Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Van Gaal verliest geduld; United gaat ‘Dutch flop’ Depay verkopen’

Laatste update:
/

Memphis Depay wordt niet voor de eerste keer met een zomers vertrek bij Manchester United in verband gebracht. Britse media verzekeren zondag dat de club van manager Louis van Gaal na een seizoen reeds af wil van de £25million Dutch flop.

Van Gaal zou zijn geduld met Depay inmiddels verloren hebben. De 22-jarige aanvaller komt de laatste maanden vrij weinig in de plannen van de manager voor. Depay mocht in het nieuwe kalenderjaar slechts zeven keer aan het startsignaal van een wedstrijd verschijnen en moet verder genoegen nemen met invalbeurten van maximaal een half uur.

De kranten in Engeland schrijven zondag dat enkele clubs uit de Premier League en andere landen zich hebben georiënteerd naar de vraagprijs van Depay, om erachter te komen of de ex-PSV’er aan het einde van het seizoen voor een knock-down price af te halen is. Het is niet bekend welke vraagprijs Manchester United, als de berichten kloppen, hanteert.

Denk jij dat Manchester United af wil van Memphis Depay?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kansje voor Koeman misschien? Lijkt me het gokje wel waard.. zou me niks verbazen als hij weer kan opbloeien onder het vertrouwen van een trainer en minder druk bij de club

24 april 2016 om 08:18

daar zou ik ook niet raar van opkijken. ik denk dat dat sws gaat gebeuren. die jongen heeft gewoon tijd nodig.

24 april 2016 om 11:04

Haha, de meest overschatte voetballer op dit moment, 1 jaar goed en tevens zeer egocentrisch gepresteerd in de Eredivisie. En in een jaar dat et bij PSV erg mee zat. Zal nooit de top halen. Al denkt ie zelf dat hij er al is. Leuk voor Stoke, Watford en dergelijke.

24 april 2016 om 11:32

Haha wat ben jij toch weer reactie klaar. Dit slaat nergens op, hij is helemaal niet overschat. Hij is een hele goede speler en ik wed als hij nu nog een seizoen of 2 was gebleven bij PSV was hij nog steeds de beste. Manchester United heeft nu gewoon zo'n k*t start van het seizoen. Allemaal jonge spelers, iedereen moet nog leren spelen. Als Memphis bij een club als Barcelona zou spelen zou hij nu al uitgegroeid zijn, maar die kans is niet aan hem open gelaten. Alhoewel Barca geen nut heeft kan hij zich bij een club als Southampton of Everton heel goed aansluiten. Ook gewoon prima teams die wel beter draaien.

24 april 2016 om 11:46

Bij barca? Hahaha. Jij denkt dat ze die blinde dribbels die vaak gepaard gaan met balverlies en die rare afstandschoten op goal daar van hem accepteren..?

24 april 2016 om 12:35

Hahaha. Ja precies. Deze jongen is niet bezig met voetbal maar meer met zichzelf. Dat krijg je met zelfoverschatting. Een waarschuwing voor de voetballers in nederland. Maak t eerst waar in eredivisie en bij het nationale elftal voordat je gaat cashen. Teveel voorbeelden bij wie het mis is gegaan.

24 april 2016 om 13:55

jij kijkt ook geen wedstrijden en volgt Memphis absoluut niet. kijk de volgende video gewoon maar:https://www.youtube.com/watch?v=5QjwGZ6bW-E

24 april 2016 om 14:11

@ Kaiser

Klopt zeker. Gelukkig heb ik als een van de weinige dat vanaf het begin gezegd. Ik weet nog dat ik hier een jaar geleden ben weggehoond toen ik hier een aantal keer stelde dat Memphis het van z'n levensdagen niet zou gaan redden bij United.

24 april 2016 om 14:41

Kaiserkiez. je hebt gelijk ik heb het ook nooit gezien in depay overschat. kan alleen naar binnen komen en schieten op het doel. geen goede voorzet het is gewoon niks. Ik roep het al 3 jaar vaak discussie gehad op verjaardagen, maar de mensen gaan me nu al wel een beetje gelijk geven.

24 april 2016 om 15:13

Barca? Alsjeblieft niet.... hou deze flop maar lekker in manchester.

24 april 2016 om 15:20

uhmm @malla vorig seizoen psv? uhmmm wk 2014? volgensmij heeft hij in nationaal en eredivisie gepresteerd. hoop alleen dat deze jongen dit seizoen snel achter zich laat en zich volwassen gaat gedragen.

25 april 2016 om 13:16

Ook niet gek, komt als 21 jarige aanzetten bij een moeilijk draaiend United. Snap ook niet dat ze Depay al na één seizoen willen laten gaan. Sommige spelers hebben nu eenmaal tijd nodig om zich aan te passen. helemaal op zo'n jonge leeftijd. Persoonlijk denk ik dat een verhuur de beste optie is, maarja het is een erg dure jongen om te verhuren helaas.

24 april 2016 om 11:55

Southampton idd, maar in mijn gedachten kwamen ook meteen stoke en Everton naar boven, en miss Liverpool. Stoke presteert dit jaar erg goed en ik denk dat depay in een goed draaiend team als stoke en Southampton wel goed zal aarden. Everton presteert dit jaar niet zo goed maar als het daar volgend jaar miss wel weer goed zal lopen dat depay daar ook uitstekend past. En onder de hoede van Klopp zou ook nog eens goed uit kunnen pakken, al ligt die overstap natuurlijk zeer gevoelig..

24 april 2016 om 12:23

Liverpool is kampioen in miskopen doen voor teveel geld. Ze staan er niet om bekend dat ze 'moeilijke jongens' aan het voetballen krijgen maar juist de one season wonders af te breken.

Stoke lijkt me ook geen geschikte club, die willen graag werkers en geen sierpaardjes. Ze zijn technisch een stuk sterker geworden en wat dat betreft past Depay er wel tussen, maar met zijn diva gedrag zal ie daar nooit tussen passen (en hij voelt zich toch te goed).

Everton weet ik niet, en Southampton zou kunnen zo lang Koeman er nog zit. Mocht Koeman vertrekken dan denk ik niet dat er nog een coach is die het aandurft met Depay.

Lang verhaal kort, wat gooit deze jongen toch zijn eigen glazen in bij United. Zo dom en hij lacht nog steeds.

24 april 2016 om 15:22

denk dat klopp hem bij liverpool wel kan begeleiden. en anders komt die maar terug naar psv.

Zonde dat zo'n Memphis het niet laat zien. Het had het aanzien van de eredivisie goed gedaan als Memphis gelijk de ster van United was geworden. Helaas heeft hij alleen sterallures, maar blijven de resultaten bij club en Nederlands elftal uit.
Ik schrijf hem nog niet af, maar het is wel schrijnend dat "ons" grootste talent nu al wordt uitgekotst door de aanhang en clubleiding van United.

24 april 2016 om 07:41

Een aantal mensen hier vond het afbraakrisico te groot. De eredivisie en de PL is een wereld van verschil. Hij moest nu voor 30 miljoen de kar trekken bij een team dat niet langer bij de top zat, maar in alle gelederen wel dat gevoel heeft. Dat is vaak vragen om problemen. Nog een jaar psv of instappen bij een PL club net onder de top om te wennen was op zijn leeftijd beter geweest. Echter toen die mensen dat aangaven werden ze hier als jaloers en misgunnend weggezet, terwijl ze zich slechts zorgen maakten om zijn keuze op dat moment.

24 april 2016 om 07:50

Achteraf heb je helemaal gelijk gehad. Ik heb nooit gedacht dat hij United wel even bij de hand zou nemen, maar ook niet dat hij zo'n grote flop zou worden.
Achteraf kijk je een koe in de kont.

24 april 2016 om 08:47

Ik hoop dat hij achteraf Koeman in de kont kijkt en naar Southampton gaat. Tadic gaat daar waarschijnlijk wel weg en Koeman had al eerder interesse in Memphis

24 april 2016 om 09:39

Achteraf? Dit wist je op voorhand gewoon al. Het gebeurt namelijk zo vaak.

En die WK hype speelde ook nog altijd in mensen hun hoofd terwijl hij een supersub was zoals Elia lang geleden. De verwachtingen zijn te hoog.

Depay moest rustig gebracht worden. Niet als basisspeler en dan kwam hij er wel, zelfs bij united. Maar wanneer je voor dit bedrag gehaald wordt, united in deze fase dan kan het dus niet.

24 april 2016 om 10:57

Ik vind dit zo'n onzin. Toen Depay kwam was United geen absolute top. En qua spelers verschilt het vaak ook. De één krijgt een dip, de ander niet. Blind kwam ook direct in de basis en die liet het wel weer zien. Dat is voetbal. Vergeet niet dat Di Maria het ook niet liet zien..

24 april 2016 om 12:45

Er waren genoeg mensen die vonden dat Blind het niet goed genoeg deed hoor.

24 april 2016 om 18:20

Di Maria kon daarin tegen welke aardige statistieken weerleggen en werd ook verkeerd en op veel posities gebruikt.

24 april 2016 om 13:59

niemand bij united kotst hem uit dat staat alleen maar in dit artikel dat uit een engelse krant genaamd de daily mail komt. niet te vertrouwen. deze krant heeft van gaal al drie duizend keer ontslagen en zit heel united alleen maar dwars met verzonnen verhalen die iedereen gek genoeg toch gewoon gelooft. iedereen daar heeft nog veel vertrouwen in hem, dat blijkt uit verschillende persconferenties.

Teveel sterallures en te weinig drive. Jammer, maar hij heeft het zelf in de hand. Een nieuwe club kan wellicht het besef bij hem terug brengen.....

24 april 2016 om 09:27

Toch ook wel een gebrek aan kwaliteit , in de Eredivisie kon hij tegen een Ard van Peppen en dat soort mannen het verschil maken op basis van Fysiek. In de PL is iedereen minstens zo sterk en fit en dan gaat opeens je spelintelligentie, balaanname en handelingssnelheid een rol spelen en dan komt hij simpelweg tekort , geen verrassing !

24 april 2016 om 10:52

Ligt een beetje aan de club en speelstijl waarin ze hem willen gebruiken. Depay is gewoonweg razendsnel en heeft een heel goed schot. Dan moet je bij een club spelen die wat meer terugzakt, zodat er ruimte ontstaat achter de verdediging van de tegenstander. De ideale speler voor de subtop of misschien daar nog onder. United speelt meer met druk naar voren, dan heb je kleine ruimtes en daar kan Depay moeilijker mee omgaan. Net als Narsingh eigenlijk.

24 april 2016 om 13:01

@westend, ik ben het niet helemaal met je eens. Depay vergelijk ik met de Cristiano Ronaldo in zijn eerste seizoenen bij united. Hij was destijds ook totaal niet productief, leed te veel balverlies en leek meer bezig met z'n eigen spelletje. Beetje zoals depay nu . Destijds hebben meulensteen en Ferguson Ronaldo enorm veel tijd en energie gestoken in hem om zijn speelstijl aan te passen ad premier league. De rest is geschiedenis.

Er zijn echter wel 2 grote verschillen tussen hen ; ten eerste depay heeft bij lange na niet het de mentaliteit van Ronaldo. Tweede, het team van united bestond toen uit topspelers.

24 april 2016 om 18:55

Depay vergelijken met Ronaldo is absolute onzin , Ronaldo speelde zijn eigen spelletje maar die was technisch 23 x beter als Depay hoor en beschikte wel over handelingssnelheid, daarnaast was Ronaldo 18 jaar oud in zijn eerste seizoen.

24 april 2016 om 09:35

United is een lastige club. Ze zijn niet top meer maar voelen zich dat nog wel. Tjah dan komt zo een Depay aan die wedstrijden tegen met alle respect Cambuur gewend is. Nee dat hij niet meteen slaagt is niet vreemd.
Had achteraf beter naar een subtop club in de PD moeten gaan misschien. Past denk ik beter bij zijn speelstijl.

24 april 2016 om 09:47

Precies, die jongen heeft in zijn leven 6x tegen Ajax gespeeld, verder weinig tegenstand gehad.

Als aanvaller is het vele malen lastiger om te slagen bij zo'n grote club dan als je verdediger bent. Dan kan je gewoon keihard werken en geen fouten maken, dat is niet bijzonder lastig. Als aanvaller moet je het verschil maken, moet je ook goed in je vel zitten en het lef hebben om fouten te maken.

Memphis is dat vertrouwen verloren. Hij is niet meer de speler die hij bij PSV was. Maar ik zou hem als United nog niet afschrijven. Geef hem nog 1 seizoen de kans. Hij is de komende zomer gekomen als onervaren speler, hij kende niemand bij United (op Blind na). Nu kent hij iedereen en weet hij wat zijn plek is in het team (bankzitter). Laat hem daar maar mee beginnen en laat hem keihard knokken voor die basisplaats, want die basisplaats is niet zo ver weg. Zijn concurrenten zijn niet zo veel beter dan hij.

24 april 2016 om 08:45

Rare gedachtegang. Hij is zijn hele leven al aanvaller, dus hij moet gewoon doen waar hij goed in is. Daar is huj voor gekocht. Overigens zijn er voldoende verdedigers die de stap ook niet aankunnen, denk maar aan Karim Rekik. Niet eens dus dat het lastiger is voor een aanvaller

24 april 2016 om 09:10

Zijn voornaamste concurrent is martial en die schat ik toch een paar klasse hoger in. Hij doet wat Memphis niet kan, zijn ploeg op sleeptouw nemen. Overigens Is hij ook jonger. De stap van psv naar utd was gewoon te groot voor Memphis en dan helpt het natuurlijk niet als je van die rare dingen doet en rondloopt alsof je het al gemaakt hebt.

Hetzelfde verhaal als Royston Drenthe , eindigt in een vierde rangs competitie en dan in de sloot of in de NOR zoals Glen Helder.

Welke snotneus haalt het in zijn hoofd om een Rolls te kopen en zich voor te doen als de grote vedette .

Depay moet respect hebben voor MU , zich eerst bewijzen en dan de vedette uithangen , maar nee hij doet het juist andersom .

24 april 2016 om 09:07

Welke auto mag je dan wel kopen met z'n salaris?

24 april 2016 om 09:12

Een volkswagen polo.

24 april 2016 om 09:13

Als je veel geld hebt en ervan geniet door jezelf op leuke dingen te trakteren, komt de jaloezie van mensen sneller naar boven. Als hij een RR wil rijden, laat hem lekker. Zijn geld, hij heeft het verdiend.

24 april 2016 om 09:31

Ah geld, jaloers, haters bla bla. Krijgen we die onzin weer. Het gaat er om dat hij op het veld niks maar dan ook echt niks laat zien, maar daarbuiten er alles aan doet om de ster te acteren.

Je moet alles willen geven om te winnen, om belangrijk te zijn voor je team, om prijzen te pakken. Het gaat er om of je dat per se wil of dat je eigenlijk vindt dat je carriere geslaagd is als je een dik contract hebt bij Man Utd en de sterrenstatus die daarbij hoort. Voor Depay geldt blijkbaar het laatste. Hij is liever een Paris Hilton dan een Lionel Messi.

24 april 2016 om 09:54

Tussen geld 'verdienen' en geld 'krijgen' zit een wezenlijk verschil. Niemand 'verdient' zoveel geld, maar 'krijgt' zoveel geld. Neem alleen zijn ondermaatse prestaties al. Op basis van die prestaties verdient hij zoveel geld absoluut niet, maar mag hij onze lieve heer op zijn blote knieën danken dat hij zo immens veel geld ontvangt.

Nu is het zo dat het gros van de voetballers teveel geld ontvangt, dat geldt niet alleen voor Memphis. Het zal mij verder een rotzorg zijn, waar hij zijn geld aan verbrast.

24 april 2016 om 10:28

"zijn geld, hij heeft het verdiend."

Dat is nu precies het probleem, Hij wordt betaald voor prestaties op het veld en daarin heeft hij volledig gefaald. Hij heeft zijn miljoenen in die zin helemaal niet verdiend. Een iets bescheidener houding past beter bij zijn prestaties.

Een VW Polo past inderdaad een stuk beter bij zijn prestaties..

24 april 2016 om 10:59

Renevang, jij wordt toch ook betaald voor wat er in je contract staat. Als je er een potje van maakt, dan zal de baas niet zomaar een maandje salaris overslaan hoor . En die miljoenen kan je niet vergelijken, totaal andere business.

24 april 2016 om 11:00

Hij heeft zijn transfer en zijn huidige salaris verdiend door zijn prestaties bij PSV en niet door wat hij laat zien bij Utd. Daar kan hij het echter wel weer kwijtraken als ze hem verkopen.

Ik vind ook dat hij niet genoeg presteert bij Utd maar wat hij nu ontvangt heeft Utd hem beloofd en toegezegd op basis van wat hij bij PSV heeft laten zien, niet bij Utd.

24 april 2016 om 11:51

Dat bedoelt hij dus Samcro. Hij krijgt(!) dit salaris op basis van wat hij bij PSV liet zien. Bij United op het veld zou hij het daadwerkelijk moeten 'verdienen'. En dat doet ie niet. Ik ben het er wel mee eens. Het verklaart de verontwaardiging wel.

24 april 2016 om 09:54

Royston? Als jij Royston met Memphis vergelijkt, dan kost een Polo volgens jou net zoveel als een Rolls...

24 april 2016 om 10:56

Waar gaat die vergelijking mis dan? Beide topspelers in de eredivisie. Beide lieten leuke dingen zien in Oranje en hadden de potentie om hele grote te worden. Beide gingen redelijk vroeg naar een internationale topclub. Beide begonnen redelijk, maar moesten qua mentaliteit afhaken. Voor Depay stopt de vergelijking daar, want hij is nog niet verder.

Maar we weten van Drenthe dat het vanaf daar steeds slechter is gegaan (al kan hij er financieel leuk van rondkomen natuurlijk).

24 april 2016 om 10:33

Exakt. Je slaat de spijker op zijn kop. Ze komen in een sprookjeswereld en ze gaan zich daarnaar gedragen. Ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. Voetballers zijn acteurs geworden. Nepfiguren. En Depay is een heel mooi voorbeeld. Maar ook Drenthe inderdaad. En Afellay. En ga zo maar door. Pure nep.

24 april 2016 om 10:57

Afellay is vooral heel fragiel. Ik heb nou niet het idee dat hij er een heel glamoureus leven op na houdt. Dat is bij Drenthe en Depay wel anders.

24 april 2016 om 10:55

Voor Depay kan je dat natuurlijk nog niet zeggen, maar het begin lijkt er zeker op. Drenthe had ook de potentie om het te redden in de internationale top. Hij deed het met vlagen zelfs heel goed bij Real Madrid. Ze zitten bij die topclub ook opeens op een zijspoor door mindere wedstrijden en een slechte mentaliteit (buiten de wedstrijden).

Dit is voor Depay nog een keermoment. Gaat hij het laten zien bij een minder hoge club. Of mislukt hij daar ook en horen we niks meer van hem. (ala Drenthe).

Het lijkt erop dat Memphis het zelf helemaal verprutst heeft bij United. Maar ondanks dat ik besef dat hij natuurlijk geen wereldtop voetballer is, ben ik ervan overtuigd dat deze jongen het voetbal écht niet verleerd kan zijn en goed genoeg moet zijn om bij het Huidige United mee te kunnen komen.

Maar dit gaat natuurlijk een leuk staartje krijgen. Want United gaat hem nu voor een fractie van het aankoopbedrag verkopen aan een andere PL club, en met een beetje pech schiet deze zelfde Memphis ze aankomend seizoen bij van Gaal om de oren. Tenminste, dit zou wel leuk zijn.

Depay heeft natuurlijk talent, maar op zich had hij nog weinig laten zien bij PSV en Oranje.
Het is algemeen bekend, dat alleen met voetballend talent je er niet komt.
Aan Man Utd en Depay de taak, om te bewijzen, dat er een goede voetballer in zit.
Hij is nog jong.
Je kan een zetje krijgen, maar je moet het wel zelf doen.
Man Utd is natuurlijk niet zo stom, om hem na een seizoen weer te verkopen.
Je hebt hem binnen, dus laat hem groeien.
Met een beetje geluk, speel je volgend seizoen nog Cl.
Je hebt een brede selectie nodig.

Eerst verhuren lijkt me beter.

Toch zielig om hem na één seizoen in de premier league af te schrijven. Hij verdient zeker meer tijd om aan de temperatuur van het water te wennen. Wat verwacht je? Hoeveel spelers zijn er nou geweest die in hun eerste seizoen in de bpl (na eredivisie gespeeld te hebben) er meteen 20 in schiet? Blind speelde zijn eerste seizoen ook niet top, maar 2e seizoen ontwikkelde hij zich heel veel.

Zeker een goede voetballer, maar in het 1e seizoen met zoveel troubles in het team de druk opgelegd krijgen om als waterdrager het team te trekken? Lastig.

De druk op depay is veelste groot. De druk die hij niet aan kan (op dit moment)
Bij een kleinere club zal hij zeker beter gaan spelen. Waar de druk niet zorgrobot is als bij United. Een grote club die flink onder een vergrootglas ligt. Zelf kleine gebeurtenissen komen op straat te liggen. Waar de prestaties nog daarboven op komen. Bij zon top club wordt wel verwacht dat je er snel zal staan. Sowieso tegen de kleinere clubs. Maar natuurlijk ook tegen de sub top en top clubs. Dat niveau moet je streven. Bij een kleinere club is die druk minder groot.
Sneijder, VDV, RVN, Huntelaar, Robben, van Bommel.... Noem maar op. Die stonden er al wel gelijk.
Daarbij ook nog eens dat een hogere Martial al veel beter presteert dan een oudere depay.
Zou misschien wel goed zijn een har uitgeleend te worden. Of met een terugkoop clausule. Denk dat depay het nog wel gaat redden.

Bij PSV werkt hij intern volgens mij altijd geroemd om zijn inzet om beter te worden; na de training vrije trappen oefenen etc...
Die jongen wilde graag een tweede Ronaldo worden, maar ik heb het idee dat hij denkt dat hij dat nu al is. Ik had gedacht dat Van Gaal hem de focus kon laten houden, maar die heeft zijn eigen problemen. Misschien dat een andere trainer hem weer met beide benen op de grond krijgt, want talent heeft hij wel.

Memphis depay heeft gewoon net als ronaldo sanchez en nog veel meer spelers meer tijd nodig om zich aan te passen aan de premier league, als depay terug is op het psv niveau wat hoe dan ook volgend jaar gaat gebeuren gaat hij iedereen eruit spelen. Ook louis van gaal weet dat zoals op te merken is uit verschillende pers conferenties dit jaar. Manchester united doet hem hoe dan ook nog niet weg, dat gebeurt pas als hij zich volgend nog steeds zo zwak speelt. Hij speelt op dit moment pas goede wedstrijden als er geen druk op ligt omdat hij anders te geconcentreerd werkt. verhalen over niet genoeg inzet zijn dus absolute bullshit. Als iemand het niet met mij eens is heeft hij gewoonweg geen verstand van voetbal en geen wedstrijden van united met een goed oog bekeken.

Daarnaast zijn het waarschijnlijk weer de daily kranten die niet te vertrouwen zijn en verhalen verzinnen.

24 april 2016 om 13:25

Op zijn PSV niveau speelde hij tegen de Cambuurtjes, nu speelt hij in de top en zie je dat hij gewoon te kort komt. Het zou hem goed doen verhuurd te worden aan Southampton. Want met 2 PL Goals en 2 Assisten kan je hem niet anders dan een miskoop/flop noemen. Dat kun je gewoon niet goed praten.

24 april 2016 om 13:50

waarschijnlijk zei je dit ook over ronaldo in zijn eerste jaar toen hij maar vier keer scoorde in 29 wedstrijden en dramatisch speelde. Hij is gehaald voor de toekomst en is dus nog geen miskoop. na de wedstrijd tegen club brugge zijn er gewoon te hoge verwachtingen voor dit jaar ontstaan. de beste man komt er wel.

24 april 2016 om 15:44

Floris jongen hoe kom je erbij dat Ronaldo dramatisch speelde in zijn eerste jaar? Dat is gewoon helemaal niet waar. Ronaldo liet dingen van klasse zien, alleen was hij niet doelgericht net als hoe hij nu is. Dat wil nog niet zeggen dat hij slecht speelde. Ook mag je nooit in je leven Depay met Cristiano Ronaldo gaan vergelijken. Bovendien is Depay gehaald om als doel ''de nieuwe Ronaldo'' te zijn laat me niet lachen. En dan ook nog die nummer 7 waar hij een schande van maakt. Je bent 16 jaar je hebt trouwens ook nooit een wedstrijd van Ronaldo's eerste seizoen mogen zien want toen was je 4 jaar. Je kan een grote fan zijn van Memphis in zijn Eredivisie tijd, maar sla geen onzin uit alsjeblieft. Hij komt zwaar te kort voor de top van Europa. En dat is het niveau waar United naar toe moet streven. Kijk is hoe Martial presteert, een wereld van verschil tegenover Depay.

24 april 2016 om 22:37

als die hard fan van united kijk je ook wel eens wedstrijden terug, ronaldo speelde inderdaad niet slecht maar het lukte hem ook vier op de vijf keer niet om zijn mannetje voorbij te komen, bij Memphis ook niet. zoals ik al zei: ronaldo scoorde ook matig in zijn eerste seizoen en Memphis ook. in een team wat lekker loopt ontstaan sowieso meer ruimtes, dat heeft Memphis dus niet. Jij gaat jezelf eind volgend jaar op je kop slaan als je dit terug leest.

25 april 2016 om 21:29

Ik denk eerder dat jij je zelf nu je kop moet slaan want jij vergelijkt een levende legende met een speler die nooit in zijn leven ook maar in de buurt van Ronaldo gaat komen. De grootste fout die jij maakt, wat ik verwacht op jou leeftijd is om speelstijlen van toen en nu te vergelijken met elkaar. In 2004 zochten buitenspelers door een actie de achterlijn om een voorzet te geven. En niet meer. Tegenwoordig is het naar binnen kappen en zelf schieten. Iets wat Depay elke keer weer probeert maar elke keer balverlies aan lijdt. Dus jou hele Ronaldo - Depay vergelijking stopt daar alweer.

Accepteer gewoon dat Depay dit jaar een flop is en move on.

Hij komt er wel, maar moet zeker even een stapje terug doen, gewoon weer vanaf het niveau psv beginnen en een constant niveau halen.

Qua talent top, qua mentaliteit kan hij nog veel van Promes leren. Daarom is Promes vele malen verder in ontwikkeling dan Depay.

24 april 2016 om 11:09

Of Promes speelt in een mindere competitie...

24 april 2016 om 12:17

lul niet, promes kan qua mentaliteit juist veel van depay leren. Ik zou deze video kijken voor een beter oordeel over depay:https://www.youtube.com/watch?v=5QjwGZ6bW-E

24 april 2016 om 14:53

Ah ja, de befaamde topsportmentaliteit van de straight money blowende Promes. Geef mijn portie maar aan Fikkie hoor. Het probleem van dit soort jongens is dat ze zich buiten het veld gedragen als hun voorbeelden uit de showbizz die ook last van teveel geld hebben. Patsertjes die hun volledige persoonlijkheid ophangen aan veel te dure spullen. Natuurlijk mogen ze zelf weten wat ze met hun geld doen maar de enige juiste volgorde om erkend te kunnen worden als superster is eerst presteren, dan spenderen. Anders ben je inderdaad zoals eerder al werd gezegd een zoveelste Paris Hilton: een immense leegte gehuld in designerkleding die alleen herinnerd wordt als een aaneenschakeling van fratsen en exorbitant gedrag. Zelfs een Ronaldo heeft dat ingezien.

Het ligt denk ik wel aan de karakter van de speler. Als je de andere jongens ziet die de overstap hebben gemaakt zij gedragen zich normaal en komen niet in de media terecht althans niet in negatieve zin ( dembele, affelay, blind, pieters, eriksen, vertonghen, anita, alderweirld, chadli etc.). Het ligt ook aan zijn omgeving hoe je went of keert. Want als je goed presteerd en sterralures hebt zullen ze het wel sneller accepteren. Memphis die komt wel flashy over met de meest creatieve outfits maar dat is niet in het veld te zien.

Lijkt mij een beetje onzin. Het is zijn 1e seizoen. Moet wennen aan het veel hogere nivo, en United speelt als team niet geweldig. Dus is het voor een aanvaller nog lastiger.

Depay moet zich gaan foccussen op zijn spel. Zorgen dat zijn trucjes wat effectiever worden. Hij heeft in principe alles op een nieuwe Nani te worden.

Alleen een beetje meer nederigheid zou hem sieren. Als Rooney vrij staat, zou ik hem maar aanspelen, ipv van 30 meter zelf op goal te schieten.

Haha wat een titel! Verliest geduld?! Hoe kun je prestaties van een speler verwachten als je hem om de 6 wedstrijden 10 minuten voor tijd laat invallen? Dan kan je inderdaad lang wachten totdat er een keer iets goeds gaat gebeuren, ja. Tja, de buitenwacht zal Memphis direct als onmiskenbare flop wegzetten (wat ze na 2 wedstrijden ook al deden, maar goed) maar eerlijk is eerlijk, Memphis is in mijn ogen een beetje oneerlijk behandeld door Van Gaal. Heeft niet de kansen gekregen om te laten zien wat ie kan en is nooit beloond voor wedstrijden waarin hij wel productief was en zich van zijn beste kant liet zien (ook qua werklust en toewijding voor het team), en als je dan ziet dat een Rashford die 2 goede wedstrijd speelt, direct een onomstreden basisspeler wordt, zodat hij daarna een reeks matige wedstrijden kan spelen zonder gevolgen, ja... Dan ga ik wel twijfelen aan het spelersbeleid van Van Gaal, want dat is gewoon niets meer dan de kansen op hele ongelijke wijze verdelen, om over bijvoorbeeld een Lingard nog maar te zwijgen, die echt geen beter seizoen achter de rug heeft dan Memphis, maar wel drie keer meer wedstrijden heeft gespeeld.

24 april 2016 om 11:56

Het probleem nan Depay is dat ze er veel te veel geld voor betaald hebben en nu nog betalen qua salaris. Daar brengt hij gewoon niet genoeg voor.

24 april 2016 om 12:21

bullshit, depay heeft tijd nodig dan komt hij er wel. daarnaast is dit een artikel van de daily mail dat zijn verhalen allemaal compleet verzint. compleet lul-verhaal dus

24 april 2016 om 12:49

Allemaal leuk en aardig, maar het probleem beschreef ik dus in mijn reactie, namelijk dat hij niet genoeg kansen krijgt om zich te bewijzen en de verwachtingen waar te maken. Zijn marktwaarde en salaris hebben hier helemaal niets mee te maken.

24 april 2016 om 13:51

Dat komt doordat hij de meeste wedstrijden te geconcentreerd speelt en dus slecht, volgend jaar als hij wat rustiger kan spelen gaat hij zich wel laten zien.

dit slaat helemaal nergens op! aan het begin van het seizoen gaf van gaal aan dat memphis niet voor dit seizoen gehaald werd. nu speelt hij weinig en is het opeens dat hij weg moet. hij heeft het gewoon tegen zitten dat jonge jongens die o.a. op zijn positie spelen wel in 1x presteren, want anders staat hij gewoon basis.
daarnaast zie je het vrij weinig gebeuren dat een club nadat ze een jongen met zoveel rauw talent hebben gecontracteerd, na 1 jaar al van de hand wordt gedaan. zelfs uitlenen zie ik niet gebeuren omdat hij de enige backup is voor linkshalf/linksbuiten achter martial.

24 april 2016 om 12:19

exact

24 april 2016 om 15:14

Ja, allemaal leuk en aardig maar een jong talent dat rustig gebracht moet worden (daar waar elders jongens van 19-20 jaar gewoon de sterren van de hemel spelen, maar dat nog terzijde) zou zich buiten het veld dan ook een stukje bescheidener moeten gedragen. Op het veld de leerling zijn en buiten het veld de meester; je hoeft geen psycholoog te zijn om te zien dat daar fundamenteel iets niet helemaal goed gaat. Dat gezegd hebbende: hij is nog te jong om afgeschreven te worden maar dan moet hij volgend seizoen wel duidelijk stappen hebben gemaakt. Tussen zijn oren. Dan komt het op het veld vanzelf wel.

Van Gaal zal zich wel kapot geërgerd hebben aan de sterallures van Depay. Ook bracht Depay bij lange na niet wat er van hem werd verwacht. Alleen tegen Brugge en Midytilland was hij goed maar daarmee red je het niet bij een club als United.

Gewoon wanbeleid van van Gaal, verkeerde soort spelers gehaald.
Depay is een groot talent wat er zeker nog wel komt, maar hij gaf beter naar PSG kunnen gaan
Dan was hij in een goed draaiend team terecht gekomen, ipv naar die puinhoop te gaan die van Gaal van Manchester gemaakt heeft.
Dus van Gaal kan zeuren met z'n geduld, hij heeft het zelf veroorzaakt

Kan me niet voorstellen dat ze hem na 1 seizoen al willen verkopen. Uitlenen aan West Ham, Leicester, Stoke of Southampton lijkt mij veel verstandiger

Memphis depay is een schoolvoorbeeld van een jonge speler die een stap heeft overgeslagen in zijn ontwikkeling en dit komt duidelijk tot uiting.
Ook zijn mentaliteit blijft egocentrisch en veel te weinig team gericht, beetje te veel eigen succes zoekend .
Gaat niet goed komen .

Het is toch wat. Ben je 22, heb je een coach die je naar een wereldclub haalt én je de hand boven het hoofd houdt. Weet je binnen 1 jaar al je krediet te verspelen. Depay wil Memphis heten omdat hij zijn vader niet kent. Misschien was het voor hem goed geweest dat hij een vader had die hem eens even stevig op zijn plek had gezet!

Misschien moet je die jongen eens een keer vertrouwen geven! speelt hij 2 a 3 wedstrijden lekker zit hij de volgende wedstrijd weer op de bank?

Ik zie allerlei smoesjes voorbij komen maar de werkelijkheid is Depay kan het niveau gewoon niet aan. Is gewoon een speler die zo overdreven gehyped is in dit land en nu ze zien dat hij gewoon een matige speler is beginnen de smoesjes te komen. Toen ik afgelopen zomer zei dat Man U een grote fout heeft begaan door hem voor dat bedrag te kopen werd ik van alle kanten aangevallen en werd me gezegd dat hij de grootste talent van zijn leeftijd was. Nou schande van united dat je zo'n legendarische rugnummer aan zo'n speler geeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren