Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Voelden de titel in dat duel uit onze vingers glippen’

Laatste update:

Ajax heeft nog twee overwinningen nodig om zich te mogen kronen tot kampioen van Nederland. De Amsterdammers moeten winnen van FC Twente en De Graafschap om PSV op doelsaldo voor te blijven. Het zal nog niet makkelijk worden, denkt aanvoerder Davy Klaassen.

/

“In principe mag het niet meer fout, maar zo weigeren wij als groep te denken. Iedereen moet zo scherp als een mes zijn. Het wordt nog lastig zat om twee keer te winnen, zeker als we niet volledig gefocust zijn”, schrijft de middenvelder in een column op de clubwebsite van Ajax.

De aanvoerder wil het in ieder geval niet zo spannend maken als tegen FC Utrecht, toen Ajax pas in de laatste minuten van de wedstrijd van 0-2 terugkwam tot 2-2. “Ik geef toe dat ik in die wedstrijd het kampioenschap uit onze vingers voelde glippen.” Klaassen geeft aan dat iedereen gewend is aan de druk. “De meeste jongens komen uit de jeugd van Ajax en die weten wat het is om te moeten winnen. En als je de druk niet aankan, speel je niet in het eerste van Ajax.”

Ajax pakt de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pohh, ik voelde met je mee Davy wat was ik kwaad toen ze 0-2 viel! Wel knap hoe jij wederom opstaat (al speelde je een zaadpot) en even die 1-2 binnenknalt. Je kan bij Klaassen echt spreken van een leider in het elftal.

Overigens is het inderdaad prettig dat Makkelie ons dan een cadeautje geeft en dat we op dat moment de scheids even mee hadden.

26 april 2016 om 13:08

Prettig is nog zacht uitgedrukt, noem het maar gerust een godsgeschenk die Ajax waarschijnlijk een titel en indirect miljoenen oplevert.

26 april 2016 om 13:10

Nee, de alle 34 wedstrijden leveren ze de titel op. Dit maar 1 punt.

26 april 2016 om 13:16

Hou toch op, gelukkig voor Ajax valt dat meevallertje nu, maar eerder in het seizoen heeft het ze net zo vaak niet meegezeten. Dat gezeur nu is echt triest, aan het eind van het seizoen is vrijwel alles gemiddeld en is er een terechte winnaar, Ajax of PSV.

26 april 2016 om 13:17

Idd overdreven.. En PSV heeft als topclub ook mazzeltjes met scheidsrechters, niet meer of minder dan Ajax. Over een seizoen bekeken bedoel ik.

26 april 2016 om 13:20

Onterechte corner tegen Roda vergeten waar de 2-2 uit viel? Je ziet alleen de dingen die je wil zien.

26 april 2016 om 13:24

Beetje onzin dit. Psv heeft ook paar keer scheids mee gehad. Zielig om nu alles op de scheids te gooien. Zo herriner ik me bij psv zwolle toen psv 3 2 voorstond, een penalty werd onthouden in de laatste minuten. Dat was ook schandalig

26 april 2016 om 13:40

Er zit wel een verschil tussen de scheids mee op een cruciaal moment in een cruciale speelronde die de directe uitslag beinvloed. Als een penalty mee als je al 1 - 0 voor staat.

26 april 2016 om 13:47

Nee, daar zit geen verschil tussen. Bovendien had PSV met de niet gegeven penalty tegen PEC en buitenspelgoal(s) uit bij W2 ook 2x beslissende arbitraire fouten in hun voordeel. Stoppen met janken nu en zelf de titel binnenslepen!

26 april 2016 om 13:57

Eens, de overwinning in Eindhoven leverde meer punten op

26 april 2016 om 14:01

Natuurlijk, want die twee punten die je aan het eind cadeau krijgt als Ajax wegen zoveel zwaarder dan die punten die jullie eerder aan het seizoen van de scheids cadeau kregen. Wedstrijd tegen Zwolle al vergeten? Belachelijke strafschop die Bruma mee kreeg al vergeten? Twee onterechte punten aan het begin van het seizoen tellen precies even zwaar als aan het eind van het seizoen.

Beetje kinderachtig van je Panerai.

26 april 2016 om 14:07

Cambuur uit met het kadootje van Blom na 8 minuten?

26 april 2016 om 14:09

Deze man is gewoon nog steeds zuur ervan. Kijk alle samenvattingen van PSV dit jaar terug en je ziet genoeg dingen die jullie extra punten heeft opgeleverd.

26 april 2016 om 14:13

Wedstrijd van Feyenoord word ook weer vergeten door de ajaxcieden anders hadden jullie nu 1 punt minder gehad. Fouten worden door scheidsrechters gemaakt maar een fout van de scheids met een 2 0 voorsprong is minder erg dan een fout bij 0 0 want die zijn cruciaal.

26 april 2016 om 14:14

Ik moet wel lachen om al die Ajacieden die de gratis gekregen penalty bagatelliseren.. De fase van het kampioenschap maakt zo'n gratis penalty natuurlijk bijzonder zwaarwichtig.

Het zal wel niet gebeuren helaas, maar ik ben echt benieuwd hoe de Ajacieden zouden reageren als ze zondag 8 mei uit tegen de Graafschaap 1-0 voor staan en in de 92e minuut een penalty tegen krijgen.. kijken of dat relativeringsvermogen dan nog steeds aanwezig is..

26 april 2016 om 14:20

Dat vermogen is er dan wel maar dan horen we de rest niet meer klagen en dan reageren al die mensen zoals jij ook ineens heel anders.

26 april 2016 om 14:22

Die selectieve verontwaardigheid kent iedereen en natuurlijk heeft een onterechte penalty in de laatste minuut van een van de laatste wedstrijden en directere impact op het kampioenschap dat eentje na 10min in de eerste wedstrijd van het seizoen. Over een heel seizoen vlakken de ongelukkige en gelukkige scheidsrechterlijke beslissingen elkaar wel aardig uit volgens mij en wie na 34 wedstrijd bovenaan staat is doorgaans de terechte kampioen. Als dat Ajax wordt dan heeft PSV het vooral zelf laten liggen tegen Ajax thuis en tegen clubs als ADO en Excelsior en niet omdat Ajax een gelukje heeft tegen Utrecht. Net als Ajax het heeft laten liggen tegen NEC en Utrecht en niet omdat PSV een mazzeltje had tegen Vitesse. Maar het is nu eenmaal makkelijk om te wijzen naar andere omstandigheden dan naar het ‘eigen falen’…. En dat gaat twee kanten op

26 april 2016 om 14:28

@ Whathappen: Bij die laatste zinnen vraag ik me ook af in welke mate het relativeringsvermogen van niet-Ajaciedendan dan aanwezig zal zijn. Of ze dan iets zouden hebben van: ohja het klopt, soms heb je hem mee, soms heb je em tegen, we hebben al die tijd voor niets zitten discusieren. Of dat ze zonder woorden terug te nemen alleen maar blij zullen zijn.

Aan de mensen hierboven:
Utrecht: plus 1
Feyenoord: +1

Roda: -2

al met al quite dus. Had liever gehad dat Roda 3 punten waren geweest en Utrecht en Feyenoord verloren waren, dan hadden we even veel punten en geen gezeik. Voetbal zou stuk mooier zijn met gerechtigheid.

26 april 2016 om 14:42

Na 34 wedstrijden is de kampioen de terechte kampioen

26 april 2016 om 14:46

Die fout bij F'noord uit leverde ons een puntje extra op, zelfde geldt voor die pingel thuis tegen Utrecht. Die 2 extra punten kunnen we wegstrepen tegen de 2 punten die we verloren door die onterechte corner tegen Roda uit in de laatste minuut. En nu kappen met zeuren graag.

26 april 2016 om 14:47

Dit is emotie en geen logica. Het is dat Ajax en PSV nek aan nek gaan waardoor het uitvergroot wordt.
Vanuit de positie waar de scheids stond leek t gewoon een terechte penalty.
Al jullie kinderen die na 6 slow motion beelden vanuit 4 verschillende camera standpunten anders zagen: veel succes op de scheidsrechtercursus

26 april 2016 om 15:17

Tjah, PSV die volgens mij 2 onterechte goals maakte tegen Willem 2. Ajax die een onterechte penalty krijgt tegen Utrecht. Feyenoord die in de eerste aantal wedstrijden penalties als warme broodjes krijgt. Uiteindelijk ben je na 34 wedstrijden gewoon kampioen en niet door 1 onterechte goal of wat dan ook. Natuurlijk wordt het nu 10 keer uitvergroot omdat de beslissingen nu gaan vallen.

Als dit in, pakweg, speelronde 13 was gebeurd dan was het nu niet op deze manier ter sprake gekomen.

26 april 2016 om 15:21

Glanne Stino

Ik denk zelf ook wel dat over een heel seizoen alles redelijk gelijk wordt getrokken hoor, maar dat kan je nooit zeker weten natuurlijk. Je weet namelijk niet wat voor impact een foute beslissing heeft op het momentum van clubs.

Waar het mij om gaat is dat de Ajaciedennu hier op VZ op grote schaal een houding aannemen van "jullie moeten niet zeuren, over een heel seizoen heeft iedereen evenveel geluk/pech en is de nummer 1 terecht kampioen".

Dat is namelijk makkelijk redeneren vanuit de positie dat je in een beslissende fase van het kampioenschap een panalty cadeau krijgt, terwijl de Psv'ers in het kader van het kampioenschap zwaar benadeeld worden en dus vanuit een zeer begrijpelijk gevoel van benadeling klagen over een cadeau gegeven penalty.

Iedereen ervaart alles natuurlijk vanuit zijn eigen perspectief, maar ik vind het een beetje misplaatst om de penalty op deze manier weg te relativeren. Ajacieden klagen ook genoeg over fouten die gemaakt worden tegen Ajax, dat moet je in het vervolg dan ook collectief achterwege laten denk ik zo..

26 april 2016 om 16:41

Meen je dat? Wat als het doelsaldo zometeen gelijk is en PSV dus meer gescoord heeft. Dan kunnen wij als Ajacieden ook weer lekker gaan klagen. Tuurlijk heeft Ajax een punt cadeau gekregen in een cruciale fase, maar de enige invloed die er nu is, is hoe het in de koppies gaat hangen. Fouten heffen elkaar meestal op.

26 april 2016 om 19:10

Hoe kom je erbij dat aan het eind alles gemiddeld is? Dat kun je simpelweg niet zeggen.

Als we Twente pakken, zijn we zo goed als zeker van het kampioenschap! Zal niet te vroeg juichen, maar de hoop is er.

Vind zo'n slot zo veel spannender dan PSV vorig jaar, of Ajax de voorgaande jaren. Dit is zo veel leuker/stressvoller/spannender om te zien!

26 april 2016 om 13:06

Jah, nou als Ajax dan zijnde word ik het liefst met overmacht kampioen, dit vind ik veel te spannend en je mag nu ook geen fouten meer maken anders word je geen kampioen

26 april 2016 om 13:35

Bayern_ajax, sowieso kampioen worden, dat staat voorop, maar voor het kijkplezier is dit leuker natuurlijk.

26 april 2016 om 15:47

De titel is wel mooier als hij behaald wordt op de laatste speeldag in plaats van een maand op voorhand al zeker te zijn van de titel. Als supporter is het vaak afzien , maar als je ploeg uiteindelijk met de schaal in handen staat denk je niet meer terug aan die bijna-hartverzakkingen .

26 april 2016 om 13:08

Ik vond het vroeger ook veel leuker met de traditionele top 3. Eigenlijk wordt je dan gewoon kampioen door de onderlinge wedstrijden te winnen.

26 april 2016 om 13:09

Ik denk eigenlijk dat De Graagschap uit lastiger wordt dan Twente thuis. De Graafschap zit in een goede flow en zeker thuis knokken ze voor elke meter.

26 april 2016 om 13:19

@ Sjakiewolfs, als de Graafschap verliest van AZ dan is het uitgespeeld en kunnen de de na-competitie dan niet meer ontlopen. De trainer van de Graafschap zal dan mensen met lichte klachten of mensen met gele kaarten op zak rust gunnen. Je moet als Ajax zijnde daar gewoon winnen.

26 april 2016 om 13:38

Finalvoetbal veel heb je gelijk maar er zit minstens een week tusse de laatste comp. Wedstrijd en de play offs. Dus ik verwacht gewoon het sterkste opstelling idem met Pec Zwolle.

26 april 2016 om 13:53

Ja maar de gele kaarten blijven een week later nog steeds staan. Als er spelers zijn met 3 of 4 kaarten zou ik die als trainer van de Graafschap niet opstellen. Er valt voor de Graafschap totaal niet te halen vs Ajax.

26 april 2016 om 14:01

maar als ze punt oakken bij az kunnen ze zelfs nog nacompetitie ontlopen

26 april 2016 om 13:21

Als De Graafschap uit bij Az een punt kan halen dan kunnen ze bij een overwinning tegen Ajax gewoon in de eredivisie blijven,dan moeten Willem 2 en Excelsior wel alles verliezen

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik hoop toch echt dat Twente een (deze specifiek) wedstrijd wint. Gun niveau voor PSV ligt toch echt een stuk hoger. Zeker na die belachelijke penalty.

26 april 2016 om 13:14

Als niveau van PSV hoger is, hadden ze wel boven Ajax staan. Degene die aan het eind bovenaan staat is de terechte kampioen. En dat gezeik over die penalty. Ook dat is een gegeven. Aan het einde van een seizoen is het aantal terechte en onterechte penalty's altijd in balans.

26 april 2016 om 13:23

Even goed lezen, hij heeft het over het gun-niveau. Maar verder heb je gelijk, degene met de meeste punten en het beste doelsaldo is de terechte kampioen.

26 april 2016 om 14:18

Is een ajaxcied die leest en schrijft alleen wat die wil zien.

Ik hoop dat ajax kampioen word. Ook al gun ik ze nog geen stuiver. Ik wil namelijk zien hoe de knvb de jc schaal gaat oplossen. Verder is da kans groter dat psv de voorrondes door komt dan ajax, zodat we misschien weer 2 clubs in de cl hebben.

26 april 2016 om 13:15

Wat kunnen Ajax en de Ajacieden er aan doen dat ze een goedkope penalty krijgen dan? Verder staat het je natuurlijk vrij om het te gunnen wie je wil;; ik kan me na dit Europese seizoen goed voorstellen dat de gunfactor voor die club hoger ligt bij neutrale fans.

26 april 2016 om 13:16

Kan niet editten op mijn telefoon, maar met die club bedoel ik natuurlijk PSV. Dacht dat ik ze eerder genoemd had, was geen kinderachtige poging om de naam niet te hoeven schrijven.

26 april 2016 om 13:25

Vandaar dat PSV weinig te zeggen had ik Eindhoven?

26 april 2016 om 13:35

@finalvoetbal, Ajax heeft dit seizoen wéér bewezen dat ze niets te zoeken hebben in Europa, PSV daarentegen wel. En het pakken van punten in Europa is belangrijk.

26 april 2016 om 13:40

Ach Ajax had ook niks te vertellen in eigen huis...

26 april 2016 om 13:55

@ Bootsjungen, Ajax was dit jaar ook flop in Europa en wel vaker in de El.
In de CL hebben ze het nooit slecht gedaan. Zaten altijd in pot 3 en werden ook 3e. PSV zat in pot 1 en dan moet je eigenlijk ook wel doorgaan. Al was het natuurlijk wel een knappe prestatie om Manu achter je te laten.

26 april 2016 om 13:58

@ 040vaart, Ajax had ook niks te vertellen. PSV was gewoon veel beter in Amsterdam. Maar ik roep ook niet dat Ajax een hoger niveau heeft dan Psv. Denk dat de ploegen gelijkwaardig zijn. Alleen is Ajax door de jeugdigheid wat grilliger.

26 april 2016 om 14:51

De jaren daarvoor presteerde Ajax anders vaak beter in Europa dan PSV hoor. Herinner je je de poule met Ludogoretz nog waar PSV werd uitgeschakeld?

Ontzettend opportunistisch om na 1 goed seizoen ineens te roepen dat PSV meer in Europa te zoeken heeft dan Ajax. Volgend seizoen kan het kwartje zo maar de andere kant op vallen.

26 april 2016 om 14:01

Natuurlijk is de gunfactor voor een AZ supporter hoger voor PSV.

Ajax heeft helaas veel supporters van clubs uit de Eredivisie die Ajax als "rivaal" ziet.

Ook het feit dat Ajax 5 titels in 6 jaar kan winnen stemt de meerderheid natuurlijk niet tevreden..

Maar wel steeds kritiek leveren op Ajax.."ze geven niks uit, ze stellen teleur in Europa".. en als ze dan weer op titelkoers zijn.."ik gun het ze niet" lol.

Ik zie enorm veel druk bij bijna alle spelers. Na een prima periode waarin Ajax relatief makkelijk zijn wedstrijden won is het nu harken en sleuren ipv van uit eigen kracht spelen. Zelfs Klaassen heeft hier last van of hij zit er doorheen.

Twente kan vrijuit spelen en dat kan of ruimtes geven of Ajax onder druk zetten. Ik ben nergens zeker van en de spanning zit al weken in mijn lijf. Hoop wel dat hij de laatste 2 wedstrijden gewoon gaat spelen met El Ghazi ipv Shone. Je ziet gewoon dat we mank zijn aan de rechterkant met Schone. Ondanks El Ghazi zijn slechte spel geeft het de rest van het elftal meer mogelijkheden en blijft het spel veel breder.

Paar weken geleden heb ik nog 10 euro ingezet onder andere dat PSV kampioen zou worden, ik had er totaal geen vertrouwen meer in. Maar dat heeft te maken dat PSV toen nog eerste stond en week later moesten ze thuis tegen Ajax spelen, ik had echt gedacht dat we die gingen verliezen.
Nu wij weer eerste staan, maar als je ziet dat het niet alleen bij ons gebeurd, andere ploegen hebben daar ook profijt van gehad. Dus al met al vindt ik dat mensen niet moeten zeuren over die twee onterechte penalties. Ik kan wel even doorgaan maar dat heeft geen zin.

Hoop dat we tegen FC Twente laten zien dat we de kampioenen van NL horen te zijn. Met een volle en sfeervolle Arena 3-0 of 4-0 winnen van Twente en het moet in principe over zijn. Ik verwacht wel dat PSV zo'n 4 of 5 keer scoort tegen Cambuur, daarom moeten wij er ook vol opklappen tegen Twente. Enige speler die ons pijn kan doen is Ziyech, maar dan nog moeten wij gewoon laten zien dat we kampioen moeten worden.!

26 april 2016 om 14:09

Waarom zou Psv veel scoren tegen Cambuur, iets wat Ajax niet lukte?

26 april 2016 om 14:12

Ik neem aan dat je doelt op Cambuur-Ajax maar het is een wedstrijd in Eindhoven. En Ajax-Cambuur werd 5-1 dus waarom zou PSV niet 5x kunnen scoren?

26 april 2016 om 15:48

Misschien doet Frank er slim aan om even wat filmpjes van de 30e landstitel op te zetten. De beslissende wedstrijd tegen Twente. Nu zal deze wedstrijd waarschijnlijk nog niet de beslissende zijn maar misschien maakt het wat los in die Ajacieden. Overtuigend in de Arena de 3 punten pakken tegen Twente om het dan zelf af te kunnen maken tegen De Graafschap.

Ik hoop gewoon dat PSV kampioen gaat worden, niet alleen omdat ik Psv'er ben maar ook omdat ik wil dat Nederland nog op serieus niveau mee moet spelen in de Champions League. En ik zie Ajax dit gewoon niet doen, PSV wel.

26 april 2016 om 14:02

@bootsjungen,

Jij kunt niet voorspellen dat PSV het beter gaat doen dan Ajax in de CL. Volgend jaar staat er meestal weer een gewijzigd elftal. Als Ajax zijn sterkhouders dit jaar kan behouden aangevuld met wat versterkingen dan kan het net zo goed andersom zijn. Daarnaast heb ik PSV de laatste jaren ook niet veel klaar zien spelen in de EL. Als PSV zijn sterkhouders kwijtraakt dan moet het maar net goed aangevuld worden en ingespeeld op tijd.

26 april 2016 om 14:05

Ja laten we vooral vergeten dat Ajax dankzij hun overwinningen in Europa nog steeds gewoon boven PSV staan qua coëfficiënt en dat PSV in de EL ook niet denderend was.

Ajax heeft 2 keer ongelukkig de volgende ronde niet gehaald. Wie zegt dat de 3e niet wel lukt als het op de laatste dag moet aankomen? Wie weet gaat Ajax ook wel profiteren van deze nieuwe potindeling.

26 april 2016 om 14:09

Hebben we die onzin weer.... Ajax en PSV doen beiden niet serieus mee in de CL en zijn hoe hard het ook klinkt opvulling. Als beide Clubs een beetje mazzel hebben met de loting en niet twee topclubs treffen dan maken ze kans op het behalen van de volgende ronde; niet Meer en niet minder. Wat PSV dit jaar heeft gedaan is erg knap en belangrijk voor het Nederlandse voetbal Maar je hebt 0,0 garantie dat ze het beter zouden doen dan Ajax. Dat geldt voor volgend jaar, Maar ook voor dit jaar.

Ajax heeft het in de CL ook naar behoren gedaan en was een aantal keer dichtbij de volgende ronde. Helaas had Ajax altijd te maken met een echte topclub (real/barca) en een Club die daar heel dichtbij zit. Het niet halen van de volgende ronde is dan net zo min falen als het geen falen is dat PSV niet van Atletico wist te winnen.

En volgend jaar? Laten we eerst Maar eens afwachten hoe de selecties eruit gaan zien voordat we daar wat zinnigs over proberen te roepen

Edit
Die eerste zin slaat op het feit dat je dat heel vaak hier leest; niet zozeer specifiek op jou.

26 april 2016 om 15:01

Helemaal eens Dammie, die Psv'ers denken na 1 keer relatief gunstige loting en goed seizoen in de CL ineens dat ze structureel laatste 16 CL kunnen spelen.

Ik heb nieuws voor ze; komend seizoen zit de kampioen van Nederland niet meer in pot 1 voor de loting CL, laten we eens kijken wat PSV klaar speelt tegen 3 echte topploegen als Barcelona, RM etc.

26 april 2016 om 14:55

Ajax presteerde vorige seizoenen vaak genoeg beter in Europa dan Psv. Herinner je je de poule met Ludogoretz nog waar PSV werd uitgeschakeld?

Ik vind het opportunistisch om na 1 goed seizoen ineens te roepen dat PSV meer in Europa te zoeken heeft dan Ajax. Volgend seizoen kan het kwartje zo maar de andere kant op vallen.

Ajax zal heus hebben geleerd van het afgelopen Europese seizoen en zal in de gaten hebben dat je het met jonkies alleen niet redt. Feit is dat Ajax in de competitie bewijst dat het nu al niet minder is dan Psv, waarom zou dat er Europees niet (weer) uitkomen?

26 april 2016 om 17:17

@cyprioot:

Zo he wat een afgunst, 'laten we eens kijken wat PSV klaar speelt tegen 3 echte topploegen als Barcelona, RM etc.'

Dit PSV heeft het Atlético (de nummer 1 van de Spaanse competitie) 210 minuten moeilijk gemaakt, en dan kom jij aan met ploegen zoals Barcelona en Real Madrid? Ploegen die beide in zowel de competitie als de Champions League kansloos onderuit gingen tegen Atlético?

Ik wist dat de druiven zuur waren in Amsterdam, maar zo zuur....

Edit: Ik heb het nog niet eens over de EL, bovendien ontken ik ook helemaal niet dat PSV in de voorgaande jaren ook méér inzet had moeten tonen in de EL.

26 april 2016 om 17:50

Waarom zou ik afgunst hebben? In de psychologie noemen ze dat reflectie, jullie staan namelijk zelf bekend om je afgunst en je gezeur op alles 'boven de grote rivieren'. Speak for yourself zou ik zeggen als je het over afgunst hebt

Ik heb het over in een poule terecht komen (!), zoals Ajax diverse keren heeft gehad, met 3 tegenstanders van het kaliber Barca, RM etc. Dan lukt het PSV ook niet om bij de 1e twee te komen.

Erg knap wat PSV presteerde tegen AM, maar over 6 wedstrijden komt het surplus aan klasse van zo een ploeg boven drijven en leg je het normaal gesproken tegen ze af.

Feit is dat het erg opportunistisch is om 1 seizoen eruit te lichten en op basis daarvan stellig te beweren dat PSV het beter zal doen dan Ajax.

Dat beweerde ik ook niet toen Ajax zich over 2 wedstrijden de sterkste toonde tegen Man City, op dat moment kampioen van Engeland en PSV maakte zichzelf belachelijk in Europa. Zo opportunistisch ben ik niet. Maar jij blijkbaar wel ...

26 april 2016 om 15:06

Doorgaan in een poule met de nummer 5 van Engeland, de nummer 10 van Duitsland en de nummer 2 van Rusland, knap hoor knul. En met alle geluk van de wereld door voor je eigen doel te gaan hangen nog bijna per ongeluk stunten tegen Atletico Madrid. Dat laatste lijkt nog enigszins knap. Maar goed, wanneer de Graafschap zich ingraaft tegen PSV heeft PSV het ook moeilijk met de Graafschap. Dat bleek voor grootmacht Atletico ook ten opzichte van Psv.

Blijkbaar kan een selectief geheugen de magere prestaties en schamele punten voor coëfficientenlijst van PSV in de afgelopen drie jaren verdringen.

26 april 2016 om 16:05

Het team van Ajax eindigt, mocht Ajax kampioen worden, niet voor niets boven PSV. Het beste team gaat dan dus de Champions League sowieso in. Wat de selectie betreft, gewoon gelijkwaardig. Zeker nu Milik en Younes in aanvallend opzicht steeds vaker beslissend zijn. Mocht Ajax er dan ook nog in slagen om een paar gerichte aankopen te doen, dan staat er voor Nederlandse begrippen een uitmuntend team.

het mooie is dat PSV het de afgelopen jaren ook dramatisch gedaan heeft in de Europa League....

Ik zie Ajax wel met 4-0 winnen van FC Twente. PSV wint dan ook zoiets of 5/6-0. Dan is het alsnog gespeeld want een +4 zie ik ze niet meer goedmaken de laatste speeldag. Dus wint Ajax met 4-0 van FC Twente dan zijn ze bij een overwinning bij De Graafschap zeker kampioen.

26 april 2016 om 15:26

ik denk dat beide uitslagen te hoog zijn ingeschat...twente kan soms verrassend uit de hoek komen en Ajax zit niet echt in een lekkere flow (de druk?) en Cambuur zal fel in de duels zijn omdat ze moeten winnen voor lijfsbehoud..ik verwacht gelijkwaardige uitslagen waardoor het verschil in deze wedstrijd nog niet gemaakt gaat worden...blijft spannend!

Word gewoon gemeen spannend komende speelrondes. Ik ga nog geen kampioenschap uitdelen aan Ajax nog PSV en kijk per wedstrijd hoe het ervoor staat...in de komende 2 rondes kan alles omgegooid worden!

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren