Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Geen toeval dat PSV Gudelj ook wilde en wij interesse hadden in Pröpper’

Laatste update:
/

Nemanja Gudelj en Davy Pröpper hebben soepel de overgang naar een topclub gemaakt. De middenvelders stapten vorig jaar zomer over naar respectievelijk Ajax en PSV en kampten amper met aanpassingsproblemen. Daar verbaast Frank de Boer zich niet over.

Volgens de hoofdtrainer van Ajax heeft dat alles te maken met de ervaring van Gudelj en Pröpper in de Eredivisie. Daley Sinkgraven had voor zijn overgang naar Ajax pas een wedstrijd of twintig voor sc Heerenveen achter de rug. “Pröpper en Gudelj veel meer op een goed niveau bij Vitesse of NAC Breda en AZ. Dat is de hoofdzaak. Misschien heeft het ook wel met hun karakter te maken en het stoïcijns kunnen zijn. Maar het belangrijkste is dat zij kilometers in de benen hebben.”

Een mindere periode of kritiek heeft geen invloed op spelers als Gudelj en Pröpper, zo stelt De Boer dinsdag in De Telegraaf. “Het is ook geen toeval dat PSV Nemanja ook wilde en wij interesse hadden in Davy. We zochten allebei naar spelers die voor balans in het elftal konden zorgen. En Gudelj en Pröpper zijn normaal gesproken altijd goed voor acht goals.”

Wie maakt een beter seizoen door?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blij dat PSV voor Pröpper heeft gekozen! Wat een speler

Alle "kenners' zonder uitzondering vinden Propper een veel betere speler en een van de besten van dit seizoen. Toch stemmen er mensen voor Gudelj. Onbegrijpelijk en niet serieus te nemen. Ff serieus...wat heeft Gudelj nou echt laten zien ? Guardado is al 2 klasse beter dan hij.

19 april 2016 om 07:58

Ben ik dus volledig mee eens. Propper is hierin alleen de enige zonder aanpassingsproblemen. Of is dit het normale niveau van dhr. Gudelj? Ik neem aan dat Gudelj veel beter kan (zie zijn tijd bij Az)

19 april 2016 om 07:59

-alleen

19 april 2016 om 08:01

Psv bril af en opnieuw proberen. Gudelje is zo verschrikkelijk belangrijk voor de balans van dit Ajax, hij ontregelde bijvoorbeeld heel het middenveld van Psv. Onderschept ontzettend veel ballen op het middenveld. Propper hebben we tot aan November amper gezien bij Psv word enorm gehyped en vind ik erg zwak in duels.

19 april 2016 om 08:04

Inderdaad. Beste man op het middenveld vs psv was met afstand gudelj. En toch heb je van die mensen die denken dat hij er niks van bakt. Lachwekkend.

19 april 2016 om 09:39

Zondag nog gekeken? Gudelj weer eens met afstand de beste

19 april 2016 om 09:54

En Gudelj heeft ook zo'n echte ajax kop. Past veel beter bij ajax inderdaad.

19 april 2016 om 10:42

Word er gezegd dat gudelj n wedstrijd met afstand de beste was. Valt natuutlijk erg op als de andere 10 n zwaar beroerde wedstrijd speelden. En van die voorbeelden dat ie t goed deed tegen psv betekend niet dat meteen zn hele seizoen noemenswaardig was. Al bekijk je t over een heel seizoen kun je niet ontkennen dat propper veel makkelijker mee kon en mee ging dan gudelj die je nog wrl eens een opbouw ZAG verzieken. Het kan nu dan wel beter gaan maar das niet zo vreemd als het eerst niet om aan te zien was.
Persoonlijk vind ik dan gudelj overhyped ipv propper

19 april 2016 om 13:00

5fdp

Ik probeer het nog eens. Hij was de beste tegen zowel psv uit, az thuis en utrecht thuis. Dit weet ik uit het hoofd. Hij is een speler die zoals mijn medesupporters hierboven al beschrijven zorgt voor balans op het middenveld. De balans die ervoor heeft gezorgd dat Ajax op 1 staat tot op de dag van vandaag. Daarbij brengt hij power, een heerlijk crossbal en een snoerhard schot waarmee hij al meermaals heeft gescoord.

Of hij beter is dan pröpper laat ik in het midden. Daar gaat het voor mij niet om. Mij boeit alleen wat hij brengt bij Ajax. Verder is hij een van de eerste namen die ik op het wedstrijdformulier zou invullen.

19 april 2016 om 07:58

Gudelj is de reden waarom Ajax niet overlopen wordt op het middenveld. Bazoer is veel te speels. Loopt constant uit positie. Klaassen moet focussen op aanvallen. Gudelj heeft zijn hele speelwijze aangepast op de wensen van zijn coach. Totaal andere speler dan propper die veel meer verfijnd is, echter vind ik gudelj voor Ajax een betere keuze. Komt met name door Bazoer. Hij denkt te aanvallend en ik zie propper echt niet zijn gaten dichtlopen. Kortom zowel propper als gudelj hebben een prima seizoen.

19 april 2016 om 08:48

Pröpper niet zijn gaten dichtlopen? Die loopt elke wedstrijd de hele marathon.

19 april 2016 om 08:56

Aja middenveld werd anders aardig overlopen tegen Utrecht. Dat deed Utrect trouwens ook in Eindhoven voor de beker. Ben benieuwd of Gudelj volgend jaar goed genoeg blijkt voor (voorronde) Champions League. Ik heb zo mijn twijfels.

19 april 2016 om 09:01

Dat komt door die tactiek die De Boer er opeens ingooide tegen Utrecht. Daardoor ging het positioneel dramatisch, omdat ze dat niet gewend zijn. Speelden we gewoon met hetzelfde 3-mans middenveld, dan kent iedereen zijn rol.

19 april 2016 om 10:00

Daar heb ik ook inderdaad mijn twijfels over. Gudelj is echt een meer dan prima speler voor de Eredivisie, waar de tegenstanders in niets te vergelijken zijn met de tegenstanders van de (voorronde) CL. In de EL bakte hij er namelijk niet bijster veel van.
Maar we zijn weer bijna een jaar verder. Dan kunnen we zien of hij ook daadwerkelijk stappen heeft gemaakt.

19 april 2016 om 10:12

Zelf meters maken is anders dan het vuile werk voor een ander opknappen

19 april 2016 om 08:22

Hoezo is het niet serieus te nemen als mensen de ene beter vinden dan de andere.
Of in ieder geval een beter seizoen door vinden maken.
Over het geheel gezien, speelt Propper een constanter seizoen, dus in dat opzicht heb ik voor hem gestemd. Maar ik vind Propper niet perse een betere speler.
Propper vind ik iets meer het voetballende type, een echte CM, die zowel aanvallend als verdedigend weet wat hij moet doen. Gudelje is meer een cvm, die de balans moet bewaken.
In dat opzicht vind ik ze elkaar beter aanvullen dan dat ik ze dezelfde voetballer vind.
Guardado is al 2 klasse beter zeg je, maar die is ook beter dan propper. Vergelijken van deze spelers is voor mij lastig, omdat ze een andere taak uitvoeren.

19 april 2016 om 08:25

@spiertje

Er is toch niets mis met het feit dat er mensen meer gecharmeerd zijn van Gudelj? Net zo als mensen die meer gecharmeerd zijn van Propper. Ik bedoel, dat kan toch? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

19 april 2016 om 08:31

Je kan ze niet echt vergelijken met elkaar. Propper is een technische speler die het van techniek moet hebben en gudelj is meer een voetballer die het van kracht moet hebben.

19 april 2016 om 08:52

Klaassen is op zijn beurt weer 2 klasses beter dan Propper. Ben dan een grote jongen en verglijk Klaassen met Propper dan lijken we snel te zijn uitgepraat.

19 april 2016 om 09:04

Klaassen beter dan Propper haha

19 april 2016 om 09:15

Grap van het jaar.

19 april 2016 om 09:16

Arnhemmer, leuk hoor die Vitesse bril!

Maar Klaassen is al anderhalf jaar lang DE man bij Ajax, en ook de aanvoerder voor een reden. Propper heeft net de stap naar de top gemaakt en een goed seizoen gedraaid.

Ik wil het wel eens zien als Guardado en De Jong wegvalt bij PSV want dan zal de focus veel meer op Propper komen te liggen om het spel te maken.

19 april 2016 om 09:28

Ik let nu ook al een tijdje op klaassen... leuke speler...dat was het.

19 april 2016 om 10:19

West1988 heb je Propper nie gezien de laatste 2 wedstrijden dat was zonder Guardado...

19 april 2016 om 10:23

Als we die 2 gaan vergelijken zijn we inderdaad snel uitgepraat. Klaassen is inderdaad belangrijk voor Ajax, maar dat is voor hem ook het maximale. Zelfde type speler als Siem de Jong. Leuk voor Ajax en de ED, maar gaat het in het buitenland nooit waarmaken. Pröpper daarentegen is technisch en qua inzicht veel verder dan Klaassen. Dus inderdaad snel uitgepraat, Pröpper is beter, zet gewoon je Ajaxbril af..

19 april 2016 om 10:34

Propper is misschien tactisch en qua inzicht verder, hij is ook 2 jaar ouder. Scoort minder en geeft minder assists. Weet bovendien niet wat het is om een topclub te leiden als aanvoerder en heeft minder interlands gespeeld.
Ik denk dat als iedereen zijn ajax of psv bril afzet dat er dan uitkomt dat ze vergelijkbaar zijn, in ieder geval is de ene niet duidelijk beter dan de ander.

19 april 2016 om 12:00

Als je Klaassen van het niveau de jong vind ben je idd snel uitgepraat, en dan nog over een Ajax bril durven praten, man man man

19 april 2016 om 13:00

@afcaajaxxx, Klaassen is een zelfde speler zoals Clasie. Een werker die het team bij de hand neemt.

19 april 2016 om 10:28

Het is wel een beetje apples with pears vergelijken natuurlijk. Gudelj is verdedigend voor Ajax veel belangrijker dan Propper voor Psv. Propper laat zich aanvallend weer meer gelden, met goals en assists. Wel is het zo dat bij PSV-Ajax, Gudelj de belangrijkste man voor Ajax was op het middenveld en dat hij een heel groot aandeel in de overwinning had.

19 april 2016 om 10:46

Na daar had atletico een groot aandeel aan

19 april 2016 om 12:39

Waarom toch altijd dat vergelijken? Ik vind beide geweldige spelers die dit seizoen bepalend zijn voor hun club. Gudelj is een verademing bij Ajax, exact de speler die jaren werd gemist. Propper is een prachtvoetballer, die bij PSV ongekend mooie dingen laat zien.

Alweer gezwam, Ajax koos gudelj boven pröpper en ziet nu dat dit de verkeerde keuze is geweest. Dan zeggen ze nu dat het zomaar andersom had kunnen zijn... Onzin! De transfer van gudelj was al afgerond voor pröpper naar PSV kwam.
Daarnaast hebben ze geprobeerd guardado te halen vorig jaar winterstop en dat wordt ook spastisch ontkend.... Transferbeleid is een lachertje daar....

19 april 2016 om 08:04

Ajax had al een aantal jaren eerder veel belangstelling voor Propper dan PSV, en kwamen dan ook naar ons toe voor gesprekken. Propper, en Vitesse zelf, vonden het beter dat hij nog een jaartje, misschien twee, bij Vitesse zou blijven om ervaring op te doen. Na die twee jaar, was Gudelj beter dan Propper, althans, vond ik. Logisch dat Ajax dan voor hem koos. Nu het blijkt dat Propper echt helemaal geen aanpassingsproblemen heeft gehad, en Gudelj wel een beetje, wordt meteen zulke onzin geroepen. Gudelj was gewoon beter in de tijd bij AZ dan Propper bij Vitesse. Plus, hij had al de overstap van NAC naar AZ gemaakt, en daar kwam 'ie ook meteen goed voor de dag. Dus ga aub geen rare dingen zeggen.

19 april 2016 om 12:43

Ik vond Gudelj zeker goed bij AZ, maar wel heel wisselvallig en als het niet liep in het team was Gudelj het zwakst. Pröpper had bij Vitesse al een constant niveau en hij trekt die lijn nu door bij PSV. Pröpper is gewoon net een tikkeltje stabieler en dat is het verschil tussen beide middenvelders.

19 april 2016 om 08:04

Ja want als je meer dan 100 mio op de bank hebt staan, en sins de komst met Brands bij Psv heeft Overmars hem nog op alle onderdelen geowned. Meer uitgave, meeste winst, beste talenten gekocht.

19 april 2016 om 08:08

Waarom verkozen ze Gudelj boven Pröpper? Omdat ze voor de positie van Pröpper al spelers hadden en voor de positie van Gudelj niet. Dat lijkt mij nogal logisch. Daarbij is het natuurlijk onbegonnen werk om als directe concurrent de beste speler van psv proberen te halen. Dus, dat ze het ontkennen lijkt mij eerder omdat Ajax niet geprobeerd heeft om Guardado te halen. Als ik er zo over nadenk ben jij de enige die hier loopt te zwammen en een lachertje is.

19 april 2016 om 12:42

Complete onzin. Propper stond in de belangstelling van Ajax voordat hij een basisspeler was bij Vitesse. Later is een tweede poging gedaan toen Eriksen vertrok. Afgelopen zomer wilde Ajax juist kracht toevoegen aan de basiself. Naast Bazoer en Klaassen is Gudelj natuurlijk ideaal. Propper was onnodig. Zelfde geldt voor PSV, met Guardado en Hebdrix was Gudelj onnodig en zochten ze juist creativiteit. Logische keuze van beide clubs.

Het vergelijk kan je niet maken, propper is zichtbaar van belang en gudelj is een stuk minder zichtbaar maar op een andere wijze ook erg van belang. Ajax heeft de minste tegengoals, ik zie een verband.

Beide doen het goed, ik ben blij dat we voor gudelj zijn gegaan (andere posities reeds bezet)

Zijn toch 2 voorbeelden van hoe het ook kan gaan. Eerst jaren rijpen op goed niveau om zo de stap naar de top te maken. Knap!

Ongelofelijk. 22% vindt dat Gudelj een beter seizoen draait dan Pröpper.
Ik zeg dat eigenlijk nooit, iedereen heeft recht op zijn mening, maar dan snap je er niet veel van ....

19 april 2016 om 08:50

Tja dat zagen we ook bij psv uit. Gudelj is een heel ander speler, waarom altijd vergelijken.

19 april 2016 om 08:59

Dus omdat ik vind dat Gudelj belangrijker voor Ajax is dan dat propper voor psv is en daarom vind dat Gudelj een beter seizoen draait snap ik er niks van? Duidelijk.. Gudelj is een opruimer op het middenveld die veel stoort en de fouten van een jeugdig elftal oplost! Propper is ook een prima voetballer, maar Gudelj is belangrijker in het elftal dan propper! Om deze reden heb ik op Gudelj gestemt en niet op propper..

19 april 2016 om 09:49

Ja. Dat klopt.
Maar weer even serieus: de poll vraag is: Wie maakt een beter seizoen door?
Dan zou je toch op Pröpper uit moeten komen.
Als de vraag was: Wie was er belangrijker voor zijn team dit seizoen? dan had je een punt gehad.
PSV heeft meer belangrijke spelers en ik denk dat b.v. de Jong, Guardado en Zoet nog net iets belangrijker waren dan Pröpper.

19 april 2016 om 10:01

@ Rudeboy65

Als je belangrijker bent voor je ploeg, dan maak je dus een beter seizoen door. Tenslotte heb je dan een grotere waarde voor de ploeg en ben je waardevoller en dus beter in vorm. Simpele logica.

Propper is een Cm/cam en is zelfs direct niet bijzonder veel extra betrokken bij doelpunten dan Gudelj (cvm) is. Als je dan de verdedigende taken van Gudelj er nog bij pakt en het aantal tegengoals van Ajax dat een stuk lager is. Dan is de conclusie inderdaad dat Gudelj een beter seizoen door maakt.

Dus in beide gevallen kom je op Gudelj uit inderdaad.

19 april 2016 om 10:42

Niet mee eens. Als je belangrijk bent voor Telstar betekent dat niet direct dat je een beter seizoen doormaakt dan Gudelj.

19 april 2016 om 11:11

@ Rudeboy65

En als je belangrijk bent voor Telstar, dan kan het toch ook zijn dat je een beter seizoen doormaakt? Het is weliswaar op een ander niveau maar dat doet niets af aan de kwaliteit van je seizoen.

Daarnaast spelen beide heren (gudelj en propper) bij de nummer 1 en 2 van de eredivisie op een vergelijkbaar niveau met waar na 31 wedstrijden slechts een doelsaldo van 6 doelpunten tussen zit. Als je dan de individuele prestaties naast elkaar neer legt, dan kun je inderdaad concluderen dat Gudelj een beter seizoen door maakt.

19 april 2016 om 14:00

Ik zeg het nog maar een keer: een beter seizoen hoeft niet hetzelfde te zijn als belangrijk voor je team.
Voorbeeld: een spits die totaal niet in de wedstrijd zit, maar toch de winnende maakt was niet de beste, maar wel erg belangrijk.

19 april 2016 om 14:10

@ Rudeboy65

Als een spits op die manier 15 wedstrijden beslist heeft hij dus gewoon een goed seizoen. Tenslotte moet je eerst belangrijk zijn voor een team voordat je een goed seizoen kan draaien. Pas wanneer je rendement hebt word je waardevol, en pas als je waardevol bent kan je een goed seizoen draaien.

19 april 2016 om 09:43

Dat gudelj een rol heeft waarin hij minder opvalt dan propper zegt niet dat hij een slechter seizoen draait.

Was wel DE man op het middenveld toen we in eindhoven wonnen, toen heb ik propper niet gezien 😇

19 april 2016 om 09:51

Dus jij beantwoord de vraag "de poll vraag is: Wie maakt een beter seizoen door?" op basis van 1 wedstrijd?

19 april 2016 om 10:01

Wat een raar mannetje ben jij. Omdat er lezers zijn die Gudelj een beter seizoen vinden draaien dan Pröpper snappen die er niets van volgens jou. O wacht, alleen volgens jou, ach ja......

19 april 2016 om 10:43

Lees de rest van de reacties ook eens? Dan zie je dat er nog veel meer zijn die zo denken.

19 april 2016 om 13:11

Ja psv'ers. Lig er niet van wakker man. Onze brillen zijn allen gekleurd! Ik heb ook voor Gudelj gestemd. Ik snap er dus echt helemaal niets van.

19 april 2016 om 09:59

@ Rudeboy65

Nee als je zoiets post snap je er inderdaad niet veel van. Gudelj speelt op een veel minder zichtbare positie dan Propper doet. En het is dan ook niet zo verwonderlijk dat het middenveld met de komst van Marko van Ginkel beter speelt. Je moet een Davy Propper vergelijken met Davy Klaassen. En dan zie je dat Propper (grandioos) het onderspit delft.

Terwijl het daarvoor op zijn zachtst gezegd totaal niet indruk wekkend was. Dat hij in 42 wedstrijden (3493 min) als diepe middenvelder 11 goals en 5 assists heeft gegeven. Wat dus 218 minuten per betrokken doelpunt betekend.

Davy Klaassen heeft in 36 wedstrijden(2913 minuten) 15 goals en 9 assists gegeven. Wat omgerekend 121 minuten per betrokken doelpunt betekend. Zelfs als je Gudelj (cvm) gaat vergelijken met Propper kom je nog raar uit. Gudelj is de meest verdedigende middenvelder bij Ajax en heeft in 39 wedstrijden (3245 minuten) 5 goals en 8 assists. Oftewel 249 minuut per betrokken doelpunt.

Dus ja, het is inderdaad ongelofelijk, want Gudelj speelt een beter seizoen dan Propper.

19 april 2016 om 14:04

Tja, dat is het leuke van statistieken, je kunt ze mooi gebruiken om je punt te maken.
Heb je trouwens ook gekeken naar zaken als de waarde van goals en assists? B.v. was het de 4-0, of een aansluitingstreffer, gelijkmaker of winnende goal, enz?
En heb je de prestaties (incl. afgelegde km's) in de Champions League en EL meegewogen?

19 april 2016 om 14:13

@ Rudeboy65

Prestaties zoals afgelegde kilometers worden nutteloos op het moment dat ze geen rendement hebben. Je kan 15 kilometer per wedstrijd lopen, maar als er 5 onnuttig zijn is het een waardeloze statistiek. Aangezien je zelf maar ook je team er niets mee op schiet uit eindelijk. Pas als je het aantal afgelegde kilometers kan koppelen aan (bijv) goals/assist, of onderscheppingen/tackles word het relevant. Aangezien je dan pas kan zien hoe nuttig die kilometers zijn geweest.

Iemand die minder loopt maar effectiever is qua goals of tackles die is dus meer efficient.

Het is toch ook gewoon heel simpel. Wat heeft Gudelj in de EL laten zien? Terwijl propper altijd 1 van de betere was bij psv in de wedstrijden van de CL. En de wedstrijd in Eindhoven is geen maatstaaf, aangezien ajax in Amsterdam totaal werd overlopen door PSV.

Toch is de positie waar Gudelj op speelt nu niet echt zijn positie. Hij hoort te spelen op de positie van Bazoer. Zo speelde die bij AZ ook en kon die ook vaker op doel schieten en passes geven.

Als je puur naar de talenten kijkt, dan gaat het allemaal zo slecht niet met Nederland. Ik ben blij dat deze jongens de overstap van de Nederlandse middenklasse naar de Nederlandse topklasse hebben kunnen maken. Nu alleen maar hopen dat ze die ontwikkeling kunnen doorzetten en ook door kunnen naar internationale (sub) top.

Hoop niet dat dit hun eindstation is. Al zou ik het mooi vinden als dit soort talenten blijven en heel de eredivisie een boost geven (al lijkt dat me sterk)

een vergelijking tussen beide is moeilijk, maar als je ziet hoe Propper in de Europese wedstrijden zijn mannetje stond, denk ik persoonlijk dat jij toch iets verder is dan Gudelj

Mijn hemel wat vind ik Pröpper goed. Zó verfijnd. Tegen Willem II speelde hij echt fantastisch met echt 3 buitencategorie passes. Die dan weer nergens waren terug te vinden in de samenvatting van de Nos. Werkt zich daarnaast de pleuris, wat ook mooi is om te zien. Bij PSV spelen de middenvelders ver van het doel af maar ik zou Pröpper wel eens op 10 willen zien, maar eigenlijk geldt dat ook voor Perreiro.

Gudelj na de winterstop echt goed geweest voor Ajax. Propper zie ik vanaf het beginnen groeien bij Psv.

Conclusie: Propper draait een beter seizoen. Psv heeft dan ook een meer ervaren elftal, ook wel iets makkelijker voor Propper om daarin te voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren