Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het zou mij niet verbazen als dit eindigt zoals met De Boer en El Hamdaoui'

Laatste update:

Anwar El Ghazi was in de eerste weken van dit seizoen de grote man bij Ajax en was zelfs topscorer van de Eredivisie. De aanvaller raakte vervolgens echter geblesseerd en heeft de laatste tijd geen basisplaats meer. Frank de Boer geeft de voorkeur aan Lasse Schöne als rechtsbuiten en El Ghazi moet hopen op kansen als invaller, zoals zaterdag tegen SC Cambuur.

/

El Ghazi viel sterk in en leverde de assist op het winnende doelpunt van Davy Klaassen. Hugo Borst maakt zich desondanks zorgen om de dribbelaar en schrijft in zijn analyse in het Algemeen Dagblad dat de relatie tussen El Ghazi en De Boer op dit moment slecht is. “Het zou mij niet verbazen als het eindigt zoals het afliep tussen De Boer en Mounir El Hamdaoui, met ruzie en een scheiding”, aldus Borst.

De analist gaat zelfs nog een stapje verder en beweert dat De Boer Hakim Ziyech niet zou halen, als de middenvelder van FC Twente (volgens velen de beste speler van dit moment in de Eredivisie) voor een marktconforme prijs op te halen zou zijn. “En niet vanwege de voetbalkwaliteiten van de nummer 10 van Twente”, benadrukt Borst, die wil benadrukken dat De Boer geen racist is.

“Maar ik vraag me af waarom hij milder is voor bijvoorbeeld de mondige Bazoer dan voor de mondige El Ghazi? Vaak, vind ik, wordt benadrukt wat Marokkaanse Nederlanders niet kunnen en dat dat komt door hun afkomst”, aldus Borst. “Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.”

Vrees jij bij Anwar El Ghazi voor een 'Mounir El Hamdaoui-scenario'?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is iets wat iedereen weet de boer/ ajax en marokkaanse voetballers werkt niet. Zelfs aissati moest het ontgelden. En boukari en elhamdoui dit kan hen toeval meer zijn. Speelde ook allemaal perfect in hun periode.

11 april 2016 om 07:50

Ligt het dan aan de Boer of aan die spelers? Boukhari ging trouwens prima bij Ajax. Was ruim voor de Boer tijdperk (Koeman?).

Verder is er op alle spelers wat aan te merken betreft kwaliteit of mentaliteit! Aisatti heb ik verder nooit meer gezien.

11 april 2016 om 11:51

100% gaat de boer voor kwaliteit en constantheid. Denk je nou echt dat hij voor alle soorten culturen en landen open zal staan behalve voor de Marokkaanse? Hou jezelf toch niet voor de gek man.
Anwar was gewoon maanden lang echt matig zo niet slecht. Laat hem zich eerst maar opnieuw bewijzen, Lasse is simpelweg constanter (op het moment).

11 april 2016 om 07:57

Misschien wel omdat het allemaal matige voetballers waren. Wat is er van deze spelers terechtgekomen nadat ze Ajax hadden verlaten?

Wat een onzin dit. Een typisch voorbeeld van zoeken naar een bepaalde waarheid en dan vind je er altijd aanwijzingen voor.

11 april 2016 om 08:26

Nouri heeft ook nog geen een keer de kans gekregen in het eerste en hij is het grootste talent wat er rondloopt

11 april 2016 om 08:39

Nouri komt er wel hoor! Is nog jong en fysiek niet zo sterk. Maar komt er echt wel aan.

11 april 2016 om 09:01

Alweer een groot talent.... Net als 2 jaar terug die Menig, die speelt nu in Zwolle en kan er helemaal niets van op een niveau hoger. Vaak schrikken ze zich dood als spelers worden verhuurd aan middenmoters, Fysiek matig, slechte mentaliteit. Maar goed, de opleiding van Ajax vinden ze het best van NL. En kijk maar naar al die spelers die het allemaal moeilijk hebben om aan te haken bij het 1e elftal. Ze zorgen allemaal voor gezeik in je club. Toeval?

11 april 2016 om 09:04

das nogal een statement zo op de vroege morgen..

11 april 2016 om 09:46

Ajax heeft meerdere matige spelers gehad van niet Marokkaanse komaf.

11 april 2016 om 10:00

@ Peinke

Menig is nog nooit door iemand die serieus te nemen is genoemd in een rijtje als Nouri. Is gewoon een 13 in een dozijn voetballer die goed genoeg zal zijn voor de eredivisie, maar niet voor Ajax.

11 april 2016 om 10:42

Noem er eens 1 op die het wel heeft gehaald dan?

11 april 2016 om 11:20

Groot talent betekent niet automatisch dat het een grote speler wordt. Bij psv hebben ze daar volgens mij nog een mooie tekst op de muur hangen.

11 april 2016 om 11:40

Sorry maar menig met nouri vergelijke is grote onzin. Nouri is samen met nog een aantal spelers het grootste talent dat er op deze aardkloot rond loopt.

11 april 2016 om 12:54

@peinke Riedewald,tete,veltman,klaassen, Dijks, Bazoer (gedeeltelijk, grotendeels Psv), Van de Beek . Daarnaast heeft El Ghazi in het begin van het seizoen gewoon alles gespeeld en als hij beter gaat meevoetballen gaat hij ook gewoon slagen.

11 april 2016 om 18:19

Hoeveel heeft de hoogste competitie er gekend sinds betaald voetbal is geintroduceert in NL? En hoeveel van de 100 spelers haalt het ongeacht afkomst?

12 april 2016 om 16:40

Omdat Nouri simpelweg het fysiek nog niet aan kan, zelfs Eriksen had meer body dan appie!

11 april 2016 om 09:27

Ik persoonlijk snap de vergelijking niet met Bazoer? Vind Bazoer helemaal niet zo mondig zoals Borst hier beweerd, Bazoer doet gewoon lekker zijn ding.

11 april 2016 om 11:34

Er zal wel een reden zijn waarom hij Bazoer heeft aangehaald, want volgens mij is dat geen brutale of moeilijke jongen.

Tot nu toe doet hij prima wat er van hem wordt verwacht (in het veld). Borst benadrukte nog dat de Boer geen racist is en misschien haalde hij Bazoer vanwege zijn huidskleur juist daarom aan?

11 april 2016 om 12:56

Hij geeft aan dat Bazoer mondig is...?? Dus daarom snap ik de vergelijking niet, ik heb Bazoer nooit in een interview mondig zien zijn..

12 april 2016 om 09:02

Borst vertelt ons vanuit Rotterdam wat er allemaal fout gaat on Amsterdam, gooit alle Marokkaanse voetballers op een hoop, alsof ze allemaal dezelfde karakterstructuur hebben en nukkig zijn als bijvoorbeeld El Hamdaoui of Ziyech.

El Ghazi is een veel minder impulsieve jongen naar mijn idee, die weet wat hij wil en de afgelopen twee, drie maanden na zijn blessure nou niet bepaald in de vorm van zijn leven was. Hij stond ook terecht niet altijd in de basis, dat heeft niets met zijn etnische afkomst of zogenaamde mondigheid van doen lijkt me.

Hem vergelijken met Bazoer, die een sterk half jaar achter de rug heeft, is onzin. Bazoer verzaakt nooit op het veld en staat op een andere positie, terwijl je aan een El Ghazi in mindere vorm weinig hebt. De mate van mondigheid lijkt me minder belangrijk als selectiecriterium voor de Boer. De voetbalkwaliteiten staan voorop.

Om van de Boer te zeggen, dat hij op grond van moeilijk gedrag zijn selectie laat bepalen en Marokkaanse spelers op grond van een vermeend zelfde karakter minder kansen krijgen, is me te gemakkelijk dan wel nonsens. De enige gemene deler is hun afkomst en hun sterke gevoel van trots.

Vreemd steeds weer op te lezen hoe alle jongens van Marokkaanse afkomst in een aparte categorie worden geplaatst als voetballer. El Hamdaoui, Boukari, El Ghazi, El Hassani, Tannane, Nouri, etc. Alsof ze allemaal hetzelfde gedrag, hetzelfde opvliegende karakter en dezelfde genen hebben.

11 april 2016 om 10:01

Ik denk niet dan de Boer zo iemand is die Marokkanen discrimineert of iets dergelijks, maar het valt wel op dat hij iets tegen hen heeft. Want Schone is toch geen rechtsbuiten en die krijgt wel de voorkeur.

11 april 2016 om 10:12

Is -ie dan wel of niet discriminerend? Kijk hoe lyrisch hij is over Nouri, dan strookt al niet. Schöne speelt trouwens op rechts, El Ghazi is nu goed ingevallen en ik verwacht dat hij tegen Utrecht in de basis zal starten.

11 april 2016 om 10:29

Ja, maar Nouri heeft nog geen enkele keer mogen invallen voor een paar minuutjes in het eerste en van de Beek en Cerny bijvoorbeeld wel. Lyrisch in de media zijn zegt niet zoveel als het uiteindelijk voor hem niets oplevert..

11 april 2016 om 11:21

het is het kip of ei verhaal. Ik denk dat Frank de Boer echt wel zo'n type trainer is die houdt van niet lullen maar poetsen. Van die jongens met een perfecte fysieke en voetbalmentaliteit zoals Klaassen en Siem de Jong. Typsiche Marokkaanse voetballers (el ghazi bijvoorbeeld minder) hebben toch meer een schouderklopje nodig en blinken vaak niet uit in perfecte regeltjes volgen. Wie is het dan schuld kun je zeggen? Moet de boer iets flexibeler zijn en anders met dat soort jongens omgaan omdat er dan veel uit kan komen? De Boer zal wijzen op zijn fantastische resultaten. Anderen om dat Ajax al jaren steriel speelt. Als mede mocro zeg ik ook tegen de Nouris en el Ghazis: train extra, doe er alles aan, blijf rustig en breek met je talent door het glazen plafond. Als je er eenmaal bent, ben je vergeten hoe moeilijk het was...

11 april 2016 om 11:40

Clarkkent2,

"als mede mocro zeg ik ook tegen de Nouris en el Ghazis: train extra, doe er alles aan, blijf rustig en breek met je talent door het glazen plafond. Als je er eenmaal bent, ben je vergeten hoe moeilijk het was..."

En dat is m.i. toch een beetje het probleem in dit land. Waarom moeten die jongens extra hun best doen? Staan ze in feite 0-1 achter vanwege hun afkomst en moeten ze twee of drie keer harder werken om hetzelfde te bereiken als een witte Nederlander?

Hoe kan ik je woorden opvatten?

11 april 2016 om 11:41

El gazhi is de ideale schoonzoon. Doe ff normaal man.

11 april 2016 om 11:48

Reallover,

Waarom is hij een ideale schoonzoon? Af en toe lees je dat hij zogenaamde maniertjes heeft, maar volgens mij is het een rustige jongen die hard werkt en echt voor zijn sport leeft... Of ben je dan een ideale schoonzoon?

11 april 2016 om 11:55

Je moet is even kijken naar RTL late night toen el Ghazi te gast was. Een hele relaxte kerel bijna de tegenpool van Ziyech.

11 april 2016 om 12:25

Benzema08,

Oke ik ga het straks even opzoeken. Ziyech lijkt me ook een prima kerel, maar ehm "gebekter" dan El Ghazi. Ik hoop dat hij zijn hoofd wel koel houdt en zijn "battles" wijs uitkiest, want ik denk echt dat hij zeer goede speler kan worden die over een aantal jaren in de top kan spelen.

11 april 2016 om 13:03

Benzema, het is volgens mij algemeen bekend dat de Boer heel voorzichtig is met Nouri en hem voorzichtig wil brengen. De Boer wil geen enkel risico lopen met deze jongen omdat hij gezien wordt als het grootste talent van Ajax van de afgelopen jaren. Je kan er gif op innemen dat hij volgend jaar gewoon bij de A-selectie zit.

Apocalyps, El Ghazi is juist iemand die heel welbespraakt de media te woord kan staan, zie inderdaad dat item bij Late Night.

11 april 2016 om 14:13

@apocalyps: of je harder moet werken, of dat je jezelf dingen moet aanleren die je vanuit je eigen cultuur niet perse gewend bent... give it a name; maar feit blijft dat elke immigrant er harder voor moet knokken dan een autochtoon. De italianen in Amerika, de suri's eerder in NL en nu jongens van marokkaanse afkomst.
NB. Overigens zijn zowel nouri al el ghazi volgens mij modelprofs dus nu moet je ook gewoon geluk hebben en minuten krijgen. Her ligt bij deze jongens absoluut niet aan zoals Borst suggereert een grote mond ogf whatever.. Op dat gebied lijkt Kishna meer op el Hamdaoui dan el Ghazi.

12 april 2016 om 09:08

@clarkkent2

Ik ben 't helemaal met je eens.

11 april 2016 om 10:17

Zo ken ik er nog wel een paar.

Milik moet zich keer op keer bewijzen terwijl Younes ook na een paar mindere wedstrijden mag blijven staan. Is hij nu tegen Poolse spelers?

11 april 2016 om 11:42

Hij is duidelijk tegen Denen...boilessen weggepest. Schone die pas sinds kort regelmatig speelt. Anderssen verhuurd...nee das wel duidelijk

11 april 2016 om 10:39

Echt weer onzin zeg. Die gasten kwamen gewoon tekort voor Ajax. En alleen met El Hamdoui had F. De Boer een probleem omdat hij respectloos was richting de trainer. Terecht dat dat de Boer dan laat zien wie de baas is. Overigens had El Hamdoui ook al problemen met Koeman. En is hij buiten AZ nooit ergens geslaagd. Dus ja, we missen er weinig aan toch? Zonder hem werden we gewoon kampioen.

Met El Ghazi komt het echt wel goed. Die jongen is totaal niet te vergelijken met El Hamdoui.
Dat is gewoon een keurige jongen. Alleen kijkt hij soms wat te vaak naar Ronaldo en neemt hij die trekjes over. Dat moet hij echt niet doen. Gewoon op een normale manier juichen, geen vingertjes dat iedereen stil moet zijn of dat hij in de basis hoort. Als hij zijn voeten laat spreken (zoals tegen PSV en Cambuur) dan is hij binnenkort gewoon weer basis.

11 april 2016 om 11:33

Storm in een glas water. En Borst heeft wat aandacht nodig.

Deze twee gevallen zijn totaal niet te vergelijken. De Boer wil in dit geval El Ghazi niet te snel brengen en schone niet teleurstellen. Als El Ghazi weer helemaal 100% is dan speet hij gewoon, maar de Boer neemt hem nu tegen zichzelf in bescherming en brengt hem rustig.

El Hamdaoui was een arrogante einzelgänger die het groepproces ondermijnde. Totaal niet te vergelijken.

Borst probeert verdeeldheid te zaaien en is allang niet meer serieus te nemen als journalist. Ja, als boulevard journalist.

11 april 2016 om 11:46

Falastin, Bij El hamdoui lag het toch het meeste aan hem dan aan de Boer, die wist niet van stoppen en boukari, weet ik niks van of de Boer daar problemen mee had. Bij El Ghasi kan ik het niet geloven, want in principe hoor je niet zo veel en er zijn altijd van die mensen, die het altijd beter weten en moeten stuken. Die maken het nog groter dan het in werkelijkheid is.
Kan je me dan vertellen, waarom de Boer dan met suarez wel goed omging, want ook die had een zuid Amerikaanse karakter en zal niet de makkelijkste zijn geweest. Het is van Dhr. Borst een streek en discriminerend naar Ajax toe

12 april 2016 om 16:39

Onzin, Aissati zei zelfs dat het aan hem zelf lag, tevens, toen Aissati zich ontwikkelde in jong ajax haalde Frank hem weer naar het eerste.
Vervolgens lag er zelfs een nieuw contract voor Aissati klaar...dus wat je zegt klopt totaal niet.
El Hamdaoui heeft het bij Fiorentina en die andere club anders ook niet bepaald goed gedaan.

Een heel erg fout stukje van Huogo Borst, tenzij het hier (weer eens) anders wordt weergegeven dan bedoeld. Het is een vat vol insinuaties.
El Gahzi was simpelweg een hele tijd uit vorm en Schöne liet wel zien wat moest (al ben ik geen Schöne fan). Het gaat om winnen en niet om individuen!

11 april 2016 om 08:01

Ik ben het volledig met je eens. Borst is hier heel misselijkmakend bezig. Sterker nog, hij begint nog net niet over discriminatie, maar de toon is duidelijk.

11 april 2016 om 09:05

Wat een onzin! Er wordt altijd meteen over discriminatie gesproken, maar dat is niet zijn insteek. Wel wil hij aangeven dat individueel talent, met name van jongens met Marokkaanse of Turkse roots, geen teamplayers zijn en teveel last hebben van hun achtergrond en bemoeizucht van zo'n hele familie en daarom vaak niet of onvoldoende slagen in het Betaald Voetbal. Ja, halen vaak wel aardige contractjes binnen, maar zijn daarna volledig buiten beeld. Ik ben het helemaal met hem eens, dus waarschijnlijk zal ik ook wel een ,,fout figuur'' zijn.

11 april 2016 om 09:26

Dat valt reuze mee hoor. Wat betreft familie in onze cultuur staat het wel hoog aangeschreven, maar een speler kiest nog altijd zelf zijn pad. Kijk naar Ziyech, KEA, Bilal. Dus het ligt niet aan de Turkse of Marokkaanse achtergrond, dat is bullshit, het ligt puur aan de speler en makelaar zelf hoe zijn carierre verloopt. En wat te denken van alle talenten die jaarlijk de overstap maken vanaf de Toekomst, Varkenoord of de Hertgang naar bijvoobeeld Engeland? Daar zitten bijna geen spelers met Marokkaanse of Turkse roots bij.

11 april 2016 om 09:50

Is dat iets wat helemaal niet voorkomt bij Ajax dan?

11 april 2016 om 09:50

Wanneer je 100 appels en peren hebt. Waarvan 10 appels en en 1 peer verrot zijn. Dan trekt is de conclusie dat de peren verrot. Die ene verrotte peer valt simpelweg meer op. De peer is niet te missen. Terwijl de 10 appels beter te verbergen zijn tussen de rest.

Om te roepen dat het een Marokkaanse probleem is is pure discriminatie. Ook wanneer uit onderzoek blijkt dat.....

11 april 2016 om 09:51

Hoezo zijn het geen teamspelers wat een onzin?

11 april 2016 om 09:53

Volgens mij kijk jij wat kritischer naar spelers met een andere achtergrond.

11 april 2016 om 10:16

Volgens mij kan Hugo het niet zo goed hebben dat El Ghazi niet meer bij Sparta speelt. Puur olie op het vuur gooien dit. Walgelijk.

11 april 2016 om 10:50

Helemaal geen onzin! Dat begint al in de jeugd, daar mogen ze lekker hun gang gaan. Lijkt logisch, maar is voor Turkse en Marokkaanse talenten niet vanzelfsprekend. Zij worden vaak al heel vroeg door hun ouders/familie op een voetstuk gezet. Vaak heel veel individuele kwaliteiten, maar zelden een teamplayer. Inmiddels zijn ze daar in de scouting ook wel achter, en houden met de achtergrond van spelers nu wel degelijk rekening, laten we zeggen, het teamplayer zijn moet ze al heel vroeg geleerd worden. En dat is heel moeilijk! Maar goed, het blijft een gevoelig onderwerp! Overigens.... heb jij je wel eens afgevraagd hoe het komt dat nationale elftallen van Turkije en Marokko, ondanks fantastische talenten, nooit een rol van betekenis speelt? Precies, ze kunnen er nooit een team van maken. Dat hebben zelfs de grootste trainers geprobeerd en altijd mislukt het. Overigens, helemaal niet erg, maar voetbal is een sport die je ,,samen'' doet toch!!! Tenminste, als je succes wilt hebben!

11 april 2016 om 12:20

Troy010,

En toch is het gek om te zien dat alle Turken / Marokkanen over één kam worden geschoren. Ik heb op deze website alleen al de bezoekers veelvuldig afkomst, cultuur en zelfs religie aangehaald zien worden voor het "falen" van een aantal individuen...

"en wat te denken van alle talenten die jaarlijk de overstap maken vanaf de Toekomst, Varkenoord of de Hertgang naar bijvoobeeld Engeland? Daar zitten bijna geen spelers met Marokkaanse of Turkse roots bij."

Ik denk overigens dat er wel redelijk wat jongens tussen zitten met "buitenlandse roots" (ik denk echt bijna 50-50), maar als je ziet wat voor onwetende argumenten worden aangehaald waarom dat soort jongens de vroege stap naar het buitenland maken... En dat soort argumenten lees je niet bij jongens als Jordy Brouwer, Mink Peeters, Remco Evenepoel of een Vincent Weijl... Ik ben benieuwd waardoor die onwetendheid / kortzichtigheid ontstaat.

11 april 2016 om 10:45

Helemaal mee eens. Weet niet wat Borst dwars zit, maar in ieder geval zit het erg diep.
Dat Marokanen niet slagen bij Ajax, heeft echt niks te maken met Ajax of F.de Boer.
Noem mij een Marokaan die na zijn periode bij Ajax succesvol was?

Juist, die zijn er niet Mr. Borst.

11 april 2016 om 12:22

Wat is volgens jou succesvol?

En wat zijn volgens jou de oorzaken waarom zij niet "succesvol" zijn?

12 april 2016 om 12:54

Succesvol bedoel ik mee dat ze na hun periode bij Ajax bij een gelijkwaardige club of een betere club een vaste kracht waren. De spelers die ik ken zijn geen vaste krachten geworden of zijn naar mindere clubs gegaan.

De oorzaak dat ze niet succesvol zijn/waren is gewoon het gebrek aan kwaliteit.

En andere (zoals Johan Derksen) denken dat het een gebrek aan mentaliteit is. Maar ik hou het bij kwaliteit.

Ik vind El Ghazi een hele nette jongen die ik nooit zou vergelijken met Mounir. Maar ik bent wel benieuwd hoe Frank de Boer hier mee omgaat. Tot nu toe is het elke speler die een beetje moeilijk doet kan wegwezen. Kishna ook bijv. Daarom twijfel ik ook een beetje aan de Boer als coach bij een grotere ploeg in de PL bijv. Waar iedereen miljoenen verdiend en groot ego hebben.

11 april 2016 om 07:53

En zo hoort het! Kishna had een veel te grote mond voor iemand die te weinig liet zien. Daar heeft de Boer een hekel aan. Nuchtere spelers die ruimte krijgen voor praatjes naar hoe ze presteren.

Overigens is het bij El Ghazi een onzin verhaal van Borst. De Boer mag hem graag en heeft gewoon zijn ontwikkeling op de lange termijn voor ogen. Hij gaat snel weer spelen maar de Boer wil meer van hem zien

11 april 2016 om 08:24

Ik heb Kishna niet zo veel raars horen roepen hoor in de media. Het altijd ook wat, dan zoeken ze een speler met bravoer en een beetje arrogant en dan heb je die en is het weer niet goed. Het is ook een kwaliteit om met die jongens om te gaan. Iedere speler is anders. En snap dat je je nooit door zo'n jongen laat uitschelden of beledigen maar dat is ook niet gebeurd geloof ik.

11 april 2016 om 08:41

Kishna loopt per definitie naast zijn schoenen! Het karakter van die man klopt echt totaal niet. Vanaf de eerste dag in Ajax 1 heb ik me gruwelijk geërgerd aan die gast. Als hij 5 minuten per wedstrijd goed speelde was het veel.

11 april 2016 om 12:23

Zijn karakter klopt niet? Waar schort het dan precies aan bij hem?

El Ghazi heeft volgende week weer een basisplaats. Ik geef toe dat de Boer geen haantjes in de selectie wil maar dat is bij El Ghazi echt niet het geval. Borst zaait onrust.

11 april 2016 om 08:18

Borst probeert te stoken als EL Ghazi zijn ding doet. Dan speelt hij Schone uit de basis. EL Ghazi speelde niet vanwege een blessure en een kleins vormdip. Schone speelde toen vanwege dat hij altijd een 6 speelt.

El ghazi zn gedrag is perfect. Als hij het moet ontgelden ligt het puur aan FDB, maar ik ga ervan uit dat er niks aan de hand is en denk persoonlijk niet dat FDB een racist is.

11 april 2016 om 09:29

Hooguit is het zo dat bij de marokkaanse spelers bepaalde gedragskenmerken vaker voorkomen waar de boer niet van houdt, maar dan ligt de omgang met hun niet aan hun afkomst maar alleen die eigenschappen.

schöne heeft ht prima gedaan tot afgelope weekend. een type speler wat ht team nodig had dit wordt onderstreept door de prima resultaten en goed voetbal. el ghazi bezig aan zn 2de seizoen in het 1ste. prima statistieken, die jonge komt er wel. nog wat vaster worden in zijn spel komt het helemaal goed. in mijn ogen totaal niet te vergelijken situaties met el hamdoui

Sorry maar wat een onzin dit! Net of de Boer aan racist is, zoals hij hem niet wil noemen.

Ik heb meer het idee dat Ziyech niet gehaald is omdat hij zo dominant is; hij eist vrije trappen, corners enzo op. Daarnaast houdt hij niet van meeverdedigen en laat dat nou net iets zijn wat De Boer van iedereen vereist. Ziyech past simpelweg niet in het huidige Ajax-profiel. Of beter gezegd, De Boer durft het niet aan met zo een jongen in de ploeg ongeacht zijn kwaliteiten. Ik verwacht dat El Ghazi wel het geduld kan opbrengen om te blijven, een basisspeler wordt hij sowieso wel weer. Soms denk ik dat De Boer Schone bewust nu meer speelminuten geeft zodat hij niet vertrekt na dit seizoen.

11 april 2016 om 08:00

hij zou ook de ontwikkeling van diverse veel belovende spelers ophouden...ajax moet gewoon lekker verder bouwen met wat het heeft.

OT: het is onzin dat de Boer als racist word weggezet...hij speelt gewoonweg niet goed en is gefixeerd op scoren waardoor hij niet meer in dienst van het elftal speelt...terwijl doelpunten vanzelf komen als je als zijnde El Ghazi in dienst speelt van het elftal...fischer zit precies in het zelfde schuitje maar dat haalt Borst niet aan..omdat deze geen Marokkaanse roots heeft en daardoor niet lekker valt in de roddelpers? of heeft de Boer vanaf volgende week ook een hekel aan Denen?

11 april 2016 om 08:42

Ziyech was een paar seizoenen geleden een perfecte aankoop geweest. Nu is ajax te laat en hebben ze hem niet meer nodig. Is ook duurder geworden natuurlijk. Weinig met afkomst te maken hoop ik.

11 april 2016 om 08:46

Je kunt ook inderdaad te dominant zijn in een elftal. Als je dat bent, mot je ook elke wedstrijd de kar trekken en nooit verzaken. Dan zit je op het niveau Zlatan, dat gaat Zyech nooit halen uiteraard.

El Ghazi staat naast de basis omdat hij, net als Fischer, alleen met zichzelf bezig is...rennen als kip zonder kop en in balbezit veelal blind voor de medespelers. Schone werkt en voetbalt in dienst van het elftal en steekt in een veel betere vorm. Op basis van het vertoonde spel zou iedere goede coach hem aan de kant houden.

Ik hoor Hugo niet praten over Maher en Cocu bijv.

Als El Ghazi wat minder met El Ghazi bezig is en weer lekker gaat voetballen voor het team zal het echt wel weer goed komen...maar die drang om te moeten scoren moet echt minder...scoren is een voortvloeisel van goed en vrij spel...ga eerst lekker voetballen in dienst van het elftal dan komen de puntjes vanzelf.

11 april 2016 om 08:00

Volgens mij is Anwar El Ghazi een nuchtere jongen en heeft hijzelf ook al aangegeven dat het beter moet. Echt met zichzelf bezig zoals jij bedoeld dat idee heb ik niet. Natuurlijk is hij voor zichzelf bezig om dingen in zijn spel te verbeteren dat geeft hijzelf ook steeds aan dat het beter moet.

11 april 2016 om 20:16

hij moet minder de focus leggen op het moeten scoren...het scoren moet het gevolg zijn van vrij kunnen spelen...van goed teamspel..je ziet dat hij zich veel te veel druk oplegt om te scoren waardoor hij heel vaak een medespeler op cruciale momenten niet ziet..ook zijn acties zijn veel te veel geforceerd vergeleken met de eerste 10 wedstrijden waar hij lekker vrijuit voetbalde

El ghazi speelde als een natte krant de laatste maanden, logisch dat ie dan bankt

Dat is geen probleem van FdB maar van Ajax, iedereen moet dat doen wat ze worden opgedragen en iedereen moet binnen de lijntjes lopen..zo niet, dan lig je eruit..

Zo meneer Borst had dit weekend weer even niets te doen en is spijkers op laag water gaan zoeken. En het gezegde luidt: zoekt en gij zult vinden.

Toen in het begin van het seizoen de keuze steeds op El Ghazi viel hoorde je meneer Borst niet. Schone heeft bewezen van meerwaarde te kunnen zijn voor deze ploeg en zat steeds op de bank. Maar dan is het zo lastig om er een heel verhaal van te maken.
Nu zit een jongen met Marokkaanse achtergrond na een blessure en een wat mindere periode op de bank aangezien zijn vervanger gewoon goed speelt, maar dan kun je lekker gaan zitten stoken.
Alle argumenten kunnen overboord als je de racisme kaart kunt spelen of niet.

Zou het dan ook niet een heel klein beetje aan de Boer liggen?

11 april 2016 om 08:15

Hij pakt hopelijk binnen zes jaar vijf kampioenschappen. Gaat het tenslotte in topsport niet over successen? De Boer zal nooit zeggen dat hij perfect is, maar dit is een zeer goedkope manier van Hugo Borst om de Ajax trainer zwart te maken. El Ghazi mag zeker ontevreden zijn want elke speler wil spelen, maar ook de speler moet begrijpen dat Ajax nu bovenaan staat. De Boer doet toch iets goed, niet?

Wat een onzin. El Ghazi heeft een tijd als een natte krant gespeeld. Weet niet meer precies welke thuiswedstrijd het was, maar toen kwam hij 1x zijn tegenstander voorbij en gaf hij een goede voorzet. Verder bracht hij niets. Schone doet het op dit moment goed en zo gaat dat in het topvoetbal. Gewoon assists leveren en scoren, dan komt hij echt wel weer aan spelen toe.

Als hij hier niet tegen kan, dan moet hij maar bij een middenmotor gaan spelen.

Ziyech komt niet, omdat Ajax genoeg middenvelders heeft (ook in de jeugd). Nouri, Van Beek, Sinkgraven, Klaassen, Bazoer, Gudelj, etc. Fantastische speler, maar Ajax heeft op het middenveld een prima bezetting. Bovendien wil Ajax gewoon geen 10 miljoen of meer betalen voor Nederlandse spelers.

Met El Hamlap heeft De Boer gewoon gelijk gehad. Prima speler, verschrikkelijke mentaliteit.

Borst is hier gevaarlijk aan het stoken. Voor dat we het weten gaan we hier hele discussies krijgen over hoe rascistisch de Boer en Ajax wel niet is. Het woord Wilders valt nog net niet bij deze vent...Ik heb zulke belachelijke insuaties niet van Borst gehoord toen PSV in de clinche lag met Bakkali en daarvoor Labyad. Frank de Boer heeft Ajax veel successen gebracht, maar het lijkt er op dat bepaalde mensen in de media hem gewoon (en de club) niks gunnen. Het team staat boven alles en El Hamdaoui kon daar niet mee omgaan. El Ghazi die dan toevallig ook Marokkaans bloed heeft zou dan het volgende 'slachtoffer' van de Boer worden. Ik vind dit persoonlijk smerig en zelf onproffesioneel van Borst om met zulke dingen te komen.

11 april 2016 om 08:36

Het gevaarlijke is dat mensen het geloven. In topsport moet je keuzes maken. Mensen snappen dat blijkbaar niet. EL Ghazi speelde slecht en was rijp voor de bank. Dat had niks met hekel aan.

Dat je een speler als el Ghazi vergelijkt met deze voetballers. Boukhari ging goed maar kwam te kort. Enige speler met een probleem was el hamdoui. En dit lag zeker niet aan de Boer. El Ghazi was uit vorm en speelde niet goed. Maar ik denk dat hij zelf heus wel weet hoe het zit en dat hij ook heus wel weer erin komt. Gewoon misselijk van Borst om hier weer een zeer gevoelig onderwerp aan te halen waar al zoveel mensen misbruik van maken

Onzin weer van Borst. El Ham en Ziyech hebben een totaal ander karakter als El Ghazi. Hij bankt dus de relatie tussen de trainer en de speler is slecht. Borst heeft het 9 van de 10 keer fout. Hij moet lekker een ander vak gaan zoeken. Zoete broodjes gaan bakken ofzo. Is hij goed in.

El Ghazi speelt de laatste wedstrijden weer goed en is beslissend. Ik verwacht dat hij binnenkort, misschien tegen Utrecht al, weer basis staat.
Dus dan kan Hugo Boss weer over andere dingen schrijven..

de boer kan gewoon niet omgaan met sterke persoonlijkheden. Specifiek met Marokkanen niet. Dat is algemeen bekend, dus stop allemaal met het verdedigen van deze coach. Daarom zal hij het ook nooit redden in de top. Ik zeg niet dat de boer racist is maar er is duidelijk een patroon en ik hem me twijfels.

11 april 2016 om 08:28

Persoonlijk denk ik dat Borst hier een goed punt aansnijdt. Willen wij dat deze gasten straks schitteren in Oranje, dan moeten wij dit serieus nemen.
Off topic: veel argumenten over hoe El Ham en andere Ajacieden met Marokkaanse roots niet zijn geslaagd in het buitenland. Kan iemand mij 3 Nederlandse Ajacieden die onder De Boer zijn geslaagd in het Buitenland? Siem de Jong (sarcasme)
Vurnon Anita (sarcasme)
????????????

11 april 2016 om 10:17

Vertonghen, Alderweireld, Suarez en Eriksen doen het uitstekend in de Europese (sub)top. Blind is onomstreden en van der Wiel speelt in 2 van de 3 wedstrijden bij teams met één van de grootste budgetten ter wereld. Zat voorbeelden van spelers waar de Boer voor koos en die het na Ajax wel gemaakt hebben. Vertonghen en Suarez stonden en staan ook helemaal niet bekend als makkelijke jongens.

11 april 2016 om 10:41

Polop,

Even iets anders... Je gaf aan dat Vertonghen als niet-makkelijk bekend staan...
Theo Janssen idem dito. Maar hoe vaak werd hun afkomst, religie, achtergrond etc. als argument gebruikt?

11 april 2016 om 11:25

Dat zijn ook echt Nederlanders, lees eerst even voordat je reageert.

11 april 2016 om 11:36

Haha. Noem het maar sterke persoonlijkheden. Je bedoelt daarmee spelers die gelijk beginnen te miepen wanneer ze wat kritiek krijgen? Of op de bank worden gezet.

El Hamdaoui overal wel problemen gehad. En is hij overal bestempeld als moeilijk. Volgens mij zijn er met El Ghazi ook niet echt problemen. Hij zit een paar keer op de bank omdat hij matig speelde. Dat Borst daar zo moeilijk over doet is Borst zijn probleem.

Maar het zal wel aan de Boer liggen.

Met welke Marokkanen heeft de Boer dan overigens problemen gehad?

Trouwens. Boilesen werd ook zonder pardon bij het grofvuil gezet. Is gewoon eigen schuld.

De logica van Borst is totaal ongefundeerd en vol met aannames. Niet serieus te nemen op deze manier.

Dit is meer stemmingmakerij !

El Ghazi zit gewoon in een mindere fase. Maar dat hoort bij een jongen van zijn leeftijd. Ik denk dat we volgend seizoen een sterkere El Ghazi op de rechtsbuiten gaan zien. Met of zonder De Boer, dat maakt niet uit, El Ghazi gaat het redden.

En als El Ghazi zo blijft trainen en spelen zoals zijn invalbeurt, dan is een basisplaats niet ver weg meer.

Huh? El Ghazi was gewoon een paar wedstrijden brandhout. Bovendien never change a winning team Schone doet het op dit moment gewoon goed. Ook de instelling tussen El Hamdaoui is compleet anders, Anwar is juist een speler die hard werk en waar De Boer dus goed mee kan omgaan. Zoals zijn interview gister, wat een klasse! En de enige andere Marrokaan die onder De Boer trainde was Aisatti die gewoon ook een tweede kans kreeg van Frank. Vreemd wat Borst hier incinueerd ...

Dacht dat El Ghazi Egyptisch was? Kan het mis hebben.

Hoe kunnen mensen hugo borst nu serieus nemen!!!
Die vent praat maar wat !!
Verschrikkelijk

Dit is wel een beetje makkelijk scoren wat Hugo doet.

El Ghazi had een goede periode. Daarna kwam een periode dat hij geblesseerd raakte. Voor deze periode raakte hij al een beetje in een vormcrisis maar liet Frank hem gewoon staan trouwens. In de tijd van de blessure kwam Schöne weer in de basis. Sindsdien begon het beter te lopen en stond het elftal beter. Dus toen Anwar terug kwam van zijn blessure en moest zich terug knokken. En dat is hij nu aak het doen. Wat is het euvel?

Volgens mij is El Ghazi een zelfkritische jongen die probeert vooral naar zichzelf te kijken en zijn stinkende best te doen. Dat kan Frank volgens mij wel waarderen. En gezien dat Schone steeds minder begin te voetballen en El Ghazi steeds beter begint in te vallen is de kans groot dat El Ghazi genoeg minuten gaat maken aan het einde van het seizoen.

Wanneer Schone bankt is hij niet blij en wanneer El Ghazi bankt is El Ghazi niet blij. Dat hoort bij topsport. Concurrentie maakt iedereen alleen maar beter.

Is er enig bewijs dat de Boer El Ghazi aan de kant houdt om iets anders dan gewoon normale beslissingen op voetbaltechnisch gebied? Anders is dit gewoon een poging om een vuurtje op te stoken.

Dit is overigens niet alleen voorbehouden aan De Boer. Het komt vaker voor

Maaskant- Tigadaouinie
Ten Hag- Barazite
De Boer- El Ghazi en El Hamdaoui
Stegeman- Bel Hassani en Tannane

In het buitenland

Nasri - Pellegrini
Ben Arfa- Alan Pardew

Waar heeft dit mee te maken. Lijkt mij een ontzettend mooi promotie-onderwerp.

11 april 2016 om 09:55

Achenteh - Bosz...

11 april 2016 om 10:25

Dan kan je over elke nationaliteit wel een paar spelers opnoemen.

Noem dan ook spelers die wel zijn geslaagd: Benzema, Benatia, Zidane, Feghouli, Slimani, Mahrez

maar nee jullie kijken alleen naar de slechte kant en vergeten ook de goeie op te noemen.

Wat een ongelooflijke onzin weer zeg van Borst. Ten eerste El Ghazi is helemaal niet mondig of vervelend geweest. Waar Borst het idee vandaan haalt dat de relatie zo slecht is, geen idee. Je hoort El Ghazi namelijk nergens zeuren o.i.d.
Ten tweede hij weet vast zelf ook wel dat hij gewoon uit vorm was, maar gisteren bleek wel weet dat hij zeker tegen kleinere tegenstanders meer gevaar brengt dat Schone en hij lijkt weer meer in vorm, hij zal dan ook wel weer snel in de basis staan.

Ten slotte, word ook wel moe van de mensen die roepen dat de Boer niet met Marokkanen of mondige types zou kunnen omgaan. Mensen komen al snel met het voorbeeld van El Hamdaoui aanzetten, maar die kerel was opeens 'ziek' toen hij 1 keer op de bank kwam te zitten, en heeft daarna alleen maar lastig gedaan. Assaiti bracht ook niets en andere spelers op dat moment wel, en Kishna heeft voldoende kansen gehad, zelfs toen hij en zijn zaakwaarnemer via de media (!) begonnen te zeuren, maar bracht zelf gewoon te weinig. Van alle spelers waar de Boer niet om zou kunnen gaan is gewoon aan te tonen dat ze tekort kwamen of zelf problemen hadden met hun instelling, hoezo ligt het dan aan de Boer? Dus je bent een slechte trainer als je gasten die zich vervelend of egoïstisch gedragen en niet in lijn willen lopen en in de teamgeest denken, na een tijd geen kans meer geeft? Hoe denk je dat het bij andere spelers in de topcompetities gaat? Als je je niet schikt naar het team of stampij gaat lopen maken omdat je niet aan spelen toekomt kun je vertrekken, de Boer doet hetzelfde maar dan kan hij opeens niet omgaan met 'vervelende' spelers? Zo'n onzin.

Goed punt dat Hugo hier aansnijd. De Boer is van de grote categorie mensen in Nederland die nogsteeds denken dat mensen met Marokkaanse roots zich extra moeten bewijzen. Hoewel de meeste natuurlijk gewoon hier geboren en getogen zijn. Gelijke behandeling en gelijke kansen. Dan zou bijvoorbeeld 'n Ziyech natuurlijk allang 10 interlands voor Nederland op zijn naam hebben staan. Goed gezegd van Hugo, eindelijk iemand die het durft te zeggen. Niet om iemand iets kwalijk te nemen maar om verder te komen als maatschappij.

11 april 2016 om 09:54

Het is af en toe lekker makkelijk om af te geven. El Ghazi heeft onder de Boer ook zijn debuut gemaakt en was eigenlijk het grootste deel van de tijd ook gewoon basisspeler. Paar weken geleden pakte hij een totaal onnodige tweede gele kaart, waardoor hij dus geschorst is. Als er dan een andere speler is die zijn kans pakt en een puike pot speelt en je wint, waarom zou je hem de wedstrijd daarop dan weer op de bank zetten? Een winnend team moet je namelijk nooit veranderen.

Verder heb ik niks met Ajax, maar vind het wel makkelijk om te zeggen dat de Boer tegen Marokkaanse spelers is, aangezien het alleen finaal mis is gegaan met El Hamdoui. Maar die heeft daarna ook allerminst een succesvolle periode gehad bij Fiorentina en Malaga, en speelt nu in Qatar.

11 april 2016 om 10:59

@ Bayernm

Dat is inderdaad het geluid wat je veel te vaak hoort. De buitenwereld behandelen de Noord-Afrikanen niet gelijk, mensen worden gediscrimineerd, etc. Helaas is dat allemaal te vaak nog waar. Autochtonen en allochtonen worden regelmatig nog anders beoordeeld. En niet alleen in Nederland, maar ook in de landen om ons heen. Maar wat zou hier de oorzaak van zijn? De racistische/discriminerende inborst van de Nederlanders? Of zouden de vele slechte voorbeelden van andere allochtonen hier ook oorzaak aan zijn? Het % criminelen onder de Marokkaanse Nederlanders is nog altijd ongekend hoog. 5 keer zo hoog als onder autochtone Nederlanders. En wat misschien wel nog kwalijker is, lopen de cijfers de laatste jaren nog verder uit elkaar. Mijn inziens is het alleen maar menselijk dat je met zulke cijfers sceptischer gaat kijken naar een groep mensen. Nu kan je dit allemaal in de schoenen schuiven van de autochtonen, maar zou de Marokkaanse gemeenschap eens niet de hand in eigen boezem moeten steken? Volgens mij kom je als maatschappij dan veel verder dan wanneer je in de slachtofferrol kruipt en alleen maar de schuld bij anderen legt.

11 april 2016 om 11:35

Uit welk onderzoek haal jij deze cijfers? Laatst was bij De Wereld Draait Door een onderzoeker- die juist uiteen had gezet dat Marokkanen en vooral de vrouwen het beter doen- wanneer gelijke gevallen -en omstandigheden met elkaar worden vergeleken. Dus verspreid geen leugens en blijf vooral acteren alsof je verstand hebt van de materie.

11 april 2016 om 11:50

Doe eens wat moeite zou ik zeggen. Er zijn heel veel onderzoeken te vinden waaruit blijkt dat het % criminelen veel hoger is. Ik had overigens inderdaad moeten zeggen dat het om mannen gaat.
Maar ga vooral door in je gedachten dat het allemaal aan de boze buitenwereld ligt. Die boze buitenwereld in een land die onder meer een buitenlandse Koningin bejubelt, haar 2e stad laat leiden door een super goede burgemeester van buitenlandse afkomst, etc.

11 april 2016 om 12:55

Noem er een, en publiceer deze.

11 april 2016 om 13:41

Onder meer het CBS is misschien een eye opener voor je. Maar vooral geen moeite doen. Je zou er eens wat van opsteken.

11 april 2016 om 13:57

Hahahah onderzoek en dan noem je het CBS. Onder welke noemer? Je liegt gewoon en snap niet dat voetbalzone dit toestaat.

11 april 2016 om 14:52

Je maakt jezelf belachelijk, je komt met Dwdd als bron en moet lachen om het Cbs.noemt Polop een leugenaar en gaat vervolgens huilen over de moderatie van de side. Niet erg waarschijnlijk dat iemand je nog serieus neemt hier..

12 april 2016 om 00:11

Je verschuift de discussie naar de statistiek criminaliteit. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond die hier zijn opgegroeid. En profvoetbal spelen in Nederland. Deze moeten zich nogsteeds dubbel bewijzen. Zie t voorbeeld Ziyech. Als ie de Marokkaanse achtergrond niet had. Had die al 10 interlands gespeeld voor Nederland. Dat is nu net het punt.

12 april 2016 om 12:30

Heel apart dat je mij er van beticht de discussie te verschuiven terwijl je zelf in je eerste post spreekt over een hele boel mensen, de maatschappij en daarmee dus Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders in het algemeen. Als je niet wilt dat het daar over gaat dan moet je in dit geval toch echt de hand in eigen boezem steken.

Kan je mij buiten Ziyech 1 ander voorbeeld noemen van een Marokkaanse Nederlandse profvoetballer die zich dubbel moest bewijzen? En kan je dit ook staven met feiten?

Wat een gelul van die Borst! El Ghazi was geschorst, speelde daarvoor ook niet echt de sterren van de hemel en tijdens zijn afwezigheid speelde Ajax best redelijk en werd er gewonnen, dan verander je het team niet 123 maar volgens mij heeft el Ghazi alsnog de meeste minuten gemaakt dit seizoen als rechtsbuiten en zie ik hem ook volgend jaar weer genoeg minuten maken.

Een hoop gelul om niets wat mij betreft! El Ghazi baalt net als elke andere speler wanneer hij op de bank moet plaatsnemen. Ik moet de eerste voetballer nog vinden die juicht wanneer hij moet banken, of deze speler nou Nederlands, Marokkaans, of een Deen is, niemand houdt ervan en Frank heeft allerlei nationaliteiten laten banken, wat een gelul om niets!

Vind je het gek, hij is niet met sjaak zwart naar players management ( De spelersmanagement bedrijf van guido albers )gegaan. Laatste moment met jorge mendez in boot gegaan. Dat vind de beste vriend van frank de boer ' guido albers ' niet leuk, en dit zal ook de laatste seizoen van el ghazi zijn. Voorspelde het al een tijd geleden. Check de facebookpage van wilfred genee, staat ook een link van columnist mark van de heuvel bij. De macht van players management (guido albers) bij ajax is veel te groot!!! Wij amsterdammers weten 't allemaal. Maar toch wordt er nooit over gesproken

Hij speelt alleen niet omdat hij met jorge mendez werkt nu, en hij is niet naar players management gegaan. Het bedrijf van guido albers, de
Beste vriend van frank de boer. De macht van players management is toch veel te groot. Check de artikel van mark v/d heuvel bij hpdetijd.

Ja, ja, die alwetende Borst, weet het ook nu weer.

Ik geloof er werkelijk niets van dat El Ghazi, qua mentaliteit, te vergelijken is met El Hamdaoui. Ja, in hun totale naam komt bij beide personen 'el' voor, maar dat is dan ook de enige overeenkomst. Ik heb meer het vermoeden dat het wat stoken is om onenigheid in de hechte Ajax-groep te realiseren.
De Boer kiest n.m.m. op dit moment niet voor El Ghazi om hem, in deze belangrijke eindfase, te ontzien. De komende wedstrijden zal hij ongetwijfeld voldoende minuten krijgen om zijn goede vorm te tonen. De Boer weet wat hij aan El Ghazi heeft en van problemen tussen beide personen is niets bekend.

Tete is gelukkig ook weer inzetbaar. Dus: Ajax nog een paar hobbels nemen, in het bijzonder Utrecht (thuis) en misschien Heerenveen (uit). Het is te doen!
.

Borst maakt zich zelf schuldig aan het maken van verschil tussen afkomst. Als je onbevooroordeeld bent, kijk je naar de individuele situaties en die was bij El Hamdaoui echt wel anders. El Ghazi staat er nog prima op. Vd Hoorn heeft het eerder lastig, maar ja dat geeft voor Borst natuurlijk geen aanleiding om dit punt te onderschrijven... Nee, is goedkoop proberen te scoren, beetje niveau Story en Privé

11 april 2016 om 11:03

Then again hoe vaak wordt afkomst of zelfs religie door de bezoekers van Voetbalzone aangehaald bij Marokkaanse jongens?

Zelfs bij jongens als Ricardo Kishna en Memphis Depay werd hun afkomst / "cultuur" als oorzaak voor bepaalde "maniertjes" aangehaald. Maar dat kenmerkt de kortzichtig- en onwetendheid bij velen...

Van den Hoorn heeft het inderdaad moeilijk, maar dat is al sinds zijn beginperiode het geval.
Maar dat hij het moeilijk heeft gaat over het sportieve aspect, het afdwingen van een basisplek etc. Ik heb geen berichten gelezen over dat zijn mentaliteit slecht is of dat hij een grote mond heeft. Stel dat dit wel het geval was, hoe vaak zou afkomst of cultuur als grondoorzaak voor het hebben van een grote mond (zogenaamd eergevoel) worden aangehaald?

Er is totaal geen probleem met El Ghazi of met Bazoer. Maar laat het maar aan de zelfhatende linkse hippie Borst over om de rascisten kaart te trekken. Daar kan ik toch zo boos om worden van dat soort lui. Die denken gelijk moreel gezien de bovenliggende partij te zijn door alleen maar rascisme te insinueren. Zo van "kijk mij eens deugen!"

11 april 2016 om 10:52

Volgens mij zijn er ook geen problemen tussen El Ghazi en de Boer.

Wat ik wel interessant vind om te zien is dat bij jongens als El Ghazhi vaak afkomst en / of cultuur in de discussie wordt betrokken, omdat dit zogenaamd "moeilijke" jongens zouden zijn. Bij dat opstootje op de training bij FC Utrecht werd veelvuldig afkomst, cultuur en zelfs religie aangehaald.

Een paar weken later was er een opstootje tijdens een training bij Az... Het ironische was dat niemand over afkomst, cultuur of religie begon.

Jantje Vertonghen en Theo Janssen staan / stonden ook niet als makkelijk bekend. Heb jij ooit gezien dat bijv. de bezoekers hier of elders afkomst in de discussie betrokken of cultuur o.i.d.?

Als je dit soort duidelijke verschillen aankaart ben je dan een zelfhatende linkse hippie die de racistenkaart trekt?

11 april 2016 om 11:09

Er is helemaal niets aan de hand met El Ghazi. Borst die zit hier totaal misplaatst de moraalridder uit te hangen omdat hij makkelijk kan scoren hiermee.

Die maakt er een de Boer is een rascist verhaal van. Borst doet dat. De Boer niet. Borst. En omdat er niets aan de hand is en Borst met een zij zijn zielig en blanken zijn slecht verhaal op de proppen komt die nergens op is gebaseerd is Borst een zelfhatende linkse hippie ja.

Volgens mij is Borst dit zwaar aan het overdrijven. Alle spelers die Borst noemt, waren simpelweg niet goed genoeg. El Hamdaoui was in potentie wel goed genoeg maar heeft last van een gebrekkige mentaliteit. Maar het zijn echt niet de enige spelers die door de Boer zijn weggewerkt. Ook een aantal Deense spelers zijn (vroeg of laat) het elftal uit gewerkt. Zie Boilesen, Zimling. Fisher wordt de volgende. Dat laatste is een gevoel, niet gebaseerd op feiten.

Dit is zijn laatste seizoen. En dan gaat el ghazi als geldwolf neergezet worden terwijl die gewoon weggestuurd wordt. Alleen omdat hij op het laatste moment met jorge mendez in zee ging in plaats van players management, het bedrijf van guido albers die alles bij ajax bepaalt!!! De reden waarom jonk ook weg is!!! Dit is racisme op basis van bij welke management bedrijf je bent. Ben je bij players management dan komt alles goed. Zoniet? Dan moet je wel heel goed zijn om te spelen. Zoals bazoer

11 april 2016 om 11:09

Ik denk dat je even moet opzoeken wat racisme betekend want blijkbaar heb jij het idee dat je ras wordt bepaald bij welk management je zit. Hele vreemde comment...

11 april 2016 om 14:15

Bedoel het niet natuurlijk ook niet letterlijk. Maar omdat mensen hier spreken over racisme, wil ik duidelijk maken dat racisme geen rol speelt. Maar dat zijn keuze om niet naar players management op het laatste moment, hier een rol speelt. Verdiep je er wat meer in, en dan zul je zien dat ik gelijk heb. Het kan toch niet zo zijn dat er Zoveel jeugdtrainers, technische leden, spelers, spelers die aangetrokken worden allemaal door players management gehaald worden. Waarom is sinkgraven gehaald?? Terwijl er zoveel topmiddenvelders aankomen. Nouri, donny, de jong. Check eens de artikel van mark v/d heuvel op hpdetijd.

Wat een kul-verhaal zeg! El Ghazi speelde zeer matig na zijn blessure. Voor zijn blessure was hij heel belangrijk en onomstreden. Na zijn blessure kreeg hij ook onmiddellijk weer een basisplek, maar hij bracht niet genoeg. Nu krijgt hij iedere wedstrijd als invaller de kans om het te laten zien. Tegen PSV en nu tegen Cambuur was hij belangrijk. Ik verwacht dat de Boer hem binnenkort weer een basisplaats gunt.

Zeldzaam vreemde column. Borst probeert iets te creeeren, geen idee waarom.

Eigenlijk kan je volgens hem dan geen Marokkaanse speler op de bank zetten.

Zou De Boer ook wat tegen Denen hebben want Boilesen en Fischer spelen ook niet.

11 april 2016 om 12:51

Hugo probeert de nodige aandacht te schenken aan een serieus hedendaagse probleem binnen het Nederlandse voetbal, wat zich wel degelijk afspeelt alleen men niet durft aan te kaarten, omdat het om de nodige zelfreflectieve vermogen van FDB en KNVB vraagt.

Feit:Frank de boer kan niet omgaan met jongens die een sterke eigen wil of mening hebben. Vanuit zijn witte referentiekader is hij niet in staat om die jongens te begrijpen. Wat ontzettend zonde is. Frank is net zo koppig op emotioneel vlak, met als gevolg dat er eerder sprake is van uitsluiting dan oprechte communicatie van zijn kant om een probleem op te lossen.

11 april 2016 om 15:08

Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat een feit is. Kom eens met bewijzen dat de Boer bepaalde gevallen verkeerd heeft opgelost of fouten heeft gemaakt, en dat hij helemaal niet met jongens met een sterke eigen wil of mening kan omgaan? En dan niet zo van: 'kijk bijv. naar el hamdaoui' want die jongen maakte zelf problemen. Als een speler niet brengt wat er van hem verwacht wordt, of hij heeft problemen met zijn instelling, dan moet je daar ingrijpen en dat heeft FdB een paar keer gedaan, dat is ook gewoon omgaan met. Als omgaan met volgens jou betekent spelers die niet in lijn lopen hun gang te laten gaan, dan zou FdB pas verkeerd bezig zijn. En die gasten hebben het nou niet bepaald goed gedaan daarna, dus waarschijnlijk had FdB het gewoon bij het juiste eind.

Vind het wel knap dat jij daarnaast van alles weet over de psyche van Fdb, ben jij bij besprekingen, trainingen enz? Lijkt me niet. Doe me een lol en ga geen dingen lopen roepen die je totaal niet zeker weet, maar die je gewoon uit de media hebt en zeker geen feiten zijn.

Waarom wordt naar De Boer gewezen en dat hij niet met mondige spelers om kan gaan? Want wat is dan kunnen omgaan met mondige spelers? Ze hun zin geven? Ko op zeg, daar waar de "mondige" speler slechts zichzelf centraal stelt en daarmede denkt dat hij groter is dan het team, moet een trainer het geheel in ogenschouw nemen en denken aan het Elftal. Nederlanders staan er om bekend dat ze geen blad voor de mond nemen, en altijd el ergens een mening over hebben. Dat is dan ook blijkbaar de standaard geworden en dat hoort er blijkbaar bij En als er dus iemand is die daar niet van gediend is, dan kan hij ineens niet omgaan met "mondige" spelers? Nogmaals, wat is dan de bedoeling? Ze de zin geven en dan een situatie creëren waarin degene met de grootste bek zijn zin krijgt? Een trainer bepaalt en de spelers hebben daar mee te leven. Daarbij is natuurlijk wel belangrijk dat de trainer consequent is naar iedereen toe. Ik ken de situatie verder niet goed genoeg of hij dat wel of niet is.

11 april 2016 om 14:12

Volkomen eens met je verhaal.. er wordt blijkbaar niet gedacht dat het aan de spelers zelf kan liggen en inderdaad het lijkt me dat de Boer juist wel met 'moeilijke' jongens om kan gaan, want het team is altijd de winnaar geweest, en bijna alle jongens waar de Boer niet mee om zou kunnen gaan zijn geen hoogvliegers geworden. Dan zou je dus toch wel denken dat de Boer het gewoon bij het juiste eind had om ze te laten banken bijvoorbeeld. Daarnaast, in de grote competities wordt je er ook meteen naast gezet als je niet voor het team werkt of te weinig brengt, dus wat dat betreft is de Boer juist een grote trainer in tegenstelling tot wat velen hier zeggen.

11 april 2016 om 14:22

FDB moet zichzelf afvragen wat de beweegredenen zijn van die jongens. Waar dat verongelijkte van "moeilijke jongens" vandaan komt. Meestal is het simpelweg dat niet iedereen gewend is om opbouwende kritiek te krijgen of zich al vroeg niet geaccepteerd voelen bij hun club. Bij ajax heeft FDB daar echt wel aandeel in gehad vanwege zijn machtspositie. Als trainer kan FDB zich echt meer aansluiten aan de belevingswereld van bepaalde spelers. Dat betekend niet dat hij ze zin moet geven. Hij mag zich simpelweg meer verdiepen in interculture communicatie en meer interesse tonen in de cultuur van spelers met een niet-Nederlandse achtergrond.

11 april 2016 om 15:04

@ Night_manager

Ik vind jouw comment wat eigenaardig, want wie zegt dat de Boer zich daar niet in heeft verdiept, of andere leden van zijn technische staf? Moet ook niet vergeten dat het hier om de hele technische staf gaat, en niet alleen de Boer beslist wat er met een speler gebeurt. Maar het zou toch ook de omgekeerde wereld zijn als de Boer zich moet schikken en moet verdiepen in de cultuur van spelers die afwijken van wat verwacht wordt in een team? Als een speler slecht met kritiek om kan gaan en dit zou voortkomen uit zijn cultuur (iets dat helemaal niet altijd zo is), dan moet die speler dat leren, dan hoeft de trainer daar toch niets in te leren? De machtspositie van de trainer.. ja hij is de baas maar hoe heeft hij een (negatieve) rol gespeeld bij het 'geaccepteerd voelen'? Wellicht zou het wel nuttig zijn als de Boer (voor zover hij dat niet al zou doen) zich interesseert in de culturen van bepaalde jongens, maar je moet aan het team denken en je moet zeker niet iedereen pamperen, dan lopen die jongens later tegen problemen aan.

Frank de Boer heeft een ding waar hij ten alle tijde op let: het groepsproces. Dat was zijn probleem met alle spelers waar hij het moeilijker mee had. Hij hecht aan discipline en professionaliteit. Dat was zijn probleem met el Hamdaoui, met Kishna, met Theo Janssen, en er zullen nog wel meer zijn.dat probleem heeft hij niet met el Ghazi, die moet weer in vorm komen na zijn blessure. Alleen deed Schone het erg goed als vervanger en dan kom je in de verleiding om hem te laten staan. Ik denk wel dat hij beter el Ghazi tegen Cambuur had moeten opstellen, maar er zijn ook wedstrijden waarbij je meer aan Schone hebt.

Wat een onzin dit zeg, als Anwar de pannen van het dak speelt dan wordt hij echt wel opgesteld hoor. De vorm die hij aan het begin van het seizoen tentoonstelde heeft hij echter al tijden niet meer laten zien. Dan zijn er gewoon anderen waaraan het elftal meer heeft en is de keuze eenvoudig gemaakt. Anwar moet de moed gewoon niet opgeven en keihard blijven trainen en zich ontwikkelen. Hij moet het de trainer onmogelijk maken om hem te passeren bij het maken van de opstelling.

Waarom reageren jullie allemaal weer op de hersenspinsels van de overduidelijk geestesziek Ajax-foob, herr Hugo.....

Hugo moet onmiddelijk zijn mond houden. Wat een vreselijk stuk is dit zeg, hij zegt eigenlijk gewoon dat De Boer een racist is, maar dat is klinklare onzin. Het heeft ook niks met cultuur te maken waat een onzin zeg. Anwar is een groot talent en begon goed, en zelfs toen hij niet goed speelde koos Frank voor hem in plaats van Schone, tot dat die beter speelde in zijn wissel beurten dan Anwar deed in het uur tot 70 minuten dat hij slecht speelde. Dit is Ajax, een topclub en dan horen de beste spelers te spelen. Schone bewijst al jaren dat het draait met hem er in. El Ghazi heeft echt enorm veel talent en hij viel heel goed en belangrijk in tegen Cambuur, maar sinds zijn blessure is hij geen schim meer van de speler van de eerste 7 wedstrijden.
Over andere spelers beginnen slaat nergens op want Frank heeft gelijk gehad, hij gaf Aissati een kans en die speelde op eens weer goed terwijl hij daarvoor geen knikker had geraakt, daar na heeft die jongen niks meer gehaald. Mounir is het zelfde verhaal, kan iemand mij vertellen dat hij ergens het in de basis heeft geschopt, nee. Frank verwacht gewoon dat je presteerd, al is je naam dan Jezus, Mohammed, Mozes, of G-D als jij het beste speelt dan speel je gewoon.

Alle speler die problemen hebben gehad met Frank zijn zelf overschatte jongens die het ook ergens anders nooit hebben gebracht, heeft iemand het over Kishna in Italie? Speel je goed en heb je een goede instelling dan kom je aan de bak. El Ghazi is jong en De Boer looft die jongen, hij speelt nu niet goed, Schone wel en het team draait. HIj komt er nog wel.

Doe even normaal Hugo Borst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren