Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frustratie bij FC Utrecht: ‘Ik vind het echt schandalig, waar slaat dit op?’

Laatste update:

FC Utrecht en Feyenoord treffen elkaar aankomende zondag in de finale van de KNVB Beker, maar moeten eerst nog in de Eredivisie aan de bak. Utrecht speelt woensdagavond tegen De Graafschap en het team van Giovanni van Bronckhorst gaat later op de avond op bezoek bij Heracles Almelo.

/

“Ik vind het echt schandalig”, zegt Mark van der Maarel in gesprek met Metro. “Waar slaat het op om dit zo te programmeren? Wie heeft dit nou weer bedacht? Voor ons is het de wedstrijd van het jaar en uitgerekend voor de bekerfinale plannen ze een midweeks programma. Ongelooflijk.”

Gijs de Jong, directeur operationele zaken van de KNVB, laat aan de krant weten dat het programma op verzoek van de clubs is aangepast. “We hadden deze wedstrijden eerder in het seizoen op het programma gezet, maar kregen het verzoek van de clubs om ze verder naar achteren te schuiven. De clubs vonden het klimatologisch prettiger om de duels in april plaatst te laten vinden. Koude temperaturen hebben namelijk invloed op de kaartverkoop.”

Begrijp jij Mark van der Maarel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doe het gewoon als een mooie afsluiter aan het einde van het seizoen. Zo tussendoor de competitie verliest het ook wat van zijn charme vind ik. Zal wel met EK te maken hebben, maar beter plannen is ook een optie.

19 april 2016 om 09:43

Nee komt door de play-offs daarom is ie zo vroeg

19 april 2016 om 11:17

het is gewoon belachelijk die clubs moeten eerst tween wedstrijden in een week spelen en dan nog de bekerfinale nou dat zal een hoog niveau worden op deze manier.

19 april 2016 om 12:23

Nou, dan kan je beter verliezen. Bij winst speel je Europees en moet je weer steeds twee keer in een week voetballen. Wat afschuwelijk! Woensdag - zondag is meer dan voldoende tijd om te herstellen, bovendien heeft de tegenstander precies hetzelfde schema.

Dan is het maar te hopen voor Mark dat ze de finale verliezen en volgend jaar geen Europees voetbal hoeven te spelen, dat is ook doordeweeks.

19 april 2016 om 09:51

nou he..die arme drommel. Stel je voor dat je toch 2x per week een potje moet voetballen. Ik moest er niet aan denken. Ben blij dat ik gewoon 40 uurtjes op kantoor zit te zwoegen.

19 april 2016 om 10:00

Ach joh, je snapt z'n punt toch. Ik denk dat iedereen liever geen midweekse wedstrijd had in aanloop naar een bekerfinale. Vindt niet dat hij iets geks meld.

19 april 2016 om 10:11

Nee, ik snap zijn punt niet. Als Feyenoord niet hoefde te voetballen en Utrecht wel dan had ik het begrepen. Feyenoord en Utrecht moeten doordeweeks nagenoeg op hetzelfde moment voetballen dus niemand heeft voordeel of nadeel. Als je als prof niet tegen 3 wedstrijden in 8 dagen kan dan moet je heel snel je contract inleveren en je middels een LOI (o.i.d.) cursus laten omscholen.

19 april 2016 om 10:41

@ pimpelman

wanneer had het dan gemoeten.
de kalender zit als bijna helemaal voor met nationale competitie, bekerwedstrijden, europees en interlandvoetbal.
de Knvb zal echt niet dit doen om utrecht te pesten.

19 april 2016 om 11:02

Je zal het wel zwaar hebben op kantoor ja. 40 uur zitten,dat is nog eens zware arbeid!!
Doet juffrouw Jannie nog steeds de koffieronde op kantoor??

19 april 2016 om 11:07

11 kilometer lopen tijdens 90 minuten voetbal, haalt zelf juffrouw Jannie met haar koffiekar nog.

Ik trainde zelf heel wat meer uren dan de spelers van de gemiddelde profclub in Nederland doen. Laat ze daar eerst maar wat aan doen, ipv zeuren over een wedstrijd meer of minder.

19 april 2016 om 11:18

3x idd

19 april 2016 om 11:19

het gaat helemaal niet om voordeel of nadeel het is gewoon belachelijk dat die beide clubs 3 wedstrijden in de week van de finale moeten spelen.

19 april 2016 om 11:30

Ze spelen maar 2 wedstrijden in de week. Of heeft jouw week 8 dagen?

19 april 2016 om 11:39

Het is helemaal niet belachelijk, ramonfcu. Het is normaal dat je als profvoetballer meer wedstrijden speelt in een week. Alle teams hebben, zoals je weet en in het stuk hebt kunnen lezen, het programma ingezien en goedgekeurd na een verplaatsing van een midweeks programma. Nu ze in de finale staan, gaan de spelers van FC Utrecht opeens klagen. Dat vind ik belachelijk.

19 april 2016 om 12:26

Babymongo heeft helemaal gelijk.
Stelletje jankers. Utrecht moet ook eens een keer 2 wedstrijden in de week spelen. Wil je naar de top? Wen er dan maar aan.

19 april 2016 om 13:53

@gwgwgw tot voor kort werd zelfs de CL finale op woensdag gespeeld, terwijl de clubs dan in t weekend ook nog gewoon moesten spelen.
En de CL finale is toch iets belangrijker dan de knvb beker.

Dat de cl finale nu verplaatst is naar de zaterdag heeft alleen maar met kijkcijfers en dus geld te maken.

21 april 2016 om 21:46

er is geen speler op de wereldtop na die 3 wedstrijden in een week een topprestatie kunnen leveren en bij de bekerfinale moeten beide teams toch fit zijn want iedereen wil een mooie finale .
en hij geeft aan dat hij het niet normaal vind en zegt nergens dat feyenoord er voordeel van heeft.

22 april 2016 om 09:21

t blijven 2 wedstrijden in de week...hoe je ook praat.

En als ze dat niet kunnen dan zijn ze dus niet goed getraind. Ze hebben alle tijd van de hele wereld om te trainen, te rusten, te oefenen, goed te eten enz...aangezien het hun goedbetaalde baan is.

Dat ze er dan voor kiezen om maar 1,5 uur per dag te trainen en verder niks te doen is hun eigen schuld.

Nou, nou, nou. Je hebt maar twee dagen nodig om te herstellen van een wedstrijd. Ze hebben genoeg tijd om gewoon fit te geraken en te trainen. Zie het als een goede gewenning voor als je ooit in de derde Engelse divisie mag spelen, Kramer.

19 april 2016 om 09:48

Hoe kom jij ooit bij Kramer? Die komt nergens in dit bericht voor.. on: wat een gezeur als ze Europa ingaan krijgen ze elke wedstrijd doordeweeks

19 april 2016 om 09:55

Zelfs een topsporter heeft meer dan 2 dagen nodig om te herstellen van 90 minuten voetbal als er 3 wedstrijden in de week zijn, die laatste wedstrijd zal je echt geen 100% meer zijn.

En als je dan hoort dat deze wedstrijdronde verplaatst is puur voor de financiën! De beker finale hoort gewoon de laatste wedstrijd van het seizoen te zijn.

19 april 2016 om 10:53

@west1988 er zijn sowieso maar 2 wedstrijden in de week voor Utrecht. Geen 3.

19 april 2016 om 11:08

@ babymongo, serieus? 3 in 8 dagen. Zondag Ajax uit, Woensdag De Graafschap thuis en zondag de beker tegen Feyenoord...

Ik voorzie inderdaad dat Utrecht met een B-elftal gaat spelen, zodoende geen blessures en schorsingen te krijgen met belangrijke spelers.

19 april 2016 om 11:22

ajax de graafschap en feyenoord dat zijn er bij mij 3 in een week

19 april 2016 om 11:31

@ramonfcu heeft jouw week 8 dagen dan? En als je vindt dat ze er wel 3 in de week spelen, dan hebben ze in die 2 weken ervoor maar 1 wedstrijd gespeeld. Alle tijd gehad om uit te rusten dus.

19 april 2016 om 11:33

@west1988 als ze dan die wedstrijd tegen de Graafschap niet gehad hadden, dan hadden ze tegen Ajax met een B-elftal gespeeld ivm schorsingen.

Je hebt altijd een laatste wedstrijd voor de bekerfinale.

19 april 2016 om 12:28

@ babymongo als de wedstrijd van de graafschap er niet tussen had gezeten hadden ze zeker wel een A elftal opgesteld, omdat je dan een volle 6 dagen rust kan pakken.

En denk je dat het lichaam werkelijk waar het verschil weet tussen 7 dagen EN 7 dagen en 4 uur? Ja die 4 uur gaan het verschil in het herstel maken omdat het net buiten de week valt!

19 april 2016 om 13:55

@west1988 je had het ook over kaarten pakken. Dat vervalt helemaal.

en herstel doet niet ter zake, want ze hebben alle tijd om te herstellen (behalve in t geval van een blessure dan)

19 april 2016 om 10:06

Ik snap zijn probleem wel. Het is alleen de vraag of bijvoorbeeld een Cambuur niet meer moet "zeuren" dan Fc Utrecht. De Graafschap heeft als concurrent van Cambuur 2 dagen meer rust gehad dan Fc Utrecht en bovendien is de kans groot dat Utrecht geen risico wil nemen met blessures en rode kaarten.

19 april 2016 om 10:15

Van mij mag Utrecht de punten aan de graafschap geven. Geen probleem.

haha wat een grappenmaker.
als ze europa ingaan dan kan er zeker wel ineens midweeks gespeeld worden.
als prof zou een midweekse wedstrijd geen reet uit moeten maken.

19 april 2016 om 10:03

In Engeland is het ook niet meer dan normaal. Echter, dan geldt het voor de complete competitie. Nu zijn het alleen Utrecht en Feyenoord die een extra wedstrijd tussendoor krijgen. De rest niet. Dat is natuurlijk niet echt fair (al weet ik niet of ik fair moet uitleggen aan een ajacied).

19 april 2016 om 10:11

Als in Engeland het einde van 1 der bekertoernooien nadert zijn het ook nog maar enkele teams die die week midweeks spelen he slimmerik. Zie bijv afgelopen week Man Utd - West Ham. Binnenkort de halve finales van de FA Cup, die worden toch echt slechts door 4 teams gespeeld..

19 april 2016 om 10:20

Twee keer mis Westend.

Ten eerste is er een compleet midweeks programma deze week. Wel uitgesmeerd over drie dagen zodat de fox-kijkers niets hoeven te missen, maar iedereen speelt.

In Engeland worden met grote regelmaat wedstrijden midweeks gespeeld omdat ze met twee bekertoernooien die ook nog eens eens een re-match kennen bij gelijkspel, zoveel wedstrijden moeten worden gespeeld dat het competitieprogramma soms danig in de knel komt. Maar dan spelen dus niet alle clubs, alleen de clubs die in moeten halen.

19 april 2016 om 10:21

En De Graafschap en Excelsior...

19 april 2016 om 10:31

@ westend.
maar psv en de rest die europees speelde hebben voor de winterstop al meer wedstrijden gespeeld terwijl utrecht toen vrij was.
en zoals andere al aangeven in engeland heb je 2 bekers en ook nog eens 38 wedstrijden in de premier league.

en wat heeft het er mee te maken dat ik voor ajax ben als ik het vragen mag?

19 april 2016 om 10:59

@westend er zijn altijd maar 2 ploegen die een bekerfinale spelen, dus altijd maar 2 ploegen met een extra wedstrijd. Als je daar als ploeg moeite mee hebt, moet je gewoon expres verliezen in de eerste ronde.

19 april 2016 om 11:02

Westend verklaar je nader over de laatste regel

Kom op Mark. Wees blij dat we niet tegen AZ doordeweeks moeten. De Graafschap moet je ook op een slechte dag, met halve krachten en een veredeld B-elftal kunnen verslaan. Zeker als je thuis speelt.
Dus zo'n drama is het nou ook weer niet.

FC Utrecht - De Graafschap. Een kleine overwinning, 1-0 of 2-0.

19 april 2016 om 09:48

Nou lijkt me dat de Graafschap alles gaat geven dus met een B elftal ga je die niet zomaar verslaan.

19 april 2016 om 09:56

Ik begrijp dat je nog geloof hebt als fan, dat is ook logisch, zou ik ook hebben. Maar de reden dat De Graafschap zo laag staat, ligt niet aan pech ofzo.
Dus dat ze nu alles gaan geven die laatste wedstrijden is wel logisch, maar dat zou betekenen dat ze voorheen dus niet alles hebben gegeven?

Elke wedstrijd is voor De Graafschap belangrijk geweest om lijfsbehoud te bewerkstelligen, vanaf wedstrijd 1. Als je als speler je daar niet bewust van bent, heb je niks te zoeken in het betaalde voetbal.

Kortom, ook zonder sterkhouders moet Utrecht dit kunnen winnen.

19 april 2016 om 10:13

Dat de Graafschap zo laag staat heeft een aantal oorzaken. 1 van de belangrijkste oorzaken zijn alle blessure gevallen aan het begin van het seizoen. Daarnaast hebben ze het probleem dat ze een aantal wedstrijden te weinig scoren.
De Graafschap is zelden tot nooit weggespeeld in de eredivisie en was veel wedstrijden ondanks hete verlies vaak (lange tijd) gelijkwaardig aan de tegenstander. Zo ook Utrecht thuis.

De Graafschap heeft zeker 1 van de mindere selectie (misschien wel de minste (hoewel we dit jaar 2x van cambuur gewonnen hebben en 1x gelijk)). Maar met iets meer geluk had de Graafschap veel meer punten gehad.

19 april 2016 om 10:34

Volgens mij pakt De Graafschap in de tweede competitiehelft behoorlijk wat punten. Daarvoor was het al bijna dood en begraven. Zou dat team nu niet onderschatten.

19 april 2016 om 10:41

Volgens mij had psv ze aardig weg gespeeld.

19 april 2016 om 11:07

Klopt. Maar er is maar 1 team dat 5 goals tegen psv gescoord heeft. En beide wedstrijden kwam de Graafschap na een bijna kansloze achterstand steeds weer terug.
Maar kun je nog meer teams noemen die de Graafschap van de mat gespeeld hebben ?

Ze hadden het doordeweekse programma ook na het finale weekend kunnen plannen.

19 april 2016 om 09:55

nope, dan is er weer Europees voetbal.
Ook slecht voor de kaartverkoop...en voor t zelfde geld hadden er Nederlandse clubs in de halve finale gestaan (.......hahahahaha).

Ach dan had Utrecht weer gezeurt dat ze (bij winst) geen tijd hadden voor een feestje of bij verlies dat ze geen tijd hadden om uit te rusten voor die belangrijke competitie ronde, aangezien ze dan nog strijden voor Europees voetbal.

19 april 2016 om 10:07

Dan maar een zuur persoon. Alles daar draait om die 2 wedstrijden in het jaar. Hoe lekker is het dan dat als die de nekslag geven. Andersom staan ze net zo hard te juichen.

En ja, Ajax zorgt voor de punten. Ondanks dat ze de vorig 4 jaar CL hebben gespeeld, en dus moeilijkere wedstrijden hebben gehad dan de EL deelnemers, heeft Ajax over 5 seizoenen gezien nog steeds de meeste punten verdiend.
Utrecht staat op de 201e plek. Maar liefst 4 plaatsen boven Go Ahead Eagles... Dus nee... die zie ik liever niet in Europa.

19 april 2016 om 10:13

Ja natuurlijk, alles draait om die twee wedstrijden, maak je dat maar wijs. Door alleen die twee wedstrijden te winnen staan we namelijk op de vierde/vijfde plek en staan we in de bekerfinale...

Word zo moe van dit soort onnozele types.

19 april 2016 om 10:17

Dus Utrecht staat gedeeld vierde door 2 wedstrijden in het jaar? Want alles draait in Utrecht maar om 2 wedstrijden.
Dus eigenlijk, als ik jou moet geloven, had Utrecht kampioen moeten worden als ze alles zouden geven?

Tuurlijk heeft Ajax de meeste punten verdiend, ze hebben immers in de CL gespeeld, maar om nou te zeggen dat ze Neerlands trots zijn? Niet echt. Dus als je mij vraagt wie er het beste de CL in kan gaan, is het Psv. En niet omdat ik tegen Ajax ben, maar gewoon omdat PSV de meeste kans maakt om punten te pakken.

Utrecht staat op de 201ste plek? PEC op de 181ste plek, maar dat betekent niet dat PEC beter is?
Lekkere conclusies trek je.

Dat zou namelijk betekenen dat AZ (plek 44) beter is dan bijvoorbeeld Roma (plek 51), Celtic (plek 54), Besiktas (plek 62) Monaco (plek 58)..

19 april 2016 om 10:32

Feitelijk zijn ze wel beter ja. Ze halen namelijk meer punten in Europa. De hudige stand is namelijk een momentopname, maar dit gaat verdeeld over 5 jaar.

En punten wegen in de EL net zo zwaar als in de CL, dus de kans dat je in de EL meer punten scoort is groter. Dus je redenatie dat het logisch is omdat Ajax CL heeft gespeeld is onzin.

Het is toch alom bekend dat als je 2x wint van Ajax, je seizoen geslaagd is. De rest doet er niet toe daar. En 2x verliezen in de eredivisie en je staat gewoon weer 9e hoor....

19 april 2016 om 10:04

Haha praat ie over karma we hebben nog steeds iets te goed van Wamberto,en jullie karma komt ook nog dan PSV kampioen

19 april 2016 om 11:03

waarom karma. PSV speelt 2-2 gelijk bij willem II terwijl ze 2 buitenspelgoals maken.

Elke ploeg heeft soms de scheids mee en soms tegen. Alleen omdat het nu toevallig vlak voor het eind is, gaan kortzichtige mensen er zo moeilijk over doen.

19 april 2016 om 11:27

nee hoor de grote ploegen hebben de scheids mee maar mijn club niet hoor die krijgen geen cadeautjes sterker nog die moeten eerst invalide geschopt worden voordat we uberhoud een strafschop krijgen.

19 april 2016 om 11:34

Haller heeft er anders al aardig wat in liggen vanaf de strafschopstip.

Ik tel er zo snel 3 voor Ajax en 6 voor Haller

19 april 2016 om 11:44

en die waren allemaal 100 terecht en hoeveel 100 strafschoppen heeft utrecht wel niet gehad? met als mooiste voorbeeld die van vorige week waar de scheidsrechter er bovenop staat en echt maar een ding kan doen wat janssen in dit geval dus niet doet en als ik dan zie hoe makkelijk ajax die strafschop krijgt en feyenoord ook dit seizoen dan is onderscheid tussen clubs een feit.
zeker gezien het feit dat utrecht nu al drie wedstrijden op rij benadeeld word wat europees voetbal kan gaan kosten maar daar hoor ik niemand over ik hoor alleen maar hoe sneu het voor de titelrace is dat ajax die strafschop kreeg.

19 april 2016 om 10:10

Maar verder is er totaal geen afkeer vanuit Ajaxzijde naar Utrecht hoor......

Ik dacht dat het alleen de Utrechters waren die de rivaliteit tussen Ajax en Utrecht serieus namen?

En als ik jou was zou ik maar niet te veel hopen dat karma echt bestaat, anders hebben jullie een probleempje.

19 april 2016 om 10:14

Filmfreak, omdat er 1 iemand blijkbaar met frustraties zit moet je nu niet gelijk gaan doen alsof heel Ajax een afkeer tegen Utrecht heeft. Dit is wel heel makkelijk conclusies trekken en ook heel makkelijk scoren...

19 april 2016 om 10:22

ajaxfan, je zou een punt hebben als Robizkit de enige was, maar dat is hij niet. Moet jij de volgende keer eens goed naar de reacties kijken als er een wedstrijd tussen Ajax en Utrecht aankomt. Voor de wedstrijd lopen alle Ajacieden te verkondigen dat "dit niet een echt rivaliteit is en dat alleen Utrecht het serieus neemt", na de wedstrijd (als we weer eens punten hebben gepakt tegen Ajax) komen ze allemaal terug om te zeiken dat "utrecht zich alleen kan inzetten tegen Ajax, huilie, huilie".

Het zijn ze niet allemaal, maar het is er zeker niet maar 1. En dat geldt andersom ook. Jullie doen altijd alsof heel Utrecht een grote haat koestert tegen Ajax. Maar dat geldt ook niet voor iedereen, en is dus ook een generalisatie.

Makkelijk scoren? Dat is wat Robizkit probeert te doen. Ik reageer slechts op hem.

19 april 2016 om 10:42

Ik geef je gelijk in dat er bij andere berichten meer mensen zijn die zich hierover uitlaten. Maar als mensen na een wedstrijd tegen Utrecht 'huilie, huilie' komen doen omdat Utrecht zich alleen tegen Ajax in kan zetten, dan betekent dat toch niet gelijk dat er vanuit Ajax een rivaliteit is richting Utrecht?

Ik ben zelf voor Ajax (zal je niets verbazen gezien mijn naam), maar ik heb niets tegen Utrecht. Sterker nog, ik bezoek regelmatig met vrienden wedstrijden, waaronder ook wedstrijden van en in Utrecht. Wat ik wel een beetje sneu vind is dat het vanuit Utrecht kant vaak lijkt alsof 2 keer winnen tegen Ajax een geslaagd seizoen oplevert (ongeacht de positie op de ranglijst). Ik krijg hierdoor de indruk dat een groot gedeelte meer tegen een club is dan voor hun eigen club.

Maar je hebt gelijk, generaliseren sluipt erin, want er zijn altijd mensen die het tegendeel kunnen bewijzen of makkelijk willen scoren door iets generaliserends te zeggen.

19 april 2016 om 11:03

Het is pertinent niet waar dat Utrecht zich alleen tegen Ajax in kan zetten. Al zijn het wel mooie wedstrijden waar men naar uitkijkt. Maar om te stellen dat Utrecht een geslaagd seizoen heeft bij 2x winst op Ajax, dat vind ik persoonlijk een beetje sneu.

Als ik me niet vergis voetbalt Utrecht al bijna heel het seizoen verzorgd voetbal en hebben ze een aardig aantal wedstrijden gewonnen. Dat zonder schopvoetbal, waar menig Ajaxcied ons valselijk van beschuldigt...

Ik kan hier helemaal niets mee en ben 100 Utrecht supporter. Stellen dat 'wij' meer tegen 1 club zijn dan voor ons eigen 11-tal, slaat werkelijk als een lul op een drumstel.

19 april 2016 om 11:33

datzelfde geld voor ajax die denken dat alles om de wedstrijd tegen ajax gaat en altijd maar roepen dat utrecht dat alleen tegen ajax kan opbrengen wat gewoon onzin is natuurlijk.
en als utrecht dan weer een keer wint ligt het nooit aan het goede spel van utrecht natuurlijk maar of aan de haat of ajax was slecht maar utrecht was nooit goed.

19 april 2016 om 11:38

het is gewoon simpel ajax supporters voelen zich boven de hele wereld verheven met teksten als wzawzdb en stropdassen met een 1 erop etc etc en utrecht is een club van niet lullen maar poetsen en dan voelt het geweldig als ajax weer eens een pak op hun broek krijgen maar dat heeft totaal niets met haat te maken.
ook is het gewoon een derby aangezien beide stadions op nog geen 30km hemelsbreed uit elkaar liggen .

19 april 2016 om 12:20

@generik Ik zeg ook niet dat het zo is. Ik zeg (en ik zal het maar even wat groter schrijven dat het vaak zo Lijkt te zijn en dat ik daardoor DE Indruk Krijg.

En ik snap dat je je tegenbericht extra kracht bij wilt zetten door het ineens te gaan hebben over verzorgd voetbal en dat wij jullie zouden beschuldigen van schopvoetbal, maar ten eerste heb ik het daar geen eens over gehad en ten tweede doe je met die uitspraak exact hetzelfde als wat je mij verwijt, namelijk verkeerde aannames.

19 april 2016 om 16:32

@ajaxfan:

Met betrekking tot de vraag in je eerste alinea: Wat ik wilde aangeven is dat Ajacieden net zo veel met Utrecht bezig zijn als andersom. En dat het beeld wat vaak wordt geschetst (dat alleen Utrecht zich bezig houdt met Ajax) onjuist is.

Ik ben voor Utrecht, maar ik heb niks tegen Ajax. Natuurlijk, wij willen graag van Ajax winnen. En ja, tegen Ajax zijn zowel onze spelers als supporters net wat scherper. Dat is overigens niet gek, elke club heeft zo zijn tegenstander waar ze net wat scherper tegen zijn. Bij jullie wordt er bijvoorbeeld meer waarde gehecht aan de wedstrijd tegen Feyenoord dan bijvoorbeeld een wedstrijd tegen Willem II. En elke club heeft bij dat soort beladen wedstrijden een paar idioten die geen morale rem hebben en schandalige liederen gaan zingen of poppen gaan ophangen, en daar zijn jij en ik, en elke andere normaal denkende supporter fel op tegen.

Maar het vermoeden dat je in je tweede alinea schept, dat het voor jou lijkt of die twee wedstrijden winnen voor ons het seizoen laat slagen, is pertinent onjuist en zit echt tussen de oren van jou en je medesupporters. Als wij in het rechterrijtje eindigen dan balen wij en spreken we van een slecht seizoen. Ook al zouden we twee keer met 10-0 van Ajax winnen. En wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet om te provoceren. Maar dat idee komt misschien wel een beetje voort uit de grootheidswaan die bij Ajax en een deel van haar supporters heerst. Ajax heeft een beetje last van een omgekeerd Calimero-gedrag "wij zijn groot en het is niet eerlijk" en het egocentrishe idee dat alle andere clubs zo ontzettend druk bezig zijn met Ajax. En dan moet ik toch echt zeggen: sorry, maar jullie maken je veel belangrijker dan jullie zijn.

19 april 2016 om 10:12

Heerlijk die frustratie. Komt dat allemaal doordat jouw "almachtige" al jaren uitgelachen wordt in Utrecht. Utrecht in Europa is geen succes maar ik hoop toch echt voor je dat je niet in de veronderstelling bent dat Ajax dat wel is knul. PS wees blij dat je destijds niet in de Galgewaard bent geweest, scheelt je nog meer frustratie.

19 april 2016 om 10:54

@ Robizkit; zeer fraaie reactie van een Ajax fan zeg. Je laat je wel kennen, maar toegeven dat je club ontzettend gemazzeld heeft zit er zeker niet in? Veel plezier met je miserabele leven vol haat.

Ik vind het ook raar, dan wil je als bond dat de bekerfinale serieus wordt genomen, en doe je zoiets. Had dan de midweekse speelronde volgende week gepland of zijn ze dan weer bang voor minder inkomsten door de Champions League?

19 april 2016 om 09:57

maakt toch helemaal niks uit.
Er zit meer dan genoeg tijd tussen om te herstellen.
Daarnaast is het voor beide ploegen gewoon een grote kans om eindelijk weer een prijs te pakken. Dan mag ik hopen dat je je toch wel kunt opladen voor de finale

19 april 2016 om 10:11

Het gaat mij niet om het opladen of de hersteltijd, maar gewoon de planning. Stel dat vanavond spelers die op scherp staan worden gespaard, men het poot terugtrekt bij een gevaarlijke tackle om maar niet de finale te hoeven missen. Dat heb je de week voor de finale al, maar een paar dagen ervoor al helemaal. Ik vind het jammer dat dat meespeelt zo in de cruciale fase van de competitie. We zijn al bijna klaar met de competitie, maar door die play-offs die iedereen lijkt te haten onderhand, moet het einde worden afgeraffeld om op tijd klaar te zijn en prakken we nog een midweekse speelronde voor de bekerfinale erin. Ik zie het alweer helemaal misgaan, vanavond een paar blessures, na verlenging de bekerfinale verliezen, de play-offs met een slecht gemoed moeten beginnen tegen opgeleefde teams die miraculeus toch nog mee mochten doen. En elk jaar vragen we ons weer af waarom we zo slecht in Europa spelen. Ach, misschien valt het allemaal mee, maar die drie keer in het jaar dat we een midweekse speelronde hebben, doe dat nou niet net voor de bekerfinale. De enige verplichting die een Nederlandse club nog kan hebben naast de competitie, behandel die dan ook zo.

19 april 2016 om 11:46

maakt wel degelijk uit je wil toch dat beide teams 100% fit aan een finale beginnen

Ben je nu al moe Mark? Wat een prof. Jij hebt zeker ook niet de ambitie om eventueel naar Engeland te verkassen, omdat men daar niet zo happy is met slappe voetballers.

Feijenoord zal ook wel tevreden zijn met een tegenstander waarvan een speleer nu al moe is.

19 april 2016 om 10:16

Volgens mij heeft hij nergens gezegd dat het om vermoeidheid gaat. Misschien gaat het wel om focus. Ook ik vind de planning vreemd. Waarom een midweeks programma voor de beker finale. Maar ik als Graafschap supporter ben er wel blij mee. Onze kans op punten bij Utrecht stijgt, zeker als wij lange tijd de 0 kunnen houden.

19 april 2016 om 10:37

dit doen ze omdat de rest al ontzettend vol zit.
je heb namelijk nog met europees voetbal te maken.
tevens wilde de teams een andere datum ivm het weer zoals al in de tekst te lezen is.

19 april 2016 om 11:13

Met de rest vol bedoel je europees voetbal waarbij een Nederlandse teams al jaren rond dit tijdstip nooit meer spelen en (stomme) oefenwedstrijden van het Nederlands elftal.

Maar ik besef dat de clubs het zelf ook aangegeven hebben. Maar zoals ik al eerder schreef zou Cambuur (vooraf) meer problemen moeten hebben dan Utrecht. Cambuur zou heel er heel erg nadeel van kunnen hebben als Utrecht deze wedstrijd laat lopen. Van de andere kant zie je dat elk jaar aan het eind van het seizoen. Zo heeft de Graafschap ook al een keer tegen NAC maar ook tegen Ajax (wat ik gelezen heb) een laatste wedstrijd gelijk gespeeld omdat beide ploegen tevreden waren met een puntje.

19 april 2016 om 13:56

@janssen, de clubs zijn er vooraf zelf mee akkoord gegaan!

Je hebt het mooiste baantje wat je je maar kunt bedenken als topsporter in Nederland. En dan lopen zeuren over het feit dat je 2 x in de week moet voetballen. Je krijgt er bovendien ook nog eens ruim voor betaald. Ga dan eens echt werken.

Ja, de Knvb dacht naar Frankrijk te gaan en dus moest de competitie eerder klaar zijn zodat Oranje fit & uitgerust genoeg zou zijn…

Toen ik de titel las vreesde ik dan Mark nog steeds huilie huilie aan het doen was van afgelopen zondag. Maar dit is nog veel erger dan dat gemiep van afgelopen zondag (wat overigens wel terecht was maar inmiddels wel erg lang duurt (net als andersom vaak ook dingen te lang duren)).

Mark moet maar blij zijn dat hij geen Nederlands elftal waardige voetballer is en dat hij niet naar het EK hoeft. Stel je voor dat hij dan binnen 3 dagen de halve finale en finale (lees: wedstrijd van het jaar) moest spelen. Dat kunnen zijn arme beentjes echt niet aan hoor.

19 april 2016 om 11:48

zo nog steeds gefrusteerd

19 april 2016 om 12:02

Ik ben maar over 1 ding gefrustreerd en dat is dat we elke beslissing die onjuist was tegenwoordig nog dagen later aan het bespreken zijn. Gaat het niet over een onterechte penalty voor Ajax, dan gaat het wel over bijvoorbeeld Kramer die zijn handen niet thuis zou kunnen laten. En hiermee wil ik echt niet met een vinger naar iemand wijzen, want dit gebeurd vanuit elke club wel.

Ps.: fijn dat je zo goed inhoudelijk op mijn bericht in gaat. Voegt echt iets toe!

Stel je niet aan joh. Dan ga je toch lekker met een B-team spelen? De clubs hebben zelf gevraagd om deze midweekse speelronde. Als dit dan zo ingepland wordt, moet je ook niet gaan zeiken. Wat een zwaar leven zeg, profvoetballer zijn. Als de technische staf van Utrecht een beetje snugger is, gaan ze echt met een B-team spelen. De wedstrijd van zondag is veel belangrijker dan de competitiewedstrijd.

19 april 2016 om 11:54

oh wanneer hebben utrecht en feyenoord gevraagd om nog even een wedstrijd extra voor de finale?

19 april 2016 om 12:14

Ze hebben erom gevraagd toen ze in de halve finale van Vvsb hebben gewonnen. Ze wisten toen al dat er een doordeweeks programma voor de bekerfinale was, dus als dit een te groot probleem voor Utrecht zou zijn dan hadden ze gewoon moeten verliezen van Vvsb. Dan hadden ze zondag rustig met de beentjes omhoog kunnen zitten en kijken naar de bekerfinale.

Dan kunnen ze trouwens beter ook maar van Feyenoord verliezen, want als je Europees gaat spelen dan zou het ook zomaar kunnen dat je doordeweeks moet spelen voor een belangrijke wedstrijd.

Bij betaald voetbal horen nu eenmaal ook doordeweekse wedstrijden. Dat had PSV met Atletico Madrid tegen Ajax en had Ajax 1 of 2 jaar terug ook voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Niet ideaal, maar dat hoort erbij. Als je daar als profclub niet tegen kan dan moet je lekker je proflicentie inleveren en op zaterdag tegen Spakenburg gaan voetballen.

Kunnen ze t mooi kalm aan doen tegen de graafschap

Ik dacht ff dat dit weer n (zeik)verhaal ging worden over zondag, maar ik moet zeggen dat ik t wel eens ben met m. Ik heb me er nml ook over verbaasd dat er een vol programma doordeweeks is gepland.

Maar ik vind t eigenlijk nog (steeds) veel vreemder dat de bekerfinale tijdens het seizoen gespeeld wordt... Dat moet juist de afsluiting van het seizoen zijn, net als vroeger...

In mijn beleving is de bekerfinale het toetje van het seizoen. Met andere woorden. Als iedereen klaar is vind de zondag daarop de bekerfinale plaats. Ik snap niet dat de Knvb dit de laatste jaren hier steeds zo raar mee omgaat.

Begrijp zijn hele commotie niet helemaal, ga je volgend seizoen bij evt Europees voetbal ook zeuren?
Een aantal clubs hebben al vele meerdere wedstrijden in de benen, met Europees en Beker er nog bij.
En anders laat je de wedstrijd tegen de Graafschap toch gewoon schieten, zijn hun ook blij en jullie hebben je rust gehad.

Achterafgelul van Utrecht. Dit was in juli vorig jaar al bekend.
Als je dan toevallig in de finale staat ga je zeuren. Dat is te laat

Aan de ene kant kan ik hem begrijpen maar aan de andere kant denk ik jullie zijn toch topsporters die makkelijk een aantal wedstrijden per week kunnen spelen.

19 april 2016 om 11:13

Een puur inhoudelijke reactie, zonder dat deze doorspekt is van haat of verwijten. Zijn schaars hier. Ik ben het met je eens. Denk dat Maarel zich liefst de hele week zonder wedstrijd had willen voorbereiden, maar ja je bent idd FT prof.

19 april 2016 om 12:44

GenErik

Je hebt gelijk maar van de maarel(?) zoekt het zelf met dit soort uitspraken. Ga je hard roepen, dan roepen anderen hard terug.

Mooi, Utrecht lijkt met het hoofd al meer bij de bekerfinale te zitten, dus meer kansen voor De Graafschap. En al 560 kaarten voor het uitvak verkocht, toch netjes op een doordeweekse dag om 18.30 uur!

19 april 2016 om 11:55

ach dat werd zondag ook geroepen pure onzin

19 april 2016 om 12:00

Niet te vergelijken met zondag, tegen Ajax vecht Utrecht altijd en geven ze alles. Tegen de graafschap is er wellicht wat meer onderschatting. En ook de laatste 2 keer in de Galgenwaard werd het gelijk dacht ik (2-2, de ridder o.a)

Hij heeft gelijk belachelijk, net zo als bij ons in de CL, moet het nog zien mocht ajax kampioen worden wie ze dan voor en na de CL zetten.

19 april 2016 om 12:20

Ajax krijgt dan gewoon de kleintjes toch? Daar doel je toch op? Knvb is immers Ajax minded, daar moet alles voor wijken. Goed verhaal man, zegt het voort!!

19 april 2016 om 12:26

@psvfan40 Vorig jaar moesten we na een CL wedstrijd ook uit tegen Feyenoord. Beetje makkelijk scoren door te doen alsof de Knvb Ajax wel aan een makkelijk schema zal helpen. Praat je nu je vriendjes na of heb je betrouwbare informatie waarmee je je uitspraak kunt onderbouwen?

Ik neem aan dat de technische staf wel goed op de hoogte is van de belastbaarheid van de spelers.
Dus reken er maar op dat spelers die rust nodig hebben dat krijgen tegen de Graafschap, en spelers die dat niet krijgen gewoon fysiek in staat moeten zijn om met een midweeks programma in beide wedstrijden top te spelen.
Daarbij speelt Utrecht op woensdagavond tegen de Graafschap en pas 4 dagen later de finale. Zoiets is in de Jupiler League heel normaal met speeldagen op vrijdag en maandag.

Ik begrijp het probleem niet zo. Feyenoord en Utrecht moeten allebei op woensdag spelen en daarbij komt nog dat Feyenoord helemaal naar Almelo moet, terwijl Utrecht thuis speelt. In Nederland zijn er bijna geen door de weeks speelrondes dus valt er niet veel te klagen. Als je je in drie/vier dagen niet kan focussen op de bekerwedstrijd, ligt dat aan je eigen mentaliteit lijkt me. Het enige is dat ze moeten uitkijken met gele kaarten en blessures, maar (met alle respect) De Graafschap moet dat toch kaartloos kunnen.
Qua taktiek valt er voor Utrecht ook niet zoveel te veranderen, gewoon zo spelen als tegen Ajax en dan zie ik ze de beker winnnen, tenzij Feyenoord een superdag heeft.

19 april 2016 om 15:20

Feyenoord en FC Utrecht hebben allebei hetzelfde probleem, waarbij Feyenoord inderdaad op papier een zwaardere midweekse wedstrijd heeft.

Maar daar heeft van der Maarel het toch ook helemaal niet over.
Hij zegt niet dat Utrecht benadeeld wordt en hij zegt ook niet dat drie wedstrijden in acht dagen teveel is.
Hij snapt gewoon niet waarom de knvb een midweekse speelronde inplant vlak voor de bekerfinale.

En wie dat wel snapt mag het uitleggen, want ik snap het ook niet.
De spelers van Feyenoord en FC Utrecht zouden zich deze week moeten kunnen focussen op de bekerfinale.
Het inplannen van een midweeks programma haalt mijns inziens de bekerfinale omlaag.

20 april 2016 om 09:25

Volgens mij heeft het ook te maken met het feit dat toen de planning gemaakt is, Nederland nog naar het EK zou kunnen. Normaal gesproken zijn de competities in Europa daarom nu eerder afgelopen, om de spelers die meegaan nog wat rust te geven en om op tijd en lang genoeg voor te kunnen bereiden. Dat lijkt me de reden. Anders zou ik het ook niet weten.

20 april 2016 om 10:31

Klopt. Plus het feit dat toen nog niet bekend was hoe lang clubs zouden blijven meedoen in de Europese competities.

Maar dat is nog geen goede reden om een midweeks programma pal voor de bekerfinale te plannen.
Als je ruimte kan vinden om oefenwedstrijdjes te spelen met het Nederlands elftal, kan je ook ruimte maken voor een competitieronde.
Dat is een (financiële) keuze.

Zo vind ik het ook raar dat PSV haast altijd eerder dan Ajax speelt. Waarom niet tegelijkertijd laten spelen? Nu kan het ene team telkens de druk volledig bij de ander neerleggen. Ik weet wel dat het met kijkcijfers te maken heeft. Alles draait om commercie. Maar vanuit sportief oogpunt is het gewoon heel raar.

19 april 2016 om 15:56

Dat PSV vaak eerder speelt dan Ajax heeft ook met de clubs te maken. PSV heeft aangegeven thuiswedstrijden het liefst op zaterdag te spelen. Dit terwijl Ajax de wedstrijden op zondag wil spelen.

De oplossing voor alle mensen die het niet begrijpen is simpel:. Ze willen blijkbaar de bekerfinale spelen na afloop van de Europese Kampioenschappen op 11 juli of zo en dan direct door naar de EL. Ook al neemt Nederland niet deel alle wel deelnemende buitenlandse clubs zullen toch hun (jeugd) internationals oproepen voor de diverse kampioenschappen. De meeste spelers van Utrecht dromen van een contractje bij een Championship club op het tweede niveau in Engeland?? Nou daar spelen ze nog veel meer wedstrijden per seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren