Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vrije val Barcelona blijft ook tegen Valencia voortduren

Laatste update:

De Spaanse titelstrijd ligt weer helemaal open. Barcelona gaf zondagavond voor de derde keer op rij niet thuis in de eigen competitie en ging voor eigen publiek met 1-2 onderuit tegen Valencia. Het elftal van Luis Enrique staat nog wel bovenaan, maar heeft nu net zoveel punten als nummer twee Atlético Madrid, terwijl nummer drie Real op slechts één punt volgt. Lionel Messi bereikte ondanks de mineurstemming wel een bijzondere mijlpaal: hij tekende voor zijn vijfhonderdste goal in zijn profcarrière.

/

Het begin van Barcelona, dat startte zonder de deze week in opspraak geraakt Daniel Alves, was prima. De drie gevreesde aanvallers kregen stuk voor stuk een goede mogelijkheid om te scoren, maar Diego Alves sleepte Valencia er in de eerste fase van de wedstrijd doorheen. Vlak nadat Messi zijn geplaatste inzet gekeerd zag worden door de goalie van de bezoekers, nam Valencia verrassend de leiding. Guilherme Siqueira ontsnapte aan de linkerkant van de zestien en zag zijn inzet vanaf de achterlijn van richting veranderd worden door Ivan Rakitic. Claudio Bravo was daardoor kansloos.

In de slotfase van de eerste helft ging het in diezelfde volgorde. Messi nam het doel van los Che onder vuur uit een vrije trap en vond de vuisten van Alves, waarna Valencia aan de overkant wél scoorde. In de blessuretijd werd Santi Mina fraai gevonden door Dani Parejo, waarna eerstgenoemde de rust bewaarde om de bal in de verre hoek voorbij Bravo te schuiven. De eerste voortekenen voor de vierde nederlaag van Barcelona in vijf wedstrijden dienden zich daarmee prominent aan.

/

Barcelona had na rust moeite om op gang te komen, maar na een dik uur spelen deed Messi eindelijk iets terug. De aanvaller zette de aanval zelf op met een bekeken pass op Jordi Alba, die de bal in één keer precies op maat teruggaf aan zijn Argentijn ploeggenoot. Het binnenschuiven was vervolgens een koud kunstje voor Messi, die daarmee een waanzinnige mijlpaal bereikte: zijn vijfhonderdste doelpunt in het betaalde voetbal. Daarvan maakte hij er 450 voor Barcelona en 50 voor zijn land.

Dat heugelijke feit sneeuwde echter onder omdat de thuisploeg nog altijd tegen een 1-2 achterstand aankeek. Los Azulgrana voerden de druk dan ook op. Neymar en Rakitic namen Alves onder vuur, maar opnieuw toonde de Braziliaanse sluitpost zich een sta-in-de-weg voor de koploper van de Primera División. In de laatste fase van de wedstrijd kwam Valencia nauwelijks de middenlijn meer over, maar de bezoekers hielden ondanks de belegering stand. Gerard Piqué kreeg in extremis nog wel een enorme mogelijkheid, maar hij werkte de bal naast.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barca houdt het spannend, wel interessant om te zien dat sinds Johan Cruijff overleden is Barca echt een stuk slechter speelt. Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, was het een verdiend verlies?

17 april 2016 om 22:25

Verlies was zeer onverdiend. En daarnaast begon dit al tegen villarreal. Dus nog voor de clasico, interlandperiode of cruijff

17 april 2016 om 22:27

Onverdiend? Verklaar je nader...?
Beginfase was voor Barca verder heeft Valencia veel meer kansen gehad om het vroegtijdig te kunnen beslissen.

17 april 2016 om 22:30

Valencia meer kansen? Ben je helemaal gek geworden? Welje wedstrijd heb jij gekeken?

17 april 2016 om 22:32

4x een overtal niet uitspelen vind ik nogal kansen, dat er geen schot op doel volgt betekent toch niet dat het geen kans is?

17 april 2016 om 22:32

Als het na 15 min 3,4-0 staat kan niemand klagen . Als Valencia al vanaf min 1 tijd rekt en daar geen kaart voor krijgt verdien je geen overwinning.

17 april 2016 om 22:32

St

Beetje gefrustreerd?
Ik heb het over de 100% kansen, en daar had Valencia er meerdere van in tegenstelling tot Barca.
Kon zomaar 1-3, 1-4 worden..

17 april 2016 om 22:32

Wow doe je Real bril af. 7 schoten op doel voor Barca tegenover 2 van Valencia. Ik vind het verlies trouwens wel mooi. Lekker spannend weer!!

17 april 2016 om 22:33

Het spel was voor barca maar voor rust en na rust waren de 1 op 1 situaties aan Valencia kant echt wel groter. Dus ik begrijp het wel als iemand zegt dat Valencia meer kansen heeft gehad.

On:
Sooo wat een leuke wedstrijd. Wat een pech heeft Barcelona. Ik was er helemaal klaar mee na de aansluiting treffer. Dacht ja hoor hier gaan we weer. Niks te nadelen van Valencia maar barca miste gwn scherpte en vertrouwen. Een schot als dat van piqué gaat er normaal gesproken 100% in.

17 april 2016 om 22:34

Dan mag jij de wedstrijd gaan kijken wat statistieken vertellen natuurlijk niet hoe een wedstrijd er uit zag.

17 april 2016 om 22:36

Urby

Real bril af? Is dat nou beste wat je kunt zeggen...
Verder zeggen schoten op doel niks je kan zoveel schieten als je wilt, Barca kwam heel vaak tot de 16 en daar hield het meestal op.
Valencia kreeg een paar 100% kansen, als je dat niet hebt gezien dan heb jij denk ik een bril op..

17 april 2016 om 22:37

Ja klopt was wel onverdiend. Wie had dit 4 weken geleden gedacht? Maar ergste vind ik toch wel Neymar en Suarez. Wanneer het goed gaat zie je ze lachen, maar wanneer het minder gaat zie je ze meteen uitschelden enzo.

17 april 2016 om 22:45

Onverdiend? Als Valencia wat scherper was geweest in de uitbraken was het 1-3, 1-4 geworden. Ik heb nooit het idee gehad dat Barcelona zou winnen of een punt zou pakken. Verder heeft alleen Pique nog een enorme kans op de 2-2 laten liggen.

17 april 2016 om 22:49

Onverdiend? Laat me niet lachen, verdiend verloren als je zo slecht speelt.

17 april 2016 om 22:51

Ik kan van 50 meter schieten op doel maar dan maakt dat nog geen grote kans dus zet snel je catalaanse bril af. Valencia had net zoveel Grote kansen dan Barca.

17 april 2016 om 22:54

Precies dit bedoel ik!
Schoten zeggen helemaal niets.
Op basis van de grootste kansen en inzet heeft Valencia verdient gewonnen, Barca deed het leuk tot aan de 16 en daar hield het op en dan verdien je het niet om te winnen.

17 april 2016 om 22:56

Vond Barca bij vlagen magistraals zelfs. Vooral de 1e 20 min. Als neymar gewoon normaal die bal op doel schiet kom je eens een keer voor. Maar hij kan niet zakelijk spelen. Haalde echt een bedroevend niveau vandaag. Verder moet pique die bal op het laatste gecontroleerd binnen schieten. Wat mij het meest opviel vandaag. Barca heeft geen eens een bank. Niemand die er zit is goed genoeg. 11 man die niveau heeft de rest behalve de keeper kan er niks van. Dat is toch droevig voor 1 vd beste clubs ter wereld.

17 april 2016 om 23:00

Verlies is niet onverdiend.

Als je zoals Valancia speelt en je benut je counters voor 50 dan ben je er gewoon. Barcelona heeft een andere speelstijl en faalde gewoon in het afmaken een paar keer.

Wat onverdiend is is de winst tegen Atletico en tegen Villareal ... hielp de scheidsrechter barcelona toen niet stonden ze nu derde. Desondanks heeft Villareal alsnog een punt meegenomen.

17 april 2016 om 23:40

kijk de herhalingen maar eens even na of de hele wedstrijd kan natuurlijk ook

18 april 2016 om 00:37

Waar heb jij het over? Diego Alves heeft 5 zekere doelpunten voorkomen, en kans van Suarez in de 1e helft ook 100% kans zonder schot waarom kijken jullie daar dan niet naar?

18 april 2016 om 01:20

urbyafc klopt met schoten maar valencia heeft veel 1 op 1 slecht uitgespeeld die meeste amateurs zelfs uitspelen

18 april 2016 om 01:30

Ben ik niet mee eens vond een gelijk spel meer terecht over de gehele wedstrijd, van beide kanten kansen waarop soldado een 400%kans miste.
Vind het wel erg zwak van dit Barca dat ze piqué nodig hebben om een goal te forceren, keeper van Valencia (Alves) speelde een prima wedstrijd.

18 april 2016 om 07:03

Barcelona zit in een vrije val en gaat geen kampioen meer worden

18 april 2016 om 10:00

Ga toch weg in de eerste 10 minuten had het al 4-0 moeten staan. Dat ze het dan niet afmaken hebben ze natuurlijk aan hun zelf te danken, maar dit was zeker onterecht.

19 april 2016 om 10:58

Dan heb jij die 100% kansen van Paco en Rodrigo niet gezien.

17 april 2016 om 22:26

Denk niet dat het aan Cruijf ligt. Verder was mwa.. zo een typische chelsea - barca wedstrijd als je snapt wat ik bedoel . Kon overigens wel makkelijk 1-3, 1-4 worden met counters.

Weet nog dat iemand heel fel reageerde toen ik rond kerst zei dat Barca dit nog kan verspelen... weet alleen niet meer we het was.

17 april 2016 om 22:36

Dat kan elke willekeurige Barca fan zijn, allemaal opgefokte standjes..

18 april 2016 om 00:14

Toen onder di matteo tegen barca.

18 april 2016 om 08:38

Hahahaha

17 april 2016 om 22:26

Ze creëren minder en maken niks af, dus ja.

17 april 2016 om 22:27

Ja verdiend wel, open wedstrijd beide veel kansen. Valencia verzuimde veelvuldig overtallen uit te spelen en daardoor kreeg barca nog enorme mogelijkheden, waaronder pique, welke ze missen. Tot de 0 1 leek er weinig aan de hand voor barca, miste veel kansen. Maar daarna leken ze helemaal de kluts kwijt

17 april 2016 om 22:27

Verlies was dik verdiend, Barca bakte er weinig van en Valancia kreeg de tweede helft kans na kans om verder uit te lopen. Barca is compleet uit vorm.

17 april 2016 om 22:29

Barca genoeg kansen gehad niet afgemaakt helaas, Valencia wist in de 1e helft niet eens wat het deed in Camp Nou maar toch maakten ze er 2, 2 schoten 2 goals

17 april 2016 om 22:30

Niet alleen Barcelona, ook Ajax. Zou het dan toch zo'n mentale impact hebben?

17 april 2016 om 22:33

Valencia verdiend gewonnen. Heer en meester. Normaal gesproken creëert Barcelona onwijs veel kansen maar vandaag niet. Jammer dat Valencia de kansjes die ze kregen niet hebben benut. Pique ook een hele grote kans gekregen en verknald. 4 la liga wedstrijden niet gewonnen achter elkaar. 3 wedstrijden achter elkaar verloren in la liga.

Barcelona houdt het wel spannend.

18 april 2016 om 04:22

Heer en meester
Overdrijven is ook een kunst. Valencia heeft het niet gestolen, maar om te zeggen dat ze de betere ploeg waren, is overdreven ... laat staan heer en meester.

17 april 2016 om 22:46

Zou echt fantastisch zij als een real speler/bestuurslid (het liefst arbeloa) nu een tweet doen met allemaal lachemoticons.

17 april 2016 om 23:01

ze verlagen zich niet zo diep. geloof me..

17 april 2016 om 23:08

Ach joh barca mist de laatste tijd de echte wil om te winnen. Vind messi en neymar echt slecht de laatste tijd.

Pas op t eindebgaan ze aanzetten. Rot toch op man. Doe dat gewoon meteen. Barca staat erom bekend om meteen vast te zetten. Laatste tijd zie ik ze gewoon achteruit lopen. dan zie je meteen de kwetsbaarheid van hun verdediging.

17 april 2016 om 23:22

Messi speelde vandaag gewoon heel goed .

Een aantal zaken die ik graag wil delen:
- Waarom durft niemand te schieten?
- Weet Suarez wat buitenspel is?
- Roberto wat doe je?
- Iniesa voetbalde als een 80 jarige.
- Neymar pingelt in het 5 meter gebied, waarom?
- Enrique waarom wissel je niet?

Complimenten naar Diego Alves en Mascherano. Twee beste van het veld.

17 april 2016 om 22:26

Wie wilde je erin brengen? Munir?

Turan was blijkbaar geschorst dus echt veel keus is er niet...

17 april 2016 om 22:31

Ja munir, vidal en alves. Op zn minst die laatste twee. Dan heb je nog twee rechtsbuitens en dus 5 aanvallers. Maarja enrique wisselt liever nooit of pas in de laatste 1 minuten.

18 april 2016 om 10:45

Het is net of je voor het eerst een wedstrijd van Barca hebt gezien
met de dingen die je aanhaalt

Het niet schieten/niet schieten buiten de 16,suarez buitenspel,neymar pingelen,wisselen Enrique gebeuren al maanden.
Ik haal die dingen al een aantal maanden aan hier op VZ als ergernis (vooral het niet schieten buiten 16 en het pingelen van Neymar),maar toen werd er gewonnen en moest ik niet muggenziften volgens mensen hier.

Suarez staat altijd op het randje en is het er nooit mee eens als hij buitenspel wordt gevlagd,zit gewoon in zijn spel.

Ik had Rakitic gewisseld, Alves of Vidal ingebracht en Roberto naar het middenveld gezet.

Roberto doet precies hetzelfde als Alves en Alba,flanken vrij laten om met 2-3 man 1 man in het centrum te gaan verdedigen,zal wel onderdeel zijn vd tactiek ,gebeurde namelijk ook al toen er gewonnen werd maar toen schoot of passte die vrijstaande speler en werd er gemist,nu zit je even in de hoek waar de klappen vallen en gaan die ballen er wel in.

Hopelijk is Rafinha woensdag weer hersteld en kan hij op de bank plaats nemen samen met Arda dan kan er tenminste gewisseld worden (mocht het nodig zijn)op het middenveld want gisteren zat de bank vol met verdedigers (alves,bartra,adriano en uit armoede zelfs Douglas)

17 april 2016 om 22:27

Haha bij ik voel je bij "Roberto wat doe je" wat was hij slecht zeg

17 april 2016 om 22:28

Zonder Turan heb je inderdaad geen wisselspeler meer om in te brengen. Zeiden ze op Ziggo al bij het begin van de wedstrijd. het is MSN of het is niets.

17 april 2016 om 22:31

Arda is ook niks

17 april 2016 om 22:33

Klopt, hij schijnt eigenlijk koekenbakker te zijn geweest voor de selecties van Galatasaray, Atlético Madrid en Turkije, maar ze willen graag lekkere koekjes hebben bij Barcelona, vandaar dat ze hem hebben gekocht.
edit: @aareal

17 april 2016 om 22:38

Je ziet dat voetballen bij Barca niet hetzelfde is als bij Atletico. Arda paste bij Atletico, Simeone. Turkse straatvechter met temperament. Laat er geen misverstand over zijn. Hij is een Turkse sterspeler. Neemt het Turks elftal op sleeptouw keer op keer, maar bij dit Barca spelen is niet makkelijk voor hem.

17 april 2016 om 22:41

Kan je leuk doen maar Arda is gewoon te nep voor Barcelona. Handelingssnelheid van een vrachtschip. Bij Barcelona
Moet je sneller handelen en ook kunnen sprinten of versnellen. Deze Arda heb ik amper mensen voorbij zien komen en draalt te vaak. Heeft ook onnodig veel balverlies. De Europese subtop is zijn plafond.

Gala, Atletico zijn subtop. Turkije is op wereldniveau middenmoot. Bij al die teams was hij de absolute vedette waardoor hij vlamde omdat alles om hem draaide.

17 april 2016 om 22:44

De Europese subtop Atletico knikkert Barca wel uit de cl en staat op gelijke hoogte in de competitie.

17 april 2016 om 22:46

Atletico subtop noemen, spoor je wel? Atletico hoort ook bij de top! Atletico is een zeer gevreesde tegenstander, zijn de beste in verdedigen, kunnen op de counter spelen en mooi aanvallend!!

17 april 2016 om 22:47

Dat verklaard wel een hoop idd zullen wel smerige koekjes zijn geweest.

17 april 2016 om 22:50

Allemaal leuk dat gelul over het verleden maar daar schiet je in het heden geen flikker mee op.
Zoals beneden staat aangegeven voor Barca is hij gewoon niks mist teveel om een echte Barca speler te zijn

17 april 2016 om 22:50

@hadji7

Dat Arda niet bij Barca zou kunnen passen, kan ik in zekere zin ook in meekomen. Ik vind Arda helaas ook erg tegenvallen tot nog toe. Maar hij toont steeds meer initiatief/durf en lijkt zich steeds beter in te spelen. Misschien red hij het niet, dat kan.
Maar het grappige is, naarmate hij vordering toont, des te meer wordt hij hier omlaag gepraat. Nu ook weer aareal, "arda is ook niks'' en hieronder geeft hij aan dat de bank waardeloos is. Dat hij een ander type voetbal speelt en wellicht nog niet genoeg heeft laten zien, betekent niet dat hij niet kan voetballen.

Hij speelt in een compleet nieuw systeem / filosofie, zonder een half jaar gespeeld te hebben, nieuw team etc. etc. Ik wil alleen dat hij tijd krijgt om het te proberen. Daarbuiten, MSN is de laatste tijd ook spoorloos, dus als hij eens op zijn positie kan spelen, kan hij zich wellicht ook bewijzen.
En als je dan kijkt naar hoe bijvoorbeeld Rakitic vandaag speelde, was ook drie keer niks. Dat is wel zijn concurrent.
Lang verhaal kort: momenteel is iedereen immens hard voor Arda, realiteitsbesef is verloren.

17 april 2016 om 22:54

@efsane61.
Jij vind de bank van Barca dus wel geweldig??
Beter als de overige top van europa? Bayern? Real? Ik niet maar oke

17 april 2016 om 23:01

Ik ook niet.

17 april 2016 om 22:31

Barca heeft de meest waardeloze bank uit de geschiedenis van het voetbal.
Kan toch niet dat Barca zo'n bank heeft met allemaal middelmatigr spelers.
Bayern Real kunnen wisselen om een wedstrijd te doen kantelen als dat nodig is.

17 april 2016 om 22:34

Tot nu toe is in iedere wedstrijd dat Enrique wisselde (meestal Arda voor Rakitic als een van de wissels) gezegd dat hij niet had moeten wisselen. En nu krijg je weer het tegenovergestelde geluid. Is dit de waan van de dag die heerst?

17 april 2016 om 22:35

Goede analyse, Barcelona vervalt weer in te lang rondspelen van balletje breed. Niemand durft een risicovolle bal te geven of de bal voor te geven.

17 april 2016 om 22:36

Messi blijft vrij trappen nemen, waarom?

17 april 2016 om 22:49

Omdat hij er regelmatig eentje binnentrapt

17 april 2016 om 22:55

Omdat zijn statistieken heel goed zijn? Ronaldo neemt ook nog steeds de vrije trappen bij real, ook een vraag voor mij

17 april 2016 om 23:03

Ja als hij er zo veel neemt...

18 april 2016 om 00:13

Als ik me niet vergis heeft Messi vaker een vrije trap gescoord dit seizoen dan dat MSN bij elkaar penalties hebben gescoord

18 april 2016 om 04:25

De vrije trappen van Messi gaan er anders vaak in. Enkel op het laatste tegen Atletico had hij het van op die plek misschien aan Neymar moeten laten. Er zijn ploegen genoeg waarvan de vaste vrije trap nemer veel minder de netten doet trillen. Beetje rare reactie Ricardo8

18 april 2016 om 10:03

Omdat hij al 7-8 vrije trappen erin geschoten heb. Kan je van cr7 niet zeggen.

18 april 2016 om 10:11

Nog een puntje van kritiek is dat de verdediging zo ontzettend kwetsbaar is. Eigenlijk het hele seizoen al. Ze krijgen bijna elke wedstrijd een doelpunt tegen...

Het gaat nog spannend worden...ik hoop dat Atletico kampioen gaat worden. Wat is het programma nog van de drie clubs?

17 april 2016 om 22:26

Atletico het simpelste real het lastigste

17 april 2016 om 22:29

Simpelste?
Volgens mij moet Atletico aankomende week in en tegen Bilbao weet bijna zeker dat ze die niet makkelijk zullen winnen.

17 april 2016 om 22:34

atletico heeft moeilijke uitwedstrijden.

Real heeft de moeilijkste tegenstnders thuis.

Barca heeft de makkelijkste route.

17 april 2016 om 23:15

Vind jij dat? Geef mij liever Villareal en Valencia thuis dan Athletic en Levante uit hoor. Thuis horen de topclubs in Spanje alles te winnen. Het zijn de uit duels die het moeilijkst lijken in de PD. Celta doet het daarnaast bijvoorbeeld een stuk beter dan Valencia momenteel en ook Malaga is een moeilijke tegenstander. niet blindstaren op de namen alleen...

Ik vind het schema van Atletico het moeilijkst van de 3 en Barca het makkelijkst met Depor en Espanyol waarschijnlijke de moeilijkste wedstrijden. Ik gok echter dat Atletico wel kampioen wordt

17 april 2016 om 22:30

Barcelona: Deportivo (u), Gijon, Betis (u), Espanyol, Granada (u).
Ateltico: Athletic Club (u), Malaga, Rayo, Levante (u), Celta
Real: Villarreal, Rayo (u), Sociedad (u), Valencia, Deprtivo (U)

17 april 2016 om 22:31

Aub niet Atletico. Smerige anti voetbalploeg met een gek langs de zijlijn. Dan zie ik zelfs liever Real kampioen worden. Ik hoop uiteraard gewoon nog steeds op Barca, ze staan er ook het beste voor en ze hebben een relatief eenvoudig programma.

17 april 2016 om 22:32

Barcelona moet nu alleen tegen ploegen uit het rechterrijtje. Betekent niet dat het per se een makkelijk programma is. Barca speelt tegen Deportivo, Gijon, Betis, Espanyol en Granada

17 april 2016 om 23:17

Vooral Deportivo uit lijkt me niet al te makkelijk. Wil dan net lukken dat dat komende week al is... dat maakt de wedstrijd des te moeilijker. Als er nou een makkelijke thuiswedstrijd tussen zat die Barca vlotjes kon winnen en er daardoor mentaal op vooruit ging was het een heel ander verhaal.

ongeloofelijk, als je zoveel kansen mist verdien je het ook niet te winnen. Maar goed, still number 1 dus nog altijd alles in eigen handen. En het programma van Barca is best wel makkelijk op papier.

17 april 2016 om 22:31

Het is niet eens verliezen meer, maar bij zelfs 1 gelijkspel en dan is het al klaar als de Madrid teams alles winnen. Tevens spelen ze nog uit tegen Deportivo en daar heeft Barca het altijd lastig tegen.

17 april 2016 om 23:16

Maar allebei hebben ze een moeilijker programma dan Barca dus ik zie ze beide nog punten verspelen en Barca eigenlijk na vandaag helemaal niet meer.

17 april 2016 om 23:54

@s-madrid:
de laatste 5x dat barca bij Depor speelde waren de uitslagen als volgt:
0-4
4-5
0-4
1-3
1-1

Dus ik weet niet waar jij dat op basseert?

18 april 2016 om 16:12

wanneer 1-1? Vorig jaar was het iets van 2-5 dacht ik

Ajax en Barca gaan me hart komende weken niet goed doen. Wat een ontknoping wordt dit. Heel dramatisch als je zo een voorsprong weggeeft. Barca zit in de hoek waar de klappen vallen. We zullen zien wie er kampioen wordt. Ze kunnen het echt alle 3 worden.

Barca dat een geoliede machine was is nu hopeloos uit vorm. Hoe is het mogelijk?

17 april 2016 om 23:40

Elke club kent een slechte periode
Alleen heeft Barça altijd het ongeluk dat het tijdens de belangrijkste periode is.

17 april 2016 om 23:54

Dat is helemaal niet waar. Onder Martino hadden ze ook een mindere periode maar die viel bijvoorbeeld veel eerder in het seizoen. Vorig seizoen waren ze rond deze periode net uitstekend in vorm terwijl Real Madrid helemaal wegzakte na een fantastische periode. Onzin wat je zegt dus. Dit seizoen hebben ze inderdaad wel pech dat ze na een bijna perfect seizoen opeens zo'n grote dip meemaken op het moment dat de prijzen worden verdeelt. Al is het natuurlijk nog niet te laat voor Barca om zich te herpakken

18 april 2016 om 10:06

Real zakte al een stuk eerder weg. Vanaf het verlies tegen atletico, dat heeft ze uiteindelijk alle prijzen gekost. Ik denk dat barca het nog net gaat redden, aangezien ze alsnog vrij laat uit vorm raken.

18 april 2016 om 16:17

Het begon zelfs wat eerder, vanaf 4 januari 2015 toen Bale niet Benzema aanspeelde en voor eigen succes ging en faalde waarna niet veel later Otamendi uit een corner de 2-1 erin kopte.

Hahah als ze kampioenschap ook weggeven mogen ze msn gratis weg doen .

Alweer een niet al te best wedstrijd van barcelona. Valencia ook niet bijzonder maar wel effectief en goed verdedigd. Ze hadden zelfs nog meer kansen om uit te lopen in de 2de helft. Vraag me af waar dit eindigt met barca...

Ik dacht als voetbalfan op zondag avond nog even een leuk potje voetbal te kijken. Enkel de 2e helft gezien maar wat was dat slecht zeg. Bij het amateurvoetbal waar ik vandaag op het veld stond werden vergelijkbare pases (en betere) gegeven als Neymar en Iniesta vandaag. Wat een drama...

Hoeveel kansen moet je hebben om een goal te scoren? Belachelijk, 11 punten voorsprong verspeeld in 3 weken. Die overbetaalde vedettes mogen zich schamen. Man man man.

Verlies je van Valencia, verlies je de titel. 1 week geleden, de beslissende wedstrijd voor de titel.

Enrique heeft de ballen niet om Neymar eruit te halen.

17 april 2016 om 22:28

Wat een onzin. Voor wie? Munir?

17 april 2016 om 22:35

Iniesta heeft op links tijdens de wedstrijd meer laten zien, heb je zelf gezien?

Neymar eruit halen was 1. Het 2de was Alex Vidal voor Rakitic waar Roberto dan doorschuif.

Adriano voor Neymar dus waar Iniesta net zoals onder Tito doorschuif, simpel en sta je verdedigend ook sterker met Alba & Adriano maar ook aanvallend weer een stuk sterker.

18 april 2016 om 00:01

Haha ik kan me herinneren dat Real vorig seizoen 3 speelrondes voor het einde nog eerste stond en toen thuis tegen Valencia gelijkspeelde en de titel naar Barca ging...

In deze situatie heeft Barcelona het echter nog steeds in eigen hand

Het lijkt alsof spelers bij barca bang zijn om een afstandsschot te nemen. Ook was neymar echt dramatisch, hij heeft werkelijk niks goed gedaan. 15 dagen geleden nog 9 punten voor op atletico

18 april 2016 om 00:04

1 wedstrijd verder terug nog 11. 1 op 12 in de competitie en uitgeschakeld in de cl in de afgelopen weken... behoorlijke dip waar ze nu in zitten

Barca had hier verdient moeten winnen. 22vs7 doelpogingen.
Scheidsrechter word elke week meer en meer anti barca. Spaanse drama scheidsrechters.

17 april 2016 om 22:28

Ja geef vooral de scheids de schuld. Dit heeft Barca helemaal aan zichzelf te danken, bovendien kun je de scheids niet altijd meehebben zoals alle voorgaande jaren.

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar dit doet me heel erg denken aan Real Madrid vorig seizoen, alles winnen en kapotspelen en dan op het eind prijzen verliezen binnen 2 weken tijd.

Nou heeft Barcelona het zelf nog in de hand aangezien ze een beter onderling resultaat hebben tegen Atl. maar ze moeten nu echt alles winnen!

17 april 2016 om 22:30

is het ook precies, maar Barca heeft nog voordeel de andere madrileense teams spelen nog CL.

17 april 2016 om 22:44

Precies dit...die reeks van 22 winst op rij van Real had juist als lesje moeten zijn voor Barcelona om niemand te onderschatten, want de concurrenten zitten telkens in je nek te hijgen, maar zelfs na 39 wedstrijden zonder verlies lijkt het wel als of het ze niks meer boeit. Ze hebben verdomme het onmogelijke voor elkaar gekregen, want uit overige 8 wedstrijden hoefden ze maar 4 te verliezen om titel kwijt te raken en daarvan hebben ze al 3 op rij verloren!!!! Freaking ongelofelijk hoe ze dit voor elkaar krijgen.

17 april 2016 om 22:59

Ze hebben ook een beter onderling resultaat tegen Real toch? Ieder een keer gewonnen maar Barca heeft beter doelsaldo.

18 april 2016 om 00:02

En dan ook nog eens het gelijkspelen tegen Valencia dat de doorslag gaf... al is dat hier niet helemaal het geval. net niet ^^

Barca was terug stukken beter,maar kunnen amper iets afmaken en gaan dan toch de boot in.titelstrijd is echt ongelooflijk spannend!

Volgende week Coruña uit. Is ook niet een makkelijke wedstrijd. Nog een keer verliezen en het is klaar.

Het gaat zeker nog spannend worden. Ik zie Messi alleen het team niet echt dragen, lijkt ook geen zin meer te hebben. Daar waar Ronaldo vaak gedreven is en altijd er voor gaat. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat eindigen!

De strijd om de titel toch weer helemaal open, waar een maand geleden toch wel verwacht werd dat Barca heel simpel de titel zou pakken..

Iedereen kijkt naar Messi, die speelt slecht... Maar hij is niet de enige, Neymar hopeloos uit vorm, het middenveld met Iniesta, Rakitic en ook Busquets veel te onnauwkeurig en alles gaat in een te laag tempo.

Het mooie is, het is weer spannend!

Jammer van Neymar, wees een grote speler en ga niet na de wedstrijd nog door met je eigen strijd..

17 april 2016 om 22:31

Messi was één van de weinige die juist niet slecht speelde, maar goed, wanneer Messi geen hattrick scoort heeft hij vaak matig of slecht gespeeld volgens sommigen.

17 april 2016 om 22:35

Messi niet alleen gebaseerd op deze wedstrijd maar ook de afgelopen wedstrijden.
Vandaag speelds hij opzich prima, mooie steekpasses vooral op Alba die er bar weinig mee deed. Toch heb ik hem in de eerst helft een schot van dichtbij op Alves zien schieten, een Messi in vorm had die bal er technisch om heen geschoten. Ook de vrije trappen waren wel tekenend voor zijn vorm helaas.

17 april 2016 om 22:40

Messi speelde 1e helft slecht 2e helft goed. Suarez matig en Neymar was de hele wedstrijd slecht. Msn zwaar uit vorm.

17 april 2016 om 22:42

Ja de afgelopen wedstrijden was hij zeker slecht voor zijn doen, maar als je zegt "messi speelt slecht" in een topic die over deze wedstrijd gaat, dan lijkt het me vrij logisch dat ik denk dat je het over deze wedstrijd hebt. En ja, die kans die Alves pakte had beter gekund, en z'n vrije trappen zijn drama de laatste tijd, maar voetballend had hij een goede wedstrijd vandaag, creëerde veel kansen en maakt ook een doelpunt die hij zelf opzette. Als een speler wilt noemen die slecht was dan zou ik eerder bijvoorbeeld Neymar noemen, wat een drama is die gozer zeg.

17 april 2016 om 22:53

Ja beter verkopen ze hem. Mag Perez Neymar halen.

17 april 2016 om 23:12

1e helft speelde Messi zeker niet slecht, creëerde ook toen de meeste kansen, waarvan één schitterende steekpass vanaf eigen helft ongeveer op Neymar, die gewoon moest scoren maar heel slecht de bal probeerde te wippen over de keeper, ook nog een schitterende actie waar hij zn verdediger 2 x weg speelde een mooie steekpass gaf op Alba waar een 100% kans uit kwam die Suarez net mistte.

Wat speelde Rakitic & Iniesta slecht. Misschien vervangen voor Pogba & Veratti?

17 april 2016 om 23:22

tuurlijk! gelijk vervangen, nadat ze eerst barca hebben laten gloreren, en nu een maand slecht spelen.

17 april 2016 om 23:48

Sorry maar met een steeds oudere iniesta ga je het echt niet redden. Dus een pogba, verratti zou geen slecht idee zijn.

Schandalige wedstrijd weer. Paniek alom. Er moeten echt vier spelers bij. Een rechtsachter, een centrale verdediger, een middenvelder en een speler achter de huidige drie aanvallers.

Oh ja, die scheidsrechter. Drie minuten blessuretijd? Hoe kan dat. Hadden er minimaal vijf moeten zijn. Verder werd er nog veertig a vijftig seconden in de blessuretijd gerekt. Toch wordt er direct na drie minuten afgefloten. Heb ik nu al vier wedstrijden achter elkaar gezien bij Barcelona.

Hoe-kan-dit?????

17 april 2016 om 23:03

4? veel meer joh heb je de bank gezien

Douglas Pereira
Dani Alves
Bartra
Munir
Adriano Correia
Aleix Vidal

Leg deze namen naast die van Bayern of Real en dan kan je zelf invullen hoeveel spelers je denkt nodig te hebben ik zeg 10

18 april 2016 om 00:07

in de blessuretijd zelf wordt er helemaal niet nóg eens rekening gehouden met tijdrekken hoor? Enkel als er een heel zware blessure of iets dergelijks voorvalt reflecteert zich dat in het uitlopen van de extra tijd

Leuk. Wat een leuk weekend is dit toch. Echt, echt leuk dit. Na Ajax nu Barca. Pffff

Dit is niet normaal.. Waar we een maand geleden nog een straat lengte voor stonden op atletico en real.. Het kan nu alle kanten op.. We hebben het op dit moment heel zwaar, maar we mogen niet opgeven we moeten niet opgeven!! We zijn barca en we kunnen dit nog goed trekken!! Alle wedstrijden winnen die we nog moeten spelen!! Kom op barca!!! Ik geloof er nog steeds in!
Visca barca Visca Catalunya!!

Gefeliciteerd Valencia! Jullie hebben de kansen goed benut!

Crisis bij barca, er is iets aan de hand, ik denk zelf toen johan cruijf is overleden toen ging het gelijk mis de eerstvolgende wedstrijd.

18 april 2016 om 00:08

Hoezo zou het overlijden van Cruijf invloed hebben op de selectie van Barcelona joh?

Ongelofelijk, het was zo'n avond waarin werkelijk HE LE Maal niks lukte. De 0-1 was tekenend voor deze dramatische periode. Barca speelde totaal niet slecht maar de bal wilde er gewoon niet in. Messi beste man aan de kant van Barca, Neymar de slechtste

17 april 2016 om 22:46

Ik vond Mascherano ook nog vrij aardig spelen. Messi inderdaad ook. Verder was het vrij pover. Roberto, Rakitic, Suarez en Neymar allen heel matig. Iniesta met onbegrijpelijke passes. Alba die als een blinde over het veld loopt.

Volgende week naar Riazor. Lastige pot denk ik zo

17 april 2016 om 23:47

Macherano was beter dan Messi. Had een paar goede onderscheppingen waardoor het niet 1-3 of 1-4 werd.
Messi liep te veel uit positie. Stond de hele tijd als een cm te spelen, Pasen te geven waarvan een deel niet aankwam. Doordat hij uit positie liep stond niemand rechtsvoor, en aangezien het merendeel van de Pasen richting een opkomende alba gingen, hoefde Valencia eigelijk nog alleen maar op 1 flank te verdedigen.

Denk eerlijk gezegd niet dat Barca hier snel uitkomt. Kampioenschap gaat denk ik naar Madrid.

Ze moeten interland voetbal zo snel mogelijk afschaven , nu zie je wat interland voetbal kan doen , hele Barcelona is nu uit vorm geraakt door die interland voetbal , maar gelukkig heeft Messi weer gescoord komt langzaam weer op zijn oude vorm , voordat mensen die andere gozer van Madrid gaat ophemelen !

17 april 2016 om 22:29

Smoesjes, smoesjes en nog eens smoesjes hahaha

17 april 2016 om 22:37

En Atletico en Real zijn in vorm geraakt ofzo??

17 april 2016 om 22:44

Elke concurrent van barca presteert prima na interland voetbal maar omdat barca er niks van bakt moet het maar afgeschaft worden. Ben je serieus?

Interlands waren een maand geleden, je zou toch verwachten dat ze er van hersteld zouden zijn

17 april 2016 om 23:05

De 1e classico de 0-4 wad ook na een interland periode. Bah altijd die smoesjes

Heerlijke teamprestatie van Valencia!! We komen dicht bij nu nog maar 1 punt we gaan zien wie er kampioen word! Hala Madrid!!

3,2,1 kom maar op met je beste smoes voor het falen vandaag.

ik houd Pique zijn twitter in de gaten haha.

17 april 2016 om 22:46

Hiervoor zijn geen smoesjes nodig, iedereen zag dat gelijkspel op zijn plaats was, en helemaal als je keek naar eerste helft, maar daarnaast is het hele team dramatisch uit vorm. Er is geen chemie niks momenteel! En we hebben geen luxe bank om even te zeggen oh Benzema die speelt slecht? Dan brengen we lekker Jesé toch in. OH middenveld draait niet? Isco en James kunnen zo invallen etc etc. onze bank is triester dan die van top 10 van alle top competities en dat meen ik serieus. Haast geen een van hun zie je in de basis bij andere topclubs.

17 april 2016 om 22:56

Ja haha. Barca's bank is wel bedroevend. Maar ja betere spelers dan Iniesta, Busquets en Neymar ga je niet vinden.

17 april 2016 om 23:27

geloof mij had Ronaldo een barca shirt aan had hij 2 missch 3x gescoort niemand schiet van afstand echt raar.

ik geloof ook dat MSN alleen draait als Messi in vorm is hij laat Suarez en Neymar beter spelen.

17 april 2016 om 23:37

Als Ronaldo een Barca shirt droeg was de hele CL en landstitel niet meer leuk geweest denk ik al is dat wel een droom voor sommige, o.a. ik haha. Als we namelijk iemand missen bij Barcelona dan is het iemand die in kopduels weet te winnen en ook zijn positie goed kan bepalen.

Barcelona heeft het hele seizoen op MSN zitten leunen en nu ze zo droevig spelen zie hoe slecht het geheel is.
Dit is dus precies waar je spelers als Pique voorin nodig hebt om in de lucht duels te winnen en zo proberen te scoren.

Je ziet dat Barcelona bijna nooit een achterstand van 0-2 weet recht te zetten over 90 minuten, omdat 9/10 tegenstanders vervolgens verdedigend gaan spelen en alle tijd van de wereld nemen bij ingooi en vrije trappen, iets wat je ze haast niet kwalijk kunt nemen aangezien de heethoofden bij Barcelona verder uit hun spel worden gehaald zoals je vandaag weer eens zag.

18 april 2016 om 00:39

Jij onderschat Neymar en Suarez erg. Vorig jaar besliste niet Messi maar Suarez el clasico. Ook tegen City en Psg was Suarez cruciaal, waardoor Barca een ronde verder kwam, dat zonder hulp van Messi. Zie Atletico 2weken geleden. Messi was niet goed maar Neymar was de gevaarlijkste speler met veel mooie acties, schot op de lat had pech dat hij niet scoorde. Toch was het Suarez die uit het niets 2x scoorden

Messi staat Neymar in de weg. Toen Messi geblesseerd was speelde Neymar de sterren van de hemel (villarreal, Atletico, Real. Sinds 2016 is Neymar veel minder. Messi eist het spel te veel op, waardoor Neymar weinig vrijheid krijgt. Je ziet Neymar met veel minder vertrouwen spelen.

18 april 2016 om 00:49

ik onderschat Neymar en Suarez totaal niet ik weet wat ze individueel kunnen.

vergeet niet dat Messi met zijn aanwezigheid de CVM en 2 verdedigers bezig houd.

18 april 2016 om 01:11

Die wedstrijd tegen Real Madrid he waar Messi zich contstant in het centrum wou staan omdat hij per se alle ballen wil hebben (wat niet onlogisch is want hij is de beste speler) in balverlies stond niemand bij Marcelo, die steeds op kwam en tevens de beste speler was, was het voor Marcelo easy, want Messi verdedigt toch niet. Messi mag heus wel naar het centrum trekken maar niet continu. Dat is onhandig ook voor Neymar. Je zag Ronaldo wel meeverdedigen tegen Alves en Alba.

Ik wil hiermee zeggen als Messi steeds in het centrum duikt dat dat niet goed is. Hij ontneemt de vrijheid van Neymar en in balverlies bij een counter is het gevaarlijk want niemand staat op de rechtsbuiten positie. Ja Alves, maar die kan het niet alleen op de rechterflank.

18 april 2016 om 02:50

Messi moet nu helemaal niet op de centrum spelen, al helemaal niet tegen teams als Real of Atletico. Hij moet gewoon op rechts blijven waar hij beste met de bal omgaat. In begin van het seizoen gaf hij ongelofelijke assist ballen vanuit rechts. Als Neymar en Suarez iets sterker waren in de lucht hadden we echt veeeeeeel meer duels gewonnen. Het is gewoon dat die 2 soms open kansen missen waardoor het heel spel samengevat geen voldoende haalt.

Vandaag redelijk zelfde gevalletje, we speelden eerste helft aardig, maar kansen werden niet benut en alles werd door Alves gehouden..krijgt Valencia een vroege 2-0 om de oren dan is de geloof bij hun ook weg en wordt het misschien herhaling van de vorige 7-1 in Copa, maar het wou gewoon niet en hierdoor kwam Valencia steeds beter uit en die benutten hun 2-3 kansen wel goed =/.

18 april 2016 om 03:31

ik heb Messi nooit zien verdedigen niet tegen kleine clubs niet tegen grote.

soms wel een poging tot maar dat noem ik geen verdedigen maar "licht" druk zetten.

maar ik geef je zeker gelijk met je theory

Dik genoten vanavond, en dan met name het verdedigen van Valencia in de tweede helft. Abdennour wat een beest was dat zeg, hetzelfde geldt voor Mustafi die z'n intercepties keer op keer op tijd wist te timen.

Zou haast zeggen dat Valencia de beelden van Atleti afgelopen week heeft terug gezien, echt heerlijk verdedigd.

Wat is er toch aan de hand bij barca.

Waar was Enrique met tactische wijzigingen. Dingen die vanzelfsprekend zijn lopen gewoon niet. Hoe kinderlijk loopt die man weg in de rug van roberto bij de eerste goal. En rakitic mag wel nu gaan banken, man man man. Heb ik me geïrriteerd aan hem zeg.

De scheidsrechter vandaag was helemaal belachelijk. Bal achter de lijn en toch geen corner geven. Mateloos geïrriteerd hieraan. Geen 1x het gedrag van Valencia spelers bestraft, vanaf minuut 1 al aan tijdrekken en schoppen. Zo erg irriteer ik me niet eens aan atl. Dacht een kampioenschap hier in Barcelona mee te kunnen maken.

17 april 2016 om 22:30

Ojee je hebt 1 wedstrijd de scheids niet mee, komop man

Het is grappig hoe er nu over Barcelona wordt gepraat, mensen die zeggen dat het nu geen team is en spelers er geen zin meer in hebben en een einde van een tijd perk, terwijl nog een maand of 2 geleden werd gezegd dit is et beste Barcelona ooit omdat ze gewoon record op record verbraken.
Dit bewijst dat we altijd maar in het moment leven en snel dingen vergeten.

Leuk voor de competitie maar ik heb het gevoel dat barca nog aan het langste eind zal trekken.

17 april 2016 om 22:45

Inderdaad, zag wel paar mensen provoceren dat Neymar er niks meer van kan en verkocht moet worden terwijl die nog Barcelona droeg toen Messi geblesseerd was.

Iedereen praat elkaar na en wil 'nieuw' zijn, Barcelona was alleen in de afronding dramatisch ze hadden 27 schoten ofz, als Alves niet zo in vovrm was het misschien weer 5-0 en dan was Barcelona opeens 'terug'.

17 april 2016 om 22:49

Ondanks het slecht spel afgelopen 15 dagen blijf ik ze steunen, maar je zou net als ieder ander fan kapot frustreren aan het feit dat je zo binnen 3 weken gewoon 2 titels weggeeft. En dan nog wel aan de rivalen uit Madrid!! Dat is gewoon klote en soms nemen de emoties over waar we dan roepen banken met Messi of Neymar, maar in werkelijkheid hebben we die keuze niet eens, want de bank is dramatischer dan het spel van Neymar en Messi afgelopen weken!

17 april 2016 om 23:45

Helemaal gelijk. De waan van de dag is vrij sterk aanwezig op VZ. Ik denk ook nog dat Barca het gaat redden.

Wel geweldige ontknoping weer

Puur pech, Barca had zoveel kansen maar Barca heeft op dit moment ook 2 problemen: de voorhoede bent de kansen niet en de achterhoede kan de 0 niet houden.

Ik begin een beetje moe van Neymar te worden

17 april 2016 om 22:43

Ik weet ook niet wat er met Neymar aan de hand is in 2016. Speelde echt een dramatische pot. Enrique durft hem niet te wisselen denk ik. Misschien dat hij met zijn hoofd bij een andere club zit?

De verloren Clasico heeft ze gebroken! Hopelijk verliezen ze het kampioenschap en vliegen ze er in de halve finale uit. Zo spectaculair als iedereen doet vermoeden is het schijnbaar niet.

Edit: Oh ja, ze liggen er al uit

17 april 2016 om 22:38

Het was daarvoor al slecht hoor, 2-2 tegen Villareal, toen was het al een slappe hap, zo makkelijk een 2-0 voorsprong weggeven.

17 april 2016 om 22:46

Tegen Villarreal kun je gewoon gelijkspelen, hoor.

17 april 2016 om 23:10

Niet als je 2-0 voorstaat, en zo makkelijk de goals weg geeft, het gaat er niet om dat je kan gelijk spelen daar, dat is op zich geen schande, maar het spel was toen gewoon al slecht

17 april 2016 om 22:55

Waarom heb je zo'n hekel aan Barca eigenlijk? Als je een hekel hebt aan spelers die kaarten vragen, zeuren en schwalbes maken, zou je geen enkel Spaans team moeten supporten. Het kan natuurlijk dat je de voetbalstijl van Barca niks vindt (al vind ik het zelf mooi), maar dat lijkt me een vreemde reden om een team niet te mogen.

17 april 2016 om 23:06

Ik steun hem daarin

18 april 2016 om 09:08

Omdat jij geen sevilla fan bent maar een barca hater

18 april 2016 om 10:22

Je slaat de spijker op zn kop, ik support geen enkel Spaans team. Ze mogen wat mij betreft morgen die hele competitie opdoeken en ik zou er geen seconde van wakker liggen. Ik mag Barca niet in het bijzonder omdat het de koploper is in kaarten vragen, zeuren, schwalbes etc. Mijn dag is al verpest als ik bijvoorbeeld die Alves, Busquets of Alba weer zie.

18 april 2016 om 11:41

Wat doe je hier dan? En waarom zet je dan barcelona aan als je zo'n hekel aan ze heb. Echt een triest figuur ben je dan.

Alleen Messi en Mascherano speelde vandaag een Barcelona waardige wedstrijd.

Bravo: 3.Had allebei de doelpunten gewoon moeten hebben. Bij de eerste stapt hij geheel onnodig naar voren en bij die tweede staat die ook geheel verkeerd.

Sergi Roberto: 2. Heeft alles verkeerd gedaan.

Piqué: 5. Had natuurlijk moeten scoren, maar was vaak nuttig met z'n intercepties.

Mascherano: 7,5. Haalde gewoon zijn niveau en speelde een prima wedstrijd.

Alba: 3. Als hij de steekballen van Messi eens op waarde zou gaan schatten zou deze man gewoon 10 goals per seizoen maken en 20 assists hebben.

Busi: 5,5. Speelde niet superslecht, maar ik verwacht meer van hem.

Rakitic: 3,5. Deed ook werkelijk alles verkeerd. Liet zich aftroeven bij de 0-1 en had 2x moeten scoren.

Iniesta: 4,5. Dramatische wedstrijd. Waar hij normaal gesproken amper balverlies lijdt, grossierde hij vandaag in foute en onbegrijpelijk passes.

Messi: 7. Speelde een degelijke wedstrijd. Heeft ontzettend veel kansen gecreëerd. Had alleen wel vaker mogen scoren.

Suarez: 2. Ben ondertussen wel een beetje klaar met Suarez. Hij scoort veel goals, maar hij mist zo ontiegelijk veel kansen. Ook weet meneer niet wat buitenspel is volgensmij.

Neymar: 1. Voor de moeite. Waar deze man in 2016 mee bezig is dat is voor mij een raadsel.

Wie na woensdag nog eerste staat wordt denk ik kampioen.

Barca uit naar la Coruna
Atleti uit naar Bilbao
Real thuis tegen Villarreal

Ben zeeeer benieuwd!!

18 april 2016 om 10:12

Barca gelijkspel.
Atletico verlies
Real wint

eindstand Real op de 1e plek.

18 april 2016 om 11:15

Hehehe, dit is wat ik ook hoop.

Alleen ik denk dat Barcelona wint van Deportivo ondanks dat ze het daar altijd moeilijk hebben en ik verwacht wel dat Atleti punten gaat morsen in Bilbao.

Raar dat barca zo uit vorm is. Hopelijk pakken ze de vorm weer snel op.. Forza Barca

Barca begon zo goed, hadden wel met 2-0 of 3-0 voor moeten staan en dan geef je het door een eigengoal uit een counter weg. Daarna verslapte Barca en vlak voor rust krijgen ze nog een tik te verwerken en dan weet je wel dat het erg moeilijk wordt. Tweede helft was minder, nog wel de 500e goal voor Messi maar helaas kan hij dat nu niet met plezier vieren.

Er moet nu echt wat gebeuren, ze mogen de laatste vijf duels geen punten meer laten liggen. Woensdag uit bij Deportivo is al meteen weer zo'n wedstrijd waar het mis kan gaan (laatste twee duels 2-2). Daarna moeten ze tegen Gijon en Betis (moet wel lukken) dan nog tegen Espanyol (lastig) en op de slotdag uit bij Granada (moet wel lukken). Kijkend naar programma twee lastige wedstrijden en drie wedstrijden die te doen zijn, hopelijk verpesten ze dit niet!

17 april 2016 om 23:07

Ik weet niet of jij het spaanse voetbal volgt maar in Riazor heeft Barca vaak weinig problemen. Granada uit is juist lastig. Betis kan ook lastig zijn in een volgepakt stadion. De derby staat opzich

Nou nou nou. Gaan ze het dan toch weg geven.
Kan me nog eerste seizoens helft herinneren dat veel mensen zeiden dit is het beste Barca ooit enz. Nou ik vind van niet. Messi totaal uit vorm Neymar wil teveel en Suarez heeft ze paar keer gered maar die speel de laatste 2 wedstrijden ook iets minder en dan zie je dat Barca eigenlijk niet zo sterk is als iedereen dacht aan het begin van het seizoen. Benieuwd wie er kampioen word

17 april 2016 om 23:21

Weet niet of je naar Messi hebt gekeken, maar die was erg goed vandaag met zijn steekpassen, alleen niet super in de afronding.

Gebaseerd op eerste helft alleen hadden we zeker gelijkspel of winst verdiend, maar tweede helft tja, daar deden ze zoveeeeeeel fout dat gewoon pijn deed aan mijn ogen als fan. Wat waren dat voor pasjes van Iniesta? Wat had hij op in rust? Wat dacht Alba bij zijn ''voorzetjes''?? Hij kon kiezen voor Easy, Normal of Hardmode..en telkens zoekt hij lastigste mogelijke man..
Pique die redelijk goed speelde samen met Macherano zal vandaag echt niet goed slapen met die open kans..albeloa zal denk ik nu weer wat op Twitter lullen om hem verder uit de wedstrijden te houden lol.

Echt alles op alles was vandaag eerste helft niet eens slecht en verdienden we gewoon veel meer, maar tweede helft kreeg Valencia ook 2 kansen minstens die ze onbenut lieten en nu is de La Liga ook zo goed als weg helaas.

Het grootste probleem van dit Barcelona is wat Real ook overkwam na een reeks van 22 winst begonnen ze andere teams te onderschatten en was het een crashende vliegtuig.
Bayern maakte zelfde mee door zo vroeg hun landstitel binnen te halen waardoor ze in CL zwaar uit vorm raakten.

Ik heb de hele seizoen al lopen roepen tegen mensen hier dat de La Liga nog laaaaang niet binnen is en toch zaten 99% van de leden hier te roepen naaah dat geeft Barcelona nooit weg.
Barcelona heeft dit seizoen iedere andere club een gouden les geleerd om niet te vroeg te juichen en nog altijd 100% blijven te geven ondanks je voorsprong en tegenstander, want dit is deels te danken aan de spelers en ook de coach die tactisch niks aan Barcelona toevoegt op zijn rouleren na.

Het is gewoon zwaar klote als fan om met zo een goed gevoel 15 dagen geleden naar de aantal punten te kijken waar je 9 punten voor op de nummer 2 ligt en bijna halve finale CL bereikt en dan krijg je dit..
Nu wordt het gewoon hard steunen en hopen dat ze dit niet dom weggeven, want ik zie het gewoon gebeuren ook.

Helaas hebben we geen type Puyol of Xavi die leiding durft te nemen en dit team even wakker schudt, want dat missen we i.v.m. vorige seizoen echt =(.

Sinds de dood van Johan Cruijff lijkt het ironisch genoeg wel als of ze ook hun hele filosofie kwijt zijn geraakt wat Johan daar heeft gecreëerd (bedoel hier niks heftigs mee voor het geval iemand het verkeerd opvat).

Bij deze ook felicitaties aan Real en Atletico fans die voor de 3rde keer weekend winnaars worden, terwijl we oerlelijk punten morsen..

Prettig weekend nog =/

17 april 2016 om 22:49

Het tiki taka spel heeft veel prijzen opgeleverd maar nu zullen ze toch echt wel moeten denken aan een B spelsysteem om ook een achterstand tegen een bus goed te maken, maar daar hebben ze de spelers niet echt voor. De spelers die ze nu hebben zijn bijna allemaal relatief klein maar echte brekers buiten Pique hebben ze niet.

Ook zoals ik al vaak aanhaal is dat ze dringend moeten denken aan later dus als ze grote zaken doen komende transferperiode zullen ze moeten oudere spelers van 29 of ouder verkopen voor jongere en met een zicht op brekers.

Zo zou een David Luiz of Marquinhis al een verbetering zijn ten op zichte van Mascherano en Vermaelen. Ook Hummels lijkt me een goede aankoop.

Daarnaast is vanavond gebleken dat Sergi Roberto een goede rechtervleugel is maar niet voor de verdedigig. Dani Alves heeft zijn beste tijd al een tijdje geleden gehad en Vidal komt niet echt in de pikorde omdat hij net als Roberto volgens mij verdedigend tekort komt.

Dus de hele rechtsback probleem die ze wilden aanpakken is mislukt.

Barca zal zeker 4 of 5 topspelers moeten halen maar ook 7 of 8 oudere en mindere belangrijke spelers verkopen om toch aan voldoende geld te komen.

Als real fan in hart en nieren vind ik het ongelooflijk! Ik was realistisch kzei Barcelona kan verliezen het zijn ook mensen. Maar nu spelen ze wel met vuur en dat is raar heel raar als ze nu nog verliezen geven ze echt la liga naar atleti of madrid dat zou ziek zijn en echt beschamend voor hen.

Barca in een vrije val. Ik meen 2-3 weken geleden nog 9 punten voor op Atletico. Nu gelijk in punten en slechts 1 punt voor op Real. Het slechtste Real in tijden naar mijn mening.

De volgende wedstrijd is Depor uit. Erg pittig, ik gok op een gelijkspelletje. Atletico zie ik ook niet winnen in Bilbao. Real speelt thuis tegen Vilarreal. Die winnen wel.

Kan zomaar eens zo zijn dat Zidane Real volgende week naar de koppositie leidt.

Barca zit met een vormprobleem en dat op het belangrijkste moment van het seizoen. Zo zie je maar. De titelstrijd is weer volledig open, Barca staat gelijk met Atletico maar ondanks de onderlinge duels houden ze nog de koppositie. Nu moeten ze 15 op 15 behalen, gelukkig tegen mindere ploegen maar in deze vorm mag men dit eigenlijk niet zeggen. Die titel verdienen ze wel op basis van de eerste 30 wedstrijden maar daarna is er een probleem... Hopelijk wordt die voor Barca snel opgelost.

17 april 2016 om 22:42

Verder weet ik dat ploegen nu weten hoe ze een voorsprong moeten verdedigen, met een hele bus verdedigen in 2 linies van 6 en 4. Met 2 of 3 spelers die op de loer liggen om te counteren.

Het is geen mooi voetbal maar het lijkt de enige manier om zo Barca te kunnen kloppen.

Ook MSN is uit vorm. Er waren kansen om op 2-2 te komen met name Pique maar op de counter kon Valencia ook de 1-3 beslissen.

Pfff van 10 punten naar gelijk.ik kan het nog steeds niet geloven.echt om te janken.wat is er toch aan de hand.hoe kan een ploeg zo lang in een sleur zitten.er moet intern echt iets aan de hand zijn.van alleen maar vermoeidheid en vormdip kan er geen sprake meer zijn.van de verdediging tot de aanval niets loopt.het is toch niet te geloven dat je als barca zijnde met zo'n aanval bijna afhankelijk bent van pique om goals te maken.dat is dus hun plan B.jammer dat er geen puyol of xavi er is om het team aan te pakken.enrique moet met zijn mannen echt streng aanpakken anders kunnen ze beter stoppen met voetballen en nu al vroeg op vakantie gaan.

Wat ik nog steeds niet begrijp en waar ik zo gek van wordt is,waarom schiet er niemand van afstand.het is de hele tijd alleen maar breien en breien en wachten op een gaatje en dan 4 of 5 man passeren met een leuke actie en dan de keeper stiften om te scoren.daar wordt je niet echt vrolijk van.

Ik wilde best nog geloven dat deze wedstrijd het begin zou zijn van de wederopstanding van barca en dat de spelers alles zouden geven,maar na deze wedstrijd gezien te hebben geloof ik niet meer in sprookjes.komend woensdag uit bij depor zonder pique en met de vorm waarin het team momenteel inzit ben ik bang dat dat de definitieve nekslag wordt voor barca.ik geef atletico met hun programma de grootste kans.

17 april 2016 om 22:59

Dat is volgens mij hun probleem van de tactiek die Barca al jaren gewoon was. Ploegen spelen met 9 of 10 man in de verdediging wanneer ze op voorsprong komen. Barca hun speelstijl is sinds hun topjaren onder Pep trager en trager geworden waardoor de tegenstander genoeg tijd heeft om terug te keren en de verdedigig is dan parraat.

Volgens mij komt het trager spelen ook omdat een Iniesta en Messi en Alves ouder zijn. Dan worden spelers ook trager en dat is ook het probleem centraal in defensie. Er is buiten Pique geen enkele breker.

Barca zal Pogba moeten halen als ze een soort taktiek B willen uitoefenen maar voor hun huidige taktiek is Verratti beter.

Maar ze moeten eerst kijken naar de hele defensie. Enkel Jordi Alba is goed en nog niet oud.
Sergi Roberto maakte vanavond toch verdedigende fouten en Alves is oud dus de rechtsback is ook een probleem. Vidal komt niet in de basis.

Jammer maar het lijkt de Cruijf een mooie tacktiek heeft uitgebracht maar nu hij gestorven is lijkt die tacktiek het ook moeilijk te hebben... Ik vind dat Neymar meer vrijheid en baas mag worden maar hij moet een teamspeler worden als hij wat meer baas komt komt dit tot zijn hoede of ik zie hem toch nog vertrekken terwijl hij de toekomst in zoch heeft. Maar vandaag was hij niet goed.

17 april 2016 om 23:29

Ja het probleem van barca is dat,ze nog steeds geen echt plan B hebben.je zou denken dat na zoveel keren de dubbele bus tactiek te hebben ervaren dat ze daar op zouden anticiperen.het lijken allemaal wel blinden de mensen die bij barca het voor het zeggen hebben.

Ze moeten gewoon een lange spits,een soort breker halen zodat de hoge voorzetten van links en rechts ook echt iets kunnen opleveren.ze hebben ook een xavi type nodig voor meer controle op het middenveld.rakitic is een goede spelers,maar geen xavi.ze hebben een veratti of gundogan nodig.en als ze op power willen spelen kunnnen ze best pogba halen.

Verder heb je gelijk dat de verdediging behalve alba te oud aan het worden is.in mijn optiek moeten ze een echte rechtsback (dus geen gemaakte) een verdedigend lange linksback als concurrent voor de kleine te aanvallend ingesteld alba en een jonge sterke centrale verdediger naast pique/masscherano.

Pfff het wordt een drukke zomer voor barca.het is nu of nooit.

Het is gewoon jammer, dat je een veel te hoge standaard mag verwachten van Barcelon. Maar na een periode met niet al te goede resultaten, tegen goede tegenstanders mag je ook wel eens rustig en lelijk voetbal spelen. Met spelers zoals Barça heeft, kan je rustig op een kans wachten. Die zal je namelijk altijd krijgen. En dan achterin alles op orde houden. In ieder geval de spanning is terug. En daar had niemand op gerekend.

ZALIG!!! Soery voor mijn kortzinnige reactie. Maar als Real fan hoop ik dat je mijn reactie begrijpt!!! Wel proficiat aan Messi voor zijn 500sta doelpunt!

Telt het onderlinge resultaat ook wanneer 3 ploegen gelijk staan?

17 april 2016 om 22:59

Ja en dat is barcelona want die heeft 2x atletico verslagen en 4-0 gewonnen van real. Ze hebben wel daarna 1-2 verloren maar totaal is het dan 5-2

17 april 2016 om 23:00

Ja maar zo'n scenario zal waarschijnlijk niet gebeuren denk ik. Of Atletico en Barca moeten verliezen en Real een gelijkspel.
Maar dan blijft Barca ook aan kop.

17 april 2016 om 23:09

Indien alle 3 gelijk staan dan telt het doelsaldo in de liga

18 april 2016 om 00:26

Is dat echt zo? Dus dan zou Real plots kampioen zijn ondanks dat ze in het onderlinge resultaat met beide concurrenten het onderspit delven?

17 april 2016 om 23:42

Ja, uiteraard

Dat valencia maar slecht is in het uitspelen van kansen anders was het 4-1 of 5-1 geworden man man man. Wanneer gaan barca fans eens toegeven dat ze momenteel gewoon in een slechte fase zitten.. Ipv 1001 andere dingen de schuld geven.

17 april 2016 om 23:03

Barca is uit vorm en zit in een slechte fase dat geef ik toe.

Ze zullen komende zomer aan een B tactiek moeten denken met brekers en een snelle flankspeler erbij. Misschien iemand zoals Douglas van Bayern, die doet het beter dan Alves ook in verdedigend opzicht. Maar Barca moet denken aan 2 brekers want buiten Pique hebben ze niemand.

Pffff zo klote die nederlaag van Atleti bij Gijon. Maar ik hoop wel dat ze kampioen worden. Barca nog naar Riazor en naar Betis. Ook spelen ze nog de derby. Ben benieuwd. Heerlijk slot van de competitie met Atleti als winnaar zou mooi zijn.

17 april 2016 om 23:06

1 keer maar geen 2 keer hoor. Hoop wel dat Atletico de CL wint. Het liefst een finale tussen Atletico en City. Real mag niets winnen dan ben ik tevreden. Atletico verdiend nu de titel niet maar wel de C en waarom ? Jullie hebben de CL finale 2 jaar geleden verloren maar wel op de laatste speeldag in Camp Nou de titel gepakt. En als Barca fan en Real hater hoop in dat het nu andersom wordt. Dan ben je waarschijnlijk ook al tevreden hoop ik.

17 april 2016 om 23:10

Jullie? Ik ben Sevilla supporter maar hoop dat Atleti de titel pakt. Finale cl real atleti zie ik graag. Copa ofcourse naar sevilla.

17 april 2016 om 23:19

Dan hoop ik dat Real uiteindelijk beide prijzen kunn pakken. Heeft zidane dan toch een mooi debuut jaar

Hoop dat Atletico de CL en La Liga wint.

17 april 2016 om 23:11

Zo mag ik het horen. En sevilla de copa.

17 april 2016 om 23:37

En Sevilla traditie getrouw ook de Europa league!

18 april 2016 om 00:22

Nou nou, kan er niet eentje naar Real Madrid? Voor Zidane

Dit is echt wel bizar slecht. Barça kan dit valencia zelfs als ze niet in vorm zijn verslaan maar alles zat ook tegen. 6 grote kansen en dan 0-1 achter komen. De grote spelers bij barça spelen zorgelijk slecht rakitic was zo en zo dramatisch maar iniesta Busquets waren ook drama en dat zijn toch wel de ervaren jongens. De neymar in de 2de helft van dit seizoen lijkt helemaal niet op de neymar waar ik ooit van zei dat hij de beste gaat worden. Wat heb ik me ook vandaag geërgerd aan neymar. Hij voert vaak zinloos te lang z'n acties Door en lijd heel veel balverlies. En op het moment dan hij voor z'n kans kan gaan lijkt het net of hij z'n ballen kwijt is en gaat dan heel geforceerd de bal overspelen. Tuurlijk een vormdip kan elke club overkomen maar wat nu gebeurt bij barça is echt een schande en onodig

Pff dit is echt klote voor Barca en zeker voor de fans die lijdzaam toekijken. Die 500e van Messi verbleekt in mijn ogen met de teamprestaties en is niks om blij mee te moeten zijn. Zoveel punten verliezen is ongekend slecht voor zo'n topclub en de boeg moet snel om wil Barca haar seizoen nog redden. Als Real Madrid maar niks wint dit seizoen dan ben ik blij, maar de CL is al verloren en La Liga is ook nog lang geen zekerheid.

Wat is er met Alves gebeurt? Inderdaad opvallend dat Barca zo'n slechte periode doormaakt. Zonde dat ze behalve de CL miss ook wel de landstitel gaan verspelen. Ik gun het Atletico wel hoor om kampioen te worden.

Vanaf minuut 1 achterlijk lopen tijdrekken echt vreselijk hoe valencia heeft geacteerd een keeper ineens gebleseerd terwijl die aleen de bal pak heb me echt voor het eerst vreselijk zitten ergeren van valencia

Van hanegem had dit ook nog eens voorspeld in zijn, door velen voor gek verklaarde column na el classico.

18 april 2016 om 00:20

Waarom velen hem niet serieus namen is omdat hij meende dat Barcelona te afhankelijk is van MSN en daardoor het seizoen wel eens zou kunnen afsluiten zonder prijzen. Kansloze opmerking natuurlijk aangezien elke club afhankelijk is van hun volledige voorlinie...

18 april 2016 om 05:39

En wat zien we de afgelopen weken?

Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n niveau verschil gezien tussen de aanval en de verdediging.

De aanval bakt er niks van. Gisteren tikte valencia bij de 2 nul 5 min op barca's helft. De hele tijd driehoekjes.

Vroeger zou barca zoiets nooit toestaan...

18 april 2016 om 14:46

Dat is ook wel zo, maar dat betekend niet dat Barca meer afhankelijk is van MSN dan andere clubs van hun 3 aanvallers zijn. Barca heeft nu pech dat het bij hen gebeurd maar als BBC er alle 3 niks van bakken pakt Real ook nauwelijks punten hoor. Of als Costa, Muller en Lewa zo uit vorm zijn lijdt Bayern daar ook enorm onder. Dat is de normaalste zaak van de wereld dus. (dat je daar als ploeg dan onder lijdt, niet dat alle 3 je aanvallers tegelijkertijd zo uit vorm zijn)

Van Hanegem deed alsof dat enkel bij Barca het geval is dat ze afhankelijk zijn van hun voorhoede en dat hij de enige was die slim genoeg is om die zwakte te zien. Zoals ik al zei, kansloze opmerking dus

Atletico wint die titel hoop ik maar als Real hem pakt gun ik Zidane ook wel en dat zou wat zijn he .. paar geleden nog stonden ze met 12 punten achter maar eigenlijk verdient Barca kampioen te worden op basis van de eerste 6 maanden, wat waren ze geweldig zeg.

Komende woensdag kan de competitie beslissen. Real thuis tegen Villareal, Atletico uit tegen Bilbao en Barcelona uit tegen Deportivo.

Ik acht de kans best reëel dat Real als enige de wedstrijd met 3 punten beëindigd. Echter denk ik nog steeds dat Real het minste kans heeft op de titel. Ik persoonlijk denk dat Atletico de meest waarschijnlijke kampioen is. Tenzij Barca woensdag overtuigend weet te winnen en weer vertrouwen tankt. Zelfs als beide clubs woensdag punten laten liggen denk ik niet dat Real alle resterende wedstrijden wint. Ik zie ze dan gewoon gelijkspelen tegen Valencia of in Sociedad. Barcelona heeft natuurlijk het voordeel dat het de komende weken niet 2 loodzware wedstrijden in de cl staat te wachten

18 april 2016 om 01:22

Ik denk nog steeds Barcelona. Real dat moet nog tegen Villarreal, Athletic Bilbao en Valencia.
Atletico zie ik punten verspelen tegen Bilbao. Reken daarbij de CL erbij, vermoedheid zal zeker wel een rol spelen. Barcelona wint woensdag gewoon met 3-0 of 4/0. Beetje het scenario van 11/12 dat real 9p voorstaat op Barca en dat Real 2x punten verspeelt en dat iedereen dacht dat Barca wel in camp nou zou winnen van Real. Uiteindelijk won Real en kon het kampioenschap niet meer misgaan.

18 april 2016 om 09:58

Ehm.. real eindigde op op 9 punten voorsprong.. zelfs al had real verloren hadden ze nog 6 punten voorsprong..

real 100pt
barcelona 91pt

Een vrije val doet denken aan het zakken van een aantal plekken op de ranglijst. Toch staan ze nog 'gewoon' 3 punten los en bovenaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren