Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Twijfels over terugkeer Huntelaar bij Ajax: 'Het levert te weinig op'

Laatste update:

Ajax wil zich voor komend seizoen versterken met een extra spits en denkt daarbij aan Klaas-Jan Huntelaar, die al heeft aangegeven dat hij over een terugkeer nadenkt. Pierre van Hooijdonk ziet Huntelaar graag komen, als het aan hem ligt in plaats van de huidige spits Arek Milik. "Als Milik op het EK een paar goals maakt en Ajax er geld voor krijgt, doet Ajax er, denk ik, een strik om. En dan Huntelaar voor niks halen, een fantastische move”, denkt Van Hooijdonk.

/

Milik is dit seizoen goed op dreef en was in de competitie al goed voor 21 doelpunten, maar toch blijft er kritiek op de Pool, die niet goed genoeg zou meevoetballen en enkel met zijn linkerbeen zou kunnen scoren. De 32-jarige Huntelaar zou Milik kunnen opvolgen; een rol als back-up achter de huidige eerste spits van Ajax ziet the Hunter vast niet zitten. Het lijkt of de een, of de ander te zijn.

Youri Mulder vroeg zich bij Studio Voetbal af of Ajax wel werk moet maken van de terugkeer van Huntelaar, die al drie jaar in de Amsterdam ArenA onder contract stond. “Ga je dan verder komen in Europa? Je wilt toch weer echt groot succes. Misschien moet je eerder iets met de jeugd doen, met die Kasper Dolberg. Een 32-jarige spits terughalen is niet een stap die gezet moet worden. Het levert te weinig op. De waarde van Dirk Kuyt bij Feyenoord wordt ook overschat."

Moet Ajax Klaas-Jan Huntelaar terughalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja die 20 goals van Kuyt bij Feyenoord tonen al aan dat hij degelijk belangrijk is... Wie had ze anders moeten maken? Kramer of Elia... Die maken er samen nog niet eens 20.. Huntelaar zou hetzelfde kunnen doen namens Ajax en dan ben je wat mij betreft al van een toegevoegde waarde. Tel daarbij op dat Ajax Klaas kan klaarstomen voor het vak als trainer (mits hij dat wil) en kan Klaas juist met een spits als Dolberg aan de slag om hem verder te helpen. Ik snap niet waarom Mulder er kritiek op heeft, als er al een jaar of 4 wordt geklaagd dat Ajax te weinig internationale ervaring in het team heeft lopen.

25 april 2016 om 08:55

Mulder snapt er weinig van. Dat was gelukkig al bekend. Wat een vreemde uitspraak dit! Natuurlijk is dit voor Ajax een hele goede stap en de kans op een volgende ronde op een toernooi groeit juist! Met Dolberg haal je dat niet hoor meneer Mulder!

25 april 2016 om 09:11

@ Urbyafc

Ja, het slaat werkelijk helemaal nergens op. Wij proberen juist al jaren met een iets te jong elftal met veel potentie verder te komen, en missen juist een paar van die jongens die het klappen van de zweep kennen.
De Frank Rijkaards en Danny Blinds in het Ajax van '95. Onze meest ervaren speler, Schöne, zweeft tussen basis en bank en werd bijv. ook niet in gezet tegen Dynapropopoprpaoopo je weet wat ik bedoel. Een kerel als Huntelaar is juist een geweldig middel om te hebben als je Europees mee wilt. Kijk ook wat een Luuk de Jong bijv. voor PSV doet, denk maar niet dat Huntelaar voor de Jong onderdoet, sterker nog ik acht hem nog steeds beter.

edit: overigens vind ik dolberg ook echt een knaller, maar het is duidelijk dat Youri ook nog eens de laatste weken de Ajax-lichtingen niet op de voet heeft gevolgd, Dolberg was lang geblesseerd en moet nu regelmatig zijn postitie afstaan Kay Sierhuis die nu inmiddels al iig boven de 25 goals heeft gescoord, en iemand met zon vorm zet je ook niet opeens weer op de bank, dat zou een verkeerd signaal zijn. Maar Dolberg heeft iig de laatste tijd weinig van zijn oorspronkelijke vorm laten zien, waar hij de ene na de andere afstandschoten en vrije trappen uit zijn mouw toverde.

25 april 2016 om 09:21

Die Jan Mulder neem ik al tijden niet meer echt serieus met zijn geschreeuw en stemverheffingen gisteren riep hij ook nog even dat hij Totti overschat vind nou dan heb je er toch weinig kaas van gegeten een speler die nooit wegwilde bij zijn club en nu op zijn 39 ste nog belangrijk is , en ook over Huntelaar die trouwens nog prima 2 A 3 jaar mee kan hoor in de eredivisie .

25 april 2016 om 09:44

@ Sloep01

Dit gaat over zijn zoon, maar die kan er ook wel wat van. Hoewel ik wel iets meer sympathie voor Youri tov Jan heb, blijven het beide zulke onbezonnen types die maar roepen hoe of wat ze uitkomt, vaak helemaal niet goed doordacht of onderbouwd.

Ik vind het vooral gek dat ze zo'n vast podium krijgen, een keertje Jan Mulder zijn gekwekker aan tafel is misschien nog wel leuk, maar na drie keer inhoudsloze one-liners en andere flauwekul die hij zo hard uitschreeuwt dat het wel waar móet zijn zou je zeggen dat je er een keer genoeg van moet krijgen,

25 april 2016 om 11:18

@selassi020,

Eerlijk gezegd ben ik het wel met Youri eens. Ten eerste moet ik nog maar zien of Milik na dit seizoen weg is. Zo niet dan moet je Huntelaar zeker niet halen, want Milik moet je niet op de bank gaan zetten. Ten tweede denk ik dat de Huntelaar van nu veel minder goed is dan pakweg 4 jaar terug. Ik denk dat je, je serieus kan afvragen of hij het niveau nog heeft. Hij laat immers al zo'n twee jaar lang vrij weinig zien.
Natuurlijk is ervaring, vooral in de as, erg belangrijk, maar het moet niet ten koste gaan van kwaliteit. De vergelijking met Luuk de Jong gaat ook mank, want hij is 25 (schat ik) en dus in de prime van zijn carrière. Dit haalde Mulder gisteren ook aan, je hebt niets meer aan de "ervaring" als de speler 33/34 is. Uitzonderingen daargelaten. Zie Heitinga, Makaay, V Bommel etc.. Als ze twee jaar eerder waren gekomen hadden ze een veel grotere impact kunnen hebben, dan dat ze nu hadden,

25 april 2016 om 12:00

@ H.j.cruijff

Ja maar Luuk de Jong heeft natuurlijk wel een stuk meer ervaring dan een pak hem beet Locadia. Hij heeft wel 2 (of 3 ?) seizoenen in Duitsland gespeeld, europees gespeeld, had ook de drive om iets aan zijn situatie te veranderen.

Maar ik denk nog steeds, ook al is Luuk de Jong in zijn 'prime time' dat Huntelaar de betere spits is. Huntelaar kan ook een bal vast houden, is net zo gevaarlijk in de lucht maar heeft een veel dodelijker schot!

25 april 2016 om 09:22

Je maakt een verkeerde vergelijking want Kramer en Elia hebben bij elkaar al meer dan 20 doelpunten gemaakt in alleen de eredivisie al!

25 april 2016 om 10:04

Je hebt gelijk, voor een deel dan. Ze hebben er precies 20 samen gemaakt.

25 april 2016 om 09:59

@ Lazylen

Mijn eerste gevoel is gewoon aan Milik vasthouden. Die jongen speelt gewoon goed, werkt voor het team, is slechts 22! jaar oud en gewoon ruimschoots bij 30 doelpunten betrokken in de eredivisie. Is gewend aan het team, de mede spelers en begint steeds beter zijn draai te vinden. Veel mensen klagen er over dat zijn rechterbeen zo ongelofelijk zwak is. Maar als je dat in perspectief zet. Als zijn rechterbeen net zo goed was als zijn linker had heel de Europese top achter hem aan gezeten.

Hij voetbalt mee, scoort met de voet, met het hoofd...

Als je Huntelaar kan halen moet je het doen, maar Milik behouden moet prioriteit zijn!

25 april 2016 om 10:07

Als je wat in Europa wilt bereiken moet je twee goede spitsen hebben. Wat Willem Vissers gister in Studio Sport aangaf is nog steeds het doel ; Jeugd laten doorstromen en aanvullen met ervaring. Net wat je zegt : Als je Huntelaar terug kan halen, doen! Hetzelfde geldt voor Sneijder ; als je hem terug kan halen, doen! Beide spelers hebben een schat aan ervaring die je zowel in de eredivisie als in Europa keihard nodig hebt. Nu hoop ik alleen wel dat mocht Milik een goed EK spelen Marc Overmars zich niet gek laat maken door de poen en zaakwaarnemers...

25 april 2016 om 10:09

Sowieso vasthouden aan Milik. Vind al dat gezever over hem enorm overtrokken.

Als je ziet hoe hij zich heeft verbeterd dit seizoen in het meevoetballen dan zou het doodzonde zijn om hem nu al van de hand te doen, tenzij je 25m+ voor hem kan krijgen...

Zo niet, lekker nog minstens een seizoen aan vasthouden.

Want met Dolberg gaan we wel Europees beter draaien volgend seizoen...........

Als Milik weg gaat zou mijn voorkeur eerst uitgaan naar Janssen. Het liefst zou ik Huntelaar dan eveneens zien komen (en ook als Milik blijft) maar die zal er wel niet op zitten te wachten dat hij niet de vaste spits zou zijn.

25 april 2016 om 09:52

Dat dacht ik ook meteen. Het is nog niet eens zeker of Dolberg het in het eerste gaat redden en dan komt Youri Mulder met Europa aankakken. Daarna kunnen ze Ajax weer afkraken dat we geen ervaring hebben...

We moeten gewoon geduld hebben. Na het EK weten we meer.

25 april 2016 om 09:58

Precies wat ik ook zou doen. Janssen halen als Milik weggaat en Huntelaar er ook bijnemen.
Als Milik blijft moet je alleen Huntelaar halen.
Ajax en/of PSV heeft Janssen wel al benaderd. Dat kon je duidelijk aan zijn reactie zien in dat interview dat hij had toen hij de gouden veter won voor speler van de week.

25 april 2016 om 11:23

@ Finalvoetbal

Ik denk dat uiteindelijk Janssen niet echt het type spits is voor Ajax, ik zou dan liever nog steeds Haller zien komen. Haller heeft nu ook een beetje het plafond van zijn capaciteiten bereikt bij FC Utrecht omdat dat systeem met al die positie wisselingen e.d. helemaal niet zo goed rendeert voor de spitsenpositie. Wel voor de ontregeling van de ander zijn spel. Maar goed, end of the day zou ik met één van die drie echt dolgelukkig zijn. Ook met Janssen

25 april 2016 om 12:08

Ja Haller heeft zich ook wel bewezen. Het is lastig te zeggen wie het uiteindelijk beter zou doen bij Ajax. Beide zijn in ieder geval prima aankopen. Ik denk dat Haller en Janssen volgend jaar sowieso naar Ajax of PSV gaan.

@Youri Mulder, want dat plan met de jeugd heeft de afgelopen 20 jaar gewerkt... Iedereen is positive over de prestaties van PSV dit jaar in Europa en wijdt dat vooral aan de goede mix tussen oud en jong. Waarom zou je dan WEER jeugd toevoegen ipv proberen wat PSV doet.

Geen Klaas Huntelaar. Milik groeit echt nog wel verder. En vergelijken met die 20 doelpunten van Kuyt??? Ja hoeveel penalty's waren daarbij?? Zo belangrijk is Kuyt niet voor Feyenoord.

25 april 2016 om 09:29

Kuyt heeft 18 doelpunten gemaakt in de Eredivisie, waarvan 4 penalties. Dat valt toch wel mee?

25 april 2016 om 10:15

En hij schiet ze er ook allemaal in. Ook niet geheel onbelangrijk.

25 april 2016 om 11:03

Zonder de doelpunten snap jij waarschijnlijk dan niet de waarde van mentaliteit en inzet, wat in Nederland net zo moeilijk te vinden is als dat we dat mistte in de voorrondes voor het EK.

Huntelaar heeft een moeilijk karakter. Die zal er nooit naast willen staan.
Het is een oplossing voor 1 jaar. Ik zou blijven investeren in Milik.

Hoe moeilijk moet het zijn om op je rechterbeen te trainen?

25 april 2016 om 10:25

Huntelaar is helemaal niet moeilijk. Dat hij het bij Oranje even zat was is juist begrijpelijk, als je ziet hoe die Van Persie iedere keer de hele pot mag aankutten. Van Persie is de completere speler, maar als het niet loopt en je hebt een speler als Huntelaar achter de hand, dan moet je die ook gewoon erin gooien en niet steeds Van Persie de hand boven het hoofd houden. Want die is in Oranje echt geen ruk waard. Topscoorder aller tijden, laat me niet lachen. 84 doelpunten tegen de slager van San Marino, dat kunnen de meesten hier op VZ nog. Net als een Rooney is hij op eindtoernooien nooit wat waard geweest. Als dat jouw concurrent zou zijn, en die krijgt steeds de voorkeur, dan zou jij ook eens verhaal gaan halen. Maar de problemen daar kwamen voornamelijk door het diva gedrag van Van Persie, die met zo ongeveer het halve team al in de clinch heeft gelegen, niet door Huntelaar.

25 april 2016 om 11:40

Huntelaar zat als een oorwurm op de bank bij de laatste interland van Oranje, toen Vincent Janssen speelde.

25 april 2016 om 14:25

@ Deem

Wat een grote onzin weer over van Persie.

Van Persie heeft gescoord tegen Spanje, Frankrijk, Brazilië, Duitsland en genoeg subtop landen.

Tuurlijk scoort hij tegen San Marino en zo gescoord, maar dat doet elke spits van Oranje. 25% van de totale doelpuntenproductie van van Basten is tegen malta bijvoorbeeld...

In 2010 en 2014 is hij zeker van waarde geweest.

Tegen Uruguay was hij misschien wel de beste man.hij creëerde 3 goede kansen en had een assist. Zette ook de aanval op waar de goal van Kuyt uit kwam. Ook in de andere wedstrijden creëerde hij kansen. Hij kreeg ze alleen niet.

Maar ja, volgens veel mensen moet een spits scoren anders heeft hij geen waarde.. Kortzichtig.

In 2012 faalde hij inderdaad. Maar Huntelaar speelde dat toernooi meer minuten in de spits dan van Persie.

In 2014 zorgde hij voor de ommekeer tegen Spanje en maakte de belangrijke gelijkmaker tegen Australië. Tegen Costa Rica had hij moeten scoren. Hij nam echter wel zijn verantwoording in de penaltyreeks door als eerste te gaan. Wat Robben en Huntelaar tegen Argentinië niet durfden, waardoor Vlaar als eerste moest.

En de problemen kwamen echt wel door Huntelaar in 2012. je bent totaal niet ingevoerd man. Huntelaar is bijna het hotel uitgezet door zijn gedrag.

Van Persie heeft akkefietjes gehad. Klopt. Maar vrijwel elke topper heeft dat gehad. Akkefietjes met Sneijder, Depay en Huntelaar. Zijn ook genoeg problemen geweest met Huntelaar, Robben, Sneijder en van der Vaart waar van Persie niets mee te doen had.

Youri Mulder is een flapdrol die werkelijk geen enkele inbreng heeft bij welk tv programma ook.
Beweren dat Kuijt ( 18 goals, aanvoerder, bijna geen minuut gemist) maar niet belangrijk hoor Youri.
Ajax moet bij een vertrek van Milik Huntelaar gelijk terug halen. Kuijt is het voorbeeld dat een ervaren fitte speler die meerwaarde heeft die rol kan Huntelaar ook vervullen.

25 april 2016 om 11:22

Hij heeft niet gezegd dat Kuyt onbelangrijk is voor Feyenoord, de statistieken spreken voor zich. Hij zegt alleen dat Kuyt overschat wordt. Punt wat hij wilde maken is dat ervaren spelers terughalen op hun 34e vaak veel minder impact heeft dan van tevoren wordt verwacht. Simpelweg omdat ze minder goed zijn, vooral fysiek, dan de jaren daarvoor. Spelers zijn op hun best tussen hun 25e-31e (grofweg). Dus als je echt stappen wilt maken, dan haal je een ervaren speler uit die leeftijdsklasse.

25 april 2016 om 11:34

Kuijt is super fit in dit geval zat Youri ( er niet voor het eerst) er flink naast.
Ik snap niet dat vader en zoon Mulder zo vaak mogen aanschuiven bij tv programma's ze hebben nooit iets inhoudelijks te melden. Pa probeert de semi interlectueel uit te hangen en volgens hem was vroeger alles beter. En Youri kraamt alleen maar onzin uit.

25 april 2016 om 11:45

Maar zonder kuyt was Feyenoord toch ook wel 3e geworden.

Kuyt heeft er niet voor gezorgd dat ze dichter bij de top komen. In de moeilijke wedstrijden heeft hij geen verschil kunnen maken.
Ook toen ze 7 wedstrijden op rij verloren, bracht kuyt niks extra's.

25 april 2016 om 11:45

Noem mij een persoon op de Nederlandse televisie die iets zinnigs heeft te zeggen over voetbal. Bij VI zitten ze niet, bij Studio voetbal zitten ze niet, bij Sbs6 zitten ze niet. Het zijn allemaal gasten die maar wat kletsen. Jan Mulder is een romanticus, dat weet je, dus neem je zijn mening over voetbal als dusdanig niet serieus. Maar ik begrijp hem wel. Inhoudelijk is Youri ook niet heel sterk, maar ik vind dat hij hier wel een punt heeft. Feyenoord had Kuyt moeten halen toen hij wegging bij Liverpool, dán hadden ze echt stappen kunnen maken. Nu doet hij het aardig, maar zijn impact is minder groot dan die van Pelle bijvoorbeeld.

Huntelaar is een geweldige afmaker maar maakt niet het hele team beter. Daarnaast is Huntelaar niet meer zo scherp als 1,5-2 jaar geleden. Niet omdat hij gisteren een pingel mistte maar omdat hij al maandenlang matig speelt.

Ik ben voor een terugkeer van oud-spelers maar sta niet te springen om Huntelaar. Zou veel liever een Sneijder zien (of v.d. Vaart 2 jaar geleden) die echt het team beter maakt. Daarnaast is Milik zich flink aan het ontwikkelen. Is komend jaar echt niet minder als Klaas-Jan

25 april 2016 om 09:23

@ Spartaajax

Huntelaar speelt onder de nieuwe coach eigenlijk veel meer op de tien positie dan als pure spits. En daarvoor komt hij kwaliteit te kort en dat tekent zich ook af in het aantal doelpunten/assists. Maar als je denkt dat Huntelaar geen betere voetballer is geworden in het buitenland. Vorig jaar was hij betrokken bij vrij veel doelpunten. Is fysiek echt een aanspeelpunt geworden en wint vrijwel al zijn kopduels.

En laat hem dan nou net terug keren in de eredivisie. Waar fysiek sterke maar voetballend gemankeerde spitsen als Janko, Vlemincx en Bulykin tot de topschutters behoorden. Waar Luuk de Jong en Pelle (voornamelijk) vanwege hun sterke fysiek belangrijk waren/zijn.

25 april 2016 om 10:20

Hoe kom je erbij dat Huntelaar meer als nummer 10 speelt? Hij speelt vrijwel altijd gewoon centraal in de spits. Hij scoort minder door de verandering in het systeem, de flankspelers die hem minder aanspelen etcetera. En dan zie je inderdaad de voetballende beperkingen van Huntelaar. Deze zullen alleen geen probleem zijn in de eredivisie, daar zal hij ongetwijfeld (gewoon) topscoorder worden.

25 april 2016 om 12:04

Ik denk dat we ook weer niet moeten stellen dat hij 'gewoon' topscorer wordt, dat is hoe dan ook een unieke prestatie. Maar ik denk, mits hij fit blijft en aanvoer krijgt die hij nodig heeft; dat hij er ook wel 20-30 in moet kunnen schietne, maar goed dat hangt er dan ook maar vanaf of Milik blijft of niet, anders spelen ze allebej net wat te weinig!

25 april 2016 om 09:54

Huntelaar is al een jaar of 8 niet meer scherp.
maakt er gemiddeld nog geen 10 per seizoen de laatste jaren.
Heeft 1 topjaar gehad bij Schalke waar hij stuk of 30 keer scoorde,

maar heeft verder nooit kunnen overtuigen, niet bij Milan, niet bij Real en niet bij Schalke.
toch een beetje raar dat iedereen denkt dat hij iets gaat toevoegen.

Zelfs Kramer scoort vaker de laatste jaren :-)

25 april 2016 om 10:03

@ Copr

Ach, bij Schalke is hij aanvoerder en zeker gewaardeerd.

In 213 wedstrijden 118 goals gemaakt en 33 assists gegeven. Oftewel elke 117 minuten gemiddeld betrokken bij een doelpunt in de Bundesliga/champions league. Verder is hij na Robin van Persie topscoorder aller tijden van het Nederlands elftal. Alleen met vele malen minder minuten.

Dit seizoen in Liga, Beker en EL tezamen 37 wedstrijden met 13 goals en 5 assists. Oftewel is elke twee wedstrijden betrokken bij een doelpunt.

25 april 2016 om 10:41

@ Copr, bij Real heeft hij niet echt de kans gekregen. Hij werd daar binnen no time afgeschreven, maar is wel bij meerdere goede spelers gebeurd. Een Sneijder en een Robben moesten daar ook weg. Stonden een jaar later vs elkaar in een CL finale.

En bij Milan werd Huntelaar RB gezet. Ja dat is hij gewoon niet. Dan gebruik je hem gewoon niet goed. En toch had hij in de tijd die hij kreeg in verhouding erg veel gescoord.

Bij Schalke heeft die het altijd gewoon prima gedaan. Ook in de CL was hij vorig jaar geweldig.

Ennuh een Kramer mag de schoenveters van Huntelaar nog niet eens strikken.

25 april 2016 om 11:02

Zeg ook niet dat Kramer beter is hoor.
Alleen dat Kramer meer scoort de laatset jaren dan Huntelaar.

@D-bergkamp.
De stats die jij noemt zijn vanwege de "goede jaren"
In de bundesliga zit hij over de laatste 4 jaar op 1 doelpunt per 208 minuten.en geeft hij 1 assist per 927 minuten.

25 april 2016 om 11:15

@ Copr

Leuk dat Kramer wellicht de laatste jaren meer heeft gescoord, maar dat is wel in de Nederlandse competitie waar het tempo ontzettend laag ligt en er vaak gewoon niet verdedigd word. De laatste jaren hebben wel bewezen dat wanneer je er als spits erin Nederland er lustig op los scoort dat vrijwel niets zegt (suarez daar gelaten).

25 april 2016 om 15:40

Als het in NL zoveel makkelijker scoren is zouden er wel veel meer goals vallen dan nu.
In Duitsland wordt er 2,83 doelpunten per wedstrijd gescoord in NL is dat 2,95 per wedstrijd.

Je kan ook redeneren dat het moeilijker is om in NL te scoren omdat je medespelers veel slechter zijn dan in Duitsland :-)

25 april 2016 om 10:08

@spartajax, Hoewel Milik het aardig doet mag hij de veters nog niet strikken van Huntelaar want dat is nu een spits die Ajax echt kan gebruiken , bij Huntelaar is niet elk schot raak maar wel bijna altijd tussen de palen en hij staat altijd op de goede plek , binnen de 16 is Huntelaar nog altijd een van de beste Nederlandse spitsen die er op het ogenblik rondlopen ik schat hem hoger in als bv Luuk de Jong , en kan nog prima 2/3 jaar mee hoor als Ajax de mogelijkheid heeft gelijk doen .

25 april 2016 om 12:41

Veters niet strikken ? Huntelaar is/was een prima spits maar jij overdrijft ook zwaar. Ik schat Milik nu al hoger in dan Huntelaar, laat staan volgend seizoen. Huntelaar word een dagje ouder en is nooit een technisch wonder geweest. Milik speelde dit seizoen bij lange na niet alles en kreeg wisselend het vertrouwen en is als nog bij zo veel doelpunten vertrokken. Mensen verwijten hem hier dat hij voetballend niet goed genoeg is en dan kom je met huntelaar. Nog egoistischer en technisch beperkter. Ze moeten echt proberen Milik te behouden en ophouden met dat onzinnige geklaag over hem.

Ik denk wel dat het een succes kan worden mits hij het kan accepteren dat hij zijn positie moet delen met een andere spits, wrs. Milik. Het zijn namelijk totaal verschillende spitsen. Je kunt toch afwisselen, want Ajax, mits goed genoeg in Europese wedstrijden, speelt voldoende wedstrijden om 2 spitsen aan het werk te houden. Ik denk dat Huntelaar belangrijk had kunnen zijn in wedstrijden tegen Molde en Fenerbahce, alleen al omdat Ajax te weinig scoorde in wedstrijden in de Europa League. Je kunt dan van spits wisselen waardoor je meer potentie in de voorhoede hebt. Daarnaast kunnen jongere spelers nog iets van hem leren.

25 april 2016 om 13:15

Leuk, maar volgens mij helemaal geen optie. Milik heeft net zijn vaste plek in de spits weten te bemachtigen. Hem nu hij het net laat zien degraderen tot een speler die nog maar de helft van de wedstrijden gaat spelen zal nooit goed gaan. Huntelaar terughalen naar Nederland om hem vervolgens de helft van de wedstrijden laten banken gaat evenmin goed. Buiten dat is het voor geen enkel team ideaal als er op een cruciale plek in het elftal constant gewisseld wordt.

Als Milik niet verkocht wordt zie ik Huntelaar met geen mogelijkheid naar Ajax gaan. Leuk dat iedereen Ajax ook een sterke bank wil zien hebben. Maar daar moeten spelers wel voor open staan. Mocht er een goed bod komen op Milik (min. 15 miljoen+) na het EK zal het een goede mogelijkheid kunnen zijn om Huntelaar terug te halen.

Overigens zal het belangrijker worden om creativiteit toe te gaan voegen op het middenveld. Klaassen, Bazoer en Gudelj doen het individueel prima, maar zijn veel te veel dezelfde types.

25 april 2016 om 20:54

Ja, ik ben het enigszins wel met je eens. Het punt is alleen, dat het moeilijk zal zijn voor 1 spits om alles te spelen. Als je dan wisselt met een jeugdspeler a la Dolberg, dan is de stand-in kwalitatief wel een heel stuk minder. Als Huntelaar wil komen terwijl Milik er nog zou zijn, dan vind ik daarom dat je dat sowieso moet doen. Stevige concurrentie wordt ook niemand minder van, zeker niet nu Milik zijn draait heeft gevonden. Dat betekent namelijk dat hij niet onzeker wordt van wisselingen en vooral zijn stinkende best gaat doen (wat hij ook al doet).

Aangaande het middenveld: het klopt dat daar te weinig creativiteit staat. Maar Ajax zal daar - naar ik mag aannemen - komende zomer niets aan doen. Sinkgraven is aangetrokken als creatieve speler en het is te vroeg om hem al af te schrijven. Daarbij zit er ook nog steeds veel rek in Bazoer. Hij heeft dat van nature minder, maar het zou me niets verbazen als hij wat meer in spelverdeling groeit (zouden ze hem tenminste wel op moeten trainen).

26 april 2016 om 11:46

Als beide heren zich in hun rol schikken zou dat de ultieme oplossing voor Ajax zijn. Echter acht ik dat kansloos. Het zou voor beiden namelijk een behoorlijke degradatie zijn.

Sinkgraven is het type speler dat Ajax nodig heeft. Maar ik twijfel er sterk aan dat hij volgend seizoen al klaar is om die rol op zich te nemen. Ik zou mijn uiterste best doen Sneijder tot een terugkeer te verleiden. Een echte leider, die nog fit is en voetballend de ontbrekende schakel. Als Ajax ruimte maakt door Schöne en Serero een volgende stap te gunnen en eventueel zelfs Gudelj (bij een goed bod) te verkopen zou Ajax daar mijn inziens behoorlijk sterker van worden. Met Sneijder, Klaassen, Bazoer, Gudelj als basisspelers krijgen jeugdspelers als van Beek, Sinkgraven en Nouri ook nog voldoende ruimte om minuten te maken.

Of Youri Mulder onderschat het belang van ervaring binnen een selectie. Huntelaar weet wat er voor nodig is om op het hoogste niveau te presteren. Huntelaar is iemand die een winnaarsmentaliteit heeft en dat kan hij ook overbrengen op de selectie. Huntelaar is beter in staat om als spits mee te voetballen en Huntelaar rost zonder aarzeling de ballen er in. Of het nou tegen Cambuur is of tegen Real Madrid. Ik zie Huntelaar graag komen. Kan in zijn schaduw een talentvolle spits klaar gestoomd worden. (dat kunnen of bijvoorbeeld Dolberg zijn of Zivkovic). Ik zie het wel zitten.

Een speler als Huntelaar is pure noodzaak als Ajax in Europa iets wil presteren. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien tegen ploegen als Molde, Rapid Wien en Europese dwergen waarvan ik de naam alweer ben vergeten. Daarnaast is er geen backup achter Milik want van Zivkovic en Dolberg is het nog maar de vraag of ze het eerste elftal uberhaupt ooit gaan halen.
Met Huntelaar erbij scheelt het en slok op een borrel. Mocht hij haalbaar zijn dan moet je dat absoluut altijd doen.

Maar beste Youri Huntelaar is 32 en Kuyt is 35. Bovendien speelt kuyt in een rol waarbij een stuk meer loopvermogen vereist is dan Huntelaar

Ik denk dat Youri Mulder hier de rol van ervaring van spelers onderschat. Het is inderdaad al een paar keer mis gegaan met ervaren spelers in Nederland, maar desalniettemin denk ik dat jongens met ervaring je wel verder kunnen brengen in Europa mits je de juiste speles haalt. De gemiddelde leeftijd bij PSV is hoger dan die bij Ajax en die hebben in Europa goed gepresteerd. Met Guardado, Moreno en De Jong hebben die goede ervaren spelers. Ik heb het idee dat Huntelaar Ajax hiermee ook zeker van dienst kan zijn.

In welk Europees toernooi Ajax ook gaat spelen ze hebben gewoon een ervaren spits nodig en als ze ook Sneijder erbij kunnen halen dan beschouw ik dat als een extra bonus.

25 april 2016 om 11:33

@ Janta

Het meest ideale zou zijn als we drie hebben voorin elke linie, maar wanneer men erin slaagt om 1 (het liefst 2) te halen ben ik al blij. Sneijder erbij zou ook niet zo´n gek idee vinden, maar het hoeven van mij niet perse alleen maar oud Ajacieden te zijn, al is dat voor Overmars wel makkelijker. Net zoals er intensief gescout word voor talenten moet dit zelfde ook gewoon gebeuren wanneer het om ervaren spelers gaat. Daar ontbreekt het helaas al jaren aan, tot die tijd zullen we blijven ronddraaien in die vicieuze cirkel van de eeuwige leermomenten en de jongetjes tegen de mannen.

25 april 2016 om 12:32

Noem mij een paar ervaren spelers die een aanwinst voor Ajax kunnen zijn en die betaalbaar zijn en ook uit willen komen in de NL competitie. Je komt dan toch heel snel terug op spelers met een Ajax verleden en we moeten eens ophouden om Marc daar de schuld van te geven want hij beslist niet alleen. Staar je niet blind op die 100 miljoen op de bank want die zijn zo uitgeven, belangrijker is dat de begroting op orde is door niet meer uit te geven dan dat er binnen komt. Ajax heeft een hele harde leerschool gehad door wanbeleid en dat willen zien weer meemaken.

25 april 2016 om 13:39

Sneijder zou wat mij betreft een veel grotere prioriteit moeten zijn. Het huidige middenveld ontbeert te veel creativiteit, waardoor het met regelmaat zelfs tegen kleine ploegen heel moeizaam gaat.

Je moet natuurlijk niet doorslaan met oudere spelers zoals bv. Feyenoord een paar jaar geleden deed, maar 2-3 boegbeelden van het kaliber Sneijder/huntelaar zie ik louter als aanwinst voor de eredivisie, zowel sportief als qua uitstraling. Dat niet elk schot raak is met oudere spelers is helder, maar weinig wijst er in mijn optiek op dat het aantrekken van deze twee spelers in een deceptie zal uitmonden, tenzij je alleen genoegen neemt met CL-winst.

25 april 2016 om 11:24

@ falcao

Daar hoeven we in het geval van Ajax geen zorgen over te maken, aangezien er al jaren een chronisch tekort is aan echt ervaren spelers. Het liefste zou ik drie ervaren spelers zien komen voorin elke linie, maar met de mensen aan roer die hiervoor zouden moeten zorgen zou ik al blij zijn als er ze 1 of 2 weten binnen te halen. Dan is het ook nog te hopen dat ze voldoende speeltijd krijgen, want Ajax laat al jaren zien dat er zo´n beetje in elke wedstrijd wel behoefte is aan serieuze routine op het veld.

Persoonlijk vind ik ook niet dat drie van zulke spelers dan jongere spelers in de weg zitten, jonge spelers leren sneller wanneer ze een ervaring kerel naast zich hebben staan. Daarnaast hoor je ook van alle sterktehouders zoveel jaar nadat ze Ajax verlieten dat ze op die leeftijd wel die behoefte hadden. Oudere spelers moeten ook niet meteen afgerekend worden als ze een wedstrijd minder spelen, want zodra een ervaren speler iets minder speelt zit hij vrijwel meteen weer de volgende wedstrijd op de bank. Daar waar de jonkies er rustig op los mogen blunderen en veelal ook te vaak mogen blijven staan terwijl ze al een lange tijd niet in vorm zijn.

Huntelaar voor niks?
Volgens mij heeft hij nog ruim een jaar te gaan bij Schalke.

25 april 2016 om 14:30

Klopt en denk niet dat Schalke hem gratis laat gaan.

Sowieso zou het een zware salaris achteruitgang zijn voor Klaas Jan, want vijf á zes miljoen per seizoen zal er bij Ajax niet inzitten.

Denk dat Milik deze zomer bij een redelijk EK wel behoorlijk in de belangstelling zal staan.

Mulder junior begint net zoals zijn vader ook steeds meer onzin uit te kramen, al vind ik persoonlijk dat hij vrijwel nooit echt iets zinnig zegt bij Studio Voetbal omdat hij altijd maar met de waan van de dag meegaat. Volgens mij doet Ajax al genoeg met de jeugd, Ajax speelt al met een te jong elftal en bank. Wat eraan ontbreekt zijn een aantal echt internationaal ervaren mannen die:

- Het jonge grut indien nodig op hun plaats zetten en gewoon een schop onder hun kont geeft wanneer dit nodig is.

- Jonge spelers in bescherming nemen tegen zichzelf of de buitenwereld wanneer dit nodig is.

- Ze leert wat is om een professional te zijn en dat je in principe altijd minimaal een zeven moet halen. Ook dat je niet een miljoen keer per seizoen dezelfde soort fouten mag maken.

- Het voortouw nemen wanneer veel spelers denken het wel weer ongeconcentreerd op 20 procent te kunnend doen. Of spelers even wakker schudden wanneer ze zich Europees te veel laten beïnvloeden door de pracht en praal omdat ze tegen een grote club spelen.

- Een signaal kunnen afgeven in grote en internationale wedstrijden dat Ajax zich niet zomaar fysiek laat overrompelen.

Zo zijn er nog wel een aantal redenen te bedenken, dat maakt weeldegelijk een verschil en vergroot ook je kansen om eindelijk eens die poulefase te overleven. Het belangrijkste is dat dit voor de ontwikkeling van de jonge spelers essentieel is, het aanwezig zijn van goede ervaren spelers is eigenlijk niet eens optioneel. Na elke Europese blamage van Ajax was hij het hier net zoals zo´n beetje iedereen het er roerend mee eens, wat dat betreft vind het opmerkelijk dat hij nu opeens van mening veranderd is.

Ook zijn uitspraak of we echte Europese successen willen hebben slaat ook nergens op, natuurlijk willen we dat. Alleen zoals de huidige voetbalwereld in elkaar zit mogen we al tevreden zijn wanneer we de groepsfase van de Champions League overleven of de spelers de Europa League serieus nemen zodat we daar wellicht de kwart finale kunnen bereiken. Alles wat meer is is gewoon een mooie bonus.

Sja.. het valt en staat een beetje , als Milik vertrekt zeg ik doen. Als Milik blijft zou ik op zoek gaan naar een spits die genoegen neemt met een plaats op de bank. Milik moet je nu gewoon laten staan. Heb ze allebei wel graag in de selectie. Vooral als je de CL haalt. .maar beiden willen en moeten spelen. Maar goed, vindt maar een speler die op de bak wilt zitten én die ervaring brengt met oog op Europese wedstrijden etc.

"“ga je dan verder komen in Europa? Je wilt toch weer echt groot succes. Misschien moet je eerder iets met de jeugd doen, met die Kasper Dolberg. Een 32-jarige spits terughalen is niet een stap die gezet moet worden. Het levert te weinig op. "

Wat een vreemd verhaal van Mulder, verwacht hij dat Dolberg wedstrijden voor Ajax gaat winnen? We doen het juist al jaren met de jeugd en keer op keer kom je Europees te kort. Goed voorbeeld is de wedstrijd tegen Dnippro, die scoorde in de 119e minuut puur en alleen omdat Bazoer op was. Jongens van 18 jaar houden dat gewoon niet vol.

We hebben juist een ervaren aanvalsleider nodig die het team over een doodpunt kan heen helpen. Dit seizoen waren we bijna ieder Europees duel de bovenliggende partij maar konden het niet afmaken. Huntelaar kan dat nog steeds heel goed. Het is nog maar 1 jaar terug dat Huntelaar Real Madrid eigenhandig versloeg!

Echt waar Youri Mulder begint steeds zwakker te worden in zijn analyses.

beste mr mulder feyenoord heeft nu wel de beker....zeker heeft kuyt zijn waarde bewezen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren