Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Binnen vijftien jaar breekt een Marokkaan door in de wereldtop’

Laatste update:

Dries Boussatta denkt niet dat het nog bijzonder lang gaat duren voordat een Marokkaanse voetballer de wereldtop bereikt. De 43-jarige oud-middenvelder van onder meer AZ en het Nederlands elftal stelt in het Algemeen Dagblad vast dat er steeds meer spelers met een Marokkaanse achtergrond in de Eredivisie komen te spelen.

/

“De laatste stap is straks dat er eentje écht doorbreekt in de wereldtop. Binnen tien of vijftien jaar gaat dat gebeuren. Let maar op. Want dan is Khalid Boulahrouz trainer, of zaakwaarnemer, en Mounir El Hamdaoui ook. Jongens die de valkuilen kennen. Die het allemaal hebben meegemaakt”, aldus Boussatta.

Over het algemeen worden Mustapha Hadji, Badou Zaki en Mohamed Timoumi gezien als de beste Marokkaanse voetballers ooit. Tegenwoordig worden ook spelers als Mbark Boussoufa, Medhi Benatia en Hakim Ziyech hoog aangeslagen.

‘Binnen vijftien jaar breekt een Marokkaan door in de wereldtop’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha dat hoor ik al jaren. Ze missen uiteindelijk toch altijd net dat beetje om de absolute top te halen.

23 april 2016 om 16:17

Precies, het talent hebben ze vaak wel om de wereldtop te bereiken, maar op het mentale vlak komen ze vaak te kort. Ik voorspel trouwens dat binnen nu en 15 jaar een speler uit China de wereldtop bereikt :-)

23 april 2016 om 16:22

In tegendeel. Marokkanen worden vaak geprezen om hun mentale vlak. Een echte winnaarsmentaliteit.

Suarez, Diego Costa, kwamen allemaal van kleine clubs af en spelen nu bij de wereldtop. Affelay speelde bij Barca en deed gwn mee in de Champions League met het beste Barca ooit misschien.

23 april 2016 om 16:27

Suarez en Diego Costa zijn niet Marrokaans..

23 april 2016 om 16:30

Maar hun winnaarsmentaliteit en passie is wat ze zo krachtig maakt.

Raad eens wat ze gemeen hebben met een deel Marokkaanse spelers?

23 april 2016 om 16:35

Alleen zijn Suarez en Costa echte knokkers, doorzetters, teamspelers. Dat is toch een eigenschap die cruciaal is en typisch Zuid-Amerikaans. Temperament hebben ze ook, net als Marokkaanse spelers. Dat is ook belangrijk alleen mag niet ten koste gaan van het teambelang.

23 april 2016 om 16:36

Heh maar daar staan marrokanen juist niet om bekend. Affelay en aissati waren spelers met een mooie techniek maar niet per se passie en winnaarsmentaliteit. Nouri hetzelfde. el hamdaoui al helemaal.

23 april 2016 om 16:38

Marokkaanse spelers staan bekend om hun temperament. Dat verklaart de winnaarsmentaliteit. Helaas hebben Marokkaanse spelers hierdoor ook vaak problemen met discipline en gezag. Aanwijzingen of feedback wordt vaak negatief opgepakt en dat zorgt voor conflicten. Tannane is hiervan een goed voorbeeld. Hij is hier aan gaan werken met een psycholoog en heeft vervolgens de stap naar de Lige 1 kunnen maken.

23 april 2016 om 16:59

Wickedmen, Afellay heeft geen enkele rol van betekenis gespeeld bij Barcelona.

23 april 2016 om 17:27

Hoeveel spelers halen gemiddeld de wereldtop? Hoeveel Marokaanse spelers heeft Europa tot nu toe gekend? Je raad het al waar ik naar toe wil. Als er net zoals bij de Nederlanders meer dan 300 spelers van Marokkaanse komaf actief was geweest in het Europese betaald voetbal dan was de kans velen malen groter geweest dat er al een Marokkaanse spelers de wereldtop had gehaald.

23 april 2016 om 18:16

Marokkanen geen knokkers? Suarez en Costa geen teamspelers?

Bij Atleti en Liverpool was het alle balle op Suarez en Costa.

23 april 2016 om 18:16

Aisatti en Affelay hadden zeker wel passie voor de sport. Anders kom je niet bij Barca te spelen. Topsport.

23 april 2016 om 18:18

Sulejmanii. Halve finale CL vergeten, Barca stond achter en Affelay kwam erin en gaf een assist met een mooie solo?

23 april 2016 om 18:24

Heeft real persoonlijk, helaas, uit de cl gestuurd

23 april 2016 om 18:29

Afellay deed het leuk bij Barca, niet meer, niet minder. Wat overigens een geweldige prestatie is! Er zijn er maar weinig die die kans krijgen, en als je hem dan krijgt moet je hem pakken. Ik vind dat Ibi het best redelijk gedaan heeft voor iemand die van PSV af komt.

23 april 2016 om 18:39

Apart dat Zuid Amerikanen misschien nog wel meer temperament hebben dan Marokkanen en toch de wereldtop halen.

24 april 2016 om 02:49

Assist halve final cl op messi vergeten?

24 april 2016 om 04:09

Volstrekt onzinnige vergelijking die je maakt..
Je kan Marokkanen totaal niet vergelijken met Zuid-Amerikanen.

Afellay speelde totaal geen rol van betekenis bij Barca..

23 april 2016 om 16:41

Ze missen niet net dat beetje. Het heeft allemaal met de omstandigheden in een land te maken. Als kinderen in Marokko het net zo makkelijk hebben als Nederlandse kinderen dan zou het NL elftal zeker geen kans maken tegen ze. Meestal krijgen de Marokkaanse spelers die in het buitenland zijn opgegroeid eerder een kans in het Marokkaans elftal, komt ook door de betere omstandigheden. Stel je voor dat alle Marokkaanse kinderen in zulke omstandigheden zouden kunnen opgroeien, dan hadden ze allang 3 Marokkaanse Zidane's.

23 april 2016 om 16:46

Dat is maar deels waar. De opleidingen in Nederland zijn natuurlijk veel beter maar kijk naar het hockey en cricket. India en Pakistan hebben daar jarenlang de wereldtop gedomineerd. Het heeft ook gewoon te maken met instelling.

23 april 2016 om 16:50

Ja. Maar het aantal inwoners van India en Pakistan valt gewoonweg niet te vergelijken als die van Marokko. Tevens is hockey al vanouds een sport die in India, Pakistan en Afghanistan gespeeld worden. Hockey hoort echt bij die cultuur.

23 april 2016 om 17:12

Cricket is de nationale sport in zowel India als Pakistan. Waarom zijn Indiërs en Pakistanen zo goed in hockey? Doordat zij spelen op verrotte veldjes met kapotte sticks. Zij zijn elke situatie gewend en hebben echt een super goede techniek. Waar veel Nederlanders jaloers op zijn. Daarnaast is de instelling daar anders. Ze stellen zich heel nederig op tegenover autoriteit(trainer/coach). Er zijn een heleboel getalenteerde Marokkaanse spelers maar die hebben net wat meer moeite met autoriteit.

23 april 2016 om 17:27

Sorry maar die vergelijking slaat nergens op. Marrokaanse jongens die hier zijn opgegroeid redden het toch ook niet dus faciliteiten hier of daar maakt niets uit. Het is altijd wachten tot. Die jongen van barca is heel goed toch? En bij Milan loopt er ook 1 maar teamspelers zijn het niet, biet in Europa biet in marroko. Waar dat door komt weet ik ook niet, maar het is wel een feit.

23 april 2016 om 17:28

Algerije, Gabon, Nigeria en Ivoorkust hebben volgens jou dus wereldtoppers? Doe ff normaal man. Vind je het raar dat de sterspeler van Afghanistan in de Jupiler League speelt? Het land is gewoon naar de klote, want mij ga je niet wijs maken dat de zaad van Nederlanders extra speciaal is en er daardoor betere voetballers zijn.

23 april 2016 om 17:31

Met een mening kan je geen korte metten maken. Het is namelijk iets wat iemand vind. Ga je ook korte metten maken met de mening die ik heb over het uiterlijk van barbie? Namelijk dat ik haar geen mooie vrouw vind.

23 april 2016 om 17:33

BenficaAjax. Tuurlijk kan er ook geen Marokkaanse topper komen als je alleen naar de Nederlands Marokkaanse voetballers kijkt, daarvoor heb je er te weinig. Er wonen een paar honderd duizend Marokkanen in Nederland, dan kan je toch niet verwachten dat er een wereldtopper tussen zit. Het is al knap dat er zoveel Marokkaanse talenten op de Nederlandse velden rondlopen!

23 april 2016 om 17:50

Er zijn 38 miljoen Marokkanen op de wereld(Marokkaans paspoort,Wikipedia). Zoals ik al aangaf je kan het niet alleen maar afschuiven op de trainingsfaciliteiten. Natuurlijk is dat van invloed maar er zijn honderden gevallen in de sport die het tegendeel bewijzen. Kijk naar de Kenianen in de atletiek en Indiërs in het hockey.

23 april 2016 om 18:14

Drogba en Yaya Touré behoren toch wel tot de wereldtop? Verder valt het helaas wel tegen met het aantal Afrikaanse toppers. Maar het lijkt me slechts een kwestie van tijd voordat het veranderd.

23 april 2016 om 18:27

In sommige deelstaten van India is voetbal de nummer 1 sport,er zijn overigens ook een aantal spelers van indiase orgine die bij grote clubs spelen zoals Kishna,vikash Dhorasoo,luciano Narsingh,harmeeth Singh.

23 april 2016 om 18:42

Welke regio's? Ik ben vorig jaar door India gereisd en cricket is verre weg de grootste sport. Op tv word het 24/7 uitgezonden, kinderen op straat spelen het en overal zijn cricketshirtjes te koop. Voetbal is upcoming maar de komende tijd zullen cricket en hockey groter blijven. Zeker nu de hockeyers weer beginnen te presteren.

23 april 2016 om 21:46

Heb wel iets van je geleerd betreffende de populariteit van voetbal in India, maar de namen die je noemt laten me wel lachen. Misschien bedoelen we iets verschillende met het woord origine, want van Kishna en Narsingh is alleen hun achternaam van Indiase origine, verder vrij weinig

24 april 2016 om 14:25

Google maar ff dan kom je er achter dat 1 van de ouders van beide spelers indiase orgine hebben.

23 april 2016 om 17:23

Er zijn veel topper met Marokkaanse roots maar die spelen niet altijd voor het Marokkaanse elftal( fellaini, rami el haddadi, chadli etc.)

23 april 2016 om 23:36

Ik heb het over Marokkaanse toppers die niet voor Marokko spelen bijdehandje.

Dries boussata klinkt nu een beetje als wij van Wc eend adviseren Wc eend. Hij komt voor Marokkaanse spelers op maar hij moet niet blind zijn voor de vele incidenten die er in Nederland plaats vinden in met name de amateurtak van het voetbal.
Wat betreft die wereldvoetballer van Marokkaanse afkomst zou ik niet weten wie dat zou moeten worden.

23 april 2016 om 16:25

Oh ja er gebeuren heel veel onzin dingen in de amateurtak van het Nederlandse voetbal waarbij Nederlanders ook een deel in hebben.

In Utrecht omgeving hier staan er een paar clubs bekend om hun agressieve spelers of oneerlijk spel (scheidsrechters die de 2de man zijn en 20 minuten extra tijd geven om de thuisclub na de overwinning te leiden).

Hoe verklaar jij dat?

23 april 2016 om 16:38

Noem die clubs is dan? Voetbal zelf in uttecht, nooit van gehoord.

23 april 2016 om 17:00

In Utrecht wonen ook kampers die voor problemen kunnen zorgen.

23 april 2016 om 18:20

Fc de Bilt, Vreeswijk, hoeveel wil je dat ik er op noem?

En hoe verklaar jij dat gedrag?

23 april 2016 om 17:55

Deze website is tot de nok toe gevuld met dergelijke stakkers. Maak je er maar niet te druk om.

23 april 2016 om 17:01

Ait-Bennasser van Nancy.

23 april 2016 om 21:23

Taarabt is mislukt dankzij zijn belabberde mentaliteit dus het is me een raadsel waarom je hem opnoemt, en dat geldt eigenlijk ook voor El Hamdaoui, Aissati en Labyad. Boussoufa en Ramzi hadden ook meer uit hun carriere kunnen halen.
Verder lijkt het alsof je in de grot hebt geleefd de afgelopen jaren gezien je vergeet deze spelers op te noemen die ik het toch ver zie schoppen als ze hun koppie erbij houden Benatia, Boufal, Belhanda, Tannane en Ziyech.

Nou ja zie Nederland ook niet echt meer een wereld top speler brengen met de lichting van nu Marokko daar en tegen heeft toch echt een paar toppers. Maar is me opgevallen dat Nederlanders echt van houden om hun eigen spelers te hypen spelers zo als jansen en de mislukte depay die de volgende ster zou zijn maar toch niks waard blijkt te zijn

23 april 2016 om 16:13

Ja, echt typisch Nederlands. In het buitenland zouden ze zoiets nooit doen, en in Marokko al helemaal niet! Maar jij weet nu al wel dat er echt een paar toppers in zitten. Je mag best afgeven op Nederland hoor, maar die onzin gebeurt in elk land. Ze moeten de kranten toch ergens mee vullen.

23 april 2016 om 16:45

Geen nergens op af in Nederland is het gewoon zo andere landen hebben het niet zo snel ook denken veel Nederlanders dat de eredivisie een competitie van hoog niveau is terwijl dat natuurlijk niet zo is.

23 april 2016 om 17:00

Alle landen en clubs hypen hun eigen spelers ^^.
Ben ook 100% zeker dat er niemand is die denkt dat de Eredivisie nog een hoge competitie is. Met de bedragen die rond gaan kan Nederland gewoon niet in mee doen.

Al denk ik echt nog niet dat Depay is mislukt.

23 april 2016 om 16:27

Depay is verre van mislukt. Al zeggen alle media dat.

Anderzijds zou heel United mislukt zijn op Martial en Rashford na.

Maar de media is dodelijk in Engeland. De invloed daar is zo sterk op spelers, clubs en fans.

23 april 2016 om 16:43

Maak dat je zelf maar wijs die jongen komt gewoon veelste tekort voor het niveau van man u dat ziet de rest van de wereld ook. Te weinig techniek en een slechte eerste bal contact.

23 april 2016 om 16:50

Er zijn zat united spelers die een stuk beter seizoen draaien dan depay hoor. Darmian, blind, smalling, schneiderlin, de gea

23 april 2016 om 17:09

Ik ga hier niet ontkennen dat Depay een matig seizoen doormaakt bij United maar als jij serieus vindt dat Darmian en Schneiderlin een beter seizoen hebben gedraaid, kijk je heel weinig wedstrijden. Schneiderlin is nog enigszins verdedigbaar maar die brengt ook zeker niet wat er verwacht wordt en heeft al meerdere cruciale fouten gemaakt die United punten hebben gekost. In balbezit is het helemaal bedroevend.
Darmian speelde een maand goed en is daarna zo enorm ingezakt dat niet alleen Young op een gegeven moment rechtsback werd gezet, maar daarna ook de al meermaals afgekeurde Varela en de laatste tijd zelfs a-junior Fosu Mensah.

Er zijn een paar lichtpuntjes bij United, die zijn echter zwaar in de minderheid.

23 april 2016 om 18:22

Schneiderlin, Blind?

23 april 2016 om 18:23

Depay weinig techniek?

Hoe hij soms zijn spelers voorbij komt of een goede steekpass geeft komt zomaar?

23 april 2016 om 18:33

Welke spelers komt hij voorbij van Brugge zelfs in de eredivisie was hij niet zo wow wijnaldum had een grotere aandeel op de schaal maar dat zie je ook terug kijk het seizoen van wijnaldum en kijk die van depay

15 jaar...??? Jeetje, dan zijn ze de uitspraak van dolle Dries al lang vergeten... Ik ben benieuwd, maar ik denk dat er dan van de meeste landen wel iemand is doorgebroken.

Zou zomaar kunnen. Zijn heel veel goeie marokkaanse en afrikaanse voetballers die op jonge leeftijd zo ver staan in de ontwikkeling, maar komt er nooit wat van. Zodra ze geld ruiken komt er niks meer van. Zo zonde! Als je alleen al kijkt naar die youth cup waar er zat rondlopen maar zelden breekt er iemand door.

23 april 2016 om 16:34

Dat is toch wel de kracht van een Barcelona, hun jeugdopleiding en Messi.

Vertrouwen is ook heel belangrijk

Voor mij is Larbi ben Barek de beste Marokkaanse speler ooit, en niet de bovengenoemde drie.

De wens is bij Dries Boussata duidelijk de vader van de gedachte.

Makkelijk gezegd. En als het over 15 jaar niet zo blijkt te zijn dan is het vast weer de schuld van anderen.

Hebben we het over een Marrokaan uit Marokko of uit Frankrijk/Nederland?

Tja 15 jaar dat zou ik ook nog wel durven roepen.
Binnen 15 jaar haalt Nederland ook weer ergens de halve finale!

Met andere woorden, het Nederlands elftal krijgt nog eerder weer aansluiting bij de wereldtop dan dat er Marokkaanse speler een wereldspeler wordt. Zonder gekheid, het zou natuurlijk kunnen. Ik weet niet hoe het voetbal zich in Marokko zelf precies ontwikkeld. Ik heb wel het idee dat hier in Nederland te vaak Marokkaanse spelers het voor zichzelf verpesten. Ik heb het idee dat topsport en zeker teamsport niet echt past binnen de Marokkaanse mentaliteit. Vaak zijn het technisch vaardige spelers maar zelden teamspelers. Natuurlijk, de ene Marokkaan is de andere niet. Maar anderzijds, ik ben zelf voor PSV en met Aissati, Labyad en Bakkali hebben we nu drie keer een jeugdspeler met dezelfde achtergrond gehad, drie keer een veelbelovend debuut en drie keer vrij snel een hoop problemen. Dat geeft wel te denken.

23 april 2016 om 17:39

3 is een reltief laag getal. Ik denk dat je sinds de oprichtimg van PSV toch ook wel 3 oerhollandse spelers kan opnoemend die een veel belovend talent waren en waar het mis mee is gegaan. Je zou ze ook gewoon als mens kunnen zien in plaats van het belangrijk te vinden waar hun ouders is geboren wanneer de dingen niet gaan zoals verwacht.

23 april 2016 om 18:26

Als je het artikel had gelezen weet je dat het hier specifiek gaat over Marokkaanse voetballers. In een paar jaar zijn er drie spelers met dezelfde achtergrond geweest die min of meer hetzelfde meemaakte. Er zijn inderdaad niet drie andere spelers in die periode die voor dezelfde problemen hebben gezorgd.

23 april 2016 om 20:58

@basenparen
Ik sluit me aan bij wat je zegt over teamspelers. Dat heb ik zelf ook weleens aangemerkt op El Ghazi. Daarmee zeg ik niet dat het een vervelende jongen is hoor. Laat daar geen misverstand over zijn

Adel Taarabt was toch die speler waarvan iedereen toch wel wat van verwachte.
Maar die heeft het ook totaal niet waar kunnen maken.
Ik zou niet eens weten waar die nu speelt.

El Hamdaoui als zaakwaarnemer? Wie wil u met zo'n misselijk mannetje in zee. Kijk hoe die alleen al zijn eigen carrière verziekt heeft omdat hij overal rotzooi trapte. Ben absoluut ervan overtuigd dat hij er veel meer uit kon halen, maar helaas was zijn mentaliteit verrot. Alleen al zijn periode bij Ajax spreekt boekdelen. Goed voorbeeld doet volgen zeggen ze weleens. Nou bij El Hamdaoui kom je dan niet ver.
Verder vraag ik me af waar Bousatta dit op baseert. Cruyff is ook om zijn eigen kwaliteiten groot geworden. Niet omdat zijn schoonvader zo'n geweldige zaakwaarnemer was. Dus ik vind dat hij maar wat roept

El Hamdaoui kan toch geen trainer worden. Is als speler nou niet echt een voorbeeld geweest van een goede prof. Deze jongen kon goed voetballen maar zijn houding en gedrag liet zwaar te wensen over. Het lag aan alles en iedereen behalve aan lieve Mounir.

Ik heb het eerder gezegd en blijf het zeggen er moet gewoon een generatie over heen gaan, je ziet nu dat al bij jongens als El Ghazi en Nouri bijvoorbeeld dat het qua mentaliteit goed op orde is. En dat zal bij de volgende generatie alleen maar beter worden. Komt omdat ze dan ouders hebben die in Nederland geboren en getogen zijn en zo veel meer weten wat er in de leven van hun kinderen speelt omdat ze op sociale vlak op school bijvoorbeeld niet gehinderd worden omdat ze geen of gebrekkig Nederlands spreken waarmee hun ouders wel mee te kampen hadden.
Ik denk wel dat nu en binnen 5 jaar aardig wat spelers rondlopen in de top van het Europees voetbal met Marokkaanse roots.

15 jaar. Wel heel ruim genomen. Breekt vast ook wel een hawaiiaan door binnen 15 jaar.

Ben zelf ook iemand met een huidskleur. Welke afkomst maakt niet uit. Op mentaal vlak las ik in meerdere commentaren dat het nog niet helemaal ok is met de mentaliteit van de Nederlanse Marokkaanse voetballers, een mening die ik deel, echter...je moet niet vergeten dat voetballers met 'Nederlands-Marokkaanse roots al hun leven lang méér druk ervaren en méér te maken hebben of hebben gehad met raciale problemen van een groot deel van de Nederlandse maatschappij jegens Marokkanen...het geeft de ene topsporter juist vleugels en de andere topsporter kan er niet mee omgaan. Publieke opinie speelt wel degelijk een rol op mentaal gebied. 'mijn' bevolkingsgroep waren hier als eerste migranten...notabene van Nederlandse afkomst en hadden te maken met dezelfde problematiek als waar de Marokkanen mee te maken hebben. Die eerste Marokkanen kwamen hier om keihard te werken en hielden zich keurig aan de regels van de Koran. Ik zie de eerste Marokkanen en Turken nog lopen bij me in de straat in '70/'71...keurige mensen die gelijk uitgekotst werden door de overgrote groep Nederlanders want ja...het waren de beginjaren 70 en die waren zéér racistisch in Nederland spreek ik uit eigen ervaring. M.luther King was immers pas 3 jaar dood...nederland was zogenaamd een gastvrij democratisch land maar vanaf het moment dat de Marokkanen binnen kwamen (en de grote stroom Surinamers v.a. '75) vierde ik als lichtgekleurd klein jongetje van binnen stiekem een feestje want nu werd ik minder gepest om mijn huidskleur...nu waren de Turken en Marokkanen aan de beurt en de Surinamers...en ja, die lui hadden nog niks gedaan in Nederland...kwamen aan in Nederland en werden gelijk door sommige mensen op straat nageroepen. Althans, het is mij zo vaak overkomen tot '75.....daarna werd het minder...voor mij persoonlijk - maar desalniettemin is dáár toen de boosheid ontstaan bij de Marokkaanse kinderen van die eerste Marokkanen waardoor die 'jongens' zich gingen afzetten tegen de Nederlanders en dus de Nederlandse maatschappij op een manier zoals men dat in Afrika gewend is want vergeet niet dat Marokkanen Afrikanen zijn...een tikkeltje feller als de Nederlanders...helaas voor sommigen iets té fel en ja, dat is natuurlijk olie op het vuur van de mainstream-media waardoor uiteindelijk 'het grote marokkanen-probleem' is begonnen...het is geen verhaal over wie er nu begon of niet, ik wil alleen maar even aangeven met wat voor een problemen Marokkaans-Nederlandse voetballers mee te maken hebben. Ze moeten mentaal dubbel zo weerbaar zijn als een leeftijdsgenoot in hetzelfde team met een blanke huidskleur en dat valt voor met name jongere Marokkaans-Nederlandse voetballers lang niet mee. Het gaat je niet in je kouwe kleren zitten als je als jonge Marokkaanse voetballer van Ajax, PSV of Feijenoord en Twente in een dikke auto rijdt en 50 van de mensen op straat kijken je vuil aan met een blik van: "waar zou die die mercedes nou weer gejat hebben..." Kortom...voor al die mensen die het hebben over de mentale weerbaarheid van die Marokkaans-Nederlandse voetballers; Tja, stem vooral wilders want dan zijn er straks helemaal geen Marokkaanse voetballers meer op de Nederlandse velden want dit is de situatie die de Nederlandse politiek nu creeert. Een onmogelijke jeugd voor jonge Marokkaanse kinderen die al op zeer jonge leeftijd worden geconfronteerd met anti-moslim-Marokkaanse sentimenten van de massa Nederlanders die wilders 'groot' maakten/maken...geluiden van een TV die aanstaat met het nieuws van een haatzaaiende wilders...al die jonge Marokkaanse voetballers van nu hebben dit allemaal moeten slikken vanaf dat ze Nederlands konden begrijpen vanaf een jaar of 3/4...want bij buitenlandse kinderen is de taalontwikkeling niet net als bij NL kids rond de 2e levensjaar...dus: Oordeel niet te hard over de mentale weerbaarheid van de Marokkaans-Nederlandse voetballers. Buiten het veld en de club hebben ze het 10 keer zwaarder als hun Nederlandse blankere collega's.

ik geloof best dat we in de komende 15 jaar een grote marrokaanse voetballer zullen gaan zien. Maar om eerlijk te zijn, zat heel de europese top geloof ik al achter die Benatia aan afgelopen zomer. Is Bayern dan nu opeens geen wereldtop meer?

Verder gaat binnenkort Adelhak Nouri bij Ajax erbij komen. heeft nog geen A-interlands gespeeld, dus kan altijd nog kiezen om voor Marokko uit te komen. En als Ziyech zijn vorm van dit jaar vast kan houden, dan zie ik hem ook de Nederlandse competitie rap ontgroeien...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren