Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacied kritisch: 'Jammer dat er zoveel mensen weggingen na de 0-2'

Laatste update:

Ajax leek vijf minuten voor tijd tegen FC Utrecht op sterven na dood. Kort nadat invaller Patrick Joosten met een verwoestende knal voor de 0-2 had getekend, verliet een groot aantal Ajax-fans de Amsterdam ArenA. Geen goed signaal, vindt verdediger Joël Veltman.

/

“Heel jammer dat er zoveel mensen weggingen na de 0-2”, verklaarde hij na afloop van de ontmoeting, die door een rake knal van Davy Klaassen en een (zeer omstreden) benutte strafschop van Arek Milik alsnog in 2-2 eindigde. “Je moet altijd hoop houden. Dat deden wij ook.”

“Je ziet het vaak dat als je, zoals wij vandaag 2-0 achter komen, dan gebeurt er iets met een ploeg”, vervolgt Veltman in gesprek met Metro. “Dan wordt het alles of niks en moet je gewoon pompen en vol voor die 2-2 gaan. Of je nou 3-0 verliest of 2-0 dat maakt dan ook niet meer uit.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die mensen vertrekken uit frustratie. Snap deze mensen overigens niet... Blijf ten alle tijden achter je team staan. Wat mij betreft mogen deze mensen hun seizoenskaart afstaan aan mensen die wel volledig achter hun club staan!

17 april 2016 om 21:20

Je spreekt jezelf een beetje tegen: je begint met uit te leggen waarom die mensen vroeger vertrekken en daarna snap je ze opeens niet en wil je ook nog hun kaarten afpakken.

17 april 2016 om 21:27

Hij snapt de frustratie wel maar niet de consequentie die ze er aan verbinden: voortijdig vertrekken.

17 april 2016 om 21:27

Hij geeft een reden waarom mensen vertrekken, hij snapt die reden alleen niet en kan zich er dus ook niet in vinden

17 april 2016 om 21:31

Wat is daar tegenstrijdig aan? Hij legt alleen maar uit waarom die mensen vertrekken, dat hoeft toch niet automatisch te betekenen dat je het er ook mee eens bent?

18 april 2016 om 02:53

Juist... ik was aanwezig en hoezeer ik ook weg wilde lopen, dat kan ik gewoon niet. Je blijft daar uit principe en voor je club, die jongens wilde misschien ook wel van t veld lopen doen en kunnen zij ook niet zomaar. Ik vond het voor een uitverkochte arena sowieso te stil, 50.000 man mag wel wat meer geluid produceren juist als het minder gaat, daarom heet het ook supporten = steunen!

17 april 2016 om 21:26

Lesleydesa je verbaast me nogal. Eerst spreekt Veltman hier de supporters toe terwijl hij zich eigenlijk keihard in een hoekje moet gaan zitten schamen. Hoe durft hij dit zo zelfvoldaan te zeggen na dit treurige gelijkspel? En ten tweede moeten die mensen helemaal niks want het was ook een wanprestatie eerste klas. De supporters laten Ajax niet in de steek maar andersom.

17 april 2016 om 21:49

Eigenlijk ben je dan ook een relatief simpele supporter. Als een wanprestatie de maatstaf is voor het vroegtijdig verlaten van de wedstrijd dan zitten alle stadions snel leeg. Juist dan zou je de spelers een extra motivatie moeten geven om het uiterste uit hun zelf te halen. Bij een kampioenschap hebben ze het naar hun zin en scheppen ze erover op tijdens het werk. Als het dan iets minder gaat en je loopt weg is dat triest te noemen. Vaak zijn het dan ook de mensen die dan op de trappen blijven hangen na de snelle 2-1. Dat Veltman een dergelijke mening ventileert is dus zeker te begrijpen. Dat die supporters zo zijn, is hun goedrecht immers je moet doen wat je wil, maar beetje laf is het wel.

17 april 2016 om 22:12

Nou het ligt totaal anders. Ik blijf trouwens altijd zitten maar ik snap de fans wel hoor! Ajax laat al jaren een zeer treurig niveau zien. Mensen betalen zich scheel om een wedstrijd te zien en keer op keer is het 1 grote teleurstelling. Ajax had vandaag gewoon 3-0 voor moeten staan met rust. Passie, strijd en beleving! Kampioen willen worden. Dat straalt er totaal niet af bij onze verwende nesten. De supporters steunen Ajax 85 minuten en daarna gaan ze huilend naar huis omdat hun spelers het publiek 85 minuten lang in de steek hebben gelaten. Dus die 5 minuten van de supporters vallen reuze mee. PSV is en blijft gewoon de titel favoriet. Ajax gaat met deze houding namelijk echt niet meer winnen van Heerenveen, Twente en de Graafschap.

18 april 2016 om 02:55

Kan allemaal. Kijk dan lekker thuis kan ne de tv uitzetten of zappen. Anders vind ik gewoon dat je 90 minuten blijft en je club steunt. Protesteren door weg te lopen 5 min voor tijd is geen protest maar file vermijden

17 april 2016 om 21:43

Volgens mij waren er toch nog zat legen plaatsen over in het stadion, dus die kunnen ze eerst vullen als.er zoveel mensen zouden willen...

17 april 2016 om 23:22

Indd Ajax uitverkocht haha echt niet vandaag ook weer niet. Om het niveau van de laatste jaren vervolgens de schuld te geven. Kom op man jullie zijn de laatste jaren 4x op rij kampioen geworden en misschien over een aantal weken weer 1 erbij. Ik kan me alleen maar bedenken dat jullie verwend zijn. Als het niveau niet het gewenste level heeft mag je zeker kritiek hebben maar om weg te lopen of je spelers uit te fluiten is wel droevig. En ja ik heb zeker 010 in me naam dus gooi t daar maar op dat het haat is. De realiteit is dat Ajax zijn spelers al jaren uitfluit en wegloopt als ze achter staan.

18 april 2016 om 02:58

Eens... ik ben ajacied en ik loop niet weg. Ik haal vaak de loyaliteit van 'kakkerlakken' aan want zij zijn er ten minste.. dat voetbal is pas bagger (no offense) maar ze zijn er wel. Wij staan eerste en wij als supporters kunnen bijdragen door er achter te staan.

18 april 2016 om 06:53

Klopt, eigenlijk is het verwend gedrag. Je moet je club altijd steunen en niet alleen als ze winnen.

18 april 2016 om 05:37

Nou, als je zag hoe ajax op dat moment stond te voetballen hadden ze groot gelijk. Ze speelden verdomme net alsof ze al lang en breed kampioen waren. Er zat tot de 85ste minuut helemaal niks in bij ajax. Als het dan niet met goed voetbal lukt moet je alles geven en dat deden ze niet. De spelers moeten zich schamen! !

18 april 2016 om 05:47

Ik vind het allemaal maar gehuil om niks. Het lijkt echt een hype te zijn om vroegtijdig te vertrekken tegenwoordig, vooral omdat het zoveel aandacht krijgt in de media. Voor al die mensen die de doelpunten van ajax misten door hun frustratie en vroegtijdig vertrek: lekker voor jullie allemaal!! Alsof je op je zondag ineens zuinig moet zijn met je tijd ofzo. Huilerige types hahaha!!

18 april 2016 om 07:16

Altijd al zo geweest. Slecht wedstrijd spelers uitfluiten, weglopen enzo. 5 min voor tijd moet iedereen eerder weg omdat zij bang zijn om 10 min. in de file te staan. Ga dan lekker FOX kijken ofzo. Is ook een bekend supporters liedje van.

Vind het stom. In de laatste minuten gebeurd er vaak nog wat. Zie gisteren, 3 goals in de laatste 5 minuten.

Dat is niet zo gek Veltman want het zag er voetballend niet uit en alle support ten spijt werden er weer heel makkelijk 2 goals weggegeven. Dan gaan mensen weg. Werk als zooitje spelers je ballen uit je broek, ook al is het slecht, dam gaat er echt niemand weg.

17 april 2016 om 21:28

Schei uit, dit is laf. Nooit je team.in de steek laten als supporter zijnde, hoe slecht ze het ook doen. Ergens wel leuk dat Ajax dan toch nog terugkomt.

17 april 2016 om 21:32

Dit was dan ook alleen de lange zijde met succes supporters. Scheer niet de miljoenen Ajax supporters over 1 kam.

17 april 2016 om 21:38

Andersom moet het toch ook? Spelers moeten supporters ook niet in de steek laten. Was vandaag wel het geval.

17 april 2016 om 21:58

Och, je moet eens kijken.bij clubs als Cambuur Graafschap en Willem II, mensen blijven daar zitten terwijl.het daar veel.minder is qua voetbal. Natuurlijk kan je boos worden als.je lamzakken op het veld hebt staan maar daar loop je toch niet voor weg? En het is niet voor het eerst, laten we wel wezen.

17 april 2016 om 21:58

Alleen op de lange zijde zitten successupporters? Volgens mij zitten de meeste successupporters de wedstrijd thuis op de bank te kijken of houden ze de stand via teletekst in de gaten. Het gros van de miljoenen Ajax-supporters die jij noemt is successupporter. Maar ja, elke topclub heeft nou eenmaal successupporters.

17 april 2016 om 22:06

Alleen is het voor spelers (hoe goed ook) moeilijker om te presteren, dan als supporter-zijnde. Mits je verkouden bent . Dus ik vind deze opmerking niet helemaal juist en eerlijk.

Wees blij dat ze de moeite namen om te komen.

Wat ik veel erger vind is dat een kwart van de mensen 5 minuten voor tijd naar huis gaan omdat ze bang zijn dat het 10minuten duurd voo dat ze weg zijn bij de arena.zelfs bij een spannede wedstrijd met 1 doelpunt voor of een gelijke stand zie ik dat mensen doen.

17 april 2016 om 21:27

Ja anders moet je op station bijlmer arena zo staan te dringen bij de poortjes met alle andere arbeiders, dat is mensonterend. Ik sneak snel weg.

17 april 2016 om 21:28

dan blijf je wat langer zitten

Om vervolgens tijdens de penalty terug te komen en meestaan staan juichen bij het doelpunt. Succes supporters?

17 april 2016 om 21:25

Ook een non-successupporter staat liever niet in de file

Nou veltman misschien ligt het wel aan jullie spel en niks wees erop dat jullie terug zouden komen. Totdat ......

17 april 2016 om 23:49

Totdat Makelie zijn niveau toonde aan heel Nederland. Ik heb er even over na staan denken en ik kan er eigenlijk met mijn kop niet bij, dat hij fluit voor zo iets belachelijks. Je zou bijna denken dat ie een vette premie ergens toegestopt zal krijgen.

18 april 2016 om 00:01

Dat hij flyit is 1... maar dan moet het ook rood zijn voor janssen. Het feit dat hij dit niet doet geeft al asn dat hij teijfelde.

Het is nu zoiezo alles of niks, gewoon elke wedstrijd vanaf het begin af aan alles geven

Als Veltman & Co. echt hadden laten zien voor het kampioenschap
te gaan en hun stinkende best hadden gedaan, was het publiek
echt wel gebleven. Maar als je als een stel dooie pieren over het
veld bonjourd tegen een echt niet imponerend FC Utrecht, krijg
je dit soort reacties. De boodschap is - ook voor de technische staf -
straal eens uit dat er thuis niets valt te halen, in plaats van te veel
potjes billenknijpend winnen of gelijkspelen (heracles, NEC en
vandaag Utrecht). En dat begint uiteindelijk bij die angsthaas
van Frank de Boer. Daarnaast: koop eens wat bluf en kwaliteit,
of meent men in Amsterdam dat het publiek wel blijft komen
kijken naar het soort wanvertoningen als vandaag....

17 april 2016 om 21:29

Ha die bluf koop je niet beter dan dat we het zelf produceren hoor. Verder prima reactie, en duimpje voor de entertjes in iedere zin - maakt me blij.

18 april 2016 om 05:52

Je best doen betekent niet altijd dat het spel er goed uitziet. Mensen vergeten dat nog wel eens

Wat voor supporter ben je als je in de 84e minuut vertrekt omdat je ploeg die in een spannende strijd voor het kampioenschap zit met 0-2 achter komt. Je hebt dan nog een minuut of 10, alles kan nog. Dan ga je er toch vol achter staan. Als Ajax nou troosteloos 6e stond, vier keer achter elkaar had verloren en niks meer kon winnen op de ranglijst dan was het nog wel te begrijpen, nu is het echter een regelrechte schande. Zulke supporters verdienen dus echt geen kampioenschap.

17 april 2016 om 21:29

En psv supporters wel dan? Famous for not traveling staan ze toch echt om bekend dus dat is gewoon een non reden.

17 april 2016 om 21:53

Er staat Lovrefc en jij gaat er vanuit dat het een Psv'er is? Vrij komisch.

Lovre, Goran Lovre, Groningen

Zomaar een gokje.

17 april 2016 om 23:29

Haha want campus for not travelling houdt in dat de de PSVers successupporters zijn? Ik ga nooit naar een uitwedstrijd omdat ik dan een hele dag kwijt ben, en vaak geen tijd/geld ervoor heb. Echter ga ik naar (bijna) alle thuiswedstrijden, en ga nooit eerder weg. Ook niet tegen Ajax toen, ook niet als ze 5-0 voorstaan. En dat ik de uitwedstrijden liever op Televisie/internet kijk naar omstandigheden zegt toch niet dat ik een successupporter ben. Voor mij ben je een successupporter als je alleen voor je club uitkomt bij succes, en stil bent zodra het slechter gaat.

17 april 2016 om 21:30

Groot deel van stadion was lekker aan het zingen. Helaas is die lange zijde gevuld met kakkers en successupporters. Die dus altijd vroeg weggaan en weg gaan bij een achterstand.

17 april 2016 om 22:18

Zulke supporters verdienen geen kampioenschap? Wat ontzettend makkelijk zeg. Sommige supporters willen eerder naar huis om files te voorkomen. Ben je dan een nep supporter? Nee, want je wilt vroeg thuis zijn. Wat een onzin dat je de volle 90+ minuten Moet blijven zitten om een Echte supporter te zijn. Wie ben jij om te bepalen wie een echte supporter is? Je kan er nog zo van balen dat Ajax een wanprestatie levert en daarom eerder naar huis gaat. Mooi meegenomen dat het alsnog 2-2 wordt, maar sommige mensen willen nu eenmaal sneller naar huis. Dat heeft te maken met het gezin, eten, of puur om de prestatie van het team. Wat enorm hypocriet om dan af te reageren op deze supporters. Ajax speelt gelijk, zij het met een gelukje (wat elke club wel eens meemaakt, laten we aub niet overdrijven), ga het dan aub niet gooien op de supporters die eerder weggingen. Te makkelijk.

17 april 2016 om 22:48

Ik vind dat Lovrefc gelijk heeft. En wie is hij om te bepalen wat een echte of nep-supporter is? Nou, dat heet ook wel een mening hebben over echte of nep-supporters. Hij mag dit vinden, daar hoef je 'niemand voor te zijn'.

Ik vind het geen supporters, maar toeschouwers. Supporters staan achter hun club en delen vreugde en leed met de spelers. Toeschouwers kijken een wedstrijd en gaan weg wanneer het niet naar hun smaak is.

Als Ajax nu 4-0 achter had gestaan, kan ik het begrijpen, niet met een 2-0 achterstand en nog (inclusief blessuretijd) 10 minuten te spelen. Maar dat vind ik ook gewoon het manco van supporters van topploegen. Zij verwachten mooi en goed voetbal. Ze verwachten drie punten. Ajax staat bovenaan, dus er is geen enkele reden om je team te verlaten. Maar, wel voor toeschouwers. Die vinden niet in de file hoeven staan belangrijker.

17 april 2016 om 23:24

Ben het met je eens dat iedereen zelf mag bepalen wanneer die naar huis gaat, maar om de file te vermijden? Je komt toch voor Ajax? Die 10 minuutjes extra..

Ik ergerde me kapot vandaag in de Arena van een paar van die weglopers. Steun Ajax tot de laatste seconde of blijf weg. Maar in Eindhoven moeten ze niet stoer gaan doen ook daar meer dan genoeg lege plekken. Zie de eerstvolgende competitie wedstrijd in Eindhoven naar doe overwinning op csk.

Echt een schande dat er zoveel mensen al weg waren. Je club heeft nog een hele goede kans om voor de vijfde keer in zes jaar kampioen te worden en stond voor vandaag op 74 punten uit 30 wedstrijden. Dat zijn echt fantastische resultaten. En dan ga je demonstratief weglopen omdat je een keertje achter staat tegen de nummer vier? Da's eigenlijk gewoon zielig.

Ik snap dat sowieso niet, voor het einde van de wedstrijd weggaan. Ik heb dat nog nooit gedaan. Ik heb PSV eens thuis met 0-3 van RKC zien verliezen en met 2-6 van Vitesse, om maar wat te noemen, maar ik ben altijd tot het einde blijven zitten.

17 april 2016 om 21:29

Het was dan ook alleen de lange zijde. En hier zitten helaas de successupporters.

17 april 2016 om 21:57

Dit is dus niet waar. Dat vak naast 410 aan de korte zijde wisten niet hoe snel ze weg moesten zijn na de 2-0. Kwamen wel weer deels terug toen ze vernamen dat er een penalty werd gegeven.

17 april 2016 om 22:02

Er is geen korte zijde naast 410

17 april 2016 om 23:00

Dan zat er een vak tussen. Even plattegrondje erbij gepakt en de vakken 412 en 112 waren degene die grotendeels al de weg hadden gevonden naar de exit.

17 april 2016 om 22:22

Prima dat jij dat doet, maar sommige mensen willen nu eenmaal de drukte voorblijven. Als dat nu door de prestatie van de club of etenstijd van het gezin is (kan ik over meepraten..vrouw en kinderen willen liever dat ik aanschuif ipv later eet). Laten we het over de prestaties van Ajax hebben ipv de supporters. Als men over de Ajax supporters gaat klagen dan betekent het vaak da Ajax het goed doet. Nu staan ze eerste, dus zeurt men over de supporters. Prima, als Ajax maar kampioen wordt, maar ergens vind ik het hypocriet en nergens op slaan.

17 april 2016 om 23:12

@arie Vink:

"prima dat jij dat doet, maar sommige mensen willen nu eenmaal de drukte voorblijven."
Dit heeft niets te maken met de drukte voor willen zijn. Het merendeel van de mensen die wegliepen was echt wel blijven zitten als het 2-0 was geweest in plaats van 0-2.

"laten we het over de prestaties van Ajax hebben ipv de supporters."
Dat doe ik toch? Ik zeg toch juist dat Ajax wellicht voor de vijfde keer in zes jaar kampioen gaat worden en dit een fantastische prestatie is? Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik daar hartstikke jaloers op ben. En juist daarom verdient Ajax een trouwer publiek dan die successupporters die bij één kleine tegenslag plotseling besluiten dat op tijd thuis zijn voor het avondeten toch belangrijker is dan je club even over dat dooie punt heen helpen...

17 april 2016 om 23:26

Ik snapte het persoonlijk ook niet, alleen het spel was wel echt tenenkrommend. Als het voetballend niet lukt, gooi dan de beuk erin maar dat gebeurde ook niet.

18 april 2016 om 02:03

Puur rationeel gezien heb je gelijk. Kun je punten verliezen tegen dit FC Utrecht ? ja
Zijn die 74 punten na 30 speelronde een slecht resultaat? zeker niet. En is het kampioenschap geheel verloren als je vandaag een nederlaag had geleden? nee

Maar nou komen we bij het punt dat de meeste van ons niet rationeel redeneren op het moment in het stadion. Het is de emotie en hevige teleurstelling die Ajax supporters voelen. Niet van een aanstaande nederlaag, maar van het kampioenschap waar langzaam op gerekend werd door de supporters. Die dreun is vele malen harder dan met 0-3 of 0-4 verliezen en ook in geen enkel opzicht te vergelijken met jouw genoemde wedstrijden.

Ik wijs er nog maar even op dat ik op 20 maart getuige ben geweest van een grote leegloop van het Philipsstadion na de 0-2 van El Ghazi. Ook dat neem ik die mensen niet kwalijk, die kwamen met verwachtingen en zagen plotseling iets gebeuren waar ze geen rekening mee hielden. Het gebeurd overal, bij alle clubs zonder uitzondering, supporters die vanuit emoties weglopen. Ik heb daar minder moeite mee dan supporters die 10 minuten eerder vertrekken om snel in de parkeergarage te zijn ongeacht de stand.

Zelf kies ik ook voor de hele rit uitzitten, maar ik begrijp de emotie volkomen, want die voelde ik vandaag ook. De frustratie en verdriet, het was bijzonder pijnlijk vanmiddag en een klein wonder dat het toch nog redelijk goed kwam.

18 april 2016 om 08:43

Die 2 - 6 van ons ook, dan ben je een echte supporter.

18 april 2016 om 17:38

@sas32:

Ik was niet bij die wedstrijd. Als ik er wel was geweest, dan zou ik ook tot het einde zijn blijven zitten.

Jammer dat Ajax fans altijd over 1 kam worden gescheerd. Het was de lange zijde die vertrokken en dit zijn ook meestal de succes supporters. Die zitten helaas ook voor de camera. Maar Veltman kan ook praten over hoe geweldig een groot deel van het publiek aan het zingen was bij 0-2.

Proberen dat soort mensen te achterhalen (wel structurele weglopers, niet dagjesmensen) en geen ticket laten.kopen en.in geval van seizoenskaart die innemen. Wat sneu, je loopt toch niet weg als je team.het moeilijk heeft? Boos zijn mag, maar blijf ten alle tijden achter je team staan. Maar goed; topclub he. Meer publiek, meer successupporters

17 april 2016 om 23:22

Ja precies! Gewoon registreren en een stadionverbod voor het leven. Als ik naar een film ga en het is waardeloos dan moet de bioscoop mij ook weren? Nee, ik zou ook niet eerder weglopen maar dat zij dat wel doen, boeiend.

18 april 2016 om 00:23

Hoho, ik zeg nergens stadionverbod. Alleen eventjes inname van de seizoenskaart, voor een maand (2 / 3 thuisduels). Dit zijn zo ongeveer dezelfde mensen die bij een kampioenschap blij gaan doen en per se vooraan willen staan, terwijl ze gewoon weglopen voor hun club. En omdat het je niet aanstaat loop je weg? Teken van zwakte imo. Als supporter sta je er in voor- en tegenspoed, en bij Ajax zitten nu eenmaal veel fans die bij de eerste de beste tegenslag weglopen.

Deze wedstrijd maar snel vergeten en focus op Heerenveen!

viel me tijdens wedstrijd sowieso op dat er veel stoeltjes leeg waren. Vreemd in zo'n cruciale fase dan de competitie. Eerder weg gaan is helemaal kansloos.

17 april 2016 om 21:32

Was de lange zijde die leeg was. Verder alles vol. Maar helaas is de camera op deze zijde gericht.

17 april 2016 om 21:32

Altijd leeg daar, vreemd eigenlijk.

18 april 2016 om 00:26

Op lange zijde zitten veel seizoenkaarthouders beheerd door bedrijven die het laten afweten.. Ongelooflijk jammer, want had vanmiddag graag even naar de Arena gegaan. Echter was het "uitverkocht".

Zitten die voor de camera ? Hebben ze allemaal een oranje stoeltje aan ? In de volksmond noemen ze dit successupporters.

17 april 2016 om 21:33

Waarom is het altijd leeg in de arena? Dat was nooit voorheen.

17 april 2016 om 21:35

Altijd zo geweest. Zitten de kakkers en successupporters

17 april 2016 om 21:34

Ja die zitten helaas voor de camera.

17 april 2016 om 23:24

Haha, jij voelt je wel verheven boven veel andere supporters. 100 keer heb je het over kakkers en successupporters..jij bent zeker een echte echte?! Zo eentje die de hele wedstrijd in zn' blote bast staat te schreeuwen! Zo zou een heel stadion moeten zijn! 50.000 tokkies! Heerlijk!

Ik vind het dieptriest dat supporters na die 2de goal maar denken van 'het beste ik ga naar huis'. Je support je club in goede en slechte wedstrijden. Je doet verdorie mee om het kampioenschap. Op en top succes supporters, deze groep mensen. Als ze 2-0 voor stonden bleven ze vast en zeker zitten.

17 april 2016 om 21:35

Snap nou dat die lange zijde gevuld is met kakkers en successupporters!

De standaard reactie: ''het is toch algemeen bekend dat ajax-supporters successupporters zijn''.

Snappen mensen nou echt niet dat dit helemaal niet aan de club zelf ligt, maar aan het succes. Vandaar ook successupporters. Ajax is de grootste club van Nederland (op het gebied van meeste prijzen althans) en hebben de afgelopen jaren het meest gewonnen, dus dan trekt dat successupporters aan.
Net zoals dat bij bijv Barcelona ook gebeurt.

Als bijv Feyenoord nu opeens ook vanalles gaat winnen, trekken zij ook successupporters aan.

Op een bepaalde manier is dus alleen maar een blijk van erkenning dat Ajax een grote club met succes is, wanneer je mensen weer hoort zeuren over ''die successupporters van Ajax'' .

Dat er zoveel mensen weggaan gebeurt dan ook bij elke grote club met veel succes. Heeft helemaal niks met Ajax per se te maken, wat veel mensen lijken te denken.
En ook omdat Ajax samen met PSV en Feyenoord de meeste capaciteit in stadions heeft, dus dan valt het sneller op als grotere groepen mensen vertrekken.
Bij al die kleinere clubjes heb je ook zat mensen die eerder weggaan, maar dat valt op TV niet zo snel op.

Persoonlijk vind ik het overdreven als mensen zeggen: ''je moet 90 minuten lang achter je team staan''. Soms kan je best reëel zijn en concluderen: ''nee, dit wordt hem niet vandaag, als ik er nu vandoor ga ben ik nog voor de spits thuis.'' Daardoor ben je niet meteen 'geen echte fan' meer en betekent ook niet dat je niet meer achter je team staat, kom op zeg, doe niet zo kinderachtig

17 april 2016 om 21:48

Bij Feyenoord zit het stadion al vol zonder succes, dus die succesupporters krijgen nauwelijks de kans om een kaartje te kopen. Daarnaast zie ik in de kuip, maar ook alle andere stadions, niet zo'n groot percentage al voor het eindsignaal vertrekken. Het is ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurd, maar regelmatig. Hiernaast is het nogal opvallend dat er zoveel lege plekken zijn terwijl je meedoet om het kampioenschap toch?

18 april 2016 om 12:15

Niet zo'n groot percentage? Heb je het aantal mensen dat vroegtijdig weggaat berekend dan? Lijkt me een beetje lastig. Gebeurt bij iedere club en ook bij Feyenoord.
Zoveel lege plekken? Volgens mij is de Arena vaak vrijwel uitverkocht, maar dat betekent niet dat iedereen er dan ook zit (plaatsen gerelateerd aan bedrijven en seizoenskaarthouders die niet kunnen ed).

En als je een dramatische wedstrijd voorgeschoteld krijgt en 0-1 achterstaat dan kan je er nog in geloven, maar als je dan in de 85ste minuut de 0-2 om je oren krijgt kan ik me voorstellen dat je denkt: nee, dit wordt hem niet vandaag. Frustratie speelt ook een rol natuurlijk.
Wat ook meespeelt is dat de verwachtingen bij Ajax in de huidige situatie hoger ligt dan bij andere teams
Als Feyenoord in dezelfde situatie zat, dus echt een titelkandidaat was en het dan weggaf met dramatisch spel en een 0-2 in de 85ste minuut, had je ongetwijfeld hetzelfde scenario gehad als gistermiddag bij Ajax.

t als je een dramatische wedstrijd speelt en 0-1 achterstaat en dan nog hopen op een wonder, maar als de 0-2 dan valt je dan denkt: nee dit wordt hem niet vandaag

Ik zag hele tegenstrijdige dingen bij de Ajax-supporters vandaag. Ik hoorde regelmatig gefluit van de tribunes en een massale leegloop op de lange zijde na de 0-2, maar ook supporters die bleven zingen toen Ajax achter kwam, zelfs na de 0-2. Neem een voorbeeld aan die supporters zou ik zeggen Ajaxcieden!

17 april 2016 om 21:50

Dat is inderdaad het verschil met de lange zijdes en het rest van het stadion. Eigenlijk moet de 2de ring op de 1ste ring komen. Is het altijd vol en sfeervol. Gelukkig gebeurd dat al met VAK 410

Dit is toch standaard bij Ajax?

17 april 2016 om 21:48

Bij de lange zijde is dit standaard

Geen enkel stadion in Nederland waar zo'n groot percentage van het publiek al zo ver voor het eindsignaal vertrekt en het is ook zeker niet de eerste keer. Er waren sowieso weer belachelijk veel legen plaatsen, dus ik ben qua praatjes over de aanhang wel een beetje klaar met die Amsterdamse arrogantie.

17 april 2016 om 21:48

Was alleen lange zijde

Er zijn altijd wedstrijden bij dat je je club naar een overwinning moet schreeuwen, dat doe je niet door van te voren weg te lopen. Met je team in de steek laten help je ze niet.

17 april 2016 om 21:49

Was alleen lange zijde

17 april 2016 om 21:52

ja dus? is toch triest om je club in de steek te laten, ongeacht waar je in het stadion zit. Juist als je achter staat moet je je club steunen.

17 april 2016 om 22:03

Ja leg dat hun maar uit

18 april 2016 om 08:14

Ten eerste met zo een naam kan ik he al niet serieus nemen maar je zegt ongeveer 10 keer was lange zijde.... Ja dus dat zijn kakkers, dus kakkers kunnen geen supporters zijn? Wat een zielige reactie steeds je ziet gewoon dat het trieste supporters zijn halve stadion leeg en nog eerder weggaan ja dan ben je wel supporter

Het spel was vandaag opnieuw, niet om aan te gluren dus ik begrijp het wel.

17 april 2016 om 21:48

Zeker! Je bent ook supporter of je bent het niet toch?

18 april 2016 om 15:42

Ben al 13 jaar seizoenkaarthouder. Ik ga iedere wedstrijd. Ik zie alleen maar zwak on-Ajax voetbal. Ik betaal ieder jaar de hoofdprijs voor een seizoenkaart en zie voornamelijk catenaccio. Ja, ik ben supporter. Ik geef ieder jaar ca 1000 euro uit om mijn club te zien stuntelen. Ik heb recht van spreken. En ja ik ben gisteren bij de 0-1 in 77e minuut vertrokken want het spel was opnieuw om te grienen.

Toeschouwers kunnen slechts op een paar manieren direct hun ontevredenheid tonen wanneer een team niet naar verwachting presteert. Fluiten en weglopen zijn dan nog de meest beste manieren. Ik geef die Ajax fans groot gelijk om weg te lopen en / of te fluiten na de 0-2.
Het is dan wel weer tekenend voor successupporters dat na de 1-2 weer mensen terug kwamen lopen en dat na de 2-2 zelfs een klein volksfeest ontstond op de tribunes. Wees dan zo consequent als De Boer, wiens gezicht na de 2-2 nog steeds op onweer stond.

17 april 2016 om 22:26

Tekenend? Je kan niet begrijpen dat men blij is met een 2-2? Tuurlijk komen mensen terug naar een aansluitingstreffer en tuurlijk is men blij met een gelijkmaker. Te makkelijk om je op deze mensen af te reageren. Het team heeft gefaald vandaag, laten we ons daar maar op focussen ipv de supporters. Als men zich op de fans gaat richten,dan betekent dat vaak dat het goed gaat (oftewel: we staan 1e). Ook bij PSV zal dit zo zijn, net als andere Eredivisie clubs.

17 april 2016 om 23:42

Van mij mogen ze hoor, maar het bevestigt alleen maar dat die mensen successupporters zijn. En ja, ze zitten overal. En ook bij andere sporten.

Deze mensen hadden natuurlijk ook allemaal kunnen voorspellen dat de scheidsrechter een handje mee zou helpen om weer terug in de wedstrijd te komen..

Veldman zou zich moeten schamen. Als je het publiek niet vermaakt en je een een kapitale blunder van de scheidsrechter nodig hebt hebt om de landstitel in schoot geworpen te krijgen, dan zou je je moeten afvragen of deze titel wel verdient is. Ik vindt het Matchfixing uit de eerste hand. Maar goed dat Makkelie het politievak niet meer uitvoerd, wie neemt zo'n rechtshandhaver nog serieus. En wat Veltman betreft, dat mensen weglopen is te wijten aan de instelling van Ajax.

18 april 2016 om 00:36

We verdienen deze titel zeker. In de wedstrijd dat het moest (PSV-uit) stonden we er gewoon. Na 31 partijen 75 punten is erg knap... Een wedstrijd als afgelopen middag heb je er elk seizen wel tussen zitten, echter de ene keer in oktober en de andere keer in april. En in april telt die toch nog wat zwaarder dan in oktober... Dus vind deze reactie nogal raar. Ik vind dat, als we kampioen worden, we het fantastisch hebben gedaan. Vanmiddag zag je ook weer dat bijv die Van der Hoorn en Viergever er weinig van bakken en toch staan we bovenaan, dat is gewoon écht knap. Want zelfs een schele ziet dat PSV meer kwaliteit dan Ajax heeft, en toch heeft Ajax (dankzij De Boer) het geflikt om de koppositie te pakken.

18 april 2016 om 10:56

Als je kampioen wilt worden moet je er gewoon elke wedstrijd staan. Je kunt dit jaar niet zeggen dat Ajax vol voor de titel is gegaan. Er zaten wedstrijden tussen die de amateurs nog beter spelen. Nee, als je echt mee wilt draaien in de top moet je elke wedstrijd vol aan de bak en dat ontbrak er regelmatig aan bij Ajax.

Hahah dan gebeurt er iets met een ploeg hoe eens op joel wat een stom geklets ten eerste stadion was al half vol en hij doet net alsof ze dan opeens zo geweldig gaan doen... Omdat het nu toevallig 2-2wordt wat een lachertje

Deze supporters betalen ook het salaris van die enorme sterren op de grasmat...en dan ook nog verwijten naar diegene die jouw salaris betaalt...je moet maar durven...

Wel ouderwetse clubtrouw van je supporters verwachten maar als je gebrek aan inzet toont houd het op. Oh ja, we hebben gezien de laatste jaren hoe jouw collega's clubtrouw tonen als er met geld en of contacten wordt gezwaaid. Schei toch uit over jullie cluvliefde

18 april 2016 om 08:50

Men heeft wel degelijk getracht (80-90%) om de ploeg aan te jagen ..zelfs nadat de 0-1 viel...alleen leken veel spelers er niet zoveel zin in hadden...uitermate slechte passes, geen inzet/passie, en veel te late/foute wissels want zowel Bazoer als El Ghazi hadden van vele na de rust mogen uitrusten...een optelsom maakt het frustrerend ...je vraagt je dan serieus af of de spelers het net zo belangrijk vind als de supporters. Ik ben blijven zitten tot het eind maar kan me de frustratie van de supporters die zijn weggegaan bij de 85 minuut goed begrijpen.

Dit is andermaal het bewijs dat Ajax grotendeels alleen maar succes supporters heeft.

Ik weet niet hoe Veltman de wedstrijd heeft beleeft maar het was 85 minuten ergenis...en ofschoon ik ben blijven zitten kan ik mij de frustratie goed begrijpen. De meeste supporters werken hard voor hun dure seizoenskaart en dan zien ze in zo'n cruciale wedstrijd een team dat pas bij 0-2 gaat voetballen en knokken...zeer toonaangevend was Bazoer die bij iedere foute pass met zijn armpje de lucht in ging en vervolgens rustig de bal liet rollen. I weet niet of het seizoen voor Bazoer te lang duurt of dat hij er geen zin meer in heeft maar zou hem de komende wedstrijden op de bank laten beginnen en als El Ghazi...start maar met Cerny en laat Younis gewoon eens 90 minuten staan.

Maar ze kunnen op maandag wel zeggen dat .... ze een seizoenskaart hebben, een echte Ajacied zijn, ze erbij horen, ze de successen van Ajax hun hele leven al meemaken, Amsterdammer zijn, in beeld waren, enz. enz. Tja, Ajax-publiek, het is nooit anders geweest.

Mensen die weg zijn gegaan, lekker weg blijven. Mensen die zeuren en nooit naar de Arena gaan, lekker je mond houden. Mensen die voor 010 zijn, eierdopje opzetten en praten hoe fantastisch publiek zij wel niet hebben op een fr pagina.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren