Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Balende El Ghazi komt met statement: ‘Kennelijk wil men onrust creëren’

Laatste update:

Anwar El Ghazi heeft een goede werkrelatie met Frank de Boer. De aanvaller van Ajax voelde zich donderdagavond genoodzaakt om via Twitter een statement uit te brengen, in verband met enkele uitspraken van journalist Hugo Borst

/

Borst zwengelde in het Algemeen Dagblad de discussie rond Marokkaans-Nederlandse voetballers, en El Ghazi in het bijzonder, aan. In het televisie-programma De Wereld Draait Door zei Borst: “Ik vind het jammer dat Frank de Boer bonje heeft met El Ghazi. Hij staat ernaast en vindt dat hij moet spelen.”

El Ghazi betreurt de uitlatingen van Borst. “Kennelijk wil men onrust creëren: bij deze wil ik duidelijk maken dat Frank De Boer en ik een goede verstandhouding hebben. We hebben maar 1 doel: het binnenhalen van de landstitel!” El Ghazi was aanvankelijk verzekerd van een basisplek, maar na een schorsing werd duidelijk dat hij zijn plek in het elftal niet zomaar terug zou krijgen. Hij moest tot dusver genoegen nemen met drie invalbeurten.

Hoort Anwar El Ghazi in de basis van Ajax thuis?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie reactie van el ghazi. Borst moet geen ongefundeerde uitspraken doen

14 april 2016 om 23:19

El ghazi hele goede prof. Hulde voor deze jongen. Als hij hard blijft werken en zich zo professioneel blijft opstellen komt hij er wel.

14 april 2016 om 23:19

Helaas is Borst daar, net als Derksen een koning is. Jammer dat er nog mensen zijn die die twee serieus nemen in dit soort zaken.

14 april 2016 om 23:55

Je kan Derksen en Borst totaaaaaal niet vergelijken. Borst roept zo maar dingen terwijl Derksen dingen fundeert OF hij geeft z'n mening maar hij scheidt de dingen wel. Derksen is toch een journalist daar Hugo het gewoon lekker vind om in de belangstelling te staan. Ik ben geen groot fan oid van Derksen maar soms kan ik hem niet links laten liggen.

15 april 2016 om 00:14

Gefundeerde nonsens is nog steeds nonsens.

Borst is een hele basale man. Hij uit zich soms in deftige, bijna poetische manieren uit, maar het feit dat hij de meest stompzinnige bedenksels eruit gooit lijkt vaak op aandachttrekkerij. Maar goed, ieder mag zijn mening uiten, zo zullen mensen het ook vaak oneens met mij kunnen zijn.

Waar het om gaat, is dat Derksen een waardeloze journalist is aangezien hij duidelijk partij kiest voor bepaalde lieden (bv. Cruiff, Munsterman) en met hand en tand verdedigt, terwijl hij anderen constant aanvalt (bv Van Gaal al jaren). Nou mag iedereen een mening hebben, zelfs journalisten, maar de manier waarop hij vaak personen neerzet en afkraakt. is belachelijk. Niet voor niets roept Genee en soms Gijp of Hans hem tot de orde. Die man is allang de weg kwijt. Ik geef je een voorbeeld: jaren geleden toen Kew Jaliens bij AZ speelde, werd hij opgeroepen voor Oranje en ging hij mee naar het WK in Duitsland (2006). Hij liep een beenblessure op en moest afhaken. Derksen riep: Ik ben blij dat niet meer kan spelen, ik hoop zelfs dat hij zijn been gebroken heeft...."

Nee, gefundeerd is hij zeker niet. En wanneer hij het probeert, zijn het kul en drogargumenten

15 april 2016 om 00:36

Derksen was een journalist.Heb je hem bij Pauw gezien ?Puur op de man helaas.Heeft voor mij nu afgedaan.

15 april 2016 om 02:57

Precies het tegenoverstelde van wat jij zegt.

15 april 2016 om 03:05

Ik moet eerlijk zeggen, en ik denk dat ik voor velen hier spreek. Is dat ik puur inhoudelijk Derksen al jaren niet echt serieus meer neem. Echter is het wel een grappig character met zo nu en dan leuke anekdotes over vroeger. Verder zegt hij zo'n beetje om de week letterlijk hetzelfde. Ik weet niet of hij dit zelf ook door heeft, maar dat begint wel een beetje vervelend te worden.

Verder wat betreft de ophef rondom Derksen. Ik heb me ook wel redelijk aan zijn uitspraken gestoord. Ik zelf heb nooit ergens in het amateurvoetbal een Marokkanen probleem gezien. Dat wil niet zeggen dat het er niet is. Echter de totaal ongenuanceerde manier waarop hij dit deed was stuitend en stigmatiserend. Hij bracht het op een manier alsof elke Marokkaan in het amateurvoetbal een structureel probleem is. Hij had het veel gewichtiger moeten verpakken in plaats van gelijk weer de hele Marokkaanse gemeenschap die op voetbal zit aan de schandpaal te nagelen. Derksen heeft zich in het verleden al vaak erg negatief over Wilders uitgelaten, maar in feiten deed hij maandag echt niet zoveel anders dan Wilders. Goedkoop scoren, populistische praat wat het goed doet in de sociale onderklasse van ons land.

Verder wat ik erg jammer vond is dat hij zijn mond vol had over een probleem. Maar de daadwerkelijke oorzaken voor deze problemen noemde hij niet. Ik had dan ook graag willen weten WAT nou precies die problemen in de praktijk inhouden, maar hier zweeg hij in allen toonaarde over.

Ook blijf ik het jammer vinden dat altijd maar weer afkomst erbij gehaald moet worden. Ik weet nog toen Seedorf een penalty in '96 miste op de EK was het opeens de Surinamer. Jammer is dat toch. Wat betreft El-Ghazi, ik kan zijn verstandhouding met de Boer niet beoordelen, hetzelfde geldt denk ik ook voor Borst. Ik kan el-Ghazi enkel beoordelen op het beperkte wat ik van hem te horen en te zien krijg. Als ik hem hoor na de wedstrijd in interview's vind ik het echt een topkerel. Altijd zeer beleefd (spreekt de verslaggever altijd met ''u'' aan, waar zie je dat tegenwoordig nog) en ook redelijk objectief. Hij komt inderdaad soms een beetje verongelijkt over, maar Ronaldo ook, hoezo hoor ik dan bij Ronaldo nooit dat hij van Portugese komaf is?

15 april 2016 om 05:25

Er is een bepaald beeld ontstaan van Marokkanen, omdat er ontelbaar veel problemen en criminele incidenten uit die gemeenschap zijn voortgevloeid en nog steeds. Er is zelfs een Marokkaans maffianetwerk in Nederland. Dan nog mag je ze niet allemaal over een kam scheren, maar het beeld wat is ontstaan komt niet uit het niets. Mensen zien op tv hun vooroordelen te vaak bevestigd worden met in de voetballerij als ergste voorbeeld de dood van Richard Nieuwenhuizen. Doodgeschopt om niets. Ambulancepersoneel, buschauffeurs en treinconducteurs die lastiggevallen of zelfs aangevallen worden. Het slechte gedeelte verpest het voor het goedwillende gedeelte.

15 april 2016 om 06:36

Het is nou ook weer niet zo dat generaliseren direct weer tot WO2 situaties leidt. Die tijd en omstandigheden waren fundamenteel anders. Daarnaast is een stukje stigmatisering niet onoverkomelijk. Je hebt afbakening nodig om tot definities en onderzoek te komen. Zo werkt het in de wetenschap ook. Vroeger werden mensen van het platteland en katholieken net zo goed gestigmatiseerd door de dominante randstedelijke cultuur. Deal with it en buig het om in iets positiefs.

15 april 2016 om 08:10

Hij heeft voor mij al jaren afgedaan en dat is\er zeker niet beter op geworden..
Uit een voorval van jaren geleden wil hij nu over de rug van andere zijn gelijk halen . En het is een heel star figuur hij verkondigd vaak wat en dan veranderd hij nooit al blijkt het anders te zijn . En overal waar hij weg komt zoals bij VI of andere programma ,s waar hij weg komt probeert hij later de zaak af te breken .

15 april 2016 om 08:31

Derksen heeft het niet over de clubs die voor problemen zorgen tegen buitenlanders. Hiermee doel ik op rascistische uitspraken.
Voorbeeld: 2 weken terug hebben gevoetbald tegen een club genaamd Con Zelo met alleen maar autochtonen Nederlanders. De ene medespeler werd uitgescholden voor "neger die terug moest naar het AZC," de ander voor "kut Chinees". Die voorbeelden benoemt Derksen niet?

Gaan we dat gedrag dan gelijktrekken met de rest van NL?

15 april 2016 om 08:54

Derksen journalist? Ja op papier misschien maar ik heb nog nooit iemand zoveel onzin horen verkondigen dan hem. En keer op keer zijn mening bijstellen of omdraaien. De grootste malloot uit voetballand. Heb Derksen nog nooit op een zinnige uitspraak kunnen betrappen.

15 april 2016 om 09:16

@falcao, daar moet ik toch een kanttekening plaatsen bij wat je zegt. Want hoewel niemand het zo noemt en het qua vorm niet lijkt op de vorige twee versies, zou je nu best kunnen spreken van een derde wereldoorlog, op basis van "religie", clashes tussen volkeren (Russen, Oekraïeners, Palestijnen, Israelieten, etc), maar merken wij daar weinig van in ons veilige landje. Ook stigmatisering als tegenpool van waardering en acceptatie van verschillen creeert hoeveel doden per dag wereldwijd? In het kader van Derksen hoeven we ons niet af te vragen óf hij serieus te nemen is, maar in hoeverre. Ik vind hem zo nu en dan een belachelijke vent, maar hij zegt ook wel zinnige dingen. Het is niet alleen zwart of wit

15 april 2016 om 09:45

Derksen is een charlatan. Hij doet lijken alsof zijn uitspraken gefundeerd zijn. Maar dat zijn ze niet

15 april 2016 om 10:02

Ik moet ook eerlijk zijn, ik ben al een tijdje helemaal klaar met Voetbal International maar ook met bijvoorbeeld Studio Voetbal en de betweters. Ik heb bij beide programmas af en toe het idee dat ik naar RTL Boulevard aan het kijken ben. Zoals gisteren ook weer Kieft en Derksen vonden dat Klopp gewoon 'moest' juichen na de 3-3 en 4-3. Houd het alsjeblieft bij de technische analyse van het spel en breng niet dit soort onbelangrijke randzaken naar voren. De hoed van Depay, is ook zo'n voorbeeld, kunnen we het in de media niet gewoon bij voetbal houden?

15 april 2016 om 11:00

@ AS Dortmund. Dat een eeuwenoude sluimerende rivaliteit tussen twee grote culturele systemen opnieuw opborrelt is evident. Lees 'the clash of civilizations' van Samuel Huntington ;-)

Ik heb het vanaf het begin onzin gevonden. Je kunt overal aan merken dat Frank de Boer een goede werkverhouding heeft met el Ghazi. Dat merk je aan hoe ze op elkaar reageren. De Boer heeft wel eens kritiek op hem, maar el Ghazi reageert daar vaak goed op. Hij is alleen geblesseerd geweest, waarna het even geduurd heeft voordat hij weer in vorm leek te raken. Daardoor is hij een paar keer gepasseerd, maar ik weet zeker dat hij binnenkort weer in de basis zal beginnen.

Wat een onzin zeg!!
El Ghazi komt terug van een blessure in een winnend elftal, en dan denk Meneer Borst dat hij ineens zijn basisplaats terug krijgt?
En omdat het heel normaal is dat hij daar weer voor moet knokken, en het verdienen is er volgens Meneer Borst bonje? Hahaha dit meen je toch niet deze hele media wereldje..

15 april 2016 om 01:24

Precies! Bovendien lijkt Milik beter te renderen met schone op rechts.. Niks aan veranderen, dit heeft niks met een bepaalde etniciteit te maken. Borst moet zn hoofd gewoon bij sparta houden..

Waarom zoveel ophef over die uitspraak van Derksen? Hij zei gewoon wat veel mensen denken maar niet durven te zeggen uit angst om als racist te worden gezien.

14 april 2016 om 23:30

Als zo veel mensen dat dachten, was er niet zo veel ophef geweest. Geloof je zelf dat de autochtone Nederlanders vluchten omdat Marokkaanse jongens niet naakt durven te douchen?! Daarnaast moet voetbal juist verbinden en moet daar alles aan gedaan worden en dat gaat veel vaker goed dan dhr. Derksen beweert. Hij vermoordt het voetbal op deze manier. En als hij dan toch zegt wat veel mensen denken, dan moet er iets gedaan worden aan het denkvermogen van die vele mensen...

14 april 2016 om 23:36

Waar denk je dat de ophef vooral vandaan komt?

Wat een onzin redenering zeg. Omdat er veel ophef is, zijn er weinig mensen het met hem eens zijn? Haha

Kijk naar zwarte piet. Een kleine groep zorgt daar ook voor behoorlijk veel ophef.

14 april 2016 om 23:40

Jij haalt alleen het douchen aan nou,het is wel degelijk zo dat kliekjes voor problemen zorgen! Komt vaak genoeg voor hoor...het ligt er ook aan of er veel straatschoffies bij zitten, vooral in grote steden komt het vaak voor !

14 april 2016 om 23:40

Dat "naakt douche"verhaal is echt onzin. Ik douche niet naakt, bij mijn oude club douchten de nederlanders ook niet naakt. Zit een tijdje bij een nieuwe club en deze club had daar zelfs begrip voor en bij thuiswedstrijden krijg ik gwn mn eigen lokaal omdat zij wel naakt douche.

14 april 2016 om 23:48

Snap sowieso het probleem niet. Heb vroeger met hoop buitenlandse jongens gespeeld. Die douchde inderdaad niet naakt, maargoed is dat iets waar je jezelf druk om moet maken? Heb heerlijk met die gasten gevoetbald en een hoop gelachen.

14 april 2016 om 23:48

PsvBarcaMaroc, dat bekrachtigt mijn punt. Steeds meer autochtone jongens douchen ook in hun boxer. Dan is het juist een onzinverhaal als ze om die reden gaan vluchten, wat Derksen beweert. En kliekjes zijn inderdaad zeer irritant in een groep, maar die ontstaan deels omdat ze onderling veel meer verbondenheid voelen dan met de autochtone Nederlanders. En dat geraaskal van Derksen vergroot dat probleem.

15 april 2016 om 00:04

@Mblacky
Weetje hoe dat komt dat die straatschoffies het meenemen in het voetbal? Je komt zondag aan je staat vroegop, warming up je doet alles netjes op tijd. Dan begint het. Nederlandse scheids. Je speelt tegen een nederlandse club. 11 marokkanen in 1 team. Hun grensrechter vlagt vaak volkomen onlogisch scheids laat fluit er voor. Onze grens vlagt scheids beslist zelf of wilt het niet zien. Gele kaarten die je zomaar krijgt. Rode kaarten omdat ik bijv: Een speler erg kon blesseren als ik de bal niet had geraakt maar hem. Maar dan ben je het zat. Ik haatte het om zondag te gaan voetballen het bracht mij meer hoofdpijn dan plezier.

15 april 2016 om 00:11

Kliekjes hebben je overal, ook tussen de autochtonen Nederlanders komt dit wel voor hoor.

15 april 2016 om 01:26

Met alle respect maar het hoofd argument is hier niet het naakt douchen. Dat is eigenlijk helemaal niet wat speelt. Hij brengt wel degelijk een paar goede punten.
Zelf voetbal ik al jaren in het amateurvoetbal en heb ook teams kapot zien gaan door Marokkaanse spelers. Ze kunnen niet tegen kritiek, gaan zelfs daarvoor met je op de vuist, trekken zich naar elkaar toe (scheiden zich af van het team) en gaan meteen naar huis. Zo ging het bij onze selectie. Op een gegeven moment zijn die jongens gewoon van de club gestuurd. Ook heb je rond regio Utrecht clubs met veel Marokkaanse spelers. En dat zijn geel leuke wedstrijden. Onsportieve wedstrijden, veel te hard, word gescholden naar je, ik ben zelfs bedreigd en ze willen graag met je op de vuist. Ik kan me voorstellen dat teams zich op een gegeven moment niet meer kunnen inhouden en vandaar ook veel knokpartijen met dit soort teams. Ik heb een keer gezien dat op een woensdag avond de scheids bij ons thuis in elkaar werd gemept door zo een team. Ook een keer kreeg een spelers van ons een flying kick in de nek van zo een speler. Zonder reden, uit het niets.
Laat ik het maar zo stellen: Ik heb het heel weinig mee gemaakt dat ik een leuke pot voetbal heb gespeeld tegen Marokkaanse Nederlanders. Ze misdragen zich op het veld even goed als erbuiten. Ze functioneren niet goed in een team en scheiden zich vaak af van de groep, zijn buitengewoon agressief en respectloos. Dus er is een probleem,

15 april 2016 om 01:55

TIP: http://www.volkskrant.nl/opinie/-voetbalclubs-gaan-helemaal-niet-naar-de-klote-door-marokkanen~a4282329/

15 april 2016 om 02:25

@nightmanager

Uit mijn persoonlijke ervaring in jaren lang amateurvoetbal kan ik alleen maar de conclusie trekken dat het wel degelijk een probleem is.
Ik vraag me af of hier nog meer mensen zijn die minstens 5 jaar amateurvoetbal hebben gespeeld en die dit soort slechte ervaringen niet hebben mee gemaakt.

Daarnaast heb ik het artikel gelezen en maakt hij geen enkel sterk punt. Het is een heel zwak stuk. Vind het ook niet netjes om Derksen als provocateur weg te zetten. Wel leuk dat Derksen de gene is die in alle hokjes word geduwd op dit moment. Zo hypocriet.
Daarentegen vind ik de statistieken die hij gebruikt niet volledig compleet. Nogmaals denk ik dat veel mensen het kunnen beademen dat het wel een probleem is in het amateur voetbal. Wat ik heb gezien van dit soort teams is echt verschrikkelijk.

15 april 2016 om 02:47

Beste ''superman'',

Hetzelfde als Johan Derksen doe jij nu ook. Je zegt alleen maar dingen als: ''wat ik heb gezien van dit soort teams is echt verschrikkelijk.''. Noem dan eens concrete voorbeelden die zo verschrikkelijk zijn.

15 april 2016 om 07:29

Een voorbeeld? Het schelden misschien? Bedreigen van de scheids en tegenstander? Dingen die vaak voor komen wanneer je tegen Marokkanen (of andere buitenlandse jongens) speelt. Ik heb genoeg Marokkaanse vrienden en ik heb totaal niks tegen buitenlanders, vind Nederland mooi om de multiculturele samenleving. Maar, het is vaak zo dat de Marokkaanse voetballers sneller ruzie zoeken, sneller schelden en dat soort gedoe.

15 april 2016 om 07:32

Beste Rugu, dat schrijft hij 2 posts hoger. Daar staan zijn ervaringen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het met Superman eens ben hoor. In het amateurvoetbal kom je sowieso veel agressie tegen op het veld. Ik heb regelmatig bij lokale amateurverenigingen staan kijken. Maar of er nou jongens van Marokkaanse komaf of Nederlandse komaf op het veld staan: er wordt geschopt, gescholden gespuugd naar elkaar... men kan zich niet beheersen op het veld. En dat is de laatste 10 jaar alleen maar erger geworden.

15 april 2016 om 07:32

Ik wil niet per se zeggen of het een probleem is de voetballerij, want ik houd er wel van om tegen zulke gasten te spelen. Wanneer ze achter staan zetten ze er geen tandje bij maar gaan ze schelden en worden ze boos. Maargoed, dit is allemaal gebaseerd op eigen ervaringen. Ik houd er dan eigenlijk ook niet van om te generaliseren en dat past ook totaal niet bij mij.

15 april 2016 om 08:15

Tuurlijk superman123. Gewoon uit het niets dat iemand een flykick geeft. Wij zijn Marokkanen geen gekke gestoorde gekkenhuis patiënten. Zelf als verkeerd doen en denken dat je iemand uit de tent kan lokken maar als iemand reageert doen alsof je niks hebt gedaan.

15 april 2016 om 11:05

"Uit eigen ervaring". Laat ik mijn ervaring eens met jullie delen. Ik kreeg in de jeugd altijd woorden als K-marokkaan naar mn hoofd. Minder minder, land uit,aap, dat soort dingen. Maar dit soort dingen worden niet aangekaart door Derksen want tjah, het zijn geen Marokkanen die wij weer eens flink kunnen afzeiken.

15 april 2016 om 11:14

Klopt, we moeten ook weer niet doen alsof Marokkanen alleen schuldig zijn. Ook Nederlanders kunnen gemeen, grof en agressief zijn. Ik mijn omgeving heb ik dat niet zo meegemaakt, maar tuurlijk, ook clubs met enkel Nederlanders kunnen fout zijn. Ik heb dat alleen niet zo meegemaakt, maar ik voetbal dan ook niet in de randstad. Kijk op Facebook en je weet hoe Nederlanders kunnen reageren.

15 april 2016 om 11:33

Jaa klopt. Agjaa, leef en laat leven.

15 april 2016 om 15:31

@rugu

In mijn post hierboven noem ik concrete voorbeelden die je misschien over het hoofd hebt gezien. Bij onze plaatselijke vereniging hadden we een groepje Marokkaanse Nederlanders in de selectie spelen. Ze konden niet tegen kritiek, deed je dat wel werd je bij je keel gegrepen, ze trokken naar elkaar en scheiden zich af van het team door bijvoorbeeld in een andere kleedkamer om te kleden en zorgde voor alleen maar onrust binnen zo een team. Na een paar incidenten verder waren zij van de club gestuurd.
Zo heb ik een keer op een trainingsavond een bekerwedstrijd gekeken. Waarbij zo een buitenlands team het niet eens was met de scheidsrechter en hem letterlijk aanviel. De mannen die de scheids probeerde te beschermen kregen ook klappen. De politie werd gebeld om verdere escalatie te voorkomen. Speel ik zelf tegen dit soort teams weet ik al dat het geen leuke wedstrijd gaat worden. Een wedstrijd vol onsportief gedrag, gescheld, geschopt. Elke wedstrijd tegen zo een team is zo gegaan. Totale wangedrag.
Dit komt ook voor bij de Nederlandse teams, dat ontken ik niet. Maar het is een probleem en er moet vrijuit over gesproken worden zodat je naar een oplossing kan zoeken. Want een leden stop, of spelers wegsturen is ook geen oplossing. Dit probleem zit diep in onze samenleving en begint al bij de opvoeding. De schotel tv bijvoorbeeld. Mja ik heb een paar voorbeelden genoemd.

15 april 2016 om 15:45

Schotel tv? Hahahahahahah

15 april 2016 om 16:37

haha echt ziek grappig. Het enige wat jij uit mijn post haalt is dat.
Misschien ben je het met de rest wel eens

15 april 2016 om 23:30

Nee maar bij dat schotel tv dacht ik WTF. Wat heeft dat ermee te maken.

16 april 2016 om 13:13

Nou kijk als je opgeroeid met de tv waarin sharia de norm is kan je wel eens raar opkijken als je in een vrije samenleving terecht komt. Dat is een beetje waar ik op doelde. Snap dat het raar over komt.

14 april 2016 om 23:38

Het is ook nooit goed he. Ze gaan voetballen om van de straat afgehouden te worden en heb je dit gezeik weer. Er is altijd wel iets. En dat wat hij zegt is de grootste bullshit. Margheb'90 ofsoiets speelt gwn topklasse. Zn mond werd gesnoerd door Farid bij Pauw en toen ging die hem uitschelden omdat Derksen niks zinnigs te antwoorden had, trieste gast bahbah.

14 april 2016 om 23:52

@psvbarcamaroc, laat de voorzitter van Maghreb '90 nou vastzitten in Turkije voor drugshandel...

14 april 2016 om 23:57

@bootsjungen De voorzitter van magreb 90 zit vast om verdenking van wit wassen. Know your facts

15 april 2016 om 00:16

En mag ik vragen hoe jij aan deze info komt?

15 april 2016 om 01:24

Ja dus? Die van bayern (ben ff zijn naam kwijt) ging ook de bak in. Ieder mens maakt fouten.

15 april 2016 om 06:42

Is dat Türkyemspor 2.0? Die voorzitter kan het niet meer navertellen.

15 april 2016 om 12:51

@hichmanu
Ow das al veel beter...

15 april 2016 om 13:57

Natuurlijk, niemand is perfect. Maghreb '90 is alleen een slecht voorbeeld.
En overigens vind ik dat Johan Derksen niets te verwijten valt, die gast loopt al 50 jaar mee in het voetbal, die zegt niet zomaar wat. Hij kaart een probleem aan en meteen worden alles uit de kast getrokken om hem het zwijgen op te leggen.

15 april 2016 om 15:48

Hij kaart een probleem aan op basis van een paar amateurclubs. Mij gaat het erom, waarom moet hij weer persee Marokkanen zeggen? Nederlanders zijn ook niet de liefste en zelfde geldt voor andere bevolkingsgroepen. Ben zovaak racistisch bejegend in een wedstrijd maar daar hoor je niets over en ik weet dat meerdere allochtone Nederlanders hier last van hebben.

16 april 2016 om 16:48

Je schuift het onder het tapijt, hij mag die problemen toch wel benoemen? Dat heeft niets met racisme en/of discriminatie te maken.

Iedereen doet net of Ajax en De Boet een stelselmatig probleem hebben, met het brengen van Marokkaanse jongens. Maar zoveel zie ik er ook niet doorbreken bij een Feyenoord of Psv de laatste jaren. Hoezo wordt dat bij Ajax continu onder een vergrootglas gezet?

EL Ghazi komt er wel. Zit een goede kop op. Tikkeltje arrogant met die gebaren na het maken van doelpunten en laatste tijd gaat het wat minder, maar lijkt me een erg sympathieke jongen. Vooral na het filmpje van hem te hebben gezien met Touzani.

Zoals ik al verwachtte: grote onzin het verhaal van Hugo Borst. El Ghazi, goede reactie!!

Ja El ghazi kan moeilijk zeggen dat zijn relatie niet goed is met de boer... Maar die relatie is echt niet goed daar geloof ik niks van .....niet dat hij zijn basisplaats verdient want Zo een goede voetballer is jet nou ook weer niet. Hij vindt vooral zichzelf heel goed

14 april 2016 om 23:36

Maar hij kan ook niets zeggen. Hij zegt toch iets. Dat geeft wel iets aan, lijkt mij. Verder heb ik nou niet het idee dat die twee in onmin leven met elkaar.

14 april 2016 om 23:57

Als hij niks zegt blijven de mensen, die Borst in deze kwestie geloven, denken dat heta

15 april 2016 om 00:02

Als hij niks zegt blijven de mensen die Borst in deze kwestie geloven, vasthouden aan het het verhaal dat El Ghazi ruzie heeft met de Boer. Hij brengt met zijn ongenuanceerde uitspraken Ajax, de Boer en El Ghazi in discrediet. Ajax neemt "een trainer aan die het niet heeft op Marokanen". "de Boer is eigenlijk racist". En El Ghazi is een jongen met een slecht karakter". 3 vliegen in 1 klap. Nou ben ik ff blij dat het niet waar is.

15 april 2016 om 00:03

Als hij niks had gezegd, dan werd in een later stadium aan hem gevraagd wat hij van de uitlatingen van Borst vindt. Daar wacht hij kennelijk niet op.

15 april 2016 om 00:04

En het was inderdaad een hele smerige vorm van stoken van Hugo...

Erg professionele reactie van el ghazi, maar wat is hugo borst een pannenkoek

Borst was al niet geloofwaardig, en nu heeft hij daar kracht bijgezet door ongenuanceerde onzin de wereld in te helpen.

Goede reactie van el Ghazi! Dit is niet de eerste en zal ook niet de laatste keer zijn dat Borst onrust probeert te creëren bij Ajax. Helemaal nu Sparta weer terug is in de eredivisie, zal je komend seizoen nog meer van dit soort gereutel horen van deze misselijke vent..
Overigens vind ik Sparta een mooie club en ben blij dat ze weer terug zijn in de eredivisie! Alleen jammer dat ze onder hun supporters ook dit gedrocht hebben zitten..

En die paar dommerds die hier op VZ om de haverklap roepen dat Frank de Boer een racist zou zijn en niet om kan/wil gaan met Marokkaanse voetballers kunnen nu ook voor eens en altijd hun onzin voor zich houden!

Zeer getalenteerde voetballer met erg veel potentie. Bovendien zit er "een goede kop" op. Ik hoop dat deze jongen zich doorontwikkelt en uiteindelijk een vaste waarde in Oranje gaat worden. Was erg onder de indruk van zijn basisdebuut bij Oranje en is normaal gesproken gewoon een zeer belangrijke speler voor Ajax mits hij de juiste vorm heeft!

Het enige wat El Ghazi heeft gezegd na afloop van Cambuur - Ajax is dat hij op de bank zitten moeilijk vond en dat hij graag wilt spelen. Volgens mij heeft Van der Hoorn eerder dit seizoen een soortgelijke reactie gegeven en recentelijk ook Fischer nog. Dit is enorm uitvergroot en uit zijn context gehaald.

El Ghazi is vrijwel het grootste gedeelte van het seizoen basisspeler geweest. Hij heeft echter na een blessure eind eerste seizoenshelft moeit om zijn draai weer te vinden. Na zijn domme en onnodige rode kaart tegen AZ is hij zijn plek kwijt omdat Ajax met Schone en Younes op de flanken uitstekend draaide. Dan is er geen reden om de opstelling te wijzigen voor De Boer, die altijd het teambelang voorop stelt.

Als ik El Ghazi zag invallen tegen Cambuur denk ik niet dat hij zich zorgen hoeft te maken. Hij moet proberen dat niveau vast te houden, want een El Ghazi in vorm speelt altijd op rechtsbuiten.

Anwar is ook niet zodanig goed dat ie altijd moet spelen. Schone kan 'm best eens'n tijd vervangen in betere vorm. Neemt niet weg dat er nog altijd veel sneaky racisme is in het voetbal. Zo werden ooit de donkere jongens bij Ajax voor dezelfde prestaties slechter betaald. We zitten inmiddels in sommige gevallen al bij de 5de generatie en nog spreken we niet van Nederlanders maar allochtonen of Nederlandse Marokkanen.

Goed dat El Ghazi zich uitspreekt tegen dit soort onzin.
De reden waarom hij minder aan spelen toekwam ligt enorm voor de hand alleen wil meneer Borst dat niet zien. Het is veel makkelijker om de Marokkanen kaart te trekken. Dat scoort ook veel beter in de kijk- en luistercijfers.

Onder normale omstandigheden zou El Ghazi in de basis moeten spelen maar met nog 4 wedstrijden voor de boeg dat gewonnen moet worden kiest Frank voor meer zekerheid en ervaring door Schöne op die plek te zetten en als een 1 een tacticus is dan is het Frank wel. Wat betreft die onrust, wel raar dat dit soort geruchten (broodje aapverhalen) uit Rtd (hugo Bos) komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren