Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brutale tip voor Ajax: 'Kijk eens bij Feyenoord en PSV'

Laatste update:

Ajax is voor komend seizoen op zoek naar een concurrent voor Arek Milik en de naam van Sébastien Haller van FC Utrecht is gevallen. Telegraaf-journalist Valentijn Driessen vindt dat Marc Overmars wel wat hoger mag inzetten en vraagt zich af waarom Ajax niet probeert om zich te versterken met een speler van een van de twee grootste concurrenten, PSV en Feyenoord.

/

Ajax heeft veel geld op de bank staan en daar moet het volgens Driessen van profiteren. “Zoals PSV ooit shopte bij Feyenoord en Ajax”, zegt hij in het magazine van Voetbal Inside. “Dat ligt gevoelig, hoor je dan. Ja oké, maar je bent toch concurrenten van elkaar? Waarom zo terughoudend? Trek de stoute schoenen aan en probeer Luuk de Jong te halen. Of een topper uit de opleiding van Feyenoord, zoals Jari Schuurman.”

Vier jaar geleden haalde Ajax Riechedly Bazoer nog weg uit de jeugdopleiding van PSV. Dat zorgde destijds voor de nodige ophef, maar Bazoer is nu wel een vaste basisplaats bij Ajax. “Het levert een win-win-situatie op: je verzwakt je concurrent en jij wordt beter”, aldus Driessen.

Ben jij het met Valentijn Driessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bayern Munchen doet het al jaren zoiets. Niet echt netjes maar wel logisch

11 april 2016 om 08:07

Absoluut logisch, maar zou uiteraard wel jammer zijn voor Feyenoord als de talenten daar weggekaapt worden.

11 april 2016 om 08:12

Ik zie talenten van Feyenoord niet snel overstappen naar Ajax. Van PSV naar Ajax kan nog. Ik zie nu trouwens ook geen versterking voor Ajax rondlopen bij Feyenoord. Hoogstens een Karsdorp misschien, maar op die positie hebben wij ook goede rondlopen.

11 april 2016 om 08:59

Nou er zijn vast wel wat Feyenoordjeugsspelers die voor Ajax zijn en andersom dus die zou je best zo gek kunnen maken. Maar of het netjes is, ligt veelal aan de manier waar het op gaat.

11 april 2016 om 10:56

De Toekomst, Klopt aan een de Jong heeft Ajax nu niks. Gaat ten kosten van Milik. Enz eker een Schuurman heeft Ajaxnuniks aan. Hebben zelf al van de Bbeek en Nouri voor die posities.

Maar bijv een jongen als Vilenha en Kongolo zouden wel nuttig zijn voor Ajax nog en zeker voor de toekomst nog. Maar zie ook niet wat Ajax daar hel erg mee op zal schieten nu.

Heer Driessen ziet hier gewoon Bayern als mooi voorbeeld maar vergeet alleen even dat Bayern in Duitsland meer oppermachtig is da Ajaxhier. Zowel kwavoetbal dominant als financieel daar. Waar hier in Nederland een ajax en PSV vooral evenveel te besteden hebben. En kwa kracht ook gelijk zijn over het algemeen.

11 april 2016 om 11:18

Ik vind dit een stompzinnig idee. Het huidige beleid werpt zijn vruchten af, waarom zou je spelers als de Jong dan 3 a 4 keer tegen zijn marktwaarde oppikken? Het is nog een matige speler ook vind ik. Overigens op Moreno en Guardado na loopt er geen enkele speler die Ajax sterker zou maken. En waarom PSV rijker maken als Ajax zelf kan rondkijken in Spanje? Kortom belachelijk idee.

11 april 2016 om 12:24

Ajax probeerde een tijdje terug die Chong nog weg te kapen bij Feyenoord. Die verkast nu alleen naar Manchester United.

11 april 2016 om 13:10

Groot gelijk hebben ze. Als je het kunt permiteren en de spelers staan er open voor : doen. Waarom zou Ajax Chong niet hebben mogen halen? Om Fnoord niet te verzwakken? Wat een onzin.

11 april 2016 om 13:31

Jerome010 Chong wil weg dus dan kan je niet echt spreken over wegkapen. Dat Ajax hem daarna wil behouden voor de Eredivisie kan je ze dus niet kwalijk nemen.

En ja hij gaat echt wel weg aangezien hij aanbiedingen van Feyenoord heeft afgeslagen. Hetzelfde geldt bij Familia-Castillo van Ajax.

Zoals het in het stukje staat heeft PSV dit inderdaad in de jaren 80 en 90 gedaan, maar PSV had toen heel duidelijk de financiele macht van Philips achter zich. Dat kan je niet vergelijken met de situatie van Ajax nu.

Waar PSV wel nog steeds van profiteerd is dat spelers minder heibel krijgen als ze vanuit Ajax en Feyenoord naar PSV gaan zie bijvoorbeeld Wijnaldum. Wat Vermeer deed was veel controversieler.

12 april 2016 om 08:14

Karsdorp beter dan Tete
Kongolo beter dan Riedewald/dijks
van Beek beter dan Veltman

Enough said.

11 april 2016 om 08:11

Bayern Munchen is veell groter ten opzichte van concurrenten dan Ajax. Ajax kan De Jong nooit betalen.

11 april 2016 om 08:18

ajax kan de jong niet betalen??? met een vermogen van meer dan 100 miljoen kan dat wel hoor. maar ik zie de jong niet naar ajax gaan.

11 april 2016 om 08:19

Hahaha Ajax kan de Jong makkelijk betalen.
Maar hoop dat ze het niet doen lopen zat spelers rond die beter en jonger zijn op deze planeet.

11 april 2016 om 09:35

@ Yamiown

Luuk de Jong is ook niet nodig, aangezien wij al de betere spits in huis hebben met Milik. In tegenstelling tot velen heb ik Milik altijd verdedigd. Maar de Jong niet kunnen betalen, hij heeft een eenjarig contract? Ajax heeft ook geen Sebastian Haller of Vincent Janssen nodig. De eerste scoort teveel uit standaard situaties (haller) en te weinig veldgoals. De tweede is geen spits die Ajax nodig heeft maar meer een omschakeling spits (janssen)

nee, lekker vast houden aan Arek Milik.

11 april 2016 om 09:45

Kwa salaris niet. Volgens hun beleid krijg je bij Ajax max. 1 miljoen per jaar bij PSV heeft hij 1.5 miljoen

11 april 2016 om 10:32

Voor een goede portemonnee komt de jong echt wel naar ajax maar ajax zit met dat verdomde salarisplafond..

11 april 2016 om 11:33

D-Bergkamp, is er in de Eredivisie volgens jou een spits die van waarde zou kunnen zijn voor Ajax? Haller, Janssen en De Jong zie je niet zitten, dan blijft er heel weinig over.

11 april 2016 om 11:42

Ze zouden van waarde kunnen zijn, maar zijn niet beter dan Milik en voor die bedragen moet je geen bankspeler willen halen in de Eredivisie.

11 april 2016 om 11:53

Ramon misschien moet je eerst in gaan opzoeken wat vermogen is. En dan hier pas reageren. Je kan 100 miljoen vermogen hebben maar dat wil niet zeggen dat je geld genoeg hebt om te investeren ... Ik zeg niet dat ze hem niet kunnen halen maar er komt meer bij kijken dan vermogen

11 april 2016 om 12:05

alsof de jong van psv na ajax zou gaan wat schiet hij daar nu mee op.

11 april 2016 om 12:26

Milik lijkt inderdaad steeds beter zijn draai te vinden in het Ajax spel. Zou zonde zijn om hem dan juist nu te gaan vervangen. Gewoon verlengen met die gast en nog een paar jaar behouden zou ik zeggen.

11 april 2016 om 13:59

@bergkamp

Die discussie voerenn wie er beter is is zinloos want daar gaat het hier helemaal niet om.

12 april 2016 om 08:17

Jij bent zo eentje die denkt dat je met een vermogen van 100 miljoen, 100 miljoen kan uitgeven aan spelers.

Keep on dreaming, Ajax zal nooit een topper binnenhalen, jij bent er ook zo een die elke genoemde naam serieus neemt en gaat huilen als d'r niks van komt.

11 april 2016 om 08:19

Tja verschil is wel dat Bayern nog ff paar miljoen boven op het salaris kan gooien en Ajax niet.

11 april 2016 om 08:41

Dit gebeurt overal!

11 april 2016 om 09:55

Bayern doet dat bij Dortmund ja. Maar ja dat is logisch aangezien Bayern Dortmund uit een diep dal heeft geholpen destijds. Zonder Bayern was Dortmund er niet meer. Dat is meer een voor wat hoort wat kwestie.

11 april 2016 om 10:54

Ja en jaren daarvoor deed Bayern dat bij Bayer Leverkussen (toen die de CL finale haalde) met het halen van Ballack, Lucio en Ze Roberto (laatste weet ik niet zeker meer) en daarvoor ook met Basler bijv. van Werder Bremen. Dat was in de tijd dat Werder ook meedeed om de titel..

In Nederland heeft PSV dat juist zelf gedaan in de jaren '80 toen Philips besloot goed geld in PSV te pompen om een internationale topploeg te krijgen. PSV haalde toen Nielsen en Gullit van Feyenoord en Koeman en Vanenburg van Ajax en haalde daarnaast bijv. nog een oud Ajax speler als Kieft.

11 april 2016 om 21:47

Klopt idd. Bayern trekt al jaren de topspelers van ''concurrenten'' aan. In Nederland is PSV eigenlijk de enige club die dit op grote schaal heeft gedaan met o.a. Koeman, Gullit en Vanenburg. Ook Rijkaard zou destijds van Ajax naar PSV vertrekken, maar die kreeg (terwijl hij al had getekend) op het laatste moment spijt en tekende ook een nieuw contract bij Ajax. Deze dombo-actie kostte Ajax destijds enkele miljoenen guldens.

Eerlijk gezegd zie ik -buiten Guardado en misschien Moreno- geen spelers van PSV die Ajax sterker zouden maken. Bij Feyenoord wellicht Vilhena, maar die zou waarschijnlijk ook niet direct een basisplaats bemachtigen ...

11 april 2016 om 10:32

Nou dat ligt wel iets anders, Bayern kan zowiezo kopen wat ze nodig hebben. En voor elke speler in de wereld op de basis van Barca na is Bayern een stap omhoog.
Dat geld voor Ajax Psv en iets mindere mate Feyenoord, daar zit geen stap tussen.

11 april 2016 om 11:47

Driessen zegt hier dat je de concurrent verzwakt, maar dat valt nog te bezien. Die krijgen vervolgens weer een hoop geld binnen (aan een directe concurrent vragen ze altijd meer) waarmee ze zelf ook weer investeringen kunnen doen. Dus dat is te makkelijk gezegd van Driessen.

11 april 2016 om 13:57

Geloof mij maar dat PSV geen enkele belangrijke speler naar Ajax laat gaan laat staan dat die spelers daar zelf trek in hebben. Ajax is in geen enkel opzicht een stap vooruit voor belangrijke PSV spelers.

Ja Ajax heeft veel geld maar dat heeft PSV ook, met die logica zou je andersom precies het zelfde kunnen zeggen maar in de realiteit gaat dit natuurlijk niet gebeuren.

Die vergelijking met Bayren Munchen gaat daarnaast niet op, Bayren is veel groter en rijker dan Dortmund en vele stappen verder, PSV en Ajax doen al meer dan 30 jaar nauwelijks voor elkaar onder ondanks het (steeds kleiner wordenen) budget verschil.

11 april 2016 om 16:00

Vind het alleen maar goed als je dat doet, Feyenoord haalde bijvoorbeeld op Vermeer van ons dus waarom zouden wij niet spelers van hun kopen

11 april 2016 om 21:54

Ik zie bij Feyenoord geen spelers rondlopen die voor Ajax een directe versterking zijn. Daar komt bij dat Feyenoord in een andere vijver moet vissen doordat ze minder kapitaalkrachtig zijn en minder hoge salarissen kunnen betalen. Feyenoord probeerde jarenlang d.m.v. het aantrekken van tweederangs voetballers van Ajax en Psv, denk aan o.a. Vermeer, Charisteas en Lucius, iets te bereiken (zonder succes).

Nu Feyenoord jeugdspelers een kans geeft en relatief goede spelers als Kuijt en Elia haalt, zie je dat ze wel weer aan kunnen haken. Helaas voor hen ging het slechts een half seizoen goed, maar ik denk wel dat Van Bronckhorst en Van Gastel een goed duo kunnen gaan vormen. Met één of twee gerichte aankopen zijn ze gewoon titelkandidaat.

De Jong komt niet (sportieve ambities wat met psv al goed loopt, spel dat bij hem past,...) en als hij al komt betaal je 7-10 milj euro en moet zijn salaris er nog eens op vooruit.

11 april 2016 om 08:16

Voor 7-10 milj verkoopt PSV hem niet en al zeker niet aan Ajax.

11 april 2016 om 12:16

Yamiown, De Jong mag lekker bij Psv blijven. Een spits die alleen in Nederland presteert, buiten de landsgrenzen valt hij zowel bij Oranje en Psv vreselijk door de mand.

11 april 2016 om 08:34

Zet is een 1 voor die 7 en je zit waarschijnlijk aan het bedrag wat Psv wil.

11 april 2016 om 08:39

Luuk de Jong heeft duidelijk gemaakt wat voor voetballer hij is in de wedstrijd tegen Atletico. Als je je in de allerlaatste minuut laat wisselen, omdat hij spierpijn had ben je gewoon een doetje. Op dit moment doet Milik het prima. Ajax zou anyway moeten proberen om Zyjech en nog een goede CV moeten halen.

11 april 2016 om 09:05

Jij beoordeelt een spits op één wedstrijd en dan ook nog een uitwedstrijd waarin hij compleet geïsoleerd stond tegen de beste verdedigers ter wereld? Denk niet dat veel spitsen het goed zouden doen dan.

11 april 2016 om 09:34

Klopt asroma8, ach ja sommige mensen snappen echt helemaal niks van het spelletje dat voetbal heet.

De jong is gewoon een hele goede spits voor een club als Ajax of Psv.

11 april 2016 om 09:40

Jij ziet de Jong wel in andere wedstrijden een handelingssnelheid van hier tot Tokyo hebben en met veel gemak een man passeren?

11 april 2016 om 09:42

Luuk de Jong is een prima spits, een hele goede voor de eredivisie. Zodra hij naar de Bundesliga of Premier League gaat wordt het een 13 in een dozijn voetballer.

Zijn fysieke (kop)kracht helpt hem in 90% van de duels maar zodra er ook maar een echt goede verdediger tegenover hem staat krijgt hij hooguit 1 a 2 kleine kansjes.
Dat blijkt in bijna iedere wedstrijd tegen Ajax en Feyenoord en de internationale wedstrijden.

Maar de Jong zou nog steeds een versterking zijn voor Ajax, alleen is Ajax nu opzoek naar een 2e spits en niet naar een 1ste.

11 april 2016 om 11:21

De Jong heeft de laatste weken toch gewoon duidelijk laten zien dat hij niet goed genoeg is voor een niveau hoger dan dat van Psv?
Hij was nergens in de Champions League wedstrijden, nergens tegen Ajax en met Oranje ook nergens. Een goede speler voor de eredivisie, maar te houterig en te weinig techniek voor stapje hoger. Ik heb liever Milik.

11 april 2016 om 11:34

Oordeel jij maar vooral op basis van de wedstrijd tegen Atlético heraclesman. Dat toont aan dat je nogal kortzichtig bent wanneer het aankomt op het beoordelen van spelers op hun kwaliteiten.

En ik help je alvast uit je droom: Ziyech is voor geen enkele Eredivisieclub haalbaar. Die jongen is 22 jaar en zal ondertussen een overstap naar het buitenland ambiëren. Naar mijn mening is dit ook beter voor hem. Hij is uitgeleerd in de Eredivisie.

11 april 2016 om 12:19

Die ene wedstrijd was wel de wedstrijd waar druk op stond. Samen met Ajax thuis waren dat de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Als je je team dan vervolgens laat vallen omdat je niet meer kunt door spierpijn heb je niet de mentaliteit voor de top. Het laatste kwartier van een verlenging speel je op wilskracht, of dacht je dat winnaars zoals Ibra of Van Nistelrooy zich zouden laten wisselen? De wedstrijd tegen Atletico heeft aangetoond dat Luuk de Jong ongeschikt is voor nog een stap hoger en de bijpassende instelling.

11 april 2016 om 12:20

The Fatman, hoezo baseert hij dat op een wedstrijd? Volgens mij niet hoor, helaas geeft De Jong niet thuis bij Oranje en zodra Psv de landsgrenzen over moet. Hij is een topper voor de eredivisie, bovendien moet Ajax geen spelers bij Psv of Feyenoord kopen. Belachelijk vind ik dat, lekker zelf scouten!

11 april 2016 om 12:32

Nou ging het mij vooral om de wedstrijd tegen Atletico. Het is ontiegelijk zwak om je in de laatste paar minuutjes te laten wisselen in de belangrijkste wedstrijd die hij wss ooit heeft gespeeld. Snap nu wel waarom hij het buiten de grenzen nooit gemaakt heeft.

11 april 2016 om 13:07

Weet niet of jij ooit kramp hebt gehad, maar als je kramp hebt kan je echt niet meer door hoor, dan kan je amper lopen. Je laat je team juist vallen als je dan per se nog in het veld wil blijven en een penalty wilt nemen. Dan ben je pas mentaal zwak, als je niet in het teambelang denkt.

11 april 2016 om 19:19

Er is een verschil tussen wat PSV verwacht en wat ze gaan krijgen.

Zelfs een buitenlandse club gaat geen 17 miljoen euro op tafel leggen voor De Jong.

11 april 2016 om 08:58

Dat is toch ook niet per se het punt? Het punt is dat, in dit geval Ajax, niet bang moet zijn om eventuele versterkingen weg te halen bij de directe concurrenten. Luuk de Jong is daarin alleen maar een voorbeeld.

11 april 2016 om 10:24

inderdaad! Sommige mensen nemen dit bericht letterlijk maar ik denk dat ieder weldenkend persoon wel begrijpt dat Luuk de Jong niet van PSV naar Ajax over gaat stappen. Het is gewoon een metafoor om zijn verhaal kracht bij te zetten..

11 april 2016 om 11:25

De Jong is ook niet het niveau wat Ajax moet nastreven. Hij is goed, maar je ziet gewoon dat hij niet nog een stap hoger kan. Er zit geen rek mee rin.

Waarom ook niet? Jari Schuurman zal wel willen. Maar het middenveld zit wel goed voor de komende jaren. Hij wilt wel komen hij is klaar met Feyenoord. Hij speelt nooit en zijn beste vriend Donny is veel verder in zijn ontwikkeling. Dit zijn 2 spelers van de zelfde generatie. Het zijn ook nog goede vrienden. Ze hebben het wel altijd over Feyenoord heeft de jeugd. Maar ze gunnen spelers niet veel.

11 april 2016 om 08:57

Mag ie vervolgens concurreren met Nouri en Frenkie de Jong, die ook van dezelfde generatie zijn en net zomin een kans krijgen.

11 april 2016 om 09:26

Jari Schuurman heeft gewoon een contract tot 2020 dus hij gaat helemaal nergens heen.

Feyenoorders gaan niet naar ajax

11 april 2016 om 08:29

Niet lullig bedoeld maar niemand van Feyenoord zou bij Ajax in de basis staan.

11 april 2016 om 08:50

Feyenoord heeft Feyenoord spelers en andersom heeft Ajax Ajax spelers. Bijvoorbeeld een Dijks zou bij Feyenoord nooit de voorkeur krijgen boven Kongolo en Kongolo bij Ajax niet boven Dijks. Veltman zou bij Feyenoord niet in de basis staan en van Beek niet bij Ajax. Denk dat het nu eenmaal zo is

11 april 2016 om 08:59

Denk je dat echt? Ik denk dat Veltman dit jaar toch een zekerheidje is t.o.v. van van Beek. Ik zie heel weinig feyenoordspelers wat toevoegen aan Ajax. Andersom daarentegen, zeker in defensief opzicht, zie ik wel de meerwaarde van Dijks of Tete bij Feyenoord.

11 april 2016 om 09:15

Veltman en Dijks zouden bij Feyenoord absoluut in de basis staan! Andersom absoluut niet. Uit de basis 11 van Ajax kan ik zelfs niet 1 speler bedenken die bij Feyenoord niet in de basis zou staan. De enige speler bij Feyenoord die enigszins bruikbaar zou kunnen zijn voor Ajax is Kuijt, omdat het zo'n motor en leider is.

11 april 2016 om 09:38

Ik ben het met je eens dat Ajax een betere selectie heeft, maar jullie hebben ons niet met 6-0 verslagen toch?

11 april 2016 om 09:45

Maar staan wel 19 punten en +35 doelpunten op Feyenoord voor. Natuurlijk heeft Ajax en ook PSV een veel betere selectie dan Feyenoord.

11 april 2016 om 10:28

Atletico heeft tegen PSV ook twee keer 0-0 gespeeld maar heeft wel een veel betere selectie. Het zegt dus niets in onderlinge wedstrijden maar aan het einde van de rit komt die kwaliteit uiteindelijk toch bovendrijven. Dat zie je aan het feit dat Atletico nu tegen Barcelona speelt ten koste van Psv.

En dus ook aan het feit dat Ajax een lichtjaar afstaat van Feyenoord in de competitie..

11 april 2016 om 11:25

Ik zou Vilhena nog wel willen zien bij Ajax, maar of hij beter is dan Gudelj denk ik niet.

Haha, een win-win situatie. Volgens mij moeten dan psv en ajax er allebij beter van worre, niet alleen ajax. Deze man heeft meestal niet veel zinnigs te melden en ook nu weer niet. Jammer

11 april 2016 om 08:21

Win - win voor Ajax niet voor PSV uiteraard wel mee blijven denken.

11 april 2016 om 08:59

Ik herhaal: win-win wil zeggen dat 2 partijen er beter van worre, niet 1. Hij gebreukt de uitdrukking helemaal verkeert. Wel mee blijven denken hè.

11 april 2016 om 09:36

Zie reactie #49 hieronder...

11 april 2016 om 10:31

@gomes

Je begrijpt het verkeerd. Dit verhaal is gericht op puur Ajax alleen. Ajax is in dit verhaal de club waar het over gaat en PSV en Feyenoord zouden hierbij de slachtoffers zijn. Ajax wint op deze manier op twee manieren, zoals in de tekst staat uitgelegd. Het verhaal heeft geen betrekking op PSV omdat PSV niet meedeelt in deze deal, en enkel maar iets inlevert.

Voor Ajax dus win-win.

11 april 2016 om 11:26

De twee patijen zijn dan speler en Ajax. Voor de derde partij is het inderdaad zo dat die er niet beter op wordt, maar in het stuk staat eigenlijk beschreven dat dat de bedoeling is.

11 april 2016 om 12:43

Beter was geweest als hij had geschreven: ''je slaat dan als Ajax zijnde, 2 vliegen in een klap''.

11 april 2016 om 08:30

Je leest niet wat Driessen eigenlijk zegt: met de win-win situatie bedoelt hij dat niet dat PSV er beter van wordt, maar Ajax, dat de concurrent verzwakt enerzijds en de jeugdspeler, die beter wordt, omdat hij meer kans heeft op een vaste basisplaats anderzijds. De win-win is dus voor Ajax en Bazoer in het voorbeeld van Driessen.

11 april 2016 om 09:20

@buitenspelval dat begrijpt hij wel en hij heeft helemaal gelijk dat driessen dit bewust/onbewust verkeerd gebruikt.

11 april 2016 om 09:35

Zie mij reactie #49 hieronder....

11 april 2016 om 09:53

Valentijntje kent inderdaadde definitie niet van het begrip win-win situatie.
Daar worden beide partijen beter van, niet 2x winst bij één partij..

Driessen snapt de term win win situatie niet helemaal. Hij had beter de uitdrukking "het mes snijdt aan twee kanten" kunnen gebruiken. Win win suggereert dat er voor beide partijen winst te behalen is.

11 april 2016 om 08:24

Win-win als in: je verzwakt de tegenstander en je wordt zelf sterker.

11 april 2016 om 08:30

Dan is het nog steeds enkel een win en geen win-win. Een win-win suggereert dat er 2 partijen beter worden. Als jij zelf op 2 punten beter wordt maar wel alleen jij, dan is het nog steeds maar 1 win...

11 april 2016 om 08:31

Maar dat is geen win win situatie. Het betekent inderdaad dat twee partijen een voordeel hebben. Niet dat er twee voordelen zijn. Maar goed, die driessen betrap ik zelden op een goed stuk/goede uitspraak.

11 april 2016 om 08:39

Begrijpend lezen allemaal.... Driessen heeft het niet over een win-situatie voor Psv, maar voor de jeugdspeler en Ajax...

11 april 2016 om 08:49

Mensen kunnen begrijpend lezen, het lukt jou alleen niet om te snappen dat Driessen zich verkeerd uitdrukt.

11 april 2016 om 09:00

@buitenspelval

Lees het stuk eens. Er staat letterlijk: je team wordt sterker en de concurrent zwakker. Dus je reactie raakt kant noch wal.

11 april 2016 om 09:06

Oké Whyme (edit: ook voor Oeniboy, AS Dortmund, Gomes1), nog één keer voor jou (edit: jullie) dan:

'vier jaar geleden haalde Ajax (1) Riechedly Bazoer (2) nog weg uit de jeugdopleiding van PSV (-). Dat zorgde destijds voor de nodige ophef, maar Bazoer (2) is nu wel een vaste basisplaats bij Ajax (1). "het levert een win-win-situatie (voor 1 en 2) op: je (1 Ajax) verzwakt je concurrent (-) en jij (2 Bazoer) wordt beter", aldus Driessen'

De passage gaat over Riechedly Bazoer (2 de jeugdspeler) die bij PSV (-) weg ging nu een vaste basisplaats heeft. Bazoer (2 jij) wordt dus beter (win situatie B).

En Ajax (1) heeft Bazoer (2) bij PSV (-) weggehaald en heeft daarmee de concurrent (-) verzwakt (win situatie A).

Er geldt zodoende een win-win situatie voor de jeugdspeler (2 Bazoer), die bij Ajax (1) meer kans maakt enerzijds en Ajax (1) anderzijds, die de tegenstander ermee verzwakt (winsituatie A en B).

Snap je? Zo moeilijk is het niet toch? Driessen doelt in de passage niet op concurrent PSV (-) die er winst mee behalen zou.

11 april 2016 om 09:49

Buitenspelval hoe koppig kan je zijn man, zelfs wanneer de halve site van vz je corrigeert blijf je volharden, echt knap hoor.

Maar ik zal nog eenmaal een poging doen, daarna Laten we je in je eigen bubbel leven want als deze nu nog niet doorgeprikt word dan zal die altijd intact blijven.

Hier de laatste zin van driessen: het levert een win-win-situatie op: je verzwakt je concurrent en jij wordt beter”, aldus Driessen.

Dit is dus de win win waar hij op doelt en Niet op het feit dat bazoer ook beter word. Aangezien er maar 1 partij is die wint (ajax) gebruikt hij de term verkeerd in deze zin.
Sterker nog bij PSV was bazoer ook wel gegroeid hoor en had hij die basis ook wel gekregen. Wanneer bazoer bij PSV was gebleven was het dan een win- win situatie voor PSV tov Ajax?? Nee dan was het gewoon een win situatie voor Psv.

Niet vergeten dit artikel gaat over Ajax niet over bazoer, bazoer word als voorbeeld gebruikt hoe Ajax er beter van word tov de concurrent PSV (of Feyenoord). Dus de win win is ook gericht op Ajax wint tov de concurrent. Goed context lezen buitenspelval!!

11 april 2016 om 09:57

Pfff... Man, lees het nog eens door zeg... De passage gaat over Bazoer en Ajax als onderwerp. Prima als je de laatste zin idd uit de context trekt, moet jij weten.

Het gaat niet over Bazoer zeg je, nee, daarom wordt hij ook twee keer in de zinnen daarvoor genoemd eerst als lijdend voorwerp en en daarna als onderwerp en wordt daar in de laatste zin met nadrukkelijk het gebruik van 'jij' i.p.v. 'je' naar verwezen...

Ik laat het hierbij. Ik ga het niet nog eens uitleggen. Mij te vermoeiend. Fijne dag nog!

11 april 2016 om 10:35

buitenspelval, 'je (ajax) verzwakt je concurrent (psv) en jij (ajax) wordt beter.'

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om toe te geven dat je fout zat. Hoe kan 'je' in eerste instantie Ajax zijn en daarna is 'jij' opeens Bazoer?

De passage gaat inderdaad over Bazoer en Ajax. Ajax verzwakt zijn concurrent door Bazoer weg te halen en tegelijkertijd wordt Ajax daar beter van. Denk aan de transfer van Lewandowski. Bayern verzwakt zijn concurrent en wordt er zelf beter van.

11 april 2016 om 10:45

Als Ajax twee keer bedoeld wordt, dat volstaat het gebruik van twee keer 'je' in de laatste zin. Het gebruik van specifiek 'jij' is juist om het verschil te benadrukken tussen de twee winnaars.

In de zin daarvoor is Bazoer het onderwerp. Driessen verwijst naar Bazoer, die nu wel een vaste basisplaats heeft veroverd en hij daar beter door is geworden als winsituatie. Als voorbeeld van een jeugdspeler die er met een overgang naar Ajax er zijn voordeel mee doet. Verder is Ajax ook ook winnaar door de concurrent te verzwakken.

Vandaar: 'jij wordt beter' door als jeugdspeler naar Ajax te gaan, beweert Driessen. En passant is Ajax volgens hem daardoor ook winnaar: ' je verzwakt je concurrent'.

'Win-win-situatie

onderhandelingssituatie waarin beide partijen voordeel kunnen hebben van onderhandelen en samenwerken. De winst van de een hoeft niet ten koste te gaan van de ander.'

(bron: encyclo.nl)

Je voorbeeld van Bayern is geen goed voorbeeld. Bayern is schets één partij en kan niet met zichzelf onderhandelen.tenzij je Bayern vs. Lewandowski als twee winnaars gebruikt.

Ik stop er nu mee. Het lijkt wel een discussie over de interpretatie van de bijbel. Die duurt ook eindeloos.

11 april 2016 om 11:05

Ik zie Driessen niks zeggen over de basisplaats van Bazoer. Zijn citaat is duidelijk aangegeven. Misschien heeft VZ niet zijn hele uitspraak geplaatst hier.

Daarnaast is de kans groot dat Bazoer ook bij PSV een basisplaats zou veroveren. Als Hendrix dat lukt, waarom zou Bazoer dat niet lukken? Ik zie niet echt in waarom Bazoer beter is geworden door zijn transfer. Dit is pas zijn eerste volle seizoen als basisspeler. Tenzij Driessen er niet echt veel verstand van heeft, denk ik niet dat hij met 'jij' Bazoer bedoelt.

Met Bayern bedoel ik dat Bayern er sterker op is geworden en zijn directe concurrent, Dortmund, heeft verzwakt. Maar je mag Lewandowski vervangen door Gotze.

11 april 2016 om 11:30

De discussie of Bazoer bij PSV ook een basisplaats had veroverd, is een hele andere. Dat weet ik niet, dat is hypothetisch.

Je hebt gelijk dat basisplaats niet als citaat van Driessen staat opgeschreven, maar passage lezende lijkt het erop of Driessen dat zo gezegd of bedoeld heeft. Ik heb het hele artikel ook niet gelezen in Voetbal Inside Magazine. Ik ga er zolang maar vanuit van wel.

Met Lewandowski vervangen door Götze is er toch geen verschil? Of zie ik dat nou verkeerd?

11 april 2016 om 12:07

Leuke discussie over een zin die ik weer heel anders heb begrepen.

@buitenspelval, ik heb je hoog zitten op deze pagina maar hier zit je er naar mijn mening naast. Het verschil zit 'm hier inderdaad zoals je zelf al aangaf tussen het gebruik van je en jij.

Met 'je' wordt hier volgens mij technische staf bedoelt, Overmars in dit geval. Hij haalt immers Bazoer weg bij Psv. Met jij wordt vervolgens Ajax bedoeld, het team wordt er beter op.

Het is dus maar net hoe je deze zin interpreteert, een discussie die geen consensus zal vinden zonder context.

11 april 2016 om 13:37

@spandoek

Dat klopt dat het misschien ook min of meer een gevalletje van interpretatie is, ik zei eerder al dat het net een discussie is over de interpretatie van de bijbel of de koran. Daarover wordt ook al eeuwenlang gediscussieerd zonder dat er uitsluitsel is door de scribenten van deze heilige geschriften gegeven. Hun precieze bedoelingen zullen we ook nooit meer weten. Hoewel ik Driessen, waar ik geen fan van ben, niet zou durven vergelijken. De enige die in dit artikel uitsluitsel kan geven over het bedoelde is Driessen zelf, dus ik zou zeggen: Driessen kom er maar in.

Maar zonder gekheid, ik interpreteer de tekst zoals ik hierboven heb beschreven. Natuurlijk sta ik open voor andere opvattingen, maar tot nu toe heb ik me nog niet tot een andere gedachte kunnen laten verleiden. Koppig en eigenwijs misschien...

Je hebt gelijk dat het citaat van Driessen misschien uit de context is getrokken, maar afgaande op het eerste samengevatte gedeelte van de passage in combinatie met de win-win situatie waar Driessen over praat, denk ik dat hij wellicht toch op respectievelijk club en speler doelt. Wat jij zegt kan ook een optie zijn. Overmars, en Ajax als winnaars, dat is weer een hele nieuwe invalshoek.

Ik zou bijna het blad Voetbal Inside Magazine willen kopen om te zien of er meer in staat. Verder is het natuurlijk allemaal geen halszaak wat die Driessen zegt, maar discussiëren erover is inderdaad wel een leuk tijdverdrijf Ik heb vandaag toch niet veel te doen en geniet heerlijk van 't zonnetje.


11 april 2016 om 08:38

De win-win situatie geldt voor Ajax en de jeugdspeler (bazoer).

11 april 2016 om 09:55

Dit artikel gaat helemaal niet over bazoer maar hoe Ajax handelt tov van zijn concurrenten!! Leer lezen man.
Bazoer word maar gebruikt als voorbeeld maar had ook een andere speler kunnen zijn.
Hij heeft het dus niet over de win van bazoer maar over de win win tov Psv..... Helaas is er geen win voor psv in dit stuk dus gebruikt hij de term verkeerd.

Dan had het artikel over bazoer moeten gaan en hoe Ajax hem hielp en er een win win situatie ontstond.
Echter gaat dit artikel daar niet over!

11 april 2016 om 10:01

Is goed joh...

11 april 2016 om 11:00

Haha buitenspelval bedoelt natuurlijk dat het win win min min min win situatie is. Een win win situatie is wanneer kopende en verkopende partij beide voordeel hebben bij de overgang. Bij deze is dat niet het geval dus is het fout wat jij en Driessen zeggen

11 april 2016 om 11:20

Nee hoor, Ajax en Bazoer hadden ook een onderhandelingspositie als respectievelijk de kopende en de zichzelf verkopende partijen, een legitiem geval van een win-win situatie dus. Daarnaast probeer ik alleen te vertalen wat Driessen bedoelt en zijn de woorden van Driessen niet de mijne.

Als Ajax had geprobeerd om Luuk de Jong weg te halen bij PSV dan had ze dat waarschijnlijk de absolute hoofdprijs gekocht omdat PSV haar concurrentie niet will versterken. En dan kun je je afvragen wat die Strategie oplevert want de winstmarge op die Transfers wordt dan ook veel kleiner en dus heeft het op langere termijn misschien alleen Maar negatieve gevolgen.

11 april 2016 om 09:54

Inderdaad. Dom voorbeeld van Driessen. Een basisspeler van PSV zal nooit tegen een marktconforme prijs naar Ajax gaan. De Jong gaat Ajax zeker 10 miljoen kosten (ik geloof overigens nooit dat hij interesse zou hebben). Dan koop je een spits die: a) nauwelijks meer scoort dan je eigen talentvolle spits die bovendien 3 jaar jonger is, b) die meerdere malen heeft aangetoond dat zijn plafond niet of nauwelijks hoger ligt dan de eredivisie, c) qua salaris je top verdiener zal worden en d) die een lagere marktwaarde heeft.

Jongens die (bijna) uit hun contract lopen of jeugdspelers zoals Bazoer zijn mogelijkheden waar je naar kan kijken. Anders kom je in de categorie Perez, Aissati. Leuke voetballers, maar niet voor niets op een zijspoor beland bij Psv.

11 april 2016 om 11:28

Polop, ik ben het helemaal met je eens, ik vind de Jong ook een slecht voorbeeld van Driessen. Ik zou Moreno daarentegen wel een aanwinst vinden voor Ajax ten opzichte van nu nog Riedewald. Idem voor Propper. Dat is ook een ontzettend goede voetballer met creativiteit wat Ajax nu mist op het middenveld. Dat is voor Bazoer ook beter, als hij wat concurrentie krijgt.

Waarom de Jong halen als je Milik heb? Milik is jonger en talentvoller. Waarom zou de Jong naar Ajax willen? De volgende stap voor de Jong zal weer een poging zijn om te slagen in het buitenland.
Wat ik begrijp heeft Ajax de meest talentvolle A jeugd in jaren, waarom een speler halen van Feyenoord die nog niet is aangesloten bij de A selectie als jezelf genoeg opties heb op dezelfde positie?
In de meeste gevallen zullen spelers als ze de keus hebben toch eerder kiezen voor het echte grote geld in het buitenland dan voor een binnenlandse transfer, Bazoer is de uitzondering die de regel bevestigd.

11 april 2016 om 09:17

het was een voorbeeld

11 april 2016 om 09:33

Niet een heel goed voorbeeld ....... Driessen is ook niet zo'n hele goede journalist dat zal wel de oorzaak zijn van het slechte voorbeeld.

En op de lange termijn maak je de competitie zo kapot doordat je nauwelijks tegenstand krijgt.

11 april 2016 om 08:40

Idd !!
In Frankrijk was PSg bijna al in de winterstop kampioen.
In Duitsland is het Bayern tegen de rest.

Nee, laten we dan maar een spannende Eredivisie houden ondanks de mindere kwaliteiten....

11 april 2016 om 08:55

Helemaal gelijk Bayern Munchen heeft ook de 2 beste spelers weggehaald bij Dortmund en dat doen zij al jaren spelers weghalen bij eventuele concurrenten , nou je ziet wat voor competitie je dan krijgt en vroeger deed vroeger AC Milan precies het zelfde en PSG die staan geloof ik 25 punten voor nou leuk hoor, laat de Jong lekker in Eindhoven als ze die geschikt hadden gevonden hadden ze hem echt wel gehaald hoor ze hebben poen genoeg , en trouwens Milik doet het nu toch ook goed .

En waarom zou Ajax De Jong bij PSv moeten halen ?? Een leuke speler voor de Eredivisie, maar om hogerop te komen heb je niet zoveel aan hem. Niet voor niets al in 2 buitenlandse competities mislukt. Ook tegen Van der Hoorn kwam hij niet aan de bak.

Als Ajax dan echt veel geld uit wilt geven, dan zullen ze zich moeten richten op een andere categorie spelers en daar hoort dan ook een on-Nederlandse salarisschaal bij. Daarom zal Ajax intensief scouten in de jeugd en direct voor het eerste zal Ajax blijven steken op 6-7 miljoen voor transfers.

Ajax weet wat Valentijn niet weet....Luuk wil niet voor Ajax spelen!

11 april 2016 om 08:46

Ajax zal blij zijn met jouw inside-information. Nu weten ze gelijk dat ze geen moeite hoeven te doe om De Jong te benaderen.

11 april 2016 om 14:42

Win-win situatie, of niet buitenspelval.

Ik denk Ajax niet de hoofdprijs wilt betalen voor een speler, en als Ajax een speler koopt voor de hoofdprijs bij een concurrent kunnen zij weer het team versterken voor meerdere posities. Weet niet of dat een win win is

Luuk de Jong is natuurlijk een prima idee, maar Jari Schuurman is niet eens een spits.

11 april 2016 om 09:29

En Jari Schuurman heeft een contract tot 2020. Ajax zou hem dus niet voor een schijntje op kunnen halen.

11 april 2016 om 09:29

Dat is dan ook totaal het punt niet.

Helemaal eens. Als je versterkingen nodig denkt te hebben, waarom zou je het dan niet bij je concurrent proberen? Waarom is dat "gevoeliger" dan als je iemand weg haalt bij, ik noem maar wat, ADO? Het lijkt mij juist alleen maar slim. Zoals Driessen ook zegt: jij wordt er beter van en je concurrent minder.

Of zij dan ook daadwerkelijk bereid zijn een speler aan jou te verkopen is weer een ander verhaal, maar een poging kan nooit kwaad.

Het is voor een topclub als Ajax al een hels karwei om een uitblinker bij een AZ of Vitesse weg te halen, omdat je de hoofdprijs betaalt (wat hij totaal niet waard is). Laat staan dat je bij Feyenoord of PSV moet gaan shoppen. Van mij (als PSV-fan) mag Overmars best gaan onderhandelen met Brands. Als ze eruit komen dan denk ik dat PSV voor minder geld ergens in Zuid-Amerika een parel vindt die beter is dan De Jong. Misschien dat het voor Ajax slimmer is om de scouting te verbeteren, wat ze nu met die scout van Groningen al gedaan hebben..

Mee eens.. als je twee keer zoveel besteedbaar geld hebt dan PSV moet dit gewoon kunnen.

L

11 april 2016 om 11:13

En als je snel van je geld af wil dan moet je vooral bij PSV en Feyenoord gaan shoppen. Dan heb je een paar jaar op rij een negatieve transferbalans en dan is het geld zo op.

Dat kan, maar alleen zoals het dan vervolgens in Engeland gaat; spelers aan concurrenten worden verkocht zwaar boven de marktwaarde. De Jong kan best naar Ajax, maar dan vraagt PSV minimaal 25 miljoen. Andersom vraagt Ajax ook een dergelijk bedrag als PSV langs komt voor Milik. Beetje domme uitspraak verder, zorg eerst maar dat je met z'n alle het totale niveau van de ED omhoog krikt.

Dat zal niet gebeuren omdat PSV gewoon een prijskaartje van 20 miljoen om de Jong hangt en een Nederlandse club dat nooit betaald. En dan heb ik liever een Haller of die spits van Az (ben even zijn naam kwijt) die een stuk goedkoper is dan een dure de Jong.

Laat Ajax lekker overal de talenten weghalen. Worden ze zelf op korte termijn sterker van, maar op de langere termijn niet, omdat de weerstand van de andere teams dan zo zwak aan het worden is dat er voor de "zogenaamde talenten" totaal geen uitdaging meer is. Zou doodsteek zijn voor Nederlandse voetbal.

11 april 2016 om 10:46

Ajax kan er toch maar echt 11 tegelijk opstellen hoor. Degene die niet kunnen aanhaken bij de groep van zo'n 20 a 24 spelers die vertrekken gewoon.

Alsof dat ooit zal gebeuren met Overmars. Ajax heeft daarnaast al zat talent op het middenveld. Bazoer die wilde zelf weg bij PSV dus dan is het logisch dat een club als Ajax zich daarvoor meldt.

Dat Ajax wel wat meer mag doen om een selectie neer te zetten wat het publiek kan vermaken is wel duidelijk.

Kunnen ze het niet proberen om Vilhena te halen? Aangezien hij transfervrij is

Goed dat iedereen zijn/haar mening hebben, maar het is niet netjes. Alleen zie ik ook niet in dat dit niet zou kunnen. maar Ajax heeft nu eenmaal dat beleid, met het salarisplafond en denk niet dat BV de Jong over zou komen met 0.5 miljoen verlies.

De tip is uitstekend en geheel correct. De spelers die Ajax beter kunnen maken spelen op dit moment in Eindhoven en Rotterdam en niet op De Toekomst.

Maar de tip is daarnaast ook geheel overbodig en nutteloos. Het gaat Ajax natuurlijk no way lukken om spelers als Guardado, Propper, De Jong of Pereiro aan te trekken. Als die spelers al naar Ajax zouden willen verkassen zal Ajax daarvoor heel erg stevig in de buidel moeten tasten. Al zal Overmars vast denken dat ie met een bod van vijf miljoen Luuk de Jong wel uit Eindhoven kan losweken. Gaat niet gebeuren.

Deze man heeft te veel gedronken in het weekend denk ik... Totaal onrealistisch om te denken dat Ajax voor minder dan 15 miljoen even iemand als Luuk de Jong kan ophalen. Voor minder gaat zo'n speler echt niet weg, laat dat maar aan M. Brands over.

Ajax gaat geen 20 miljoen voor de Jong betalen. En terecht ook, maar PSV laat hem niet naar Ajax gaan voor 15 miljoen. Ook geheel terecht.

Neem meteen onze Tenus ook over.. verander het Logo en klaar is Marc.

Ik denk dat Ajax in de eerste plaats bezig is om zijn positie zo te versterken dat de begroting verder omhoog gaat door eerst meer inkomsten te verwerven. Pas dan gaat het salarisplafond echt wel omhoog, waardoor Ajax concurrerender wordt met het halen van spelers. Als er nu ruimte is gaat een individueel salaris ook wel boven het salarisplafond, ik meen gelezen te hebben dat dit voor Klaassen geldt.
Verder heeft het geen zin om maar onbeperkt spelers binnen te halen, je kunt er maar 11 opstellen en het kan uitlopen op problemen binnen de spelersgroep, dus moet je goed scouten wie er in de groep en het spel past en wie niet.
Ik denk dat PSV geen enkele speler heeft die Ajax echt sterker maakt. Guardado is een goede speler, maar heeft enkele mindere punten, die in het Ajax spel meer naar buiten zouden komen. Propper is misschien te gebruiken, maar Ajax heeft Klaassen en Bazoer.

Helemaal eens met Driessen. Een slordige 40 miljoen besteden en de beste spelers van PSV en Feyenoord weghalen. Zelf word je sterker en de concurrentie zwakker. Volgend seizoen kampioen met 15 punten voorsprong. De jalouzie zal dan het hoogtepunt bereiken. Heerlijk!

Maar ik wil helemaal geen voetballers van Feyenoord of Ajax bij PSV zien voetballen op dit moment. Geen meerwaarde.

Nutteloos. Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. Hoogstens dat wat jeugdspelers over en weer blijven overstappen maar dat is alles.

Halen wij milik en ajax de jong, geintje ik ben er fel tegen. Uit de jeugd spelers weghalen vind ik al niet kunnen laat staan spelers uit het eerste. Als ze maher willen halen dat mag 😁

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren