Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nieuwe hoofdsponsor betaalt PSV zes miljoen per jaar

Laatste update:

PSV heeft donderdagmiddag aangekondigd dat Energiedirect.nl de komende drie jaar als hoofdsponsor zal fungeren. Het bedrijf, dat de plaats inneemt van Philips, betaalt circa zes miljoen euro per jaar om prominent op het tricot van de regerend kampioen te mogen staan. Dat bedrag kan door middel van prestatiebonussen nog verder lopen.

/

Algemeen Toon Gerbrands zegt trots te zijn op de deal, die lange tijd in de maak was. Energiedirect is volgens hem en bedrijf dat het hoofd boven het maaiveld uit durft te steken en past in dat opzicht bij PSV. “We durven te innoveren en hebben het lef om te investeren. Innovatief ondernemerschap is één van de kernwaarden om onze doelstellingen te bereiken”, zegt hij op de website van de club.

Mark van Zon, aan de nieuwe hoofdsponsor verbonden als commercieel directeur, beaamt en herhaalt die woorden. “Door samen te werken met PSV kunnen we onze naamsbekendheid vergroten”, stipt hij aan als belangrijkste argument voor het partnerschap.

Philips prijkt nog twee wedstrijden op het shirt en neemt dan afstand. Het electronicaconcern verdwijnt niet volledig en blijft PSV sponsoren, maar niet meer zo prominent als in de voorbije dertig jaar het geval is geweest. Philips sponsort de club in de komende vijf seizoenen nog voor in totaal vijf miljoen euro, meldde De Telegraaf eerder op de donderdag.

Foto via PSV.nl

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziet er niet verkeerd uit. Had iets anders gehoopt, bv Bavaria of Mercedes.

21 april 2016 om 15:19

Tja daar was op gehoopt ja. Maar wat heeft Mercedes daaraan? Is al een wereldwijd bekend merk. Bavaria is ook in heel Nederland bekend en zou het dan puur voor de Europese wedstrijden moeten doen.

21 april 2016 om 15:23

nee want in europeese wedstrijden mag dat niet omdat heineken daar een sponsor is. tijdens europeese wedstrijden moet in het philips stadion ook alles met bavaria op verbergt worden voor de cameras

21 april 2016 om 15:28

Ja Philips werd in het stadion ook afgeplakt omdat Sony een sponsor is van de UEFA. Maar dat stond toch ook gewoon op het shirt, volgens mij heeft de UEFA verder niks op de shirtsponsor te zeggen hoor.

21 april 2016 om 15:53

Is toch wel een aderlating voor Psv.

Philips betaalde ca 5-7 mio per jaar (incl prestatiebonussen). Dit bedrag wordt komende 5 jaar in totaal 5 jaar als overbrugging. Energie direct betaalt 6 mio per jaar met het bedrag wat Philips komende 5 jaar betaalt 1 Mio, prestatie bonus is maximaal 2 Mio per jaar.

Ter vergelijking Ziggo betaalt 9 Mio per jaar aan Ajax (en max 3 mio prestatiebonussen).

Feyenoord is in gesprek met KPN als Sponsor, gaat om Ziggo achtige bedragen.

PSV krijgt dan wel eerst een kleine plus maar in vergelijking met de Ajax hebben ze een achterstand van ca 3 Mio Euro. Voor Nederlandse begrippen is dat een groot Gat in Engeland lachen ze er om

21 april 2016 om 16:13

Nogmaals de bedragen die VZ noemt kloppen niet. Philips betaald eerste 5 jaar 3 miljoen en de 5 jaar daarna 1,5 miljoen.

21 april 2016 om 16:18

@xajax

Als je een beetje verstand hebt van marketing valt dat allemaal wel mee hoor.

Het is naar mijn mening niet meer dan logisch dat Ajax grotere sponsorcontracten kan afsluiten. Ajax heeft een veel grotere aanhang, een groter stadion en zit in de grootste stad van het land. Het bereik is dus vele malen groter dan PSV die zich in de provincie bevindt en dat bepaald voor een zeer groot deel het bedrag dat je kan vragen van een hoofdsponsor.

Je kan je eerder afvragen waarom de sportieve verschillen zo klein zijn terwijl Ajax veel grotere begroting heeft en meer geld binnen harkt..

Daarnaast gaat PSV nog een rugsponsor zoeken waar ze voorheen 1,5 miljoen per jaar voor kregen dus bij elkaar opgeteld valt dat gat op de langere termijn nog wel mee.

Edit: en zoals Jdw17 aangeeft kloppen die bedragen van de telegraaf die in dit artikel genoemd helemaal niet. Ik snap ook niet waarom daar nog discussie over wordt gevoerd want PSV en Philips hebben die bedragen tijdens de persconferentie een aantal maanden geleden gewoon officieel bekend gemaakt.

Maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend, de Telegraaf bericht 9 van de 10 keer foutief over Psv, het ED is daar veel betrouwbaarder in.

21 april 2016 om 16:57

Bier mag sowieso niet op het shirt in nl.

21 april 2016 om 17:11

KPN gaat echt geen Ziggo-achtige bedragen betalen, die hebben al genoeg kosten.

21 april 2016 om 17:14

Hoezo niet?

21 april 2016 om 17:18

Omdat ze al genoeg kosten hebben zegt ndisdenaam toch?

21 april 2016 om 17:18

Glenn, ik reageerde op Ajax. Waarom geen biersponsor op een shirt mag.

21 april 2016 om 18:03

Wat een onzin. Als je van wereldwijd merk dat 8 miljoen spekt naar een een budget energie bedrijf dat zelfs een dochteronderneming van Essent is dat 6 miljoen spekt dan ga je er gewoon hard op achteruit.

21 april 2016 om 19:03

Ziggo is ook niet meer dan een lokale kabelaar die alleen in Nederland actief is.

21 april 2016 om 19:16

@tdk3000

De enige reden dat Philips zoveel betaalde is door de historie niet omdat PSV marketing technisch gezien zoveel waard is. Daarnaast maken veel mensen waaronder jij de fout door zich alleen blind te staren op die 6/7 miljoen van Energiedirect.nl. Philips blijft namelijk gewoon hoofdsponsor alleen verdwijnt van het shirt. PSV gaat er dus onder de streep op voorruit en daar gaat het om.

Als jullie graag Ziggo met energiedirect willen vergelijken en daarmee zeggen dat PSV een slechte deal heeft dan ga je gang maar de kenners weten gelukkig dat PSV er wel degelijk op vooruit gaat onder de streep.

21 april 2016 om 17:19

Ik vind het wel armoedig moet ik zeggen. Ik heb het niet zo op websites op shirts. Klopt het dat PSV nu twee miljoen euro per jaar minder krijgt ivm afgelopen jaren onder Philips?

Verliest toch een beetje uitstraling zo'n shirt zonder Philips er op. Zal vast wennen.

21 april 2016 om 15:33

Vond ik van het shirt van feyenoord ook, maar het went snel

21 april 2016 om 15:52

Philips is jaren lang de meest bekende Nederlandse merk geweest. Verder associeert men Philips wereldwijd met kwaliteit, innovatie, succes en allerlei andere positieve termen. Door met die naam op hun shirt te spelen verdiende PSV in mijn ogen heel wat prestige. Die prestige ben je nu wel even kwijt en daar kun je niet aan wennen.

21 april 2016 om 16:35

Kwaliteit en succes? Ik heb hier ergens een Senseo Sarista van Philips staan. Ik kan je verzekeren dat Philips haar goede reputatie bij de ontwikkeling en lancering van dat onding eventjes uit het oog was verloren. Wat een afschuwelijk ding! Ik wou eventjes mijn gal spuwen

21 april 2016 om 16:41

Leg uit waarom je daar niet aan kunt wennen. Het wennen duurt misschien langer, maar uiteindelijk zal men hier ook wel aan gewend raken. Zo zal er bijvoorbeeld een nieuwe generatie opgroeien die Philips als hoofdsponsor nooit heeft meegemaakt en die het niet anders weet.

21 april 2016 om 16:44

Inderdaad alles went ook bij Psv.
Maar Philips heeft toch wat aantal jaren Psv gesponsord.

21 april 2016 om 16:46

Weet je hoe ik phillips zie. Het merk die iets uitvind en wat Sony het beter maakt 😂😂

21 april 2016 om 17:34

Dat is lang terug.

21 april 2016 om 17:59

@taalman:

Even je gal spuwen? Door de koffie? ben het er overigens wel mee eens dat Philips wel eens wat steekjes laat vallen haha, maar dat terzijde...

21 april 2016 om 19:01

@linley
Ik vind het ook wel pijnlijk ja, de shirts zijn ook meteen een stuk lelijker, balen!

6 miljoen vast en nog variabelen afhankelijk van de prestaties. Daarnaast komen daar de gelden van Philips nog bij zodat PSV onder de streep minimaal 9 miljoen per jaar overhoud, ze gaan er dus hoe dan ook op vooruit. Daarnaast wordt er ook nog een rug sponsor gezocht dus het kan nog verder oplopen.

21 april 2016 om 15:19

Lees ik vz fout? Er staat in totaal 5 miljoen! Dus elk jaar 1 miljoen! Dus hou je 7 over, toch 3 miljoen minder!

21 april 2016 om 15:21

Philips sponsort de club in de komende vijf seizoenen nog voor in totaal vijf miljoen euro, meldde De Telegraaf eerder op de donderdag. Inderdaad er blijft gewoon minder over.. Een slechte deal als je het mij vraagt. En begin niet over de crisis want daar zijn we uit.. In het buitenland worden de sponsor deals ook steeds vetter behalve hier weer..

21 april 2016 om 15:21

Klopt niet. Philips blijft nog 5 jaar lang 3 miljoen betalen, daarna 1,5 miljoen.

21 april 2016 om 15:27

De komende 3 jaar verdiend PSV 6 miljoen van Energiedirect.nl plus 3 miljoen van Philips wat 9 miljoen maakt. Daar komen nog prestatie bonussen bij van Energiedirect.nl dus het kan nog oplopen tot pakweg 10 miljoen per jaar.

Die 1 miljoen per jaar waar de Telegraaf het over heeft is onzin, die bedragen die Philips sponsort zijn maanden geleden al officieel bekendgemaakt. 10 jarig contract, de 1e 5 jaar 3 miljoen, 2e periode 1,5 miljoen per jaar.

Overigens zal PSV ook nog opzoek gaan naar een rugsponsor en zijn ze ook een sponsor aan het zoeken voor de jeugd, een zelfde soort constructie als Ajax heeft met ABN Amro.

21 april 2016 om 15:33

Ik las ergens anders dat Energiedirect op alle shirts komt te staan, Jong, jeugd en Vrouwen.

21 april 2016 om 15:36

Eigenlijk wel jammer, dat bij Ajax de jeugd andere sponsor heeft. Vind het wel wat uitstralen, 1 grote sponsor aan de club, alles hetzelfde.

Blijft ook jammer dat Bavaria niet mag, maar misschien is dr Foots wel wat voor ze, ook bavaria!

21 april 2016 om 15:48

Uitstraling kan wel zo zijn, maar Ajax kreeg bij Ziggo nauwelijks minder of zelfs hetzelfde als bij Aegon. Alleen met de deal van nu kan Ajax voor de jeugdelftallen een 2e sponsor nemen. Waardoor het meer op zal leveren dan met Aegon.

OT:

Mooie deal voor PSV denk ik, als het klopt dat Philips idd nog blijft mee betalen.

21 april 2016 om 16:11

Dat zijn vaak de Arabische sponsors die geven ook meer geld uit aan sponsering.

21 april 2016 om 16:11

@panerai: als het maanden geleden bekend gemaakt is waarom komt de telegraaf dan met zo'n bericht? Zal vast een kern van waarheid hebben dan...

21 april 2016 om 16:18

Gebrands zei net tijdens de persconferentie echt letterlijk dat Philips 3 miljoen betaald. En het lijkt me toch dat de Algemeen Directeur van PSV dit beter weet dan de Telegraaf. De Telegraaf staat sowieso niet echt te boek als betrouwbare krant.

21 april 2016 om 17:09

Hahaha, de crisis ja daar zijn we uit!! Droom lekker verder...

21 april 2016 om 17:18

Opendoel, bedoel je dr foots dat cola achtige drankje? Hoort dat bij Bavaria?

22 april 2016 om 00:54

Ja dr foots is onderdeel van bavaria. Soort van goedkope dr pepper.

21 april 2016 om 15:23

daarbij komt er achter op het shirt waarschijnlijk ook nog een sponsor

Blijft eeuwig zonde dat philips van het shirt verdwijnt...
Maar ze zullen er uiteindelijk beter van worden zeker omdat philips ook blijft sponsoren.

Tja niet de grote naam waarop was gehoopt, maar goed ik vind het nog niet zo verkeerd. Minstens 6 miljoen per jaar 3 miljoen van Philips en een eventuele rugsponsor is toch netjes.

21 april 2016 om 15:19

Is meer dan ze tot op heden hebben gekregen dus ze gaan er op vooruit. Die naam boeit uiteindelijk ook niet zo heel veel, Philips had natuurlijk iets speciaals maar gaat het er gewoon om wie het meest betaald en wat er precies op komt maakt niet zo heel veel meer uit.

21 april 2016 om 15:23

Nee precies ik kan me ook niet enorm druk maken over de naam. Na Philips valt alles tegen. Ik ben al lang blij dat het shirt niet zo'n reclamezuil woedt zoals bijv bij FC Twente.

21 april 2016 om 18:08

PHILIPS straalt echter 80000x meer uit nationaal en internationaal dan een energiedirect.nl met nog een lelijke rugsponsor

21 april 2016 om 18:21

Twente heeft toch ook alleen voor en achter? Wat psv zelf ook wil. Persoonlijk vind ik dit echt heel lelijk en een goedkope uitstraling hebben. Vind het huidige shirt van twente ook mooier dan dit. Meestal hebben topclubs toch de wat mooiere tenues maar bij psv wordt het steeds minder.

21 april 2016 om 15:20

Leer eens lezen zoals hierboven staat sponsort Philips maximaal 5 miljoen in 5 jaar.. dus hoe kom je bij die 3 miljoen per seizoen. Ik vind het gewoon een matige deal van Psv.

21 april 2016 om 15:25

Die 3 miljoen per jaar klopt gewoon. Is al tijden geleden bekend gemaakt door Philips. Blijven de komende 5 jaar zoveel betalen voor oa de naam van het stadion en Philips komt op de mouw te staan.

21 april 2016 om 15:37

Hoezo vind je dit een matige deal als ik vragen mag?

Hoe je het ook wendt of keert, Ajax is een grotere club qua bereik en kan dus ook meer sponsorgeld van een enkele sponsor binnen halen. Als ik het goed begrijp gaat PSV echter door een combinatie van sponsoren over Ajax heen in totaalbedrag, zeker aangezien er nog plekken gevuld moeten worden door sponsors. Al met al een topdeal zelfs, vind ik.

21 april 2016 om 15:42

Ik lees anders in de eerste alinea dat het om 6 mil per jaar gaat

21 april 2016 om 16:16

Sorry, ik dacht dat het over de nieuwe sponsor ging

21 april 2016 om 17:17

Ajax krijgt van Ziggo 8 miljoen per jaar en van ABN-Amro 2,5. Dan is er ook nog twee miljoen variabel. M.a.w. Krijgt Ajax minimaal 10,5 en maximaal 12,5 miljoen euro van de shirtsponsoren. Dat is dus meer dan Psv. Maar dat is marketing technisch ook logisch. Nette deal van Psv. Jammer van Philips.

21 april 2016 om 18:16

lees beter de psv site dan de krant psv krijgt 6 mil van energiedirect 3 jaar lang en van phillips nog eens 3 mil pj 5 jaar lang en psv heeft ruimte op de rug waar ze nog voor aan het zoeken zijn

21 april 2016 om 18:28

Phillips op de mouw, dan voor zo'n el cheapo sponsor en dan nog eentje op de rug. En dan het shirt van twente een reclamezuil noemen... Misschien kan Gerbrands nog iets regelen voor op de broeken.

22 april 2016 om 10:21

Ah die deal met ABN wist ik niet. Marketing technisch is het natuurlijk logischer, Ajax heeft gewoon een grotere supportersschare. Daarnaast ligt Ajax ook geografisch gezien er beter voor, PSV supporters komen over het algemeen uit het zuiden en daar wonen absoluut gezien minder mensen dan het Randstad gebied. Daarnaast heeft iedere multinational standaard ook hun kantoor op de Zuid As staan dus ook qua dat liggen ze beter.

Al met al jammer van Philips, al denk ik wel dat historisch gezien dit wellicht wel een van de beste sponsordeals is geweest die een bedrijf kon maken (welk bedrijf kan zeggen dat er een EC 1 is gewonnen door een club met hun merknaam in de clubnaam én stadion)

21 april 2016 om 17:15

Liever een onbekende naam die 20 miljoen in je club pompt, dan een shell die 1 miljoen betaald.

Het merk maakt niet uit, zolang ze maar betalen.

Gemengde gevoelens, ik vind het dus echt zeer lelijk op dat shirt maar aan de andere kant mag ik ook niet zeiken aangezien het veranderen van shirt sponsor voor bijna alle clubs de normaalste zaak van de wereld is. Zolang ze maar lekker centjes overmaken vind ik het allemaal prima.

21 april 2016 om 15:20

Ik vind het nog meevallen, ik ben al lang blij dat het helemaal zwart is. Het eigenlijke logo met groen had er al helemaal niet uitgezien.

21 april 2016 om 15:25

Als dat .NL er niet op had gestaan had ik het wel prima gevonden.

21 april 2016 om 23:10

Het bedrijf heet nou ook eenmaal energiedirect.nl dat zou het zelfde zijn als Ajax Zig op het shirt zet ipv Ziggo. Maargoed mooi is inderdaad anders.

Vindt het niet echt een aansprekende naam voor een club als Psv, had wel een grotere merknaam verwacht. Maar desalniettemin is het een goede start om daarna een nog grotere sponsor aan te trekken.

Philips sponsort de komende 5 jaar nog 3 miljoen per jaar, wat dus neerkomt op 9 miljoen per jaar voor de aankomende 3 jaar (duur contract) wat nog kan oplopen tot 10 miljoen + de optie om nog een sponsor op de rug vast te leggen. Al met al een prima deal, al zal het wel even wennen zijn.

21 april 2016 om 15:59

@ Royo

Sorry, maar dat is gewoon alles bij elkaar op tellen, maar wanneer je puur naar de shirt sponsor deal kijkt vind ik het maar een matige deal. Persoonlijk vind ik het ook niet mooi dat de naam van het bedrijf een internetextensie bevat wat je dus ook zal terug zien op het shirt, dat doet toch wat goedkoop aan en dat vind ik niet passen bij een topclub.

21 april 2016 om 17:17

Tuurlijk alles bij elkaar optellen je krijgt het toch ook uitgekeerd? Psv krijgt gewoon 6 mil van energiedirect 3 mil van Philips en de achterkant gaat waarschijnlijk ook voor 1.5 tot 2 mil onder de hamer. Ik vind het een heerlijke deal we gaan erop vooruit en zitten dicht bij Ajax.

21 april 2016 om 17:50

@ 040vaart

Natuurlijk krijg je het uitgekeerd, maar wanneer ik het per deal bekijk vind ik het tegen vallen. Dat Philips nog vijf jaar doorgaat is mooi, alleen in de tekst refereert Gerbrands specifiek aan zijn blijheid over de nieuwe shirt sponsor deal met Energiedirect.nl . Dat Philips zich nog aan PSV verbind voor vijf jaar is mooi, maar dat staat los van de shirt sponsor deal en aangezien ik die vind tegenvallen omdat het vaste bedrag een paar miljoen minder is dan de deal die PSV eerst met Philips had. Variabelen zijn leuk, maar dat zijn geen vaste inkomsten.

Niet zo heel lang geleden hoorde ik veel PSV supporters zeggen dat Philips al heel wat jaren goedkoop op het shirt stond. Daarom vind ik het ook apart om te zien dat mensen dit nu een goede deal vinden terwijl het basis bedrag lager ligt dan de vorige deal. Als ik eerlijk ben denk ik het dat het bedrag aan variabelen ook wel mee valt, kijkend naar andere clubs brengen ze het altijd naar buiten als die "variabelen echt goed zijn en/of (enig sinds) makkelijk te behalen zijn. Hier word er geen woord over gerept wat en hoeveel die precies variabelen zijn, en dus kan het ook zo zijn dat die "variabelen" niet meer zijn dan die paar miljoen die je nu mist van de vorige deal.

Dan is het dus een vergelijkbare deal als de verandering van Nike naar Umro waarvan de verschillen minimaal waren. Goed nu ben ik ook geen marketingexpert en wellicht is dit wel de realistische waarde en kan PSV er gewoon niet meer uit halen.

21 april 2016 om 18:24

De deal is inderdaad hetzelfde als het bedrag van Philips de afgelopen jaren. Hoe het met variabele bonussen zit weet ik niet. Ik las dat Ajax ook variabele bonussen had bij de sponsordeal met Ziggo. Wat zijn daar de details van? Ik kan deze namelijk zo snel niet vinden, maar jij weet ze blijkbaar wel omdat ze gewoon gecommuniceerd zijn.

Een sponsor met .NL erachter dat ziet er toch niet uit.. geef gewoon de merknaam energiedirect... Onee zo bekend is dat helemaal niet dat merk haha

21 april 2016 om 15:24

Dat shirt wat je ziet in de titel hebben ze zelf gedaan bij Vz,op het psv netwerk ziet het er anders uit...maar wel met NL erachter helaas.

21 april 2016 om 15:37

Merknaam is Energiedirect.nl

Zo heet het bedrijf. Zonder .nl zouden ze dus een deel van hun naam er niet opzetten.

21 april 2016 om 15:54

Een van de speerpunten van energiedirect is online dienstverlening, geheel logisch dus.

Ik meende dat Philips de komende jaren elk jaar nog 3mil betaald.

Overig vind ik het een goede deal al is de naam niet zo groot maar het gaat om het geld.

21 april 2016 om 15:43

Klopt, de komende 3 jaar.

Het gaat natuurlijk om het geld, maar van dat logo op ons shirt wordt ik als Psvér best droevig. En dat .NL erachter, wat een goedkope uitstraling. Bovendien is de deal zonder bonussen ook nog eens 2 miljoen per jaar lager dan Philips betaalde. Begrijp als liefhebber van PSV niet waar Gerbrands zo trots op is. Uiteraard begrijp ik dat mensen met verstand van zaken hier waarschijnlijk anders tegenaan zullen kijken.

21 april 2016 om 15:28

Pat, je haalt de woorden uit mijn mond... Vind het er erg goedkoop uitzien met dat .nl.... Ach het is voor 3 jaar.. Wie weet komt er dan weer iets anders...

21 april 2016 om 16:23

@ patpsv

Die tevreden gevoelens zijn voor mij ook een raadsel, ik vind het ook gek dat men spreek dat de "minder deal" gecompenseerd word doordat Philips nog vijf jaar als gewone sponsor doorgaat. Dat Philips nog vijf jaar doorgaat als sponsor staat gewoon los van de shirt sponsoring deal, en dat is gewoon een deal op zich en dan kun je inderdaad ook niet anders tot de conclusie komen dat het behoorlijk tegen valt. Dit is hetzelfde soort opzichtige gebrabbel wat je tegenwoordig altijd van bobo´s hoort. Je weet dat iets minder is, maar ze geven er toch een draai aan om iets positiever te laten klinken. Het verbaasd mij echt dat overheden en (commercieel of niet) instellingen nog steeds denken dat mensen dom zijn en in dit soort trucjes trappen.

Nu ben ik natuurlijk geen PSV supporter, maar ik vind ook dat zo´n internetextensie niet past op een shirt van een topclub, hetzelfde vind ik ook gelden voor een sponsornaam achter op het shirt. Voor je het weet komt er ook een sponsor naam bij op het achterste te staan wat sommige competities hebben. Nu heb ik geen cijfers bij de hand, maar zoveel zal dat toch niet opleveren en dan zou ik er liever voor kiezen om het shirt zo puur mogelijk te houden.

21 april 2016 om 22:11

Je vergeet dat er op de rug ook nog een bijkomt.

Mooie deal. Op deze manier krijgen ze per jaar minimaal 6 miljoen van energie direct + 3 miljoen van Philips. Bij goede prestaties kan dit oplopen tot 10 miljoen per jaar. Wanneer er dan nog een rugsponsor voor 1,5 a 2 miljoen per jaar bijkomt kom je toch op een mooie 11 a 12 miljoen per jaar uit...

Van Nike naar Umbro. En van Philips naar Energiedirect.nl. Qua merk en status beide een achteruitgang. Ik vind de shirtjes zo ook een stuk minder mooi.

21 april 2016 om 15:31

Ik vind Umbro achteraf niet eens zo erg hoor. Liever een Umbro shirt dan een standaard Adidas/Nike shirt waar nog 25 clubs in lopen.

21 april 2016 om 15:37

Ik was wel klaar met Nike, helemaal toen ze dat afzichtelijke 'afscheidsshirt' hadden, gewoon precies hetzelfde shirt als Malaga maar dan met een PSV logo er op.

Niet verkeerd, toch een sponsor uit de regio, energiedirect.nl is begonnen in Waalre, daarna even in Helmond en toen jaren in Best gezeten. Pas recentelijk verhuisd naar Den Bosch. Het is misschien niet het oudste en grootste bedrijf uit de regio, maar er wel een uit de regio en toch de op 3 na grootste energieleverancier van Nederland.

Wel grappig dat het moederbedrijf van energiedirect.nl, Essent, FC Groningen sponsort en zij nu Psv. Je zou qua grootte van de clubs en bedrijven juist eerder andersom verwachten.

21 april 2016 om 15:28

Moederbedrijf van Essent is Rwe. Dat is echt een joekel van een speler op de energiemarkt.

En echt innoverend is het bedrijf niet. Zo'n 75% van alle stroom die ze afzetten is van fossiele brandstoffen (aardgas, kolen, etc.)

21 april 2016 om 15:39

Klopt... energiedirect.nl is opgericht als zelfstandig opererend dochter van Essent, Essent is in 2009 overgenomen door Rwe...

Misschien gaat energiedirect.nl zich in de toekomst ook op de internationale energiemarkt richten? Net als Essent ook al in Belgie zit.

Snap echter de relatie niet voor wat betreft het innoverende gedeelte van dit bedrijf/ deze bedrijven. Vind je dat PSV zich hier niet mee in had moeten laten daarom?

Kleine naam! Ik snap dat Philips andere markten zit, maar het is hun club, waarom dan stoppen met sponsoring! 10 Miljoen per jaar van Philips lijkt me niet een al te grote uitgave en de naam Philips is wereldwijd al bekend. Waarom dan stoppen!

21 april 2016 om 15:28

Ze blijven de komende 3jaar doorgaan met sponsoren met 3mil. Per jaar.
Dus ze verdwijnen niet helemaal....alleen van het shirt

psv.netwerk.to/nieuws/artikel/38614_'nieuwe shirtsponsor betaalt minder, lager bedrag gecompenseerd met bijdrage Philips'.php

Weinig spraakmakende of aansprekende bedrijfsnaam. Echt zo'n algemene sponsor die een ieder over 15 jaar allang weer vergeten is.

Karakteristiek zijn:
Philips - Psv
Opel / ASR - Feyenoord
ABN MRO / Ziggo - Ajax
Nuon - Vitesse
Arke - Twente
Pioneer - Groningen
Atag - De Graafschap etc

Maar goed Euro's zijn Euro's....

21 april 2016 om 15:27

Inderdaad, maar toch vind ik dit net iets meer uitstralen dan al die PL clubs met zo'n Chinees gokkantoor op het shirt of die sticker van Azerbeijan op het shirt van Atlético.

21 april 2016 om 15:35

Wat is er nu weer karakteristiek aan Ziggo en Opel? ASR is Rotterdams, ABN was er lang en uniek omdat dat dwars op het shirt stond maar verder.

21 april 2016 om 15:40

Opel was vroeger al aan Feyenoord verbonden, meende eerste sponsor, Ziggo kun je idd afvragen.

21 april 2016 om 15:47

Opel en Ziggo zijn sterke merken, die een ieder kent. En die automatisch ook gelinkt worden aan Feyenoord en Ajax.

Energiedirect.nl is echt een beetje doorsnee en algemeen. Maar goed, jij mag daar anders over denken !

21 april 2016 om 16:15

De doorsnee Nederlander linkt Ziggo echt niet aan Ajax hoor. En qua merk verschillen Ziggo en Opel nogal. Ziggo is ook geen grotere internationale naam.

21 april 2016 om 15:40

Batavia Heerenveen is er ook 1

21 april 2016 om 15:42

Hoe in godsnaam is Ziggo karakteristiek? Zelfde geldt voor Opel. Op die manier wordt Energiedirect ook gewoon karakteristiek over dezelfde tijdsspanne dat Ziggo er nu op zit.

21 april 2016 om 16:43

Karakteristiek is misschien niet het juiste woord maar een multi-media bedrijf met een eigen sportkanaal en Ziggodome spreekt meer aan dan een online energiebedrijf. Marketing technisch kun je er weinig mee en het is afschuwelijk op je shirt met .nl erachter. Maar als ze bij PSV blij zijn is het prima.

21 april 2016 om 18:29

Marketing technisch heb ik toch echt liever een media bedrijf dan een energie bedrijf. En dat maakt voor jou misschien niet uit maar voor het bedrijf en club wel degelijk.

22 april 2016 om 10:23

Financieel gezien heeft PSV het liefst de partij die het meest betaald.

Daarnaast zorgt deze 'onbekende' sponsor ervoor dat er veel meer gezocht zal worden op wie PSV nu eigenlijk binnen heeft gehaald. Klopt dat een media bedrijf een aansprekendere naam is, maar daar heb je eigenlijk alle voordelen wel mee gehad denk ik.

21 april 2016 om 18:56

Je vergeet FC Den Bosch met PANASONIC. Lang geleden maar niet vergeten.

Ik vind het vreselijk, bah. Precies wat Nufc zegt: het PSV shirt en (daardoor) ook een deel van de PSV historie & uitstraling is verkwanseld.

21 april 2016 om 16:01

Als jij eventjes meer dan 6 miljoen neertelt per jaar, be my guest. Anders gewoon je bakkes houden en blij zijn dat ze tenminste een hoofdsponsor hebben gevonden die nauwelijks, misschien zelfs meer, betaalt dan Phillips. Dat ontevreden en altijd meer eisende gedrag walg ik echt van .

Het is hier geen Premier League waar die bizarre deals voorkomen.

21 april 2016 om 18:39

@ Cyberize7x

Wie ben jij dan wel met je "anders gewoon je bakkes houden", volgens mij bepaald ieder voor zich wel wat hij vind.. Dat iets veranderd omdat het een X bedrag oplevert (wat nog eens een paar miljoen minder is dan de huidige deal) betekend nog niet dat je daar automatisch maar tevreden mee moet zijn of mooi hoeft te vinden.

"dat ontevreden en altijd meer eisende gedrag walg ik echt van ."

Zo te zien is hij serieus teleurgesteld en dat gewoon, overigens heeft hij niets gezegd wat hij van de financiële deal vond. Ook al vind hij die deal financieel matig is daar ook helemaal niets mis mee, nogmaals je hoeft niet met alles tevreden zijn hoor. Dat jij alles goed vind wat mensen jou op de mouw spelden moet je zelf weten, maar laat een ander die er anders over denkt even lekker in zijn waarde.

"het is hier geen Premier League waar die bizarre deals voorkomen."

Alsof iemand ook serieus dacht dat dit soort bedragen op tafel zouden komen, iets wat jij zelf ook wel weet. Dit vind ik altijd van die niveauloze kinderlijke opmerkingen die ik ook vaak genoeg in topics van mijn eigen club zie; wanneer Ajacieden terecht zeggen dat Ajax meer moet uitgeven. Dan er meteen weer mensen zijn die dat gelijk stellen of het door voorkomen dat de mensen die dat zeiden bedoelde dat Ajax weer moet terug vallen op het doen van onverantwoorde uitgaves.

Dit lijkt me een uitstekende deal vanuit het oogpunt van Energiedirect.nl. 6 miljoen zou alleen al voor de minimaal 6 mogelijke CL-wedstrijden een "koopje" zijn voor een bedrijf van hun statuur, laat staan voor de 34 Eredivisie wedstrijden en Knvb beker er ook nog bij.

6mln per jaar, dat is meer dan Philpips toch? Ondanks de duit centen, lijkt deze naam met .nl wel een beetje goedkoop op het shirt. Maargoed, dat is met alles wennen. Heerenveen had vroeger 'kroon Worst' op het shirt, daar wil je ook niet mee Europa in, haha!

Van Nike naar Umbro en nu van Philips naar Energie Direct. Het voelt toch allemaal een beetje minder,

21 april 2016 om 16:41

Ja echt een B merk voor shirts en C merk als sponsor. Ik zou ook balen.

Ik werd al uitgemaakt voor PSV supporter door mijn vrienden omdat ik graag in Eindhoven kom... Maar mijn energie komt daar ook vandaan dus nu ben ik helemaal het haasje

van nike en philips naar umbro en energie direct. had toch het gevoel dat er meer in had gezeten, zeker na de prestaties in de cl. financieel gezien zijn beide opties natuurlijk aantrekkelijker, umbro valt mij persoonlijk nog mee tot nu toe. al denk ik niet dat beide beslissingen een positieve uitwerking gaan hebben op de merchandise verkoop. het is een afbraak aan de uitstraling van psv (het verdwijnen van nike en philips op het shirt).

Waarschijnlijk goed voor de club, jammer van het shirt. :-(

Nu toch heel snel op zoek naar een andere energieleverancier.

Bedragen zijn prima maar logo is geen gezicht op het shirt. Gewoon teveel letters, te druk. Staat een beetje cheap tov Philips.

21 april 2016 om 18:54

Echt he !! GVD wat hebben ze gedaan.

Het spijt me zeer, maar ik vind het geen porem.

Als niet PSV-supporter zijnde, had ik ooit eens overwogen om jaren terug een uit-shirt van PSV te kopen simpelweg omdat het een mooi shirt en eigenlijk iconisch was. Maargoed, die tijden zijn blijkbaar dus voorbij

Verder een goede deal voor Energiedirect. Als ik PSV was en de keuze toch op dergelijke namen zouden vallen, had ik in dit geval toch voor een chinees gokkantoor gekozen.



Phillips betaalde 8 miljoen per jaar en vanaf volgend seizoen nog 1 miljoen, Energie Direct 6 miljoen dus gaat PSV er 1 miljoen per jaar op achteruit maar meneer Gerbrands is trots..

21 april 2016 om 18:16

Philips betaalt de eerste vijf jaar 3 miljoen op jaarbasis, en de volgende vijf jaar zo'n 1,5 miljoen. Ken je feiten, voordat je gaat schreeuwen.

21 april 2016 om 18:48

@ Gaudi

Hij heeft het ook alleen puur over de nieuwe shirtsponsor deal. De nieuwe Philips deal is een aparte deal, die compleet lost staat van de nieuwe shirtsponsor deal. Ten opzichte van de huidige shirt sponsor deal is de nieuwe deal gewoon minder omdat het basis bedrag twee miljoen minder is.

Dat het bedrag kan oplopen door "variabelen" is leuk, maar dat zijn geen vaste inkomsten en bovendien weet niemand wat en hoeveel die "variabelen" zijn en hoe makkelijk of moeilijk die te behalen zijn. Leer eerst eens begrijpend lezen voordat jij anderen beschuldigd van het ontbreken van kennis.

Wanneer Philips de eerste vijf jaar drie miljoen betaalt en daarna de volgende vijf jaar het sponsor bedrag terug brengt tot 1,5 miljoen; is ook dit weer een daling van drieëneenhalf miljoen aan inkomsten. Dus, het nieuwe vaste shirt sponsor bedrag ligt al lager dan het huidige bedrag, en waarvan we vooralsnog niet weten hoeveel en hoe makkelijk of moeilijk die variabelen zijn om te behalen. Dan heb je ook nog een bestaande sponsor (nota bene de oprichter) die nog bereid is om een aantal jaar te blijven, maar dat langzaam maar zeker afbouwt naar een lager bedrag (en naar mijn idee zich eigenlijk helemaal wilt los koppelen van Psv). Wellicht zie ik het verkeerd, maar dit lijkt mij nou niet een deal om echt trots op te wezen. Blijkbaar was er helaas niets beters mogelijk.

Wat een aderlating dit... energiedirect.nl pfff, ik had ze ambitieuzer ingeschat... het ziet er niet uit en spreekt mij als fan ook niet aan... maargoed ik heb er niets over te vertellen, maar ik gok wel dat een hoop supporters dit shirt niet gaan kopen en nu massaal het huidige shirt gaan aanschaffen... er gingen geruchten over zulke mooie sponsors zoals Tesla bijvoorbeeld... hopelijk stopt dit contract ook naar 3jaar...

Armoedig bedrijf, spuuglelijk op het tenue en het is daarnaast ook nog geen mooie naam. Nee ik vind het helemaal niets.

Lelijk man Philips was veel mooier
Jammer

Wat een tragische sponsor. Kan er geen sponsor van internationale alure op? Dit is te zielig, dit is een sponsor voor de cambuurs van deze wereld en niet een CL kandidaat.

Minimaal 6 miljoen per seizoen is niet verkeerd voor de tweede club van Nederland.
Het zal effe wennen zijn een andere naam op het shirt, maar uiteindelijk is het maar bijzaak. Ajax na ABN was ook wennen. Barca met shirtsponsor ook.

Ziet er toch niet uit dat shirt zo. Daar hoort PHILIPS te staan.

Echt zonde dat de sponsor nu twee regels beslaat. Om over het .nl maar te zwijgen. Dit nieuwe shirt is drie klassen minder mooi en dan wordt er ook nog niet eens meer voor betaald dan Philips deed. Jammer, weer een stukje voetbalhistorie verloren gegaan, al was de pijn met een mooier shirt lichter geweest en was het al zeker dat Philips zou stoppen. Maar goed, sponsortechnisch zal dit uiteraard de beste deal zijn.

Toch vind ik het voor een topclub binnen Nederland het er maar cheapjes uit zien nu. Maar goed, alles went zullen we maar zeggen.

Op zich maakt me niks uit welke sponser op het shirt komt te staan. Maar asjeblieft niet met .NL erachter.

Dus: energiedirect.nl

Zo lelijk.

Ze vinden een bedrijf dat 6 miljoen..... 6 miljoen!!! per jaar overmaakt aan een NL topclub. Ik denk dat dit niet gek is.
Dat het er niet uitziet, daar ben ik het totaal mee eens, maar kan niet op tegen de knaken wat mij betreft.
Even doorbijten met z'n allen.

Klasse psv ! Goede deal. Ze gaan er de komende 3 jaar op vooruit. Philips betaald 3 miljoen en energiedirect minimaal 6 wat op kan lopen tot 7 miljoen. En wat nog belangrijker is Rwe. Dat is toch een hele grote jongen daar krijgt men toegang tot het miljardenbal. Gerbrands is een topper.

het ed logo is niet zo lelijk... zou ook nog kunnen... al is het dan beetje eindhovens dagblad

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren