Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real Madrid slaat toe in sensationeel slot van Clásico

Laatste update:

Real Madrid heeft zaterdagavond een belangrijke overwinning geboekt. Het team van Zinédine Zidane zegevierde in en tegen Barcelona met 1-2. Hoewel de topclub uit Madrid nog altijd zeven punten minder heeft dan de Catalaanse koploper, is de overwinning in het hol van de leeuw vooral psychologisch van groot belang. Alleen de Champions League kan het seizoen van los Merengues nog redden en de zege van vanavond is dan ook een waarschuwing voor de Catalanen, die dit seizoen wederom voor de treble gaan.

/

Een laag tempo, weinig kansen en een terechte ruststand; zo kon de eerste helft in het Camp Nou het best worden omschreven. Het balbezit was voor Barcelona, dat het overwicht echter niet in een doelpunt kon vertalen. De beste mogelijkheid van de eerste 45 minuten was voor het team van Luis Enrique: na tien minuten spelen leek Luis Suárez op aangeven van Neymar voor de 1-0 te zorgen, maar hij kon het leer niet in het lege doel werken.

Real Madrid had weliswaar weinig de bal, maar slaagde er toch in om voor gevaar te zorgen. Cristiano Ronaldo, Gareth Bale en Karim Benzema hadden hun respectievelijke mogelijkheden. Laatstgenoemde faalde jammerlijk, enkele minuten voor rust. Zidane mocht zich enigszins gelukkig prijzen met het feit dat zijn team met elf spelers de rust haalde. Ramos, die al vroeg in de wedstrijd een gele kaart had ontvangen, stopte Lionel Messi in de 26e minuut, op de rand van het strafschopgebied. Volgens de arbitraire leiding was er niets aan de hand, maar de spelers van Luis Enrique en het complete Camp Nou oordeelden anders.

/

Barcelona zocht in de eerste minuten van de tweede helft nadrukkelijk naar een openingsgoal. Een geraffineerde inzet van Messi werd op uitstekende wijze door Keylor Navas ongedaan gemaakt. In de 56e minuut moest de doelman alsnog de bal uit zijn doel halen. Na een corner van Ivan Rakitic was Piqué attenter dan Pepe en kopte hij de 1-0 tegen de touwen. Het Camp Nou kon echter maar zes minuten van de voorsprong genieten. Na een goede actie van Marcelo zette Toni Kroos voor en zorgde Benzema met een halve omhaal voor de 1-1.

Na de gelijkmaker bleef de krachtmeting in eerste instantie verstoken van kansen. Het venijn zat echter in de laatste tien minuten. Bale kopte na een voorzet van Ronaldo de bal achter Claudio Bravo, maar de arbitrage zag een vermeende duwfout op Jordi Alba. Eén minuut later spatte een inzet van Ronaldo op de lat uiteen. Real Madrid bleef vervolgens met tien man achter, na een tweede gele kaart voor Ramos. De verdediger werd bestraft voor een charge op Suárez. Ondanks de ondertalsituatie gingen de bezoekers er met de drie punten vandoor. Ronaldo controleerde een voorzet van Bale met de borst en schoot hard en laag raak: 1-2. Daarmee kwam er voor Barcelona ook een einde aan een reeks van 39 officiële wedstrijden zonder nederlaag.

We hebben de mooiste foto's van het eerbetoon aan Johan Cruyff voorafgaand aan de Clásico voor jullie op een rijtje gezet. Wat een manier om de beste Nederlandse voetballer OOIT te eren. Gracias (Y)

Geplaatst door voetbalzone op zaterdag 2 april 2016

Denk jij dat Real Madrid dit seizoen een prijs wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barca echt drama. Maarja, ze spelen nooit goed na een interlandbreak. Daarnaast zitten de koppies al bij de CL, als je 7 punten voorstaat op de rest. Zonde voor de ongeslagen reeks maarja.

2 april 2016 om 22:26

Het was ook gewoon een zeer saaie wedstrijd alleen zag je gewoon dat real echt wilde winnen (op het einde). Real gewoon net wat efficiënter.

2 april 2016 om 22:28

Inderdaad, was een zeer matige clasico. Had er meer van verwachr, maar na zon interlandbreak is het altijd even schakelen weer.

2 april 2016 om 22:30

Temp bij Barca veel te laag. Van Busquets naar pique en van Pique naar Marscherano. Mascherano weer naar Busquets en hij speelt hem naar Pique. Niet om aan te zien.

2 april 2016 om 22:31

Het viel met zo tegen zeg, heb er notabene 6 euro voor betaald...

2 april 2016 om 22:40

scheids gunt BBC niet op het scorebord dus er moest een B eruit.

2 april 2016 om 22:43

Ook erg zwak van Alba met balverlies bij beide goals en Alves die ze zoveelste blunder verdedigend maakt.

Bij Real waren Marcelo en Casemiro heel goed en Bale zeer dreigend. Voelde de zenuwen bij Alba ivm zijn snelheid..

2 april 2016 om 22:56

Tja dat heb je natuurlijk als Barca zijnde. Alves en Alba zijn 2 goede spelers maar defensief geen toppers. Dat is bij Barca in 95% van de wedstrijden ook neit nodig natuurlijk, dan ligt de focus van de backs meer op aanvallen. Zelfde geldt natuurlijk voor Real met Marcelo en Carvajal

2 april 2016 om 23:56

Ja inderdaad. Gelukkig scoorde ronaldo nog. Sloeg echt nergens op dat die goal van bale werd afgekeurd. Pro barca scheids...

2 april 2016 om 22:27

Barca is geen drama. Real was gewoon heer en meester in de slotfase van de 2de helft.

2 april 2016 om 22:28

Ze speelden volle bak maar Real was vandaag beter. Geef het gewoon toe. Vandaag kon Barca Real gewoon niet aan. Ja Barca pakt alle prijzen en daar heb ik respect voor, maar Real heeft gewoon beter gevoetbalt en Real spelers hebben ook interlands gespeeld, niet alleen Barca spelers. En ja, Barca gaat echt niet even minder goed spelen omdat ze toch al eerste staan. Wat een onzin smoes is dat zeg. En Real zit zeker ook niet aan de CL te denken? Yeah right...

2 april 2016 om 22:29

Alvast een opwarmer voor de nieuwe cl winnaar .

2 april 2016 om 22:47

Hoe was dit een opwarmer voor barca?

3 april 2016 om 00:57

Heb echt genoten van Real!

2 april 2016 om 22:32

Nadat Arda erin kwam stond Dani Alves de hele tijd tegenover Marcelo en Ronaldo. Wat een lamme is dat zeg, hij liep alsof hij naar bed ging.

2 april 2016 om 22:45

Inderdaad dat viel mij ook op. Rakitic is extreem belangrijk, kerel rent als een gek het hele veld over op en neer. Maar toen turan kwam kreeg alves het moeilijk.

2 april 2016 om 22:46

Marcelo kwam er al de hele tijd door heen. Real loerde op balverlies en brak meteen uit, vooral via carvajal. Het was Dani Alves die na een tijdje dacht dat ie rechtsbuiten speelde.

2 april 2016 om 22:46

Alves is zelf ook gewoon zwak. Krijgt sinds de komst van Rakitic veel hulp wat zen zwakke positionering camoufleert. Wat deed Alves voor bij de 2-1 terwijl hij ervoor al bij een zelfde situatie te laat was? Hij moet merken dat Arda geen loper is en met nog 10 minuten te gaan niet als een blinde kip naar voren gaan..

2 april 2016 om 23:06

Het was best drama af en toe. Ik moest wel hard lachen bij de 1-0 uit de corner. Komt Johny de Mol op eens in beeld te juichen. Wat is de kans? Prachtig hahaha

3 april 2016 om 00:43

Niet vergeten dat Suarez in de tiende minuut had moeten scoren, dan was het vanaf toen al een hele andere wedstrijd... Real heeft goed geprofiteerd.

3 april 2016 om 10:14

Kan iemand mij zeggen waarom messi continue naar het centrum trok. Als er iets slecht is voor barca is het messi die naar het centrum komt. 1 het is daar te druk en 2 hij liep volgens mij 2 km in heel de wedstrijd. Dat moet ik ronaldo wel weer toegeven hoe slecht ie ook speelt hij blijftvin zijn positie staan. Ik vond messi de slechtste vandaag. Ben groot fan van hem maar deze messi liet me denken aan het drama jaar onder tata waarin geen prijs werdt gepakt omdat meneertje in het centrum liep of stil stond. Het wordt vervolgens zo druk dat suarez ook niks meer kan doen en iniesta raki en busi niet normaal de zijkanten kunnen opzoeken. Hoop dat dit wel word gezegd en dat hij het zelf ook ziet anders verliezen ze dinsdag ook

3 april 2016 om 11:40

Wat zeg jij nou? De 1e classico was ook na interlands. Zegt weer genoeg

Zoals ik al eerder zei, Real is op dit moment in vorm en verdiende de zege en het had nog veel grotere marge kunnen zijn.

2 april 2016 om 22:27

Die goal van Bale moest gewoon blijven staan maargoed, die goal van Benzema laat trouwens zien waarom wij Di Maria missen. Die dribbel van Marcelo was erg mooi blij met de overwinning maar denk tog dat Barca kampioen wordt.

2 april 2016 om 22:32

Pff heb lopen te tieren om die goal van bale.. Maar die eerste goal was netjes uitgespeeld, met name op het middenveld, onetouch football.

2 april 2016 om 22:39

Kom op, Ronaldo had geen knikker geraakt. Alleen die laatste 10 minuten was hij gevaarlijk. Wat wel goed van Ronaldo was, wat dat Ronaldo terug ging om te verdedigen. Maar hij had die bal moeten passen naar Jese, want die stond helemaal vrij.

Maar je ziet wel een verschil tussen een Barcelona met Rakitic en zonder Rakitic. Rakitic speelde slecht, maar liep wel al die gaten dicht. Turan heeft dat inzicht niet, alleen heeft hij creativiteit. Maar Turan was echt onzichtbaar ten opzichte van Rakitic.

Het middenveld van Real was vandaag helemaal top. Kroos, Modric en vooral Casemiro hebben goed werk verricht. Casemiro had gedaan wat Busquets normaal had gedaan. Ik vond hem Motm, want hij hield echt goed MSN tegen. Knap!

2 april 2016 om 22:42

Ik vond Ronaldo weer in en in triest acteren na zijn, overigens schitterende, goal.. waarschijnlijk gemist maar die middelvinger die hij ffies opstak.. pffffff.. hoe diep kun je zinken als zo een grote speler zijnde?

Medelijden heb ik met Real Madrid.. zo een grote club.. maar de overcompensatie druipt er steeds vanaf als ze tegen Barcelona spelen.

en nee ik ben geen Barcelona fan.. want ook daar lopen spelers rond die nivealoos acteren als het even niet loopt zoals ze willen. Jammer, hebben al deze spelers helemaal niet nodig deze onzin.

2 april 2016 om 22:45

Vind je het gek, bij real hebben ze gewoon respect voor messi en ook de toeschouwers maar heb je gezien hoe ze im Camp nou omgaan met Ronaldo, niet bepaalt netjes dus. Respect moet komen van twee kanten en niet alleen van Ronaldo zijn kant.

2 april 2016 om 22:50

Dit dus Guadalajara. Hierom heb ik een grafhekel aan deze twee teams, en dan vooral Barca. Vallen, schreeuwen, duiken, kaartennaaien en meer gezeur aan de kop van die scheidsrechter. Vooral Alves, Suarez en Pepe waren vandaag op hun best.

2 april 2016 om 22:28

Mwa, Barcelona had er ook makkelijk nog een paar kunnen scoren.

2 april 2016 om 22:32

Ja maar ze konden het niet, dus ja. En de goal van Bale moest gewoon tellen. Dus niet l*llen aub...

2 april 2016 om 22:28

Fantastische wedstrijd van real, bij de 1-0 de koppies omhoog gehouden en gevochten en dan ook nog een raar afgekeurd doelpunt een rode kaart en nog een doelpunt weten te maken met 10 man. Als de goals telde had BBC alle 3 gescoord dan maakte de avond wel compleet

2 april 2016 om 22:30

Ja real was de beter de 2e helft barca super slecht. Gefeliciteerd real! Net wanneer ik vd week nog zei dat Ronaldo al 2 jaar bijna geen wedstrijd meet beslist had doet die t uitgerekend vandaag, al denk ik dat t voor de competitie niet veel uitmaakt. En alleen maar weer extra motivatie voor dinsdag voor barca!

2 april 2016 om 22:34

Mwuah, Barca dacht onverslaanbaar te zijn en dachten het voetbal compleet overgenomen te hebben (de fans vooral). Maar Real laat ze vandaag zien dat ze niet voor eeuwig gaan domineren. Geen extra motivatie dus, het tegenovergestelde juist.

2 april 2016 om 22:42

Ronaldo kan wel hele wedstrijd onzichtbaar geweest zijn maar 5 min voor tijd komt hij tevoorschijn om te scoren. Dat is ook een persoonlijke klasse. Hopelijk houden ze dit vast om aan het einde van het seizoen de 11e CL bij te kunnen schrijven.

2 april 2016 om 22:44

Dat waren ze ook toch 39 wedstrijden. Maar zelfs ik als barca fan vind t toch wel knap van real dat ze zo hun kansen om nog wat van t seizoen te maken omdraaien, en ik gun t Zidane wel.
En zo zie je toch maar dat als Messi zijn dacht niet heeft een stuk minder is tegen grote clubs. Dus hopen dat die goed uitgerust is voor dinsdag.

2 april 2016 om 22:44

Je hebt het over een wedstrijd nu? Je bent wel heeeeeeel optimistisch. Real maakt toch een dramatisch seizoen mee? Grote kans dat ze aan het eind van het seizoen weer met lege handen staan. Zo jammer met zulke spelers. Je moet de lat voor Real hoger leggen. Na een overwinning op barca al tevreden.

2 april 2016 om 22:51

Barca wordt sws kampioen maar de loting in de cl is wel positief voor real al denk ik dat real dit seizoen ook geen prijzen wint, voor barca was dit een incident lijkt me, nog steeds de grooste kanshebber voor alle prijzen.

2 april 2016 om 23:01

Een barcelona dat "oo" zo groot is, niet te stoppen is.

"MSN Onmogelijk te stoppen" " Wie wint van barca" stond er wekenlang in het nieuws..

ja hier mag je best blij mee zijn.

MSN was nergens te bekennen, geneutraliseerd werden ze.

2 april 2016 om 23:08

Hier mogen alle real supporters wel trots op zijn ja, vooral na de 0-4 in eigen huis toch enige revanche. Hopen op nog een clash in de cl en dat barca real dan wel weer van t kastje na de muur tikt.

3 april 2016 om 00:31

In vorm? Nee hoor, kwaliteitsverschil was overduidelijk. Net zoals tegen veel andere tegenstanders kwam Madrid er voetballend niet echt aan te pas. Uiteraard hebben ze wereldmateriaal wat wel ieder moment toe kan slaan. Tactiek was iedereen op eigen helft en loeren op de counter. Was Arsenal ook bijna succesvol mee en kan succesvol zijn als Barca niet scoort, of lastig scoort. Maar ben allesbehalve onder de indruk van dit Madrid. Lek is niet boven en gaat ook niet boven komen dit jaar. Daarvoor is het voetballend echt te matig of ze moeten ultraverdedigend op de counter spelen.

Ik kijk dit soort wedstrijden bijna nooit, maar jemig. Wat een bedroevend niveau. En wat is dat Real een schopploeg. Elleboogje hier en daar. Jammer. Wel terecht overwinning voor Real trouwens.

2 april 2016 om 22:28

Heb genoeg schoppen gezien van beide kanten hoor. Doe die bril lekker af en ga eens slapen.

2 april 2016 om 22:32

Ow Roekeloos... Wat zijn dit soort reacties toch irritant. Echt, gozer. Omdat iemand iets constateert, heeft diegene meteen een bril? Zoals ik al aangaf, kijk ik dit soort wedstrijden bijna nooit en dan spreek jij over een bril? Ik heb geen voorkeur voor een team in het buitenland. En als ik zie dat Real veel schoppen en ellebogen uitdeelde, heeft dat weinig met een bril te maken, maar dus met mijn objectieve mening.

2 april 2016 om 22:37

Als jij dit soort voetbalwedstrijden niet kijkt dan heb jij over de afgelopen jaren toch zeer weinig voetbal van hoog niveau gezien. Overigens ben ik het oneens met jou kritiek op Real, want Barca met name Suarez had al lang al rood moeten krijgen. Hoezo noem je dat niet op?

2 april 2016 om 22:46

@ferrari Is dat voor jou belangrijk wat voor een voetbal ik kijk? Champions League vind ik vaak boeiend en ook kan ik nog wel eens een Engelse wedstrijd bekijken, maar de Spaanse competitie boeit mij niet. Geen probleem toch? Ik houd van onze kleine Eredivisie.

Het is vreemd dat je het oneens met mij bent, omdat Suarez ook al rood had moeten hebben (en wat Barca-spelers)? Vreemd. Jij mag best vinden dat Barca ook fel was, maar dat doet toch niets af aan de kritiek op Real? Dat viel mij gewoon meer op. Maar dat komt misschien door de ellebogen. Daar ben ik niet zo'n fan van.

2 april 2016 om 22:29

El Clasico is altijd beladen. Gaat er vaak hard aan toe. Daarentegen hielp de scheidsrechter ook niet echt met vooral in de eerste helft bijna alles stil te leggen. Dan kropt de frustratie alleen maar op.

Eerste helft was niet echt leuk, 2e helft stukken leuker.

2 april 2016 om 22:34

De scheidsrechter was inderdaad dramatisch. Goal had niet afgekeurd mogen worden en hij floot vaak niet voor overtredingen (die er zeker wel waren) en soms floot ie juist wel, terwijl hij door had moet laten spelen. Was zijn eerste en laatste classico.

2 april 2016 om 22:35

Pepe heeft Suarez heerlijk aangepakt lekker een elleboogje gegeven en Suarez zat gelijk te janken. Echt een irritant mannetje is dat zeg als het niet loopt bij Barca, wanneer ze nu ren paar potjes gaan verliezen dan zie ik hem wel zijn tanden weer in een speler zetten. Tot nu toe wonnen ze allen maar dus hij had er geen aanleiding voor.

2 april 2016 om 22:38

Dat Suarez zich aan kan stellen, dat ben ik geheel met je eens. Maar een elleboog goedkeuren, gaat mij ook wel ver. Meen je dit nu serieus?

2 april 2016 om 22:46

Was gewoon een klein duwtje. Jansen deed dat ook tegen Engeland maar toen vond iedereen het goed.

Real Madrid geweldige 2e helft! Barca was het hele seizoen goed totdat ze tegen het Real Madrid van Zidane moesten.

2 april 2016 om 22:36

In de eerste helft was barca een stuk beter, de 2e helft was voor real

2 april 2016 om 23:06

Dat is ook wel heel overdreven als Suarez die bal er gewoon intikt in de 9 min had je sws een hele andere wedstrijd gehad, maar real wel de terechte winnaar helaas.
Barca toch nog steeds de grooste kanshebber op alle prijzen dit seizoen

3 april 2016 om 00:58

Grootse kanshebber op de CL? Evenveel kans als Bayern en Real Madrid he...

3 april 2016 om 00:26

Achjoh boeiend. Hoe raar dit ook klinkt. Ik ben best blij dat Barca verloren heeft. Het verschil is 6 punten. Zo zonde hoe wij tegen Gijon hebben verloren! Potverdorie! Al met al saaie classico. Atletico - Betis. Dat was pas een leuke pot!

Oh oh oh vandaag alleen marcello en modric gezien ... Sorry de rest was echt drama ...

Bij barcelona waren ze aan t slapen

2 april 2016 om 22:27

Bale vond ik ook geweldig

2 april 2016 om 22:32

Casemiro?

Waarom rakitic er uit, die Arda bakte er niks van. Sjonge. Nu is het wel duidelijk waarom hij vanaf nu altijd gaat invallen. Verdiend gewonnen real, hoewel barca bijna de hele wedstrijd domineerde.

2 april 2016 om 22:47

Rakitic was de hele tijd al onzichtbaar. Die man heeft een draaicirkel van de evenaar. Arda was zeker niet slecht ingevallen.

2 april 2016 om 23:00

??? Dan begrijp jij echt niks van voetbal. Nadat hij eruit ging was Barca het helemaal kwijt.
Rakitic is juist een belangrijke kracht op het middenveld.

2 april 2016 om 23:00

Ondanks dat Rakitic onzichtbaar was, had je moeten kijken naar zijn looplijnen. Die liep al die gaten dicht en die inzicht heeft Turan gewoon niet. Turan heeft alleen creativiteit (wat hij deze wedstrijd niet liet zien) en alleen met een schot in de laatste paar minuut volgens mij, heeft hij geen knikker geraakt.

Je zag ook dat Barcelona ook gewoon instortte nadat Rakitic werd gewisseld. Dus je kan zeggen wat je wilt over Rakitic, maar die wissel was totaal onnodig geweest voor Barcelona. Rechterkant viel helemaal open, waardoor Ronaldo ruimte had om continu door te stomen.

2 april 2016 om 23:22

Het was vooral Real dat een andere tactiek hanteerde. Tot de 65e minuut ongeveer probeerden ze Barca voorin vast te zetten om vervolgens onder andere ruimte weg te geven op het middenveld. Na die 65 minuten gingen ze vooral achteruit leunen, loeren op een fout en als een gek uitbreken. Door onder andere een slechte wedstrijd van Neymar en nog een paar anderen werden er veel ballen gewonnen zo'n 30 meter van het doel van Real waarna ze ook met hele fitte jongens als Carvajal, Bale en Ronaldo konden uitbreken. Dit kennen we nog van Mourinho. Rakitic heeft niet al te veel te doen gehad in de omschakeling achteruit aangezien Real de eerste 65 minuten weinig ging counteren. Het zijn vervolgens de backs van Barca die hoog gaan staan en ook heel breed gaan maken. Ook wanneer de bal helemaal aan de zijkant is gaat de back van de andere kant van het veld helemaal dicht tegen de lijn aan staan staan wat meer ruimte moet geven voor de middenvelders en de centrale verdedigers om te voetballen. Echter werden er veel ballen verloren hier wat Real de mogelijkheid gaf om snel uit te breken op z'n Mourinho's. Dit heeft weinig met Arda of Rakitic te maken. Vond Rakitic ook nauwelijks zichtbaar in balbezit.

2 april 2016 om 23:23

Nu jullie jongens ;p

3 april 2016 om 03:01

Op Espn werd hij zelfs als 1 van de betere in de 1e helft aan de kant van Barca genoemd.
Ja Real kon een anders gaan spelen door de wissel van Rakitic.

Hahaha dat je het niet wilt/kan zien zegt meer over jou met je nu jullie jongens.

3 april 2016 om 12:32

Ik zei dat, omdat ik achteraf zag dat het een best lang stuk was. Het enige wat ik van Rakitic vond was dat hij zijn niveau niet haalde, ik weet namelijk dat hij beter kan. Zijn rechterbeen is fenomenaal. Ook Alves gaf gister na de wedstrijd aan dat de positionering na balverlies hun de das om deed. Als je eenmaal balverlies lijdt op het moment dat je het veld heel groot maakt geef je gewoon ruimtes weg. En iedereen weet dat je Real Madrid met hun fitte, fysiek sterke jongens die ruimtes niet moet geven, omdat ze die ruimtes in de counter heel goed kunnen benutten. Mijn punt is dat het niet aan Arda of Rakitic lag dat Real de laatste half uur goed doorbrak, maar eerder aan het feit dat Barca na een uur veel meer balverlies leed en het veld zo groot hield dat Real kon doen waar ze het sterkst in zijn: snel uitbreken.

3 april 2016 om 16:37

Ik reageerde op je eerste reactie. Dat Rakitic onzichtbaar was.
Hij was juist de belangrijkste schakel aan de kant van Barca. Nu kom je weer met een ander verhaal. Na de wedstrijd hadden ze het ook vooral over de wissel van Rakitic. Hij was Juist niet onzichtbaar zoals jij het beschreef.
Onzichtbaar is ook vaak Busquets. Maar dit soort mensen zijn Juist belangrijk voor het spel. Bepaalde mensen zien dat dus niet en letten alleen op een Messi en een Ronaldo.
Na de wissel kwam Real er veel makkelijk door. Arda kon het tempo niet aan.
Dus ook Arda viel wat jij zei zeker niet goed in.

Het is dat Liga al binnen is anders had ik alles kapot geslagen. Op maar CL.

İk haat interlands!
Real madrid verdiend gewonnen.
MSN wat een drama.

2 april 2016 om 23:05

Die 4-0 was ook na een interland dus ga maar geen excuus verzinnen

2 april 2016 om 23:11

Excuus? İk zeg tog dat Real verdiend heeft gewonnen idioot?

3 april 2016 om 00:29

Wat zeg jij? Hij bedoeld gewoon dat competities, bekers, CL e.t.c. veel leuker zijn dan die vervelende Interlands.

Verdiende overwinning in Camp Nou. Misschien dat ze toch nog kans maken op de Champions League!

Barcelona natuurlijk niet in optima forma, desalniettemin ook een zeer zwak Real de eerste helft. De tweede helft was een hele andere wereld. De 1-2 van Bale die onterecht werd afgekeurd was al een eerste klap, daarna die bal van Ronaldo op de lat en toen het verlossende doelpunt. Ondanks hun slechte spel toch weer twee belangrijke doelpunten van Benzema en Ronaldo. Al begon Benzema wel wat beter te spelen na een enorm zwakke eerste helft.

Mooie overwinning die goed is voor het vertrouwen. Uitstekende wedstrijd van Navas en Casemiro. Zidane wint zijn eerste Clasico.

2 april 2016 om 22:34

Casemiro was denk ik de beste speler aan de kant van Real, hij won bijna alles en speelde gewoon een zeer goede game. Hoop dat Zidane hem altijd een basis plek geeft want hij heeft weer eens laten zien dat hij het verdient.

Terecht terecht, man ik ging uit et lint toen die goal van bale werd afgekeurd.
HALA Madrid, weken lang liepen barca fans hier al te praten over een complete porno wedstrijd maar zoals ik gisteren zei een classico kan nieuw leven in een team blazen.

HALA Madrid y Nada Mas!!!!!!

2 april 2016 om 22:38

Meeste van die ''fans'' hadden het niet eens in de gaten dat de topspelers van beide clubs Interlands zouden spelen waardoor de wedstrijd gelijk minder aantrekkelijk wordt. Daarnaast is het super dom als welke fan dan ook om hier te verwachten op een slachting. El Clasico is altijd 50/50! Dat blijft een feit. beide BBC en MSN zijn in staat om in een wedstrijd 2-3 goals te maken, maar zoals de verdedigers vandaag stonden lukte dat BBC net beter. Ze waren efficiënter, maar veel kansen kregen beide partijen niet.

2 april 2016 om 23:43

Hahahah. Barcelona gaat nog steeds de CL en de liga winnen.

Apart om te zien dat sommige real fans zich als feyenoordsupporter gedragen. Jullie winnen een wedstrijd die nergens meer goed voor is maar het lijkt alsof er gedacht wordt dat er nu van alles gewonnen gaat worden. Heel vreemd.

Waardeloze scheidsrechter. Messi had een penalty moeten krijgen en goal van Bale was glaszuiver.

2 april 2016 om 22:32

En bij die actie ook Ramos zijn 2e geel maar goed Real stond met 12 man op het veld.

2 april 2016 om 22:43

12 man ja? Zullen zij zeker ook zo hebben gevoeld toen hij een glaszuiver doelpunt van Bale afkeurde.

2 april 2016 om 22:33

Mijn beste vriend geen penalty wel een fout maar buiten de baklijn (trouwens geen supporter van beide kanten straks word ik uitgescholden dat ik voor real ben hahahaha) maar ramos moest van de veld gestuurd worden maar omdat hij een geel gaf voor die onnozele 1 ste gele kaart van hem beschermde hij hen. Een scheidsrechter die voor beide kanten ongelofelijk slecht was

2 april 2016 om 22:55

Overtreding op Messi was buiten de 16, vrijetrap op een gevaarlijke plek had het zeker moeten zijn, maar nee absoluut geen penalty.

Barcelona meest schandelige wedstrijd van het hele jaar, wat waren ze zwak of met hun gedachten op de CL.

Real Madrid verdiend gewonnen, complimenten aan Casemiro.

Deze Barcelona verdiende niks, maar ook niks

3 april 2016 om 08:36

Dit zat er aan te komen hoor

Barca speelt al weken op deze manier alleen speel je dan tegen kleinere tegenstanders
die het niet in zich hebben om het af te straffen zoals Real dat wel kon.

Erger me al weken aan het slappe spel en aan Arda die het spel gewoon vertraagd.
Neemt teveel de bal aan en gaat dan kappen en draaien ipv direct doorspelen.
Arda is wat mij betreft gewoon een miskoop(niet alleen door gister),denk ook dat hij in de zomer verkocht wordt of in een ruildeal betrokken word.

Was een slechte wedstrijd van beide kanten,met een verdiende winst voor Real.
Voor mij Casemiro man van de wedstrijd aan Real kant en bij Barca Pique
ondanks het verlies stond hij geweldig te spelen.

Alleen waarom Pepe en Ramos weer op de Mourinho aanslagen tour waren ontgaat mij,
hebben ze beide totaal niet nodig.

Ik hoorde op de belgische tv dat ronaldo nu 1 goal meer gescoord heeft dan messi in de clasico's sinds hij in spanje speelt. 16 om 15. Weet iemand hier of die statistiek echt klopt?

2 april 2016 om 22:33

Volgens Ziggo sports had hij er al meer gescoord voor deze goal

2 april 2016 om 22:40

dat zou wel echt bizar zijn. ik lees hier op vz zo vaak dat ronaldo niks in grote wedstrijden laat zien, dat ik er gewoon vanuit ging dat messi er 2x zo veel gescoord had of zo. feiten checken is beter zo blijkt maar weer.

2 april 2016 om 22:58

Ja die goals van Ronaldo hebben ze denken ik dubbel geteld

2 april 2016 om 23:10

Dat denken jij? Check wikipedia even. Ronaldo scoort sowieso meer sinds hij in de BBVA speelt. Doei :-)

2 april 2016 om 23:11

De laastev 2 jaar laat die weinig zien, daarvoor redelijk vaak gescoord ook een x een hatric

2 april 2016 om 23:48

Dante. Goals vertellen niet het hele plaatje. Inzaghi scoorde ook vaak, maar was een waardeloze voetballer. Same goed for Ronaldo in topwedstrijden, tenzij je hem goed vond vandaag?

3 april 2016 om 00:18

Ik probeerde geen punt te maken. En ik vind Inzaghi trouwens ook geen waardeloze voetballer. Goals hebben namelijk wel degelijk waarde.
Ik was alleen benieuwd of die statistiek idd correct is.

Terrechte overwinning, heerlijk weekend!

Hala Madrid

Toch nog goed herpakt van Real, wat ik eigenlijk niet had verwacht. MSN deed het niet best en de eerste goal van Real was een leuke. En dat Ronaldo es scoort tegen Barca zegt toch ook wel wat. Niks ten nadele naar hem.

Deze overwinning voelt HEERLIJK. Kampioen worden we niet meer, maar het gaat gewoon om de prestige. MSN en BBC lieten het de eerste helft afweten, maar Benzema met een mooie afronding en laatste twintig minuten van Ronaldo ook sterk.

Wat misschien wel een nadeel was voor barca was het feit dat MSN allemaal verre reizen heeft gemaakt voor hun interlands naar Zuid-Amerika, maar dit mag ook weer geen excuus zijn in zo'n wedstrijd eigenlijk.

Real ziet er sinds de komst van Casemiro in de basis gebalanceerde uit.
Barca fans jammer voor jullie, maar voelt toch goed dat wij de reeks beëindigen. Blijft een prachtig elftal dat jullie hebben momenteel.

2 april 2016 om 22:36

Op zo personen/fans als jou wil ik dan wel weer reageren, omdat je het op zijn minst sportief houd. Dank daarvoor, want hier heb je er niet zoveel meer van.

Ik vond BBC inderdaad ook zeer zwak, net zoals Msn. Barça zat met de koppies bij Atletico vrees ik, al is dit geen excuus natuurlijk! Madrid had er ook niet zoveel zin in denk ik. Enige wat ik wel mooi vond is dat Ronaldo en Bale hard werkte vandaag en mee inzakte als het nodig was.

Casemiro brengt veel balans en rust inderdaad, proficiat met jullie overwinning en het beëindigen van onze reeks, kan me inbeelden hoe goed het moet voelen voor jullie!

Fijne avond nog verder, geniet ervan!

3 april 2016 om 00:09

Ben geen van fan zowel Barca als Real maar deze reactie van jou is sportief, objectief en nuttig. Kunnen sommige nog wat van leren hier!

3 april 2016 om 00:36

Ook ik ben het daarmee eens. Complimenten naar beide heren. Laten we hopen dat Barca ook een puntje tegen Valenci/Sociedad verspeeld, haha

Jammer dat Real weer hulp kreeg want Ramos had in de 23e minuut al een rode kaart moeten hebben maar goed hij geeft hem niet en daarna nog zeker 2 momenten dat hij zijn 2e geel moet hebben maar weer eens niet krijgt.

En Barca speelde trouwens dramatisch!

2 april 2016 om 22:31

Nou barca werd ook best geholpen hoor, genoeg overtredingen van beide kanten en bale zijn goal had niet mogrn afgekeurd worden

2 april 2016 om 22:42

Nou als hij gewoon eerlijk had gefloten had Real met 10 man gestaan na 23 minuten en wat denk je van die elleboog van Pepe op Suarez op het einde?

2 april 2016 om 23:00

En die penalty dan die barca niet gekregen heeft

Wat een scheids man slechte keuzes voor beide kanten dan lach je je kapot als neutrale kijker want het kon hem niks schelen. Als je kijkt naar de 2de helft vind ik dat real het verdiend had. Want de 1ste was heel saai. Jese ik hoop dat deze jongen meer kansen krijgt hij kwam in voor 20 minuten en speelde geweldig na zijn grote blessure wou ik altijd dat die meer kansen kreeg. Arda turan die voor 10-20 minuten inkomt in een el classico en heeft niks gedaan. casemiro was ook zeer goed en pique voor barca msn die niet klinisch is en dan neymar in de 1ste helft te gemakkelijk op de grond maar ja een leuke wedstrijd op het einde

Niemand die begint over de overtreding van Ramos op Messi waar Ramos al een rode kaart had mogen ontvangen in de 1e helft? Oké dan.

Voor de rest: snel vergeten deze wedstrijd, op naar treble nummer 2 op rij.

2 april 2016 om 22:32

En de glaszuivere goal van bale die niet meetelde? Scheids was gewoon in het algemeem dramatisch

2 april 2016 om 23:01

Glas zuiver, moet ik jou is een elleboog in je nek duwen dan mag jij proberen te springen

2 april 2016 om 23:07

Dragonweed je naam zegt het zelfs je hebt te veel weed gesmoked dat is in geen miljoen jaar een overtreding van bale een terechte goal maar een scheids die slecht was voor beide kanten

2 april 2016 om 23:18

Zo heet ik met mijn achternaam. Als jij meteen aan drugs denkt dan zegt dat meer over dan over mij. Dus ik denk nu echt dat je stoned de wedstrijd hebt bekeken.

2 april 2016 om 23:04

Mijn beste vriend de scheids was slecht voor beide kanten. De 1ste gele kaart van ramos was ook een grote schande suarez die 5 meter offside staat de spel beinvloed door ramos te duwen de ball ging naar messi/neymar en suarez scoorde bijna en geeft hij een gele voor ramos omdat hij is gaan vragen wat er aan de hand is met de scheids. Maar daarna inderdaad vanwege die domme gele kaart dat die had gegeven durfde hij geen geel te geven voor ramos maar ja een van de slechtse el classico die ik heb bekeken de 1 ste helft had pique maar balaan namas dan neymar of suarez en real die ook gewoon verdedigde 2 de helft meer leuke wedstrijd en goed keuzes van zizou om jese erin te zetten en daarna was real de baas zelfs met 10 man

2 april 2016 om 23:15

Je kan geen buitenspel staan uit een doeltrap.

Keek weken lang uit naar deze wedstrijd en dan zie je Barca zo laks en ongeïnteresseerd voetballen. ja dan verdien je ook een dikke pak slaag.

Een overwinning voor zelfvertrouwen want er ook nog een CL straks, zelf heb ik Real afgeschreven maar na vandaag zie ik ze Barca en Bayern als grote favorieten het moeilijk maken.

Eerste helft was echt drama maar 2 ging stukken beter. Wel mooi dat real eindelijk is als team speelde. Iedereen stond erg goed en gedisciplineerd te verdedigen zelfs ronaldo!

2 april 2016 om 22:54

Uhum? Johan Cruijff misschien? Meeste Ajax supporters zijn ook voor Barcelona. Ik vind dat je overal gelijk hebt overigens, maar die reactie over hielen likkers vind ik vrij kinderachtig. Maar dit is mijn bescheiden mening...

On: Dit was echt een hele slechte classico van beide kanten. Mistte gif, scherpte, creativiteit, rust, etc. In plaats van dat was het een kaartennaaier wedstrijd. Je zou bijna denken dat Anthony Lurling mee kon doen aan deze wedstrijd (grapje overigens). Maar ondanks dat, vond ik het begin prachtig. Gracias Johan! En die kleuren er doorheen, prachtig! Hier kunnen wij, als Nederlanders, goed van leren hoe je wel helden/legendes moet eren. Als je dit vergelijkt met de wedstrijd Nederland tegen Frankrijk in verdorie de Amsterdam Arena, dan was het echt heel slecht hoe wij Johan Cruijff eerde. Beetje klappen, that's it. Had wel iets meer gemogen voor deze held/legende.

Waar was Messi dan? Of komt dat alleen ter sprake als Ronaldo slecht speelt?

2 april 2016 om 23:51

Messi speelde matig, maat alsnog beter dan Ronaldo vandaag. Mijn God wat zijn mensen toch altijd verblind door doelpunten.

2 april 2016 om 23:53

Dat wil ik trouwens terugnemen,aar kan geem reacties verwijderen op mn telefoon. Messi was slecht vandaag, volgens mij zijn er meerdere mensen die daar al op wijzen in dit bericht.

3 april 2016 om 01:03

Waarom wil je t terugnemen als je gelijk hebt?

Belachelijk dat de goal van Bale werd afgekeurd. Hoopte op winst van Barca weet niet goed hoe ik dit moet vinden. 6 punten is veel maar we hebben een makkelijk schema geen idee wat Barca nog heeft maarja voor hun is alles makkelijk echt stom van de nederlaag in Gijon vorige speeldag, zie nu wel zeker kansen voor in de CL dinsdag wij 5-1 winst en Barca verliest kan niet beter als voorbereiding

2 april 2016 om 22:52

Ligt ook aan welke overwinning, anders is het soort 7 punten

Helaas speelden we erg dramatisch tweede helft. Eerste helft hier en daar nog wat kansen en waren we iets beter, maar erg ongelukkig met combineren en wat speelde die Casemiro toch sterk. Hij zat overal tussen zeg..zuur maar wel Motm voor mij.

Tweede helft speelde Barca helemaal niet goed meer en werd MSN goed gedekt. Beide MSN en BBC waren erg goed gedekt, maar BBC toch de winnaar door goeie kansen te benutten, Suarez en Neymar kregen ook een goed kans die ze onbenut lieten.

En dan denk je gaat Ramos eraf en wordt dit misschien nog 2-1 voor Barcelona krijgen ze binnen 5 minuten zo een domme goal tegen wat ook nog eens dik verdiend was..en wie anders dan Ronaldo?

Het scheelt dat de wedstrijd niet zo veel waarde had anders was dit misschien erg zuur om te slikken om zo de 1-0 voorsprong weg te geven tegen 10 man in slotfase.

Het ergste vind ik persoonlijk dat hiermee de record ook gelijk eindigt. Ik had liever dat we de record nog hadden na de wedstrijd, maar goed ooit moet je toch verliezen, helaas gebeurd dit op de slechtste manier mogelijk..thuis..tegen real..10man..ronaldo die de winnende maakt ugh..

Ik wil geen excuses zoeken, maar ik hoop toch echt dat Barcelona niet op 100% speelde i.v.m. de CL wedstrijden tegen Atm, want die zijn momenteel iets belangrijker.

Gefeliciteerd Real fans, eerste coach die in de afgelopen jaren zijn eerste El Clasico weet te winnen tegen Barcelona.

Ik weet niet of Raketic op was, maar toen hij eruit ging was het stukken minder bij Barca.

Wel een matige Clasico, met vooral Barca dat ver onder de maat was.
1ste helft was slaapverwekkend slecht. De 2de helft viel wel mee, maar toch nog steeds matig. Barca was het helemaal kwijt na de 1-0, zo leek het. Op basis van de 2de helft was het wel een terechte uitslag. Vooral na het onterecht afkeuren van het geldige doelpunt van Bale.

Wat ik kan zeggen over Barcelona?

Macherano, Rakitic en Pique waren de enige op niveau. Over de rest ga ik maar zwijgen.
Daarnaast ook akkoord met de commentator: Real Madrid die heel wat ligt te verdedigen en op het einde pas toeslaan.

Luis Enrique, op zo'n momenten moet je in gang komen;; mafkees.

2 april 2016 om 22:35

Ik vond Busquets ook redelijk. Erg opvallend dat Barcelona compleet in elkaar stortte toen Rakitic eruit ging. Terwijl hij in mijn ogen niet geweldig speelde. Blijkt dat het toch heel handig is om een speler op het middenveld te hebben die maar blijft lopen.

Wat een deceptie deze wedstrijd. Als neutrale kijker zijn de Clasico's altijd geweldig, wie er nu ook wint. Maar dit was misschien wel de saaiste wedstrijd die ik in tijden heb gekeken.

2 april 2016 om 22:52

Tot die tijd loerde Real gewoon op balverlies en zette alleen voorin vast. Toen ze merkten dat Iniesta en Busquets niet meer konden loerden ze op balverlies en braken heel snel uit. Heeft niks met Rakitic te maken, die was zelf de hele wedstrijd onzichtbaar. Heeft ook nog eens de draaicirkel van de evenaar.

2 april 2016 om 23:13

Haha ja, waarschijnlijk heb jij ook gelijk. Zoals ik zei; ik vond Rakitic ook niet goed, maar het was voor mij toch opvallend dat Barcelona de controle op het middenveld kwijtraakte na die wissel. Maar waarschijnlijk is dat inderdaad meer de verdienste van Real dan van die wissel.

2 april 2016 om 23:04

Volgens mij ben jij bij de 70 minuut weggelopen

2 april 2016 om 23:09

Nee. Had ik het maar wel gedaan. Ondanks dat de wedstrijd iets leuker werd tegen het einde vond ik het nog steeds verre van goed.

2 april 2016 om 23:19

Nou dan ben ik benieuwd van je van Napoli vind die zijn echt zo slecht.

Spijtig van al de kindertjes en haters die hier rondlopen op barça, zeker in het live topic.

Achja, over de wedstrijd. Ik denk dat de volwassenen onder ons wel zagen dat bij Barça de kopjes niet 100% op deze wedstrijd waren gericht, maar eerder op Atletico. Begrijp me niet verkeerd, iedereen wou deze wedstrijd zeker en vast winnen, maar we weten dat het dinsdag van groter belang is. Bij madrid was de motivatie precies ook niet evengroot als in de andere wedstrijden, precies alsof beide ploegen de wedstrijd ingingen met "het maakt toch niet meer veel uit".

Madrid heeft niet veel laten zien in mijn opinie, op de laatste 15 minuten na dan. Spijtig dat ze dit niet een hele wedstrijd proberen/volhouden, want dan zou er meer pit ingezeten hebben. Was geen al te beste classico, van beiden kante niet. Maar de slechtste man op het veld was toch echt wel de scheidsrechter, wat een slechte beslissingen nam deze man.

Beste man op het veld bij Madrid vond ik overigens Casemiro met Marcelo erna. Casemiro brengt veel balans in dit elftal. Mooie overwinning voor Madrid, maar was een redelijk nietszeggende wedstrijd. Succes nog verder in La Liga en CL, dat de beste mag winnen!

Visca el barça, para siempre!

2 april 2016 om 23:21

Goed vertaald ja, stond sportief gezien niet heel veel op t spel in deze clasico, al de media aandacht om Cruijf de wedstrijd van dinsdag speelt allemaal echt wel mee, tuurlijk wilt elke speler winnen maar om in deze wedstrijd 130% te gaan geven was t voor beide ploegen niet waard en dat zag je in de eerste helft zeker terug. Na de 1-0 dacht barca t te makkelijk te kunnen uitspelen en toen al helemaal bij de wedstrijd van dinsdag was, want 1-0 voor was wss op zijn minst een gelijk spel geworden in de ogen van de barca spelers.

Real goede laatste 20 min, iets wat de kracht van barca is dit seizoen juist, die speler de 2e helft vaak beter dan de eerste.

Maar even weer met beide benen op de grond kan alleen maar positief zijn voor de rest van t seizoen dat er toch nog wel even aangetrokken moet worden en je geen Bayern tafarelen krijgt.

Ik verbaas me een beetje over de real fans want het had na 20 minuten al 3-0 moeten staan en ramos had al veel eerder rood moeten hebben, maar het lijkt nu alsof real de sterren van de hemel speelde ... Tot de 1-0 had real 0,0 te vertellen ... Eerste doelpoging in de 33ste minuut ...

Beetje gek om zo te reageren .. Barca speelde duidelijk met een rem na de 1-0 ..

Jullie mogen het vieren maar zet jezelf niet voor lul door te zeggen dat real veel beter was

3 april 2016 om 03:13

Real was veel beter

Bedroevend niveau? Daar snap ik niks van. Eredivisie dat is een bedroevend niveau, dit was een prima wedstrijd van hoog niveau. Dat Barca er niet door kwam is absoluut de verdienste van Real dat voor het eerst dit seizoen echt als team heeft gevochten voor elkaar. Vanuit een gesloten verdediging wachten op de kansen.

Die Casimiro heeft voor het eerst zijn waarde bewezen en ook Kroos speelde weer eens ouderwets goed. En wat je ook ziet; Bale komt eindelijk beter uit de verf. Het is niet meer hopeloos. Nee als Real zo speelt doen ze ook in de CL weer mee. Opvallend, eindelijk weer een tea,.

En bij Barca waren er te weinig die vandaag niet lekker voor de dag kwamen. MSN alle 3 niet echt lekker. Terwijl die dit seizoen niet te stoppen waren. Ik heb genoten van de wedstrijd en vooral van de teamspirit van Real

2 april 2016 om 22:49

Relativiteit. Voor Clasico begrippen was dit van een bedroevend niveau, en dan met name de eerste elft. Pas na de 1-0 van Barcelona ging het niveau (van Real Madrid) omhoog. En dan nog was het niet uitstekend.

Normaal kijk ik geen spaans voetbal. Maar heb het nu gratis van ziggo. Na 45 minuten eraf gezet. Het boeit me niet wie van de twee wint. Vond het maar saai.

2 april 2016 om 22:40

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat kijk je dan? PL?

2 april 2016 om 22:58

Meestal gewoon eredivisie. Vind ik leuker. Of een potje in de topklasse of hoofdklasse.

PL heel af en toe om te kijken hoe het met Koeman en Van Gaal gaat.

2 april 2016 om 23:07

Ze filmen volgensmij in campnou vanaf de bovenste ring, dan lijkt het heel erg saai ja

Heerlijk hoor!!! Ik verwachtte op voorhand eigenlijk geen winst hier maar dit is toch wel lekker. De hele wedstrijd stonden we organisatorisch erg sterk waardoor Barcelona er maar sporadisch echt goed doorheen kwam. Eerste helft waren we vooral zoekende maar de tweede helft na de tegengoal heb ik echt goed spel van onze kant gezien en hebben we naar mijn mening ook terecht gewonnen. Natuurlijk winnen we de Liga hier niet mee maar dit is vooral een lekker resultaat voor Zidane en zijn mannen om op voort te borduren. Inmiddels is het ook wel duidelijk dat Casemiro een onmisbare schakel is geworden, blijf het alleen jammer vinden dat dit ten koste gaat van een Isco of James. Zou toch graag een van beide in de basiself zien staan, maar goed (voorlopig) werkt dit het beste voor het team.

Real madrid heeft slim gespeeld en een naief barça pijn gedaan. Barça heeft de hele wetstrijd het gevoel gehad dat ze wel ff zouden winnen en vooral na de 1-0 werd blunder naar blunder begaan. Tuurlijk het is interlandbreak geweest etc etc maar real heeft erg gefocust gespeeld en op het einde barça keihard uitgespeeld

2 april 2016 om 22:38

Het is trouwens schandelijk Hoe arda inviel. Vond rakitic niet goed spelen maar werkt wel als een paard arda komt is fris maar verdedigde nauwelijks mee.

2 april 2016 om 22:53

Arda stond elke counter dicht bij Alves... Alves was degene die dacht op t einde als rechtsbuiten te spelen.

Real heeft hard gewerkt. Voetballend niet altijd goed, maar wel als team gestreden. Cristiano(vooral erg goed in de 1ste heft), Navas, Modric en Marcelo speelden naar mijn mening sterk. Bale en Benzema speelden heel slecht vond ik.

Barcelona leek in de 1ste minuten Real Madrid over te lopen, maar het spel van Barcelona ging enorm achteruit. Messi, Suarez en Neymar speelden zeker geen beste wedstrijd. Vond Rakitic en Piqué als 1 van de weinigen goed spelen bij Barcelona.

En niemand die Casemiro een compliment geeft? Wat speelde hij een geweldige pot!

Het had natuurlijk heel anders kunnen lopen want Ramos had zomaar zn 2e gele kunnen hebben bij die overtreding op Messi.

Maar Real was overal gewoon de betere ploeg en had meer wil.

2 april 2016 om 22:37

Je luistert te veel naar die absurde sport1 commentatoren. hij is goed in de val afpakken.
Maar ook goed om in de verkeerde ruimtes te lopen bij balbezit. In de eerste 70 minuten kan real niet een s de bal 3 keer naar elkaar rond tikken.

Als je volgens de regels fluit dan had messi allang een penalty moeten krijgen dan krijgen totaal een andere wedstrijd. De scheids heeft vandaag wee het verschil gemaakt.

Helaas een terechte winst voor Real, in deze saaie classico. Weet niet wat er met MSN was, vooral Neymar en Suarez deden weinig goed en Messi moest constant naar het middenveld om ballen op te halen. Rakitic vond ik niet goed spelen, maar toen hij gewisseld werd voor Tuan zag je duidelijk hoe belangrijk hij was voor het middenveld. Vanaf het moment dat Turan er in stond, was Barca los zand en met 10 man sloeg Real toe.

Barca zat denk ik teveel met de aankomende wedstrijd in hun hoofd. Leuk voor Real, jammer voor Barca, ook doordat hun 39 wedstrijden ongeslagen reeks nu ten eind is.

2 april 2016 om 22:55

Vanaf de 65-70e minuut begon je te merken daf Real meer druk ging geven en loerden op balverlies en vervolgens snel eruit ging breken. Daarvoor leunden ze vooral achteruit. Rakitic speelde zelf een slechte wedstrijd. Heb hem geen gaten zien dichtlopen of de bal zien winnen de hele wedstrijd. Iniesta en Busquets waren op.

mmm.. Cruijff en afscheidswedstrijden (dan wel van het voetbal dan wel van hem zelf).. niet echt een goede combo... Ajax-Bayern, Ned - Fra, Barca-Real... ik hoop dat dat morgen beter gaat..

ON: na eerste helft uit gezet... wat een saaie vertoning zeg.. scheids hielp ook niet mee door elke minuut te fluiten..

Misschien ook wel goed voor Barca deze wedstrijd, ze spelen al een aantal weken slecht maar kwamen er tot nu toe steeds mee weg. Hopen dat hiermee de scherpte terug komt!

We moeten accepteren dat er veel kinderachtige mensen zijn op voetbalzone die messi nu belachelijk maken. Dat doen wij ook als ronaldo drama speelt. Het verschil was dat real als team speelde en zeer zeker ook zo verdedigde. 2 fouten van Alba en 2x heel goed uitgespeeld. Dit veranderd niets voor la liga want ik zie barcelona niet nog eens 3x punten verliezen. Leuk voor ronaldo dat hij scoort zal goed zijn voor zijn zelfvertrouwen hoop dat die het straks in de halve finale van de cl ook doet...

2 april 2016 om 22:40

Als team speelde. ze hebben de eerste 70 minuten geen pepernoot geraakt

2 april 2016 om 22:47

Waarom hoop je als Barca fan dat Ronaldo in de halve finale van CL scoort? Misschien speelt ie dan juist tegen Barca.

Ook braaf van jou dat je toegeeft dat je verandert in een 'kinderachtige mens' zodra Ronaldo 'drama' speelt dan weten we de volgende keer dat we jouw mening over zijn prestatie niet serieus moeten nemen.

2 april 2016 om 23:03

@dark

aar bedoel ik mee dat hij het normaal niet doet als het er echt om gaat. Want als ze van Wolsburg niet met 4 of 5 goals verschil winnen over 2 wedstrijden hebben ze het slecht gedaan, zeker na deze overwinning op een mak Barcelona. Was ook totaal niet gespannen voor deze saaie pot voetbal omdat ik van te voren al wist dat na een interland periode zo'n wedstirjd inplannen is gewoon vragen om moeilijkheden. Zeker als de voorste 3 allemaal in Zuid Amerika moeten spelen dan kun je verwachten dat ze tegen het einde niks meer zouden doen. ( al was het verschil dat Alba 2x de bal verliest en daar 2 goalen uit komen, en dat Marcelo die als enige ook in Zuid Amerika is geweest 3 klasses beter is dan hem.

Mooie wedstrijd, maar het is nu wel weer genoeg geweest al die herdenkingen en minuut stiltes voor Cruijff. Het was ook maar een mens. Als ik overlijd word er ook niet zo overdreven gedaan.

3 april 2016 om 00:27

Dit was de eerste wedstrijd van Barcelona thuis en deden een herdenking aan Cruijff. Net als dat Ajax dat vandaag nog gaat doen voor Cruijff. Als ik jou reactie lees heb je totaal geen benul van het feit wat hij voor deze clubs betekend heeft.

3 april 2016 om 14:56

Het was meer een algemene opmerking. Ik kan zeker begrijpen dat ze bij Barcelona, Ajax en Oranje een minuut stilte houden en eventueel in de 14e minuut te klappen. Ik vind alleen dat alle duels in de Eredivisie het onnodig en niet hoeven. We kunnen nu het anders ook gaan doen bij Cesare Maldini. Die man is ook zeer belangrijk geweest voor het voetbal.

3 april 2016 om 22:13

Heeft Cesare Maldini het mondiale voetbal hervormd ja? Heeft hij nieuwe filosofien en tactieken bedacht? Heeft hij miljarden mensen geïnspireerd en vreugde bezorgd? Heeft hij zijn land op de kaart gezet? Heeft hij initiatief genomen om voor arm/rijk/gehandicapt/jong/oud nieuwe sportmogelijkheden te creëren? Heeft Cesare Maldini een instituut opgericht om oud-topsporters op te leiden tot management functies in verschillende sporten?

Wat een kortzichtige reactie.

Dit is alleen maar goed voor Barcelona. Ze weten nu dat ze niet onverslaanbaar zijn. Denk juist dat dit een positief gevolg zal hebben aangezien ze de laatste tijd al niet geweldig speelden.

En weeer scoort Cr tegen een kleine tegenstander. Hij staat er nooit in topwedstrijden.

Maar ff serieus, barca een penalty ontnomen, Real een zuiver doelpunt afkeurd. Suarez de beste van msn, neymar de slechtste, BBC heeft zichzelf laten zien, Benzema, cr7 doelpunt, Bale assist.
Na een lange reeks eindelijk weer een nederlaag voor barca, o ja.....sergio Ramos weeer rood, wat een kneus echt ongelooflijk.
Real terecht gewonnen!

Real was in de eerste helft een beetje aan het afwachten.. Liet Barca de tempo bepalen..
2de helft was real gewoon dominant. Barca is gewoon de ploeg van Balbezit, dat zullen ze altijd blijven.. zelfs tegen bayern munchen.
Maar real heeft eigenlijk 1-3 gewonnen voor mijn gevoel.. Die goal van Bale.. hoe kun je die afkeuren? Is gewoon ongelofelijk. Maargoed.. Met 10 man nog 1-2 maken.. je zou eerder denken dat ie aan de andere kant zou vallen.

Hala Madrid

Jammer maar Real Madrid heeft verdiend gewonnen!

Brrrrrrr zelden zo'n slecht Barca gezien. Geen tempo en geen idee waar de bal naartoe moest.

2 april 2016 om 22:48

Ik denk dat msn erg moe waren. Ze kwamen alle 3 van hun interland zuid amerika. Ik kan me alleen voorstellen hoe kapot je bent dan.

Heerlijke goal van Ronaldo en in een grote wedstrijd daar naast nog een assist op bale bal op de lat en een heerlijk paasje op Pepe net voor tijd.
Hij liet echt zien dat hij de beste speler van de wereld is.
Messi onzichtbaar veel foute paasjes alleen krijgt hij nooit kritiek ala hij er niet staat wk finale onzichtbaar copa america finale Onzichtbaar vandaag Onzichtbaar dan mag je best stellen dat hij er ook niet altijd staat.
Muller robben en neuer waren het afgelopen wk allen minimaal 2 niveau's beter dan messi

2 april 2016 om 22:49

Ga jij het nou alleen over ronaldo en messi hebben of over de wedstrijd.

2 april 2016 om 22:53

Alsnog minder vaak onzichtbaar dan ronaldo

2 april 2016 om 23:24

Grote wedstrijd ja, meer het ging nergens om jammer dat je dat er niet bij zegt.
Verder heeft Ronaldo alleen maar goals tegen barca in het verleden gescoord die er niet meer om gingen. leuke voor de statistieken.

Gefeliciteerd Real fans goed gespeeld. Aan beide kanten veel acteurs en de scheids was echt dramatisch aan beide kanten! Barca en Real en andere voetbalkindertjes die voor het eerst tv aan doen niet te veel praten aub! Real verdiend gewonnen.

Fijne avond verder iedereen!

Even off topic over het stukje daaronder... "beste voetballer Ooit" jajaja of toch bijna --'

Een van de beste spelers ooit dat wel, en de beste nederlander ook. Maar de beste ooit? Bijlange na niet. Misschien wel de belangrijkste ooit voor Barcelona? Maar dat staat niet gelijk aan de beste ooit, dat chauvinisme in deze begint me best te irriteren

2 april 2016 om 23:02

En toch ken ik niemand anders die zo een groot aandeel heeft in het beste voetbal wat er wordt gespeeld in deze tijd. Er is niemand die het voetbal zo verbeterd heeft als Cruijff.

2 april 2016 om 23:06

Dat heeft meer te maken met zijn tactische inzicht als trainer dan met zijn voetbaltechnische kwaliteiten. Cruijff was inderdaad één van de beste, maar in onze huidige tijdperk alleen al voetballen twee spelers die beter zijn dan hem.

2 april 2016 om 23:53

Dat klopt inderdaad, misschien zelfs 3, alleen wil ik zien of zij het voetbal zo zullen veranderen zoals Cruijff dat deed.

3 april 2016 om 00:28

Dat zal vast niet zo zijn, Messi zal het voetbal niet zo veranderen als Cruijff dat deed maar dat maakt hem geen mindere speler als we gewoon naar de kwaliteiten kijken. Dat is ook wat ik bedoel. Cruijff was erg goed, erg belangrijk voor de sport en voor Barca, in veel opzichten revolutionair enzovoort... ik zeg enkel dat hij kwalitatief echt geen aanspraak kan maken op de titel 'beste voetballer ooit'

Gerechtigheid heeft gezegevierd vandaag. Die 1-2 van Bale had nooit afgekeurd mogen worden en Alba had gestraft moeten worden voor die schwalbe. Als je kort daarna ook nog met 10 man komt te staan, en Barca alsnog op de knieen krijgt, verdient dat wel een chapeau. Barca mag in elk geval niet klagen over de arbitrage en kan alleen zichzelf verwijten voor deze nederlaag. Het zag er in het laatste halfuur gewoon niet uit, en Real had zelfs met 1-3 of 1-4 kunnen winnen, met iets meer geluk.

Schitterend overwinning de man die zo wordt afgemaakt maakt de beslissende wat ene kalmte straalt die man uit het deert hem echt niks wat anderen van hem vinden.

Had veel gescheeld als ramos gewoon veel eerder zijn gele kaart had gekregen, genoeg momenten dat het had moeten gebeuren. Gebeurt helaas niet en real wint daarna terecht

3 april 2016 om 00:31

Ik geef je helemaal gelijk hoor. Net als vele anderen hier die hetzelfde zeggen als jij, maar laten we niet vergeten dat die eerste gele kaart echt belachelijk was. Was imo weinig aan, sterker nog, Suarez staat daar gewoon buitenspel en de bal gaat toch duidelijk naar hem. Gewoon buitenspel fluiten en dan is er niks aan het handje. Los daarvan had Ramos op enkele andere momenten ook nog geel kunnen krijgen hoor.

Siiiiiii, lekker jongens
Jammer dat dit dan de tribute voor JC is maargoed, je kunt niet alles hebben

Interlands? Gap... deze jongens spelen tig wedstrijden per jaar.. Ze zijn gewend om te reizen en zijn allemaal wereldtoppers.. Luis enrique was een paar dagen geleden nog zeer enthousiast... dus kom niet aankakken met interlands

Ik zie dat mensen Ronaldo niet goed vonden spelen, en dat hij alleen goed is in intikken, maar een schot op de lat, een assist op Bale (onterecht afgekeurd) en de winnende in deze Clasico. En dan heb ik het niet eens over z'n verdedigende acties. Alba was aanvallend totaal onzichtbaar en stond verdedigend niet altijd even prima. Vond hem, samen met Casemiro de beste spelers op het veld.

saaie wedstrijd op de laatste 20min na, maarwat een drama scheids, of penalty was weet niet volgens mij net erbuitne maar ramos moest 2e geel krijgen, en goal van balenonterecht afgekeurd. verder zag je wle dat barcelona niet hoefde.

En zijn er nog mensen die Bravo echt een topkeeper vinden? Dat je gecharmeerd kan raken van Navas kan ik nog begrijpen (is ook echt geen topkeeper), maar Bravo hoort toch niet bij Barcelona te spelen als 1e keeper?

2 april 2016 om 23:10

Welke keeper is er atm beter dan Navas?

2 april 2016 om 23:24

de gea vind ik net iets beter, maar dat is personlijke voorkeur. zelf vind ik ook dat ter stegen erin moet

2 april 2016 om 23:50

Neuer, De Gea, Courtois laat weer eens van zich gelden, Buffon, Lloris van Tottenham. Allemaal op dit moment beter, alleen speelt Navas bij Real en dan word je vaak erg overschat.

Echt om van te janken dit. Barca was echt 80 minuten de bovenliggende partij, voetballend was het echt niks bij Real. Opeens kakt Barca dan in en toont Real echt de wil om te winnen, zo ongelofelijk zonde. Met een beetje meer strijd en inzet had Barca de wedstrijd gewoon op slot kunnen gooien.

Gefeliciteerd Real fans, uiteindelijk verdiend gewonnen, als je zo de wedstrijd eindigt en zo veel strijd in die laatste minuten gooit dan verdien je het gewoon om de 3 punten uit het vuur te slepe, ondanks dat Barca de wedstrijd daarvoor gewoon domineerde. Hopelijk behoudt Barca de voorsprong tot het einde van het seizoen!

2 april 2016 om 23:09

Thnx man. Balbezit betekent niet altijd beter zijn he en Barca in eigen huis is extra oppassen dus.

Cristianooooooo Ronaldooooooooo. Staat er gewoon als het moet haha. Wat een voorzet van Bale ook met zijn verkeerde been! Heerlijk, het onverslaanbare Barca gepakt in eigen huis. Prettige avond!

Saaie wedstrijd. Penalty/vrije trap had ramos gwn geel gekost waarna hij in de eerste helft er al af had gemoeten.

Verder niet veel spannends, real effectiever, al vind ik het voetbal wat ze speelde puur en alleen counter voetbal, verschrikkelijk.

3 april 2016 om 00:58

Als Suarez geel had gekregen voor zijn overtreding in het strafschop gebied van Real had hij er ook af gemoeten. Als Bale zijn goal niet was afgekeurd, als Barca geel kreeg voor elke keer dat ze een bal weg schopten, een schwalbe maakten en om kaarten vroegen.. Als.. 😄

Heerlijk dit. Alhoewel de titel voor barca is, is dit toch weer een boost voor het zelfvertrouwen. Als ze zo strijdlustig als vandaag spelen in de cl dan is ie weer van ons. La Oncima. Hala madrid y NADA mas!

Barca speelde slecht maar dat zijn de verdiensten van real. En goal bale had niet afgekeurd mogen en was geen penal want het was erbuiten en als je dat niet ziet ben je scheel

Grote wedstrijd ja, maarr het ging nergens om.
Verder heeft Ronaldo alleen maar goals tegen barca in het verleden gescoord die er niet meer om gingen. leuke voor de statistieken.

Real Madrid heeft veel beter gespeeld dan Barça. Kijk die eerste goal van Real. Marcelo slim naar voren gegaan, Barça verdedigers gingen als een stel wijven naar achteren lopen alsof ze zo ontzettend graag een voorzet van Kroos wouden zien. En Benzema fantastisch afgemaakt. Dit is gewoon vragen om problemen als je zo kinderlijk verdedigd. Elke keer hetzelfde verhaal.

Die tweede goal van Real was gewoon klasse van Cristiano. Heel de wedstrijd speelde hij als een zak stront, je zag hem niet, maar wanneer hij er moet staan staat hij er en kan hij deze wedstrijd beslissen. Dat onderscheidt hem van de rest van de spelers.

Suarez heeft te veel fout gedaan vandaag. Ik begrijp niet waarom hij niet kan nadenken, waarom hij niet kan combineren, maar al helemaal niet waarom Barça hem steeds de bal geeft. Hij is spits en moet alleen afmaken. Maar kan deze man echt niet. Wat Busquets en Iniesta doen begrijpt hij niet, en dan proberen ze het elke keer toch. En over de kansen ga ik echt niet beginnen die Barça en vooral hij verpest heeft gewoon. Te genant voor woorden.

En de hele arbitrage was echt ongelooflijk idioot deze wedstrijd. voor beide. Eerste helft werd Messi heel duidelijk onderuit gehaald door Ramos, of het een pingel was weet ik niet, maar sowieso een overtreding en dan laat de scheids doorspelen. Alves krijgt een elleboog van Ramos, ziet hij het niet. Bale onterecht afgekeurd voor buitenspel bij die kopbal op het eind. Kan ook een overtreding zijn geweest maar daar ben ik het niet mee eens want er was niet veel aan de hand. Ook andere kleine dingen wat de wedstrijd wat verpestte. Maar goed dit is elke Clasico zo.

Maarja, toch gefeliciteerd Real Madrid en Zidane. Dit is gewoon verdiend.

Volgens mij heeft die commentator de goals van Ronaldo in de classico s allemaal dubbel geteld, haha
hij had het over 20 goals ofzo

Ronaldo topscoorder CL en PD dus dit seizoen gewoon beter dan messi Suarez en neymar ze staan al met 1 been in de halve finale.

3 april 2016 om 05:05

Kijk ook ff terug tegen wie hij gescoord heeft, dat zet het allemaal in een ander perspectief

Slechte scheids. Messi had een penal verdient toen Ramos hem neerhaalde, Bale goal werd onterecht afgekeurd, in het begin stond Suarez duidelijk buitenspel maakte een overtreding bij de eerste kans van hem, Ramos had al 3 X rood verdient. Volgende classico moet de Spaanse ons gewoon een buitenlandse scheids huren, Spaanse scheids zijn altijd al select geweest

heerlijk tweede helft van Real. jammer dat wij zo slap begonnen. maar alsnog mooie overwinning# Casemiro & Marcelo goeie wedstrijd gespeeld. Hala Madrid

Had toch meer van Barca verwacht. Wat speelden ze slecht. Btje laconiek balletje heen en weer tikken tussen het driekhoekje Busquets/pique/mascherano en doen alsof je 6-0 voor staat. Meer dan terecht verloren.

Saaie pot, op laatste 20min na.
Real gaat er wel vind ik terecht vandoor met de 3 punten.

Navaz en Casemiro, toppers. Onder geen geding moeten ze hun laten we zeggen de komende 3jr laten gaan.
Ramos, deed weer zijn Ramos acties, ongelooflijk.
Pepe speelde zwaar beroerd, tegengoal kwam ook door hem, had totaal geen oog voor de bal.
Carvajal vond ik de matigste speler aan reals zijde.
Enne wederom tegengoal door dood spelmoment :s
Jese mocht best basis beginnen :s
Modric ook als bijna altijd een lichtpuntje wel.
Scheids en arbitrage waren wederom dramatisch. :s
Ik kan het maar niet bevatten wat een niveau. Ze moeten echt wat doen aan die scheidsrechters daar het is gewoon niet meer leuk.

Messi en Neymar heb ik niet gezien echt, Suarez forceerde nog wel wat een beetje.

Het was een saaie pot maar hoe meer ik er over nadenk achter afgezien vind ik dat Real het knap heeft gedaan, ook gezien dat Cruijff is overleden en ze speelden in Nou Camp en het was de eerste clasico voor Zidane. Historisch in a way.
Ik ben tevreden (als Real supporter).

Al vond ik Real wel veel te passief spelen het kan zoveel beter, (en vond barca trouwens ook aardig tegenvallen) er werd niet bepaald druk uitgevoerd.
Maar bij Real man man, passes over 5 mtr gaan gewoon mis.
Er valt genoeg te doen nog bij Real.

Heerlijke overwinning dit. In tegenstelling tot de nederlaag in het Bernabeu speelden ze met meer passie en power. Ik zag op Facebook nog een compilatie van een training waarin werd laten zien hoe beide ploegen trainden in voorbereiding op de Clasico. Daarin zag je hoe Real serieus aan het trainen was en Barcelona maar een beetje aan zat te kloten, in de reacties werd door Barca fans geroepen dat Barca geen training nodig had. Die training hebben ze vanavond gehad! En alle kul argumenten dat de interland periode is geweest (alleen Barca spelers spelen internationaal kennelijk), dat ze nog eerste staan (een overwinning van een Clasico is altijd een morele overwinning) en dat Barca slecht was, vind ik heerlijk om te lezen. Weliswaar voert Barca de ranglijst aan, dit is een morele overwinning waarbij alle mensen weer even met de neus op de feiten worden gedrukt dat Real een team is dat uit het niets een overwinning kan behalen. Slechtste speler van vanavond was de scheids, Suarez, Alba en Alves dingen weer mee voor de Oscars en Messi en Neymar moet verteld worden dat verstoppertje spelen voorbij is. Navas, Casemiro en Bale speelden uitstekend. Tot slot; wat een prachtige eerbetoon aan El Salvador!

Ik ben blij. Weet je wat ik niet snap. De rol van Messi. Hij speelde als een soort 10. zelfs vaak rond de middenlijn. Real kon dat eigenlijk makkelijk bespelen. Waarom stond hij niet gewoon rechtsbuiten. Marcelo is daar kwetsbaar. Casimero moet hem meer aan de linkerflank opvangen wat weer ruimte betekent voor Racitic/Iniesta. Wat me vooral bij de vorige Clasico bij is gebleven die Barca met 0-4 won is dat Messi net terug kwam van een blessure en hij nog niet in de basis begon. Louis Enrique verraste Benitez door 4-4-2 te spelen en het middenveld domineerde. Nu was dat veel minder het geval, maar was de BBC ook iets meer actiever bij balbezit Barca.

Wat een saaie clasico zeg, meer kan ik er niet van maken. Weet niet of het door het verdedigende spel van Real kwam of door het lakse spel van Barcelona. Wat ik wel weet is dat Real verdiend heeft gewonnen. MSN had echt hun dag niet of wilde hun dag niet hebben. Ook BBC was niet sterk vond ik, maar toch scoorden de B en de C wel. Gefeliciteerd Real fans, deze zege is verdient.

Reset the levels. Barca fans ik wil niks horen, wat een reacties als jullie een keer verliezen. Heel het Barca kamp stelt zich direct verdedigend op, vergeten dat ze van 10 man in eigen huis van de mat zijn getikt. Respecteren en accepteren.

3 april 2016 om 05:04

Van de mat zijn getikt, overdrijven is ook een goede. Van de mat worden getikt was die 0-4 eerder dit seizoen.

Was een slechte Clasico. De scheids vond ik ook dramatisch, maar dat past dan weer bij die wedstrijd. Messi niet geweldig en Neymar en Suarez absoluut niet thuis.

Ik weet niet waar deze voetbalkranten hun wedstrijden kijken maar sensationeel???? De allersaaiste clásico ever. Ronaldo kan beter rechtsback gaan spelen en Bale centrale verdediger. Benzema mag dan de op goed geluk balletjes oppikken.

Prachtig toch, als het zo tegen zit doelpunt onterecht afgekeurd van bale, rood ramos. En dan nog winnen hoeveel beter kan het worden?

En wie zag de bodycheck die de altijd zo lieve Messi bij Pepe deed? Niemand zeker,?zal je hier op VZ zeker niet voorbij zien komen!

"niets toevoegend (gebrek aan onderbouwing)" Lol, hoewel het op zich best klopt, als dat het argument is kan je hier bij VZ 99% van de postings weg halen. Als ik Barca aanhanger was geweest het hetzelfde over Real had gepost had het wel mogen blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren