Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tete staat voor comeback na groen licht van KNVB

Laatste update:

Kenny Tete kan vrijdagavond zijn rentree maken op de velden. De twintigjarige rechtervleugelverdediger blesseerde zich kort na de winterstop aan zijn enkel in de wedstrijd tegen Vitesse en stond sindsdien aan de kant. Vrijdag mag hij meedoen tegen FC Emmen.

/

De KNVB heeft Tete dispensatie verleend om mee te doen bij het beloftenteam van Ajax. De back staat dus voor zijn comeback na tweeënhalve maand afwezigheid. Tete speelde tot dusverre negentien wedstrijden dit seizoen, allemaal in de Eredivisie. In de twee seizoenen ervoor timmerde hij flink aan de weg bij Jong Ajax.

Het beloftenteam staat na 31 wedstrijden op een verdienstelijke achtste plaats en versloeg vorige week Fortuna Sittard. Tegenstander FC Emmen staat twee plaatsen hoger en won de laatste twee competitiewedstrijden, tegen Achilles’29 en FC Volendam.

Denk je dat Kenny Tete zich snel weer terugspeelt in de basis van Ajax 1?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi, las het net al op twitter. Fijn dat hij dispensatie krijgt en al wat minuten kan spelen, niet te veel haasten en richten op de laatste wedstrijden een paar invalbeurtjes. Riedewald traint ook weer buiten ( wel nog apart ) maar die zien we niet meer terug dit jaar, toch jammer dat 2 talenten zolang niet konden spelen door blessures. Hopelijk is Jong Ajax te zien en kan ik nog een paar prachtige tackles van Tete meepakken!

8 april 2016 om 13:46

helemaal belachelijk!!!
waarom stellen ze in hemelsnaam regels op???? om ze middels dispensatie legaal opzij te kunnen schuiven??? Dikke vette fail van de Knvb (weer)!!!

8 april 2016 om 14:08

En dus omdat de Knvb een fout maakt moet Ajax Tete maar laten zitten want we moeten toch ook aan Emmen denken? Dat de regels scheef zijn geef ik toe maar is dat de fout van Ajax of nog iets specifieker, die van Tete? We hebben het hier over één wedstrijd. Dat Fischer, Serero etc meededen bij Jong Ajax vind ik niet oké maar dit moet kunnen. Wie was er aan het klagen toen Poulsen,lestienne, Willems hun rentree bij Jong PSV maakte? Enige verschil is nu dat Tete geen rentree zou mogen maken omdat hij 4 wedstrijd teveel heeft gespeeld. Ik vind het allemaal wat overdreven, maar zal wel aan mij liggen.

8 april 2016 om 14:15

Regels zijn leuk, maar uiteindelijk staat de jupiler league en zeker jong ajax in dienst van het voetbal op het hoogste niveau. Blij dat de knvb dat inziet. Zo'n jongen moet toch zo snel mogelijk terug naar het hoogste niveau.

8 april 2016 om 15:37

De regel is toch ook dat je na lang blessureleed recht kan hebben op dispensatie

Belachelijk dat hij mee mag doen. De beste rechtsback van de eredivisie die een half seizoen in t eerste speelt mag gewoon in de jupiler league mee doen. Dit is gewoon competitie vervalsing. Vanaf volgend seizoen moeten de jeugdteams gewoon met een vaste selectie spelen.

8 april 2016 om 12:43

Nee, gewoon zo laten. Spelers van het eerste moeten speelritme kunnen opdoen na het terugkomen van een blessure. Het zou onzin zijn om dan speelritme op te doen in de A1.

8 april 2016 om 12:49

Nee niet gewoon zo laten.
Dit is niet eerlijk tegenover de andere Jupilier clubs.
Stel je moet in de laatste periode wedstrijd (maakt niet uit in welke periode) nog 1'punt behalen en juist dan tegen of jong PSV of jong Ajax moet, en dat dan juist nu , zeg maar, 3 spelers van het eerste hun opwachting mogen maken na een blessure zoals jij stelt!
Dan heb je toch minder kans om dat benodigde punt te halen toch?

8 april 2016 om 12:54

Of juist meer kans omdat die spelers van het eerste niet voluit zullen gaan na een blessure. Voor hun is speelminuten pakken belangrijker dan winnen met Jong Ajax.

8 april 2016 om 12:55

Hoezo zo laten? Ajax moet zo nodig meedoen in die knutsel competitie van de Jupiler League. Volstrekt belachelijk tegenover de andere clubs die wel proberen promotie proberen te bepalen. Pure competitie vervalsing!

8 april 2016 om 12:59

In buitenlandse competities hebben ze ook jeugdteams in de tweede divisie spelen.

8 april 2016 om 12:59

Waar doen spelers van het eerste bij Bayern, Barca etc hun ritme op zodra ze geblesseerd terugkomen? Alleen in Nederland kan een B/jong team continue aangevuld worden met andere selectie spelers. Het is competitievervalsing! Wil Jong Ajax meedoen aan de JL dan dienen ze een vaste selectie samen te stellen, geen interesse in, dan doei. Komen er spelers terug van een blessure, moeten ze maar een team opstellen welke meedoet in de beloften competitie zoals elke andere club heeft kan die daar meedoen.

8 april 2016 om 13:02

4bidden, ik heb hier al 100x een discussie gevoerd over Jong teams, en ik word er langzaam doodmoe van, omdat je toch nooit een correcte inhoudelijke tegenreactie krijgt. Het is Ajax hier en Ajax daar en de rest kan stikken.

In het buitenland kunnen ze ook spelen met Jong elftalen? klopt, laten we het zo aanhouden als in het buitenland, zoals in elk land in de wereld waar Jong elftallen mogen deelnemen in een lagere divisie, een vaste selectie aan het begin van het seizoen!

8 april 2016 om 13:04

@4bidden: Fc emmen is aan t strijden voor een play off plek en jij vind het dan belangrijk dat tete genoeg speeltijd moet krijgen. Voor emmen staan er belangrijke dingen op t spel en voor jong ajax gaat t in dit geval alleen om dat tete speeltijd krijgt. Ze kunnen het voor emmen dus flink verzieken. Die speeltijd zoeken ze maar ergens anders en niet in de jupiler league.

8 april 2016 om 13:04

Die heeft maar aan 13 wedstrijd in de Eredivisie deelgenomen dus valt nog binnen die 15 wedstrijden, Tete is daar net overheen gegaan.

8 april 2016 om 13:09

Het belang van Ajax is belangrijker voor het Nederlandse voetbal dan het belang van Emmen, zo zullen ze bij de Knvb wellicht denken.
En daar hebben ze dan natuurlijk gelijk in.

8 april 2016 om 13:10

@4bidden: ja in het buitenland hebben ze een vaste selectie voor de jeugdteams. In zo'n geval zou tete niet mee mogen doen met jong ajax. Hier ben ik ook voor. Als er vaste selecties zijn vind ik jeugdteams prima in de jupiler league.

8 april 2016 om 13:31

@4bidden: ajax is misschien wel belangrijker voor het nederlands voetbal maar daar moet de knvb helemaal niet op beoordelen on dit geval. De jupiler league is er niet om het makkelijk voor ajax te maken. Als de knvb echt zo denkt moeten de jeugdteams per direct uit de competitie gegooid worden.

8 april 2016 om 13:36

@lacazette misschien komt hij wel net zo terug als willems en speelt hij de eerste 3 wedstrijden dramatisch, en zou de vaste rechtsback het beter doen, maar blijft hij toch staan omdat dat belangrijk is voor t eerste team.
Dan is het in het voordeel van de tegenstanders

8 april 2016 om 13:44

Forzasitterd. Wij zijn Nederland en geen Spanje. Vanaf volgend seizoen kunnen jong teams degraderen, en de playoff plaatsen zakken naar een team onder de jong teams dus wat is het probleem? De jong teams zijn goed voor de kwaliteit van de jeugdspelers die afgeleverd worden, omdat ze weerstand ondervinden in de JL. Vaste selecties? Dat is toch onzin. Dan zou een Cerny nooit zijn gedebuteerd bijvoorbeeld. Ik vind dat mensen zoals jij veel te snel aan de noodbel trekken. Een paar spelers die uit vorm zijn, of wedstrijdritme op moeten doen hoef je niet wakker van te liggen.

8 april 2016 om 13:46

Nee, tuurlijk niet. De jupiler league heeft zich bewezen een meerwaarde te zijn voor de ontwikkeling van talenten. Zonder de jupiler league waren Bazoer en Tete nog niet zo ver geweest. Jeugdteams in de JL is dus goed voor het Nederlandse voetbal.

8 april 2016 om 13:51

Tjah 4bidden. 19 wedstrijdjes eerder speelde Tete nog altijd basis jong ajax in de JL. Het enige verschil is dat men hem nu goed kent en toen minder. Beetje overtrokken om moord en brand te schreeuwen als spelers wedstrijdritme op moeten doen.

8 april 2016 om 14:05

@mentalist

En wij zijn meer dan alleen Ajax. Je kan deze discussie niet voeren met een Ajax supporter, alhoewel er sommigen zijn die het wel nuchter inzien en toegeven dat het wel degelijk competitie vervalsing is.

Een paar spelers die uit vorm zijn of wat wedstrijd ritme opdoen, zijn jullie wekelijk zo blind door die Ajax bril dat rationeel nadenken er niet meer bij hoort.

Een Tete wat meespeelt bij Jong Ajax is hetzelfde als Ajax tegen Barcelona B moet en Messi speelt er opeens mee, het niveau van Ajax is hoger dan van Fortuna, en het niveau van Barca is hoger dan van Ajax. En een speler als Tete kan wel degelijk het verschil maken.

En jullie missen het hele punt, althans zijn te blind om het punt te zien. Emmen speelt voor playoffs, en stel die verliezen nu van Jong Ajax omdat Ajax mede door Tete een goed team heeft. Over een paar weken speelt Jong Ajax tegen bijvoorbeeld Mvv, welke 1 punt achter staat op Emmen, maar Jong Ajax speelt nu met een 17 jarige elftal en MVV wint. Dan is dit toch competitie vervalsing.

Moet ik het met kinderkleurboeken voor de 100000e keer uitleggen soms ? Zet die Ajax bril af en ben toch eens nuchter, of ga weg uit dit topic want gasten zoals 4bidden zitten hier alleen maar te trollen.

2 kinderen, 1 krijgt een zwaar examen, de ander een makkelijk, is dat dan eerlijk? Een race, één rijd in een Ferrari de ander op een fiets, is dat dan eerlijk? Voetbal, de een speelt tegen het A elftal de ander tegen een B is dat dan eerlijk?

8 april 2016 om 14:12

Forzasitterd. Ik zie een hele hoop aannames en een grote cirkelredenering, het is competitievervalsing want het is competitievervalsing. Echte meetbare argumenten gebruik je niet, maar onderbuikgevoel. Je vergelijking tussen Messi en Tete is lachwekkend vind ik. Emmen moet gewoon winnen. Als Ajax nu tegen Twente speelt met een volwaardig elftal en volgende week hebben ze schorsingen en blessures en spelen met 3 basisdebutanten tegen PSV. Competievervalsing. Kom met harde bewijzen zoals stand van ranglijst zonder jeugdteams, en resultaten met en zonder 1e elftalgangers en dan neem ik je geschreeuw serieus.

8 april 2016 om 14:22

grappig, doe jij dan niet exact hetzelfde? Want ik zie jou niet met feiten komen of standen van ranglijsten om te bewijzen dat door de wisselende samenstelling van de selectie geen clubs nadeel/voordeel hebben? Is toch dan ook een hoop geschreeuw wat jij doet of niet?

Feit is dat een speler met eredivisie ervaring, interland ervaring, Europese ervaring, beter is dan een jongen die eens mag proeven aan profvoetbal. Dus ook jij oordeelt op onderbuik gevoelens, en schreeuwt omdat je toevallig aanhanger bent van Ajax. Was je Fortuna, Emmen, MVV etc fan stond je aan mijn kant. Was je fan van één van de eredivisie clubs welke niet meedoen dan hadden we je misschien ook mogen betrappen op een nuchter antwoord welke niet door Ajax bril gegeven werd.

Kijk het eens zo, Ajax en PSV spelen 36 wedstrijden tegen de andere eredivisie clubs, Ajax speelt tegen alle A selectie spelers van deze clubs, en PSV speelt tegen gecombineerde teams met de B/jeugd met veelal 17 jarige spelers. PSV wint 36 wedstrijden en word met 2 vingers in de neus kampioen. Ajax verliest er 3 speelt een paar gelijk en word op gepaste afstand 2e, zeuren kan niet want wat kunnen een paar spelers nu voor een impact hebben, eerlijk he?

8 april 2016 om 14:27

Forzasitterd nu stel je weer aannames voor als feiten. En je vergelijking met Ajax en PSV snijdt geen hout. Jij stelt dat het competitievervalsing is, dan is het niet mijn taak om te bewijzen dat jouw standpunt klopt, omgekeerde wereld. Naar mijn weten zijn Muric, Cerny,Donny en Nouri de dragende spelers van jong Ajax. Je hebt daarnaast vreemde logica. Stel Cerny doet 3 wedstrijdjes mee bij Ajax 1, scoort 9 goals, is het dan ook ineens competitievervalsing als die weer bij jong Ajax mee moet doen?

8 april 2016 om 14:39

Ja dan is het competitie vervalsing omdat de clubs die speelden tegen Jong Ajax ten tijde dat Cerny in het eerste voetbalde geen kans hadden om Cerny tegen te komen. Waardoor er dus een ander persoon op die plek stond, waarschijnlijk zwakker, dus die 3 speelrondes zijn 3 JL clubs in het voordeel geweest.

En aannames? Een speler welke geregeld in het eerste voetbalt, interland voetbal speelt en Europese ervaring heeft is beter dan een 17 jarig talentje, anders stond dat 17 jarig talentje wel in de basis in het eerste elftal.

En waarom snijd het geen hout? Dit gebeurd nu toch ook? Het gebeurd niet over een periode van 36 wedstrijden misschien, maar het zijn 12 punten die je kunt winnen/verliezen. Als een club ervoor kiest hun beste spelers te sparen tegen Psv, en een jeugd elftal op te stellen, en PSV pakt 3 punten waar Ajax die wedstrijd verloren heeft of punten verloren heeft omdat ze tegen het eerste van dat team moesten en juist op die 3 punten na geen kampioen zijn geworden is dat toch een vorm van competitie vervalsing? En een club welke op 3/6 punten een play off plek misloopt, degradeert (komend jaar) of geen kampioen word voelt zich toch benadeeld als dat team tegen een Jong elftal moest voetballen welke enkele spelers had voetballen met eredivisie ervaring, en hun concurrent geluk had en een elftal zonder 1 wedstrijd eredivisie ontmoete.

8 april 2016 om 14:57

Ik ben van mening dat je op teveel slakken zout legt. Santos deed een paar wedstrijdjes niet mee omdat zijn contract afliep bij NEC. Soms heb je geluk soms niet. Als jij me objectief aantoont aan de hand van punten dat bijvoorbeeld jong of PSV Ajax meer punten pakt in scenario A als seniorspelers meedoen dan B alleen jeugd dan volg ik je. Maar wat je nu doet is je eigen retoriek aanhouden want dezelfde argumenten zou je kunnen aanvoeren tegen competitievervalsing, alleen jij legt ze uit als feit voor (talenten zijn gemotiveerd, frisser, pakken hun kans bijvoorbeeld) en wees maar niet bang. Tete maakt geen 5 goals en 4 assists omdat hij een keer in Oranje heeft gespeeld.

8 april 2016 om 15:00

PS je vergelijking met PSV en Ajax snijdt geen hout omdat dat de topteams zijn in de eredivisie. Jong Ajax en PSV zijn dat niet in de JL, Jong Ajax speelt in de subtop maar dat komt met name door Muric, Cerny en Donny. Niet omdat een niet fitte viergever of tete een potje meespeelt.

8 april 2016 om 15:26

Als clubs al geen punten kunnen pakken tegen een club wat een volwaardige eredivisie mee laat doen moeten ze ook niet promoveren tegen clubs wat alleen maar uit de eredivisie bestaat!

8 april 2016 om 17:44

Feit is dat de eerstedivisie zonder de jeugdclubs veel minder inkomsten hebben.

Feit is dat de eerstedivisie er mee ingestemd hebben dat er onder bepaalde voorwaarden spelers die ook met het eerste meespelen opgesteld mogen worden.

Feit is dat bij een van die regels dispensatie mogelijk is.

Feit is dus dat er vooraf duidelijk was dat dit zou gebeuren.

Feit is dus dat ze alles vooraf wisten

Dan moet je niet gedurende het seizoen zeuren. Of regels aanpassen aan het begin van de competitie of ze handhaven. Anders is het een feit dat je competitie vervalsing hebt!

Dus niet nu zeuren en er een voorbeeld uit pakken wat nadelig is. Dus tel je (financiële) zegeningen en ben stil!

8 april 2016 om 19:12

Feit is dat de clubs er in gechanteerd zijn. Maar dat vergeet je voor het gemak maar.

8 april 2016 om 12:45

Hoezo hij is lang geblesseerd geweest dan is het toch niet erg?
Hij zal echt nog niet z'n oude niveau hebben hoor

8 april 2016 om 12:58

Blijf het ook apart vinden zoals dit gaat in Nederland. In het geval van mijn club (Athletic Club) is het beslist niet mogelijk om spelers van het eerste in te zetten bij Bilbao Athletic die een divisie lager spelen. Bilbao Athletic speelt gewoon met de vaste selectie. Een overschrijving van spelers van Athletic Club naar Bilbao Athletic is alleen mogelijk in de winterstop (Ager Aketxe) andersom is ook mogelijk. Wat hier in Nederland gebeurd is competitie vervalsing. Snap niet dat de KNVB dit goedkeur.

8 april 2016 om 13:31

Daar spelen alle B teams met een vaste selectie. Dan moet je de B teams in NL ook allemaal een vaste selectie geven en niet alleen de 2 teams die in de Jupiler League spelen. Dan mag Feyenoord of Heerenveen bijvoorbeeld zijn tweede elftal ook niet meer gebruiken om spelers ritme op te laten doen.

8 april 2016 om 13:36

@hakkie2, klopt, persoonlijk vind ik dat een beter systeem.

8 april 2016 om 13:47

Niet per se. Heerenveen en Feyenoord komen uit in de besloten beloftencompetitie, wat ze daar uithalen kan niemand een hol schelen. Daarom ook dat Feyenoord en Heerenveen niet in de piramide zijn gegaan, niet alleen door kosten, maar ook omdat je geen elftal van Gustafson, Kramer en van der Heijden mag opstellen.

Maarja, ik vind ook dat er vaste selecties moeten zijn. Ik vind dat spelers uit de beloften wel naar "boven" moeten kunnen voor een invalbeurtje, maar andersom kan dat echt niet.

8 april 2016 om 13:30

Niet meer dan terecht dat hij mee mag doen, anders is het competitievervalsing in de eredivisie. Feyenoord kan dan bijvoorbeeld wel zijn spelers die terug komen van een blessure ritme op laten doen en Ajax en PSV niet.

8 april 2016 om 13:42

Dan moeten ze volgend seizoen maar uit de competitie stappen. Er moeten gewoon vaste selecties komen. Zijn ajax en psv het daar niet mee eens stappen ze er maar uit. Het is een afweging die ze moeten maken.

8 april 2016 om 13:50

Hoeft helemaal niet, in Nederland mogen we zelf bepalen hoe we het doen.

8 april 2016 om 13:45

Een speler die terug komt van een blessure is nog lang niet in vorm en mist wedstrijd ritme. Ik zie het eerder als een voordeel voor de tegenstander.

8 april 2016 om 14:56

Als dat werkelijk zo is, dan is het toch nog steeds competitievervalsing? Alleen dan in het voordeel van Emmen. Wat een slecht argument is dit.

8 april 2016 om 22:27

J mm

En waarom is hem dan dispensatie verleend?

8 april 2016 om 12:46

Omdat dit de standaard is bij grote blessures.

8 april 2016 om 12:54

Langdurig blessureleed, waar kan hij anders wedstrijdritme opdoen? Vorig jaar kregen Hendrix en Veltman ook dispensatie toen ze terugkwamen van een blessure dus waarom zou Tete dat niet krijgen? Ik vind het een goede zaak dat een speler één wedstrijd dispensatie krijgt om wedstrijdritme op te doen, aangezien ze het nergens anders kunnen doen. Bij andere clubs speelt je ook in Jong ... mee.

8 april 2016 om 13:13

Bij andere clubs speel je ook in Jong mee? Ja die clubs zitten wel in een competitie waar het niet uitmaakt of je 1e of laatste word. Of als je bij de top 8 eindigt of niet. We hebben 19 teams in de Juup waarvan er 2 andere belangen hebben dan de overige 17, en alles word aangepast om vooral 1 van die 2 tevreden te houden anders word er weer gezeurd. En de fans van 1 van die 2 clubs zijn verontwaardigd dat de Juup fans niet op hun knieën de redders van de Juup bedanken zodra ze in onze miezerige stadions komen spelen. En wij moeten vereerd zijn met zulke talenten in ons stadion.

Voor mij mogen de Jong teams er per direct uit, of nog beter om ze een jaar te stangen, gewoon elk team weigeren de wedstrijden tegen te spelen, ieder team incasseert dan een 3-0 nederlaag. Ze worden dan met 2 vingers in de neus kampioen, maar boeien, nr.3 promoveert dan gewoon. Weg met de Jong teams mits ze niet met vaste selecties spelen.

8 april 2016 om 13:28

Wacht, Tete moet de dupe worden omdat Jong Ajax in de JL zit? We hebben het hier over een 20-jarige rechtsback die 4(!) wedstrijden te veel in de eredivisie heeft gespeeld en na 2,5 maand eenmalig een wedstrijd met Jong Ajax meespeelt. Elke speler van elke club in Nederland kan minuten maken na een blessure in een ander team, hun u21/u23 team wat Ajax en PSV niet kunnen omdat hun team in de JL uitkomt. Dat de regels anders moeten ben ik met je eens, is lachwekkend zoals het nu is geregeld maar daar moet Tete maar de dupe van zijn?

Vorig jaar deden Sigi, Veltman en Hendrix éénmalig mee met de Jong team na een blessure, het is niet of dit wat nieuws is. Ik kan de frustratie goed begrijpen maar dat moet je op de Knvb uitbuiten en niet op Jong Ajax of Jong Psv, dat de regels krom zijn is niet hun fout. En vaste selecties is ook lastiger, met interlands speelt de JL gewoon dan hebben Jong Ajax en Jong PSV maar een handjevol spelers die inzetbaar zijn. Dat er duidelijke richtlijnen moeten komen ben ik met je eens maar dit vind ik overdreven.

Nogmaals; Een 20-jarige rechtsback die 4 wedstrijden te veel heeft gespeeld mag na 2,5 maand blessureleed nergens wedstrijdritme opdoen volgens jou?

8 april 2016 om 13:55

hier gaan we weer.

- Tete moet de dupe worden omdat Jong Ajax in de JL zit?
Moeten Emmen of andere clubs de dupe worden om iets wat Ajax wilt? Het is toch de keuze van Ajax om mee te doen aan een competitie waar niet voor stickers gespeeld word, maar waar het om promotie gaat.

- Een 20 jarige rechtsback die 4 wedstrijden teveel gespeeld heeft in het eerste. Gaan we nu gooien met 20 jarige rechtsback? Volgen Ajax supporters eigenlijk wel de Jupiler League? Bij Fortuna hebben we vaak genoeg een bank of een linie welke nog jonger is dan het B-team van Ajax, want itt. Ajax als wij 6 geblesseerden hebben moeten we putten uit de jeugd teams, niet uit de ruime bank, tribune, jong of b elftallen. Een 20 jarige rechtsback met dat talent, die jongen is beter dan de complete selectie van Fortuna bij elkaar.

- Ieder team kan een speler minuten laten maken in een u21/u23 team.
Klopt, dat kunnen alle andere clubs ter wereld ook, en een groot deel van die andere clubs hebben Jong elftallen, en maar 2 clubs ter wereld kunnen spelers wisselen per weekend tussen de elftallen, kun jij ze beiden opnoemen. Als Ajax continue wilt wisselen tussen de jong en eerste elftallen dan spelen ze maar in een competitie welke niet speelt om prijzen, waar de belangen niet zo groot zijn, waar alle clubs die mogelijkheid hebben. Bij de meeste teams in de Jong competitie zullen ervaren spelers geregeld hun minuten maken, spelers die bij een Top JL niet zouden misstaan, maar wij en de rest van de JL hebben die luxe niet, wij kunnen zo'n speler niet aantrekken.

- Vorig jaar was ik ook al tegenstander van dit gedrocht, en het jaar ervoor ook, en bij de volgende discussie ben ik alsnog tegenstander van dit gedrocht.

Overal ter wereld kan het, alleen hier in NL krijgen 2 clubs (vooral doordat één club zich meer voelt en meer wilt) een uitzonderingspositie die ongekend is in de voetbalwereld.

En daarbij wil ik nog wel vermelden dat het bij PSV reuze meevalt, het is Ajax die elk seizoen zoveel spelers gebruikt heeft waarmee je 3 JL teams kunt vullen, inclusief reserves.

8 april 2016 om 14:42

"moeten Emmen of andere clubs de dupe worden om iets wat Ajax wilt? Het is toch de keuze van Ajax om mee te doen aan een competitie waar niet voor stickers gespeeld word, maar waar het om promotie gaat."
Mijn vraag was of Tete daar de dupe van moet worden? Wat je zegt klopt maar is geen antwoord op mijn vraag.

"volgen Ajax supporters eigenlijk wel de Jupiler League? Bij Fortuna hebben we vaak genoeg een bank of een linie welke nog jonger is dan het B-team van Ajax, want itt. Ajax als wij 6 geblesseerden hebben moeten we putten uit de jeugd teams, niet uit de ruime bank, tribune, jong of b elftallen. Een 20 jarige rechtsback met dat talent, die jongen is beter dan de complete selectie van Fortuna bij elkaar." Dus Fortuna mag bij blessures teruggrijpen naar een jongere speler maar Ajax zou dat niet mogen? Zo lees ik het, als de JL vaste selecties heeft mag je er niet aan zoals in andere landen, fair enough. Dus Ajax moet bij een blessure van Milik met Dolberg starten omdat Hendriks en Zivkovic bij jong zitten of redeneer ik nu fout?
En of ik de JL volg, ik ga niet beweren dat ik Emmen, Oss etc volg maar ik kijk de wedstrijden van Jong Ajax en geloof het of niet, ik laat het niet na om de wedstrijden van Fortuna te kijken als ik de kans heb. De reden ervoor is dat ik 15 minuten van het stadion afwoon en het toch interessant vind.

3e punt: Hoe heeft het feit dat Ajax' spelers voor Jong én Ajax 1 in één weekend kunnen uitkomen invloed op Tete die terugkomt van een blessure? Dat gaat alleen op als hij daadwerkelijk dit weekend voor Ajax 1 uitkomt. En dat de JL-clubs niet het geld hebben dat de eredivisieclubs wel hebben is relevant omdat?

4: Ik geloof best dat je er vorig jaar tegen was, en het jaar ervoor ook en dat zal blijven, begrijp ik volkomen.

De fouten die de Knvb maakt moet niet het probleem van Ajax worden, Ajax kan Tete goed gebruiken. Je kan niet vorig jaar 3 of 4 spelers dispensatie geven voor dezelfde reden en Tete niet of zie ik dat fout?

Dat PSV er minder gebruik van maakt klopt, toch hebben daar oa Schaars, Poulsen, Willems, Lestienne en Pasveer minuten gemaakt. Bij Ajax is dat lijstje langer met Boer,van Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Sinkgraven, Serero, Fischer en Younes. PSV heeft er dus 5 gebruikt die normaal bij PSV 1 zitten, Ajax 8 ( Heb Bergwijn en vd Beek niet meegeteld want die zijn later overgezet)

Nogmaals, er moeten dingen veranderen, ben ik helemaal met je eens maar zolang de regels zo zijn doet Ajax niets verkeerd en vind ik de ophef overdreven, zeker omdat het over een jongen uit de eigen opleiding is die vorig jaar rond deze tijd vast in Jong Ajax speelde. We hebben het hier over één wedstrijd na een blessure.

8 april 2016 om 17:56

Zonder de jong teams had fox geen geld erin gestoken en dan was jouw fortuna allang opgedoekt wees blij ...

8 april 2016 om 19:19

Want dat was natuurlijk de enige mogelijkheid voor een gezonde competitie. Er waren geen andere voorstellen zoals aanpassing van de regels naar het huidige financiele klimaat en bijvoorbeeld semiprofs toestaan ed.

Die heeft Ajax er dus weer bij de laatste 4 wedstrijden. Benieuwd of hij dit seizoen zn basisplaats nog terugkrijgt. Het staat allemaal goed voorlopig.

Ben een Ajacied, maar ik vind het toch wel een beetje competitievervalsing hoor, die ´´belofte teams´´. Ik zou iig niet echt blij zijn met Jong Ajax en Jong PSV in de competitie als ik een supporter was van een Jupiler League team was...

8 april 2016 om 12:44

Ze kunnen zich eerder zorgen maken waarom ze verliezen van zulke jonge talenten met een paar ervaren krachten erbij.

8 april 2016 om 13:00

Nee paashaas, Ajax staat 8e en is geen echte hoogvlieger maar als Tete per ongeluk tegen een bal aan loopt en de winnende maakt, zou dat gevolgen hebben voor andere clubs in de competitie. Competitie vervalsing mag dat genoemd worden.

8 april 2016 om 13:38

misschien komt hij wel net zo slecht terug als Willems en dan is het in het voordeel van Emmen

8 april 2016 om 12:49

Waarom niet? Het is een voordeel dat ze gebruik kunnen maken van Eredivisie-waardige spelers, maar als gevolg daarvan raken ze ook nooit op elkaar ingespeeld.

8 april 2016 om 12:51

Tete is lang geblesseerd geweest en is nu echt niet zo goed.

Lekker om Tere er weer bij te hebben in de laatste fase van de competitie, maar de huidige verdediging staat goed. Lekker laten staan, Tere op de bank, die kan zich in juli weer in de basis spelen.

Sneu voor emmen dit...

8 april 2016 om 12:51

Ach tete is er lang uitgeweest en moet zn vorm terugkrijgen. Misschien maakt ie juist wel foutjes

Jong barca speelt in de eredivisie, Messi is geblesseerd en gaat in de eredivisie weer even ervaring op doen. hoe reageert men dan?

nu zijn dit extreme voorbeelden, maar komt in feite opt zelfde neer

8 april 2016 om 12:56

Barcelona heeft zelf ook een B team in de segunda division spelen net zoals Real Madrid. Ook Bayern, Dortmund, Benfica en Porto hebben zoiets.

8 april 2016 om 13:18

Wij mogen zelf bepalen hoe we het doen in Nederland. Ik vind het goed dat spelers die van een blessure terugkomen wedstrijdritme mogen opdoen in Jong. Beter in Jong wedstrijdritme opdoen dan in de A1.

8 april 2016 om 13:20

Maar daar mogen de spelers van het eerste niet met het B-team meedoen volgens mij.

8 april 2016 om 13:25

Dan doen ze het in Nederland dan slimmer
Ideaal om op een maandag wedstrijdritme op te doen in de jupiler league en dan de zondag daarna weer voor het eerste spelen.

8 april 2016 om 13:45

Dat klopt, daar hebben ze de transfer periode om spelers van het B naar het A team over te hevelen, dat zouden ze in Nederland ook moeten doen dat is veel eerlijker en dan geeft de Knvb in ieder geval het signaal af dat ze de jupiler league serieus nemen.

8 april 2016 om 13:00

Als de regels zo zijn, wat moet je dan zeggen? We hebben het hier over een 20-jarige rechtsback die na 2,5 maand blessureleed eenmalig met Jong Ajax mee mag doen omdat hij 4 wedstrijden teveel in de eredivisie heeft gespeeld. Dit was vorig jaar met Sigtorsson, Veltman en Hendrix ook zo.

Veel supporters van Jupiler League clubs lopen te zeuren over competitie vervalsing maar als ze verliezen van een team wat voornamelijk bestaat uit A1 spelers dan hoor je ze niet want dan schamen ze zich kapot. Deze jongen is nog niet op zijn oude niveau en zal daarnaast ook geen hele wedstrijd spelen. Hij speelt nu weer om op zijn oude niveau te komen dus zal voorzichtiger zijn dan de vaste rechtsback aangezien hij niet weer geblesseerd wilt raken.

8 april 2016 om 13:45

En hoe weet je dat 100% zeker? Dit zijn aannames en geen feiten. Feit is wel dat het competitievervalsing is. Probeer je is in te leven. Ik probeer het namelijk ook. Stel. Even een fictief scenario.

Mijn club Ajax speelt in de Jupiler League en doet er alles aan om te promoveren naar de eredivisie. De belangen zijn groot. Op de laatste speeldag moet Ajax tegen Jong Real Madrid en daar doet C. Ronaldo mee omdat hij speelminuten wilt maken na zijn blessure. Hoe zou je je als club voelen?

Dit is precies eenzelfde situatie, alleen dan kijkt men subjectief naar de speler zijn kwaliteiten en vorm. Het is en blijft competitievervalsing.

8 april 2016 om 14:00

Ik heb nog nooit een speler terug zien komen die meteen op niveau was en de volle 90 minuten aankon. Als dit namelijk wel het geval was dan had hij zaterdagavond bij Ajax 1 in de basis gestaan.

8 april 2016 om 19:25

Dan moet je even terug kijken hoe jong psv met narsingh een periode pakte

Volgens mij heeft er vorig jaar in de Volkskrant een hele repportage over eventuele competitievervalsing mbt tot B-teams in je J-league gestaan en daar kwam echt naar voren als de resultaten tegen de B-teams niet zou worden meegerekend er in de ranglijst nauwelijks iets veranderden in tegenstelling tot het onderbuikgevoel van vele. Een paar clubs zouden 1 a 2 plaatsen wisselen maar de kampioen in de J league zou kampioen zijn en de play off plaatsen zouden ook ongewijzigd zijn. Dat waren de onderzoeksresultaten vs onderbuikgevoelens van Veel mensen. On topic hij krijgt niet zonder reden dispensatie..........

8 april 2016 om 19:26

En de nacompetitie wordt anders als clubs op andere posities staan.

Wederom competitievervalsing van de grootste soort.
De Knvb zou tweede teams ook alleen in de transferperiode moeten toestaan om spelers van de A selectie naar de B selectie te laten gaan, volgens mij doen ze dat in Spanje al jaren zo.
De manier waarop het nu gaat is erg oneerlijk. De ene keer speelt team A tegen de helft van Ajax 1 een week later speelt team B tegen de helft van de A1 van Ajax, op deze manier neemt de Knvb de jupiler league absolut niet serieus.

Kom nou zeg. Een langdurig geblesseerde speler die op de weg terug is gaat in eerste instantie niet eens 90 minuten maken en in de minuten die hij wel maakt speelt hij gegarandeerd met de handrem erop. En daar maken jullie nu allemaal zo'n heibel om?

8 april 2016 om 13:52

Ja precies, het is eerder een zwaktebod van de jupiler league clubs die hierover zeuren.

Waarom regels instellen als je toch weer aan de kant gaat schuiven? Als die Tete al teveel wedstrijden in het eerste heeft gespeeld dan hoort ie gewoon niet de mogelijkheid te krijgen om met jong Ajax in de Jupiler league te acteren. Bij mijn club FC Emmen hebben we (nog) geen jong Emmen dat in een competitie. Maar voor de spelers die haast niet aan spelen toekomen, spelers die terugkomen van een blessure en aanstormende talenten worden er geregeld oefenwedstrijden georganiseerd. Dus zo kan het ook.

Ondanks dat ik het als Ajax fan best wel een relaxte regeling vindt snap ik de frustratie van de Jupiler clubs wel goed. Ik zou het dan ook niet meer dan normaal vinden als ze vaste selecties gaan verplichten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren