Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Ajax zo’n penalty tegen had gekregen was ik echt gek geworden’

Laatste update:

Ajax behield zondagmiddag ternauwernood de koppositie door met 2-2 gelijk te spelen tegen FC Utrecht en de late gelijkmaker van de Amsterdammers deed tijdens en na de wedstrijd nogal wat stof opwaaien: Willem Janssen kreeg een strafschop tegen na een vermeende overtreding op Arek Milik, waarna de Pool het buitenkansje zelf benutte.

/

Joël Veltman kreeg het incident op het veld niet helemaal mee, maar toen hij na afloop van de wedstrijd de beelden zag was zijn conclusie duidelijk: “Dan zou ik gek worden, dat zegt meestal wel genoeg ja”, antwoordde hij op de vraag van Ajax Life wat hij zou doen als hij een dergelijke penalty tegen had gekregen. “Ik had verwacht dat Janssen de bal helemaal niet raakte, hij mist 'm namelijk wel”, gaat hij verder.

De verdediger is niet bang dat deze makkelijk gegeven penalty in het nadeel van de Amsterdammers gaat werken: “Het kan zijn dat er heel wat moet gebeuren, maar een scheidsrechter gaat vast niet extra nadenken of Ajax een wedstrijd eerder wel of niet terecht een strafschop krijgt.”

Denk je dat deze strafschop in de aankomende wedstrijden in het nadeel van Ajax kan werken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom zou het nu ineens in het nadeel werken? Dat topclubs worden bevoordeeld is iets wat al sinds mensenheugenis bestaat. Ook een Jan van Halst heeft gezegd dat hij als speler van Ajax ineens een stuk meer mee kreeg dan toen hij subtoppers speelde.

17 april 2016 om 18:23

Dat is natuurlijk ook omdat topclubs bijna altijd het overwicht hebben in de wedstrijd, meer druk zetten, meer balbezit hebben, meer doelpogingen, meer acties in de zestien. Dat maakt de kans op overtredingen groter.

17 april 2016 om 18:57

Zullen we ophouden met deze flauwekul? Verleden week moet Ajax op 0-0 ook een strafschop krijgen, loepzuiver. Wordt niet gezien door de scheidsrechter en niemand rept er een woord over. Nu valt het in Ajax voordeel en is de wereld te klein, hypocriet.

17 april 2016 om 19:25

Je begrijpt toch wel dat de timing extreem is en dat daarom iedereen erover heen valt... Ik erger me meer dat iedereen alleen maar over die strafschop mekkert maar niet over de schandalige wanvertoning van Ajax zelf... hoe kan je het zo ver laten komen terwijl je dus een kampioenschap in eigen hand hebt... beschamende instelling en dan zijn sommige ook nog boos dat Utrecht het wel kan opbrengen omdat het Ajax is... welke goede reden zou Ajax nou moeten hebben voor zo'n instelling... dus neem de kritiek over de penalty nou maar als een vent, want als we het over het voetbal moeten hebben... poeh

17 april 2016 om 19:42

Alleen heb ik in de laatste 10 minuten geen overtreding gezien in de zestien.jij blijkbaar wel?milik trouwens zelf ook niet,maarja als je als topclub druk zet verdien je "gewoon" een penalty...pfff,

17 april 2016 om 20:07

Jaakke, maar zodra het tegen Ajax is mag het. Man als wij 0-0 hadden gespeeld in Friesland dan had niemand medelijden met ons ondanks het niet gegeven strafschop moment.
Men herinnerd alleen onze momenten voor, de velen momenten tegen boeit niet.

17 april 2016 om 20:33

Dan wil ik die feiten wel eens zien? Waar kan ik het terug vinden enzo dan?

OT: Tuurlijk is het een kadootje, maar kan me best voorstellen dat hij hem geeft in een split-second.

17 april 2016 om 22:20

Het is zeker hypocriet. Aan het eind van het jaar event het elkaar wel uit.

Maar het valt me op dat Ajacieden dat relativeringsvermogen alleen hebben als het hun eigen club betreft. Hoe vaak ik dit jaar in de eerste seizoenshelft wel niet heb moeten horen dat Feyenoord altijd bevoordeeld werd, dat scheidsrechters Kuipvrees hadden en weet ik wat voor onzin.

Het mes snijdt aan twee kanten. En wat dat betreft is er geen hypocrieter volk dan Ajacieden.

18 april 2016 om 09:30

Orgullo, want je leest nu geen utrecht/psv fans erover? Hoezo hypocriet? Is iets wat alle fans doen, eerder hypocriet om t af te doen als iets 'ajax eigen'

17 april 2016 om 18:25

Flauwekul. Het gebeurt wekelijks alleen is het nu wel heel bepalend en zuur voor Utrecht en PSV. Niet zeuren, maar lobbyen voor gebruik videobeelden bij bepalende momenten als rode kaart, penalty en doelpunt. Onbegrijpelijk dat dit nog niet gebeurd. Ik kan alleen maar gissen naar het motief dit niet te doen en dat is niet positief.

17 april 2016 om 18:45

Inderdaad Sunmaster, het zit voor iedereen wel eens mee of tegen. Ajax heeft er dit seizoen lang op moeten wachten maar staat nu na eerder wat pech gehad te hebben weer in evenwicht.

17 april 2016 om 18:59

Eens Sunmaster, dan zul je zien hoe vaak er daadwerkelijk voor de grote clubs gefloten wordt. Ik denk dat dat nog wel eens vies kan tegenvallen.

17 april 2016 om 19:02

geen flauwekul die scheids heeft hem bewust gegeven terwijl hij wel beter wist anders had hij ook wel rood gegeven voor het neerhalen van een doorgebroken speler

17 april 2016 om 19:13

Ja want Iniesta kreeg ook rood, volgens de spelregels.

17 april 2016 om 19:23

ja en wij spelen hier ook in spanje

17 april 2016 om 20:03

Makkelie zegt dat hij de bal niet ziet omdat die links staat en met de beelden zegt die ja dat had ik niet moeten geven. Wat ik mis wat de journalist vergeet te vragen is, waarom ga je niet naar je grensrechter en vragen wat hij heeft gezien, aangezien je zelf aangeeft dat je de bal niet ziet. Zo resoluut naar de stip lopen terwijl iedereen in het veld op de tribunes en achter de tv kan zien dat het geen penal was. Ik kan er nog steeds niet bij en het lijkt mij echt op thuis voordeel fluiten, kan er niets minder van maken.
Beelden kunnen helpen, maar blijft alsnog de interpretatie ervan en blijkbaar als een scheidsrechter iets vind is het zo. Dit ziet iedereen behalve Makkelie, dan vraag ik me echt af of beelden zouden uitmaken. Hij had zijn mening al klaar toen die de bal gaf, dus met beelden had die hem ook gewoon gegeven en wel iets anders verzonnen.

17 april 2016 om 20:24

Precies, dat is ook wat ik dacht. Als je met het slappe excuus komt dat je niet op de positie stond om de situatie goed te kunnen waarnemen (wat ook klopt, want hij liep inderdaad de diagonaal), dan moet je je grensrechter raadplegen. Maar nee, hij keek niet eens richting de grensrechter en wees meteen resoluut naar de stip. Ook dat verhaal klopt vervolgens weer niet, want je moet wel een overtreding waarnemen voordat je een strafschop kunt geven. Hoe kun je ooit een overtreding waarnemen als je de bal helemaal niet ziet? Hij gaat in een duel dat hij niet goed kan waarnemen puur af op een buiteling van Milik en het kabaal dat vervolgens van de tribunes komt. Dan ben je een marchandeur, een thuisfluiter, en totaal niet geschikt voor dit niveau.
Overigens doe ik niet mee aan de complottheorieën dat dit bewust bij Ajax gebeurt, maar een ding dat zeker is, is dat Makkelie ongeschikt is voor dit soort wedstrijden met deze belangen.

17 april 2016 om 20:33

Zo ingewikkeld is het niet, vind het erg makkelijk hoe Makkelie word afgemaakt. Als je de beelden bekijkt snap ik volledig dat je vanuit zijn positie meteen oordeelt dat het een strafschop is. Makkelie heeft niet getwijfeld, wat ik mij afvraag is waarom de grensrechter niet communiceert met Makkelie. Het is in mijn ogen de fout van de grensrechter, als hij dit niet heeft waargenomen, heeft die niet opgelet en had het ook niet uitgemaakt als Makkelie het had gevraagd, indien hij het wel heeft gezien .. Zoveelste gevalletje geen persoonlijkheid hebben en bang zijn om een fout te maken.

17 april 2016 om 21:47

Ramonfcu
Je mist het punt. Volgens de regels zijn dergelijke situaties rood. Echter wordt dit vaak niet gegeven.
Jij concludeert dat het opzet is omdat Makkelie de regels niet volgt omdat dat zo lekker staaft wat jij wilt zien.

17 april 2016 om 21:48

Additioneel.
Dit is natuurlijk geen strafschop, maar enige nuance is vaak erg ver te zoeken.

17 april 2016 om 23:58

@blender
Inderdaad, dit zaakje stinkt gewoon. Hij was veel te resoluut over iets waar hij eigenlijk helemaal geen goed oordeel kan vormen en hij is echt wel bewust van de gevolgen van zijn beslissing. Geen enkele scheids zou een pingel geven. Heeft die Makelie een dikke premie gekregen van iemand?

17 april 2016 om 18:28

Dat is onzin, PSV krijgt ook heel veel mee, vooral thuis en Feyenoord, gisteren tegen Groningen, niet te geloven, Kramer had minimaal 2x rood moeten hebben.
Net het geluk mee of tegen dat is het verschil van een kampioenschap!
Ik snap dat hij dacht dat het een penalty was, en aan de hand van de beelden constateerde dat het niet klopte!!

17 april 2016 om 18:35

Haha welk onderzoek?

17 april 2016 om 18:35

Welk onderzoek Henk? Heb je een bron? Wat zo kan ik ook roepen dat Ajax volgens onderzoek 24 punten te weinig heeft.

Kan me Roda- Ajax nog herinneren paar maanden geleden. 93e minuut onterechte corner, 2-2. Het zit eens mee en tegen.

17 april 2016 om 18:41

Haha Henkie vertel...

17 april 2016 om 18:43

Geef je bronnen, dan kunnen we het checken. Ik heb zonder onderzoek wel kunnen constateren dat PSV en Feyenoord al meerdere punten door mazzel hebben verkregen

17 april 2016 om 18:57

In 2014 kreeg Ajax te weinig http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742
In 2013 eveneens http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2013/05/14/ajax-me... (7 niet gegeven penalties !!!)

17 april 2016 om 19:00

Henkie, je hebt het er moeilijk mee? Ajax wordt vaker benadeeld dan bevoordeeld, dus tja.....

17 april 2016 om 19:03

infostrada is anders een bedrijf die dit soort dingen onderzoekt al jarenlang en zijn zeer gerespecteerd in de gehele voetbalwereld

17 april 2016 om 19:25

Dat is onzin, want als je tien keer met 3-0 voor staat en tien keer benadeeld wordt is het niet van invloed op het resultaat. Maar als je tweemaal met 1-0 voor staat en twee beslissingen tegen krijgt wel. Dan kijken mensen naar die twee wedstrijden terwijl ze veel minder beslissingen tegen hebben gekregen. Je punt om goedkoop te scoren is een faal.

17 april 2016 om 19:32

Nee niet eens, gewoon universiteit Henk. Ik vroeg me gewoon af welke bron. Iedereen roept namelijk zo vaak volgens dit onderzoek zus, zo. Als jij had gestudeerd dan had je kunnen weten dat als je suggestieve neer kwakt je dit soort vragen gaat krijgen.

Zoals Cyprioot hieronder ook al zegt, zo zijn er Ajax heeft de laatste jaren ook keer op keer veel te weinig gekregen en zijn ze de afgelopen jaren vaker benadeeld dan bevoordeeld.

Onterechte corner ja, ten eerste onthou ik veel. Ten tweede heb ik die onthouden omdat daar dus de 2-2 uit werd gescoord. Oftewel, dat doelpunt had dus nooit mogen tellen omdat de corner onrechtmatig was.

17 april 2016 om 19:34

Haha ga je wiki erbij halen? De site waar elke halve tamme iets op kan toevoegen.. ja goeie bron kerel! Neem je verlies en ga door met je leven

17 april 2016 om 19:55

Feyenoord 1? Whahaha wat heb jij op

17 april 2016 om 19:55

"jij hebt blijkbaar niet gestudeerd" en "kijk maar op wiki" in 1 zin! Haha wat een giller. Bedtijd, Henkie!

17 april 2016 om 20:15

Er kwam een goal uit.

17 april 2016 om 20:18

Van de laatste 2 jaren waarover gegevens beschikbaar zijn blijkt dat Ajax werd benadeeld. Dat zegt toch wat ? Ook destijds was er het beeld van Ajax dat altijd werd bevoordeeld en dat wordt tegen gesproken door de feiten !

17 april 2016 om 20:40

En hoe ga je dat nu rechtvaardigen met het kampioenschap die nu misschien op doelsaldo beslist wordt? Stel dat Ajax nog 3 onterechte penalty's krijgt, wanneer ze al 3-0 voor staan en ze worden kampioen op doelsaldo? Kijken wat je dan zegt.

17 april 2016 om 22:18

Een corner tegen of een pingel tegen...dat is nog eens een mooi vergelijk!

18 april 2016 om 10:36

Je moet de discussie volgen en niet afdwalen.

Feit is dat Ajax werd bevoordeeld gisteren, niet te ontkennen. Maar wat me ernstig stoort is dat alle niet-Ajacieden lopen te brallen dat Ajax ''altijd wordt bevoordeeld'', ''knjb'' etc.

Ik wijs er dan graag op dat ik al meer dan 10 jaar alle wedstrijden van Ajax zie en je kan verzekeren dat het eerder andersom is. Dat de enige onderzoeken die hiernaar zijn gedaan mijn idee bevestigen is een ijzersterk argument waar niemand omheen kan, jij ook niet.

Als ik naar dit seizoen kijk kan ik ook wijzen naar Roda uit waar we een onterechte corner tegen krijgen waaruit wordt gescoord in de laatste minuut. Dat scheelt 2 punten, is al 1 meer dan het punt dat we wonnen door de arbiter gisteren.

Daarnaast herhaal ik een eerdere vraag; zag niemand dat een Utrecht verdediger hands maakte voor het buitenspel goal van Younes in de 1e helft? Volgens mij wel.

18 april 2016 om 10:37

Er kwam een goal uit !!! F'noorders liepen toch ook te zeiken over ''maar een uitbal'' van Younes die niet werd gezien?

17 april 2016 om 18:38

Bron? Of ben je random dingen aan het roepen?

17 april 2016 om 18:48

Het AD zegt juist jaarlijks dat Ajax te weinig punten heeft door de arbitrage Henk. Geen dingen verzinnen.

17 april 2016 om 18:55

Henkie wat gebruik jij ?

17 april 2016 om 19:23

Niet alleen is dat een tekort timeframe om over te kunnen oordelen (aangezien we het over seizoenen en niet jaren hebben). Er valt ook niets over te vinden Henkie. Kan je een linkje geven? Als je dat niet kan ben ik bang dat je gewoon een leugenaar bent.

Edit: eventjes de twitter van Infostradanl bekeken en ze doen geen uitspraak hierover. Je verzint gewoon dingen en zal dat ook als niets toevoegend rapporteren.

Wat een onzin, alsof dit de eerste keer is dat een scheids een verkeerde beslissing maakt
Elke wedstrijd gebeuren dit soort dingen meerdere keren.

Dit beslist niet ineens het kampioenschap dat gebeurt over 34 wedstrijden.

17 april 2016 om 19:27

je hebt gelijk, het is niet de eerste keer dat een scheids een verkeerde beslissing neemt en zeker niet de laatste keer dat het in het voordeel van Ajax is. Iedereen die daar anders over denkt is naief. Wel mooi, want dan kan je lekker geloven dat het kampioenschap van Ajax zonder de hulp van Ajax is gekomen

17 april 2016 om 20:05

Ah dit is een nieuwe complot theorie. Die kende ik nog niet. Ajax is kampioen geworden met behulp van Ajax. Het zou verboden moeten worden. Gaan we samen demonstreren?

Soms zit het mee, soms zit het tegen . Alle clubs hebben wel eens eens een voordeeltje.

17 april 2016 om 18:54

Hahaha het ad zegt andersom

17 april 2016 om 19:39

@ Henkiedril,

Hoe vaak ga je dit nog zeggen? Als je het gewoon 1x zegt dan lezen mensen het ook hoor. Kun je misschien ook nog iets zinnigs zeggen in plaats van dat je jezelf continue herhaalt?

@ wispis,

Tja AD, dat is toch een beetje een krant voor simpele zielen, het AD bestaat louter uit onzin dus ik weet niet of het AD nou echt de juiste bron is. Maar goed, ik vraag me dan ook af hoe dit berekend wordt. Stel het staat tijdens Heerenveen - Ajax 1-1 en Ajax krijgt in de 73e minuut een onterechte goal toegekend. Wie zegt mij dan dat als Ajax die onterechte goal niet toegekend had gekregen niet alsnog gescoord had? Wie zegt mij dat als Ajax vandaag tegen Utrecht geen penalty had gehad ze dan alsnog in de 93e minuut gescoord hadden? Als als als

17 april 2016 om 20:37

Nee de telegraaf is wel betrouwbaar...pfff Bij een 2-1 stand had Utrecht wel een penalty gehad op deze wijze?maarja stellingen he....vragen vragen vragen

Kan het mij niet voorstellen. Het is niet dat Ajax door een schwalbe een penalty heeft gekregen of er bewust naar op zoek was. Ze krijgen hem mee, terwijl er niks was. Als het de volgende keer een duidelijke penalty is zal de arbitrage echt niet denken "die van afgelopen zondag was er geen, dus laat ik ze nu een duidelijke strafschop onthouden.".

Het was ook zeker geen pingel, maar als je nou een beetje reeel bent kan je toch alleen concluderen dat het voor Makkelie niet te zien was.
Die loopt er recht achter en ziet alleen Jansen wild aankomen met ze rechterbeen op een meter hoogte en Milik neergaan dus dat hij hem geeft vind ik niet onlogisch alleen omdat hij het gewoon niet goed kan zien.

Wat me wel opviel is dat Ajax wel echt een andere positie heeft binnen het voetbal, ik bedoel je bent voor of echt heel erg anti. (ook vele die roepen dat niet te zien blijken hier toch door de mand te vallen)
Ik kan me namelijk nog herinneren dat Ajax een onterechte pingel tegen kreeg tegen Milan en iedereen over elkaar heen viel om te roepen dat Vdhoorn niet in die positie moest komen, want Balotelli maakt slim gebruik van Mike's domheid.
Nu een zelfde soort situatie (willem kan er gewoon tussen blijven en dan gebeurt er helemaal niets) is het ineens anders, dan is het ineens niet de schuld van de verdediger maar van alles iedereen die met Ajax te maken heeft, incl complot theorieen over de knvb die ajax kampioen wil hebben.

Blijf ik toch altijd vreemd vinden.

De spanning blijft er in in ieder geval!

17 april 2016 om 18:47

Juist Janssen neem een risico met die sliding en inderdaad voor Makkelie moeilijk te zien
Pech

17 april 2016 om 19:10

Mooi verwoord, heerlijke objectiviteit.

17 april 2016 om 19:25

nee dat zie je verkeerd als de scheidsrechter het niet goed kan beoordelen moet hij natuurlijk geen strafschop geven.

17 april 2016 om 19:38

Zou je graag horen als dit voor Utrecht had geweest.
Dan had je geel anders gepraat aangezien je niet objectief bent.

17 april 2016 om 19:45

@ramonfcu

Ja was het maar zo makkelijk, als hij wist dat hij het niet goed zag had hij het ook niet gedaan denk ik.
Hij zag Milik neergaan Jansen vanachter met ze rechterbeen op 1 meter hoogte invliegen dus dan is het een pingel uit zijn zichtpunt.
Het was er geen 1 natuurlijk.

Zolang er geen video scheids is gebeuren deze dingen.

17 april 2016 om 19:43

Albertino

Kan het nog krommer. Het is natuurlijk een lacherthe de uitleg van Makkalie. Hij geeft eigenlijk letterlijk toe dat hij aan het gokken was omdat de bal rechts rolt. Hoe kan de bal rechts rollen als Janssen deze niet raakt. Dus met andere woorden de bal is door Milik geraakt volgens de uitleg van Makkalie terwijl het contact met de bal niet waargenomen heeft. Kortom hij wilde die strafschop geven die er helemaal niet was. De uitleg van Makkalie is gewoon een grote leugen en schandelijk. Hij heeft het namelijk niet kunmem waarnemen volgens zijn eigen uitleg dus een penalty geven is dus gewoon ordinair partij kiezen.
Deze scheidsrechter moet zo snel mogelijk zijn fluit worden ontnomen. Hij heeft Utrecht zwaar benadeeld en heeft het kampioenschap in zijn eentje beslist. Die kulverhalen over dat Ajax in andere wedstrijdem benadeeld is en dan aan komen zettem met een corner uit bij Roda is natuurlijk een lachertje en toont de armoede van het argument eigenlijk aan.
Ook totaal geen kritische vragen net bij de NOS waar je ook niets anders van kan verwachten. Ze schilderden Makkalie als eem slachtoffer af en hoe zwaar het eigenlijk voor hem moet zijn en dat hij ook maar een mens is. Ik ben helemaal uitgekeken op voetbalzone met propaganda nieuws wanneer het Ajax betreft. Het verslag is schandelijk voor een zogenaamde onpartijdige site.
Ook weer typisch dat Frank de Boer vanavond is uitgenodigd bij studio voetbal om alles lekker weer te bagetalliseren.

17 april 2016 om 19:51

Beste Bombanera99
Jij bevestigd dus precies wat ik zeg, meten met twee maten (ajax ontnomen punten tellen niet volgens jou) en complotten.

17 april 2016 om 22:12

Janssen raakt de bal niet met zijn voeten maar zijn achterkant van bovenbeen. Makkalie ziet dit niet! Hij ziet dat een been van Millik vast zit in de benen (schaar) van Janssen.

17 april 2016 om 22:21

De boer was al uitgenodigd voordat de wedstrijd gespeeld was.

17 april 2016 om 23:46

Dat frank de boer werd uitgenodigd was vorige week al vermeld...oh wacht dat hoort allemaal in t grote complot. Dit is uitgedacht . Ajax heeft met de scheids afgesproken dat ze eerst met 2-0 achterkomen, dan schiet klaassen de bal geweldig binnen en daarna geven we ajax een onterechte pingel...alles om t de rest van voetballend nederland zuur te maken😁😂😁😂😁😂😊

18 april 2016 om 01:10

Albertino

Een corner vergelijken met een penalty is erg armoedig.
Ik heb je de goal im de kuip niet zien noemen waar voorafgaand de bal een meter over de zijlijn was. Als je consequent en eerlijk wilt zijn, benoem dan ook de cadeautjes die men gekregen heeft. Het doelpunt uit de corner is gevallen door het slecht dekken van Ajax. Een penalty is zo goed als zeker een penalty.
De uitleg van Makkali is schandalig. Hij heeft aan de richting van de bal kunnen afleiden dat de bal oftewel door Janssen of door Milik geraakt is. Maar hij besloot op de 'gok' dat deze door Milik geraakt is en gaf een penalty omdat hij een penalty wilde geven en zelf besloot dat het een penalty was. Geen assistenten geraadpleegd. Hij was zo zeker van zichzelf. Als je iets ziet wat niet aargenomen kan worden en ook niet de moeite neemt om een derde te raadplegen dan wil je gewoon een strafschop geven.
Hij wist ook dondersgoed wat voor consequentie die penalty voor Utrecht en de competitie zou betekenen en to h besloot hij die penalty te geven. Zelfs nadat er zo massaal en hevig geprotesteerd werd, nam hij nog steeds de moeite niet om te raadplegen. Dan wil je gewoon een penalty geven klaar.
Hij heeft er over na kunnen denken, zelfs tijd gehad om het te re-thinken en heeft doelbewust een strafschop gegeven die hij wilde geven. Schandalig.

17 april 2016 om 20:39

Een zelfde soort situatie is dit natuurlijk absoluut niet,bekijk het objectief.

17 april 2016 om 22:16

Dat deed/doe ik dus.
Als Jansen er gewoon tussen blijft hoeft hij niet zo in te komen en neemt hij gen risico.
Maar ook jij bent blijkbaar dus zo 1 als ik al omschreef, als het Ajax betreft gelden er altijd andere regels en normen.

Niet zeuren. Psv heeft ook meerdere keren mazzel gehad met de scheids dat ze punten heeft opgeleverd. Het is niet alsof ajax hierdoor kampioen wordt.

Competitievervalsing, PSV is gewoon de club die het beste voetbal speelt dit seizoen en het kampioenschap verdiend. Zou mij een worst wezen wie de schaal aan het einde van het seizoen in handen heeft. Ik weet wie dit seizoen het beste was, wie hem verdiend en wie het voor mij persoonlijk is. En nee dat is niet Ajax. Hypocrisie, belangen, corruptie, acteren, geld, dat zijn de dingen waar voetbal vandaag de dag nog voor staat.

Power singing off na 15 jaar voetbalzone, ben inmiddels voetbalmoe geworden. Ga lekker rugby volgen de komende jaren Tot ziens allen, ik weet dat jullie mij ook niet zullen missen!

Ach, Ajax kreeg ooit bij Feyenoord een pingel tegen toen Toby Alderweireld een bal in het gezicht kreeg.
en nu krijgen ze deze mee.

17 april 2016 om 18:40

ach ajax kreeg ooit een pingel mee na een schwalbe van machlas
en nu krijgen ze deze mee

17 april 2016 om 18:49

Dat is een eeuw geleden , man!

Het is een beetje in een notendop waarom Twente structureel geen aansluiting kreeg met de traditionele top 3.
Ajax was ook samen met de ' Europese elite clubs ' openlijke tegen technische hulpmiddelen in het voetbal.

17 april 2016 om 20:08

Dat is echt onzin. Afgelopen twee seizoenen heeft Ajax door arbitrale fouten punten misgelopen. De reden waarom Twente geen aansluiting vindt is doordat het een kleiner potentieel heeft en doordat er mis management heeft plaats gevonden.

Ik weet niet of Ajax tegen technologische hulpmiddelen was/is. Ik als ajacied ben in ieder geval absoluut voor.

Het zou me niks verbazen als Twente een punt pakt tegen Ajax, dat dan de Knvb de stekker eruit trekt.
En als ze verliezen er niks gebeurd.
Verder zou er inderdaad op zulke momenten beeld materiaal moeten worden toegestaan, niet op het scherm op het veld, maar in een aparte ruimte. Er zou een extra scheids moeten komen die dan in het kamertje aan de hand van het beeldmateriaal een conclusie of advies geeft.
Nu heeft Ajax hier geluk mee en wordt PSV hier de dupe van.
Wij hadden dit zelf in 2011 dat Twente nooit een penalty kreeg zoals uit bij AZ 2x, dan werden wij kampioen. In totaal 17 niet gegeven penalty's.

17 april 2016 om 18:51

Alles goed Tim? Volgens mij heb je het niet helemaal niet op een rijtje, 17 niet gegeven penalties in 1 seizoen yeah right!

@mikkie smalling. Noem eens twee wedstrijden op. Knap als je dat lukt

17 april 2016 om 20:21

Mwha....utrecht kreeg in Eindhoven ook geen penalty waar PSV die wel kreeg of ben je dat al vergeten?
Volgens mij had PEC er in Eindhoven (2-2) ook nog een moeten hebben.
Soms heb je beslissingen mee, soms tegen.
Ajax kreeg er vorige week ook geen tegen Cambuur, dus ja waarom je nu hoopt dat Ajax nog een keer benadeeld gaat worden......

17 april 2016 om 20:51

Inderdaad hansje. Die penalty even ter zijde. Want wat ik echt schandalig vond was het spel van ajax als je alles zo in eigen hand hebt, het zo ver laten komen.

17 april 2016 om 21:42

Ja helemaal met je eens!
De voortekenen zag je al tegen Cambuur uit vorige week.
Ik dacht dat we massaal voor de titel zouden gaan om deze aan Johan Cruyff te kunnen opdragen. Kennelijk zijn dat stelletje lamzakken dat alweer vergeten

Ik hoop dat psv tegen cambuur thuis flink aan het doelsaldo zal gaan werken met minimaal 5 goals

Het is mooi om te merken dat zowat de meeste mensen (inclusief ajaxieden) ook inzien dat het onterecht was.

Zelfs de scheids erkent het.
Maar daarmee is de kous gewoon af.
Het is rot..zuuur hoe je het wilt noemen maar dit is het spel.

Soms hebje gewoon enorme pech.

En dan ook echt enorme pech. Of juist enorm geluk hoe je het wilt zien.

Ps: ik kijk voornamelijk Spaanse Liga nou dit is er niks bij.

Ik ben voor (doellijn) technologie maar dit soort errors horen er wel gewoon bij.

17 april 2016 om 19:25

tuurlijk fouten in het voordeel van Ajax horen erbij. Stom dat ze dat in Utrecht en in andere plaatsen in Nederland nog niet snappen

17 april 2016 om 19:49

Je zegt dingen die ik niet heb gezegd :s

We kunnen allemaal wel zeggen van ajax is ook wel een benadeeld, zal ook best, maar als de grens niet vlagt, geen speler van ajax vraagt om een pingel en iedereen ziet dat die sliding perfect is, waarom dan in godsnaam een panalty geven. Maar goed Makkelie is buiten dat ook wel een dramatische scheidsrechter.

Wij krijgen ook een keer een penalty meer hoor vorige week tegen Cambuur hadden wij pech. Nu is het een keer omgekeerd

beste Ajacieden, jullie mogen het toeval noemen. Toeval dat Makkelie een penalty geeft waarvan hij toegeeft dat het geen penalty was. Toeval dat Bazoer Guardado onderuit haalt en Kuipers geen penalty geeft terwijl hij toegeeft dat Bazoer de bal niet raakte. Toeval dat El Ghazy en Van den Hoorn smerige elleboogstoten mogen uitdelen die niet bestraft kunnen worden omdat ze door de scheidsrechter gezien zijn. Toeval dat Gudelj niet geschorst wordt nadat hij Andrade voor meer dan een half seizoen uitschakelt. Allemaal toeval.
Dat Ajax de komende jaren steeds kampioen wordt op deze manier, is geen toeval. Daar verwed ik mijn geld op. Veel plezier jongens! succes gegarandeerd.

17 april 2016 om 20:54

El Ghazi en vooral van der Hoorn kan ik me in vinden. Maar die gozer met die afro van Vitesse deed het ook bij Tete bijvoorbeeld. Volgens mij kreeg Gudelj overigens geel en dan kan de KNVB er niks meer mee, zo is het nu eenmaal hier in Nederland..

17 april 2016 om 22:18

4 fouten in voordeel van Ajax. Wees eens een kerel en noem ook een aantal fouten in nadeel van Ajax.

18 april 2016 om 03:08

Vast wel een keer een corner of een inworp, maar op cruciale momenten kan Ajax altijd rekenen op Zeist.

18 april 2016 om 12:50

In 2014 kreeg Ajax te weinig http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742

In 2013 eveneens http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2013/05/14/ajax-me... (7 niet gegeven penalties !!!)

De onderzoeken die er zijn gedaan, en dat is een stuk betrouwbaarder dan dat gefrustreerde gebral, wijzen op het tegendeel van wat jij beweert !

18 april 2016 om 12:50

Lees dit eens Calimero;

In 2014 kreeg Ajax te weinig http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742
In 2013 eveneens http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2013/05/14/ajax-me... (7 niet gegeven penalties !!!)

18 april 2016 om 12:51

Dubbel post

ach ajax word wel vaker geholpen tegen utrecht en gek genoeg altijd in de belangrijke wedstrijden maar ach puur toeval natuurlijk .
komt de knvb ook wel goed uit zo pakken ze utrecht terug.

Vanuit zijn gezichtsveld (na het zien van de beelden vanuit zijn positie) kan ik me ergens wel voorstellen dat hij in een split second fluit voor een pingel, al was het er natuurlijk in geen 100 jaar 1. Makkelijk lullen zo langs de zijlijn, met tig herhalingen op je beeldscherm, fouten zijn nu eenmaal menselijk vanuit mijn optiek. Ik zou m'n frustraties persoonlijk eerder richten op andere oorzaken, de technologie is er namelijk al een tijdje, wanneer gaat men de arbitrage eens ontlasten door het daadwerkelijk in te voeren?

Hoop oprecht dat PSV nu de titel pakt en die scheidsrechter moet zwaar gestraft worden, wat een lachertje dit. In Zeist moeten ze zich doodschamen met zulke amateurscheidsrechters.
Ajax word hier bewust geholpen.

een ding valt mij wel op.
Ik hoor niemand maar dan ook niemand zeggen dat utrecht een puike pot voetbal op de mat heeft gelegd vandaag.

18 april 2016 om 13:04

Ik hoop dat Utrecht deze vorm mee kan nemen naar de bekerfinale!

coontjecu: terechte opmerking. Dat de beslissing van Makkelie zo veel betekenis had, was alleen maar omdat het op dat moment, terecht, 1-2 stond voor Fc Utrecht. Ik denk dat iedereen die de wedstrijd heeft gezien, ook de ajax fans, als ze niet al waren weggevlucht, vindt dat Fc Utrecht de slimmere en dus betere ploeg was. Dat verdient respect, nota bene een week voor de bekerfinale. En dan te bedenken dat heel veel clubs een vrije middag hebben genomen als ze naar de Arena gingen

Het wordt nu dan toch echt wel tijd voor videobeelden. Dan hadden de Utrecht spelers zo'n moment kunnen aanvragen en dan had er iemand van boven kunnen kijken of het een penalty was. Dat was perfect geweest.
Je kon aan de reactie van de Utrecht spelers al zien dat dit totaal geen penalty was. Meestal zie je bij zo'n incident de dader meteen driftig nee schudden en een bal vormen met de armen om maar zo duidelijk mogelijk te maken dat dit geen penalty was. Maar nu zie je Janssen en de rest van de ploeg gewoon zich omdraaien alsof er niks aan de hand was. Het was niet eens een twijfelgeval.

Prachtig om te zien hoe mensen de houding vanuit Zeist ten faveure van Ajax proberen goed te praten. Keer op keer op keer....

Prachtig om te zien dat mensen zo opgaan in hun eigen fantasie dat Zeist onder contract zou staan van Ajax. Alle clubs hebben beslissingen mee of tegen, echter pak je de onterechte punt eerder in het seizoen hoor je er betrekkelijk weinig over (net als wanneer je onterecht punten verliest) maar nu er nog maar een paar wedstrijden te gaan zijn is het plots opzet. Misschien kan Hipster4life een een overzicht maken van de puntenverdeling als alle foute beslissingen op papier worden verbeterd...wie staat er dan bovenaan?

De situatie was lastig in te schatten voor de scheidsrechter en gezien er geen beelden gebruikt mag worden kan dit dus gebeuren.

Zondag volgt de herhaling. Utrecht wordt een strafschop onthouden en Feyenoord krijgt een zeer twijfelachtige strafschop mee.
Feyenoord speelt thuis, is een klassieke top-3 club en krijgt daarom het voordeel van de twijfel als het er om gaat.
Daar moeten de andere clubs mee kunnen leven want dat is al bijna 50 jaar zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren