Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zoet: ‘Ajax moet maar laten zien of ze ermee om kunnen gaan’

Laatste update:

Een maand geleden verloor PSV thuis met 0-2 van Ajax en moest het de Amsterdammers voorrang verlenen op de ranglijst. Daarna won de Brabantse club echter driemaal op een rij in de competitie en morste Ajax punten tegen FC Utrecht. Daardoor ligt de titelstrijd nu echt compleet open en na de 2-0 winst van PSV op Vitesse heeft men in Eindhoven weer psychologisch gezien het voordeel.

/

Ajax heeft woensdag de ‘goedmakende beurt’ en moet zien te winnen van sc Heerenveen om PSV weer bij te halen. Jeroen Zoet is daar blij mee. “De druk ligt weer bij hen, en Ajax moet maar laten zien of ze daar morgen mee om kunnen gaan. Heerenveen-uit win je niet zomaar, en daarom is het zo belangrijk dat wij gewoon onze wedstrijd hebben gewonnen”, aldus de keeper van PSV tegen Voetbal International.

Zoet kreeg dit seizoen in 32 competitiewedstrijden niet meer dan 29 doelpunten en hield in 13 duels zijn doel compleet schoon. De laatste maanden is hij schier onpasseerbaar geworden in de Eredivisie. Dat ook Vitesse niet tegen hem wist te scoren voelde goed, gaf Zoet na afloop toe. “Maar vandaag kreeg ik zeker twee keer ook hulp van de verdediging. Zowel Héctor Moreno als Jeffrey Bruma gooide zichzelf met succes voor een schot, waardoor twee kansen teniet werden gedaan.”

Jeroen Zoet laat zien dat hij flink gegroeid is ten opzichte van vorig seizoen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen zorgen Jeroen, dat gaat lukken. 0-3. Maar kijken of ze in Eindhoven dan nog zo'n vertrouwen hebben in de titel.

20 april 2016 om 00:00

0-3 je bent wel zeker van je zaak zeg hey en waar baseer jij dat op ? Op de laatste paar wedstrijden van Ajax ?? Funny guy

20 april 2016 om 00:06

Denk op de laatste 6 jaar Ajax pakt Heerenveen morgen gewoon :D

20 april 2016 om 00:32

De laatste wedstrijden van Ajax zijn wat relevanter als de editie van SC Heerenveen - Ajax van zes jaar geleden, waarbij zowel Ajax als SC Heerenveen de gehele selectie er compleet anders uitzag.

SC Heerenveen is erg onvoorspelbaar, geen pijl op te trekken dit seizoen. Kansloos in eigen huis verliezen van Feyenoord, maar wel twee keer 1-1 tegen Psv. In de Arena door zwak verdedigen met 5-2 verloren, van AZ met mooie aanvallen met 4-2 gewonnen.

Zover als je je ergens aan wilt vasthouden als Ajacied (doe ik zelf ook) is het dat als Ajax een degelijk niveau bereikt er zeer waarschijnlijk gewonnen zal wonnen omdat Ajax kwalitatief beter is.

20 april 2016 om 07:09

Je kan ajax dit seizoen ook niet peilen.
Eigenlijk spelen ze bijna het hele seizoen bagger naar ajax maatstaven echter pakken ze steeds de punten.
Dit gebeurd vaak door individuele klasse.

Het probleem wat hierbij komt kijken is als een paar spelers hun niveau niet halen je dan bedrogen uit komt.

Heereveen thuis is altijd net wat beter dan ze uit spelen ik ben benieuwd.

20 april 2016 om 00:01

Staat genoteerd, vul jij vast de toto in dan kom ik er morgen op terug. Heb er een hard hoofd in dat Ajax wederom het geluk aan haar zijde heeft. Zeker gezien de midweekse prestaties van dit seizoen in de beker en europa league...

20 april 2016 om 00:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al sinds het 'kampioensduel' van Ajax tegen PSV niet het idee heb dat Ajax dit nog gaat weggeven. Staan een heel seizoen verdedigend al degelijk en aanvallend creëren ze genoeg kansen iedere wedstrijd. Hoewel ze de laatste wedstrijden wat minder in vorm zijn (waarschijnlijk mede met de kampioensdruk) denk ik wel dat ze het kampioenschap gewoon binnen gaan halen.

Langs de andere kant kan PSV moeilijk zeggen dat ze er geen vertrouwen meer in hebben, dat zou richting de concurrent en de eigen supporters natuurlijk niet echt de goede houding zijn haha. Ze zullen natuurlijk blijven zeggen dat ze kampioen worden hoewel ze misschien zelf ook wel beter weten en natuurlijk gewoon hopen dat Ajax punten gaat laten liggen.

20 april 2016 om 01:02

Afgelopen zondag ook niet tot 5 minuten voor tijd? Ga toch weg man. Ajax is rijp voor de slacht.

20 april 2016 om 01:42

Ik vind psv veel meer uitstralen "wij worden kampioen" dan ajax. Het verschil in selecties is goed te zien wanneer er bij ajax wat jongens wegvallen.

Ajax heeft veel spelers in de breedte met enorm veel potentie, maar er is geen pijl op te trekken. Psv heeft op iedere linie nog een speler waarvan je weet wat ie kan omdat hij dat elders heeft laten zien.

Ik denk overigens dat ajax genoeg kwaliteit heeft om de laatste 4 potjes te winnen en gezien het doelsaldo en de cruciale wedstrijd in eindhoven is het niet onverdiend te noemen. Desondanks vind ik psv op dit moment het sterkste en meest volwassen/constante team van NL.

20 april 2016 om 02:18

@tyuin
Daar en je zeker gelijk in maar dat denk ik al een heel seizoen lang. Dat PSV het toch iets betere team heeft met een mooie mix van 'bewezen spelers', sterke aankopen en een voor Nederlandse begrippen veelzijdige bank!

Maar toch staat PSV nog achter Ajax momenteel. Ajax oogt dit seizoen gewoon degelijk. Ze geven weinig weg en scoren altijd genoeg. Het voetbal is zeker niet altijd Ajax waardig, maar ze pakken toch iedere keer weer hun punten. Ikzelf vind ook dat PSV qua selectie een net wat beter team heeft, maar ze lieten het toch dit seizoen op een paar belangrijke wedstrijden (met namen tegen kleinere clubs) afweten.

Ik hoop trouwens wel dat PSV het gewoon gaat halen en het zou een bekroning zijn op een mooi seizoen, maar ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor. Ze hebben het qua doelsaldo de afgelopen wedstrijden ook wel redelijk laten liggen, maar dat terzijde!

20 april 2016 om 06:22

Nu is pzv weer heel goed,net zoals tegen willem2? Vitesse vond ik gisteren vrij sterk spelen, tot de 2-0 uiteraard, een aantal jaar geleden werd het 0-5 in Heerenveen, dus pas maarop

20 april 2016 om 08:44

Aldus Jeroen Zoet die zelf gister liep te schutteren.

Het wordt 3-3 gelijkspel morgen let op mijn woorden.

20 april 2016 om 00:16

Als je gelijk hebt stuur ik een krat bier op

20 april 2016 om 23:46

Net niet helaas

Ajax staat altijd onder druk om te winnen, nu iets meer dan anders maar toch zijn de spelers wel redelijk wat gewend denk ik.

20 april 2016 om 00:18

Ja, ze staan al het helebjaar met psv in hun kielzog en een tijdje met zichzelf in de kielzog van psv. Ze voelden altijd dus al deze druk om te presteren

20 april 2016 om 08:29

De druk is echt niet te vergelijken met het begin en midden van het seizoen. Dit waren 4 finales waarvan psv er al 2/4 gewonne heeft en ajax 1/4 al verloren heeft. Als Ajax vanavond weer punten laat liggen is dat natuurlijk de knock out voor onze Amsterdamse vrienden. En die klap zullen ze echt niet meer te boven komen. Moet je nagaan hoeveel druk op ze staat

Is na doelsaldo het aantal doelpunten het belangrijkst of onderling resultaat. Op de ene site zie ik onderling resultaat en op de andere weer aantal doelpunten. Wat is het nou?

20 april 2016 om 00:23

Eerst doelsaldo, en als dat gelijk is, onderling resultaat

20 april 2016 om 00:23

Doelsaldo dan doelpunten voor en als dat ook gelijk is onderling resultaat.

20 april 2016 om 08:50

Dit berichtje is laatst door KNVB online gezet:Wanneer Ajax en PSV op een gelijk puntenaantal eindigen, zal er worden gekeken naar het doelsaldo, wat momenteel dus in het voordeel is van Ajax. Wanneer PSV de achterstand van zes goals nog goed weet te maken, is het aantal gescoorde doelpunten doorslaggevend. Dit is met 77 tegenover 74 juist weer in het voordeel van PSV.

Mochten Ajax en PSV óók nog eens op evenveel doelpunten finishen, dan wordt er als derde gekeken naar het onderling resultaat. Dit is weer in het voordeel van Ajax, dat thuis met 1-2 verloor, maar uit met 0-2 wist te winnen. De laatste factor, een beslissingswedstrijd, is dus sowieso niet aan de orde, zo maakt de KNVB bekend.

Ach, het is toch allang overduidelijk dat de PSV spelers iedere seconde van hun gedachte wanneer ze niet op het veld staan bij Ajax is?

Ik heb bijvoorbeeld De Jong al drie weken geen zinnig woord horen uitslaan voor de camera's. Niet dat voetballers sowieso veel zeggen voor de camera, maar de journalisten zijn ook alleen maar bezig met de titelstrijd. De wedstrijd die PSV gewonnen daar gaat 1 vraag over, dan gaat er 1 vraag over het doelsaldo en de rest van de vragen gaan over Ajax.

Ze hadden beter er aan gedaan om de antwoorden van drie weken geleden op te schrijven, die komen inhoudelijk op ongeveer hetzelfde neer. Enige verschil is een iets andere woordkeuze en dat een andere speler naast de aanvoerder ditmaal het woord voert.

Jeetje wat zijn ze bij PSV bang voor Ajax zeg. Houdt het eens bij je eigen club in plaats van telkens Ajax erbij te halen.

Ik verwacht dat we morgen simpel van Heerenveen winnen. Waarom? Omdat we simpelweg de beste zijn. Kwalitatief veel betere spelers. Dit gaan we niet meer weggeven.

20 april 2016 om 03:35

Je (Ajax) bent kwalitatief ook veel beter dan Utrecht. Toch niet gewonnen in de Arena. Dus zeker is een overwinning niet. Ik verwacht overigens wel dat Ajax wint.

20 april 2016 om 07:18

Ze zetten er juist extra druk op. Slim van de psv spelers als je het mij vraagt. Als we vandaag winnen verwacht ik een minimale zege.

20 april 2016 om 07:32

Inderdaad, ik verwacht ook een 0-1, ben vooral blij als de 3 punten mee naar huis gaan.

Nogmaals wint ajax vandaag dan worden we kampioen.

Ajax fans zijn boos omdat de mind games van Cocu en De Jong gewerkt hebben, en nu moeten alle PSV spelets maar eens snel zijn mond houden voordat Ajax weer punten verliest, prachtig om te zien. Ik vind het wel slim van ze, PSV (en daarmee bedoel ik Cocu) kent echt de wetten van het topvoetbal. Als ze nu kampioen worden tonen ze aan psychologish superieur te zijn aan Ajax, en dat is wel even geleden

20 april 2016 om 07:05

En als Ajax kampioen wordt, dan tonen de jonkies aan dat ze mentaal ijzersterk zijn tov de ervaren Psvers.

Het is allemaal als-als...

20 april 2016 om 08:18

Tuurlijk is het als als als.
Of weet jij al de toekomst te voorspellen, azijnzuiper? Ajax kan net zo goed kampioen worden, dat maakt het des te meer interessant.

20 april 2016 om 07:07

Altijd leuk om te zien hoe selectoef mensen zijn. Nu geef je aan dat de psychologische spelletjes van PSV werken en dat PSV superieur is. Als Ajax, Frank de Boer of welke andere aan Ajax gelieerd publiekelijk figuur dit doet zijn het in A'dam 'viespeuken' die moeten stoppen met die psychologische spelletjes en zich met zichzelf bezig moeten houden. Geef PSV groot gelijk om dit te doen maar, geef dit als voorbeeld hoe bekrompen de gemiddelde voetbalsuppporter is als het op het eigen cluppie aankomt (geen enkele club uitgezonderd).

20 april 2016 om 08:10

Moet je zelf kijken hoe selectief je bent! Ik ben niet eens fan van PSV, maar fan van een club met Chinese eigenaar. En ik geef niet aan dat PSV superieur is momenteel. Maar als ze kampioen worden denk ik dat ze Ajax mentaal overklast hebben, want voetballend verschilt het zeer weinig.

20 april 2016 om 09:02

Je hebt het telkens over als....

Als PSv kampioen wordt, dan zijn ze vooral metnaal het sterkst.
Maar als Ajax kampioen wordt, waar ligt het dan aan ??

20 april 2016 om 09:22

Het is niet eens persoonlijk naar jou toe. Het is meer een constatering dat de gemiddelde 'supporter'of je nou voor Ajax, F'noord, Psv, ADO of FC Schubbekutteveen bent) tegenwoordig een waas voor de ogen krijgen als het gaat om clubs die niet helemaal in jouw straatje passen. (alhoewel, als je fan bent van een club met een Chinese eigenaar zal je ook niet helemaal objectief zijn richting Ajax). Je hoort mij ook nergens zeggen dat jij zou beweren dat PSV superieur zou zijn. Maar, psychologisch superieur. Terwijl Ajax vieze spelletjes speelde tegen Willem II (andersen) en voor de wedstrijd tegen PSV in Eindhoven. Zoals ik al zei, als het een club betreft die bij de gemiddelde supporter niet in het straatje past, dan werkt dat tegenwoordig als een rode lap op een stier om er maar tegenaan te kunnen schoppen. En dit geldt voor werkelijk elke supporter. Daar is dit weer een mooi voorbeeld van.

20 april 2016 om 07:07

Win je vanavond dan word je kampioen. Ik ga er van uit dat Luuk, Jeroen, Davy, Philip wel stil zijn na vanavond.

20 april 2016 om 07:35

Laten we hopen dat we overtuigend winnen inderdaad!

De druk ligt zeker bij Ajax, maar dat konden we vooraf zelf ook al bedenken.

Ik ervaar de 2-0 uitslag voor PSV als positief. Geen doelpuntenfestijn dus, want dan had Ajax écht druk gevoeld. Ajax moet winnen vanavond, maar dat moeten ze altijd. Een 1-3 overwinning is mooi, dan blijft het verschil 6 doelpunten met nog 2 wedstrijden te gaan.

20 april 2016 om 09:27

Mee eens. PSV heeft gisteren met redelijk open kansen voor De Jong (kopbal), van Ginkel (alleen voor de keeper) Propper (verkeerde aanname), Narsingh (verkeerde aanname) en Lestienne te ver naar buiten een aantal zeer grote kansen onbenut gelaten om de druk nog veel verder op te voeren.

Ik zie Ajax niet winnen vanavond.
PSV wint met 6-0 van Cambuur.
PSV krijgt het de laatste speeldag wel heel moeilijk op het kunstgras van Pec.
Het kan dus nog alle kanten op en het gaat volgens mij niet op doelsaldo beslist worden.

20 april 2016 om 11:20

6-0 van Cambuur? Zoals PSV De Graafschap (4-2), Willem II (2-0) en Excelsior (1-1) thuis inmaakte zeker? Psv kan geen grote score neerzetten als ze niet kunnen counteren. De enige strohalm voor Psv is dat Ajax nog eens punten laat liggen. Ik denk dat de kans dat dat niet gebeurt groter is dan dat dat wel gebeurt. Eens, Ajax is nu aan het wankelen, maar als Ajax vanavond wint van het kwakkelende Heerenveen ligt dat achter ze en ligt de titel voor het oprapen bij Twente thuis en de Graafschap uit.

Penalty was ook matchfixing de overtreding was er net buiten5

20 april 2016 om 14:55

Buiten de 16 meter ingezet, maar eindigt in het strafschopgebied. Is volgens de spelregels, zoals eerder al door velen bevestigd, een duidelijke strafschop.

Deze wél

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren