Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik denk niet dat Feyenoord zeven of acht miljoen betaalt'

Laatste update:

Bart Ramselaar is dit seizoen een van de absolute uitblinkers bij FC Utrecht. De negentienjarige middenvelder wordt door clubeigenaar Frans van Seumeren getaxeerd op zeven à acht miljoen euro. Daardoor is Ramselaar onhaalbaar voor Feyenoord, de tegenstander in de bekerfinale, zo laat Van Seumeren weten op FOX Sports.

/

“Ramselaar, dat is een categorie die zeldzaam is. Hij heeft nog een vierjarig contract, dus ik denk, met alle respect voor Feyenoord, dat Ramselaar niet meer de categorie Jens Toornstra is”, begint Van Seumeren.

“Ik denk niet dat Feyenoord nu nog een speler koopt van een miljoen of zeven, acht, negen”, aldus Van Seumeren. Hans Kraaij jr. pareert dat Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart op die leeftijd veel beter waren. “Toevallig sprak ik Wesley en hij zei: ‘Wat is die Ramselaar een goede voetballer’”, grijnst Van Seumeren.

Bart Ramselaar is zeker zeven miljoen euro waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ramselaar zou perfect bij PSV of Ajax passen. Beide clubs hebben nu nog een overvol middenveld. Maar dat kan volstrekt anders zijn in de zomer van 2017/2018. Bij FC Utrecht is hij zeker van een basisplaats. Nog een seizoen bij Utrecht blijven, daarna kan hij dan de stap naar de Nederlandse top maken. Veel beter dan bij Feyenoord ploeteren.

24 april 2016 om 12:52

Inderdaad.
Zeer goede voetballer, vind hem de beste voetballer van Utrecht, na Haller ook zeker de speler die de meeste waarde vertegenwoordigd.
Ik zou hem nog wel minimaal 1 jaartje laten rijpen bij Utrecht.
Voor Feyenoord inderdaad onhaalbaar.

24 april 2016 om 12:52

Inderdaad. Nog lekker een jaar bij Utrecht spelen. Als ze europees spelen zal hij zich daar ook goed kunnen meten. Laat eerst maar zien dat je nog een jaar goed kan presteren

24 april 2016 om 13:41

Wederom een technisch goede voetballer met weinig fysiek. Die jongens zijn er voldoende. Maher, sinkgraven, zyech, vilhena etc etc. Waar blijven de technisch vaardige 1.85+ers. Ik snap dat de pogba's niet voor het oprapen liggen, maar in europa heb je gewoon loopvermogen, fysiek en techniek nodig ipv enkel techniek.

24 april 2016 om 14:02

Vilhena geen fysiek?

24 april 2016 om 14:11

Propper misschien?

24 april 2016 om 14:35

Met van Ginkel en Pröpper heb je twee voetballende en fysiek sterke jongens voor de toekomst. Die jongens hebben hun plafond nog lang niet bereikt.

24 april 2016 om 14:45

Van Ginkel is alleen gehuurd en Propper is al op de radar van buitenlandse clubs.

24 april 2016 om 15:05

En ramselaar zou niet op en lijtje taan?

Met de huidige markt is hij idd 7 miljoen waard. Maar met alle respect hij is nog niet klaar voor Feyenoord en al helemaal niet voor Ajax of Psv. Je kan hem beter nog 2 a 3 jaar bij Utrecht laten spelen. Want dan zal hij nog steeds rond die marktwaarde zitten en heb je er meer aan.

24 april 2016 om 13:05

Momenteel kun je sowieso beter bij een utrecht voetballen als een feyenoord. Aankomend seizoen wordt er automatisch weer een hele hoop van feyenoord verwacht(door de supporters) Terwijl iedereen weet dat de kans erg klein is dat ze de verwachtingen waarmaken. Daarmee bedoel ik dus kampioen worden.

Voor dit soort spelers zou een stap naar Feyenoord een slechte stap zijn. In Rotterdam, proberen ze het jaren en het is continu net niet. Daarbij hebben ze ook de middelen niet om dit soort spelers te halen en eventueel nog andere spelers te halen die het niveau van feyenoord echt verbeterd. In de tijd van koeman kwam feyenoord wel een heel eind, omdat er gewoon een erg goede trainer was die met een beetje geluk de juiste jongens aantrok.

Feyenoord zal nog enkele jaren moeten bouwen om weer een topclub te worden. Daarnaast is ajax en psv financieel echt zoveel verder dat ik me zelfs afvraag of feyenoord daar de aankomende jaren wel in de buurt kan komen.

24 april 2016 om 13:26

@jordypsvehv
Feyenoord zou inderdaad een slechte stap voor zo'n speler zijn. Het is goed voor zo'n speler zijn ontwikkeling om met de druk van het moeten winnen om te leren gaan, maar bij Feyenoord is deze druk onrealistisch. Bij Feyenoord heerst nog steeds de druk van een topclub maar de ploeg is van het niveau van een subtopper.

24 april 2016 om 20:22

@hainrich
Daar sluit ik me volledig bij aan. Het zou mooi zijn als feyenoord die stap wel weer kan maken, concurreren met psv en ajax. Maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren. Ze hebben nu wel weer eens een prijs te pakken, misschien geeft dat weer wat rust in Rotterdam. Als ze het team van dit jaar bij elkaar kunnen houden en echt wat gerichte en goede aankomen kunnen doen op het middenveld en rechts buiten zie ik ze zeker wel stappen maken. Maar dat moet waarschijnlijk weer gebeuren met een erg mager budget dus ben benieuwd of ze dat lukt. Daarnaast halen psv en ajax dit jaar veel punten, als dat de aankomende jaren zo blijft is feyenoord kansloos in mijn ogen.

Hoop geld voor een speler die zich pas 1 seizoen heeft waargemaakt.. Absoluut een jonge, talentvolle speler, maar eerst even afwachten wat hij in zijn tweede jaar gaat doen.

Leuke bluf van Van Seumeren natuurlijk en hij kreeg Van Geel ook nog wel een beetje op de kast. Realistisch gezien kan je nu in de hype van het moment iets van 4, maximaal 5 miljoen vragen voor die jongen en dan mag de vlag uit.

Gaat natuurlijk nooit acht miljoen opleveren. Is bij lange na ook niet zo goed als Sneijder en VdV op die leeftijd waren. Leuk talent, maar met vier miljoen moet Utrecht al blij zijn.

24 april 2016 om 16:05

Ben ik helemaal met je eens dat hij geen 8 miljoen oplevert misschien,
4 a 5 miljoen. Maar om hem nu met v/d Vaart en Sneijder te vergelijken ga mij,
ook te ver. Ramselaar moet gewoon nog een paar jaar bij Utrecht spelen.

Oftewel Ramselaar is bijna 2x zo duur als Propper vorig jaar..
Grootspraak van deze meneer

24 april 2016 om 13:09

Iets met contractduur...

24 april 2016 om 13:18

Had Propper dan een eenjarig contract?

24 april 2016 om 13:23

2. Ramselaar 4

24 april 2016 om 13:27

Denk niet dat 2 contractjaren het verschil van 3,5 miljoen verklaart, zeker omdat Propper vorig jaar beter was dan Ramselaar dit jaar, en ook meer seizoenen in de eredivisie gespeeld heeft.
Dus niet bijdehand doen met contractduur, Azalkmaar

24 april 2016 om 13:41

Hij is ook nog 5 jaar jonger dan Propper. Combineer dat met de contractduur en je hebt je antwoord.

24 april 2016 om 13:43

Hoe jonger hoe duurder wil je dus zeggen?
Klopt tot een bepaalde leeftijd maar natuurlijk niet voor iemand die een seizoen goed speelt.
Heb je de keuze uit Propper van vorig jaar, Gudelj van vorig jaar en Ramselaar dan is de keuze snel gemaakt.

24 april 2016 om 13:54

Eigenlijk wel ja. Denk dat mannen rond de 20 behoorlijk duur kunnen zijn gezien het feit dat ze nog 7-8 jaar jaarlijks beter kunnen worden.

24 april 2016 om 14:04

Of slechter zoals we hebben gezien met Sinkgraven, Maher, Basacikolgu, Sigthorsson en Zivkovic.
Allemaal spelers die 1 of anderhalf seizoen goed speelde maar duidelijk te kort komen voor de top, ik denk dat de risico veel lager is wanneer een speler al een aantal jaren heeft laten zien dat hij de Eredivisie aan kan.
Ook zijn Gudelj en Propper geen fossielen, die kan je ook gewoon voor een groot bedrag doorverkopen.

24 april 2016 om 15:04

Sinkgraven bilal en zivko vind ik slechte voorbeelden. Dat waren spelers die leuk meededen met het eerste op jonge leeftijd en vooral opvielen omdat ze nog jong waren. Na de overstap hebben ze nauwelijks meer wedstrijden gespeeld dus dan is het logisch dat ze zich niet ontwikkelen.

24 april 2016 om 15:30

Clubs betalen niet grof geld aan die spelers om ze alleen op de bank te zetten.
Ze willen dat ze slagen maar ze hebben gewoon te weinig laten zien in de wedstrijden die ze wel spelen.
Het kan natuurlijk dat ze alle drie alsnog slagen maar het kan ook zo gaan als bij de andere spelers die ik heb opgenoemd, ze vertrekken met verlies.

24 april 2016 om 15:44

Propper lag nog maar 1 jaar vast!

Ramselaar moet bij Utrecht blijven, en Ajax moet gewoon zijn jeugd inpassen. Er zitten drie potentiele topmiddenvelders in de U19/21

Wat boeit het dat Rafael en Wesley beter waren op die leeftijd? Heeft niks met de transfersom te maken als je nagaat dat de markt volledig anders is.

24 april 2016 om 13:13

Precies! Die twee spelers zouden momenteel misschien minimaal hetzelfde opleveren als Depay. Rare opmerking van Kraay.

Dat gaan ze denk ik ook niet doen, want ze hebben Tapia al gehaald. Ik had liever Ramselaar zien komen maar het zou wanbeleid zijn om ze allebei te kopen. Daarbij hebben we ook al Gustafson en zelfs Schuurman, dus dat zijn genoeg creatieve middenvelders lijkt me

Van Seumeren weet ook als geen ander dat geen enkele speler uit de subtop van de eredivisie 8 miljoen waard is maar hij is slim genoeg om heel hoog in te gaan zetten om in ieder geval maar een beetje in de buurt van de vraagprijs te komen.

24 april 2016 om 13:01

Onzin wat je hier neerzet. Er zijn wel degelijk spelers uit de subtop van de Eredivisie 7-8 miljoen waard.
Zo heeft mijn club AZ, toch een echte subtopper, goed geld verdiend aan spelers. Altidore ging voor tien weg, Maher ging voor zo'n 6.5/7 miljoen weg en dat geldt voor nog wel meerdere spelers van ons. Janssen is tegenwoordig ook wel meer waard dan 8 miljoen, net als zn collega van Utrecht, Haller. Verder zijn er ook Feyenoorders die voor zulke bedragen weg kunnen.

Verder ben ik het met je eens dat het een slimme onderhandelingstactiek is om hoog in te zetten.

24 april 2016 om 13:53

Je bent jezelf aan te rijk aan het rekenen, geen enkele speler uit de subtop word niet meer betaald dan rond de 6 miljoen. Die idiote bedragen van wat Ajax ooit betaalde voor Sulejmanie zal nooit meer gebeuren.

24 april 2016 om 13:58

Waar reken ik mezelf rijk mee dan? Ik geef feiten en bedragen, iets wat jij volgens mij niet doet. Stellen dat dat nooit meer zal gebeuren, terwijl Sinkgraven en Maher recentelijk nog voor 7-8 miljoen weg zijn gegaan is niet echt slim he? Het bedrag van Sulejmani is bijna het dubbele van het bedrag waar jij het over had, namelijk 8 miljoen.

24 april 2016 om 15:38

Jij gaat er vanuit dat spelers alleen binnen nederland verkassen met je voorbeeld.

In Engeland lachen ze om 8 miljoen, met gemak tellen ze dat neer voor een goede, jonge u19/u21 international.

Spelers als Haller, Ramselaar, Kongolo, Janssen zijn allemaal rond dat bedrag van 8 / 9 mln waard, Tete zit er net wat boven

24 april 2016 om 13:48

Het gaat om combinatie van exceptioneel talent, contractduur, leeftijd en (ruimte) tot onderhandeling. Niet enkel om waar je speelt. Het feit dat jouw club Ajax is, maakt niet automatisch dat jouw spelers meer waard zijn. Of een Schone, Sinkgraven, Fischer of Dijks nu bij AZ, Utrecht of Ajax spelen, die zullen nooit 8 miljoen opleveren. Terwijl een Odegaard van het onbeduidende Strømsgodset voor 8,5 miljoen naar Real ging.

24 april 2016 om 16:20

@alkmaar54: lol zeg je nu echt dat het niet uitmaakt voor welke ploeg ze spelen? Dat is Juist het verschil. Schone zou bij Utrecht een schijntje opleveren en bij ajax het vijfvoudige. Daar kijken ze in het buitenland namelijk wel naar. Ajax is een grote naam, utrecht kent niemand. Als iemand meekan bij ajax dan geeft dat meer vertrouwen als bij Utrecht.

Ja, spelers van Ajax, PSV zijn automatisch meer waard en dat is alleen omdat ze bij Ajax, PSV spelen. Zo geldt dat ook voor spelers van barcelona, real madrid etc.... Dat maakt ze in één klap 5x zo duur. Of heb je gemist dat Suarez bij groningen 8 miljoen was en voor 27 miljoen werd verkocht? Had hij bij groningen gespeeld dan was het nog steeds 8 mln.

24 april 2016 om 18:48

"niet enkel". Geef ik aan. Tevens is talent belangrijker dan waar je speelt. Schone zal nooit 10 miljoen waard zijn. Al zet je hem bij Real Madrid op de tribune.

Als Utrecht nou eens kon doorontwikkelen als club, dan zou iemand als Ramselaar dat ook kunnen zonder per se zsm naar Ajax of PSV te gaan. Hoop ook dat het gebeurt ook, heb zo'n gevoel dat Utrecht ook genoeg potentie heeft qua grootte structureel in de subtop mee te draaien, met af en toe wat uitschieters, zoals AZ en Twente recentelijk.

Met alle respect voor Utrecht, maar ze overdrijven daar een beetje. Ramselaar vind ik echt een hele talentvolle speler. Aan het eind van vorig seizoen zijn debuut gemaakt, dit is zijn eerste volle seizoen en veelal basisspeler. Voor een negentienjarige doet hij het uitstekend in zijn eerste volle seizoen. Maar hij zal ook nog veel moeten leren. Vooral qua rendement moet het nog een stuk beter. Zeven á acht miljoen betaal je normaal gesproken voor de absolute sterspeler van een subtopper. Om een voorbeeld te geven, Pröpper ging voor vierenhalf miljoen naar PSV en die was een heel stuk verder. Ik denk dat Ramselaar sowieso beter bij Utrecht blijft en als hij dominanter kan worden komend seizoen eventueel volgende zomer kijken voor een stap hogerop. Feyenoord heeft met Gustafson dacht ik al een aanvallende middenvelder gehaald en met Schuurman een talent achter de hand.

Spierballentaal voor de bekerfinale, 8 miljoen, dat betaalt Ajax en PSV ook niet deze zomer ga ik vanuit. Leuke speler, maar laat maar lekker bij Utrecht voorlopig, die stap omhoog kan hij beter iets later maken.

Een ontzettend goede voetballer voor een ploeg als Utrecht, maar ik zie hem echt op een max van 3,5 tot 4 miljoen. Heeft nog niets bereikt en moet het nog maar laten zien in de top van Nederland.

Waarom is het voor een speler als Ramselaar aantrekkelijk om naar Feijenoord te gaan? Dat is toch geen top in Nederland?

Utrecht kan dat wel als vraagprijs hanteren maar uiteindelijk zullen ze met 5 miljoen ook wel akkoord gaan voor hem. Dat is onderhandelingstactiek.

Een keertje een volwassen reactie in het voetbal

Zou een prima speler voor Ajax zijn. Conditie als een werkpaard en weet ook nog eens assists te geven en doelpunten mee te pakken. Ruilen tegen Sinkgraven al zal Utrecht daar wellicht niet mee akkoord gaan haha.

24 april 2016 om 13:56

Ruilen voor Sinkgraven? Die speler die Ramselaar 2 weken geleden wegspeelde? Zou niet echt handig zijn om te ruilen denk ik

24 april 2016 om 17:02

haha jij bent echt leuk, weg speelde;-)

Ramselaar en Sinkgraven vergelijken is onnodig.
zijn 2 verschillende spelers.
Sinkgraven is technischer, Ramselaar werkt harder en heeft tacties meer in huis volgens mij.
Ajax heeft meer aan technische spelers en FC utrecht meer aan werkers en tactische mensen.
Dus ruilen nee niet handig.

Maar goed dat is mijn mening.

Frans begint te ijlen.bart is voor Utrecht een goede basisspeler.gewoon nog jaren bij Utrecht blijven.,bart.succes

Goede voetballer maar 8 miljoen voor een speler met nog geen jaar eredivisie ervaring is wel heel veel. Het verschil tussen de top en subtop is ook erg groot, zie Sinkgraven die deed het prima bij Heerenveen maar blijkt toch eigenlijk op alle fronten te kort te komen bij Ajax.

24 april 2016 om 14:05

Tsja, Sinkgraven en Maher gingen ook voor zulke prijzen weg. Blijkbaar willen Ajax en PSV die gok toch telkens opnieuw wagen..

24 april 2016 om 16:17

Dat is het probleem ook. Spelers moeten de tijd krijgen om in de subtop te groeien. Een club als Utrecht heeft net een jaar kunnen genieten van Ramselaar. Laat hem de komende twee a drie jaar gewoon in Utrecht ballen. Hij is pas 19 jaar oud.

Ramselaar moet zeker niet nasr feyenoord met dat tikkie terug voetbal. Psv past beter bij hem. 2 jaar FCU ondertussen 2 jaar verlengen en dan weg. Helaas voor mijn club maar het is niet anders

Van Geel was redelijk makkelijk op de kast te jagen vanmorgen ja

Van Seumeren even gezien bij de Tafel van Kees; wat een ongelooflijk sympathieke man is dat hé.

Als jonge spelers van het 2e niveau van Engeland of een talentje uit Brazilie al voor 10+ miljoen verkocht worden.. waarom een talent van Utrecht niet?

24 april 2016 om 16:22

Omdat er wel 1.000 ramselaars in Europa rondlopen. Engeland kan je niet vergelijken want dat komt puur vanwege het feit dat het Engelse spelers betreft

Er wordt geen 10 mln betaald voor een willekeurig braziliaans talentje. De talentjes van 10 mln zijn zeldzaam en Ramselaar is geen zeldzame voetballer. Bij utrecht met lekker veel ruimte voetballen en dan opeens heb je maar een paar vierkante meter.

Vind hem een goede voetballer. Maar ja , de volgende stap. Is altijd maar afwachten : zie Maher en Sinkgraven. Kwamen beiden voor vele miljoenen en zijn inmiddels niks meer waard.

Leuk dat van Seumeren even lekker wil opscheppen over zijn toptalent, maar slim is het niet. Vanaf nu is dit het talent van Utrecht wat voor minimaal 7 miljoen euro verkocht moet worden. Hiermee leg je onnodig druk op de schouders van deze jonge jongen. Dat vind ik op zijn minst gezegd niet slim. Vooral niet als je dat een halve dag voor de finale van de beker doet.

Het is maar de vraag of deze jongen een stap hoger aan kan. Het is technisch een prima speler, maar met zijn fysiek denk ik niet dat er een heel grote toekomst in zit. Als je het van je techniek moet hebben. moet je in het hedendaagse voetbal echt heel goed zijn om echt de top te halen.

Ik vond Maher bij AZ ook gehypd en ik zag al dat hij in de top zou falen dat geldt ook voor Aissati. Deze 2 spelers zijn echt gehypd maar Zivkovic en Ramselaar kunnen echt doorbreken. Van der Hijden van ADO heeft ook heel veel potentie om een topspeler te worden. Ik vind hem nu al beter dan Haller.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren