Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wat is er mooier dan 30.000 fans die FC Twente in de topklasse steunen?’

Laatste update:
/

De licentiecommissie van de KNVB nam FC Twente maandagavond drie competitiepunten af, omdat de club voor de vierde keer niet aan afspraken voldeed in het kader van het financiële herstelplan. De Enschedese clubleiding trok onlangs de jaarrekening over het seizoen 2014/15 in, wegens mogelijke onregelmatigheden met transfers.

Er resteert de licentiecommissie nog één sanctie bij een volgende overtreding: de licentie van de club intrekken. Dan houdt het voor FC Twente op. Om dat te voorkomen moet FC Twente vóór 1 mei een gedegen financieel herstelplan hebben. Sportjournalist Henk Hoijtink is van mening dat FC Twente moet teruggezet worden naar de topklasse en vanuit daar terugkomen zonder ‘charlatans’ als Joop Munsterman en Aldo van der Laan. Hoijtink benadrukte in het programma Langs de Lijn En Omstreken dat er ‘gigantisch veel fout’ is gegaan bij FC Twente.

/

“Dan moet een club gestraft worden, dat is ook rechtvaardig richting andere clubs. Natuurlijk zitten er om de week 30.000 fans op de tribune en heeft de club een sociale functie, maar het kan in mijn ogen niet anders." De chef sport van Trouw trekt de vergelijking met KV Mechelen: de Belgische club werd in 2002 teruggezet naar de derde klasse en keerde vijf jaar later terug op het hoogste niveau. “Als Twente de licentie verliest, gaan ze naar de topklasse. Wat zou er mooier zijn dan wanneer die 30.000 fans met zijn allen achter de club blijven staan, net zoals bij Mechelen?”

“Dan is Twente over vier, vijf jaar terug met echt een eigen club, zonder charlatans als Munsterman en Van der Laan. Dat crediteurenakkoord moet je als club zijnde ook niet willen.” FC Twente moet zogezegd vóór 1 mei een gedegen financieel herstelplan hebben. De gemeente is bereid te helpen met een garantiestelling van 32 miljoen euro, maar dan moet de club wel een oplossing hebben gevonden voor de schuldeisers.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, sjakie... daar kom je niet meer van terug. Welke spelers blijven voetballen in de topklasse.. Je personeel moet je ontslaan.. Je gaat terug van een begroting van 30 milj. naar 3 milj.

Thanks for the headsup, maar we hebben nog 1 ronde te gaan voor dat we KO gaan...

5 april 2016 om 07:55

Klopt wat je zegt. Toch heeft hij wel deels gelijk, als iedereen er massaal achter blijft staan levert dat heel veel geld op + sponsoren etc! Misschien een paar oude clubhelden vragen die wat voor de club willen doen en er kan wat moois ontstaan.

5 april 2016 om 07:58

Gebeurde ook bij glasgow rangers, die gaan dit jaar promoveren naar de PL

5 april 2016 om 10:42

Volgens mij is Glasgow verkocht. Er zijn tientalle aandeelhouders. Het ligt in Schotland wel een beetje anders als in Nederland en de Old Firm is wel wat waard.

5 april 2016 om 10:48

klopt inderdaad, ze zijn failliet gegaan en de licentie is overgenomen/verkocht. Ze hebben nu eigenlijk ook een andere naam, Rangers FC.

Dat is dus net wat anders aangezien bij FCT de licentie wordt ingetrokken en dus niet meer bestaat.

5 april 2016 om 13:19

had het beter moeten checken... Ik had gelezen dat er een naamswijziging was van Glasgow Rangers naar Rangers FC, maar het is iets subtiele (volgens wiki):

Op 14 juni 2012 werd Rangers failliet verklaard. Er is toen een nieuwe club gestart, genaamd The Rangers Fc.

30.000 fans die FC Twente steunen in de Eredivisie, lijkt me.

5 april 2016 om 08:43

Nee, zoals hij zegt: in de Topklasse. Lezen is niet heel moeilijk toch?

5 april 2016 om 08:52

Lezen is inderdaad moeilijk voor jou zo te lezen.....

Duijvenbode geeft antwoord op de vraag: Wat is er mooier dan 30.000 fans die FC Twente in de topklasse steunen?

Zijn antwoord:

30.000 fans die FC Twente steunen in de Eredivisie, lijkt me.

Nu jij weer.

5 april 2016 om 08:54

Smk88

Lezen is niet moeilijk nee, hij bedoelt nl. dat 30.000 fans die Twente in de Eredivisie steunen mooier is dan 30.000 fans in de Topklasse. Oftewel de ED is mooier dan Topklasse.
Sluit me graag aan bij Duijvenbode, maar ik ga uit van het slechtste voor mijn club. En eerlijk is eerlijk, misschien verdienen we dat ook wel. Wat een zooi hebben de hoge heren ervan gemaakt.

5 april 2016 om 08:56

Een antwoord op de auteur van dit bericht (wat is er mooier dan dat 30000 fans FC Twente blijven steunen in de topklasse?).

Henk Hoijtink vraagt. Duijvenbode beantwoordt. Niet moeilijk toch, Smk88?

Edit: SVG en twenteov zijn mij voor.

5 april 2016 om 09:00

Dat zou wel mooier zijn maar niet terecht.
Verplichte degradatie zou terecht zijn en dan mag je wat mij betreft van geluk spreken als dat naar de Topklasse is van mij mogen ze nog lager.
Één grote zwendel geweest daar en komt alleen maar meer aan het licht.
Zelfs drugsgeld uit Mexico.

Ze kunnen die sport journalist toch ook terug sturen voor een stage of als administratief medewerker en over 5 jaar hopelijk is ie weer terug op zijn positie? Leuk toch die groei door de jaren heen !

Nee natuurlijk moet je altijd voor het hoogste gaan, zonder regels te overtreden.

Maar om te zeggen dat het mooie als Fc Twente om topklasse te spelen, dan neemt niemand serieus.
FC Twente gaat nog hun verdiende loon krijgen omdat ze de regels hebben overtreden niet omdat mooi is om te dalen en weer omhoog te komen. Dat noemen we geen progressie maar onnodige cirkels draaien.

Ik dacht dat als je de licentie kwijt bent je helemaal terug moet naar het allerlaagste niveau. Dat was bij Glasgow Rangers gebeurd dacht ik. Terug in de topklasse beginnen hoeft niet eens zo erg te zijn. Je bent dan uiteraard de meest bekende club uit de competitie. Daar zullen veel spelers uit de topklasse heen willen. Snel kampioen worden en dan vechten in de Jupiler League.

5 april 2016 om 08:00

Glasgow rangers werd teruggezet naar het laagste profniveau volgens mij

5 april 2016 om 10:05

Na topklasse (straks derde divisie) volgt eerst nog de tweede divisie, dan pas de Jl.

Niet te betalen zo'n duur stadion, spelers niet meer te betalen, personeel ook niet.

Je mag blij zijn als je in de derde divisie het spelersbudget op de zelfde hoogte als de tegenstanders hebt.

Het is absoluut mooi, maar het is net als een mooie begravenis van een dierbare. Je maakt het hopelijk nooit mee.

Ik zou het ongelofelijk jammer vinden wanneer FC Twente de Licentie verliest. Natuurlijk van alles misgegaan en gefraudeerd en daar moeten de verantwoordelijken dan ook voor gestraft worden. Maar met het afnemen van de licentie worden zoveel meer mensen dan alleen de verantwoordelijken gestraft.

Ben zelf geen Twente fan, maar weet hoe het voetbal dar beleefd wordt. Zou het ook een groot verlies voor de Eredivisie vinden overigens.

5 april 2016 om 09:01

@SanMarcos: ik ben het deels met je eens. Natuurlijk straf je 99% van de mensen bij FC Twente die niets fout hebben gedaan. Daarnaast zou ik het ook echt een gemis vinden. Aan de andere kant is het echter een waarschuwing voor andere clubs. Zorg dat altijd er een goede RvC is die alles controleert en zorg dat 1 of 2 mannen nooit zoveel ongelimiteerde macht kunnen krijgen. Ik wil FC Twente niet de afgrond in duwen. Maar er komt een moment dat het onvermijdelijke gebeurt. Kijk naar een van de mooiste Britse clubs Glasgow Rangers, die teruggezet werden naar een lager niveau. Volgend jaar zijn ze weer terug en hebben nu een gezonde club kunnen maken.

5 april 2016 om 13:04

Maar die 99% heeft allemaal mooi mee geprofiteerd

5 april 2016 om 13:40

Precies. nog geen jaar gel;eden werdt Munstermann op deze site nog met hand en tand verdedigend want hij had Twente wel "kampioen" gemaakt.

Zoe trouwens degene die de A4'tjes met "twente is van ons" heeft gemaakt al spijt hebben van die actie destijds met Munsterman en vd Laan?

Dat kan helaas niet. Twente heeft de inkomsten nodig om de schuld weg te werken. In de Topklasse met 90 miljoen schuld dan is het einde club.

Tuurlijk hebben Joopie en Aldo veel fout gedaan. Maar ze worden nu door meerdere instanties voor meerdere keren gestraft. Je kan het 'nieuwe' Twente ook een kans geven zich terug te knokken. Er komen toch kut jaren aan en we hebben al een aantal kut jaren gehad.

5 april 2016 om 08:43

Natuurlijk verdiend het "nieuwe Twente" ook een kans om zich terug te knokken, maar niet zonder eerst voor het gevoerde wanbeleid/fraude etc gestraft te zijn. Waarom niet? Omdat je het niet kunt maken tegenover de andere clubs die het(waarschijnlijk) wel eerlijk doen en door toedoen van Twente links en rechts wat euro's hebben moeten laten liggen. Hoeveel is niet meetbaar maar iedere euro is al teveel.

Natuurlijk is het zeer triest voor de supporter die hier allemaal niks mee van doen heeft. Je club gaat richting de afgrond en je kan niks doen behalve afwachten en hopen op het minst erge. Echter afgezien van het financiële aspect wanneer je terug gezet zou worden kan het de club wel weer een boost geven. Allemaal de schouders eronder en zorgen dat je als club zsm weer terug bent. Ja, is makkelijk praten maar wat moet je dan.....?

5 april 2016 om 09:51

Twente is ook meermaals gestraft. Er zijn meerdere fouten gemaakt die telkens opnieuw worden bestraft (en ook nog eens door meerdere instanties). Twente ligt nu eenmaal onder een vergrootglas waardoor echt alles naar buiten komt. Ik weet zeker dat als alle administraties van alle clubs worden gecontroleerd dat er nog veel meer naar buiten komt.

5 april 2016 om 09:17

@Tukker1: er zijn clubs in Europa die een vele malen hogere schuld hadden (Glasgow Rangers) die terug werden gezet en 'gewoon' weer terug zijn. Het betekent wel dat FC Twente weer helemaal onderaan zal moeten beginnen.

5 april 2016 om 10:51

Voor Glasgow rangers is er veel meer belangstelling in een bebouwing met 2 miljoen mensen. Een wedstrijd als de 130 jarige de Old Firm is wat waard.

Heel hard, maar waarschijnlijk wel het beste!

Alles kan op non-actief, je begint met clubmensen helemaal opnieuw en als je achterban echt trouw is kom je er wel weer bovenop.

Kijk naar Mechelen, Rangers, etc.

Dat zou bijna niet mogelijk zijn doordat Fc Twente dan niks meer kan betalen.. Stadion, personeel etc. Slecht idee

Hebk snapt niet er zoveel van. 1) dat behoort niet tot de op te leggen straffen, 2) zonder het crediteurenakkoord voldoet Twente niet aan de eisen van de bond met het afnemen van de licentie tot gevolg, 3) de charlatans zijn al lang vertrokken en Twente is al een jaar bezig schoon schip te maken.

Ik snap overigens niet waarom deze man hier wel een podium krijgt, maar dat er niets in het nieuws komt over de hulp die het Twentse bedrijfsleven biedt. Het lijkt dus echt op een heksenjacht waarbij alleen negatieve berichtgeving wordt doorgegeven. Ben wel een beetje klaar hier.

5 april 2016 om 08:52

Begin het ook wel zat te worden hier. Totaal geen nieuwe feiten die worden bericht omtrent bijvoorbeeld de transfer van Tadic maar wel elke keer hier een bericht van bepaalde mensen in de voetbalwereld die totaal niets nieuws toevoegen en alleen maar negatief zijn. Zie ook dit bericht weer. Weer iemand die gewoon wat roept. Ik kijk ook bijna geen voetbalzone meer als het om Twente gaat; niets nieuws onder de zon.

Ik kan me trouwens geen bericht hier op voetbalzone herinneren waarbij een voetbalbekendheid pleit voor behoud van Twente in de eredivisie. Maar ik kan er naast zitten.

5 april 2016 om 09:09

Heb het interview gehoord op Radio 1. Naast Henk zat ook de grootste anti Twente fanaat Waterreus! Tenenkromnend om aan te horen allemaal...

5 april 2016 om 10:46

Henk snapt het wel. Bij het kwijtraken van de licentie betaald voetbal kan Twente verder in de Topklasse (volgend seizoen derde divisie). Zaterdag of zondag is nog onduidelijk.

Als FC Twente failliet gaat bestaat de club niet meer en kun je doorstarten op het laagste niveau. (4e of 5e klasse, afhankelijk van zaterdag / zondag).

Al denk ik dat FC Twente het niet overleefd in de derde divisie en dan alsnog failliet gaat.

En wat die bedrijven betreft, dat werd een paar maanden geleden ook geroepen. Als het bestuur weg is gaat Wessels alles oplossen. Nou, dat hebben we gezien.

5 april 2016 om 11:20

Natuurlijk zal de club dat nooit overleven gezien alleen al de aflossing en rente. Daarom is het complete onzin wat Henk hier droomt in zijn sprookje.
Wat bedrijven betreft heeft Wessels nooit gezegd dat hij iets zou oplossen. Dat is vooral wishfull thinking geweest van supporters. Op dit moment ligt dit anders waar bedrijven zelf het initatief nemen (onder leiding van Asito directeur Kroeze).

5 april 2016 om 11:53

De bedrijven die nu willen helpen bieden een garantstelling als FC Twente het probleem met eventuele belastingclaims weet op te lossen.

Dus laten we eerst maar eens afwachten waar de belasting nog mee komt.

Volgens mij gaat Twente een degradatie naar de topklasse niet overleven. Dezelfde schulden en veel minder inkomsten. Ik moet zien of ze een degradatie naar de JL overleven. En ik geloof ook niet dat er 30000 fans komen wanneer Twente top klasse gaat spelen .

'wat is er mooier om na 5 jaar terug te keren?' Dan kan deze Henk Hojtink zeker een mooi sprookjesboek gaan schrijven? Wat een domme opmerking. Ik denk dat er van Twente niet veel overblijft als Twente wordt teruggezet.

Hoezo trouwens zonder charlatans als Munsterman? Heeft die man echt onder een steen gelegen? Of denkt hij dat wanneer Twente wordt teruggezet, dat er dan geen 'zichzelf liefhebbende' mensen op Twentse bestuursfuncties afkomen?

Mooi sprookje van deze man zonder volgens mij ook maar even naar de consequenties te kijken.

Onvoorstelbaar dat die gemeente voor 32 miljoen garant zou willen staan. Wat voor idioten zitten daar in t gemeentebestuur?

5 april 2016 om 09:04

Wat zou jij doen als jouw broertje in de penarie zit die jou altijd wat goeds heeft gebracht en daarnaast heb jij hem €20.000 geleend in de goede tijd. Garant staan voor €50.000 of hij gaat de pijp uit (en je kant fluiten naar je geld). Kies maar!

5 april 2016 om 09:17

De gemeente is geen bank. Ze kunnen hooguit wat randvoorwaarden scheppen, maar er zou geen financieel belang moeten zijn.

Dat dat in het verleden wel is gebeurd, wil niet zeggen dat men nogmaals die fout moet maken. Voor V&D gaat men toch ook niet garant staan?

5 april 2016 om 09:26

Niet garant staan betekent dat Twente failliet gaat en dat de gemeente sowieso kan fluiten naar het geld (17 miljoen?). Met het akkoord kan Twente een gezonde doorstart maken en met een schone lei beginnen. Met de garantstelling wordt overigens via de banklening direct de lening bij de gemeente afgelost. Je kunt via de zoekpagina's wel vinden welke maatregelen Twente allemaal heeft getroffen zowel bestuurlijk als financieel. Dit moet leiden tot de indeling in cat. 2.

5 april 2016 om 10:55

Idioten die een gemeentelijke lening van 17 miljoen en de hypotheek door staats bank ABN Amro terug willen zien. Geen garant stelling maakt dat de gemeenschap 32 miljoen kwijt is.

Moet maar zien of ze dat aantal halen. Door de onrust binnen de club is het gemiddelde al naar 25.000 gedaald en dat zal waarschijnlijk alleen maar minder worden na dit seizoen. Twente hoeft van mij de proflicentie niet te verliezen want een supporter kan niet zonder zijn club, maar een jaartje JL zou in mijn ogen wel gerechtvaardigd zijn. Ik geloof niet dat dat ze de nek om zal doen zoals veel anderen hier beweren.

Dit opperde ik al als reactie op een ander bericht. Failliet gaan en op een gezonde manier een doorstart maken onder een andere naam (zoals hierboven ook wordt genoemd, Glasgow). Glasgow Rangers werd Rangers FC, maar er Twente Enschede van. Denk dat met een gezonde bedrijfsvoering hel Nederland het nieuwe Twente alle goeds gunt en ik voorzie een welkom applaus bij elk uitduel wanneer zij weer op het hoogste niveau spelen; maarja, dan kost dan wel even tijd. Leuke is dan wel weer dat ze in 5 jaar 3x kampioen worden

5 april 2016 om 09:11

Totaal onrealistisch... Twente moet nu in de eredivisie maar kijken of ze alle schulden kunnen betalen! Waarom denk jij, en met jou vele anderen, dat ze in de Topklasse meer inkomsten gaan genereren, want daar komt he statement op neer.

5 april 2016 om 09:29

Als je failliet verklaard wordt, dan hoef je je schulden niet meer te betalen.

5 april 2016 om 10:49

En mag je onderaan verder gaan. Topklasse (derde divisie) kan alleen als je je licentie betaald voetbal kwijtraakt.

En ook zonder schulden kun je het stadion op dat niveau nooit exploiteren.

5 april 2016 om 09:56

Als Twente failliet verklaard wordt bestaan ze niet meer iedere nieuwe club moet in de 5e klasse Knvb beginnen, dus is het gewoon einde verhaal.

Maar gelukkig voor jouw begint het er steeds meer naar uit te zien dat Twente ophoudt te bestaan, dus nog een klein maandje geduld en je wens zal waarschijnlijk bewaarheid worden.

5 april 2016 om 09:24

Eens. Zo is het bijvoorbeeld met Fiorentina ook gegaan. Voor alle partijen (hoe pijnlijk ook) wellicht het beste.

Ik snap niet dat ze FC Twente niet failliet laten gaan. Dan raak je tenminste je schulden kwijt en begin je opnieuw als Fcenschede of zoiets. Deze schulden zullen nog jarenlang als een molensteen om de nek blijven hangen. Europees spelen mag voorlopig ook niet meer, dus zullen de inkomsten steeds lager worden. Daarbij blijf je voorlopig op het randje van een faillissement hangen. Het enige wat ze nog kunnen doen is een paar goede spelers verkopen, maar iedereen weet dat je dat moet en dat maakt je onderhandelingspositie zwak waardoor je gedwongen wordt een lagere prijs te accepteren.

5 april 2016 om 09:33

Zolang Twente betalingsverplichtingen voldoet is het niet mogelijk om faillissement aan te vragen. Er wordt nu ook met de schuldeisers gesproken over een crediteurenakkoord waardoor ook op lange termijn een faillissement kan worden afgewend.
Met faillissement dupeer je overigens ook de gewone burger, aangezien de gemeente de club een aanzienlijk bedrag heeft geleend voor de verbouw van het stadion.

5 april 2016 om 10:50

Omdat failliet gaan betekent dat je helemaal onderaan kunt beginnen

Schoon schip maken daar in Twente. Alles en iedereen dat niet uit de eigen jeugd komt verkopen en verder gaan met spelers uit de eigen jeugd (degenen die willen blijven... kan me namelijk voorstellen dat zo'n Drommel/ter Avest wel weg zou willen). Op die wijze een team opbouwen en doorstoten terug naar het prof voetbal.

Wat een waardeloze gedachte.
A) Twente de licentie kwijt, geen herfinanciering, geen garantstelling gemeente, geen nieuwe broodnodige lening, wat overblijft is een schuld van 90 miljoen, de molensteen genaamd de Grolschveste en vervolgens een faillisement. Dus ook geen Topklasse.
B) Als de club, om dhr. Van Oostveen maar eens te quoten, hulp heeft gehad van Houdini en Hans Klok en toch in de Topklasse terecht komt, denk je dan echt dat er nog 30.000 mensen op de wedstrijden af komen. Wat een naïviteit van een zeldzaam niveau. De belangstelling neemt nu al af. De succes-supporters haken al af, zij het mondjesmaat. In de topklasse blijft hooguit de harde kern over, pak 'm beet 10.000 man max. Prima voor dat niveau.

Ik geloof best dat wanneer Twente overleefd ze op termijn terug kunnen keren op het hoogste niveau, puur vanwege de grote achterban en eventueel enkele vermogende supporters. Maar zo rooskleurig als hier geschetst is gewoon dom gezwets op basis van onderbuikgevoelens. Bovendien lijkt mij de vergelijking van KV Mechelen niet helemaal opgaan, aangezien de financiële problemen in Twente wel wat groter zijn. Een reddingsplan door supporters zit er hier niet in uitgaande van 90 miljoen schuld.

5 april 2016 om 12:27

Ik denk dat de successupporters in 2012-2013 al afgehaakt zijn. Daar zijn er niet veel meer van over.

Ik ben er toch bang voor dat er in de topklasse geen 30.000 mensen komen kijken. Twente heeft - zoals iedere club die een tijdje goed heeft gepresteerd - ook wel een handjevol successupporters. Die gaan echt niet naar FC Twente - Lienden zitten kijken. Je ziet overigens nu al dat de toeschouwersaantallen iets terugkopen. Waarbij gezegd moet worden dat de echte Twente fans zich uitstekend manifesteren in deze bittere tijden en iedere twee weken voor een vol uitvak zorgen, waar dan ook in NL. Dat zie ik andere clubs in deze malaise niet snel nadoen.

5 april 2016 om 11:18

Ik denk ook dat het niet gaat lukken om 30.000 supporters te krijgen in de topklasse. Ze krijgen nu niet eens 30.000 supporters binnen in de Eredivisie en waarom zou dat dan wel lukken in de topklasse.

Die 30.000 zitten er alleen maar vanwege het kampioenschap. Met alle respect voor de vaste kern, maar Twente bestaat voor een groot deel uit successupporters (diep van binnen weten zelfs de fans van het eerste uur dat). Met name een groot deel uit de provincie is 'overgestapt' van Heracles en andere clubs vlak voor en rond het kampioensjaar toen Twente een paar publiekstrekkers binnen had gehaald. N'kufo is hun held terwijl ze hem maar 1 seizoen hebben zien voetballen.

Kortom, er zit niemand meer mochten ze afzakken naar de JL of nog erger.

5 april 2016 om 10:20

Kampioenschap is bijna 6 jaar geleden inmiddels. Die-hard successupporters dan maar?

5 april 2016 om 11:00

Het zijn al lang geen 30.000 meer maar 25.000,en dat wordt met het jaar minder.

5 april 2016 om 12:20

Met succes krijg je inderdaad supporters. Waarom zou een Limburger anders fan van Ajax zijn? Of een Groninger van Feyenoord. Twente heeft echter wel degelijk een grotere achterban gehad dan zichtbaar was. Dat komt met name omdat er in het Arke stadion slechts 13500 mensen konden (vrijwel altijd uitverkocht). Komt bij dat de omliggende kernen wat actiever zijn geworden. In plaats van supporter vanaf de bank kwamen daarmee meer supporters in het stadion. De club Fc Twente heeft regionaal veel uitstraling en is een enorme verbindende factor. Dat is wellicht het belangrijkste argument om alles op alles te zetten om deze club overeind te houden.

5 april 2016 om 13:09

Dat laatste sluit ik me volledig bij aan. Twente is wel een leuk clubje met een mooi stadion en het zou zonde zijn dat ze door een financiële dwaling verdwijnen. Dat Ajax met terugwerkende kracht de titel moet krijgen omdat Twente hem 'gekocht' heeft is ook de grootste 1 april grap die ik dit jaar gehoord heb.

Feit blijft alleen dat die 30.000 er nooit komen mochten ze degraderen (die zitten er nu ook niet namelijk). In de topklasse blijven er waarschijnlijk geen eens 15.000 over.

5 april 2016 om 15:34

Dat is geen voldongen 'feit'. Koffiedik kijken, wellicht met enig realisme, maar geen zekerheid. En laat ons er alsjeblieft niet achterkomen of het daadwerkelijk zo is..

'Dat crediteuren akkoord moet je als club ook niet willen...'
Tuurlijk Henk Hoijtink, slaap lekker verder.

5 april 2016 om 10:59

Dat is echt de gedachte van een ondernemer die weet wanneer hij de stekker uit zijn onderneming moet trekken. Dus bij een crediteurenakkoord kan je geen faillissement meer aanvragen op korte termijn en blijf je dus bestaan. Vanuit die gedachte is het logisch

On: ik lees 90 miljoen schuld bij meerdere reacties, is de schuld echt zo hoog opgelopen? Want in dat geval lijkt me de heren vd Laan en Munsterman toch echt strafrechtelijk vervolgbaar en heeft de Knvb ook behoorlijk wat grote fouten begaan.

In het geval van 90 miljoen schuld zou je bijna spreken van een euthanasie pleging, trek de stekker er dan uit want dat is echt onhoudbaar en zorgt alleen maar voor nog meer leed.

Weer zo'n clown die het allemaal zo goed weet . Ga je liever met de top 3 bemoeien en laat dit soort clubs met rust .

Bij ons op Sportpark De Bosk zijn alle Tukkers volgend seizoen van
harte welkom! Wij 1 klasse omhoog, FC Twente 3 klassen naar benee.
Hoe spijtig ook voor alle supporters, zou ik dit een terechte straf vinden
vanwege alle frauduleuze handelingen over de laatste jaren.
Vergelijkend voorbeeld? Lance Armstrong is vanwege stelselmatig
dopinggebruik al zijn behaalde overwinningen kwijtgeraakt.
Zijn fans zijn/waren hier niet blij mee. Dus maar een oogje toeknijpen?
Om maar te zwijgen van benadeelde clubs in degradatienood, die wel
keurig hun zaakjes op orde hebben.
Schoon schip maken is voor iedereen het beste. En net als Rangers en
het als voorbeeld genomen Mechelen, terugkeren in de Eredivisie.
Dan ben je meteen van alle - terechte - kritiek en gezever af!

5 april 2016 om 14:10

Nou ik weet niet of t bestuur van Sportpark de Bosk er gelukkig mee zouden zijn als ze de harde kern van Twente op visite gaan krijgen

Mee eens. Ze hebben het er zelf na gemaakt! Alleen straffen als wéér punten aftrek of een paar jaar geen europeesvoetbal is niet voldoende ten opzichte van eerder gestrafte clubs. Kijk naar Mechelen en Glasgow Rangers. Dus terug naar de topklasse!

5 april 2016 om 16:05

Ben je het wel met me eens dat wanneer twente de licentie zou verliezen ze als eis mogen stellen dat alle clubs openheid van alle contracten/boekhouding openbaar moeten maken!!kijken hoeveel clubs we over houden???

wat gebeurt er dan met de champions league als de punten van fc twente vervallen fc twente is de 3de club van nederland op papier bij de uefa

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren