Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jordi Alba: ‘De scheids beging een fout, maar hij is niet de schuldige’

Laatste update:
/

Barcelona hoopte dit seizoen de Champions League te kunnen prolongeren, maar de Catalanen zijn blijven steken in de halve eindstrijd. Daarin werd buitenshuis verloren van Atlético Madrid (2-0) na de 2-1 zege van vorige week in Camp Nou. Er werd na afloop nog flink doorgesproken over een moment ver in blessuretijd, toen Gabi hands leek te maken. De scheidsrechter beoordeeld het echter niet als zodanig.

“Of het een penalty had moeten zijn? De scheidsrechter beging een fout, maar hij is niet de schuldige”, sprak Jordi Alba na afloop. Zijn medespelers probeerden nog wel een strafschop los te krijgen, maar haalden bakzeil. Gabi liet de waarheid maar in het midden. “De bal kwam tegen mijn hand, dat klopt, maar of het er nu binnen was of erbuiten... ik weet het niet. Soms zit het mee, soms zit het tegen”, sprak hij glimlachend.

Het was woensdag voor Barcelona de eerste maal dit seizoen dat het verloor van Atlético. In september werd het in Madrid 1-2 in de Spaanse competitie en de return in Barcelona eindigde in 2-1. Vorige week kwam er in de Champions League dus een nieuwe 2-1 overwinning bij, maar ditmaal ging het in Madrid helemaal mis. Lionel Messi staat nu op 452 minuten zonder doelpunt of assist.

Was het hands binnen de zestien meter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maarja, iniesta had er al afgemoeten volgens de regels

13 april 2016 om 23:22

Kijk jij snapt het.
De scheids was niet best maar dat was 2 kanten op.

Ja hij was in de 16, maar zoals mikie al zegt had iniesta er al af moeten zijn.

13 april 2016 om 23:38

Indd zonder iniesta, geen hands situatie tegen atl Madrid. Ik zie het als gerechtigheid voor atl als compensatie van geen rood voor iniesta. Slechte scheids verder btw, durfde soms niet op te treden

Off: eerlijk gezegd hoopte ik op Barcelona, want daar heb ik altijd een idee gehad dat we kans maakte om ze te verslaan.. Atl wordt een heel andere verhaal vrees ik. Bayern loten zou btw ook goed zijn, hun spel ligt ons wel

14 april 2016 om 00:14

Waarom rood ? Rood word gegeven waneer er een 100% doelpunt word tegengehouden en niet met een breedte pass. Als er hiet rood voor was gegeven is elke handsbal binnen de 16 rood.

14 april 2016 om 00:24

En als die bal niet was aangeraakt door Iniesta dan was het 100% open doelkans. Iniesta was de laatste man die er stond tussen de keeper. Dus geel voor hens en geel voor een open doelkans is samen rood. Hij begaat twee overtredingen in een overtreding.

14 april 2016 om 00:30

Als de bal richting doel gaat is het volgens de regels rood . Had die speler van AM ook rood moeten hebben net als de speler van Barca.

14 april 2016 om 01:58

Ben je serieus? Lees de regels nog even goed door zou ik zeggen!

14 april 2016 om 02:35

Geel:
Er zijn omstandigheden waarbij een waarschuwing wegens onsportief gedrag bij een opzettelijke handsbal nodig is, bijv. als een speler:
opzettelijk en opzichtig hands maakt om te voorkomen dat een tegenstander in balbezit komt;
een doelpunt probeert te scoren door opzettelijk hands te maken.

Rood:
Een speler wordt echter van het speelveld gezonden, als hij een doelpunt of een duidelijke scoringskans voorkomt door opzettelijk hands te maken. Het criterium is niet het opzettelijk spelen van de bal met de hand op zich, maar het feit dat hierdoor een duidelijk scoringskans of doelpunt wordt voorkomen.

14 april 2016 om 06:40

Ja, ik denk wel dat als Rizolli dat had gedaan en uit had gelegd aan de hoogste schridsrechtersbaas, dat die had gezegd: "Je hebt gelijk! Optellen en aftrekken doennwe veel te weinig als scheidsrechters!"

14 april 2016 om 07:53

Idd een duidelijke scoringskans voorkomt dus Rood!

14 april 2016 om 08:15

@apjo

doe niet zo dom met je uitleg aub.
een 100% scoringskans ontnemen is ten alle tijden rood.
bespaar je dus de moeite met je betoog

14 april 2016 om 08:52

@ apjo

Even als scheidsrechter hierop reageren.

Iniesta ontneemt volgens de spelregels een doelpunt dan wel een scoringskans en dan dient er direct rood getrokken te worden. Spelregeltechnisch. Immers er was buiten Ter Stegen niemand meer die nog had kunnen ingrijpen in de situatie.

14 april 2016 om 15:28

Als jij als scheidsrechter de regels niet kent snap ik niet dat je mag fluiten. Als de bal richting doel gaat en er wordt hands gemaakt is het ROOD , maar deze bal ging niet op doel maar opzij , het ontnemen van een scoringskans en dan is het GEEL . De meeste handsballen in de 16 worden als dusdanig beoordeeld anders is iedere handsbal in de 16 rood.

15 april 2016 om 09:49

@ apjo

Even uit de spelregels voor jou:

Hoofdstuk 12 pagina 73 Overtredingen die met een veldverwijdering bestraft worden.

"5) duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend; een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft".

Laat Griezmann als ontvanger van de bal een scoringskans worden ontnomen door de handsbal van Iniesta en laat diezelfde Griezmann nu ook richting de goal gaan. Dus maar 1 sanctie is rood.

En dan hebben we uit het zelfde hoofdstuk 12 op pagina 76 nog deze alinea over hands.

"een speler wordt echter van het speelveld gezonden, als hij een doelpunt of een duidelijke scoringskans voorkomt door opzettelijk hands te maken. Het criterium is niet het opzettelijk spelen van de bal met de hand op zich, maar het feit dat hierdoor een duidelijk scoringskans of doelpunt wordt voorkomen".

En ook dit is gewoon aan de hand dus Iniesta had gewoon met rood van het veld gestuurd moeten worden op basis van 2 passages uit het spelregelboek.
En dan ga jij mij verwijten dat ik de regels niet snap????????

14 april 2016 om 06:46

Iniesta onderbreekt een veelbelovende aanval, hij ontneemt geen DIRECTE scoringskans. Geel lijkt mij wel degelijk te billijken.

14 april 2016 om 07:31

Geen directe scoringskans? Go home patrick, you're drunk

14 april 2016 om 08:18

@patrick2103

ook voor jou, doe aub niet zo dom, 1 op 1 met een keeper komen, wat in die situatie het geval was, is een 100% scoringskans.
misschien kan je beter een andere sport gaan kijken als je dat niet snapt

14 april 2016 om 11:54

Misschien moet jij het bij voetbal kijken houden Gattuso, in plaats van je te mengen in dit soort discussies met zo'n denigrerend toontje. Je hebt wel gelijk dat het rood is verder maar dat kun je ook op een andere manier duidelijk maken.

14 april 2016 om 12:12

@spandoek

ik meng me in een discussie als ik daar zin in heb.
knap dat je een 'toontje' kan halen uit een stukje text.
zal er volgende keer een smiley bij zetten zodat het wat aardiger overkomt.

14 april 2016 om 09:40

En Suarez al 3X.

14 april 2016 om 10:48

Nee iniesta hoefde er niet af geel was prima op zijn plek omdat er ook nog een verdediger en keeper. Daardoor is geel op zijn plek, maar beide teams hadden met 10 man moeten staan. Natrappen van neymar en de trappende beweging van speler van atletico.

14 april 2016 om 12:22

@madcow

welke verdiger heb je nog gezien dan????laatste man daar was iniesta, atleti had 1 op 1 met de keeper gekomen, dus rood.

14 april 2016 om 12:46

gatusso3 er liep nog een verdediger rechts mee van Barcelona. Naam weet ik niet, maar heb wel verdediger mee zien lopen.

14 april 2016 om 13:40

heb net nog even op youtube gekeken maar er loopt niemand rechts met hem mee hoor.
sterker nog er is zelfs niemand in de buurt.
de dichtstbijzijnde is mascherano en die staat links van m, en nog eens een paar meter er achter. griezman was daardoor echt doorgebroken.
had gewoon 100% rood moeten zijn hoor

14 april 2016 om 19:08

Niet alleen had iniesta eraf gemoeten maar suarez ook!

Daarin tegen vraag ik me af of het wel echt hands was. Want hij raakt hem op zijn arm die binnen de 16 is. Echter staat hij buiten de 16. Dus wat is hierin de regel? Kan iemand mij dat uitleggen?

Want als je als keeper in de 16 staat met je voeten en je vangt met je handen de bal buiten de 16 dan is het geen hands.

Iniesta die de bal gaf had al onder de douche moeten staan. Streept elkaar weg dus

13 april 2016 om 23:14

Klopt, ik dacht dat ik de enige was die dat vond. Iedereen heeft het maar over die niet gegeven penalty maar Iniesta had die bal nooit tegen Gabi z'n arm mogen trappen, hij had rood moeten hebben. Net als Neymar overigens.

Verder, verdiende kwalificatie voor Atletico. Barca verrassend zwak.

13 april 2016 om 23:20

Volgens mij vinden zelfs de meeste barca supporters hier dat hoor, op wat rare kinderen na.

13 april 2016 om 23:30

Nu ja, ik moet toegeven, ik had ook slechts een beperkt aantal reacties gelezen

13 april 2016 om 23:44

Pow. Ik mag mijzelf inmiddels na dik 12 jaar ook wel barca supp noemen denk ik. Maar de laatste 5 wedstrijden zijn de slechtste die ik gezien heb. Geen beleving bij de voorste 3. Busquets die ballen inleverd. Alba die er niks van bakt. Dan een die keeperswissel wat eigenlijk nergens op slaat. Of je bent 1e of 2e keeper. Atletico verdiend door. 11 tegen 11 heeft barca over 2 wedstrijden geen kans gehad. Ze hadden het thuis af moeten maken, maar ook dit lieten ze afweten. Messi en Neymar toch de zwakste schakels vandaag daar mag je meer van verwachten in dit soort wedstrijden vind ik persoonlijk. Succes Atleti!

13 april 2016 om 23:50

Hier hebben vele het wel goed gezien. Of beter, die snappen de voetbalregels. Echter de media doet alsof er niks is gebeurd, terwijl het grove schande is dat een scheidsrechter ofwel bewust een team bevooroordeeld ofwel geen benul heeft van de spelregels en ter plekke regels verzint.

13 april 2016 om 23:41

Dat vind ik niet. Ik ben het eens met je dat Iniesta al onder de douche had moeten staan, maar het streept elkaar niet weg. Je kunt het niet geven van een rode kaart niet vergelijken met het niet geven van een pingel. Het is niet alsof het resultaat met pingel voor Barcelona en Iniesta eraf hetzelfde was geweest.

13 april 2016 om 23:52

Wanneer Iniesta eraf was gestuurd, had Gabi nooit hands gemaakt. De bal was namelijk afkomstig van Iniesta. Het niet geven van de rode kaart staat dus wel degelijk in verband met de handsbal van Gabi, waardoor je het wel tegen elkaar kan afstrepen.

13 april 2016 om 23:58

Misschien had et een andere speler gestaan die die bal schoot .

14 april 2016 om 08:21

@airbags

als iniesta rood had gekregen, had het voor barca sowieso al moeilijker geweest om zo een aanval op te zetten, ook schiet iniesta de bal tegen de hand van gabi aan.
of wilde je zeggen dat het dan wel iemand anders had geweest die de bal tegen de hand van gaai aanschoot

14 april 2016 om 08:39

Hij heeft gewoon een punt gatusso. Het streept elkaar niet weg. Dus vraag mij letterlijk af wie hier dom reageert. Het zijn 2 compleet andere situaties.

Hij had er af gestuurd moeten worden. Maar dat zegt niks over het niet geven van een niet penalty. 2 verschillende situaties!

Wie is er dan dom. Je probeert al verschillende mensen te kleineren. Kap daarmee.

14 april 2016 om 08:50

@michaeltje

je snapt toch wel dat als iniesta rood had gekregen, wat had gemoeten, dat de hele hands situatie nooit had ontstaan.

14 april 2016 om 08:57

@ gattuso3

Kan jij toekomst kijken? Heb jij een glazen bol? Ik heb wel vaker een ploeg met 10 man zien winnen van een ploeg met 11 man.
Dus onmogelijk is het zeker niet.

Dus wat michaeltje zegt is gewoon keihard waar.

Ja, Iniesta had rood moeten hebben.
Ja, de handsbal had op de stip gemoeten.

Spelregeltechnisch en doet er niet toe wie die bal tegen die arm aantrapt er wordt hands gemaakt in de 16 en dan is er maar 1 straf en dat is die bal op de stip.

14 april 2016 om 09:08

Hij kan niet de toekomst zien, maar wel redeneren wat de gevolgen zijn van de rode kaart... waar hij dan 100 zeker van kan zijnnis dat iniesta daar niet staat, dus bestaat dit moment niet!!!

Omdat hij er wel staat, gebeurt deze situatie;; dan is het gewoon en penalty. Maar het mooie is dat voor de verandering wat gerechtigheid komt voor de wanvertoning van de scheids...
Je hebt gelijk : 2 kompleet andere situaties,
Maar ik vind geen penalty wel eerlijk tegenpver geen 3x rood

14 april 2016 om 09:11

The ref

nee helaas kan ik dat niet nee,
wel weet ik dat dat als iemand eraf gestuurd had geweest, diegene niet tegen iemand zijn hand aan kan schieten.
dus die situati valt weg.
dat het in een ander fragment alsnog zou kunnen gebeuren sluit ik zeker niet uit, al acht ik die kans in 3 minuten zeer, maar dan ook zeer klein.

14 april 2016 om 09:29

@ Robotrock

Ik kijk vanuit de regels en voor mij maakt Rizzoli 2 wedstrijdbepalende fouten.
1) geen rood Iniesta
2) geen penalty

3x rood????? Sorry maar de "elleboog" van Suarez is gewoon geel er is namelijk geen slaande beweging met de elleboog buiten het afzet moment. Ja, het is vervelend maar ik kan goed begrijpen dat hij hier voor geel kiest. Rood had overigens wel gekund maar niet vanuit zijn positie (rizzoli).

2) Neymar is geel en geen rood en dus spelregeltechnisch goed opgelost anders moet hij ook geel trekken voor Godin en die is dan met 2x geel ook weg. Dus goede oplossing van Rizzoli.

3) Iniesta heb ik al gezegd dat het rood had moeten zijn.

Je mag nooit en te nimmer gaan marchanderen en zoals jij het nu uitlegt doet hij dat wel en dat is op zijn minst laakbaar. Geloof ook niet dat Rizzoli zo denkt, daar is de man te ervaren voor met een CL finale en WK finale op zijn naam.

@ gatusso3

Maak van die 3 minuten er 8 en je krijgt een ander beeld. Immers het gebeurt 3 min voor tijd en we hebben nog 5 min blessuretijd. En ik heb wel gekkere dingen zien gebeuren. Denk, even aan de CL finale van Man Utd waarin een paar minuten 2 goals vallen en ze die cup winnen.

En als hij hem wel op de stip legt en die penalty wordt benut is het gewoon verlengen en gaan we gewoon 30 min. door. En dan is er van alles mogelijk.

Dus kort samengevat maakt Rizzoli in 8 minuten tijd gewoon 2 wedstrijd bepalende fouten. Namelijk het niet weg sturen van Iniesta en de bal niet op de stip leggen na de handsbal van Gabi.

Puur spelregeltechnisch.

14 april 2016 om 09:45

Neymar trapt toch na buiten de lijnen?? is toch gewoon een rode kaart?
ook kan ik hier in niet in de toekomst kijken maar, als godin geel had gepakt bij die situatie, toen had hij nog geen kaart, dan had hij nooit die domme kaart gepakt die hij nu wel even later pakte, was een onnodige prent.

88 penalty, moment van spelen ben je weer een minuut verder, zit in de 89 a 90 minuut, zo ongeveer.
laten we het op 6 minuten houden.
tuurlijk gebeuren er gekkere dingen, maar barca had de hele wedstrijd nog niet echt iets gecreëerd.
maarja we zullen nooit weten wat er had gebeurd als iniesta eraf was gestuurd.
1 ding is zeker en dat is dat we hier dan niet aan praten waren over dit penalty moment haha

14 april 2016 om 10:04

Wanneer het geen rood is voor neymar,dan kunnen we de regels ff aardig onder een vergroot glas gaan bekijken

Misschien komt het omdat het een barca speler is, en er daarom niet 3x naar gegeken wordt, maar in de replay leek het me of neymar er alles aan wou doen pm de tegenstander pijn te doen.

Hij was de bal kwijt, ging hem niet meer halen.
Maar toch trappen en slaan tot het moment dat ze beiden de grond raken

En suarez.... ik weet niet wat ik hier van moet vinden, maar het lijkt me toch duidelijk dat hij het voordeel heeft aan geel en geen rood. Dit terwijl hij alles op alles zet om voor zijn tegenstander te komen. Dan kan je een elleboog uitdelen, maar niet op deze manier.
Meestal een slappe arm in het gezicht etc maar hier komt suarez echt behoorlijk hard in, zie de oog van zn tegenstander
Dus ik denk rood

En omdat barca opeens 8 minuten heeft betekend uitraard dat ze winnen? Nee, eerder dat ze een goal maken en dan komt atletico weer.

14 april 2016 om 11:18

The Ref
Met alles ben ik het eens, ook met de gele kaart voor Suarez, maar waarom zou Neymar slechts geel verdienen?

Hij trapt hard en gemeen na, volgens je de regels kan/moet je hier toch gewoon rood voor geven?

14 april 2016 om 19:31

The ref en michaeltje

Aub denk ff logisch na. Lees de zin ff 10 x voor je reageert.

Als iniesta rood had gehad had toch nooit dezelfde situatie ontstaan? Dan had heel heel misschien iemand anders wel hands gemaakt of tegen iemand aangeschoten....

MAAR dan is het nooit dezelfde plek, zelfde soort pas, zelfde formaties! Misschien was het dan zelfs nog gebeurd bij barca en had atletico nog een penalty gehad!

Of helemaal geen hands, kan ook!

Maar het is heel simpel teom te begrijpen. ALS iniesta rood had gehad dan had die situatie niet voorgevallen!!

Dus ja zeker wel af te strepen tegen elkaar.

15 april 2016 om 09:59

@ Bon Jovi

Ik zie het als een ultieme poging om de bal te halen actie is ingezet en kan je niet meer terug. Ik zie er geen natrappen in. Het gedoe erna zie je altijd zeker in dit soort beladen duels en al helemaal met de dingen uit de heenwedstrijd en de gemoederen en tel daarbij de stand.

Dan kan je wel met rode kaarten gaan zwaaien maar dan maak je het jezelf verdomd lastig als scheidsrechter. Dus goed opgelost door hier geel voor te geven.

@ gatusso3

Het was min 87 bij de penalty. Penalty nemen kost niet meer dan 1 min. Dus 88 plus 5 blessuretijd. Dus 7 heb je er sowieso. Daarbij mag hij de verloren tijd gewoon bijtellen. Is aan de scheidsrechter namelijk hoeveel hij bijtrekt.

@ Soccer4u

Dat weet je niet er lopen er bij Barca nog een paar die dit soort passes kunnen geven. Ene Messi (al is die niet in vorm, maar kan het wel) of een Busquets, Turan. Dus dat zullen we nooit weten daar heb je gelijk in.

Ik had het over spelregeltechnisch dat Rizzoli 2 fouten maakt in goed 8 min. Namelijk geen rood geven voor Iniesta en geen penalty geven bij de handsbal van Gabi.

Dat is wat ik zeg.
Fout 1) geen rood Iniesta
Fout 2) geen penalty bij de handsbal van Gabi.

Alba heeft gelijk. Zit er als Barça-fan dan ook echt niet mee.

Waar ik wel mee zit is de wedstrijdinstelling waarmee ze begonnen en ook de schandalige prestaties van Neymar en Messi. Om niet eens te beginnen over Dani Alves.

13 april 2016 om 23:11

Schandalige prestatie van Messi? Mag die man ook eens een keer een mindere periode hebben?

13 april 2016 om 23:14

De grote voetballers staan op in dit soort wedstrijden.

13 april 2016 om 23:14

Natuurlijk mag dat. Het blijven ook gewoon mensen.

Maar alles geven is natuurlijk een ander verhaal. En dat doet hij al heel lang niet.

13 april 2016 om 23:16

Tuurlijk kan hij een slechte dag hebben, heb dan ook de ballen om hem te wisselen. Dit is een grote fout van Luis Enrique , maar nee hij haalt Alves en rakitic eruit. Neymar had eruit moeten gaan voor Turan en Messi eruit voor Roberto, speel dan met iniesta Suarez Turan voorin en Roberto rakitic daarachter

13 april 2016 om 23:31

alves was gewoon op - bedoel zelfs carrasco en griezmann houden het geen 90 minuten vol - en dani stond gewoon rechtsbuiten in feite. vond de wissel met sergi r een goede.

13 april 2016 om 23:43

@ vedetterut

Wil jij daarmee beweren dat Messi geen grote voetballer is dan?

14 april 2016 om 00:18

Messi en neymar eruithalen? Als je dat als trainer doet bij een 2-0 achterstand dan wordt je met de grond gelijk gemaakt

14 april 2016 om 09:05

Hij is eigenlijk best klein..

Klagen kan alba als de beste, gewoon een slechte pot van Barca en msn die onzichtbaar is dan wordt het erg moeilijk voor barca

13 april 2016 om 23:11

Volgens mij legt Alba juist de schuld bij hun zelf?

13 april 2016 om 23:12

Suarez probeerde nog wel wat, ook al had hij rood moeten hebben. Messi was dramatisch en sjikte maar een beetje over het veld. Neymar grossierde weer eens in het vallen, zeuren en zuigen. Had overigens ook rood moeten hebben.

14 april 2016 om 00:12

Hij klaagt juist totaal niet, lees eens het artikel.

Barca mag nooit klagen. Al die jaren achtereen dat de bal op de stip ging in camp nou onterecht. Ze moeten het bij hun zelf zoeken en hebben betere verdedigers nodig. De hele verdediging van Atleti is beter dan die van Barca. Atleti speelde heerlijk en verdedigende als mannen waar spelers als Neymar niet tegen kunnen.

Aupa Atleti!!!

13 april 2016 om 23:14

Op dit specifiek geval mogen ze best wel wat zeggen. Dat staat los van wat er al dan niet in het verleden gebeurde.

Maar goed, van 1 van de grootste Barcahaters hier op VZ had ik geen andere reactie verwacht.

13 april 2016 om 23:19

Kan je het weer eens niet hebben? Altijd als barca verliest ga je op de man spelen.

13 april 2016 om 23:26

Ik speel niet op de man ; wacht nog altijd op de eerste reactie van jou m.b.t. Barcelona die niet vol haat en nijd zit.

13 april 2016 om 23:27

Hij heeft toch gewoon gelijk.

14 april 2016 om 01:06

@LaligaThomas, ik vraag mij af... Waar komt die verschrikkelijke haat naar Barca en Catalunya bij jou vandaan? Zit het zo diep dat je je altijd zo negatief uit?

14 april 2016 om 06:30

Altijd de scheidsrechter mee tegen ons vooral in camp nou. De spelers die altijd lopen te janken als Neymar en Busquets. Daardoor krijg je haat. Ik ben niet de enige. Onlangs is er een onderzoek geweest dat uitwijst dat de haat tegen Barca inmiddels groot is in Spanje. Misschien wel groter dan tegen Real tegenwoordig. Vooral door spelers als Neymar

14 april 2016 om 09:05

Een onderzoek naar haat jegens een ander... Dit is de wereld waarin we leven... En jij bent een meeloper die deelneemt en die haat voedt. Schaam je diep.

13 april 2016 om 23:16

Hou toch op. Iedereen roept elkaar maar na dat Barcelona wordt geholpen. Kan me herinneren dat Barcelona door arbitrale dwalingen tegen inter ook werd uitgeschakeld. Buitenspeldoelpunten van milito en afgekeurde doelpunten in blessuretijd in de return. Wat mij vooral stoort is dat het voetbal gewoon rot is. Topsporters met lijven waar ie u tegen zegt, maar bij een zuchtje wind al op het gras liggen. Scheidsrechters die dit ook nog eens faciliteren. Sportiviteit is ver te zoeken. Wat dat betreft kan het voetbal een groot voorbeeld nemen aan rugby en american football. Dat zijn mannelijke sporten, die met respect omgaan met elkaar.in plaats van dat matengenaai, wat professioneel genoemd wordt.

14 april 2016 om 09:16


1. Je hebt het over dat barca eigenlijk benadeeld wordt, en niet andersom
2. Je hebt het over duikelingen in de sport waarmee hij helemaal verzeikt is.

Ik kan je vertelen dat er een grote correlatie beztaat tussen rot, vies, naaiend voetbal waarin speler meer op de grond liggen, en de spelers van barca.

Ooit waren het de italianen die op de grond doken toen ze een klein tikje kregen, nu zijn het de spanjaarden die vallen en vervolgens met het hele team om een kaart gaan schreuwen.


Ben je het zat? Er ijn andere competities dan spanje, waar dit vooral heel veel plaats vind

14 april 2016 om 09:33

jwv1984

haha grapjas,
als er een ploeg is die loopt te mekken de hele tijd dan is dat barca.
wat een stelletje wijven.
sowieso is in dat opzicht la liga echt om te janken, spel ligt grotendeels stil door debiel gedrag.
en ja barca word inderdaad vaak geholpen, tegen chelsea bijvoorbeeld.

ook leuk dat je inter erbij haalt, 2e wedstrijd vergeten? waar die clown van een busquets na 2 minuten doet of ie wordt geraakt( wat dus echt totaal niet het geval was) en motta rood krijgt.
inter moest toen zo goed als een hele wedstrijd verder met 10 man in camm nou omdat busquets iemand een rood kaar aan naait.
daar was echt helemaal niet aan de hand, zeer terecht dat het wijven team er toen uitvloog.
leuk dat je een hekel heb aan fopduiken en dergelijken en dan deze wedstrijd erbij haalt.
barca is koning in het aanstellen.

2006: geldige goal van shevchenko afgekeurd in de halve finale, stond dik 2 meter voor de buitenspel val.
zo zijn er nog veeel meer voorbeelden dat barca de vaak de scheids mee heeft.

14 april 2016 om 00:09

Hij zegt toch dat de scheids niet de schuldige is? Snap niet dat iedereen hier gaat zeuren dat barca niet mag klagen en dat iniesta al rood had moeten hebben. Het Barca-kamp zegt zelf dat het een verdiende nederlaag was en niemand klaagt over een penalty.

14 april 2016 om 09:10

De nederlaag was zeer terecht. Als je tot een maand geleden als een ware kampioen speelt en nu vier wedstrijden in drie weken punten morst dan mag je niemand behalve jezelf de schuld geven. Atletico gewonnen op mentaliteit en vechtlust. Gefeliciteerd, ik hoop dat jullie la orejona pakken!

Gabi heeft helemaal gelijk; soms zit het mee, soms zit het tegen. Kunen we die onzin over "barcelona wordt altijd geholpen door de scheids" meteen van de hand doen

13 april 2016 om 23:12

Nee dat gaat niet want het simpele feit dat Iniesta nog op het veld stond was echt belachelijk. En dan heb ik het nog niet over suarez gehad.

13 april 2016 om 23:16

Suarez viel mijn inziens te betwisten. Had niet het idee dat het opzettelijk was. Als je dan een rode kaart geeft, dan had het voor Iniesta en Neymar moeten zijn.

13 april 2016 om 23:16

Scheids was inderdaad dramatisch vanavond, maar om nou te zeggen dat hij in het voordeel van barcelona floot is ook overdreven vind je niet?

13 april 2016 om 23:17

Tot de 90e minuut wel. Daarna niet meer

13 april 2016 om 23:34

Sure, hij vergeet 3 rode kaarten te trekken (ja, die elleboog is 100% opzet), maar hij floot echt niet in het voordeel van Barca hoor

13 april 2016 om 23:45

@xaviniessi

Jawel, hij gaf Barca nog een kans terwijl ze gewoon rood hadden moeten hebben. Pas toen Barca een penalty moest krijgen dankzij notabene Iniesta schrok hij zelf en probeerde hij zijn fout nog goed te maken. Maar stel dat die vrije trap erin gegaan was? Lijkt me dat Atletico zich dan terecht bestolen voelt.

Mooi gezegd, goeie verliezer en het lag inderdaad niet aan de scheids dat barca heeft verloren. Ondanks het 70% balbezit vond ik atleti meer aanspraak maken op de overwinning

De scheids maakte wel meer fouten, en de meeste kwamen Barca wel goed uit.
Gewoon zwaar ondermaats dit Barca en Messi was nergens. Triest dit

13 april 2016 om 23:21

Messi mag ook toch wel eens een keer minder spelen of een mindere periode hebben. Maar deze Barcelona heeft echt ontiegelijk veel wedstrijden gespeeld, dus ik denk dat ze gewoon op zijn. Alleen Suarez heeft nog extreem veel energie, maar voor de rest is iedereen redelijk uit vorm en Suarez kan lastig Barcelona op sleeptouw nemen.

Maar het is nog steeds niet gelukt om de Champions League 2 keer achter elkaar te winnen en deze vloek gaat nog steeds door... Aan de andere kant, nu Barcelona eruit ligt, zou ik graag weer zien dat de Nederlandse analytici een beetje neutraal opstellen. Barcelona vind ik, nog steeds steeds een hele goede club, maar al dat billen likken word ik wel genoeg van. Vooral van de Nederlandse analytici.

Tja, als je op de poll zegt dat het er buiten was dan ben je of een trol, of een leugenaar of dringt een bezoek aan de opticien zich op.

Het zou absoluut niet verdiend geweest zijn maar dit was natuurlijk wel een 100 pct penalty.

Juiste analyse van Alba ; fout van de ref maar dat Barca niet doorgaat ligt echt niet aan de scheids.

Dan had iemand anders die voorzet gegeven toch, gaat er niet om wie de bal schoot maar dat t hands wad

13 april 2016 om 23:11

Was*

13 april 2016 om 23:12

Ter Stegen had die voorzet inderdaad ook kunnen geven.

13 april 2016 om 23:55

Dat het hands was door iniesta lijkt me logisch dat het weggestroopt is doordat iniesta rood zou moeten hebben. Het heeft geen zon om te speculeren dat iemand anders die voorzet ook zou geven op precies dezelfde manier

Natuurlijk is het een fout, maar de scheidsrechter is allesbehalve de schuldige. Jordi weet natuurlijk ook dat Barcelona gewoon 3 rode kaarten had kunnen krijgen.

13 april 2016 om 23:25

Net zoals Atletico in de heenwedstrijd dus.

14 april 2016 om 08:46

Behoorlijk kinderachtig eigenlijk. Suarez had de eerste wedstrijd rood kunnen hebben. Nu gaat hij een duel aan zoals elke spits die aan zou gaan. Indien je zo beredeneerd had Godin er dus ook af gemoeten. Ondanks dat hij al gewaarschuwd was door de scheidsrechter en al met geel op zak wordt hij tot twee keer toe handtastelijk naar Neymar.

Zowel Alba als Enrique komen met hele volwassen reacties, ondanks dat het niet krijgen van een 100% penalty in de laatste minuten verschrikkelijk zuur zal voelen.

Ja Iniesta had eraf gemoeten, dat zeker, maar het feit blijft toch dat hij er nog was en dan moet je als scheids de bal op de stip leggen denk ik toch. 2 fouten heffen elkaar niet echt op IMO. Begrijp me niet verkeerd, vond dat Atletico de scheids zeker niet mee had maar daar hadden ze toch even geluk.

13 april 2016 om 23:23

De scheidsrechter zag het wel zo, hij dacht dat de wedstrijd na de penalty al gespeeld was dus liet hij, tegen de regels in, Iniesta staan. Toen Iniesta ineens een penalty dreigde te krijgen, gaf hij maar een vrije trap om zijn inschattingsfout te corrigeren.

13 april 2016 om 23:32

Dus maakt de ref twee fouten. De eerste door Iniesta geen rood te geven, de tweede door hem geen penalty te geven.

Voor het rechtvaardigheidsgevoel zit het wel goed maar zo werkt het nu eenmaal niet.

13 april 2016 om 23:37

Bij deze scheidsrechter dus duidelijk wel. En het waren geen fouten, hij nam bewuste beslissingen. De eerste keer negeerde hij de regels, de tweede keer zette hij een penalty om naar een vrije trap.

13 april 2016 om 23:47

Die indruk liet hij dus ook op mij achter, doodzonde eigenlijk want dat geeft weer heel erg veel om na te bespreken waardoor de prestatie van Atletico iets kleiner gehouden lijkt te worden. Als je zo je 'fout' moet herstellen is het al te laat, jammer weer.

maar Iniesta moest op dat moment al in de kleedkamer zijn.

13 april 2016 om 23:20

precies. Schandalig dat hij géén rood kreeg, echt belachelijk .. Verder was t een penalty voor barcelona, correct.

13 april 2016 om 23:34

iniesta schoof gewoon uit - je zag hem glijden met zn ene schoen - ik volg de scheids dat het niet opzettelijk was (al kun je hem uiteraard wel rood geven daarvoor als je het anders interpreteert)

13 april 2016 om 23:45

opzettelijk of niet , er wordt een klare doelkans ontnomen door die hands en dat is altijd rood .... altijd ..... alleen wanneer het een speler van barca is dan gelden er blijkbaar andere normen, waarden en reglementen ..... zoals altijd zal de ref er alles aan doen om de schade te beperken .... suarez had in de eerste wedstrijd al rood moeten krijgen en vandaag weer ...... en zo blijft het steeds maar zijn gangetje gaan !

14 april 2016 om 00:00

Klopt hoor, de uefa krijgt smeergeld van Barcelona om ze te matsen. Titels van de afgelopen jaren hebben ze ook op die manier gekocht, net als de gouden ballen van messi. Die kan er namelijk niets van

14 april 2016 om 09:58

Gelukkig kan Ronaldo er nog minder van. Messi staat er een keer niet en mensen vallen gelijk over hem. Gelukkig heeft RM zoveel prijzen gewonnen in 7 jaar tijd.

14 april 2016 om 10:27

@jwv1984

heb laatst een filmpje gezien met 10 momenten vanaf 2006, in de cl, en dan niet de groepsfase maar vanaf kwartfinale en verder, waarbij ze echt geholpen worden door de scheids.
die momenten zijn ook geen kleine foutjes maar echt hele grote fouten die bepalend voor een wedstrijd zijn

tuurlijk betalen ze de uefa niet en kunnen ze geweldig voetballen, maar feit is wel ze de scheids vaker mee dan tegen hebben

14 april 2016 om 10:28

@spekky

je snapt dat jwv1984 sarcastisch is???

Vind Alba hier wel netjes. Als je hem kent zou je dit niet van hem verwachten.
Ik ben al iets blijer wanneer ik mijn team nog als goeie verliezer de toernooi uit zie vliegen i.p.v. de domme acties van Suarez en Neymar bijvoorbeeld. Ik was eerst boos dat we dus geen penalty kregen, maar gebaseerd op wat wij aan ontsnapten is het maar goed ook, anders zou ik zelfs twijfelen aan de arbiter, maar men moet ook beseffen dat die beste man voor 80.000+ man zit te fluiten waarbij alle Atletico fans uit hun dak gaan. Dat druk kost zoveel energie en focus dat ze het soms ook niet meer weten, vandaag was de scheids dramatisch, maar hij probeerde wel de kaarten zo beperkt mogelijk te houden en dat lukte eerste helft prima, maar tweede helft begon Barcelona pas te voetballen en toen nam de druk erg snel toe.

13 april 2016 om 23:18

Alba is inderdaad netjes maar dat komt ook omdat Atletico niet een "rivaal" is.

..niet zoals Espanyol en Real Madrid tenminste.

13 april 2016 om 23:18

Deze scheidsrechter maakt op beslissende. Momenten beslissende fouten. Kan me nog de wk finale herinneren waarin hij ook voor de gemakkelijkste oplossing koos door geen pennel te geven voor higuan, maar doodleuk een vrije trap te geven aan Duitsland.

13 april 2016 om 23:19

En het zijn ook niet de minste scheidsrechters die zulke wedstrijden krijgen en toch telkens worden afgebrand. Iniesta geen rood geven was een fout, maar in de andere drie gevallen (neymar, Suarez en de penalty) is het goed te begrijpen dat het niet of nauwelijks te beoordelen was.

Wat dat betreft is het echt tijd dat voetbal met haar tijd meegaat. Op die manier kunnen schwalbes ook direct worden beoordeeld, evenals vieze overtredingen die de scheids op het veld ontgaan.

Het anti-voetbal heeft gewonnen dat kun je wel zeggen. 122 keer in 90 minuten hebben ze de bal rond gespeeld Atletico.. Voor het voetbal had ik liever Barca zien doorgaan. Maar had was gewoon niet goed genoeg, zoals het de laatste 4 wedstrijden al gaat.

13 april 2016 om 23:28

niks anti-voetbal, gewoon een ander soort voetbal, er zijn er genoeg die daarvan houden, de man met jou profielfoto bijvoorbeeld vond dat ook heerlijk voetbal, er er zijn veel mensen die het barca en bayern voetbal mooi vinden, dat is ook prima. iedereen z'n smaak, maar hou toch alsjeblieft op met je anti-voetbal.

13 april 2016 om 23:31

Als Culé ben ik het niet met je eens.
Atlético verdedigd ja, maar ze waren ook qua spel (vooral in eerste helft) gewoon beter dan ons.
Tuurlijk doet het pijn om uitgeschakeld te worden, maar om te zeggen dat Atléti anti-voetbal heeft gespeeld gaat mij te ver.

13 april 2016 om 23:40

jij begrijpt er echt niet veel van hé ....wat moest atletico dan doen , onberedeneerd alles naar voor gooien en de ruimtes weg geven die barca nodig had ..... dream on .... het was na de 1-0 wel barca dat moest komen hé en dan zakken alle ploegen in om op de counter te spelen , niets abnormaal aan maar als van gaal een onverhoopte 3e plaats haalt op het WK met oranje door een spelsysteem met 5 verdedigers, dan sta je wel op de banken te dansen van geluk ...... beetje hypochriet hé.....

Ik vind het trouwens wel apart om te zien dat iedere scheidsrechter weigert om een Barcelona speler met rood weg te sturen. Suarez krijgt notabene twee keer een gele kaart op aanwijzing van de vijfde of zesde man terwijl die er een meter voor staat. Plant tweemaal bewust een elleboog in iemands oog. Hoe Iniesta met geel weg kan komen is me ook een raadsel. Een scoringskans ontnemen kan niet overduidelijker dan met die handsbal.

Maar het was toch Iniesta (die niet meer op het veld had moeten staan) die de bal tegen in hand schoot?
Als de scheids dus gewoon zijn werk had gedaan had die handsbal-situatie nooit plaats gevonden..

Sportief zeg van Alba! Hij vind dus ook dat Iniesta rood had moeten hebben...

de ref beging inderdaad wel enkele fouten ....
eerste fout was slechts geel voor suarez te geven, voor een opzettelijke elleboogstoot van suarez.
tweede fout was slechts geel voor iniesta te geven, bij de strafschop i p v de terechte rode kaart die altijd moet gegeven worden bij een bewuste hands in de 16 meter dit om een doelkans te voorkomen .

indien dit was gebeurd dan was er nooit sprake van een fout van de ref ten nadele van barca na handspel in de 16 meter op pas van iniesta, want dan had iniesta al in de kleedkamer gezeten en had deze fase nooit plaats gehad !

Barca verloren Dank zij Enrique Hoe dom moet je zijn om weer met 4 3 3 te gaan spelen constant op de aanval terwijl atlitico moeten aanvallen
Atlitico slim uitgespeeld.
Iriteer me constant aan barca de laatste tijd steeds maar aanvallen
Probeer ook een keer een andere tacktiek 442 of 4231
Counteren iets niews maar nee altijd 433 dom gewoon

Volgens mij begin de scheidsrechter drie fouten, namelijk drie keer een niet gegeven rode kaart voor Barcelona. Dat Alba hier de arbitrage erbij haalt is lachwekkend, hij weet dondersgoed dat Iniesta nooit op het veld had mogen staan.

Net zo pijnlijk vind ik de rol van de media. Eerst die idiote commentator die nog quasi serieus zich afvraagt, zou dit rood zijn. Nee joh, een doorgebroken speler en honderd procent scoringskans met een bewuste handsbal om zeep helpen, dat zal toch geen rol zijn. En dan poedel gelijk na de wedstrijd als eerste vraag aan de analisten, had Barcelona een pingel moeten krijgen. Waarom kunnen ze niet een objectief persoon daar neerzetten.

14 april 2016 om 00:02

Alba legt toch de schuld bij hen zelf

Indd Alba de scheids begin meerdere fouten. Suarez, Neymar en Iniesta hadden al samen moeten douchen vanwege 3 rode kaarten.

Ik denk dat niemand na 2009 dit soort uitspraken van Barca-spelers nog serieus neemt. Hij heeft wel een punt, maar als je gewoon objectief kijkt is Barca 90 minuten lang gematst, tot aan de extra tijd. Ik zeg niet dat het alleen Barcelona is (veelal de grote clubs), maar ze worden vaker gematst dan dat ze het nakijken hebben. Ik probeer objectief te blijven, maar in de meeste wedstrijden is het wel degelijk zichtbaar.

Off: kunnen we bij sbs6 alsjeblieft wat neutrale analisten neerzetten. Man man man, Barcelona is een leuke club, maar dat constante zwijmelen en de overduidelijke Real haat worden nu wel heel vervelend. Dinsdag na de zege van Real: 'ze vieren feest alsof ze de CL hebben gewonnen, terwijl het pas de kwartfinale is' en 'nee sterker nog, ze begonnen zelfs met 2-0 achter'. Hallo!! Ze maken thuis een 2-0 achterstand goed, tuurlijk ben je dan euforischer dan bij een zakelijk(e) overwinning/gelijkspel. En na Atl - Barca het eerste wat er komt: 'had Barcelona een penalty moeten krijgen?'.

14 april 2016 om 07:58

Man, 2009.... En weet je nog dat in 1973 (of was het nu 1962 ?) Barcelona ook een penalty onthouden werd ? Je haalt echt wel een hele oude koe uit de gracht.

Omdat iets 7 (!) jaren geleden gebeurde, mag je nu nog niks zeggen ? Dan zal wel iedereen moeten zwijgen zeker ?

Als je maar ver genoeg gaat in het verleden zal elke ploeg wel al eens geluk gehad hebben met een beslissing van de scheids.

14 april 2016 om 09:06

Ik neem aan dat jij de onterecht afgekeurde goal van Barcelona bedoeld in de heenwedstrijd tegen Chelsea? De goal die 100% geldig was en daarmee het tweeluik eigenlijk al beslist zou zijn?

Grappig dat mensen zo verschrikkelijk selectief zijn in hun geheugen. Verwijzen naar iets wat 7 jaar geleden is gebeurd is wel heel erg kinderachtig. Buiten dat het verre van objectief is.

Atletico is mijn inziens compleet terecht door. Ondanks het vele balbezit werd Barcelona nauwelijks dreigend. Volgend seizoen hopelijk een keer geen Spaanse derby's in de Cl, behalve een eventuele finale. De wedstrijden zijn over het algemeen niet om aan te zien. Slecht voetbal, harde overtredingen en heel veel gezeur en theater.

Het was hands en het leek een penalty te zijn.

Het viel me op dat Jordi Alba veel moeite had met uitverdedigen. Filipe Luis gaf eigenlijk continu het goede voorbeeld door elke bal weg te trappen.

Dit klinkt als muziek, jammer dat Alba nog enigszins realistisch blijft, anders was mn dag nog mooier begonnen

Het ziet er naar uit, dat Barca angstgegners heeft.
Chelsea (in het verleden) en Atletico zijn teams die zich kunnen wapenen tegen het spel van Barca.
Laat Barca voetballen tot een bepaalde hoogte, maar geef ze geen kansen.
Deze tweeluik is terecht gewonnen door Atletico.
Barca zit in een dip, die ze al eens eerder hebben gehad.
Het is nu zaak, om daar zo snel mogelijk uit te komen, anders wordt het kampioenschap lastig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren