Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Benzema niet in Franse selectie voor aankomend EK

Laatste update:

Karim Benzema zal deze zomer niet actief zijn op het EK in eigen land. Bondsvoorzitter Noël Le Graët en bondscoach Didier Deschamps kwamen woensdag bij elkaar en hebben tijdens de ontmoeting besloten dat Benzema niet opgeroepen zal worden. De spits van Real Madrid, 81-voudig international van Frankrijk, heeft dit voor hem slechte nieuws zelf gemeld op Twitter.

/

Benzema is niet welkom in de Franse EK-selectie, vanwege zijn rol in de sextape-affaire rondom Mathieu Valbuena. Benzema zou bemiddeld hebben voor de personen die de middenvelder van de Franse nationale ploeg wilden afpersen. Er kwam een contactverbod tussen Benzema en Valbuena, maar daar werd in februari een streep door gezet door een Franse rechter.

Een terugkeer in de Franse nationale ploeg leek een kwestie van tijd, maar Le Graët voelde daar niet veel voor. De bondsvoorzitter heeft woensdag overlegd met Deschamps en nu is besloten om Benzema niet op te roepen voor het aankomende EK. “Helaas voor mij en voor iedereen die mij gesteund heeft, zal ik niet geselecteerd worden voor het EK…”, schrijft Benzema op Twitter.

Frankrijk zal Karim Benzema erg missen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schuldig tot je onschuld bewezen wordt, lekker bezig Frankrijk

13 april 2016 om 18:07

Dat hij een rol heeft gespeeld is al een feit. Ongeacht hij schuldig wordt bevonden aan afpersing.

13 april 2016 om 19:46

Ja, maar is dat positief of negatief? Hij kent die gasten vanuit de banlieu's en weet hoe gevaarlijk ze zijn. Je kan het ook als advies zien (en dus positief) dat ie tegen Valbuena zegt dat het slimmer is te betalen en hij dan van het gezeik af is.

En voor zover bekend is ie alleen nog maar ondervraagd over zijn rol daarin.

13 april 2016 om 18:20

Het is een feit dat hij hierin een negatieve rol heeft ingespeeld.
De vraag is nu nog hoe groot die rol was. Oftwel zijn straf kan nog groter worden. En hiernaast heeft hij dit bij een teamgenoot en "vriend" gedaan..

13 april 2016 om 18:45

Klopt, wat mensen niet schijnen te beseffen is dat zo'n toernooi mentaal heel zwaar is, meer dan fysiek, je bent haast 24 op 7 bezig met voetbal en bij je ploegmaats.

Het is geen kwestie van zoals op Fifa 11 goede voetballertjes in een elftal te droppen en te gamen. Je moet ervoor zorgen dat je een goede groepsgeest creëert want anders kan je het wel vergeten, zelfs met een elftal met Messi, Ronaldo, Neuer...

Ik weet niet of Valbuena zal mee gaan maar ik denk het wel. Als er daar 2 zijn die elkaar niet kunnen luchten of zien, tja... Je kan nooit met iedereen geweldig overeenkomen in een groep van 23 maar moet toch wel met elkaar kunnen opschieten.

Waarschijnlijk hebben Benzema en Valbuena elk ook een aantal vrienden waar ze voortdurend mee optrekken en die hen door dik en dun steunen en je moet er voor zorgen dat de kleedkamer niet in kampen verdeeld wordt.

Edit: stel bijvoorbeeld dat Benzema dikke vriendjes is met Matuidi, Cabaye en Coman of zo, terwijl Valbuena het goed kan vinden met Sakho, Koscielny, Lloris en Evra. Dan krijg je gewoon 2 kampen en de meeste overigen zullen ook wel meer sympathie voor Valbuena hebben, een selectie voor Benzema zou binnen en buiten de kleedkamer minstens even veel stof doen opwaaien als deze niet-selectie.

Frankrijk had in 2010 al eens een rotte kleedkamer, en dat WK werd een fiasco. Dit willen ze niet opnieuw meemaken. Enige juiste beslissing in mijn ogen.

13 april 2016 om 19:21

Een keuze tussen Karim Benzema of Matthieu Valbuena lijkt mij wel heel gemakkelijk...

13 april 2016 om 19:23

Ik ook want in deze keuze gaat het niet om wie het beste is.

13 april 2016 om 19:27

Maar het is ook geen gewone keuze tussen Benzema of Valbuena, dat is het net. Een keuze voor Benzema zal, zelfs al is Valbuena er niet bij, altijd voor spanning en verdeeldheid binnen de groep zorgen.

Andere internationals zullen ook wel hun mening hebben over Benzema als ze zien hoe hij een vuile rol speelde in de afpersing van zijn en hun collega, hij zal nooit de steun van de voltallige groep genieten. Of van alle supporters.

Sowieso, in de aanloop naar en op het EK moet je je concentreren op voetbal en niet zaken zoals de affaire rond Benzema.

13 april 2016 om 19:27

Ik heb ook niet zo zeer over de kwaliteiten als speler, hij spreekt over kampen in het Franse elftal. Daarnaast moet je Valbuena niet eens selecteren, dan heb je heel dat probleem niet eens.

13 april 2016 om 19:37

Best een leuk spelertje hoor die Valbuena

13 april 2016 om 19:44

Dat is helemaal geen feit. Het enige dat een feit is, is dat hij tegen Valbuena heeft gezegd dat ie het beste gewoon kan betalen. Of dat als advies of als dreigement gezien wordt, zou moeten bepalen of het positief of negatief is.

Vergeet niet dat Benzema die lui al jarenlang kent en weet dat het grote criminelen zijn die geweld niet schuwen. Als je een collega daar voor wilt behoeden, dan is dat te prijzen. Maar als ie juist contact zocht met Valbuena omdat die gasten dat aan hem hebben gevraagd, dan heeft ie zich fout gedragen en moet ie inderdaad gestraft worden.

Mensen lijken hier alleen maar 1 kant van het verhaal te bekijken en niet objectief te kijken naar wat er bekend is over de situatie. En als het goed is weten de bondscoach en de bondsvoorzitter niet meer dan dat wij weten (er mag geen info naar buiten gebracht worden over een lopende rechtszaak en zover wij weten is Benzema alleen nog maar ondervraagd over zijn betrokkenheid).

13 april 2016 om 20:32

had hij niet beter tegen die gasten kunnen zeggen dat ze dit niet bij een ploeggenoot (of überhaupt bij wie dan ook) moeten doen? dan was hij geen bemiddelaar maar de 'held' geweest. gok ik.

13 april 2016 om 21:34

Of hij had zichzelf in grote problemen geholpen. Het is moeilijk te weten waar je over praat als je niet weet wat voor gasten het zijn, waar ze toe in staat zijn en wat ze allemaal al niet op hun kerfstok hebben.

13 april 2016 om 18:44

Als ik hem was zou ik echt bedanken zolang deshampas daar zit. Hij heeft niet zijn best gedaan om hem erbij te krijgen.

13 april 2016 om 19:00

Bovendien komt hij gewoon te kort voor frankijk. hij speelt wel bij Real maar als je daar per seizoen 18 goals scoort dan ben je niet goed genoeg. Ik denk zelf dat ik 10 goals scoor bij Madrid als je daar in de spits mag staan. 10 geweldige spelers om je heen. Kijk Aduriz is speelt met 10 gehandicapte spelers en scoord nog meer dan Benzema. Het is toch niet te geloven dat mensen dit niet opmerken.

13 april 2016 om 19:52

Als je alleen maar naar de statistieken kijkt ga je dat misschien denken ja. Feit is dat Benzema voetballend ontzettend veel brengt en hij er ook voor zorgt dat bijvoorbeeld Ronaldo, maar ook Bale, zoveel scoren.

14 april 2016 om 12:59

Tekort voor frankrijk, je bent gek jij. Beste spits van de wereld. Zoek eens de statistieken van de laatste 5 jaar op. Hij scoort meer, en geeft meer assists dan welke andere spits dan ook, en dan moet je nagaan dat hij in dienst van ronaldo speelt. Dit jaar zou die topscorer geweest zijn als hij nirt zovaak gebleseerd raakte

13 april 2016 om 19:00

Schandalig hopelijk vliegt Frankrijk er na de poulefase meteen uit.

13 april 2016 om 19:04

Waarom schandalig? Waarschijnlijk weten zij precies hoe het zit. En waarschijnlijk was zn gedrag echt ontoelaatbaar

13 april 2016 om 19:07

Ik weet niet of Valbuena meegaat maar laat die maar lekker thuis. Benzema hoort ten alle tijden in je selectie te zitten. Frankrijk heeft genoeg goede middenvelders. Martial, Coman, Griezmann en Benz wat een aanval. Dan kan je zelfs Giroud thuis laten.

13 april 2016 om 19:14

De beste speler thuislaten. En de rechter moet uitspraak doen of hij wel of niet schuldig. Nu doet de Franse bond net als of hij al schuldig is bevonden.

13 april 2016 om 19:17

hopelijk vliegt frankrijk eruit

13 april 2016 om 19:25

Dat gaat niet gebeuren. De vooraf opgezette loting is volledig naar wens ingevuld voor de Fransen. Nieuwkomertje Albanie en een C land, met uitblinkers Maxim en Pantilimon. Nee, Frankrijk gaat samen met hun Zwitserse kameraden rustig door.

13 april 2016 om 19:26

Hij is absoluut Niet de beste speler man.
Het heeft niks te maken met dat ook Benzema is sws in de fout gegaan hoe erg dat ook is. In Frankrijk ben je ook schuldig tot dat je onschuld bewezen is, of dat een goed systeem is, is een ander gesprek, maar ik begrijp het wel.

Frankrijk wil geen zure groep hebben met kampen zoals in 2010.

Verder heb je met Giroud, Gignac, en Lacazette hele goede alternatieven dus het zit wel goed zoveel beter is die Benzema niet, mist genoeg kansen.

13 april 2016 om 19:30

Je bent niet goed wijs als je deze beslissing afkeurt. Wat Benzema jaagt gedaan is niet alleen misdadig het is ook extreem asociaal jegens een ploeggenoot. De actie is dusdanig fout dat je hier geen voordeel van de twijfel kunt toepassen. Dit moet je te allen tijde afkeuren. Correct gedaan van de Franse bond, zou Real een voorbeeld aan moeten nemen.

13 april 2016 om 19:32

Wie is dan de beste speler?

13 april 2016 om 19:40

Ik ken een speler die tot driemaal toen iemand heeft gebeten maar daar zeggen van fouten maken is menselijk en van je fouten leer je, maar dat geld dus niet voor Benzema. En de beste spelers bij Frankrijk zijn Pogba, Griezman en Benzema.

13 april 2016 om 19:51

Giannini, jij spreekt wel heel voorbarig. Je zou zo de Franse voetbalbond kunnen zijn. Die weten ook al of ie schuldig is of juist onschuldig, voordat het vonnis is geveld. Voor zover ik het nu zie, is alleen duidelijk dat hij er deels bij betrokken was. De context waarin Benzema tegen Valbuena zei dat ie beter kon betalen is hierin zeer belangrijk.

Het kan namelijk adviserend zijn geweest (omdat ie weet hoe gevaarlijk die gasten zijn) of dreigend (als daadwerkelijke tussenpersoon tussen dader en slachtoffer). In het eerste geval doet ie juist iets goeds. Maar als er iets zo in het nieuws komt, dan gaat iedereen meteen uit van het ergste en is er geen ruimte meer voor objectiviteit en eigen redenering. Alles wordt dan klakkeloos overgenomen uit de media.

13 april 2016 om 20:55

Bijten is iets anders dan een misdrijf plegen. Suarez heeft voor het bijten dan ook terecht een flinke schorsing gehad

13 april 2016 om 21:04

Pogba en Griezman zijn de absolute uitblinkers.
Benzema wordt echt niet gemist. Ook bij Real is het vaak drama.

14 april 2016 om 13:21

Drama bij real? Real wordt drama zodra hij geblesseerd uitvalt. Beste spits van de wereld. Scoort meer en geeft meer assists dan welke andere spits dan ook. Zoek mr de statistieken van de laatste jaren op. En voetballend is hij soiesow geweldig.

14 april 2016 om 15:22

Veel balverlies. 100% kansen missen. Beste spits van de wereld? hahaha

Suarez, Lewa, Aguero dat zijn spitsen. Zet Vardy in de spits bij Real en hij doet het beter

14 april 2016 om 15:35

Dit seizoen gewoon 21 goals gemaakt, kan je niet zeggen van Lewa en Aguero.

15 april 2016 om 04:29

Een speler bijten uit passie is gestoord en horot niet bij voetbal, maar dat valt nog meer te verdedigen dan iemand blackmailen en afpersen met een sextape zeker als het je team genoot is. Verder is het heel moeilijk een gesprek met jou hier over te beginnen want kennende je naam ben jij niet heel neutraal in dit onderwerp.

15 april 2016 om 04:31

Antoine Griezmann, speelt het hele jaar al de sterren van de hemel bij Atletico Madrid ook de jaren daar voor al. Gister ook twee keer gescoort tegen Barcelona. Daarna vind ik ook Pogba beter, Matuidi is ook een beest op zijn positie.

15 april 2016 om 15:51

Maar het is nog niet bekendwat zijn aandeel daarin is is us waarom al op voorhand veroordelen, dat slaat nergens op.

13 april 2016 om 21:45

@reversebank

Het staat op tape, hoe duidelijk wil je het hebben ? Dus inderdaad, goed bezig Frankrijk!

Bijzondere beslissing, toch een goede voetballer naar wat ik van hem heb gezien. Ik volg Real nauwelijks, maar speelt hij daar niet voldoende?

13 april 2016 om 18:03

Kleine of grote steen waar je onder hebt gelegen? Benzema gaat niet mee door het sekstapeschandaal van Valbuena

13 april 2016 om 22:40

Het zal wel een steen zijn inderdaad. Maar dat komt vooral omdat ik voetbal kijk en niet zo geinteresseerd ben in de randzaken.

Ps Nu je het zegt, dacht ik wel: o ja, daar heb ik wel wat over gelezen.

13 april 2016 om 18:05

Gaat waarschijnlijk om de sex tape affaire van valbuena, niet om zijn presentaties bij Real.

13 april 2016 om 18:23

Haha is uitstekend bezig dit seizoen voor real. Jammer voor Frankrijk en Karim zelf

13 april 2016 om 18:40

Terechte beslissing, Benzema kan zich ten eerste nooit gedragen in het Franse elftal, ten tweede is het een grote matennaaier. Dit is de eerste goede beslissing van de bond sinds jaren.

Een aderlating voor Frankrijk. Als hij schuldig was beoordeeld vind ik het niet meer dan logisch dat hij niet mee gaat. Hij is dan het gezicht van Frankrijk en dat kan geen speler zijn die iets crimineels heeft gedaan. Hij is echter niet schuldig bevonden en als hij dadelijk onschuldig is kan ik me geen reden bedenken waarom je hem thuis zou laten.

Giroud dus in de punt gok ik? Al speelt die ook weinig.

13 april 2016 om 18:02

Ik denk Martial met als back-up Lacazette en Giroud.

13 april 2016 om 18:09

Eerder Griezmann in de spits toch? En ik denk dat Coman, Payet, Martial of Ribery (heeft zich weer beschikbaar opgesteld voor de Franse elftal) de vleugels bestrijkt. Met als back-up Giroud en Lacazette/gignac. Lacazette vind ik een twijfelgeval, omdat hij de laatste paar interlands niet is geselecteerd door Deschamps en ik vind dat de laatste paar interlands al een indicatie weergeeft als je wel of niet meegaat naar het EK.

13 april 2016 om 18:20

Martial is al eenzame spits nog niet goed genoeg. Bij United heeft hij het daar ook lastig gehad, moet zich gewoon nog ontwikkelen. Denk dat je met een Giroud als aanspeelpunt en Griezmann als winger/2e spits en Coman/martial/ribery op de andere vleugel het beste bent. Payet met Pogba en Matuidi erachter.

13 april 2016 om 18:03

Waarom vergeet iedereen Griezmann?

13 april 2016 om 18:09

Omdat die op rechts staat. Giroud wordt waarschijnlijk de diepste man.

13 april 2016 om 18:19

Zoals Bonjovi al aangeeft.

13 april 2016 om 18:30

Ik denk juist dat coman rechts speelt ribery links en griezmann spits.

13 april 2016 om 18:38

Ik dacht dat Griezmann een vrije rol kreeg vanaf rechts, kan me vergissen.

13 april 2016 om 18:39

Het team lijkt mij toch een stuk gevaarlijker met het trio Coman - Griezmann - Ribéry, stuk gevaarlijker dan een kluns als Giroud.

13 april 2016 om 18:41

Griezzman staat gewoon in de spits bij Atletico hoor

13 april 2016 om 19:11

Ja met nog iemand anders. Met 2 spitsen is anders dan als eenzame spits.

13 april 2016 om 19:12

Met Giroud heb je wel een fysiek sterke speler die goed kan meevoetballen (kaatsen en sterk in de combinatie). Griezmann is eerder een winger dan een eenzame spits. Hij moet kunnen zwerven.

13 april 2016 om 20:06

Gignac zal 1e spits zijn denk ik. Giroud zal waarschijnlijk steeds rond de 70e minuut invallen, en de laatste groepswedstrijden spelen.

13 april 2016 om 21:44

Gignac? Koekoek. Denk dat Lacazette, Giroud en Ben Yedder betere opties zijn dan Gignac. Gignac is eenzelfde soort speler als Giroud, fysiek sterk alleen vind ik Gignac qua voetbal zwakker dan Giroud. Lacazette en Ben Yedder zijn juist een beetje snelle, wendbare en technische voetballers die evengoed als eerste danwel tweede spits zouden kunnen spelen.

14 april 2016 om 12:52

Heb jij hem niet zien spelen tegen Rusland? Want dan had je niet zo gepraat. Denk dat Deschamps erg blij is met Gignac.

Ze winnen de EK wel met Giroud in de spits pfff, kom op slaat nergens op martial en coman zijn niet ervaren genoeg om Frankrijk in handen te nemen

13 april 2016 om 18:03

Je vergeet even de beste spits, Griezmann.

13 april 2016 om 18:16

Griezmann? Met alle respect, die hoort op vleugel te spelen. Geen killer spits als Benzema.. Zware aderlating voor Frankrijk. Ik hoop dat ze op hun beslissing terug komen.

13 april 2016 om 18:38

Griezmann speelt bij Atlético ook gewoon in de spits. Benzema is erg goed, maar als je Giroud een betere spits vindt dat Griezmann, ben je gek. Vooral met wingers zoals Ribéry (mogelijk), Payet & Coman.

13 april 2016 om 19:25

Een spitsensysteem met 2 aanvallers waarbij je de vrije lopende man bent is heel wat anders dan een diepe spits in een 4-3-3 systeem. Jean Paul Boetius speelde bij Feyenoord ook als spits samen met Graziano Pelle, Depay en Robben deden dat ook samen met Robin van Persie op het WK. Zie jij hun al als diepste spits in een 4-3-3 systeem?

13 april 2016 om 21:06

Hahahah killer spits. Benzema is alles behalve een echte killer. Veel balverlies en een held van 100% kansen missen.

13 april 2016 om 18:04

Griezmann wel

13 april 2016 om 19:05

Waarom slaat het nergens op? Waarschijnlijk weten zij precies wat hij gedaan heeft en blijkbaar kan dit echt niet door de beugel

pfoeh, dat is niet echt gunstig voor hun kansen op het EK lijkt me

13 april 2016 om 18:15

Martial is een meer dan waardige vervanger. Daarnaast hebben ze Griezmann nog, en desnoods roepen ze Haller op

13 april 2016 om 20:12

Martial en Griezmann werken niet als enige spitsen die werken alleen in een 2 spitsen systeem

Heeft hij zelf ook op twitter gezet.
Toch wel verrassend ondanks alle schandalen rond hem. Hij heeft wel goede vervangers, maar ik vond hem toch wel de eerste spits in Frankrijk

13 april 2016 om 19:06

Soms zijn er dingen belangrijker dan voetbal

13 april 2016 om 19:57

Maar waarom wordt dit dan niet gedaan met Valbuena. Lijkt me dat hij ook iets anders aan zijn hoofd heeft als voetbal.

Verder is nog helemaal niet duidelijk wat er precies is gebeurd. Het enige wat zeker is, is dat Benzema tegen Valbuena heeft gezegd dat het beter zou zijn als ie zou betalen. Dit kan een advies zijn (omdat Benzema die gasten kent van vroeger in de banlieu en weet hoe gevaarlijk ze zijn) of een bedreiging (omdat hij als tussenpersoon voor die gasten handelt). Voor de eerste verhoring werd er een contactverbod tussen de 2 bewerkstelligd, maar het zegt mij eigenlijk al genoeg dat dit al is opgeheven. Dan lijkt me de eerste mogelijkheid het meest realistisch.

Nu kun je zeggen dat Valbuena het slachtoffer is en daarom niet uit de selectie verbannen moet worden, maar als dadelijk alles is gespeeld en Benzema is onschuldig bevonden, is hij dan niet ook een slachtoffer? En heeft hij dan niet door toedoen van Valbuena het EK gemist?

Daarom vind ik dat tot het vonnis is geveld je beiden wel of beiden niet bij de selectie moet houden. Maar dat zeg ik al ruim een half jaar.

13 april 2016 om 20:23

Valbuena zal er ook niet bij zijn denk ik, maar dat komt omdat hij inmiddels voorbij gestreefd is in kwaliteit door andere spelers

Hier slaat de Franse bond toch echt een modderfiguur mee. Niet alleen schieten ze zichzelf in hun eigen voet door één van hun beste spelers niet mee te nemen, maar indirect veroordelen ze ook er al een persoon mee die nog niet eens schuldig is bevonden voor waarvoor hij verdacht wordt. De gevolgen voor Benzema zullen er namelijk ook zijn, qua extra negatieve publiciteit en een deuk in zijn interlandcarrière. Hem erbij laten zou natuurlijk ook de discussie net zo zeer doen opwaaien, maar in ieder geval toon je dan wel achter je eigen spelers te staan.

13 april 2016 om 18:37

Helemaal mee eens. Ik gaf in mijn post ook al aan dat het terecht zou zijn als hij schuldig zou worden verklaard. Nu is hij echter niet schuldig en mocht hij onschuldig worden bevonden steek je zo'n speler eigenlijk een mes in de rug.

13 april 2016 om 18:47

Zelfs al wordt hij onschuldig bevonden aan afpersing, dan nog heeft hij een vuile rol gespeeld in de zaak en je moet ook denken aan de groepsgeest, zie mijn reactie bovenaan.

Frankrijk wil waarschijnlijk de fout van 2010 niet meer maken, toen hadden ze een rotte kleedkamer.

13 april 2016 om 19:15

Ik ben het wel met je eens, al vind ik thuis laten wat extreem. Het zijn volwassen mannen en ik denk dat het dan goed is dat je met je team eerst een keer bij elkaar zit om bijvoorbeeld zoiets te bespreken. Haal alle onenigheid uit de groep en ga als echte groep.

Natuurlijk is het niet te zeggen of dat echt werkt, maar ik denk dat je dat eerst moet proberen. Ook is het nog maar de vraag of Valbuena mee gaat?

13 april 2016 om 20:11

Je kan wel samenzitten en als verstandige mensen een gesprek voeren maar als je zogenaamde vriend je aanspoorde om afpersers te betalen en dus medeplichtig is, ga je zijn uitgestoken hand niet accepteren. Zo'n gesprek zal volgens mij weinig oplossen, dat haalt de spanning niet uit de groep.

"ik kan alleen maar heel, heel, heel ontgoocheld zijn en vaststellen dat mijn relatie met Karim niet zo oprecht is als hij misschien zou laten uitschijnen.” Zo zullen veel andere collega's volgens mij ook denken als ze zien wat zijn rol was in de afpersing van zijn en hun vriend en collega, zelfs al neem je Valbuena niet mee, dan nog zal Benz niet echt goed in de groep liggen.

Trouwens, een of andere Franse radiozender (rtl) deed een enquête en 67 (!) procent van de Fransen wil hem niet zien op het EK. Wat ga je doen als er plots eigen supporters hem uit beginnen fluiten?

Er moet op dit EK het voetbal gefocust worden en Benzema zal bij pers, publiek en de spelers zelf sowieso voor controverse zorgen.

13 april 2016 om 20:31

Ik neem aan dat ze het er al lang over hebben gehad aangezien ze ook weer contact mochten hebben. Daarnaast heeft Benzema dus weinig 'fout' gedaan als hij onschuldig wordt verklaard.

Maar goed, het is idd een erg lastige situatie. Wist ook niet van die enquete. Ben wel van mening dat je je op zo'n EK moet kunnen focussen op het voetbal en niet op randzaken.

13 april 2016 om 18:48

Jorinus er is constant gezeur rondt het Franse Elftal de laatste 10 jaar, en eerlijke gezegd vind ik het een goede en juiste beslissing om hem er niet bij te halen.

Het is al bewezen dat hij betrokken is bij de zaak en het zorgt voor zoveel onrust. Op een toernooi moet de focus 100% op het toernooi blijven en Benzema veroordeelt of niet, zou teveel vragen oproepen.

@ Gooner, dat is geen mes in de rug, dat is professionaliteit, Net zoals je als profvoetballer niet een ploeggenoot erbij naait.

13 april 2016 om 20:00

Maar, is het dan niet verstandig om ook Valbuena er buiten te laten. Zijn beiden betrokken bij de zaak en als dadelijk Benzema onschuldig (maar wel positief betrokken bij de zaak, omdat ie Valbuena advies wilde geven) zou zijn, dan is hij het slachtoffer van een laffe actie van Valbuena en mist hij daardoor het Ek.

De bond moet alles uitsluiten en beiden wel of beiden niet meenemen.

15 april 2016 om 09:16

Welke laffe actie van Valbuena? Hij is degene die afgeperst werd met een sextape, dan ben je toch echt een slachtoffer. Het slachtoffer behoor je niet te straffen, en de kans is groot dag Valbuena er ook niet bij zit.

En het vreemdgaan dat is toch een een privé kwestie want we weten allemaal dat minimaal 50% van de voetballer wel eens is vreemd gegaan.

13 april 2016 om 19:07

Misschien weet de Franse bond precies hoe het zit. En als zn gedrag onaanvaardbaar is is het juist een dappere beslissing gezien zn kwaliteiten

Ik heb nog liever een van afpersing verdachte Benzema in mijn team dan een volledig fitte Giroud, jammer voor Frankrijk.

Onbegrijpelijk en heel erg jammer dit! Veruit de beste spits van Le bleu . En ook voor hem extreem pijnlijk het E.K. missen in eigen land. Als ik hem was zou gewoon bedanken en nooit meer voor Le Bleu uitkomen zolang Deschamps de bondscoach is.

13 april 2016 om 18:15

Had hij toch even beter moeten nadenken voordat hij Valbuena ging chanteren met een sex tape.

13 april 2016 om 18:19

Kan je begrijpend lezen of niet? lees het hele artikel maar weer, hij was niet diegene die chanteerde

13 april 2016 om 18:31

Nee, één van zijn beste vrienden.. En er zijn telefoongesprekken oogenomen dat hij bemiddeld hierin. Het is een fantastische voetballer, maar hij is nu al meerdere keren beschuldigd van criminele zaken, zoals witwassen en nu afpersing van een teamgenoot. En dat hij met de afpersing te maken heeft is een feit. Dit kun je toch niet goed praten?

13 april 2016 om 20:05

Bemiddelt hij daarin of adviseert hij Valbuena? Als hij die gasten kent, dan dacht hij misschien dat het wel slim was om gewoon te betalen, omdat die gasten heel gewelddadig zijn. Het is nog altijd de vraag of hij Valbuena uit eigen beweging advies gaf of op een dreigende toon als contactpersoon gold voor zijn vrienden. Ik denk het eerste, anders was het contactverbod niet opgeheven en had Benzema wel vastgezeten.

13 april 2016 om 23:34

Griezmann zou iets voor arsnal kunnen zijn.

13 april 2016 om 18:21

Le bleu is enkelvoud, je bedoelt les bleus

Maar misschien kwam deze keuze er niet op initiatief van Deschamps maar van die bondsvoorzitter, dat weten wij niet. Ik zou het niet verstandig vinden om te bedanken want dat kan dan helemaal in het verkeerde keelgat schieten..

Vreemd besluit, zou je bijna denken dat Valbuena misschien nog mee gaat naar het Ek.
Je ziet niet snel dat een ploeg iemand schorst voor iets wat buiten het voetbal om is gebeurd. Vaak word toch milder omgesprongen met toch wel de sterspeler van de ploeg denk ik

Zonde, nergens voor nodig. Ze zullen hem desondanks niet heel erg missen. Martial, Giroud en Lacazette zijn geweldige vervangers voor in de spits. Zelfs Fekir zou je kunnen oproepen. Buiten deze spelers hebben ze ook nog Griezmann, Ribery en Coman voor de flanken. Meer dan genoeg keus dus.

Benzema is samen met Griezmann de beste speler van frankrijk.

Dit word dus sowieso hun ondergang, want met Griezmann en Benzema heb je een wereldaanval.

De kans dat ze het EK zouden gaan winnen was al redelijk klein, maar de kans is nu letterlijk 10 procent.

13 april 2016 om 18:30

Wat een onzin. Ten onder gaan omdat Benzema niet mee kan? Ja ze zullen hem missen, maar nee ze zijn niet kansloos nu.
Met Lacazette, Giroud, Martial hebben ze genoeg keus. Allemaal waardige vervangers. Bovendien zijn ze als team sterk. In elke linie hebben ze wereldspeler(s) staan.

13 april 2016 om 20:01

Als je je beste speler mist, ben je kansloos.. Simpel zat. Zo sterk is frankrijk niet (als team zijnde), dus een cruciale killer spits missen, is een domme zet. En ook nog 1 die bij de grootste club al 6 jaar presteert met goals, assists en een belangrijke aandeel in het algemene spel.
En bovendien is geen bovengenoemde spitsen vergelijkbaar met Benzema, zowel niet als we het hebben over ervaring,indviduele kwaliteiten als dat we het hebben over aandeel hebben in het spel.
Benzema houd de bal vast, is sterk en kan verdeigers een kutavond bezorgen. Geen van bovenstaande spitsen is daar even waardig in.

13 april 2016 om 20:09

Onzin. Is niet Frankrijk's beste speler. Pogba is beter. Griezmann dit seizoen zeker gelijkwaardig. Frankrijk is juist een sterk team. Ze zijn met Duitsland de favoriet.

13 april 2016 om 20:15

Pogba beter? Pogba kan juist makkelijk vervangen worden bij Frankrijk omdat ze geweldige middenvelders hebben en Griezmann als enige spits in een 4-3-3? gaat dus niet werken he.

Belachelijke bond!!! Benzema, één van de beste spitsen ter wereld en zeker de beste spits bij Frankrijk moet zomaar een EK missen in zijn eigen land.. Triestig.. Hoe willen ze de EK winnen dan? Met Giroud ofwa? Ok Giroud is goed maar niet als eerste keus! Hoop dat ze op hun beslissing terugvallen want Benzz Moet Mee!

13 april 2016 om 18:32

Griezmann en Giroud, Lacazette of Martial. Met op de flank Ribery en Coman. Of payet.

13 april 2016 om 18:35

Dat zijn jonge, niet ervaren gasten voor mij! Ze zijn zeker goed maar Griezmann en Benzema steken er toch bovenuit samen met Payet

13 april 2016 om 20:10

Pogba niet dan? Martial meer dan waardige vervanger.

13 april 2016 om 18:37

Benzema hoeft helemaal niet mee. Hij kan goed voetballen, maar kan zich niet gedragen.

13 april 2016 om 18:56

Als aduris bij madrid speelde dan scoorde hij zeker 10 goals meer dan benzema.
Aduris scoort even veel als benzema dat is toch te gek voor woorden.
Frankrijk heeft benzema niet nodig

13 april 2016 om 20:09

Sls jij niks weet van voetbal, hou dan beter je mond dicht. Benzema speelt bij de grootste club er wereld, en als je een beetje oplet zie je dat Ronaldo het dteam draagt en de doelpuntenmaker is. Benzema heeft een andere rol. Bij bilbao is aduris hetzelfde als wat ronaldo is. Als benzema naar Arsenal zou gaan, zou hij ook veel meer scoren. Maa hij accepteert zijn rol bij marid. en hij is erg goed in het vervullen ervan.

13 april 2016 om 20:44

Ik ga niet mee discussiëren of Aduriz beter zou presteren bij Real dan Benzema. Het gaat hier over het nationale team van Frankrijk. Ik vind vanwege de domme acties van Benzema dat hij niet meer thuishoort in het nationale elftal. Voetballend is het toch een gemis maar Benzema kan zich niet gedragen.

13 april 2016 om 23:31

Een spits die een andere rol heeft, volgens mij ben jij een beetje in de war.
Hij is goed in het verprutsen van kansen en dichtlopen van gaten.

Aangezien groeps sfeer wel vaker het euvel was bij frankrijk kan ik het me goed voorstellen. Dat je goed kan ballen is geen vrijbrief voor matenaaierij

Omdat Valbuena slachtoffer is mag hij straks wel mee. Gadverdamme wat hoop ik dat Frankrijk keihard afgaat voor eigen publiek.

13 april 2016 om 21:13

Gewoon allebei niet oproepen. Dat lijkt mij het beste besluit. 2 teammaten die liggen te zeiken tegen elkaar om een sextape van de ander zou je gewoon nooit meer op moeten roepen.

Niet meer dan logisch. Kan me voorstellen dat een oproep van Benzema binnen de selectie ook voor verdeeldheid gaat zorgen. Iedereen heeft zo zijn mening over dit voorval. Dus ja als een collega international een oor wordt aangenaaid al dan niet indirect, door een andere collega international, dan mag je er gerust een harde mening over hebben. Lijkt mij niet dat de voltallige selectie 100% achter Benzema staat. Dus ja dan haal je de rotte appel eruit al lever je in sportief opzicht wel kwaliteit in. Maar dit komt voor het moraal van het team dan weer ten goede.

Als je in een wijk woont waar je geen kansen hebt en je het toch heel ver schopt en veel geld verdient doordat je heel goed kan voetballen, dan kan ik mijn voorstellen dat je een vriendendienst doet.
Aan de andere kant neemt hij ook valbuena in bescherming. Die jongen die weet wat er speelt en hoe groot de dreiging is. in wijken als marseille moet geld verdient worden om te kunnen overleven. die jongens daar die deinzen nergens voor terug en zou mij dan ook niet verbazen als valbueana als nog geliquideerd word.
Het is daar 10 keer zo erg als Amsterdam

Ik vind het best stotend dat mensen het een fout vinden, deze jongen heeft een ploeggenoot en vriend er gigantisch bijgenaaid en zelfs al het er niet voor veroordeeld wordt zal hij altijd voor onrust binnen het team zorgen. En dan maakt het niet uit of Valbuena er bij zit of niet.

Terry en Bridge hebben ook nooit meer samen gevoetbald, maar een strafbaar feit is er niet geweest.
In een kleedkamer moet je elkaar kunnen vertrouwen en kan je dat niet, zal je nooit en te nimmer optimaal presteren.

13 april 2016 om 18:58

Staat Benzema bekend als onrust strooier? Neen. Dat hij verdacht is zegt niets. Helemaal niets, het is nooit bewezen geweest dus mag je hem niet voor een gerucht straffen.

Dit is schandalig.

13 april 2016 om 19:03

Hij heeft hem geholpen door hem te waarschuwen dat er beter betaald moet worden, anders zou valbuena geliquideerd worden.

13 april 2016 om 19:59

Hij staat niet bekend als onruststoker, maar door dit incident brengt hij ongewilde negatieve energie naar les bleus. En was er een paar jaar terug niet een proces rond een Zahia samen met ribery?

@dragonweed, waarom is hij (benzema) dan niet naar de Politie gegaan als hij wist wie het waren? Je houdt dus nu informatie achter in een strafrechtelijk onderzoek.

Zolang het onderzoek nog loopt naar Benzema behoort zon persoon niet te spelen voor een nationaal elftal.

13 april 2016 om 21:37

Je moest eens weten hoeveel mensen geen namen durven te noemen van bepaalde mensen omdat ze weten dat ze omgebracht zullen worden. Het bekendste in Nederland is nog wel het liquidatieproces, waar elke nuttige getuige tot nog toe elke keer werd geliquideerd.

13 april 2016 om 23:22

Ander zou het zomaar is kunnen dat hij voor het stadion word doorzeefd met kogels, deze jongens handelen niet ion konijnen.

Wie vinden jullie betere vervanger voor Benzema, Griezmann of Martial. Ik vind Griezmann ook beter dan Benzema

15 april 2016 om 09:20

Na woensdag avond lijkt me dat wel redelijk duidelijk. Wat is die Griezmann een geweldige voetballer. Want zijn killerinstinct begint ook steeds meer te ontwikkelen, naast zijn balgevoel, looplijnen, snelheid en passing een genot om naar te kijken.

Martial is een supertalent en mag wat mij betreft best mee als pinchhitter, voor de laatste 20 minuten als de verdediging moe is.

Frankrijk heeft zoals Bon Jovi ergens hierboven aanhaalde leerling getrokken uit de fiasco van Zuid-Afrika.

Voor Benzema is het zuur alleen teamgeest is belangrijker als een sterspeler en ja als dit nou het eerste incident was met Benzema had je misschien nog oogje dicht kunnen knijpen, alleen dit is al de 3e incident.

Eerst had je de zaak over die 16 jarige meid waarbij ook Ribery, Govou en Ben Afra bij betrokken waren, daarna kwam ook nog een rechtzaak door zijn grootmoeder aangespannen wegens dat hij geen Financiële bijdrage leverde aan een belangrijke persoon in zijn opvoeding en nu dus deze sekstape gate.

De vervanger van Benzema speelt in De Galgenwaard haha. Nee, Haller zal het nog op een hoger niveau moeten bewijzen. Frankrijk heeft genoeg talent voorin op zijn positie met Lacazette, Giroud, Gignac, Martial, of zelfs Griezmann die je nieg als enige spits moet laten spelen. Misschien wilt Anelka ook nog Frankrijk helpen.

Dan zie ik Frankrijk het EK ook niet zo snel winnen.

Maar mochten er veel spitsen geblesseerd raken, staat hij er zo weer in hoor.

Wel triest dat zoveel mensen dit afkeuren omdat hij zo'n goede voetballer is. Ik ga er vanuit dat de Franse bond goed weet hoe de vork in de steel zit en dat hij echt iets fout gedaan heeft. Dan komt voetbal even niet op de eerste plaats. Maar nee....dat maakt hier allemaal niks uit want voetbal is heilig. Ik ben benieuwd wat jullie zouden zeggen als hij jullie zusje verkracht had. Dan is voetbal ook belangrijker?

13 april 2016 om 19:55

Totaal verkeerde vergelijking.

Vind het een nogal vreemde beslissing, aangezien de zaak nog niet beslist was. Misschien weten zij meer dan wij... In ieder geval erg jammer.

13 april 2016 om 20:05

Srkurd, maar zolang er een onderzoek loopt is hij geschorst door de Franse bond, en dat lijkt me toch ook normaal?
Als een ieder andere persoon iets strafbaars heeft gedaan wordt die ook op non-actief gezet (of zelfs ontslagen) dus waarom zou Benzema wel gewoon lekker voor het Franse elftal uit mogen komen alsof er niks gebeurd is.

13 april 2016 om 20:19

West, ja dat snap ik ook zeker. Maar aangezien het toernooi nog niet begonnen is, vind ik het vreemd. Stel dat er tot die tijd nog steeds geen uitspraak was, dan snapte ik het wel.

Waarom zou je als bond in godsnaam 's lands beste spits thuislaten, als hij niets onaanvaardbaars gedaan heeft? Het lijkt me niet dat men over een nachtje ijs gegaan is voordat deze beslissing genomen is. Men zoekt tegenwoordig overal wat achter...

weer zo een politiek besluit want als hij de enigste goede spits was geweest hadden ze hem wel opgeroepen.

Voor mij is Frankrijk nog steeds de favoriet al vind ik het als liefhebber gewoon jammer dat met Ribery en Benzema de twee beste spelers thuisblijven.

Helaas i.m.o. een terechte beslissing. Een erg goede speler en dat weet hij zelf ook. Helaas denkt hij dat hij daardoor overal mee weg kan komen. Laat dit een les zijn voor andere spelers.

No stress, Pogba fixt het allemaal wel op het EK. Benzema is helemaal niet nodig.

13 april 2016 om 23:23

Pogba is zeer overschat man. totaal geen balgevoel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren