Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Elke journalist moet zichzelf afvragen waarom Hakim niet met de media praat’

Laatste update:

Er gaat geen dag voorbij of Hakim Ziyech is wel in het nieuws. De middenvelder van FC Twente is tot een van de beste spelers van de Eredivisie uitgegroeid en tal van clubs zitten achter de Marokkaans international aan. ‘Vervelende ervaringen’ met de media hebben ervoor gezorgd dat Ziyech voorlopig geen trek heeft om met de journalisten te praten.

/

Schrijvende media waren na de winterstop al niet meer welkom en nu hoeven ook radio en televisie niet meer op commentaar van Ziyech te wachten. Zaakwaarnemer Mustafa Nakhli wil in het Algemeen Dagblad niet op de kwestie ingaan. De belangenbehartiger is degene die de persboycot heeft geïnitieerd en FC Twente gedoogt ogenschijnlijk het stukje werkweigering van Ziyech, omdat hij de belangrijkste voetballer in de selectie van René Hake is. Ziyech had onlangs wel trek in een YouTube-interview met oud-voetballer Andy van der Meyde.

"Elke journalist moet zichzelf afvragen waarom Hakim niet met de media praat. Misschien heb jij er ook wel een aandeel in”, zo stelt Kamohelo Mokotjo. “Ik heb wel een idee waarom, maar ik vind dat hij die vraag zelf moet beantwoorden. Het heeft niets met arrogantie te maken. Ook niet met trots. Hakim weet precies wat hij doet. Hij is slim. Veel slimmer dan men denkt. Zijn mentaliteit is juist zijn grootste kracht."

Volgens het Algemeen Dagblad speelt de discussie rond het Nederlands elftal een belangrijke rol in het standpunt van Ziyech. De keuze voor Marokko en een kritisch interview in de Volkskrant over de selectie en de Enschedese club leverden de middenvelder veel kritiek op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziyech moet niet denken dat hij goed is, hij is maar een speler waar een zoveel spelers van zijn. Ja, in Nederland uitmuntend ja omdat het een beperkte competitie is. Maar in Spanje en Italie en Duitsland lopen allemaal van die spelertjes rond. Wel is waar niet met die statistieken maar dat ligt aan de kracht van de competitie. Daarnaast is het een luie speler na zijn training. Hij zal nooit voor zich zelf trainen nooit even kracht of conditie of wat dan ook. Dit heb ik vanuit een filmpje vernomen. Hij moet echt meer kracht en body krijgen ook al is dat niet zijn kracht. Je moet je zelf altijd ontwikkelen op welk gebied dan ook.

Sprinten, conditie, kopkracht, schietkracht of wat dan ook. Als hij straks in Spanje speelt is ie al op na een wedstrijd of 25. Al die Nederlanders die in het buitenland spelen vallen eerst door de mand. Zie Clasie die moest eerst erg wennen misschien ook maar zijn programma bij Feyenoord met 2 stappen vooruit schroeven.

9 april 2016 om 08:53

Dit artikel van vz gaat over het niet verschijnen voor de camara na de wedstrijden.
Maar ik begrijp wat je bedoelt, hij kan idd nog aan zichzelf werken.
Hij zal natuurlijk ook meer weerstand van de verdediging krijgen in de duitse/spaanse/engelse competitie,niet zo'n zwak uitdribbel verdedigingetje van willem ll of sc cambuur

9 april 2016 om 09:21

@marick

Het is een fantastische speler maar als hij naar Spanje gaat is het niveau 2 keer hoog. Ineens moet hij veel meer doen en ik denk dat hij het niveau wel aan kan. Maar kan zijn lichaam dat ook aan. Die clubs daar waar hij heen wilt wachten niet op een speler je moet er staan. Ze hebben 6 van dat kaliber spelers in het team zitten. Wie het beste in vorm is speelt gewoon.

9 april 2016 om 08:54

En precies vanwege dit gedrag zal ook Zyech geen wereldtopper worden. Omgang met de media hoort nu eenmaal bij dit vak.

Geweldige voetballer, mooie stylist, maar meer bescheidenheid zou hem sieren.

9 april 2016 om 10:11

Ik heb hier al veel argumenten gehoord waarom Ziyech geen topper gaat worden. Hij zou te weinig spieren hebben en hij heeft het alleen laten zien bij Twente. Dat hij het nooit word omdat hij op dit moment niet met journalisten praat is weer een nieuwe haha. Omgang met de media hoort helemaal niet bij het vak, dat is een keuze. Als hij het in het veld laat zien is er geen trainer die hem eraf gaat halen.

9 april 2016 om 11:03

Omgaan met de media hoort helemaal niet bij dit vak, waar haal je deze onzin vandaan? Het is niet eens een verplichting. Sinds wanneer moet je met een medium in gesprek gaan die 24/7 bezig is om je zwart te maken?

9 april 2016 om 18:46

Nou hoort er wel bij toch. Die media zorgt er ook voor dat hij goed geld kan verdienen. Denk dat wanneer hij ook geen geld zou krijgen tijdens zijn mediastop hij zo weer voor de camera zou gaan staan.

9 april 2016 om 23:03

Uhm weinig keuze. Hoort bij zijn werk, net als kritiek. Niet meuten en gewoon verschijnen

9 april 2016 om 09:09

Weet je wat nou het mooie van jouw betoog is? Hij moet helemaal niks! Laat die jongen lekker voetballen. Zijn leven en zijn keuzes, die verantwoordelijkheid kan hij prima zelf aan.

Los van dat: Ajax zou hem moeten kopen en meteen de belangrijkste man maken. Succes verzekerd, Ziyech is precies de stuurman die ze nu missen. Dat gezegd hebbende: ain't gonna happen. Want A. De Boer kan daar niet mee omgaan en B. de huidige belangrijke spelers bij Ajax (zeg maar iedereen dus) trekken dat ook niet.

9 april 2016 om 09:31

En de supporters zullen hem ook zeer vermoeiend vinden. Hij moet wel echt direct verrekte goed presteren wil zijn gefrustreerde divagedrag getolereerd worden. Niemand is groter dan de club... overigens geldt dat niet alleen bij Ajax maar ook voor andere clubs.

9 april 2016 om 10:27

Succes verzekerd? Waarom succes verzekerd?
Zat voorbeelden van die technische spelers die het bij subtopclubs (Twente zit daar zelfs nog onder) uitstekend doen, maar het niet waarmaken bij de topclubs.
Gehypet spelertje dit. Scoort goals waardoor iedereen ook maar aanneemt dat ie geweldig speelt, maar dit valt vaak erg tegen.

Afgelopen week tegen Willem II was weer goed voorbeeld. Ziyech weer fantastisch hoorde je, wat een fenomeen! Hij scoort twee houdbare vrije ballen, nou nou wat geweldig.

9 april 2016 om 12:28

@nick danniga

Ziyech is nog teveel met zichzelf bezig naar mijn idee om zich direct op te werken als stuurman van Ajax indien hij daar naar toe gaat. Daarnaast is het de vraag of Ajax zo'n behoefte aan een stuurman met Gudelj, Klaassen en Bazoer, die die rol ook kunnen hebben.

Waarom zouden de belangrijkste spelers zijn komst niet trekken? Deze selectie staat bekend om de goede onderlinge omgang als je de dprlers daar over hoort praten. En waarom De Boer hem niet zou kunnen omgaan met een goede speler als Ziyech, die aan succes kan bijdragen is me een raadsel. Enige reden zou in mijn ogen kunnen zijn, dat Ziyech zich als een einzelgänger binnen de selectie zou kunnen gedragen.

9 april 2016 om 10:42

Wat een zure en, trouwens hele domme, opmerkingen. Weet je nog hoe fragiel JC was toen hij naar Barcelona vertrok? Natuurlijk wordt er in de landen om ons heen (uitgezonderd België /Luxemburg) zwaarder verdedigd. Hij zal zich iets moeten aanpassen, maar zal zich daar ook onderscheiden als een bijzonder goede voetballer. We moeten ons schamen dat een stel hersenloze Amsterdammese bondscoaches deze pracht voetballer links hebben laten liggen tijdens het selecteren.

9 april 2016 om 10:50

Hey Ajaxnr, hij denkt niet dat hij goed is sterker nog hij is veruit de beste speler in de eredivisie en hij heeft voor Marokko gekozen en daar kunnen velen niet mee leven. Als die blinde hem nou had opgeroepen dan had hij voor het Nederlandse elftal gespeeld en dan hadden jullie geen kritiek op de beste jongen.

Jij bent niet elke dag met die jongen om te weten wat hij wel of niet doet, je zegt dat ie al die dingen niet doet wat betreft training en dan nog krijgt ie elke team in de eredivisie klein. Man man man ga je schamen joh. Ziyech beste speler hier veruit deal with it !!!!

9 april 2016 om 11:59

Als deze jongen bij Ajax had gespeeld, dan was hij waarschijnlijk goed genoeg voor Barcelona.
Hoort bij de 3 beste spelers uit de eredivisie.

Hakim is dan misschien wel een slim persoon maar maakt zich niet geliefd.
Kritiek hoort erbij en de media te woord staan ook. Heb zelf nooit iets negatiefs gelezen over hem, geschreven door journalisten.
Hakim is dus wel gefrustreerd en daar moet hij aan werken.
Hij heeft zelf voor Marokko gekozen en daar zou hij spijt van hebben?
Kunnen wij niks aan doen!
Bij NEC-Twente liep hij zeer gefrustreerd over het veld en was hij maar aan het hoofdschudden over wat er geroepen werd en gezongen. Dat hoort er ook gewoon bij. Supporters zingen niet voor de tegenstander maar tegen de tegenstander! Voor mij een teken dat hij veel meer winst uit zijn spel kan halen als hij zich wel kan afsluiten van alles en iedereen.
Moet je nagaan... Nu al de beste van de eredivisie, en dat met zijn focus op het veld en bij de toeschouwers.
Gewoon naar het buitenland gaan. Nieuwe start en alleen met voetbal bezig zijn. Laat andere zich maar druk maken over randzaken...

9 april 2016 om 09:04

Als je 20x na de wedstrijd wordt aangesproken en het gaat nooit over het voetbal zelf, dan ga je er ook geen 21ste keer meer staan. Journalisten stonden er alleen maar om een quote te scoren over nationaliteit en vertrek. Nooit ging het over de geweldige pot die hij nog geen vijf minuten terug speelde.

9 april 2016 om 09:19

Tsja...als Dhr Ziyech het kleine Nederlandse media wereldje al niet kan verdragen dan wens ik hem veel succes in Italië,spanje,frankrijk of wat mij betreft Turkije, daar is het veel gekker.

Tevens wordt Ziyech door vrijwel de gehele media enorm positief(mijn inziens zelfs TE) benaderd, dus vrij belachelijk dat hij niet wil praten.

Hij voelt zich blijkbaar al te groot voor Twente en het Nederlandse voetbal, hij komt tevens erg arrogant en niet bepaald sympathiek over.

9 april 2016 om 09:33

Ziyech is tot niets verplicht. Dus waarom zou hij voor microfoon nog gaan staan om het weer te hebben over zijn interlandkeuze of volgende stap? Ziyech laat zijn voeten wel spreken.

9 april 2016 om 09:44

Hij is het wel verplicht. Het hoort bij zijn functie als voetballer. Hij maakt zichzelf zo alleen maar belachelijk in een mediawereld waar juist positief over hem wordt geschreven. Het enige negatieve produceert hij zelf, door niet te praten. Mannetje zonder ruggegraat.

9 april 2016 om 10:52

Het is helemaal niet verplicht. Als die niet wil praten dan praat die niet. Staat in zijn contract dat die interviews moet geven? Lijkt me niet. Dus dan ben je tot niks verplicht.

Mensen zoals jij en de media die doen het voorkomen dat het verplicht is. Maar dat is helemaal niet het geval. Als je 15 jaar als profvoetballer geen zin hebt om met de media te praten doe je het toch lekker niet.

9 april 2016 om 11:01

Ja, dat soort dingen zijn verplicht vanuit een club. FC Twente toont alleen weer zwak te zijn om dit toe te staan bij Ziyech. Zonder media worden je wedstrijden ook niet uitgezonden. Het is dus een wisselwerking. Als een speler dit weigert, komt hij dus ook vaak in problemen met de club. Het staat niet in zijn contract, maar wel bij de functieomschrijvingen. Zoals op veel sites van de voetbalclubs staat: 'Na afloop van thuiswedstrijden krijgt de schrijvende pers de gelegenheid de hoofdtrainer en/of spelers te spreken in de daartoe aangewezen mixed zone.' Dat FC Twente accepteert dat Ziyech dit niet doet, is nogmaals, een zwaktebod van de Tukkers.

9 april 2016 om 11:34

Onzin. Hij is geen aanvoerder meer (dat is de reden denk ik), dus hoeft t ook niet. Messi spreekt bijv ook niet vaak met de media. Dit is gewoon azijnzeiken. Maargoed, als beste voetballer van de ED lig je onder een vergrootglas.

9 april 2016 om 11:34

Twente houdt hem daarbij zelf ook uit de wind, dus waarom zou hij moeten? Hij is immers geen aanvoerder meer. Aanvoerders zijn dit wel verplicht.

9 april 2016 om 12:41

Hier kan Twente niks aan doen, alleen een aanvoeder is verplicht.

Ik vind het heerlijk dat die dit doet. Journalisten worden zo ook eens een keer op hun plaats gezet. Laat ze maar lekker wachten, ze willen allemaal zo graag Ziyech interviewen. Kan hier wel van genieten.

Hij laat het in het veld zien dus dat is het belangrijkste. De media heb je daarbij helemaal niet nodig.

9 april 2016 om 11:43

Je vergeet dat omgaan met de media wel bij de functie hoort. Sterker nog in elke functie omschrijving staat eea over omgaan met de media. Hij komt er nu mee weg en daar heb ik geen probleem mee maar vergeet niet hoe belangrijk de media voor een speler en een club is.

Positieve media brengt veel geld (direct en indirect) in het laatje. Elke speler en elke trainer zal daar mee om moeten gaan. Nogmaals nu geen probleem maar dat zal op enig moment moeten veranderen.

Ik ben fan van Ziyech en vind hem een geweldige voetballer, maar vind ook dat hem ook qua persoon behoorlijk nukkig en star. Het zou hem sieren niet achtere elke boom een vijand te zien. Hij hoeft echt niet voor de populariteitsprijs te gaan, maar hij moet zich ook wel een beetje beseffen en accepteren, dat hij als bekende profvoetballer nou eenmaal vaak in de media komt. En dat de media ook niet altijd positief hoeft te zijn. De bijna heiligverklaring rond zijn voetballende kwaliteiten gaat me ook een beetje te ver. Daardoor gaat die jongen inderdaad al denken dat hij er is. Hij laat leuke dingen zien, maar is nog lang niet compleet als voetballer.

Zeer vermoeiend dit soort types. Denken dat ze heel belangrijk zijn, omdat ze (een beetje) beter kunnen voetballen dan de rest.

Waarom moet hij zo gefrustreerd rondlopen?? De keuze voor Marokko? Hij mag zelf bepalen voor welk land hij speelt. Oké in de media is veel gespeculeerd over zijn keuze. Geef gewoon 1x aan waarom je de keuze hebt gemaakt in de media. Iedereen weet dan hoe het zit en is het einde discussie....

9 april 2016 om 12:44

Dat is juist het punt, hij heeft al 22x verteld waarom hij voor Marokko heeft gekozen, maar toch blijft het journaille iedere x op terugkomen.
Zelfde als het om zijn toekomst gaat, hij heeft al tig x gezegd dat hij een weloverwogen keus wil maken, dat hij het liefst naar het buitenland gaat, maar niet bij een degradatiekandidaat wilde spelen ( Hoffenheim en Sampdoria deze winter) maar nee, iedere x kwamen de 2 bovenstaande vragen maar terug, nooit ging het over de wedstrijd.

Dus ik kan me goed voorstellen dat hij zoiets heeft van, laat maar zitten, of het verstandig is weet ik niet, dan zal de toekomst uitwijzen.

9 april 2016 om 14:24

@wandering

22x dezelfde vraag beantwoorden is één van de consequenties, wanneer je een bovengemiddelde profvoetballer bent. Dat hoort nu eenmaal bij het profleventje wat hij leidt. Dat hij daar vervolgens moeite mee heeft en besluit om niet meer met de media te praten is op zich zijn eigen keuze, maar roept ook nog meer vragen en speculaties rond zijn persoon op bij diezelfde media. Afgezien van de vraag of het terecht is dat hij niet meer wil praten, kun je je afvragen of het slim is. Hij maakt hij het enkel moeilijker voor zichzelf,

9 april 2016 om 14:46

Tja, dat is juist de makke, wij schijnen dat te vinden dat dit bij het profleven hoort, iedere x lees ik (over wat dan ook) dat dit erbij hoort, of nog erger, hij verdient genoeg dus hij heeft dit maar te pikken.

Persoonlijk vind ik dat Ziyech (geldt voor ieder individu) vrij is om zelf te bepalen wat hij vindt dat erbij hoort, natuurlijk moet hij zich aan de bepalingen in een contract houden, zoals hij ook deed toen hij aanvoerder was, verscheen trouw voor de camera en gaf op iedere vraag een antwoord.

Ik vind dat wij als publiek/media daar veel te ver in gaan, wij branden mensen af als ze niet het gedrag vertonen zoals wij dat goed achten

Maar nogmaals, ik weet niet of het verstandig is wat hij doet, er zijn (blijkt wel) genoeg mensen die vinden dat hij zich aanstelt, daar kunnen natuurlijk ook scouts bijzitten die dat ook vinden

9 april 2016 om 15:25

In het geval Ziyech valt dat afbranden mijn inziens reuze mee. Ik vind juist de hoeveelheid veren die hij in zijn kont krijgt gestoken opvallend veel voor een speler, die erbij loopt alsof iedereen tegen hem is en na praktisch elk doelpunt verongelijkt met een kop van een oorwurm in het rond kijkt, zo van zie mij eens gelijk hebben en boos zijn op de hele wereld.

Prima dat hij zijn voeten laat spreken en de pers wil boycotten, maar hij zou zich ook mogen realiseren, dat het niet allemaal om Hakim draait op deze aardkloot of in ieder geval die intentie wekken dat hij dat vindt. Hij oogt af en toe net als een verwende puber daardoor.

Als je na ieder interview bakken kritiek krijgt dan is een media boycot helemaal niet zo n slecht idee en al helemaal als Hakim vantevoren al weet dat er altijd van die nutteloze vragen komen over de crisis bij Twente en de keuze voor Marokko en de meningen van Van Basten daarover, je kan nooit goede antwoorden geven dus wat dat betreft heeft Hakim gelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren