Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Opvallend gerucht uit Spanje: 'Ronaldo voor zestig miljoen euro aangeboden'

Laatste update:

De geruchten over een vertrek van Cristiano Ronaldo bij Real Madrid willen maar niet verdwijnen. De aanvaller is nog altijd de grote ster van het elftal, maar is inmiddels 31 jaar oud en heeft nog een contract voor slechts twee jaar. Real weet dat aankomende zomer misschien de laatste kans is om nog behoorlijk wat te verdienen aan een vertrek van Ronaldo.

/

Real betaalde zelf ongeveer 94 miljoen euro voor Ronaldo, maar weet dat het niet realistisch is om dit volledige bedrag terug te vragen. Volgens de Spaanse sportkrant SPORT is de Portugees voor zestig miljoen euro aangeboden bij Manchester United en Paris Saint-Germain, twee clubs die in de afgelopen maanden al veelvuldig met Ronaldo in verband zijn gebracht. De aanvaller zou zelf inzetten op een recordjaarsalaris van 20 tot 25 miljoen euro.

Ronaldo speelde tussen 2003 en 2009 al voor United, dat de aanvaller vervolgens voor een recordsom verkocht aan Real. CR7 is nu bezig aan zijn zevende seizoen bij Real en in 339 officiële wedstrijden heeft hij liefst 355 keer gescoord voor de Spaanse topclub. Dit seizoen staat de teller op 42 doelpunten uit 39 duels. Erevoorzitter Paco Gento heeft al gereageerd op het gerucht en hoopt dat Ronaldo gewoon blijft: "Hoe kan je een speler vervangen die zoveel doelpunten voor je maakt? Nee, Real is nooit een verkoopclub geweest en moet Ronaldo gewoon houden", vindt Gento.

Bij welke club zou Cristiano Ronaldo beter passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

60 miljoen voor de Champions League en La Liga topscoorder?? Hahaha no way! Gezien de huidige markt gaat hij voor het dubbele weg, je haalt een echte doelpuntenmachine binnen. Gegarandeerd van minimaal 30 doelpunten, die gaat echt niet voor 60 miljoen weg.

6 april 2016 om 12:23

De beste man is wel al 31, daar betaalt niemand in de wereld 120 miljoen voor, misschien die gekke Chinezen, maar daar gaat hij vast niet naartoe lijkt me, aangezien meneer camerageil is.

6 april 2016 om 12:28

Ma3lish

Uhmm 31 zegt niets over Ronaldo, wanneer kan jij je herinneren dat hij voor het laatst geblesseerd is geweest? Misschien een weekje of 2 eruit, maar nooit een lange blessure gehad. De beste man heeft zijn lijf zo goed getraind dat hij nog vele jaren mee kan gaan. Ben ik van overtuigd!
Best bizar dat hij ieder jaar weer afgeschreven wordt vanwege zijn leeftijd maar het toch iedere keer flikt om topscoorder te worden van het grootste beker toernooi voor clubs, en beste competitie ter wereld.
Kortom de club die hem aantrekt is gegarandeerd van zijn fitheid, en van zijn doelpunten ongeacht zijn leeftijd.
Denk dat hij echt wel tot zeker 35/36 jaar mee kan. Dat is nog een goeie 5 jaar en daar mag in deze tijd voor Ronaldo zeker wel het maximale betaald voor worden.

6 april 2016 om 12:36

Nou dan verschillen onze meningen, ongeacht zijn kunnen vind ik een speler van 31 nooit meer waard dan wat jij verkondigt. Maar dat is mijn mening hè

6 april 2016 om 13:25

Jouw mening. Daar denken United, City, Chelsea en PSG wel anders over. Als spelers als Sterling 70M kosten gaat Ronaldo gewoon voor minimaal 90.

6 april 2016 om 13:37

Nogmaals de vergelijking tussen een jonge knul in de twintig en een vent van 31, koke het gaat om Ronaldo maar dan nog... (niet dat Sterling die duizelingwekkende 70 miljoen waard is)

6 april 2016 om 14:13

Dat zie je toch echt fout. C. Ronaldo is al een hele tijd geblesseerd. Echter heeft hij de kwaliteit om hiermee om te gaan. Door zijn linkerknie is hij niet in staat om vaak of langere tijd druk uit te oefenen op zijn linkerbeen. Waardoor hij lange rushes liever vermijdt.

Daarnaast moet je niet vergeten dat Real Madrid nog steeds schulden heeft en dat snel minder moet volgens de Ffp. Die 90 miljoen euro is een goed begin. Aangezien hij waarschijnlijk meer zal kosten dan opleveren.

Ik zie hem liever ook blijven in de PD, maar heel onlogisch is een verkoop niet.

6 april 2016 om 14:32

@s-madrid

zoals jij zelf heel vaak gezegd hebt heeft hij een chronische knie blessure.

Ja, ronaldo doet er alles aan om top fit te zijn en om een sterk lichaam te hebben. Maar topsport bedrijven is nou eenmaal roofbouw plegen op het lichaam.
Dus je kunt je spieren nog zo hard trainen en je conditie kan nog zo top zijn, maar als de gewrichten en de pezen en dergelijke op gaan spelen wordt het gewoon hard minder.

Ik zeg niet dat dit al heel snel bij Ronaldo gaat gebeuren, maar het kan wel.
En hoe ouder hij wordt, hoe dichterbij dat moment komt.
120 miljoen voor Ronaldo is dus gewoon een hele risicovolle investering

6 april 2016 om 14:40

Zolang hij fit blijft maakt leeftijd niks uit en kan hij makkelijk tot zijn 40e door. Zeker als je goed voor je lichaam zorgt zoals Ronaldo. Het lijkt alsof hij zijn top net heeft bereikt en hier een tijdje in blijft zitten. Waar de meesten juist afbouwen is bij Ronaldo niet te zien. Wat een atleet zeg.

6 april 2016 om 14:52

Wanneer hij camerageil is moet hij juist naar China toe! Daar krijgt hij gegarandeerd honderden miljoenen Chinezen achter zich aan die ook nog eens allemaal zijn producten willen kopen. Zakelijk gezien zijn er niet veel betere opties.

6 april 2016 om 12:23

Waarom moet die weg? Ik kan me een real zonder Ronaldo niet voorstellen. Ronaldo speelt de meeste wedstrijd van iedereen in het elftal die gast is echt bijna nooit geblesseerd. En hij is doelpunt machine de doelpunten ratio van Ronaldo is veel hoger dan die van Messi ( Messi is beter daar niet van)

6 april 2016 om 12:57

Niet om een discussie aan te gaan, maar zover ik weet is zijn doelpunten ratio niet ''veel hoger'' dan die van Messi. En als je het zelfs over alle wedstrijden bekijkt is die van Messi zelfs hoger als ik me niet vergis, maar goed al dat terzijde je zit er volgens mij wel naast.

6 april 2016 om 13:24

Ze lopen zo goed als gelijk vanaf het moment dat ronaldo bij Real is begonnen.
Messi loopt over de hele carrière een stuk voor, 0,83/0,70 als ik me niet vergis.

6 april 2016 om 12:25

Op dit moment is die inderdaad het dubbele waard, maar hoelang is hij dat nog? Er is geen garantie dat hij over 2 jaar nog dit niveau haalt. Ik vind 60 miljoen best een redelijk bedrag voor een wereldster die begint aan de herfst van zijn carriere.

6 april 2016 om 12:32

Zeiden we dat 2 jaar geleden ook al niet? "Wie kan zeggen dat hij dit over 2 jaar ook nog laat zien" toch laat de beste man het jaar in en uit weer zien.
Zoals ik hierboven al had aangeven, denk ik dat hij zeker nog wel een goeie 5 jaar voor zich heeft.
Hij zorgt zo goed voor zijn lichaam, en dan kan je lichaam ook veel meer hebben. Zo zie je ook dat hij nooit geblesseerd raakt, zegt ook wel iets.

6 april 2016 om 12:43

s-madrid, het gaat helemaal niet om de kwalititeiten van de heer Ronaldo in deze discussie, die staan buiten kijf. Maar waarschijnlijk eist Ronaldo een contract tot 2020 met een jaarsalaris van + 25 miljoen, de komende 2 jaar is hij dat bedrag waard, maar daarna nog steeds? Bij een verkoop bespaar je gewoon ontzettend veel geld.

6 april 2016 om 13:38

De heer S-Madrid heeft denk ik een beetje een Ronaldo-brilletje... Probeerde hem dit net ook al uit te leggen..

Ik snap zijn punt dat Ronaldo een weergaloze voetballer is, en dit over 1-2 jaar nog steeds zal zijn, maar ook hij zal snelheid verliezen c.q. minder worden.

6 april 2016 om 14:08

Geen garantie nee, maar zoals Ibra laat het ook vaak nog steeds zien van wereldklasse te zijn. Dit zie ik Ronaldo ook doen, tevens een club die hem binnenhaalt krijgt een flinke som geld terug via shirtverkoop en sponsors etc. Ronaldo is een merk en daar kan een club ook flink aan verdienen.

6 april 2016 om 14:18

Ibra doet het in de Franse competitie en dat stelt niet veel voor.

6 april 2016 om 14:33

Ronaldo lekker tot z'n 35e bij PSG ballen om vervolgens in Amerika af te bouwen.

6 april 2016 om 15:49

Laten we aub eerlijk zijn: die persoonlijke titels zijn geweldig voor Ronaldo. Dan doel ik op wat jij zegt: Topscorer La liga en de CL. Maar hebben die stats Real zoveel opgeleverd in al die jaren dat hij er nu al zit? dit is zijn 7e seizoen en hij is welgeteld 1x kampioen van Spanje geworden en heeft 1x de CL gewonnen.

Ik denk dat als Real een team bouwt wat meer als collectief fungeert ze meer kunnen winnen. 442 met Benzema en Aubameyang als spitsen.

6 april 2016 om 16:20

60 miljoen voor iemand die volgend seizoen 32 wordt is gewoon waanzin. Iemand waarvan overduidelijk is dat zijn waarde voor een team aan het stagneren is (je merkt bijv. dat nu hij langzamer wordt hij minder waardevol is) en die ook nog eens het spel naar zich toe trekt zonder een spelbepaler zijn. Zelfs PSG lijkt zich meer op het team te fixen in plaats van individuen. Zlatan is ook een teamspeler, en heeft genoeg zelfreflectie om in te zien dat hoe ouder hij wordt hoe minder hij het kan alleen kan, om meerdere redenen. Ronaldo heeft die zelfreflectie niet en elke topclub die hem haalt zal er als team op achteruit gaan.

Alleen een club uit China zal meer 60 miljoen of meer neerleggen voor Ronaldo. Maar ik denk niet dat Ronaldo daar (nu al) heen gaat.

7 april 2016 om 02:15

Langzamer? Hij sprintte Pique en Alves nog knap weg hoor. Btw is Alves al bijna 35 en nog steeds 1 van de snelste verdedigers... Leeftijd zegt niks

Ronaldo moet echt niet bij Real weggaan, hij kan de koppositie als icoon van di stefano over nemen en voor het geld moet je op een begeven moment niet meer als je zo groot bent.

6 april 2016 om 12:30

misschien willen ze het over een andere boeg gooien om te kijken of ze dan weer meer prijzen kunnen winnen.
Hoe goed Ronaldo ook is, het zijn 7 magere jaren geweest voor Real. Geen idee wat Zidane van plan is (als hij tenminste wel de tijd krijgt)

6 april 2016 om 13:12

Een groter Icoon dan Di Stefano wordt hij niet. Daarvoor pakt Real te weinig eremetaal. Het team van Di Stefano won prijs na prijs, dat is waar het uiteindelijk om draait, het team van Ronaldo won niet bijzonder veel.

6 april 2016 om 13:40

Precies, want wat heb je aan een veelscorende Ronaldo als er weinig tot geen prijzen gepakt worden. De Real fans hier houden zich vast aan "la Decima" die volgens mij in hun ogen gezien wordt als 5 prijzen per seizoen.

6 april 2016 om 13:41

Het team van Di Stefano deed dit in de tijd van Franco en zelfs ik als Madrid fan ziet dit in. Natuurlijk heeft Franco niet volledig de resultaten beinvloed, maar heeft hier wel een grote bijdrage aan gehad. Tevens was de Europa Cup I destijds niet zo breed bezet qua topploegen als nu, waardoor het ook nog eens makkelijker was. Di Stefano zal voor altijd een clublegende zijn, maar dat Ronaldo nooit aan die status zal komen wegens een gebrek aan prijzen, is onzin.

6 april 2016 om 15:32

Ik vind dat dus geen onzin. Uiteraard komt Ronaldo als een legende in de geschiedenisboeken van Real. Echter als je amper prijzen wint schiet je weinig op met al je doelpunten toch?
Een voetbalseizoen draait om het kampioenschap. Dat moet je winnen. De topscorerstitel is niets meer dan een leuke bonus.

Eigelijk van de zotte dat er 60 miljoen gevraagd wordt voor een 31-jarige, daarentegen gaat het wel om Ronaldo, dus dat is weer een ander verhaal.

Zou hem best wel graag zien terugkeren bij Utd, zie dit niet 1,2,3 gebeuren, verwacht dat hij z'n contract uitdient en in de VS aan de slag gaat.

"real betaalde zelf ongeveer 94 miljoen euro voor Ronaldo, maar weet dat het niet realistisch is om dit volledige bedrag terug te vragen "

Op het moment acht het wel degelijk realistisch en er zijn zeker clubs die een bedrag nabij de 90 milj kunnen en willen neertellen voor hem, 60 op het moemnt lijkt me veel te weinig.

We hebben het dan wel over de gekke transfersommen van tegenwoordig, maar zeven jaar geleden werd er dus ook al met 94 miljoen gesmeten. Besef momentje.

6 april 2016 om 13:40

Verschil is wel dat het toen ging om de ster van Manu die toen top 3 van de wereld waren en zojuist de champions league gewonnen hadden. Nu gaat het om de sterren van respectievelijk As monaco, tottenham en santos.

Ronaldo verkopen.

Marco Reus ipv Ronaldo halen, Matuidi voor de nr 6 halen en als keeper voor de komende 10 jaar De Gea halen.

De Gea;
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo;
Modric, Matuidi
Isco
Bale. Benzema, Reus

6 april 2016 om 13:44

met bale benzema en reus gaat het je niet lukken want al deze drie spelers zijn blessure gevoelig dan speel je de helft van het seizoen met jeugd spelers

6 april 2016 om 13:57

Juist ja. Het klinkt misschien hard, maar wat mij betreft wordt het wel eens tijd. En vooral omdat ik denk dat zijn vertrek het team ten goede zal komen. Hij is altijd zo individueel ingesteld, waardoor het teambelang daar onder lijdt.

Met zijn vertrek, haal je een Hazard of Reus voor terug en zowiezo een back up voor Benzema. bijv. Morata of Pierre A. zijn niet verkeerd. Wel zie ik liever James toch nog terugkomen in zijn topvorm om als nr10 te fungeren. Matuidi is idd een topper, alhoewel ik heel graag Pogba zie komen. En alhoewel Navas erg goed bezig is, zie ik idd ook heel graag de Gea komen.

Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Wat erg belangrijk is, is dat Zidane de tijd krijgt en dan ben ik er van overtuigd dat hij een Machine zal maken van dit Real.

Voor zijn presentatie is hij zeker momenteel rond de 100 waard ondanks dat de beste man al 31 is, maar de vraag is of hij ook bij club met een mindere team om hem heen het niveau zal vasthouden.
Bij real speelt hij prima momenteel en dit is groot deels te danken aan de spelers die hij om zich heen heeft. Ik zeg niet dat hij zich ergens anders ook moet bewijzen, want dat heeft hij al eerder gedaan, maar het Man United nu is niet wat we ze van kennen onder Ferguson, dus op 31ste weer daar spelen zal toch even wennen worden gok ik zo.

Voor Barcelona zal het denk ik een grote opluchting zijn mocht hij echt vertrekken, alleen denk ik dat hij nog wel een seizoen of 2 meedraait bij Real. Helaas weet je het natuurlijk nooit met Perez als het weer titelloze seizoen wordt voor ze.

Hij is al zo goed als clublegende bij Real, maar meer op individuele gebied aangezien het in 7 seizoenen magere bijdrage heeft gehad voor Real. En dat bedoel ik niet zo zeer slecht, want als Barcelona niet zo dominant was afgelopen jaren dan had hij zeker meer waarde aan zijn doelpunten voor Real Madrid.

Als ik Real was zou ik hem daar als een icoon laten eindigen en niet er geld voor proberen te vangen. En 60 mil really? Zal zijn nieuwe club dat niet voor zijn shirts alleen vangen in een seizoen? Volgens mij staat zijn shirtverkoop namelijk op nummer 2 op Messi na.

6 april 2016 om 13:12

Ik weet de huidige cijfers niet, maar in 2014 was Ronaldo de best verkopende speler wat shirts betreft. In zijn eentje verkocht hij bijna net zoveel als heel Barcelona bijelkaar. 1 miljoen shirts. Barcelona verkocht toen 1,2 miljoen shirts.
Real stond toen samen met United op de gedeelde eerste plaats. Ben wel benieuwd wat de huidige cijfers zijn. Want ook Liverpool stond toen boven Arsenal en Chelsea stond toen net achter Barca.

6 april 2016 om 14:05

Ik ken de huidige cijfers ook niet, maar ein 2015 of begin 2016 was wel nieuws erover en toen stond Messi op de eerste plaats, Ronaldo tweede en Depay(verrassend) op derde plaats. Het shift ieder jaar denk ik dan, maar ieder club zal wel profiteren van zijn shirtverkoop.

6 april 2016 om 13:19

60 miljoen aan shirtverkoop van Ronaldo?? Ik zie Stua zeggen dat er 1 miljoen Ronaldo shirts verkocht worden.
Ten kost kost het geld om zo'n shirtje maken, ten tweede heeft Ronaldo zijn eigen portretrechten, ten derde verdiend Adidas ook behoorlijk aan die shirts en tenslotte de winkels die verkopen hebben een marge. Real Madrid houd never nooit 60 euro over aan 1 zo'n shirtje hoor. Maximaal 10 en dat zou al erg veel zijn.

6 april 2016 om 14:07

Ik weet niet hoe dat momenteel zit en ik snap dat niet alle geld direct naar zijn club gaat, maar er wordt degelijk goed eraan verdiend ongeacht waar spelers als Messi en Ronaldo zullen spelen.

6 april 2016 om 14:13

Feelingood het gaat ook niet alleen om de shirtverkoop van Ronaldo zelf. De hele club krijgt qua naamsbekendheid een enorme boost, vooral buiten Europa. Hier kan de club ook flink van profiteren qua tv gelden enzo. Ik weet zeker dat als een PSG Ronaldo koopt dat buiten Europa landen zijn die wedstrijden van PSG gaan uitzenden en daar wordt PSG indirect ook beter van.

6 april 2016 om 14:44

60 miljoen aan shirtverkoop is natuurlijk nooit waar, daar heb je helemaal gelijk in. 10 euro per shirt is een hoog bedrag en waarschijnlijk krijgt Real dat ook. Maar dan kom je inderaad nooit aan die 60 miljoen. Ik zou graag willen weten hoe een club het transferbedrag terug verdiend. Shirtverkoop os slechts een deel daarvan.

Ronaldo is elke cent van zijn transfersom waard geweest. In tegenstelling tot andere spelers. Iemand die zoveel scoort en nog soms kritiek krijgt is echt onbegrijpelijk. Dat de prijzen uitbleven is niet de schuld van Ronaldo. Barcelona had een gouden generatie met de motor van het Spaans elftal die alles gewonnen hebben. Ronaldo is een icoon

Ik hoop echt dat hij terug komt, en zijn nr.7 weer opeist in het nieuwe seizoen in Engeland.... heeft niets meer te bewijzen, en zeker niet meer in Spanje.

maar het blijft een gerucht, ik denk niet dat hij aankomende jaar weg gaat, en als hij weg gaat, dan denk ik dat naar de US gaat.

denk eerder dat benzema weg gaat dan ronaldo want benz komt wel steeds vaker slecht in het nieuws en die 25 mil die ronaldo vraagt is niks want las ergens dat messi 39 mil gaat verdienen bij barca aankomend seizoen dus denk dat ronaldo ook zo iets gaat vragen en denk dat als die weg gaat dat ie naar psg gaat die kunnen die 39 mil wel betalen en is een veel beter team op het moment dan man u denk dat als het psg lukt om ronaldo en pogba te halen ze wel een kans maken om de c l te winnen en dan pastore rabiot maxwell ibra en motta weg om ruimte te maken voor ronaldo en pogba en dan kan je nog wat talenten door laten stromen vanuit de jeugdopleiding voor de breedte van de selectie en dan vindt ik ze wel op het niveau zitten van bayern barca en real madrid

trapp
aurier
silva
david
marqinos
verrati
matuidi
pogba
di maria
cavani
ronaldo
6 april 2016 om 14:08

Sinds wanneer is Marquinhos een linksback? Daar hebben ze Kurzawa voor gehaald, die na het vertrek van Maxwell zeker een basisplek krijgt. Aurier gaat verkocht worden. Die heeft zich zelf onmogelijk gemaakt. Als rechtsback gaan ze waarschijnlijk Dani Alves halen als tijdelijke oplossing.

Ik snap werkelijk waar nog steeds niet hoe men Cristiano erop kan afrekenen dat Real Madrid zo weinig prijzen heeft gepakt. Ik vraag jullie dan om even te kijken naar statistieken die uitwijzen in hoeveel procent van de gevallen Cristiano zijn doelpunten doorslaggevend waren voor het winnen van de wedstrijd sinds zijn komst.

Ik snap al helemaal niet hoe men kan zeggen dat Real Madrid beter af is zonder Cristiano. Een paar simpele wedstrijden hebben ze zonder hem gespeeld en dat moet bewijzen dat ze zonder hem kunnen? Je ziet het elke wedstrijd weer, als Cristiano het niet doet, doet niemand anders het in 9 van de 10 gevallen bij Real Madrid. Het is geen Barcelona waar er meerdere spelers zijn met gelijkwaardige kwaliteiten die de winst kunnen pakken voor ze. Hoe je het ook wendt of keert, Real Madrid heeft gewoon geen wereldklasse aanvallers die er altijd staan op Cristiano na, zoals Barcelona die wel heeft.

Ik denk persoonlijk dat wanneer Cristiano weggaat bij Real, de 1/8ste finales van de CL (helaas) weer het maximaal haalbare wordt voor Real Madrid.

6 april 2016 om 14:28

real is nu afgestemd op Ronaldo. Als Ronaldo 2 wedstrijden mist kun je dat niet opeens veranderen. Logisch dus dat het dan moeilijk gaat.
Als je Ronaldo verkoopt, dan ga je het team anders neer zetten en er komen 1 of 2 aanvallende opties bij.
Dan ga je werken aan een systeem, voetballen met een idee en dan pas kun je eens gaan kijken of Ronaldo gemist wordt of niet.

Ronaldo wil in principe de aandacht op zich en de ster zijn. Dus is het spel op hem afgestemd en dat weten de tegenstanders ook. Als het bij Ronaldo dan een keer niet lukt, heeft real een probleem. En in Spanje en de CL is het nou eenmaal zo dat 1 of 2 slechte wedstrijden je de kop kosten.
Real moet dus zorgen dat ze aanvallend meer opties hebben.

dat kan met Ronaldo als hij onderdeel wil zijn van een geoliede machine ook al staat hij dan misschien wat minder in de schijnwerpers en anders moet het zonder Ronaldo.

En dat is allemaal los van zijn enorme aanvallende kwaliteiten, want dat hij die heeft kan niemand ontkennen.

Juist ja, psg en manu biedrn 120miljoen en real wijst het bod af en zegt nee ik wil 60 niet 120.

Wie kan uberhaipt cr7 vervangen? Hazard? Dan ga je van 60 doelpunten per seizoen naar 1 penalty per seizoen. Goeie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren