wordt indirect nog gestimuleerd ook.

27 april 2016 om 20:39

Hoe ben je dan wendbaarder. Als je snel wil stoppen en van richting wil veranderen lijkt meer noppen me beter.

27 april 2016 om 14:38

Zie niet in waarom het zo'n groot probleem is. Allereerst heb je als Knvb ook rekenschap te houden met andere voetbalbonden. Dan kan je niet met een verouderd stadion aankomen waarvan ze in Rotterdam ook vinden dat het een grote renovering nodig heeft. Bovendien staat de Arena er in Europa en de rest van de wereld beter op en commercieel is het interessanter.

Moeten nu niet gaan doen alsof alleen de Knvb aan de commerciele belangen denkt, want tegenwoordig doet men niet anders meer in de voetballerij. Daarom reizen de absolute topclubs in de zomer af naar de VS, China enzovoort. Alsof spelers en staff daarop zitten te wachten na een zwaar seizoen. Dat is nou eenmaal de huidige voetbalwereld.

27 april 2016 om 21:43

Je kunt lekker denigrerend doen over Van Oostveen en de bobo's. Maar wat ik bij je hoor is een klaagzang van iemand die gewoon niet wil inzien dat Rotterdam en Feyenoord decennia lang heeft verzuimd om te vernieuwen. Het is heel simpel, Rotterdam en de Kuip hebben gewoon een enorme achterstand opgelopen op het gebied van logistiek, comfort, horeca enz. Een andere conclusie is er domweg niet.

Ik hoop wel dat het meer verdeeld wordt over Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven..
Constant naar Amsterdam word ik ook een beetje zat.

27 april 2016 om 09:11

Verdelen okee. Maar iedereen weet: de Kuip kan eigenlijk niet meer.

Wederom een signaal aan het bestuur van Feijenoord om hier wat mee te doen.

27 april 2016 om 09:56

Hou toch op met je 'kan eigenlijk niet meer'... Jij doet net of er een vooroorlogs bouwval staat dat ieder moment kan instorten.

27 april 2016 om 10:06

Als je het afzet tegen de arena wel. De kuip is uiteraard nog streeds ren fantastisch stadion, maar de arena is zo'n beetje het meest moderne stadion in europa. En je kan het belangrijk vinden of niet, maar dat telt nou eenmaal in deze tijd.

27 april 2016 om 10:50

Na 20 jaar zal het niet meer bij de aller modernste horen, zet hem naast de Allianz Arena of Parc Olympique Lyonnais en het oogt alweer wat gedateerd. Ten opzichte van de Kuip zijn de voorzieningen inderdaad beter, al vind ik persoonlijk een sushibar in een stadion lachwekkend, het zijn wel dit soort zaken die het voor de bobo's en de gelegenheidsfans leuk maken.

27 april 2016 om 10:57

Die stadions zijn dan ook weer nieuwer. Een stadion is tegenwoordig niet meer alleen voor het voetbal.

27 april 2016 om 11:14

@ajaxlwd

Kan je mij uitleggen wat het verschil is tussen het moderne Ajax stadion en het gedateerde Feyenoordstadion. Wil je daarbij ook vermelden wat het belang is van het verschil?

Niet omdat ik je niet geloof maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben alleen in De Kuip geweest.

27 april 2016 om 12:34

Aangezien het gros van de mensen gewoon een standaard stoeltje hebben, en wij praten dat de voorzieningen gedateerd zijn voor die 100 mannetjes die luxe willen zitten. 40.000 tov 100 man?
Je hebt eten, drinken, stoeltjes en een toilet, snap niet dat je meer nodig hebt tijdens een wedstrijd dan dat.

27 april 2016 om 13:19

Kan niet meer in de huidige tijdgeest met alle commerciële belangen. Qua sfeer natuurlijk nog een prachtig stadion.

Waarom lukt het toch geen enkele club om dit met elkaar te combineren?

27 april 2016 om 14:40

Hypermodern, maar het ademt concerten en geen voetbal. En dat is waar het toch allemaal om zou moeten draaien. Zeker bij de Koninklijke Nederlandse voetbal vereniging. Maarja, zij verkiezen een theater met grasdecor boven een voetbalstadion.

Wat heeft Engeland het dan makkelijk met een nationaal stadion. Hier kunnen de interlands en alle belangrijke bekerfinales gespeeld worden. Dit is voor de Knvb waarschijnlijk onbetaalbaar maar het zou wel een hele hoop ellende schelen.

27 april 2016 om 09:57

Wij hebben het Olympisch Stadion....

27 april 2016 om 11:19

Dat stadion is nog ouder dan de Kuip en valt helemaal weinig te halen. En dan begin ik nog niet eens over de atletiek baan er omheen waardoor je lekker ver van het veld af zit.

27 april 2016 om 12:14

Ik heb het gevoel Ronzie dat het eigenlijk niet uitmaakt of het Olympisch Stadion hypermodern is met het beste grasmat. Het feit dat het in Amsterdam ligt zal lieden zoals van Hooijdonk sowieso niet tevreden stemmen lol.

Ben het niet vaak met hem eens en ben ajax supporter, maar daar heeft hij wel een punt. Het veld is zeker beter. De faciliteiten eromheen niet helaas. Hopen maar dat Feyenoord dat nieuwe stadion krijgt. Zou super zijn.

Helaas wordt er niet alleen naar het veld gekeken hedendaags. Men kijkt naar het algehele plaatje beste mensen. Stadion, gras, bereikbaarheid, openbaar vervoer, infrastructuur, van hooijdonk praat over sentimenten maar dat is niks meer waard in de huidige samenleving.

27 april 2016 om 09:59

Alsof er 1 supporter minder komt wanneer het in de Kuip is als wanneer het in de Arena is... En bereikbaarheid: in beide gevallen sta je na de wedstrijd een uur in de file om weg te komen bij het stadion. Dus dat maakt geen zak uit.

Ik krijg het gevoel dat alleen van hooijdonk een mening heeft over voetbal in nederland? Zie elke keer zijn naam voorbij komen. Als er een persoon is die ongeloofwaardig overkomt is hij het wel.

27 april 2016 om 10:03

Klopt... Heeft echt helemaal niets gepresteerd in het voetbal...

1995: Schotse beker met Celtic
1996: Topscorer Schotse Premier League (26 goals) met Celtic
1998: Vierde plaats WK met het Nederlands Elftal
2002: Topscorer Eredivisie (24 goals) met Feyenoord
2002: UEFA Cup met Feyenoord
2002: Topscorer UEFA Cup (8 goals) met Feyenoord
2002: Nederlands voetballer van het jaar
2004: Landskampioen Turkije met Fenerbahçe (24 goals)
2005: Landskampioen Turkije met Fenerbahçe (8 goals)

27 april 2016 om 11:31

Tussen een goede oud-voetballer en een goede oud-voetballer met goede uitspraken, kan een wereld van verschil zijn.

Ideaal zou een nationaal stadion zijn voor interlands, beker finales en johan cruijff schaal. Dan hebben dit gejank helemaal niet meer.

27 april 2016 om 10:33

dat zou inderdaad ideaal zijn

27 april 2016 om 12:25

Duitsland, Spanje etc. hebben dat ook niet. Zij hebben gewoon wel meerdere accomodaties die voldoen aan de hoogste Uefa graad. In Nederland is dat alleen de Arena.

Je moet niet vergeten dat er op Wembley veel meer voetbal finales worden gespeeld dan alleen de FA Cup. Zij hebben daar veel meer competities en bekers. En het vrouwenelftal bij ons speelt niet voor niet in Den Haag omdat ze de Arena sowieso niet kunnen vullen. Ook hebben zij bijvoorbeeld NFL wedstrijden.

Gewoon in meerdere stadions. Zowel de kuip, de arena als het philips stadion zouden gebruikt moeten worden voor interlands. Officiele interlands in Amsterdam, vriendschappelijke interlands in Eindhoven en Rotterdam.

27 april 2016 om 14:03

Dat heeft de Knvb ook geprobeerd maar het publiek dat kaartjes voor Oranje koopt geeft de voorkeur aan de Arena. Blijkt elke keer weer uit de enquete cijfers.

27 april 2016 om 18:08

Bedankt voor de informatie Speedy. Ik hou van de arena maar kom zelf uit België dus ik zou het geweldig vinden wanneer er wedstrijden gespeeld worden in Eindhoven.

27 april 2016 om 18:20

Dat begrijp ik maar dan is de capaciteit een stuk kleiner dus worden er veel minder kaarten verkocht. Verschil loopt zo op tot in de miljoenen per wedstrijd. kaarten voor Oranje zijn echt duur tegenwoordig.

Het veld mag dan wel veel beter zijn. Maar de weg er naar toe en daar vandaan is nou niet bepaald ideaal. En daar kijken ze natuurlijk ook naar.

27 april 2016 om 10:31

Trein, tram en bus stopt voor de deur. Bovendien zijn er volgens mij minder files dan bij de Arena

27 april 2016 om 12:28

Obuki86 komt denk ik nooit in de Kuip.

Arena Boulevard heeft de Arena, Ziggo Dome en het Heineken Music Hall. Als de infrastructuur niet goed was geregeld dan had men wel een andere locatie gevonden voor de Ziggo Dome.

Voetbal anno 2016: faciliteiten rondom het veld zijn belangrijker dan het veld zelf.
Ik vind het zonde dat velden niet echt serieus genomen worden. Of het nu gaat om kunstgras, of de velden waar de interlands gespeeld worden.

Ik zie oranje ook veel liever in de Kuip, beter veld en ook meer sfeer. Maar volgens mij is er een keer een enquete gehouden en geven supporters voorkeur aan de Arena, ook omdat het centraler ligt toch?

Daarnaast biedt de Arena meer comfort en dat speelt geloof ik ook mee richting de Uefa.

27 april 2016 om 12:13

Logistiek rond de Arena is ook beter. Supporters willen liever Amsterdam, spelers willen liever Rotterdam. Dan moet je daar een keuze tussen maken, de KNVB vindt de supporters dus belangrijker.

27 april 2016 om 12:33

Klopt Cyprioot in het enquete kwam naar voren dat de Arena verreweg het populairst is en niet omdat het centraler ligt, maar eenvoudigweg omdat men dan ook o.a. een bezoekje kan brengen aan Amsterdam. Ook de buitenlandse voetbalbonden hebben liever de Arena vanwege de vele 4 en 5 sterren hotels en natuurlijk Schiphol.

27 april 2016 om 15:00

Dan zou een nieuwe Kuip dus ook niet meer aan bod komen bij een enquette. Het is overigens een vreemd argument dat sinds 1937 tot 2014 niet bestond zeker? De Kuip staat nog steeds op nr 1 met meest gespeelde Europese finales!
Het gaat echt alleen om de centjes en het 'gevoel van iets tekort te komen' van de Bobo's dat ze elkaar aanpraten en blindelings wordt overgenomen door de massa en iedereen die Feyenoord geen warm hart toedraagt......."het kan echt niet meer".... ook zo'n belachelijke uitspraak. Alsof de 46.000 mensen afgelopen zondag een klotemiddag hebben gehad vanwege die oude Kuip!!!! Ik durf het tegendeel te beweren!

Welk rekenmodel je er op los laat, laat je er op los maar plek 2 blijft plek 2 lijkt mij. Idd is het veld in de kuip beter maar de rest niet.

We moeten in Rotterdam gewoon een nieuw stadion bouwen. Kan me heel goed voorstellen waarom de Knvb nu voor de Arena kiest.

En inderdaad komen er minder magneet, want er passen minder supporters in....

Niet alleen het veld maar ook de sfeer is beter dan in de arena.

Enige wat misschien beter is aan de Arena is dat je droog blijft. Het ademt totaal geen voetbalsfeer, lijkt meer op een theater dan een voetbalstadion, het is gewoonweg lelijk, de akoestiek is slecht, en het veld is slecht. Ik snap daarom ook niet de mensen die zeggen dat de Arena op velen fronten beter is dan de Kuip. Het slaat gewoon nergens op.

27 april 2016 om 12:17

Nee vandaar dat de Arena onlangs nog de EL finale kreeg en elke keer als er geloot wordt voor Europees voetbal de meeste buitenlanders hopen op een tripje naar Amsterdam en de Arena haha.

Je zegt er zelfs nog bij "enige wat M I S S C H I E N beter is aan de Arena is dat je droog blijft" zelfs daar twijfel je nog aan haha. Dat zegt eigenlijk al genoeg over hoe je mening tot stand komt.

27 april 2016 om 12:39

Amsterdam staat in het buitenland om meerdere dingen bekend en niet alleen om voetbal.
Qua voetbal is de Kuip beter, helaas is de knvb iets te commercieel ingesteld door de weinig oud voetballers die daar de leiding hebben.

27 april 2016 om 12:47

Als het qua voetbal in de Kuip beter is waarom scoort Ajax dan zoveel meer in de eigen Arena dan Feyenoord in de Kuip om het nog niet eens te hebben over het grote verschil in prijzen.

27 april 2016 om 14:12

@obiku86

Akoustiek slecht? Waar heb je het over? Al jaren geleden is er een speciaal geluidssysteem geplaatst in de Arena, sindsdien is de akoestiek prima.

De Kuip heeft diverse problemen, met name de catering is een ramp, de tribunes direct aan het veld zijn rampzalig als het regent, weinig toiletten, verkeerschaos rondt het stadion en er ontbraken grote schermen voor de herhalingen (weet niet of die er inmiddels wel zijn).

De enquetes onder de toeschouwers liegen er niet om, de Arena wordt veel beter gewaardeerd.

Mooi dat de Arena het modernste stadion is...maar de spelers hebben in t verleden aangegeven meer steun en sfeer te ondervinden in de Kuip.

27 april 2016 om 14:13

En het betalende publiek geeft precies het tegenovergestelde aan. En die moeten de kaartjes kopen.

Ik vond anders dat er afgelopen weekend toch een hoop mensen uitgleden hoor. Maargoed de kuip is wel fantastisch ivm de sfeer.

27 april 2016 om 11:55

Pierre probeert op een populistische wijze van de beeldvorming te profiteren. Arena heeft ooit het stempel slechte mat gekregen, de kuip het stempel goede mat, en dat haalt hij nu aan, terwijl dat allang niet meer actueel is.

27 april 2016 om 12:42

http://www.ad.nl/ad/nl/5619/feyenoord/article/deta... (2015)

https://www.fr12.nl/nieuws/36437-grasmat-de-kuip-o... (2016)
en Ajax op de 9de plek.
Volgens mij nog best aan de orde

27 april 2016 om 12:52

alexdevidal de Arena werd vorig jaar gewoon gekozen als 2e en won zelfs een aantal jaren geleden.

27 april 2016 om 14:54

De accommodaties in de arena zijn gewoon beter, niet alleen voor de gewone supporters maar ook voor de invaliden. Mijn mening is dat sfeer overschat word in de kuip. Ik zou ook hader juichen als bijna nooit won. Ook zitten ze daar dichter op het veld. Arena gaat binnenkort weer investeren in hun arena. Het word alleen maar beter. De kuip blijft nog steeds het zelfde.

Is het geen idee om alle kwalificatie-wedstrijden te verdelen onder Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Enschede en Groningen? Dan heeft iedereen de kans om Oranje te bezoeken. Ik woon hier in het oosten en het is gewoon niet te doen om doordeweeks naar Amsterdam af te reizen om daarna in de nacht weer thuis te komen. Daarnaast komt deze oplossing de sfeer ook wel te goede. Er zit nu namelijk van die oranjeclowns op de tribune die gaan waven bij een achterstand, dan ben je echt niet goed bij je hoofd.

27 april 2016 om 12:05

Helemaal mee eens....

27 april 2016 om 12:30

Andres13 daar erger ik me al een tijdje aan. Elke Oranje wedstrijd hoor je geen gezang, maar 10, 9, 8.. heel irritant. Dan heb ik nog veel liever de strijkorkesten terug.

Het hoort inderdaad niet in slechts 1 stadion gespeeld te worden. Andere faciliteiten horen echter ook mee te wegen bij interlands. Bijvoorbeeld de capaciteit van het stadion en dergelijke. Het veld in de kuip is inderdaad betere, maar het verschil is niet een 4 versus een 9, dus dat is gewoon populistisch geleuter van Pi-air. Hopelijk komt de Knvb met een goede indeling, waarbij er ook regelmatig buiten Amsterdam gespeeld wordt.

Niet alleen het veld is beter. Maar de sfeer is toch veel beter dan in die sfeerloze betonnen bak. Oranje hoort bij jullie in de Kuip.

27 april 2016 om 11:53

Klassieke denkfout maak je hier. Een bouwwerk creëert geen sfeer, dat doen de mensen die erin zitten. Een bouwwerk creëert hooguit een bepaalde setting en die is bij de arena meer dan in orde met het imponerende, kathedraal achtige dak en hoge tribunes.

27 april 2016 om 12:43

Ben je wel eens in de Kuip geweest Streepan?
Want als je eenmaal in de Arena zit en naar het veld kijkt merk je niets meer die "setting" daar.
In de Kuip zie je een kolkende mensenmassa die je duidelijk in de Arena mist imo.

27 april 2016 om 14:18

Waar heb je het over alexdevidal? Bij wedstrijden van Oranje is de sfeer in de Kuip juist minder. Mensen houden niet van dat Spartaanse met steigertribunes, geen dak, catering waarbij alles op is in de rust, bijna geen pin automaten, weinig toiletten, geen herhalingen op grote video schermen etcetera.

Je verwart wedstrijden van Feyenoord met die van Oranje. Feyenoord fans bezoeken bijna geen wedstrijden van Oranje, daar komt een heel ander publiek op af.

En dan hebben we het nog geeneens over de sponsers van Oranje, De faciliteiten voor sponsers zijn duizend maal beter in de Arena. Waarom denk je dat Feyenoord een nieuw stadion wil hebben? Juist vanwege die sponser facaliteiten.

Makkelijk scoren van pierre. Over het algemeen verschillen de grasmatten niet zo sterk van elkaar. Eens in de zoveel tijd heeft die van de arena weleens een mindere periode en dan is het verschil inderdaad een 4 versus 9, maar gedurende een groot deel van het seizoen is het 7,5 versus 8. Ook qua faciliteiten als parkeren, OV, eten, zitplaatsen is het in de arena beter geregeld. De enige reden die ik me kan bedenken om ook in de kuip te spelen is het feit dat oranje van heel Nederland is, dus dat spreiding wenselijk is.

27 april 2016 om 12:47

verschil is dus wel groot in cijfers, kijk nog maar even hoe het dit seizoen ervoor stond.
Feyenoord plek 1, en Ajax plek 9 (na 26 speelrondes)
Eten, is voor mij een frietje of een broodje kroket genoeg, dus dat maakt geen verschil.
Zitplaatsen, Stoel in de arena, stoel in de kuip, geen verschil
OV, trein, tram en bus staan bij de Kuip alleen de auto infrastructuur is dan beter bij de Arena ivm met Ziggodome enzo.
De Kuip verdient gewoon die wedstrijden, want iedereen weet dat de Kuip het sfeervolste stadion is. (alhoewel een avondje NAC ook leuk is hoor ik van veel mensen)

27 april 2016 om 15:05

Wat voor jou genoeg is hoeft niet voor de rest van Nederland te zijn. Er zijn invaliden, veganisten, buitenlanders, toeristen ik kan uren door gaan.. alles in de arena is gewoon beter. Waarom hebben jullie het altijd over sfeer? Sfeer bij feyenoord is niet te vergelijken met oranje.. dat is een ezel vergelijken met een paard. Natuurlijk is dat mooi daar, natuurlijk zijn jullie trouw. Trouw aan feyenoord niet aan oranje.

Waarom niet door heel het land? Stadions van Groningen, Heerenveen, Psv, Az, Feyenoord..... Oranje is toch van en voor iedereen.

27 april 2016 om 13:00

Wat dacht je van Twente en Vitesse

27 april 2016 om 14:19

Heeft men geprobeerd echter financieeel is het dan stukken minder, Daarnaast hebben het Oranje publiek dat kaarten koopt en de sponsers van oranje een duidelijke voorkeur voor de Arena. En utieindelijk geldt ook hier, wie betaald, die bepaald.

Oranje hoort in De Kuip, niet in die vreselijke arena. Commercie mag niet zwaarder wegen dan sportieve aspecten zoals het veld.

Voetbal is idd in hoofdzaak commercie geworden. In Nederland zijn we altijd wat tegendraads geweest. Vasthouden aan een eigen folosofie heeft Nederland als voetballand op de kaart gezet. Met commercie kunnen we toch niet op tegen de 'grote' voetballanden. Laten we dus het voetbal centraal stellen en op de beste grasmat spelen in het stadion met de beste sfeer, waar Oranje echt het gevoel heeft dat er een 12e man is. DE KUIP! We moeten weer vooruit en niet achteruit met dat drama veld in de Arena.

27 april 2016 om 15:11

Hoe komen jullie erbij dat de Arena een drama veld heeft? Dit jaar vlak na de winter was het veld glad voor een paar wedstrijden maar verder een prima grasmat. Afgelopen jaren was het zelfs een uitstekend veld.

Afgelopen zondag, de Kuip stampvol, lichtmasten aan, af en toe een bui, schitterende grasmat. Bier dat met liters tegelijk door de lucht vliegt bij een doelpunt (is schijnbaar prima te verkrijgen). De mooiste voetbalsfeer die je je maar kunt bedenken! Daarom ook staat de Kuip op de 4e plek van de 10 meest sfeervolle stadions ter wereld in het boek van Sepp Blatter! Daarom ook zijn er in de Kuip, samen met Wembley, de meeste Europese finales gespeeld (9 sinds 1963).
Te weinig pluche, champagne en kaviaar gaat de Kuip nu opbreken. Niets meer en niets minder!

27 april 2016 om 15:32

Amen.

27 april 2016 om 16:32

Ja maar die mensen bezoeken geen wedstrijden van Oranje, dat is wat je zelf ook al aangeeft. Oranje trekt een heel ander publiek.

Als je thuis de beker finale speelt tegen een ploeg die ook al jaren niets gewonnen heeft, dan heb je altijd een geweldige sfeer. Ook al is de wedstrijd niet om aan te gluren, zit de neutrale toeschouwer vertwijfelt te kijken dat er een keeper meedoet die nog niet eens het niveau van een goede amateur heeft. Natuurlijk vliegt alles door de lucht als je dan de winnende scoort, maakt dan niet uit of de keeper blunderd en hem er zelf in werkt.

Maar als Oranje weggetikt wordt door Frankrijk, denk je dat je dan ook zo'n sfeer ziet in de Kuip?

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren