Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer verbaast zich over storm aan kritiek: 'Alsof ze het Ajax niet gunnen'

Laatste update:

Frank de Boer heeft zich de afgelopen dagen verbaasd over de enorme ophef die ontstond na het ‘penalty-incident’ tegen FC Utrecht. De Ajax-coach erkent dat het misschien geen strafschop was, maar vindt dat er zwaar overdreven is gereageerd.

/

“Mijn mogelijk toekomstige schoonzoon is ook een scheidsrechter. Die redeneert zoals een scheidsrechter dat doet en hij kon de beslissing voor een penalty wel billijken”, zegt hij in gesprek met Ajax TV. “Dat het er misschien geen was, tja, dat moet je bepalen in een split second.”

De Boer vindt de kritiek op scheidsrechter Danny Makkelie, die de bal op de stip legde, dan ook buiten proporties. “Alsof ze het Ajax niet gunnen, dat dit mogelijk de doorslag geeft in de titelstrijd. Aan het eind van de streep krijg je allemaal wat je verdient”, besluit hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind je het gek kerel? Half Nederland gunt het Ajax niet. Iets met arrogantie...

19 april 2016 om 17:44

De Knvb gunt het Ajax in mijn ogen wel, en die zijn belangrijker om op je hand te hebben dan "ze".

19 april 2016 om 17:51

Kijk naar de stastieken PSV en Feyenoord zijn het meest geholpen door de scheids. Dus je kunt hier niet spreken van dat de KNVB ajax de titel gunt.

19 april 2016 om 17:59

Ja in het seizoen van 2013 ja, van dit seizoen zijn geen cijfers.

19 april 2016 om 18:19

Ach hou toch op man. Maar goed ook moeilijk natuurlijk objectief zijn hierin..

19 april 2016 om 18:23

ja wat is psv geholpen. thuis tegen geen Ajax geen penalty voor Guardado, geen 1-1 kunnen maken. Maar goed psv heeft ook weleens wat mee gehad, maar was meestal niet zo cruciaal.

19 april 2016 om 18:44

Ben wel objectief hierin. Omdat het om Ajax gaat word er heftiger gereageerd. Het was misschien geen penalty vind het moeilijk te zien maar dan nog.

19 april 2016 om 18:47


@1adononly
Ja, je hebt gelijk. Ook jammer van de niet gegeven rode kaarten aan Willems en Guardado. Dat was zeker cruciaal. Speel je met 9 man tegen 11.

19 april 2016 om 19:02

1andonly uit bij willem II 2-2 gelijk gespeeld via 2 buitenspel goals. Net zo cruciaal. Maar psv zal de scheids ook wel eens tegen gehad hebben net als ajax. Het gezeur over deze strafschop gaat helemaal nergens over.

19 april 2016 om 19:20

1andonly of wat dacht je van de penalty die Cambuur bij een gelijke stand tegen jullie niet kreeg. Of wat dacht je van het feit dat het niet eens een penalty voor Guardado was. Of wat dacht je van die discutabele goals tegen Willem II. Iets met selectief geheugen. Omdat Ajax nu een keer geholpen wordt staat het hele land in de fik. Als je het mij vraagt is het gewoon een hypocriete bende. Allemaal opeens als vliegen op verse stront afkomen om Ajax een beetje zwart te maken. En dan roepen dat iemand die ervoor gezorgd heeft dat Ajax 1 puntje meer krijgt de titelrace beslist heeft. Belachelijk. Als PSV op 1 puntje het kampioenschap verliest, betekent het dat ze het zelf ergens hebben laten liggen. Niet dat Makkelie Ajax het kampioenschap heeft gegeven. Kom op zeg, krijg eens wat zelfreflectie.

19 april 2016 om 20:00

Vergeet Arias niet. Kreeg volgens mij geen geel, had er minimaal 2 moeten hebben.

19 april 2016 om 20:01

Ik was neutraal in die wedstrijd hoor maar volgens mij ben je 2 rode kaarten vergeten voor psv

19 april 2016 om 20:39

Kijk naar de statistieken hoe vaak Utrecht benadeeld is tegen clubs als ajax en feyenoord, daar zou je wat aan moeten doen... Interesseert me geen reet waar de zg. top van Nederland met elkaar mee overhoop ligt, de kleinere clubs zijn in het nadeel en dat moet worden aangepakt...!!

19 april 2016 om 20:50

Ajax minst geholpen door arbitrage... zie onderstaand art. uit Nrc

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/268077_ajax-heeft-...

19 april 2016 om 22:41

Ajax feyenoord en PSV worden altijd geholpen door de scheids want als dit andere kant vsn het veld was gebeurt had FC Utrecht geen penalty gehad dat is iets wat met zekerheid te zeggen omdat de knvb het altijd nodig vindt de zogehte traditionele top 3 voor te trekken tegen teams als AZ en FC Utrecht

20 april 2016 om 09:59

Je slaat de plank helemaal mis met je bron uit 2013

20 april 2016 om 10:14

Dat is wel een oude bron, daarbij kan heb ik geen inzicht in het "onderzoek". Graag zou ik daar inzicht in willen krijgen. Iedereen kan wel zoiets roepen. De onderbouwing is nu dat "onderzoek uitwees", in mijn optiek te mager om zo'n bewering klakkeloos over te nemen. Heb jij zo'n vertrouwen in de journalistiek?

19 april 2016 om 17:45

Vermeende arrogantie. Je lult weer lekker mee, zonder dat je weet wat het woord arrogantie inhoudt.

Ga eens in op de stelling van De Boer dat iedereen na 34 wedstrijden krijgt wat hij verdient. En bewaar het populistisch geneuzel voor de kroeg als je teveel op hebt.

19 april 2016 om 18:05

Waarom op de stelling ingaan? JK93 heeft gelijk als hij stelt dat menigeen zo denkt. Bovendien is iemand/iets arrogant vinden subjectief, het valt nauwelijks te bewijzen dat dit terecht is. Ik denk overigens dat FCT die "air" ook over zich heen heeft en dat wordt ook niet in dank afgenomen.

19 april 2016 om 18:08

Waarom op de stelling ingaan? Iets met 'on-topic' misschien?

Dat menigeen zo denkt maakt het niet persé waar. 500 jaar geleden dacht menigeen dat de wereld plat was.

19 april 2016 om 18:15

Precies. De wereld is rond, net als een pannenkoek.

19 april 2016 om 18:21

Ik zie mn laatste zin niet terug, maar wat ik nog wil toevoegen: des te groter de mate van antipatie des te groter de verontwaardiging in zulke situaties. Is toch logisch lijkt me?

19 april 2016 om 18:33

"zonder dat je weet wat het woord arrogantie inhoudt".

Ik heb een leus voor je:

Wzawzdb.

Hoe noem je dat dan?

19 april 2016 om 18:43

Hoe ik dat noem? Een leus die strookt met de werkelijkheid. Ajax is de beste club van Nederland als het gaat om de prijzen.

Dat jij denkt dat je de leus alleen mag gebruiken als je kampioen wordt en / of een wedstrijd wint is jouw probleem.

Deze leus gaat pas begraven worden als er een andere NL club qua prijzen Ajax voorbij gaat.

19 april 2016 om 18:44

Als je bovenaan staat heet dat de waarheid. Sta je niet bovenaan dan noem jehet misplaatst.

19 april 2016 om 18:57

Ligt maar net aan naar welke ranglijst je kijkt.

19 april 2016 om 19:05

Dat klopt ook wel weer SpeedyAFC, ach ja, niks van aantrekken als ik voor Ajax zou zijn. Maar ik denk wel dat die bak van kritiek niet zozeer door de voetbalsituatie komt, maar eerder door een soort van afkeer jegens dat altijd mazzelende/gematste en lucky Ajax. Dit is overigens niet mijn mening, ik kijk de strijd graag om het kampioenschap graag aan.

19 april 2016 om 20:05

Arrogantie, zoals een stropdas met het nummertje 1 erop. Dat de technische staf van Ajax een aantal jaren terug droeg. De leus dat Ajax altijd de beste is. Het uitdragen daarvan wordt arrogantie genoemd. Een hoge eigendunk hebben.
Bescheiden is het niet uitdragen van de beste zijn, terwijl je het bent. Als we deze twee tegen elkaar afzetten is het duidelijk waar Ajax en haar supporters zich meer naar gedragen. Het is niet vermeende arrogantie, Ajax is arrogant, en dat is voor de buitenwacht vervelend, en doet af aan je gunfactor bij het neutrale publiek.

Op de stelling van De Boer is natuurlijk wat te zeggen als alle omstandigheden gelijk zijn. Als de resultaten van PSV na een Europees duel, met de duels waar dat niet het geval is naast elkaar worden gezet is er een interessant effect te zien wat betreft de behaalde punten. Laat PSV - Ajax nu net naast de zwaarste Europese wedstrijd van het jaar zijn geweest. Europese competitie waar Ajax al aardig wat seizoenen jammerlijk faalt.

19 april 2016 om 20:13

Jij bent voor Heracles en wil een Derby die wat voorstelt......dus zoeken jullie een 'vijand'. De derby leeft alleen in Almelo......want ik gun Heracles het beste en met mij heel Twente. Onzin dus.

19 april 2016 om 20:22

Haha, en dan over arrogantie praten. Je laatste alinea is evengoed arrogant. Lees je laatste zin eens terug en daarna je eerste zin van je laatste alinea. De omstandigheden van PSV en Ajax gedurende de CL-poule fase waren toch ook niet gelijk.
PSV had de makkelijkste loting voor een Nederlands team sinds jaren. Daarnaast is Ajax drie jaar kampioen geworden terwijl zij ook Europees speelden. Daar gaat je argument. Heb je er nog meer? Want ik ben wel zo arrogant om te zeggen dat die makkelijk te weerleggen zijn.

19 april 2016 om 20:26

FCT wordt nu ook een hoop misgund, ook door die arrogantie (structureel bij landskampioen, top 30 Europa was het niet?). Dat dat er nu wel af is snap ik ook en je zult mij niet horen zeggen dat FCT weg moet. Wat ik wel wil zeggen is dat arrogantie (hoe subjectief ook) vaak wordt afgestraft en als een trap na kan aanvoelen. Iets met billen en blaren...

20 april 2016 om 00:40

Wzawzdb is arrogant en als psv elke thuiswedstrijd 'your simply the best' draait is dat hollandse nuchterheid en sympathiek zeker. Elke supportersclub heeft dat soort liedjes en teksten. Ajax is daar geen uitzondering op.

19 april 2016 om 17:50

Die arrogantie komt altijd maar van een klein clubje vervelende supporters. Ik vind het persoonlijk heel erg vervelend dat deze kerels er voor zorgen dat Ajax-supporters een slechte naam hebben. Verder zijn er ook gewoon te veel rivalen van Ajax(ado, Fcu, Fey en in mindere maten Psv), waardoor het tegengeluid over voordelige beslissingen voor Ajax altijd veel groter is.

on: Dit was een onterechte strafschop. Maar je wordt uiteraard niet kampioen door één onterechte strafschop.

19 april 2016 om 17:52

Heeft voor velen niets met een gunfactor of arrogantie te maken maar gewoon met eerlijkheid. Ik heb liever dat Ajax kampioen wordt maar ben eigenlijk net zo min Ajax-fan als PSV -fan. Ik vond dit gewoon een aanfluiting. Tuurlijk je kunt iets niet correct zien, maar dit kan een club gewoon tientallen miljoenen kosten en je kunt spelers een ander perspectief bieden als je CL behaalt. Als je dan zo gedecideerd direct fluit maar daarna al die blik in Makkelie's ogen ziet van: damn volgens mij klopt dat niet' dan is het gewoon heel zuur voor het voetbal in mijn ogen. Voor Ajax zal de titel ook anders zijn want iedereen zal het hierover blijven hebben, terwijl ze er niet veel aan kunnen doen.

Ik zei het laatst al. Als je echt ballen hebt en je twijfelt met zo'n belangrijke beslissing, stuur je 4e man naar binnen voor de herhaling en je hoort binnen 10 seconden dat het geen penalty is. Het mag misschien niet maar ik zou zo'n cruciale misser niet op mijn geweten willen hebben en zou ook echt wel wat tijd hebben om het van me af te zetten, want je beslist eigenhandig te titelstrijd als niemand punten verspeelt

19 april 2016 om 17:58

Wees nou eens nuchter...deze onterechte penaly kost een club geen tientallen miljoenen. Van de 102 punten die Ajax en PSV halen, halen ze er maximaal ergens in de 80. Dus ook de 2-2 in Den Haag van PSV heeft daar invloed op, en dus op het al dan niet mislopen van miljoenen/

19 april 2016 om 18:06

Weet je wat het probleem gewoon is, mensen lopen allemaal te zaniken dat het zo beslissend is, maar als een week eerder Luuk de Jong een buitenspelgoal maakt hoor je daar Niemand over, en al helemaal niet vanuit Ajax. Ook al sta je al 10-0 voor, buitenspel is buitenspel. Stel nu dat de beslissing van het kampioenschap op doelsaldo aankomt, dan zijn wij net zo hard genaaid door 1 beslissing, als dat PSV is geweest. Alleen voor Utrecht blijft het heel naar. Zelfde tegen Roda JC, onterechte corner voor Roda en ze scoren gelijk, maar dan is het geen probleem he, dan is het alleen maar grappig omdat het Ajax is. Hypocriete bende van ellende hier in NL. Dat beinvloed het kampioenschap net zo hard, want anders stonden we nu nog steeds 2 punten los....

Dat gezeik over tientallen miljoenen missen is onzin, ik weet niet of je de laatste 4 CL campagnes van Ajax hebt gevolgd, maar zo ongeveer ELK jaar zijn we door arbitrale dwalingen en dikke vette pech eruit gevlogen. Ik noem een knipoog kroaat, een misselijke schwalbe van Balo. 2 onterecht afgekeurde goals tegen Real Madrid en ga zo maar door. Dat soort dingen gebeuren, dat gebeurde 80 jaar geleden al als ik me opa moet geloven en dat gebeurd nu nog steeds. Elke club heeft een paar keer per seizoen pech, elke club heeft een paar keer mazzel. Soms weegt het tegen elkaar op, soms niet. We zullen het er mee moeten doen.

Dan met ballen hebben is ook een grote onzin, ze mogen de beelden niet terug kijken dus einde discussie. Kan je heel stoer gaan lopen doen, maar als dat niet mag is het gewoon simpel. Dat jij het niet op je geweten wil hebben zegt al genoeg, daar zal je dus mee moeten leven als je scheidsrechter bent. Oftewel, voor scheidsrechter moet je heeel stevig in je schoenen staan, en daarvoor ben jij iig niet geschikt. Maar zeik die man lekker af op alles wat hij fout doet vanaf de zijlijn, lekker makkelijk punten scoren toch! Ga er zelf maar een staan.....

De eerste die in mijn gezicht zegt dat het kampioenschap niet terecht is door 1 onterechte penalty ( kijk hoeveel de andere 2 topclubs er elk jaar krijgen en wij ) dan neem ik je gewoon totaal niet serieus, ook door mijn eerdere voorbeelden. You win some, you loose some zeggen ze....

19 april 2016 om 18:29

onlineonly
Mee eens. Alleen spreken we wel degelijk over tientallen miljoenen als je de CL haalt.

AA Gent heeft dit jaar 29 of 30 miljoen verdiend aan de CL. Natuurlijk moeten er daar wat spelerspremies en andere kosten van af getrokken worden, maar ze verdienden er wel een hele mooie som mee (nog steeds een miljoen of 22), wat voor een Belgische club ongelofelijk is.

Dan is het stadion van Ajax ook nog eens 2,5 keer groter dan dat van AA Gent en krijgt Ajax ongetwijfeld ook wel meer tv-inkomsten. Oke, AA Gent overleefde dit jaar de groepsfase wat ze een extra som van 5,5 (?) miljoen op bracht, maar dan nog...

19 april 2016 om 19:06

@benjj dat is natuurlijk onzin want dan heb je gelijk je laatste wedstrijd gefloten. Alle clubs moeten gewoon zeggen dat ze niet meer willen spelen zonder video ref dan is het zo geregeld. Het gaat tenslotte om hun belangen. Dat is niet aan 1 enkele scheidsrechter midden in n wedstrijd.

19 april 2016 om 19:20

Dan nog steeds zeg ik, wij zijn dan dus 3x genaaid voor 5,5 miljoen in 4 seizoenen. Dat is ook 16,5 miljoen in totaal. Kopen we nu alleen maar Bolletje Gebakken Lucht voor hoor, want Huntelaar gaat niet komen met dat geld. Zulke dingen gebeuren. Mensen moeten eens stoppen met zo overdreven reageren omdat het nu toevallig gebeurd. Als wij op 1 doelpunt weer geen kampioen worden zijn wij ook voor dat geld genaaid, wat wil je hier nu mee bereiken?

19 april 2016 om 22:18

Je heb ergens misschien wel gelijk maar alleen heeft niet iedereen het over een kampioenschap.

Utrecht werd door deze corrupte handeling 2 punten ontnomen.
Dit zal Utrecht Europees kosten want ik geloof niet dat de Knvb Feyenoord de beker misgunt.
En als ik dan die leeghoofd van de Boer hoor kan ik alleen maar kotsen.
Volgens jou en dhr de Boer heb je soms wat mee en soms wat tegen.
Lijkt me correct.
Alleen heeft Utrecht alleen al dit seizoen zeer veel punten verloren door beslissingen die niet correct waren.
De laatste 3 wedstrijden moet je er 3 krijgen maar krijg je er 1 tegen die niet terecht was.

Dit is waar de Utrecht supporters van balen.
Steeds niets krijgen maar tegen Feyenoord,psv, en Ajax alles tegen krijgen.
Mocht er eindelijk eens een eerlijke leiding zijn dan had Utrecht veel punten meer gehad.
Ook andere clubs zijn tegen de zgn. top 3 benadeeld dus zou de comp. er eerlijker bij hebben gestaan bij een eerlijke leiding.
Oja natuurlijk heeft de scheids eens een verkeerde beslissing genomen tegen Psv,feyenoord of Ajax. dat kan gebeuren toch?

maar goed dat is mijn mening.

19 april 2016 om 17:53

Zn dochter kan beter een echte vent zoeken die Frankie wel de waarheid durft te zeggen

19 april 2016 om 18:29

Hij zegt toch ook gewoon de waarheid. Dat jij dat als PSV-supporter niet kunt zien is niet heel raar. Als het andersom gebeurd zou zijn denk ik dat het er bij mij ook niet in zou gaan. Het verhaal van dhr. Makkelie na de wedstrijd is echter zeer plausibel.

Kijk dat het absoluut geen penalty is dat staat buiten kijf, maar nogmaals als je goed naar Makkelie luistert en even de belangen/rivaliteit buiten beschouwing laat, zal zelfs jij moeten toegeven dat de aanstaande schoonzoon van Frank gewoon de waarheid spreekt.

19 april 2016 om 18:32

Bij voorkeur een Brabander omgeving Eindhoven?

19 april 2016 om 22:29

Hahaha Eindhovenforlive wat ben jij een loser zeg mijn god zials elke PSV supporter hier alleen maar haten om het haten.
Verder geen inhoudelijke mening echt om je dood te lachen.

19 april 2016 om 17:56

Haha. Dat 'arrogantie' verhaal is zo'n mooi papegaaien argument. Er is weinig arrogants aan Ajax. De Boer? Bergkamp? Cillissen? Dijks? Riedewald? Tete? Veltman? Viergever? Klaassen? Bazoer? Gudelj (wellicht)? Milik? Youness? Schone? El Ghazi? Werkelijk geen een. Eerder ideale schoonzonen. Natuurlijk zit er af en toe wel eens een schoffie tussen. Sneijder misschien, al zijn er weinig mensen echt tegen hem zodra hij een interview geeft in een oranje shirt. Bij andere clubs heb je die schoffies ook. Memphis..., Elia, Vilhena, etc.

Die Ajax arrogantie is al lang niet meer van deze tijd. Ook zijn alle PSV-ers geen boeren en ook is de Kuip niet zo'n 12e man. Het is ongefundeerd meekletsen, ook door de media. Ik heb 2 seizoenen elke thuiswedstrijd bij Feyenoord gezeten. Dat stadion zit ook half vol tegen clubs uit het rechter rijtje.

ON: aan het einde van de rit staat er een terechte kampioen (behalve in 2007). Als Makkelie deze beslissing had gemaakt in de 8e wedstrijd van het seizoen dan was er weinig aan de hand. Ajax heeft vast ergens ook onterecht punten verspeeld en PSV is vast ergens ook onterecht bevoordeeld.

19 april 2016 om 18:01

Volgens mij moet je nog even het reclamestukje van Fox terugkijken tussen Veltman en De Jong. Veltmab gebruikt daar zelf heel duidelijk het woord Arrogant. Buiten dat was de beslissing van Makkelie zeker een aanfluiting. Maar zoals de Boer zegt aan het einde van de rit krijgt iedereen wat die verdiend. Als Ajax aan het einde de meeste punten heeft en/of doelsaldo zijn zij de terechte winnaar.

19 april 2016 om 18:10

Oja want een reclamespotje waar je wordt betaald om een stukje tekst voor te lezen is representatief voor Ajax...

19 april 2016 om 18:40

De haat tegen een andere club (Ajax) is bij sommige mensen gewoon groter dan de liefde voor de eigen club. In bijna elk land heb je dit Manchester united, Bayern, Real meest succesvolste clubs in eigen land worden ook het meest gehaat. Heeft in de meeste gevallen simpelweg te maken met jaloezie en afgunst (real uitgezonderd maar daar kunnen de fans en bestuurders/spelers niks aan doen)

20 april 2016 om 11:59

Ik heb het niet gezien, maar als Veltman dat zegt dan is ook Veltman in dit opzicht iemand die maar wat meekletst. Een hoop mensen zijn vatbaar voor een beeld dat herhaaldelijk wordt geschetst. Het is maar wat men voorgeschoteld krijgt. Natuurlijk zie ik ook wel een verschil in sfeer bij clubs. De Hertgang straalt rust uit midden in dat bos en Cocu, Propper, De Jong, Van Ginkel en Narsingh zijn lieve/welbespraakte gasten waardoor je geneigd bent PSV in zijn geheel als rustige club te zien. Maar Van Bommel was een gifkikker, Kezman evenzo, Depay op en top arrogant, etc.

Bij Ajax hebben veel mensen de associatie met de platte Amsterdammer. Die taal klinkt natuurlijk fel. "eej pannenkoek je raakt geen knikker mannn" klikt anders dan een Twents "heeh oeluwapper goa iens voetbal'n". Haags klinkt ook agressiever dan Limburgs, maar uiteindelijk is de boodschap overal gelijk, is 95% van de supporters gewoon een normal weldenkend mens, is 4% geschift zolang niemand hen een Spiegel voor houdt en is 1% krankzinnig.

19 april 2016 om 18:00

Dat woord zit zo tussen de oren van alle 'ajax haters' (om ze zo maar even te noemen), dat het belachelijk begint te worden. Hetzelfde geldt(/gold) voor de term 'lucky ajax'. Als je het woord maar vaak genoeg herhaald beginnen anderen serieus te geloven dat het een toepasselijke term is. Zeg nou eens (en geef duidelijke voorbeelden); wat is er nou zo arrogant aan Ajax waardoor men het niet gunt?

19 april 2016 om 18:22

Aangeleerd jank gedrag is dat. Want bijna niemand kan een goed punt geven over arrogantie. Ja er wordt gezegt wij zijn de beste. Nou en . alle psv spelers zeggen ook. Wij worden kampioen.

19 april 2016 om 18:23

Stropdasjes dragen met 1 erop.. Of is dat bescheidenheid??

19 april 2016 om 18:31

Waren ze destijds niet de titelverdediger? Dan is het toch gewoon de waarheid. Het is maar net vanuit welk perspectief je het interpreteert..

19 april 2016 om 18:34

Ik weet niet of je het voor de groene duimpjes doet of niet maar wat bedoel je precies met arrogantie?

Ajax supporters roepen dat ze de beste zijn maar dat doet een psv of feyenoord supporter toch ook?

Bij Ajax is het tenminste op een feit gebaseerd. Ajax is of je het nou leuk vind of niet de beste en grootste club van NL. Dus waarom noem je Ajax supporter wel arrogant en en Psver of een Feyenoorder niet?

Feyenoorders roepen ook constant dat ze de beste supporters hebben en dat ze laatste NL club zijn die een Europees prijs hebben gewonnen.

Ik hoor nooit iemand roepen dat zij arrogant zijn..

19 april 2016 om 19:48

Het is meer het respectloze, onbeschoftheid en kleinerende toon uit amsterdam. Psv is maar een boerenclubje uit die stomme boerenprovincie. En op zo'n toon praten veel supporters van ajax ook over andere clubs. Dat is jammer en niet nodig.

19 april 2016 om 20:28

Valek, het verschil is dat Ajacieden die zielige haat tegen andere clubs zoals psv'ers die hebben jegens Ajax simpelweg niet snappen. Wij kijken naar onze eigen club en hebben het vooral daarover.
En in dat perspectief doet psv er voor ons inderdaad totaal niet toe. Het is niet minder, maar zeker niet meer dan welke andere club ook.

En ik kan het weten. Ik ben een ras Ajacied en kom professioneel zeer vaak in Eindhoven en verbaas me na al die jaren nog steeds over die domme haat, alleen gebaseerd op pure afgunst. Alle andere argumenten als arrogantie zijn om dat te verhullen.

19 april 2016 om 21:14

Ik snap niet dat er zo kleinerend en onbeschoft gedaan moet worden. Er mag toch wel respect getoond worden?

20 april 2016 om 09:36

Ik heb het juist andersom. Ik had "vroeger" nooit zo'n moeite met Ajax. Pas in mijn studietijd toen ik Ajax supporters ontmoette die meer anti PSV waren dan pro Ajax ben ik daar anders over gaan denken. Juist ook omdat zij zich altijd zo arrogant opstelden heb ik dat -terecht of niet- gekoppeld aan Ajax en gun ik ze niet veel meer.
Maar goed, er is maar 1 club waar ik echt een hekel aan heb en dat is feyenoord, dus daar zitten veel Ajax fans en ik weer erg op 1 lijn.

19 april 2016 om 19:05

Wat zit je nou te zaniken man. Arrogantie?? Waar heb je het over? Focus je op je eigen cluppie in plaats van die jaloersheid. Begint echt vermoeiend te worden.
On: Frank heeft gelijk. Toen Ajax tegen Roda een onterechte corner tegen kreeg en het een doelpunt tegen kreeg hierdoor was er ook geen ophef. Pfff.

19 april 2016 om 19:19

Idd, vooral dat wij zijn ajax wij zijn de beste.
Verander dat eens naar wij zijn ajax wij willen altijd de beste zijn. Komt al een stuk sympathieker over........

19 april 2016 om 21:36

Wake up! PSV is vele malen arroganter. check voetbalzone eens afgelopen 3 weken na. Elke dag wel een PSV'er die zegt: we worden het, Ajax gaat het vergallen, of : we hebben ze waar we willen.

Kijk eens wat Ajax hier tegenoverstelt. Ajax houdt zich keurig in. Het is bizar dat Ajax nog de arrogante bijnaam heeft terwijl het duidelijk is dat het meer naar arrogantie stinkt in Eindhoven deze jaren. Wees objectief ipv iedereen na te praten.

19 april 2016 om 22:24

@JK heeft niets met arrogantie te maken maar net afgunst dat zijn twee verschillende dingen.
Maar dat snap je wss niet.

20 april 2016 om 03:52

Zit niet zo te zeuren met je arrogantie

Nou, maar dat is meestal toch. Ajax wordt het kampioenschap nooit gegund omdat men ze arrogant vindt. En PSV gunt niemand het omdat men ze een koopclub vindt. Niet zo druk maken dus, Frank.

19 april 2016 om 18:35

Helemaal mee eens. Ajax is arrogant, psv is een koopclub en feyenoord presteert nooit iets. Waarom de ajax fans nou helemaal gek worden dat ze arrogant genoemd worden is gewoon van dde zotte.

Inderdaad, aan het eind krijgt iedereen wat hij verdient

Idd, de titel wordt niet gewonnen / verloren door een onterechte strafschop. Als PSV het niet wordt, dan komt dat door de gelijke spelen en verliespartijen eerder in het seizoen. Net als bij Ajax.

Alle heftige, huilende, woeste reacties na afloop zijn ingegeven door emoties en frustratie. Niet door de feiten. Van Utrecht zijde is dat begrijpelijk en toelaatbaar, maar supporters van andere clubs, trainers, analytici en zogenaamde deskundigen moeten gewoon hun mond houden. Neem een voorbeeld aan Cocu. Maar goed, dat is voor het gros van de voetbalsupporters van welke club dan ook teveel gevraagd.

19 april 2016 om 17:59

Helemaal mee eens, mensen zoals Perez en Van den Ende reageerden bijvoorbeeld veel te overdreven. Cocu daarentegen hield zich keurig. Als je gewoon even normaal kijk naar de sliding van achter in de 16 waar de spits vol geraakt wordt is het logisch dat de bal op de stip is gelegd . Pas vanuit een andere hoek is zichtbaar dat Jansen de bal binnenkant dijbeen meekrijgt.

Zo'n bal wordt 5 van de 10 keer op de stip gelegd. Vreemd dat een oud scheidsrechter als Van den Ende dan schande roept. Het is jammer maar begrijpelijk, alleen wordt het hevig overdreven vanwege de timing en club.

19 april 2016 om 18:02

oud-spelers en oud-scheidsrechters moeten we nooit te serieus nemen. Die kunnen maar niet loskomen van hun oude liefde en blaten langs de zijlijn.

Als ik oud-speler was zou ik wel beter weten dan vanaf de zijlijn wedstrijden te kijken en bekritiseren. Ik zou wel wat beter en leukers te doen hebben met met geld, gezondheid en energie.

19 april 2016 om 17:48

: helaas voor Psv, al denk ik dat ze ook nog wel geluk zullen hebben de laatste drie wedstrijden

Dit was gewoon 1 van de meest ongeloofwaardige beslissingen ooit. Voelt gewoon als matchfixing als je het mij vraagt.
Makelie geeft zelf aan geen goed zicht te hebben, toch fluit hij zinder twijfel, zonder overleg en dan die domme blik na de wedstrijd....oh ik heb het verkeerd gezien.

Daarnaast heeft Ajax dit seizoen al zo veel geluk gehad, dit was de zoveelste keer en dan leeft alles weer op. Kijk daarnaast eens terug op dit seizoen hoeveel zaadpartijen Ajax op de mat heeft gelegd of hoe makkelijk het vaak ging (weinig tegenstand).
Daarnaast gezien de Europese prestaties gun ik het PSV heel wat meer dan Ajax.... Al ben ik als PSV supporter misschien niet heel objectief echter blijf ik achter mijn argumenten staan.

19 april 2016 om 17:52

Toch wordt je kampioen door ook je zaadwedstrijden te winnen

19 april 2016 om 17:54

Geef feiten. Naast de bal over de zijlijn die een assistent scheidsrechter niet zag bij Feyenoord is Ajax in mijn ogen niet meer geholpen. Dat ze zaad partijen winnen wil niet zeggen dat ze vals spelen of wedstrijden kopen.

19 april 2016 om 18:00

Nee klopt maar met al die zaadpartijen word de gunfactor wel iets minder

19 april 2016 om 17:57

Ten eerste was het vanuit zijn oogpunt een duidelijke strafschop, op dat moment. Later zegt hij dat hij er dus niet goed zicht op had, omdat blijkt(!) dat het een verkeerde beslissing was. Op dat moment was het voor hem echter zeker de juiste beslissing dus logisch dat hij snel fluit.

Ook wil ik erg graag van jou de andere blijkbaar enorme lijst van geluk voor Ajax horen, want ik wordt erg moe van die meelopertjes die lekker 'lucky ajax' meer roepen en dan verder geen andere situaties kunnen beschrijven waarin Ajax geluk had. Sommige kunnen er 2 opnoemen die dan meestal ook nog discutabel zijn. Dus ik hoop dat je een paar overtuigende momenten hebt(buiten deze uiteraard).

En nee je bent zeker niet objectief, want als je niet voor Ajax bent, dan ben je vrijwel altijd tegen Ajax.

19 april 2016 om 18:43

Tegen buitenlandse clubs ben ik altijd voor Ajax!
ik krijg wel echt huiswerk van jou he. Het gaat mij er vooral om dat door die laatste pingel iedereen weer terug denkt aan eerdere momenten van geluk waardoor de gunfactor minder word, wat Frank niet helemaal schijnt te begrijpen.

19 april 2016 om 18:00

Ga je ook even een lijstje geven van al die keren dat PSV mazzelde dit seizoen in de Eredivisie? Dat zal je zien dat mazzel en pech elkaar in evenwicht houden.

19 april 2016 om 18:22

Jaja daar gaat het niet om, het gaat erom waarom die gun factor voor Ajax nu minder is en ik denk dat die laatste waardeloos gegeven pingel meetelt.

19 april 2016 om 18:25

Heb jij als PSV supporter ook naar de wedstrijd Vitesse - PSV gekeken? Waarom kreeg Vitesse dan geen penalty vanwege hands Bruma? Was dat dan ook matchfixing of niet omdat het om PSV ging?

19 april 2016 om 18:35

@toss

Weet je, ik gun PSV het kampioenschap boven Ajax, maar ik kon me wel vinden in de initiele belissing van Makkelie. Van uit zijn oogpunt probeerde de verdediger de sliding te maken, en had de intentie om de bal naar links te spelen (vanuit de camera gezien). De bal ging echter naar rechts, en daarna toucherde hij Milik lichtjes.

Dat je achteraf na het zien van de beelden anders concludeert is een 2de. Maar je gaat mij niet vertellen dat er hier op het moment dat het gebeurde (en de scheids dus een beslissing moest nemen), ook maar iemand dacht, dat is geen pingel. Dat gebeurde pas na het zien van de herhaling.

En natuurlijk is het zuur (voor Psv) dat het achteraf niet terrecht blijkt te zijn. Maar er zijn dit seizoen al zoveel clubs geholpen door de scheids, over het geheel gezien waren allen cruciaal voor het verloop van de competitie.

Nogmaals, ik gun PSV het kampioenschap meer, maar de storm die over Makkelie is gekomen vind ik wel ietwat bekrompen en kortzichtig. Hulde aan Cocu trouwens voor zijn reactie.

19 april 2016 om 19:32

Klopt cocu heeft netjes gereageerd, ik misschien iets minder

19 april 2016 om 22:30

zuur voor Psv??
Misschien ontgaat het heel Nederland en jou dat maar niet PSV maar Utrecht werd 2 punten ontnomen.
Dus al die discussies over het kampioenschap zijn overbodig.
Niet PSV maar Utrecht is genaaid.

Zoals de knvb het betaamd is hun reactie, Wij kunnen ons vinden in de beslissing van dhr Makkelie. God wat hoop ik dat de Knvb verhuisd naar bv den helder.
Hebben ze geen last meer van het feit dat de bond in zeist wel heel erg dicht bij Utrecht ligt.
Kunnen ze nu eens niet Utrecht naaien omdat ze er dichtbij zitten.
Maar goed dat is mijn mening.

19 april 2016 om 22:56

Ik zag ook pas na de 3e herhaling dat er niet veel bij was. Snap de beslissing heel goed

20 april 2016 om 07:37

@jajowi

Ik zei zuur voor Psv, omdat hier veel mensen stellen dat PSV hierdoor geen kampioen zou worden. Natuurlijk is het ook zuur voor Utrecht. Verder ga je volledig voorbij aan hetgeen ik stelde, maar goed.

19 april 2016 om 19:10

Je meent het...Je bent niet objectief?? Goh, die zag ik niet aankomen.
Hou er nou eens mee op met die conspiracy zaken in het voetbal en concentreer je op je eigen cluppie....Was PSV toch?

19 april 2016 om 19:36

Ik zei ook voelt he, niet dat het zo is.
Zo dacht ik er ook over bij de pingel die Ajax toen tegen kreeg tegen Milan (balotelli). De hele wedstrijd fluit die scheids super, echt top en consequent vooral. Ajax scoort de goal en vervolgens die belachelijke beslissing van die scheids, totaal niet consequent en vergelijkbaar met zijn fluitgedrag tot dat moment. Iedereen kan dat zien al valt het niet iedereen op.

Zo gebeurd er vaker iets in het voetbal en is er ook al lang bewezen dat er veel corruptie heerst. Hoe meer geld hoe meer corruptie of geloof jij nog steeds in een mooie sprookjeswereld waar iedereen lief is voor elkaar?
Nogmaals ik zeg niet dat hier nu sprake is van corruptie maar zolang de Fifa, Uefa, Knvb geen aanpassingen maakt (bijv. Videoscheidsrechter) valt dit ook niet uit te sluiten.

19 april 2016 om 19:37

Lekker selectief weer. Als Ajax ruim wint krijgen ze geen tegenstand en als ze niet winnen spelen ze ruk.

Dat je het woord matchfixing gebruikt is trouwens echt te kansloos voor woorden. Elke club heeft wel eens een arbitrale beslissing mee of tegen, is altijd zo geweest en tot er geen technische hulpmiddelen worden ingezet zal het zo blijven.

20 april 2016 om 09:05

Je mag het woord zelfs niet meer gebruiken omdat dit kansloos is? Maakt niet uit in welke context Je het plaatst? Dan vind ik jouw mening beperkt en kansloos en daar hecht ik verder niet teveel waarde aan.
Zo kun je alles afdoen als kansloos maar het ironische is dat een dergelijke reactie juist kansloos is

19 april 2016 om 20:17

Kijk de samenvatting van PSV tegen PEC Zwolle nog eens! Dan praat je wel anders.
Hilger weigert een strafschop voor PEC te geven na een aanslag van Nicolas Isimat-Mirin in het strafschop gebied bij een stand van 3-2 voor Psv, vlak voor tijd. Dus twee punten!

20 april 2016 om 09:12

Een van de meest ongeloofwaardige beslissingen ooit?? Haha, doe normaal.

Janssen raakt Milik in een schaar, het is geen schwalbe, de bal gaat naar rechts terwijl hij naar links glijdt en vanuit zijn oogpunt lijkt het gewoon een 100% strafschop. Dat het achteraf misschien niet helemaal juist is, kan gebeuren.

Ik ga even terug in de tijd naar PSV-Ajax in 2005, de fantastische schwalbe van Farfan waardoor PSV met 1-0 won uit de penalty die volgde. Kan je het je nog herinneren?

Zo zijn er nog talloze voorbeelden van beslissingen alleen op penaltygebied die veel ongeloofwaardiger zijn dan deze, maar dat snap je zelf ook wel.

Ik kijk zelden (bijna geen) Nederlands voetbal en ik heb de match niet gezien. De bewuste fase heb ik gisteren wel zien passeren en vanuit het standpunt van de scheidsrechter snap ik wel dat hij een penalty floot.

Alle verhitte reacties zijn niet echt op zijn plaats. Wij zien in de herhaling wel dat het er duidelijk geen is, maar hij staat lastig gepositioneerd en het gebeurt allemaal zo snel.

Nogmaals, videoscheidsrechters! We lossen er niet alle probleemfases mee op maar het is een stap in de goede richting.

Zijn toekomstige schoonzoon kon de penalty wel billijken. Die is ook lekker neutraal.

De boer had dat beter voor zich moeten houden.

@jik1993

Ajax heeft al jaren veel sympathiekere spelers en staf dan bijvoorbeeld Psv. In elk land heb je dit fenomeen, de meest succesvolle club wordt altijd als arrogant gezien. Dat komt omdat sommige mensen nu eenmaal graag in bepaalde clubs de grote, enge, boze wereld willen zien.

19 april 2016 om 18:07

Wat jij zegt is suggestief. Jij vindt dat Ajax al jaren sympathiekere spelers heeft. Ik vind dat bijvoorbeeld niet zo

Zou dat de grootste vrees zijn van iedere oud-profvoetballer? Dat je dochter opeens thuiskomt met een scheidsrechter.

Voor de rest klopt het wat Frank zegt hoor, over de nuance die weg was. Maar andersom moet je reacties ook in perspectief kunnen plaatsen. Het heftig reageren van zowel Psvers als Utrechters op dat moment en in de media daarna was ook volkomen billijk. Het was gewoon een opzichtig beslissingsmoment in een cruciale fase van de competitie. Dus over die reacties moet je verder niet heel erg verontwaardigd doen.

Laten we het met zijn allen als leermoment zien en wel nu de video ref invoeren.

Goh Frank, een tijdje geleden was je niet zo realistisch toen Ajax iets niet mee kreeg...

19 april 2016 om 18:03

Geef anders even een quote / bron? Roepen op het web is zooo makkelijk....

Dat komt omdat iedereen een eerlijke competitie wilt en niet dat Ajax telkens bevoordeeld wordt. Cambuur kreeg laatst geen strafschop na een handsbal, tegen Utrecht werd een lachwekkende penalty gegeven. Tegen Feyenoord kregen ze een lachwekkend doelpunt nadat de bal een meter over de lijn was. Het valt gewoon op, zeker nu tegen het einde van de competitie. Dat Makkelie zelf nog toegaf dat die geen contact zag maakt het nog dubieuzer.

19 april 2016 om 18:06

Heb je de mazzels van Feyenoord en PSV ook keurig bijgehouden in je notitieboekje? Of ben je zo geobsedeerd door Ajax dat je allen de mazzels van Ajax bijhoudt? Niet verbazend overigens hoor, dat zijn we vanuit Rotterdam gewend.

Oh ja, als je dan toch zo met Ajax bezig bent, heb je toevallig ook bijgehouden in je notitieboekje hoe vaak Ajas géén penalty kreeg enz?

19 april 2016 om 18:20

Ik denk dat El Fenomeno die onbestrafte handsbal van Bruma tijdens Vitesse - PSV in het penaltygebied is vergeten. Uiteindelijke uitslag was 0-1.

19 april 2016 om 18:18

Handsbal tegen Cambuur, laat me niet lachen............. Dan blijven er twee momenten over waar Ajax geluk mee heeft gehad. Veel hoor op 1 seizoen.
Feyenoord heeft sowieso al minimaal 5 penalty's cadeau gehad aan het begin van het seizoen, en ook PSV heeft sowieso wel 2 momenten gehad dat ze de scheidsrechter mee hadden. Ik snap het probleem niet zo, alleen omdat het nu richting het eind van de competitie is valt iedereen erover.

Is het gelijkspel nu ineens 2 punten waard dan door een penalty waarmee we mazzelen. En als die in oktober was gegeven had het wel gewoon 1 punt geweest? Zo doet iedereen het voorkomen.

19 april 2016 om 18:47

Vindt het eerder 'lachwekkend' dat je die handsbal tegen cambuur op noemt. Duidelijk teken dat je dat moment niet eens gezien hebt, bal komt vol op de rug namelijk, heel makkelijk te zien in de herhaling.
De bal ging inderdaad over de lijn bij feyenoord, met een cm of 5. Dat was echter bij de middellijn, vrij ver van de goal af. Lijkt me niet zo'n megablunder als een van die 5 penalty cadeautjes die Feyenoord begin dit seizoen kreeg.

19 april 2016 om 19:41

Ik schatte jou nog altijd aardig hoog in qua inhoudelijke reacties. Maar als jij meent dat Cambuur een penalty had moeten krijgen tegen Ajax raad ik je aan om je account hier te verwijderen. Bal kwam tegen de rug aan.

Bovendien had Ajax al na 3 minuten een penalty moeten krijgen tegen Cambuur.

Die bal tegen Feyenoord was inderdaad over de lijn, maar als er één club niet mag klagen over arbitrale fouten tijdens de klassieker is het Feyenoord wel. Die stervende zwanen van een Mols en Guidetti staan nog steeds op m'n netvlies gebrand.

Pffffff wordt er zoooo moe van, dat iedereen zich lekker met z'n eigen clubje bezig houd.........en eens kijk naar de arrogantie bij hun eigen club want bij elke club lopen arrogante mensen rond😈😈😈

Misschien is het je nog niet opgevallen Frank maar wij Nederlanders klagen graag.

Vaak word er gezegd ja topclubs krijgen altijd het voordeel. Maar dat komt ook omdat topclubs vaak beter zijn en meer in de 16 van de tegenpartij. Daardoor zijn er veel meer momenten waar eventueel iets kan gebeuren.

De enige club die van mij wel mag klagen is Roda ( 2 jaar terug ). Die werden echt benadeeld met al die rode kaarten.

Op de opmerking van Frank de Boer “alsof ze het Ajax niet gunnen", heb ik maar één kort antwoord: "je bent als club net zo geliefd als je jezelf maakt"

Calimero reacties hier, na 34 wedstrijden kun je alles gewoon netjes tegen elkaar wegstrepen als het gaat om de beslissingen van de scheidsrechter.

PSV heeft het zelf verkloot door thuis met 0-2 te verliezen van Ajax, eigen schuld.

19 april 2016 om 18:55

Met deze theorie van jou betekent het dus dat ajax dit jaar tekort was gedaan wat betreft scheidsbeslissingen als die penaltie niet was gegeven?

Hypocriet van De Boer. Hij levert regelmatig kritiek op scheidsrechters. Zou hij ook zo hebben gereageerd als Ajax dit was overkomen?

Ja ja daar komt frank weer met misschien geen strafschop Frank doe eens gewoon ook jij weet dat het 100% geen strafschop was en om weer te gaan roepen misschien dan lijkt dat op misplaatste arrogantie .
En dan is het ook te begrijpen dat de helft van nederland vind dat ajax arrogant is juist door geen stelling in te nemen maar op steeds weer te roepen misschien.

19 april 2016 om 18:49

Goed lezen is moelijk he? Hij verplaatst zich in Makkelie op dat moment. Zelf heeft hij klip en klaar aangegeven dat het geen strafschop was.

Ik zal er verder niet op gaan gaan richting jou, omdat ik vind dat de Utrechters boos mogen zijn en met recht gefrustreed. Zij zijn degenen die hier echt door benadeeld worden. Maar de rest van Nederland moet zich niet zo laten leiden door emoties.

Utrecht had 3 punten moeten hebben, en hebben er 1. Dat is de realiteit. PSV heeft niks te eisen. Die hadden thuis tegen Ajax 3 punten moeten pakken

En iedereen maar roepen dan heeft psv geluk en dan ajax.

Maar nu moet je de voordelen en nadelen noemen tussen b.v ajax en utrecht. Kan je met 100% zekerheid vertellen dat dat altijd in het voordeel van ajax uit valt. Dit is een voorbeeld had ook kunnen zijn psv tegen az.

Het is gewoon duidelijk dat zulke belangrijke beslissingen wel worden genomen als je ajax of psv bent.
Ik had het willen zien laatste minuut het staat 1-1 en het gebeurd in de 16 van ajax nou geloof me dan gaat hij niet op de stip.

19 april 2016 om 18:42

Klopt maar dat is precies hetzelfde in de Kuip bijvoorbeeld daar maken scheidsrechters ook zulke beslissingen omdat ze anders een heel stadion over zich heen krijgen.

Ik snap vanuit Utrecht standpunt het ook wel, alleen waar het hier ook om gaat zijn de PSV supporters die straks Makkelie nog de schuld gaan geven van het mislopen van de titel als dat gebeurd. Een man die aangifte ervoor gaat doen. Kan je zien hoe hoog het zit bij die mensen. Ze hadden gewoon van Ajax moeten winnen paar weken geleden dan had je ze allemaal niet gehoord. Een competitie duurt langer dan 1 moment van 1 wedstrijd.

Wat een slijmbal die schoonzoon
Hij kon inderdaad een penalty geven als hij het daadwerkelijk verkeerd zag, maar dan had hij ook een rode kaart moeten geven. Milik werd namelijk een vrij schot op doel ontnomen. Dat wekt toch de schijn dat Makkelie Ajax bewust bevoordeelde bij deze situatie. Of dat ook zo is, zal nooit echt te bewijzen zijn. Net zoals met Dynamo Zagreb - Lyon. Toen kreeg Ajax op de eind van de streep ook wat het verdiende.

19 april 2016 om 18:45

Haha ja echt goede vergelijking met Zagreb. Hiermee zeg je indirect dat wanneer Ajax kampioen wordt PSV ook krijgt wat het verdiend.

19 april 2016 om 18:56

Klopt. Dan had PSV maar niet zo vaak gelijk moeten spelen of een puntje meer moeten halen tegen de directe concurrent. Net zoals Ajax dat seizoen in de CL.

19 april 2016 om 20:34

Die vergelijking gaat op voor dit seizoen. Als Ajax kampioen wordt dan heeft PSV het zelf laten liggen en ligt dat niet aan de KNVB of aan Makkelie. Maar dat seizoen in de CL geloof ik nog steeds niet en is Ajax zo opzichtig genaaid dat ik sindsdien wel een beetje afgehaakt ben op de CL.

Er is inderdaad wel erg veel te doen om deze penalty. Die, vanuit Makkelie z'n standpunt, niet zo heel vreemd was. Dat we inmiddels beter weten is dankzij meerdere camera posities. En daar kan de scheids op het moment zelf niets mee.

Sneu voor Utrecht, inderdaad. Ter compensatie zullen alle Ajax supporters voor Utrecht duimen aanstaande zondag. Denk ik.

Wat een gelul hier van sommigen,het woordje ,,als".
Idd het is kloten en je kan er Vraagtekens bij zetten.
Maar Makkelie zo belangrijke wedstrijd geven,vraag je om problemen.
Maar goed alle complotten komen langs,is Ajax kampioen dan hebben ze het verdiend.
En andersom is het idem dito.
Ook zal PSV vanavond punten verspelen ( al zie ik dat niet gebeuren),hoop het wel natuurlijk.
Is er nog niks aan de Hand,heerenveen,is geen makkelijke klus voor de Amsterdammers.
Maar goed ik hoop dat ik vanavond kan juichen,desnoods met een onterechte strafschop

Ik gun het Ajax ook niet. Zo eerlijk moet ik wezen. En niet nu ineens door die fout van Makkelie . Maar gewoon omdat ik een hekel aan Ajax heb.

Ot:

Ik baal zelf ook ontzettend dat Makkelie er naast zat. Maar een scheidsrechter zit er wel eens vaker naast. Videoreferee is de enige oplossing. Maar de besluitvorming gaat zo ontzettend traag in het voetbal. Is een xtje testen en dan over 5 jaar nog een x testen en dan heb je het over 10 jaar of zo een x.
Op deze manier blijf je dit nog jaren hebben. En heel veel beslissingen kunnen wel net invloed hebben op het puntentotaal aan het einde van de rit.
Je kunt namelijk niet verwachten dat een scheidsrechter geen fout maakt want dat gebeurt wel eens.

Dus die discussie die op dit moment gaande is over wie het meeste geluk heeft gehad met beslissingen van de scheidsrechter gaat nergens over.

Beetje selectieve verontwaardiging wat mij betreft want als het andersom was geweest had De Boer waasrschijnlijk anders gereageerd. Bovendien weet hij ook wel dat heel Nederland kijkt naar de ontknoping van het kampioenschap en als er dan iets gebeurt dat direct invloed heeft op de uitslag dan wordt daar natuurlijk veel over gesproken.

En ja, natuurlijk heeft De Boer gelijk en moet een scheidsrechter in een split second beslissen maar dat geldt voor elke beslissing. Dat heeft velen (ook zeker De Boer) er echter nooit van weerhouden om hun ongenoegen te uiten. Ik ben het wel met hem eens dat het over 34 wedstrijden op zich allemaal wel mee zal vallen met die invloed van fouten maar vervelend is het wel. En als Ajax uiteindelijk kampioen wordt dan is dat gewoon verdiend en heeft PSV het zelf af laten weten tegen met name de kleinere clubs. Wordt het PSV dan heeft Ajax het weer in andere wedstrijden laten liggen.

Dat er veel supporters van andere clubs tegen Ajax zijn is ook niet nieuw volgens mij? Er zijn wat clubs die Ajax als de vijand zien op voetbalgebied en waar maar wat graag van gewonnen wordt. Natuurlijk staan die mensen vooraan om hun ongenoegen te uiten. Datzelfde geldt voor PSV supporters die toch het gevoel hebben dat Ajax onterecht een punt tegen Utrecht gehaald heeft. Dat zou andersom ook zijn en als Kuipers een ongelukkige wedstrijd fluit tijdens de bekerfinale en Utrecht daardoor verliest, dan staan de Ajax-fans ook vooraan om te reopen dat Feyenoord in de Kuip altijd bevoordeeld wordt. Dat is iets dat al Jaren gebeurd dus waarom zou dat allemaal nu ineens anders zijn?

Wat ik hier niet begrijp is dat heel veek mensen hier over PSV beginnen terwijl degene die het zwaarste benadeeld zijn door die knuppel van een makkelie dat is FC Utrecht want ze verdiende die overwinning ze spelen met veel meer passie en ze spelen gewoon beter. Maarja FC Utrecht wordt altijd genaaid als ze tegen ajax PSV of feyenoord spelen.

Allemachtig, is De Boer echt zo naief? Natuurlijk gunnen mensen Ajax (en met name de Ajax-supporters) de titel niet. Een zogenaamde grootstedelijke club die neerkijkt op provincieclubs, maar 90% van haar eigen 'fans' komt uit alle hoeken van het land en zijn nog nooit - of hooguit een enkele keer - in de arena geweest. En de 'supporters' die wel in het stadion zitten gaan massaal naar huis als ze een keer met 0-2 achterstaan. Het is en blijft een club van voornamelijk opportunisten die kiezen voor het snelle succes. Als het even tegenzit is het ineens niet leuk meer. Dat opportunisme heeft geen enkele
andere Nederlandse club in die mate, ook PSV niet. En de zogenaamde 'Calimero'-kaart gaat niet op. Dit heeft niets met Calimero gedrag te maken maar is gewoon een constatering. Knap van het sportieve succes, maar de beleving is totaal niet om jaloers op te zijn. De 10% echte fans misgun ik overigens niets.

We hebben het idd alleen maar over Ajax en PSV maar is Utrecht het hards getroffen.
Na volgend weekend hebben zij niets terwijl ze alles verdienden.

Oja we hebben de beker finale nog.
Gefloten door een scheids die voor heeeeel erg licht vasthouden een rode kaart gaf aan Ludwig en die PSV een onterechte strafschop gaf thuis tegen Utrecht terwijl Utrecht er wel een verdiende.(hands).
Moet ik dan geloven in een eerlijke beker finale??. echt niet.
Het voetbal in Nederland is ziek, Heel erg ziek.

Maar goed dat is mijn mening.

19 april 2016 om 22:44

Weetje dit gebeurt altijd of het nou FC Utrecht AZ of een andere subtopper is als ze tegen PSV Ajax of Feyenoord spelen worden ze altijd genaaid

Bah vreselijke vent die de boer en nogal erg hypocriet.
Hij staat elke week te schreeuwen langs de kant tegen scheidsrechters. Onlangs nog zei hij het volgende :'"ik vind dat je consequent moet fluiten. Het hele stadion zag dat Milik wordt vastgepakt en alleen op weg was naar de keeper. Daarvoor moet je fluiten en dan is het een rode kaart. Dat gebeurt ook als wij dat doen. Doelpunten kunnen het verschil maken bij een kampioenschap. Ik vond dit een duidelijke vrije trap en een rode kaart", doet De Boer zijn beklag bij FOX Sports.

echt een hypocriet om dan nu te beweren dat iedereen op het einde net zoveel hinder ondervind.
Ik vind dat hij synoniem staat voor zijn eigen achterban. Als Ajax dit was overkomen dan was de wereld ook te klein. Calimero gedrag van Frank de.boer die hier wel een hand van heeft.
Overschatte trainer die zelf denkt dat hij Guardiola is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren