Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Messi speelt heimelijk door met blessure bij Barcelona’

Laatste update:

Lionel Messi was woensdagavond niet in goeden doen bij Barcelona en werd met zijn club uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League. De wereldster verlengde zijn doelpunt- en assistloze reeks tot 452 minuten en is zichzelf niet. Volgens Cadena COPE voetbalt Messi heimelijk door met fysieke klachten.

/

Het zou gaan om een spierblessure, die Messi eerder al parten speelde. Mede daardoor zou de Argentijn de laatste wedstrijden uit vorm zijn geraakt: hij staat inmiddels al 452 minuten droog en gaf in die periode zelfs niet eens een assist. Messi’s laatste goal in clubverband dateert van 16 maart, toen hij vlak voor tijd de 3-1 maakte tegen Arsenal in de Champions League.

Nadien bleef hij verstoken van treffers tegen Villarreal, Real Madrid, Atlético Madrid, Real Sociedad en andermaal Atlético. Mundo Deportivo deed navraag bij zijn club of Messi inderdaad kampt met fysiek malheur, maar dat ontkende men stellig. Barcelona wees de krant erop dat de aanvaller de laatste weken geen minuut heeft gemist en nergens last van heeft.

Toch houdt Cadena COPE vol: men stelt dat Messi zeer recent de Italiaanse dokter Giuliano Poser bezocht om zich na te laten kijken op een oude blessure. Poser hielp hem eerder op weg en zou hem nu weer nagekeken hebben.

Denk je dat Lionel Messi doorspeelt met een blessure?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hm, om het spelen als een natte krant nou te gaan wijten aan een zogenaamde spierblessure is wel apart. Maar goed, dat is zijn negatieve reeks ook. Zelf denk ik dat er niet te veel achter gezocht moet worden. Het werd bij wijze van wel eens 'tijd' dat hij uit vorm raakte. Niemand kan zó lang zó'n niveau vasthouden. Een dipje, waar hij straks gewoon weer uit is.

14 april 2016 om 10:50

Dit zijn beweringen van andere mensen en dit zegt barcelona of messi zelf niet he

14 april 2016 om 11:16

Weer een triest smoesje van het Barca-kamp. Atletico heeft gewoon heel volwassen en slim gespeeld en staat terecht in de halve finale. Eerst komen ze aan met de niet gekregen penalty, terwijl ze eigenlijk maar met 8 man op het veld hadden mogen staan (suarez slaan, neymar natrappen en hands iniesta). Nu komen ze aan met het smoesje dat Messi geblesseerd zou zijn en dat ze daarom verloren hebben. Ik snap niet waarom er altijd als barca verliest een excuus gezocht moet worden. Je hoort Benfica, PSG en Wolfsburg toch ook niet "huilen" ?

14 april 2016 om 11:21

Lees nou eens jongen. Dit komt niet vanuit een Barca mond. Maar uit een medium. Het is toch wel lastig om een objectief oordeel te geven over zaken he. Zou droevig zijn mocht die waar zijn.

14 april 2016 om 11:23

Niet om het een of ander, maar barcalona ontkracht het juist. En we zijn pas bij de halve finale aangekomen

14 april 2016 om 11:24

Overigens heeft niemand het over de wedstrijd op zich, maar over de reeks van messi

14 april 2016 om 11:49

Ik wist niet dat mundo derportivo van Barcelona was. En ik wist niet dat wanneer er aan Barcelona gevraagd of Messi geblesseerd is dat je dan een smoes gebruikt als je het aan het ontkennen bent. Maar dat zal wel aan mij liggen..

14 april 2016 om 11:56

Barca kamp? Begrijpend lezen noemen ze dat! En daarnaast normen ze 4 andere wedstrijden op waar messi ook niet heeft gescoord. Barca hater of niet leer om begrijpend te lezen.

14 april 2016 om 12:13

Barcaa10 de media word gehyped door barca. Dus barca kamp gooit juist veel excuses en smoesjes de wereld in. Ze hebben zeker veel geluk gehad de afgelopen wedstrijden maar alsnog verloren ze kan elke club overkomen maar door hun arrogantie moeten er smoesjes ergens tevinden zijn.

14 april 2016 om 12:18

En dan de username "Objectief7" nemen. In groep 4 hebben ze meer leesvaardigheid.

14 april 2016 om 12:51

Jonge jonge jij leest ook alleen titels he. Lees het artikel nou eens pannenkoek. Dan zie je dat het niet uit een barca mond komt

14 april 2016 om 13:09

Gast waar heb jij het over leer eerst een keer lezen dommie

14 april 2016 om 13:44

Jij kan niet lezen he.. er staat toch dat barca dit stellig ontkent!

14 april 2016 om 12:39

Toch moet je een foto van de Messi van vorig jaar rond deze tijd bijv Tete. Juventus, maar eens vergelijken met de Messi van nu. Hij is misschien niet geblesseerd, maar ik vind hem er wel echt minder afgetraind uit zien.

Dat zijn smoesje, want als ze gister hadden gewonnen zou dit niet naar buiten zijn gekomen. Het lijkt net alsof ze naar redenen zoeken waarom het gister niet lukte, maar de enige reden was dat Atletico gewoon beter was.

14 april 2016 om 10:52

Lijkt mij sterk dat het een smoesje is, aangezien het van een van de grootste, Madrileense media instanties komt: Cadena Cope. Daar werken socio's van Real, dus lijkt mij sterk.

Als het waar is, is het gewoon super dom van Barcelona om tegen dit Atleti met een half fitte Messi te spelen.

14 april 2016 om 10:57

Ja, maar ze hebben ook geen alternatief. Een half fitte Messi is nog altijd 10 x beter dan Munir of Arda.

14 april 2016 om 11:04

Ze hebben juist wel een alternatief. Sergi Roberto op het middenveld posteren en overschakelen naar een 442. Daarmee hebben notabene nog Real mee kapot gespeeld in Bernabeu, Zodra Messi niet fit is, moet je hem gewoon niet opstellen, want dan gaat hij weer wandelen en lui zijn en daar heb je niks aan.

14 april 2016 om 11:46

Barça en 4-4-2...

Dat in Bernabeu was geen 4-4-2, maar Sergi gewoon als vleugelaanvaller/verlengde van Alves.

14 april 2016 om 10:56

Doe ff je Real bril af aub.

Er staat toch duidelijk dat FC Barcelona stellig heeft ontkend dat dit zo is?

Dus hoe kom je erbij dat het een smoesje is? Van wie zou dit een smoes moeten zijn?

14 april 2016 om 11:25

benzema08 zegt ook niet dat Barcelona dit naar buiten heeft gebracht?! Er staat duidelijk in de tekst dat Cadena Cope dit openbaar heeft gemaakt. Het is dus een smoes van deze media-outlet. Benzema08 heeft dus in principe gewoon gelijk, aangezien Barcelona zelf al aangeeft dat Messi geen blessure heeft.

14 april 2016 om 13:11

Precies benzema8 heeft het namelijk goed gelezen en juist gereageerd.

14 april 2016 om 10:57

Oke jonge siepke benzema, deze fenomeen genaamd Lionel Messi is de beste voetballer ooit, en hij komt net af van een blessure en je kan niet meteen pijnloos voetballen ik maak het zelf ook mee!

14 april 2016 om 11:35

Barca ontkent het ook en het gaat over messi die dus al ruim een maand droog staat. Is dus geen smoesje vanwege de wedstrijd van gister. Daarbij, alba zei ook in intervieuw dat atletico gewoon beter was en hun niet. Zelfde als de coach

14 april 2016 om 11:37

Tel daarbij de mening van pique erbij en td van barca, artikel hieronder.

14 april 2016 om 11:38

Smoesjes? Je beseft dat barca juist ontkracht dat Messi ergens last van heeft??

14 april 2016 om 12:43

Smoesjes?? Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?? Of komt dat pas in groep 8??
Barcelona ontkent dat er een blessure is..dit komt dus niet van Barcelona!!
Of heb je alleen de titel gelezen?? Man man man

14 april 2016 om 12:49

Zijn toch smoesje of ontken je dat nu, ik zeg namelijk nergens van wie die smoesje komen. Wel dat dit pas naar buiten komt als ze uitgeschakeld zijn in de Champions League

Waarom zou je hem high-intensity potjes laten spelen als hij al de hele tijd met een blessure speelt? Zonder Messi was Barcelona ook dominant en aan een niet-fitte Messi heb je geen ruk, zoveel is wel duidelijk geworden de laatste jaren. Mismanagement dit weer aan de kant van Barcelona.

Dit is zo ver gezocht. Heel Barcelona draait slecht en ik heb me gister in het bijzonder aan Alves, Busquets en Neymar geërgerd.

14 april 2016 om 11:09

Weet je ook eens een keer hoe de rest van de wereld zich week in week uit voelt.

14 april 2016 om 11:46

+1 voor Ypuh haha

14 april 2016 om 12:00

Het one touch voetbal is in twee jaar tijd helemaal verkracht door de trainer. Maar dat is wat ik zie, en mijn bescheiden mening is..

Het kost Barca wel een plek in de halve finales. Hij speelt dan ook heel erg slecht. Jammer ook dat hij die laatste vrije trap niet aan Neymar overliet.

14 april 2016 om 10:57

Barca mist in dit soort duels een specialist. Ik vind Messi geen specialist in vrije trappen. Verder missen ze ook een Zlatan type voor dode spelmomenten. Denk dus dat Barca wel toe is aan innovatie. Het combinatiespel is mooi om te zien, maar in zulke duels missen ze een Zlatan type, en een 10 (Mahrez, de Bruyne, Draxler?)

14 april 2016 om 10:58

Messi heeft dit jaar anders aardig wat vrije trappen in liggen.

Beste specalisten zijn nu:

-Payet
- Calhanoglu
- Pjanic

14 april 2016 om 11:41

Haha zr hebben een x een mindere reeks en gelijk missen ze wat.. "een Zlatan type" want Suarez past nu ineens niet meer bij barca oid? Een 10? Met alle respect hoor maar de beste aanvallende middenvelder vd wereld loopt daar rond.. Plus het feit dat ze niet met een 10 spelen

14 april 2016 om 12:37

@montania,

"jammer ook dat hij die laatste vrije trap niet aan Neymar overliet.

Schijnt ook te door de blessure te zijn veroorzaakt, Blessure is zo exotisch dat het niet alleen slecht spel bevordert maar ook nog eens de ware aard van het beestje boven brengt.

Het wordt ook "ik ben de baas Syndroom" genoemd.
Dit is het syndroom waar Alle Barca Fans Ronaldo voor afkraken en het bij Messi goed praten.

Mocht dit waar zijn had ik liever gezien dat ze her elftal rond neymar hadden gebouwd. En dan messi maar niet erin. Want zijn bijdrage was nihil tegen een zeer defensief atletico. Al lijkt messi altijd maar weinig zin te hebben om te spelen tegen zulke teams

14 april 2016 om 11:01

Het verdedigende blok van Atletico kom je ook nauwelijks door. Die scoren 1 of 2 keer en gooien de verdediging op slot. Het is gebleken dat je het dan van dode spelmomenten moet hebben, en op Pique na hebben ze niemand voorin lopen die sterk is in de lucht. Verder missen ze ook een specialist voor de vrije trappen. Ik zie dan ook liever een Arda of Suarez zo'n vrije trap op het laatst nemen.

14 april 2016 om 11:05

Denk zelf dat het onzin is maar het team om Neymar laten draaien zou Neymar wel ten goede doen denk ik. Want hij voelt zich gefrustreerd dat zie ook terug in zijn spel de laatste tijd leek ook niet blij dat hij niet de vrije trap gisteren mocht nemen bij de 16 op het lag er wel beter voor voor hem.

14 april 2016 om 11:17

Ik vind het sowieso niet slim om een selectie om een speler heen te bouwen. Zeker bij een club als Barcelona, waar iedereen zo goed is dat elke speler wel een ego heeft, werkt dat maar hooguit een seizoen. Je ziet nu ook dat Neymar en Suarez meer invloed krijgen. Iets dat Messi al jaren niet meer gewend is.

Leuk broodje aap verhaal, hier maak je niemand wijs mee.

Neymar busquets en alves draaide ook niet en als messi ook niet draait heb je al barca 70% uitgeschakeld.

Messi is niet in vorm dat kan best is ook maar een mens, maar om met zulke verhalen te komen?
Messi heeft niks over gezegd en barcalona ook niet.
Als ze het zouden zeggen zou ik het niet geloven zal meer zijn om zijn slechte weken weg te dekken.

14 april 2016 om 11:02

Neymar loopt niet omdat hij gefrustreerd is dat zie de laaste wedstrijden aan alles ik durf te wedden dat waar neer Messi gewoon aan de rechte kant blijft en niet alles weer op eist hij ook weer beter speelt dit deed hij bij Santos ook al af en toe.

Daarom loopt Messi ook niet hij wilt nu te veel en met Neymar en Suarez lukt hem dat niet want die eisen ook sommige ballen op de zakt hij ter ver terug en gaat hij vaker naar de spits weer en links lopen

Dat is onzin hij scoort niet omdat hij de laaste wedstrijden het middenveld en Neymar en Suarez in de weg loopt. Waar hij eerst gewoon sterk aan de rechterkant liep zakt hij zich nu te ver terug en staat hij vaak in de spits of bij Neymar wat het spel ook niet ten goede komt.

Ik hoop echt als Barca fan dat men Messi echt is gaat vertellen dat hij ook een rol heeft dat is over de rechte kant gaan zwerven want tot nu toe is hij de gene wie ze uit het spel haalt. En misschien is minder om laten draaien je ziet ook dat Neymar de laatste wedstrijden gefrustreerd raakt dat Messi de meeste dingen op eist al moet Neymar ook meer laten zien al kan dat komen door frustratie en het in de weg worden gelopen.

14 april 2016 om 12:01

Maar MSN gunde elkaar toch alles, waarom zullen ze nu dan opeens boos op elkaar zijn, Ze kunnen toch zo goed met elkaar opschieten. Of was dat allemaal toneelspel. Bij Real laten ze tenminste eerlijk zien hoe ze over elkaar denken.

14 april 2016 om 14:21

Wat een zeer nare ondertoon zit er in jouw reactie. De afgunst druipt ervan af.
De mindere periode heeft mij tot nu toe niet laten zien dat ze elkaar minder gunnen. Er zijn helaas weinig tot geen situaties geweest waarin ze elkaar uberhaupt iets kunnen gunnen.

En bij Real laten ze eerlijk zien hoe ze over elkaar denken? Het valt een toeschouwer snel op of het gezamenlijk vieren van een doelpunt 'echt' is of dat het toneelspel is. Dat toneelspel werd zeer duidelijk toen Zidane aan het roer kwam en de eerste goals onder zijn bewind zeer ongemakkelijk gevierd werden met groepsknuffels door de Bbc.
Tot nu toe heb ik bij Barcelona het idee dat het gezamenlijk (msn) vieren wel degelijk 'echt' is, maar dat ze het soms iets te graag aan de buitenwereld willen laten zien en daarom soms wat te overdreven oogt.

Begrijp me niet verkeerd. Blij voor elkaar zijn en elkaar oprecht feliciteren met behaalde resultaten is een erg belangrijke stap richting saamhorigheidsgevoel. Zidane begrijpt dat wel. Afgelopen wedstrijd tegen Wolfsburg was het gezamenlijk vieren btw zeer oprecht. Hopen dat ze dat vol kunnen houden.

14 april 2016 om 14:41

Liever oprecht dan nep. En kijk maar eens de filmpjes in de kleedkamer tijdens de classico en dinsdag, de oprechtheid spat er van af. Bij MSN doen ze het er om, om goodwill te kweken.

14 april 2016 om 18:20

laten ze tenminste zien hoe ze overal elkaar denken. Haha nee dat is lekker positief joh, ddat ze elkaar half uitkotsen

Barca trekt de lijn gewoon door van de afgelopen weken. ze spelen nu al een maand een slechte spel.en Messi is ook de Messi niet die wij gewend zijn. zou het weer aan de Pizza's liggen ?

Dit lijkt me geen smoes. Hij is op zijn achillespees getrapt in de wedstrijd tegen Sociedad en bleef even liggen van de pijn en ging daarna weer verder. Daarna leek het wel of hij niet meer kon vanwege de pijn en gisteren zat ik ook al te denken aan die achillespees.

14 april 2016 om 11:13

Als dat zo was, zou Luis Enrique hem wel gewisseld hebben in de loop van de tweede helft. Hij was namelijk bijna onzichtbaar en makkelijk vervangbaar gisteren. Het was namelijk vrij duidelijk dat Messi gisteren alleen zou gaan scoren uit een eventuele vrije trap of penalty. Zelfs die nam hij niet goed.

14 april 2016 om 14:27

Dan nog blijft de kans dat een 'geblesseerde' Messi dmv 1 actie het verschil kan maken groter, dan dat een Rafinha, Robert of Munir zou doen. En als je dat toch begint met het vervangen van aanvallers, had je beter bij Neymar kunnen beginnen. Een Messi zet je gewoonweg niet op de bank wanneer de blessure door spelen niet ernstiger kan worden. Helemaal niet in zulke belangrijke wedstrijden.

Word wel een beetje moe van dit soort argumenten voor het slechte spel van Messi. Als hij slecht speelt, is hij zogenaamd niet fit of speelt met een blessure. Speelt hij goed, is het gewoon Messi die doet wat hij altijd doet. Ook Messi heeft slechte momenten of een slechte maand.

Het is niet de eerste keer dat hij een periode slecht speelt en het zal ook niet de laatste keer zijn. Messi is geen speler die achter elke bal aanloopt. Integendeel, hij is eerder een luie speler die erg effectief is op momenten dat de verdediging het niet verwacht. Met zo'n speelstijl kan zo'n dipje erin sluipen. Zeker met een voorhoede als die van Barcelona.

Bovendien zie je de laatste aantal weken toch dat er een deukje in het MSN-gebeuren zit waar alleen Suarez schijnbaar mee om kan gaan. Hij is namelijk de enigste van de drie die het hele seizoen al erg sterk speelt. Ook zag je gisteren weer dat er wel heel erg weinig overblijft bij Barcelona als deze drie niet bereikt kunnen worden of niet goed in de wedstrijd zitten.

Lijkt mij een onzin verhaal. FC Barcelona is gebaat bij een fitte Messi en heeft geen enkele reden om hem met een blessure door te laten spelen wedstrijden achter elkaar. Er staan namelijk nog 2 wereldtoppers in de aanval daar, die hebben bewezen ook zonder Messi belangrijk te kunnen zijn. FC Barcelona is niet afhankelijk van Messi, dus dan laat je hem echt niet zomaar staan.

Snap dan ook niet waarom hij perse alles moet spelen? Waarom niet gewoon eens een keer eruit de 60e minuut? Kan geen kwaad toch?

Ik betwijfel of hij geblesseerd is maar hij is duidelijk niet gelukkig. Hij ziet er ook niet zo gezond uit, in mijn ogen. Een beetje pips gezichtje.

Dit zou wel eens weer een nieuwe gouden bal kunnen kosten, en dit zou ook weleens betekenen dat we een hele andere gouden bal winnaar gaan krijgen na een lange tijd.
of Ronaldo moet de CL winnen met Real en in de EK finale staan.

ik kan me ook niet voorstellen dat Barcelona Messi door zou laten spelen, en het is in het verleden en nog niet zo lang geleden dat Messi niet speelde met Barcelona en dat ging goed.
risico's nemen met zo een speler is niet slim.

Barcelona is toch wel 9 van de 10 keer in een seizoen ongelooflijk afhankelijk van Messi. Als hij slecht speelt, komen weer veel zwakheden aan het licht, zoals het magere middenveld en de zeer matige defensie.

Barcelona heeft een tijd goed gedraaid bij de blessure van Messi begin dit seizoen, maar toen was vooral Neymar ook in grootse vorm. Dat is hij ook allang niet meer.

Ik geloof niet in een blessure, maar ik denk dat hij gewoon niet beter kan op het moment. Cristiano heeft zo'n dip ook aan het begin gehad. We zien echt weer de Messi van 2013/2014, waarin hij zeer matig was. Een beetje wandelen op het middenveld, geen explosiviteit, verschrikkelijk slechte passes en geen man voorbij kunnen komen. Het aantal doelpunt- en assistloze minuten is trouwens ook schokkend te noemen.

Ik ga niet ontkennen dat ik heb genoten van de uitschakeling gisteren. Schrijnend is wel de machteloosheid die het nu inmiddels tegen Real Madrid, Atlético en Real Sociedad uitstraalde.

14 april 2016 om 11:43

Barcelona is inderdaad wel toe aan wat innovatie. Je geeft zelf aan dat het middenveld mager is, maar daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Iniesta, Rakitic en Arda zijn op zich wel creatieve spelers, maar geen scorende middenvelders. In mijn ogen missen ze dus nog een type de Bruyne, Mahrez? en eigenlijk ook in verdedigend opzicht een Kante type, want in de breedte is het ook nog niet zo geweldig.

14 april 2016 om 12:44

De Bruyne zit nu echt op zijn plek bij City, die gaat dan ook niet weg waarschijnlijk. Mahrez gaat niet op de bank zitten, want hoe goed hij toch ook mag zijn, Messi blijft spelen. Hij heeft ook nog een hele carrière voor zich. Toch vind ik Rakitic en Iniesta juist wel scorende middenvelders. Misschien scoren ze niet veel, maar dat komt omdat MSN gewoon alles voorin doet. Rakitic heeft een aantal keer wel mooie afstandsgoals gemaakt en een paar mooie lobjes op aangeven van Messi. Zeer productief voor de goal.

14 april 2016 om 17:08

Een scorende middenvelder is niet eens nodig. Iniesta bewijst dit al jaren. Er is iemand nodig die defensies met acties, dribbels, inzicht, overzicht en een steekpass kan penetreren. Een type Iniesta dus. En dan komt er bij mij maar 1 naam op: Phillipe Coutinho!

14 april 2016 om 17:06

Je vergeet dus gewoon dat Messi na zijn blessure de pannen van het dak speelde en zelfs op schema lag on zijn record van 91 goals te verbreken? Ps de laatste wedstrijden is het minder. Hij moet gewoon aan de rechterkant blijven en niet centraal al staan. Als hij van de zijkant komt is hij door niemand te verdedigen. Als hij er al staat wel.

Buiten dat is Barcelona uit vorm en dat kan en mag. Het is jammer dat het in de cruciale fase gebeurt. Maar pakken ze de dubbel is het alsnog een fantastisch seizoen. Sommige clubs hebben nog nooit een Treble gewonnen, dus als dat de standaard maatstaf van Barcelona moet zijn zodat men ze niet afbrandt, dan kun je al zien hoe groot Barcelona hedendaags is.

Een terechte uitschakeling tegen een goede tegenstander. Ik verwacht dat Bayern of Atletico de CL pakt. Beide hebben nog een appel met Real te schillen. Daarnaast zag ik Real in de clasico tot de 70e minuut niets klaarspelen. Wolfsburg en Roma zijn Europese subtop.

Het gaat nu pas beginnen de CL.

Wat is het toch ongelofelijk irritant om te merken dat velen hier reageren op artikelen zonder het bewuste artikel daadwerkelijk gelezen te hebben.
Reacties in de trant van: smoesjes,zoeken naar excuses door Barcelona voor de terechte uitschakeling door Atletico Madrid.
Het hele artikel gaat over een verhaal gepubliceerd door een Madrileense krant die suggereert dat Messi geblesseerd is,iets wat Barcelona ontkent.
WTF kan Barcelona hieraan doen,anders dat het ontkennen?
Lezen mensen,lezen en dan pas reageren!

Messi is de beste wanneer hij in vorm is. Maar Ronaldo is veel constanter en presteert echt altijd. Cristiano verzorgt zijn lichaam zo goed waardoor hij elke wedstrijd op een ongelofelijk hoog niveau kan voetballen; hierom is hij op dit moment by far de beste speler ter wereld. Die man is echt een beest.

14 april 2016 om 12:04

Daar ben ik niet echt mee eens, want beide hebben dit seizoen minimaal 1 of 2 dipjes gehad. Zelfs Ronaldo die zijn lichaam zo goed verzorgt zat een tijdje in moeizame periode toen Bale en Benzema telkens uitvielen. Nu is hij terug en speelt hij vlammend goed en het is de tegenovergestelde bij Barcelona.

14 april 2016 om 12:35

ik begrijp wat Mokhtar bedoeld...

Ronaldo speelt nog steeds niet op zijn best, maar pakt wel steeds de doelpunten en assist mee ondanks matige spel.

14 april 2016 om 12:59

Ik begrijp hem ook wel, maar toch staat Messi er vaker wanneer het op neer komt. Al ontken ik Ronaldo's kwaliteiten totaal niet. Hij is een beest, daar ben ik helemaal mee eens, maar het is niet zo dat Ronaldo de hele seizoen geweldig speelt. Hij was een tijdje nergens toen Benzema en Bale telkens blessures hadden, maar wat hij nu momenteel presenteert is ongekend dat klopt.

Als hij nou zei dat Ronaldo altijd presenteert in de CL en dat meer dan Messi laat zien dan zou ik denk ik het eerder begrijpen, want die man is een monster daar door zijn 93 goals.

14 april 2016 om 13:11

mijn god, wat een onzin.
Ja, Messi is nu uit vorm.
Maar ik heb Ronaldo ook zo vaak wedstrijden zien spelen waar hij totaal onzichtbaar was.
Je doet nu net alsof Ronaldo altijd in topvorm is en altijd belangrijk is...??
Terwijl Ronaldo ook zo vaak onzichtbaar is.

Het is de laatste tijden niet alleen Messi die niet in vorm is hoor. Wat je vanaf begin tot 2/3 van het seizoen zag was een gretig Barcelona dat alles voor elkaar over had en vooral Suarez en Neymar waren geweldig in afwezigheid van Messi, maar momenteel draait het hele team gewoon niet goed. Alves al minstens 2 maanden dramatisch, Pique steeds slechter, Messi en Neymar dramatisch uit vorm, naast weinig tot geen schoten op doel hebben ze ook zo goed als geen assists, terwijl Suarez als enige hier en daar zijn goaltjes meepikt. Voor de rest heeft Arda Turan 0,0% waarde gehad sinds zijn komst waar het belangrijk was. Je verwacht gewoon meer van zijn kwaliteiten, maar het lijkt wel als of hij het wel goed genoeg vind zoals hij nu speelt.

Het is dus niet alleen Messi, maar natuurlijk is hij onze grootste speler en verdient hij het meeste kritiek, want hier horen spelers zoals hij op te staan en in de moeilijke tijden het team op sleeptouw te nemen zoals vorige seizoen. Vorige seizoen liet BBC dit afweten en dit seizoen doet MSN het. Het is natuurlijk ook niet gek dat de tank opgeven moment leek raakt, ze spelen ontzettend veel wedstrijden(de meeste van alle topclubs in Europa). Dit heeft waarschijnlijk ook aandeel in het feit dat nog nooit 2x achter elkaar de CL door dezelfde club gewonnen is.
Dit kan opgelost worden door de selectie in de breedte beter uit te bereiden. Iets wat Bayern en ook Real op zich erg goed voor elkaar hebben, maar er zijn gewoon niet zo veel haalbare spelers die bij het spelletje van Barca passen en ook als wisselspeler willen gehaald worden.

14 april 2016 om 12:55

Ik ben persoonlijk niet boos op de team hoor, misschien verwoord ik het slecht. Eerder gewoon teleurgesteld dat zo een geweldig seizoen dan in de kwartfinale eindigt van de CL. Het had minstens de halve finale moeten zijn waar we van Bayern of Real verloren en niet al in de kwartfinale al was ATM de lastigste van de 7 mogelijke tegenstanders. Als er een team was die de CL 2x kon winnen door hun vorm gebaseerd op de hele seizoen dan waren wij dat wel, want we speelden echt geweldig. Dat vind ik persoonlijk het zure gedeelte, het is niet dat we met geluk in de kwartfinale kwamen of telkens nipt doorgingen, maar we speelden gewoon goed totdat we tegen Atletico kwamen en in dezelfde periode ook dipje opliepen.

Messi wees ik aan, omdat we van zijn kwaliteiten nou eenmaal meer dan de rest verwachten, zelfde met Ronaldo. Real verwacht ook veel van Ronaldo in vergelijking met de andere 2 voorin. Het is misschien omdat we zo verwend zijn geraakt aan hun topvorm, maar ik neem het ze ook niet kwalijk hoor, ze spelen nou eenmaal op zo een hoge niveau al de hele seizoen en dan verlies je ook na een tijdje en helaas overkomt ons dit op de slechtste timing mogelijk.

14 april 2016 om 12:58

Juist! Ik ben Real Madrid fan en ik weet waarover je het hebt.

Vorig jaar zat Real in bijna dezelfde situatie. 24x achter elkaar gewonnen, iedereen werd weggespeeld en men had zoveel hoop op de treble. Totdat Modric, Ramos, Pepe en nog wat spelers geblesseerd raakten. Real kreeg niet alleen een klap op gebied van fysiek maar ook mentaal.

Het verval begon wel wat eerder, zo rond februari. De maanden daarna speelde Real ook niks meer klaar en eindigde op 2 punten achterstand op Barcelona. Beker eruit, cl league eruit. Iedereen begon Ronaldo neer te halen en dat hij niks meer is bladiebladiebla.

Dat is nu toch wel anders..

Gelukkig voor jullie is jullie aanhang wel wat trouwer dan die van Real Madrid. Want heette Messi "Ronaldo" dan was het allemaal zijn schuld.

We zijn te verwend geworden.....


14 april 2016 om 13:31

Inderdaad blij dat er ook eens terechte reacties geplaatst worden.

Spelers kunnen uit vorm raken maar worden dan direct door sommigen volledig afgekraakt.

Al denk ik dat Barca stilletjes aan moet denken aan een jongere generatie zo vind ik Sergi Roberto nu de bovenhand mag krijgen op Dani Alves. Maar ook spelers als Iniesta, Messi, Mascherano en Suarez gaan niet meer lang top blijven ondervind ik.

Misschien moet Barca en in mindere mate Real de oudere topspelers die een enorme waarde hebben vlug verkopen en gewoon met een jonge groep herbeginnen.

Als Barca fan zou ik zelfs Messi en Iniesta willen zien vertrekken maar daar tegenover een topverdediging en niet meer met een oude Mathieu, Vermaelen en Mascherano. Ook Suarez wad een succes vorig seizoen en dit seizoen maar gewoon wegdoen.

De groep heeft zich voldoende bewezen maar zie liever nu jongere spelers strijden voor wat het waard is.

Het kan wel eens waar zijn want, de positie waar Messi op speelde was niet de positie die wij van hem gewoon zijn. Maar dat terzijde. Atletico was de betere ploeg gisteren. Barca heeft ons teleurgesteld. Ondanks dat visca el Barça! !!

Barcelona heeft de beste spelers van de wereld, naar mijn mening. Maar toch hebben ze een luxe probleem, die Real dan weer wel heeft. Wanneer Neymar, Suarez of Messi een langdurige blessure krijgt, hebben ze niemand meer voorin die de rol van hun kan overnemen. De middenvelders Iniesta, Rakitic, Busquets en Sergi kunnen niet in de voorhoede spelen, ze hebben alleen Arda die dat kan, maar dan heb je op het middenveld amper back-up. Bij Real kunnen Rodriguez en Isco wel eens een linie naar voren spelen. Mkhitaryan vind ik persoonlijk wel een goeie optie voor Barcelona, mits hij met een rol als rotatiespeler genoegen neemt. Misschien dat iemand anders nog ideeën heeft?

Hoewel het programma van Barcelona zeker niet zwaarder is dan van Atletico en Real (de zwaarste) en zij zich nu volledig kunnen concentreren op de competitie, zal de volgende wedstrijd voor Barcelona heel belagrijk zijn. Als het lek niet snel boven is kunnen ze zelfs naar de competitie fluiten.
Met een beetje pech gaat het as zondag al mis tegen Valencia.

Mocht ik het voor het zeggen hebben zou ik de duurste spelers bij Barca snel verkopen. Behalve Neymar tenzij ploegen er 200 miljoen voor over hebben.
Barca mag dit niet lang meer uitstellen want ze mogen niet in de problemen komen zoals Milaan dat jaren door bleef spelen met spelers van 30+.
Het is nu dat ze nog wat geld opleveren. Suarez, Arda, Messi, Pique, Iniesta, Rakitic, Mascherano en Bravo.
Gewoon durven met een jonge generatie starten zoals Sergio Roberto, Denis Suarez en Rafinha.
Sergio Busquets nog houden voor 1 seizoen als ervaren controleur.
En Jordi Alba en Ter Stegen zijn nog jong.
En het spel moet weer worden gebracht met een hogere snelheid zoals tussen 2008 en 2012.
En laat Neymar maar het werk overnemen van Messi. Hij mag de killer worden het wordt tijd... Nu vlug geld oprapen om ook een halve selectie te kopen met de verkochte spelers.
Gaya/Alex Sandro/Alaba ipv Adriano. Alaba kan je ook als CV gebruiken of op het middenveld want ze hebben ook Jordi Alba.
Bijvoorbeeld in een 3-5-2
Marquinhos + nog 2/3 topverdedigers ipv Vermaelen, Mathieu, Mascherano, Bartra en Pique. Dani Alves te oud dus wegdoen, ook Douglas stelt niets voor.
Opvolger kan Sergi Roberto worden met enkel Aleix Vidal achter de hand is wat te min. Dus zou graag Bellerin of Douglas van Bayern willen zien komen.
Dus bijna een hele nieuwe achterhoede.
Op het middenveld minder veranderingen.
Iniesta en misschien Rakitic ook wegdoen. En heel gedurfd ook Busquets. Maar daar hebben ze al de spelers voor met Rafinha, Denis Suarez, Sergi Roberto en Samper. Al zou ik Busquets nog houden of desnoods Verratti halen.
En dan voorin blijft enkel Neymar trouw.
Dus ook nog 3 aanvallers ipv Messi en Suarez. Die gemiddelde leeftijd van 28/29 jaar moet verlaagd wordeb met spelers van tussen 22 en 25 jaar.

14 april 2016 om 13:24

Barca is echt geen club die na msn geen 1 topspeler meer kan krijgen hoor haha. Na msn hebben ze direct een nieuwe topper.

14 april 2016 om 13:42

Dat weet ik maar denk dat het beter zal uitkomen als ze met jongere spelers aan de match beginnen. De huidige generatie wordt is al bijna 29 jaar en als ze winst willen maken moeten ze nu spelers verkopen en niet binnen 3 of 5 jaar als de groep 32 of 34 is. Dan krijg je te maken zoals AC Milan.

14 april 2016 om 13:47

Stel je voor dat ze Messi, Suarez en Iniesta verkopen en ook de bejaarde verdediging met Mascherano, Dani Alves, Adriano, Mathieu en Vermaelen waar ze niets mee zijn. Ze zullen geld genoeg hebben om de halve basiself meer dan 5 jaar jonger te maken met een betere kwaliteit in de verdediging maar op aanvallend vlak dan wat minder zonder Messi en Suarez.

Het middenveld is trouwens al klaar voor de toekomt al kunnen ze mssichien nog een Verratti of Pogba als extra kracht gebruiken.

Messi heeft wel vaker zo een dipje hoor net zo als Cr7 dat heeft of Zida e dat heeft gehad. Ze zijn niet letterlijk van een ander planeet he haha.

14 april 2016 om 15:09

Kan toeval zijn (zal ook vast wel )
maar het is net of er extra druk lijkt te komen op Messi wanneer hij dichtbij een (zwaar in de media uitgemeten) record is.
Bij het record van Telmo Zarra (251 liga goals) duurde het ook langer dan verwacht.
Nu weer 500 carriere goals.

Blijft toch iets aparts een vormdipje ,ineens kan het weer geen lopen
om onverklaarbare redenen

Denk dat hij meer met zijn hoofd bij z'n geld zit.... En in Panama...

Barca moet bijna de hele groep verkopen en opnieuw beginnen let hun beste getallenteerde spelers ookal zal 2017 dan aanpassen worden dan kan 2018-2025 misschien weer een mooie succesvolle periode worden.

Het is gewoonweg echt de vermoeidheid wat toe slaat bij fc barcelona zijn ook maar mensen he 5 prijzen vorig seizoen heel wat wedstrijden gespeeld club en land. En messi wilt elke wedstrijd spelen groot gelijk je ziet het nu in hoe barca beweegt om de vrije man te vinden maar hoop voor een club als athletico dat zij ook eens de champions leauqe winnen of een manchester city maakt het ook weer eens leuk

Hij heeft niet meer de juiste spelers om hem heen om de geliefde speelwijze uit te voeren. De speelwijze is heel anders onder deze trainer, waardoor hij anders uit de verf komt.

Rawinho

Helemaal mee eens met wat je zegt.
Ik zelf vindt de treaner hoofd verantwoordelijk voor deze uitschakeling
Barca stond 1-2 voor waarom dan niet met een andere tacktiek de wedstrijd in gaan I. P.V steeds maar weer vol op de aanval 4 3 3 is te aanvallend.
Heel dom gespeeld van barca ze vallen aan maar vergeten om te verdidegen.
Atlitico die wiste persies Waneer ze druk moesten zetten en wanneer er
verdideg moet worden.
Barca spelen al heel lang zwak vooral achter in het ging elke keer maar net goed.
Vooral in uit wedstrijden zo slecht en zwak spelen niet normaal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren