Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Nieuwe hoofdsponsor PSV lekt voor officiële aankondiging uit

Laatste update:
/

PSV heeft aangekondigd dat er donderdagmiddag om 15.00 uur een persconferentie op het programma staat. De regerend kampioen van Nederland zal dan nieuws naar buiten brengen en geeft ‘spoedig’ meer informatie over wat er gezegd zal worden.

Waarschijnlijk zal de club bekendmaken welk bedrijf Philips na dit seizoen opvolgt als hoofdsponsor. Het elektronicaconcern prijkt nog twee wedstrijden op het shirt en neemt dan afstand. Philips verdwijnt niet volledig en blijft PSV sponsoren, maar niet meer zo prominent als in de voorbije dertig jaar het geval is geweest.

Wie de nieuwe hoofdsponsor wordt is nog afwachten. De Telegraaf weet op basis van ingewijden dat het niet gelukt is om een bedrijf te vinden dat net zoveel wil betalen als Philips deed: acht miljoen euro per jaar. Philips sponsort de club in de komende vijf seizoenen nog voor in totaal vijf miljoen euro.

Update 21 april 14.23 uur - Nieuwe hoofdsponsor PSV lekt voor officiële aankondiging uit
PSV moet het nieuws nog bevestigen, maar Energiedirect wordt volgens bronnen rondom de club de nieuwe hoofdsponsor. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van miljardenconcern RWE, neemt de plek op het shirt over van Philips, dat de komende jaren de sponsorbijdrage langzaam zal afbouwen. De stadionnaam (Philips Stadion) blijft wel behouden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 april 2016 om 11:11

Denk zelf dat het Bavaria wordt.

21 april 2016 om 11:14

Mag dat in Nederland wel, een biermerk als sponsor op je shirt? Valt dat niet in dezelfde categorie als sigaretten en sterkere drank?

21 april 2016 om 11:16

Dat mag niet idd, kan me nog herinneren dat (ik meen) Vitesse een biermerk als sponsor had en dat daar toen verplicht 'malt' onder moest staan. Maar dat is inmiddels ook niet meer toegestaan..

21 april 2016 om 11:17

Zou een mooie sponsor zijn! Dan is het voor de Psv-supporters alleen wel te hopen dat er in het stadion ook nog wat anders wordt geschonken....

21 april 2016 om 11:21

Hoe zit dat dan met de Jupiler League?

21 april 2016 om 11:29

Liverpool had paar jaar geleden ook een biermerk als sponsor de tweede divisie van Nederland is genoemd naar een biermerk. Misschien zou het dan kunnen. Want in een voetbalstadion wordt volop bier gedronken zou raar zijn als ze dat dan verbieden.

21 april 2016 om 11:37

Vergeten te vermelden dat het om shirtsponsor gaat, in alle andere gevallen is het wel toegestaan om een biermerk als (hoofd)sponsor te hebben.

Ik weet niet hoe de wet in Engeland is, maar in Nederland is het niet toegestaan.

21 april 2016 om 13:26

Dat is nou niet echt een grote naam, en die zijn al deels sponsor. Ik zou toch meer een grote naam verwachten.

21 april 2016 om 13:34

In nederland is het niet toegestaan alcoholhoudende drank als sponsor op kleding te hebben. Zelfs als er malt bij staat mag dit miet ondat het merk dan nog te prominent aanwezig is. In of op het stadion mag het dus wel.

21 april 2016 om 13:48

Energiedirect wordt de nieuwe hoofdsponsor van Psv. Energiedirect maakt deel uit van miljardenconcern: Rwe.

21 april 2016 om 14:29

Niet echt een naam dat je op het PSV shirt verwacht, had wel grotere merknaam verwacht. Bij Ajax zijn ze daar wel goed in.

21 april 2016 om 14:47

Mwaah, ik vind een bedrijf dat uit Essent voorvloeit en toch wel een paar miljard omzet (in ieder geval, Essent zat op zo'n soort bedrag omzet) een mooi bedrijf. Misschien minder bekende merknaam dan Ziggo, maar toch zeker niet een minder groot bedrijf. 'die merknaam komt natuurlijk voort uit het feit dat mensen veel sneller actief te maken krijgen met Ziggo dan met Energiedirect/essent.

Sponsorbedrag zal denk ik wel lager zijn dan Ajax natuurlijk.

21 april 2016 om 14:55

Dit is niet bepaald een sponsor waar je als topclub op zit te wachten. Het is het budgetmerk van Essent en moedermaatschappij RWE is een ouderwetse die niet of nauwelijks aan groene stroom doet. Men zit vnl in de vuile grijze stroom, dus kernenergie, vuilverbranding, gas, bruinkool en steenkool. Ze kopen uiteraard groene stroom certificaten op, bij oa Noorse leveranciers die ze in overvloed hebben, maar dat doen alle vervuilers.

Hoe PSV toegang krijgt tot de miljarden uit de energiewereld, zoals PSV supporter Rik Elferink beweert in zijn tweet, is mij een raadsel. Als de nieuwe sponsor meer te bieden had gehad, dan had PSV dat wel gekregen. Vooralsnog doet PSV een forse stap terug van 8 miljoen van Philips naar 5 miljoen van dit b-merk, en als compensatie geeft Philips de komende jaren 3 miljoen cadeau. PSV wilde van Philips af om meer dan 8 miljoen te gaan vangen om financieel beter met Ajax te kunnen concurreren, dus deze sponsor is een nederlaag voor Gerbrands en de zijne. Het is wat mij betreft duidelijk dat PSV niets beters kon vinden.

21 april 2016 om 15:00

Hahah, tuurlijk bij Ajax zijn ze overal goed in toch? Typische arrogante Ajacied opmerking.

Daarnaast is energie direct is onderdeel van Rwe, RWE heeft een jaaromzet van 50 miljard, Ziggo doet 1,5 miljard, dat maakt RWE dus ongeveer 33x zo groot maargoed.

Daarnaast boeit de merknaam weinig en gaat het om het financiële aspect. In marketing draait alles om de merknaam en wordt daar een financieel bedrag aan verbonden. Ajax is daar logischwijs groter in door het verleden, het groot aantal fans en de locatie (randstad).

21 april 2016 om 15:05

Doncox

Begrijpend lezen is ook een vak.

PSV ontvangt dus geld van Philips en daarnaast krijgen ze nog een som van En

21 april 2016 om 15:19

Hahahahahahaha Panarai jij bent echt briljant weet je dat!
Het is Energie Direct die op het shirt komt, niet Rwe. dus leuk dat RWE 50 miljard omzet draait, maar dat is totaal niet relevant omdat Energie Direct erop komt te staan. Dus jaa, in deze kan je niet anders stellen dat Ajax betere zaken doet dan Psv. Dat het tegen je zere been is, jaaaa dat is jou zere been. Daarnaast is Philips gewoon side sponsor, dus geen hoofdsponsor meer. Ajax gaat toch ook niet de 8 mil van Ziggo samen met de 2 a 3 mil die ABN Amro(voormalig hoofdsponsor) geeft erbij op tellen.
Jij maakt het wel heel mooi, weet je hoe zoiets wordt genoemd: Creatief boekhouden.

21 april 2016 om 15:38

Conti, RWE is dus Energiedirect.nl dus ik snap niet zo wat er te lachen valt. Als ik besluit om Ajax de sponsoren voor 10 miljoen per jaar en ik zet "worstenbroodje'' op het shirt dan komt dat geld toch nog steeds van mij af en niet van een worstenbroodje.

Daarnaast is jou manier van denken simplistisch en wil je er blijkbaar een wedstrijdje van maken. Het gaat er toch om hoeveel geld er totaal wordt binnengehaald en niet wat 1 sponsor binnen brengt? Feit blijft PSV gaat er een aantal miljoenen op vooruit ten opzichte van de vorige deal en daar gaat het om. En als jij wilt benadrukken dat PSV van 1 sponsor maar 6 miljoen krijgt maar Ajax met Ziggo 8 dan zou ik zeggen ga je gang en maak er vooral een feestje van, je vindt dat nog al belangrijk blijkbaar.

En wat boeit het nou precies wat Ajax allemaal bij elkaar op gaat tellen, daar heb ik het toch helemaal niet over? Typische Ajacied opmerking, grootheidswaanzin syndroom heet dat.

Altijd laten weten dat jullie meer hebben groter zijn of beter zijn en de tegenstander kleineren. Het is volstrekt

21 april 2016 om 15:49

Weer op je provinciale teentjes getrapt?? Dat psv een paar centen meer ontvangt is lekker, maar deze sponsor heeft totaal geen uitstraling.nl

21 april 2016 om 15:54

@tomz

Nee hoor, waarom zou ik op mijn teentjes zijn getrapt? Ik begin hier niet over Ajax hoor dat zijn jullie.

Feit blijft PSV gaat er 2 miljoen per jaar op vooruit.

21 april 2016 om 15:57

Wat jammer dat het beetje onzin is wat je verkondigd. Als jij vind dat RWE meer omzet doet dan Ziggo vertel het dan wel zoals het moet. Of je kiest energiedirect en Ziggo of je kiest RWE en Liberty Global, de moederbedrijven.
Dus volgende keer beter nadenken voor je iets vergelijkt.

21 april 2016 om 16:01

Jaapie,

Ik wist niet dat Ziggo een moederbedrijf had. Als ik dat had geweten had ik die vergelijking zelf wel getrokken.

Echter slaat heel deze discussie in het beginsel nergens op, het boeit geen reet welke sponsor er groter is of beter is.

Ik irriteer me gewoon weer mateloos aan een Ajacied die een een PSV topic moet aanhalen dat Ajax iets beters heeft of doet. En daar vloeit heel deze onzin discussie op uit die ik in het beginsel niet had moeten aangaan.

21 april 2016 om 16:18

@ Panerai

Daar ga je dus al de mist in.
RWE is geen Energie Direct, het is wel andersom. Maar je hebt Energie Direct op t shirt, geen Rwe.
Het geld komt idd niet van worstenbroodje, maar denk jij dat Energie Direct geen opzichzelf staande onderneming is en gewoon een merknaam van Rwe? Haal je nu alvast uit de droom, is niet waar. Het geld komt van Energie Direct, niet van Rwe. De winst vna Energie Direct gaat wel naar Rwe, maar niet andersom.

Het heeft niets met simplistisch denken, maar met wat de hoofdsponsor met zich mee brengt, dat is in deze 'maar' 6 miljoen. Niets mis mee overigens, maar philips houdt er dus mee op als hoofdsponsor, dus mag je hem ook niet als zodanig benoemen.

Ik denk dat ik voor vele spreek hier: Wij irriteren ons mateloos aan het ik ben klein en zij zijn groot syndroom van je. PSV wil toch concurreren met Ajax, zoals Ajax met PSV wil concurreren? Tuurlijk wordt er dan een vergelijking getrokken met die twee clubs. Simplistisch denken van jou kant dat het niet gebeurd.

21 april 2016 om 16:42

Philips blijft wel degelijk officieel hoofdsponsor alleen verdwijnt slechts van het shirt, daar ga je dus al de fout in.

Daarnaast zeg je dat alleen de winst naar het moederbedrijf gaat maar als het slecht zou gaan kan het moederbedrijf ook bijspringen dus het is wel degelijk met elkaar verbonden en mag/kan in de zelfde adem genoemd worden.

Maargoed lekker belangrijk allemaal, laten we Ziggo bv met Energiedirect.nl bv vergelijken en Ziggo is iets groter, ik feliciteer je van harte met je overwinning :

Daarnaast concurreert PSV sportief gezien al decenia met Ajax. De begroting van Ajax is geloof ik 20 procent hoger dan die van PSV maar Ajax onderscheid zich niet tot nauwelijks.

21 april 2016 om 16:53

Het gaat mij om de inzet: PSV was bang financieel de aansluiting met Ajax te verliezen en vroeg Philips opzij te stappen als hoofdsponsor. En dat is falikant mislukt en als jij eerlijk bent, ben je net zo kritisch als ik.

Niet dat het mij boeit, maar Ziggo is ook onderdeel van een Amerikaanse moedermaatschappij. Waar het mij om gaat is dat Gerbrands ingezet heeft op een financiele deal zoals Ajax dat heeft en Philips daarom een stapje opzij gezet heeft en dat dat mislukt is. Daarnaast is energiedirect.nl niet bepaald van de allure als Nuon en Essent, de eigenaar van energiedirect.nl. Energiedirect is zoals Hollandsnieuwe zich verhoud tot Vodafone. Het is een bedrijf geend op de consument met de kleine portemonee, de Action van de energiemarkt voor consumenten. Als je een premium merk wilt zijn als voetbalclub, ga je daar niet mee in zee. Gerbrands heeft dus gewoon gefaald. Zowel financieel als qua uitstraling van de sponsor.

Over dat geld: Ziggo betaalt slechts 8-10 miljoen per jaar en ABN-AMRO betaalt 2,5-3 miljoen per jaar over dezelfde rechten waar energiedirect.nl 6-7 miljoen per jaar voor betaalt, dus daarom is mijn stelling dat Gerbrands gefaald heeft. Dat Philips PSV nog sponsort is leuk, maar Aegon sponsort Ajax ook nog. Ik vind het verder prima als jij vindt dat Gerbrands goed werk geleverd heeft en 6-7 miljoen zich verhoudt tot 10,5 tot 13 miljoen.

21 april 2016 om 18:52

Met een beetje mazzel wordt Ajax voor de vijfde keer kampioen un zes jaar. Bovendien heeft Phillips psv in de afgelopen decenia flink gesponsord. Beetje flauw van je Panerai. En als jij eerlijk bent kom je zelf met arrogante Ajacieden in een eerdere post. Kun je natuurlijk reakties verwachten. Ot leuke sponsor voor psv. Had er nog nooit van gehoord.

21 april 2016 om 18:53

Ik word niet direct enthousiast van deze nieuwe sponsor vooral wanneer het niet veel extra opleverd, ik ga Philips als hoofdsponsor missen denk ik.

21 april 2016 om 19:11

Don, je gaat keer op keer de mist in.

PSV heeft Philips helemaal niet gevraagd om opzij te stappen, Philips heeft dat zelf aangeven van het shirt af te willen hun a. ruimte wilde maken voor iemand anders wat financieel voordelig voor PSV zou zijn ( en is want ze gaan er 2 miljoen op vooruit) en b omdat Philips geen baat meer heeft bij shirt sponsoring omdat het bedrijf van een consumer gigant naar een business to business bedrijfsstructuur aan het gaan is.

Daarnaast is energie direct wel degelijk een interessante partner, ze zijn zeer ambitieus gezien ze 6 a 7 miljoen per jaar willen betalen en hiermee de Nederlandse Energiemarkt willen veroveren. Ze hebben een zeer kapitaal krachtig moederbedrijf achter zich en willen graag met PSV samenwerken wat zeer positief is. Dat jij dit bedrijf emotioneel niet aantrekkelijk vindt boeit ook niet zo veel en zo werkt de zakenwereld ook niet. Maar dat geeft eigelijk ook meteen aan waarom je er weinig van snapt.

Feit blijft PSV houd aan deze deal in combinatie met het continueren van de hoofdsponsor Philips 9 a 10 miljoen over, dat is dus onder de streep ongeveer net zo veel als Ajax met hun hoofdsponsor Ziggo binnen halen. Let op, Philips blijft hoofdsponsor, de verdwijnen slechts van het shirt dus het is wel degelijk vergelijkbaar.

En ja Ajax verdiend meer aan hun sponsoring en als je ABN erbij op gaat tellen dan is het veel meer maar dat is ook volstrekt logisch als je een beetje verstand van marketing hebt. Gerbrands heeft gewoon hoog ingezet en ambitieuze dingen geroepen maar nogmaals als je verstand hebt van marketing is dit gewoon een heel goeie deal voor Psv.

Hoorde zojuist op BNR radio een sportmarketing gigant ook over deze deal praten en zij ook dat PSV uitstekende zaken heeft gedaan dus wat jij hier als leek van vindt is eigelijk helemaal niet zo interessant.

En om even af te sluiten, ik zie dat je enorm trots bent op de sponsordeals die Ajax afsluit maar wij in Eindhoven lachen er alleen maar om dat jullie zelfs met zo veel meer geld sportief totaal geen afstand kunnen nemen van ons.

21 april 2016 om 20:00

Ik haal wel twee directeuren dus periodes door elkaar, maar op zich heb ik gelijk. Het was Tiny Sanders die Philips vroeg opzij te gaan, niet Gerbrands. Philips is uiteindelijk aangebleven omdat Tiny, net als Gerbrands nu, geen betere deal kon vinden. Op zich snap ik wel dat een sportmarketingman zegt dat het een goede deal is, want PSV zoekt al 5 jaar naar bedragen die Ajax vangt, maar daar komt PSV niet aan, wat ook door de financiele crisis komt.

Dat jij verder in die mooie marketingpraat tuint, vind ik prachtig. Dat moet je ook helemaal zelf weten. Energiedirect.nl is een budgetmerk en heeft geen cachet of aantrekkingskracht, net als dat oxxio en de Nederlandse Energie Maatschappij dat niet hebben. Dat de gemiddelde Nederlander niet weet dat milieuvervuiler RWE de moedermaatschappij is, is ook alleen maar goed.

Daarnaast heeft PSV met die noodgreep van de verkoop van de grond, je weet wel die verkapte lening, het financiele gat klein weten te houden, waardoor de clubs elkaar nagenoeg niet ontlopen, maar dat houdt waarschijnlijk een keer op als de grote sponsors niet komen. Dat gaan we op termijn zien.

Ik snap verder niet wat er te lachen valt dat het veredeld A juniorenteam van Ajax het ervaren PSV onder zich houdt, maar ik zal Belgische humor wel niet snappen :P Overigens is de keuze voor de jeugd helemaal zelf gekozen, dus nergens een excuus voor mochten de tieners van Ajax alsnog falen, wat me sterk lijkt, maar goed ik draaf door

PS ik kan niet begrijpend lezen? Hoezo? Philips gaat door als co-sponsor, net als Aegon dat bij Ajax doet, maar waarom moet dat bij het geld van de shirtsponsoring worden opgeteld als Philips niet meer op het shirt staat? En waarom mag ABN Amro niet als shirtsponsor tellen, terwijl ABN Amro op de shirts van Jong Ajax, de dames, de amateurs en de jeugd staat? Volgens mij hebt juist jij last van woordblindheid en reken je niet zo goed.

21 april 2016 om 23:35

Don

Ga nou geen dingen roepen waar je geen kaas van hebt gegeten. Ik heb zelf marketing gestudeerd dus ik weet precies hoe dat werkt. Mijn mening werd slechts bevestigd door iemand die ook daadwerkelijk in de sportmarketing werkt en gepecialiseerd is in voetbal.

Ik zal het nog even kort op een rijtje zetten voor je, misschien dat er dan wel een lampje gaat branden. De aanhang van Ajax is groter, het stadion is groter, de stad is groter, de regio is groter (meer bevolkingsdichtheid) dus het bereik is groter. Dat alles maakt Ajax marketing technisch interessanter om te sponsoren dan PSV en dat verklaard dan ook precies waarom Ajax meer geld kan krijgen voor sponsoring.

Dat PSV directeuren het financele gat met Ajax willen dichten met 1 shirtsponsor spreekt uit van ambitie is niet meer dan logisch voor een club als PSV lijkt me, of dat ook haalbaar was echter altijd de vraag. Het antwoord hebben we vandaag gekregen, het was dus niet haalbaar en wel om de bovenstaande argumenten (zie vergelijking met Ajax)

Echter blijft PSV een unieke samenwerking met de vorige shirt sponsor behouden (philips) die flink willen blijven betalen de komende jaren maar niet meer op het shirt hoeven staan waardoor PSV onder de streep er alsnog etelle miljoenen op vooruit gaat. Dat financiele gat is dus voor een deel wel degelijk gedicht.

Daarnaast is PSV met allerlei andere constructies bezig waaronder een Bayren Munchen model waarbij ze bedrijven op een speciale manier willen laten investeren en waarbij ze ook een fink aantal miljoenen generen, PSV is dus wel degelijk actief bezig om het gat te dichten want met alleen een goed betalende hoofdsponsor komen ze er niet.

Daarnaast ga ik op heel dat gelul van de gemeente niet in, en dat geeft ook gelijk al aan dat je eigenlijk maar weinig van af weet. PSV verkoopt grond als ze geld nodig hebben Ajax gaat de beurs op als ze geld nodig hebben. Daarnaast heeft Ajax niet eens een eigen stadion want die moest ook met hulp van de gemeente gebouwd worden dus ga nu niet net doen alsof Ajax altijd hun eigen boontjes heeft kunnen doppen.

En in je laatste alinea ga je dus weer de fout in, Philips wordt geen co sponsor, Philips blijft hoofdsponsor samen met energiedirect.nl. Dat heb ik nu al 3x vertelt en je snapt het nog steeds niet dus ik hou er overop.

En wat mij betreft tel je de ABN Ambro 30x mee, dat boeit me namelijk geen ene fluit, ik heb al 100x gezegd dat het logisch is dat Ajax in totaal meer sponsor geld binnen haalt, dat is logisch normaal en dat zal altijd zo blijven. Maar zoals ik al eerder zij koop je daar blijkbaar weinig voor gezien PSV sportief gezien totaal niet onder doet voor Ajax, en dat is niet iets van de laatste tijd, PSV is al minimaal 30 jaar in de competitie min of meer gelijkwaardig en als je naar het aantal kampioenschappen kijkt zelf iets beter over die periode.


Einde discussie.

En de bvo's hoopten door het openen van de gokmarkt, lucratieve deals te kunnen sluiten als bijvoorbeeld met B-win. Jammer genoeg blijken die toch niet te happen of niet voor de van te voren verwachtte hoge bedragen

21 april 2016 om 10:31

Niet te snel he, het is de telegraaf maar die hier iets van denkt te weten

21 april 2016 om 10:38

Das ook weer waar. We gaan het meemaken.

21 april 2016 om 10:50

Antonov de nieuwe gokwet is er nog niet en zal er in 2017 waarschijnlijk ook nog niet zijn.

kevints dat Ajax zo'n bedrag wel krijgt (ziggo en ABN Amro samen goed voor meer dan 10 miljoen) is eigenlijk volstrekt logisch. Eenvoudigweg gewoon de grootste afzetmarkt. Feyenoord krijgt 4 miljoen van Opel en heeft ook een grotere afzetmarkt dan PSV nationaal gezien. De 8 miljoen van Philips is dus niet meer reeel.

Maar Philips steunt PSV nog wel heel erg behoorlijk door nog 10 jaar door te gaan als kleinere sponsor voor in totaal 22,5 miljoen. De 1e vijf jaar voor 3 miljoen en daarna steeds 1,5 miljoen.

21 april 2016 om 10:56

Internationaal heeft PSV wel een veel grotere afzetmarkt dan Feyenoord. Vooral in zuid-Amerika is PSV wel een groot merk, soms zelfs groter dan Ajax.

21 april 2016 om 10:57

Ik lees inderdaad dat de wet eerst begin 2016 in zou gaan, maar het inderdaad is uitgesteld.

21 april 2016 om 11:06

@ slepie

Bedrijven die PSV of uberhaupt een Nederlandse voetbalclub sponsoren doen dat natuurlijk vooral voor de Nederlandse markt. Lijkt me logisch. Zuid-Amerikanen krijgen doorgaans heel weinig mee van de Eredivisie, op enkele liefhebbers na natuurlijk. Ik betwijfel of Nederlandse ploegen daar een groot merk zijn. Helemaal in vergelijking met bijvoorbeeld Spaanse en zelfs Portugeze ploegen.

Ajax heeft ten tijde van Aegon wedstrijden en trainingskampen belegd in Brazilie en nodigt doorgaans steeds Zuid-Amerikaanse jeugdploegen uit in haar toernooien (en laten we eerlijk zijn die zijn qua naam een stuk bekender dan bijvoorbeeld het Terborg toernooi, Future Cup werd altijd op Eurosport uitgezonden en nu heeft Ziggo de uitzendrechten).

21 april 2016 om 11:11

Ik woon nu hier in Polen en hier wordt gewoon ieder weekend live de eredivisie uitgezonden, en de bundesliga. En je hebt dan samenvatting van andere competities. Ook toen ik in Brazilie woonde wist men echt nog wel een hoop van de eredivisie, en als eerste club werd standaard PSV genoemd en mensen kijken daar ook naar de wedstrijden. De reikwijdte van de eredivisie gaat toch nog wel een stuk verder dan wij in Nederland beseffen.

21 april 2016 om 11:37

Ik ben regelmatig in Miami waar het natuurlijk barst van de zuid-Amerikanen en aangezien de wedstrijden van PSV de enige uitbreiden Nederlandse competitie zijn die worden uitgezonden in Miami/Amerika, geeft mij dat toch het gevoel dat het merk PSV groter is dan Ajax in deze regio('s)

21 april 2016 om 12:00

@scrumpti0uz: er staat in de tekst :''philips sponsort de club in de komende vijf seizoenen nog voor in totaal vijf miljoen euro.'' hoe kom jij aan jou cijfers dat Phillips nog 10 jaar lang zo'n 22.5 mlj in PSV stopt?
voor NL is het gewoon wel fijn als de gokmarkt vrij wordt gegeven dan kunnen onze clubs meer geld krijgen dan ze nu doen.

21 april 2016 om 12:03

ik snap niet helemaal wat je schrijft haha maar volgens mij is de discusie over welke club nu het groots is en wie waar het meeste uitgezonden word totaal nuteloos want jij bent daar geweest en hebt PSV gezien, iemand anders is weer ergens geweest en heeft ...... gezien. wat maakt het nu allemaal uit.

21 april 2016 om 14:32

Ik woon om het half jaar in Brazilie en dan in Nederland. Ajax is de grootste club die ze daar kennen. PSV is dan de 2e en Feyenoord de 3e. Dit was in de jaren 90 gelijk, ajax en psv. Veel Brazilianen kennen enkel Ajax en PSV als Nederlandse clubs. PSV zal kwa bekendheid wel weer iets stijgen, na de goede resultaten in de cl! Maar Ajax is wereldwijd het grootste handels merk van het Nederlandse voetbal, word doorgaans genoemd met Liverpool Dortmund, Psg. PSV valt in de schaal Schalke Valencia en ga maar door.

21 april 2016 om 14:38

waar haal je al die wijsheid vandaan en die vergelijkingen ook echt allemaal uit de duim gezogen, ook al woon je in BR ik zeg niet dat ajax niet de bekenste club is want ik denk dat ze dat ook zijn, maar hoe verzin je de vergelijkingen.

21 april 2016 om 15:02

Not...helaas zoals.hoieronder door.iemmand anders reeds gemd..ook ik hebb.langere..tijd in brazilie gwerktw en gewoond en moet ook toegeven dat Ajax en Oranje veel bekender zijn dan psv. Van psv wisten ze toen alleen dat romario en.ronaldo.er gespeeld hadden.
Is ook logisch want internationaal.zijn.ajax en psv natuurlijk absoluut niet te vergelijken. Ajax heeft internationaal veel meer prijzen gepakt en ook veel meer grote spelers voortgebracht..dus logisch dat die naam in het buitenland meer blijft hangen.

21 april 2016 om 15:59

Dat is nogsteeds niet al te groot ze kennen de club en in columbia kennen ze arias maar dan houdt het op. In mexico kennen ze psv wel maar ook ajax(de eredivisie komt daar op tv) maar een psv shirt kopen gaat weer een stapje verder. Als nederlands bedrijf of bedrijf wat op de nlse markt wil opereren kan je beter ajax of feyenoord hebben.

21 april 2016 om 17:48

In Colombia staat het Nederlandse voetbal gewoon erg hoog aangeschreven en kan de gemiddelde taxichauffeur nog steeds het hele elftal van Ajax en oranje van de jaren '70 opnoemen, tot aan de wissels aan toe. Ajax en PSV worden daar ook nog steeds wel gevolgd en staan vaak op bij het ontbijt op zondagochtend.

21 april 2016 om 17:23

Nog 1 x dan, de gok markt is nog niet open, dat is voor de verandering weer uitgesteld. Reken maar op 2017, als ze het in den Haag eens worden over de wetgeving.

Lijkt me toch wel een prima club om te sponsoren. Een stabiele club met internationale uitstraling, spelers die zich lijken te gedragen en misschien minstens zo belangrijk, een supportersgroep die zich doorgaans prima presenteert. Ik kan me voorstellen dat PSV een betere keuze is dan Ajax of Feyenoord als je je merk internationaal wilt verkopen. Staan mensen met Opel op hun shirt te rellen in een Romeinse binnenstad of staan mensen met Ziggo op hun shirt in Wenen of Glasgow oog in oog met de politie. Is het nog mazzel dat de grootste idioten zelden de shirtjes dragen, maar toch zou ik me als club niet graag met zoiets associëren.

Disclaimer
Bij het schrijven van die werkje was ik de consternatie in Madrid glad vergeten. Mijn excuses, maar doorgaans hoor ik niet zo veel over de PSV supporters. Misschien ook omdat ik de helft maar matig kan verstaan.

21 april 2016 om 10:32

of supporters van een andere Nederlandse club die in Madrid muntjes gooien naar bedelaars en ze ervoor laten opdrukken met -toen- Philips op hun shirt...

Dat is inderdaad stukken beter om je daar mee te associëren!

21 april 2016 om 10:36

potverdrie, daar zeg je wat. Erg kort van geheugen blijkbaar. Laat ik maar heel veel belang hechten aan het woordje doorgaans hier .

21 april 2016 om 10:58

Als je de helft van de mensen matig kunt verstaan raad ik je een bezoekje aan de kno arts aan. Of een cursus nederlands. Doorgaans zijn de psvfans niets beter if slechter dan die vsn Ajax of Fnoord

21 april 2016 om 12:02

Brabo's zijn vrij lastig te verstaan hoor daar kan een kno arts niet zoveel aan doen.

21 april 2016 om 15:04

Nu polariseer je enkel om de perceptie richting PSV enkel omlaag te halen terwijl het slechts een kleine kleine minderheid ging die zich had misdragen. Dit spijtig voorval werd dan ook door de PSV supporters trouwens afgekeurd en wijzen zulk abnormaal gedrag af !

21 april 2016 om 10:34

De muntjesgooiers in Madrid vergeten?

On: ik ben benieuwd, hoop dat het in ieder geval niet zo'n kitslelijk logo is als bijv. Toverland van Roda of iets met leverworst.....
Kan me overigens bijna niet voorstellen dat ze met een sponsor in zee gaan die minder betaald dan philips want dat was nou toch net de reden dat ze in onderling overleg uit elkaar gaan?

21 april 2016 om 10:37

mea culpa, helemaal vergeten, ook voor degene onder me. PSV vind ik doorgaans een club die zich prima presenteert. Madrid was een walgelijke vertoning, geen twijfel over mogelijk. Maar toch vind ik nog steeds dat die incidenten bij PSV minder aan de club kleven dan bij Feyenoord of Ajax.

21 april 2016 om 10:47

Ze ontvangen nog steeds 5 milj van Philips, dus min 3 miljoen om quite te draaien. Dat moeten ze ruimschoots kunnen halen met een shirtsponsor. Sterker nog, als de telegraaf gelijk heeft gaan ze er 2 miljoen per jaar op vooruit.

21 april 2016 om 11:07

ze ontvangen van philips nog 5 miljoen in 5 jaar.... 1 miljoen per jaar dus.

21 april 2016 om 11:37

Nee hoor. Eerste 5 jaar 3 miljoen per jaar, daarna 5 jaar 1.5 miljoen per jaar.

21 april 2016 om 11:38

Daar klopt geen zak van 22,5 mil over 10 jaar. Dus 2,25 mil per jaar. Maar de eerste jaren krijgen ze meer en de jaren daarna wordt het minder!

21 april 2016 om 10:34

De PSV fans in Madrid vergeten op dat plein centjes gooien naar daklozen? Was ook een schande en vooral kleinerend. De Spanjaarden wisten niet wat ze zagen..

21 april 2016 om 10:37

Volgens mij was de grootste consternatie dit jaar van PSV-supporters met die bedelaars in Madrid.
Of dat een heel sterk argument is....

21 april 2016 om 10:51

Wat 'leuk' om te zien dat je meteen afgezaagd wordt bij de enkels Baardgrasmus als je iets vergeten bent. Deze übermenschen maken zelf nooit vergissingen en helpen een ander daar graag aan herinneren.

21 april 2016 om 10:56

Ach ja, ik vraag me vooral af hoe ik het heb kunnen vergeten, blijkbaar blijven dat soort dingen niet zo lang hangen, terwijl beide wedstrijden me nog wel zeer helder voor de geest staan.

Maar goed, ik kan wel een stootje hebben, ben zelf ook niet truttig als het om uitdelen gaat wanneer iemand iets schrijft dat mij niet bevalt.

21 april 2016 om 11:04

meer het feit dat het 3 kwart van zijn post betreft, en het dus een beetje heel erg dom overkomt.

21 april 2016 om 12:55

Haha juicher dit was gewoon goud. De helft van de lol van op VZ zitten is om gaten in argumentaties te prikken en hier zat een grote.

21 april 2016 om 15:05

krovikan, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het feit hoe je dat brengt als je leest dat iemand wat verkeerd schrijft. Het is nergens voor nodig om iemand de grond in te boren omdat hij een incident vergeten is. Je kunt dat toch gewoon op een normale manier vertellen? Mijn ervaring is ook dat mensen op internet denken onbeschoft te kunnen reageren, terwijl ze in het echte leven vaak hun bek niet opentrekken en schaapachtig lachen als ze het ergens niet mee eens zijn. Of ze kunnen dan wel ineens het fatsoen opbrengen om het normaal te vertellen?

Glory, ik ben blij voor je dat je een hobby hebt waar je je passie in kwijt kunt maar ik vind het maar niks (en dan bedoel ik de manier waarop mensen het melden). Dat je tegen een mening ingaat is verder prima, daar is deze site ook voor.

Baardgrasmus, ik ben er ook van overtuigd dat ik je niet uit de wind hoeft te houden, daar was het me ook niet om te doen Het gaat mij meer om de manier waarop. Zeg het gewoon normaal i.p.v. proberen iemand bewust te beledigen.

21 april 2016 om 10:59

Het hele supporters verhaal kan je dus wel tegen elkaar afstrepen. Alle clubs hebben een paar debielen rondlopen onder de supporters.

Dan kan je nog kijken naar het sportieve gedeelte, op dat gebied zijn PSV en Ajax wel redelijk gelijk aan elkaar. Spelen beide elk jaar voor het kampioenschap en spelen beide regelmatig in de Champions League. Feyenoord is dan duidelijk een niveau lager.

Dan denk ik dat Ajax nog het voordeel heeft dat ze de meeste supporters heeft in Nederland. En Amsterdam internationaal natuurlijk veel bekender is dan Eindhoven, elk jaar komen er miljoenen buitenlanders die ook langs de fanshops lopen en misschien wel een wedstrijdje gaan kijken e.d. Dat zou nog invloed kunnen hebben op het aantrekken van sponsors.

Dus ik denk niet dat PSV een betere keuze zou zijn dan Ajax. Wel een betere keuze dan Feyenoord.

21 april 2016 om 11:13

Ja lijkt me inderdaad beter om met PSV in het nieuws te komen. Even vergeten dat nog niet heel lang geleden de PSV supporters onderling met elkaar op de vuist gingen in het stadion. Even volledig afgezien van de Europese resultaten van de afgelopen jaar denk ik dat puur qua merknaam Ajax internationaal gezien een behoorlijk stukje hoger staat aangeschreven dan Psv. Sterker nog, ik denk dat Feyenoord internationaal gezien ook hoger staat aangeschreven dan Psv.

Maar verder een goed onderbouwd argument gebaseerd op incidenten die letterlijk bij elke club (en ook bij Psv) gebeuren!

21 april 2016 om 12:06

Feyenoord internationaal hoog staat aangeschreven? Op basis waarvan dan?

Ik gok op VDL groep... Groot Eindhovens bedrijf...

21 april 2016 om 10:41

Ik denk het eerlijk gezegd niet, VDL is een grote sponsor van Fc Eindhoven. Denk niet dat die twee clubs zo groot gaan sponsoren

21 april 2016 om 11:26

Denk het juist niet. Dat is een B2b, en een sponsor wil vaak de customers bereiken met shirtsponsor van een voetbalclub.
Een B2C bedrijf lijkt mij daarom een stuk logischer. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat VDL het wordt maar de kans lijkt me heel klein.

21 april 2016 om 11:39

VDL sponsert wel FC Eindhoven en veel amateurvoetbal. Denk ook niet dat het VDL is, maar ze doen het dus wel

21 april 2016 om 12:42

Ik werk zelf bij VDL en kan je verzekeren dat die het niet worden, heb met leiding gesproken en VDL ziet geen commercieel belang om als shirtsponsor aan de slag te gaan. VDL sponsort PSV al met ettelijke miljoenen per jaar en dat is voldoende.

21 april 2016 om 13:25

@panerai, klopt. En ik krijg ook de indruk dat Wim van der Leegte een FC Eindhoven fan is haha

21 april 2016 om 13:44

Wim is in het algemeen sportliefhebber, zijn zoon Pieter is groot FC Eindhoven fan en zit in het bestuur daar dus vandaar dat ze daar hoofsponsor zijn. VDL sponsort daarnaast een ook berg amateurclubs en zijn ook zeer actief in de paarden sport, en dát is dan weer de grote hobby van Wim. Google maar eens stoeterij Duyselshof in Hogeloon, ben daar een aantal keer geweest en dat is echt pure topsport wat daar bedreven wordt.

Ik gok VDL. Wat denk je van DAF! Opgericht in Eindhoven maar is inmiddels overgenomen, dus zal dat wel niet het geval zijn. Weet ook niet wie de hoofdsponsor van FC Eindhoven is, weet iemand dit? Mocht dit een groot bedrijf zijn kon het wel eens kansmaken bij PSV.

21 april 2016 om 10:49

VDL is goofdsponsor van fc Eindhoven. Dan zou ik het niet weten.

21 april 2016 om 11:10

VDL kan dan beter PSV sponsoren dan FC Eindhoven zou ik zeggen. Hoop voor FC Eindhoven wel dat ze die blijven sponsoren, kan de club heel goed gebruiken heb ik het idee.

21 april 2016 om 12:50

VDL is óók een van de hoofdsponsoren van Psv, we hebben onder andere 2 privé skyboxen met 60 stoelen en we sponsoren de spelersbus en een vast bedrag per jaar aan sponsoring. Maar shirtsponsor gaan we niet worden.

21 april 2016 om 11:03

De hoofdsponsor van FC Eindhoven is VDL.

21 april 2016 om 11:07

Zoals je zelf al aangeeft is VDL al hoofdsponsor van FC Eindhoven, dus heel waarschijnlijk is dat niet. Ook DAF lijkt me geen logische keuze. Zij richten zich vooral op de business-to-business markt i.p.v. de business-to-consumer markt. Een shirtsponsor zijn bij een voetbalclub, lijkt me dan niet de ideale vorm van marketing en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze het worden.

Ben benieuwd of ze dan ook de naam gaan verannderen, als het daf wordt word het dan Dsv?

21 april 2016 om 11:05

Wat denk je zelf?

21 april 2016 om 11:38

Duh....humor?...

21 april 2016 om 12:35

Oh, is dat wat ze humor noemen?

21 april 2016 om 11:09

Vandaar dat de bedragen ook tegenvallen. In het stadion staat ook nog behoorlijk groot Philips en dat uiteraard ook gewoon blijven.

Het wordt nog druk op het PSV shirt als er ook nog een rugsponsor komt aangezien bekend werd gemaakt dat Philips op de mouwen komt.

Zal uiteindelijk ook de naam PSV veranderen? Kan me voorstellen dat de komende hoofdsponsor bedenkingen heeft bij die afkorting, terwijl zij het meeste geld in het laatje brengt?

21 april 2016 om 11:05

Natuurlijk gaat de naam niet veranderen

21 april 2016 om 11:29

Psv wisselt ook de shirts elk jaar. Kunnen makkelijk de naam veranderen.

21 april 2016 om 12:36

Ja, want dat is volledig vergelijkbaar. Jij koopt iedere week een brood dus kan je ook wel iedere week een huis kopen.

21 april 2016 om 11:12

Natuurlijk niet idd, de naam PSV is te groot en bekend. Dat zou stom zijn van de nieuwe sponsor.. Alleen bij een concurrent van Philips zou dat logisch zijn, maar er is afgesproken om geen concurrent als shirtsponsor te nemen

21 april 2016 om 11:27

PSV is opgericht door Philips voor Philips medewerkers. Dus die naam is niet vanwege de sponsoring opgericht maar vanwege de geschiedenis van de club. De geschiedenis kun je niet veranderen dus gaat de naam ook niet veranderen

Ik heb ook een keer ergens vernomen dat Tesla misschien de nieuwe hoofdsponsor gaat worden? Dat zou wel een chique sponsor zijn. We gaan het zien, ben wel benieuwd.

21 april 2016 om 11:44

Ze hebben al een auto sponsor (mercedes) als het dan Tesla wordt dan zouden ze dat contract moeten stoppen.

21 april 2016 om 11:48

Hmm oke, dat wist ik niet, thanx. Dan zal Tesla het niet worden lijkt me.

21 april 2016 om 11:54

Tevens zouden dan alle PSV spelers een Tesla auto krijgen en dan zou wel een dure grap zijn voor Tesla naast de sponsorgeld die ze al overmaken.

21 april 2016 om 12:28

Tesla sponsort geen voetbalclubs

Denk niet dat het een probleem is dat het een biermerk is. De 2e divisie heet nota bene Jupiler Leaugue haha

21 april 2016 om 13:42

Bier mag niet op het shirt wetrelijk gezien.

Ik denk eerlijk gezegd Asml, ook een groot bedrijf in Eindhoven..

Mercedes en Vodafone waren serieuze opties. Maar er waren nog 2 gegadigden.

Bizar ik zag dit voorbij komen op facebook
https://www.facebook.com/socializemediabv/

Is wel een Eindhovens bedrijf volgens mij...

t wordt E-on of Energiedirect (essent) die toch stoppen met Groningen.
Dat gerucht gaat althans...

21 april 2016 om 13:35

Energie direct is het geworden lekt net uit

21 april 2016 om 13:47

dan was het niet alleen een gerucht
Die hebben volgens mij groen en blauw in hun logo, bah met rood wit wordt da toch niks hahaha.

Het is Energiedirect geworden.

Ik denk dat het Mossack Fonseca of Intertrust wordt.

hmmm Ledlicht laten branden op energie direct hahaha, zal wel grote besparing worden!

Dus PSV loopt vanaf komend seizoen met de naam van het dochterbedrijf van een Duitse energieleverancier op het shirt, waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Zullen dan wel goed betalen. Voor de naamsbekendheid hebben ze het in ieder geval niet gedaan.

Voor de mensen die willen de persconferentie is live te volgen via psv.nl

Energiedirect is het geworden met basis bedrag van 6mil min per jaar. overig staat het zwart op het shirt.

21 april 2016 om 15:08

Gelukkig wel in het zwart, als ik de foto zie vind ik het niet eens zo heel lelijk.

Ben wel van mening dat ik Energiedirect niet een spraakmakende sponsor vindt voor Psv. Had liever Tesla gezien.

21 april 2016 om 15:10

ze betalen genoeg en dit is alleen de voorkant, dus de acherkant moet ook nog.
ze krijgen nu als ik het goed heb 3mil van Philips 6a7 mil van Energiedirect en dan nog voor de achterkant.

Verschrikkelijke naam, maar zolang ze maar betalen vind ik het prima..

Energiedirect; niet echt spraakmakend bedrijf of een pakkend merk.
Maar goed; wij kunnen weinig zeggen, want wij moeten het met Youfone op onze hirts doen.... Ook een beetje het zelfde laken en pak

Philips is/was Psv
Zoals Opel en ASR echt aan Feyenoord gelinkt zijn
En ABN Amro en Ziggo aan Ajax.
Nuon was Vitesse etc

6 miljoen per jaar, maar kan door prestatie bonus oplopen tot 7 miljoen per jaar. Contract voor 3 jaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren