Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Coolsingel stond gewoon bomvol: 'Wat als deze club ooit de titel verovert?'

Laatste update:

Feyenoord werd op maandagochtend gehuldigd, op een normale school- en werkdag, en ook het weer zat niet mee. Toch stond de Coolsingel bomvol bij het feestje dat bij het winnen van de KNVB Beker hoort. Ongeveer 40.000 supporters waren op de huldiging afgekomen.

/

Karim El Ahmadi had zijn ogen uitgekeken: “Je kent de beelden uit het verleden, maar als je daar zelf op dat bordes staat, zie je pas echt hoeveel mensen dat zijn. Het was heel slecht weer, het ging om de beker. Wat als deze club ooit de titel verovert?", zo sprak de middenvelder van Feyenoord zich uit in het Algemeen Dagblad.

De huldiging in de binnenstad is zonder ongeregeldheden verlopen; de ME hoefde slechts een keer in actie te komen en dat was vanwege een aantal supporters van FC Utrecht. Voor Feyenoord betekende de KNVB Beker de eerste prijs in acht jaar tijd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldige reclame voor Feyenoord gezien, zowel rond de finale als de huldiging. Hopelijk kunnen we deze lijn doortrekken en een Europese campagne neerzetten zonder grote ongeregeldheden. Want we weten allemaal hoe diep deze club bij ons zit, maar een kleine groep geeft daar helaas niet altijd op de juiste manier uiting aan.

26 april 2016 om 10:59

uhm er zijn ruim 100 mensen aangehouden? verder heb ik genoeg voorbeelden gezien van jongeren die zonder aanwezige zon met zonnebrillen opliepen en overall in publiek stonden te pissen en tropische scheldwoorden riepen..

26 april 2016 om 11:04

De meeste arrestanten waren Utrechtsupporters. Die werden opgepakt na ongeregeldheden op de Colosseumweg nadat zij de politie bekogelden.
De huldiging is zonder problemen verlopen. De enige keer dat de ME daar in actie kwam, was toen wederom Utrechtsupporters onrust stookten.
Ook in het stadion werd duidelijk wie er het meeste zin hadden in een potje rellen. Onze keeper werd ongeveer 4 keer bekogeld met vuurwerk.

26 april 2016 om 11:31

Inderdaad, daarom krijgt Feyenoord ook complimenten van Aboutaleb over het rustige verloop van de bekerfinale en huldiging. Waar er door Feyenoord-supporters weinig tot geen werden veroorzaakt.

Verder, stel je hebt 100 aanhoudingen. Hiermee doel je denk ik op de bekerfinale + huldiging. Dan kan je uitgaan van 50.000 man bij het stadion, duizenden in de stad en tienduizenden op de huldiging. Wat is 100 op zeg maar 90.000 man?

26 april 2016 om 11:37

Ik snap wat je bedoeld, maar bij Koningendag zijn er miljoenen mensen aan het feesten en heb je minder aanhoudingen. Als je het zo vergelijkt is het dus juist wel weer heel veel.

26 april 2016 om 11:39

tja ik neem als uitgangspunt dat die 100 er al veel te veel zijn, omdat zeker 80% van strafbaar gedrag niet wordt aangepakt. als je ziet wat er hier in de buurt van stadion allemaal niet opgeblazen is aan prullenbakken, spiegels van auto's af e.d.
tussen die 100 opgepakte zit waarschijnlijk geen 1 dader daarvan.
zo lang er geen media aandacht voor is lijkt het mee te vallen, maar er zijn zat omwonenenden het helemaal beu, maar ga maar eens naar dat sort gasten om er iets van te zeggen...dan kun je maar beter goede zorgverzekering hebben helaas.

26 april 2016 om 11:42

Dat bekogelen met vuurwerk sloeg natuurlijk nergens op, dat is gekkenwerk

Maar ik heb gelezen dat van de 64 arrestaties er 7 van Utrecht waren

26 april 2016 om 11:43

Of er bij koningsdag minder aanhoudingen zijn weet ik niet, maar daar is de situatie ook wel heel anders. Iedereen komt er om te feesten, niet voor een wedstrijd waarbij het nog maar afwachten is of het feesten of huilen wordt. Koningsdag doe je in een kleiner groepje, dan wanneer je twee grote supportersgroepen hebt, er zijn veel vrouwen bij, maar ook nog kinderen. Daarnaast wil de politie bij voetbalwedstrijden de orde bewaren, waar het bij koningsdag een soort georganiseerde chaos is, er wordt wat gecontroleerd bij het station, maar daarna laten ze de feestvierders vrij. Ach, er zijn nog wel wat verschillen, voetbalwedstrijden trekt een risicogroep aan, koningsdag veel minder. Voor een voetbalwedstrijd is dit niet veel volgens mij, ik weet niet hoe het vorig jaar en het jaar ervoor was, maar ik vond het nu meevallen.

26 april 2016 om 11:53

Je moet maar eens uitzoeken hoeveel aanhoudingen er worden gedaan op Koningsdag. Zijn er nog redelijk wat. Plus dat het natuurlijk ook wel wat ander publiek is.

26 april 2016 om 12:49

Alleen ik heb op Koningsdag niet een groep jongeren horen zingen Hamas .....
Er blijven altijd randdebielen tussen zitten.

Verder is het volgens mij prima verlopen en hebben ze in Rotterdam hun feestje gehad precies waar je het wilt hebben.

26 april 2016 om 12:54

wat moet een utrechter op de coolsingel?toch even geniete mss....

26 april 2016 om 15:15

Op een gemiddeld koningsdag festival als kingsland worden al 50 mensen aangehouden...

Is ook wel uniek. Een echte volksclub. Ken geen enkele andere club in de eredivisie waar hetzelfde was gebeurd onder dezelfde omstandigheden of prijs of verleden.

26 april 2016 om 11:09

Uniek? Nergens hetzelfde gebeurd als in Rotterdam? Leg je verhaal even uit. Het komt nu over alsof er nergens anders zo gefeest wordt als bij Feyenoord.

26 april 2016 om 11:18

Uit deze reactie blijkt wel dat je niet veel huldigingen hebt gezien. Bij de kampioenshuldigingen van Ajax en Psv was de sfeer zeker niet minder.

26 april 2016 om 11:21

Dat is zijn punt. Dit is een bekerhuldiging op een maandagochtend in de stromende regen. En dan een sfeer die bijna gelijk is aan een kampioensfeest ergens anders.
Als Feyenoord ooit nog kampioen wordt, staan er 250.000 man op de Coolsingel. En dan vrees ik voor mijn huis

26 april 2016 om 11:24

Dan vergeet je natuurlijk dat de huldigingen van PSV en Ajax op zondagavond waren en dan is de sfeer altijd een stuk beter dan op een maandagmorgen. Reken de weersomstandigheden (koud en nat) erbij en het feit dat er op een huldiging van een kampioenschap natuurlijk meer mensen afkomen dan op een huldiging van een Knvb beker. Binnen Feyenoord was deze opkomst ook niet eens verwacht, omdat een groot gedeelte van de supporters gewoon moet werken of naar school moet indien ze jonger zijn. Dat is natuurlijk wel iets anders dan op een vrije zondagavond.

26 april 2016 om 11:52

het was indruk wekkend,begrijp me niet verkeerd maar je weet ook dat het vakantie is he?

26 april 2016 om 12:01

Niet overal, scholen bepalen dat zelf.

26 april 2016 om 16:03

Naar school ?? Tis dan ook vakantie he.

26 april 2016 om 16:29

Ik studeer in Rotterdam en moet deze week gewoon naar school hoor...

26 april 2016 om 17:53

Bij twente stond er op de dag van huldiging ook tienduizenden mensen in de stromende regen.
Niks unieks aan dus. Dat fegenoord een trouw en massaal aanwezig publiek heeft is bekend, maar velen doen alsof ze er het monoply op hebben.

26 april 2016 om 11:24

Als Utrecht had gewonnen was precies hetzelfde gebeurd....

26 april 2016 om 11:24

In Zwolle in 2014 waren er ook tussen de 35.000 en 40.000 en ook dit was op een maandag erna.. vind het persoonlijk nog wel meevallen voor een grote club als Feyenoord..

26 april 2016 om 11:45

Inderdaad uniek op zo'n maandagochtend. Geweldige club. Bij Groningen waren ook 40.000 bij de huldiging, maar dat is dan ook wel heel uniek voor n kleinere club. Ik gun Feyenoord echt snel n kampioenschap. Dat is ook gewoon mooi voor de NL top

Tja, over het Legioen kunnen onze grappige vrienden niets meer zeggen. Dus dan maar een paar zure opmerking over de laatste landstitel. Met vriendelijke groet een supporter van de NL club die de enige Europese prijs dit millennium won.

26 april 2016 om 11:03

ach als neutrale supporter vind ik de recente prestaties van PSV stuk knapper in al dat miljoenengeweld in de landen om ons heen...

26 april 2016 om 11:05

Zo neutraal ben je niet. En ik ben het niet met je oneens. Maar ze hebben geen prijs gepakt.

26 april 2016 om 11:08

ben niet voor NL club...laat ik het dan zo zeggen ;-)

26 april 2016 om 11:08

neu·traal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
tussen de partijen in staand; onpartijdig
vb. een neutraal land, niet in een oorlog betrokken

Dacht ik haal even de van Dale erbij. Aangezien je wat moeite hebt met het woord neutraal. Iemand die in elk topic Feyenoord loopt af te kraken kan ik moeilijk neutraal noemen, want ook in Rotterdam doen ze ook wel eens wat goed

26 april 2016 om 11:11

maar dat maakt je alles behalve neutraal, of ben je altijd zo'n zuurpruim ook als er iets leuks gebeurt?

26 april 2016 om 11:32

Vind Feyenoord an sich juist leuke club en kwa sfeer kan er niks tegen de Kuip op NL. het is alleen jammer dat groot deel van de supporter het verpesten. Ik woon overigens in Rotterdam vlakbij de Kuip dus mag me om de week er aan ergeren...

26 april 2016 om 11:39

een groot deel, 100 man op 90.000 bezoekers, waarvan het merendeel van de aanhoudingen Utrechtfans betrof. Dat het Legioen er niet altijd even florissant opstaat ben ik met je eens, maar als je zelfs na deze finale nog wat te zeuren hebt, dan ben je gewoon vooringenomen en alles behalve neutraal.

26 april 2016 om 11:40

nee ik zie de troep/schade die aangericht wordt hier in mijn woonwijk vlakbij kuip...
of je moet opgeblazen prullenbakken, afgeslagen spiegels, pissen over klinken van winkels e.d. normaal vinden?

26 april 2016 om 11:47

Nee dat is niet normaal, maar dat heb je in elk centrum op vrijdag- en zaterdagavond vanaf 50.000 inwoners. Als je hier een maatschappelijke discussie over de verloedering wilt starten prima, spreek vooral je afschuw uit. Maar als het gaat over supportersmisdragingen moet je die vergelijken met het gedrag van jongeren bij andere clubs of bij andere gelegenheden, zoals uitgaan. Dan was dit een rustige middag en avond. Als je het vergelijkt met de EO jongerendag of de huishoudbeurs, ja dan ben je misschien erg ontdaan.

26 april 2016 om 11:06

Denk dat dat ook de kracht voor volgend jaar moet zijn. Feyenoord heeft minder druk om kampioen te worden, waardoor ze volgend jaar wel eens flink wat Europese punten kunnen gaan pakken. Ik hoop het iig

26 april 2016 om 11:11

Dat legioen dat het op de tribune aflegde tegen Utrecht?..

Na de 1-1 verbaasde het mij hoe stil de Feyenoordfans waren.. Eigenlijk tot aan de 2-1. Een bekerfinale in eigenhuis.. Dan mag je het ook op de tribune niet afleggen. Doet niets af aan de geweldige sfeer die er aan Utrecht's zijde was. Maar ik had toch meer verwacht van het 'legioen'. Maar dat heb ik vaker gezien dit seizoen.
Trouw zijn ze wel, dat moet je ze nageven. Maar zo trouw als ze zijn, zo stil zijn ze de laatste tijd ook als het ff tegen zit. Zonde. Vooral voor een bekerfinale als neutrale supporter (neutraal in de zin van, gun ze allebei eigenlijk niets aangezien die twee clubs het ons ook niet zouden gunnen haha, penalty serie van 1 miljoen strafschoppen leek mij wel wat.)

26 april 2016 om 11:15

@pro2312
Er speelt nogal wat binnen het Legioen. Niet alle hoofden staan dezelfde kant op zeg maar. Daarnaast hebben supporters van de harde kern lang niet allemaal ene kaartje kunnen krijgen. De sfeermakers waren er dus niet in grote getale.
Overigens was het Utrecht publiek niet echt om over naar huis te schrijven. Ja, ze waren fanatiek en dat was mooi. Maar dat vuurwerk op het veld was echt dieptriest. Ik hoop dat er een dikke boete komt.

26 april 2016 om 11:19

De microfoons in De Kuip staan al een aantal jaar aan de kant van de Willem van Hanegemtribune. Aan de kant van de gele zijde (waar in de thuiswedstrijden de fanatiekere supporters zitten en bij deze bekerfinale alle Feyenoordsupporters) staan geen microfoons om het geluid te dempen. Dat is ook de reden waarom er in thuiswedstrijden van Feyenoord best wel vaak het uitpubliek te horen is (microfoons staan namelijk aan die kant).

Dat heeft dus niets te maken met het afleggen tegen de Utrechtsupporters, want volgens mij waren de supporters zeker gewoon gelijkwaardig aan elkaar en was de sfeer fantastisch.

26 april 2016 om 11:37

Onzin, Fox heeft per dit seizoen juist microfoons toegevoegd in alle stadions om de sfeer in de huiskamer ten goede te doen, hierbij worden de microfoons evenredig verdeeld.

De geluidsman regelt wel live de afstemmingen, dus als er ergens een haatzaaiend spreekkoor is (en daarmee wil ik niet zeggen dat dit in de bekerfinale het geval was, heb niets gehoord) dan wordt die hoek wat zachter gezet. Zo wordt ook het geluid van een zingend vak geoptimaliseerd. Als dan vooral Utrecht zingt, dan lijkt het nogal snel dat ze bij Feyenoord niet zingen. Dat zal in de praktijk misschien wel meevallen, maar de verhouding die je op tv hoort klopt wel met de werkelijkheid, en dat ligt niet aan het aantal of positie van microfoons.

26 april 2016 om 12:02

Als je in de Kuip zit, zie je heel wat anders.

26 april 2016 om 12:12

Ik vind het verhaal van vedetterut weinig geloofwaardig.

26 april 2016 om 12:39

Dat mag, als ik het vanaf de andere kant zou lezen zou ik het ook ongeloofwaardig vinden

26 april 2016 om 14:48

Ik snap niet waar dit vandaan komt ? De feyenoord maakte meer en vaker geluid dan de Utrecht aanhang die 1 a 2 nummers hebben die ze mischien om de 10 minute herhalen en dat is het ..ik lees overal andere verhalen maar als je als neutrale supporter aanwezig was op de lange zeide kwam de sfeer toch vooral van de feyenoord aanhang ..

26 april 2016 om 19:28

Feye88, ik zat er en mij verbaasde het heel erg dat de Feyenoord aanhang zo stil was en bijna geen sfeer maakte. Ja na de 2-1 rond de 75 a 80 min. werd er pas echt gezongen. Geen reden dat er een paar van jullie zangkoor geen kaartjes hadden.

Wij hebben de gehele wedstrijd gezongen en sfeer gemaakt. Zo hoort dat. Was ook de vreugde om weer in de finale te staan en baal nog van het verlies. Was niet nodig na de 1-1.

Vuurwerk werd door ons ook niet geaccepteerd. Stelletje gekken, massaal werd gezongen 'laat je club maar in de steek'. En die gasten zijn ook hard aangepakt door de supporters.

Wie op rellen uit waren dat waren de ME-ers. Stelletje eencelligen waren kampioenschap boos kijken aan het doen. Stelletje mafkezen een jochie van 12 jaar met een knuppel zien slaan. Niet normaal. Beetje de boel opjutten met paarden en busjes door 17000 man laten gaan. Was geen doorkomen aan en dan het vreemd vinden dat er onenigheid ontstaat. Belachelijk en dat met vrouwen en kinderen in de buurt. Stoere mannen hoor, maar ja het ligt altijd aan de supporters dat het uit de hand loopt, pfff.

26 april 2016 om 20:50

Wel mooi dat mensen het allemaal anders ervaren. Feyenoord was zo stil als wat. Ik kom uit Utrecht, een hoop vrienden van mij die naar de kuip waren. Die bevestigde het allemaal al via whatsapp.

Daarbij mag jij van mij nu even opsommen hoeveel liedjes Feyenoord er vanaf de tribune heeft. Want ik kan me er misschien maar 3 bedenken. Liedjes tegen Ajax niet mee tellen..

26 april 2016 om 11:35

Was een prima prestatie van Feyenoord hoor, maar dat is echt al tig jaar geleden. De nieuwe generatie Feyenoord supporters (tot 16 jaar) heeft ze nog nooit de titel zien pakken.
Terwijl dat dit ondanks het budget echt wel mogelijk was. Denk dat AZ dat in Nederland wel heeft bewezen.

26 april 2016 om 11:50

Ach, dat geldt toch ook voor de nieuwe generatie ajacieden, die hebben Ajax nooit een Europese prijs zien pakken. Maar ik hoor ze vooral over de periode dat Feyenoord geen titel heeft gewonnen.

26 april 2016 om 12:18

@ Baardgrasmus, Ajax is de laatste club en de enige club die de CL (niet de Europacup) heeft gewonnen. Dat is DE hoofdprijs van Europa en je bent echt de beste. De EL winnen is leuk en voor NL clubs het hoogst haalbare, maar je hoort dan nog steeds niet bij de beste van Europa. Een Sevilla won de EL, maar kan in de CL geen potten breken. Dat zegt voldoende.

Maar het behalen van Europese titels is voor Nederlandse clubs tegenwoordig een Utopie. Dat wordt ook bij geen enkele NL clubs als doelstelling gezien.
Het behalen de schaal mag je toch wel minimaal 1x in de 10 jaar verwachten van Feyenoord? Of ben ik te kritisch en leg ik (net zoals Willem v Hanegem) de lat te hoog?

26 april 2016 om 13:23

Ik weet niet wat je moet en mag verwachten, dat moet jij voor jezelf maar uitmaken. Als je club bijna failliet gaat dan heb je niet zo veel te wensen. Die titel kan zo maar gebeuren hoor, we hebben afgelopen jaren genoeg jaren meegemaakt waar de topclubs zeer ondermaats presteerden, als je dan een beetje stabiel bent pak je die titel. Dat kan volgend jaar ook zo maar gebeuren, kijk eens naar het verschil in punten tussen Ajax/psv nu en Ajax vorig jaar.

Toen Ajax de CL won was dat 7 jaar na die van Psv, toen we nog in de illusie leefden dat die prijs tot de mogelijkheden behoorde. Overigens sla ik zelf de Europa Cup hoger aan dan de CL, daar was het over met een misstap, terwijl de CL zo is vormgegeven dat je zelfs na drie complete off-days nog kan doorstoten naar de volgende ronde. Wellicht is het voor ons Nederlandse clubs er daarmee nog moeilijker op geworden, maar mid jaren 90 hoorden onze clubs nog tot de top en was die beschermde opzet niet in ons nadeel.

Die Uefa Cup (aangezien je het onderscheid tussen CL en EL maakt ) was met de kennis van nu een wereldse prestatie, alleen AZ en PSV zijn nog in de buurt gekomen met die halve finale, waarvan die van PSV zelfs in de CL was. Inmiddels acht ik de kans nog klein nog een Europese prijs mee te maken voor een Nederlandse club, de laatste zal wel Feyenoord blijven (en de eerste ook, maar dat terzijde).

Dus waar de lat ligt, ik weet het niet, ik stel mijn club niet echt doelstellingen. Ik sta niet gek te kijken als ze volgend jaar kampioen worden, maar raak ook niet in de war als ze vijfde worden. Alles behoort tot de mogelijkheden bij Feyenoord, al verwacht ik wel dat we in rustiger vaarwater zijn gekomen en daarmee beter beleid kunnen voeren dan vijf jaar terug.

26 april 2016 om 14:55

Feyenoord is niet al 17 jaar failliet hoor. Dat is pas na de periode van Gullit gekomen dat het Financieel minder ging.
Overmars krijgt echter de kritiek te weinig uit te geven. Maar heeft wel ''goedkope'' krachten zoals Younes, Dijks & Milik gehaald De rest komt voornamelijk uit de eigen jeugd. Dit had Feyenoord met de ''beste'' jeugd toch ook moeten kunnen doen?

De CL is echt wel veel lastiger om te winnen dan de Europacup. Daar twijfelt geen enkele journalist of profvoetballer aan. Je hebt nu meer en sterkere concurrenten. Destijds had je de kampioen van een land. Bijvoorbeeld een Real Madrid en een Chelsea. Nu heb je dan een Real Madrid, Barca, Atl. Madrid, Chelsea, Man.city, Arsenal en Manu. Nou ik zou het wel weten.

Je laatste alinea zegt eigenlijk voldoende over Feyenoord en/of de meeste supporters van Feyenoord. Bij PSV of Ajax zul je geen enkele supporter vinden die niet minimaal voor het kampioenschap gaan en dat als doelstelling hebben.

26 april 2016 om 16:48

Nou, je moet, om de Europa Cup te winnen, sowieso al kampioen worden van je eigen land. Dat maakt het voor Spaanse, Duitse en Engelse teams al vier keer moeilijker, en voor Italiaanse teams al drie keer moeilijker. De CL kan je de laatste acht zo al invullen, misschien heb je twee teams fout, dan heb je het slecht gedaan. Het is een beschermde competitie bedoeld om zo veel mogelijk geld binnen te halen, wat dat betreft vond ik de Europa Cup mooier, je kon geen wedstrijd verslappen of je lag eruit.

Mijn laatste alinea zegt niets over Feyenoordfans, ik ben niet de spreekbuis of de gemiddelde fan. Ik vind het een beetje idioot om doelstellingen te stellen, alsof ik eisen heb te stellen. En als ik eerlijk ben vind ik de fans van Ajax en PSV die dit soort doelstellingen stellen dan lijden aan grootsheidswaan. Je zit toch voor je plezier op de tribune? De directie heeft jou toch niet gevraagd? Dus als het je niet zint blijf je lekker weg (en gezien de tribunes in de arena in slechte tijden, denk ik er niet alleen zo over). Wat nou eisen stellen? Wat nou doelstellingen stellen? En als de doelstellingen niet worden behaald, ga je dan heel boos stampen? Je adem inhouden of met witte zakdoekjes wapperen? Of breek je desnoods de tent af? Doe toch niet zo gek, je zit op de tribune als klapvee, en als je een mooi liedje zingt is het helemaal mooi meegenomen, maar je presenteert je als een grootaandeelhouder die even de bezem er doorhaalt als het je niet zint. Met je kaartje koop je een stoeltje om op te zitten, en in jouw geval een dak boven je hoofd, maar doelstellingen is iets voor de directie en de technische staf, maak jezelf geen illusies.

26 april 2016 om 18:38

Juist omdat je niet alleen vs de kampioen van Spanje moet, maar wellicht ook tegen hun Nr2 en 3 juist daarom is het moeilijk. De top 3 van Spanje is misschien wel het sterkste van heel Europa. Je hebt doordat je met meer clubs speelt ook 1 extra ronde waardoor een verrassing nog moeilijker is.
Het is ook niet voor niks dat je bij Ek's wel verrassingen ziet (griekenland & Denemarken) en bij Wk's niet. Daar winnen altijd grote landen.

Nou jij bent natuurlijk niet de enige Feyenoord waarvan ik zijn mening heb gehoord. Maar ook in mijn vriendenkring zie je een bepaalde berusting.
In het begin van het seizoen zeiden ze nog dat de hele verdedigende linie van Feyenoord beter was, de aanval met Elia en Kuijt was sterker. En Vilhena en El Hamdi waren ook beter dan die van Ajax. Na die enorme dip kwamen ze daar allemaal op terug en heb je weer de berusting van ja we kunnen 1e worden maar ook 5e.

Die doelstelling bij een fan zit natuurlijk in je en verder zal je daar weinig mee doen. Maar de PSV en Ajax fans zijn pas tevreden als ze kampioen worden. Dat is gewoon een doel die je met je club wilt behalen. Wij als fan/supporter zullen verder niets doen als het niet lukt, maar zijn er wel kapot van als het niet lukt. En zal echt nooit die berusting krijgen die er nu o.a jou heerst..
Maar zoals Willem v Hanegem zelf dit jaar heeft aangegeven. Een kinderhand is al erg snel gevuld en de lat wordt tegenwoordig erg laag gelegd.

De komende 5 tot 6 jaar verwacht ik helaas nog geen kampioenschap. Sterker, ik denk dat we zelfs de eerste paar jaar na het nieuwe stadion nog niet direct écht mee zullen strijden om het kampioenschap. Feyenoord moet vooral niet teveel verwachten op korte termijn, maar op deze manier doorgaan en gestaag teruggroeien naar het oude niveau, zodat er structureel met Ajax en PSV meegestreden kan worden.

Gewoon steeds langer (gedurende het seizoen) in de titelstrijd meedoen en dan na het nieuwe stadion en overeenkomsting nieuwe financiële structuur echt realistisch meedoen om de titel. Roep ik al jaren, daarom baalde ik er ook van dat er niet direct is gekozen voor een nieuw stadion, maar voor vernieuwbouw. Kost Feyenoord weer een paar jaar..

Een beetje relativeren kan geen kwaad. Het is immers schoolvakantietijd. Dat zorgde gewoon voor heel veel extra publiek op de Coolsingel. In ieder geval positief dat de feestende aanhang van Feyenoord deze keer eens niet zorgde voor ernstige misdragingen. Niet in het stadion en ook niet op de Coolsingel.

26 april 2016 om 11:06

Het is hier volgende week pas vakantie volgens mij.

26 april 2016 om 11:15

De officiële meivakantie in heel Nederland is inderdaad pas van 30 april tot en met 8 mei, maar de scholen mogen zelf beslissen of ze er nog een week extra aan vastplakken.

26 april 2016 om 11:27

@vedetterut, en dat hebben inderdaad heel veel scholen maar al te graag gedaan. Ik was toevallig gisteren rond 12:30 uur in de Markthal in Rotterdam. Die extra toeloop kreeg van in het rood en wit gestoken vaders en moeders met schoolgaande kinderen. Welke na het bezoek aan de Coolsingel nog even Rotterdam in gingen. Heel gemoedelijk en gezellig allemaal.

Ik reed er langs met de tram en kon mijn ogen niet geloven, zoveel mensen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het er uit gaat zien als Feyenoord eindelijk eens kampioen wordt. Ik denk dat de stad Rotterdam dan voor de tweede keer in honderd jaar tijd opnieuw gebouwd moet worden.

26 april 2016 om 11:13

Hoe vaker je het word hoe minder man er komen. Volgens mij waren er vorig jaar bij PSV rond de 100.000. Denk echt als Feyenoord kampioen word dan er misschien wel rond de 150k zijn.

Overig bij ons is het mei vakantie maar is dit niet overal ?

26 april 2016 om 16:10

150 duizend man op de Coolsingel, Hofplein en Lijnbaan. Dat gaat zeker fout. In zo'n situatie moeten de veiligheidsdiensten een hele goede voorbereiding hebben. Denk dat die het niet heel erg vinden dat Feyenoord nooit kampioen wordt.

Was idd genoeg volk. Echter zie ik ze binnen afzienbare tijd geen kampioen worden helaas. Moet trouwens wel zeggen Zwolle had 2 jaar geleden ook ruim over de 35.000 mensen bij de huldiging die OOK op een maandag werd gehouden..

Feyenoord is de club van de supporters...

Zolang je met mensen als van Geel werkt word je geen kampioen.
Met een goed management en aankoopbeleid,zou je over een jaar of 5 kampioen kunnen worden.

Ik denk dat ze de eerste 10 jaar wanneer ze op deze manier door gaan ,geen kampioen gaan worden.

Dit terwijl de supporters het wel verdienen.

Zoals eerder gezegd, logisch dat er dan veel mensen komen na zo'n lange tijd.

Maar hoe vaker je het wordt, hoe minder mensen er komen, zo werkt 't gewoon.

Dat wij Feyenoorders lang geen titel hebben gepakt dat weten we nu 1 maal, maar om te zeggen ooit kom op kon beter Karim. Mensen praten wel over een troostprijs, maar in elk land wordt er gestreden om 3 hoofdprijzen. Landstitel Beker Champions League.

26 april 2016 om 16:12

Klopt het is uniek dat jullie de 2 e plaats gevierd hebben. Dat maakt het mij ook topclub af. De beker is leuk maar ook groningen en pec winnen die we eens.

Maak je maar geen zorgen Karim, die Titel komt er voorlopig niet. Als je 20 punten achterligt op de top van nederland moet er wel heeel veel veranderen!

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren