Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Chelsea wil komst van Ajax-talent binnen enkele weken afronden’

Laatste update:

Het ziet er naar uit dat Juan Familia Castillo de overstap gaat maken van Ajax naar Chelsea. De zestienjarige middenvelder, die ook als linkshalf uit de voeten kan, is aanvoerder van Nederland Onder-16 en staat hoog aangeschreven binnen de jeugdopleiding in Amsterdam. Manchester United zit ook al geruime tijd achter hem aan, maar het lijkt er nu op dat Chelsea aan het langste eind trekt.

/

In januari werd Castillo zestien jaar en dus mag hij inmiddels al een tijdje de overstap maken naar een buitenlandse topclub. Ajax zou hem graag behouden, maar lijkt kansloos door de verleiding die Chelsea biedt. The Blues schetsen Castillo een mooie toekomst en wisten Manchester United al uit te schakelen als mede-kanshebber. De Daily Mail schrijft dat Chelsea de deal met Castillo ‘binnen enkele weken’ hoopt af te ronden.

Chelsea zou Ajax goede financiële voorwaarden hebben geboden om Castillo te laten gaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat de Engelse grootmacht winkelt in een Nederlandse jeugdacademie: het haalde de laatste jaren veelvuldig talenten op bij Eredivisieclubs. Zo gingen Jeffrey Bruma, Nathan Aké, Patrick van Aanholt al op jonge leeftijd al op weg naar de Premier League.

Denk je dat Juan Familia Castillo er goed aan doet naar Chelsea te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom heeft die jongen geen contract?

20 april 2016 om 09:22

Omdat hij pas net 16 is geworden en ik gok zelf heeft besloten ergens anders te tekenen?

Het is helaas hoe de wereld in elkaar steekt. De Wereldtop shopt bij de beste jeugdopleidingen in Nederland, die shoppen weer bij de iets lagere gelegen clubs in Nederland of het buitenland, etc.

20 april 2016 om 10:03

Toch snap ik er geen snars van waarom ouders/speler/begeleiders niet gewoon kiezen voor een normale ontwikkeling waarin constante groei is over de jaren.
Bij Ajax ben je de koning onder de jeugd, ga je naar Chelsea en dan word je de 13e in een dozijn.... nahja goed, het is zoals het is, toppers shoppen idd bij subtoppers, subtoppers bij subsubtoppers

20 april 2016 om 10:28

Als hij echt een heel groot talent is, is er een reeële kans dat hij het gaat maken bij Chelsea of United.

En Ajax doet hetzelfde bij talenten van ADO nu, dus andersom is het net zo logisch lijkt me.

20 april 2016 om 10:56

Klopt ben ik met je eens, maar vergelijk eens hoeveel spelers uit de jeugd breken door bij bijvoorbeeld ADO, Ajax of Chelsea? Zegt genoeg toch?

Daarnaast snap ik zo'n jonge wel waarschijnlijk krijgen z'n ouders zo'n financiële steun dat hun toekomst sowieso goed is.

20 april 2016 om 17:16

Net zo reëel als van Ginkel, Bruma, Rekik, Aké, Barazite, Bouy en zo gaat het lijstje wel even door..?

Fosu mensah is de eerste die het gelukt is een basisplekje te veroveren, maar daar waren een Nederlandse manager en veel blessures voor nodig. Verwacht hem er volgens seizoen gewoon weer naast, achter een aankoop.

Ajax doet hetzelfde met Ado, maar het verschil is wel dat ze naar een betere opleiding gaan en dat ze een reële kans hebben om het eerste van de club te halen ipv verhuurd te worden.

Iedereen weer dat Chelsea zijn talenten verwaarloosd, lijkt me een domme stap om dan naar Chelsea te gaan. Bij Arsenal, ManU of Liverpool krijgen talenten ook daadwerkelijk de kans in het eerste. Dan zou ik eerder naar 1 van deze clubs gaan.

20 april 2016 om 09:19

Eens. Chelsea ziet gewoon weer handel. Zou echt verboden moeten worden. Of pas mogen behoren na 10 wedstrijden in het eerste elftal

20 april 2016 om 09:20

Behoren = verkopen

20 april 2016 om 09:24

Zelf doen wij toch hetzelfde bij clubs in andere Europese landen of kleinere clubs uit eigenland. Het is nu eenmaal hoe het werkt. De spelers moeten zelf maar besluiten of ze voor een vroeg buitenlands avontuur/geld gaan of dat ze voor meer zekerheid (qua kans) kiezen in eigen land.

20 april 2016 om 09:32

Wat en je wilt dan dat jongens van 16 gedwongen zijn ergens een contract te tekenen? Of gratis die wedstrijden voetballen?

Dat gaat in tegen ongeveer elke mogelijke vorm van arbeidsrecht

20 april 2016 om 10:05

Nee nee zelf gebruiken wij ook echt de spelers die we aankopen en zie je ze vaak terug in eerste elftallen. Dat is wel een groot verschil met wat chelsea doet.

20 april 2016 om 11:26

Onzin. Wanneer een talent goed genoeg is voor Chelsea, dan zal hij de kans krijgen. Haalt Ajax een talent dat niet kan voldoen aan de verwachtingen, dan speelt ie ook niet.

20 april 2016 om 16:53

Maar nederlandse ploegen laten ze vaker doorbreken

20 april 2016 om 10:35

Talenten verwaarlozen? Sinds wanneer staat dat gelijk aan talenten geen kansen geven in het eerste.

Onze jeugdopleiding hoort bij de wereldtop, spelers ontwikkelen zich er dan ook uitstekend. Als resultaat daarvan is de youth CL al tweemaal op rij gewonnen. De kans dat ze in het eerste terecht komen is inderdaad erg klein, maar hij is wel verzekerd van speeltijd op huurbasis.

20 april 2016 om 11:02

Die Youth League winnen "jullie" met aangekochte talentjes die na een paar jaar in die geweldige jeugdopleiding in de anonimiteit verdwijnen.

Maar goed, daarna kunnen ze altijd nog terecht bij Watford. Carrière!

20 april 2016 om 11:42

Deze reactie geeft wel weer aan hoe onwetend mensen zijn. Simpelweg maar dingen roepen, zonder enige kennis van zaken.

Chelsea speelde in de Youth League louter met spelers uit het Verenigd Koninkrijk. Enige uitzondering was een speler met de Canadese nationaliteit, waarvan de ouders naar Engeland waren geëmigreerd toen hij nog een klein kind was.

'en dan kunnen ze terecht bij Watford, Carrière.'

Lol, wat is er in godsnaam mis met voetballen bij wat lager aangeschreven clubs in de Premier League? Goed salaris, voetballen voor uitverkochte stadions en jouw wedstrijden zijn over de hele wereld te volgen.

Je doet nu minachtend over een niveau waar de meesten alleen maar over kunnen dromen om daarop te mogen spelen. Het niveau waarop sterkhouders in de Eredivisie tegenwoordig al moeite zat hebben om aan te klampen.

20 april 2016 om 12:01

Wie zijn aangekocht dan die de UCL youth gewonnen heeft? Zal je verbazen dat er bijna geen 1 aangekocht is. Veel worden gescout en het zijn bijna alleen maar engelse jeugdspelers.

20 april 2016 om 12:01

*veel zijn er regionaal gescout.

En nog een! Daaaaag..

Verstandige jongen, snel naar Chelsea.
Ik bedoel als je daar geen kansen krijgt, krijg je ze nergens.

Helaas voor Ajax maar dat houden ze toch niet meer tegen. De financiële verschillen zijn te groot.

Het mooie is wel, dat praktisch alle talenten, die zo vroeg opgepikt worden door de topclubs het uiteindelijk daar niet redden. Geen wonder, want overal pikken ze de toptalenten eruit.

Bruma, Van Aanholt, Aké spelen nu allemaal 1 of 2 niveautjes lager dan waarvoor ze eerst gehaald werden.

20 april 2016 om 11:50

Maar 2 van de drie zijn international, met daarbij de zeer grote kans dat Ake zich ook binnen afzienbare tijd bij Oranje melden.

2 van de 3 spelen wekelijks in de Premier League op een niveau dat slechts weinigen ooit weten te bereiken. Voormalige Nederlandse topspelers uit de Eredivisie komen niet of nauwelijks beter terecht dan genoemde spelers.

Ik vind het bizar dat sommigen gewoon lachen om Ake, die wekelijks speelt bij Watford en het hartstikke goed doet, terwijl spelers als Wijnaldum en de Jong, die na jaren ervaring in de Eredivisie een stap omhoog wilden doen, gisteren op de bank zaten bij een ploeg die op degraderen staat.

20 april 2016 om 14:14

Ik vraag me dan altijd bepaalde dingen af. Het is bekend dat Engelse clubs met een home-grown regel te maken hebben. Maar buiten de Youth League is er weinig niveau waarop ze kunnen spelen. Daardoor boeken deze spelers minder progressie dan ze zouden krijgen in Nederland. Een enkeling groeit daar nog wat bovenuit, maar de meesten mislukken gewoon. Bruma debuteerde als 18-jarige in Oranje en doet het nu goed, maar Oranje doet niet mee aan het EK. Van Aanholt en Ake zijn voorlopig de mindere van in Nederland spelende backs, dus een basisplaats bij Oranje zit er voor hen echt niet in. Ze zullen altijd minder zijn dan Willems en Tete. Daarbij wordt de Premier League overschat. In de eindfase van de Europese bekers zitten weinig Engelse clubs.
Verder vraag ik me altijd af of een talent niet beter geworden was in Nederland, met veel speeltijd op een redelijk niveau. Aan de andere kant zijn dit vaak spelers die niet zelf intensief met hun carriere bezig zijn en in de verkooppraatjes trappen. Ik herinner me een interview met Eriksen en Boilesen over alle clubs waar ze geweest zijn en waar ze mochten rondkijken. Die trapten er niet in. Dus is het ook goed mogelijk dat spelers die naar Engeland vertrekken juist zich minder ontwikkelen. Daarbij geloof ik zelf wel dat van de 10 talenten die er rondlopen er 9 het niet zullen halen, zowel in Engeland als in Nederland.
Verder vraag ik me af of door het afromen van talenten dat er weinig goede spelers zitten in een bepaalde leeftijdscategorie die nu het Nederlands elftal zouden moeten dragen. Er is een hele generatie weg! Komt dat nu ook door dit soort zaken?
Verder moet ik zeggen dat Nederland ook wel talenten uit het buitenland haalt, zoals de Denen bij Ajax. Maar Eriksen is wel een volwaardige international, terwijl Fischer en Boilesen ook al international waren, maar door blessures teruggeworpen zijn.
Ik vind dat de Knvb dit punt ook wel eens kan bekijken. In hun hele inhaalslagverhaal vind ik hier niets over terug.

20 april 2016 om 15:48

In Engeland is er ook gewoon een U21 Premier League. Dat verschilt toch niets met de beloften Eredivisie in Nederland? Enige verschil is dat er in Nederland een noodzaak was om beloftenteams toe te laten aan de Jupiler League, want anders konden we niet eens een fatsoenlijke competitie vullen.

Waarop baseer je dat van Aanholt en Ake de mindere zijn? Die jongens laten het zien op een veel hoger niveau, maar zodra een speler van een topclub in de Eredivisie 4 goede wedstrijden speelt dan wordt hij al opgeroepen. Zowel Pieters als van Aanholt zijn lange tijd compleet genegeerd. Het is toch van de zotte dat op een gegeven moment Riedewald, die bij Ajax centraal achterin speelde, bij Oranje als linksback werd opgesteld?

Ik denk juist dat veel spelers die vertrekken vaak juist intensiever met hun carrière bezig zijn. Ik heb wel eens interviews met Ake gelezen, en zijn visie over hoe het gaat is zeer interessant om te lezen. Hetzelfde geldt voor Fosu-Mensah. Die gasten weten heel goed wat ze willen en hoe ze dat willen bereiken. Verhuurperiode(s) is daarbij hartstikke normaal, maar hier doen we er ineens lacherig over terwijl onze topclubs net zo goed spelers verhuren om ze ervaring op te laten doen.

Bij clubs in Nederland staan de succesverhalen vers in het geheugen maar kijkt ook niemand om naar de vele mislukkingen die zich hier voor doen. Marvin Höner werd bijvoorbeeld door Ajax gehaald, maar speelt nu op het vierde niveau van Duitsland.
Het is zeker goed mogelijk dat spelers die vertrekken zich minder snel ontwikkelen, echter zijn er nauwelijks Nederlandse spelers die via de Eredivisie naar het topniveau in een grote competitie kunnen. Dat geeft toch ook wel aan dat de ontwikkeling in de Eredivisie ook lang niet zo grandioos is als men doet voorkomen.

Volgens mij mag je in Engeland een prof contract tekenen op je 17e en in alle andere Europese landen op je 18e en dit is ook waar veel clubs uit andere landen een probleem mee hebben omdat jong talent op die manier wordt weggeplukt, Fabrega, Bellerin etc. etc.

20 april 2016 om 09:29

Een begrijpelijke zet van deze jongen. Als hij het niet redt (de kans is vrij groot) dan staan de Nederlandse clubs alsnog voor hem in de rij. Hij komt dan terug met een bagage aan ervaring en niet te vergeten een zak geld.

20 april 2016 om 10:26

Geldt hooguit voor verdedigers. Ik kan me geen aanvallers of middenvelders herinneren die hier terug zijn gekeerd.

20 april 2016 om 10:37

Eentje speelt nu bij Almere City dacht ik. Ben even zijn naam kwijt.

20 april 2016 om 11:42

@tegelen27

Jij hebt waarschijnlijk over Jordy Brouwer. Het is zo slecht gegaan dat hij bij Almere maar 3 wedstrijden speelde en uiteindelijk bij HBS was beland. Volgens mij zit hij nu in de gevangenis, omdat er hennep in zijn huis was gevonden.

20 april 2016 om 12:26

Barazite trouwens. Misschien bedenk ik er nog een.

20 april 2016 om 15:52

Gyliano van Velzen speelt nu bij Volendam. Typisch voorbeeld van een jeugdspeler die er wegens zijn voorsprong in fysiek bovenuit stak in de jeugd.

Via Manchester United U18 naar jong Utrecht en vervolgens Volendam gegaan.

Naj nog niks officieels maar als het dan toch doorgaat wens ik die jongen veel succes en hopelijk breekt hij door en zoniet op een iets lager niveau dan.

Welkom bij Vitesse😕

Een middenvelder die ook als linkshalf uit de voeten kan.. Handig voor een middenvelder

20 april 2016 om 10:05

Hahaha goed ze zijn het woordje centrale vergeten.

20 april 2016 om 11:16

Nee r31n13r ze bedoelen linksback. Hij speelde in de Future Cup ook vooral linksback.

Hoe de toekomst van deze jongen zal gaan weet niemand. Wordt het een Fisu-Mensah? Of wordt het een Bruma, van Ginkel.
Verstandig vind ik het niet om al zo vroeg de overstap te maken naar een Europees top club.
Nog zo jong om aan alles te wennen. Dat kun je niet alleen.
Misschien dat ouders lekker zijn gemaakt dat die mee gaan en daar een leven kunnen opbouwen. En financieel nergens meer naar hoeven te kijken.
als je echt zo goed bent. Kun je over pas haar alsnog die stap maken.
Maar die tijd is voorbij. Vroeger gingen spelers weg rond de 25 jaar. Ook de Europees top trekt aan talenten. Goedkoper en betere investering. Zo doet de Nederlandse top het ook.
Financieel kan ik het begrijp en voor de speler. Verstandig is het tweede. Zo'n club heeft en kan gewoon meer bieden dan ons Nederlandse top.
Hoop dat deze talenten het waar gaan maken. Dan kan de toekomst voor het Nederlands voetbal er god uit gaan zien.

Gok dat je een mooie fotocollage kunt maken van talenten die bij Ajax zijn weggekaapt.

20 april 2016 om 10:30

En een heel woordenboek aan foto's met talenten die Ajax ergens weg heeft gekaapt.

20 april 2016 om 12:48

Een woordenboek aan foto's?

On: dit zat er al maandenlang aan te komen, dus compleet geen verassing dat hij weg gaat. Wel jammer, maar niet het einde van de wereld: was niet een van de absolute toptalenten.

ok. doei. tot over een jaar of 5 op de bank bij Vitesse.

Eindigt in de middenmoot van de BPL maar verdient vanaf nu al knaken...tja, ik zou het ook wel weten.

Als alle grote talenten ook nog eens uit Nederland weggekaapt gaan worden is het einde zoek. We hebben al een probleem met het binden van goede spelers, als alle potentiële goede spelers ook nog eens voortijdig vertrekken vrees ik met grote vrees voor het Nederlandse voetbal.

21 april 2016 om 02:21

@finidithulani

Als ze zouden slagen, zou het niet zo erg zijn. Het probleem is dat ze maar blijven kopen en uiteindelijk met een redelijke winst verkopen. Uiteindelijk halen de spelers hun potentie niet en de speler zeurt dat weer door naar de pers. Dat soort spelers moeten niet eens slagen naar mijn mening. Kijken naar hun bankrekening, maar durven niet te vechten voor hun talent.

Tot over 4 jaar bij hooguit een subtopper dus. Ik heb persoonlijk nog geen talent zien slagen bij Chelsea en dit kan dan ook alleen een financiele keuze zijn. Helaas denken talenten tegenwoordig allemaal dat ze de uitzondering op de regel zijn en kijken niet verder dan hun bankrekening. Ik hoop dat het tegendeel bewezen wordt, maar ik denk dat deze jongen 1 van de zoveel voorgangers is die kansloos gaat falen in Londen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren